Ik vind het vooral idioot dat ze een deel zonder VAR spelen, scheids en grensrechters zijn onzekerder geworden met de VAR wat ik op zich positief vind. Immers bij twijfel gaat het door tenzij VAR dan anders aangeeft.Hackus schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:28:
Wat een baggerzootje was dat gister zeg. Man man, dit moet echt verbeteren. Had ook veel te maken met de overtredingen van Paok, maar toch. net als tegen Emmen i de laatste fase beslist.
nog ff over de VAR, je ziet zoals ik al eerder zei gebeuren dat scheidsrechters onzeker worden. Voor mij nog steeds niets dat hele VAR gebeuren
Echter door deze ronden zonder VAR te spelen, moeten ze bij twijfel weer zelf beslissen. Waar de VAR er juist voor zorgt dat die twijfel wordt weggenomen wanneer dat nodig is (corrigeren van de scheidsrechter) valt dat backup plan nu volledig weg. Resultaat: Scheidsrechters nemen dezelfde twijfelachtige beslissingen, maar nu is er geen VAR om te corrigeren. Ik denk dat wanneer afgelopen jaar geen 'VAR' jaar was geweest, de wedstrijd heel anders was gelopen, net als dat het een andere wedstrijd zou zijn geweest met een VAR erbij.
Ik ben op zich voor de VAR omdat het e.e.a. eerlijker kan/ meot maken, waar ik op tegen ben is dat het soms wel / soms niet wordt gebruikt en dat er nog best vaak wat mis gaat, of een VAR niet ingrijpt waar dat wel wenselijk was. Het is nu allemaal veel te interpretabel, waar het juist zwart wit zou moeten zijn.