Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.786 views

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
@Joopieboy
Ik rijd een Vespa met 23 pk en een V strom met 100pk, die top vermogens zeggen en doen mij dus echt niets.
Daarom dat ik de Guzzi ook aanhaalde, volgens mij heeft dat ding iets 85 pk??
Ik mis dus niet echt het punt.. :9

Ik ben het dus met je eens dat die vermogens wedloop een beetje koude oorlog proporties begint aan te nemen.
KTM voorop en de rest volgt.
Als ik het youtube kanaal van MAD tv volg, die zijn/waren helemaal lyrisch van de BMW 310 GS
Volgens mij een ideaal reis ding, weegt geen 3 ton, vermogen genoeg, een bult accessoires voor te krijgen.
Ik zeg doe mij er maar een :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXB8AHvdiB45ila9ZN8_shQhmlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2MfZ1JQnTweGLS2YuoHnmClz.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:45
Joopieboy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:30:
[...]

Tot je gaat remmen of een bocht ingaat. :+

Maar eens, als ik 5-6 jaar geleden de rust die ik nu in mijn kont heb had gehad, dan had de GSX650F ook vervangen voor een Bandit 1250, met hyperpro voor en achter en andere remmen. :+
Ook dat valt reuze mee. Had geen enkele moeite om mijn vrienden op BMW bij te houden in Duitsland. Zo hard gaat het nu ook weer niet.

Dat geldt overigens niet op het circuit, daar gaat het wel mis met de bandit..... Maar goed daar is de TL1000S dan weer de uitblinker :P

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

O bij houden is ook geen probleem, maar je merkt het wel. Gewicht en hobbelen van de vering, cuppen van banden. Ik kreeg bij de 650F daar al niet veel vertrouwen mee. En dat is nu juist het mooie van de GS, die is zo in balans en dat pakket klopt gewoon zó verschrikkelijk goed. :P

En wat jij met die TL1000S uitspookt is gewoon grappig. :+

@Bommes Ja precies, op die manier. Die snap ik. Voor in het terrein heb ik ook liever een Alpje of iets wat niet gelijk zijn gewicht mee gooit en iets waar je nog wat mee kan. Bospad met zo een dikkerd is al leuk zat. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• UTwizard
  • Laatst online: 18:46
Het punt wat @Joopieboy aanhaalt over vermogen is wel precies dat waar ik mee zit, de ZX10R had 165 PK gemeten wiel-PK's en dat is op straat echt zo bizar veel. Aan de andere kant was het koppel (~100 NM) wel heel lekker. Een 600cc supersport is al overkill, maar met hun 60-65 NM moet je het ding wel continue in de toeren trekken wat op een gegeven moment weer heel vermoeiend wordt.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

UTwizard schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:38:
Het punt wat @Joopieboy aanhaalt over vermogen is wel precies dat waar ik mee zit, de ZX10R had 165 PK gemeten wiel-PK's en dat is op straat echt zo bizar veel. Aan de andere kant was het koppel (~100 NM) wel heel lekker. Een 600cc supersport is al overkill, maar met hun 60-65 NM moet je het ding wel continue in de toeren trekken wat op een gegeven moment weer heel vermoeiend wordt.
Ik moet zeggen dat ik nu net zoveel koppel heb als vermogen wat de Gixxer standaard had (141Nm) en het vermogen 136pk eigenlijk meer dan zat is. Ook de manier waarop het afgegeven wordt maar ook de rust in het frame en reageren op de weg en op gasgeven. Supersport is gewoon echt werken en bijblijven, ook met name met je lichaam werken. Dat gaat nu heel anders.

Ik zou zeggen probeer eens iets van een MT-10 of een XR uit, en ook de andere kant, KTM 1290. :)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Het zijn altijd degenen met underpowered motorfietsen die zeggen dat vermogen niet nodig is :')

:+

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
Bommes schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:31:
@Joopieboy
Ik rijd een Vespa met 23 pk en een V strom met 100pk, die top vermogens zeggen en doen mij dus echt niets.
Daarom dat ik de Guzzi ook aanhaalde, volgens mij heeft dat ding iets 85 pk??
Ik mis dus niet echt het punt.. :9

Ik ben het dus met je eens dat die vermogens wedloop een beetje koude oorlog proporties begint aan te nemen.
KTM voorop en de rest volgt.
Als ik het youtube kanaal van MAD tv volg, die zijn/waren helemaal lyrisch van de BMW 310 GS
Volgens mij een ideaal reis ding, weegt geen 3 ton, vermogen genoeg, een bult accessoires voor te krijgen.
Ik zeg doe mij er maar een :+
[Afbeelding]
Alleen jammer dat die 310 GS bijna net zoveel kost als een 1250 GS met al die mods.

• Bommes
  • Laatst online: 22:33
Waaj schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:05:
Het zijn altijd degenen met underpowered motorfietsen die zeggen dat vermogen niet nodig is :')

:+
Haha, nou ja ik heb genoeg weekendjes Eiffel gereden met de Vespa in groepsverband.
Niemand wild dat ik bij hun groepje aansloot omdat ik zo een traag scootertje had.
Tot dat de bochtjes begonnen en ik bijna rondjes om hun heen kon rijden.

Ook een keer met mijn FJ (1200 cc 4 cilinder, 130 pk, 104 nm) mee geweest.
Ja dan rijd je op de wat ruimere stukken echt wel veel zoek, en het is enorm lui te rijden.
Zet hem in zijn 3 en het is wel okay, hoe hard of langzaam je ook rijd.

Maar dat ik nou meer plezier had dan op mijn Vespa.. :?
Nee dus.
Compleet anders rijden, andere beleving maar niet meer of minder pret.
Maar dus zeker geen last van het gebrek aan vermogen op mijn Vespa voor wat betreft de rest bij houden.
Thoit schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Alleen jammer dat die 310 GS bijna net zoveel kost als een 1250 GS met al die mods.
Oei dat wist ik niet.. |:(
Blijft BMW he, zit denk ik ergens goud in verwerkt

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 30-03-2020 10:13 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
Ondertussen paar kleine stapjes verder en nu nieuwe brackets maken voor de koplamp. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfi-i0As4jc59PCcSBH7XR-u6Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RVx5EcdgTmLmt4ncsEVaLo2.jpg?f=fotoalbum_large

Tussendoor de tank en verschillende onderdelen in de primer gezet. Tank blijft nog even zo want ik kan de kleur nog niet beslissen. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9HYf8qVCuSW6sibPKRO_ET_s_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTBXdFcUztFI3qFWzdRerveN.jpg?f=fotoalbum_large

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:41
UTwizard schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:51:
[...]

Thanks :) Rechtsbijstand heb ik inderdaad en zij zijn er ook al mee bezig, dat loopt gelukkig allemaal probleemlos tot nu toe dus dat is al een hele geruststelling.

[...]

Als het een supersport wordt neig ik wel naar een ZXR of anders een GSXR. Een Aprilia RSV1000R vind ik ook wel iets hebben en verschillende Ducati's zijn natuurlijk ook schitterend (de 848 bijvoorbeeld), maar ik maak me toch een beetje zorgen om de verhalen over italiaanse kwaliteit :+

De overige supersports zijn gaaf om te zien en allemaal beesten van machines, maar zelf eentje bezitten? Mwoah. Maar misschien moet ik gewoon eens out-of-the-box denken en gewoon eens een paar dingen proberen :)
RSV1000R is prachtig maar erg groot. Een RSV4 is wat dat betreft voor de kleinere onder ons mogelijk wat praktischer, maar wel een bak met vermogen.. te veel als je het mij vraagt. Of je kijkt naar een Tuono v4 APRC? Zit erg sportief, het vermogen van een supersport, volgens de reviews het stuurgedrag van een supersport en (volgens mij) redelijk betrouwbaar als ik het zo op het MF lees.. Natuurlijk lees je vaker de horror verhalen dan de positieve.

Maar dat geluid van die RSV/Tuono V4 <3 <3

• Thoit
Bommes schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:12:
Dat ligt in dit geval niet aan BMW. Een paar mensen uit Australië hebben getest hoever ze met een 310 GS kwamen. Hiervoor hebben ze echter bijna alles aangepast, die onderdelen die ze getest hebben bieden ze nu aan voor verkoop daar word je niet blij van als je de prijzen van de wielen, vering e.d. ziet. Edit: hier kan je de prijzen vinden: http://www.rally-raidproducts.co.uk/bmw-g310gs-g310r

Desondanks blijft het een enorm gaaf ding, en ga je de wereld rond zou het een perfecte motor zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Thoit op 30-03-2020 14:50 ]

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-01 21:24
@UTwizard is een Triumph Daytona 675 niet wat?

• Waaj
  • Niet online
R0y. schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:21:
[...]

RSV1000R is prachtig maar erg groot. Een RSV4 is wat dat betreft voor de kleinere onder ons mogelijk wat praktischer, maar wel een bak met vermogen.. te veel als je het mij vraagt. Of je kijkt naar een Tuono v4 APRC? Zit erg sportief, het vermogen van een supersport, volgens de reviews het stuurgedrag van een supersport en (volgens mij) redelijk betrouwbaar als ik het zo op het MF lees.. Natuurlijk lees je vaker de horror verhalen dan de positieve.

Mijn (n=1) ervaring met Aprilia is dat het mechanisch gedeelte en alle electronische componenten kwalitatief goed zijn. Het enige waar ze steken bij laten vallen is de bedrading. Niet dat het meteen slecht is, maar de verbindingen kunnen net wat beter gemaakt zijn. Aan de andere kant, m'n Caponord uit 2001 heeft tot 2018 en >100.000km geen grote electrische problemen gehad. Geen horrorverhalen voor mij dus, wel "karakter". :P

• UTwizard
NLDViane schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:25:
@UTwizard is een Triumph Daytona 675 niet wat?
Zou qua motor een goede optie zijn, maar een kameraad van me heeft jarenlang een 675 SE gereden en hij heeft hem uiteindelijk weggedaan omdat de zithouding voor hem te agressief was. Aangezien mijn rug en polsen ook niet geweldig zijn denk ik dat daar ook problemen mee ga krijgen over een langere tijd. Daytona's zijn wat betreft zithouding nog net iets extremer als bijvoorbeeld hun Japanse concurrenten.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-01 14:40
@Waaj die bedradingissues zijn voornamelijk een paar kleine punten die redelijk makkelijk en goedkoop aan te pakken zijn, als dat eenmaal gebeurd is nergens last van. Die van mij zit ook ruim over de 100k inmiddels :)

Zeker voor een Italiaan zijn het prima degelijke fietsen, mogelijk help het dat het blok uit Oostenrijk komt :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Waaj
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:47:
@Waaj die bedradingissues zijn voornamelijk een paar kleine punten die redelijk makkelijk en goedkoop aan te pakken zijn, als dat eenmaal gebeurd is nergens last van. Die van mij zit ook ruim over de 100k inmiddels :)
Klopt, ik noem ze ook omdat het de enige echte pijnpuntjes zijn, niet omdat het dealbreakers zouden zijn.
Zeker voor een Italiaan zijn het prima degelijke fietsen, mogelijk help het dat het blok uit Oostenrijk komt :P
Nu mis ik zo'n "I'm with stupid" smiley :)

• NLDViane
UTwizard schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Zou qua motor een goede optie zijn, maar een kameraad van me heeft jarenlang een 675 SE gereden en hij heeft hem uiteindelijk weggedaan omdat de zithouding voor hem te agressief was. Aangezien mijn rug en polsen ook niet geweldig zijn denk ik dat daar ook problemen mee ga krijgen over een langere tijd. Daytona's zijn wat betreft zithouding nog net iets extremer als bijvoorbeeld hun Japanse concurrenten.
Aah dan is t niet aan te raden nee, je moet er wel fijn op zitten :Y Tegen de tijd dat het weer kan mooi een paar proefrondjes gaan rijden op verschillende modellen, misschien rijd je wel met iets compleet anders weg! Beterschap in ieder geval!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
UTwizard schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Dat zal best, mijn vorige motor was (deels) gebaseerd op een iets oudere Daytona, maar ik merk nu pas, met de striple, hoe erg ik voorover gebogen zat op die Speed four.. Met de Triple zit ik gewoon compleet rechtop voor mijn gevoel.

Maar toch, Daytona's blijven erg mooie fietsen :9

En nog even terugkomend op de vermogen discussie: De striple heeft ergens in de 120pk en iets meer koppel. Voor mij had het absoluut niet meer hoeven te zijn, ding is een beest.
De Speed Four had 90pk op papier en was ook snel genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 30-03-2020 11:03 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Nee het zijn vooral de aftermarket mods die de afgebeelde G310GS duur maken, een 'normale' is er vanaf € 7.102. Hoewel dat best nog prijzig is, als je bedenkt dat de G310R (de naked broer) ongeveer 1000 euro goedkoper is. Maar dan heb je wel een gloednieuwe BMW :Y
MuddyMagical schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:14:
Ondertussen paar kleine stapjes verder en nu nieuwe brackets maken voor de koplamp. [Afbeelding]

Tussendoor de tank en verschillende onderdelen in de primer gezet. Tank blijft nog even zo want ik kan de kleur nog niet beslissen. :+
[Afbeelding]
Wat voor motor ben je aan het aanpassen/bouwen? Ziet er veelbelovend uit!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• MuddyMagical
noes schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:21:
[...]

Wat voor motor ben je aan het aanpassen/bouwen? Ziet er veelbelovend uit!
Honda NTV650 uit 96. Niet de meest mooie bak, maar een mooi eerste projectje.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

[...]

Nee het zijn vooral de aftermarket mods die de afgebeelde G310GS duur maken, een 'normale' is er vanaf € 7.102. Hoewel dat best nog prijzig is, als je bedenkt dat de G310R (de naked broer) ongeveer 1000 euro goedkoper is. Maar dan heb je wel een gloednieuwe BMW :Y
Wat een leuke motor is dat zeg, als ik de ruimte had zou ik er zo eentje op de kop willen tikken. Liever de R dan, die vind ik wat gaver.
Zal ooit wel komen als ik een achtertuin/schuur/garage heb :*)

XBL: DonFrans

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29
R0y. schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Ik persoonlijk vond hem te nukkig (vooral binnen de BBK werk), wisselen tussen de mappings maakte niet veel verschil en de zit was voor mijn gevoel echt heel hoog. Wel lekker smal, dat wel.
Bagageruimte was echt 0.0, ik weet nog wel dat die net uitkwam en men nieteens een powecommander weg kon bouwen :o :D

• R0y.
SniperGuy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:17:
[...]

Ik persoonlijk vond hem te nukkig (vooral binnen de BBK werk), wisselen tussen de mappings maakte niet veel verschil en de zit was voor mijn gevoel echt heel hoog. Wel lekker smal, dat wel.
Bagageruimte was echt 0.0, ik weet nog wel dat die net uitkwam en men nieteens een powecommander weg kon bouwen :o :D
Dan heb je het over de Tuono? Ik heb er enkel eens op gezeten en schrok van de houding (erg sportief voor een naken), niet gereden al zou ik dat nog wel eens willen doen.

• SniperGuy
Nee de RSV4, motorisch volgens mij hetzelfde als de V4Tuono

• UTwizard
Bagageruimte geef ik eerlijk gezegd niks om. De motor is voor mij puur een hobby voertuig waar ik 's avonds en in het weekend een paar uurtjes mee ga rijden om te ontspannen. Dingen als koffers, tassen en andere opbergmogelijkheden zijn bij mij dus geen voorwaarde.

Mijn moeder is altijd nog in de veronderstelling dat iedere motor een vak heeft waar in ieder geval de helm in kan. Ehh... :+

• SniperGuy
UTwizard schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Bagageruimte geef ik eerlijk gezegd niks om. De motor is voor mij puur een hobby voertuig waar ik 's avonds en in het weekend een paar uurtjes mee ga rijden om te ontspannen. Dingen als koffers, tassen en andere opbergmogelijkheden zijn bij mij dus geen voorwaarde.

Mijn moeder is altijd nog in de veronderstelling dat iedere motor een vak heeft waar in ieder geval de helm in kan. Ehh... :+
Maar ene schijfremslotje, een etui met documenten, extra oordoppen en een bandenreparatiesetje is wel handig om bij je te hebben. Dat bandenreparatiesetje vooral in het buitenland :)
Dat kan je op een RSV4 vergeten.

• NLDViane
[...]

[...]
Kawasaky Versys-X 300 kopen, je lacht je suf als je met 11.000rpm door het gravel tuft :9
De hier geliefde FortNine had er ook een mooi filmpje over:

https://www.youtube.com/watch?v=XYYf7iG1ih4

Kost ook nog eens een stuk minder, €6.599,- mag je m meenemen :Y

[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 30-03-2020 12:38 ]

• UTwizard
SniperGuy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:33:
[...]

Maar ene schijfremslotje, een etui met documenten, extra oordoppen en een bandenreparatiesetje is wel handig om bij je te hebben. Dat bandenreparatiesetje vooral in het buitenland :)
Fair point :) Een schijfremslot heb ik inderdaad altijd onder het passagierszadel liggen, dat zou dan inderdaad ook lastig worden.

• R0y.
[...]

Jup. Maar een schijfremslot of bandenreparatiesetje past ook op de Superduke niet als je het gereedschap meeneemt.
UTwizard schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:31:
[...]
Dan moet je een NC nemen.. Daar past een helm, schijfremslot, een Domino's pizza en een gieter in!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

[...]

Welk jaar was dat dan? De Aprilia v4 motor is zo ongeveer de meest soepele motor van alle motoren waar ik mee heb gereden. Het geluid is fenominaal maar zonder dat geluid zou je het misschien wel een saai blok kunnen noemen omdat het zo lineair is over de hele powerband. Het mist het eindschot van een typische 4 in lijn en het koppel bij lage toeren van een dikke v2. Maar op een of andere manier heeft Aprilia het totaalplaatje zo goed voor elkaar dat de RSV nog steeds een van de betere supersport motoren is en de Tuono eigenlijk nog steeds de meeste vergelijkende testen wint. Ondanks dat de basis al meer dan 10 jaar oud is en maar weinig verandert is.

Overigens heb ik bij mijn oude RSV4 racer een compleet data systeem erin gekregen onder het zitje. Dus waar een wil is is een weg ;). Bij mijn pani v4r was dat veel lastiger :X.

• SniperGuy
xos schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Welk jaar was dat dan? De Aprilia v4 motor is zo ongeveer de meest soepele motor van alle motoren waar ik mee heb gereden. Het geluid is fenominaal maar zonder dat geluid zou je het misschien wel een saai blok kunnen noemen omdat het zo lineair is over de hele powerband. Het mist het eindschot van een typische 4 in lijn en het koppel bij lage toeren van een dikke v2. Maar op een of andere manier heeft Aprilia het totaalplaatje zo goed voor elkaar dat de RSV nog steeds een van de betere supersport motoren is en de Tuono eigenlijk nog steeds de meeste vergelijkende testen wint. Ondanks dat de basis al meer dan 10 jaar oud is en maar weinig verandert is.

Overigens heb ik bij mijn oude RSV4 racer een compleet data systeem erin gekregen onder het zitje. Dus waar een wil is is een weg ;). Bij mijn pani v4r was dat veel lastiger :X.
Was eind 2014 dus nog niet zolang geleden tijdens een eerste proefritje nadat m'n Fireblade kort gereden was :) Gek genoeg won de Fireblade (die ik tijdens diezelfde proefritsessie reed) het op het punt souplesse en driveability 8)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:42

Vrijdag

De Zwarte

Met een tweeling en jou erbij is het.... Een trio 😁

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:23:
[...]

Met een tweeling en jou erbij is het.... Een fantasie die nooit werkelijkheid zal worden😁
fixed that for you. :>

I have stability. The ability to stab.

• Frantz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-05-2021
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:08:
@Frantz In die kleurstelling heb ik de Hornet 600 gehad. Ik moest er bij de eerste blik even aan wennen (ook omdat mijn wrak uit 2011 twee deuren verder stond) maar achteraf gezien vond ik het echt een heel mooi ding.
Sterker nog, mijn huidige fiets heb ik al weer 3 jaar, maar op mijn desktop heb ik nog steeds die Hornet als foto staan. Geen spijt van dat ik die hornet weg heb gedaan, maar ik vind het wel jammer dat ik daar niet nog eens even een rondje lekker mee kan gaan smijten.
Ik heb zeker een minuut of 10 getwijfeld of ik er goed aan had gedaan om de motor in deze kleurstelling te kopen. Dat glimmende goud kan toch wat patserig overkomen. Maar ben echt super blij dat ik het wel heb gedaan, echt een mooie motor om te zien. Die Hornet 600 is inderdaad heerlijk om op die bochtige landwegen te rijden.
kevlar01 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:12:
Akrapovic heeft een slip-on
https://www.nr1motor.nl/s...honda-cb-1000-r-2013.html
wel 800€

Had zelf op mijn CBR600 uit 1997 een Delkevic slipon. Vele malen beter geluid dan de standaard, ook met de 'piemel' (dbkiller) erin.
Delkevic was maar 250 pond geloof ik. Weet niet of ze deze ook maken voor het 2013 model.

Je kan ook zoeken naar Yoshimura of Arrow.
Ik vind het jammer dat er op internet weinig geluidfragmenten te vinden zijn van de einddempers die op de markt zijn. De slip-on van Akra was inderdaad al voorbij gekomen, maar die zijn wel vrij prijzig. En juist voor zo'n uitgave zou ik graag eerst een indicatiegeluid willen horen dat de motor/uitlaat gaat maken. Delkevic ga ik opzoeken op Google.
noes schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:37:
Ik denk dat een vervangingsdemper niet snel stiller zal zijn dan het origineel. Wellicht dat er wel iets aan je bestaande demper gedaan kan worden. Veel verhalen gehoord over Pajic, misschien moet je daar es langs.

Één voordeel hebben de aftermarket dempers wel: over het algemeen verplaatsen ze de uitlaat verder naar achter, waardoor je het zelf minder hoort. Heb zelf een SC59 gehad (4 dagen, gestolen :(, maar toch) - kan de drone van de uitlaat zeker herinneren
Pajic heb ik ook veel voorbij zien komen toen ik online aan het speuren was. Helaas is dat voor mij 2 tot 2,5 uur rijden enkele reis, dus dat is wel een flinke trip. Het mooiste zou zijn dat er alleen einddemper op hoeft, scheelt ook een beetje in de kosten.
SniperGuy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:37:
Die CB1000R is imho de lekkerste kleurstelling is der is (samen met de HRC) :9~ :9~ :9~
Ervaring heb ik met een SC-project op een dat type motor: zonder killer errug luid, zelfs met de originele CAT er nog in
HRC is ook erg mooi hoor, zeker als je die goed onderhoud. Al vind ik deze nog net iets mooier. :+
Dat merk heb ik ook voorbij zien komen. Zij leveren einddempers die net als Akrapovic als slip-on bevestigd moet worden toch? Weet je toevallig nog welke demper jij had van SC-project?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17
Frantz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Ik heb zeker een minuut of 10 getwijfeld of ik er goed aan had gedaan om de motor in deze kleurstelling te kopen. Dat glimmende goud kan toch wat patserig overkomen. Maar ben echt super blij dat ik het wel heb gedaan, echt een mooie motor om te zien. Die Hornet 600 is inderdaad heerlijk om op die bochtige landwegen te rijden.
Ik moest er zelfs zo erg aan wennen dat ik eerst nog om een blauwe heb gevraagd. Toen die pas in augustus (het was begin maart ;) ) pas geleverd zou worden, heb ik toch maar die uit de showroom laten klaarmaken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SniperGuy
[...]

[...]

Ik vind het jammer dat er op internet weinig geluidfragmenten te vinden zijn van de einddempers die op de markt zijn. De slip-on van Akra was inderdaad al voorbij gekomen, maar die zijn wel vrij prijzig. En juist voor zo'n uitgave zou ik graag eerst een indicatiegeluid willen horen dat de motor/uitlaat gaat maken. Delkevic ga ik opzoeken op Google.

[...]

Pajic heb ik ook veel voorbij zien komen toen ik online aan het speuren was. Helaas is dat voor mij 2 tot 2,5 uur rijden enkele reis, dus dat is wel een flinke trip. Het mooiste zou zijn dat er alleen einddemper op hoeft, scheelt ook een beetje in de kosten.

[...]

HRC is ook erg mooi hoor, zeker als je die goed onderhoud. Al vind ik deze nog net iets mooier. :+
Dat merk heb ik ook voorbij zien komen. Zij leveren einddempers die net als Akrapovic als slip-on bevestigd moet worden toch? Weet je toevallig nog welke demper jij had van SC-project?
Ik had hem niet, maar iemand die ik ken wel. Was een GP M2 demper

https://shop.sc-project.c...H01-K18-GP-M2-Muffler.htm
Lekker klein dempertje met dB-killer :)

Afbeeldingslocatie: https://shop.sc-project.com/Images/Products/Zoom/H01-K18C_sc_project_honda_cb1000r_auspuff_sc_project_oval_silencieux.jpg

• R0y.
Vorige week toen ik een rondje aan het rijden was zag ik op een afstandje een meisje op haar fiets op het fietspad (80 weg, flink strook gras tussen de weg en het fietspad) en die gebaarde dat ik even gas moest geven.

Ik kan natuurlijk zo'n lief kind geen rotdag bezorgen... Dus koppeling in en even gas gegeven. Kind viel bijna van haar fietsje af van de schrik 8)7

Voor het geluid hoef ik echt geen andere uitlaat, voor de looks zou ik het graag willen. Nu kom ik ook tot de conclusie o.b.v. Youtube video's en een paar Superduke's bij Goedhart dat met een standaard slipon met E-keur er niet veel geluidsverschil is met het origineel, het meeste word gedempt door de katalysator.

Ik vind die HP Corse en SC project colablikjes (die hele korte dempers ) erg mooi.. maar helaas geen E-keur.

• UTwizard
De heren van Pajic hebben in december onderhoud aan mijn ZX10R gedaan maar dat zijn echt vaklui. Afgezien van een custom DB killer hebben ze aan de uitlaat niks hoeven doen, maar ik weet dat mensen uit heel Nederland met hun (race)motoren en circuit- / crossauto's naar Pajic komen voor uitlaten en tuning. Ik woon er maar 10 minuten vandaan maar als je ziet (en hoort) wat ze daar soms voor spul hebben staan, mooi hoor :9

Kan ik dus zeker aanbevelen.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

[...]

[...]

[...]

Nadeel van die filmpjes is dat het geluid nooit zo mooi overkomt als in het echt...
Arrow:

Verschillende (Akra, Laser, Yoshimura, MIVV)

Delkevic

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik had je eerst verkeerd gelezen, dat je *minder* geluid wilde ;) Vind zelf de Yoshimura voor deze motoren het mooiste. Had deze ook onder mn Fireblade, gaf een goede brul. Voor deze korte moet je wel een heel systeem hebben (zie "krul" onder het blok) dus dat is wel prijziger helaas.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0015/1594/6087/products/1210040220_A_2048x2048.jpg?v=1541792887
Frans92 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Wat een leuke motor is dat zeg, als ik de ruimte had zou ik er zo eentje op de kop willen tikken. Liever de R dan, die vind ik wat gaver.
Zal ooit wel komen als ik een achtertuin/schuur/garage heb :*)
Ja zijn echt wel gaaf om te zien. Maar zou voor dat geld liever doorsparen voor een F900R, die zijn ook heel mooi. Waar de F800R het qua looks het toch wel aflegde tegen de duurdere R1200R, is de F900R gewoon even dik gestyled als de R1250R - mist alleen de boxer koppen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door noes op 30-03-2020 15:08 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18
noes schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:04:
Ik had je eerst verkeerd gelezen, dat je *minder* geluid wilde ;) Vind zelf de Yoshimura voor deze motoren het mooiste. Had deze ook onder mn Fireblade, gaf een goede brul. Voor deze korte moet je wel een heel systeem hebben (zie "krul" onder het blok) dus dat is wel prijziger helaas.

[Afbeelding]
Na jaren met een 'sport' uitlaat te hebben gereden is het me een genot aan de oren om nu mijn eigen uitlaat bijna niet meer te kunnen horen (en dat is niet omdat ik nu gehoorschade heb :P). Ik ga ook lawaai op de motor bouwen, maar dan in de vorm van:

https://valkmotive.shop/n.../stebel-magnum-tm-2-black

zoiets.

• Frans92
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

noes schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Ja zijn echt wel gaaf om te zien. Maar zou voor dat geld liever doorsparen voor een F900R, die zijn ook heel mooi. Waar de F800R het qua looks het toch wel aflegde tegen de duurdere R1200R, is de F900R gewoon even dik gestyled als de R1250R - mist alleen de boxer koppen ;)
Als ik al zou gaan kijken zou ik eerder voor een tweedehands gaan dan voor een nieuwe. Vooral het kleine motorblok lijkt me wel grappig, gewoon eens wat minder snel op rijbewijs-kwijt-snelheid :9

XBL: DonFrans

• darkkingll
[...]

Die 1e 3 passen vaak ook wel in de jas, dat laatste.. .Daar heb ik pechhulp voor bij mijn reisverzekering ;)
Wel bijzonder: Unive bied geen pechhulp buitenland aan via de motorverzekering, maar wel via de reisverzekering... |:(

qua uitlaat, ik zit zelf te azen op een OEM Arrows, andere zijn vaak net even le lang, met als extreem voorbeeld de Akraprovic. SC Projects zou ook goed kunnen, maar het is net wat al eerder word geroepen, ik wil hem graag eerst in het ecchie horen..

[ Voor 30% gewijzigd door darkkingll op 30-03-2020 15:26 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Als ik al zou gaan kijken zou ik eerder voor een tweedehands gaan dan voor een nieuwe. Vooral het kleine motorblok lijkt me wel grappig, gewoon eens wat minder snel op rijbewijs-kwijt-snelheid :9
2e hands zijn ze al best lekker betaalbaar: voor 4000 euro heb je er al één.

• darkkingll
Meen dat er nog wel een paar 2ehand Fjes bij Motorplaza Groningen staan.. Waaronder zo'n 300cc geval.
Ze zien er best leuk uit, vind ik. (Net als een GS trouwens, mits in de juiste kleurstelling)

• SniperGuy
darkkingll schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:21:
[...]

Die 1e 3 passen vaak ook wel in de jas, dat laatste.. .Daar heb ik pechhulp voor bij mijn verzekering ;)
In een raceoveral gaat dat allemaal niet passen, daar gaan alleen pinpas en telefoon in. De rest gaan lekker in de bagagebak onder het zadel :)
Pechhulp is alleen voor grotere technische mankementen of benzineprobblemen. In het buitenland is zondag vaak alles dicht, dan moet je ook maar hopen dat de motorzaak waar je gedropt word je band op voorraad heeft anders gaan de vakantiedagen van je tripje er heel snel doorheen. Dat zal mij niet gebeuren.

• Frantz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-05-2021
UTwizard schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:57:
[...]

De heren van Pajic hebben in december onderhoud aan mijn ZX10R gedaan maar dat zijn echt vaklui. Afgezien van een custom DB killer hebben ze aan de uitlaat niks hoeven doen, maar ik weet dat mensen uit heel Nederland met hun (race)motoren en circuit- / crossauto's naar Pajic komen voor uitlaten en tuning. Ik woon er maar 10 minuten vandaan maar als je ziet (en hoort) wat ze daar soms voor spul hebben staan, mooi hoor :9

Denk dat het maar een ritje naar Gendringen wordt dan. 1 v.d. weinig, misschien zelfs de enige, in NL die gespecialiseerd is in uitlaten en tuning.

@kevlar01 Het geeft inderdaad een beetje een vertekend beeld. Vooral omdat de opnames met telefoon zijn gemaakt.
@SniperGuy Die SC project ziet er wel goed uit. Zie dat Pajic die ook in hun assortiment heeft.

• R0y.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qT-naPVFk10c9bOHA8uNp7Ax81A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OeZ5sZSEBI2AuB3bjGqiiK3K.jpg?f=fotoalbum_large

En ik kan met mijn voeten bij de grond! Het originele zadel is iets platter en deze lijkt iets smaller, dus het zal niet veel schelen. Ga ik zitten merk ik dat ik hoger zit en het voelt comfortabeler. Maar een rit zal het moeten bevestigen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:42

Vrijdag

De Zwarte

Als de meeste dromen bedrog zijn, is de waarheid dan veel beter? 🤔

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nu weer hagel, weet de lente al wat hij wil?

Het spreekwoord klopt dan wel weer: maart roert zijn staart.

Ik hoop niet dat April doet wat hij wil ;)

• HTT-Thalan
De verkoper van mijn nieuwe huis is van hobby uit metaalbewerker, en houd van alles met een motor erin.

Hij heeft dus zo'n ding zelf gebouwd in de garage staan:

_O- _O- _O-.

Het stomme is, het ziet er zo lomp uit, maar eigenlijk ook zo leuk :D.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
S4All schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:43:
Nu weer hagel, weet de lente al wat hij wil?

Het spreekwoord klopt dan wel weer: maart roert zijn staart.

Ik hoop niet dat April doet wat hij wil ;)
Aprilletje zoet geeft ook nog wel eens een witte hoed ;)

I have stability. The ability to stab.

• Chakotay
@HTT-Thalan je hebt niet toevallig onderhandelt dat hij dat ding in de garage achterlaat voor je? :P

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:19:
@HTT-Thalan je hebt niet toevallig onderhandelt dat hij dat ding in de garage achterlaat voor je? :P
Nee helaas :P. Maar ze gaan vijfhonderd meter verderop wonen dus we blijven sowieso in contact, hij weet dat ik van houtbewerken hou, ik weet dat hij goed is met metaal, en we hebben beiden iets met motorische hobbies. Komt goed.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 11:12

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:10:
De verkoper van mijn nieuwe huis is van hobby uit metaalbewerker, en houd van alles met een motor erin.

Hij heeft dus zo'n ding zelf gebouwd in de garage staan:

[YouTube: Motorized Drift Trike - SFD Industries]

_O- _O- _O-.

Het stomme is, het ziet er zo lomp uit, maar eigenlijk ook zo leuk :D.
Wat een mega tokkie ding, verbaast me overigens niets in die omgeving :+

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
Moest vandaag naar een bruiloft waarbij ik de motor moest meenemen voor de foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYza1riNry4nsQh6xAWb8Sk4t60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWyBQOXIvlDOGbrx991246D8.jpg?f=fotoalbum_large
Het was alleen een beetje koud vanochtend om half 8 met mijn doorwaai zomer handschoenen :D
en ik bedacht me dus net pas dat je overdag nog maar 100 mag...... dus die 10km die ik vaochtend te hard dacht te rijden waren er 40 :X

[ Voor 13% gewijzigd door harley op 30-03-2020 20:57 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Chakotay
Mooi motorpak :P

• harley
Die had ik ook gewoon aan, toch verrekte handig zo'n broek met een rits tot in je kruis zo aan en uit :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMF01oGEPCbRH9-RBVgM-SmGlNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6hWQDbm4jS0XLIfqaMiBAru.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
HTT-Thalan schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Nee helaas :P. Maar ze gaan vijfhonderd meter verderop wonen dus we blijven sowieso in contact, hij weet dat ik van houtbewerken hou, ik weet dat hij goed is met metaal, en we hebben beiden iets met motorische hobbies. Komt goed.
Dus jullie gaan samen Morgans bouwen...

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

UTwizard schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:57:
[...]

De reden dat ze erheen gaan is dat op het circuit de geluidsnormen veel strenger zijn dan op de openbare weg en ook nog eens gecontroleerd worden. Op een trackday krijg je een waarschuwing, 2e keer teveel geluid en het is einde dag. Bij een race wordt je vooraf gecontroleerd, voldoe je niet mag je niet deelnemen. Als je motor na een race teveel geluid maakt wordt je uit de uitslag gehaald. Dus het heeft daar serieuze consequenties. Dus voor een racer gaan ze ook in de weer met geluidsmetingen om te bepalen welke demper goed is. En vergeet de kracht van mond op mond reclame niet, de race paddock is maar een klein wereldje. En een dagje opofferen is ook niet het einde van de wereld.

@R0y. die korte dempers vind ik ook mooi maar maken veel teveel geluid. Nu is het toeval dat ik er afgelopen vrijdag 2 superdukes tegen ben gekomen en 99.9% zeker dat het deze 2 waren.

https://www.motor-forum.n...308/page-74#post-29539732

Maar het geluid uit degene met de akra klonk vanuit de auto veel luider dan die met die kleine sc-project demper. Kan me dat nog goed herinneren omdat ze naast me kwamen staan en verwachte doof te worden als het licht op groen springt. Maar dat viel erg mee. Je zou hem kunnen benaderen om na te vragen of er iets speciaals mee is gedaan om het geluid binnen het redelijke te houden. Misschien een speciale demper in de linkpijp. Of hij reed met hele lage toeren weg want ze trokken erg langzaam op.

• MuddyMagical
Toch even passen terwijl de tank in de primer staat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hCVCeKtzVZC1N1gNh2TAO3YeoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnvZtOncuEjYzaz9CPvAXNIT.jpg?f=fotoalbum_large
:9~

• R0y.
xos schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:52:
[...]

De reden dat ze erheen gaan is dat op het circuit de geluidsnormen veel strenger zijn dan op de openbare weg en ook nog eens gecontroleerd worden. Op een trackday krijg je een waarschuwing, 2e keer teveel geluid en het is einde dag. Bij een race wordt je vooraf gecontroleerd, voldoe je niet mag je niet deelnemen. Als je motor na een race teveel geluid maakt wordt je uit de uitslag gehaald. Dus het heeft daar serieuze consequenties. Dus voor een racer gaan ze ook in de weer met geluidsmetingen om te bepalen welke demper goed is. En vergeet de kracht van mond op mond reclame niet, de race paddock is maar een klein wereldje. En een dagje opofferen is ook niet het einde van de wereld.

@R0y. die korte dempers vind ik ook mooi maar maken veel teveel geluid. Nu is het toeval dat ik er afgelopen vrijdag 2 superdukes tegen ben gekomen en 99.9% zeker dat het deze 2 waren.

https://www.motor-forum.n...308/page-74#post-29539732

Maar het geluid uit degene met de akra klonk vanuit de auto veel luider dan die met die kleine sc-project demper. Kan me dat nog goed herinneren omdat ze naast me kwamen staan en verwachte doof te worden als het licht op groen springt. Maar dat viel erg mee. Je zou hem kunnen benaderen om na te vragen of er iets speciaals mee is gedaan om het geluid binnen het redelijke te houden. Misschien een speciale demper in de linkpijp. Of hij reed met hele lage toeren weg want ze trokken erg langzaam op.
Die met die Akrapovic is volgens mij een volledig systeem (maar met een andere link pijp en niet die van Akrapovic als ik het goed zie). Die met die SC project is volgens mij enkel de demper, en dan valt het wel mee... maar ik wil gewoon E-keur voor in DE als we daar ooit nog mogen/kunnen komen.

Bedankt voor je oplettendheid *;

Edit: beide zijn enkel de dempers. Wel gek, ik heb er een aantal horen rijden en ik vond het geluid van de Akrapovic niet veel meer tov origineel...De originele uitlaat is ook gewoon een open pijp richting de katalysator, je kijkt zo tegen het einde van de bocht aan. Ik had zeker verwacht dat hij minder geluid zou produceren als zo’n SC project.

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 30-03-2020 23:02 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:27

steveman

Comfortabel ten onder

Jeej! Aderi Henning en Zack Courts zijn achter de paywall vandaan!!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:25
@MuddyMagical primer kleurtje is misschien ook niet heel slecht :+ , welke plannen heb je nog meer? Welke kleur hebben/krijgen de velgen?

• MuddyMagical
RR46 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:30:
@MuddyMagical primer kleurtje is misschien ook niet heel slecht :+ , welke plannen heb je nog meer? Welke kleur hebben/krijgen de velgen?
Ja dacht ik ook al. Lichte kleur / ice white is zeker een optie.
Moet wel zeggen dat ik hier al heel blij van wordt. Voorvorkhoezen komen vandaag binnen en de cardan gaat vanavond in de verf dus die kan er richting het weekend op.

Velgen zijn ook zwart geworden. MuddyMagical in "Hét grote motortopic - Deel 24"

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 01:38:
[YouTube: Ari and Zack: A Sneak Peek from Social Isolation]

Jeej! Aderi Henning en Zack Courts zijn achter de paywall vandaan!!
Hoe klein zal die piemel van Aderi inmiddels zijn met al die anabolen? :P
Wel een prima gast trouwens, blij dat we die weer wat meer gaan zien. :)

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 20:47
https://www.troostwijkauc...davidson-motors/01-31131/

Iemand ervaring? Wel geinige harleys, niet mijn type.

• harley
Ervaring waarmee, de verkopende partij ( HD Hutten) de tussenpersoon ( troostwijk) of de motoren die te koop staan ?
Want echt rijk rekenen hoeft je niet met de prijzen die ik nu al zie ( je moet er nog 17% veilingkosten bijtellen) en dan zit je met de paar die ik zo nakeek al op normale prijzen die je bij andere dealers ook betaalt.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:29
Beetje hit or miss geloof ik, een maat van me had ooit via zo'n veiling een honda (weet model niet) gekocht die hij 3 weken later met 2000,- winst heeft ingeruild. (accu vervangen en wat poetswerk)

• Chakotay
@harley ik blijf het apart vinden dat mensen uren of zelfs dagen voordat zo'n veilig oploopt al tegen elkaar op gaan lopen bieden O_o

• harley
ja en blindstaren op het geboden bedrag maar de veilingkosten (en soms ook BTW) niet meetellen en dan voor verassingen staan bij het afrekenen/ophalen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik reed net hier, in de richting die de camera op kijkt, achter een elektrische fietser die 25 reed en die net was ingehaald door een streekbus. Voor ons komen een paar wegversmallingen en tegenliggers, en je mag er 30.

De fietser reed over het zebrapad, ik erachter midden op de T-splitsing, en achter mij reed een SUV met een aanhanger die al een paar kilometer achter mij en de bus bleef hangen met ruime afstand.

Op dat moment, het moment dat ik na het zebrapad naar links wil gaan om de fietser in te halen, zit de SUV naast ons, en vervolgens mindert 'ie vaart. :') Daarmee rijdt 'ie dus mij en de fietser klem, want hij stuurde ook al licht naar rechts.

Dit was een van de eerste keren dat ik niet m'n duim, maar de vinger twee posities links daarvan opstak. Eerst nog een vragend gebaar, maar hij bleef nog steeds rijden waar 'ie reed. Echt, wat was die gast aan het denken.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 31-03-2020 13:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

CodeCaster schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:21:
Ik reed net hier, in de richting die de camera op kijkt, achter een elektrische fietser die 25 reed en die net was ingehaald door een streekbus. Voor ons komen een paar wegversmallingen en tegenliggers, en je mag er 30.

De fietser reed over het zebrapad, ik erachter midden op de T-splitsing, en achter mij reed een SUV met een aanhanger die al een paar kilometer achter mij en de bus bleef hangen met ruime afstand.

Op dat moment, het moment dat ik na het zebrapad naar links wil gaan om de fietser in te halen, zit de SUV naast ons, en vervolgens mindert 'ie vaart. :') Daarmee rijdt 'ie dus mij en de fietser klem, want hij stuurde ook al licht naar rechts.

Dit was een van de eerste keren dat ik niet m'n duim, maar de vinger twee posities links daarvan opstak. Eerst nog een vragend gebaar, maar hij bleef nog steeds rijden waar 'ie reed. Echt, wat was die gast aan het denken.
Je mag daar toch op het midden van de weg rijden? Gewoon in het midden rijden en je ruimte opeisen als motorrijder?

• Waaj
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:25:
[...]

Je mag daar toch op het midden van de weg rijden? Gewoon in het midden rijden en je ruimte opeisen als motorrijder?
Dit dus. Sowieso is het al een smalle weg, als jij de fietser dan met voldoende tussenruimte in gaat halen kan een auto jou niet eens in gaan halen. En als een andere bestuurder al een hele tijd achter je zit moet je er rekening meehouden dat hij jou in kan gaan halen.

Niet dat mij dit niet zou kunnen overkomen, maar dan zou ik ook naar m'n eigen weggedrag kijken en niet alleen naar de fout van de andere bestuurder.

(Excuses voor de moraalriddermodus)

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Gaat weer lekker met de recalls. @Joopieboy heeft een 1250 gs toch?
BMW heeft een recall ingezet op meerdere BMW modellen. Het probleem dat voor kan komen, doet zich voor in het laatste gedeelte van de cardanas. Het materiaal van de draaipen die de swingarm verbindt met het conische tandwiel achter, is niet sterk genoeg. Als gevolg hiervan kan de verbinding met deze draaipen loskomen. Hierdoor bestaat de kans dat deze pen tussen de spaken van het wiel terecht komt. Wanneer dit voorkomt tijdens het rijden, blokkeert het achterwiel, waardoor de controle over het voertuig verloren kan worden.
Eigenaren van de modellen waar het om gaat worden persoonlijk op de hoogte gebracht door middel van telefonisch contact of een brief. Zij worden opgeroepen om naar de dealer te gaan, die de draaipen dan zal vervangen.

De volgende modellen worden door BMW teruggeroepen:

BMW K1600B
BMW K1600GT
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 R
BMW R 1250 RS
BMW R 1250 RT
BMW R NINET

Daarnaast is er in de Verenigde Staten naast deze recall ook nog een tweede. Het kapje van de remvloeistof geeft daar mogelijk de verkeerde soort remvloeistof aan. Hierdoor bestaat de kans dat de verkeerde vloeistof wordt afgevuld. In Nederland is hier niets over bekend.
https://www.nieuwsmotor.n...erschillende-bmw-modellen

• Chakotay
Klinkt als tijd om achterwiel-slides te oefenen, zodat je het op kan vangen als de boel blokkeert :+

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik denk dat ik inderdaad iets meer middenop had moeten gaan rijden, dan had 'ie het misschien wel gelaten. Ik kan ook niet zien of de bus tegenliggers heeft...

Maar dit was letterlijk de situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4Uhtnk15TSnV_jaV3wiCqrvmtQ=/f/image/kRERShfzTrnLdTKxRhcU1t2e.png

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Chakotay schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:39:
Klinkt als tijd om achterwiel-slides te oefenen, zodat je het op kan vangen als de boel blokkeert :+
zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://www.cyclenews.com/wp-content/uploads/2018/10/2019-bmw-r1250gs-slide.jpg

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
CodeCaster schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:45:
Ik denk dat ik inderdaad iets meer middenop had moeten gaan rijden, dan had 'ie het misschien wel gelaten. Ik kan ook niet zien of de bus tegenliggers heeft...

[Afbeelding]
Zeg je nou dat de fietser dood is?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben echt blij dat ik een 2020 model heb _O- Dealer vertelde dat ik mij iig geen zorgen hoef te maken.
Alleen schijnt er een nieuwe softwareversie te zijn, dus die beurt van 1 uur en 3 kwartier kan zo 3-4 uur gaan duren. :X Leuk zo een BMW :+
Ik heb Enduro Pro :X :+ Maar eer ik dat kan _O_ _O-

Wel een mooi pak trouwens! O+ Gezien de Corona Crisis vakantie denk ik dat ik er maar even een nieuwe Rits in zet, pak is maar een ton oud. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 31-03-2020 13:48 ]

• Chakotay
@CodeCaster wat een dwaas, waar wil hij heen gaan dan...

@kevlar01 maar dan zonder spinnend achterwiel :P

@Joopieboy betaal je daar dan ook 3-4 uur arbeidsloon voor terwijl die software inefficient staat te zijn? Blijft mag dat dat soort spul in de automotive-wereld nog allemaal met jaren 90-techniek lijkt te gaan soms... (ondanks dat de software zelf inmiddels best geavanceeerd is)

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 31-03-2020 13:49 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pest is dat het allemaal verschillende en gekoppelde computers zijn, verschillende (canbus) netwerken, er een juiste volgorde van software updaten is, module voor module, en als het misgaat ben je de bok (en blijft ie op de bok, letterlijk).

Prijs weet ik niet, ze zeggen iets over een 'vaste' prijs voor het updaten, alleen het werktarief is wel wat gortig. Dus als die uren erbij komen... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 31-03-2020 13:51 ]

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:56
Updaten van de software bij mijn BMW 1 serie (4 wielen, I know...) kost iig €275,-. Zal voor een motor ook wel zoiets gevraagd worden door BMW. Al is het bij de auto wel wat makkelijker: kabeltje erin, paar minuutjes wachten, done.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]
Ja, jouw eigen positie op de weg hier is niet goed (niet negatief bedoeld). Je bent geen scooter of fietser, gedraag je daar ook naar, anders gaan automobilisten die ruimte pakken. Ook is het veiliger voor je eigen veiligheid, want je kunt ten eerste langs de bus kijken die voor je rijdt, en ten tweede geef je geen ruimte aan automobilisten om gekken capriolen uit te halen. Je hoort net zoveel ruimte te krijgen als een auto, pak deze dus ook.

• Chakotay
@NL-RaVeR €275 voor iets dat in een paar minuten klaar is? Bizar...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

NL-RaVeR schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:37:
Updaten van de software bij mijn BMW 1 serie (4 wielen, I know...) kost iig €275,-. Zal voor een motor ook wel zoiets gevraagd worden door BMW. Al is het bij de auto wel wat makkelijker: kabeltje erin, paar minuutjes wachten, done.
Paar minuten niet eens, kan soms ook 3-4 uur duren afhankelijk van welke update. In dit geval is het een totale update die meerdere systemen bevat. Grote release of hoe ze dat noemen.

• Capo
  • Niet online

[Afbeelding]
Als je twijfelt, op de plek gaan rijden waar je als bestuurder van een auto zou zitten.

9/10 keer los je het hier mee op.
De overgebleven keer levert je getoeter en middelvingers op :+

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 31-03-2020 14:51 ]

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:56
Chakotay schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:48:
Jep, ze weten wel wat voor prijzen ze vragen. Echter weinig andere mogelijkheden zover ik weet.
Joopieboy schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:49:
[...]

Paar minuten niet eens, kan soms ook 3-4 uur duren afhankelijk van welke update. In dit geval is het een totale update die meerdere systemen bevat. Grote release of hoe ze dat noemen.
Misschien dat het bij een motor langer duurt, of ik heb nog nooit een grote (major) update gehad. Auto is dan ook al wat ouder (2010).

• NLDViane
Kan ook een halve dag duren, en dat alles opnieuw ingeleerd wordt. Je staat raar te kijken als een auto begint te dansen op een vierkolommer (luchtvering opnieuw inleren), of ineens z'n stuur uitslaat :+

Is met de gemiddelde (BMW) motor inmiddels niet anders meer, overal zit een computer achter.

[ Voor 11% gewijzigd door NLDViane op 31-03-2020 15:00 ]

• timmie271
  • Laatst online: 20-01 10:59
NLDViane schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Kan ook een halve dag duren, en dat alles opnieuw ingeleerd wordt. Je staat raar te kijken als een auto begint te dansen op een vierkolommer (luchtvering opnieuw inleren), of ineens z'n stuur uitslaat :+
verlichting opnieuw inleren is ook een leuke kermisattractie :+

Gamertag: timmie271

• Chakotay
Capo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Als je twijfelt, op de plek gaan rijden waar je als bestuurder van een auto zou zitten.

9/10 keer los je het hier mee op.
De overgebleven keer levert je getoeter en middelvingers op :+
Dat is een goede inderdaad. Werkt vaak heel goed als je wat tever naar rechts op de baan zit en de auto achter je komt nogal dichtbij. Tikje opschuiven zodat je precies voor zijn neus zit en ze houden meer afstand :)

(Als je op een enkelbaans weg en/of zelf ook al achter iemand zit, anders gewoon wegwezen naar de rechterbaan natuurlijk :P )

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17
Secsytime schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Ja, jouw eigen positie op de weg hier is niet goed (niet negatief bedoeld). Je bent geen scooter of fietser, gedraag je daar ook naar, anders gaan automobilisten die ruimte pakken. Ook is het veiliger voor je eigen veiligheid, want je kunt ten eerste langs de bus kijken die voor je rijdt, en ten tweede geef je geen ruimte aan automobilisten om gekken capriolen uit te halen. Je hoort net zoveel ruimte te krijgen als een auto, pak deze dus ook.
Nou ja, sommigen pakken alsnog de ruimte die jij afblokt en dat ze jou daarmee van de weg drukken is dan bijzaak. Laten we het er maar op houden dat de automobilist hier een hork was. Ik denk dat dat wel een veilige aanname is.
Joopieboy schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:47:
[...]

Ik ben echt blij dat ik een 2020 model heb _O- Dealer vertelde dat ik mij iig geen zorgen hoef te maken.
Alleen schijnt er een nieuwe softwareversie te zijn, dus die beurt van 1 uur en 3 kwartier kan zo 3-4 uur gaan duren. :X Leuk zo een BMW :+
Dus dan komt die eindelijk uit de alpha-test?

Ik vind het goed dat fabrikanten terugroepacties doen omdat ze het zekere voor het onzekere nemen. Maar de regelmaat waarbij dit voorkomt vind ik te ver gaan. Zo acceptabel vind ik het niet om een product dat niet af is in de markt te zetten.
Een zeker softwarepakket waar ik dagelijks mee werk, ja met die grote rode E, verkoopt ook altijd nieuwe features... Die je dan het eerste jaar betalend mag betatesten. Alleen ben je als gebruiker dan wel de betalende partij. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43
Het levert best leuke features op, al die computers, maar de keerzijde is wel dat je je 100% afhankelijk maakt van de fabrikant voor het functioneren van je machine.

John Deere en Apple halen soortgelijke grappen uit.

Ik vermijd het liever waar mogelijk, ik wil niet dat de fabrikant van mijn motorfiets bepaalt wat ik er wel en niet mee doe.

• Thoit
Ik weet niet wat de apparatuur kost hiervoor, maar vergis je daar vaak ook niet in. Veel garage's moeten ontzettend duur gereedschap kopen om bepaalde zaken te kunnen doen. Dat gereedschap moet ook weer terugbetaald worden.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49

[Afbeelding]
Die automobilist is inderdaad een dikke aso :(.

Maar dat is ook wel een beetje het motorrijden. De aanname is dat alle andere weggebruikers of a)incapabel zijn, dan wel asocialen.

Ik zeg niet dat ik het 'goed' gedaan had op het moment zelf, maar de truc is zoals al paar keer genoemd, om je territorium af te bakenen en dan idd zoveel mogelijk links (zonder het midden van de weg over te gaan), zodat die aso auto geen mogelijkheid heeft om je klem te rijden.

Dus ja, volledig zijn fout. Maar achteraf gezien had jij de situatie kunnen voorkomen wellicht.

Als een auto dan alsnog je gaat bumperkleven, ga ik gewoon volledig naar rechts en wuif hem voorbij. Dat is een stuk veiliger dan hem km's lang te laten bumperkleven.

XMCS Netherlands

• Chakotay
@Thoit daar heb ik begrip voor bij iets wat mechanisch complex is, en daardoor speciaal gereedschap vereist. Een softwareupdate afhankelijk maken van rare proprietary tools die het duur maken is 100% keuze van de fabrikant.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Premium merk, premium prijzen, premium experience :+

[ Voor 5% gewijzigd door Pagman op 31-03-2020 15:35 ]

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:57
Ben ik blij dan ik een ouder model heb van het premium merk, nog niet zoveel last van software :+

• darkkingll
Chakotay schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Dat is een goede inderdaad. Werkt vaak heel goed als je wat tever naar rechts op de baan zit en de auto achter je komt nogal dichtbij. Tikje opschuiven zodat je precies voor zijn neus zit en ze houden meer afstand :)

(Als je op een enkelbaans weg en/of zelf ook al achter iemand zit, anders gewoon wegwezen naar de rechterbaan natuurlijk :P )
Het word je(tenminste, toen ik les had wel) ook geleerd om je te positioneren op de plek waar in een normale auto de bestuurder zou zitten.. Ofterwijl, links van het midden.. Juist om inderdaad dat soort situaties te voorkomen.

• darkkingll
Pagman schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:35:
[...]

Premium merk, premium prijzen, premium experience :+
Als de koffie er dan ook premium is... :9
Pagina: 1 ... 120 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.