Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:26

GeeBee

Oddball

Volgens mij alleen de optionele trechter.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06:51
vhal schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:51:
[...]

De derde al in korte periode, Ikea en Levi's gingen al voor. Ik voorspel hierna een samenwerking met Durex :+
Ah, vandaar de recente ommezwaai naar 18+ verpakkingen/AFOL sets, dat was voorbereiding >:) :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:48

Gé Brander

MS SQL Server

TripleQ schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:18:
[...]

Hé wat leuk! Ik ben instant geïnteresseerd!

De rode kraan heb ik ook, en wilde ik net gaan afbreken.

Heb je verder geen extra onderdelen nodig behalve de balletjes?
Niet perse. Ik heb dat ronde ding (trechter) in het midden erbij besteld maar hij kan zonder.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Thx!
Heb de instructies inmiddels ook, over twee weken een weekje helemaal vrij, met een paar dagen zonder vrouw en kinderen alleen thuis, dus ik denk dat ik mij dan hiermee ga vermaken.

Nog tips over hoe ik het beste de rode kraan kan afbreken? Sorteren per kleur/onderdeel?

• Gé Brander
  • Laatst online: 23:48

Gé Brander

MS SQL Server

TripleQ schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:11:
Thx!
Heb de instructies inmiddels ook, over twee weken een weekje helemaal vrij, met een paar dagen zonder vrouw en kinderen alleen thuis, dus ik denk dat ik mij dan hiermee ga vermaken.

Nog tips over hoe ik het beste de rode kraan kan afbreken? Sorteren per kleur/onderdeel?
Leuk! Succes. Geen idee over het afbreken. Heb de kraan nog niet eens gebouwd. Ik kwam deze MOC tegen voordat ik de kraan kon bouwen en vond deze leuker om eerst te doen :+

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01:12
dr86 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:40:
Gesealde set gekocht, alleen is te zien dat het een sticker over een andere seal is die opengemaakt is.

Geen idee of de inhoud nu compleet is of überhaupt wel klopt.

Gekocht op marktplaats van een koper met goede reviews, dus wacht nog even op zijn antwoord.

[Afbeelding]
Maak hem open en je ziet of ie volledig is?

• Mef
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22:11
vhal schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:51:
[...]

De derde al in korte periode, Ikea en Levi's gingen al voor. Ik voorspel hierna een samenwerking met Durex :+
juist niet he, dan gaan ze zelf hun eigenlijke doelgroep kleiner maken :+

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
TripleQ schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:11:
Thx!

Met het boekje achterstevoren werken en dan weer per zakje verpakken ;)

...

• Bld-
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:37
Oh boy... 8)7

https://bouwsteentjes.inf...e-bereikt-10k-supporters/

De game-hit van 2020 is Fall Guys. In dit spel strijden 60 spelers tegen elkaar om de finish te bereiken. Dit LEGO Ideas Fall Guys Ultimate Knockout Course project is gebaseerd op de gelijknamige game en heeft zojuist de 10.000 supporters weten te bereiken.

[Voor 15% gewijzigd door Bld- op 05-09-2020 16:27]

• Scighera
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-09 18:12

Scighera

swim-bike-run

Leuke prijzen bij kruitvat met die 20% extra. 8,50 voor deze twee samen (brickheadz staat nu voor 13,00 euro als goedkoopste online)

Wel wat gekreukte doosjes hier en daar maar vandaar de prijs

www.triathlete.nl

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:16
Bld- schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:26:
Oh boy... 8)7

De game-hit van 2020 is Fall Guys. In dit spel strijden 60 spelers tegen elkaar om de finish te bereiken. Dit LEGO Ideas Fall Guys Ultimate Knockout Course project is gebaseerd op de gelijknamige game en heeft zojuist de 10.000 supporters weten te bereiken.

[Afbeelding]
Eigenlijk vind ik de 10.000 te laag voor veel licenties en te hoog voor sets die nergens aan gerelateerd zijn.

• Scoutertje
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:56
Beetje technische LEGO:

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Bld- schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:26:
Oh boy... 8)7

[Afbeelding]
die komt de review fase vast niet door..

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• HBSVDK
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:42
mschol schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:39:
[...]

die komt de review fase vast niet door..
De enige reden dat deze er door is, is volgens mij puur door zieltjes werven via zijn YouTube kanaal. Althans, als ik me niet vergis is dit er een met een kanaal.
Ik vind het afzichtelijk en niks met Lego van doen hebben. Part out is het ook niks met die rare kleuren.

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 03:36
maar hij krijgt wel 500 dollar tegoedbon van lego.... als je 10.000 stemmen hebt dan krijg je dat. misschien dat er daarom ook zoveel naar de reviewfase gaan

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Deze set is dan wel weer interessant vind ik, als liefhebber van de serie zit hier zoveel herkenbaarheid in

https://bouwsteentjes.inf...y-bereikt-10k-supporters/

www.triathlete.nl

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:10
HBSVDK schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:57:
[...]

De enige reden dat deze er door is, is volgens mij puur door zieltjes werven via zijn YouTube kanaal. Althans, als ik me niet vergis is dit er een met een kanaal.
Ik vind het afzichtelijk en niks met Lego van doen hebben. Part out is het ook niks met die rare kleuren.
Wat hebben Harry Potter, star wars etc dan met Lego te maken? Of een piano? Het is een idee dat jou niet aanstaat maar dat maakt het nog geen slecht idee. Als mensen dit graag willen waarom niet?

Strava, Twitter

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:37

AW_Bos

Waar ga je heen?

Zijn er nog meer mensen met de LEGO NES 71374 waarvan de cardridge-bay niet meer omhoog klikt?

Het schuifpalletje valt niet verder omlaag, waardoor de cardridge er niet normaal uit is te halen :/.

Ga je voor zilver of ga je voor goud
Want dit vuur in mijn hart brandt voor jou
- Emma Heesters

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die heb ik eerder gehoord. Maar toen heb ik ook al aangegeven dat de echte NES die quirk ook al had :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:44
AW_Bos schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:38:
Zijn er nog meer mensen met de LEGO NES 71374 waarvan de cardridge-bay niet meer omhoog klikt?

Het schuifpalletje valt niet verder omlaag, waardoor de cardridge er niet normaal uit is te halen :/.

[YouTube: Casette-bay werkt niet.]
Mmm, gelukkig ben ik van die bug gevrijwaard.

• almightyarjen
  • Laatst online: 22:23

almightyarjen

When does the hurting stop?

Invoice for BrickLink Order #14144680 generated on Sep 6, 2020 08:59

--------------------------------------
Comments from Seller:
Please send a grand total of EUR 0.00 to ...

Als fan van AlmightyArjen Y.T. stuur ik deze zending als blijk van mijn waardering,
Daarbij lichtblokjes 12v en 4,5v

Mvg Ton
Een Bricklink order welke ik geschonken krijg door een fan, altijd leuk :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Malandro
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:29
..

[Voor 99% gewijzigd door Malandro op 07-09-2020 16:32]

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zojuist de diner 10260 in elkaar gezet, van alle modulars en ideas, is deze qua techniek en unieke verbindingen toch wel de meest indrukwekkende voor mij.

Tijdens het bouwen meerdere malen een “hoe moet dat dan” momentje gehad. Hoe de ronden ramen en embossed kozijnen in elkaar zitten. De bar en natuurlijk de organische vormen. Alles zit erg uniek in elkaar.

Twijfel of deze of de detective mijn favoriet is.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-09 17:09
AW_Bos schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:38:

[YouTube: Casette-bay werkt niet.]
Zelfde hier, in een poging te kijken hoe dat evt te fixen schuif hij nu gewoon nog lastiger, waardoor naar beneden doen en vergrendelen ook niet meer oz lekker werkt.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:37

AW_Bos

Waar ga je heen?

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:53:
[...]

Zelfde hier, in een poging te kijken hoe dat evt te fixen schuif hij nu gewoon nog lastiger, waardoor naar beneden doen en vergrendelen ook niet meer oz lekker werkt.
Dat ding schuift gewoon niet lekker... :/
Je zou dat ding bijna in de wax willen zetten om het soepel te laten verlopen... :P :/
Ik zie ook niet waar de fout zit. Misschien dat onderdeeltje waar het bruine staafje tegenaan komt, die ik iets meer moet draaien... als dat kan.

Ga je voor zilver of ga je voor goud
Want dit vuur in mijn hart brandt voor jou
- Emma Heesters

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:47:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist de diner 10260 in elkaar gezet, van alle modulars en ideas, is deze qua techniek en unieke verbindingen toch wel de meest indrukwekkende voor mij.

Tijdens het bouwen meerdere malen een “hoe moet dat dan” momentje gehad. Hoe de ronden ramen en embossed kozijnen in elkaar zitten. De bar en natuurlijk de organische vormen. Alles zit erg uniek in elkaar.

Eens, vond het ook een erg leuke build. Ook het uiterlijk vind ik verfrissend t.o.v. de modulars daarvoor.

• Versaevel
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 20:09
Wie weet er een oplossing om een geel kratje aan de voorkant van een fiets te maken. Het moet geen bakfiets worden.

• The Eagle

The Eagle

Versaevel schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:12:
Wie weet er een oplossing om een geel kratje aan de voorkant van een fiets te maken. Het moet geen bakfiets worden.
Minifig size tie-wrap? :P
* The Eagle toevallig vandaag nog een krat op een fiets bevestigd, met, jawel, tie-wraps :Y)

Maar zonder gekheid: handje van een minifig?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

welk leds gebruik je daar?

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mschol schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:42:
[...]

welk leds gebruik je daar?
'goeikoopste van ali' :+ standaard via usb aansluiting, die gaat naar female usb op breadboard welke door arduinotje geschakeld worden. Daarvoor moet nog keertje een githubje maken om de 'onwikkeling' te delen.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 15:34

Ikzelf vond de Downtown Diner ook ontzettend leuk om te bouwen, en vind het resultaat er heel goed uitzien. Van de Modulars die ik hier in de vitrines heb staan (Parisian Restaurant, Detective's Office, Brick Bank en Downtown Diner) is dit zeker niet de minste vind ik.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:20:
[...]

Ikzelf vond de Downtown Diner ook ontzettend leuk om te bouwen, en vind het resultaat er heel goed uitzien. Van de Modulars die ik hier in de vitrines heb staan (Parisian Restaurant, Detective's Office, Brick Bank en Downtown Diner) is dit zeker niet de minste vind ik.
sommige stappen uit de instructie had ik echt zo iets van "dat is geen legitieme bouw techniek" maar somehow zit het toch allemaal redelijk solide in elkaar.

Voelde mij meer aan als een technische/creatieve MOC, dan officiele lego set. In positieve zin. Labeltje "expert" paste daar prima bij.

Heb paar van deze; https://www.brickwatch.ne...nhouse-Pet-Shop-Cafe.html in doos liggen, van 2-3stk een bijpassende modular bouwen. Maar weet nog niet helemaal hoe deze vorm ga geven :+ heb aantal groene bricks met 'starbucks' text laten bedrukken, die wil voor het overpriced koffie corner gaan gebruiken.

[Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 07-09-2020 09:38]

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Gaius
  • Niet online
Afgelopen weekend bij m'n ouders geweest en 2 dozen oude Lego mee naar huis genomen om even door te spitten. Leuk om bepaalde dingen nog 's terug te zien na tig jaar, maar als ik één term kan gebruiken om de staat aan te geven is dat er stevig mee gespeeld is. Vuil, gekrast, kapotte stukjes, veel minifigs zonder print of gezicht. Geen schande verder, het is 30 jaar oud (en ouder, er zit een crapload blauwe rails bij bijvoorbeeld).

Wellicht dat er nog wat te redden is door het te wassen, maar ik geloof het wel. Als ik voor nostalgische redenen een paar setjes wil die ik vroeger ook had kan ik ze beter opzoeken op bricklink oid. Dus ik ga een paar minifigs (riddertjes, piraten/soldaten) eruit halen, en de rest gaat weer terug naar m'n ouders zodat m'n neefjes er tzt mee kunnen spelen. :)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:26

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Als je Friends-setjes met je dochter in elkaar zet, kom je wel meer discutabele bouwtechnieken tegen. :+ Dat kan je niet eens oppakken zonder dat het uit elkaar dondert.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Gaius schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:15:
Afgelopen weekend bij m'n ouders geweest en 2 dozen oude Lego mee naar huis genomen om even door te spitten. Leuk om bepaalde dingen nog 's terug te zien na tig jaar, maar als ik één term kan gebruiken om de staat aan te geven is dat er stevig mee gespeeld is. Vuil, gekrast, kapotte stukjes, veel minifigs zonder print of gezicht. Geen schande verder, het is 30 jaar oud (en ouder, er zit een crapload blauwe rails bij bijvoorbeeld).

Wellicht dat er nog wat te redden is door het te wassen, maar ik geloof het wel. Als ik voor nostalgische redenen een paar setjes wil die ik vroeger ook had kan ik ze beter opzoeken op bricklink oid. Dus ik ga een paar minifigs (riddertjes, piraten/soldaten) eruit halen, en de rest gaat weer terug naar m'n ouders zodat m'n neefjes er tzt mee kunnen spelen. :)
Dat heb ik ook met mijn oude Lego. Er is stevig mee gespeeld en dat zie je er aan. Stickers zijn losgekomen en er zijn toch wel wat krassen en deukjes in gekomen mettertijd. Ik ga het wel hier houden want mijn zoons kunnen er over een paar jaar ook prima mee spelen :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

3 maanden uizoeken hier.... sorteren op type (niet kleur) wat een tering werk. Heb serieus overwogen om briefje bij de lokale super op te hangen; "Gezocht lego-sorteer kereltjes"

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-09 10:21

ff in bakjes in de wasmachine duwen

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-09 10:02
Thanks! Nu begin ik alleen maar meer te twijfelen. Een deel van de gebouwen staat er wel mooi tussen. Maar dat paars en oranje is wel heel afwijkend.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Versaevel
The Eagle schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:52:
[...]

Minifig size tie-wrap? :P
* The Eagle toevallig vandaag nog een krat op een fiets bevestigd, met, jawel, tie-wraps :Y)

Maar zonder gekheid: handje van een minifig?
Deze kon ik natuurlijk verwachten dat tie-wrap pie :)

Handje gaat ik ff proberen, zal toch op de ene of andere manier mogelijk moeten zijn

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Admiral Freebee schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:36:
[...]

Dat heb ik ook met mijn oude Lego. Er is stevig mee gespeeld en dat zie je er aan. Stickers zijn losgekomen en er zijn toch wel wat krassen en deukjes in gekomen mettertijd. Ik ga het wel hier houden want mijn zoons kunnen er over een paar jaar ook prima mee spelen :)
Ik hou oud en nieuw redelijk gescheiden van elkaar. Sowieso passen oude sets totaal niet.

• The Eagle

The Eagle

Versaevel schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:50:
[...]

Deze kon ik natuurlijk verwachten dat tie-wrap pie :)

Handje gaat ik ff proberen, zal toch op de ene of andere manier mogelijk moeten zijn
Doe anders eens een plaatje van het krat(je) en de fiets die je gebruikt. Er zijn meerdere typen iirc, dus het is een beetje gissen nu.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Deze trek ik zojuist uit een van mijn minifigures lade, iemand enig idee waar deze verkleurde duif vandaan komt?

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Speedy
  • Laatst online: 06:58
himlims_ schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:11:
[Afbeelding]

Deze trek ik zojuist uit een van mijn minifigures lade, iemand enig idee waar deze verkleurde duif vandaan komt?
40344

Flickr | Lego collectie

• Kapoen
35 ideas hebben 10000 stemmen gehaald. Als zelfs nog maar een handvol geselecteerd wordt in de komende ronde dan heeft Lego al een serieuze backlog :P

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 03:36
ik ben wel benieuwd hoe lego dit aanpakt.... het zijn er zoveel....
hopelijk kiezen ze ook voor paar die niet zo duur zijn ...

[Voor 30% gewijzigd door Loader op 07-09-2020 19:27]

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:01
Kapoen schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:11:
35 ideas hebben 10000 stemmen gehaald. Als zelfs nog maar een handvol geselecteerd wordt in de komende ronde dan heeft Lego al een serieuze backlog :P
Er zitten een paar mooie tussen! Zelf vind ik de Brickwest Studios, de Carribean Clipper en vooral het schilderij van Van Gogh erg mooi. Ik ben benieuwd wat eruit komt!
En ik ben ook benieuwd naar nieuws over de Medieval Blacksmith. Ik las ergens dat die begin 2021 uit gaat komen.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• The Eagle

The Eagle

Die Bonsai zou een instant buy zijn voor mij. Verder veel afgeleide modellen helaas. Die BMW zie ik ook mog wel komen, daar valt door Lego zelf weinig aan te verbeteren imho.

• Versaevel
Ik zie graag die kluis wel komen, niet te groot en volgens mij wel Interessante technieken.

• Kapoen
Mijn post van gisteren ivm ideas was niet volledig, binnenkort verschijnen de resultaten van een eerdere selectie met 26 sets.

Dus als ik niets vergeet deze keer ziet de tijdslijn voor ideas er zo uit in de komende maanden:

Ervan uitgaande dat de backlog eerst verschijnt:
- 123 Sesame Street
- Medieval Blacksmith
- Winnie the Pooh
- LEGO Typewriter
- Seinfeld 30th Anniversary
- Home Alone. McCallister's House.

Eerste review ronde 2020: 26 projects qualify for LEGO Ideas review
Tweede review ronde 2020: Record-breaking number of projects qualify for review at LEGO Ideas

En dan is er nog de GWP/wedstrijd in verband met vintage auto's die ook nog niet verschenen is: Aedelsten deluxe
Daarnaast was er ook een wedstrijd met als thema 'muziek'. Een van de winnende inzendingen kan mogelijk opgenomen worden in komende selecties om als set te verschijnen: Contest Winners - Music to our ears!

• detulp050
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:56
O+ O+

• Kapoen
Ik dacht dat dit idee al in een vorige ronde gesneuveld was? Dit is waarschijnlijk een herwerkte versie dan?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:08
Oeh, de Discworld set is ook onder review op dit moment. Nice! Als die uit komt is het wel een instantbuy. Mits ze hem niet te veel verneuken.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

corrigeer me als ik het vout heb;

wanneer lego met een nieuwe modular op de proppen komt, is er vaak ook een 'bijpassende set' (al dan niet als freebie bij bestelling).

zo had je voor de detective-modular, de bloemen kar die stiekem de 'candy' verstopte heeft onder;

of bij de corner-garage; de blauw hotrod; waaraan gesleuteld kan worden.

bij de bookstore, is een kleine nieuws/kranten standje

waar vind ik een overzicht van deze 'ondersteunende' setjes behorende bij de modular?

(bezig om deze aan te vullen, maar kan lastig herleiden welke bijvoorbeeld bij de diner of assembly 'hoort')

[Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 08-09-2020 13:48]

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Tc99m
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 02:13
himlims_ schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:41:

wanneer lego met een nieuwe modular op de proppen komt, is er vaak ook een 'bijpassende set' (al dan niet als freebie bij bestelling).

zo had je voor de detective-modular, de bloemen kar die stiekem de 'candy' verstopte heeft onder; https://brickset.com/sets/40140-1/Flower-Cart

of bij de corner-garage; de blauw hotrod; https://www.lego.com/nl-nl/product/hot-rod-40409 waaraan gesleuteld kan worden.

waar vind ik een overzicht van deze 'ondersteunende' setjes behorende bij de modular?

(bezig om deze aan te vullen, maar kan lastig herleiden welke bijvoorbeeld bij de diner of assembly 'hoort')
Wat grappig, ik heb meerdere modulars, maar wist dit helemaal niet. Weer iets leuks om te verzamelen (en dat gelukkig minder ruimte inneemt dan de modulars zelf ;) ).

• Kapoen

Ik denk niet dat Lego consistent een mini setje aanbiedt bij de lancering van een nieuwe modular. Er zijn een aantal releases die ik me herinner waarbij dat zeker niet het geval was (zoals Assembly Square, Brick Bank en Parisian Restaurant).

Wat ze wel af en toe doen idd is een mini creator setje aanbieden tijdens het jaar, en dat kan al dan niet passen bij de modulars. Zoals bijvoorbeeld 40221 Fountain in 2016, het jaar van de Brick Bank. Dit setje pas niet echt bij de bank naar mijn smaak.

• avdieren
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 16:58

zo had je voor de detective-modular, de bloemen kar die stiekem de 'candy' verstopte heeft onder;

of bij de corner-garage; de blauw hotrod; waaraan gesleuteld kan worden.

het is niet alleen bij de modulars, sommige creator auto's hebben ook een mini. de london bus, vw t1 en vw beetle bv.

ik weet ook niet of alle modulars een bijhorende mini hebben, eerlijkgezegd. je zou bij brickset 'gift with purchase' tag kunnen zoeken.

zelf vind ik deze wel geslaagd:
https://brickset.com/sets/40221-1/Fountain

jaar van de brick bank, maar ik vind em zelf meer bij assembly square passen

• Jakkus
Leuk zeg! Die kende ik niet! Gauw even besteld via Bricklink, daar is hij nog best goedkoop te krijgen :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:02
Wanneer komen nou eens die goede aanbiedingen van het Gingerbread House *on-ge-dul-dig* :+ ...nog een maandje wachten?

• detulp050
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:56
Gim schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:33:
Wanneer komen nou eens die goede aanbiedingen van het Gingerbread House *on-ge-dul-dig* :+ ...nog een maandje wachten?
Wat vind jij een goede aanbieding?
Op basis van de prijsontwikkeling van de vorige winterset denk ik dat Januari 2021 een prima tijd is voor de laagste prijs, tenzij er een Black Fridayaanbieding oppopt.

• Gaius
  • Niet online
Kleine tip, je kunt 150 vip punten verdienen met een Harry Potter quiz op lego.com (klik op "Meer punten verdienen" in je vip-account).

Antwoorden:
1. Zwik & Zwachtels Zwerkbalpaleis
2. Wijsneus Toverbenodigdhedenwinkel
3. Een uil
4. Vijfmaal
5. Ze gebruiken brandstof
6. Tovertweelings Topfopshop
7. Naar de Verdonkeremaansteeg
8. De ochtendprofeet
9. Klieder & Vlek

Ik had even gezocht in het topic, maar kon 'm nog niet vinden, dus ik denk, ik post 'm nog even. Kan ook zijn dat ik niet kan zoeken. :+

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de eerdere vraag himlims_ in "Het Grote Lego Topic - Deel 6" op reddit gedumpt, daarbij kwam iemand met reactie over de bookstore, een kleine minibuild in de winkel;
instructie

[Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 08-09-2020 14:31]

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-09 10:02
Gaius schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:13:
Kleine tip, je kunt 150 vip punten verdienen met een Harry Potter quiz op lego.com (klik op "Meer punten verdienen" in je vip-account).

Antwoorden:
1. Zwik & Zwachtels Zwerkbalpaleis
2. Wijsneus Toverbenodigdhedenwinkel
3. Een uil
4. Vijfmaal
5. Ze gebruiken brandstof
6. Tovertweelings Topfopshop
7. Naar de Verdonkeremaansteeg
8. De ochtendprofeet
9. Klieder & Vlek

Ik had even gezocht in het topic, maar kon 'm nog niet vinden, dus ik denk, ik post 'm nog even. Kan ook zijn dat ik niet kan zoeken. :+
Kwam hier ook al voorbij: detulp050 in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Kapoen
avdieren schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:27:
[...]
ik weet ook niet of alle modulars een bijhorende mini hebben, eerlijkgezegd. je zou bij brickset 'gift with purchase' tag kunnen zoeken.
De GWP categorie bij Brickset is helaas ook niet volledig. Zo vallen bv. 40223 Snowglobe en 40222 Christmas Build Up niet onder deze groep, maar de opvolger van 40222 (40253 Christmas Build Up) dan weer wel 8)7

Je kan eventueel ook kijken naar Seasonal en Promotional, maar dan heb je weer veel te veel data.

[Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 08-09-2020 17:04]

• Barthezz Brick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-09 11:47
Bezig met het ontwerpen van een aantal boten voor in mijn Venetië bouwwerk :)

Brick build zeil ontbreekt nog voor deze
(wip) Venice Italy - ship prototype by Barthezz Brick, on Flickr

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:54

Kraz

What does this button do?

Iets totaal anders;

Wie kan ik nog blij maken met gedrukte beschrijvingen voor de B-modellen van onderstaande sets?
Mijn vader heeft deze destijds geprint, maar er nooit iets mee gedaan.

Alles is dubbelzijdig geprint op net papier. Er zitten al gaatjes doorheen dus het kan zo (terug) de map in.
Ik kan ze altijd weggooien, maar wellicht dat iemand met deze set de handleiding kan gebruiken.

Origineel is set Lego Off-roader (8297)

Origineel is set Motorized Excavator (8043)

[Voor 7% gewijzigd door Kraz op 08-09-2020 18:36]

• Kapotto
  • Laatst online: 26-09 18:41
Barthezz Brick schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:12:
Bezig met het ontwerpen van een aantal boten voor in mijn Venetië bouwwerk :)

Brick build zeil ontbreekt nog voor deze
[Afbeelding](wip) Venice Italy - ship prototype by Barthezz Brick, on Flickr
Wat is de bouwtechniek voor de planken aan de zijkant (bevestingstechniek)?

• Barthezz Brick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-09 11:47
Kapotto schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:44:
[...]

Wat is de bouwtechniek voor de planken aan de zijkant (bevestingstechniek)?
Plates en de bekende snot techniek. De onderkant is op zijn kop gebouwd en daar bovenop de boeg om vervolgens weer sot het dek erin te verwerken (zit netjes vast). Als ik klaar ben zal ik wel een breakdown delen.

Geef me een paar weken, ik wacht op onderdelen om het zeil te maken 😊

• avdieren
  • Laatst online: 26-09 16:58
voor de geinteresseerden, de attack on the burrow set is (eindelijk) beschikbaar:

https://www.lego.com/nl-n...ttack-on-the-burrow-75980

misschien geen nieuws, maar deze set is ernstig slecht te krijgen, dus ik dacht even melden

• SunnieNL
  • Laatst online: 23:44
avdieren schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:59:
voor de geinteresseerden, de attack on the burrow set is (eindelijk) beschikbaar:

https://www.lego.com/nl-n...ttack-on-the-burrow-75980

misschien geen nieuws, maar deze set is ernstig slecht te krijgen, dus ik dacht even melden
Staat al weer op ‘niet op voorraad’

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

SunnieNL schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:09:
[...]

Staat al weer op ‘niet op voorraad’
Playtoday Gouda heeft hem mogelijk . Heb deze vorige week op 1 september besteld als pre order en zaterdag 5 september geleverd gekregen voor 93 euro inclusief verzendkosten

[Voor 4% gewijzigd door Scighera op 08-09-2020 22:41]

www.triathlete.nl

• Maximus
  • Laatst online: 26-09 07:29

Maximus

There is no substitute

Naruto en Ratatouille zijn instant buys.

Matthijs en Linde zijn lief!

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:02
Hoe werkt dit verder? Kan ik zelf iets doen om te zorgen dat die community set gemaakt wordt?

• Jakkus
Als het 'idea' 10.000 stemmen heeft, neemt Lego ze in overweging om als set uit te brengen. Lego maakt die keuze zelf. Daar hebben wij dus geen invloed meer op.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:27:
Als het 'idea' 10.000 stemmen heeft, neemt Lego ze in overweging om als set uit te brengen. Lego maakt die keuze zelf. Daar hebben wij dus geen invloed meer op.
van deze selectie zullen er denk ik maar 3-4 serieus kandidaat zijn; praktisch alle gebouwen kun je een streep door zetten, ik verwacht dat de kalender, ratatouli(?) en de bonsai een van de weinig zijn die het kunnen worden.

ze zullen de 10.000 misschien wel gaan oprekken naar 15.000 ofzo als dit vaker gaat voorkomen

[Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 09-09-2020 10:01]

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Metal Mark
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:59
himlims_ schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:01:
[...]

van deze selectie zullen er denk ik maar 3-4 serieus kandidaat zijn; praktisch alle gebouwen kun je een streep door zetten, ik verwacht dat de kalender, ratatouli(?) en de bonsai een van de weinig zijn die het kunnen worden.

ze zullen de 10.000 misschien wel gaan oprekken naar 15.000 ofzo als dit vaker gaat voorkomen
Ze hebben aangegeven dat ze niks gaan wijzigen in het stem-systeem tot dusver. Lego geeft aan dat door de Corona er meer traffic en meer builds zijn toegevoegd dan ooit te voren. Men zit meer thuis en heeft pakweg meer tijd om dit soort hobby projecten op te pakken. Je ziet het ook terug in de verdiensten van het afgelopen kwartaal, dat Lego pas geleden heeft gedeeld. De verwachting is dat het aantal entry's en stemmen terugloopt zodra het leven weer 'normaler' wordt en dat de interesse weer wat afzakt.

Anders wat: De Burj Khalifa is opeens ook weer beschikbaar bij Lego. Nadat het uit de collectie is gegaan, is het opeens weer toegevoegd. Dus voor diegene die de Architecture compleet wil hebben.

[Voor 4% gewijzigd door Metal Mark op 09-09-2020 10:22]

• almightyarjen

almightyarjen

Ik vind dat de Ideas 10k grens wel naar 15k mag. Daardoor halen minder sets de review ronde m.a.g. dat Lego minder invloed heeft op welke sets er daadwerkelijk geproduceerd worden.

• Kapoen
himlims_ schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:01:
[...]

Lego houdt de situatie wel in de gaten, zie dit artikel op brothers-brick: Will the rules of LEGO Ideas change with a large number of projects achieving 10,000 votes?.

*edit* tldr versie, langer artikel in de link:
This has prompted Hasan Jansen, Engagement Manager from the LEGO Ideas Team to share the official insights on what the decision point may be. The short answer is that things will remain status quo, and the sudden increase in the number of submissions and votes was assumed to be largely due to the current pandemic, which kept builders and audiences indoors, giving the opportunity to focus on creations and a wider reach for those that interacted online. As always, the longer-term plans are always being kept within sight, and changes may come.
Zoals @Metal Mark al aangaf, voorlopig zal er niet veel veranderen.

Zelf zou ik liever ook een hogere stemdrempel zien en eventueel minder review rondes per jaar, zodanig dat er minder sets langzamer verschijnen. Als ze zo blijven hun backlog opbouwen zoals de laatste maanden, rest hun straks niets anders meer dan per set een productie te hanteren van 6 maanden of zo 8)7

[Voor 36% gewijzigd door Kapoen op 09-09-2020 10:32]

• Tc99m
almightyarjen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:23:
Ik vind dat de Ideas 10k grens wel naar 15k mag. Daardoor halen minder sets de review ronde m.a.g. dat Lego minder invloed heeft op welke sets er daadwerkelijk geproduceerd worden.
Ja en nee. Met al die op bestaand IP gebaseerde sets een eitje om de fans van die specifieke serie/film/game/franchise te mobiliseren, je zit dan snel aan het benodigd aantal stemmen, ook als het er 5000 meer zijn.

Aan de andere kant hebben de "echte" Ideas (m.a.w. niet gebaseerd op bestaand IP) die fandom niet achter zich. Ze sneeuwen (zoals je nu ook al veel ziet) onder. Die moeten het doen met 'alleen' de LEGO-fans, en die zijn vaak ook veel kritischer.

Ik ben er zelf voorstander van dat LEGO de Ideas-inzendingen scheidt tussen gebaseerd op IP en origineel. Sowieso vind ik sommige van de Ideas inzendingen gebaseerd op bestaand IP totaal niet Ideas-waardig zoals de Friends-set en de - mogelijke - Seinfeld-set.
In mijn ogen moet een Ideas-set ook iets bijzonders toevoegen qua concept of bouwtechniek. Een build die een TV- of filmset namaakt kan ook als 'normale' set worden uitgebracht (dat is mijn mening, weet dat niet iedereen het daar mee eens is ;) ).

[Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 09-09-2020 12:32]

• Kapoen
Tc99m schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:30:
[...]
Sowieso vind ik sommige van de Ideas inzendingen gebaseerd op bestaand IP totaal niet Ideas-waardig zoals de Friends-set en de - mogelijke - Seinfeld-set.
In mijn ogen moet een Ideas-set ook iets bijzonders toevoegen qua concept of bouwtechniek. Een build die een TV- of filmset namaakt kan ook als 'normale' set worden uitgebracht (dat is mijn mening, weet dat niet iedereen het daar mee eens is ;) ).
De Seinfeld set werd al goedgekeurd, dus die komt er zeker: LEGO Ideas announces Seinfeld LEGO set.

• Tc99m
Kapoen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:34:
[...]

De Seinfeld set werd al goedgekeurd, dus die komt er zeker: LEGO Ideas announces Seinfeld LEGO set.
Ah dat had ik dan gemist (of verdrongen).

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 24-09 21:51
Kapoen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:34:
[...]

Na de Big Bang Theory en F.R.I.E.N.D.S, nu dus Seinfeld... Je zou je bijna gaan afvragen welke tv series de volgende is... Ipv Lego Ideas zouden ze het beter Lego Cashcow kunnen gaan noemen, er is niks origineels meer aan :|

• Kapoen
chrisO schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:25:
[...]

Na de Big Bang Theory en F.R.I.E.N.D.S, nu dus Seinfeld... Je zou je bijna gaan afvragen welke tv series de volgende is... Ipv Lego Ideas zouden ze het beter Lego Cashcow kunnen gaan noemen, er is niks origineels meer aan :|
- Fresh Prince of Bel-Air
- Full House
- Step-by-Step
- Family Matters
- ALF
-... >:)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:25:
[...]

ik vind die serie vooral leuk als kado aan iemand (die niets met lego heeft) maar wel met de serie. dat werkt stiekem aanstekelijk; regelmatig krijg dan na aantal maanden ineens whatsapp berichtje binnen "heb nog een doos gekocht" _/-\o_ maar hebt gelijk wat dat betreft, andere kant het is ook gewoon een (commercieel) bedrijf. Inmiddels is er voor 'iedereen' wel een interresante lego set te vinden :+

[Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 09-09-2020 14:12]

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• almightyarjen

almightyarjen

Tc99m schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:30:
[...]

Ja en nee. Met al die op bestaand IP gebaseerde sets een eitje om de fans van die specifieke serie/film/game/franchise te mobiliseren, je zit dan snel aan het benodigd aantal stemmen, ook als het er 5000 meer zijn.

Aan de andere kant hebben de "echte" Ideas (m.a.w. niet gebaseerd op bestaand IP) die fandom niet achter zich. Ze sneeuwen (zoals je nu ook al veel ziet) onder. Die moeten het doen met 'alleen' de LEGO-fans, en die zijn vaak ook veel kritischer.

Ik ben er zelf voorstander van dat LEGO de Ideas-inzendingen scheidt tussen gebaseerd op IP en origineel. Sowieso vind ik sommige van de Ideas inzendingen gebaseerd op bestaand IP totaal niet Ideas-waardig zoals de Friends-set en de - mogelijke - Seinfeld-set.
Ja mee eens, die IP moeten ze gewoon verbieden bij Ideas als je het mij vraagt.

• The Eagle

The Eagle

Kapoen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:09:
[...]

- Fresh Prince of Bel-Air
- Full House
- Step-by-Step
- Family Matters
- ALF
-... >:)
Je vergeet Beverly Hills 90210 :+

• dr86
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Van de 2e ideas set zijn er een hoop die erg leuk zijn, die 2 piraten forten zou ik meteen kopen, naruto, dat oceaan huisje of die aziatische tempel zijn ook heel gaaf.

Maar voor een echte ideas set vind ik dat Bonsai boompje, die sherrifs kluis en seasons in time wel de 3 meest geschikte setjes. Interessanten ontwerpen en weer wat anders dan een schip, tv studio of (modulair) gebouw. Al zitten ook daar leuke inzendingen tussen.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

himlims_ schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:11:
[...]

ik vind die serie vooral leuk als kado aan iemand (die niets met lego heeft) maar wel met de serie. dat werkt stiekem aanstekelijk; regelmatig krijg dan na aantal maanden ineens whatsapp berichtje binnen "heb nog een doos gekocht" _/-\o_ maar hebt gelijk wat dat betreft, andere kant het is ook gewoon een (commercieel) bedrijf. Inmiddels is er voor 'iedereen' wel een interresante lego set te vinden :+
Yep, dit. :) Mijn dochter begon met Friends, maar heeft nu Harry Potter en Star Wars ontdekt. (Bijna) net zo verslaafd als d'r ouwe heer nu. O+

Nomen nescio

• Kapoen
The Eagle schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:32:
[...]

Je vergeet Beverly Hills 90210 :+
Mellrose Place! :P X-Files, Twin Peaks,... we kunnen nog wel even doorgaan met stoffige series uit de 90's denk ik.
[...]
Inmiddels is er voor 'iedereen' wel een interresante lego set te vinden :+
Dat doet mij denken aan dit artikel op brickset: Has LEGO released too many direct-to-consumer sets during 2020?
Dit artikel gaat uiteraard specifiek over D2C sets, maar ik kan me wel vinden in jouw opmerking dat er gewoon iets voor iedereen is. Dat is toch een goede zaak denk ik zo 8)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

De Friends set heeft vorig jaar het zaadje gepland bij mijn vrouw anders. Ze is nu fanatiek en probeert nu Cafe Corner te bricklinken aangezien ze niet aan mijn MISB Modulars mag komen. :P

Maar goed, ik dacht wel eerder gebouwen niet doorgingen en we kregen toch de Fishing Store. We hebben Creator Expert auto's en toch kwam de Caterham uit. Buiten de Sopwith Camel in Creator is er ook geen vliegtuig die doorgegaan is.

Ik hou wel van de sets met een gimmick, zoals de piano nu en uit de inzendingen een werkende kluis of kalender. Een aantal sets zijn weer door die kort geleden in iets andere format nog afgewezen zijn, zoals Ratatouille.

Mijn hoop is op de Clipper en de kluis. En dan nog dat ie ook nog enigszins de IDEA >>> SET transitie overleeft.

Van het eerder gelinkte https://brickset.com/arti...consumer-sets-during-2020 kan ik me heel erg vinden in deze comment:
Yes. Honestly, I feel burnt out. When I got out of my dark ages, I decided to collect the Modular and the big Technic set every year and maybe the odd decent Creator. If only.... Then there was the fair ground theme. Then the ideas stuff. Then the ideas stuff got better, but I had to have the Saturn V, Pirates, Tree House etc Had to have the Ghostbusters sets. I need a Winter Village. Never collected Star Wars, but I regretted missing on the original UCS Falcon, so got the new one. Always liked the A-wing. Love the Mustang. The Batman 89 was a must have.

That's too much money on ABS. Way too much.

I started missing stuff. I cut out Technic three years ago, didn't like the direction. Don't want Gingerbread house. Definitely not buying more SW UCS. Disney Castle is nice, glad to have it, but I need to skip the Train, certainly don't need Mickey & Minnie to go with it. Hogwarts UCS takes up enough space, not getting DA. Batwing 89 is really pushing it. Fiat 500 nope, Harleys the same. NES, Piano is cool, but no. I'm done.

The more I miss, the more I realise that I don't need everything. It's not Pokemon, I don't have to collect them all. Plus the money and space. Mainly money though. I can see myself just getting the Modulars soon. I reckon it's that, or back to a new dark age.
Bij modulars kan je er wel vanuit gaan dat ie rond 1 januari komt en je zeker 3 jaar hebt om er één te kopen. Van al die andere sets is dat nog maar de vraag. Ik heb thuis ook niet onbeperkt de ruimte en zeker niet onbeperkt geld om al mijn series compleet te blijven houden. We zijn bij Creater Expert voertuigen ook van 1/jaar naar richting de 3/jaar gegaan. Op 1 maart 2019 kwam de Mustang. Toen in het najaar de HD, het voorjaar weer de Fiat 500 en begin van de zomer de trein. Dat gaat een stuk harder. Dat Lego veel sets nu alleen via de site verkoopt helpt ook niet mee. Je kon ze normaal gesproken in de periode van levering wel ergens met 25% korting krijgen.

[Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 09-09-2020 15:53]

• Tc99m
[...]

Dat is ook leuk inderdaad. Ik heb ook niks tegen IP-sets in het algemeen (ik heb er zelf ook genoeg), ze horen in mijn ogen alleen niet thuis binnen het Ideas-concept.

Maar als LEGO een lijn uitbrengt die studio-sets van bekende sitcoms en films reproduceert, helemaal prima hoor, mijn zegen hebben ze. En als ze daarmee een hoop nieuwe klanten aanspreken gun ik ze die omzet van harte. ;)

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:07:
[...]

Mellrose Place! :P X-Files, Twin Peaks,... we kunnen nog wel even doorgaan met stoffige series uit de 90's denk ik.
Okee, ban op IP maar uitzondering voor de X-files :P

• Flabergasted
  • Laatst online: 00:07

Flabergasted

watwel ?

Hierbij de officiële Lego onthulling van Mos Eisley Cantina :

via :
https://brickset.com/arti...ntina-officially-revealed

• Mappy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:14

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ik zou 'm bijna kopen om Ulence Flats in Space Quest I na te maken :D

http://gamerwalkthroughs.com/wp-content/uploads/2015/07/Space-Quest-1-Ulence-Flats.jpg

Mijn foto's zijn te koop: stuur DM - I wanna be a Mappy and I wanna have fun :) - Stem voor betere forum-updates!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Als je die naast diagon alley legt, welke 50 euro meer kost en 5600 ipv 3200 stenen heeft... dan is star wars een dure licentie😜

Deze set 349 euro voor 3200 stenen
Diagon alley 399 euro voor 5550 stenen

[Voor 8% gewijzigd door Scighera op 09-09-2020 19:01]

www.triathlete.nl

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 06:59

JoeZuCK

_Fonz > all.

Scighera schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:58:
[...]

Als je die naast diagon alley legt, welke 50 euro meer kost en 5600 ipv 3300 stenen heeft... dan is star wars een dure licentie😜
Vandaar ook dat 40+ % volgens de poll hem uiteindelijk wel zal gaan halen (when the price is right).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Het is een mooie set, toen ik het plaatje zag was mijn interesse gewekt. Alleen voor de adviesprijs...

www.triathlete.nl

• Flabergasted
  • Laatst online: 00:07

Flabergasted

watwel ?

[...]

Als je die naast diagon alley legt, welke 50 euro meer kost en 5600 ipv 3200 stenen heeft... dan is star wars een dure licentie😜

Dat is precies mijn gedachte. Wat een bats geld weer.
Ik heb de 75052 en dat is eigenlijk mooi zat, maar die toffe minifiguren in deze set.... :9~

Plus dat verduivelde deuntje, als je die muzikanten weer ziet !
( gaat niet weer uit de kop )

[Voor 9% gewijzigd door Flabergasted op 09-09-2020 19:10]

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Mappy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:14

Mappy

Piramide van Austerlitz

Lego heeft wat leuks bedacht om van mislukte steentjes af te komen :P

https://www.legobraillebricks.com/

Wat een cool en vernieuwend idee! d:)b

Mijn foto's zijn te koop: stuur DM - I wanna be a Mappy and I wanna have fun :) - Stem voor betere forum-updates!

• Hierkomik
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:05

Hierkomik

Zo dan...

[...]

Maar de Cantina heeft wel meer minifigs, met ook meer custom molds, en een dewback die ook de prijs opdrijft.
Dan nog heb je wel gelijk dat de License voor Star Wars de prijs hoog opdrijft, maar dat is (helaas) al langer zo bij die license.

Ik ga de Cantina wel halen, maar wacht wel tot Force Friday (vaak 1e week oktober) want dan zijn er vaak dubbele punten en een GWP (op dit moment zou je alleen de Monkey Kid motor krijgen, dat is echt belachelijk. Jammer dat ze niet net zoals met Diagon Alley tegelijk met de (vip) release van de Cantina een goede GWP hebben)...

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Topicstarter
In middels hier de “weg is weg” in huis. Ben wel blij verast dat deze op baseplates wordt gebouwd en niet op dikkere 16x16 plates. Maakt eigenlijk niet veel verschil voor een display set maar ik voel toch meer voor baseplates. Jeugd nostalgie of zo wellicht :P

select * from Fish;

Pagina: 1 ... 106 ... 111 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True