Joy-con is up to date? Volgens mij geen veelvoorkomend probleem. Is er iets veranderd aan je inrichting? zit er iets in de weg tussen de Switch en de Joy-con? Of een grotere afstand? De draadloze verbinding van de Joy-cons zijn gevoeliger dan andere controllers is mijn ervaring. Maar als het eerst prima werkte en nu niet meer zonder dat de omgeving is veranderd dan zou ik het inderdaad ter garantie opsturen naar Nintendo.barrymossel schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:56:
Sinds een tijdje valt de verbinding van de rechter controller soms (vaak?) weg. Met veel moeite kan ik hem opnieuw connectie. Is dit een veelvoorkomend probleem? Enne, oplossing of garantie?
Je kan kijken of er een software update is. Dit kan je vinden onder de System settings -> Controllers and sensors.barrymossel schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:56:
Sinds een tijdje valt de verbinding van de rechter controller soms (vaak?) weg. Met veel moeite kan ik hem opnieuw connectie. Is dit een veelvoorkomend probleem? Enne, oplossing of garantie?
En hier is info van nintendo zelf: https://www.nintendo.nl/S...euw%20in%20te%20schakelen.
Update helpt niet. De linker controller synchroniseert direct, de rechter niet. Ga maar eens contact opnemen met Nintendo.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk opgelost door de controller naar Nintendo te sturen.
Die garantie afhandeling is ook niet echt klantvriendelijk zeg. Wat een formulier... Lijkt of ze het zo moeilijk mogelijk proberen te maken. Maar goed, ik ben benieuwd waar ze mee komen.
---edit---
En dan ook nog eens een tijd zonder joy con. Ik maak geen vrienden thuis...
---edit---
[ Voor 19% gewijzigd door barrymossel op 05-05-2022 12:21 ]
Er is een Japanse overzichtstrailer verschenen van Mario Srikers. Ik post deze hier al want meestal komen de vertaalde versies pas dagen of zelfs weken later online.
Ook de Japanse website is vernieuwd met extra artwork en uitleg.
Ik zie o.a. 10 characters (voorlopig?), een hoop customisation via uitrusting, stadiums waarbij de ene helft en de andere helft uit twee verschillende locaties bestaan en een opvallende focus op de online multiplayer.
Ik zie o.a. 10 characters (voorlopig?), een hoop customisation via uitrusting, stadiums waarbij de ene helft en de andere helft uit twee verschillende locaties bestaan en een opvallende focus op de online multiplayer.
[ Voor 39% gewijzigd door JackAvery op 06-05-2022 07:32 ]
Hoop dat de launch versie wel 'completer' is dan Mario Golf.
Niet gespeeld maar van wat ik gezien/gehoord/gelezen heb was de content nogal naar de karige kant toe.
Nu is daar wel meerdere malen wat content/DLC voor gekomen maar dat is natuurlijk niet launch.
Niet gespeeld maar van wat ik gezien/gehoord/gelezen heb was de content nogal naar de karige kant toe.
Nu is daar wel meerdere malen wat content/DLC voor gekomen maar dat is natuurlijk niet launch.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Mijn ervaring is dat dat altijd wel zo is. Maar er elk merk, maar het liefst zo moeilijk mogelijk.barrymossel schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:10:
Die garantie afhandeling is ook niet echt klantvriendelijk zeg. Wat een formulier... Lijkt of ze het zo moeilijk mogelijk proberen te maken. Maar goed, ik ben benieuwd waar ze mee komen.
---edit---
Heb begin dit jaar mijn xenoblade 2 pro controller opgestuurd. Vorige maand maar eens gevraagd wat de status was. Die waren ze kwijt. Kreeg direct een nieuw opgestuurd en die was zo hier.
Afwachten, maar deze game wordt door een andere studio gemaakt dan Mario Golf en Mario Tennis. Al is het wel steeds meer de trend van Nintendo om later content/DLC toe te voegen.The Chosen One schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:17:
Maar de game wordt gemaakt door Next Level Games, die hebben ook Luigi's Mansion 3 ontwikkeld. En van wat ik tot nu toe van de trailers zie vind ik Strikers interessanter uit zien dan Mario Golf.
De filmpjes onderaan de pagina zijn ook wel interessant. Laten goed zien hoeveel verschil er tussen uitrustingen zitten.JackAvery schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 07:24:
Er is een Japanse overzichtstrailer verschenen van Mario Srikers. Ik post deze hier al want meestal komen de vertaalde versies pas dagen of zelfs weken later online.
[YouTube: マリオストライカーズ バトルリーグ 紹介映像]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Heeft iemand een idee of de replays bij Switch Sports uitgezet kunnen worden? Wat een overload aan doorklikken zeg. Voor de rest wel een geinig spel, maar met maar 6 sporten geen 40 euro waard imho. En ik mis honkbal erop.
Something under the bed is drooling
Ik zou zelf toch aanraden even te wachten als je daar schrik voor hebt. Mij geeft het alvast de indruk dat er na launch nog wel wat updates gaan volgen zoals bij Mario Golf en Tennis. Momenteel lijkt de focus op multiplayer te liggen.The Chosen One schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:17:
mbt skywalker saga, zit te twijfelen tussen de switch of de steam versie (voor op steam deck
).
De pc/steam versie zal denk ik net even wat beter lopen?
Verified en een stuk goedkoper (nog geen 17 euro). Dan is de keuze snel gemaakt?sderooij schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:11:
mbt skywalker saga, zit te twijfelen tussen de switch of de steam versie (voor op steam deck).
Waar zie jij die voor 17 euro? :0meesje schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:22:
[...]
Verified en een stuk goedkoper (nog geen 17 euro). Dan is de keuze snel gemaakt?
Hier gaat het om toch? LEGO® Star Wars™: The Skywalker Saga
Ah sorry. Complete <> Skywalkersderooij schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:26:
[...]
Waar zie jij die voor 17 euro? :0
Hier gaat het om toch? LEGO® Star Wars™: The Skywalker Saga
Als je daar nu al over twijfelt dan de Steam versie halen.sderooij schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:11:
mbt skywalker saga, zit te twijfelen tussen de switch of de steam versie (voor op steam deck).
Maar ik vermaak me prima met de Switch versie. Draait beter dan Lego City Undercover op de Switch.
Deze remake van de arcade/SNES klassieker Pocky & Rocky werd recent released in Japan en komt in juni ook naar het Westen. Lijkt erop dat dit een heel goede game is geworden voor de fans.
Heads-up: over enkele uren publiceert Nintendo zijn financiële jaarresultaten. Af en toe worden daar interessante beetjes nieuws aangekondigd dus ben wel nieuwsgierig. Mijn uitgebreide post zal helaas moeten wachten tot later vanavond of morgen.
Ook vandaag om 16:00: een nieuwe Monster Hunter livestream
Ook vandaag om 16:00: een nieuwe Monster Hunter livestream
Join us for exciting reveals of new gameplay info, monsters and more, in the next Monster Hunter Rise: #Sunbreak Digital Event!
— Monster Hunter (@monsterhunter) 28 april 2022
📅 May 10
🕒 7:00 PDT / 15:00 BST
🎤 Presented by Director Yoshitake Suzuki
📺 https://t.co/8IzgK7w1Wf pic.twitter.com/UTF23FTGKA
Is dat in de zin dat ze weer wat games laten zien?JackAvery schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 06:36:
Heads-up: over enkele uren publiceert Nintendo zijn financiële jaarresultaten. Af en toe worden daar interessante beetjes nieuws aangekondigd dus ben wel nieuwsgierig. Mijn uitgebreide post zal helaas moeten wachten tot later vanavond of morgen.
Ook vandaag om 16:00: een nieuwe Monster Hunter livestream [Embed]
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
NeeAlwaysNick schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:14:
[...]
Is dat in de zin dat ze weer wat games laten zien?
De meeste mensen verwachten de volgende grote Nintendo Direct in juni. Mogelijk zien we binnenkort nog een Indie World, die valt meestal in april…
Nintendo mag zeker niet klagen!
:strip_exif()/f/image/ak5TRMB44ysa5bC38NqGXYSD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ak5TRMB44ysa5bC38NqGXYSD.jpg?f=fotoalbum_large)
ohhhh dacht al haha. Ik volg eigenlijk alleen de DirectsNeemaar elk kwartaal is er bvb. een Q&A met de aandeelhouders en het zou ook niet de eerste keer zijn dat Nintendo naar nieuwe hardware refereert op een dergelijke presentatie.
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Morgen om 16:00 dus een Indie World:
[YouTube: Indie World Showcase 5.11.2022 - Nintendo Switch]
Tune in May 11 at 7:00 a.m. PT for a new @IndieWorldNA Showcase featuring roughly 20 minutes of information on upcoming indie games headed to Nintendo Switch. #IndieWorld
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) 10 mei 2022
Watch it live here tomorrow: https://t.co/OCOJhqYfD9 pic.twitter.com/5nuNImMLB0
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
16:00 voor de Nederlanders schrok alRayNbow schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:07:
Morgen om 16:00 dus een Indie World:
[Twitter]
[ Voor 5% gewijzigd door AlwaysNick op 10-05-2022 15:12 ]
Sinds een week spelen we Toad Treasure Tracker op de Switch. Leuke game, maar ik merk best vaak een drop in framerate. Met name als ik met de camera draai/ Mijn dochter merkt dat niet echt, maar ik vind het best vervelend. Ik kies voor een console, zodat ik me o.a. geen zorgen hoef te maken over de framerate.
Herkennen jullie dit en is dit bij meer games?
Ik herken het niet bij Toad Treasure Tracker, maar is ook al een tijdje dat ik die gespeeld heb. Dit komt uiteraard voor bij meer games net als dat bij Xbox en Playstation ook voor komt. Ik kijk zelf graag naar een analyse van Digital Foundry etc. voordat ik een game koop.StealthyPeanut schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:32:
Sinds een week spelen we Toad Treasure Tracker op de Switch. Leuke game, maar ik merk best vaak een drop in framerate. Met name als ik met de camera draai/ Mijn dochter merkt dat niet echt, maar ik vind het best vervelend. Ik kies voor een console, zodat ik me o.a. geen zorgen hoef te maken over de framerate.
Tijd voor de het 'grote overzicht' van het afgelopen financiële kwartaal en boekjaar.
Post krijgt momenteel nog updates.
Ook wat sell-through - het aantal aan consumenten verkochte consoles - betreft is dit het tweede beste jaar voor de Switch geweest.
/f/image/KGGcUuDD0o67LwcsYDowW8X1.png?f=fotoalbum_large)
Zoals in een post hierboven al vernoemd zijn er nu 107,65 miljoen Switch consoles geleverd. Gezien Nintendo voorspelt om 21 miljoen consoles te kunnen verschepen tussen april 2022 en maart 2023, verwacht het bedrijf dat de Switch tijdens het huidige fiscale jaar nog meer zal verkopen dan de GameBoy.
Ik maak het mezelf even makkelijk en kopiëer de lijst van Famiboards. Het eerste cijfer zijn de lifetime verkopen, het cijfer tussen haakjes is het aantal verkochte exemplaren in het voorbije kwartaal.
Opvallers zijn o.a. Pokémon Legends Arceus, dat trouwens een sell-through had van 11.4 miljoen games tijdens zijn eerste 10 weken in de winkel. Een erg sterk resultaat voor wat door velen als een spin-off beschouwd wordt. Ook Kirby doet het uitstekend met 2.1 miljoen aan de consument verkochte games in 2 weken, en met een levering van 2.65 miljoen games is het reeds de tweede bestverkochte Kirby games ooit.
Hoewel Metroid nog steeds geen franchise lijkt te zijn met een lange adem, heeft Metroid Dread met 2.9 miljoen verscheepte games nu ook Metroid Prime ternauwernood van de troon gestoten als bestverkochte game in de serie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/JQzxLvV9TIh9PeoYlJjR35ap.png?f=user_large)
In absolute cijfers merken we echter wel een significante groei op bij een vergelijking van het vierde kwartaal, wat trouwens ook erg gunstig vergelijkt met het voorbije kerstkwartaal - de digitale omzet is nauwelijks gedaald.
/f/image/Hxpt44KHiN84J4y2GJxOvqN7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yt0gkedLjEpe7qbR4T308VeM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VoJBY2jmYm1n9tL1o1jxgfUd.png?f=fotoalbum_large)
Omzet per segment: als er vraag naar is kan ik een grafiek genereren voor het vierde kwartaal, maar deze keer heb ik er zelf voor gekozen om de resultaten voor het hele fiscale jaar te tonen. Het valt op dat langzaam maar zeker het aandeel van de hardware in de omzet aan het dalen is - dit is geen verrassing als je hebt opgelet tijdens vorige edities van Nintendo's financiële praatje. Het belang van de digitale omzet groeit langzaam maar gestaag. Desondanks zijn fysieke software verkopen nog steeds goed voor 28.7% van de omzet.
/f/image/dCco3grJDXSz1r42oNKEPDho.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QN489ETUBJu9zjHu2dY8dnOf.png?f=fotoalbum_large)
Hardware
Nintendo eindigt zijn tweede sterkste fiscale jaar met 23,06 miljoen Switch console leveringen - een daling van 20% ten opzichte van het jaar 2020-21. 4,11 miljoen hiervan werden verscheept tussen januari en maart 2022. Hoewel dit een heel sterk jaar en kwartaal was voor de console, lijkt de Switch ook zijn piek bereikt te hebben. Nintendo steekt de lagere cijfers alvast ten dele op productiebeperkingen door tekorten in de supply chain.Ook wat sell-through - het aantal aan consumenten verkochte consoles - betreft is dit het tweede beste jaar voor de Switch geweest.
/f/image/KGGcUuDD0o67LwcsYDowW8X1.png?f=fotoalbum_large)
Zoals in een post hierboven al vernoemd zijn er nu 107,65 miljoen Switch consoles geleverd. Gezien Nintendo voorspelt om 21 miljoen consoles te kunnen verschepen tussen april 2022 en maart 2023, verwacht het bedrijf dat de Switch tijdens het huidige fiscale jaar nog meer zal verkopen dan de GameBoy.
Software
Op het vlak van software breekt Nintendo dan weer wel records met 235,07 miljoen verkochte units software, een lichte stijging van 1,8% tegenover het vorige fiscale jaar, dit ondanks het missen van een monstertitel zoals Animal Crossing. In totaal verkochten 26 first-party games tijdens het voorbije fiscale jaar meer dan 1 miljoen exemplaren. 13 third-party titels verkochten het afgelopen jaar ook meer dan 1 miljoen games.Ik maak het mezelf even makkelijk en kopiëer de lijst van Famiboards. Het eerste cijfer zijn de lifetime verkopen, het cijfer tussen haakjes is het aantal verkochte exemplaren in het voorbije kwartaal.
- Mario Kart 8 Deluxe - 45.33M (+1.98M)
- Animal Crossing: New Horizons - 38.64M (+1.02M)
- Super Smash Bros. Ultimate - 28.17M (+770K)
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 26.55M (+750K)
- Pokémon Sword/Shield - 24.27M (+370K)
- Super Mario Odyssey - 23.50M (+480K)
- Super Mario Party - 17.78M (+390K)
- Pokémon Brilliant Diamond/Shining Pearl - 14.65M (+680K)
- Pokemon: Let's Go! - 14.53M (+200K)
- Ring Fit Adventure - 14.09M (+560K)
- New Super Mario Bros. U Deluxe - 13.31M (+590K)
- Splatoon 2 - 13.30M (+620K since September 2021)
- Pokémon Legends: Arceus - 12.64M
- Luigi's Mansion 3 - 11.43M (+390K)
- Super Mario 3D World + Bowser’s Fury - 9.43M (+580K)
- Mario Party Superstars - 6.88M (+1.45M)
- Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics - 4.22M (+1.08M since March 2021)
- The Legend of Zelda: Skyward Sword HD - 3.91M (+60K)
- Metroid Dread - 2.90M (+160K)
- Kirby and the Forgotten Land - 2.65M
- New Pokémon Snap - 2.40M (+40K, not including sales in Japan)
- Mario Golf: Super Rush - 2.35M (+90K)
- Miitopia - 1.68M (+50K)
- Big Brain Academy: Brain vs. Brain - 1.59M (+310K)
- WarioWare: Get It Together! - 1.27M (+30K)
- Game Builder Garage - 1.06M (+50K)
Opvallers zijn o.a. Pokémon Legends Arceus, dat trouwens een sell-through had van 11.4 miljoen games tijdens zijn eerste 10 weken in de winkel. Een erg sterk resultaat voor wat door velen als een spin-off beschouwd wordt. Ook Kirby doet het uitstekend met 2.1 miljoen aan de consument verkochte games in 2 weken, en met een levering van 2.65 miljoen games is het reeds de tweede bestverkochte Kirby games ooit.
Hoewel Metroid nog steeds geen franchise lijkt te zijn met een lange adem, heeft Metroid Dread met 2.9 miljoen verscheepte games nu ook Metroid Prime ternauwernood van de troon gestoten als bestverkochte game in de serie.
Digitaal
Niet geheel onverwacht heeft Nintendo dit jaar meer digitale games als het vorige fiscale jaar verkocht. Relatief gezien blijft de verhouding digitale tegenover fysieke games wel praktisch stabiel: 42.6% van de software omzet was digitaal tegenover 42.8% in het fiscale jaar 2020-21.:fill(white):strip_exif()/f/image/JQzxLvV9TIh9PeoYlJjR35ap.png?f=user_large)
In absolute cijfers merken we echter wel een significante groei op bij een vergelijking van het vierde kwartaal, wat trouwens ook erg gunstig vergelijkt met het voorbije kerstkwartaal - de digitale omzet is nauwelijks gedaald.
/f/image/Hxpt44KHiN84J4y2GJxOvqN7.png?f=fotoalbum_large)
Mobile & IP
Ik zou hier min of meer de tekst van vorig kwartaal kunnen neerschrijven: daling in mobiele inkomsten, stijging in royalty inkomsten, met in totaal dus weer een kleine daling van de omzet in dit segment. Al bij al lijkt Nintendo nog steeds geen succesvolle manier gevonden te hebben om zijn inkomsten significant te diversifiëren./f/image/yt0gkedLjEpe7qbR4T308VeM.png?f=fotoalbum_large)
Financiëel
Nintendo haalde dit fiscale jaar een omzet en operationele winst van respectievelijk 12.99 en 4.54 miljard Euro. Het voorbije Q4 was goed voor een omzet van 2.9 miljard euro, een stabiel resultaat als we het vergelijken met de periode januari-maart 2021./f/image/VoJBY2jmYm1n9tL1o1jxgfUd.png?f=fotoalbum_large)
Omzet per segment: als er vraag naar is kan ik een grafiek genereren voor het vierde kwartaal, maar deze keer heb ik er zelf voor gekozen om de resultaten voor het hele fiscale jaar te tonen. Het valt op dat langzaam maar zeker het aandeel van de hardware in de omzet aan het dalen is - dit is geen verrassing als je hebt opgelet tijdens vorige edities van Nintendo's financiële praatje. Het belang van de digitale omzet groeit langzaam maar gestaag. Desondanks zijn fysieke software verkopen nog steeds goed voor 28.7% van de omzet.
/f/image/dCco3grJDXSz1r42oNKEPDho.png?f=fotoalbum_large)
Research & Development
R&D uitgaves zijn sterk gestegen het voorbije fiscale jaar van 93.3 naar 102.2 miljard Japanse yen./f/image/QN489ETUBJu9zjHu2dY8dnOf.png?f=fotoalbum_large)
Advertising
Het marketing budget is net zo goed significant gestegen, van 84,4 maar 93,8 miljard Japanse yen. Naarmate Switch een grotere bestaande userbase heeft, wordt het duurder om nieuwe gebruikers te bereiken, een typisch fenomeen in de console business. In onderstaande grafiek zien we echter ook het seizoenseffect en een stabilisering van het Trailing Twelve Months.
[ Voor 32% gewijzigd door JackAvery op 10-05-2022 22:02 ]
Nintendo heeft een nieuw Pro Controller design voor Monster Hunter Rise Sunbreak getoond tijdens de livestream.JackAvery schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 06:36:
Ook vandaag om 16:00: een nieuwe Monster Hunter livestream [Embed]
This #NintendoSwitch Pro Controller featuring a Malzeno design launches alongside the massive DLC expansion Monster Hunter Rise: #Sunbreak on 30/06! pic.twitter.com/i2JmSrblMc
— Nintendo UK (@NintendoUK) 10 mei 2022
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Zerora schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:17:
[...]
Nintendo heeft een nieuw Pro Controller design voor Monster Hunter Rise Sunbreak getoond tijdens de livestream.
[Twitter]
/f/image/ZmuY1OKaontJychVdCvXXb5w.webp?f=fotoalbum_large)
Ik vind die Pro Controller variaties maar vrij saai. Ik zou graag wat meer kleuren opties zien. Een printje doet mij vrij weinig.
Dit blijft dan ook de beste Pro Controller variant:L23 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:02:
Ik vind die Pro Controller variaties maar vrij saai. Ik zou graag wat meer kleuren opties zien. Een printje doet mij vrij weinig.
Die ziet er inderdaad beter uit. Maar een witte, Mario rode of SNES Pro Controller zou ook tof zijn.RayNbow schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:36:
[...]
Dit blijft dan ook de beste Pro Controller variant:
[Afbeelding]
Voor de geïnteresseerden er is net een topic online gezet voor Disney Dreamlight Valley
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 11-05-2022 09:54 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nog 4 uurtjes. Pijnlijk dat de volgende aanbevolen video (bij mij) de Hollow Knight Silksong Announcement Trailer is van 3 jaar geleden...
[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 11-05-2022 19:14 ]
Shadowdrop van Silksong vandaag?L23 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:11:
Nog 4 uurtjes. Pijnlijk dat de volgende aanbevolen video (bij mij) de Hollow Knight Silksong Announcement Trailer is van 3 jaar geleden...
Zou ik geen nee tegen zeggen, maar dat is wishful thinking.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Indie world games:
- Ooblets (zomer 2022)
- Batora: Lost Haven (herfst 2022)
- ElecHead (zomer 2022)
- Soundfall (releast vandaag)
- Wildfrost (winter 2022)
- Totally Accurate Battle Simulator (zomer 2022)
- Gunbrella (2023)
- We are OFK (zomer 2022)
- SILT (juni 2022)
- Mini Motorways (releast vandaag)
- Wayward Strand (21 juli 2022)
- Cult of the Lamb (2022)
- Another Crab’s Treasure (2023)
- OneShot: World Machine Edition (zomer 2022)
- Gibbon: Beyond the Trees (releast vandaag)
- Idol Manager (25 Augustus 2022)
- Card Shark (demo vandaag, release 2 juni 2022)
- Cursed to Golf (zomer 2022)
- A Guidebook of Babel (herfst 2022)
- OPUS: Echo of Starsong - Full Bloom Edition (releast vandaag)
Ik ben vooral benieuwd naar Batora, Soundfall en Another Crab's Treasure. De rest vond ik niet heel bijzonder.
Mij sprak Silt het meeste aan, heeft wat weg van Limbo/Inside.
Er was een Indie Direct om 16:00 vandaag.
hehe ok , thanks
Erg tegenvallende Nintendo Indie Direct voor mij. Blij met Motorways and die Devolver game maar verder meh.
En Indy is mijn ding dus het is niet dat ik het vergelijk met big budget games.
En Indy is mijn ding dus het is niet dat ik het vergelijk met big budget games.
Gunbrella leek me een sterke game - geen toeval gezien het van de ontwikkelaar komt van Gato Robotto. Ook zeker de moeite om te checken zijn wat mij betreft SILT, Card Shark en ElecHead, net zoals de drie games die Zero hierboven al vermeldde. Ooblets zal ook vast een heel goede game zijn maar ik ben er het publiek niet voor.
Voor mijn persoonlijke interesses was het geen spannende Indie World maar het is wel duidelijk dat ze goede games getoond hebben. Probeer zeker die demo van Card Shark!
Trouwens, de China-exclusive Rabbids game komt eind juni naar de rest van de wereld. Hier is de trailer van 2019
Voor mijn persoonlijke interesses was het geen spannende Indie World maar het is wel duidelijk dat ze goede games getoond hebben. Probeer zeker die demo van Card Shark!
Trouwens, de China-exclusive Rabbids game komt eind juni naar de rest van de wereld. Hier is de trailer van 2019
Nintendo NL presenteert Mario Kart 8 Deluxe Seasonal Circuit Benelux op zaterdag 28 mei om 19.00 uur. Dit event heeft Nintendo NL al eerder gedaan en keert dit maal terug met 4 seizoenen. Je kunt platinum punten, gouden punten en zelfs exclusieve merch winnen.
https://www.nintendo.nl/N...uit-Benelux--2208510.html
https://www.nintendo.nl/N...uit-Benelux--2208510.html
Hmm. Nintendo heeft dus aangegeven dat ze vanwege het huidige chipprobleem problemen verwachten met de opvolger van de switch. Zouden we dan misschien als er geen chipprobleem is binnen nu en 2 jaar een opvolger krijgen?
Er is helemaal niks gezegd over de opvolger?RollieBollie schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:56:
Hmm. Nintendo heeft dus aangegeven dat ze vanwege het huidige chipprobleem problemen verwachten met de opvolger van de switch. Zouden we dan misschien als er geen chipprobleem is binnen nu en 2 jaar een opvolger krijgen?
Verwijderd
Plus los van dat, zie je bij andere fabrikanten geen issues met het lanceren van opvolgers gedurende de chip crisis. Zie wat Apple elk jaar doet met de iPhone, LG/Samsung/Sony/Panasonic met hun TV's etc.
Zelfde voor Outer Wilds...Pepppie schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:32:
Nog steeds geen datum voor Sports Story. Vraag mij oprecht af of hij nog gaat komen
De Engelse overzichtstrailer is nu ook verschenen van Mario Srikers.
Dit heeft Nintendo helemaal niet gezegdRollieBollie schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:56:
——
Alan Wake Remastered port voor Switch is bevestigd door Remedy trouwens. Verschijnt ergens in de herfst. (Bron)
Ook aangekondigd: een port van F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch zal ook rond die tijd (Q3 2022) verschijnen.
En tenslotte: de meest recente Pokemon games krijgen Pokemon Home integratie. Meer uitleg hier.
[ Voor 62% gewijzigd door JackAvery op 12-05-2022 19:46 ]
Kirby 64 komt volgende week naar het Nintendo Switch Online uitbreidingspakket.Inhale enemies and combine their abilities in #Kirby's adventure beyond Dream Land! ⭐
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) 13 mei 2022
Dozens of puffed-up special powers await you in Kirby 64: The Crystal Shards, floating onto #NintendoSwitch for #NintendoSwitchOnline + Expansion Pack members on 5/20! #Nintendo64 pic.twitter.com/4YtfIZ2Cnl
[ Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 13-05-2022 06:14 ]
Ziet er tof uit, maar het is best teleurstellend dat er slechts 10 characters zijn. Nou zullen er later misschien wel meer beschikbaar zijn (net als bij Tennis Aces), maar ik begrijp niet waarom ze dat niet gewoon vanaf het begin zouden doen.L23 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:27:
De Engelse overzichtstrailer is nu ook verschenen van Mario Srikers.
[YouTube: Mario Strikers: Battle League Football – Overview Trailer (Nintendo Switch)]
Zekers. Die heb ik 2 jaar geleden gekocht voor veel te veel bij Nedgame...RayNbow schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:36:
[...]
Dit blijft dan ook de beste Pro Controller variant:
[Afbeelding]
Maar is wel één van de betere/mooiere varianten. We hebben ook de Splatoon 2 versie. Jammere is alleen dat de Joycons een iets andere tint hebben, maar dat komt wellicht door het andere soort materiaal.
Dat verschil zie je ook tussen de joy-con en de joy-con strap. Door andere productie en ander materiaal moeilijk om in dezelfde kleur te krijgen.Arunia schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:43:
[...]
Zekers. Die heb ik 2 jaar geleden gekocht voor veel te veel bij Nedgame...115 euro geloof ik.
Maar is wel één van de betere/mooiere varianten. We hebben ook de Splatoon 2 versie. Jammere is alleen dat de Joycons een iets andere tint hebben, maar dat komt wellicht door het andere soort materiaal.
Het verbaast me eigenlijk dat Nintendo helemaal geen unieke Joy-Con peripherals heeft uitgebracht. Ik had wel verwacht dat er bijvoorbeeld een vishengel (met een crank a la PlayDate) of andere originele peripherals (zie hieronder) zouden komen.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Mog schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:31:
Ik had wel verwacht dat er bijvoorbeeld een vishengel (met een crank a la PlayDate)

Mooi collectie!L23 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:17:
Vandaag New Super Lucky's Tale gekocht. Nu 28 fysieke games. Al heb ik door de jaren ook een paar games verkocht, anders had ik nu 33 games. Begint een leuke collectie te worden
[Afbeelding]
Er is een demo van New Super Lucky's Tale in de eshop. Het is een vrij makkelijke game, maar speelt lekker weg. Ik had de game al een tijdje op het oog, maar zag hem nu voor 22 euro bij Nedgame en dat gaf de doorslag.meesje schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:31:
@L23 New Super Lucky's Tale ziet er goed uit! Ook best een aardige metacritic score (76/7.8). Dat geeft al een goede indicatie. Leuke verzameling overigens, veel verschillende genres en geen lelijke USK logo’s.
Laat je niet misleiden door de demo. De game is uitdagender dan je denkt. Ik heb mijn zoon regelmatig moeten helpen bij het behalen van bepaalde levels.L23 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:51:
[...]
Er is een demo van New Super Lucky's Tale in de eshop. Het is een vrij makkelijke game, maar speelt lekker weg. Ik had de game al een tijdje op het oog, maar zag hem nu voor 22 euro bij Nedgame en dat gaf de doorslag.
Ik vind het bizar om te lezen dat de casual titels nog steeds extreem goed verkopen. Big Brain Academy, Ring Fit Adventure en 51 Worldwide Games zijn afgelopen kwartaal erg goed verkocht, ondanks dat corona een minder belangrijke rol speelt in ons dagelijks leven. De Mario-titels verkopen nog beter (hoewel dat minder een verrassing is),JackAvery schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:17:
Tijd voor de het 'grote overzicht' van het afgelopen financiële kwartaal en boekjaar.
Hardware
Nintendo eindigt zijn tweede sterkste fiscale jaar met 23,06 miljoen Switch console leveringen - een daling van 20% ten opzichte van het jaar 2020-21. 4,11 miljoen hiervan werden verscheept tussen januari en maart 2022. Hoewel dit een heel sterk jaar en kwartaal was voor de console, lijkt de Switch ook zijn piek bereikt te hebben. Nintendo steekt de lagere cijfers alvast ten dele op productiebeperkingen door tekorten in de supply chain.
Ook wat sell-through - het aantal aan consumenten verkochte consoles - betreft is dit het tweede beste jaar voor de Switch geweest.
[Afbeelding]
Software
Op het vlak van software breekt Nintendo dan weer wel records met 235,07 miljoen verkochte units software, een lichte stijging van 1,8% tegenover het vorige fiscale jaar, dit ondanks het missen van een monstertitel zoals Animal Crossing. In totaal verkochten 26 first-party games tijdens het voorbije fiscale jaar meer dan 1 miljoen exemplaren. 13 third-party titels verkochten het afgelopen jaar ook meer dan 1 miljoen games.
Ik maak het mezelf even makkelijk en kopiëer de lijst van Famiboards. Het eerste cijfer zijn de lifetime verkopen, het cijfer tussen haakjes is het aantal verkochte exemplaren in het voorbije kwartaal.Ja je leest dat goed, Mario Kart 8 verkocht tijdens het afgelopen makke post-kerst kwartaal 2 miljoen games. Ook andere evergreens zoals Breath of the Wild, Mario Odyssey en Smash Ultimate blijven erg sterk preseteren.
- Mario Kart 8 Deluxe - 45.33M (+1.98M)
- Animal Crossing: New Horizons - 38.64M (+1.02M)
- Super Smash Bros. Ultimate - 28.17M (+770K)
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 26.55M (+750K)
- Pokémon Sword/Shield - 24.27M (+370K)
- Super Mario Odyssey - 23.50M (+480K)
- Super Mario Party - 17.78M (+390K)
- Pokémon Brilliant Diamond/Shining Pearl - 14.65M (+680K)
- Pokemon: Let's Go! - 14.53M (+200K)
- Ring Fit Adventure - 14.09M (+560K)
- New Super Mario Bros. U Deluxe - 13.31M (+590K)
- Splatoon 2 - 13.30M (+620K since September 2021)
- Pokémon Legends: Arceus - 12.64M
- Luigi's Mansion 3 - 11.43M (+390K)
- Super Mario 3D World + Bowser’s Fury - 9.43M (+580K)
- Mario Party Superstars - 6.88M (+1.45M)
- Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics - 4.22M (+1.08M since March 2021)
- The Legend of Zelda: Skyward Sword HD - 3.91M (+60K)
- Metroid Dread - 2.90M (+160K)
- Kirby and the Forgotten Land - 2.65M
- New Pokémon Snap - 2.40M (+40K, not including sales in Japan)
- Mario Golf: Super Rush - 2.35M (+90K)
- Miitopia - 1.68M (+50K)
- Big Brain Academy: Brain vs. Brain - 1.59M (+310K)
- WarioWare: Get It Together! - 1.27M (+30K)
- Game Builder Garage - 1.06M (+50K)
Digitaal
Niet geheel onverwacht heeft Nintendo dit jaar meer digitale games als het vorige fiscale jaar verkocht. Relatief gezien blijft de verhouding digitale tegenover fysieke games wel praktisch stabiel: 42.6% van de software omzet was digitaal tegenover 42.8% in het fiscale jaar 2020-21.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mobile & IP
Ik zou hier min of meer de tekst van vorig kwartaal kunnen neerschrijven: daling in mobiele inkomsten, stijging in royalty inkomsten, met in totaal dus weer een kleine daling van de omzet in dit segment. Al bij al lijkt Nintendo nog steeds geen succesvolle manier gevonden te hebben om zijn inkomsten significant te diversifiëren.
[Afbeelding]
Financiëel
Nintendo haalde dit fiscale jaar een omzet en operationele winst van respectievelijk 12.99 en 4.54 miljard Euro. Het voorbije Q4 was goed voor een omzet van 2.9 miljard euro, een stabiel resultaat als we het vergelijken met de periode januari-maart 2021.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Research & Development
R&D uitgaves zijn sterk gestegen het voorbije fiscale jaar van 93.3 naar 102.2 miljard Japanse yen.
[Afbeelding]
Advertising
Het marketing budget is net zo goed significant gestegen, van 84,4 maar 93,8 miljard Japanse yen. Naarmate Switch een grotere bestaande userbase heeft, wordt het duurder om nieuwe gebruikers te bereiken, een typisch fenomeen in de console business. In onderstaande grafiek zien we echter ook het seizoenseffect en een stabilisering van het Trailing Twelve Months.
[Afbeelding]
Ik ben in ieder geval schuldig aan het opnieuw kopen van Ring Fit Adventure. Ik was mijn Ring-con kwijt en er bij Nintendo waren er geen losse Ring-Cons verkrijgbaar dus dan maar opnieuw kopen
Ga alweer een tijdje consoleloos door het leven nadat ik een aantal maanden geleden mijn PS4 verkocht. Eerder verkocht in 2019 al m'n Switch en altijd een beetje spijt van gehad.
Nu ik opnieuw wat wil aanschaffen twijfel ik tussen drie dringen: Switch (wanneer komt de Switch 2? Oled vs 2019 model aangezien ik 80% docked game), een Steam Deck (verwacht levering pas in Q4 of Q1).Of wat indie titles spelen op m'n laptop met controller.
Iemand hier recent een Switch gekocht? Ben wel benieuwd naar je afweging. Op steam vind ik vooral meerdere kleine indie titels. Op de Switch heb ik sowieso vier a vijf exclusives op m'n lijst staan.
Nu ik opnieuw wat wil aanschaffen twijfel ik tussen drie dringen: Switch (wanneer komt de Switch 2? Oled vs 2019 model aangezien ik 80% docked game), een Steam Deck (verwacht levering pas in Q4 of Q1).Of wat indie titles spelen op m'n laptop met controller.
Iemand hier recent een Switch gekocht? Ben wel benieuwd naar je afweging. Op steam vind ik vooral meerdere kleine indie titels. Op de Switch heb ik sowieso vier a vijf exclusives op m'n lijst staan.
Ik heb een kleine twee maanden geleden een Switch Oled gekocht. Uiteraard twijfelde ik een beetje i.v.m. de mogelijke opvolger. Maar ja, het is Nintendo, dus ik verwacht niet dat die er binnen 2 jaar is om eerlijk te zijn. En zo wel: Nintendospul houdt behoorlijk waarde.Ronwiel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:46:
Ga alweer een tijdje consoleloos door het leven nadat ik een aantal maanden geleden mijn PS4 verkocht. Eerder verkocht in 2019 al m'n Switch en altijd een beetje spijt van gehad.
Ik speelde zelf weinig handheld, maar sinds ik de Oled heb, merk ik dat ik hem toch wel vaker uit de dock haal. Het ziet er echt enorm goed uit, kleuren spatten van het scherm. Ik heb ook nog de 2019 Switch, die is naar mijn vriendin gegaan (de Animal Crossing versie).
Ik heb een grote voorliefde voor Nintendo games, dus ik weet niet of jij dan voldoende zal hebben aan een Switch alleen.Titels als Odyssey, Donkey Kong, Zelda en Luigi's Mansion 3 vind ik oprecht fantastisch.
Uiteraard is de Steamdeck een stuk krachtiger, het is maar waar je zelf de voorkeur aan geeft. Als je veel docked speelt, dan zou ik gewoon de 2019 Switch op de kop tikken.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyrax0508 op 16-05-2022 12:55 ]
Ik heb een switch lite, switch oled en Steam deck.Ronwiel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:46:
De lite heb ik eigenlijk niet veel gebruikt. Het kleine schermpje daarop vond ik in de praktijk niet fijn. De oled is een geweldige vooruitgang daarop en heb ik veel plezier van gehad. Maar ik speel bijna alleen maar handheld met de switch. Je zegt dat je voornamelijk docked zou spelen, dan kun je net zo goed de niet oled switch kopen en wat geld besparen.
Sinds ik de Steam deck heb is de switch eigenlijk niet meer gebruikt, maar goed de deck is ook 'new and shiny'. De deck is minder makkelijk aan een tv te gebruiken. Het kan wel, maar dan loop je denk ik toch eerder tegen limitaties aan qua resolutie. Ook heb je dan sowieso een losse dock en een controller nodig. De switch heeft het voordeel dat games ontworpen zijn voor de zwakkere hardware. Vooral Nintendo games zien er daardoor op een tv nog steeds top uit. Bij games die op beide platformen beschikbaar zijn wint de Steam deck het wel met groot gemak omdat deze veel krachtiger is. Zo speel ik fallout 4 en Sekiro er op met meestal tegen de 60 fps, dat zijn zaken daar kan een switch alleen van dromen.
Maar, de deck is wel echt nog meer een Tweaker apparaat. Het werkt tot nu toe eigenlijk allemaal beter dan ik verwacht had, maar je kunt tegen problemen aanlopen bij games. Soms ook bij 'verified' games die dan pas na uren spelen ineens problemen vertonen. Dat wordt wel steeds beter en ik vind het persoonlijk geweldig om die evolutie mee te maken, maar wil je een 'it just works' apparaat dan koop een switch.
Verder hangt het natuurlijk ook af van wat je wil spelen. Nintendo games? Dan koop een switch. In principe kun je natuurlijk emuleren op de Steam deck en dat werkt erg goed schijnt het, maar het is weer meer tweak gedoe, nog los van legaliteit/moraliteit.
En of er een switch 2 komt... Tja niemand weet dat tot er werkelijk een aangekondigd wordt. Nintendo gaat dat niet lang van tevoren zeggen want dan kopen minder mensen nog een Switch. Maar gezien dat ze eigenlijk geen concurrentie hebben en ze nog als warme broodjes over de (al dan niet digitale) toonbank vliegen denk ik dat ze voorlopig nog weinig reden hebben om met een opvolger te komen.
Gamertag: FinrazielNL
Ik heb de OLED gelijk op release gekocht nadat ik het 2019 model verkocht had. Grotere scherm is fijn. Maar laatst weer even op een 2019 model gespeeld en het verschil in contrast vond ik ook best groot. OLED oogt een stuk mooier. Wellicht pak je hem vaker uit het dock en als je 30% handheld speelt vind ik het de OLED Switch al waard.Ronwiel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:46:
Oled vs 2019 model aangezien ik 80% docked game)
Flauw hoorL23 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:59:
[...]
Ik heb de OLED gelijk op release gekocht nadat ik het 2019 model verkocht had. Grotere scherm is fijn. Maar laatst weer even op een 2019 model gespeeld en het verschil in contrast vond ik ook best groot. OLED oogt een stuk mooier. Wellicht pak je hem vaker uit het dock en als je 30% handheld speelt vind ik het de OLED Switch al waard.
Klopt, dan wordt het een twijfel geval
Ook ik heb gewacht op een aankondiging van een Switch Pro / Switch 2. Helaas kun je wachten tot je een ons weegt, dit gaat nog wel even duren namelijk. Dus als er een handjevol leuke spellen zijn die je wilt spelen en je hebt de tijd er voor, hak die knoop door en koop een Switch.Ronwiel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:46:
Heb voor mij en m'n vriendin overigens een OLED gekocht. Voor die paar tientjes meer ga ik niet tobben met een kleiner, inferieur scherm. Ik speel 95% van m'n tijd op het grote scherm maar OLED vs LCD is simpelweg een no-brainer. Zij speelt overigens wel graag handheld en is erg blij met de keuze.
Net Metroid Dread besteld bij bol, 37,79 euro. Kon hem daarvoor niet laten liggen.
Have fun!Megupe schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:19:
Net Metroid Dread besteld bij bol, 37,79 euro. Kon hem daarvoor niet laten liggen.
Over de keuze tussen een Switch en een Steam Deck ga je toch zelf moeten gaan. Als je graag de Nintendo exclusives speelt, zou ik zelf voor de Switch gaan. Maaruh why not bothRonwiel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:46:
Wat OLED vs 2019 betreft: zelfs als je maar 20% handheld speelt heeft die OLED toch wel een hoop incrementele maar mooie upgrades. Het scherm springt er natuurlijk uit maar het gaat verder dan dat: de kickstand, de betere bouwkwaliteit, de ethernetpoort op het dock, de iets betere speakers, wat extra opslagruimte, iets meer rek op de batterij...
En dan nog over die opvolger: er zit duidelijk iets in de pipeline bij Nintendo wat een stuk krachtiger wordt dan de huidige Switch, maar het is niet helemaal duidelijk wanneer dit zal releasen. Nintendo gaat er alvast niet over praten tot ze dat zelf opportuun vinden.
Inderdaad, de geruchten over een Switch Pro/2 gaan al jaren en komen iedere keer weer terug (rondom iedere Direct en de presentatie van kwartaal/jaarcijfers, dus 4-5x per jaar), terwijl Nintendo zelf aangeeft dat de Switch ergens halverwege zijn levensduur is. Daarmee wil ik niet zeggen dat Nintendo niet bezig is met een opvolger, dat geeft Nintendo ook zelf wel toe, maar ik zou hem voorlopig niet verwachten. Dus zijn er spellen op de Switch die je wilt spelen en heb je nu de tijd, is het zinloos om op een opvolger te wachten, want die is er NU niet en gaat er naar mijn verwachting voorlopig ook niet zijn.Cid Highwind schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:30:
[...]
Ook ik heb gewacht op een aankondiging van een Switch Pro / Switch 2. Helaas kun je wachten tot je een ons weegt, dit gaat nog wel even duren namelijk. Dus als er een handjevol leuke spellen zijn die je wilt spelen en je hebt de tijd er voor, hak die knoop door en koop een Switch.
Heb voor mij en m'n vriendin overigens een OLED gekocht. Voor die paar tientjes meer ga ik niet tobben met een kleiner, inferieur scherm. Ik speel 95% van m'n tijd op het grote scherm maar OLED vs LCD is simpelweg een no-brainer. Zij speelt overigens wel graag handheld en is erg blij met de keuze.
Einde levensduur van de Switch en wanneer de opvolger uitkomt zijn wel twee verschillende momenten. Ik verwacht net als bij de 3DS dat de Switch nog wel een paar jaar ondersteund gaat worden met game releases nadat de opvolger is uitgekomen. 3DS was 9 jaar op de markt waarvan de laatste 3 jaar ook de Switch verkrijgbaar was. In dat opzicht verwacht ik dat als je nu een Switch koopt nog wel meerdere jaren plezier van gaat hebben.Transportman schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:00:
[...]
terwijl Nintendo zelf aangeeft dat de Switch ergens halverwege zijn levensduur is.
Fall Guys releast op 21 juni, en wordt free to play. Crossplay en cross-progression inbegrepen.
[ Voor 32% gewijzigd door JackAvery op 16-05-2022 19:25 ]
Ik had de rewind functie van nes/snes online nog nooit gebruikt, maar dat is wel een handige functie. Ben weer eens begonnen met DKC. Afgelopen weekend 1 uitgespeeld en nu met 2 bezig.
Graag jullie advies. Pokemon Shining Pearl is afgeprijsd naar €33 bij Bol.com en ik twijfel of ik de game moet halen.
Een beetje achtergrondinfo:
Pokemon Red/Blue en Silver/Gold zijn de eerste en enige Pokemon games die ik ooit heb gespeeld. Destijds heb ik er veel uren in gestoken en veel plezier aan beleefd.
Daarna heb ik alleen een PS1/PS2/PS3 gehad, dus alle versies daarna heb ik niet gespeeld.
Sinds 2 jaar heb ik een Switch, waar ik vooral (J)RPGs op speel, mijn favo genre. Titels die ik heb uitgespeeld zijn o.a. Dragon Quest XI, Trials of Mana, Monster Hunter Stories 2 en Monster Hunter Rise, Octopath Traveler, Triangle Strategy. Ik houd wel van een uitdaging, en bovenstaande games hebben genoeg pittige (boss) battles en er is genoeg te ontdekken.
Ga ik de oldschool Pokemon leuk vinden? Ik lees heel erg wisselende dingen. De ene keer scoort SP/BD een dikke 8, de andere keer een mager zesje. Waar ik me vooral zorgen over maak is het gebrek aan uitdaging. Ik begrijp dat door Exp Share je eigenlijk je Pokemon op de reservebank kan laten chillen om toch te levelen, en dat in battles er zelfs wordt verklapt welke aanvallen wel/niet effectief zijn...
Geldt hetzelfde ook voor Sw/Sh? (Recensies zijn ook zeer wisselend. En de wereld zou leeg/saai/levenloos zijn)
De algemene consensus over Arceus schijnt wel positiever te zijn, maar dat is een heel ander type Pokemon game. Een lineaire game met turn based battles is voor mij meer dan prima
Pokemon Red/Blue en Silver/Gold zijn de eerste en enige Pokemon games die ik ooit heb gespeeld. Destijds heb ik er veel uren in gestoken en veel plezier aan beleefd.
Daarna heb ik alleen een PS1/PS2/PS3 gehad, dus alle versies daarna heb ik niet gespeeld.
Sinds 2 jaar heb ik een Switch, waar ik vooral (J)RPGs op speel, mijn favo genre. Titels die ik heb uitgespeeld zijn o.a. Dragon Quest XI, Trials of Mana, Monster Hunter Stories 2 en Monster Hunter Rise, Octopath Traveler, Triangle Strategy. Ik houd wel van een uitdaging, en bovenstaande games hebben genoeg pittige (boss) battles en er is genoeg te ontdekken.
Ga ik de oldschool Pokemon leuk vinden? Ik lees heel erg wisselende dingen. De ene keer scoort SP/BD een dikke 8, de andere keer een mager zesje. Waar ik me vooral zorgen over maak is het gebrek aan uitdaging. Ik begrijp dat door Exp Share je eigenlijk je Pokemon op de reservebank kan laten chillen om toch te levelen, en dat in battles er zelfs wordt verklapt welke aanvallen wel/niet effectief zijn...
Geldt hetzelfde ook voor Sw/Sh? (Recensies zijn ook zeer wisselend. En de wereld zou leeg/saai/levenloos zijn)
De algemene consensus over Arceus schijnt wel positiever te zijn, maar dat is een heel ander type Pokemon game. Een lineaire game met turn based battles is voor mij meer dan prima
Shining Pearl & Brilliant Diamond zijn ware remakes van de originele DS games. Maar dan met een nieuwe artstyle (waar de ideëen over verdeeld zijn). Sword & Shield zijn de meest recente gen. en de games zijn niet leeg, enige wat je wel hebt zijn de grote open velden waar je eigenlijk alleen maar Pokémon tegenkomt. (Wild Area's) en "gewone" routes met trainers.
Legends Arceus is meer een doorbouw op de Wild Area's uit Sword / Shield, met een hevige focus op het voltooien van de Pokédex en het vangen van Pokémon. Daarin is die game echt het beste.
De Exp Share is sinds Sun & Moon (op de 3DS) altijd aan en niet uit te zetten. Alle Pokémon games op de Switch hebben dat ook. Maar de games zijn daar nu op gebalanceerd, en zeker later in de games zijn de AI battles een stuk moeilijker dan vroeger.
Al met al vind ik de Pokémon games op de Switch de beste uit de serie. Ze zijn allemaal net even anders en dat houdt ze, voor mij, interessant.
Legends Arceus is meer een doorbouw op de Wild Area's uit Sword / Shield, met een hevige focus op het voltooien van de Pokédex en het vangen van Pokémon. Daarin is die game echt het beste.
De Exp Share is sinds Sun & Moon (op de 3DS) altijd aan en niet uit te zetten. Alle Pokémon games op de Switch hebben dat ook. Maar de games zijn daar nu op gebalanceerd, en zeker later in de games zijn de AI battles een stuk moeilijker dan vroeger.
Al met al vind ik de Pokémon games op de Switch de beste uit de serie. Ze zijn allemaal net even anders en dat houdt ze, voor mij, interessant.
[ Voor 8% gewijzigd door ShadLink op 18-05-2022 01:10 ]
Ik deel je mening over de moeilijkheidsgraad niet, de originele Pokémon Red/Blue was echt vele malen moeilijker dan de huidige games. Ze zijn wel leuk, maar als je van een uitdaging houdt kan je ze beter laten liggen.ShadLink schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 01:00:
Shining Pearl & Brilliant Diamond zijn ware remakes van de originele DS games. Maar dan met een nieuwe artstyle (waar de ideëen over verdeeld zijn). Sword & Shield zijn de meest recente gen. en de games zijn niet leeg, enige wat je wel hebt zijn de grote open velden waar je eigenlijk alleen maar Pokémon tegenkomt. (Wild Area's) en "gewone" routes met trainers.
Red/Blue was vooral moeilijk als je niet Bulbasaur als je starter koos. Ik heb laatst eens bedacht dat werkelijk de moeilijkste game Yellow was. (Pikachu vs Brock is gewoon niet eerlijk) Dat was mijn eerste Pokémon ervaring.
Gold/Silver waren al een stuk makkelijker, door de grote ruimte tussen de eerste 2 Gyms. En Diamond/Pearl vergeleken met de remakes waren niet moeilijker. Ik heb Pearl bv helemaal opnieuw uitgespeeld voordat ik aan de remakes begon.
Gold/Silver waren al een stuk makkelijker, door de grote ruimte tussen de eerste 2 Gyms. En Diamond/Pearl vergeleken met de remakes waren niet moeilijker. Ik heb Pearl bv helemaal opnieuw uitgespeeld voordat ik aan de remakes begon.
Oh ik koos echt altijd Squirtle omdat ik er van overtuigt was dat Blastoise de sterkste was, wist geen eens dat je de game makkelijker kon maken wanneer je voor Bulbasaur koos. Gold/Silver/Crystal waren inderdaad een stukje makkelijker gemaakt zoals je ook al uitlegt, het lijkt wel alsof ze elke generatie weer een stukje makkelijker wouden maken om zo het grotere publiek te bereiken. Vooral de laatste paar games met de Exp. ShareShadLink schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 07:44:
Red/Blue was vooral moeilijk als je niet Bulbasaur als je starter koos. Ik heb laatst eens bedacht dat werkelijk de moeilijkste game Yellow was. (Pikachu vs Brock is gewoon niet eerlijk) Dat was mijn eerste Pokémon ervaring.
Er is voor de geïnteresseerden ook een Pokémon Topic ( @Aryawn er is ook een Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl Topic misschien vind je daar nog tips? )
[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 18-05-2022 09:08 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Waar ShadLink op doelt is dat de AI in de huidige games daadwerkelijk tactische keuzes maakt. In de eerste games werd daar primair naar types gekeken en verder eigenlijk niets – je kon bepaalde Pokémon gewoon compleet buitenspel zetten want als je poison types tegen Lance inzette, bleef hij met zijn Dragonair steeds maar Agility gebruiken. Agility is op papier een psychic move, die super effectief zijn tegen poison, maar agility doet geen damage dus je kunt op je dooie akkertje zijn Pokémon afbreken, of lekker jouw beestjes buffen.
Tegenwoordig gebruiken NPC trainers veel geavanceerdere tactieken dan dat – zeker in battle towers en wat daar allemaal voor varianten in games van te vinden zijn. Daar hebben ze gewoon complete strategieën uit real-life tournooien in gestopt en al, dus daar moet je echt wel meer hebben dan een overlevelde starter om te kunnen winnen.
Dat de originele games veel moeilijker waren, is een feit, maar die moeilijkheid lag niet zozeer in de tactiek, maar gewoon in het feit dat er nog behoorlijk wat onbalans in de types zat (Gen1 psychic anyone?) en omdat de NPC’s vaak gewoon ronduit vals speelden, met underleveled evoluties, hacked movesets en dat soort grappen. Da’s in mijn opinie niet een leuke manier om je spel moeilijk te maken.
Tegenwoordig gebruiken NPC trainers veel geavanceerdere tactieken dan dat – zeker in battle towers en wat daar allemaal voor varianten in games van te vinden zijn. Daar hebben ze gewoon complete strategieën uit real-life tournooien in gestopt en al, dus daar moet je echt wel meer hebben dan een overlevelde starter om te kunnen winnen.
Dat de originele games veel moeilijker waren, is een feit, maar die moeilijkheid lag niet zozeer in de tactiek, maar gewoon in het feit dat er nog behoorlijk wat onbalans in de types zat (Gen1 psychic anyone?) en omdat de NPC’s vaak gewoon ronduit vals speelden, met underleveled evoluties, hacked movesets en dat soort grappen. Da’s in mijn opinie niet een leuke manier om je spel moeilijk te maken.
Aangezien Nintendo verrekt om een nieuwe Wario Land game te maken, heeft een ontwikkelaar besloten zelf een waardige spirituele opvolger te maken. De game heet Anton Blast. Er is een PC demo beschikbaar.
Meer info op de kickstarter:
https://www.kickstarter.com/projects/summitsphere/antonblast
Meer info op de kickstarter:
https://www.kickstarter.com/projects/summitsphere/antonblast
[ Voor 28% gewijzigd door Zerora op 18-05-2022 10:16 ]
Dank voor jullie reacties. Wel grappig om te zien dat ook hier de meningen verdeeld zijn 😅
Ik had het Pokemon SP/BP topic nog niet gezien, dus ik heb ook daar even snel de posts gescand
Eén ding kom ik (helaas) vaak tegen.
Exp share = per ongeluk over levelen als je regelmatig random battles doet = te makkelijke game omdat je dan zo'n beetje alles kan "one-shotten".
Er schijnt blijkbaar in totaal slechts 1 battle te zijn waar je een beetje moeite voor moet doen.
Ik denk dus dat ik de game maar laat liggen. Jammer, want ik was na lange tijd wel weer geïnteresseerd in een (oldschool) Pokemon RPG. Hopen dat Violet/Scarlet dingen anders doet.
Persoonlijk vind ik bepaalde keuzes echt onbegrijpelijk. Het lijkt mij niet de bedoeling dat je alleen op een omslachtige of "kunstmatige" manier (Pokemon buiten je party houden of de nuzlocke challenge) voorkomt dat je met 2 vingers in de neus de game in een paar dagen kan uitspelen. Ik kan me niet herinneren dat het bij Red/Blue en Silver/Gold echt nodig was om te grinden om de game in een normaal tempo door te komen. Maar goed, waarschijnlijk ben ik dan niet de doelgroep voor deze remake of Sw/Sh.
Ik had het Pokemon SP/BP topic nog niet gezien, dus ik heb ook daar even snel de posts gescand
Exp share = per ongeluk over levelen als je regelmatig random battles doet = te makkelijke game omdat je dan zo'n beetje alles kan "one-shotten".
Er schijnt blijkbaar in totaal slechts 1 battle te zijn waar je een beetje moeite voor moet doen.
Ik denk dus dat ik de game maar laat liggen. Jammer, want ik was na lange tijd wel weer geïnteresseerd in een (oldschool) Pokemon RPG. Hopen dat Violet/Scarlet dingen anders doet.
Persoonlijk vind ik bepaalde keuzes echt onbegrijpelijk. Het lijkt mij niet de bedoeling dat je alleen op een omslachtige of "kunstmatige" manier (Pokemon buiten je party houden of de nuzlocke challenge) voorkomt dat je met 2 vingers in de neus de game in een paar dagen kan uitspelen. Ik kan me niet herinneren dat het bij Red/Blue en Silver/Gold echt nodig was om te grinden om de game in een normaal tempo door te komen. Maar goed, waarschijnlijk ben ik dan niet de doelgroep voor deze remake of Sw/Sh.
[ Voor 10% gewijzigd door Aryawn op 18-05-2022 20:53 ]
Gerucht dat Skyrim Anniversary Edition naar de Switch komt. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen gezien de Switch versie nooit mod support heeft gehad. En ik zie zelf liever een andere Elder Scrolls game of Fallout game dan dat ze Skyrim nogmaals uitbrengen voor de Switch.
Haal Arceus, tis geen old school Pokemon. Absoluut niet. Het is wel wat vernieuwends en als je Pokemon leuk vind en wat minder makkelijks zoekt zou dit wel eens iets kunnen zijn. Zeker omdat het wat focust op andere dingen.Aryawn schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:46:
Dank voor jullie reacties. Wel grappig om te zien dat ook hier de meningen verdeeld zijn 😅
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat grinden mis ik inderdaad ook best wel in de nieuwe games, ondanks ik ze wel heb gekocht en gespeeld. Ik hoop dat ze in de toekomst een optie toevoegen zodat de speler zelf de keus krijgt om wel of niet gebruik te maken van die Exp Share, dit zal de speler namelijk zoveel meer vrijheid geven.Aryawn schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:46:
Want het was nu telkens 1 Pokémon in me party -> trainen -> andere Pokémon uit me box halen -> trainen -> repeat en geloof mij dit koste me veel tijd en ook doorzettingsvermogen om dit vol te houden
[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 19-05-2022 13:54 ]
Ook Arceus heeft Exp Share, maar ik vond dat persoonlijk niet hinderlijk, ik had het idee dat de levels van tegenstanders goed mee schaalde.Touchdomex schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:37:
[...]
Haal Arceus, tis geen old school Pokemon. Absoluut niet. Het is wel wat vernieuwends en als je Pokemon leuk vind en wat minder makkelijks zoekt zou dit wel eens iets kunnen zijn. Zeker omdat het wat focust op andere dingen.
Zelfs met Exp Share ben je snel underleveled in Arceus als je niet oppast
Precies, het is niet alsof je overpowerd erdoorheen wandelt. Je krijgt net zo makkelijk een tik terugShadLink schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:18:
Zelfs met Exp Share ben je snel underleveled in Arceus als je niet oppast
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
En Arceus kan je wel zo lastig maken als je zelf wil. Wil je grinden om je Pokedex zo vol mogelijk te maken? Dat kan, ben je zo honderd uur verder. Wil je alle shiny's? Nog een keer honderd uur. Wil je alleen door het verhaal heen, dat kan ook en leg je het spel na 30 a 40 uur weg.
Ik hoop dan ook dat er nog ooit een vervolg aan kan worden gegeven. Misschien iets verfijnder en wat meer oog voor detail en dan bijv in de Red/Blue/Yellow setting. Dromen mag?
Ik hoop dan ook dat er nog ooit een vervolg aan kan worden gegeven. Misschien iets verfijnder en wat meer oog voor detail en dan bijv in de Red/Blue/Yellow setting. Dromen mag?
Wellicht een beetje mosterd na de maaltijd maar ik raad het af. Als Red/Blue/Gold/Silver je standaard is dan gaan de nieuwe games waarschijnlijk tegen vallen. Minder content, matige graphics, geen National Dex, en zo zijn er nog wel een reeks bochten afgesneden tijdens de productie. En dat alles om een jaarlijkse release te waarborgen.Aryawn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 23:36:
Graag jullie advies. Pokemon Shining Pearl is afgeprijsd naar €33 bij Bol.com en ik twijfel of ik de game moet halen.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
@Redax Daar geef ik je zeker gelijk in. Ben zelf van mening dat Arceus een verademing is de goede kant op. Ongeacht of niet alle pokemon in het spel beschikbaar zijn.
De andere pokemon delen zijn vergeleken met de eerste aantal toch meer (of eerder minder) van hetzelfde.
De andere pokemon delen zijn vergeleken met de eerste aantal toch meer (of eerder minder) van hetzelfde.
Als mede JRPg liefhebber zou ik ook pokemon Arceus aanraden. heb ik me wel een tijd mee vermaakt. Toch het meest vernieuwend. Pokemon Sword / Shield ook best leuk om te doen, maar wat meer "on rails". Vrij snel uitgespeeld.
De remake heb ik juist laten liggen.
Shin Megani Tensei 5 is wellicht een aanrader voor je! Daarnaast ben ik aan het wachten op Xenoblade chronicles 3. Mocht je die serie nog niet gespeeld hebben. Deel 2 is uitgekomen voor switch en deel 1 schijnt een goede remaster te zijn. Die had ik al op de WII gespeeld, dus niet nog eens opgepakt.
De Ni No Kuni spellen zijn ook tof.
De remake heb ik juist laten liggen.
Shin Megani Tensei 5 is wellicht een aanrader voor je! Daarnaast ben ik aan het wachten op Xenoblade chronicles 3. Mocht je die serie nog niet gespeeld hebben. Deel 2 is uitgekomen voor switch en deel 1 schijnt een goede remaster te zijn. Die had ik al op de WII gespeeld, dus niet nog eens opgepakt.
De Ni No Kuni spellen zijn ook tof.
Nintendo Switch Online-leden kunnen van 25 mei tot 31 mei gratis Spelunky 2 spelen. Levert ook weer platina punten op bij Missies en beloningen, voor mij een reden om het in ieder geval even op te starten
Klinkt goed, ik denk dat Arceus dan een van mijn volgende aankopen wordt.
Eerst maar eens Triangle Strategy afronden. Tot nu toe mijn favo game van het jaar, ben net aan mijn 3e playthrough begonnen. Het verhaal is boeiend, de muziek is goed. Battles zijn pittig maar niet oneerlijk (soms heb je wel 2-3 pogingen nodig om de juiste strategie uit te vogelen). De keuzes die je maakt, hebben ook een grote invloed op het verloop van de game. Tijdens mijn 2e playthrough had ik hele andere cutscenes en missies
Ik kan wel begrijpen dat sommige mensen het een trage game vinden met veel cutscenes. Je moet er van houden.
Xenoblade Chronicles DE is inderdaad supertof, deel 2 ben ik niet aan toe gekomen. 3 staat echter wel op mijn verlanglijstje, samen met Monster Hunter Rise: Sunbreak en Live A Live. Wordt een drukke zomer 🙈
Eerst maar eens Triangle Strategy afronden. Tot nu toe mijn favo game van het jaar, ben net aan mijn 3e playthrough begonnen. Het verhaal is boeiend, de muziek is goed. Battles zijn pittig maar niet oneerlijk (soms heb je wel 2-3 pogingen nodig om de juiste strategie uit te vogelen). De keuzes die je maakt, hebben ook een grote invloed op het verloop van de game. Tijdens mijn 2e playthrough had ik hele andere cutscenes en missies
Ik kan wel begrijpen dat sommige mensen het een trage game vinden met veel cutscenes. Je moet er van houden.
Xenoblade Chronicles DE is inderdaad supertof, deel 2 ben ik niet aan toe gekomen. 3 staat echter wel op mijn verlanglijstje, samen met Monster Hunter Rise: Sunbreak en Live A Live. Wordt een drukke zomer 🙈
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
:strip_exif()/f/image/pFP3OHcrSCSITzBnckth69yE.jpg?f=fotoalbum_large)