Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.807 views

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09-2025
Vrijdag schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:45:
[...]

Real men ride naked twins 🤘😎
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:06
darkkingll schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:27:
[...]

Het word je(tenminste, toen ik les had wel) ook geleerd om je te positioneren op de plek waar in een normale auto de bestuurder zou zitten.. Ofterwijl, links van het midden.. Juist om inderdaad dat soort situaties te voorkomen.
Inderdaad. Mijn rij-instructeur is tijdens een les dat hij met een auto achter me reed (had hij een goede reden voor...), een keer naast me in het voorsorteervak voor rechtsaf komen staan. Ik stond veel te ver naar rechts, dus daar was plek voor. "Ga dan ook op de goede plek staan, je bent geen bromfiets!"...

iRacing Profiel

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:26
bleufred1 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:43:
Ben ik blij dan ik een ouder model heb van het premium merk, nog niet zoveel last van software :+
+1.
Volgens mij heeft die van mij niet eens software..... :+

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:44
Over rijlessen gesproken... Autorijlessen liggen nu stil omdat 1.5 meter afstand houden in de auto wat lastig is. Weet iemand hoe dat eigenlijk zit met motorrijlessen? Daarbij word over het algemeen prima afstand gehouden tussen leerling en instructeur, het lijkt me dat dat nog wel kan zolang de leerling zijn eigen pak en helm meeneemt. Zijn er nog lessers hier in het topic?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43
Chakotay schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:17:
Over rijlessen gesproken... Autorijlessen liggen nu stil omdat 1.5 meter afstand houden in de auto wat lastig is. Weet iemand hoe dat eigenlijk zit met motorrijlessen? Daarbij word over het algemeen prima afstand gehouden tussen leerling en instructeur, het lijkt me dat dat nog wel kan zolang de leerling zijn eigen pak en helm meeneemt. Zijn er nog lessers hier in het topic?
M'n vrouw is nog bezig, al haar lessen zijn geannuleerd.

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:57
Chakotay schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:17:
Zelfde hier, Vrouw was 2 weken weer eindelijk begonnen, maar rijschool is afgelopen week ook tot nader orde gestopt. in afwachting van 6 april. voornamelijk vanwege het niet examen kunnen doen.

alle andere soorten lessen lagen inderdaad al langer stil.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb voor volgende week vrijdag een 2tal lesuren staan om weer wat vertrouwder te worden met de fiets. (heb mijn MRBW al 18 jaar op de kop af dan) maar wilde gewoon weer wat tips en trucs.

Of deze nu nog doorgaat: geen idee, het is op eigen terrein, dus wellicht mag dat wel.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Equator schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:30:
Ik heb voor volgende week vrijdag een 2tal lesuren staan om weer wat vertrouwder te worden met de fiets. (heb mijn MRBW al 18 jaar op de kop af dan) maar wilde gewoon weer wat tips en trucs.

Of deze nu nog doorgaat: geen idee, het is op eigen terrein, dus wellicht mag dat wel.
Als de pylonen maar 1,5m uit elkaar staan :+

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Iemand ervaring met motoport den Bosch?
Staat daar een KTM 990 smt te koop waar ik wel interesse in heb.
Heb een afspraak staan voor zaterdag.
Alleen nog even vragen of er een geschiedenis bekend is.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:57
Equator schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:30:

Bij mijn vrouw was de achterliggende reden voornamelijk het niet kunnen doen van examens, je hebt dan wel kans dat ze opfris lessen wel doen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

thijsco19 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:56:
Als Motorzaak/Werkplaats heb ik er niets op aan te merken, echter: De afdeling verkoop heeft me 15 jaar geleden een keer een geintje proberen te flikken bij het aanschaffen van een nieuwe Honda Fireblade 954 RR .

Ik was toen, net als @Equator nu ,een her-opstapper en had een mooie prijs bedongen voor dat machientje. Toen ik 'm contant wilde betalen bleek dat dat bedrag alléén mogelijk was als ik er een financiering op zou nemen... Ben toen pissig naar een andere dealer gereden om zo'n zelfde apparaat daar te kopen maar die had er geen staan.. Gevolg: Ik kocht een Yamaha R6 (RJ09) én reed er direct mee terug naar die vestiging van Motoport om ze te laten zien dat een ander bedrijf m'n geld wél wilde hebben ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Alleen als je stilstaat -O-

[edit] Is dat de reden dat je motor die software-update nodig heeft?

[ Voor 11% gewijzigd door Waaj op 01-04-2020 10:20 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:19:
[...]

Zal vast wel weer een trucje voor komen :Y

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:20:
[...]

Zal vast wel weer een trucje voor komen :Y
Zal vast iets met de datum van vandaag te maken hebben :9

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Waaj schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:19:
[...]

[edit] Is dat de reden dat je motor die software-update nodig heeft?
Ja, dat hadden de BMW's met TV in de auto 20 jaar geleden ook. Zette je Lingo aan bij het stoplicht, kwam er een grijze balk voor als je ging rijden.8)7 Geluid bleef wel aan.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-01 15:55

Wootlock

Evilution

Beetje een zelfde ervaring als Will_m.
Nieuwe streettriple gekocht met als optie bar end mirrors.
Voor twee spiegels betaald en bij de eerste beurt (en de montage van de bar end mirrors) krijg ik de opmerking; waar wil je die spiegel hebben, links of rechts ?
Gaf aan dat ik er twee besteld had kreeg doodleuk het antwoord: nee hoor, u hebt er één besteld en één betaald.
Het geld wat ik betaald heb voor de spiegels van de rekening van de beurt af laten halen en nooit meer naar toe gegaan.

"Don't let your dreams be memes"

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wootlock schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:34:
[...]

Beetje een zelfde ervaring als Will_m.
Nieuwe streettriple gekocht met als optie bar end mirrors.
Voor twee spiegels betaald en bij de eerste beurt (en de montage van de bar end mirrors) krijg ik de opmerking; waar wil je die spiegel hebben, links of rechts ?
Gaf aan dat ik er twee besteld had kreeg doodleuk het antwoord: nee hoor, u hebt er één besteld en één betaald.
Het geld wat ik betaald heb voor de spiegels van de rekening van de beurt af laten halen en nooit meer naar toe gegaan.
Belachelijk. Waarom zou je in godsnaam maar 1 zo'n spiegel willen hebben. Alsof je aan de andere kant nog een oude laat ziten 8)7

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Booyaa schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:23:
[...]

Zal vast iets met de datum van vandaag te maken hebben :9
No shit ;)

Mooie nick trouwens :+

• Waaj
  • Niet online
Zelf geen ervaring mee maar mijn vriendin is daar naar buiten gelopen omdat ze vond dat ze denigrerend werd behandeld. In plaats van de door haar gewenste R1200R werd ze naar een andere motor verwezen omdat die R1200R "veuls te zwaar was voor een vrouwke".

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-01 15:55

Wootlock

Evilution

Equator schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:45:
[...]

Belachelijk. Waarom zou je in godsnaam maar 1 zo'n spiegel willen hebben. Alsof je aan de andere kant nog een oude laat ziten 8)7
Als je het weet mag je het mij ook vertellen ;)
Ben toen naar Motorcentrum Rijen gegaan en daar wel goed geholpen.
Alle opvolgende motoren daar ook gekocht, daar weten ze wel wat klantvriendelijkheid inhoudt en ben je niet maar een nummertje :)

"Don't let your dreams be memes"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wootlock schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:50:
[...]

Als je het weet mag je het mij ook vertellen ;)
Ben toen naar Motorcentrum Rijen gegaan en daar wel goed geholpen.
Alle opvolgende motoren daar ook gekocht, daar weten ze wel wat klantvriendelijkheid inhoudt en ben je niet maar een nummertje :)
Hier ook zo. Ben daar in 's-Hertogenbosch nóóit meer binnen gegaan en ben dat ook niet echt van plan om ooit te doen. Al zijn ze de laatste zaak ter wereld waar ik een simpele tie-wrap aan kan schaffen dan nog ga ik er niet meer heen.... Knoop 't spel wel op een andere manier aan elkaar dan :+

Die zaak in Schijndel waar ik die R6 destijds kocht heeft me inmiddels al 5 keer een gloednieuwe motorfiets mogen leveren en heeft hier op GoT inmiddels ook behoorlijk wat extra klandizie.

Maar: Kameraad van me heeft een rijschool (alle categorieën) en die komt er wél graag, zowel voor aanschaf / lease als ook al het onderhoud van de lesmotoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 01-04-2020 16:26 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die zaak in Schijndel heeft het goed druk ja, nu rijd ik dan even geen Jap meer, maar bandjes gaan alsnog hard dus tsja. :+
Waaj schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:46:
[...]

Zelf geen ervaring mee maar mijn vriendin is daar naar buiten gelopen omdat ze vond dat ze denigrerend werd behandeld. In plaats van de door haar gewenste R1200R werd ze naar een andere motor verwezen omdat die R1200R "veuls te zwaar was voor een vrouwke".
Ik heb het hier met Keram gehad, wilde eens kijken naar een 1200 die ze hadden staan en de 1250, niemand die je even netjes groet en serieus neemt van de verkopers, uiteindelijk een jong knaapie met een C&A pakkie die dan toch even een handje komt geven en eigenlijk min of meer vraagt van wat ik daar kwam doen.
De oudere verkopers stonden niet eens op achter hun bureau of deden 0 moeite.
Helaas dan voor hun. :Y

[ Voor 76% gewijzigd door Joopieboy op 01-04-2020 11:09 ]

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Will_M schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:08:
[...]

Als Motorzaak/Werkplaats heb ik er niets op aan te merken, echter: De afdeling verkoop heeft me 15 jaar geleden een keer een geintje proberen te flikken bij het aanschaffen van een nieuwe Honda Fireblade 954 RR .

Ik was toen, net als @Equator nu ,een her-opstapper en had een mooie prijs bedongen voor dat machientje. Toen ik 'm contant wilde betalen bleek dat dat bedrag alléén mogelijk was als ik er een financiering op zou nemen... Ben toen pissig naar een andere dealer gereden om zo'n zelfde apparaat daar te kopen maar die had er geen staan.. Gevolg: Ik kocht een Yamaha R6 (RJ09) én reed er direct mee terug naar die vestiging van Motoport om ze te laten zien dat een ander bedrijf m'n geld wél wilde hebben ;)
Ik had jouw verhaal al inderdaad gevonden, is natuurlijk heel raar dat je een prijs afspreekt maar dan opeens niet meer mogelijk is tenzij..

Verder zijn de ervaringen betreft klantvriendelijkheid wel gelijk met mijn ervaring, die paar keer dat ik langs ben geweest bij een motoport vestiging. (Geen eens in Den Bosch dus. Is helaas een bekend iets bij de hele keten, op uitzonderingen na uiteraard)
Het is niet mijn winkel / dealer, mocht ik die KTM aanschaffen zal ik er echt niet snel terugkeren.

Ik probeer gewoon zo nuchter mogelijk te zijn en te proberen alle addertjes onder het gras op te vangen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• nehal3m
Ik heb m'n Transalp bij Motoport Leek gekocht en mijn ervaring was prima. De motor zelf achteraf nog even na laten kijken door iemand die ik vertrouw en afgezien van het te strakke balhoofd verder prima in orde.

Misschien is dat meer geluk dan wijsheid. Transactie en klantvriendelijkheid was verder uitstekend.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
thijsco19 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:36:
[...]

Ik had jouw verhaal al inderdaad gevonden, is natuurlijk heel raar dat je een prijs afspreekt maar dan opeens niet meer mogelijk is tenzij..

Verder zijn de ervaringen betreft klantvriendelijkheid wel gelijk met mijn ervaring, die paar keer dat ik langs ben geweest bij een motoport vestiging. (Geen eens in Den Bosch dus. Is helaas een bekend iets bij de hele keten, op uitzonderingen na uiteraard)
Het is niet mijn winkel / dealer, mocht ik die KTM aanschaffen zal ik er echt niet snel terugkeren.

Ik probeer gewoon zo nuchter mogelijk te zijn en te proberen alle addertjes onder het gras op te vangen.
Vriend van me heeft nog de KTM staan ;) Tenzij je natuurlijk liever niet particilier koopt.

• Jolke
  • Nu online
Ik heb mijn huidige VTR Firestorm bij Motoport Eindhoven gekocht toen ze nog in Westerpoort zaten. Gezellig klein, daarna nog een keer naar de nieuwe zaak in Veldhoven geweest, maar dat was een groot verschil.

Sinds ik in Duitsland woon, kom ik eigenlijk nauwelijk nog in motorzaken. In NL was het vaak een goede tussenstop om koffie te tanken en rond te neuzen naar nieuwe kleding, of andere items.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:21
een motordealer (of andere zaak) is zo goed als de medewerker die je daar spreekt (en wat voor een dag die heeft) in onze beleving.

Ik zal mij niet zo makkelijk na 1 keer laten wegsturen maar als dat de houding van het personeel is bij meerdere en je voelt je daar niet prettig, andere opzoeken.

@KTM zoeker, heeft goedhart niet nog wat voor je staan ?

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

:F Hoe jaag je je klanten weg... kansloos.

I have stability. The ability to stab.

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Thoit schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:40:
[...]

Vriend van me heeft nog de KTM staan ;) Tenzij je natuurlijk liever niet particilier koopt.
Geen probleem met particulier. Limburg was het hé? Eigenlijk beetje aan de verre kant. (Omgeving Rotterdam)
Maar stuur zijn gegevens maar door, voor hetzelfde geld is het precies wat ik zoek.
wd200 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:15:
@KTM zoeker, heeft goedhart niet nog wat voor je staan ?
Ze hebben veel staan, veel moois maar ook helaas boven budget.

[ Voor 22% gewijzigd door thijsco19 op 01-04-2020 12:49 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:29

Vrijdag

De Zwarte

[...]

:') :F ;w

Als ze míj nou zouden wegsturen, oké, dat kan ik nog begrijpen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Net gebeld door de verkeersschool. Les van volgende week gaat niet door. Was te verwachten natuurlijk, maar goed, afwachten.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jolke schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:07:
Ik heb mijn huidige VTR Firestorm bij Motoport Eindhoven gekocht toen ze nog in Westerpoort zaten. Gezellig klein, daarna nog een keer naar de nieuwe zaak in Veldhoven geweest, maar dat was een groot verschil.

Sinds ik in Duitsland woon, kom ik eigenlijk nauwelijk nog in motorzaken. In NL was het vaak een goede tussenstop om koffie te tanken en rond te neuzen naar nieuwe kleding, of andere items.
Veldhoven is niet voor niets tig keer failliet en overgenomen geweest. :P

• Jolke
  • Nu online
Joopieboy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:22:
[...]

Veldhoven is niet voor niets tig keer failliet en overgenomen geweest. :P
Ik ben er sinds 2009 of 2010 niet meer geweest, dus ik heb dat niet meegekregen. Zovaak dus al?

• SmurfLink
  • Niet online
Mijn maatje heeft trouwens wel positieve ervaring met Motoport Almere. De keren dat ik er was ook vriendelijk geholpen (random dingetjes kopen met hem, mijn eigen fiets zit bij de dealer in onderhoud). Hij heeft zijn fiets daar ook in onderhoud en is tevreden.

• Waaj
  • Niet online
Motoport is een inkooporganisatie, en iedere zaak is een zelfstandige onderneming. Dus kan er een groot verschil zitten tussen de kwaliteit(sbeleving) van de diverse Motoports.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Equator schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:20:
Net gebeld door de verkeersschool. Les van volgende week gaat niet door. Was te verwachten natuurlijk, maar goed, afwachten.
Net even aan die kennis met een rijschool gevraagd: Ze mógen ook (zelfs?) her-opstappers met een eigen motor geen 'les' geven, ook al wordt er daarbij met afzonderlijke motoren gereden en niet, zoals bij een normale 'eerste' les, met de de instructeur als duo-passagier.

ALLES staat dus de komende maand gewoon stil bij hem nu. Ook Vrachtwagen / Bus / Auto .....

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:34:
[...]

Net even aan die kennis met een rijschool gevraagd: Ze mógen ook (zelfs?) her-opstappers met een eigen motor geen 'les' geven, ook al wordt er daarbij met afzonderlijke motoren gereden en niet, zoals bij een normale 'eerste' les, met de de instructeur als duo-passagier.

ALLES staat dus de komende maand gewoon stil bij hem nu. Ook Vrachtwagen / Bus / Auto .....
Dat gaat er wel inhakken :X

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Instructeur als duo-passagier? Dat heb ik nooit gehad.

Misschien omdat ik destijds met een oude GSX aan het oefenen was op het AVB terrein hier, en toen er een rijschool aan kwam rijden op de instructrice af reed om te vagen wat rijles kostte.. :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:39:
Instructeur als duo-passagier? Dat heb ik nooit gehad.

Misschien omdat ik destijds met een oude GSX aan het oefenen was op het AVB terrein hier, en toen er een rijschool aan kwam rijden op de instructrice af reed om te vagen wat rijles kostte.. :+
Hij heeft er zelfs een motorfiets met dubbele bediening voor, speciaal voor mensen die geen enkele ervaring met gemotoriseerde tweewielers (scooter / brommer / ...) hebben.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Will_M schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:41:
[...]

Hij heeft er zelfs een motorfiets met dubbele bediening voor, speciaal voor mensen die geen enkele ervaring met gemotoriseerde tweewielers (scooter / brommer / ...) hebben.
Ik mocht mee achterop 1e keer heen en terug naar oefenlocatie en verder was het succes ermee :+

Enige tweewieler waar ik daarvoor op gereden had was een fiets :P

Gamertag: timmie271

• Waaj
  • Niet online
Ik heb ook nooit een instructeur achterop gehad. De eerste 2 lessen moest ik achterop en reed de instructeur naar een oefenterrein parkeerplaats om daar de basisvaardigheden oefenen. En daarna was het gewoon vanaf de rijschool gaan rijden (hartje Den Haag) met de instructeur in de auto er achteraan.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:47:
[...]

Ik mocht mee achterop 1e keer heen en terug naar oefenlocatie en verder was het succes ermee :+

Enige tweewieler waar ik daarvoor op gereden had was een fiets :P
Percentage geslaagde leerlingen welke de éérste keer slagen ligt bij hem ook behoorlijk hoog en 15 lessen totaal (AVB + AVD) is een uitzondering, meestal zit 'ie rond de 12 á 13 lessen pér leerling waarbij er zelden tot nooit met méér dan 1 leerling per les gereden wordt. Hij mag zelf ook examens af nemen als examinator bij het CBR echter uiteraard niet bij kandidaten welke via z'n eigen rijschool opgeleid zijn ;)

Verder klust 'ie ook regelmatig bij als KNMV / VRO instructeur.... 8)

• timmie271
Will_M schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:54:
[...]

Percentage geslaagde leerlingen welke de éérste keer slagen ligt bij hem ook behoorlijk hoog en 15 lessen totaal (AVB + AVD) is een uitzondering, meestal zit 'ie rond de 12 á 13 lessen pér leerling waarbij er zelden tot nooit met méér dan 1 leerling per les gereden wordt. Hij mag zelf ook examens af nemen als examinator bij het CBR echter uiteraard niet bij kandidaten welke via z'n eigen rijschool opgeleid zijn ;)

Verder klust 'ie ook regelmatig bij als KNMV / VRO instructeur.... 8)
Dat zijn de betere instructeurs :Y
Ik deed er ietsje langer over maar ach ben soms een tikkeltje eigenwijs :P

Mijn instructeur draaide met zijn GSA ook even een rondje om zijn as waarbij zijn hoofd op dezelfde plek bleef :o

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51
Dat kan Joopie ook. Alleen heeft die dan alsnog de draaicirkel van een vrachtwagen. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-01 18:41
Ik vind het personeel bij Motoport Rockanje wel vriendelijk en die hebben ook regelmatig KTM motoren staan @thijsco19. De eigenaar (als ik de juiste voor me heb) rijd zelf ook KTM en is ook wel een liefhebber.

Tijdje terug i.v.m. mijn zoektocht langs Motoport Echt gereden, daar stond een motor in de showroom waarvan de band flinke scheuren in het profiel had.. onvriendelijk personeel.. Het verschilt echt per zaak zoals @Waaj ook aangeeft.

Motoport Goes... ze zijn vriendelijk maar ze richten zich vooral op mensen die (volgens mij) voor een nieuwe motor komen.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
nehal3m schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:39:
Ik heb m'n Transalp bij Motoport Leek gekocht en mijn ervaring was prima. De motor zelf achteraf nog even na laten kijken door iemand die ik vertrouw en afgezien van het te strakke balhoofd verder prima in orde.

Misschien is dat meer geluk dan wijsheid. Transactie en klantvriendelijkheid was verder uitstekend.
Bij Erik toevallig? Goede kerel dat! Jammer dat die de vestiging in Hoogezand heeft gesloten, kwam er graag.

De Striple komt bij Motorplaza weg, bijzondere aflevering daar: Ik stond na een minuut of 5 weer buiten. Niets gedaan qua uitleg enzo... maar goed, de Striple gaat er toch niet onderhouden worden, hij gaat mooi naar de lokale Triumph dealer, hoewel ik daar nog nooit ben geweest voor onderhoud krijg ik elke keer als ik er kom al direct een goed gevoel bij die zaak.

• nehal3m
darkkingll schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:17:
[...]

Bij Erik toevallig? Goede kerel dat! Jammer dat die de vestiging in Hoogezand heeft gesloten, kwam er graag.

De Striple komt bij Motorplaza weg, bijzondere aflevering daar: Ik stond na een minuut of 5 weer buiten. Niets gedaan qua uitleg enzo... maar goed, de Striple gaat er toch niet onderhouden worden, hij gaat mooi naar de lokale Triumph dealer, hoewel ik daar nog nooit ben geweest voor onderhoud krijg ik elke keer als ik er kom al direct een goed gevoel bij die zaak.
Klopt ja, was bij Erik.

Ik heb 'm niet urenlang gesproken, maar ik meende wel te merken dat hij een passie voor z'n vak heeft. Mocht er iets gebeuren waardoor ik m'n garantie moet aanspreken dan merken we 't wel. :9

• timmie271
[...]

Bij mij was de aflevering (motorwinkel/handelaar) ook veel succes ermee en hou hem heel. Al hebben we nog wel even gebabbeld natuurlijk :)

1e onderhoud zal bij een Hondadealer moeten zijn vanwege onderhoud (+QS montage +70kW maken). Voor zover ik weet zit er niks in de buurt van Zeewolde ;w

Maar daarna gaat ie gewoon naar de zaak hier. Mooi dichtbij :+

• Waaj
  • Niet online
[...]

Grappig, mijn S1000XR komt ook van Motorplaza maar bij mij was er alle tijd en werd uitgebreid alle opties en instellingen uitgelegd voor ik weg kon. Ondanks dat het een heel drukke dag was omdat ze een of ander evenement hadden.

• darkkingll
Njah, hier dichtbij zit ook een zeer goede, kundige zaak, maar die is volgens mij even duur als de Triumph dealer..

En misschien was het omdat ik een Triumph kocht bij de BMW dealer, maar ik had het idee dat de verkoper helemaal niets wist over de Triumph en de bediening ervan, ging voor de proefrit namelijk ook al zo. "Dit is de motor, hier zijn de sleutels, zo gaat die aan, succes ermee".
Geen uitleg van het tft scherm, de 5 rijmodi, de lichtsensor etc...

Persoonlijk had ik wel wat meer service verwacht, het was nu net of ze mij en die motor zo snel mogelijk er weg wouden hebben, ondanks dat ik flink wat geld meebracht..

[ Voor 17% gewijzigd door darkkingll op 01-04-2020 13:29 ]

• nehal3m
Waaj schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:25:
[...]

Grappig, mijn S1000XR komt ook van Motorplaza maar bij mij was er alle tijd en werd uitgebreid alle opties en instellingen uitgelegd voor ik weg kon. Ondanks dat het een heel drukke dag was omdat ze een of ander evenement hadden.
Opties en instellingen heb ik niet, dus dan ben je snel klaar :)

• Waaj
  • Niet online
@darkkingll Dat ze als BMW-dealer weinig van Triumphs weten zal inderdaad ook een probleem zijn. Al vind ik dat je iedere klant vergelijkbaar moet behandelen.

• timmie271
darkkingll schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:27:
Njah, hier dichtbij zit ook een zeer goede, kundige zaak, maar die is volgens mij even duur als de Triumph dealer..

En misschien was het omdat ik een Triumph kocht bij de BMW dealer, maar ik had het idee dat de verkoper helemaal niets wist over de Triumph en de bediening ervan, ging voor de proefrit namelijk ook al zo. "Dit is de motor, hier zijn de sleutels, zo gaat die aan, succes ermee".
Geen uitleg van het tft scherm, de 5 rijmodi, de lichtsensor etc...

Persoonlijk had ik wel wat meer service verwacht, het was nu net of ze mij en die motor zo snel mogelijk er weg wouden hebben, ondanks dat ik flink wat geld meebracht..
Zelf uitvogelen is leuker :Y

Al heb je wel gelijk hoor als je zo'n smak geld neerlegt :/

• darkkingll
Ik neem het hun ook niet kwalijk dat ze echt de specifieke dingen niet weten, maar het had een stuk professioneler gestaan als men even 5 minuutjes in het menu had rondgeklikt voordat ze hem in de showroom parkeerden, zodat ze konden vertellen over de rijmodi en wellicht andere basis dingetjes..

En ik ben software tester van beroep, niets leuker dan zelf te gaan kloten in het menu :9

[ Voor 27% gewijzigd door darkkingll op 01-04-2020 13:35 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
Nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBRdWm78yB7gG7C7BgUmJ4aJ6js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbODrWqGxLIUW5BOdhXXF7Dx.jpg?f=fotoalbum_large
Revit Royale H2o

Vanochtend op de motor naar het werk, halverwege de straat hier thuis kom ik er achter dat ik mijn sportschoenen nog aan had..
Met wat koude enkeltjes op het werk aangekomen.
Net met een kleine omweg, langs de motorkleding store Eindhoven terug naar huis.

Denk dat ze niet vaak zo snel een paar schoenen verkopen.
Ik kom binnen trek die schoenen aan, vraag of er wat van de prijs kan, verkoopster zegt ja, ik zeg okay maar ik houd ze wel meteen aan.
* Bommes pint en loopt de winkel weer uit :) .

Fijne schoenen hoor, goed stevig, waterdicht (volgens de reviews ook echt) en ze lopen toch nog best goed voor motorlaarzen.
Oh en voor de poser in mij, ze zien er ook nog eens tof uit. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• timmie271
darkkingll schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:32:
Ik neem het hun ook niet kwalijk dat ze echt de specifieke dingen niet weten, maar het had een stuk professioneler gestaan als men even 5 minuutjes in het menu had rondgeklikt voordat ze hem in de showroom parkeerden, zodat ze konden vertellen over de rijmodi en wellicht andere basis dingetjes..

En ik ben software tester van beroep, niets leuker dan zelf te gaan kloten in het menu :9
Heb zelf maar 2 knopjes en niet zoveel functies dus dat scheelt dan weer :+

Alles binnen 5 minuten ingesteld en nu gewoon er vanaf blijven :9

• DrivinUCrazy
Oh ja, zomertijd!
Krijgen we die puzzel weer. -O-

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
@DrivinUCrazy Ik heb sins ik mijn v-strom heb de klok nog nooit op de juiste tijd gekregen.
Niet omdat ik steeds de verkeerde tijd instel maar omdat ik gewoon echt niet zou weten hoe ik bij dat ding de klok moet verzetten. 8)7 |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

meeste hebben maar 2 knoppen. Beide even een paar seconden inhouden en dan gaat vast het klokje knipperen.

* _Apache_ vind een goedlopend klokje wel fijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DrivinUCrazy
Als je het eenmaal weet stelt het niets voor.

Bij de Honda kan ik me nog iets herinneren van een knopje indrukken, ingedrukt houden en dán pas op contact zetten. Kan ook zijn dat dat was om de verbruiksaanduiding anders weer te geven. Is al een aantal jaren geleden dus ik kan er iets naast zitten. Tegen de tijd dat ik dát uitgevogeld had. 8)7 De handleiding lag op zolder dus echt geen zin om dat te gaan zoeken, maar dat was toch wel echt nodig. :+

De Yamaha is iets makkelijker, maar ook daar moet ik altijd wel even de handleiding pakken voor de zekerheid.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:02

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Even WOG-gen met de nieuwe Tiger 900.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:54:
Oh ja, zomertijd!
Hier ligt er een van 4000 stukjes op tafel :9

Motor stond al op zomertijd hier bij aflevering dus voor die ene week maar mooi laten staan :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:01:
Als je het eenmaal weet stelt het niets voor.

Bij de Honda kan ik me nog iets herinneren van een knopje indrukken, ingedrukt houden en dán pas op contact zetten. Kan ook zijn dat dat was om de verbruiksaanduiding anders weer te geven. Is al een aantal jaren geleden dus ik kan er iets naast zitten. Tegen de tijd dat ik dát uitgevogeld had. 8)7 De handleiding lag op zolder dus echt geen zin om dat te gaan zoeken, maar dat was toch wel echt nodig. :+

De Yamaha is iets makkelijker, maar ook daar moet ik altijd wel even de handleiding pakken voor de zekerheid.
Domste is nog dat ik na een uur uitleg het meeste wel begreep of wist, maar om notabene de dagteller te resetten had ik de handleiding voor nodig. :')

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 21:39
Oh ja, zomertijd!
Uch, ik zet de klok geeneens meer goed op de R1150GS... Mijn accu is slechter aan het worden en dan valt het klokje uit tijdens het starten. Én dan staat ie weer op 00:00. Na 4 keer was ik er wel klaar mee |:(

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien kun je ook gewon de accu eens vervangen, scheelt weer de tijd telkens opnieuw instellen :+

• Frans92
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

Vuikie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:21:
[...]

Uch, ik zet de klok geeneens meer goed op de R1150GS... Mijn accu is slechter aan het worden en dan valt het klokje uit tijdens het starten. Én dan staat ie weer op 00:00. Na 4 keer was ik er wel klaar mee |:(
Ik heb het bijgeloof bij mijn motor als ik mijn klokje goed zet, dat dan mijn accu leegraakt. Heb ik twee keer toevallig gehad (2x accu gewoon slecht bij levering) en sindsdien verzet ik het klokje niet meer.

XBL: DonFrans

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:32
_Apache_ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:59:
meeste hebben maar 2 knoppen. Beide even een paar seconden inhouden en dan gaat vast het klokje knipperen.

* _Apache_ vind een goedlopend klokje wel fijn.
Nooit het gevoel gehad dat ik er eentje móest hebben, maar nu ik hem heb, ergerde ik me eraan dat het ding voorliep. Gelukkig is het nu zomertijd en heeft het probleem zichzelf opgelost _O-.

Mán ik verveel me echt helemaal kapot ;( enige 'uitjes' zijn verhuizen en boodschappen, ik kruip tegen de muren op en achter een beeldscherm zitten gaat me steeds meer tegenstaan. Binnenkort een dag sleutelen bij Ad in de garage (met ruime afstand van elkaar) - gaat me goed doen. Ook gelijk bandjes voor de Dacia besteld bij hem, aangezien de winterwielen er vanonder mogen, maar vrouwlief had nog een zomerband lek gereden voor de zomer dus dat komt nu aan bod.

Dit weekend gaat de derde lading naar Emmer-Compascuum... nog 27 nachtjes voor ik er woon. De dagen gaan zo langzaam... heb vandaag uit pure verveling mijn bureau opgeruimd en schoongemaakt. Heb het gevoel dat ik alles op Youtube al gezien heb :') en elke keer als ik langs de motor loop (die nu tijdelijk in de achtertuin geparkeerd staat) denk ik 'goddomme, ik wil gewoon even rijden!!!'.

Maar zelfs de klusbeurt bij Ad zal daar geen verlichting geven, want ze gaat op de aanhanger mee voor het geval ze moet overnachten :P en anders kan ik ook de banden van de auto niet wisselen.

Heeft iemand niet nog een lekker controversieel motor-gerelateerd onderwerp waar we lekker over kunnen discussieren? 8).

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 21:39
Joopieboy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:31:
Misschien kun je ook gewon de accu eens vervangen, scheelt weer de tijd telkens opnieuw instellen :+
Ja dat is ook wel de bedoeling, maar het 'Hij doet het nog' gevoel is er nog wel een beetje dus vandaar :+
Plus ik heb het probleem sinds dat ik hem van stal heb gehaald afgelopen weekend...

• Waaj
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:38:
[...]

Mán ik verveel me echt helemaal kapot ;( enige 'uitjes' zijn verhuizen en boodschappen, ik kruip tegen de muren op en achter een beeldscherm zitten gaat me steeds meer tegenstaan.
Ik ben thuis "gewoon" aan het werk, maar een hoop projecten zijn tot nader order uitgesteld. Daarnaast reageren diverse collega's heel traag op mailtjes, dus dat schiet ook niet op. Motivatie wordt duidelijk minder :/
[...]
Heeft iemand niet nog een lekker controversieel motor-gerelateerd onderwerp waar we lekker over kunnen discussieren? 8).
Volgens mij zijn de meeste controversiële onderwerpen de laatste tijd al aan bod gekomen :+

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

en elke keer als ik langs de motor loop (die nu tijdelijk in de achtertuin geparkeerd staat) denk ik 'goddomme, ik wil gewoon even rijden!!!'.
Waarom ga je dan niet gewoon even een rondje rijden? Een boodschapje halen in een stad/dorp verderop oid. Het is toch niet totaal verboden om te gaan rijden :?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• nehal3m
[...]

Nooit het gevoel gehad dat ik er eentje móest hebben, maar nu ik hem heb, ergerde ik me eraan dat het ding voorliep. Gelukkig is het nu zomertijd en heeft het probleem zichzelf opgelost _O-.

Mán ik verveel me echt helemaal kapot ;( enige 'uitjes' zijn verhuizen en boodschappen, ik kruip tegen de muren op en achter een beeldscherm zitten gaat me steeds meer tegenstaan. Binnenkort een dag sleutelen bij Ad in de garage (met ruime afstand van elkaar) - gaat me goed doen. Ook gelijk bandjes voor de Dacia besteld bij hem, aangezien de winterwielen er vanonder mogen, maar vrouwlief had nog een zomerband lek gereden voor de zomer dus dat komt nu aan bod.

Dit weekend gaat de derde lading naar Emmer-Compascuum... nog 27 nachtjes voor ik er woon. De dagen gaan zo langzaam... heb vandaag uit pure verveling mijn bureau opgeruimd en schoongemaakt. Heb het gevoel dat ik alles op Youtube al gezien heb :') en elke keer als ik langs de motor loop (die nu tijdelijk in de achtertuin geparkeerd staat) denk ik 'goddomme, ik wil gewoon even rijden!!!'.

Maar zelfs de klusbeurt bij Ad zal daar geen verlichting geven, want ze gaat op de aanhanger mee voor het geval ze moet overnachten :P en anders kan ik ook de banden van de auto niet wisselen.

Het RIVM zegt dat je gewoon kan rijden.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:46:
[...]

Waarom ga je dan niet gewoon even een rondje rijden? Een boodschapje halen in een stad/dorp verderop oid. Het is toch niet totaal verboden om te gaan rijden :?
Het rijden is totaal niet verboden, lekker doen, maar die boodschap in een ander dorp zou ik dan weer vermijden ivm verspreiding. Gewoon boterham achterin de topkoffer, geen excuus nodig om te rijden toch? :9

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• HTT-Thalan
Heeft iedereen gezien wat voor een knappe motorfiets dat plaatje laat zien? :+.

Het is niet dat het niet mág, het is een extra (onnodig) risico. Ik zal de eerste zijn om motorrijden te verdedigen tegenover de 'naysayers' die klagen over gevaar, maar die procent kans die er (bij wijze van spreken) is word verergerd door de beperkte capaciteit op de IC's momenteel, als er wél wat gebeurd bestaat er de kans dat ze niet of niet tijdig plek/aandacht voor je hebben.

Ik ga dus inderdaad maar een stukje rennen binnenkort denk ik.

• Bommes
Waaj schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:44:
[...]

Ik ben thuis "gewoon" aan het werk, maar een hoop projecten zijn tot nader order uitgesteld. Daarnaast reageren diverse collega's heel traag op mailtjes, dus dat schiet ook niet op. Motivatie wordt duidelijk minder :/
Werken wij in de zelfde branche of zo??
* Bommes is projectleider bij een nuts bedrijf
Alles wordt uitgesteld, magazijn loopt te vissen voor startdatums want er ligt zoveel gereserveerd klaar.
Aannemer belt continu omdat ze aan het werk willen.
En bij de gemeente of project ontwikkelaars zijn ze ineens niet te bereiken.
Of je krijgt mailtjes dat er weer iets is verplaatst naar een onbekend later tijdstip.

• Waaj
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:55:
[...]

Alles wordt uitgesteld, magazijn loopt te vissen voor startdatums want er ligt zoveel gereserveerd klaar.
Of je krijgt mailtjes dat er weer iets is verplaatst naar een onbekend later tijdstip.
Nope, maar de punten die je opnoemt zijn erg herkenbaar.

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:53:
[...]

Het is niet dat het niet mág, het is een extra (onnodig) risico. Ik zal de eerste zijn om motorrijden te verdedigen tegenover de 'naysayers' die klagen over gevaar, maar die procent kans die er (bij wijze van spreken) is word verergerd door de beperkte capaciteit op de IC's momenteel, als er wél wat gebeurd bestaat er de kans dat ze niet of niet tijdig plek/aandacht voor je hebben.

Zit wat in, maar goed, als je al rennend een hartaanval krijgt door de extra belasting op je vaatstelsel dan zit je met hetzelfde probleem.

Ik volg de logica wel en de keuze blijft aan jezelf. Zelf neem ik het risico wel.

Dat doe ik omdat je mentale gezondheid minstens zo belangrijk is als je fysieke, en dan wordt het eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden. Neem je het risico geen zorg te kunnen ontvangen, of neem je het risico dat je mentaal te zwaar wordt belast?

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:58:
Dat doe ik omdat je mentale gezondheid minstens zo belangrijk is als je fysieke
Mja, dat is dan ook weer een verdomd goed punt.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

[...]

Als ik een klokje in beeld heb, vind ik het wel fijn dat ie goed loopt. Maar vooral de forens zal het eerder geneigd te gebruiken dan bij een simpel recreatief ritje.
Nog nooit zo weinig km's gereden als dit jaar. :( Deels vanwege zoontje in het ziekenhuis (10weken stilgestaan), kort op werk wonen (25km enkele rit) en het hele corona gebeuren.
Denk dat de teller echt onder de 10k km bijlft steken.

Maar gister even olie-check gedaan, bandjes op druk gebracht, sleutel omgedraaid, en het beestje sloeg aan alsof ie pas gister weggezet is. :)

Wel staat op het verlanglijstje een nieuwe helm, (want deze gaat richting de 7j oud)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:06
S1000XR laten tunen bij Tovami.
Moest helaas wel 1x terug omdat de bike steeds in een engine safety mode schoot maar lijkt nu opgelost te zijn.
Dit weekend eens uitgebreid testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37xCNUy8vuHqVTQZzpBNWd6pY38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/31QaGrAXRj6ydiMLp7E76ub9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as2jDTy4fJFi_hHrIph5__pzKaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtM7EhboxR5MUesUFxz1hcOd.jpg?f=fotoalbum_large

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:55:
[...]

Heul niet herkenbaar ofzo _O-

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:28
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:53:
[...]

Ik zie het anders, ik kan ook elke dag naar werk (kan niet thuis werken) dus dan kan een ommetje op de motor ook geen kwaad. Niet dat ik dagelijks rij, maar ik ga dit weekend echt wel even een stukkie rijden. En tanken hoef ik niet want ik heb thuis nog 40L E95 staan ;) (enige wat ik heb ingeslagen toen die E10 regel kwam.)

Foute gedachte ik weet, maar gewoon even uitwaaien is ook niet verboden. Volgens mij maken veel mensen de boel onduidelijker door te roepen dat je thuis MOET blijven, dit is niet het geval. Als jij even een blokje om loopt/fietst/rijdt is dit niet verboden. Je kan hier zelfs gewoon nog rustig even naar Duitsland om stukje N wegen daar te pakken.

Buiten dit om, heb ik dan ook geen contact met anderen! enigste uitzondering is de vriendin (die thuis werkt) en een collega die zich samen met mij heeft opgeofferd om kantoor draaiend te houden (rest werkt allemaal thuis)

• SmurfLink
  • Niet online
Oh ja, zomertijd!
:+ Ik heb 'm bewust toen ik de accu er weer in deed de klok nog niet goed gezet. Dat ga ik dit weekend maar even doen, staat ie iig goed tot ie de berging weer in mag haha.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

_eLMo_ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:52:
[...]

Het rijden is totaal niet verboden, lekker doen, maar die boodschap in een ander dorp zou ik dan weer vermijden ivm verspreiding. Gewoon boterham achterin de topkoffer, geen excuus nodig om te rijden toch? :9
Je snapt m'n punt denk ik wel ;)

* Destruction rijdt ook gewoon motor. Goed, misschien nog iets voorzichtiger dan normaal om inderdaad de risico's zo klein mogelijk te houden. Maar je wil ook af en toe ff lekker je hoofd leeg maken, even niets anders aan je hoofd dan het rijden met die machine 8)

Nou ben ik wel een motorrijder die vaker de motor pakt als alternatief voor de auto, dan een 100% hobby rijder die alleen maar toertochtjes maakt. Dat dan weer wel.

Ik zag op Facebook een discussie voorbij komen waarin iemand werd afgefikt omdat-ie gewoon op de motor stapte in deze corona crisis tijd. Toen diegene verduidelijkte dat het (in zijn geval) om vervoer ging en NIET om toerritjes, was het ineens geen probleem meer... Alsof de risico's dan weg zijn 8)7

Doe gewoon waar je je goed bij voelt. Als dat voor jou* betekend dat je fulltime binnen blijft en de motor hebt geschorst, dan is dat ook prima :) * Destruction wil echter nog wel gewoon een beetje plezier hebben.

* niet gericht maar in het algemeen

[ Voor 25% gewijzigd door Destruction op 01-04-2020 15:11 ]

• DrivinUCrazy
Wat ik mij dan afvraag, mag ik dan ook geen passagier meer meenemen op de motor? Immers, zo groot is mijn motor nu ook weer niet. Zo groot is de motor van Joopieboy niet eens!
Maar de enige duo die ik zou hebben, is mijn vriendin. Waar ik mee samenwoon, op momenten echt wel dichter dan 1,5 bij elkaar mee ben... ;) :P Mag zij dan ook niet mee? Ik probeer juist haar te stimuleren om vaker mee te gaan, en nu ze vrijwel niet hoeft te werken (horeca), heeft ze eindelijk die kans.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@DrivinUCrazy Huisgenoten mogen gewoon mee omdat je toch al met hun samenwoont. Volgens mij geld dat ook voor in de auto.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:07:
Wat ik mij dan afvraag, mag ik dan ook geen passagier meer meenemen op de motor? Immers, zo groot is mijn motor nu ook weer niet. Zo groot is de motor van Joopieboy niet eens!
Maar de enige duo die ik zou hebben, is mijn vriendin. Waar ik mee samenwoon, op momenten echt wel dichter dan 1,5 bij elkaar mee ben... ;) :P Mag zij dan ook niet mee? Ik probeer juist haar te stimuleren om vaker mee te gaan, en nu ze vrijwel niet hoeft te werken (horeca), heeft ze eindelijk die kans.
Vriendin mag gewoon mee. Thuis heb je toch ook contact met haar, is dus geen probleem. Zou zeggen stap op de motor en ga er even tussenuit :>

Afspreken met vrienden zou ik echter nu even vermijden, ja je kan 1,5 meter afstand proberen te houden maar dat blijft toch lastig. Dat doe ik nu dus gewoon even niet.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Thoit schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:11:
[...]

Afspreken met vrienden zou ik echter nu even vermijden, ja je kan 1,5 meter afstand proberen te houden maar dat blijft toch lastig. Dat doe ik nu dus gewoon even niet.
Dat is inderdaad wel een puntje. Wij hebben ook een groepje van 5 motorrijders, en daar hoort normaal gesproken dus ook een ritje in groep bij. Dat kan dus nu even niet, want samenscholing enzo...

* Destruction gaat dus maar alleen rijden. imo blijven er anders altijd mensen achter die min of meer buiten gesloten worden, of dat zo voelen.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:31
xeoMe schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:02:
S1000XR laten tunen bij Tovami.
Moest helaas wel 1x terug omdat de bike steeds in een engine safety mode schoot maar lijkt nu opgelost te zijn.
Dit weekend eens uitgebreid testen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker, vooral hoger in de rev range wat meer power zo te zien?

Hoe voelt het verschil tijdens het rijden?

XMCS Netherlands

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

Ja hoor, wat vinden we van het vastlassen van je versnellingspook aan de as die uit het motorblok komt?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• A13X
  • Laatst online: 08:20

A13X

Dude

w4rguy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:38:
[...]

Ja hoor, wat vinden we van het vastlassen van je versnellingspook aan de as die uit het motorblok komt?
Rijd erg lastig als je dat aan de aandrijfas doet :+

Awesome

• Frans92

Frans92

VFR800

Nu weten we allemaal dat jij zelfs kan discussieren over zaken waar je het mee eens bent, dus zo lastig zal het niet zijn om een discussie te krijgen :9

Fluo hesjes? Helpen die of niet?
Of luid pijpen redt levens?
Filefilteren.
MP3-sjonnies.

• A13X

A13X

Dude

Frans92 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:40:
[...]

Nu weten we allemaal dat jij zelfs kan discussieren over zaken waar je het mee eens bent, dus zo lastig zal het niet zijn om een discussie te krijgen :9

Filefilteren.
MP3-sjonnies.
Honda kan het beter bij grasmaaiers houden :+

* A13X rent

Awesome

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
[...]
Yamaha is beter dan Honda :+

• nehal3m
Raym09 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:41:
[...]

Honda kan zich beter grasmaaiers houden :+

* nehal3m rent
Grasmaaien lukt niet, omploegen wel.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:17:
[...]

Dat is inderdaad wel een puntje. Wij hebben ook een groepje van 5 motorrijders, en daar hoort normaal gesproken dus ook een ritje in groep bij. Dat kan dus nu even niet, want samenscholing enzo...

* Destruction gaat dus maar alleen rijden. imo blijven er anders altijd mensen achter die min of meer buiten gesloten worden, of dat zo voelen.
Imho valt samenrijden als motorrijders niet onder samenscholing. Afstand houden van 1.5m bij stilstand (rijdend niet zo moeilijk :Y)). Makkelijkste is niet onderweg samen lunchen en hangen, maar gewoon een kortere rit en afzwaaien op de snelweg bij de afrit.
Plas pauze is voor de ouderen / passagiers soms wel onhandig though, dus langer dan 2 uurtjes zou ik 'm niet maken.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• R0y.
[...]
Nee. Gewoon niet doen.

Gewoon lekker gaan rijden.

• A13X

A13X

Dude

nehal3m schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:43:
[...]

Grasmaaien lukt niet, omploegen wel.
Echt wel, vraag @timmie271 maar :9

Awesome

• R0y.
Frans92 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:40:
[...]

Filefilteren.
MP3-sjonnies.
Nee nee en nee. Met een de-cat hoort men je veel beter. Hoef je ook geen politie outfit meer aan. (y)

Al is er natuurlijk niks mis met luid... toch @Vrijdag

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 01-04-2020 15:51 ]

• Frans92

Frans92

VFR800

Raym09 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:41:
[...]

Honda kan het beter bij grasmaaiers houden :+

* Frans92 rent
-O-

Of bedoel je alleen de Honda van @timmie271 ?

Pagina: 1 ... 121 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.