[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 157 Laatste
Acties:
  • 253.217 views

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 16:37

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:38:
[...]

Ik denk dat tijd niet voldoende is. Blind gaat echt terug naar achteren moeten. Er is niemand die de boel nu goed neerzet. Jammer voor Martinez, maar is niet anders.
Die speelde op 6 niet slecht zaterdag hoor.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 10:55

Vos

AFCA

toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:38:
[...]

Ik denk dat tijd niet voldoende is. Blind gaat echt terug naar achteren moeten. Er is niemand die de boel nu goed neerzet. Jammer voor Martinez, maar is niet anders.
Martinez en Blind omwisselen? Al is Alvarez denk ik basisklant voor centraal achterin.
Typhone schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:39:
[...]

Wel in de potjes waar het er om ging. Emmen is natuurlijk een makkie voor Ajax.

[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 13-08-2019 22:40 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 16:09
Typhone schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:39:
[...]

Idd Blind moet op 6 en niet op links.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-11 15:48

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:36:
[...]

Nou @Holkers , ik heb zo te zien net een bier date met @HanG-BuiK-ZwijN voor je gefixxed >:)
Jij het bier ik de muziek :+ also H en A is doodstraf :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-11 16:41
De passing was vooral slecht, hoop dat dit de volgende ronde beter is.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:23
BeToBe schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:33:
[...]

En terecht. Na de wedstrijd nog naar de scheids lopen is prima, maar om als een stel dolle honden op de scheids af te rennen en allemaal gebaren maken, dat moet je gewoon niet doen.
Ik heb nu geen tijd om te Googlen, maar durf jij je hand in het vuur te steken dat er niet van elke Nederlandse club filmpje van een dergelijke reactie na een wedstrijd te vinden is?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Deadsy
Was de voorzitter soms naar beneden gekomen?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:54
Zo. Ajax dramatisch gespeeld. Geluk met de scheids, maar wel lekker door. Punten voor NL binnen.

Overmars moet nog aan het werk, er staat nu geen CL waardige ploeg. In de as en de verdeding moet er wat bij. Middenveld matig, rechterkant verdediging matig.

Aanval niet scherp, erg veel kansen nodig gehad, was vorig jaar ook al problematisch

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 13-08-2019 22:43 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 13:31
Deadsy schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:41:
[...]

Was de voorzitter soms naar beneden gekomen?
Hahaha, hij was "gesignaleerd" :+ .

• Vos

Vos

AFCA

Martinusz schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:40:
[...]

Idd Blind moet op 6 en niet op links.
Mag van mij op 6, als er maar spelers verdedigend denken. Daar schort het nu aan. Wordt veel te veel ruimte weg gegeven.

• mavaros
  • Laatst online: 18:26
Tomba schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:31:
[...]

Misschien beetje eelt op je ziel kweken dan :) (of je voorstellen hoe het als PSV fan in dit topic is ;) )

Ik meen het oprecht, volgens mij stond hele topic achter Ajax :)F
Sterker nog de meest negatieve opmerkingen komen van Ajacieden volgens mij.
Modbreak:Nu kappen met het trollen

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 13-08-2019 23:06 ]

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:41:
Zo. Ajax dramatisch gespeeld. Geluk met de scheids, maar wel lekker door.

Overmars moet nog aan het werk, er staat nu geen CL waardige ploeg. In de as en de verdeding moet er wat bij. Middenveld matig, rechterkant verdediging matig.

Aanval niet scherp, erg veel kansen nodig gehad, was vorig jaar ook al problematisch
In de verdediging hoeft er niets bij.
Alvarez en Schuurs zullen de plek rechts invullen en Martinez doet het goed.

Probleem is vooral het middenveld, de Jong deed bizar veel verdedigend werk en was ook snel waardoor hij een counter vaak kon kapot maken.
Die snelheid heeft Blind niet.

rechtsback positie zou ik een tijdje door Dest laten invullen kijken of hij het aankan.
Mazraoui gewoon verkopen.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 15:55

ST10©DE

Dus.............

Blind is echt te traag voor het middenveld. Naar mijn bescheiden mening rendeert hij het best als LCV. Zijn positiespel is echt super, daarmee kan hij zijn traagheid en minder loopvermogen in de verdediging beter compenseren dan op het middenveld. In de eredivisie gaat het nog, maar op Europees niveau merk je duidelijk dat het tempo op het middenveld te hoog voor hem is.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik denk dat er wel een CL waardigr ploeg staat maar de poppen nog niet op de juiste plek. Ik begrijp echter niks van het feit dat in de voorbereiding allemaal andere mensen spelen dan nu. Mazraoui weer inpassen enz enz. Marin is de enige die echt niet goed draait vind ik. Heel flets.

• LZ86
Mag hopen dat PAOK verbannen wordt van het europese toneel, en een schorsing van wat jaren krijgt. Zo die 4e man belagen moet toch niet kunnen..........

• Vos

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:41:
Zo. Ajax dramatisch gespeeld. Geluk met de scheids, maar wel lekker door. Punten voor NL binnen.

Je kan het ook overdrijven. Vorig jaar CL voorronde vergeten?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

LASK Linz is wel door... matig.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:23

Quad

Doof

Tadic begint ook steeds beter de Nederlandse taal te spreken. Het luisteren gaat 'm uitstekend af.
Mooie ontwikkeling, toont wel hoe hij in het zijn project staat.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-11 18:55
Ajax mist een speler die kan lezen waar de bal valt bij de omschakeling. Frenkie was daar een koning in, maar Blind is te traag en positioneert zich daarom te ver naar achter en kan niet instappen.

Marin zou dat kunnen maar die stond stijf van de zenuwen vandaag. Heb wel vertrouwen dat het kan komen maar kost tijd en tegendoelpunten.

Maar Ajax en de fans mogen zo blij zijn dat Ziyech bijgetekend heeft. Zonder hem speel je randje EL, zo bepalend voor dit spel

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:44
Typhone schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:44:
Ik denk dat er wel een CL waardigr ploeg staat maar de poppen nog niet op de juiste plek.
Dat bedoel ik ook :)
De spelers zijn prima imo maar lang niet iedereen haalt zijn niveau (vam vorig jaar) en/of is bereid iets harder te lopen om fouten van anderen te corrigeren. Als het met deze spelers gaat lopen wordt het wederom een seizoen met mooi voetbal, daar ben ik van overtuigd. Marin en Martinez zie ik het ook wel in zitten d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Duidelijk interview met Donnie. Lijkt er toch wel op dat hij blijft bij Ajax *Fingers crossed*

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Oh oooh... Overmars krijgt een telefoontje

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martinusz
Han schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:49:
Oh oooh... Overmars krijgt een telefoontje
Nee joh loopt nu naar Jack om te melden dat Donny blijft :)

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:35
Ik word altijd zenuwachtig als Ten Hag wordt geïnterviewd, die gast doet zo nerveus

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

ph4ge schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:41:
[...]

Ik heb nu geen tijd om te Googlen, maar durf jij je hand in het vuur te steken dat er niet van elke Nederlandse club filmpje van een dergelijke reactie na een wedstrijd te vinden is?
Zo’n reactie? Ja, dat durf ik wel. Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat een scheids zoveel gele kaarten na de wedstrijd geeft.

Je kan moeilijk ontkennen dat het ontzettende gekken zijn bij PAOK. Het is niet voor niets dat ze direct na het fluitsignaal 5(!) beveiligers om de vierde official zetten.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:40:
[...]

Martinez en Blind omwisselen? Al is Alvarez denk ik basisklant voor centraal achterin.

[...]

Wel in de potjes waar het er om ging. Emmen is natuurlijk een makkie voor Ajax.
Tja thuis tegen Emmen. Dat is niet het niveau waarop we moeten beoordelen of alles goed staat.
Ik heb geen idee hoe sterk Alvarez opbouwend is.

Misschien moet je Schuurs zelfs wel op 6 proberen, voor Blind en Alvarez. Die heeft een goede inspeelpass en ook een goed afstandschot.

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 13-08-2019 22:55 ]

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:52:
[...]

Tja thuis tegen Emmen. Dat is niet het niveau waarop we moeten beoordelen of alles goed staat.
Ik heb geen idee hoe sterk Alvarez opbouwend is.
Gewoon bal afpakken en inleveren bij een middenvelder of back/vleugelspeler, je hoeft geen genie te zijn voor het spel van Ajax hoor :p

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:54:
[...]

Gewoon bal afpakken en inleveren bij een middenvelder of back/vleugelspeler, je hoeft geen genie te zijn voor het spel van Ajax hoor :p
Dat is nog nooit de rol van de 6 geweest bij Ajax ;)

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:57:
[...]

Dat is nog nooit de rol van de 6 geweest bij Ajax ;)
Alvarez op RCV :) ;)

• Superkiwi
Dit was zoals verwacht een lastige horde. Apoel Nicosia zou toch van een iets minder caliber moeten zijn, zeg ik zonder ze te onderschatten.

• toolkist
  • Niet online
Dat lijkt mij ook. Maar wie dan op 6?
Met Blind op 6 ga je kapot gespeeld worden tegen betere tegenstanders.

Verwijderd

Marin valt mij nog wat tegen. Wat traag, net als Schöne en ook Masraoui. Snelheid op het middenveld is wat er eigenlijk nodig is.

Edit: ja, Schöne is weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2019 23:01 ]

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:59:
[...]

Dat lijkt mij ook. Maar wie dan op 6?
Met Blind op 6 ga je kapot gespeeld worden tegen betere tegenstanders.
Dat is echt onzin, Blind op 6 is beter dan op links midden. Of gaan we nu beweren dat Blind langzamer is dan Schone die vorig jaar haast alle wedstrijden op 6 stond?

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:03:
[...]

Dat is echt onzin, Blind op 6 is beter dan op links midden. Of gaan we nu beweren dat Blind langzamer is dan Schone die vorig jaar haast alle wedstrijden op 6 stond?
Toen had je Frenkie erbij die veel compenseerde.

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:04:
[...]

Toen had je Frenkie erbij die veel compenseerde.
Dus ligt het probleem niet bij Blind, maar bij de speler die op links/rechts midden staat ;)
Donny geen twijfel over natuurlijk, ook al was die verdedigend vandaag minder. Op links moet je dus een goede speler zien te zetten, weet niet of Marin daarvoor geschikt is.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:44:
[...]

Je kan het ook overdrijven. Vorig jaar CL voorronde vergeten?
Vorig jaar is het enige jaar dat ik kan herinneren dat de voorrondes redelijk probleemloos gingen, dit jaar is de start duidelijk minder.

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:07:
[...]

Dus ligt het probleem niet bij Blind, maar bij de speler die op links/rechts midden staat ;)
Donny geen twijfel over natuurlijk, ook al was die verdedigend vandaag minder. Op links moet je dus een goede speler zien te zetten, weet niet of Marin daarvoor geschikt is.
Dan blijf je achterin de chaos houden. Ten Hag probeert de coaching achterin nu op te vangen door Veltman daar neer te zetten maar dat is bij voorbaat kansloos, hij en de boel goed neerzetten.
Martinez en Alvarez hebben het druk zat met zelf aanpassen en spreken de taal niet (en ik gok ook geen Engels), dus van hen kun je dat ook niet verwachten. Schuurs moet zelf ook nog wennen aan het niveau, dus heeft het ook druk genoeg met zichzelf.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er zijn een hoop zaken waar getweaked moet worden. Zo zie ik echt geen positieve verbetering op het middenveld nu Mazraoui een linie naar voren is geschoven. Sterker nog, ik vind hem minder als RB en daar vond ik het al niet wat. Wat dat betreft ben ik toch blij met Veltman, die staat gewoon weer te ballen als RCV en anders op RB. Netjes hoor, na afgeschreven te zijn. Martinez en Tagliafico worden de kaartenpakkers dit jaar, da's al duidelijk.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Hectisch avondje in de Arena, was een heel merkwaardige wedstrijd. De Ajacieden lieten zich ook te veel uit de tent lokken waardoor de kaarten aan hun gegeven werden i.p.v. aan PAOK. Heb me in ieder geval niet verveeld.

Achteraf compenseerden de Jong en de Ligt heel veel zwakke plekken die je nu weer boven ziet komen drijven. De Ligt was verdedigd sterk en scoorde vaak bij spelhervattingen, dat mist Ajax echt nu. Veel te veel kansen nodig en achterin nog veel te zwak. Ben benieuwd of ten Hag het voor elkaar krijgt dat op te lossen en over nog versterking bij komt.

• toolkist
  • Niet online
Kanonnen bij Kopenhagen-Rode Ster Belgrado maakten ze het spannend. 6-7 na penalty's en iedereen heeft er 1 genomen. De 1e nemer van Kopenhagen miste uiteindelijk de beslissende

[ Voor 24% gewijzigd door toolkist op 13-08-2019 23:16 ]

• mavaros
  • Laatst online: 18:26
BeToBe schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:51:
[...]

Zo’n reactie? Ja, dat durf ik wel. Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat een scheids zoveel gele kaarten na de wedstrijd geeft.

Je kan moeilijk ontkennen dat het ontzettende gekken zijn bij PAOK. Het is niet voor niets dat ze direct na het fluitsignaal 5(!) beveiligers om de vierde official zetten.
Niet huilen joh. ;)

Het zijn Grieken en dat is alles. Een hoop geblaat en weinig wol.

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:11:
[...]

Dan blijf je achterin de chaos houden. Ten Hag probeert de coaching achterin nu op te vangen door Veltman daar neer te zetten maar dat is bij voorbaat kansloos, hij en de boel goed neerzetten.
Martinez en Alvarez hebben het druk zat met zelf aanpassen en spreken de taal niet (en ik gok ook geen Engels), dus van hen kun je dat ook niet verwachten. Schuurs moet zelf ook nog wennen aan het niveau, dus heeft het ook druk genoeg met zichzelf.
Martinez is al paar wedstrijden 1 van de betere achterin, Nico is nog matig, maar die kent het spelletje natuurlijk al wel. Ik zie niet in waarom je niet met Martinez in combinatie met Alvarez (of Schuurs) met daarvoor blind op 6 zou kunnen spelen. Goed wegzetten is ook maar beperkt, maar dat kan Blind vanaf 6 natuurlijk ook prima, daar hoeft hij niet een linie voor te zakken om dan ook nog Martinez daarvoor op te offeren (die juist sterk speelt).
Op RB heb je dan nog 3 keuzes, wil je ervaring zet je Veltman neer, wil je een vloeiendere aanvallende rechterkant met Ziyech dan zet je Mazraoui RB, of Dest maar die heb ik nog niet veel op RB gezien.

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:19:
[...]

Martinez is al paar wedstrijden 1 van de betere achterin, Nico is nog matig, maar die kent het spelletje natuurlijk al wel. Ik zie niet in waarom je niet met Martinez in combinatie met Alvarez (of Schuurs) met daarvoor blind op 6 zou kunnen spelen. Goed wegzetten is ook maar beperkt, maar dat kan Blind vanaf 6 natuurlijk ook prima, daar hoeft hij niet een linie voor te zakken om dan ook nog Martinez daarvoor op te offeren (die juist sterk speelt).
Op RB heb je dan nog 3 keuzes, wil je ervaring zet je Veltman neer, wil je een vloeiendere aanvallende rechterkant met Ziyech dan zet je Mazraoui RB, of Dest maar die heb ik nog niet veel op RB gezien.
Zo neerzetten zou ook mijn voorkeur hebben, maar ik betwijfel of dat gaat werken.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-11 21:23

InFamous

excommunicado

Ik zie weinig anders dan het begin van seizoen 2018/2019 eerlijk gezegd. Er is een hoop uit het team gehaald en zoals ik al eerder zei is het nog geen dream team zoals vorig jaar. Je ziet dat de spelers gewoon nog niet lekker op elkaar zijn ingespeeld en dat heeft gewoon tijd nodig, dit is immers pas officiële wedstrijd nummer 5 van het seizoen.

Ik denk dat als ten Hag alle spelers een kans heeft gegeven en hun plek heeft bepaald dat we echt wel een sterk team hebben, je ziet ten Hag ook veel uittesten met posities en wissels (dolberg op de bank bijvoorbeeld). Ik ben vooral benieuwd naar Alvarez en snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom deze nog niet is gedebuteerd.

Formerly known as Ragdoll

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:26:
[...]

Zo neerzetten zou ook mijn voorkeur hebben, maar ik betwijfel of dat gaat werken.
Lijkt mij sowieso beter dan Blind op Linksmidden en Mazraoui op 6 en Veltman op RCV.
Of naja eigenlijk wil ik gewoon Mazraoui niet op 6 zien :)

• LZ86
Martinusz schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:31:
[...]

Lijkt mij sowieso beter dan Blind op Linksmidden en Mazraoui op 6 en Veltman op RCV.
Of naja eigenlijk wil ik gewoon Mazraoui niet op 6 zien :)
FTFY ;)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben net terug uit de Arena maar zie maar bar weinig interviews online staan, laat staan een samenvatting. Aangezien ik bij uitzondering aan het veld zag heb ik nog wel behoeft om eea na te kijken, heeft iemand al een samenvatting gespot? (of moet ik de hele wedstrijd terugkijken via Ziggo sport?)

• Martinusz
PolarBear schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:40:
Ik ben net terug uit de Arena maar zie maar bar weinig interviews online staan, laat staan een samenvatting. Aangezien ik bij uitzondering aan het veld zag heb ik nog wel behoeft om eea na te kijken, heeft iemand al een samenvatting gespot? (of moet ik de hele wedstrijd terugkijken via Ziggo sport?)
Je zult moeten wachten op Ziggo Sport denk ik :)

• toolkist
  • Niet online
PSV heeft bovengemiddelde belangstelling voor Ritsu Doan. De aanvallende middenvelder van FC Groningen moet voor de nodige creativiteit zorgen in Eindhoven.
Als ik PSV was zou ik toch nog eens goed nadenken of een speler die er bij Groningen al niet bovenuit steekt, wel de juiste versterking is.

• Martinusz

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Poh, dat was toch even spannender dan ik gehoopt had. Kost me weer een hoop extra grijze haren.

Sierd was wel lekker op dreef, daar kon ik nu eindelijk eens wel van genieten. Bij een saaie, neutrale pot komt er alleen maar Story materiaal uit maar nu is het mooi.
Lekker chauvinistisch, domme grappen passen ook goed bij voetbal. Nee, dit was het beste commentaar in tijden wat ik gehoord heb. *O*

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:51
We missen overduidelijk een goede opbouwende middenvelder. Zou redelijk blind en naïef zijn als Overmars en Ten Hag dit negeren. Mazraoui en Marin komen echt flink te kort, Blind ook bij de omschakeling. Als Ajax weer mee wilt doen, dan moeten ze toch echt wat geld neerleggen voor een kwalitatief opbouwende middenvelder.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-11 23:08
Er zijn 2 verdedigende middenvelders weg en slechts 1 aanvallende middenvelder erbij (Marin is toch meer een aanvallende middenvelder?) Probleem is dat Ajax al een grote selectie heeft en ik vrees dat er niets meer bij komt. Alleen dan gaat Ajax Europees weinig presteren denk ik. Voor de balans moet er echt nog een middenvelder bij. Het liefst Pröpper.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:24
Tja Frenkie en De Ligt zijn niet te vervangen, maar op deze manier is je elftal gewoon niet in balans. Aanvallend goed, maar verdedigend en in de opbouw loopt het niet.

Propper zou ik ook niet verkeerd vinden, al had je dat dan eerder moeten doen. In Engeland kunnen ze geen vervanger meer halen en zullen hem dus ook niet zomaar laten gaan.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-10 10:38
Afgelopen weekend na de wedstrijd al een betoog getikt over het missen van creativiteit op het middenveld, maar dat werd helaas gisteren ook weer duidelijk. Er staat 1 verdedigende middenvelder (Blind) en 2 dravers (Donny en Marin (Mazraoui)), dat gaat niet werken. Je zag veel passes vanuit het middenveld mislukken. Ziyech duikt continue naar binnen waardoor er een buitenspeler wordt gemist. Ik hoop dat Ten Hag hier snel wat aan doet, want op deze manier wordt de CL poulefase doorkomen erg lastig, Mits we Nicosia verslaan natuurlijk :+

En mag ik nogmaals benadrukken dat ik Mazraoui echt een _drama_ vind.

PSN: Curvaa_

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@InFamous
Volgens mij is Alvarez vorige week nog heen en weer gevlogen naar Mexico. Dat hakt er wel ff in denk ik. Ik zou in elk geval Blind een linie terug halen en Martinez naar 6 verplaatsen. Krijgen we daar een pitbull.

[@Curva
Gisteren leek Mazraoui de hele tijd afwezig op TV. Vond die erg erg matig. Eigenlijk gewoon k*t met peren.

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 14-08-2019 07:20 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 01:56
Dat het beter moet bij Ajax, dat is zeker waar maar dat was ook het geval aan het begin van vorig seizoen. Ajax is twee basisspelers kwijt en niet de zwaksten. Dat vul je niet zomaar in. Als er een 2e de Jong had rondgelopen dan had Barca wel die andere gekocht want de Jong was nou niet bepaald goedkoop :).

Martinez laat hele goede dingen zien maar is zeker (nog) geen de Ligt.

De balans is op dit moment nog niet goed. Het elftal bespeelt het veld, zeker zonder balbezit, niet zoals vorig seizoen toen het elftal compact bleef staan. Nu zie je de achterlinie verder achteruitlopen terwijl vd Beek en Marin/Mazraoui diep staan. Dan worden de gaten wel HEEL groot. De Jong liep heel veel dicht met zijn snelheid en zijn voetbalintelligentie en dat moet het team nu opvangen.

Ik hoop dat Ajax dit jaar "gewoon" kampioen wordt zodat ze volgend jaar vrij zeker zijn van de CL.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Op zich is het niet heel erg dat ze nu de voorrondes spelen. De wedstrijd van gisteren laat wel goed zien op welke punten het nog beter moet.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11 16:56
Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:08:
Poh, dat was toch even spannender dan ik gehoopt had. Kost me weer een hoop extra grijze haren.

Sierd was wel lekker op dreef, daar kon ik nu eindelijk eens wel van genieten. Bij een saaie, neutrale pot komt er alleen maar Story materiaal uit maar nu is het mooi.
Lekker chauvinistisch, domme grappen passen ook goed bij voetbal. Nee, dit was het beste commentaar in tijden wat ik gehoord heb. *O*
Gisterenavond bedacht ik me opeens: oh ja Ajax speelt. Dus ik heb het laatste half uur meegepakt en het was net een RTV Rijnmond bij Feyenoord of Langs de Lijn bij het Nederlands elftal. Hij ging helemaal uit zijn dak bij de 2-1 wat ik wel grappig vond omdat dat niet echt heel veel uitmaakte aangezien Ajax op 1-1 al door was en met een eventuele 2-2 het 'maar' een verlenging zou worden.

Hij zit tegen het overdreven aan (en er vaak overheen), maar toch is hij misschien wel de beste commentator van Nederland. Puur en alleen omdat hij enthusiast is. Is het nou zo moeilijk voor een commentator in Nederland gewoon met een opgewekte stem verslag te doen van de wedstrijd? Dan voldoe je al voor 80-90% als goede commentator.

Een voorbeeld (wel extreem de andere kant op dan Sierd) is Aad de Mos:
[YouTube: SPECTACULAIRE TOPPER op OLD TRAFFORD | Man United vs Chelsea | Premier League 2019/20 | Samenvatting]
Zo iemand als (mede)verslaggever van een wedstrijd kan alleen in Nederland ;w

• Martinusz
Chief schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:29:
Dat het beter moet bij Ajax, dat is zeker waar maar dat was ook het geval aan het begin van vorig seizoen. Ajax is twee basisspelers kwijt en niet de zwaksten. Dat vul je niet zomaar in. Als er een 2e de Jong had rondgelopen dan had Barca wel die andere gekocht want de Jong was nou niet bepaald goedkoop :).

Martinez laat hele goede dingen zien maar is zeker (nog) geen de Ligt.

De balans is op dit moment nog niet goed. Het elftal bespeelt het veld, zeker zonder balbezit, niet zoals vorig seizoen toen het elftal compact bleef staan. Nu zie je de achterlinie verder achteruitlopen terwijl vd Beek en Marin/Mazraoui diep staan. Dan worden de gaten wel HEEL groot. De Jong liep heel veel dicht met zijn snelheid en zijn voetbalintelligentie en dat moet het team nu opvangen.

Ik hoop dat Ajax dit jaar "gewoon" kampioen wordt zodat ze volgend jaar vrij zeker zijn van de CL.
Gaf Ten Hag ook aan, de linies stonden soms te ver uit elkaar, waardoor je die counter makkelijker om je oren krijgt.
Maar daar wordt hopelijk aan gewerkt :)

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 01:56
Martinusz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:10:
[...]

Gaf Ten Hag ook aan, de linies stonden soms te ver uit elkaar, waardoor je die counter makkelijker om je oren krijgt.
Hoop ik ook :). Het moet nog groeien allemaal, het is nog vroeg in het seizoen maar nog zo'n inhaalrace als vorig seizoen, liever niet :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Gonadan

Gonadan

Mazraoui moet zo snel mogelijk banken. Verdedigen kan hij niet en op het middenveld probeert hij überhaupt niet te controleren, dan speel je gewoon met een man minder. Leuk dat hij vorig jaar een aantal frommeldoelpunten op belangrijke momenten heeft gemaakt, maar die euforie is onderhand wel weggezakt.
Een Schöne die altijd achter blijft en een snelle De Jong geven Van de Beek de ruimte om te doen wat hij wil. Nu heb je een Blind die niet blijft hangen maar te traag is om alles te bestrijken en een Mazraoui die altijd kwijt is of een Marin die net zo als Donny wil spelen, logisch dat je een gat krijgt.

Als je met Marin erbij wilt spelen zal Donny zich moeten laten zakken, maar dat gaat ten koste van Donny. In mijn ogen is Marin dan ook eerder een vervanger van Donny dan een aanvulling ernaast.
Een Álvarez kan misschien ook nog wel op het middenveld, dan hangt het controleren iets minder van Blind af en kan Donny z'n ding doen.

Maar ja, ze spelen ook pas net weer samen dus het moet ook gewoon nog wennen en op elkaar ingespeeld raken. Als je een jaar lang in een bepaalde stijl gespeeld hebt kan je niet verwachten dat je in die drie potjes dat je eindelijk compleet bent ineens wonderen verricht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Fleximex schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:47:
[...]

Gisterenavond bedacht ik me opeens: oh ja Ajax speelt. Dus ik heb het laatste half uur meegepakt en het was net een RTV Rijnmond bij Feyenoord of Langs de Lijn bij het Nederlands elftal. Hij ging helemaal uit zijn dak bij de 2-1 wat ik wel grappig vond omdat dat niet echt heel veel uitmaakte aangezien Ajax op 1-1 al door was en met een eventuele 2-2 het 'maar' een verlenging zou worden.
Ik vind het wel verfrissend soms hoe hij met allerlei weetjes aan komt zetten en in elk geval gewoon het spel beschrijft zoals het is. In de Eredivisie kiezen ze vaak bewust partij tegen PSV, Feyenoord, Ajax, Vitesse en AZ en is alles wat de ander doet 'machtig', 'goed', 'verfrissend', 'ontregelend' en ga zo maar door. Om van te kotsen. Ook de hele tijd een mening geven over het scheidsrechterskorps wat natuurlijk doorebt naar ons 'de kijkers' met als gevolg heel veel rancuneus gedoe en haat jegens de VAR, beslissingen etc.

Een nadeel van het fanatisme is als het mis gaat. Doet me denken aan de jaren '90 t/m 2010 zoiets. Als je dan de Duitser aanzette als ze achter stonden dan kwam er soms 10 minuten geen woord uit behalve bij een kans voor Duitsland. Priceless. :D

@Gonadan
Ik denk dat die puzzelstukjes wel snel op elkaar vallen na 31.08.2019. Ik ben ook voorstander van ofwel Veltman ofwel Dest gewoon op rechtsback te houden en Alvarez centraal achterin met Blind als LCV. Volgens mij is dat veel meer een kopper maar dit argument is enkel gestoeld op wat beelden die ik via de Ajax-kanalen heb gezien. Kan iemand mij echter uitleggen waarom Dani de Wit (op 1 oefenwedstrijd na) gisteren weer uit de hoge hoed getoverd werd? Daar begrijp ik zero komma zero van. Of ik moet gewoon even wennen aan het feit dat Ajax meer spelers gaat kopen en alleen de 100% bewezen eigen jeugd een kans gaat geven. Dat kan natuurlijk ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 14-08-2019 08:48 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Martinusz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:10:
[...]

Precies, dat was het grote probleem. De aanval en de verdediging stonden meters uit elkaar, vanaf TV kon je dat niet super goed zien, maar denk als je in het stadion zat dat dat toch goed zichtbaar moest zijn.

Verder viel mij op dat sommige spelers verdedigend achter een speler aan liepen en het dan ineens opgeven (zag dat bijv. van de Beek een keer doen), iets wat je vorig seizoen helemaal niet zag. Misschien conditioneel nog niet helemaal top?

Al met al is het belangrijkste dat we door zijn naar de volgende ronde en dat er gewerkt gaat worden aan de pijn punten.

--

Wat ik trouwenslas op teletekst pagina 814 (https://nos.nl/teletekst#814) dat Porto, Dinamo Kiev, FC Basel en Basaksehir zich rechtstreeks hebben geplaatst voor de groepsfase van de EL, ondanks dat ze in de 3e voorronde van de CL zijn uitgeschakeld. Is dat iets nieuws, want ik dacht dat ze altijd de play-off voor de EL moesten spelen als je in die ronde wordt uitgeschakeld..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gynnad schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:46:
[...]

--

Wat ik trouwenslas op teletekst pagina 814 (https://nos.nl/teletekst#814) dat Porto, Dinamo Kiev, FC Basel en Basaksehir zich rechtstreeks hebben geplaatst voor de groepsfase van de EL, ondanks dat ze in de 3e voorronde van de CL zijn uitgeschakeld. Is dat iets nieuws, want ik dacht dat ze altijd de play-off voor de EL moesten spelen als je in die ronde wordt uitgeschakeld..
Volgens mij hebben die het hoogste coëfficiënt waardoor ze daarvoor in aanmerking komen. Basaksehir weet ik dan weer niet.

• Gonadan

Gonadan

Gynnad schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:46:
Ik ben er nog niet achter hoe het zit, maar het lijkt erop dat als je in de eerste voorronde al aan de bak gemoeten hebt je bij uitschakeling in de tweede voorronde automatisch naar EL mag. Terwijl de clubs, die in feite beter waren vorig jaar, die in de tweede voorronde starten dan niet automatisch naar de EL gingen.
Zo zou PSV automatisch geplaatst zijn bij verlies (nu dus Basel) en Ajax niet. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Curva
Waar ik mij ook wel zorgen om maak, is het feit dat er in 180 minuten spelen geen 1 veldgoal is gemaakt. Vorige week een gelukje, je moet er natuurlijk wel staan, maar veel moest Huntelaar er niet voor doen. Nu 2 penalties en een goal uit een corner.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Er zit in de voorrondes van de CL verschil tussen ploegen die kampioen zijn geworden in hun land en ploegen die dat niet zijn geworden. Ajax moet alleen maar tegen ploegen die kampioen zijn geworden, PSV / Basel alleen maar tegen lager geëindigde ploegen. Misschien dat daar ook verschil in zit met hoe het vervolg is na een nederlaag?

Edit: Mazraoui op het middenveld snap ik helemaal niets van trouwens. Misschien nog net te begrijpen als de situatie tijdens de westrijd zo veranderd dat het even de beste oplossing is om hem op het middenveld te zetten, maar niet als basis-speler. Prima linksback, maar komt tekort als basisspeler op het middenveld imho.

[ Voor 32% gewijzigd door naitsoezn op 14-08-2019 08:55 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Snowdog
  • Laatst online: 05:29
Waarbij de goal uit de corner ook nog eens afgekeurd had moeten worden, veel opzichtiger kun je je tegenstander niet wegduwen volgens mij. Maar goed dat er geen VAR was.

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:50:
[...]

Ik ben er nog niet achter hoe het zit, maar het lijkt erop dat als je in de eerste voorronde al aan de bak gemoeten hebt je bij uitschakeling in de tweede voorronde automatisch naar EL mag. Terwijl de clubs, die in feite beter waren vorig jaar, die in de tweede voorronde starten dan niet automatisch naar de EL gingen.
Zo zou PSV automatisch geplaatst zijn bij verlies (nu dus Basel) en Ajax niet. 8)7
Dit zijn toch gewoon allemaal clubs uit landen die hoger staan dan NL?
Snowdog schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:54:
Waarbij de goal uit de corner ook nog eens afgekeurd had moeten worden, veel opzichtiger kun je je tegenstander niet wegduwen volgens mij. Maar goed dat er geen VAR was.
Als dit een duw was ja... hand op iemands rug is niet meteen duw, je ziet die gast uitglijden (en dat kwam echt niet door die hand)

[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 14-08-2019 08:58 ]

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:57:
Als dit een duw was ja... hand op iemands rug is niet meteen duw, je ziet die gast uitglijden (en dat kwam echt niet door die hand)
Lees nog eens. PSV zou ook direct geplaatst zijn heb ik eerder begrepen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:14
Snowdog schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:54:
Met VAR hadden ze de eerste strafschop ook over mogen nemen.. Hij bleef niet echt netjes op de lijn staan..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:45:
@Gonadan
Ik denk dat die puzzelstukjes wel snel op elkaar vallen na 31.08.2019. Ik ben ook voorstander van ofwel Veltman ofwel Dest gewoon op rechtsback te houden en Alvarez centraal achterin met Blind als LCV. Volgens mij is dat veel meer een kopper maar dit argument is enkel gestoeld op wat beelden die ik via de Ajax-kanalen heb gezien. Kan iemand mij echter uitleggen waarom Dani de Wit (op 1 oefenwedstrijd na) gisteren weer uit de hoge hoed getoverd werd? Daar begrijp ik zero komma zero van. Of ik moet gewoon even wennen aan het feit dat Ajax meer spelers gaat kopen en alleen de 100% bewezen eigen jeugd een kans gaat geven. Dat kan natuurlijk ook.
Dest hoop ik. Blind kan je wel naar de verdediging halen maar dan moet je nog verbindingsspelers gaan zoeken. Zowel Álvarez als Martinez zijn niet de beste opbouwers, wie gaat dat dan doen? Marin? Die is weer niet zo van het controleren, dan speel je met twee aanvallende middenvelders.
Dat is dan ook de reden dat ik wel snap dat hij De Wit wil proberen. Dat is ook een middenvelder die box to box kan en is daarmee wellicht een welkome aanvulling op de grote hoeveelheid wat meer gespecialiseerde middenvelders die er nu rond lopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Snowdog
Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

Nouja, je ziet duidelijk dat hij kracht zet omdat zn armen tijdens de duw uitstrekken. Of die gast verder uitglijdt maakt dan niet zoveel uit. Snap niet waarom dat moet worden ontkend.

• Gonadan

Gonadan

Snowdog schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:12:
Nouja, je ziet duidelijk dat hij kracht zet omdat zn armen tijdens de duw uitstrekken. Of die gast verder uitglijdt maakt dan niet zoveel uit. Snap niet waarom dat moet worden ontkend.
Geen idee waarom je mij citeert, maar omdat het gewoon zoeken is naar argumenten waarom doelpunten niet terecht zouden zijn. Ja Ajax is wederom wat gelukkig geweest, maar het is ook geen gegeven dat met VAR ineens dit soort dingen afgekeurd zouden zijn.
Ik snap niet waarom daar niet over gediscussieerd zou mogen worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Snowdog
Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:20:
[...]

Geen idee waarom je mij citeert, maar omdat het gewoon zoeken is naar argumenten waarom doelpunten niet terecht zouden zijn. Ja Ajax is wederom wat gelukkig geweest, maar het is ook geen gegeven dat met VAR ineens dit soort dingen afgekeurd zouden zijn.
Ik snap niet waarom daar niet over gediscussieerd zou mogen worden.
Ja, ik eigenlijk ook niet, zag al dat ik inderdaad het verkeerde bericht had gequote :)
Ging er eigenlijk ook om dat je maar 3 doelpunten gemaakt zou hebben deze wedstrijd waarvan dus 2 uit penalties en 1 uit een corner. Ik merkte alleen op dat die goal uit de corner eigenlijk ook geen zuivere koffie was, dus daar zou ik ook niet te veel waarde aan hechten.

Verder hoort een beetje geluk er wel bij (zelfs met VAR), dus dat doet verder niets af aan de prestatie. Heb de wedstrijd niet gezien (alleen de samenvatting), maar Ajax leek daar iig de betere ploeg, dus dat ze een ronde verder zijn valt verder weinig op af te dingen denk ik.

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

Klopt trouwens ja, nu je het zegt hebben we het er hier al eerder over gehad.
Als je in de 2e ronde gespeeld hebt en door bent gegaan, ben je verzekerd van EL groepsfase. Geldt alleen voor de 'league path' zoals de UEFA dat zo mooi noemt.
Ajax is nu overigens ook in ieder geval zeker van de EL groepsfase.
M@cer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:02:
[...]

Met VAR hadden ze de eerste strafschop ook over mogen nemen.. Hij bleef niet echt netjes op de lijn staan..
1 voet was misschien 4 cm bij de lijn vandaan. Prima dus, als ze daar al moeilijk over zouden gaan doen...
Snowdog schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

Omdat ik het gewoon geen overtreding vind?
Snowdog schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:23:
[...]

Ja, ik eigenlijk ook niet, zag al dat ik inderdaad het verkeerde bericht had gequote :)
Ging er eigenlijk ook om dat je maar 3 doelpunten gemaakt zou hebben deze wedstrijd waarvan dus 2 uit penalties en 1 uit een corner. Ik merkte alleen op dat die goal uit de corner eigenlijk ook geen zuivere koffie was, dus daar zou ik ook niet te veel waarde aan hechten.

Verder hoort een beetje geluk er wel bij (zelfs met VAR), dus dat doet verder niets af aan de prestatie. Heb de wedstrijd niet gezien (alleen de samenvatting), maar Ajax leek daar iig de betere ploeg, dus dat ze een ronde verder zijn valt verder weinig op af te dingen denk ik.
Ik vond Ajax absoluut niet de betere ploeg gisteren en ben van mening dat we in die zin geluk gehad hebben met een scheids die wel floot voor zaken die Nijhuis bijvoorbeeld allemaal door zou hebben laten gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door toolkist op 14-08-2019 09:26 ]

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:25:
Klopt trouwens ja, nu je het zegt hebben we het er hier al eerder over gehad.
Als je in de 2e ronde gespeeld hebt en door bent gegaan, ben je verzekerd van EL groepsfase. Geldt alleen voor de 'league path' zoals de UEFA dat zo mooi noemt.
Ajax is nu overigens ook in ieder geval zeker van de EL groepsfase.
Ja dat was wat mij betreft nog de belangrijkste inzet van gisteravond, de garantie dat je Europees gaat spelen dit seizoen. CL is uiteraard het doel en nog veel mooier, maar je krijgt in ieder geval geen jaar zoals twee jaar geleden.
1 voet was misschien 4 cm bij de lijn vandaan. Prima dus, als ze daar al moeilijk over zouden gaan doen...
Vier stappen bedoel je toch? :D
Ik ga even een plaatje zoeken, want hij vloog al aardig z'n doel uit in mijn herinnering.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:32:
[...]

Ja dat was wat mij betreft nog de belangrijkste inzet van gisteravond, de garantie dat je Europees gaat spelen dit seizoen. CL is uiteraard het doel en nog veel mooier, maar je krijgt in ieder geval geen jaar zoals twee jaar geleden.

[...]

Vier stappen bedoel je toch? :D
Ik ga even een plaatje zoeken, want hij vloog al aardig z'n doel uit in mijn herinnering.
100% zeker. Ik heb de herhaling gisteren meerdere keren voorbij zien komen. Het lijkt anders omdat de rest van z'n lichaam veel verder naar voren is maar uit m'n hoofd z'n linkervoet stond zowat op de lijn op het moment dat Tadic de bal raakt.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou alle hoop op AZ, PSV en Feyenoord vestigen zodat ze allemaal minimaal een ronde doorkomen. Dat zou fijn zijn en nodig!

• Curva
Typhone schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:46:
Nou alle hoop op AZ, PSV en Feyenoord vestigen zodat ze allemaal minimaal een ronde doorkomen. Dat zou fijn zijn en nodig!
Ik ga er toch wel een (klein beetje) vanuit dat ze het alle 3 redden. Feyenoord heeft zeker de beste uitgangspositie, 5-0 klop zou wel bizar zijn en eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren. PSV heeft dat in principe ook, alleen is de marge wat kleiner. Van AZ verwacht ik ook wel een winst, ondanks de stadionperikelen.

• Superkiwi
Feyenoord is al zo goed als door, die gaan dit echt niet meer uit handen geven.
PSV mag gelijkspelen maar die gaan thuis gewoon winnen, ook niks aan het handje dus.
AZ doet hetzelfde als ze de vorige ronde deden: tijdens de return orde op zaken stellen.
Alle drie gewoon door dus d:)b

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11 19:52
Curva schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:50:
Waar ik mij ook wel zorgen om maak, is het feit dat er in 180 minuten spelen geen 1 veldgoal is gemaakt. Vorige week een gelukje, je moet er natuurlijk wel staan, maar veel moest Huntelaar er niet voor doen. Nu 2 penalties en een goal uit een corner.
Absoluut waar, maar kijk vooral naar de matige schoten van Ziyech van de rand van de 16 en Donny die in z'n eerste aanname niet het niveau haalt van vorig seizoen. Ook Neres schiet 2 keer een rollertje vanuit een zeer kansrijke positie. Dit moet normaal beter kunnen!

Overigens heeft Ajax geluk gehad met de scheidsrechter gister. En Onana moet dat tijdrekken ECHT afleren, want die scheids bij Tottenham in de halve finale gaf naast een gele kaart ook een minuut extra erbij en de 3-3 hing al in de lucht...

[ Voor 16% gewijzigd door Chefbierrr op 14-08-2019 10:18 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Whaha die Grieken gaan nog véél verder door dan wij hier:

Afbeeldingslocatie: https://www.vi.nl/dam/jcr:ea2e7f45-60dd-4ba1-87b5-a07a9839178b/metrosport.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.vi.nl/dam/jcr:23b07314-7a51-4445-a418-fd4d37f772f5/d3315bd6-3604-4474-b8ff-2fa4e4062de4-forza.jpg

Op die tweede staat Mafiosos als mijn Griekse lesjes van klas2/3 gymnasium me niet in de steek laten ^^

[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 14-08-2019 10:18 ]

• Superkiwi
Mijn Grieks is niet zo best maar iets zegt me dat ze niet zo blij zijn?

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 13:31
Zijn ze ook eens op z'n grieks gen... ;)

Wel leuk dat vooral in begin van de wedstrijd hier veel geklaagd werd over de scheidsrechter.

Duels Ajax en eventueel PSV verplaatst.

https://m.fcupdate.nl/voe...n-aanvangstijd-vervroegd/
https://m.fcupdate.nl/voe...-bij-europees-succes-psv/
Vanwege de Europese verplichtingen van Ajax is het Eredivisie-duel tussen VVV-Venlo en de Amsterdammers in aanvangstijd vervroegd. Beide ploegen trappen aanstaande zaterdag om 18.30 uur af. Oorspronkelijk stond de aftrap gepland voor 19.45 uur.
Plaatst PSV zich voor de play-offs van de Europa League, dan verplaatst de KNVB twee wedstrijden van de Eindhovenaren. Het thuisduel met FC Groningen zal van zaterdag 24 augustus om 19.45 uur naar woensdag 25 september om 18.30 uur worden verzet. Het uitduel met RKC Waalwijk wordt op zondag 1 september om 20.00 uur in plaats van zaterdag 31 augustus om 19.45 uur gespeeld.

[ Voor 93% gewijzigd door DoeEensGek op 14-08-2019 10:26 ]

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Gelukkig kwam die voorzitter niet met zijn pistool naar beneden :P

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11 16:56
MarvinG schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:27:
Gelukkig kwam die voorzitter niet met zijn pistool naar beneden :P
Toen de Grieken gisteren met z'n allen naar de scheids liepen zat ik serieus te kijken of een van hen een pistool vast had :+

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Fleximex schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

Toen de Grieken gisteren met z'n allen naar de scheids liepen zat ik serieus te kijken of een van hen een pistool vast had :+
Plottwist: bleken het er 5 te zijn in totaal :+

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 13:35

snmght

imho dan he

Chefbierrr schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:14:
[...]

Overigens heeft Ajax geluk gehad met de scheidsrechter gister.
Onzin. Als we geluk met de scheidsrechter hadden dan had PAOK de wedstrijd niet met 11 man uitgespeeld. Geel voor Martinez bovendien ook nog eens onterecht. Wat mij betreft hadden we de scheidsrechter tegen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• toolkist
  • Niet online
En wat mij betreft floot de scheids beide kanten op prima.

Zo, nu hebben we alle smaken gehad :+

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-11 17:26
Deadsy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:33:
[...]

Andersom bedoel je. Basel heeft verloren en dat is slecht voor Nederland.
Danke PSV
Blijft toch zonde dat er heel direct NL vs Oostenrijk puntenwinst had kunnen zijn, maar dat Oostenrijk voorlopig het beter (of iig niet slechter) lijkt te doen dan NL...

[ Voor 3% gewijzigd door Coocoocachoo op 14-08-2019 10:57 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:51
Fleximex schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

Ghehe, misschien heeft 'ie zijn spelers wel overhoop geknald :7

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Coocoocachoo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:57:
[...]

Blijft toch zonde dat er heel direct NL vs Oostenrijk puntenwinst had kunnen zijn, maar dat Oostenrijk voorlopig het beter (of iig niet slechter) lijkt te doen dan NL...
On PAR een beetje, er ligt er ook al één uit.

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-11 17:26
Typhone schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:03:
[...]

On PAR een beetje, er ligt er ook al één uit.
Klopt, maar wel al 1 in hoofdtoernooi CL en 1 in play-offs. Op zich nog geen reden om doem te denken (sowieso is de vraag of Oostenrijk degene is om naar te kijken, of misschien eerder Turkije voor volgend seizoen), maar het is toch jammer dat Linz punten pakt die eventueel direct naar PSV hadden kunnen gaan.

Verwijderd

Coocoocachoo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Klopt, maar wel al 1 in hoofdtoernooi CL en 1 in play-offs. Op zich nog geen reden om doem te denken (sowieso is de vraag of Oostenrijk degene is om naar te kijken, of misschien eerder Turkije voor volgend seizoen), maar het is toch jammer dat Linz punten pakt die eventueel direct naar PSV hadden kunnen gaan.
Achja, die Oostenrijkers gaan als ze van Club winnen er in de CL met 0 punten af.
Die bonuspunten zijn leuk, maar PSV gaat in de EL normaal gesproken meer halen en hopelijk zelfs overwinteren.
Oostenrijk zou inderdaad ook geen concurrent moeten zijn. Het verschil is alleen zo groot door 2 jaar geleden waar Ajax natuurlijk tegen Rosenborg faalde en we helaas Feyenoord in de Cl hadden (die het nog niet eens zo slecht deden).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2019 11:19 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Lozano rond met Napoli volgens de Italiaanse media. Mijn ietwat vrije vertaling van:
Il prossimo acquisto del Napoli, a meno di colpi di scena, dovrebbe essere Hirving Lozano. Secondo l’edizione de il Mattino, però, ci sarebbe ancora alcuni dettagli da concordare. Nonostante, ormai, le parti siano vicinissime, il Napoli tenterà ancora per qualche ora ad ottenere un piccolo sconto sui 42 milioni della clausola di risoluzione. Per l’intesa totale è solo questione di tempo.

Sul quotidiano – si legge – che l’avvocato Rigo sta limando gli ultimi dettagli sull’accordo quinquennale per conta di Raiola, il tutto già comunicato al PSV. Fra l’agente del calciatore e il Napoli c’era qualche problemino, risolto dopo l’incontro all’Hotel Vesuvio. La società azzurra ha concesso i diritti d’immagine legati al Messico, ma non tutti gli altri. Si attende solo la chiusura dell’affare.
De volgende aankoop van Napels, tenzij het een wending neemt, zou Hirving Lozano moeten zijn. Volgens de editie van Il Mattino moeten er echter nog enkele details worden overeengekomen. Ondanks het feit dat de partijen nu zeer dicht bij elkaar staan, zal Napels nog enkele uren proberen een kleine korting te krijgen op de 42 miljoen van de opzeggingsclausule. Want de totale overeenkomst is slechts een kwestie van tijd.

In de krant - zo lezen we - staat dat de advocaat Rigo de laatste details over de vijfjarige overeenkomst voor Raiola's rekening deponeert, allemaal al gecommuniceerd naar de PSV. Tussen de agent van de voetballer en Napoli was er een probleem, opgelost na de vergadering in Hotel Vesuvio. De Italiaanse club heeft de beeldrechten verbonden aan Mexico toegekend, maar niet alle andere. Alleen het sluiten van de deal wordt verwacht.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat een baggerzootje was dat gister zeg. Man man, dit moet echt verbeteren. Had ook veel te maken met de overtredingen van Paok, maar toch. net als tegen Emmen i de laatste fase beslist.

nog ff over de VAR, je ziet zoals ik al eerder zei gebeuren dat scheidsrechters onzeker worden. Voor mij nog steeds niets dat hele VAR gebeuren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:19
't enige nadeel aan een Oostenrijkse club in 't hoofdtoernooi zijn die 4 bonuspunten; Verder hebben ze er denk ik niet zo veel te zoeken. Maar dat zal voor PSV ook zo zijn geweest vrees ik. Dus de kans dat een Oostenrijkse ploeg meer punten pakt in de Europa League is best wel groot.

En Ajax komt volgens mij in pot 2 als ze zich plaatsen, en als LASK zich plaatst zitten ze in pot 4; Dat garandeert bijna op zeker een prut-loting

Maar blik moet op Turkije, Oekraïne, België én Oostenrijk. Die staan allemaal dichtbij, als er 2 Nederlandse clubs overwinteren sta je waarschijnlijk weer aan de goede kant van de streep. En dan hopen eigenlijk dat je tegen clubs uit die landen loot en alles wint
Pagina: 1 ... 62 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.