Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2
Acties:
  • 227.606 views

Acties:
  • +8Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:41
In een titelrace die op de één-na-laatste speeldag werd beslist, was het dit seizoen Ajax dat aan het langste eind trok. Na vier seizoenen zonder prijs mag Ajax zich dit jaar dus kampioen van Nederland noemen. PSV werd tweede en Feyenoord eindigde op flinke afstand op de derde plaats. Fortuna Sittard en FC Emmen verdienen ook complimenten met het knappe lijfsbehoud.

Dit jaar was het lange tijd spannend in de strijd om het kampioenschap. Sparta streed met FC Twente om de schaal en directe promotie. Waar Sparta punten ging laten liggen, bleef FC Twente ze wel pakken, met het kampioenschap als resultaat. Sparta en RKC promoveren ook. De Graafschap en Excelsior zijn gedegradeerd.

De KNVB Beker was dit jaar een finale tussen Willem II en Ajax. Op papier zou dat voor de Amsterdammers geen lastige laatste horde moeten zijn. Dat was het inderdaad ook niet. Een wedstrijd is het niet geweest, Ajax won met 4-0 en daarmee de eerste prijs van dit seizoen.

De hegemonie van Real Madrid is doorbroken. Liverpool stond voor het tweede jaar op rij in de finale, waarin het Tottenham Hotspur trof. Een slechte wedstrijd, heb ik van horen zeggen. Een benutte penalty in de eerste minuut van Salah en een bekeken schot van Origi na een afgeslagen corner waren de doelpunten. Liverpool wint met 2-0 en de zesde Champions League in de historie. Ook een mooi moment voor Van Dijk en Wijnaldum natuurlijk.

Een finale in Baku, daar is al genoeg over gezegd. Chelsea tegen Arsenal. De eerste helft ging nog gelijk op. De tweede helft was Chelsea de bovenliggende partij. Giroud, Hazard twee maal en Pedro waren de doelpuntenmakers. Voor Arsenal deed Iwobi nog wat terug.

Voor de Nations League kan je terecht in UEFA Nations League - 2019

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 09:25
Ho nieuwe pagina, zo snel al :+
Speciaal voor @Gonadan

Qu3st wijzigde deze reactie 05-06-2019 17:56 (9%)

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • +4Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Family Guy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:52:
[...]

Hee ga weg man engnek! Vorig jaar en twee jaar daarvoor en drie jaar daarvoor en vier jaar daarvoor deed je dit niet })
Heb je zoveel jaren zelf de kans voor gehad, spijt achteraf dat je dat niet gedaan hebt? ;)
Omdat ie zo mooi is nog 1 keer dan...

Ik zal je de rest van het nieuwe seizoen niet meer hiermee lastig vallen O-)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:21
Nog één keer dan :+

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Deze mag ook nog wel een keer toch?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 06:13

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Martinusz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:31:
[...]

HIj heeft volgens mij sinds Barca echt nauwelijks meer gespeeld? Veel blessures en eigenlijk ook nooit meer in beeld geweest. Wel zonde, want het was echt een goede voetballer in zijn PSV en Barca tijd.
Hetgeen ik van Afellay herinner is wel dat het iets te veel met de bal liep. Hopelijk is dat er bij Barcelona en Stoke uit gegaan en kan hij nu wel het spel beter verdelen.

Ijdele hoop voor het eind van het seizoen alvast? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Is het soms

-tijd?

Ik zie vooral heel veel

Volgens mij is er helemaal niets interessant aan al die geruchten ... ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Typhone
  • Laatst online: 12:27
D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:58:
[...]

Ik heb het al eerder gezegd: jeugd gaat het moeilijk krijgen bij Ajax als Ajax blijft shoppen op deze manier. Ik snap ook niet dat een speler als Pierie nu voor Ajax kiest. Veel Ajacieden worden gelijk boos als ik het zeg maar de clichés PSV=koopclub en Ajax=jeugd kunnen we over een paar jaar wellicht omdraaien :)
Ik denk dat dat inherent is aan de ambitie. Je hebt nu eenmaal niet elk seizoen een goede lichting (dat duurt enkele jaren) en om CL geld binnen te halen is investeren noodzakelijk. Anders ga je op plan twee (EL) meedraaien.

@Han
Te hoog? Ik denk eerder een stap omlaag, behalve in salaris >:)

Hahaha ;). Maar Real Madrid heeft het grote nadeel dat wanneer je niet de absolute absolute top bent je daar nooit wil spelen. Alsof een Gareth Bale opeens een pannenkoek is. Twee keer een bal verkeerd raken en ze spenderen €100 miljoen voor een nieuwe speler op jouw (vanuit voetballer oogpunt bekeken) positie.

Typhone wijzigde deze reactie 27-06-2019 09:09 (26%)

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 12:15

Baseman77

We move

Speciaal voor jullie hier dan een blije PSV'er door de (zo goed als zekere) komst van Bruma :*) :>

Ja, hij mist duidelijk effectiviteit. Maar verder heeft hij echt goede kwaliteiten; hij is razendsnel, heeft een hele goede dribbel, is technisch en kan overal spelen in de voorhoede (vooral als buitenspeler).

Het is wat dat betreft simpel, als hij ook nog effectief zou zijn, dan was PSV kansloos.
In Turkije presteerde Bruma prima, in Duitsland viel hij wat tegen. Gezien het niveau van de Eredivisie verwacht ik dat hij daarin een uitstekende speler gaat zijn.
En ondanks dat hij niet is geslaagd in Duitsland, heeft hij wel degelijk enkele knappe statistieken achter zijn naam. Zo was hij in de Bundesliga de speler met het hoogste aantal geslaagde dribbels.
Leuk plaatje van @plattekar:

En een goede actie van John de Jong blijkbaar.
Bruma zou naar Porto gaan, maar koos na een uiterste poging van De Jong en Fossen alsnog voor PSV d:)b
toolkist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:58:
Talentvolle spelers die een kans hebben om door te groeien... He wat gek als je die haalt?
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die overtuigd zijn dat Ajax vooral bezig is om hun eigen club te benadelen ipv Ajax zelf sterker te maken, maar ja... Blijkbaar doet het pijn als Ajax die spelers haalt ipv de eigen club.
Volgens mij wordt niet gezegd dat Ajax vooral spelers haalt om de concurrentie te benadelen.
Ik ben het met @ph4ge eens wat dit betreft: De tactiek van Ajax is schieten met hagel.

Dit doet Ajax al aardig wat jaren in de jeugd, daar worden jaarlijks echt veel nieuwe spelers aangetrokken waarbij aan de achterkant ook veel spelers moeten vertrekken. Dat kost geld, maar 1 doorgebroken speler levert meer dan voldoende op om enkele jaren te compenseren.
En sinds 2 seizoenen doet Ajax dit ook met de selectie, nu ze geld genoeg hebben en er ook geld uitgegeven mag worden.

Zo kijk ik naar de transfers van Pieri en Scherpen.
Die zijn vergelijkbaar met de transfers van Schuurs en Johnsen vorig seizoen. Ze kosten enkele miljoenen, ze spelen voornamelijk in Jong Ajax, ze zijn alvast binnen (waardoor ze dus ook niet naar een concurrent vertrekken), ze kunnen altijd nog met wat verlies verkocht worden als ze niet doorbreken en er hoeft er maar 1 door te breken om de rest te compenseren.

Gezien het vele geld dat Ajax heeft vind ik dat een vrij logische gang van zaken.
Het enige nadeel is dat de jeugd minder kansen krijgt, omdat er ook dure/duurdere spelers aangetrokken worden. Zo heeft Schuurs afgelopen seizoen alleen in de KKD gespeeld, waar hij met Fortuna een heel seizoen in de Eredivisie had kunnen spelen (en hij ironisch genoeg Ajax verkoos boven PSV i.v.m. kansen op speeltijd). Voor komend seizoen verwacht ik hetzelfde bij Pieri en Scherpen, die krijgen niet tot nauwelijks speeltijd in het 1e en mogen het dus laten zien in het 2e. Dat is qua niveau natuurlijk een stap terug, al gaan ze er met de trainingen in niveau op vooruit en qua bankrekening ook.
In de toekomst kan dit een belemmering zijn voor spelers om te tekenen, al laat bijv. Chelsea zien dat een hoger salaris en een topclub op je CV altijd aantrekkelijk blijven voor jeugdige spelers. Dus de schade zal reuze meevallen, als die er al überhaupt is.

Dat heeft verder trouwens niets met pijn te maken dat die spelers naar Ajax gaan.
Typhone schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:02:
Een Pierie is gewoon anticiperen op het vertrek van Tagliafico.
Hoe kom je hier eigenlijk bij?
Pieri is een linksbenige CV, die slechts bij uitzondering (als noodgeval) bij Heerenveen als linksback speelde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qu3st
D-e-n schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:14:
[...]
<boeiend wat hun motivatie is, het zal vooral niet zijn om Feyenoord te pesten.>

Wat Berghuis maar ook Bergwijn betreft: het is denk ik een hele slechte zaak voor het Nederlandse voetbal als de betere spelers van de nrs. 2 en 3 naar de club gaan de er slechts één plekke boven staat. Het zijn geen gezonde verhoudingen.
Ach zo erg is het allemaal hier nog niet, kijk maar naar deze constructie in Italië:

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Napo

Napo

Ankona schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Dat sportieve gat in NL? Maak voor de grap eens een klassement over afgelopen seizoen waarbij je alleen de uitslagen van het linkerrijtje onderling gebruikt. Dus een competitie tussen die 9 clubs. Ik heb het niet gedaan maar het zou mij niets verbazen als Feyenoord dan kampioen zou zijn.
Niet echt, Ajax (34) en PSV (33) zitten relatief dicht bij elkaar, Feyenoord (27) zit ook daar op gepaste afstand:

Ajax

PSV

Feyenoord

Het verschil van punten voor Feyenoord zit echt bij de kleinere teams. Ajax speelde 1x gelijk tegen de onderste 9 en PSV 2x. Feyenoord laat het gewoonweg liggen tegen die teams, zie ook:

Als je ambieert om kampioen te worden kan dit gewoon niet.

Napo wijzigde deze reactie 03-07-2019 15:41 (28%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ajax feliciteert Frenkie met zijn transfer naar Barcelona met een pagina in de catalaanse sportkrant Mundo Deportivo:

Ook vandaag de medische keuring doorstaan.

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-12 22:11
Deadsy schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:31:
[...]

Ach dan zou de tent wel eens vol zitten.

Maar lijkt me sterk dat dit nu nog gaat.
De speeldata zijn door de KNVB toch al bekend gemaakt?

Dan zouden het stadium op die datums bezet moeten zijn.
Dat willen ze dus "oplossen" via de voorgestelde alternatieven voor Vitesse, die worden er dus soort van tijdelijk uitgetrapt. Maar las/zag dat de gemeente Arnhem waarschijnlijk niet eens genoeg geld kan bijdragen aan de publieke omroepen dus dan zou het hoe dan ook niet door gaan. Er wordt altijd gezegd dat voetbal en politie inzet zoveel verspeeld publiek geld is maar dit is nog wel erger door clubs en betrokkenen in zulke rare bochten te laten wringen alleen zodat Arnhem kan zeggen dat ze het gehost hebben... beetje dure ego trip.
https://pbs.twimg.com/media/D-fcOsGW4AAw2_M.jpg:large

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
Leon Zwiers schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:58:
Gaan ze Dolberg nog slijten aan iemand? Of laten ze die knul nog een derde seizoen door de mand vallen
Doe een bod vanuit Rotterdam! ;).
Voetballen kan hij wel:

Outerspace wijzigde deze reactie 09-07-2019 14:42 (0%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Typhone
Een paar maanden terug wist iedereen het fijne ervan maar nu bleef het oorverdovend stil. Lag toch iets minder aan de sfeermakende groep dan vooraf gedacht (én gezegd):

Disclaimer: waarbij stenen gooien naar de politie natuurlijk voor retards is. Iets zegt me wel dat het niet uit de hand gelopen was als er geen paarden en waterkanonnen zouden zijn ingezet. Ik ken zoveel entrada’s waarbij nog nooit een groep zich tegen de politie heeft gekeerd. Dat is een opwarmer voor de sfeer in het stadion. Mijn mening :).

@DeKever
Ja verdedigend en bij corners wel een wapen minder. Maar ik verwacht wel veel van hen die opstaan en ik vond Veltman ook niet slecht spelen laatste tijd. Ik wacht het nog even af want zolang de drive in de groep blijft zitten heb ik goede hoop. Als Ziyech en Tadic nu eens de nieuwe Mr Ajax’s gaan worden door te blijven tot hun voetbalpensioen dan zie ik het positief in. Dat heeft Lasse Schöne ook geen windeieren gelegd :).

Ramzzz wijzigde deze reactie 13-07-2019 12:26 (66%)
Reden: Plaatje veel te groot.

• Napo

Napo

Leon Zwiers schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:41:
Ik blijf de spoeling in de verdediging bij Ajax vrij matig vinden. Is wel een probleem van alle 3 de traditionele topclubs atm. PSV en Feyenoord hebben er ook last van. Is het zo lastig een CV op te leiden?
Het "probleem" van Nederland is dat we eigenlijk niet op zoek zijn naar pure verdedigers. We zoeken verdedigers die ook kunnen opbouwen, in kunnen lopen op het middenveld, de lange bal kunnen geven om kansen te creeeren.

Een pure stopper is in het spel dat men in Nederland wil spelen niet afdoende en dat compliceert het verhaal nogal. Een DMF op de CV plaats zetten lijkt dan een logische optie maar dan krijg je een speler als Tapia die af en toe te veel risico neemt met de bal aan de voet, leuk als het lukt maar als het faalt staat er niemand meer tussen hem en de keeper.

Spoeling is ook niet bijzonder breed bij PSV als je gaat kijken naar "normale" posities

Vergelijking met Ajax

en Feyenoord

Napo wijzigde deze reactie 18-07-2019 16:10 (13%)

• Napo

Napo

toolkist schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:40:
[...]

Alleen staat ook hier het kleurtje bij Martinez verkeerd. ;)
Het is natuurlijk puur op basis van data en ik gok - aanname - dat het op basis van de meest gespeelde positie gaat. Martínez heeft voornamelijk op de CB positie gespeeld.
https://i.imgur.com/82rEAze.png

Dat hij bij Ajax op een andere positie zal spelen kan natuurlijk :)

en ja, de data kan fout gaan maar daar ga ik even niet van uit

Napo wijzigde deze reactie 18-07-2019 17:26 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Rivanov wijzigde deze reactie 19-07-2019 10:44 (34%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

T-MOB

Echte chocomel eerst!

mavaros schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:11:
Op dit soort momenten ben ik zo ontzettend blij, dat ik geen Feijenoordfan ben, want dit gedonder zal bij ons niet gebeuren. De poen klotst immers tegen de plinten op.
Nee, bij Ajax zou je zoiets noooooit zien...

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:11

Gynnad

* * *

PAOK is volgens mij niet zo gelukkig met de loting..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Typhone
Ja @Leon Zwiers ... logisch is anders :D

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dutchgio
Leon Zwiers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:21:
[...]

@Vos
Mijn club bestaat bijna niet meer als die Amerikanen echt serieus zijn. 8)
De nieuwe stadion plannen zijn er al op aangepast. :+

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Napo

Napo

jbdeiman schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:58:
[...]

Dat klopt natuurlijk wel, maar met de ploeg van Feyenoord is het schokkend tegen welke teams ze zoveel punten laten liggen. Dat je je niet zo op kunt laden als tegen Ajax of PSV lijkt mij logisch, daar weet je dat je aan de bak moet en geef je 110%, dan moet je tegen de mindere teams met 90% het inderdaad redden, maar het lijkt dan vaak zo terug te vallen naar 50% (om maar een waarde aan het verschil in deze wedstrijden te hangen)
Jup, het is een topclub onwaardig dat je deze resultaten neerzet als feyenoord tegen het rechter rijtje

Zolang je dit soort resultaten blijft halen ben je gewoon nog niet. Mentaliteit is een groot probleem maar dat is al jaar en dag zo. Ik vraag me soms wel eens af of er niet de wil is om te winnen. Je ziet in wedstrijden dat het heel lastig is om van een gevoelsmatige 80% inzet naar 100% op te schakelen als het echt nodig is. Als speler bij de topclubs mag ik hopen dat je deze club niet als eindstation ziet, je wilt hoger op. Het minimale wat je dan zou moeten willen doen is elke wedstrijd consistent willen presteren en ook niet willen verzaken tegen de mindere teams.

Als Ajax, PSV en Feyenoord moet je in dat soort wedstrijden er eigenlijk direct over heen gaan en met je sterkste elftal beginnen en zodra je los bent (2 of 3 doelpunten verschil) kan je of terugschakelen of gretige jeugdspelers de kans geven om zich te bewijzen. Dat het lastig is om tegen defensieve teams te spelen klopt ook en daar zit wellicht het pijnpunt.

Een club uit het rechter rijtje hoeft niet te winnen en een gelijkspel is voor hun al winst. De enkele counter, corner of vrije trap waar een goal uit kan vallen is dan mooi meegenomen. Geconcentreerd verdedigen en uitbreken waar het kan. Als je dan als Feyenoord - en PSV gisteren bijvoorbeeld ook - in de aanval het al laat liggen om druk te zetten, je verdedigers uit positie zijn dan loop je weleens tegen een tegendoelpunt aan.

• Typhone
Haha in deze tijden van warmte hitte hellraised temperatures kom je de voetbalhumor ook tegen bij het KNMI. Omdat hij na deze week weer een klein beetje actueel is.

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ramzzz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:21:
[...]

offtopic:
Ik denk dat een neutrale kijker zich ook zeker heeft afgevraagd waarom de scheids niet ingreep. Ik ben alleen nog geen enkele neutrale kijker tegengekomen, zeker niet hier.

Tadic maakt een overduidelijke overtreding op een verdediger om aan de bal te blijven ⇒ fluiten.

Dat de speler die hij in het gezicht raakt blijft liggen in de 16 waar het spel zich vervolgens nog afspeelt, incl. geslaagde doelpoging, vind ik alleen nog maar meer reden om de arbitrage hier de zwarte piet toe te spelen.

Hij kan ook zijn tong tussen zijn tanden hebben gehad, zijn kaken klappen op elkaar na de tik op zijn kin - en de scheids is geen arts. Die hoeft alleen de armzwaai/elleboog te beoordelen, die was namelijk niet te missen.

Het was gewoon een overtreding, en of hij blijft liggen of niet is eigenlijk niet eens een issue.

Voordeel uit een overtreding ⇒ Doelpunt niet geldig. Zo gemakkelijk kan het zijn.

Of we moeten ijshockey-achtige praktijken willen op een voetbalveld. Dit was zelfs bij rugby (!) afgefloten!

Als dit tijdens Ajax - Real of Nederland- België was gebeurd, had ik dit ook gevonden.

Als de uitslag 1-0 was geweest, had je mij hier niet over gehoord. Verloren, klaar. Maar hier is de arbitrage niet OK, en sterk van invloed.

Duidelijke arm (ik zou zelfs zeggen elleboog) in het gezicht. De VAR grijpt niet voor niets in... Higler is gewoon een faalhaas (zie bv ook het uitblijven van tweede geel voor Hendrix en het geel voor Gakpo...)

Aanvulling, misschien moet ik Higler maar dankbaar zijn, gaat t tenminste niet steeds over Berghuis :p

Tomba wijzigde deze reactie 28-07-2019 10:45 (3%)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +5Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Napo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:56:
[...]Mijn inziens ben je het stadium van wenselijke duels gepasseerd indien men tanden in een duel verliest. Kan altijd gebeuren natuurlijk maar moet zo veel mogelijk voorkomen worden. De lijn is niet zo zwart wit, er is een grijs gebied waar er geen directe fysieke gevolgen zichtbaar zijn zoals spierscheuringen, breuken of bloedingen zijn maar er wel een pijnlijke situatie is.
Je kunt dan ook alleen zeggen dat het 100% theater is als er totaal geen contact is geweest.
De goede acteurs zullen dus vanzelfsprekend gaan voor dat enorme grijze gebied.
Je kunt daar dan ook helemaal niets mee.
Ga naar je huisarts en claim (extreme) hoofdpijn/buikpijn, dat kan zelfs een deskundige onmogelijk als theater afdoen;
- Ga zitten, liggen of laat je vallen.
- Kreun een beetje of schreeuw het uit (en alles daartussen).
- Maak eventueel een verwarde indruk, knijp je ogen dicht of (als je het kunt) laat tranen zien.
- Klaar!
Theater is ten alle tijden onwenselijk maar men moet wel prima kunnen reageren als ze iets voelen en als dat op de grond blijven liggen is, dan moet dat kunnen.
Dat moet ook zeker kunnen en dat doet men dus ook (te) vaak.
Het is gewoon erg makkelijk om maar te gaan zitten/liggen, want opstaan en/of doorgaan lijkt tegenwoordig veel moeilijker.
Wel denk ik dat we van het positieve uit zouden moeten mogen gaan en dat een speler niet acteert. Blijkt het overduidelijk dat hij acteert dan mag dat zeker afgekeurd worden. Ik kan dat echter niet op basis van de beelden concluderen.
Maak het al enorme grijze gebied nog groter ... :F
En dat overduidelijke maakt het meteen vrijwel onmogelijk, want (nogmaals) je kunt enkel zeggen: wel of geen contact.
Tenzij spelers volgeplakt worden met sensoren en er een tweede VAR komt voor het beoordelen van (re)acties.
Is er geen contact mag het in mijn ogen voortaan meteen rood zijn en 2 wedstrijden.
Bij herhaling 3 wedstrijden en bij een derde keer (of vaker) 5 wedstrijden.

Veel spelers bouwen ook een reputatie op en dat is iets wat gerust mag worden meegewogen in mijn ogen.
Zie je een speler van het type Houthakker (b.v. Jaap Stam) naar de grond gaan dan weet je dat de kans klein is dat het nep is. Zo'n speler staat 9 van de 10 keer zo snel mogelijk op en gaat gewoon door.
Zie je een speler van het type Dramaqueen (b.v. Neymar) naar de grond gaan dan vraagt iedereen (behalve de fans van zijn club/land) zich af of het nu (weer) nep of sterk overdreven is. Zo'n speler zit/ligt 9 van de 10 keer op de grond en blijft liggen in dat makkelijke grijze gebied.
De interpretatie die je doet dat ik elke streling een overtreding vind is trouwens incorrect, dat is niet zo en dat gaat ook niet zo worden.
Belachelijk inderdaad! O-)
Dat verwacht toch ook serieus niemand van jou die hier een beetje leest? ;)
Ik verwacht geen grijs gebied van je, maar een duidelijk zwart/wit gebied (nadeel/voordeel PSV). :)
Tomba schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:40:
[...][Afbeelding]
Duidelijke arm (ik zou zelfs zeggen elleboog) in het gezicht.
Elleboog? _/-\o_
Wat een niveau! O-)

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 28-07-2019 19:44 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gewoon omdat ik eens wilde kijken hoe dit werkt :P Poll: Voetbal is maar een spelletje?
Ja
Nee
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401973&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Ruzor
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

https://twitter.com/sportzeloot/status/1157012604860153856

In 2009 hebben we de vernieuwde play-offs in de Nederlandse competitie. Heeft goed uitgepakt (y) :/

[This is what you get when you mess with us]

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:06

Iemand ook een stukje?

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Wat ziet die jongen er uit he :X

Hoe kan je het toch zover laten komen. Ook voor de marketing/product placement/schnabbels die de meeste voetballers doen, lijkt me dit niet marktwaarde verhogend.

EDIT:

Natuurlijk wel:
Karsdorp was bij de product presentatie van het nieuwe LV product: Coltruien voor het hele jaar
Dan kan natuurlijk nog :+

PWM wijzigde deze reactie 07-08-2019 12:02 (19%)

• DoeEensGek
Boskamp is ook blij

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:59
Genoten van karsGOD haha

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Napo

Napo

Bas Focal schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:19:
Wikipedia: Stadion de Wageningse Berg

Als je ziet hoe dit ongebruikte stadion er nu heden ten dagen bij ligt. Respect.
(tip top in orde)
Tip top in orde?

Ik weet niet wanneer je er voor het laatst was maar het stadion is in matige staat en zeker ni et op het niveau voor de eredivisie. Het veld ligt er meer dan prima bij maar de rest van de faciliteiten zijn niet noemenswaardig.

Dit zegt eigenlijk wel genoeg :+

• ADDG
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:41
Dak van stadion van AZ is ingestort door de harde wind, het is maar goed dat er geen wedstrijd was want dat had serieus veel slachtoffers opgeleverd.

• DoeEensGek

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Poll: Ajax vs PAOK Saloniki
Winst Ajax
Winst PAOK Saloniki
Gelijkspel: Ajax door
Gelijkspel: PAOK Saloniki door
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402009&layout=6&sort=prc

• Typhone
Whaha die Grieken gaan nog véél verder door dan wij hier:

Op die tweede staat Mafiosos als mijn Griekse lesjes van klas2/3 gymnasium me niet in de steek laten ^^

Typhone wijzigde deze reactie 14-08-2019 10:18 (15%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
===============================================================================

:)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F

Poll: Dinamo Tbilisi vs Feyenoord
Winst Feyenoord
Winst Dinamo: Feyenoord door
Winst Dinamo: Dinamo door
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402013&layout=6&sort=prc

Poll: AZ vs FK Marioepol
Winst AZ
Winst FK Marioepol
Gelijkspel: AZ door
Gelijkspel: FK Marioepol door
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402014&layout=6&sort=prc

Poll: PSV vs FK Haugesund
Winst PSV
Winst FK Haugesund: PSV verder
Winst FK Haugesund: FK Haugesund verder
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402015&layout=6&sort=prc

[edit]Nog even de uitslag van de poll van Ajax
Poll: Ajax vs PAOK Saloniki
Winst Ajax
Winst PAOK Saloniki
Gelijkspel: Ajax door
Gelijkspel: PAOK Saloniki door
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402009&layout=6&sort=prc

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 14-08-2019 13:52 (26%)

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-12 14:16
Onderzoeksraad voor de veiligheid is er (al) uit:

https://www.ad.nl/binnenl...-dak-az-stadion~a03c7457/

Slechte lasverbindingen...

EDIT: met foto's ... dank u AD.nl and OVV

loekf2 wijzigde deze reactie 16-08-2019 12:03 (54%)

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Poll: APOEL Nicosia vs Ajax
Winst Ajax
Winst Apoel Nicosia
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402023&layout=6&sort=prc

• Mars18
Feyenoord :/

Kelly :z

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Mars18
Gonadan schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:57:
[...]

Zou dat iets zijn wat van bovenaf opgelegd wordt?

[...]

Dat soort ballen zijn niet best, maar kunnen gebeuren. Zeker bij die tweede plaat valt mij echter op dat er nul komma nul reactie van de ontvangende speler is. Geen enkele poging om hem toch binnen te houden, een soort gelatenheid.
Al met al nog wel ongeslagen :+

Nog meer hoogtepunten

Mars18 wijzigde deze reactie 19-08-2019 10:38 (17%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Er is weinig vertrouwen in Ajax vanavond;

Poll: APOEL Nicosia vs Ajax
Winst Ajax
Winst Apoel Nicosia
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402023&layout=6&sort=prc

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:11

Gynnad

* * *

Zes van de onderstaande clubs gaan zich kwalificeren voor de groepsfase van de Champions League, waar zouden jullie geld op zetten. Ik denk dat de volgende door zullen gaan:
- Ajax
- Slavia Praag
- LASK Linz
- Dinamo Zagreb
- Olympiakos
- Young Boys

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• dutchgio

• Pompi
Gonadan schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:00:
Veltman, Mazraoui en Marin spelen.
Blind dus op zes, Veltman centraal en Mazraoui back vermoed ik.
Blijkbaar zien ik en volgens mij veel andere met mij het verkeerd dat we Veltman liever niet meer op CV zien door zijn niveau op die posities, ook omdat je dan nu 2 kleine CVs hebt maar ten Hag heeft dus andere dingen gezien maar het verbaasde mij wel.

Verder wel blij dat er vanaf nu ook VAR is, want je zou maar net door een niet gegeven rode kaart of penalty uitgeschakeld worden. Hopen voor het beste dus.

https://pbs.twimg.com/media/ECbrrnbWsAA2R6I.jpg
https://pbs.twimg.com/media/ECbrrnvWwAEMTZM.jpg

• DoeEensGek
2e geel:

TH:

Panna

Donny met een zware overtreding...

Je moet wat proberen...(geen geel)

Interview van de Beek.

Erik:

Veronica:
Interview Tadic.
Interview Veldman.
Samenvatting.

Programma rest Veronica deze week.

En de "buitenspel" van Club brugg, Let op beeld staat te laat stil!

Zo, iemand nog koffie. 8)

• Qu3st
Han schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:08:
[...]

Die is er toch gewoon binnen de huidige selectie? Plemp Tadic en Ziyech op het middenveld, samen met vd Beek, zet Neres en Promes op de vleugels en Huntelaar in de spits. Dan heb je in mijn ogen een opstelling waarmee je prima mee kan in Europa en nationaal met kop en schouders overal boven uit steekt :)
Tadic en Ziyech? Mwah ik zou nog wel een controlerende middenvelder willen zien. Met het huidige middenveld heb je nu al een enorm gat met verdediging en aanval, dat zou met Tadic én Ziyech alleen maar groter worden.

Mijn ideale opstelling zou zijn:

Qu3st wijzigde deze reactie 22-08-2019 10:28 (9%)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Grappig ik zat opstelling terug te zoeken van bijv. Ajax tegen Real Madrid.
Volgens het plaatje staat Schöne Rechts en Donny in het midden, maar feitelijk stond Schöne gewoon op 6 in het midden voor de CV's, Frenkie hield ook niet zo de linkerkant aan, Donny zwierf een beetje rechts en in het midden achter de spitsen.

Nu staat Blind dus op Frenkie zijn positie, maar Blind speelt wel meer naar links dan dat Frenkie deed, Frenkie stond vaak naast Schöne om de bal op te halen en dan het middenveld op te draven.
Marin speelt verder naar voren dan dat Schöne dat deed, dus feitelijk ben je van 2 middenvelders die verder naar achter stonden (Frenkie + Schöne) gegaan naar 1 middenvelder Blind die dan ook nog te veel links staat.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• OPSLAGHOND
  • Niet online

Poll: Feyenoord vs Hapoel Beer Sheva
Winst Feyenoord
Winst Hapoel Beer Sheva
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402036&layout=6&sort=prc

Poll: Az vs Antwerp
Winst AZ
Winst Antwerp
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402037&layout=6&sort=prc

Poll: PSV vs Apollon Limassol
Winst PSV
Winst Apollon Limassol
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402038&layout=6&sort=prc

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 22-08-2019 18:36 (82%)

• DoeEensGek

Bij Az kan ik het nog begrijpen, bij Feyenoord en Psv niet zo...

Kan (nog) geen goal momenten vinden helaas.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Poll: Ajax vs APOEL Nicosia
Winst Ajax
Winst APOEL Nicosia
Gelijkspel: Ajax door (na verlenging)
Gelijkspel: APOEL door
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402048&layout=6&sort=prc

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 27-08-2019 20:25 (197%)

• Qu3st
Leon Zwiers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

VI schrijft: "Dolberg wilde niet verhuurd worden, omdat hij geen vertrouwen voelde en geen fiducie had in de tactische plannen van trainer Erik ten Hag met hem. Bovendien is Ajax in zijn ogen de toezegging niet nagekomen dat hij de eerste spits zou worden."

Hoe kan een speler, die al 2 jaar ontzettend veel vertrouwen heeft gekregen tegen de zin van heel veel supporters en media in, nou beweren dat ie geen vertrouwen voelde. En dan zou ie toezegging hebben eerste spits te zijn? Hij begon toch als 1e spits? Dat ie vervolgens doorgaat waarmee hij 2 jaar geleden begonnen is, geen pepernoot raken en niets toevoegen, ligt toch zeker aan hemzelf?
Ik vind dat nog niet gelijk moddergooien, moddergooien zou zijn dat hij Marc Overmars, Ten Hag en diverse andere functionarissen volledig zou afbranden. En eindelijk komt ie zelf ook tot de conclusie dat ie niet binnen dit systeem functioneert, maar dat had ik ergens ander gelezen. (Sorry geen bron)

De vermoedelijke opstelling van vanavond:

Áls dit waar zou zijn, dan wordt het echt niks...... :X

Qu3st wijzigde deze reactie 28-08-2019 09:37 (8%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:37:
Quiz vraagje in welke minuut pakt Martinez geel? :+
Poll: In welke minuut pakt Martinez geel?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
90+
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402051&layout=6&sort=prc

• OPSLAGHOND
  • Niet online

@Qu3st Bedankt voor deze creatie!

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 28-08-2019 23:44 (13%)

• Pompi

Doe mij maar een pot met Zenit, Club Brugge en Lille.

Pompi wijzigde deze reactie 28-08-2019 23:07 (9%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Poll: Apollon Limassol vs PSV
Winst PSV
Winst Apollon Limassol: PSV door
Winst Apollon L.: A.L. door
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402060&layout=6&sort=prc

Poll: Antwerp vs AZ
Winst Antwerp
Winst AZ
Gelijkspel: AZ door
Gelijkspel: Antwerp door
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402061&layout=6&sort=prc

Poll: Hapoel Beer Sheva vs Feyenoord
Winst Feyenoord
Winst HBS: Feyenoord door
Winst HBS: HBS door
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402062&layout=6&sort=prc

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 29-08-2019 16:14 (243%)

• Yemoke
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 03-11 00:32
OPSLAGHOND schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:03:
[...]

Doodnormaal in die hoek van Europa, net zo irritant als een vuvuzela in mijn ogen oren. -O-
https://i.imgur.com/qVyFVlS.gif

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11:35

Teletekst kan het ook niet meer aan :P

SR+ / Pearl White / Black int / 18"Aero - Besteld: 26/9 - RN: 26/9 - VIN: - SMS: - Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Spookelo
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 11:31
Hier maar even de coefficienten van de Nederlandse clubs. Kan je ook hier vinden.

https://tweakers.net/ext/f/kDFDJ02davrRIgxRVDajZwMQ/thumb.jpg

• OPSLAGHOND
  • Niet online

• Pompi
mavaros schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:55:

Nu kan je redelijk eenvoudig het Olympisch stadion UEFA/FIFA geschikt maken. Het is niet ideaal, maar je hebt dan toch een soort eigen stadion. Zeker nu AZ ook nog in de poulefase van de EL zit.
Uhm... wanneer ben jij voor het laatst in het Olympische geweest? Redelijk eenvoudig gaat het echt niet zijn want dan hadden er deze zomer ook wel meer dan 7000 bij de oefenwedstrijd van Ajax aanwezig mogen zijn. Het is eigenlijk alleen nog maar een ovale betonnenhuls met houten bankjes. Die bankjes moeten dan allemaal vervangen worden door individuele stoelen en dat is nog maar het begin. Verder zit er een sportschool met direct toegang tot de sintelbaan en veld, die gaat ook niet vrijwillig dicht op wedstrijddagen aangezien dit dan zou moeten omdat er anders mensen via die toegang het veld op kunnen komen. Er zijn nog veel andere problemen te verzinnen. Nee Olympisch is leuk voor een oefenpotje hier en daar, die schaatsbaan maar voor professioneel voetbal waar supportersgroepen uit elkaar gehouden moeten worden daar is het echt totaal niet meer voor bedoeld. Leuk bedacht maar helaas is dat niet haalbaar.

Dan kan je beter iets zoals dit doen.
The soccer matches cannot be held at the Esprit Arena, home of the soccer club, because of the Eurovision Song Contest. On January 11, the city of Dusseldorf commissioned NUSSLI with the construction of the provisional stadium for Fortuna and NUSSLI is building a fully functional interim stadium according to the guidelines of the DFB and the DFL. Construction of the 20,000 seat stadium began on January 17th and is scheduled to be completed on March 15th.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ragdoll schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:21:
[...]Dat stadion vertrouw ik juist wel, is namelijk niet de eerste keer bij Eintracht en ze krijgen het daar zelfs voor elkaar om de gehele fundering te laten bewegen.
Het is niet dat ik het niet vertrouw, maar ik zou niet echt of i.i.g. stukken minder kunnen genieten van de wedstrijd.

Poll: Wie heeft de moeilijkste / zwaarste poule geloot?
Ajax
AZ
Feyenoord
PSV
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402070&layout=6&sort=prc

Poll: Wie heeft de makkelijkste / lichtste poule geloot?
Ajax
AZ
Feyenoord
PSV
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402071&layout=6&sort=prc

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 31-08-2019 01:04 (64%)

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:18

v8power67

Seat leon 1.8t 20v !

Zie nu samenvatting heerenveen. Maar was toch gewoon penal, hij word overduidelijk vastgehouden. Waardoor hij net te laat komt en net niet kan schieten. Var kijkt ernaar en zegt is niks wtf. Waar ia de var dan voor ? Heel vaag dit.
Han schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:48:
Zit net de samenvatting te kijken van Heerenveen-Fortuna. Hoe in godsnaam kan de VAR geen penalty geven aan Heerenveen? De aanvaller van Heerenveen wordt in de 16 aan zijn shirt getrokken waardoor hij niet meer bij de bal kan. Onbegrijpelijk.

v8power67 wijzigde deze reactie 31-08-2019 22:53 (49%)

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• Napo

Napo

Eens @DoeEensGek.

De dag dat deze grafiek compleet geel (maar liever compleet groen) is wordt hier de champagne ontkurkt.

[list]
• Zwart=verbod
• Bruin=bus- of treincombi (inclusief opstappunt onderweg)
• Oranje=autocombi met omwisselpunt onderweg (buiten speelstad)
• Geel=autocombi met omwissel bij het uitvak (openbaar vervoer en soms ook bezoek binnenstad verboden)
• Groen=vrij vervoer
[/list]

Het is ontzettend jammer dat we in Nederland nog niet in staat zijn om als supportersgroepen normaal met elkaar om te gaan. Je hoef niet elkaars vrienden te zijn maar centraal staat het aanmoedigen van je eigen club en van het respecteren van je tegenstanders. Fysiek geweld heeft geen enkele plek om de velden en dat soort aanhang zie ik dan ook niet als supporter.

We hebben nog een lange weg te gaan voor we er zijn en hopelijk bereiken we ooit een voetbalcultuur waar de supporters van clubs door één deur kunnen (of in ieder geval om en om :+).

Napo wijzigde deze reactie 02-09-2019 20:02 (0%)
Reden: eens ipv een :+

• Napo

Napo

Fortuna sittard

Zie ook onderstaande afbeelding voor aantallen:

Linker as is thuisspelende club

Edit: Als aanvulling aangezien ik niet vanuit dat perspectief gekeken heb. Het is ontzettend goed om te zien dat Ajax een goede gastheer is, veel vrij vervoer en maar beperkt aantal clubs waarbij ze een bus/treincombi afdwingen terwijl ze toch niet al te vrij ontvangen worden door de tegenstanders.

Daar kunnen alle clubs een voorbeeld aan nemen.

Napo wijzigde deze reactie 02-09-2019 20:30 (26%)

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 05-12 16:42

Mystikal

It never hurts to help

Zo wat een wedstrijd gisteren. En ik was erbij. Na een ochtend nog te hebben gewerkt zijn we om 12:00 vanuit regio Breda vertrokken (525km). Bij aankomst rond 1730 genoten van een hapje en een drankje bij de biertenten en toen de wedstrijd. Fantastische ervaring, top wedstrijd en super goede sfeer zowel tijdens de oranje mars als in het uitvak.

Rond 23:00 aansluiten in de file, maar om 03:00 waren we weer thuis. 1100km gereden voor 90 minuten voetbal. Totally worth it!

2 jaar geleden bij Fra-Ned in Parijs hetzelfde gedaan en goed bevallen. (behalve de uitslag).

Een aantal jaar geleden waren we er ook bij, alleen speelde Oranje toen niet. Wel de beste dag van ons leven gehad o.a. door deze foto van De Bild.

http://www.qn-sports.com/wp-content/uploads/2016/06/2018HH.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

• DoeEensGek

De opstelling, verrassend.

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:16

• Yemoke
https://i.imgur.com/CkehgDw.gif hehehehehe :)F :)F :)F

• Yemoke
PWM schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:15:
Kan Veltman zich wel zelfstandig aankleden? Wat kan die man dom voetballen.
https://i.imgur.com/CkehgDw.gif

:D

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:10:
Waar staat die Depay naar te loeren? Staat daar links een schaars geklede dame of zo? :?

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo | Corsair HX850i

• Yemoke
Harribo schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:21:
Wel lief van de scheids dat hij Veltman spaart.
Tis een ouderwetse avond, winnen van een voetbal dwerg, depay scoort en Veltman doet weer een gooi naar rood

Edit: mijn Veltman gif is verwijderd... Lekker dan... Te shockerend zeker :)
ik heb hem nog, met dank aan. ^^ :D top gif

en klein
https://i.imgur.com/CkehgDw.gif

Yemoke wijzigde deze reactie 10-09-2019 02:30 (9%)

• DoeEensGek
@Leon Zwiers

Een reden om PSV voor, tussen en na beschouwing te kijken? ;)

DoeEensGek wijzigde deze reactie 14-09-2019 19:34 (24%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Lekkere eerste pot ook mijn zoontje

https://tweakers.net/ext/f/LT54Hdv3jFpuWE2LpBsDBX04/thumb.jpg

Hierna maar eens wat aan verwachtingsmanagement doen :p Maar misschien doet de ploeg dat al in de tweede helft :+

• DoeEensGek
Scouts zijn toch gewoon te herkennen hun lange bruine regenjas, notitieboekje en verrekijkertje. :+

http://blogimages.bloggen.be/voetbalscouts/2928896-76ffa1da64523c89a1a554d2e613f5dc.jpg

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Week 35 - Lille verloor met 1 - 0 tegen Reims. (rode kaart)
Week 37 - Lille won met 2 - 1 tegen Angers

Poll: Ajax vs Lille
Winst Ajax
Gelijkspel
Winst Lille
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402101&layout=6&sort=prc

• Krukar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01-12 16:54

:+

Holländer in Deutschland

• OPSLAGHOND
  • Niet online
PSV vs Sporting donderdag 19 september om 18:55 uur;
Week 35 - Sporting verloor met 2 - 3 tegen Rio Ave. (rode kaart)
Week 37 - Sporting gelijk met 1 - 1 tegen Boavista (rode kaart 91e minuut).

Poll: PSV vs Sporting
Winst PSV
Winst Sporting
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402104&layout=6&sort=prc

Partizan vs AZ donderdag 19 september om 21:00 uur;
Week 35 - Partizan gelijk met 1 - 1 tegen Bačka Topola. (0 - 1 voor de tegenstander in de 1e minuut)
Week 37 - Partizan won met 0 - 3 tegen Proleter Novi Sad

Poll: Partizan vs AZ
Winst AZ
Winst Partizan
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402105&layout=6&sort=prc

Rangers vs Feyenoord donderdag 19 september om 21:00 uur;
Week 35 - Rangers verloor met 0 - 2 tegen Celtic. (rode kaart)
Week 37 - Rangers won met 3 - 1 tegen Livingston (rode kaart tegenstander 73e minuut).

Poll: Rangers vs Feyenoord
Winst Feyenoord
Winst Rangers
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402106&layout=6&sort=prc

• Qu3st
Maarten_E schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:01:
Ik ben positief vanavond, laten we zeggen dat alle NL'se ploegen vanavond winnen! :)
Goed voorbeeld doet volgen toch? ;)
Ik denk dat ze ook allemaal verliezen en gelijkspelen vanavond :p

Het is nog maar woensdag he?! Morgen moeten ze pas in de EL hun kunsten te vertonen.

Lol de schaal heeft weer een deukje gekregen:

Qu3st wijzigde deze reactie 18-09-2019 16:21 (12%)

• DoeEensGek
Speciaal voor @Gonadan . Nog even een rondje internet afgespeurd :) .

Zonder of met exotisch commentaar:
https://streamable.com/56lvy 1-0
https://streamable.com/ht9om Tadic klapje voor Neres
https://streamable.com/dpsyx De actie van Ziyech
https://streamable.com/4o5gn 2-0 met frans commentaar
https://streamable.com/csmdx 3-0

Chelsea - Valencia
0-1 https://streamable.com/2sogj
pen https://streamable.com/udc8f
https://twitter.com/amadoit__/status/1174038966363938817 <--De gele kaart en blessure

En dan nog dit bij Dortmund - Barcelona:

Die werd tegengehouden door de keeper. Had gewoon over gemoeten. :/

Samenvattingen:
Chelsea Valencia
Napoli Liverpool
Ajax losc
Dortmund Barcelona

Orion84 wijzigde deze reactie 19-09-2019 12:15 (182%)
Reden: Moderatie ongedaan gemaakt.

• Pompi
Martinusz schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:58:
PSV gaat winnen vanavond, Feyenoord vind ik lastig een gelijkspel(?) en AZ gaat verliezen op de klassieke Nederlandse manier ;)

Edit:
We staan toch nog best ver van Turkije af :? en al helemaal van België, daar zit Ukraine nog tussen?
Dit stond dinsdagavond in de liveblog van VI

Shaktar heeft verloren en dus niet ingelopen en Turkije dus gelijk en zou er misschien overheen zijn gesprongen, maar ging er voor gemak van uit dat het niet gebeurd is.

Pompi wijzigde deze reactie 19-09-2019 09:04 (14%)

• DoeEensGek
Penalty moment AZ.

https://streamable.com/grnri

@PWM
spoiler:

DoeEensGek wijzigde deze reactie 19-09-2019 21:53 (34%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
https://tweakers.net/ext/f/ZvNII5IVQg3ihPEGuXOr4NQy/thumb.png

Dat Vitesse tuig :( Betaal ik net 80,- voor een kaartje, hangen ze een vlag voor mijn neus.

PWM wijzigde deze reactie 20-09-2019 13:11 (49%)

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Ramzzz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:03:
[...]
Het is juist 100% 'in de geest van de regel': het is de regel.
Onderdeel van de regels is dat je moet deelnemen aan het spel. Dat was bij die Veltmansituatie nogal discutabel.

Wat me wel altijd opvalt is dat ze in dit soort siuaties altijd strepen trekken langs de voeten. Terwijl buitenspel gaat om alle delen van het lichaam die de bal mogen spelen. Als we Veltman (het blijft toch het centraal Veltmantopic) er even bij pakken:

Hier kun je bijvoorbeeld verdomd lastig zien waar de billen van speler 3' zich bevinden tov de lijn.

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Blijkbaar is er een definitief ontwerp voor De Kuip 2.0:

https://www.rijnmond.nl/n...adion-van-Feyenoord-eruit

Ziet er positief uit.

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 20-09-2019 13:53 (17%)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Erapaz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:23:
Gelukkig we wat beter geworden nu 3/4 gracht gedempt is, maar ik vond de Kuip toch altijd mooier en gezelliger. Dit is een waardige opvolger.
Dat is geen gracht, dat is een tweebaans weg :+ Letterlijk, gemaakt om een vrachtwagen een andere te kunnen passeren voor concertopbouw.

Voordeel is dan wel dat de brandweer er ook makkelijk bij kan :p

PWM wijzigde deze reactie 20-09-2019 14:26 (17%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:55:
Van binnen wel prima, maar die buitenkant word ik nou niet echt warm van. Nu heb ik dat sowieso niet zo snel bij een stadion maar dit is niet echt mijn stijl.
Hebben ze bij Bayern München nog wat opgelost met de verlichting die in de buitenkant zit verwerkt.
Ziet eruit als een ballon, maar met de clubkleuren of nationale kleuren wel beter dan staal en/of beton;

T-MOB schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:23:
[...]Anyways... Nog maar een paar uurtjes tot de Twentse derby. Mooi volle bak in het stadion straks en als het niet tegenzit staan we dan mooi 2 dagen bovenaan. Met die mogelijkheid had ik begin van het seizoen toch niet echt rekening gehouden.
Met twee wedstrijden meer dan de huidige nummer 1 en 2 ook niet zo heel gek toch?

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 20-09-2019 15:27 (24%)

• DoeEensGek
Hiervoor krijg je dus geel. Dit is toch gewoon onbesuisd inkomen?

https://streamable.com/n9lmr

Hij vliegt er gewoon in.

DoeEensGek wijzigde deze reactie 21-09-2019 20:45 (31%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Poll: PSV vs Ajax
Winst PSV
Winst Ajax
Gelijkspel
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402117&layout=6&sort=prc

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:28:
Poe net de samenvatting van Feyenoord gezien. Wat ongelooflijk matig. Die Argentijn zou de verlosser zijn maar die laat zich lelijk te kijk zetten. Haalt Stam de kerst?
Ik neem aan dat je bedoelde als trainer van Feyenoord, niet dat de eigen 'supporters' hem thuis lynchen? ;)

Poll: Haalt Jaap Stam de Kerst als trainer van Feyenoord?
Ja
Nee
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402120&layout=6&sort=prc

• Qu3st
Wat een paniek in Rotterdam, ze staan bovenaan hoor :+

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Architect over Stadion Feyenoord:

https://www.rijnmond.nl/n...elt-over-zijn-nieuwe-Kuip
Hoewel het stadion er op de tekening aardig grijs uitziet, wordt het uiteindelijke stadion volgens Gianotten niet alleen maar die kleur. "Er komt nog een marketinglaag overheen, die wordt nu pas ontworpen door Feyenoord." Het stadion helemaal rood maken was geen optie, lacht hij.

Wel is er gedacht aan de helikopter, die traditiegetrouw de Kuip binnenvliegt tijdens de jaarlijkse open dag. "De opening van het nieuwe stadion is daar groot genoeg voor", benadrukt Gianotten.

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 24-09-2019 16:12 (12%)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:55:
[...]

Daar hebben we al 4 aanvallende spelers voor ;) note: Alvarez brak de wedstrijd open met een goal, 2x tegen een defensief blok ;) (Apoel + Lille)

[...]

Ik zou eerst de wedstrijd controleren en een voorsprong zien te krijgen, daarna zou Marin nog wat mogen spelen, want stel hij staat basis en het draait voor geen meter, dan weet je zeker dat iedereen gaat vingerwijzen en dat zal zijn zelfvertrouwen ook niet echt goed doen denk ik.
Lang verhaal kort:

• DoeEensGek
En we zijn weer bij een aanbeland bij een VAR moment van een buitenspel doelpunt. Terecht goedgekeurd.

• DoeEensGek
sjongejonge...

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12:30

Vos

AFCA

Vos wijzigde deze reactie 26-09-2019 21:29 (41%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Qu3st schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:28:
Twitter roept al op tot ontslag van Stam, dat gaat snel zeg ;w
Volgens de poll denkt de meerderheid op dit moment (51% met 21 Ja - stemmen) nog dat hij de Kerst gaat halen;
Poll: Haalt Jaap Stam de Kerst als trainer van Feyenoord?
Ja
Nee
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402120&layout=6&sort=prc
Maarten_E schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:35:
[...]Kan ik jou, beste Marc, overtuigen dat je beter Berghuis dan Bergwijn kan hebben? :+
Geld speelt geen rol, misschien zou Berghuis blij zijn met een rol als controleur?
Mag hij het dak besturen! :9

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 26-09-2019 21:38 (19%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True