Turkije is één. Wat gaat er met Bulgarije gebeuren? Een banaan op het veld bij Feyenoord is de wereld op zijn kop (ondanks de shitload aan zwarte spelers die wekelijks toegejuicht worden...). Maar dan is er een keer écht racisme en blijft het vooralsnog akelig stil. Zou wat zijn als Bulgarije 10 jaar uitgesloten wordt van deelname aan alle mondiale en Europese competities inclusief de clubteams. Dat zou een statement zijn waarvan ik zou denken: ze willen het racisme écht verbannen. Alles minder zwaar gestraft zie ik als schijnpolitiek.
Maar zo simpel is het toch weer niet, anders stuur je even wat "fans" naar een land dat je niet mag en gaat even oerwoudgeluiden maken tijdens een wedstrijd en hup dat land is voor 10 jaar geschorstTyphone schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:23:
Turkije is één. Wat gaat er met Bulgarije gebeuren? Een banaan op het veld bij Feyenoord is de wereld op zijn kop (ondanks de shitload aan zwarte spelers die wekelijks toegejuicht worden...). Maar dan is er een keer écht racisme en blijft het vooralsnog akelig stil. Zou wat zijn als Bulgarije 10 jaar uitgesloten wordt van deelname aan alle mondiale en Europese competities inclusief de clubteams. Dat zou een statement zijn waarvan ik zou denken: ze willen het racisme écht verbannen. Alles minder zwaar gestraft zie ik als schijnpolitiek.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Akelig stil? Moet je de BBC site eens openen voor de gein.Typhone schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:23:
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door JanW op 15-10-2019 11:33 ]
Probleem is, als de UEFA/FIFA die beslissing neemt, dat ze dan vanaf nu consequent moeten zijn. Bulgarije is een makkelijk "slachtoffer". Wat doe je als dit in Rusland gebeurt? Of in Italië?Typhone schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:23:
En @Martinusz zegt inderdaad ook terecht, hoe controleer je dat het ook echt de fans van het specifieke land of van de specifieke club waren?
Het lijkt me goed om in ieder geval een stuk verantwoordelijkheid bij de bond neer te leggen. Zij moeten, op het moment dat het plaats vind, het betreffende vak of vakken leegruimen. Wedstrijd ligt stil en gaat pas door als dat vak leeg is. Jammer als je daar bij zat en je wel gedroeg. Dan komt er wellicht meer controle ook onderling.
En gebeurt dat niet, doet de bond er te weinig om 't tegen te gaan, dan kunnen we over gaan op zwaardere sancties.
Vooral dit. Bulgarije is een makkelijk slachtoffer wat dat gaat. Niemand mist die lui op een WK/EK. Maar als ze dat bij een Italië doen is waarschijnlijk de wereld te klein. Om te kotsen die corruptie in het voetbal.JanW schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:33:
[...]
Probleem is, als de UEFA/FIFA die beslissing neemt, dat ze dan vanaf nu consequent moeten zijn. Bulgarije is een makkelijk "slachtoffer". Wat doe je als dit in Rusland gebeurt? Of in Italië?
Mag ook hopen dat ze die Turken ook snoeihard aanpakken. Sluit ze maar lekker uit van de rest van de kwalificatie en het EK. Ze flikken het 1 keer ---> veel verontwaardiging en de UEFA geeft aan het te gaan onderzoeken --> Ze doen het gewoon lekker nog een keer. Provoceren als een gek.
In Bulgarije is zelf in ieder geval ook genoeg ophef. De Bulgaarse president heeft het ontslag van de voorzitter van de Bulgaarse voetbalbond geeist. Zolang dat niet gebeurt gaat er geen geld meer naar die bond.
Blijkbaar is de captain van de Bulgaren in de rust ook in discussie gegaan met een deel van de supporters.
Blijkbaar is de captain van de Bulgaren in de rust ook in discussie gegaan met een deel van de supporters.
Ramzzz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:34:
[...]
offtopic:
Er wordt heel vaak met veel meel in de mond gesproken over het niet politiseren van sport, maar wanneer despoten als Erdogan en hun (bewust dom gehouden met veel indoctrinerende propaganda) voetvolk en 5e colonne (denk aan de Duitse Turken) dit soort vertoningen organiseren - spontaan is het uiteraard niet - dan kan dat vrijwel zonder consequenties.
Wat mij betreft komt Turkije geen enkele UEFA-gerelateerde competitie of toernooien meer binnen, na dit soort vertoningen.
Direct al deze spelers persoonlijk voor onbepaalde tijd schorsen voor elke UEFA-gerelateerde competitie / voorronde / toernooi en het hele team een dikke puntenaftrek... en bij de volgende gelegenheid nog zo’n show, en dan doe je nooit meer mee.
/mijn persoonlijke mening.
En ik zou hetzelfde zeggen voor elke andere nationaliteit, despoot of anderszins misbruik van sport / voetbal als voortzetting van de vijandelijkheden op het grasveld.
Bedenk hoeveel problemen deelname van dit soort teams in andere landen met zich meebrengen. ‘Supportersrellen’ zijn zo georganiseerd, ‘false flag’-operaties, etc.
Zelfs Putin heeft zich (vziw) nog niet tot dit soort praktijken verlaagd...
offtopic:
Volgens mij is tijdens het WK in Frankrijk wel bewezen dat er Russische knokploegen aanwezig waren bij een aantal rellen, met name bij wedstrijden waar Engeland aan meedeed. Of die dan zijn gestuurd of op eigen initiatief zijn gekomen is dan de vraag.
Volgens mij is tijdens het WK in Frankrijk wel bewezen dat er Russische knokploegen aanwezig waren bij een aantal rellen, met name bij wedstrijden waar Engeland aan meedeed. Of die dan zijn gestuurd of op eigen initiatief zijn gekomen is dan de vraag.
[ Voor 0% gewijzigd door Maarten_E op 15-10-2019 11:41 . Reden: Tikfout ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Maar zeggen de keeper en bondscoach dat ze niks gehoord hebbentoolkist schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:39:

Ik heb voor de grap even de site van het overkoepelende orgaan geopend. Grappig toch die foto in de achtergrond:toolkist schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:32:
[...]
Akelig stil? Moet je de BBC site eens openen voor de gein.

Verder nog geen concrete veroordeling of afschuw gezien.
lol, dat had ik eerst ook nog in mijn post staan maar uiteindelijk weggehaald precies om de reden die jij aangeeft.mavaros schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:00:
[...]
Ik heb afgelopen weekend naar het WK rugby gekeken.
Daar hebben ze ook een soort VAR, maar dan wordt de beslissing wel door de scheidsrechter aan het hele stadion uitgelegd. Je kan zelfs het overleg volgen, voor de beslissing komt.
Het vreet tijd, en dat vind ik bij voetbal toch wat minder wenselijk, maar iedereen weet waar ie aan toe is.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Toch wel ironisch hoe ronaldo zijn 700e goal op de meest treurige manier scoort, Een aansluitings treffer uit een penalty.
Maar dat blijven er nog steeds 700 in de boeken ;-) Bizar wat deze superster op zijn leeftijd nog wekelijks laat zien!Nieuwevolger schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:11:
Toch wel ironisch hoe ronaldo zijn 700e goal op de meest treurige manier scoort, Een aansluitings treffer uit een penalty.
Is pas een statement als je een top land of club een dikke schorsing geeft.Typhone schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:23:
Ja het zwarte schaap van de UEFA 'Feyenoord' weten ze altijd wel te vinden. SS Lazio en wat andere teams komen er standaard mee weg op de standaard laffe boete en wedstrijdje zonder publiek na. Vorig jaar nog met Cagliari, Moise Kean en Bonucci die vond dat Kean maar anders had moeten juichen. Nee mijn vrienden zijn het niet en dat neppe gedoe met die 'say no to racism' statements acht ik even waardeloos. Op het moment dat er 0,01% risico bestaat dat het dikke goud besmeurd wordt wat er binnenkomt bij de UEFA/FIFA doordat topclubs zich kunnen gaan roeren dan hebben ze plotsklaps geen manieren meer. Maar dat is ook wel deels een onderbuikgevoel van mij hè niet dé waarheid.Deadsy schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:07:
[...]
Is pas een statement als je een top land of club een dikke schorsing geeft.
Het is ook mijn onderbuikgevoel... en twee onderbuikgevoelen maakt al een waarschijnlijkheid... nog iemand die er een waarheid van wil maken met een derde onderbuikgevoel?Typhone schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:20:
[...]
Ja het zwarte schaap van de UEFA 'Feyenoord' weten ze altijd wel te vinden. SS Lazio en wat andere teams komen er standaard mee weg op de standaard laffe boete en wedstrijdje zonder publiek na. Vorig jaar nog met Cagliari, Moise Kean en Bonucci die vond dat Kean maar anders had moeten juichen. Nee mijn vrienden zijn het niet en dat neppe gedoe met die 'say no to racism' statements acht ik even waardeloos. Op het moment dat er 0,01% risico bestaat dat het dikke goud besmeurd wordt wat er binnenkomt bij de UEFA/FIFA doordat topclubs zich kunnen gaan roeren dan hebben ze plotsklaps geen manieren meer. Maar dat is ook wel deels een onderbuikgevoel van mij hè niet dé waarheid.
Bulgarije moet zwaar gestraft worden, buiten kijf.
Maar pak dan ook Lazio Roma eens stevig aan. Of de hele Serie A.
En in Engeland zelf mogen ze dan ook wel eens gaan optreden in plaats van boetes van drie tientjes op te leggen.
Maar ja, UEFA. Money makes the world go round. De kans dat een grote Italiaanse of Engelse club, laat staan een heel land een stevige schorsing krijgt is nul komma nul want dan gaat het ten koste van de TV-inkomsten.
En in Engeland zelf mogen ze dan ook wel eens gaan optreden in plaats van boetes van drie tientjes op te leggen.
Maar ja, UEFA. Money makes the world go round. De kans dat een grote Italiaanse of Engelse club, laat staan een heel land een stevige schorsing krijgt is nul komma nul want dan gaat het ten koste van de TV-inkomsten.
[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-10-2019 16:25 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Doen ze toch ook? Meer dan genoeg voorbeelden van figuren die levenslange stadionverboden hebben gekregen.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:23:
Bulgarije moet zwaar gestraft worden, buiten kijf.
Maar is de itilaanse bond niet verantwoordelijk voor wat er gebeurd in de Serie A? Met dit soort zaken dat een kleine boete of een punt aftrek in de compitie soms nog net wel wilt. Maar de ballen hebben om echt wat aan het probleem te doen, door een keer een club te laten degraderen zullen ze niet doen, omdat niemand z'n handen vuil wilt maken. Op deze manier zal er nooit wat veranderen.
Ik vermoed dat velen met jou (en mij) dat onderbuik gevoel delen. Feyenoord is al lang geen faam-naam meer en heeft niet meer het aanzien wat het ooit heeft gehad. Zo'n beetje het ideale 'slachtoffer' om als voorbeeld te stellen. Immers, eigenlijk iedereen kent de club (vanwege de historie), maar het is er niet een van / met het grote geld en aanzien waardoor de inkomsten flink worden verminderd wanneer die (zwaar) wordt gestraft.Typhone schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:20:
[...]
Ja het zwarte schaap van de UEFA 'Feyenoord' weten ze altijd wel te vinden. SS Lazio en wat andere teams komen er standaard mee weg op de standaard laffe boete en wedstrijdje zonder publiek na. Vorig jaar nog met Cagliari, Moise Kean en Bonucci die vond dat Kean maar anders had moeten juichen. Nee mijn vrienden zijn het niet en dat neppe gedoe met die 'say no to racism' statements acht ik even waardeloos. Op het moment dat er 0,01% risico bestaat dat het dikke goud besmeurd wordt wat er binnenkomt bij de UEFA/FIFA doordat topclubs zich kunnen gaan roeren dan hebben ze plotsklaps geen manieren meer. Maar dat is ook wel deels een onderbuikgevoel van mij hè niet dé waarheid.
Er zullen meer voorbeelden zijn van clubs/ teams waar relatief gezien hard tegen wordt opgetreden. Maargoed, als je met geldboetes gaat werken is bij wijze van 1 miljoen voor een Feyenoord behoorlijk veel (laat staan voor oostblok clubs), maar een club als Real (waarmee ik overigens niet de suggestie wil wekken dat het daar ook erg speelt) hoest dat lachend op. Ik ben daarbij ook voor een Zweeds principe;
- Hoe meer de club omzet en financieel als middelen heeft, hoe zwaarder de boete mag zijn. Boete in min of meer gelijke verhouding met een andere club. Geen absolute waarden, maar relatieve waarden gebruiken. Met name de Italiaanse clubs waar dit erg speelt zullen dan ook harder getroffen worden dan nu het geval is (als er überhaupt al wordt opgetreden).
Daarbij gezegd hebbende over de Italiaanse racisme bende dat ik vind dat daar de eigen Italiaanse bond aan zet is en als zij er niet uit komen, of niet het gevoel hebben de macht te hebben dat aan te pakken kunnen ze naar de Uefa die ze daarbij dan moet helpen. Tot nog toe heb ik alleen nog maar gehoord van 'Interne' Italiaanse incidenten, maar misschien heb ik ook e.e.a. wel gemist hoor. Maar dan geldt voor mij het principe van de betreffende bond moet optreden, lukt dat niet of gebeurt het gewoon niet en wordt er ook niet om hulp gevraagd, mag de UEFA optreden, maar dan ook gelijk tegen de betreffende bond (tenzij die dus om hulp vragen en dan ook laten zien er actief mee bezig te zijn).
Op die manier wordt het een gezamenlijk doel van de UEFA en de bonden, waarbij eerst de bonden aan zet zijn, maar men wanneer het niet goed wordt opgepakt ook met een hele competitie risico's loopt en de kans groter is dat partijen elkaar scherp houden en aanspreken op gedrag. Helaas ook dat blijkbaar iets dergelijks nodig is, want momenteel spreekt men elkaar niet (direct) aan, maar spreekt er alleen schande over in de media. Buiten dat ziet iedere partij oogluikend toe dat het niet goed gaat. Daarom maar op deze manier geforceerd gezamenlijk actie ondernemen.
[ Voor 9% gewijzigd door jbdeiman op 15-10-2019 16:33 ]
Als jij iets doet wat in het normale strafrecht ook strafbaar is heb je een wetten, grondwetten en andere zaken. Als die niet toereikend zijn zou je als FIFA een keer je vuist op tafel kunnen slaan. Als de FIFA zegt jij doet niet mee dan doe je niet mee als club/land ondanks dat je niet gestraft wordt door normaal geldende wetten. En precies daar verzaken ze. Dat zou een écht statement zijn.Nieuwevolger schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:28:
Maar is de itilaanse bond niet verantwoordelijk voor wat er gebeurd in de Serie A? Met dit soort zaken dat een kleine boete of een punt aftrek in de compitie soms nog net wel wilt. Maar de ballen hebben om echt wat aan het probleem te doen, door een keer een club te laten degraderen zullen ze niet doen, omdat niemand z'n handen vuil wilt maken. Op deze manier zal er nooit wat veranderen.
Zie bijv. hoe schwalbes door de FA worden behandeld met meerdere wedstrijd schorsing tot gevolg. Die stellen er paal en perk aan.
Heb je dat artikel gelezen wat ik gelinked heb? Legio voorbeelden van mensen en clubs die er gewoon mee weg komen.toolkist schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:27:
[...]
Doen ze toch ook? Meer dan genoeg voorbeelden van figuren die levenslange stadionverboden hebben gekregen.
Sowieso is het lastig. Waar trek je de lijn tussen de verantwoordelijkheid van het individu, die van de club, van een FA en die van een geheel land? Als er eentje staat te schreeuwen kan je misschien wegkomen met een stadionverbod voor het leven. Maar als het er vijf zijn? Of tien? Op welk moment kan je een club puntenaftrek geven en op welk moment sluit je een heel land uit van Europees voetbal voor vier jaar? En hoe vergelijk je een geval in Bulgarije met eentje in de UK? Ik heb geen idee.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
En onderschat de 'false flag'-optie niet.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:47:
[...]
Heb je dat artikel gelezen wat ik gelinked heb? Legio voorbeelden van mensen en clubs die er gewoon mee weg komen.
Sowieso is het lastig. Waar trek je de lijn tussen de verantwoordelijkheid van het individu, die van de club, van een FA en die van een geheel land? Als er eentje staat te schreeuwen kan je misschien wegkomen met een stadionverbod voor het leven. Maar als het er vijf zijn? Of tien? Op welk moment kan je een club puntenaftrek geven en op welk moment sluit je een heel land uit van Europees voetbal voor vier jaar? En hoe vergelijk je een geval in Bulgarije met eentje in de UK? Ik heb geen idee.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De ironie hiervan ontgaat mij eerlijk gezegd.Nieuwevolger schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:11:
Bij de Bulgaarse bond is nu ook de politie binnengevallen
https://www.vtbl.nl/nieuw...UHyUU-_2JTZjTVHqXGE-rNot0
En de UEFA start onderzoeken naar de Turken, Bulgaren en ook de Engelsen
https://www.vi.nl/nieuws/...e-racisme-en-nazi-groeten
En die Turken doen nu een "Boehoehoehoe het was niet zo bedoeld" Nee tuurlijk niet zo bedoeld, 2 wedstrijden op rij terwijl de ophef al speelde na de eerste pot....
Zelfs kinderen gaan ze al nadoen.... sukkels
https://nos.nl/artikel/23...luut-niet-zo-bedoeld.html

En die Turken doen nu een "Boehoehoehoe het was niet zo bedoeld" Nee tuurlijk niet zo bedoeld, 2 wedstrijden op rij terwijl de ophef al speelde na de eerste pot....

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 15-10-2019 18:25 ]
Nou hopen dat de UEFA een ruggengraat heeft.Leon Zwiers schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:21:
Bij de Bulgaarse bond is nu ook de politie binnengevallen![]()
En die Turken doen nu een "Boehoehoehoe het was niet zo bedoeld" Nee tuurlijk niet zo bedoeld, 2 wedstrijden op rij terwijl de ophef al speelde na de eerste pot....Zelfs kinderen gaan ze al nadoen.... sukkels
Maar als dit gaat zoals de FIFA bijvoorbeeld Qatar 'aanpakt' vermoed ik weinig resultaat.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Naast vd Beek nog meer mooie roddels: Müller
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ah toen Blatter en co wegging zou alles beter worden. Nou poeh poeh we merken het. Nee ik hoop op niks, dan is elke straf die er wel komt mooi meegenomen. Maar ik vermoed dan ook weinig aanpak.Ramzzz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:57:
[...]
Nou hopen dat de UEFA een ruggengraat heeft.
Maar als dit gaat zoals de FIFA bijvoorbeeld Qatar 'aanpakt' vermoed ik weinig resultaat.
Dat was van de week ook al langs gekomen ja, ik zie hem eerder cashen in de VS dan dat ie in Amsterdam langs komt. Zou ook jammer zijn als hij uiteindelijk weer talent in de weg gaat lopen.
wordt weer lekker gehypt. Overmars wordt bij de VdVaart testimonial door een duitse journalist gevraagd naar Muller en antwoordt "mag altijd bellen". En hop, binnen twee dagen is het "serieus" aldus het journaille.
Het is een paar jaar goed gegaan maar sinds elke gek met een Twitter accountje voor journalist kan uithangen. Loopt het de spuigaten uit met zulke gehypte berichten, helaas. En omdat niemand achter kan blijven, doet alle media er maar aan mee. En daar gan we dan ook weer over schrijven.P.O. Box schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:57:
wordt weer lekker gehypt. Overmars wordt bij de VdVaart testimonial door een duitse journalist gevraagd naar Muller en antwoord "mag altijd bellen". En hop, binnen twee dagen is het "serieus" aldus het journaille.

En Driessen: "Muller is een vreselijke vent".
Op basis van het doorselecteren bij Duitsland en eerdere Duitsers bij Ajax.
En dat komt er gewoon mee weg.
Op basis van het doorselecteren bij Duitsland en eerdere Duitsers bij Ajax.
En dat komt er gewoon mee weg.
Behoudens dat hij inderdaad talent in de weg zou gaan lopen, dat doet immers elke aankoop (Tadic, Blind,...) is het naar mijn mening überhaupt geen Ajax spits, maar dat terzijde.Qu3st schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:48:
[...]
Dat was van de week ook al langs gekomen ja, ik zie hem eerder cashen in de VS dan dat ie in Amsterdam langs komt. Zou ook jammer zijn als hij uiteindelijk weer talent in de weg gaat lopen.
Ik vind het voornamelijk grappig dat dergelijke berichten op waarde worden geschat (als zijnde roddel, en ook zodoende aangekondigd), maar andere berichten op een gelijk niveau als zijnde waar worden aangenomen.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
de Italiaanse minister van sport heeft bij de UEFA een verzoek neergelegd om de CL finale van 2020 te verplaatsen. De finale staat nu gepland in Istandbul.
Bron
Ik vind het een goed statement. Ik hoop dat meerdere bonden/ministers/landen zich achter dit verzoek scharen.
Bron
Ik vind het een goed statement. Ik hoop dat meerdere bonden/ministers/landen zich achter dit verzoek scharen.
PSN: Curvaa_
Zoals?ST10©DE schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:31:
[...]
Behoudens dat hij inderdaad talent in de weg zou gaan lopen, dat doet immers elke aankoop (Tadic, Blind,...) is het naar mijn mening überhaupt geen Ajax spits, maar dat terzijde.
Ik vind het voornamelijk grappig dat dergelijke berichten op waarde worden geschat (als zijnde roddel, en ook zodoende aangekondigd), maar andere berichten op een gelijk niveau als zijnde waar worden aangenomen.
https://www.telegraaf.nl/...erlandse-scheids-in-bakoe
Misschien ook eens proberen hier. Met trekkers naar Zeist en de voordeur eruit rijden. Wellicht dat we dan hier ook van m af zijn

Misschien ook eens proberen hier. Met trekkers naar Zeist en de voordeur eruit rijden. Wellicht dat we dan hier ook van m af zijn
Over Tadic kun je dat wel zeggen ja, al heeft die uiteindelijk wel gebracht wat in de aankoop filosofie past. Blind past daar ook in, en toen ze beiden waren aangekocht waren er niet echt spelers die ze in de weg liepen.ST10©DE schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:31:
[...]
Behoudens dat hij inderdaad talent in de weg zou gaan lopen, dat doet immers elke aankoop (Tadic, Blind,...) is het naar mijn mening überhaupt geen Ajax spits, maar dat terzijde.
En dan kan vanuit die filosofie zou een transfer van Müller ook gedeeltelijk gerechtvaardigd zijn. Maar nu lopen er in de jeugd best wat spelers rond die op punt staan door te breken voor mijn gevoel. Brobbey, Traore bijvoorbeeld.
Ach zulke berichtgeving brengt wel weer leuk discussie materie voor hier. Dat het roddels zijn maakt dan toch niet uit, die discussie over journalistieke waarde van een bericht is toch niet dit topic of wel? Niet te zwaar aan tillen
Er zijn in ieder geval al wat trekkers op de weg vandaagLeon Zwiers schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:39:
![]()
![]()
EN ze zijn in de buurt van ZeistMartinusz schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:09:
[...]
Er zijn in ieder geval al wat trekkers op de weg vandaag
Kleine moeite om even deur te ried'n
Higler (autocorrect Wilde er iets anders van maken) is gewoon een redelijke scheids de afgelopen maanden.Leon Zwiers schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:39:
![]()
![]()
Hij is flink gegroeid
Maar nog niet goed genoeg om internationale wedstrijden te fluiten.
Het grote probleem is de leiding van de scheidsrechters.
Ik denk dat de meningen over hem flink verschillen. Ik zie hem in ieder geval niet als redelijke scheidsDeadsy schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:35:
[...]
Higler (autocorrect Wilde er iets anders van maken) is gewoon een redelijke scheids de afgelopen maanden.
Hij is flink gegroeid
Maar nog niet goed genoeg om internationale wedstrijden te fluiten.
Het grote probleem is de leiding van de scheidsrechters.
Hij en Gozubuyuk zijn veruit de slechtste NL scheidsenTerranova schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:44:
[...]
Ik denk dat de meningen over hem flink verschillen. Ik zie hem in ieder geval niet als redelijke scheids
Niet de VAR?Leon Zwiers schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:00:
[...]
Hij en Gozubuyuk zijn veruit de slechtste NL scheidsen
Wat nou voor de beangstigende combo van Higler als scheids en Mister Respect als VAR, of andersom.
De horror!

Andersom maakt het niet uit wie de var is. Mr Respect is daar toch te eigenwijs voor.Terranova schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:13:
[...]
Wat nou voor de beangstigende combo van Higler als scheids en Mister Respect als VAR, of andersom.
De horror!
alles kan off-topic
Heeft iemand een gifje/filmpje/bewegende beeldjes van Gözubüyük tijdens Ajax-PSV (meen ik) dat hij naar de VAR liep en maar heel kort keek en weer wegliep? Of is dat een hersenspinsel van mij?
Vooral Higler kan er geen pepernoot van. Misschien eerst weer even 6e klasse Oost gaan fluitenLeon Zwiers schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:00:
[...]
Hij en Gozubuyuk zijn veruit de slechtste NL scheidsen

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Volgens mij dromen jullie over Higler of zo?
Die fluit de laatste tijd juist - mede dankzij VAR-assistentie - tamelijk goed?
Dat zeg ik tochRamzzz schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:38:
Volgens mij dromen jullie over Higler of zo?
maar mensen rekenen hem af op deze fout en hoe hij aan het begin van zijn carriere in het betaald voetbal floot.
Wat een rust hier, al 23u geen post 
Ik ben in ieder geval weer blij dat we dit weekend weer club voetbal hebben.
Ik ben in ieder geval weer blij dat we dit weekend weer club voetbal hebben.
@Hackus wie speelt er?

10 second ninja DONE
Zaterdag pas
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ajax word gestraft:
https://www.telegraaf.nl/...jax-fans-mee-naar-chelsea
Ik verbaas me al jaren waar ze, de uitsupporters, mee weg komen. Snap alleen niet dat er blijkbaar een voorwaardelijke straf stond voor een jaar geen supporters. Nu krijgen ze 1 wedstrijd en opnieuw die voorwaardelijke straf
Dan heeft zo'n straf toch weinig zin.
Ik verbaas me al jaren waar ze, de uitsupporters, mee weg komen. Snap alleen niet dat er blijkbaar een voorwaardelijke straf stond voor een jaar geen supporters. Nu krijgen ze 1 wedstrijd en opnieuw die voorwaardelijke straf
Chelsea uit, waar toch maar paar kaarten voor waren, lijkt haast wel gepland, ware het niet dat Valencia supporters een klein groepje Ajax supporters aanvielen?PWM schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:35:
Ajax word gestraft:
Ik verbaas me al jaren waar ze, de uitsupporters, mee weg komen. Snap alleen niet dat er blijkbaar een voorwaardelijke straf stond voor een jaar geen supporters. Nu krijgen ze 1 wedstrijd en opnieuw die voorwaardelijke strafDan heeft zo'n straf toch weinig zin.
Vind 18.000 euro straf voor 5 gele kaarten opmerkelijk, dus als een scheids snel gele kaarten uitdeelt dan krijgt je een boete
Precies, een falend scheids zorgt nu voor een boete. En het was echt een falende scheids die potMartinusz schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:40:
[...]
Chelsea uit, waar toch maar paar kaarten voor waren, lijkt haast wel gepland, ware het niet dat Valencia supporters een klein groepje Ajax supporters aanvielen?
Vind 18.000 euro straf voor 5 gele kaarten opmerkelijk, dus als een scheids snel gele kaarten uitdeelt dan krijgt je een boete
Kom nou is met JUISTE feiten. De voorwaardelijke straf was voor 1 uitwedstrijd zonder publiek. Verder is het bij Ajax nog niet helemaal duidelijk waarom deze straf is, aangezien ze om aanvullende informatie hebben gevraagd en op basis daarvan beslissen of ze in hoger beroep gaan.PWM schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:35:
Ajax word gestraft:
Ik verbaas me al jaren waar ze, de uitsupporters, mee weg komen. Snap alleen niet dat er blijkbaar een voorwaardelijke straf stond voor een jaar geen supporters. Nu krijgen ze 1 wedstrijd en opnieuw die voorwaardelijke strafDan heeft zo'n straf toch weinig zin.
De UEFA site leert mij het volgende: damages and crowd disturbances
Vind ik best apart. Het enige wat er is gebeurd zijn een paar kapotte stoelen. Nu ben ik 100% tegen het vernielen van eigendommen van een ander, maar als ik van veel mensen hoor dat het erg krakkemikelig was, schroeven los, stoelen los, dan vind ik het erg kinderachtig. Ook kan ik mij geen enkele straf van de UEFA herinneren voor het kapot maken van stoelen. Volgens mij moet er in het uitvak van Ajax (JC Arena) na een Europese pot altijd wel 1-10 stoelen vernieuwd worden. Nogmaals, expres vernielen is niet oke!
Daarbij is er een paar minuten voor de aftrap een kleine vechtpartij geweest buiten het stadion waarbij Ajaxsupporters (supporters? Geen idee...) zijn aangevallen door Valencia supporters (nogmaals, supporters? geen idee).
Bij damages and crowd disturbances denk ik aan het uitbreken van het vak. Of pyro/rookpotten of andere niet-gewenste objecten.
Al met al vind ik het erg kinderachtig en de straf buiten proportioneel. Daarbij is de straf voor de gele kaarten helemaal om te janken

Ik deponeer hem niet als feit, meer als vraag
Maar het AT5 stuk is daar een stuk duidelijker in: https://www.at5.nl/artike...een-fans-mee-naar-chelsea
Nieuwe straf dus
Nieuwe straf dus
Je noemt: "Nu krijgen ze 1 wedstrijd en opnieuw die voorwaardelijke straf". Dat is geen vraag maar een opmerking, waarvan ik uitging dat je dat als feit neerzetten. Vandaar mijn opmerking.PWM schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:03:
Ik deponeer hem niet als feit, meer als vraagMaar het AT5 stuk is daar een stuk duidelijker in: https://www.at5.nl/artike...een-fans-mee-naar-chelsea
Nieuwe straf dus
En inderdaad een nieuwe voorwaardelijke straf van een jaar, met als eventuele straf weer 1 uitwedstrijd zonder publiek.
Las dit
Ik citeer daaruit:
De Amsterdammers hebben bovendien een boete van achtiendduizend euro gekregen voor het agressieve spel bij Valencia-uit, wat in lijn met de UEFA-reglementen is bij vijf gele kaarten of meer.
Dus als je een flut scheids hebt die bij elke overtreding gewoon geel trekt, krijg je een boete als club? En nog erger, je wordt aangemerkt als agressief spelend? Lekker voor je imago.
Heeele rare regel dit.
Vind het ook aardig onterecht.
Dat van de supporters kan ik overigens wel begrijpen
Ik citeer daaruit:
De Amsterdammers hebben bovendien een boete van achtiendduizend euro gekregen voor het agressieve spel bij Valencia-uit, wat in lijn met de UEFA-reglementen is bij vijf gele kaarten of meer.
Dus als je een flut scheids hebt die bij elke overtreding gewoon geel trekt, krijg je een boete als club? En nog erger, je wordt aangemerkt als agressief spelend? Lekker voor je imago.
Heeele rare regel dit.
Harribo schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:21:
Las dit
Ik citeer daaruit:
Dus als een flut scheids hebt die bij elke overtreding gewoon geel trekt, krijg je een boete als club? En nog erger, je wordt aangemerkt als agressief spelend? Lekker voor je imago.
Heeele rare regel dit.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Anoniem: 1004729
Gewoon te bizar dat een ander zo alsnog de boel kan saboterenHarribo schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:21:
Las dit
Ik citeer daaruit:
Dus als een flut scheids hebt die bij elke overtreding gewoon geel trekt, krijg je een boete als club? En nog erger, je wordt aangemerkt als agressief spelend? Lekker voor je imago.
Heeele rare regel dit.
Die kaarten werden (soms) wel makkelijk gegeven. Vreemd dat de UEFA daar niet naar kijkt en meeweegt (zo vind ik het ook vreemd dat onterecht gegeven kaarten niet geseponeerd kunnen worden, wat bij rood weer wel kan)
Maar ja, de UEFA.... die luistert enkel naar de sponsors.
alles kan off-topic
Gele kaart aan de scheids geven is dat ook mogelijk?Ankona schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:19:
Die kaarten werden (soms) wel makkelijk gegeven. Vreemd dat de UEFA daar niet naar kijkt en meeweegt (zo vind ik het ook vreemd dat onterecht gegeven kaarten niet geseponeerd kunnen worden, wat bij rood weer wel kan)
Ja hoor:Anoniem: 1004729 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:41:
[...]
Gele kaart aan de scheids geven is dat ook mogelijk?
YouTube: Yellow Card for Referee" Vitesse vs Twente (29/04/2018) HD
alles kan off-topic
Schrijf nou eens eens in plaats van is. Alsjeblieft?
Dat is wel tamelijk bizar ja. Zouden er ergens statistieken zijn over deze boete? Benieuwd of een beruchte club als Atletico Madrid die vaak heeft mogen aftikken.Harribo schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:21:
Las dit
Ik citeer daaruit:
Heeele rare regel dit.
[ Voor 67% gewijzigd door snmght op 18-10-2019 10:29 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Is in Engeland in ieder geval heel gebruikelijk, die boete.
En in hoeveel wedstrijden in Europees verband heeft Atletico Madrid dan 5 of meer gele kaarten mogen ontvangen?snmght schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:27:
[...]
Dat is wel tamelijk bizar ja. Zouden er ergens statistieken zijn over deze boete? Benieuwd of een beruchte club als Atletico Madrid die vaak heeft mogen aftikken.
Dat weet ik niet, vandaar dat ik aangeef dat ik benieuwd ben en me afvraag of er statistieken zijn. Goed gelezen.Napo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:43:
[...]
En in hoeveel wedstrijden in Europees verband heeft Atletico Madrid dan 5 of meer gele kaarten mogen ontvangen?
Ik geef aan dat het een beruchte club is, ze staan algemeen bekend om spel met bovengemiddeld veel overtredingen, dat zou kunnen resulteren in bovengemiddeld veel gele kaarten en in die zin zouden ze een ranglijst van clubs die deze boete hebben moeten betalen aan kunnen voeren.
Maar ik weet het niet. Vandaar hetgeen ik schreef;
snmght schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:27:
Zouden er ergens statistieken zijn over deze boete? Benieuwd of een beruchte club als Atletico Madrid die vaak heeft mogen aftikken.
Die statistieken kun je ook heel makkelijk per scheidsrechter maken. Zegt misschien meer.
Vervolgens zou je voor boetes niet eendimensionaal naar de kaarten per wedstrijd moeten kijken maar ook naar de statistieken van de scheidsrechter om het aantal kaarten betekenis te geven.
Vervolgens zou je voor boetes niet eendimensionaal naar de kaarten per wedstrijd moeten kijken maar ook naar de statistieken van de scheidsrechter om het aantal kaarten betekenis te geven.
alles kan off-topic
Wellicht dan niet de club als berucht bestempelen eer je daar feitelijkheden bij hebtsnmght schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:08:
[...]
Dat weet ik niet, vandaar dat ik aangeef dat ik benieuwd ben en me afvraag of er statistieken zijn. Goed gelezen.
Ik geef aan dat het een beruchte club is, ze staan algemeen bekend om spel met bovengemiddeld veel overtredingen, dat zou kunnen resulteren in bovengemiddeld veel gele kaarten en in die zin zouden ze een ranglijst van clubs die deze boete hebben moeten betalen aan kunnen voeren.
Maar ik weet het niet. Vandaar hetgeen ik schreef;
[...]
https://www.uefa.com/insideuefa/disciplinary/index.html
deze lijst kan je afgaan om clubs te identificeren op basis van Artikel 15 lid 4
[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 18-10-2019 13:12 ]
Wist niet dat tijdrekken onder "agressief spel" werd verstaan.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Funny, als je het opzoekt is de club met de meeste kaarten afgelopen CL seizoen best een verassing.Napo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:10:
[...]
Wellicht dan niet de club als berucht bestempelen eer je daar feitelijkheden bij hebt
deze lijst kan je afgaan om clubs te identificeren op basis van Artikel 15 lid 4
https://www.whoscored.com...hampions-League-2018-2019
Wie zegt dat dan?Maarten_E schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:11:
Wist niet dat tijdrekken onder "agressief spel" werd verstaan.
[ Voor 14% gewijzigd door snmght op 18-10-2019 13:19 ]
Hoezo zijn die niet berucht dan? Iedereen weet toch dat die spijkerhard zijn en zwaar op de verdediging leunen? Die zijn niet vies van een gele/rode kaart meer of minder.Napo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:10:
[...]
Wellicht dan niet de club als berucht bestempelen eer je daar feitelijkheden bij hebt
Scoren voor een topclub al jaren matig als het op fair play aankomt in de Fairplay ranking van LaLiga. Zo'n 10 tot 14 plekken verwijderd van Barcelona en Real Madrid om maar eens wat te noemen.
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 18-10-2019 13:20 ]
Dat is toch ook niet hetgeen ik zeg? Uiteindelijk gaat het om een statement die geplaatst wordt waarbij er al een kwalificatie plaatsvindt alvorens er feitelijkheden zijn.Typhone schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:19:
[...]
Hoezo zijn die niet berucht dan? Iedereen weet toch dat die spijkerhard zijn en zwaar op de verdediging leunen? Die zijn niet vies van een gele/rode kaart meer of minder.
Een club kan prima een relatief hoog aantal gele kaarten krijgen zonder in aanmerking te komen van de sanctie die Ajax opgelegd wordt aangezien deze enkel en alleen afhankelijk is van het aantal kaarten in één wedstrijd. Zelfs in een eredivisieseizoen waarin een team 136 gele kaarten ontvangt hoeft deze sanctie niet naar voren te komen.
Daarnaast hoeft spijkerhard niet te betekenen dat je gele kaarten krijgt (onafhankelijk van de scheids) aangezien sommige acties inderdaad hard maar conform de regels kunnen zijn en is het hangen op de verdediging geen maatstaf om meer of minder kaarten te ontvangen waarbij een wedstrijd van Ajax in de voorrondes een prima voorbeeld kan zijn.
Winnen is het doel en het middel is wellicht van minder belang? Hoog in het fair play klassement staan is mijn inziens leuk maar ook niet meer dan dat.Typhone schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:19:
Scoren voor een topclub al jaren matig als het op fair play aankomt in de Fairplay ranking van LaLiga. Zo'n 10 tot 14 plekken verwijderd van Barcelona en Real Madrid om maar eens wat te noemen.
Ajax heeft wel 4 wedstrijden meer gespeeld. Net als Tottenham en Liverpool, die ook hoog staan in die lijst, 5 wedstrijden meer hebben gespeeld dan Atletico. Per wedstrijd staat Atletico boven die 3 en Valencia daar weer boven. (rest heb ik niet na gerekend)snmght schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:18:
[...]
Funny, als je het opzoekt is de club met de meeste kaarten afgelopen CL seizoen best een verassing.
https://www.whoscored.com...hampions-League-2018-2019
Ajax heeft alsnog best veel kaarten gepakt, maar 1 wedstrijd met veel kaarten heeft wel veel invloed op het gemiddelde.
EDIT: Bij detailed kan je het ook per wedstrijd bekijken. Ajax staat dan 7e en pakt er evenveel als PSV bijvoorbeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Spookelo op 18-10-2019 14:16 ]
Ondanks de vijf kaarten (toch aardig wat) in 1 wedstrijd is niet echt fair tegenover anderen.
Je ziet met regelmaat andere wedstrijden waar ook kaarten getrokken worden (veel of weinig) overtredingen voorkomen die veel harder zijn dan de kaarten bij Ajax.
Het is best absurd om dit te lezen dat er toch clubs zijn waar het handje boven het hoofd gehouden worden.
Tevens heb ik ook een beetje een onderbuik gevoel dat Ajax gestraft word voor de goede prestaties van dit seizoen en vorig seizoen.
Je ziet met regelmaat andere wedstrijden waar ook kaarten getrokken worden (veel of weinig) overtredingen voorkomen die veel harder zijn dan de kaarten bij Ajax.
Het is best absurd om dit te lezen dat er toch clubs zijn waar het handje boven het hoofd gehouden worden.
Tevens heb ik ook een beetje een onderbuik gevoel dat Ajax gestraft word voor de goede prestaties van dit seizoen en vorig seizoen.
Dat is de hele uitdaging in de sport, scheidsrechters interpreteren de regels niet allemaal gelijk waarbij het ook nog wel eens afhangt van de wedstrijd zelf. In sommige wedstrijden kom je helaas met meer weg dan in andere wedstrijden en heb je als scheidsrechter zowel invloed op het verloop van de wedstrijd maar ook in het verloop van het seizoen, het wel of niet geven van een kaart kan invloed hebben op een automatische schorsing. Idealiter heb je een consequente interpretatie van de regels en wordt voor eenzelfde overtreding eenzelfde straf gegeven maar zolang de scheidsrechter een mens is zie ik dat niet gebeuren.Anoniem: 1004729 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:43:
Bij welke clubs wordt een "handje boven het hoofd" gehouden?Het is best absurd om dit te lezen dat er toch clubs zijn waar het handje boven het hoofd gehouden worden.
Op welke wijze wordt Ajax gestraft voor de goede prestaties?
Ik zou nu even niet 1 2 3 een voorbeeld kunnen bedenken, maar meestal de grote clubs uit Spanje, Engeland etc.Napo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:57:
[...]
Dat is de hele uitdaging in de sport, scheidsrechters interpreteren de regels niet allemaal gelijk waarbij het ook nog wel eens afhangt van de wedstrijd zelf. In sommige wedstrijden kom je helaas met meer weg dan in andere wedstrijden en heb je als scheidsrechter zowel invloed op het verloop van de wedstrijd maar ook in het verloop van het seizoen, het wel of niet geven van een kaart kan invloed hebben op een automatische schorsing. Idealiter heb je een consequente interpretatie van de regels en wordt voor eenzelfde overtreding eenzelfde straf gegeven maar zolang de scheidsrechter een mens is zie ik dat niet gebeuren.
[...]
Bij welke clubs wordt een "handje boven het hoofd" gehouden?
Op welke wijze wordt Ajax gestraft voor de goede prestaties?
Het straffen zeg ik niet dat dat perse gebeurt. Ik geef aan een onderbuik gevoel ervoor te hebben. Met name als je gaat kijken dat men in 1x 2 zware straffen voor geschoteld krijgt. De misdragingen van eigen publiek is natuurlijk terecht, maar is toch wel een fikse.
Tijd voor belangrijk nieuws: Toon Gerbrands heeft bijgetekend tot 2025

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Op die manier begrijp ik je en ben ik het helemaal met je eens. De 1e keer las ik het wat te letterlijk gok ikAnkona schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:51:
[...]
Enigszins wel ja. Niet dat deze twee direct voor de positie in aanmerking zouden komen waarvoor ze Babel willen halen maar er zitten in jong meer spelers die klaar gestoomd worden voor de hoofdmacht. Het is gewoon het signaal dat als je in jong speelt je nog lang niet op de deur klopt en er rustig verder gekeken wordt in plaats van je in het diepe te gooien en de kans te geven.
Zie ook deze opmerking:
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.