Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 227.634 views

Acties:
  • +8Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-12 19:56
In een titelrace die op de één-na-laatste speeldag werd beslist, was het dit seizoen Ajax dat aan het langste eind trok. Na vier seizoenen zonder prijs mag Ajax zich dit jaar dus kampioen van Nederland noemen. PSV werd tweede en Feyenoord eindigde op flinke afstand op de derde plaats. Fortuna Sittard en FC Emmen verdienen ook complimenten met het knappe lijfsbehoud.

Dit jaar was het lange tijd spannend in de strijd om het kampioenschap. Sparta streed met FC Twente om de schaal en directe promotie. Waar Sparta punten ging laten liggen, bleef FC Twente ze wel pakken, met het kampioenschap als resultaat. Sparta en RKC promoveren ook. De Graafschap en Excelsior zijn gedegradeerd.

De KNVB Beker was dit jaar een finale tussen Willem II en Ajax. Op papier zou dat voor de Amsterdammers geen lastige laatste horde moeten zijn. Dat was het inderdaad ook niet. Een wedstrijd is het niet geweest, Ajax won met 4-0 en daarmee de eerste prijs van dit seizoen.

De hegemonie van Real Madrid is doorbroken. Liverpool stond voor het tweede jaar op rij in de finale, waarin het Tottenham Hotspur trof. Een slechte wedstrijd, heb ik van horen zeggen. Een benutte penalty in de eerste minuut van Salah en een bekeken schot van Origi na een afgeslagen corner waren de doelpunten. Liverpool wint met 2-0 en de zesde Champions League in de historie. Ook een mooi moment voor Van Dijk en Wijnaldum natuurlijk.

Een finale in Baku, daar is al genoeg over gezegd. Chelsea tegen Arsenal. De eerste helft ging nog gelijk op. De tweede helft was Chelsea de bovenliggende partij. Giroud, Hazard twee maal en Pedro waren de doelpuntenmakers. Voor Arsenal deed Iwobi nog wat terug.

Voor de Nations League kan je terecht in UEFA Nations League - 2019

• JanW
Overschat je de spelers van Feyenoord nou niet een beetje. St Juste, Van Beek en Malacia zijn m.i. geen stabiele verdedigers waarop je kan bouwen. Haps schat ik hoger in dan Malacia, die gewoon een beperkte speler is. Middenveld en voorhoede is inderdaad prima, Jorgensen heeft wel een dipje gekend, maar denk dat het vertrek van Van Persie ook goed is voor hem, gewoon minuten maken en dan komt die vorm vanzelf wel weer. Kokcu is een talent, maar zou eigenlijk beter in de luwte minuten kunnen maken. Vergeet je Vilhena trouwens niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Wat mij betreft mag dat gedoe met De Ligt zo snel mogelijk afgelopen zijn. Iedere dag berichten, de één met nog minder bronvermeldingen dan de ander. Sinds wanneer hoeft voetbaljournalistiek niet meer een bronvermelding te doen? Wie zegt wat? Waarom zegt die persoon dat en wat wint die persoon daarbij. Wat dat betreft is voetbaljournalistiek ook rot. Puur gericht op sensatie, winst en zo veel mogelijk kliks genereren op het internet :r

Verder lijkt Neres dit seizoen gewoon bij Ajax te blijven, wat goed nieuws is. In de voorbereiding hoor ik tot nog toe wat positieve geluiden over Martínez, dat is goed. Vervanger voor Tagliafico lijkt daarmee ook al in huis. Ik hou wel van dat pro-actief handelen.

Ben benieuwd of ze doorpakken met die Mexicaanse CV. Lees gemengde dingen over zijn Gold Cup prestaties. Wat onwennig aan de bal en niet overtuigend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
PolarBear schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:48:
[...]

Fijn, denk dat het een goede trainer kan worden ook.
Fitnesstrainer zie ik hem wel worden ja. Perfect nieuws. Hopelijk ook een goed signaal naar andere spelers.

• JanW
OK, ik ben niet @Outerspace, maar wat dacht je van "omdat 't niks toevoegt, de sfeer verziekt en een herhaling van zetten is "?

offtopic:
Sorry @OPSLAGHOND, maar moet je iedere week het bloed onder de nagels vandaan halen van mensen. De toon in je posts is op z'n zachts gezegd niet fijn en als je 't mij vraagt gewoon trollen. Je mening over Lozano is wel duidelijk, die van @Typhone ook. Je afkeer voor PSV intussen ook wel. Ga door en laten we ons focussen op nuttige en leuke discussies in plaats van proberen aan te tonen of Lozano wel of niet een gigantische duikelaar is 8)7

Een reden dat ik bijna niet meer in dit topic kom is ook de sfeer. Die is er niet beter op geworden met het frequente gestook. Het lijken bijna wel de reacties onder artikelen op VI.nl. Proberen de andere club zo goed mogelijk te kleineren en je eigen club er goed uit te laten zien.

JanW wijzigde deze reactie 13-08-2019 17:07 (34%)

• JanW
Geen probleem, 3-0.

• JanW
Dit was rood, die elleboog had ie ook al gemist. Wtf scheid. :X

• JanW
Tony Harald Schumacher zou jaloers zijn op deze actie. Echt vol voor de man gaan :r

JanW wijzigde deze reactie 14-08-2019 08:22 (8%)
Reden: Harald ipv Tony dus

• JanW
Tomba schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:26:
[...]

Wikipedia kent verder alleen een Kayaker, dus ik mis m denk ik.
Verkeerde Schumacher }:|

• JanW
Leon Zwiers schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:47:
Ze willemn volgens vi Doan pakken uit Grunn. Dikke verzwakking
Doan heb ik de laatste tijd niet gevolgd, maar is dat wel een buitenspeler? Ik dacht dat hij meer centraal speelde? Dikke verzwakking lijkt me logisch. Ondanks het dipje van Lozano is 't nog steeds één van de betere spelers in de Eredivisie, die vervang je niet zomaar.

Ik had eerder verwacht dat ze voor Kerk zouden gaan, al speelt ie maar net een paar wedstrijden leuk, het lijkt me wel een speler die uitstekend in 't systeem van PSV past.

• JanW
SP-AR-TA! De échte club van Rotterdam ;)

• JanW
Was dat Veltman of Huntelaar?

• JanW
albino71 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:15:
Geldt de hand van de apoel speler niet?
Kan ie niet mee scoren, dus nee. Dat telt niet.

• JanW
Die speler moest wel ff de pijn verbijten om op te staan en om die gele kaart te vragen, dat zag je aan alles. :N

• JanW
Stoffa schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:36:
Als t 1-1 wordt is t geen CL voor Ajax, correct?
Daar heb jij helemaal gelijk in

• JanW
Assist je hoor van Huntelaar. Geweldig om zo dat overzicht te houden.

• JanW
Terranova schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:43:
Nu is het tijd voor de typische Ajax score. Vlak voor tijd toch nog billenknijpen...
Dit wordt gewoon uitgespeeld, misschien nog een goaltje voor Ajax. Die Cyprioten zijn wel klaar.
Typhone schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:44:
Die Neres speelt echt als een zoutzak op poten.
Iets te veel aan t freewheelen ja, maar zo slecht speelt ie niet.

JanW wijzigde deze reactie 28-08-2019 22:46 (28%)

• JanW
KillaZ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:46:
Waarom promes niet gewoon? Die jongen geef je zo ook een knauw
Laat die maar ff rustig herstellen. Heeft geen zin om 'm nu in een gewonnen wedstrijd tegen deze houthakkers een nieuwe blessure op te laten lopen.

• JanW
*O* *O*

Stugge tegenstander, maar heel overtuigend door. Geen enkel moment in de problemen geweest vandaag. Op naar de CL. waar je je als kampioen en halve finalist ff lekker door twee voorrondes mag harken :r UEFA

• JanW
Naar AZ waarschijnlijk voor 2M.

• JanW
D-e-n schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:28:
[...]

Dat is nog behoorlijk veel geld. Dat is puur omdat hij van Ajax komt dan.
Ajax hoeft 'm niet te verkopen en AZ is na het vertrek van Til op zoek naar een vervanger. Zo kan je 't ook bekijken ;)

Ik vind het verder niet te veel voor De Wit. Geen hoogvlieger, maar wel een goede speler die ik bij AZ wel zie slagen.

• JanW
mavaros schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:57:
[...]

Dat ligt eraan, vanwaar je het gaat bekijken.

Ajax won in de eerste wedstrijd in de poulefase met 3-0 van AEK.

Toen was al duidelijk dat dat team best goed kon voetballen, gezien de slooppartijen in de voorrondes.

We zijn vandaag de dag niet beter, maar anders. Het echte flitsende is vervangen door computeracties. Iedereen doet een Zinedine Zidaantje en we goochelen maar een end raak. Ik ben er geen fan van. Liever een 7-0 overwinning, dan een magere 3-0 met balletdansen.

Dit Ajax gaat geen CL winnen. Schudden ze dat gekke circusspel van zich af, dan winnen ze de CL. Dan slopen ze weer iedereen.

P.s. PSV kan niet achterblijven, dus moet ook eens gaan presteren.

We leven in mooie tijden. :)F

edit: Spijtig dat Fernando Ricksen is overleden. ;w
Mag ik vragen waar jij aan zit? Dat is goed spul :o

• JanW
Neres speelt echt beroerd ja. Veel verkeerde keuzes.

• JanW
Ik wilde net typen dat Ajax niet veel meer kansen heeft dan PSV, doet Promes dit :X

Die had ie er wel in mogen tikken.

• JanW
Hopelijk valt er zo één binnen uit een corner. Wat een stel dorpsidioten staan daar zeg. Goeie zondagmiddag heb je dan :X

• JanW
Lekker, nette goal, goed uitgespeeld.

• JanW
Mooie laatste minuut zo :D

• JanW
Bakt er niks van in Argentinië:
136 interlands en 68 doelpunten. Compleet waardeloos natuurlijk. Niet eens één op één loopt ie. En dan ook nog eens drie keer tweede worden met Argentinië in Zuid-Amerika. Een keer tweede op een WK, waar Argentinië ook nog eens eerste had kunnen worden, mocht Higuain die kans gewoon afmaken in de reguliere speeltijd.

Leuk dat je lekker tegendraads wil zijn, maar probeer je zelf dan niet belachelijk te maken.

Het nadeel van Messi is dat hij al zo lang op zo'n gigantisch niveau speelt, dat het voor sommigen normaal begint te worden. Als hij dan niet de Champions League wint en niet in eigen land alles wint met zijn team is het niet meer goed genoeg.

En Messi niet waardevol voor Barcelona of Ronaldo niet waardevol voor Real Madrid de afgelopen jaren :D Nee, met een bijdrage van 50+ doelpunten en 20 assists voor Messi ben je in mijn ogen best wel een flinke toegevoegde waarde voor je team. Als je anders beweert dan moet je toch eens even bij jezelf te raden gaan wat een voetballer dan nog meer moet presteren. Ronaldo is de speler die in de knock-out fase juist opstaat en de belangrijke goals maakt. Een speler waar je als team altijd van op aan kan op belangrijke momenten.

Het zou mooi zijn als er ook voor andere posities wat meer aandacht komt, daarom is zo'n "beste speler van de wereld" prijs ook vreemd, want je gaat appels met peren vergelijken, waarbij het uiteindelijk uitdraait op een deel statistieken en prestaties en een deel populariteit van de persoon. Zeker in dit geval waarbij alleen aanvoerders en bondscoaches mogen stemmen. De jaren dat Zidane die prijs won was ook niet terecht, die was vaak genoeg zoek in grote wedstrijden, maar mensen onthouden natuurlijk die momenten niet. Die herinneren zich de goal tegen Leverkusen, die pirouettes en de steekballen die hij wel gaf en doelpunten die hij scoorde.
Ankona schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:00:

Maar heb jij ook dergelijk rapportcijfers voor Iniesta, Pirlo, Busquets, Modric, Ramos, Silva, Pogba? Zeker geen pannenkoeken lijkt mij en (al dan niet in hun top dagen) waardevoller voor een team dan een Messi of Ronaldo.
Kom maar op met die cijfers dan :)

JanW wijzigde deze reactie 24-09-2019 15:22 (9%)

• JanW
Ankona schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:51:
[...]

Ja hoor, lekker op de persoon spelen als je met argumenten niet kan winnen. Je valt in herhaling en denkt door daar heel veel tekst aan te besteden er een absolute waarheid mee te creeeren.

Ik ben echt niet uniek en ik pretendeer ook niet alles te weten. Ik schiet alleen wel vrij makkelijk gaten in jouw redenatie. Jammer dat je dat zelf niet ziet anders zou je wel een inhoudelijke discussie kunnen krijgen.
Jij gaf hier aan dat Messi (en Ronaldo) niet waardevol zijn voor hun team. Als wij dan vragen om dat te onderbouwen komt er ook niks. Dat jij die statistieken plat vind is je goed recht, maar als je dan zo een zwik spelers noemt is het natuurlijk ook wel zo netjes om in een discussie om van die speler(s) dan te komen met onderbouwing.
Typhone schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:39:
Nu heb je het gedaan @Ankona.
Ik blijf het leuk en spannend vinden maar Messi zou ik wel eens in de PL willen zien rondhobbelen.

...
Dat is een vaak gehoord argument, maar intussen heeft hij in de CL al vaak een Engelse tegenstander gehad. 24 doelpunten en 6 assists in 30 wedstrijden. En dat wordt nu andersom al bewezen dat dat niet zo makkelijk is. Hazard heeft de andere weg bewandelt en draait tot nog toe niet zoals hij in Engeland draaide.

JanW wijzigde deze reactie 24-09-2019 16:10 (27%)

• JanW
@Typhone Geen idee, ik ben mijn interesse in deze discussie kwijt :+

• JanW
Gunner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:59:
[...]

(ik twijfel even tussen het topic over het conflict in het midden oosten maar dan toch maar even hier)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik schrik hier serieus van. Dit soort provocatie als gevolg van indoctrinatie?
De spits van FC St. Pauli is door de club ontslagen na deze actie of nadat hij deze actie goedkeurde _/-\o_

De reacties daaronder van allemaal nationalistische Turken zijn trouwens echt om te kotsen :r

JanW wijzigde deze reactie 15-10-2019 09:42 (11%)

• JanW
Dubbel :X

JanW wijzigde deze reactie 15-10-2019 11:33 (98%)

• JanW
Typhone schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:23:
Turkije is één. Wat gaat er met Bulgarije gebeuren? Een banaan op het veld bij Feyenoord is de wereld op zijn kop (ondanks de shitload aan zwarte spelers die wekelijks toegejuicht worden...). Maar dan is er een keer écht racisme en blijft het vooralsnog akelig stil. Zou wat zijn als Bulgarije 10 jaar uitgesloten wordt van deelname aan alle mondiale en Europese competities inclusief de clubteams. Dat zou een statement zijn waarvan ik zou denken: ze willen het racisme écht verbannen. Alles minder zwaar gestraft zie ik als schijnpolitiek.
Probleem is, als de UEFA/FIFA die beslissing neemt, dat ze dan vanaf nu consequent moeten zijn. Bulgarije is een makkelijk "slachtoffer". Wat doe je als dit in Rusland gebeurt? Of in Italië?

En @Martinusz zegt inderdaad ook terecht, hoe controleer je dat het ook echt de fans van het specifieke land of van de specifieke club waren?

Het lijkt me goed om in ieder geval een stuk verantwoordelijkheid bij de bond neer te leggen. Zij moeten, op het moment dat het plaats vind, het betreffende vak of vakken leegruimen. Wedstrijd ligt stil en gaat pas door als dat vak leeg is. Jammer als je daar bij zat en je wel gedroeg. Dan komt er wellicht meer controle ook onderling.

En gebeurt dat niet, doet de bond er te weinig om 't tegen te gaan, dan kunnen we over gaan op zwaardere sancties.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True