Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ja, de scorebordjournalistiek blijft populair.VHS schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:50:
[...]Je wint hier dankzij Wijnaldum
tegendrfruit schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:52:
"Nederland had maar 1 schot op doel"... en die van Malen dan?
Doelpunten. Niet onbelangrijk in dit spelletje.OPSLAGHOND schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:51:
[...]
Ja, de scorebordjournalistiek blijft populair.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Maar 1schot op het doel van Cillessen.drfruit schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:52:
"Nederland had maar 1 schot op doel"... en die van Malen dan?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Deed hij het helemaal alleen?VHS schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:52:
[...]Doelpunten. Niet onbelangrijk in dit spelletje.
Hoe kop je een bal zonder voorzet?
@P.O. Box
Ah, bedankt. Ik moet ook bekennen dat ik dat commentaar maar half volg.
[ Voor 17% gewijzigd door drfruit op 13-10-2019 19:55 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Maar Wijnaldum is gewoon heel belangrijk voor dit elftal. Waarom kunnen sommigen dat nu niet zien of toegeven?OPSLAGHOND schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:53:
[...]
Deed hij het helemaal alleen?
Hoe kop je een bal zonder voorzet?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:43
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Tja zit genoeg potentie in het Nederlands elftal, hopelijk gaan ze op het EK groeien en wordt het echt goed. Voor nu ben ik al lang blij dat het resultaat gehaald wordt in de kwalificatie. Dat is ook wel eens anders geweest.
Alles voor het 'balans'. Als het middenveld en aanval nou eens de bal wel gingen controleren als ze in dekking stonden was er niks aan de hand.
@VHS je hebt de smiley gemist?
[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 13-10-2019 19:58 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Volgens mij heeft Koeman juist weinig gewisseld. Juist nu heeft hij gewisseld, toevallig nadat iedereen zo zeurdedrfruit schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:59:
Het zou wel handig zijn als er een beetje meer vaste lijn in de opstelling kwam, want veel van de problemen komen door misverstanden en onwennigheid.
Waarom zien sommigen alleen het slechte/goede van bepaalde spelers?D-e-n schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:54:
[...]Maar Wijnaldum is gewoon heel belangrijk voor dit elftal. Waarom kunnen sommigen dat nu niet zien of toegeven?
Het is onmogelijk om ook echt alles te zien, maar het is een speler die niet mijn aandacht krijgt als ik weet dat hij speelt.
Als hij aan de bal is kijk ik eerder naar loopacties van b.v. F. de Jong of de voorhoede.
In mijn ogen zeker niet onvervangbaar.
Misschien moet ik deze wedstrijd maar een keertje terugkijken en specifiek op hem letten.
Je kunt niet met elf Frenkies spelen
Dan verlies je alles, want keepen kan hij echt niet!
Is dat wellicht niet een positief iets? Een speler die eigenlijk altijd wel een voldoende scoort, niet opvallend zichtbaar noch onzichtbaar is. Zekerheid in zijn spel?OPSLAGHOND schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:07:
[...]
Waarom zien sommigen alleen het slechte/goede van bepaalde spelers?
Het is onmogelijk om ook echt alles te zien, maar het is een speler die niet mijn aandacht krijgt als ik weet dat hij speelt.
Als hij aan de bal is kijk ik eerder naar loopacties van b.v. F. de Jong of de voorhoede.
Misschien moet ik deze wedstrijd maar een keertje terugkijken en specifiek op hem letten.
Overal een speler die in dienst van het elftal speelt.
Helemaal mee eens. Dat hij nu toevallig 2x scoort neemt ie mooi mee, maar hij is een hele belangrijke pion binnen Oranje.D-e-n schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:54:
[...]
Maar Wijnaldum is gewoon heel belangrijk voor dit elftal. Waarom kunnen sommigen dat nu niet zien of toegeven?
Germ, hebben nu zelfs complete landen last van Higler? Het houdt niet op, niet vanzelf.Leon Zwiers schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:04:
Meer NL succes in Europa btw
https://www.vtbl.nl/video..._4dzceX8fFyTpIBZdlFjaEiy0
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wat een armetierig voetbal opeens van Oranje. Kan niet wachten tot er tegenstanders van formaat aankomen. Die zijn op een EK meestal wel te vinden.
We hebben gewoon Duitsland verslagen he?! Niks aan de hand dusTyphone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:15:
Heu het afzien is weer voorbij!
Wat een armetierig voetbal opeens van Oranje. Kan niet wachten tot er tegenstanders van formaat aankomen. Die zijn op een EK meestal wel te vinden.
Nooit bij Ajax gespeeld.D-e-n schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:54:
[...]
Maar Wijnaldum is gewoon heel belangrijk voor dit elftal. Waarom kunnen sommigen dat nu niet zien of toegeven?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Nee deze man gaat mooi vakantie plannen in juni en ver weg als dat losgaat.
Over Wijnaldum ging het niet zo heel lang geleden nog in het topic dat die bij Oranje altijd matig was en bij Liverpool zo goed. Die speelde een paar keer onzichtbaar in Oranje achter elkaar. Denk in de periode maart- april maar pin me niet vast. Hoe een paar goals de algemene mening doen kantelen in no time!
[ Voor 29% gewijzigd door Typhone op 13-10-2019 21:35 ]
Slechte wedstrijd tegen een slecht team. Gebeurt vaker met oranje, maar tegen goede teams staan ze er gewoon weer.Typhone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:15:
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Veel plezier! Hoeven we dit gezeik ook niet te lezen.Typhone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:34:
Ja 50/50 he. Speel je die eerste wedstrijd op het EK dan sta je al snel met lege handen en kun je naar huis. Speel je die tweede wedstrijd dan kun je ver komen. Maar de vorm van Oranje vind ik ver te zoeken. De Ligt slecht, Frenkie slecht, V Dijk slecht enz enz. En als het even niet loopt komt De Roon.
Ja, de vorm is matig, ja ze spelen slecht tegen een slecht team, kan ook zomaar weer draaien.
Wees verder gewoon blij met de winst. Daardoor kunnen ze volgend jaar wel goed knallen
[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2019 21:37 ]
Je zegt hetzelfde als ik maar bij mij noem je het zeiken?GAIAjohan schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:36:
[...]
Veel plezier! Hoeven we dit gezeik ook niet te lezen.
Ja, de vorm is matig, ja ze spelen slecht tegen een slecht team, kan ook zomaar weer draaien.
Maar voor iemand die claimt weinig naar het NL’s elftal te kijken post je behoorlijk vaak tijden een wedstrijd van het NL’s elftal 😉Typhone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:37:
[...]
Je zegt hetzelfde als ik maar bij mij noem je het zeiken?
Er zit toch echt een verschil tussenTyphone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:37:
[...]
Je zegt hetzelfde als ik maar bij mij noem je het zeiken?
Typhone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:15:
En gewoon zeggen waar het op staat met een positieve noot. We hebben tenminste gewonnen, dat is het voornaamste.Typhone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:34:
Ja bij gebrek aan kwaliteitsvoetbal moet je watST10©DE schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:42:
[...]
Maar voor iemand die claimt weinig naar het NL’s elftal te kijken post je behoorlijk vaak tijden een wedstrijd van het NL’s elftal 😉
Met wat geluk komt de positieve noot @GAIAjohan zometeen vanuit Estland. Duitsland speelt al sinds de 13e minuut met 10 man en staan nog 0-0.
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 13-10-2019 21:49 ]
Dat lijkt inderdaad de positieve noot te worden.Typhone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:46:
[...]
Ja bij gebrek aan kwaliteitsvoetbal moet je wat. Maar ik heb net maar half gekeken en vooral geluisterd in de auto
. Tot het beeld wegviel heb ik live gekeken en dat was niet veel soeps. Belangrijkste is denk ik dat we gewonnen hebben 🤔.
Met wat geluk komt de positieve noot @GAIAjohan zometeen vanuit Estland. Duitsland speelt al sinds de 13e minuut met 10 man en staan nog 0-0.
Emre Can te laat..
[YouTube: Emre Can Rote Karte / Red Card | Estland vs Deutschland]
Helaas 0-1Typhone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:46:
[...]
Ja bij gebrek aan kwaliteitsvoetbal moet je wat. Maar ik heb net maar half gekeken en vooral geluisterd in de auto
. Tot het beeld wegviel heb ik live gekeken en dat was niet veel soeps. Belangrijkste is denk ik dat we gewonnen hebben 🤔.
0-2 zelfs al.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Objectiviteit is hier soms wel ver te zoeken. Dragende speler die 2 goals scoort is "vervangbaar", maar waag het niet om iets negatiefs over Veltman te zeggen
Blijkbaar scorebord-journalistiek ook. Wijnaldum heeft ook zat slechte wedstrijden gespeeld, maar omdat hij nu 2x scoort mag hij geen kritiek krijgen?danslo schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:43:
[...]
Objectiviteit is hier soms wel ver te zoeken. Dragende speler die 2 goals scoort is "vervangbaar", maar waag het niet om iets negatiefs over Veltman te zeggen
Feyenoord wil maar niet winnen, dus ik neem dit seizoen wel genoegen met het gruwelijk inmaken van @Typhone in de tweakerspoule
Komt een druk weekje aan met competitie en midweeks CL/EL. Zullen de NL teams de punten binnen blijven harken in Europa? Gezien het programma moeten 4 overwinningen prima mogelijk zijn.
Het oogt vaak niet spectaculair bij Wijnaldum (hij heeft wel zijn momenten) en hij is natuurlijk ook geen gehypte speler. Van Dijk, De Ligt, Frenkie en nu ook Memphis die bij enorm veel doelpunten direct betrokken is in het Nederlands elftal zijn wat dat betreft spelers die (al dan niet bewust) beter worden bekeken en meer onder een vergrootglas liggen.OPSLAGHOND schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:07:
[...]
Waarom zien sommigen alleen het slechte/goede van bepaalde spelers?
Als je (goed) op WIjnaldum let is hij er heel behendig in zijn lichaam tussen tegenstander en de bal te positioneren en daardoor kan er ook worden doorgevoetbald. Maargoed, een ieder heeft ook zijn eigen voorkeuren wat dat aan gaat. Ik kan ook genieten van een speler als de Roon die praktisch altijd ' wordt afgebrand' . Voetbal is voor mij dan ook meer dan een spelletje om de bal snel te spelen en doelpunten te maken, het gaat net zo zeer om ervoor te zorgen dat je geen doelpunten tegen krijgt en de verdediging niet onder volle druk komt, daar is de Roon heel goed in en dat gebeurt niet alleen met zelf de bal onderscheppen, maar ook met positioneren, waardoor een passlijn eruit wordt gehaald. Dit valt vaak niet op, omdat we op de bal letten of waar we verwachten dat de bal heen gaat, en dat is niet daar waar de Roon staat/ tussenstaat.
Ook bij Wijnaldum gaat er vaak genoeg wat mis, net als bij alle voetballers, en ik ben ook geen fan van hem, maar kijk denk ik vooral naar andere zaken in een wedstrijd.
Ik kan (als Feyenoorder) ook echt wel genieten van wedstrijden van Ajax, als ze volop op de aanval spelen, maar zie ook dat er in verdedigend opzicht (vaak beginnend op het middenveld) niet goed wordt opgetreden, waardoor tegenstanders ook vaak (veel) kansen krijgen. Het gaat nu vaak goed, maar een uitslag van 5-4 (wat best vaak zomaar kan, maar vooral Europees gezien gelukkig niet gebeurt) vind ik geen positieve uitslag, dan is 2-0 of 3-0 voor mij een mooiere uitslag, ondanks dat er dan minder doelpunten te zien zijn geweest.
Maargoed, misschien kijk ik wel anders omdat ik zelf (op laag amateurniveau, dat wel) een verdedigend ingestelde speler ben.
[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 14-10-2019 10:41 ]
https://www.vtbl.nl/nieuw...B76Ti66qpHp2fH3zKoTvo3T2w
112 miljoen voor v/d Beek?

In de zomer 250Leon Zwiers schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:51:
De prijzen worden steeds gekker met die spaanse pers
https://www.vtbl.nl/nieuw...B76Ti66qpHp2fH3zKoTvo3T2w
112 miljoen voor v/d Beek?Voor dat bedrag zou ik m zelfs in de winter al gaan brengen.
Ook over Oranje gesproken, bijna alle landen spelen belabberd in uit wedstrijden ergens in oost europa, zonder publiek. Daarnaast heeft Oranje al een grote kans in een simpele pool terecht te komen op het EK, daarna moet je maar net geluk hebben een makkelijke tegenstander tegen te komen bij de laatste 16.
Wat ik wel zorgelijk vindt, is dat spelers als bergwijn en promes het bijna nooit laten zien in Oranje, het zegt al genoeg dat babel de voorkeur boven ze krijgt.
Het ligt juist voor de hand dat het bedrag in de zomer iets lager zal liggen. Maar 112 miljoen voor een tussentijdse overstap van deze belangrijke kracht vind ik redelijk klinken. Natuurlijk is het te veel: maar wil je een cruciale speler halverwege het seizoen weghalen bij een topclub dan betaal je ook maar lekker te veel.
Van der beek heeft maar de helft van het talent also ziyech en frenkie de jong. Hij heeft ook geen basis plaats in oranje. Ik denk dat Ajax 50 miljoen voor hem kan krijgen in de winter. Dan zou je ziyech, tadic of promes kunnen doorschruiven naar de 10 poisitie. Met dat geld kan Ajax er ook alles aan doen om bergwijn naar ajax te halen.snmght schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:39:
[...]
Het ligt juist voor de hand dat het bedrag in de zomer iets lager zal liggen. Maar 112 miljoen voor een tussentijdse overstap van deze belangrijke kracht vind ik redelijk klinken. Natuurlijk is het te veel: maar wil je een cruciale speler halverwege het seizoen weghalen bij een topclub dan betaal je ook maar lekker te veel.
Ik denk dat Ajax in de winter wel overbrug gaat als real madrid uit paniek 60 tot 70 miljoen biedt, zoals ik al zei hebben ze al spelers in de selectie die die positie zo kunnen opvullen.snmght schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:01:
@Nieuwevolger maar Ajax wil hem niet verkopen in de winter, zeker niet voor zijn marktwaarde (50 miljoen lijkt me redelijk). Dus wie in de winter toch zaken wil doen mag het dubbele neertellen. Gewoon een afschrikkende werking, evenzo die bizarre clausules van bijvoorbeeld Messi (700 miljoen).
Zijn ook 2 spelers waar je hem niet mee moet vergelijken.Nieuwevolger schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:58:
[...]
Van der beek heeft maar de helft van het talent also ziyech en frenkie de jong.
Dat lijkt mij weinig zeggen over Donny of zijn kwaliteiten, dat ligt aan de keuze van de bondscoach en de formatie waarin Oranje speelt.Hij heeft ook geen basis plaats in oranje.
50 miljoen in de winter? Dat gaat Ajax sowieso nooit doen, als het al in de winter is, dan kun je volle mep vragen natuurlijk.Ik denk dat Ajax 50 miljoen voor hem kan krijgen in de winter. Dan zou je ziyech, tadic of promes kunnen doorschruiven naar de 10 poisitie. Met dat geld kan Ajax er ook alles aan doen om bergwijn naar ajax te halen.
Daarnaast wilt hij zelf helemaal niet weg in de winter periode.
Met die houding had jij twee legendarische wedstrijden gemist op het EK2008Typhone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:34:
Ja 50/50 he. Speel je die eerste wedstrijd op het EK dan sta je al snel met lege handen en kun je naar huis. Speel je die tweede wedstrijd dan kun je ver komen. Maar de vorm van Oranje vind ik ver te zoeken. De Ligt slecht, Frenkie slecht, V Dijk slecht enz enz. En als het even niet loopt komt De Roon.
Kwalificatie voor dat toernooi was tenenkrommend slecht (zie mijn post van een paar dagen terug). Iedereen wist dat we na drie wedstrijden naar huis konden in een poule met Italië en Frankrijk (WK-finalisten). Dat liep even anders
Andersom was 2012 een goede kwalificatie en een ruk toernooi.
Ik denk dat je beter een matige kwalificatie kan hebben waardoor je als team met de neus op de feiten wordt gedrukt.
[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-10-2019 12:26 ]
Nederland speelde vooral heel sterk in de wedstrijden in 2011, in 2012 was het al heel wat minder.Dr. Strangelove schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:24:
[...]
Met die houding had jij twee legendarische wedstrijden gemist op het EK2008
Kwalificatie voor dat toernooi was tenenkrommend slecht (zie mijn post van een paar dagen terug). Iedereen wist dat we na drie wedstrijden naar huis konden in een poule met Italië en Frankrijk (WK-finalisten). Dat liep even anders
Ik denk dat je beter een matige kwalificatie kan hebben waardoor je als team met de neus op de feiten wordt gedrukt.
Dat gezegd, Bijna geen één land is overtuigend tijdens de kwalificaties, daarnaast hoef je ook helemaal geen goed voetbal te spelen om hoog te eindigen op een toernooi, kijk naar portugal in 2016 (die hadden 3x gelijk gespeeld in de pole fase) of Frankrijk die heel laf speelde op het WK, maar verdedigend gewoon heel sterk waren.
Was gewoon een simpele kwalificatie, alleen de laatste uitwedstrijd tegen Zweden waarin niks op het spel stond werd verloren.
[ Voor 35% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-10-2019 12:40 ]
Thuis tegen Zweden in 2011 speelde ze toen een hele goeie pot, maar wat ik mij ervan kan herinneren, zat het zwakke EK in 2012 er ook beetje aan te komen. Ronaldo speelde van der wiel toen helemaal vierkant, sowieso was de verdediging van Oranje echt heel slecht die hele periode.Dr. Strangelove schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:39:
Uhm Nederland speelde in 2012 helemaal geen qualifiersDie vriendschappelijke wedstrijden zou ik sowieso buiten beschouwing laten, daarvan heb ik er nooit één gezien die de moeite waard was. Nou ja, die 5-5 tegen België in 1999 geloof ik was wel grappig.
Was gewoon een simpele kwalificatie, alleen de laatste uitwedstrijd tegen Zweden waarin niks op het spel stond werd verloren.
Van der Wiel, ik zie nu dat hij is gestopt, totaal niet meegekregen. Hij heeft verkeerde stap gezet door naar PSG te gaan vind ik. Hij had toch wel het talent om een goede RB te zijn. Hij was misschien ook wel de oplossing geweest voor ons probleem op die positie, maar zijn echte kunnen heeft ie nooit laten zien.Nieuwevolger schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:27:
[Afbeelding]
Lijst met de 50 meest beolvende talenten uit 2007, opgesteld door world soccer magazine. Een stuk of 10 hebben het echt waar kunnen maken.
Maar van die 50 zijn er zeker weinig die de echte top hebben gehaald. Wel grappig om paar namen te googlen en kijken waar ze nu spelen of niet meer spelen.
En Kerlon natuurlijk, de man van de zeehondendribbel
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Van dat lijstje was Alexander Pato toch echt het grote talent, hij liet het meteen zien bij AC milan, wat destijds een Europese topclub was.
Had anderhalf seizoen lang echt een top vorm, toen zei men dat hij naar de Europese top kon. En toen kakte hij volledig in.Qu3st schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:34:
[...]
Van der Wiel, ik zie nu dat hij is gestopt, totaal niet meegekregen. Hij heeft verkeerde stap gezet door naar PSG te gaan vind ik. Hij had toch wel het talent om een goede RB te zijn. Hij was misschien ook wel de oplossing geweest voor ons probleem op die positie, maar zijn echte kunnen heeft ie nooit laten zien.
Maar van die 50 zijn er zeker weinig die de echte top hebben gehaald. Wel grappig om paar namen te googlen en kijken waar ze nu spelen of niet meer spelen.
Nou ja men, eerder zijn zaakwaarnemer, die natuurlijk snel wilde cashen.Deadsy schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:03:
[...]
Had anderhalf seizoen lang echt een top vorm, toen zei men dat hij naar de Europese top kon. En toen kakte hij volledig in.
Iedereen mag kritiek krijgen (als het terecht is) maar met 5 goals en 2 assists in 6 wedstrijden doet Wijnaldum het gewoon heel erg goed in deze kwalificatiereeks.Terranova schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:24:
[...]
Blijkbaar scorebord-journalistiek ook. Wijnaldum heeft ook zat slechte wedstrijden gespeeld, maar omdat hij nu 2x scoort mag hij geen kritiek krijgen?
Scorebord of niet, Wijnaldum mag van mij voorlopig blijven
Weinig? Het ligt er vooral aan hoe je "echte top" omschrijft. Maar ik vind dat er best veel namen de top hebben bereikt. Echte top is meer jaren de beste van je positie, prijzen etc: Cannavaro, Ronaldo, Messi, Iniesta, Xavi, Ronaldo (BRA). Dat is er maar voor weinig weggelegd, zeker als je dat per jaar zou bekijken.Qu3st schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:34:
[...]
Van der Wiel, ik zie nu dat hij is gestopt, totaal niet meegekregen. Hij heeft verkeerde stap gezet door naar PSG te gaan vind ik. Hij had toch wel het talent om een goede RB te zijn. Hij was misschien ook wel de oplossing geweest voor ons probleem op die positie, maar zijn echte kunnen heeft ie nooit laten zien.
Ik vind juist dat deze lijst vol staat met toppers: Bale, Aguero, Di Maria, Benzema, Countrao, Fellaini, Kroos, mata, Ozil, Richards, Rakitic. Daarna heb je er een paar die wel bij een topclub spelen/hebben gespeeld zoals Walcott en Benaga.
PSN: Curvaa_
Over die namen heb ik het ook niet echt, die hebben het zeker gehaald, en dan beschrijf ik de echte top dat ze daadwerkelijk een basisplaats in 1 van de topploegen in de topcompetities hebben gehaald. En dan structureel. Dat hebben Rakitic, Bale, Di Maria wel gedaan imho.Curva schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:31:
[...]
Weinig? Het ligt er vooral aan hoe je "echte top" omschrijft. Maar ik vind dat er best veel namen de top hebben bereikt. Echte top is meer jaren de beste van je positie, prijzen etc: Cannavaro, Ronaldo, Messi, Iniesta, Xavi, Ronaldo (BRA). Dat is er maar voor weinig weggelegd, zeker als je dat per jaar zou bekijken.
Ik vind juist dat deze lijst vol staat met toppers: Bale, Aguero, Di Maria, Benzema, Countrao, Fellaini, Kroos, mata, Ozil, Richards, Rakitic. Daarna heb je er een paar die wel bij een topclub spelen/hebben gespeeld zoals Walcott en Benaga.
Maar de volgende namen, waar ik zelfs sommige niet eens van ken, zijn toch echt niet uitgegroeid tot die wereldtoppers.
- Sadick Adams
- Bojan Krkic
- Breno Borges
- Gerardo Bruna
- Macauley Chrisantus
- Aarón Ñíguez
- Kermit Erasmus
En dat is nog maar een kleine selectie. Maar Walcott vind ik dan weer niet iemand die echt zijn grote talent heeft laten zien, was leuk bij Arsenal maar niet echt een Bale bijvoorbeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 14-10-2019 15:46 ]
Dat zijn zeker mooie statistieken en zeker belangrijk. Maar als Nederlanders zijn wij over het algemeen gewend geraakt aan mooi voetbal na resultaten. Dus dat hoeft niet te betekenen dat Wijnaldum ook daadwerkelijk goede heeft gespeeld. Dat is wat ik met scorebord-journalistiek bedoelde. Al was het meer omdat iemand hier het op clubvoorkeur gooide vanwege de kritiek.VHS schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:56:
[...]
Iedereen mag kritiek krijgen (als het terecht is) maar met 5 goals en 2 assists in 6 wedstrijden doet Wijnaldum het gewoon heel erg goed in deze kwalificatiereeks.
Ja, daar heb je de stuk of 10 die Nieuwevolger zelf ook al aanhaalde. Voor een lijstje met "most exciting teenage footballers" vind ik het weinig die de echte top hebben gehaald. Blijkbaar maakt ~75% het niet waar.Curva schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:31:
[...]
Weinig? Het ligt er vooral aan hoe je "echte top" omschrijft. Maar ik vind dat er best veel namen de top hebben bereikt. Echte top is meer jaren de beste van je positie, prijzen etc: Cannavaro, Ronaldo, Messi, Iniesta, Xavi, Ronaldo (BRA). Dat is er maar voor weinig weggelegd, zeker als je dat per jaar zou bekijken.
Aan de andere kant: exciting teenage footballer kun je een jaar of 3 zijn (17, 18 en 19), waarna je een jaar of 12 senior carriere hebt. Als je dan voor de "echte top" ook een groep van (de) 50 (beste) spelers neemt dan ligt daar rekenkundig al in besloten dat driekwart afhaakt.
Regeren is vooruitschuiven
Nr 1, Frankrijk, op giroud na hebben ze op elke positie hele goeie spelers.
Nr 2, Portugal en Nederland, hebben op de helft van de posities hele goeie spelers, met wat opvulling hier en daar.
Nr 3, Duitsland en Belgie, beide landen hebben goeie spelers, maar sommige zijn ook over hun top heen
Nr 4, Italy, Spanje, Engeland en kroatie, hebben een paar goeie spelers, maar hebben ook zwakke plekken.
Terug komend op dat lijstje, Higuain, Sergio ramos, marcelo en Messi missen op dat lijstje. Al denk ik dat messi en ramos en niet opstaan omdat ze al een basis plek hadden bij hun club.
[ Voor 17% gewijzigd door Nieuwevolger op 14-10-2019 16:05 ]
Je bent er vroeg bij met een favorieten lijstjeNieuwevolger schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:03:
Om mijn favorieten voor het EK te ranken:
Nr 1, Frankrijk, op giroud na hebben ze op elke positie hele goeie spelers.
Nr 2, Portugal en Nederland, hebben op de helft van de posities hele goeie spelers, met wat opvulling hier en daar.
Nr 3, Duitsland en Belgie, beide landen hebben goeie spelers, maar sommige zijn ook over hun top heen
Nr 4, Italy, Spanje, Engeland en kroatie, hebben een paar goeie spelers, maar hebben ook zwakke plekken.
Terug komend op dat lijstje, Higuain, Sergio ramos, marcelo en Messi missen op dat lijstje. Al denk ik dat messi en ramos en niet opstaan omdat ze al een basis plek hadden bij hun club.
Als Frankrijk zo speelt als op het WK zijn ze zeker topfavoriet. Of het echt leuk is is dan weer een andere vraag.
Nederland zou ik na die wedstrijd uit tegen Duitsland eerder op plek 3 zetten, maar naar afgelopen week zijn ze voor mij echt niet nummer 2 favoriet. Er zijn zo meer diepte dan hoogtepunten, en dat naast minutenlang wandelvoetbal. Die grote talenten van AZ en PSV zouden wel helpen, maar of die dan al goed genoeg zijn om ons tot favoriet te maken vraag ik me af. En ik hoop dat de spelers die er nu staan, ook meer risico durven te nemen en beter ingespeeld gaan raken op elkaar.
België en Duitsland zijn voor mij ook wel favorieten. België meer vanwege hun ervaring in de top. En bij Duitsland staat er ook een grote groep talenten klaar om die 'oudjes' te gaan vervangen. Maar net als bij Nederland is het natuurlijk de vraag of zij dan al goed genoeg zijn om Duitsland te helpen.
Nou in zijn 2e seizoen als basis speler was hij echt goed.Qu3st schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:38:
[...]
Nou ja men, eerder zijn zaakwaarnemer, die natuurlijk snel wilde cashen.
Maar in plaats van dat hij dat niveau vast hield of beter werd kakte hij in en nadat hij een seizoen lang bizar slecht was mocht hij vertrekken .
Ramos is van '86, Messi van juni '87, die waren dus geen tieners meer toen dit lijstje werd gemaakt (november 2007). Higuain was nog net wel tiener (is van december '87), maar zijn eerste seizoenen bij Real was hij helemaal niet onomstreden.Nieuwevolger schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:03:
Ik vind het trouwens ontzettend lastig om voetballers te bedenken die je met terugwerkende kracht op de lijstje zou moeten zetten. Wat zijn nou topspelers die nu 29 - 32 zijn. Bonucci had er op gekund, en Busquets.
Bale bij Tottentham, zag iedereen toch hoe goed hij was? En als ik hem nu zie en toen vindt ik daar geen wereld van verschil tussen zitten.
Fellaini en Countrao zijn toch geen echte toppers geworden, niet wat ik top noem in elk geval. En wie is Richards?Curva schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:31:
[...]
Maar misschien is dat dus ook logischT-MOB schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:59:
[...]
Aan de andere kant: exciting teenage footballer kun je een jaar of 3 zijn (17, 18 en 19), waarna je een jaar of 12 senior carriere hebt. Als je dan voor de "echte top" ook een groep van (de) 50 (beste) spelers neemt dan ligt daar rekenkundig al in besloten dat driekwart afhaakt.
[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 14-10-2019 19:53 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Micah Richards, staat er gewoon bij.
Die kon ik me dus niet eens meer herinneren. Was toch niet meer dan een modale verdediger?
Toch bijna 200 wedstrijden voor City, niet verkeerd ook al was City niet de hele tijd al de topclub die het nu isD-e-n schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:35:
[...]
Die kon ik me dus niet eens meer herinneren. Was toch niet meer dan een modale verdediger?
Ja we gooiden Italië en Frankrijk eruit, waren topfavoriet voor de eindzege en meteen de eerste wedstrijd erna vlogen we er kansloos af tegen Rusland. Pepperidge Farm remembers.Dr. Strangelove schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:24:
[...]
Met die houding had jij twee legendarische wedstrijden gemist op het EK2008
[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 14-10-2019 21:01 ]
Niet altijd.naitsoezn schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:58:
Volgens mij was de regel juist dat je beter geen goed WK gespeeld kon hebben vooraf aan een EK: Verliezend finalist op een WK doet het nooit goed op het opvolgende EK ofzo
Spanje won het EK van 2012.
Portugal zat niet echt in de lijn der verwachtingen imo, beetje hetzelfde als Denemarken '92 en Griekenland '04 als je het mij vraagt.
Ik denk dat Frankrijk wel gaat winnen, al hoop ik stiekum wel dat Kroatië (weer) kan gaan stunten. Ben een beetje verliefd geworden op dat team op het WK.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
24-24 punten
30 voor 1 tegen
Die liggen er dus in de eerste ronde uit
Telegraaf: "Ten Hag onder hoogspanning richting Lille"naitsoezn schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:07:
https://www.vi.nl/nieuws/...-met-treinreis-naar-lille
All aboard the hype-train ns-train
Dit is echt al de zoveelste keer dat de Engelse ploeg daar last van heeft. Waarom stappen die lui niet gewoon lekker het veld af, de bus in en lekker pleite maken? Jammer dat onze oost-europese buurlanden nog niet snappen dat racisme echt niet meer kan, en eigenlijk nog nooit gekund heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 15-10-2019 08:51 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat begrijp ik ook niet. Vooraf was er door meerdere spelers kenbaar gemaakt dat ze dat zouden doen (van het veld afstappen) en vervolgens tijdens de wedstrijd gewoon door blijven spelen...Gunner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:50:
Engelse bond maant UEFA tot actie na racisme: ’Dit is onaanvaardbaar’
Dit is echt al de zoveelste keer dat de Engelse ploeg daar last van heeft. Waarom stappen die lui niet gewoon lekker het veld af, de bus in en lekker pleite maken? Jammer dat onze oost-europese buurlanden nog niet snappen dat racisme echt niet meer kan, en eigenlijk nog nooit gekund heeft.
wellicht zijn ze bang dat ze dan alsnog een reglementaire nederlaag krijgen, dat zou me niet verbazen van die ruggengraatloze UEFA.demo31051987 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:53:
[...]
Dat begrijp ik ook niet. Vooraf was er door meerdere spelers kenbaar gemaakt dat ze dat zouden doen (van het veld afstappen) en vervolgens tijdens de wedstrijd gewoon door blijven spelen...
Neenee, was absoluut geen sprake van racisme. In Bulgarije kennen ze racisme niet eens, in Engeland daarentegen...Gunner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:50:
Engelse bond maant UEFA tot actie na racisme: ’Dit is onaanvaardbaar’

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 15-10-2019 08:56 ]
(ik twijfel even tussen het topic over het conflict in het midden oosten maar dan toch maar even hier)naitsoezn schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:55:
[...]
Neenee, was absoluut geen sprake van racisme. In Bulgarije kennen ze racisme niet eens, in Engeland daarentegen...![]()
Ik schrik hier serieus van. Dit soort provocatie als gevolg van indoctrinatie?
Gunner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:59:
[...]
(ik twijfel even tussen het topic over het conflict in het midden oosten maar dan toch maar even hier)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er wordt heel vaak met veel meel in de mond gesproken over het niet politiseren van sport, maar wanneer despoten als Erdogan en hun (bewust dom gehouden met veel indoctrinerende propaganda) voetvolk en 5e colonne (denk aan de Duitse Turken) dit soort vertoningen organiseren - spontaan is het uiteraard niet - dan kan dat vrijwel zonder consequenties.
Wat mij betreft komt Turkije geen enkele UEFA-gerelateerde competitie of toernooien meer binnen, na dit soort vertoningen.
Direct al deze spelers persoonlijk voor onbepaalde tijd schorsen voor elke UEFA-gerelateerde competitie / voorronde / toernooi en het hele team een dikke puntenaftrek... en bij de volgende gelegenheid nog zo’n show, en dan doe je nooit meer mee.
/mijn persoonlijke mening.
En ik zou hetzelfde zeggen voor elke andere nationaliteit, despoot of anderszins misbruik van sport / voetbal als voortzetting van de vijandelijkheden op het grasveld.
Bedenk hoeveel problemen deelname van dit soort teams in andere landen met zich meebrengen. ‘Supportersrellen’ zijn zo georganiseerd, ‘false flag’-operaties, etc.
Zelfs Putin heeft zich (vziw) nog niet tot dit soort praktijken verlaagd...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
4 jaar uitsluiten die bende. En die Balakov nog een paar jaar extra.naitsoezn schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:55:
[...]
Neenee, was absoluut geen sprake van racisme. In Bulgarije kennen ze racisme niet eens, in Engeland daarentegen...![]()
Al geldt dag overigens ook voor Italie, waar Cagliari er bijvoorbeeld maar mee weg blijft komen. Als de UEFA en FIFA dit echt willen bestrijden leggen zij gewoon schorsingen op.
Wel jammer overigens dat Engelse spelers vantevoren zeggen van het veld te lopen en uiteindelijk toch gewoon doorspelen. Heb dan ballen en loop ook van het veld af, pas dan krijgt dit echt de aandacht die het verdient.
Helemaal mee eens. Maar ja, de UEFA en ingrijpen...Ramzzz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:34:
[...]
offtopic:
Er wordt heel vaak met veel meel in de mond gesproken over het niet politiseren van sport, maar wanneer despoten als Erdogan en hun (bewust dom gehouden met veel indoctrinerende propaganda) voetvolk en 5e colonne (denk aan de Duitse Turken) dit soort vertoningen organiseren - spontaan is het uiteraard niet - dan kan dat vrijwel zonder consequenties.
Wat mij betreft komt Turkije geen enkele UEFA-gerelateerde competitie of toernooien meer binnen, na dit soort vertoningen.
Direct al deze spelers persoonlijk voor onbepaalde tijd schorsen voor elke UEFA-gerelateerde competitie / voorronde / toernooi en het hele team een dikke puntenaftrek... en bij de volgende gelegenheid nog zo’n show, en dan doe je nooit meer mee.
En ik zou hetzelfde zeggen voor elke andere nationaliteit, despoot of anderszins voetbal als voortzetting van de vijandelijkheden op het grasveld.
Bedenk hoeveel problemen deelname van dit soort teams in andere landen met zich meebrengen. ‘Supportersrellen’ zijn zo georganiseerd, ‘false flag’-operaties, etc.
De spits van FC St. Pauli is door de club ontslagen na deze actie of nadat hij deze actie goedkeurdeGunner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:59:
[...]
(ik twijfel even tussen het topic over het conflict in het midden oosten maar dan toch maar even hier)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Der FC St. Pauli stellt Cenk #Sahin mit sofortiger Wirkung frei.
— FC St. Pauli (@fcstpauli) 14 oktober 2019
Alle Infos 👇🏼#fcsp https://t.co/EVg8Zv5I8j
De reacties daaronder van allemaal nationalistische Turken zijn trouwens echt om te kotsen

[ Voor 11% gewijzigd door JanW op 15-10-2019 09:42 ]
helemaal mee eens!Ramzzz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:34:
[...]
offtopic:
En ik zou hetzelfde zeggen voor elke andere nationaliteit, despoot of anderszins misbruik van sport / voetbal als voortzetting van de vijandelijkheden op het grasveld.
ik snap het sowieso niet zo goed van sommige spelers zoals bijvoorbeeld Ozil die de grote leider zelfs getuige liet zijn op zijn bruiloft. Die Ozil is fucking opgegroeid in Duitsland, heeft geleeft met de vrijheid van het westen en heeft dan toch niet het overzicht om te zien dat hij voor een propaganda karretje wordt gespannen
Goed dat ze dit nu gaan doen maar dit had natuurlijk meteen vanaf het begin gemoeten.Bij een VAR-ingreep zal op de videoschermen aangegeven worden wat de reden van de ingreep is, zodat duidelijk is voor het publiek waarom het spel stilligt.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ramzzz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:34:
[...]
offtopic:
Als een Megan Rapinoe zich uitspreekt staan we met zijn allen te juichen. Het lastige is dat een poltieke boodschap vooral opvalt als hij tegen je eigen opvattingen ingaat. En als je er goed naar kijkt is eigenlijk heel veel uit te leggen als politiek. Wat dat betreft ben ik niet zo'n voorstander van het verbieden. Imho kun je het beter laten gebeuren en de discussie en consequenties lekker aan de maatschappij laten. Zo'n spits die uit de selectie van zijn club wordt gezet. Franse poltici die de wedstrijd boycotten, etc.
Trouwens, als je als bond zo graag politiek en sport gescheiden wil houden kun je beter ook niet elke wedstrijd starten met een (poltieke) antiracisme-boodschap. Niet dat ik voor racisme ben, maar ik vind het wel potsierlijk. Alsof je elke hollywoodfilm start met de melding dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn #metoo. Als je het echt zo belangrijk vind kwaak je er niet over, maar handel je ernaar. Dus dan laat je Bulgarije 10 thuiswedstrijden zonder publiek spelen.
Ik heb afgelopen weekend naar het WK rugby gekeken.gws24 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:42:
https://www.ad.nl/nederla...n-in-eredivisie~ad1d5d96/
[...]
Goed dat ze dit nu gaan doen maar dit had natuurlijk meteen vanaf het begin gemoeten.
Daar hebben ze ook een soort VAR, maar dan wordt de beslissing wel door de scheidsrechter aan het hele stadion uitgelegd. Je kan zelfs het overleg volgen, voor de beslissing komt.
Het vreet tijd, en dat vind ik bij voetbal toch wat minder wenselijk, maar iedereen weet waar ie aan toe is.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.