[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.057 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05
Kampioen Eredivisie
In een titelrace die op de één-na-laatste speeldag werd beslist, was het dit seizoen Ajax dat aan het langste eind trok. Na vier seizoenen zonder prijs mag Ajax zich dit jaar dus kampioen van Nederland noemen. PSV werd tweede en Feyenoord eindigde op flinke afstand op de derde plaats. Fortuna Sittard en FC Emmen verdienen ook complimenten met het knappe lijfsbehoud.

Kampioen Keuken Kampioen Divisie
Dit jaar was het lange tijd spannend in de strijd om het kampioenschap. Sparta streed met FC Twente om de schaal en directe promotie. Waar Sparta punten ging laten liggen, bleef FC Twente ze wel pakken, met het kampioenschap als resultaat. Sparta en RKC promoveren ook. De Graafschap en Excelsior zijn gedegradeerd.

KNVB Beker Winnaar
De KNVB Beker was dit jaar een finale tussen Willem II en Ajax. Op papier zou dat voor de Amsterdammers geen lastige laatste horde moeten zijn. Dat was het inderdaad ook niet. Een wedstrijd is het niet geweest, Ajax won met 4-0 en daarmee de eerste prijs van dit seizoen.

Champions League Winnaar
De hegemonie van Real Madrid is doorbroken. Liverpool stond voor het tweede jaar op rij in de finale, waarin het Tottenham Hotspur trof. Een slechte wedstrijd, heb ik van horen zeggen. Een benutte penalty in de eerste minuut van Salah en een bekeken schot van Origi na een afgeslagen corner waren de doelpunten. Liverpool wint met 2-0 en de zesde Champions League in de historie. Ook een mooi moment voor Van Dijk en Wijnaldum natuurlijk.

Europa League Winnaar
Een finale in Baku, daar is al genoeg over gezegd. Chelsea tegen Arsenal. De eerste helft ging nog gelijk op. De tweede helft was Chelsea de bovenliggende partij. Giroud, Hazard twee maal en Pedro waren de doelpuntenmakers. Voor Arsenal deed Iwobi nog wat terug.

Voor de Nations League kan je terecht in UEFA Nations League - 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 14:14
Ik heb er zin in! Ben wel weer toe aan wekelijks clubvoetbal :+
Eerst zullen het nog wel wat 'spannende' weken worden. Welke spelers worden behouden en welke vertrekken er?
Ik hoop dat Ajax het redelijk bij elkaar kan houden, zodat er doorgebouwd kan worden.

Even wat voorspellingen, altijd leuk om over een jaar terug te lezen:
Weg: de ligt, Neres

Kampioen: Ajax
Beker: Utrecht
Door naar groepsfase CL: Ajax
Door naar groepsfase EL: PSV, Feyenoord, AZ
Overwinteren Europees: Ajax, PSV

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zo, nieuw topic, eindelijk een TS die om aan te gluren is. Ben benieuwd hoe snel men hem naar de tweede pagina weet te leuteren. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
Gonadan schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:32:
Zo, nieuw topic, eindelijk een TS die om aan te gluren is. Ben benieuwd hoe snel men hem naar de tweede pagina weet te leuteren. :+
Kan de eerste post niet elke pagina bovenaan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 14:14
@DoeEensGek
JanW schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:52:
In een titelrace die op de één-na-laatste speeldag werd beslist, was het dit seizoen Ajax dat aan het langste eind trok. Na vier seizoenen zonder prijs mag Ajax zich dit jaar dus kampioen van Nederland noemen. PSV werd tweede en Feyenoord eindigde op flinke afstand op de derde plaats.Fortuna Sittard en FC Emmen verdienen ook complimenten met het knappe lijfsbehoud.

Dit jaar was het lange tijd spannend in de strijd om het kampioenschap. Sparta streed met FC Twente om de schaal en directe promotie. Waar Sparta punten ging laten liggen, bleef FC Twente ze wel pakken, met het kampioenschap als resultaat. Sparta en RKC promoveren ook. De Graafschap en Excelsior zijn gedegradeerd.

De KNVB Beker was dit jaar een finale tussen Willem II en Ajax. Op papier zou dat voor de Amsterdammers geen lastige laatste horde moeten zijn. Dat was het inderdaad ook niet. Een wedstrijd is het niet geweest, Ajax won met 4-0 en daarmee de eerste prijs van dit seizoen.

[Afbeelding: Champions League Winnaar]
De hegemonie van Real Madrid is doorbroken. Liverpool stond voor het tweede jaar op rij in de finale, waarin het Tottenham Hotspur trof. Een slechte wedstrijd, heb ik van horen zeggen. Een benutte penalty in de eerste minuut van Salah en een bekeken schot van Origi na een afgeslagen corner waren de doelpunten. Liverpool wint met 2-0 en de zesde Champions League in de historie. Ook een mooi moment voor Van Dijk en Wijnaldum natuurlijk.

Een finale in Baku, daar is al genoeg over gezegd. Chelsea tegen Arsenal. De eerste helft ging nog gelijk op. De tweede helft was Chelsea de bovenliggende partij. Giroud, Hazard twee maal en Pedro waren de doelpuntenmakers. Voor Arsenal deed Iwobi nog wat terug.

Voor de Nations League kan je terecht in UEFA Nations League - 2019
Ja hoor, dat kan :+

Hmmm, foto's zijn dan weg ...

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:39
Mijn voorspelling voor komend seizoen:

Kampioen: Ajax
Beker: PSV
Door naar groepsfase CL: Ajax
Door naar groepsfase EL: PSV, Feyenoord, Utrecht
Overwinteren Europees: Ajax, PSV

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

@Gynnad
Wat was je voorspelling voor vorig seizoen? :)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:39
MrMonkE schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:04:
@Gynnad
Wat was je voorspelling voor vorig seizoen? :)
Had hem niet zo gedetailleerd als hierboven, maar Ajax kampioen had ik in elk geval goed -> https://www.voetbalpoules...7856/voorspellingen/extra.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Gynnad schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:27:
[...]

Had hem niet zo gedetailleerd als hierboven, maar Ajax kampioen had ik in elk geval goed -> https://www.voetbalpoules...7856/voorspellingen/extra.
Ik gok dat jij het altijd goed hebt wanneer Ajax kampioen wordt. O-)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
Gynnad schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:27:
[...]

Nette voorspelling als je ziet wat het nu is geworden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Curva schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:51:
@DoeEensGek
[...]
Ja hoor, dat kan :+

Hmmm, foto's zijn dan weg ...
Je kunt de foto ook zo naar napoleon sturen, schijnt hij leuk te vinden. :+

[ Voor 10% gewijzigd door OPSLAGHOND op 05-06-2019 13:43 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Je kunt de foto ook zo naar napoleon sturen, schijnt hij leuk te vinden. :+
In tegenstelling tot sommige zou ik daar weinig tot geen problemen mee hebben :)
Dank voor de aandacht die je me schenkt.

Voorspellingen nu al doen voor de prestaties van volgend seizoen is niet te doen, niet zonder te weten hoe de selecties van de diverse teams veranderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Napo op 05-06-2019 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ben jij napoleon dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-06 15:45
Goed, weer eens kijken of de boel hier verbeterd is nu al die 1 day fly's weg zijn.
En snel naar pagina 2, die lelijke TS hoef ik niet te vaak te zien. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:25

Qu3st

Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:50:
Goed, weer eens kijken of de boel hier verbeterd is nu al die 1 day fly's weg zijn.
En snel naar pagina 2, die lelijke TS hoef ik niet te vaak te zien. :)
Ik zorg wel voor een foto op pagina 2 :9
Welkom terug *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-06 10:18

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik lever graag mijn bijdrage hoor :)

Wat betreft voorspellingen verwacht ik wel alvast het volgende:

1. Ajax/PSV
2. Ajax/PSV
3. AZ
4. Utrecht
5. Feyenoord

[ Voor 18% gewijzigd door Family Guy op 05-06-2019 15:23 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Family Guy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Ik lever graag mijn bijdrage hoor :)

Wat betreft voorspellingen verwacht ik wel alvast het volgende:

1. Ajax/PSV
2. Ajax/PSV
3. AZ
4. Utrecht
5. Feyenoord
Afhankelijk van de aankopen en het vertrekken van grote delen van het linkerrijtje ga ik uit van:

1. Ajax/PSV
2. Ajax/PSV
3. AZ
4. Utrecht
5. Vitesse
6.Feyenoord
7. Twente

Hangt natuurlijk wel af van wat er allemaal nog gaat vertrekken en aangetrokken wordt. AZ kan ook zomaar 6e worden. Maakt de ED toch weer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Twente op 7 snap ik dan weer niet - die gaan voor lijfsbehoud strijden lijkt me.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Family Guy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:29:
Twente op 7 snap ik dan weer niet - die gaan voor lijfsbehoud strijden lijkt me.
Ik denk dat die gaan verrassen. Ze hebben alsnog een redelijk budget voor de ED.
En anders hebben ze vast wel weer een smerig truukje om toch dikke spelers te halen. :+

Twente is echt niet zoveel slechter dan veel van de rechterrijtjeploegen en de onderste regionen van het linkerrijtje.

Je mag natuurlijk hopen dat ze het moeilijk krijgen en degraderen :P Maar ik heb geleerd dat dromen bedrog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Je mag natuurlijk hopen dat ze het moeilijk krijgen en degraderen :P Maar ik heb geleerd dat dromen bedrog zijn.
Dat hoop ik niet. Ondanks alles wat er gebeurd is - ze hebben hun straf gehad - en door.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:28

m0nk

16-09-2003 15.15

Mijn voorspelling

1. PSV
2. Ajax
3. AZ
4. Feyenoord
5. Utrecht

Beker: AZ

17. Emmen
18: RKC

Mijn cluppie ADO, heel lang onderste regionen en ergens midden 2e seizoenshelft pakken ze wat punten en eindigen rond het midden zoals de laatste seizoenen..

Overigens kan 1/2 zomaar andersom zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 05-06-2019 15:59 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Denk dat het onderin inderdaad wel erg spannend zal worden inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een nieuw topic wil niet zeggen dat we meteen al de voorspellingen de deur uit moeten doen :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Ik leurk ook weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Outerspace schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:28:
Een nieuw topic wil niet zeggen dat we meteen al de voorspellingen de deur uit moeten doen :P
Voorspelling voor vanavond, Portugal wint van Zwitersland :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik denk dat Ajax en PSV voor de eerste twee plekken gaan en AZ en Feyenoord voor plek 3.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ho nieuwe pagina, zo snel al :+
Speciaal voor @Gonadan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2HpHFZCtNbTaxhKx8xFHBCyH/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Qu3st op 05-06-2019 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Op mijn mobiel ben jij de 1e post op pagina 2. Foei! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-06 16:39
Family Guy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:47:
[...]

Dat hoop ik niet. Ondanks alles wat er gebeurd is - ze hebben hun straf gehad - en door.
Als die arrogante fans er nou ook iets van geleerd hadden

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:00
Ik ben benieuwd naar de transfers deze zomer en of er nog wat leuke spelers als een Tadic naar de Eredivisie komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hopelijk gaat het met Feyenoord wel een beetje redelijk, ik gun het Stam en de fans niet dat het nu weer een puinbak wordt. Aan de andere kant is die neef van Hans Klok nog steeds de boel aan het runnen en hebben recente keuzes mij nu niet echt vertrouwen gegeven. Hopelijk weten ze nog wat aan te trekken en het materiaal beter te laten renderen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik heb in de topicwarning nog even aangegeven dat we voor de Nations League en WK Vrouwen 2019 een eigen topic hebben :)

Ik heb de goede hoop dat het dit jaar weer een spannend jaar gaat worden, het liefst met een top 4 die dicht bij elkaar zitten. Ik heb alleen buiten de traditionele top 3 geen idee wie 4 wordt. Vitesse gaat waarschijnlijk Odegaard missen, vd Brom speelt niet meer bij AZ en Utrecht is het telkens net niet.

[ Voor 56% gewijzigd door Outerspace op 05-06-2019 18:55 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Ik denk dat die gaan verrassen. Ze hebben alsnog een redelijk budget voor de ED.
En anders hebben ze vast wel weer een smerig truukje om toch dikke spelers te halen. :+

Twente is echt niet zoveel slechter dan veel van de rechterrijtjeploegen en de onderste regionen van het linkerrijtje.

Sorry maar de laatste 10 wedstrijden van FC Twente waren niet om aan te gluren zo slecht. Ze zijn dan ook gewoon met hakken over de sloot kampioen geworden. Ze mogen blij zijn dat ze aankomend jaar niet degraderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Anoniem: 926911 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:59:
[...]

Sorry maar de laatste 10 wedstrijden van FC Twente waren niet om aan te gluren zo slecht. Ze zijn dan ook gewoon met hakken over de sloot kampioen geworden. Ze mogen blij zijn dat ze aankomend jaar niet degraderen denk ik.
Ik denk dat hun redding gaat zijn dat er ook teams als Emmen, Fortuna en RKC mee doen. 2e seizoen Eredivisie is vaak lastiger dan het 1e en RKC, tja, daar verwacht ik met alle respect geen wonderen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:51:
Hopelijk gaat het met Feyenoord wel een beetje redelijk, ik gun het Stam en de fans niet dat het nu weer een puinbak wordt.
Ik gun het Jaap Stam, @Leon Zwiers en @Ankona niet.
Aan de andere kant is die neef van Hans Klok nog steeds de boel aan het runnen en hebben recente keuzes mij nu niet echt vertrouwen gegeven.
Helemaal mee eens.
Hopelijk weten ze nog wat aan te trekken en het materiaal beter te laten renderen.
Gebrek aan (genoeg) geld om echt beter materiaal te kopen zal ook de komende transferperiode een spelbreker blijven, ik verwacht wél dat Jaap de huidige selectie beter kan motiveren dan Giovanni dat kon.
Als hij net zo'n beul voor zijn spelers kan zijn zoals hij dat voor tegenstanders was dan komt dat wel goed.

* insert filmpje van schoffelende Jaap Stam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
OPSLAGHOND schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:28:
[...]

[...]

Helemaal mee eens.

[...]

Gebrek aan (genoeg) geld om echt beter materiaal te kopen zal ook de komende transferperiode een spelbreker blijven, ik verwacht wél dat Jaap de huidige selectie beter kan motiveren dan Giovanni dat kon.
Als hij net zo'n beul voor zijn spelers kan zijn zoals hij dat voor tegenstanders was dan komt dat wel goed.

* insert filmpje van schoffelende Jaap Stam
Ik voel de liefde <3 , maar ik ga uit van een abominabel seizoen. Niet kunnen investeren in een zeer matige selectie, zonder echte TD, met een nieuwe trainer en een hoop onrust? Ga er maar eens aan staan. Feyenoord mag in de huidige toestand blij zijn als ze de play offs halen.

Ik neem er met liefde genoegen mee als er iig blijk gegeven wordt van bouwen aan het elftal en de organisatie. Niet dat visieloze huren van ex spelers die compleet niets toevoegen a la Clasie, Martina etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:39:
[...]

Ik voel de liefde <3 , maar ik ga uit van een abominabel seizoen. Niet kunnen investeren in een zeer matige selectie, zonder echte TD, met een nieuwe trainer en een hoop onrust? Ga er maar eens aan staan. Feyenoord mag in de huidige toestand blij zijn als ze de play offs halen.

Ik neem er met liefde genoegen mee als er iig blijk gegeven wordt van bouwen aan het elftal en de organisatie. Niet dat visieloze huren van ex spelers die compleet niets toevoegen a la Clasie, Martina etc.
Ze hadden toen de titel uit zicht was, de ploeg alvast op de schop moeten nemen en spelers zonder restwaarde vervangen met jeugd. Dan gaf je alvast een signaal dat het anders zou worden. Bovendien konden zo de talenten alvast ingespeeld raken op een hoger niveau. Nu gaat het vast anders lopen en als men niet oppast achter de feiten aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Vincent Dave schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:05:
[...]

Ze hadden toen de titel uit zicht was, de ploeg alvast op de schop moeten nemen en spelers zonder restwaarde vervangen met jeugd. Dan gaf je alvast een signaal dat het anders zou worden. Bovendien konden zo de talenten alvast ingespeeld raken op een hoger niveau. Nu gaat het vast anders lopen en als men niet oppast achter de feiten aan.
Yup, maar er was ook compleet geen visie. Ook onbegrijpelijk dat men v Geel nog wel een nieuwe trainer laat aanstellen, terwijl al lang duidelijk was dat men afscheid van m ging nemen.

Het is niet voor niets dat er geen normale TD gevonden kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Blij zijn als ze 7e of 8e worden? Nah dat lijkt me redelijk overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:16:
[...]

Blij zijn als ze 7e of 8e worden? Nah dat lijkt me redelijk overdreven.
Neuh, niet blij. Maar ik kan er enigzins mee leven als het een fundament wordt waarop de hieropvolgende seizoen gaan bouwen. Dus een jonge ploeg met veel potentie die vlieguren krijgen. Dan kan je ze na 1-2 jaar aanvullen met gerichte aankopen en weer een gooi naar de top 2 gaan doen.

Vrees alleen dat dit een stap te ver is voorlopig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Top 3 zou super zijn, top 5 het minimale.
En dan vooral signalen dat de club de weg omhoog ingeslagen is.
Eigenlijk wat @Leon Zwiers zegt maar dan iets positiever!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Als Stam de tijd en de backup krijgt, zal hij jeugd moeten inpassen en dan een team smeden gedurende het jaar. Top 2 is momenteel theoretisch te ver weg, met (eigen) jeugd een team neerzetten en vertrouwen geven zal goed zijn voor Feyenoord, zeker voor de kas. Als er 2, 3 spelers basisklanten worden heb je kapitaal op het veld, dat heeft Feyenoord nodig voor een gezonde balans en voor continuïteit.

Vraag is meer of Stam die tijd krijgt en de steun van het legioen. Zeggen van wel is makkelijk, na bijvoorbeeld 5 slechte resultaten moeten we het nog maar eens zien. Feyenoord gaat in ieder geval een interessant team zijn om naar te kijken, zeker de ontwikkeling.

Verder verwacht ik bij Ajax en PSV een leegloop van de bekendere spelers, met de toevoeging dat Ajax meer vermogen heeft om dat op te vangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Holkers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:27:
Als Stam de tijd en de backup krijgt, zal hij jeugd moeten inpassen en dan een team smeden gedurende het jaar. Top 2 is momenteel theoretisch te ver weg, met (eigen) jeugd een team neerzetten en vertrouwen geven zal goed zijn voor Feyenoord, zeker voor de kas. Als er 2, 3 spelers basisklanten worden heb je kapitaal op het veld, dat heeft Feyenoord nodig voor een gezonde balans en voor continuïteit.

Vraag is meer of Stam die tijd krijgt en de steun van het legioen.
Van het legioen vast niet, supporters zijn opportunistisch. Maar de club zelf heeft Gio heel lang gegund ook al liep het niet meer, als ze eenzelfde geduld bij Stam tonen dan heeft hij wel even.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de tijd die je krijgt gewoon af hangt van de hoogte van je afkoopsom. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Gonadan schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:35:
[...]

Van het legioen vast niet, supporters zijn opportunistisch. Maar de club zelf heeft Gio heel lang gegund ook al liep het niet meer, als ze eenzelfde geduld bij Stam tonen dan heeft hij wel even.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de tijd die je krijgt gewoon af hangt van de hoogte van je afkoopsom. ;)
Las dat hij een contract voor 2 jaar heeft, dus dat zal niet al te hoog zijn lijkt me. Jaartje zaaien, jaartje oogsten en verlengen of verder.

Hoe ligt Stam bij het legioen dan? Aangezien z’n Ajax verleden? Gio was een Feyenoorder, die krijgen altijd wat meer tijd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Qu3st schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:50:
Ho nieuwe pagina, zo snel al :+
Speciaal voor @Gonadan
[Afbeelding]
Hee ga weg man engnek! Vorig jaar en twee jaar daarvoor en drie jaar daarvoor en vier jaar daarvoor deed je dit niet })

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Holkers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:42:
Las dat hij een contract voor 2 jaar heeft, dus dat zal niet al te hoog zijn lijkt me. Jaartje zaaien, jaartje oogsten en verlengen of verder.

Hoe ligt Stam bij het legioen dan? Aangezien z’n Ajax verleden? Gio was een Feyenoorder, die krijgen altijd wat meer tijd
Geen idee, maar Stam heeft een gevarieerd verleden dus ik denk dat het wel mee valt. Ik zie eerder uitdaging in het feit dat het legioen al even ontevreden is dus wellicht wat minder geduld heeft. Aan de andere kant zijn de verwachtingen onderhand misschien dermate laag dat hij niet snel onder verwachting presteert. :P
Maar goed, dit lijkt wel op professioneel koffiedik kijken. Als hij een logische opstelling in elkaar fietst en de presteren met een goede mentaliteit gewoon degelijk dan lijkt het mij prima.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Family Guy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:52:
[...]

Hee ga weg man engnek! Vorig jaar en twee jaar daarvoor en drie jaar daarvoor en vier jaar daarvoor deed je dit niet })
Toen zag ik de meerwaarde er niet van in :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Family Guy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:52:
[...]

Heb je zoveel jaren zelf de kans voor gehad, spijt achteraf dat je dat niet gedaan hebt? ;)
Omdat ie zo mooi is nog 1 keer dan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2HpHFZCtNbTaxhKx8xFHBCyH/full.jpg
Ik zal je de rest van het nieuwe seizoen niet meer hiermee lastig vallen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:19:
[...]

Heb je zoveel jaren zelf de kans voor gehad, spijt achteraf dat je dat niet gedaan hebt? ;)
Omdat ie zo mooi is nog 1 keer dan...
[Afbeelding]
Ik zal je de rest van het nieuwe seizoen niet meer hiermee lastig vallen O-)
Kijk er nog maar eens goed naar. De komende jaren moet je weer zonder doen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Kijk er nog maar eens goed naar. De komende jaren moet je weer zonder doen >:)
Dromen doen jullie maar bij Droomparken hoor :P

'We' gaan nu gewoon de komende jaren het voetbal domineren, alle prijzen naar Amsterdam! oOo

@toolkist, die belofte kan ik niet maken! En je bent net iets te vroeg met die mooie foto, nu moeten we zo ook nog 1 op de 3e pagina plaatsen. :9

[ Voor 33% gewijzigd door Qu3st op 05-06-2019 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Dromen doen jullie maar bij Droomparken hoor :P

'We' gaan nu gewoon de komende jaren het voetbal domineren, alle prijzen naar Amsterdam! oOo

@toolkist, die belofte kan ik niet maken! En je bent net iets te vroeg met die mooie foto, nu moeten we zo ook nog 1 op de 3e pagina plaatsen. :9
Dat ik hem niet meer post wil niks zeggen met de andere 100+ Ajaxfans hier.. Voorlopig kunnen we nog wel even vooruit ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:45
Nog één keer dan :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:46
Deze mag ook nog wel een keer toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CPJ9HJ8jRAXbYv77GPSkdlEJ/full.jpg

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Het A.F.C. Ajax topic was van korte duur, dit topic hoeft dat topic niet te worden ;)
Dus graag weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

offtopic:
He wat jammer, ik voelde me net thuis :+

FC Twente heeft een versterking binnen, Verhaegh komt over vanuit Duitsland. Ik ben benieuwd wat deze ouwe rot nog kan laten zien in de Eredivisie.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
OPSLAGHOND schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:28:
[...]

:(
[...]

Sorry, maar dat vind ik te negatief. Afgelopen jaar was niet goed maar de selectie is beslist geen brandhout. Het is niet voldoende om serieus over een heel seizoen de strijd met Ajax en PSV aan te gaan maar vergeleken met de rest van de ED is het allemaal echt wel beter. Hoop dat Stam het eruit weet te halen en vooral de jeugd weet te ontwikkelen. (Over de jeugd wordt tegenwoordig ook zo lekker negatief gedaan, ondertussen doen diverse jeugd teams wel mee in de top van Nederland en worden aardig wat spelers voor de oranje teams geselecteerd)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik bedoel dat positief hé!
Sorry, maar dat vind ik te negatief. Afgelopen jaar was niet goed maar de selectie is beslist geen brandhout. Het is niet voldoende om serieus over een heel seizoen de strijd met Ajax en PSV aan te gaan maar vergeleken met de rest van de ED is het allemaal echt wel beter. Hoop dat Stam het eruit weet te halen en vooral de jeugd weet te ontwikkelen. (Over de jeugd wordt tegenwoordig ook zo lekker negatief gedaan, ondertussen doen diverse jeugd teams wel mee in de top van Nederland en worden aardig wat spelers voor de oranje teams geselecteerd)
Helemaal mee eens, Leon dekt zich onnodig in en dat is nergens voor nodig.
De selectie heeft een flinke schop onder de b4llen nodig en Jaap Stam lijkt me daar de juiste man voor.

[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 05-06-2019 23:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Outerspace schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:05:
Het A.F.C. Ajax topic was van korte duur, dit topic hoeft dat topic niet te worden ;)
Kan/mag dat topic dan ergens anders (wel) opbloeien? :*)
En gaat dit topic dan naar Een redelijk centraal voetbaltopic hernoemd worden? :?
Dus graag weer ontopic.
[userbreak]Doe eens normaal man! :+ [/userbreak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Begint er meer en meer op te lijken dat het nieuwe stadion van Feyenoord er daadwerkelijk gaat komen wanneer ik de berichten van vandaag zo tot me neem:
https://www.ad.nl/rotterd...omt-gewoon-door~a0ba43c8/
https://capelsdagblad.nl/...-feyenoord-in-hun-nopjes-
https://www.ad.nl/rotterd...adion-feyenoord~a29b76cb/

De vastgoedboeren zijn aan het instappen en de VASF (Vereniging Aandeelhouders Stadion Feyenoord) zijn akkoord gegaan met voorstellen.

Worden blijkbaar meer stappen gemaakt buiten het voetlicht dan menigeen mogelijk denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ik denk nog steeds dat het Feyenoord weleens in grotere problemen kan brengen dat nieuwe stadion, al hoop ik het niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 13-06 18:13

Typhone

Who Dares Wins

Ik zie niet in waarom Feyenoord lager dan 4e zou worden. Een andere club moet wel extreem goed draaien om Feyenoord over 34 wedstrijden voor te blijven. Maar in de Kuip hebben ze gemiddeld 14x winst per jaar. Dat lukt Ajax en PSV maar de rest zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-06 12:43
Typhone schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:34:
Ik zie niet in waarom Feyenoord lager dan 4e zou worden. Een andere club moet wel extreem goed draaien om Feyenoord over 34 wedstrijden voor te blijven. Maar in de Kuip hebben ze gemiddeld 14x winst per jaar. Dat lukt Ajax en PSV maar de rest zeker niet.
Jep, dit dus. Feyenoord blijft gewoon veel meer te besteden hebben dan clubs als Vitesse, AZ en Utrecht. Zelfs in dit seizoen eindigen ze toch ver boven dit soort clubs. Terwijl er potjes in eigen huis werden verloren van Fortuna, ADO en Willem II..

Met een basiself als Bijlow - St Juste - Botteghin - van Beek - Malacia - Ayoub - Toornstra - Kokcu - Berghuis - Jorgensen - Larsson moet je gewoon 3e kunnen worden. Wellicht dat een Berghuis nog weg valt, maar dan komt er weer wat budget vrij om het team te versterken.

Wat mij betreft heeft Stam gefaald als hij geen 3e wordt met Feyenoord.

[ Voor 22% gewijzigd door JST94 op 06-06-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

JST94 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:33:
[...]

En als hij dan faalt, moet hij dan weg? Lijkt me voor de stabiliteit niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Qu3st schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:01:
[...]

En als hij dan faalt, moet hij dan weg? Lijkt me voor de stabiliteit niet echt handig.
Tja, hem laten zitten is ook zoiets. Gio had ook alleen maar geluk dat hij een jongen van de club is, iedere andere trainer was er al uit gebonjourd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05
Overschat je de spelers van Feyenoord nou niet een beetje. St Juste, Van Beek en Malacia zijn m.i. geen stabiele verdedigers waarop je kan bouwen. Haps schat ik hoger in dan Malacia, die gewoon een beperkte speler is. Middenveld en voorhoede is inderdaad prima, Jorgensen heeft wel een dipje gekend, maar denk dat het vertrek van Van Persie ook goed is voor hem, gewoon minuten maken en dan komt die vorm vanzelf wel weer. Kokcu is een talent, maar zou eigenlijk beter in de luwte minuten kunnen maken. Vergeet je Vilhena trouwens niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Goed zijn die spelers inderdaad niet. Als st Juste uberhaupt fit is (en Haps).
Maar goed, ze zijn wel beter dan wat de rest van de ploegen buiten Ajax en PSV rond heeft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Wanneer kunnen we het nieuwe speelschema voor de Eredivisie 2019/2020 gaan verwachten?

Addedit: Vorig jaar is het conceptschema volgens mij op 12 juni bekend gemaakt door de Bond.

[ Voor 35% gewijzigd door Family Guy op 06-06-2019 11:50 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Jep, dit dus. Feyenoord blijft gewoon veel meer te besteden hebben dan clubs als Vitesse, AZ en Utrecht. Zelfs in dit seizoen eindigen ze toch ver boven dit soort clubs. Terwijl er potjes in eigen huis werden verloren van Fortuna, ADO en Willem II..

Met een basiself als Bijlow - St Juste - Botteghin - van Beek - Malacia - Ayoub - Toornstra - Kokcu - Berghuis - Jorgensen - Larsson moet je gewoon 3e kunnen worden. Wellicht dat een Berghuis nog weg valt, maar dan komt er weer wat budget vrij om het team te versterken.

Ik vind het te ver gaan om nu al te zo de doelstellingen hard te maken. Natuurlijk is het materiaal waar de derde mee kan (moet) worden. Maar derde worden is niet iets waar je alles op zou moeten zetten. Een selectie in balans brengen, marktwaarde van vertrekkende spelers verhogen, jeugd ontwikkelen etc. Misschien is dat wel meer waard icm een vierde/vijfde plek dan derde worden met een uitgeleefde selectie.

(en als we kijken naar wat er dit jaar stond.... reken eens uit hoe de stand geweest zou zijn als niet alleen de uitslagen van het linkerrijtje zouden tellen.... Geeft aan hoe dicht Feyenoord erbij zat en hoe het team gefaald heeft tegen de degradatie kandidaten. Puntverlies tegen De Graafschap, Fortuna, Excelsior, PEC etc, dat mag niet. Nooit. )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 12:03

JAN-B

525 Wp op mijn dak

ik heb het al eerder gevraagd, maar de Champions- en Europa League moeten dus ook Hier :?
en niet in het andere (buitenlandse comp.) topic ???
Misschien een goed idee om het te wijzigen, hier is het toch meestal al druk door de Eredivisie.
en het buitenland topic wordt alleen in het weekend gebruikt, meestal de Premier league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Family Guy schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:50:
Wanneer kunnen we het nieuwe speelschema voor de Eredivisie 2019/2020 gaan verwachten?

Addedit: Vorig jaar is het conceptschema volgens mij op 12 juni bekend gemaakt door de Bond.
Hoeveel fouten zal de KNVB dit jaar maken? >:)
Drie Nederlandse clubs richting kwartfinale en de paniek wordt groot gok ik ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 06-06-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik hoop vooral dat ze de evaluatie van die seizoen aangrijpen om de VAR verder te finetunen. Ging helaas nog te vaak mis. Ook mogen ze Gozubuyuk permanent met sabbatical sturen.

Onder de streep zeker een toevoeging, maar het kan nog wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:01:
Ook mogen ze Gozubuyuk permanent met sabbatical sturen.
Waarom niet promoveren tot materiaalman? Fluitjes poetsen is ook heel belangrijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Ankona schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:04:
[...]

Waarom niet promoveren tot materiaalman? Fluitjes poetsen is ook heel belangrijk.
Wil jij dat die vent aan je fluitje zit? Ikke niet iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:15:
[...]

Wil jij dat die vent aan je fluitje zit? Ikke niet iig :+
Je hoeft hem niet aan je echte fluit te laten likken. Gaat erom dat hij toch het gevoel heeft belangrijik te zijn zonder dat je last van hem hebt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Martinusz schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:37:
Ik denk nog steeds dat het Feyenoord weleens in grotere problemen kan brengen dat nieuwe stadion, al hoop ik het niet natuurlijk.
Nah, denk het niet. Daar heeft Feyenoord echt wel te veel lessen voor geleerd in de achterliggende jaren.

Is al een hele poos geleden dat ik in Zuid heb gewoond maar goedemorgen, dat kan echt wel een opknapbeurt gebruiken, zo slecht was de situatie met dat ik er de laatste keer was, nu ook alweer enkele jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 15:16
Martinusz schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:37:
Neh, zolang de BV (of wat dan ook) waar het stadion onder valt niet failliet gaat hoeft Feyenoord zich geen zorgen te maken. Die hebben immers een garantie dat ze ik dacht 25mln per jaar krijgen.

De mensen die geld hierin investeren, die zouden op termijn best wel eens in de problemen kunnen komen.

Dat is denk ik ook de reden waarom de financiering nog niet rond is, de risico factor van het hele project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
JanW schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:40:
Overschat je de spelers van Feyenoord nou niet een beetje. St Juste, Van Beek en Malacia zijn m.i. geen stabiele verdedigers waarop je kan bouwen. Haps schat ik hoger in dan Malacia, die gewoon een beperkte speler is. Middenveld en voorhoede is inderdaad prima, Jorgensen heeft wel een dipje gekend, maar denk dat het vertrek van Van Persie ook goed is voor hem, gewoon minuten maken en dan komt die vorm vanzelf wel weer. Kokcu is een talent, maar zou eigenlijk beter in de luwte minuten kunnen maken. Vergeet je Vilhena trouwens niet?
Haps is inderdaad beter, maar het schiet niet zo heel erg op dat als hij weer een keer mag spelen hij weer geblesseerd raakt voor een aantal maanden.

Maar het is eigenlijk wat @Leon Zwiers als aangaf. Meeconcurreren met PSV/Ajax wordt moeilijk, maar ja mag toch wel verwachten dat je met de huidige selectie 3e wordt.

Vilhena vergeet ik inderdaad niet, ik verwacht dat hij zal vertrekken deze zomer.

Over Oranje gister: Jeej. :)F Die Nations League wedstrijden zijn toch echt een verademing ten opzichte van de oefenduels. Eindelijk een keer wat spanning in duels dan een nietszeggende oefenpot.
Deadsy schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Neh, zolang de BV (of wat dan ook) waar het stadion onder valt niet failliet gaat hoeft Feyenoord zich geen zorgen te maken. Die hebben immers een garantie dat ze ik dacht 25mln per jaar krijgen.

De mensen die geld hierin investeren, die zouden op termijn best wel eens in de problemen kunnen komen.

Dat is denk ik ook de reden waarom de financiering nog niet rond is, de risico factor van het hele project.
Wat ik heb meegekregen is dat die garantie eigenlijk helemaal niet zo hard is al gesteld door Jan de Jong. Ik twijfel nog steeds er aan of het stadion de oplossing gaat zijn voor Feyenoord.
Anoniem: 343906 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Nah, denk het niet. Daar heeft Feyenoord echt wel te veel lessen voor geleerd in de achterliggende jaren.

Is al een hele poos geleden dat ik in Zuid heb gewoond maar goedemorgen, dat kan echt wel een opknapbeurt gebruiken, zo slecht was de situatie met dat ik er de laatste keer was, nu ook alweer enkele jaren geleden.
Best raar dat je niemand hoort over dat Gemeente Rotterdam lekker wacht todat Feyenoord met een compleet plan komt voor een gebiedsvernieuwing terwijl dit eigenlijk gewoon de verantwoordelijkheid is van de Gemeente ipv de voetbalclub? Feyenoord zou zich alleen bezig moeten houden met het stadion, niet het complete gebied er om heen. Dat mag de gemeente lekker zelf oplossen.

[ Voor 39% gewijzigd door JST94 op 07-06-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JST94 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:16:

[...]
Best raar dat je niemand hoort over dat Gemeente Rotterdam lekker wacht todat Feyenoord met een compleet plan komt voor een gebiedsvernieuwing terwijl dit eigenlijk gewoon de verantwoordelijkheid is van de Gemeente ipv de voetbalclub? Feyenoord zou zich alleen bezig moeten houden met het stadion, niet het complete gebied er om heen. Dat mag de gemeente lekker zelf oplossen.
Gemeente heeft sowieso weinig trek, tenminste jaren geleden wilde Feyenoord miljoenen "lenen" van de gemeente, maar die waren toen heel duidelijk er wordt geen geld in het stadion gepompt voor Feyenoord.
Het gebied eromheen zou je wel verwachten dat ze samen de plannen willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 17:02

snmght

imho dan he

Ik lees nu weer dat De Ligt naar PSG zou gaan. Ik geloof er helemaal niets van.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zojuist lees ik dat FC Utrecht een talent overneemt van Ajax, nadat ze ook van PSV en Vitesse talenten hebben aangetrokken. Allemaal onderdeel van het aankomende 'herenakkoord'.
Waar zijn de toortsen en hooivorken nu? oOo

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Ik vind het nou niet per se veel betere namen dan bij een FC Utrecht, Vitesse of AZ spelen. Hooguit Berghuis die dat niveau nipt ontstijgt maar dan heb je het ook wel gehad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
snmght schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:49:
Dat werd van Frenkie toen ook gezegd...
Lijkt me sterk, totaal geen uitdaging in de competitie. Dat is puur cashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
snmght schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:52:
[...]

Ik vind het nou niet per se veel betere namen dan bij een FC Utrecht, Vitesse of AZ spelen. Hooguit Berghuis die dat niveau nipt ontstijgt maar dan heb je het ook wel gehad..
Zijn wel die namen die clubs als Utrecht, Vitesse en AZ achter zich hebben gehouden. En dat terwijl Feyenoord erg slecht presteerde. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Lijkt mij ook niet, of Barca of een Engelse club denk ik zo :)
Gonadan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:50:
Zojuist lees ik dat FC Utrecht een talent overneemt van Ajax, nadat ze ook van PSV en Vitesse talenten hebben aangetrokken. Allemaal onderdeel van het aankomende 'herenakkoord'.
deze transfers binnenlands zullen denk ik niet zo snel vanwege geld zijn, wat bij de transfers naar de Engelse clubs veel meer een drijfveer is.
Dus wat dat betreft zal het vaak te maken hebben met wat de club die speler in het vooruitzicht kan bieden of juist niet meer kan bieden. Een talent die van Feyenoord naar Ajax, Ajax naar PSV en alle andere combinaties gaat, dan moet je als club zijnde toch eerder achter je eigen oren krabben?
Had je geen goed contract klaar liggen voor je "grootste" talent of ziet zo'n talent dat er geen fatsoenlijke O19 of Jong team is of dat er nauwelijks jeugd doorstroomd naar het eerste elftal? Ja dan is de kans ook aanwezig dat die speler naar een club gaat waar hij die kans wel ziet of waar ze een beter toekomst plan aanbieden.

Uiteindelijk is het geloof ik maar 1,5% dat het eerste structureel haalt, dus je moet je ook maar afvragen of men zich er wel zo druk om moet maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

JST94 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Zijn wel die namen die clubs als Utrecht, Vitesse en AZ achter zich hebben gehouden. En dat terwijl Feyenoord erg slecht presteerde. ;)
Daar zat toen ook nog een RVP bij, met afstand de beste van al die namen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

JAN-B schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:34:
ik heb het al eerder gevraagd, maar de Champions- en Europa League moeten dus ook Hier :?
en niet in het andere (buitenlandse comp.) topic ???
Misschien een goed idee om het te wijzigen, hier is het toch meestal al druk door de Eredivisie.
en het buitenland topic wordt alleen in het weekend gebruikt, meestal de Premier league.
Ik heb je vorige bericht gemist, maar daar dit niet het Eredivisie en Pro-league is past het prima in dit centrale topic. Het is de afgelopen jaren goed verlopen, ik zie nu nog geen toegevoegde waarde voor het afsplitsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
dutchgio schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:08:
[...]
Dat werd van Frenkie toen ook gezegd...
Lijkt me sterk, totaal geen uitdaging in de competitie. Dat is puur cashen.
Toch wel stuitend hoe er over de Franse competitie wordt gedacht. Veel sterke spelers op elke linie en technisch beter dan de Eredivisie. De Ligt kan zich zeker ontwikkelen in die competitie en een CL winst met PSG is zeker niet uitgesloten. Ben benieuwd wie er allemaal vaak genoeg wedstrijden ziet van de LFP. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
Ik mag voor Feyenoord hopen dat die oefenwedstrijd tegen Southampton alleen is geregeld is om Clasie terug te brengen en te zeggen dat ze nooit meer zulke slechte deals met hun gaan sluiten, want van wat ik dit jaar van Feyenoord heb gezien heeft Clasie eigenlijk alleen de jeugd en echte aankopen tegen gehouden en verder niks gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
Vincent Dave schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Toch wel stuitend hoe er over de Franse competitie wordt gedacht. Veel sterke spelers op elke linie en technisch beter dan de Eredivisie. De Ligt kan zich zeker ontwikkelen in die competitie en een CL winst met PSG is zeker niet uitgesloten. Ben benieuwd wie er allemaal vaak genoeg wedstrijden ziet van de LFP. :+
Beter dan de Eredivisie ben ik ook wel van overtuigd, maar als je de clubs voor het uitkiezen hebt is PSG wel de laatste waar ik voor zou kiezen. Je moet het vergelijk maken met de Engelse, Spaanse, Duitse en Italiaanse competitie.

Bij PSG is toch de voornaamste reden het financiele aspect. Dat is er om te compenseren voor andere aspecten die minder zijn, daar is de competite er één van.

Vooralsnog is de CLvoor PSG nog altijd een brug te ver, die worden relatief snel uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ben benieuwd wat voor een bak net niet middenvelders Willem II nu gaat kopen en voor welke talenten ze een huurling in de weg gaan laten lopen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
snmght schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:24:
[...]

Daar zat toen ook nog een RVP bij, met afstand de beste van al die namen. ;)
Feyenoord sinds terugkeer van Persie in de Eredivisie:

Feyenoord met van Persie: 1.9 punt per duel.
Feyenoord zonder van Persie: 2,72 punt per duel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

JST94 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:28:
[...]

O ja, statistieken zeggen inderdaad alles over de kwaliteit van een speler. I forgot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
dutchgio schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:48:
[...]
Bij PSG is toch de voornaamste reden het financiele aspect. Dat is er om te compenseren voor andere aspecten die minder zijn, daar is de competite er één van.

Vooralsnog is de CLvoor PSG nog altijd een brug te ver, die worden relatief snel uitgeschakeld.
Hij is nog jong, wellicht dat een geleidelijkere opbouw beter is, Van Dijk ging toch ook eerst naar de Schotse competitie (niet met zoveel bagage als De Ligt, maar goed). Voor de centen gaan zij toch wel en bij PSG zal hij spelen in Engeland misschien niet meteen.
JST94 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:28:
[...]

Wie waren de tegenstanders (lees: weerstand) in die wedstrijden en hoe vaak is VP beslissend geweest in de wedstrijden die hij wel meespeelde? Heel leuk statistieken :+

De belangrijkste speelde hij wel mee en daar kan men nog lang op teren. 8)

[ Voor 38% gewijzigd door Vincent Dave op 07-06-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik hoop maar dat ie sterker blijkt dan z'n zaakwaarnemer en niet voor de centen van PSG valt...
Tuurlijk, 15m per jaar is wel bizar veel meer dan 6-7m per jaar maar als hij slim is gaat ie voor z'n eigen ontwikkeling... En dan denk ik dat Liverpool, Bayern of Juve een veel betere keuze zou zijn, dan Barca, en ergens achteraan PSG. Al is dat nog wel beter dan bij Ajax blijven hoe jammer ik dat ook vind, in de Eredivisie leert hij niet genoeg meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:50:
...and nobody bats an eye :).

@toolkist
Daarom moeten we CL halen. Leert ie daar mooi verder :).

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 08-06-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
snmght schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:45:
[...]

O ja, statistieken zeggen inderdaad alles over de kwaliteit van een speler. I forgot. :)
Nouja, jij begon er over dat Feyenoord nu van Persie kwijt zou zijn. Ik laat alleen even zien dat het team zonder hem meer punten per duel binnen haalt. Natuurlijk is het een gemis, maar ik word er een beetje moe van als sommige roepen dat er bij Feyenoord alleen een paar koekenbakkers op het veld staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

JST94 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:21:
Nouja, jij begon er over dat Feyenoord nu van Persie kwijt zou zijn. Ik laat alleen even zien dat het team zonder hem meer punten per duel binnen haalt. Natuurlijk is het een gemis, maar ik word er een beetje moe van als sommige roepen dat er bij Feyenoord alleen een paar koekenbakkers op het veld staan. ;)
Probleem met die statistieken zijn wel dat van Persie bij 'makkelijke' wedstrijden op de bank zat om gespaard te worden voor de belangrijkere wedstrijden. Feit blijft dat vanwege het wegvallen van van Persie en het gebrek aan financiële middelen, het elftal er niet sterker op zal worden. En nee, Feyenoord heeft geen koekenbakkers in het veld staan, maar wel veel spelers die kwaliteit missen om fatsoenlijk te mee te doen voor een kampioenschap. Ik weiger te geloven dat de slechte prestaties toe te schrijven zijn aan van Bronkhorst, het heeft grotendeels te maken met de kwaliteit van spelers. Met name achterin werden keer op keer individuele fouten gemaakt waar je als trainer niks aan kan doen wanneer je geen fatsoenlijke vervangers hebt. Na het kampioenschap hebben ze het vertrek van Kuyt ook niet kunnen opvangen en dat zal volgend seizoen ook gelden voor van Persie, daar heeft Feyenoord helaas niet de financiële middelen voor. Diverse clubwatchers van Feyenoord wisten te melden dat Feyenoord pas spelers kan aantrekken wanneer eerst spelers worden verkocht. Pas bij de verkoop van Vilhena en Berghuis kan de selectie een nieuwe impuls geven. En buiten dat, Feyenoord heeft nog geen nieuwe TD'er, alle voorkeurskandidaten hebben bedankt, dus dat wordt ook nog een uitdaging terwijl er op 8 en 15 augustus.al belangrijke voorronden op het programma staan, dat is over 2 maanden al.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Han schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:34:
[...]
Probleem met die statistieken zijn wel dat van Persie bij 'makkelijke' wedstrijden op de bank zat om gespaard te worden voor de belangrijkere wedstrijden. Feit blijft dat vanwege het wegvallen van van Persie en het gebrek aan financiële middelen, het elftal er niet sterker op zal worden. En nee, Feyenoord heeft geen koekenbakkers in het veld staan, maar wel veel spelers die kwaliteit missen om fatsoenlijk te mee te doen voor een kampioenschap.
Dat Feyenoord niet genoeg kwaliteit heeft om mee te strijden om het kampioenschap is duidelijk. Maar je mag best verwachten dat de huidige selectie zonder echt in de problemen te komen 3e kan worden.

Daarnaast heeft van Persie genoeg 'makkelijke' wedstrijden meegedaan, die ook gewoon nipt werden gewonnen en regelmatig zelfs puntverlies hebben opgeleverd. Terwijl de wedstrijden zonder hem vaak een veel hogere score werd neergezet.
[...]
En buiten dat, Feyenoord heeft nog geen nieuwe TD'er, alle voorkeurskandidaten hebben bedankt, dus dat wordt ook nog een uitdaging terwijl er op 8 en 15 augustus.al belangrijke voorronden op het programma staan, dat is over 2 maanden al.
Tijdje geleden is al naar buiten gebracht dat Troost de TD zal zijn komende maanden. Daarnaast, maakt het zoveel uit welke naam daar op het moment staat? Een andere TD had echt niet ineens meer centen gehad om de selectie te versterken. Ook die had moeten functioneren met zeer beperkte middelen.

[ Voor 7% gewijzigd door JST94 op 08-06-2019 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JST94 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:52:
[...]

Dat Feyenoord niet genoeg kwaliteit heeft om mee te strijden om het kampioenschap is duidelijk. Maar je mag best verwachten dat de huidige selectie zonder echt in de problemen te komen 3e kan worden.

Daarnaast heeft van Persie genoeg 'makkelijke' wedstrijden meegedaan, die ook gewoon nipt werden gewonnen en regelmatig zelfs puntverlies hebben opgeleverd. Terwijl de wedstrijden zonder hem vaak een veel hogere score werd neergezet.

[...]

Tijdje geleden is al naar buiten gebracht dat Troost de TD zal zijn komende maanden. Daarnaast, maakt het zoveel uit welke naam daar op het moment staat? Een andere TD had echt niet ineens meer centen gehad om de selectie te versterken. Ook die had moeten functioneren met zeer beperkte middelen.
Als je weinig uit te geven hebt is een groot netwerk wel handig. Heeft hij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 20:04
[...]
Ik weiger te geloven dat de slechte prestaties toe te schrijven zijn aan van Bronkhorst
Van Bronckhorst is gewoon een matige trainer: geen visie,geen durf en vooral geen tactische bagage. Ja, op momenten dat iedereen fit was en het om een alles of niets wedstrijd ging wist hij de ploeg wel te motiveren. Maar het plan om Ajax thuis af te jagen is ook geen rocket-science toch? Maar juist tegen kleinere ploegen was het allemaal heel erg pover.

Ajax heeft natuurlijk een veel beter elftal maar ik kijk jaloers als ik zie hoe Ten Hag tijdens wedstrijden speelt met positiewisselingen (en ook gewoon ook eens uitlegt wat het plan was).

Het is toch tenenkrommend om te constateren dat in al die periodes dat het slecht ging er nooit eens tactisch is ingegrepen, of überhaupt is ingegrepen. Hij heeft drie seizoenen lang geteerd op het verdedigende blok dat Advocaat had bedacht. Het elftal heeft daarna nul ontwikkeling meegemaakt. Het is gebrek aan durf in alle opzichten, ook hoe hij met jeugd omgaat. Dan constateren we met zijn allen dat jeugdspelers bij Feyenoord te weinig weerstand hebben in het beloften elftal, dan zou je verwachten dat er eens wat vaker een falende eerste elftal speler wordt gewisseld voor een jeugdspeler. Maar zelfs iemand die overduidelijk iets toevoegt (Kokcu) is nog afhankelijk van blessures.

Uiteindelijk zou met een andere trainer het eindresultaat dit seizoen hetzelfde zijn geweest: derde. Maar iets meer durf en tactisch inzicht had zoveel meer perspectief, spelvreugde, positiviteit kunnen brengen.
toolkist schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:25:
[...]

Als je weinig uit te geven hebt is een groot netwerk wel handig. Heeft hij dat?
Dat had van Geel ook niet. Feyenoord heeft de laatste jaren vooral uitgeblonken in de "bord op schoot" scouting. Lijstje van oud eredivisiespelers in het buitenland erbij pakken en klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 08-06-2019 12:36 ]

Pagina: 1 2 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.