Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 157 Laatste
Acties:
  • 253.228 views

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yogibeer schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:17:
[...]

Schreuder het grote De Telegraaf lek bedoel je?
mark my words, die gaan ze echt missen (maar ik val in herhaling)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:34:
Natuurlijk was de kop van VI éénzijdig en moet je het breder trekken. Maar bij dat breder trekken hoort dus ook het besef dat het misschien helemaal niet in ieders belang is als de "winnaar" (in dit geval Ajax) alle centjes voor zichzelf houdt. Dat steekt natuurlijk, dat snap ik, maar schiet alsjeblieft niet in de kramp van de belastingschuwe ondernemer.
Lees dan ajb nogmaals mijn posts door en probeer mijn argumenten te begrijpen. Ook jij doet exact wat die journalist probeert te oogsten met dergelijke clickbaits; discussie voeren op non-argumenten. De spijkers op laagwater zoeken zonder ook maar te willen kijken naar de echte oorzaken. Ik reageer niet als een belastingschuwe ondernemer, verre van dat, ik reageer als een succesvolle ondernemer die blijkbaar wordt geacht zijn winst te delen met andere ondernemers die wanbeleid voeren of kansen niet weten te benutten.

En over dat op de borst kloppen van Ajax, dat is gepaste trots. Ga dan wijzen naar het falen van andere clubs en daar de oorzaak van achterhalen. Dat is namelijk de oorzaak van het steeds groter wordende verschil. Niet omdat Ajax het goed doet, de rest heeft het laten liggen terwijl ze de zelfde kansen had. Nu wijzen richting Ajax is een beetje jankgedrag imho; wijzen naar diegene die succesvol is terwijl je zelf hebt gefaald.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

Typhone schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:49:
@D-e-n
9 jaar geleden was Ajax niet zover van een foute categorie af (1/2).
Zou het beleid dan toch z'n vruchten hebben afgeworpen?
Gewoon een goed voorbeeld van prima gezond beleid. En dat zonder verkoop van P1 of een buitenlandse investeerder. Echter ben je nu de kop-van-jut omdat je blijkbaar te rijk bent geworden en de anderen te arm. Sommigen mogen hopen dat de SP straks een minister van Sport mag leveren. Die zal het geld wel van de rijkere clubs afpakken en aan de kleinere clubs geven.
Hackus schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:18:
mark my words, die gaan ze echt missen (maar ik val in herhaling)
Dat vermoed ik ook... was een broodnodige aanvulling op Ten Hag.

[ Voor 15% gewijzigd door Han op 28-08-2019 17:33 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:10:
Gewoon de regel afschaffen dat een niet EU speler minimaal x aantal euro moet verdienen.
En gewoon max 3 niet EU spelers in de basis 11 en klaar.

Of eisen dat ze x aantal jeugd spelers in de selectie hebben, misschien dat ze dan eens iets met de jeugd gaan doen. Want sommige clubs vergeten nogal vaak dat ze een jeugd hebben
Het is niet zo maar een regel, het is onderdeel van werkvergunning voor niet Eu'ers.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0034945/2018-09-04

Regeling uitvoering Wet arbeid vreemdelingen

Bijlage I, paragraaf 17 Beroepsvoetballers.

En hij bestaat al 20 jaar.

Er zijn nog steeds competities die werken met regels zoals max 3 niet EU spelers, maar dat is eenvoudig te omzeilen met dubbele paspoorten.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:44
[...]

Aldus Derksen, dus maar de vraag of het waar is...
Niet voor niets nu hoofdtrainer in Duitsland, die toevoeging mis je echt wel.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:41
strafschop schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:33:
[...]

Het is niet zo maar een regel, het is onderdeel van werkvergunning voor niet Eu'ers.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0034945/2018-09-04

Regeling uitvoering Wet arbeid vreemdelingen

Bijlage I, paragraaf 17 Beroepsvoetballers.

En hij bestaat al 20 jaar.

Er zijn nog steeds competities die werken met regels zoals max 3 niet EU spelers, maar dat is eenvoudig te omzeilen met dubbele paspoorten.
Ik weet, maar het is niet in steen geschreven. Men kan dit soort dingen aanpassen.

Soms moeten wetten enzo met de tijd mee gaan.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Han schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:32:
[...]

Gewoon een goed voorbeeld van prima gezond beleid. En dat zonder verkoop van P1 of een buitenlandse investeerder.
Om het plaatje Ajax, PSV en Feyenoord
Vitesse compleet te maken: Bezit verkopen levert een eenmalige financiële boost op, zo ook bij Ajax met de beursgang van destijds.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Of PSV met de waardevolle grond :+

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Napo
  • Niet online
Daar refereerde de P1 vermoed ik al naar?

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:37:
[...]

Ik weet, maar het is niet in steen geschreven. Men kan dit soort dingen aanpassen.

Soms moeten wetten enzo met de tijd mee gaan.
Vanzelfsprekend.

Deze afspraken zijn er gekomen, omdat vlak na het Bosman-arrest de Nederlandse clubs het nodig vonden om ook de beperking op het aantal niet-Eu'ers af te schaffen. In 1998 was die groep gestegen tot 102 spelers.

Het draagvlak voor deze wet is er, hij komt voort uit overleg tussen Sociale Zaken, de KNVB en de spelersvakbonden.

Bovendien ligt de eis voor het minimumsalaris nog onder het niveau van 10 jaar geleden.

[ Voor 3% gewijzigd door strafschop op 28-08-2019 18:07 ]

• Han
  • Niet online

Han

Napo schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:39:
Om het plaatje Ajax, PSV en Feyenoord
Vitesse compleet te maken: Bezit verkopen levert een eenmalige financiële boost op, zo ook bij Ajax met de beursgang van destijds.
Om maar aan te geven dat dat geen goed beleid is, tenzij het de club van de ondergang redt en daarna wordt geleerd van de fouten in het verleden. Die beursgang van Ajax heeft destijds alleen maar ellende opgeleverd en kostte de club bij z’n kop. Pas nadat al die miljoenen van de beursgang waren verdampt door wanbeleid heeft Ajax het roer omgegooid. Het beleid wat Ajax de laatste jaren heeft gevoerd is het schoolvoorbeeld van hoe het kan en zou moeten. Opkrabbelen en schoon schip maken. Ik hoop nog steeds dat Ajax zichzelf van de beurs af koopt. Dan alleen kan de overhead slinken en is men af van al die duur betaalde baantjes. Desondanks is het als beursgenoteerde club gelukt een financieel gezond beleid te voeren als voetbalclub en dat werpt nu op sportief gebied zijn vruchten af; aansluiten bij de Europese top.

• Napo
  • Niet online
Zeker @Han. Al dat soort transacties zijn lapmiddelen voor een korte termijn om slecht beleid of matige keuzes op te vangen. Dat kan een beursgang zijn, grondverkoop, een investeerder of een speler uit nood moeten verkopen.

Het is op geen enkele wijze een structurele inkomstenbron en zou de club wakker moeten schudden dat er een omslag moet komen. Een aantal clubs doen dat goed en sommige zijn daar wat minder goed in.

Waar we wel realistisch over moeten zijn is dat een incidenteel succes geen directe reflectie is van goed beleid (kampioenschap Feyenoord, overwinteren CL PSV, halve finale CL Ajax). Natuurlijk is het beleid een grondslag van goede resultaten maar niet 1 op 1 de oorzaak.

• Napo
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Napo op 28-08-2019 18:25 . Reden: Foutje ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ergens zou het wel lollig zijn als Koeman Dest zou selecteren. Ben benieuwd of als hij voor oranje zou kiezen iedereen het nog steeds zo oneerlijk zou vinden, aangezien hij de meeste jeugdwedstrijden voor de VS heeft gespeeld. O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
dutchgio schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

Aldus Derksen, dus maar de vraag of het waar is...
Niet voor niets nu hoofdtrainer in Duitsland, die toevoeging mis je echt wel.
Dat heeft Derksen niet geroepen. Hans Kraaij.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:59
Mijn voorspelling voor vanavond: Geen idee.

Ik loop al de hele dag met een doemscenario in mijn hoofd rond.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Gonadan schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:52:
Ergens zou het wel lollig zijn als Koeman Dest zou selecteren. Ben benieuwd of als hij voor oranje zou kiezen iedereen het nog steeds zo oneerlijk zou vinden, aangezien hij de meeste jeugdwedstrijden voor de VS heeft gespeeld. O-)
Voor de Amerikanen is het wel oneerlijk dan. Want hij heeft daar z'n "opleiding" gekregen en niet in de jeugdelftallen van Nederland

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:57
Vanavond 400ste Europese wedstrijd voor Ajax!

194x gewonnen
89x gelijk
116x verloren

Doelpunten voor: 663
Doelpunten tegen: 419

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Han
  • Niet online

Han

Ik had er vorige week meer dan vertrouwen in en dat bleek helaas onterecht. Zou voor vanavond geen voorspelling durven geven, enkel de hoop op winst.

• Martinusz
Han schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:45:
Ik had er vorige week meer dan vertrouwen in en dat bleek helaas onterecht. Zou voor vanavond geen voorspelling durven geven, enkel de hoop op winst.
Komop beetje positiviteit hier, gewoon 4-0 :p

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik doe überhaupt niet aan voorspellingen, ze slaan meestal toch nergens op. Uiteindelijk is het hoop of vrees, meer niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Opstelling Ajax: Onana; Dest, Veltman, Martínez, Tagliafico; Álvarez, Blind; Ziyech, Tadic, Neres; Huntelaar.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kak, je bent me met voor. :P

Mes tussen de tanden opstelling. Achterin een blok slopers, bal naar voren en veel scorend vermogen. Kan 3-0 met rust zijn, maar je kunt ook de verbindende schakel missen. Ik ben erg benieuwd, het zijn wel de spelers die ik graag zie, hopen dat er balans is.

[ Voor 82% gewijzigd door Gonadan op 28-08-2019 19:57 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:02
Huntelaar, dan gaat het goed komen. :)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toch wel een gok met Alvarez, ben benieuwd

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Normaal gesproken moet het goed komen met deze opstelling. Gericht om te scoren.
Het is na de vorige belabberde wedstrijd, dat het spannend is.

Hopelijk spelen zoals ze het kunnen vanavond :)

Tweakers Discord

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:44
Prima opstelling lijkt me, dat moet goed komen. :)

• Sempy
Exocet schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:00:
Toch wel een gok met Alvarez, ben benieuwd
28 A-interlands voor Mexico, die moet dat gewoon aankunnen. Grotere gok om Dest op te stellen met slechts 1 wedstrijd in eredivisie.

[ Voor 8% gewijzigd door Sempy op 28-08-2019 20:11 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

De grote gok blijft toch echt Veltman. Het is al even terug dat hij rood haalde of een strafschop veroorzaakte. Statistisch gezien wordt het wel weer eens tijd. oOo

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mavaros
Deadsy schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:54:
Opstelling Ajax: Onana; Dest, Veltman, Martínez, Tagliafico; Álvarez, Blind; Ziyech, Tadic, Neres; Huntelaar.
Staat Blind weer in het middenveld?

Zo ja, dan kan je hem net zo goed verkopen of inruilen voor een andere middenvelder.

• Sempy
In 2011 haalde voor het laatst een halve finalist van de CL het seizoen daarop niet de groepsfase, Schalke met in de spits ... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Sempy op 28-08-2019 20:17 ]

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mavaros schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:15:
[...]

Staat Blind weer in het middenveld?

Zo ja, dan kan je hem net zo goed verkopen of inruilen voor een andere middenvelder.
Nee, centraal achterin met Veldman

• D-e-n
  • Laatst online: 00:20
Han schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:24:
[...]

Lees dan ajb nogmaals mijn posts door en probeer mijn argumenten te begrijpen. Ook jij doet exact wat die journalist probeert te oogsten met dergelijke clickbaits; discussie voeren op non-argumenten. De spijkers op laagwater zoeken zonder ook maar te willen kijken naar de echte oorzaken.
Ik reageer niet met clickbaits. Ik reageer op een ontwikkeling die jij negeert. De club die zich tegenwoordig plaatst voor de CL krijgt steeds meer miljoenen binnen. De beloning voor goed beleid wordt dus groter en groter, waardoor de financiële verschillen groter worden. En met die beloning is het weer een stuk makkelijker beleid te voeren.

Een paar jaar goed beleid kan aldus jaren en jaren voordeel opleveren. Op moment dat de UEFA de CL deels gesloten maakt zelfs oneindig lang. Zet Troost bij Ajax en dikke kans dat ze nog steeds kampioen worden. Ajax kan zich behoorlijk wat flaters op transfer gebied veroorloven nu.
Ik reageer niet als een belastingschuwe ondernemer, verre van dat, ik reageer als een succesvolle ondernemer die blijkbaar wordt geacht zijn winst te delen met andere ondernemers die wanbeleid voeren of kansen niet weten te benutten.
Die ondernemer maakt gebruik van de infrastructuur van het land waarin hij of zij woont. Bij een club is die infrastructuur de eredivisie, de basis van een miljoen voetballers in een klein land, het achterland van de streek waarin de club zit.
En over dat op de borst kloppen van Ajax, dat is gepaste trots. Ga dan wijzen naar het falen van andere clubs en daar de oorzaak van achterhalen. Dat is namelijk de oorzaak van het steeds groter wordende verschil.
Niet omdat Ajax het goed doet, de rest heeft het laten liggen terwijl ze de zelfde kansen had. Nu wijzen richting Ajax is een beetje jankgedrag imho; wijzen naar diegene die succesvol is terwijl je zelf hebt gefaald.
Je blijft het met de clubbril bekijken. Jouw club doet het goed en de rest zoekt het maar uit. Maar de vraag is of dat nog mogelijk is. Dd vraag is of de concurrentie met CL miljoenen nog wel eerlijk is. De vraag is of de eredivisie (en op lange termijn dus ook de club aan de top) bij deze situatie gebaat is.

En je kan leuk framen met de SP maar soms is een SP - bril helemaal niet slecht. En dan hoef je echt niet al dat SP - beleid over te nemen hoor :)

• mavaros
TripleQ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:17:
[...]

Nee, centraal achterin met Veldman
OK, dan zie ik het wel zitten voor vanavond.

Hup Ajax! *O*

edit: Zelfs de gouden bal is bij Lingo getrokken.

[ Voor 10% gewijzigd door mavaros op 28-08-2019 20:31 ]

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Gonadan schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:14:
De grote gok blijft toch echt Veltman. Het is al even terug dat hij rood haalde of een strafschop veroorzaakte. Statistisch gezien wordt het wel weer eens tijd. oOo
Toch speelde hij redelijk goed het afgelopen CL seizoen. Ik hoop dat Blind op het middenveld nu wel werkt.ah toch centraal :P
Ach als ze zich maar plaatsen. Kun je misschien ook nog een speler aankopen.

Tweakers Discord

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:28

Qu3st

Is er een VAR vanavond?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ja, vanaf de play-offs

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

tweakduke schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:20:
[...]

Toch speelde hij redelijk goed de afgelopen CL seizoen. Ik hoop dat Blind op het middenveld nu wel werkt.ah toch centraal :P
Ach als ze zich maar plaatsen. Kun je misschien ook nog een speler aankopen.
Die paar wedstrijden dat hij nog niet stuk was? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
hup holland hup

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:14

snmght

imho dan he

Ik vind het helemaal geil, die opstelling.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Martinusz
Quiz vraagje in welke minuut pakt Martinez geel? :+

• snmght

snmght

imho dan he

Martinusz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:37:
17!

• mavaros
OMG

Ten Hag bevestigt wat ik vorige week al zei. "We hadden een speler over." (3-4-3)

Dit gaat wel goed komen, vanavond.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat een achterlijke opstelling. 6 verdedigers 4 aanvallers, middenvelders hebben we zeker niet nodig ofzo.

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Alles komt goed vanavond *O*

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:42:
Wat een achterlijke opstelling. 6 verdedigers 4 aanvallers, middenvelders hebben we zeker niet nodig ofzo.
Kom maar door met je alternatieven voor vanavond! :)

• Martinusz
De 2 backs zijn ook halve aanvallers ;)
Alvarez is een middenvelder.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

even voor mijn beeld, wat is er door schreuder gelekt dan? want ik kan me niets herinneren behalve het in de kiem gesmoorde rugnummer 10 gedoe (wat helemaal niet zo'n gedoe bleek te zijn) aan het begin van het seizoen. Of heeft hij gelekt dat de sfeer zo goed was?

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Ik hoop dat met deze opstelling alles weer op z'n plek valt. Als de tegenstander op z'n eigen helft gezet wordt en de doelpunten vallen, kan het een leuke wedstrijd worden.
Of ben ik te optimistisch :?

Tweakers Discord

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:24
Ik heb er nog geen goed gevoel over maar misschien zet de wedstrijd mij straks op andere gedachten.

Ik kan me niet voorstellen dat het makkelijk wordt. 1 doelpunt van Apoel en het gaat heel moeilijk worden.
Vergeet niet dat onana er vorige week ook wat uithaalde.
Ajax moet echt nu goed spelen

[ Voor 50% gewijzigd door Harribo op 28-08-2019 20:52 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:33
*O* A *O* J *O* A *O* X *O*

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:37:
Poll: In welke minuut pakt Martinez geel?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
90+
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402051&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56

gws24

Thinking is hard!

aan de andere kant, tegen een ploeg die met 10 man voor de goal hangt is het misschien wel handig om niet zoveel aanvallers te hebben. Vorige week liepen ze elkaar vaak alleen maar in de weg rond de zestien en heel misschien verleid het Apoel wel om iets meer uit hun schulp te kruipen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• snmght

snmght

imho dan he

Ik ga toch inzetten op een overwinning met meerdere doelpunten en een clean sheet. Kom op zeg, het is geen Tottenham. ;)

• Harribo
Fijne poll, vult mooi de ruimte.
Hij kan beter misschien voor Veltman, ik zeg 10e minuut geel Veltman :)

• Typhone
  • Laatst online: 13:37

Typhone

Who Dares Wins

4-1

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:33
Ik kan maar 1 x stemmen, hoe kan ik u voor zijn 2e geel stemmen?

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-11 11:28
God, Veltman en Blind centraal tegen een counter ploeg... Ik ga even 2x drie kwartier m’n nagels en vingers erbij opknabbelen

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:16:
[...]

Uitzonderingen daargelaten, want Frenkie is echt wel een uitzondering, maar als je nu kijkt bij Ajax, wat hebben ze gekocht dan binnen de Eredivisie deze transfer periode? Dat is niet zoveel hoor, meest belangrijke was misschien nog wel dat ze Bergwijn zouden willen kopen, maar daar worden alleen die 2 ploegen die toch vaak al Europees geld binnen krijgen beter van.
Er zijn tientallen miljoenen binnengekomen, waarvan slechts een klein deel naar de kleinere clubs gaat (indirect).
Een klein deel? 11m naar Willem II en RKC, 5m naar Heerenveen en 1 a 2m naar Emmen.. bijna 20m dus.
Die hogere inkomsten vanuit Europa zijn ook de reden van die solidariteitspot die gevuld wordt met geld van de in Europa spelende teams. Was er Europees minder te verdienen, was die pot er ook niet.
Natuurlijk kunnen clubs in de ED meer vragen aan een Ajax, omdat iedereen weet dat die een hele vette bankrekening hebben. Maar juist omdat ze zoveel hebben zijn ze ook eerder geneigd buiten de ED te kijken en moet je wel een heel uitzonderlijk talent te pakken hebben willen ze daar de hoofdprijs voor betalen. En de kans op zo'n uitzonderlijk talent is natuurlijk wel erg klein.
En zou Ajax dat doen dan wordt er hier weer geklaagd dat Ajax het sleepnet uitgooit en alle talenten in de JL stalt. Is tenslotte al diverse malen hier voorbij gekomen nu we welgeteld 2 spelers gehaald hebben.
Persoonlijk denk ik dan ook dat de ED erbij gebaat zou zijn als naast Ajax/ Feyenoord/ PSV/ AZ (willekeurige volgorde) ook andere teams sterker worden, niet alleen in de ED levert dat weerstand op, maar dan kan je ook soms met 5/5 teams in Europa spelen en zo punten binnenhalen. Daarmee wordt e.e.a. wat meer verspreid, want buiten de 4 die ik nu noem doen NL clubs Europees helemaal niet mee en worden zeer snel uitgeschakeld.
Om dit te bereiken moet de subtop ook sterker worden en moeten er meer clubs echt om kunnen strijden. Daarvoor is een eerlijker verdeling naar mijn idee een stap in de goede richting, de rest moeten clubs natuurlijk gewoon zelf doen met sponsoren en dergelijke, maar juist omdat de voorsprong van de top zo groot is, wordt het verschil alleen maar groter, en dat is jammer.
Kijk naar Portugal. Daar krijgt de top 3 ook verreweg het grootste deel van de TV gelden en die teams presteren ook in Europa. Denk je dat die zo hoog gestaan zouden hebben als ze heel veel minder tv gelden hadden gekregen?

• Sempy
Holkers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:55:
God, Veltman en Blind centraal tegen een counter ploeg... Ik ga even 2x drie kwartier m’n nagels en vingers erbij opknabbelen
Twee Zuid-Amerika anse slagers op het middenveld, die counter haalt de verdediging niet

• Deadsy
we gaan ze opeten

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:53:
[...]
aan de andere kant, tegen een ploeg die met 10 man voor de goal hangt is het misschien wel handig om niet zoveel aanvallers te hebben. Vorige week liepen ze elkaar vaak alleen maar in de weg rond de zestien en heel misschien verleid het Apoel wel om iets meer uit hun schulp te kruipen.
Of nu word je middenveld nog harder overlopen aangezien we die nu helemaal niet hebben. Ik ben benieuwd.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:41

Quad

Doof

Hihi die Sierd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• mavaros
Die Mexicaan is wel klein he. oOo

De echte centrale verdediger die nu net doet of hij middenvelder is.

• Martinusz
Lang leve Veronica :)

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:45
Wat een sneu middenveld van Ajax vergelen met vorig jaar.
Idem dito met de verdediging. Begin gewoon daar serieus. Martinez + Blind.in de verdediging.

Hou dan maar wat vertrouwen in Marin.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:41

Quad

Doof

Sierd beweert dat als Ajax te zien is op Ziggo Sport, Ajax over het algemeen wint. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:38
Nou, succes dan maar. Jammer genoeg is de megafoon tokkie goed te horen.

• Yemoke
daar gaan we oOo

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Als ze winnen net als Rode Ster Belgrado op een tank door de stad rijden?
Zal Femke leuk vinden! :+

https://www.nu.nl/275775/...ague-met-rit-op-tank.html

• Yemoke
OPSLAGHOND schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:02:

lol wtf 8)7

• Sempy
OPSLAGHOND schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:02:

Met een waterkanon dan? ;)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hoezo is dit nu buitenspel!?!? Raakt de bal tcoh niet! Wtf vage regel vind ik dat.

• toolkist
  • Niet online
Niet alleen een ritje, volgens mij hebben ze er ook 1 als 'standbeeld' neergezet.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-11 12:22
Tadic heeft de vorm van vorig seizoen iig. Levert alle ballen in.

Ik heb er een hard hoofd in vanavond.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Deadsy
dat was wel een leuke aanval

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 12:58
Dit gaan heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange 90 minuten worden als er niet snel door Ajax gescoord wordt.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Neres loopt tot ie geen pass meer kan geven. Gaaaap na 9 minuten nog geen enkele lijn mogen ontdekken.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:31
Volgens mij kunnen ze beter Noren onderdoen dan noppen, veld is het betere glibberwerk zo te zien.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:22

Hupske

AFCA

Vind Ajax nog wel prima spelen. In dit tempo kansen blijft creëeren scoor je vanzelf.

Middenveld speelt tenminste behoudend. En niet als kippen zonder kop naar voren.

[ Voor 32% gewijzigd door Hupske op 28-08-2019 21:10 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• groggy
  • Niet online
Veltman wat doe je

• LZ86
Echt scherp is Ajax nog niet. Ze komen makkelijke tot en in de 16, maar daarna houdt het een beetje op

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:14:
Echt scherp is Ajax nog niet. Ze komen makkelijke tot en in de 16, maar daarna houdt het een beetje op
Ja daar staat een bus.

• Deadsy
Zie wel weer momenten die me herinneren aan het Ajax van vorig seizoen

• groggy
  • Niet online
Een bus met een bom er in

• Martinusz
Veld is niet veel beter dan in Cyprus geloof ik

• Harribo
Leon Zwiers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:14:
Ja duh... Dat Apoel doet maar 1 ding en dat is met zijn allen achteruit zodat er geen ruimte meer is.
Zo'n irritant team om tegen te spelen.
Compleet anti voetbal maar ja tis hun goed recht

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 28-08-2019 21:16 ]

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20

ST10©DE

Dus.............

Hupske schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:10:
Vind Ajax nog wel prima spelen. In dit tempo kansen blijft creëeren scoor je vanzelf.
Welke kansen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Verdorie begon goed en nu weer slordig, kom op!

@Gonadan Veltman geeft nu de bal aan de tegenstander is dat ook stuque? :+

Tweakers Discord

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:33

Herman

FP ProMod
Spannend dit... Zeker omdat Ajax nog wel een kans gaat weggeven :X

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• toolkist
  • Niet online
Klaas die net een stap meer nodig had waardoor de keeper op tijd was?

• snmght

snmght

imho dan he

Hupske schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:10:

Middenveld speelt tenminste behoudend. En niet als kippen zonder kop naar voren.
Vind het tot dusverre ook prima. Tadic en Blind erg sterk. Huntelaar naar behoren, wel blij dat hij er staat, gretig! Veltman zwak. Verder valt weinig op.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:31
Vind Dest het wel netjes doen, lekker actief zo in de beginfase.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• LZ86
Beter dan een tank ;)

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-11 11:28
Qua duimpjes aan elkaar geven staat Ajax met 10-1 voor

• Napo
  • Niet online
Een bom?

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 12:58
snmght schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:17:
[...]

Vind het tot dusverre ook prima. Tadic en Blind erg sterk. Huntelaar naar behoren, wel blij dat hij er staat, gretig! Veltman zwak. Verder valt weinig op.
Alvarez bevalt mij tot nu toe ook wel, denk dat hij inderdaad ook wel als inschuivende CV kan staan.

Enigste minpuntje van heel Ajax tot nu toe zijn de onnodige foute passes die een meter langs een speler gegeven worden.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:16:
[...]

Klaas die net een stap meer nodig had waardoor de keeper op tijd was?
Dat is enkelvoud, geen meervoud. Daarbij is het geen kans. Het zou een kans geweest zijn als de keeper niet op tijd was en Klaas Jan die stap meer niet nodig had, maar naast geschoten zou hebben.

Ik heb alleen nog maar mogelijkheden gezien, geen kansen.

http://taalprof.blogspot....ijkheid-van-een-kans.html

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• snmght

snmght

imho dan he

ST10©DE schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:22:
[...]

Dat is enkelvoud, geen meervoud. Daarbij is het geen kans. Het zou een kans geweest zijn als de keeper niet op tijd was en Klaas Jan die stap meer niet nodig had, maar naast geschoten zou hebben.

Mooi man een semantische discussie. :r

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:22

Hupske

AFCA

ST10©DE schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:22:
[...]

Jeetje. Dit valt onder trollen of onder mierenneuken.

Jij je zin: als Ajax deze mogelijkheden blijft creëeren, krijgen ze vanzelf kansen en dan gaat er heus wel een in.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Pagina: 1 ... 83 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.