Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 84
Acties:
  • 227.843 views

Acties:
  • +8Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 14:20
In een titelrace die op de één-na-laatste speeldag werd beslist, was het dit seizoen Ajax dat aan het langste eind trok. Na vier seizoenen zonder prijs mag Ajax zich dit jaar dus kampioen van Nederland noemen. PSV werd tweede en Feyenoord eindigde op flinke afstand op de derde plaats. Fortuna Sittard en FC Emmen verdienen ook complimenten met het knappe lijfsbehoud.

Dit jaar was het lange tijd spannend in de strijd om het kampioenschap. Sparta streed met FC Twente om de schaal en directe promotie. Waar Sparta punten ging laten liggen, bleef FC Twente ze wel pakken, met het kampioenschap als resultaat. Sparta en RKC promoveren ook. De Graafschap en Excelsior zijn gedegradeerd.

De KNVB Beker was dit jaar een finale tussen Willem II en Ajax. Op papier zou dat voor de Amsterdammers geen lastige laatste horde moeten zijn. Dat was het inderdaad ook niet. Een wedstrijd is het niet geweest, Ajax won met 4-0 en daarmee de eerste prijs van dit seizoen.

De hegemonie van Real Madrid is doorbroken. Liverpool stond voor het tweede jaar op rij in de finale, waarin het Tottenham Hotspur trof. Een slechte wedstrijd, heb ik van horen zeggen. Een benutte penalty in de eerste minuut van Salah en een bekeken schot van Origi na een afgeslagen corner waren de doelpunten. Liverpool wint met 2-0 en de zesde Champions League in de historie. Ook een mooi moment voor Van Dijk en Wijnaldum natuurlijk.

Een finale in Baku, daar is al genoeg over gezegd. Chelsea tegen Arsenal. De eerste helft ging nog gelijk op. De tweede helft was Chelsea de bovenliggende partij. Giroud, Hazard twee maal en Pedro waren de doelpuntenmakers. Voor Arsenal deed Iwobi nog wat terug.

Voor de Nations League kan je terecht in UEFA Nations League - 2019

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 24-01 12:08
Ik heb er zin in! Ben wel weer toe aan wekelijks clubvoetbal :+
Eerst zullen het nog wel wat 'spannende' weken worden. Welke spelers worden behouden en welke vertrekken er?
Ik hoop dat Ajax het redelijk bij elkaar kan houden, zodat er doorgebouwd kan worden.

Even wat voorspellingen, altijd leuk om over een jaar terug te lezen:
Weg: de ligt, Neres

Kampioen: Ajax
Beker: Utrecht
Door naar groepsfase CL: Ajax
Door naar groepsfase EL: PSV, Feyenoord, AZ
Overwinteren Europees: Ajax, PSV

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Zo, nieuw topic, eindelijk een TS die om aan te gluren is. Ben benieuwd hoe snel men hem naar de tweede pagina weet te leuteren. :+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:16
Gonadan schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:32:
Zo, nieuw topic, eindelijk een TS die om aan te gluren is. Ben benieuwd hoe snel men hem naar de tweede pagina weet te leuteren. :+
Kan de eerste post niet elke pagina bovenaan. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Curva
@DoeEensGek
JanW schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:52:
In een titelrace die op de één-na-laatste speeldag werd beslist, was het dit seizoen Ajax dat aan het langste eind trok. Na vier seizoenen zonder prijs mag Ajax zich dit jaar dus kampioen van Nederland noemen. PSV werd tweede en Feyenoord eindigde op flinke afstand op de derde plaats.Fortuna Sittard en FC Emmen verdienen ook complimenten met het knappe lijfsbehoud.

Dit jaar was het lange tijd spannend in de strijd om het kampioenschap. Sparta streed met FC Twente om de schaal en directe promotie. Waar Sparta punten ging laten liggen, bleef FC Twente ze wel pakken, met het kampioenschap als resultaat. Sparta en RKC promoveren ook. De Graafschap en Excelsior zijn gedegradeerd.

De KNVB Beker was dit jaar een finale tussen Willem II en Ajax. Op papier zou dat voor de Amsterdammers geen lastige laatste horde moeten zijn. Dat was het inderdaad ook niet. Een wedstrijd is het niet geweest, Ajax won met 4-0 en daarmee de eerste prijs van dit seizoen.

[Afbeelding: Champions League Winnaar]
De hegemonie van Real Madrid is doorbroken. Liverpool stond voor het tweede jaar op rij in de finale, waarin het Tottenham Hotspur trof. Een slechte wedstrijd, heb ik van horen zeggen. Een benutte penalty in de eerste minuut van Salah en een bekeken schot van Origi na een afgeslagen corner waren de doelpunten. Liverpool wint met 2-0 en de zesde Champions League in de historie. Ook een mooi moment voor Van Dijk en Wijnaldum natuurlijk.

Een finale in Baku, daar is al genoeg over gezegd. Chelsea tegen Arsenal. De eerste helft ging nog gelijk op. De tweede helft was Chelsea de bovenliggende partij. Giroud, Hazard twee maal en Pedro waren de doelpuntenmakers. Voor Arsenal deed Iwobi nog wat terug.

Voor de Nations League kan je terecht in UEFA Nations League - 2019
Ja hoor, dat kan :+

Hmmm, foto's zijn dan weg ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:13

Gynnad

* * *

Mijn voorspelling voor komend seizoen:

Kampioen: Ajax
Beker: PSV
Door naar groepsfase CL: Ajax
Door naar groepsfase EL: PSV, Feyenoord, Utrecht
Overwinteren Europees: Ajax, PSV

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gynnad

Gynnad

* * *

MrMonkE schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:04:
@Gynnad
Wat was je voorspelling voor vorig seizoen? :)
Had hem niet zo gedetailleerd als hierboven, maar Ajax kampioen had ik in elk geval goed -> https://www.voetbalpoules...7856/voorspellingen/extra.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:34

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Gynnad schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:27:
[...]

Had hem niet zo gedetailleerd als hierboven, maar Ajax kampioen had ik in elk geval goed -> https://www.voetbalpoules...7856/voorspellingen/extra.
Ik gok dat jij het altijd goed hebt wanneer Ajax kampioen wordt. O-)

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

Acties:
  • +3Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Curva schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:51:
@DoeEensGek
[...]
Ja hoor, dat kan :+

Hmmm, foto's zijn dan weg ...
Je kunt de foto ook zo naar napoleon sturen, schijnt hij leuk te vinden. :+

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 05-06-2019 13:43 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ben jij napoleon dan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:13
Goed, weer eens kijken of de boel hier verbeterd is nu al die 1 day fly's weg zijn.
En snel naar pagina 2, die lelijke TS hoef ik niet te vaak te zien. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 24-01 12:16
Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:50:
Goed, weer eens kijken of de boel hier verbeterd is nu al die 1 day fly's weg zijn.
En snel naar pagina 2, die lelijke TS hoef ik niet te vaak te zien. :)
Ik zorg wel voor een foto op pagina 2 :9
Welkom terug *O*

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 24-01 14:48

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik lever graag mijn bijdrage hoor :)

Wat betreft voorspellingen verwacht ik wel alvast het volgende:

1. Ajax/PSV
2. Ajax/PSV
3. AZ
4. Utrecht
5. Feyenoord

Family Guy wijzigde deze reactie 05-06-2019 15:23 (18%)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
Family Guy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:29:
Twente op 7 snap ik dan weer niet - die gaan voor lijfsbehoud strijden lijkt me.
Ik denk dat die gaan verrassen. Ze hebben alsnog een redelijk budget voor de ED.
En anders hebben ze vast wel weer een smerig truukje om toch dikke spelers te halen. :+

Twente is echt niet zoveel slechter dan veel van de rechterrijtjeploegen en de onderste regionen van het linkerrijtje.

Je mag natuurlijk hopen dat ze het moeilijk krijgen en degraderen :P Maar ik heb geleerd dat dromen bedrog zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Je mag natuurlijk hopen dat ze het moeilijk krijgen en degraderen :P Maar ik heb geleerd dat dromen bedrog zijn.
Dat hoop ik niet. Ondanks alles wat er gebeurd is - ze hebben hun straf gehad - en door.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Qu3st
Ho nieuwe pagina, zo snel al :+
Speciaal voor @Gonadan

Qu3st wijzigde deze reactie 05-06-2019 17:56 (9%)

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • +1Henk 'm!
Op mijn mobiel ben jij de 1e post op pagina 2. Foei! :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23:38
Family Guy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:47:
[...]

Dat hoop ik niet. Ondanks alles wat er gebeurd is - ze hebben hun straf gehad - en door.
Als die arrogante fans er nou ook iets van geleerd hadden

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Hopelijk gaat het met Feyenoord wel een beetje redelijk, ik gun het Stam en de fans niet dat het nu weer een puinbak wordt. Aan de andere kant is die neef van Hans Klok nog steeds de boel aan het runnen en hebben recente keuzes mij nu niet echt vertrouwen gegeven. Hopelijk weten ze nog wat aan te trekken en het materiaal beter te laten renderen.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Ik denk dat die gaan verrassen. Ze hebben alsnog een redelijk budget voor de ED.
En anders hebben ze vast wel weer een smerig truukje om toch dikke spelers te halen. :+

Twente is echt niet zoveel slechter dan veel van de rechterrijtjeploegen en de onderste regionen van het linkerrijtje.

Sorry maar de laatste 10 wedstrijden van FC Twente waren niet om aan te gluren zo slecht. Ze zijn dan ook gewoon met hakken over de sloot kampioen geworden. Ze mogen blij zijn dat ze aankomend jaar niet degraderen denk ik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leon Zwiers
OPSLAGHOND schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:28:
[...]

Ik gun het Jaap Stam, @Leon Zwiers en @Ankona niet.

[...]

Helemaal mee eens.

[...]

Gebrek aan (genoeg) geld om echt beter materiaal te kopen zal ook de komende transferperiode een spelbreker blijven, ik verwacht wél dat Jaap de huidige selectie beter kan motiveren dan Giovanni dat kon.
Als hij net zo'n beul voor zijn spelers kan zijn zoals hij dat voor tegenstanders was dan komt dat wel goed.

* insert filmpje van schoffelende Jaap Stam
Ik voel de liefde <3 , maar ik ga uit van een abominabel seizoen. Niet kunnen investeren in een zeer matige selectie, zonder echte TD, met een nieuwe trainer en een hoop onrust? Ga er maar eens aan staan. Feyenoord mag in de huidige toestand blij zijn als ze de play offs halen.

Ik neem er met liefde genoegen mee als er iig blijk gegeven wordt van bouwen aan het elftal en de organisatie. Niet dat visieloze huren van ex spelers die compleet niets toevoegen a la Clasie, Martina etc.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 24-01 15:13
Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:39:
[...]

Ik voel de liefde <3 , maar ik ga uit van een abominabel seizoen. Niet kunnen investeren in een zeer matige selectie, zonder echte TD, met een nieuwe trainer en een hoop onrust? Ga er maar eens aan staan. Feyenoord mag in de huidige toestand blij zijn als ze de play offs halen.

Ik neem er met liefde genoegen mee als er iig blijk gegeven wordt van bouwen aan het elftal en de organisatie. Niet dat visieloze huren van ex spelers die compleet niets toevoegen a la Clasie, Martina etc.
Ze hadden toen de titel uit zicht was, de ploeg alvast op de schop moeten nemen en spelers zonder restwaarde vervangen met jeugd. Dan gaf je alvast een signaal dat het anders zou worden. Bovendien konden zo de talenten alvast ingespeeld raken op een hoger niveau. Nu gaat het vast anders lopen en als men niet oppast achter de feiten aan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Leon Zwiers
Vincent Dave schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:05:
[...]

Ze hadden toen de titel uit zicht was, de ploeg alvast op de schop moeten nemen en spelers zonder restwaarde vervangen met jeugd. Dan gaf je alvast een signaal dat het anders zou worden. Bovendien konden zo de talenten alvast ingespeeld raken op een hoger niveau. Nu gaat het vast anders lopen en als men niet oppast achter de feiten aan.
Yup, maar er was ook compleet geen visie. Ook onbegrijpelijk dat men v Geel nog wel een nieuwe trainer laat aanstellen, terwijl al lang duidelijk was dat men afscheid van m ging nemen.

Het is niet voor niets dat er geen normale TD gevonden kan worden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
toolkist schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:16:
[...]

Blij zijn als ze 7e of 8e worden? Nah dat lijkt me redelijk overdreven.
Neuh, niet blij. Maar ik kan er enigzins mee leven als het een fundament wordt waarop de hieropvolgende seizoen gaan bouwen. Dus een jonge ploeg met veel potentie die vlieguren krijgen. Dan kan je ze na 1-2 jaar aanvullen met gerichte aankopen en weer een gooi naar de top 2 gaan doen.

Vrees alleen dat dit een stap te ver is voorlopig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Top 3 zou super zijn, top 5 het minimale.
En dan vooral signalen dat de club de weg omhoog ingeslagen is.
Eigenlijk wat @Leon Zwiers zegt maar dan iets positiever!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22:11
Als Stam de tijd en de backup krijgt, zal hij jeugd moeten inpassen en dan een team smeden gedurende het jaar. Top 2 is momenteel theoretisch te ver weg, met (eigen) jeugd een team neerzetten en vertrouwen geven zal goed zijn voor Feyenoord, zeker voor de kas. Als er 2, 3 spelers basisklanten worden heb je kapitaal op het veld, dat heeft Feyenoord nodig voor een gezonde balans en voor continuïteit.

Vraag is meer of Stam die tijd krijgt en de steun van het legioen. Zeggen van wel is makkelijk, na bijvoorbeeld 5 slechte resultaten moeten we het nog maar eens zien. Feyenoord gaat in ieder geval een interessant team zijn om naar te kijken, zeker de ontwikkeling.

Verder verwacht ik bij Ajax en PSV een leegloop van de bekendere spelers, met de toevoeging dat Ajax meer vermogen heeft om dat op te vangen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holkers
Gonadan schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:35:
[...]

Van het legioen vast niet, supporters zijn opportunistisch. Maar de club zelf heeft Gio heel lang gegund ook al liep het niet meer, als ze eenzelfde geduld bij Stam tonen dan heeft hij wel even.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de tijd die je krijgt gewoon af hangt van de hoogte van je afkoopsom. ;)
Las dat hij een contract voor 2 jaar heeft, dus dat zal niet al te hoog zijn lijkt me. Jaartje zaaien, jaartje oogsten en verlengen of verder.

Hoe ligt Stam bij het legioen dan? Aangezien z’n Ajax verleden? Gio was een Feyenoorder, die krijgen altijd wat meer tijd

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Qu3st schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:50:
Ho nieuwe pagina, zo snel al :+
Speciaal voor @Gonadan
[Afbeelding]
Hee ga weg man engnek! Vorig jaar en twee jaar daarvoor en drie jaar daarvoor en vier jaar daarvoor deed je dit niet })

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Qu3st
Family Guy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:52:
[...]

Hee ga weg man engnek! Vorig jaar en twee jaar daarvoor en drie jaar daarvoor en vier jaar daarvoor deed je dit niet })
Toen zag ik de meerwaarde er niet van in :+

Acties:
  • +4Henk 'm!
Family Guy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:52:
[...]

Heb je zoveel jaren zelf de kans voor gehad, spijt achteraf dat je dat niet gedaan hebt? ;)
Omdat ie zo mooi is nog 1 keer dan...

Ik zal je de rest van het nieuwe seizoen niet meer hiermee lastig vallen O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Kijk er nog maar eens goed naar. De komende jaren moet je weer zonder doen >:)
Dromen doen jullie maar bij Droomparken hoor :P

'We' gaan nu gewoon de komende jaren het voetbal domineren, alle prijzen naar Amsterdam! oOo

@toolkist, die belofte kan ik niet maken! En je bent net iets te vroeg met die mooie foto, nu moeten we zo ook nog 1 op de 3e pagina plaatsen. :9

Qu3st wijzigde deze reactie 05-06-2019 21:42 (33%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Qu3st schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Dromen doen jullie maar bij Droomparken hoor :P

'We' gaan nu gewoon de komende jaren het voetbal domineren, alle prijzen naar Amsterdam! oOo

@toolkist, die belofte kan ik niet maken! En je bent net iets te vroeg met die mooie foto, nu moeten we zo ook nog 1 op de 3e pagina plaatsen. :9
Dat ik hem niet meer post wil niks zeggen met de andere 100+ Ajaxfans hier.. Voorlopig kunnen we nog wel even vooruit ;)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17:31
Nog één keer dan :+

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:57
Deze mag ook nog wel een keer toch?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:55

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het A.F.C. Ajax topic was van korte duur, dit topic hoeft dat topic niet te worden ;)
Dus graag weer ontopic.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik bedoel dat positief hé!
Sorry, maar dat vind ik te negatief. Afgelopen jaar was niet goed maar de selectie is beslist geen brandhout. Het is niet voldoende om serieus over een heel seizoen de strijd met Ajax en PSV aan te gaan maar vergeleken met de rest van de ED is het allemaal echt wel beter. Hoop dat Stam het eruit weet te halen en vooral de jeugd weet te ontwikkelen. (Over de jeugd wordt tegenwoordig ook zo lekker negatief gedaan, ondertussen doen diverse jeugd teams wel mee in de top van Nederland en worden aardig wat spelers voor de oranje teams geselecteerd)
Helemaal mee eens, Leon dekt zich onnodig in en dat is nergens voor nodig.
De selectie heeft een flinke schop onder de b4llen nodig en Jaap Stam lijkt me daar de juiste man voor.

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 05-06-2019 23:55 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Outerspace schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:05:
Het A.F.C. Ajax topic was van korte duur, dit topic hoeft dat topic niet te worden ;)
Kan/mag dat topic dan ergens anders (wel) opbloeien? :*)
En gaat dit topic dan naar Een redelijk centraal voetbaltopic hernoemd worden? :?
Dus graag weer ontopic.
[userbreak]Doe eens normaal man! :+ [/userbreak]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
Ik denk nog steeds dat het Feyenoord weleens in grotere problemen kan brengen dat nieuwe stadion, al hoop ik het niet natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:09
JST94 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:33:
[...]

Jep, dit dus. Feyenoord blijft gewoon veel meer te besteden hebben dan clubs als Vitesse, AZ en Utrecht. Zelfs in dit seizoen eindigen ze toch ver boven dit soort clubs. Terwijl er potjes in eigen huis werden verloren van Fortuna, ADO en Willem II..

Met een basiself als Bijlow - St Juste - Botteghin - van Beek - Malacia - Ayoub - Toornstra - Kokcu - Berghuis - Jorgensen - Larsson moet je gewoon 3e kunnen worden. Wellicht dat een Berghuis nog weg valt, maar dan komt er weer wat budget vrij om het team te versterken.

Wat mij betreft heeft Stam gefaald als hij geen 3e wordt met Feyenoord.
Ik vind het te ver gaan om nu al te zo de doelstellingen hard te maken. Natuurlijk is het materiaal waar de derde mee kan (moet) worden. Maar derde worden is niet iets waar je alles op zou moeten zetten. Een selectie in balans brengen, marktwaarde van vertrekkende spelers verhogen, jeugd ontwikkelen etc. Misschien is dat wel meer waard icm een vierde/vijfde plek dan derde worden met een uitgeleefde selectie.

(en als we kijken naar wat er dit jaar stond.... reken eens uit hoe de stand geweest zou zijn als niet alleen de uitslagen van het linkerrijtje zouden tellen.... Geeft aan hoe dicht Feyenoord erbij zat en hoe het team gefaald heeft tegen de degradatie kandidaten. Puntverlies tegen De Graafschap, Fortuna, Excelsior, PEC etc, dat mag niet. Nooit. )

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:01:
Ook mogen ze Gozubuyuk permanent met sabbatical sturen.
Waarom niet promoveren tot materiaalman? Fluitjes poetsen is ook heel belangrijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leon Zwiers
Ankona schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:04:
[...]

Waarom niet promoveren tot materiaalman? Fluitjes poetsen is ook heel belangrijk.
Wil jij dat die vent aan je fluitje zit? Ikke niet iig :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: juni 2013
Ik lees nu weer dat De Ligt naar PSG zou gaan. Ik geloof er helemaal niets van.

go forget who we are, yeah

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Zojuist lees ik dat FC Utrecht een talent overneemt van Ajax, nadat ze ook van PSV en Vitesse talenten hebben aangetrokken. Allemaal onderdeel van het aankomende 'herenakkoord'.
Waar zijn de toortsen en hooivorken nu? oOo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
snmght schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:49:
Dat werd van Frenkie toen ook gezegd...
Lijkt me sterk, totaal geen uitdaging in de competitie. Dat is puur cashen.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-01 09:44
snmght schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:52:
[...]

Ik vind het nou niet per se veel betere namen dan bij een FC Utrecht, Vitesse of AZ spelen. Hooguit Berghuis die dat niveau nipt ontstijgt maar dan heb je het ook wel gehad..
Zijn wel die namen die clubs als Utrecht, Vitesse en AZ achter zich hebben gehouden. En dat terwijl Feyenoord erg slecht presteerde. ;)

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
snmght schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:49:
Lijkt mij ook niet, of Barca of een Engelse club denk ik zo :)
Gonadan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:50:
Zojuist lees ik dat FC Utrecht een talent overneemt van Ajax, nadat ze ook van PSV en Vitesse talenten hebben aangetrokken. Allemaal onderdeel van het aankomende 'herenakkoord'.
deze transfers binnenlands zullen denk ik niet zo snel vanwege geld zijn, wat bij de transfers naar de Engelse clubs veel meer een drijfveer is.
Dus wat dat betreft zal het vaak te maken hebben met wat de club die speler in het vooruitzicht kan bieden of juist niet meer kan bieden. Een talent die van Feyenoord naar Ajax, Ajax naar PSV en alle andere combinaties gaat, dan moet je als club zijnde toch eerder achter je eigen oren krabben?
Had je geen goed contract klaar liggen voor je "grootste" talent of ziet zo'n talent dat er geen fatsoenlijke O19 of Jong team is of dat er nauwelijks jeugd doorstroomd naar het eerste elftal? Ja dan is de kans ook aanwezig dat die speler naar een club gaat waar hij die kans wel ziet of waar ze een beter toekomst plan aanbieden.

Uiteindelijk is het geloof ik maar 1,5% dat het eerste structureel haalt, dus je moet je ook maar afvragen of men zich er wel zo druk om moet maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
JST94 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Zijn wel die namen die clubs als Utrecht, Vitesse en AZ achter zich hebben gehouden. En dat terwijl Feyenoord erg slecht presteerde. ;)
Daar zat toen ook nog een RVP bij, met afstand de beste van al die namen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 24-01 15:13
dutchgio schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:08:
[...]
Dat werd van Frenkie toen ook gezegd...
Lijkt me sterk, totaal geen uitdaging in de competitie. Dat is puur cashen.
Toch wel stuitend hoe er over de Franse competitie wordt gedacht. Veel sterke spelers op elke linie en technisch beter dan de Eredivisie. De Ligt kan zich zeker ontwikkelen in die competitie en een CL winst met PSG is zeker niet uitgesloten. Ben benieuwd wie er allemaal vaak genoeg wedstrijden ziet van de LFP. :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-01 23:33
Ik mag voor Feyenoord hopen dat die oefenwedstrijd tegen Southampton alleen is geregeld is om Clasie terug te brengen en te zeggen dat ze nooit meer zulke slechte deals met hun gaan sluiten, want van wat ik dit jaar van Feyenoord heb gezien heeft Clasie eigenlijk alleen de jeugd en echte aankopen tegen gehouden en verder niks gebracht

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dutchgio
Vincent Dave schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Toch wel stuitend hoe er over de Franse competitie wordt gedacht. Veel sterke spelers op elke linie en technisch beter dan de Eredivisie. De Ligt kan zich zeker ontwikkelen in die competitie en een CL winst met PSG is zeker niet uitgesloten. Ben benieuwd wie er allemaal vaak genoeg wedstrijden ziet van de LFP. :+
Beter dan de Eredivisie ben ik ook wel van overtuigd, maar als je de clubs voor het uitkiezen hebt is PSG wel de laatste waar ik voor zou kiezen. Je moet het vergelijk maken met de Engelse, Spaanse, Duitse en Italiaanse competitie.

Bij PSG is toch de voornaamste reden het financiele aspect. Dat is er om te compenseren voor andere aspecten die minder zijn, daar is de competite er één van.

Vooralsnog is de CLvoor PSG nog altijd een brug te ver, die worden relatief snel uitgeschakeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JST94
snmght schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:24:
[...]

Daar zat toen ook nog een RVP bij, met afstand de beste van al die namen. ;)
Feyenoord sinds terugkeer van Persie in de Eredivisie:

Feyenoord met van Persie: 1.9 punt per duel.
Feyenoord zonder van Persie: 2,72 punt per duel. :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-01 20:58
Gonadan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:50:
...and nobody bats an eye :).

@toolkist
Daarom moeten we CL halen. Leert ie daar mooi verder :).

Typhone wijzigde deze reactie 08-06-2019 09:34 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
JST94 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:52:
[...]

Dat Feyenoord niet genoeg kwaliteit heeft om mee te strijden om het kampioenschap is duidelijk. Maar je mag best verwachten dat de huidige selectie zonder echt in de problemen te komen 3e kan worden.

Daarnaast heeft van Persie genoeg 'makkelijke' wedstrijden meegedaan, die ook gewoon nipt werden gewonnen en regelmatig zelfs puntverlies hebben opgeleverd. Terwijl de wedstrijden zonder hem vaak een veel hogere score werd neergezet.

[...]

Tijdje geleden is al naar buiten gebracht dat Troost de TD zal zijn komende maanden. Daarnaast, maakt het zoveel uit welke naam daar op het moment staat? Een andere TD had echt niet ineens meer centen gehad om de selectie te versterken. Ook die had moeten functioneren met zeer beperkte middelen.
Als je weinig uit te geven hebt is een groot netwerk wel handig. Heeft hij dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 00:30
JST94 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:28:
[...]

Feyenoord sinds terugkeer van Persie in de Eredivisie:

Feyenoord met van Persie: 1.9 punt per duel.
Feyenoord zonder van Persie: 2,72 punt per duel. :9
Om tegemoet te komen aan de genoemde bezwaren zou het mooi zijn om te corrigeren voor kwaliteit van de tegenstander, bijvoorbeeld de positie op de ranglijst.

Een correctie voor uit- en thuiswedstrijden is verder ook nuttig.

Verder is het aantal gespeelde minuten nog interessant.

Kortom, kies een statistiek die je aanspreekt ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:11

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

DeKever schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:58:
[...]

Om tegemoet te komen aan de genoemde bezwaren zou het mooi zijn om te corrigeren voor kwaliteit van de tegenstander, bijvoorbeeld de positie op de ranglijst.

Een correctie voor uit- en thuiswedstrijden is verder ook nuttig.

Verder is het aantal gespeelde minuten nog interessant.
Moet je natuurlijk ook wel de opstelling van de tegenstander meenemen, positie van van Persie. Werk jij de analyse even uit? Hier heb je wat data :+

[Oo[:::|:::]oO]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:05
toolkist schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:15:
[...]

Van Geel heeft zeker wel een netwerk, al is het maar omdat ie bij meerdere clubs als TD heeft rondgelopen...
Hebben we niet zoveel van gemerkt toch? De enige geslaagde speler die niet uit het standaard kringetje kwam is Jorgensen. Pelle kwam van Koeman af.

Berghuis bellen (en straks iemand als Fer) kan Troost ook wel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
JST94 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:04:
Feyenoord kiest er bewust voor om naar de wat bekendere spelers te kijken. Daarom kochten ze ook Haps i.p.v. Tagliafico..

Schijnbaar komen dergelijke spelers wel op de radar, maar durven ze de investering niet aan? Niet heel gek, ze hebben 2 miljoen betaald voor Sinnisterra, maar tot nu toe is dat niet veel soeps.

Ergens wel opvallend dat spelers het toch vaak niet waarmaken. Jongens als Larsson, Haps, Ayoub, Vejinovic of Amrabat waren toch aardige spelers bij hun club destijds.
Vraag waarom het dan elke keer mislukt bij Feyenoord en bij andere partijen vaker goed gaat?

Al zijn er genoeg clubs die daarin wel miskopen hebben gedaan.
D-e-n schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:22:
[...]

Hebben we niet zoveel van gemerkt toch? De enige geslaagde speler die niet uit het standaard kringetje kwam is Jorgensen. Pelle kwam van Koeman af.

Berghuis bellen (en straks iemand als Fer) kan Troost ook wel.
Weet niet of Jorgensen echt voor het voetballen geslaagd is. Pelle was met de manier van spelen op dat moment wel een betere voor Feyenoord. Pelle is alleen niet geslaagd voor het veterstrik diploma (deed die af en toe best lang over.)

Ander nieuws Van der Sar heeft zich ook laten horen betreffende verdeling CL tickets. Zal vast geen zoden aan de dijk zetten want geld. Hij heeft wel een goed punt. Nummer 4 van spanje krijgt een ticket maar de kampioen van Oostenrijk niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holkers
toolkist schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:01:
[...]

Probleem is, ze deden het goed bij een subtopper waar de druk niet te vergelijken is met die bij een top 3 club. Stappen ze over naar de top 3, dan moeten ze ineens en is het wel een ramp als er verloren wordt. Dat vergt een hele andere mindset en de afgelopen jaren is wel gebleken dat lang niet al die goede spelers van de subtop daarmee om kunnen gaan.
Geldt overigens niet alleen voor de spelers die Feyenoord heeft gehaald, maar ook die bij Ajax en PSV.
Ayoub speelde bij elkaar 90 minuten? Ze moeten ook de kans krijgen en dat zie je overal: andere club andere trainer andere tactiek en dan hangen ze.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
De voorbeelden zijn prima, hij stelt simpelweg dat die ook recht hebben op de CL. De vergelijking met een vierde plek van Spanje ging over Oostenrijk.

Het punt is dus dat de verschillen toegestaan worden door de nummer vier van Spanje boven een kampioen van een ander land te stellen. Juist door dat mechanisme kan de scheefgroei oneindig door gaan.
Wil je dat tegen gaan dan moet je dit niet oneindig toestaan. En ja, dat houdt dan in dat soms een team uit Spanje niet mee mag doen ten koste van een kampioen in een ander land waar ze wellicht wel van gewonnen zouden hebben.
In die zin moet je principieel kiezen of gewoon niet meer klagen als we niet meer mee doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
Han schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Probleem met die statistieken zijn wel dat van Persie bij 'makkelijke' wedstrijden op de bank zat om gespaard te worden voor de belangrijkere wedstrijden. Feit blijft dat vanwege het wegvallen van van Persie en het gebrek aan financiële middelen, het elftal er niet sterker op zal worden. En nee, Feyenoord heeft geen koekenbakkers in het veld staan, maar wel veel spelers die kwaliteit missen om fatsoenlijk te mee te doen voor een kampioenschap. Ik weiger te geloven dat de slechte prestaties toe te schrijven zijn aan van Bronkhorst, het heeft grotendeels te maken met de kwaliteit van spelers. Met name achterin werden keer op keer individuele fouten gemaakt waar je als trainer niks aan kan doen wanneer je geen fatsoenlijke vervangers hebt. Na het kampioenschap hebben ze het vertrek van Kuyt ook niet kunnen opvangen en dat zal volgend seizoen ook gelden voor van Persie, daar heeft Feyenoord helaas niet de financiële middelen voor. Diverse clubwatchers van Feyenoord wisten te melden dat Feyenoord pas spelers kan aantrekken wanneer eerst spelers worden verkocht. Pas bij de verkoop van Vilhena en Berghuis kan de selectie een nieuwe impuls geven. En buiten dat, Feyenoord heeft nog geen nieuwe TD'er, alle voorkeurskandidaten hebben bedankt, dus dat wordt ook nog een uitdaging terwijl er op 8 en 15 augustus.al belangrijke voorronden op het programma staan, dat is over 2 maanden al.
Ik denk dat de invloed van Van Persie vaak wat overschat wordt. Het was prachtig om zo'n mooie voetballer nog een tijdje in de ED in actie te zien maar ik kan niet zeggen dat het hele team daardoor beter ging draaien. Voetbal blijft natuurlijk wel een teamsport.

En wat betreft de kwaliteit die in de selectie zit. Die wordt vaak weer onderschat. Kijk alleen maar naar hoe Feyenoord gepresteerd heeft tegen de linkerrijtje clubs. Dat ze niet meededen om het kampioenschap komt omdat ze ontzettend veel hebben laten liggen tegen de zekerheidjes uit het rechter rijtje.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:59
@strafschop
Hadden de clubs uit de grote landen die voorrondes moesten doen niet vaak een beschermde status?

VD Sar heeft gewoon gelijk, met de huidige regels word de scheefgroei alleen maar erger.
Kampioenen uit kleinere landen mogen extra vroeg beginnen en diverse voorrondes spelen.
En de nrs 3 en 4 uit de top gaan automatisch naar de groepsfase, weten in de zomer al dat ze een giga zak met geld binnen krijgen en dat het land al automatisch aardig wat rankings punten verzameld.

Op deze manier zullen de grote landen bovenin de ranking blijven omdat ze elk seizoen nog zonder ook maar een wedstrijd te spelen al vrij veel rankings punten hebben en de top 4 van deze landen heeft zonder ook maar een pot te spelen al direct 20+mln.

edit:
En de kleine landen mogen elkaar bevechten in de voorrondes voor die paar tickets van de groepsfase die nog over zijn.

Deadsy wijzigde deze reactie 08-06-2019 22:29 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JST94
Holkers schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:25:
[...]

Ayoub speelde bij elkaar 90 minuten? Ze moeten ook de kans krijgen en dat zie je overal: andere club andere trainer andere tactiek en dan hangen ze.
Ayoub heeft 200 minuten gemaakt, maar I get your point. :9 Ben het wel met je eens dat spelers de kans moeten krijgen, maar je moet die kans ook wel zelf afdwingen natuurlijk. In mijn ogen zegt het namelijk ook wel wat dat je een slecht presterende Clasie niet uit de basis weet te spelen. Wellicht dat Ayoub het kan laten zien onder Stam, heeft een jaar te tijd gehad om te wennen bij Feyenoord, dan mag hij nu wel laten zien waarom we hem gehaald hebben.

JST94 wijzigde deze reactie 09-06-2019 10:43 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
strafschop schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:58:

De betere clubs uit de kleinere competities hebben vaak ook een beschermde status in de voorronden CL, zowel met als zonder de nummers 3 en 4.

Per saldo pakken die clubs voor de landencoëfficiënt minder punten, ze missen immers de punten uit de voorronden.

Ajax had afgelopen seizoen na de 3e voorronde al 3.5 punt.
Salzburg pakt al jaren gemiddeld 4 punten in de voorronden zonder zich te plaatsen voor de groepsfase CL.
Dat een club die voorrondes moet spelen meer punten kan pakken dan een club die direct naar de groepsfase gaat is bijzaak. Omdat het een kans is, geen garantie.
Want van de 32 plekken voor de groepsfase gaan er slechts 6 naar clubs die voorrondes spelen.

Dus slechts een klein deel van de clubs die voorrondes spelen halen daadwerkelijk de groepsfase.

En het gaat niet om 1 club.
Wat heb je liever? Elk jaar 4 clubs die automatisch naar de groepsfase gaan en dus gegarandeerd 4x de punten daarvoor pakken zonder ook maar 1x gespeeld te hebben.
Of 1 of 2 clubs die voorrondes moeten spelen en misschien de groepsfase halen en dan een kans hebben om meer punten te hebben dan de nr4 van een groot land?
Mochten ze de groepsfase niet halen dan gaan ze naar de EL waar je flink minder punten pakt.

Juist daarom is het onmogelijk om ooit landen zoals Spanje, Duitsland of Engeland in te halen.
Omdat hun elk jaar de garantie hebben op x aantal punten zonder ook maar 1x te spelen.

edit:
Manier om het te fixen zou zijn om niet elke club hetzelfde aantal punten te geven voor dezelfde prestatie.
Maar dat er rekening word gehouden met de ranking van het land of de club.
Dus des te lager je op de ranking staat des te meer punten je krijgt.

Dat wanneer een Engelse club de groepsfase haalt het land minder punten krijgt dan wanneer een Oostenrijkse of Nederlandse club de groepsfase haalt.

Deadsy wijzigde deze reactie 09-06-2019 18:57 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holkers
JST94 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:35:
[...]

Ja eens, maar het opvallende daaraan is dat het vaker mis lijkt te gaan dan dat het wat oplevert. :+
Kan zijn omdat Feyenoord noodgedwongen meer/vaker in de subtop shopt ipv top. Dan heb je vaker kans op spelers die op de top van hun kunnen zit bij de subtopper en dan niet mee kan bij Feyenoord. Maarja, ook voldoende spelers die dat wel kunnen en renderen, misschien omdat ze het bij Feyenoord direct bestempelen als ‘Kuipvrees’ wat een speler meteen brandmerkt en het eigenlijk nooit meer goed kan doen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
DarkUnreal schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:44:
Wie is dan de commentator @ ziggo? Schelvis? betrapte hem 2x op grappig zijn :p
John van Vliet. >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Duitsland slacht Estland en Noord-Ierland wint op het nippertje van Wit-Rusland.
Nederland heeft nog een hoop goed te maken in de poule.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
Exocet schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:37:
Duitsland slacht Estland en Noord-Ierland wint op het nippertje van Wit-Rusland.
Als Nederland niet in staat is om boven Estland, Noord-Ierland en Wit Rusland te eindigen dan verdien je het gewoon niet om naar het EK te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Exocet schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:37:
Ach Noord Ierland speelt nu alleen nog maar tegen Duitsland en Nederland. Die blijven dus op 12 punten staan, met een gelukje 13.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-01 21:06
toolkist schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:41:
Gelukkig geeft hij zelf aan dat hij voor ontwikkeling gaat en niet voor het geld. In Frankrijk is hij in no time uitgeleerd met de overmacht die PSG heeft, dat zie ik hem echt niet doen.
Afhankelijk van wat de precieze plannen van Man Utd zijn zou dat misschien nog niet eens zo'n heel verkeerde keuze zijn. Juve idem, daar kunnen ze hem nog genoeg leren om een beter verdediger te worden.
Op de een of andere manier denk ik steeds vaker dat Barca nog wel eens een jaar of twee te vroeg zou kunnen zijn, ook omdat Pique echt niet zomaar op de bank gezet gaat worden.
Als United fan hoop ik natuurlijk dat De Ligt zal kiezen voor deze mooie club maar het zal niet makkelijk zijn. Op United fora wordt hier ook volop over gediscussieerd en daarbij kwam ik een interessant stukje tegen wat aansluit op jouw comment. Bij United zal ie toch wel min of meer een basisplaats hebben (overigens zal dit bijvoorbeeld bij Juve hetzelfde zijn). Daarnaast is hij nog erg jong en mocht het sportief bij United niet goed komen, kan ie over 3-4 jaar alsnog vertrekken en is hij nog maar 23.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snmght
Noiz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:07:
[...]

Als United fan hoop ik natuurlijk dat De Ligt zal kiezen voor deze mooie club maar het zal niet makkelijk zijn. Op United fora wordt hier ook volop over gediscussieerd en daarbij kwam ik een interessant stukje tegen wat aansluit op jouw comment. Bij United zal ie toch wel min of meer een basisplaats hebben (overigens zal dit bijvoorbeeld bij Juve hetzelfde zijn). Daarnaast is hij nog erg jong en mocht het sportief bij United niet goed komen, kan ie over 3-4 jaar alsnog vertrekken en is hij nog maar 23.
Ik zou het prachtig vinden als hij voor United kiest en deel is van de wederopstanding. Zou toch ook schitterend zijn. En de verhouding kans-op-speeltijd versus statuur van de club pakt bij United denk ik aardig positief uit. Het salaris zal verder ook dikke prima zijn en je speelt in een fantastische competitie. Ik zou het helemaal geen gekke keuze vinden, sterker nog, zou het van harte toejuichen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
toolkist schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:52:
Is wel helemaal afhankelijk van welke plannen Man Utd heeft mbt de renovatie van het team. Is het geld grotendeels op als ze hem halen, of kunnen ze dan nog meer fatsoenlijke versterkingen halen?
Als het na hem stil valt zou ik het bijvoorbeeld niet doen, dan komt alle druk op hem te liggen.
Of juist wel doen; challenge accepted. 8) :7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
Volgens het AD praat Raiola nu met PSG. Ik snap echt niet wat een verstandige gast als De Ligt met die man aan moet. Die gaat dus alleen maar voor het geld. Het lijkt me voor De Ligt toch beter om voor iets minder poen in Spanje, Engeland of zelfs Italië (Juve) te spelen.

• Leon Zwiers
D-e-n schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:14:
Volgens het AD praat Raiola nu met PSG. Ik snap echt niet wat een verstandige gast als De Ligt met die man aan moet. Die gaat dus alleen maar voor het geld. Het lijkt me voor De Ligt toch beter om voor iets minder poen in Spanje, Engeland of zelfs Italië (Juve) te spelen.
Eens, maar tegelijkertijd snap ik ook wel dat je niet naar Barca moet gaan nu als een de Ligt. Die moet spelen, en dat gaat daar denk ik niet gebeuren met die heilige Pique en wat er verder daar rondloopt. Neem aan dat ie voor het verstandige gaat en een club pakt waar ie basisspeler wordt.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
toolkist schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:50:
Ach Noord Ierland speelt nu alleen nog maar tegen Duitsland en Nederland. Die blijven dus op 12 punten staan, met een gelukje 13.
Deze redenatie is daarom ook dus bang ben dat het nog wel eens mis zou kunnen gaan. Win eerst maar eens braaf alle wedstrijden tegen de kleintjes, dat zou op zich al een stap vooruit zijn voor Nederland. En zorg dan ook dat je gewoon twee keer van Noord-Ierland wint voordat je gaat denken dat we al helemaal terug zijn en veel beter dan de rest van de poule.
Het is best een lastig scenario geworden in deze poule, je kunt je geen misstappen veroorloven.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:11
Gonadan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:19:
[...]

Deze redenatie is daarom ook dus bang ben dat het nog wel eens mis zou kunnen gaan. Win eerst maar eens braaf alle wedstrijden tegen de kleintjes, dat zou op zich al een stap vooruit zijn voor Nederland. En zorg dan ook dat je gewoon twee keer van Noord-Ierland wint voordat je gaat denken dat we al helemaal terug zijn en veel beter dan de rest van de poule.
Het is best een lastig scenario geworden in deze poule, je kunt je geen misstappen veroorloven.
En laten we nou een verdediging van wereldklasse hebben, maar dat is niet de linie die het verschil moet maken tegen zeer defensief ingestelde 'kleine' voetballanden.

SW-0040-8191-9064

• Martinusz

Transfer nieuws

Sinkgraven lijkt voor 5 miljoen op weg naar Duitsland waar hij herenigd wordt met Bosz.
https://www.telegraaf.nl/...d-sinkgraven-bijna-binnen

Hier maakt Ajax wel wat verlies op, maar altijd nog beter dan transfervrij volgend jaar :P

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:27:
Hier maakt Ajax wel wat verlies op, maar altijd nog beter dan transfervrij volgend jaar :P
En beter dan dat Ten Hag hem nog een jaar lang kan blijven gebruiken. :P

• Typhone
Gonadan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:32:
[...]

En beter dan dat Ten Hag hem nog een jaar lang kan blijven gebruiken. :P
*O* Precies mijn gedachte!
Weer een 'net niet' speler weg bij Ajax.

Nu Labyad nog...

Typhone wijzigde deze reactie 13-06-2019 10:10 (5%)

• Qu3st

Transfer nieuws

Sinkgraven lijkt voor 5 miljoen op weg naar Duitsland waar hij herenigd wordt met Bosz.

Boeiend, ik had hem nog wel zelf weggebracht met een geldzak erbij :9

• Curva

Transfer nieuws

Helemaal top!
Dit was een goed voorbeeld van iemand die de jeugd in de weg zat. Natuurlijk heeft hij pech gehad met blessures, maar qua niveau kwam ie gewoon te kort.

Transfer nieuws

Wat is Bosz toch een held. Een jaar na z'n vertrek ons nog steeds helpen. Hij wilde Dolberg toch ook hebben? O-)

• Martinusz
loewie1984 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:24:
Kan tweakers eens een notificatie geven wanneer een nieuw deeltje geopend wordt. Kan het niet bijhouden/ruiken wanneer dit gebeurt. Zag deze thread al een tijdje niet meer naar voren komen.
Daar hebben ze bookmarks voor uitgevonden ;)
Anyways Sinkgraven weg bij Ajax, zal niemand rouwig om zijn als ze het zelfde geld of meer er voor terug krijgen. Is gewoon te licht bevonden en stond op een plek waar ie lastig kon renderen.
"We" maken er verlies op ;) gekocht voor ik meen 8 miljoen.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:55

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben het helemaal niet eens dat Sinkgraven niveau tekort komt. Die jongen wordt alleen op plekken gezet waar de heilige huisjes niet spelen (Ziyech, vd Beek en Tadic). Hij is van origine een aanvallend middenvelder, wat moet ie op LB. Net zoals Mazraoui, wat moet hij op RB.

Ik vind het jammer, ik had hem liever langer gehouden en op het middenveld gezet.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07-2019
Vos schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Bande trainde in maart nog individueel, was een hele zware blessure. Dus niet heel gek dat hij niet gespeeld heeft.
Allicht niet. Maar bedoelde te zeggen dat het je ook een beetje mee moet zitten als spelers zijnde. Niet geblesseerd raken natuurlijk maar ook net in het pulletje vallen bij een trainer en in een selectie.

• Leon Zwiers
Vincent Dave schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:40:
[...]

Dolberg was een one season wonder.
Half season wonder >:)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Dat is altijd zo'n nonargument. Er zijn ook mensen die jouw loon niet op zouden maken, is dat een reden waarom jij zo'n loon niet zou mogen wensen?
Half wonder. :+

Gonadan wijzigde deze reactie 13-06-2019 17:42 (22%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
D-e-n schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:56:
Die vergelijking gaat echt niet op. Op een bepaald maakt het toch echt niet zoveel meer uit. Als ik tussen 10 of 20 miljoen kan kiezen kijk ik toch gewoon of ik blij wordt van de club.
Dus het is aan jou om de grens te bepalen waarboven mensen niet zoveel waarde meer mogen hechten aan verschil in loon? :?

• Typhone
Outerspace schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:56:
Ik ben het helemaal niet eens dat Sinkgraven niveau tekort komt. Die jongen wordt alleen op plekken gezet waar de heilige huisjes niet spelen (Ziyech, vd Beek en Tadic). Hij is van origine een aanvallend middenvelder, wat moet ie op LB. Net zoals Mazraoui, wat moet hij op RB.

Ik vind het jammer, ik had hem liever langer gehouden en op het middenveld gezet.
Zou jij hem laten spelen voor Ziyech of Vd Beek dan?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ik denk dat een fitte Sinkgraven met voldoende wedstrijdritme echt wel van waarde kan zijn. Maar een niet fitte Sinkgraven die met name op andere posities dan zijn echte gebruikt wordt zal nooit echt een goed ritme krijgen. Precies daarom denk ik dat het voor beide partijen goed is om uit elkaar te gaan.
Ajax zal op het middenveld toch voor anderen kiezen of weer nieuwe aankopen doen, Sinkgraven heeft in die zin gewoon de pech dat z'n naam nu als LB te boek staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
De vlag kan uit. Clasie komt niet meer terug bij Feyenoord. Gaat ws naar az

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
Leon Zwiers schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:23:
De vlag kan uit. Clasie komt niet meer terug bij Feyenoord. Gaat ws naar az
Damn, nu wordt Feyenoord sterker, jammer dat ie weggaat :+

Er komt een nieuwe jeugdcompetitie erbij in Nederland, een onder 21 competitie. PSV, AZ en Ajax zullen vast niet hun elftallen aanpassen uit de KKD.

Wat wel raar is dat de winnaar van deze competitie een ticket krijgt voor de Youth League, maar dat is een O-19 toernooi.... :|
Bron

Qu3st wijzigde deze reactie 14-06-2019 08:41 (46%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D-e-n
Qu3st schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:32:
[...]
Er komt een nieuwe jeugdcompetitie erbij in Nederland, een onder 21 competitie. PSV, AZ en Ajax zullen vast niet hun elftallen aanpassen uit de KKD.

Bron
Zinloos. Grotere talenten van 19 a 20 jaar moeten niet tegen leeftijdgenoten spelen maar moeten tegen volwassenen spelen. Die moeten weerstand opbouwen tegen fysiek sterkere tegenstanders. Juist in die leeftijd wordt de start van je carrière bepaalt en dat is een carrière tussen volwassenen.

De kracht van het Nederlandse voetbal eind jaren tachtig en jaren negentig was dat spelers als van Basten, Vanenburg, Gullit, Koeman etc. al als tieners bij eredivisie clubs meedraaiden als volwaardige selectiespelers met veel speeltijd. Leeftijdsgenoten uit andere landen speelden dan nog in jeugdelftallen. Nu lijkt er een trend om ze maar overal weg te willen stoppen terwijl leeftijdsgenoten in Duitsland en Frankrijk de ontwikkeling ondergaan die we hier in Nederland in het genoemde tijdperk zagen: in hun sterke competitie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:48:
[...]

Zinloos. Grotere talenten van 19 a 20 jaar moeten niet tegen leeftijdgenoten spelen maar moeten tegen volwassenen spelen. Die moeten weerstand opbouwen tegen fysiek sterkere tegenstanders. Juist in die leeftijd wordt de start van je carrière bepaalt en dat is een carrière tussen volwassenen.

De kracht van het Nederlandse voetbal eind jaren tachtig en jaren negentig was dat spelers als van Basten, Vanenburg, Gullit, Koeman etc. al als tieners bij eredivisie clubs meedraaiden als volwaardige selectiespelers met veel speeltijd. Leeftijdsgenoten uit andere landen speelden dan nog in jeugdelftallen. Nu lijkt er een trend om ze maar overal weg te willen stoppen terwijl leeftijdsgenoten in Duitsland en Frankrijk de ontwikkeling ondergaan die we hier in Nederland in het genoemde tijdperk zagen: in hun sterke competitie
Tijden kun je niet vergelijken, toen waren er nog niet zoveel buitenlandse spelers zoals nu. Nu haalt men liever een speler die gelijk ingezet kan worden ipv die jeugdspeler zijn wedstrijden te laten pakken en te leren. Daarnaast ook even meenemen dat de mentaliteit ook wel anders is in deze tijd he, ook de jeugdspelers zelf hebben minder geduld, als het niet snel genoeg gaat dan zoeken ze wel verder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona

Wat wel raar is dat de winnaar van deze competitie een ticket krijgt voor de Youth League, maar dat is een O-19 toernooi.... :|
Bron
Leuk voor hun maar het is tweede stroom. De echte talenten / spelers die op de deur kloppen zitten al bij de selectie van het eerste op die leeftijd. De rest wordt verhuurd aan een eerste divisie club of gaat het gewoon niet worden.

voegt dus weinig toe.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Curva
[...]

Bron
Aparte constructie. Zeker gezien de overige jeugdcompetities blijven. Waarom bij O21 je kunnen kwalificeren voor een O19 toernooi 8)7
Daarbij denk ik dat het niet veel gaat toevoegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JST94
Martin van Geel, visionair. Niet meedoen aan de piramide en zo gewacht op een vervangende competitie. :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Curva
Vanaf volgend seizoen kunnen wedstrijden ook om 20:00 uur starten op zondag... Wat een rot tijd 8)7 Staat nog niet officieel vast, maar er wordt natuurlijk alleen maar aan het commerciële belang gedacht. Straks krijgen we 9 starttijden. Zodat iedereen elke wedstrijd kan zien. |:(
Om 14:00 presenteert de KNVB het schema aan de clubs en om 16:00 wordt het naar buiten gebracht.
Bron

Curva wijzigde deze reactie 14-06-2019 12:13 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Gaan we dan ook op zaterdagmiddag spelen? "want dat doen ze in het buitenland ook".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gynnad

Gynnad

* * *

dutchgio schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:16:
Gaan we dan ook op zaterdagmiddag spelen? "want dat doen ze in het buitenland ook".
Vind ik persoonlijk een beetje idee om een wedstrijd om 16:00 te hebben om zaterdagmiddag dan om 20:00 op zondagavond.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
Curva schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:12:
Vanaf volgend seizoen kunnen wedstrijden ook om 20:00 uur starten op zondag... Wat een rot tijd 8)7 Staat nog niet officieel vast, maar er wordt natuurlijk alleen maar aan het commerciële belang gedacht. Straks krijgen we 9 starttijden. Zodat iedereen elke wedstrijd kan zien. |:(
Om 14:00 presenteert de KNVB het schema aan de clubs en om 16:00 wordt het naar buiten gebracht.
Bron
:o en studio sport dan, gaat die nu naar 22:00 uur :+

Pagina: 1 2 3 ... 84

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True