Over Xenoblade 3 gesproken: de laatste weken zijn er regelmatig updates over het spel verschenen op de Nintendo Twitter accounts. Een hoop van de meer recente info is gisteren ofzo gebundeld in een nieuw artikel over exploratie in XC3 op de Japanse Nintendo website (een hoop screenshots in de link!). Ik ga even snel over de belangrijkste punten:
  • Het eerste gedeelte van de blog toont vier nieuwe gebieden: Millick Meadows, Eagus Wilderness, Great Cotte Falls en Maktha Wildwood.
  • Deel twee toont o.a. de vier classificaties van vijanden: normal, elite, lucky unique monsters.
  • Het laatste stuk van deze blog gaat kort in op Landmarks - je kan hiernaar teleporten eenmaal je ze ontdekt hebt - en field skills. Field skills zitten deze keer niet vast aan de compositie en training van je team blades. Door met NPC's te praten leer je nu field skills zoals het grinden op rails of het beklimmen van specifieke planten.
De nieuwste tweets beginnen nu de classes in het spel uit te leggen. Hieronder de Swordfighter (met video)

Nieuwe Fire Emblem Three Hopes trailer:

[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 20-05-2022 23:21 ]

JackAvery schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:45:
Redout 2 releast op 26 mei volgens de ontwikkelaar Saber Interactive

[YouTube: Redout 2 Release Date Trailer]
Een paar weken uitgesteld.

Meer Live-A-Live trailers die de verschillende periodes in het spel demonstreren. Spijtig dat deze nu zo dicht bij Xenoblade lanceert.

De verschillende Japanse versies van deze trailers vind je op het Japanse Square Enix YouTube kanaal. Daar vind je ook de bijna twee uur lange livestream van gisteren waar men nog wat andere kleine nieuwsbeetjes - o.a. een aantal namen van de voice actors -over het spel aangekondigd heeft en gameplay getoond hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 22-05-2022 08:22 ]

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:33
Switch Oled vraagje:Als ik in handheld-mode een game opstart hoor ik dan een min of drie de ventilator is dat normaal ?
Niet dat het luid is hoor.
jori040 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:06:
Switch Oled vraagje:Als ik in handheld-mode een game opstart hoor ik dan een min of drie de ventilator is dat normaal ?
Niet dat het luid is hoor.
Ik hoor mijn ventilator van de OLED niet, tenzij ik de Switch tegen mijn oor leg. Kan me wel herinneren dat de Switch die ik in 2017 had de eerste paar minuten van het opstarten van een game hoorbaar was en daarna weer stiller.
Maar zullen wel verschillen tussen units zijn, als het niet luid is lijkt het me gewoon normaal. Zolang je er geen last van hebt zou ik er geen probleem van maken.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:06
JackAvery schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:15:
Meer Live-A-Live trailers die de verschillende periodes in het spel demonstreren. Spijtig dat deze nu zo dicht bij Xenoblade lanceert.

[YouTube: LIVE A LIVE|”The Middle Ages” Short Trailer]
[YouTube: LIVE A LIVE|” Twilight of Edo Japan” Short Trailer]
[YouTube: LIVE A LIVE|”The Wild West” Short Trailer]
[YouTube: LIVE A LIVE|”The Near Future” Short Trailer]

De verschillende Japanse versies van deze trailers vind je op het Japanse Square Enix YouTube kanaal. Daar vind je ook de bijna twee uur lange livestream van gisteren waar men nog wat andere kleine nieuwsbeetjes - o.a. een aantal namen van de voice actors -over het spel aangekondigd heeft en gameplay getoond hebben.
Ik ga deze denk ik eerst halen. Ziet er echt fantastisch uit en Xenoblade 1 daalde voor mijn gevoel vrij snel in prijs.

Thanks voor het delen. Kan niet wachten!

• jori040
L23 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:28:
[...]

Ik hoor mijn ventilator van de OLED niet, tenzij ik de Switch tegen mijn oor leg. Kan me wel herinneren dat de Switch die ik in 2017 had de eerste paar minuten van het opstarten van een game hoorbaar was en daarna weer stiller.
Maar zullen wel verschillen tussen units zijn, als het niet luid is lijkt het me gewoon normaal. Zolang je er geen last van hebt zou ik er geen probleem van maken.
Het ding is dat ik ff niet meer weet of mijn 2017 model dat destijds ook deed.Het valt me nu gewoon even wat meer op denk. ;)
jori040 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Het ding is dat ik ff niet meer weet of mijn 2017 model dat destijds ook deed.Het valt me nu gewoon even wat meer op denk. ;)
Mijn 2017 model doet dit niet, maar zolang het niet stoort is het niks om je zorgen over te maken.
Timothy3000 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Ik ga deze denk ik eerst halen. Ziet er echt fantastisch uit en Xenoblade 1 daalde voor mijn gevoel vrij snel in prijs.

Thanks voor het delen. Kan niet wachten!
Ik denk niet dat XC3 hetzelfde patroon gaat volgen. Het is een nieuwe game, geen remake. XC2 is nooit echt goedkoper geworden, en is fysiek soms zelfs moeilijk te vinden. In de USA klagen ze daar al lang over.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04 23:52
JackAvery schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:45:
Redout 2 releast op 26 mei volgens de ontwikkelaar Saber Interactive

[YouTube: Redout 2 Release Date Trailer]
Beetje mosterd na de maaltijd, maar mensen hier die de game gratis hebben opgepikt in de Epic Store vorige week? En is het wat?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Zerora schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd, maar mensen hier die de game gratis hebben opgepikt in de Epic Store vorige week? En is het wat?
Redout 2 is nog niet beschikbaar, ook niet op de PC. Dat ging dan om deel 1. Deel 1 van Redout draaide qua performance niet lekker op de Switch, geen idee of dat in de tussentijd veranderd is.

• Zerora
L23 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:06:
[...]

Redout 2 is nog niet beschikbaar, ook niet op de PC. Dat ging dan om deel 1. Deel 1 van Redout draaide qua performance niet lekker op de Switch, geen idee of dat in de tussentijd veranderd is.
UH ja.. je hebt gelijk. Was inderdaad deel 1.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Zerora schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:09:
[...]

UH ja.. je hebt gelijk. Was inderdaad deel 1.
Afwachten hoe Redout 2 gaat zijn (op de Switch). Maar vergeleken met Redout 1 is Fast RMX de betere keus.

• jori040
Mario Strikers: Battle League Football: Hier kijk ik enorm naar uit!

zorgen na de overview trailer:
- Zijn er leuke game-modes ?
- Is er überhaupt iets van een leuke story-mode ?
- Er lijken bij release weinig personages in te zitten

Kortom ik ben bang dat er een gebrek aan content gaat zijn tov de vorige twee games.Het kan natuurlijk zijn dat men in de overview trailer de focus puur op online wilde hebben en bij een launch trailer de rest.

Qua gameplay heb ik 0 twijfel.

leten we hopen dat ik en velen het nu mis hebben. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 22-05-2022 12:26 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
menne schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:18:

In principe loopt Nintendo dan de extra inkomsten mis van het correcte duurdere hardwareplatform dat tv capable is en de aanschaf van een pro controller die je erbij zou willen gebruiken. Verder denk ik dat het vooral een dilemma is dat je voor jezelf moet beslissen, los van wat andere mensen ervan vinden. Dat je de vraag hier stelt geeft voor mij eigenlijk al aan dat je het niet helemaal zuiver vind om te doen, anders had je het niet voorgelegd. Dat is dus ook denk ik het antwoord. Maar beslis dat vooral voor jezelf :)
Nog even snel op terug komen. Ik heb er persoonlijk niet echt een probleem mee ("niet helemaal zuiver vinden"). Ik vroeg me gewoon af of het enig begrip zou wegdragen in mijn specifieke situatie. Slechts 3 of 4 first party Nintendo games willen spelen, en al hardware en games gekocht hebben.

Ik heb in het algemeen geen redenen om me slecht te voelen tegenover de game markt. Alle games die ik heb (pc en ps, enkele honderden waarschijnlijk) zijn legaal/origineel, meerdere consoles, veel uitgaven.

Heb bvb ook die SNES mini, of hoe heet 'ie? Dus zelfs voor retro gamen heb ik nog wat licentie geld afgedragen aan Nintendo ;)

Ik emuleer in het algemeen trouwens enkel om games die spelen die ik vroeger speelde, hier en daar max. een uurtje nostalgie te beleven. En om een kabel-bende aan de tv te vermijden. 1 kastje voor alles tot ongeveer de ps1 generatie.

En zijn hier echt mensen die medelijden hebben met giga-corporations en de inkomstenderving t.o.v. een apparaat dat wel dockable/tv-capable is? :D De marges zitten op software (ja ook bij nintendo vermoed ik), en de games zijn gekocht.
TomBraamhaar schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:27:
[...]

Zie hier de crux van het verhaal. Het is gedoe en daarom doe je het niet. Daarnaast worden er in mijn ogen allemaal argumenten bij bedacht om emulatie goed te praten.
De switch is gewoon nog te koop. Verkoop die switch lite, haal een een gewone switch met pro controller en beleef de spellen zoals ze bedoeld zijn. En echt, ze zijn het waard. :)
Ze zijn het vast waard, dat ben ik met je eens. Maar ze zijn me het gedoe niet waard van tweedehands de Lite te verkopen (tijdverspilling, schimmige types, ...). Dus in dit geval gaat het dus echt over 280 euro neertellen voor max. 3 a 4 games te spelen. (350 euro met pro controller). Tenzij tweedehands, maar daar opnieuw weinig zin in dat hele gedoe (tijdverspilling, schimmige types, ...) :P

Ben het ook met je eens dat emuleren een gedoe is.

Die gewone switch zou ik na het spelen van die games gewoon niet meer nodig hebben. Het is ook een rommeltje aan de tv met die dock. En dan betaal je ook voor de batterij, scherm, joycons die je niet gebruikt, ...

Het gemakkelijkste is gewoon even doorbijten, de games die ik wil spelen uitspelen op de switch lite, en dan het nintendo hoofdstukje sluiten en de Lite weggeven aan iemand die er meer plezier uit zal halen.

Blijf het best jammer vinden dat Nintendo nooit die nu bejaarde tegra in een doosje met hdmi uitgang heeft gepropt met een pro controller bij voor 150 euro of zo. Een budget oplossing voor de traditionele tv gamers zoals de Wii Mini toen. Gewoon de Nintendo library ontsluiten naar nog meer gebruikers, die geen nood hebben aan alle plastic-fantastic rommel die bij de gewone switch hoort.

Maar Nintendo doet het prima zonder mijn deskundig advies ;) :+ Ik heb dan ook niet de pretentie te beweren dat ze een fout maken of zo :) n=1 en zo...
@Amos_x Prima dat je allemaal redenen voor jezelf verzint om het goed te praten. Maar toch niet nodig om hier te delen? Eerder al gezegd dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.

• Zerora
Ik kwam deze kickstarter tegen: https://www.kickstarter.c...our-nintendo-switch-to-4k

Dit is de 4K Gamer Pro, een HDMI 4K upscaler voor je Nintendo Switch. De gelinkte youtube reviews over deze HDMI stick zijn positief, want het beeld wordt echt goed scherp hiermee en geeft geen enkele lag. Er hangt echter wel een flink prijskaartje aan, want het de goedkoopste rewardoptie is 120 dollar.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
L23 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:53:
@Amos_x Prima dat je allemaal redenen voor jezelf verzint om het goed te praten. Maar toch niet nodig om hier te delen? Eerder al gezegd dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.
Ik emuleer letterlijk bijna nooit. Eens per 3 of 4 jaar of zo in een nostalgische bui. En ja, het was off-topic, mijn welgemeende excuses! -O- In verzin helemaal niets en heb niets goed te praten. :/

Ik geef nota bene aan dat ik gewoon zo'n SNES mini ding heb die een aantal jaar geleden te koop was. Waar ik ook nauwelijks op game trouwens, opnieuw af en toe eens aansluiten omdat het leuk is, verder niet.

En ik geef ook al aan dat ik gewoon die paar games wel op de Lite ga spelen. En dan alle rommel + games de deur uit naar familie of vrienden, wat ik met al m'n ongebruikte hardware doe. Zonde van de hardware als 'ie niet gebruikt wordt.

Hopelijk zijn er in de volgende nintendo generatie meer keuzes en form-factors, en terug een old school tv-console voor iedereen die niets heeft met mobiel gamen. Maar ze zijn nu dronken van het succes met hun handheld, dus de kans is klein. En dat is wel min of meer on topic ;)

Prettig einde van het weekend nog iedereen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 22-05-2022 17:51 ]

@Amos_x Ik sta niet te schreeuwen of zo :P

Ik zie gewoon geen reden om het hier te delen. Niet het onderwerp wat past in de algemene ervaring topic.

[ Voor 55% gewijzigd door L23 op 22-05-2022 16:06 ]

Zerora schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:59:
Ik kwam deze kickstarter tegen: https://www.kickstarter.c...our-nintendo-switch-to-4k

Dit is de 4K Gamer Pro, een HDMI 4K upscaler voor je Nintendo Switch. De gelinkte youtube reviews over deze HDMI stick zijn positief, want het beeld wordt echt goed scherp hiermee en geeft geen enkele lag. Er hangt echter wel een flink prijskaartje aan, want het de goedkoopste rewardoptie is 120 dollar.
Geen idee hoe vergelijkbaar het product is. Maar er is ook de mClassic upscaler. Die kost iets van 120 euro.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-04 20:58
Over oude games gesproken: Had vandaag bijna een complete gamecube collectie (incl console) overgenomen. Toch maar niet gedaan, was nogal een dure investering :D Maar dat zet me wel weer aan het denken (en het topic emuleren): wanneer komt NSO nou eens met een Gamecube service :)
sderooij schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:42:
Over oude games gesproken: Had vandaag bijna een complete gamecube collectie (incl console) overgenomen. Toch maar niet gedaan, was nogal een dure investering :D Maar dat zet me wel weer aan het denken (en het topic emuleren): wanneer komt NSO nou eens met een Gamecube service :)
Wel tof om te hebben. Mario Kart Double Dash!! blijft geniaal om met vrienden te spelen. Maar is mij te duur en heb al genoeg games te spelen op de Switch.
Wellicht gaan we het nog meemaken, NSO Gamecube. Maar eerst de Gameboy natuurlijk :P

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-04 22:10
sderooij schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:42:
We hebben net N64, misschien over een paar jaar dat Gamecube emulatie komt op de Switch Pro 2 ;)
Transportman schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:46:
[...]

We hebben net N64, misschien over een paar jaar dat Gamecube emulatie komt op de Switch Pro 2 ;)
Ik vraag me dus inderdaad af of we dat nog gaan krijgen met de Switch. Ik hoop dus dat ze met de Switch 2 deze NSO diensten gewoon doorzetten en dat er dan ook Gamecube bij komt. Hopelijk beginnen ze niet weer helemaal opnieuw.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:48:
[...]

Ik vraag me dus inderdaad af of we dat nog gaan krijgen met de Switch. Ik hoop dus dat ze met de Switch 2 deze NSO diensten gewoon doorzetten en dat er dan ook Gamecube bij komt. Hopelijk beginnen ze niet weer helemaal opnieuw.
We hebben het over Nintendo. Tenzij ze met het verleden breken begint alles opnieuw.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53
Transportman schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:46:
[...]

Gesproken over de switch 2, is er al nieuws over de switch 3 pro OLED met verlengde batterijduur?
Megupe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:49:
[...]

Gesproken over de switch 2, is er al nieuws over de switch 3 pro OLED met verlengde batterijduur?
Morgen.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:48
Ah. Jij bent die ook al aan het testen. ;) Speelt wel lekket met BotW2 beta.
Amos_x schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:59:
[...] terug een old school tv-console voor iedereen die niets heeft met mobiel gamen.
Dat is wishful thinking. Ik kan geen scenario bedenken waarin dit voor Nintendo gunstig is.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Transportman
RayNbow schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:48:
[...]

Dat is wishful thinking. Ik kan geen scenario bedenken waarin dit voor Nintendo gunstig is.
Het zou de overgang naar een nieuw platform enorm versnellen als het volledig backwards compatible is inclusief alle services. Dat scheelt vervolgens weer in de winstgevendheid van nieuwe games, doordat er een grotere potentiële afzetmarkt is. Maar het hangt ook helemaal af van in hoeverre een Switch opvolger zelf overeenkomt met de huidige Switch. Als het net zo random is als de laatste consoles van Nintendo, dan is de opvolger iets compleet anders en kan alle discussie over backwards compatibility het raam uit.

• RollieBollie
[...]
Hopelijk zijn er in de volgende nintendo generatie meer keuzes en form-factors, en terug een old school tv-console voor iedereen die niets heeft met mobiel gamen.
Ik ben erg blij met de switch en verschillende mogelijkheden om te gamen.

Sinds 2007 tot april 2018 werkte ik op kantoor en maakte gebruik van openbaar vervoer. Eerst ging mijn DS/3DS elke dag mee en natuurlijk sinds de launch van de switch werd dat de vervanger. Daarna 1,5 jaar zonder werk gezeten en vele uren thuis gegamed. Kwamen toen de coronajaren met 3 maanden op kantoor werken en daarna thuisgezeten. Soms wel eens ergens naar toe geweest, maar was met andere dingen bezig. Wel de switch bijna altijd meegenomen.

Vanaf morgen weer met ov naar werk (1e werkdag) en switch gaat weer lekker mee. Heb momenteel al mijn switch games uitgespeeld, maar vermaak me wel weer even met nes/snes/n64 online.

Ik zal altijd wel een portable console hebben en vind het juist zo handig dat de switch portable is, maar ook thuis op de tv kan worden gebruikt. Geen gekloot met het spelen van meerdere games gelijktijdig, gewoon 1 game spelen en eventueel een race/puzzel/fighter tussendoor.
Hopelijk zijn er in de volgende nintendo generatie meer keuzes en form-factors, en terug een old school tv-console voor iedereen die niets heeft met mobiel gamen. Maar ze zijn nu dronken van het succes met hun handheld, dus de kans is klein. En dat is wel min of meer on topic ;)
Maar wat maakt volgens jouw de Switch geen volwaardige console? Het is een hybride waarop je games zowel op de tv als in handheld kan spelen.

Ik begreep een tijd geleden ook niet waarom je voor de Switch Lite bent gegaan. Gezien je daarmee enkel handheld kan spelen. Ik vond de argumentatie toen al vaag. En nu geef je aan ook niks met mobiel gamen te hebben. Maar de Switch is in mijn ogen een prima home console als je het permanent in zijn dock laat staan.

Is het dan omdat je het apparaat te duur vind omdat je de helft van de features niet gebruikt? Grafisch gaat er met een home console niet veel veranderen omdat Nintendo niet mee doet aan de specs race van Sony en Microsoft.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-04 12:00
Idd, ik hoop dat Nintendo in deze formfactor (of vergelijkbaar) blijft. Wel met betere specs met de volgende generatie (misschien vergelijkbaar met de Steam Deck), en met dock / usb-c -> hdmi naar de TV.
Transportman schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:43:
[...]

Het zou de overgang naar een nieuw platform enorm versnellen als het volledig backwards compatible is inclusief alle services.
Maar je verwacht toch niet dat Nintendo met een tv-only systeem komt als opvolger van de Switch, ook al zou het volledig backwards-compatible zijn?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:18
Heb wel zin deze game, de vorige 2 games ook helemaal grijs gespeeld, op zowel de Gamecube als op de Wii

Weet alleen nog even niet of ik deze op release koop, maar ga hem zeker dit jaar nog halen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Gezien het einde van het fiscale jaar weer geweest is, heb ik mijn jaarlijkse chart met de Nintendo hardware sales ook weer aangepast. Een interactieve versie vind je hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpQgaHHH_n2uJGr3pYf0aOFwVRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NkDDEp7rWBbjZXE4wpKHPCyB.png?f=fotoalbum_large

Zo zie je maar dat Switch op zijn eentje verkoopt waar Nintendo in de vroege jaren 2000 nog meerdere platformen samen voor nodig had... en ook hoe gestoord de combinatie DS + Wii was.
Amos_x schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:23:
[...]
De marges zitten op software (ja ook bij nintendo vermoed ik), en de games zijn gekocht.
FYI maar Nintendo maakt best wat winst op zijn hardware, die al jaren goed is voor bijna 50% van de jaarlijkse videogame-gerelateerde verkopen van het bedrijf. Dit specifieke deel van de winst staat wel onder druk door de stijgende componenten- en transportprijzen en door het OLED model, waarop de marge iets kleiner is. Je merkt dit ook in de dalende brutowinst van het bedrijf het afgelopen fiscale jaar (zie slide 5).
@JackAvery Wist niet dat bepaalde consoles/handhelds nog zo lang te koop waren. De Wii tot 2018. De Game Boy Advance tot 2011. Al is 2 a 3 jaar minder dan 10.000 units ook niet veel meer. Game Boy Advance vond ik destijds een erg toffe handheld maar werd naar mijn gevoel vrij snel opgevolgd door de Nintendo DS.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:30
@L23 Het is niet de Wii die tot 2018 te koop was maar de 3DS. Hier en daar nog steeds, overigens, maar met het aanstaande sluiten van de eShop vind ik dat eigenlijk niet waard om deze nog nieuw aan te schaffen.
L23 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:09:
@JackAvery Wist niet dat bepaalde consoles/handhelds nog zo lang te koop waren. De Wii tot 2018. De Game Boy Advance tot 2011. Al is 2 a 3 jaar minder dan 10.000 units ook niet veel meer. Game Boy Advance vond ik destijds een erg toffe handheld maar werd naar mijn gevoel vrij snel opgevolgd door de Nintendo DS.
Als je in de brondata gaat kijken ga je zien dat die 10.000 units bij de Wii in latere jaren soms zelfs negatief zijn. Ik heb de indruk dat dit gewoon correcties van Nintendo zijn op de shipment data. Mogelijk een aantal units die teruggekomen zijn vanuit retailers.

Maar ja, af en toe zie je nu nog de teller bij de DS nog omhoog gaan en dat verbaast me toch telkens.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 23-05-2022 20:40 ]

• RollieBollie
L23 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:09:
@JackAvery Wist niet dat bepaalde consoles/handhelds nog zo lang te koop waren.
Schrik niet... de NES is in Brazilië in 1993 uitgebracht. Dus 10 jaar nadat die in Japan uitkwam.

En in Japan was die nog te koop in deze eeuw....namelijk tot 2003.
hcQd schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:37:
@L23 Het is niet de Wii die tot 2018 te koop was maar de 3DS. Hier en daar nog steeds, overigens, maar met het aanstaande sluiten van de eShop vind ik dat eigenlijk niet waard om deze nog nieuw aan te schaffen.
Nee, de Wii. Ik bekeek de interactieve versie van bovenstaande afbeelding.

• RollieBollie
Hehehe. Zit nu gelijk te denken aan mogelijke scenarios in Japan 2003:
Opa en oma willen kleinkind kado geven. Kleinkind wil een Nintendo... Krijgt een NES en zijn/haar klasgenootjes spelen al op SNES/N64/GameCubes.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:30
L23 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:53:
[...]

Nee, de Wii. Ik bekeek de interactieve versie van bovenstaande afbeelding.
Ik zag het later ook, maar ik weet eigenlijk niet of je 1000 geleverde exemplaren wel verkoop kunt noemen. Misschien vervangende apparaten wegens garantie?

• RollieBollie
hcQd schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:58:
[...]

Ik zag het later ook, maar ik weet eigenlijk niet of je 1000 geleverde exemplaren wel verkoop kunt noemen. Misschien vervangende apparaten wegens garantie?
Ik denk wel dat het verkochte exemplaren zijn. Het gebeurt soms dat er in een magazijn/gesloten winkels oude voorraad wordt gevonden.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 12:14
Transportman schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:43:
[...]

Het zou de overgang naar een nieuw platform enorm versnellen als het volledig backwards compatible is inclusief alle services. Dat scheelt vervolgens weer in de winstgevendheid van nieuwe games, doordat er een grotere potentiële afzetmarkt is. Maar het hangt ook helemaal af van in hoeverre een Switch opvolger zelf overeenkomt met de huidige Switch. Als het net zo random is als de laatste consoles van Nintendo, dan is de opvolger iets compleet anders en kan alle discussie over backwards compatibility het raam uit.
Doubtful. Eén van de speerpunten was nu juist het samenvoegen van de console- en handhelddivisies, zodat ze niet constant twee ecosystemen moeten onderhouden. Nu kunnen ze alle focus op één platform leggen, wat voor de games alleen maar beter is. Ik zie dat niet meer terug uitsplitsen want Nintendo zal echt de handheld markt niet laten liggen. Daar is die in Japan veel te groot voor, en Nintendo domineert die markt al sinds ze met de Game Boy kwamen.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In een impuls RCT3 gekocht. Nou dat is echt een stuk minder leuk dan in mijn herinnering en werkt toch niet zo lekker op de Switch. Helaas.
Thomas schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:55:
In een impuls RCT3 gekocht. Nou dat is echt een stuk minder leuk dan in mijn herinnering en werkt toch niet zo lekker op de Switch. Helaas.
Wees blij dat je Rollercoaster Tycoon Adventures niet hebt gekocht :P Maar Roller Coaster Tycoon 3 voor de Switch kreeg prima reviews. Al lijkt het me zelf een game die beter werkt met toetsenbord en muis. Het scherm van de Switch lijkt me ook te klein, ik speel het liever op een groter scherm zodat je meer overzicht hebt van je pretpark.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-04 21:26
Ik ben redelijk enthousiast over de Portal: Companion Collection, alleen jammer dat ik dan niet splitscreen co-op kan spelen vanwege de switch lite. It Takes Two zou ook wel leuk zijn voor op de switch.
JackAvery schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:30:
Gezien het einde van het fiscale jaar weer geweest is, heb ik mijn jaarlijkse chart met de Nintendo hardware sales ook weer aangepast. Een interactieve versie vind je hier.
[Afbeelding]
Damn ik kan bijna niet zien hoe de WiiU verkocht heeft omdat er geen contrast is tussen de kleuren :/
(edit) oh de interactieve versie is wel zo handig dan
Ketho schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:51:

[...]

Damn ik kan bijna niet zien hoe de WiiU verkocht heeft omdat er geen contrast is tussen de kleuren :/
(edit) oh de interactieve versie is wel zo handig dan
Dit ligt niet aan het contrast maar aan het feit dat de WiiU op al zijn jaren tijd minder dan Switch in één normaal jaar heeft verkocht O-)

[ Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 24-05-2022 23:56 ]

JackAvery schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:56:
[...]

Dit ligt niet aan het contrast maar aan het feit dat de WiiU op al zijn jaren tijd minder dan Switch in één normaal jaar heeft verkocht O-)
Ik had ook moeite met de Virtual Boy :P Maar grotere variatie in kleuren zou het wel duidelijker maken als plaatje. Bij dee interactieve versie geen probleem.
Misschien interessant om te weten voor de verzamelaars:
Geen idee of er ook een Europese verdeler komt. Dat zal vermoed ik al niet het geval zijn voor de collector’s edition.
L23 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:18:
[...]
Edit: ik verwacht trouwens - ondanks niet bevestigd - dat de gewone versie hier ook gewoon retail gaat beschikbaar zijn via een andere uitgever.

Ik had ook moeite met de Virtual Boy :P Maar grotere variatie in kleuren zou het wel duidelijker maken als plaatje. Bij dee interactieve versie geen probleem.
offtopic:
Monochromatisch is een intentionele keuze omdat mijn doel voor de grafiek de grote bewegingen te van de hardware sales te tonen was, niet de individuele sales. Met twaalf verschillende kleuren worden dit soort grafieken dan te druk. Dat gezegd zijnde, de kwaliteit van de grafiek boet altijd in wanneer deze vanuit datawrapper naar een png geconverteerd wordt en dan nog eens geüpload wordt naar Tweakers. De kleuren zijn niet meer exact hetzelfde, de scherpte verandert een beetje, …

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 27-05-2022 09:54 ]

JackAvery schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:12:
[offtopic]Monochromatisch is een intentionele keuze omdat mijn doel voor de grafiek de grote bewegingen te van de hardware sales te tonen was, niet de individuele sales.
Iets als dit dus? :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9F3XkgUfidKSpmk8nmnozS-d8k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nKJc2UErsKKPQSmCYNCA2bLB.png?f=user_large
(quick 'n dirty edit)

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-04 22:26
Iemand het boek van Reggie Fils-Aimé al gelezen? Heb hem net binnen, nu nog de tijd er voor vinden om er aan te beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Us2MLxUxNockNOQsMwLWyWaCQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzkymvsG0grKUKKuE2JgtVtr.jpg?f=fotoalbum_large

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:18
Nee nog niet, ook dat boek van Iwata heb ik nog niet

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:02:
[...]

Wees blij dat je Rollercoaster Tycoon Adventures niet hebt gekocht :P Maar Roller Coaster Tycoon 3 voor de Switch kreeg prima reviews. Al lijkt het me zelf een game die beter werkt met toetsenbord en muis. Het scherm van de Switch lijkt me ook te klein, ik speel het liever op een groter scherm zodat je meer overzicht hebt van je pretpark.
Ik heb onderschat hoe irritant ik de controls vind ja. Keyboard / muis zijn natuurlijk superieur voor dit soort games. Zal het nog wel een keer een kans geven hoor, daar niet van, maar het is de zoveelste game die ik in de sale koop en dat ik naderhand die 10 euro liever in mijn zak had gehouden haha.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik speel zelden op Switch - ik mag wel zeggen nooit. Ik heb WitcherIII, Zelda BOTW, Skyward Sword, Links Awakening, DiabloIII en MarioKart, Mario Collection.. Allemaal pakt het mij niet. Misschien ben ik te oud... maar ik heb nog een beetje hoop. Op mijn oude xbox360 speelde ik graag de Tomb Raider-series. Zijn er vergelijkbare games voor de Switch?

En thuis speel ik wel EXIT - bekende 'EscapeRoom' games. Zijn er misschien dergelijke spellen op de Switch? Beetje nadenken, puzzelen, kamer na kamer tot je er bent. Geen tijdsdruk, geen wapengekletter of moeilijke key combo's, maar gewoon lui met koffie en een kano op de bank. Ik heb Deponia en Grim Fandango gespeeld, en dat vond ik alleraardigst.

Tips?

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04 12:48
Blomminator schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:55:
Ik speel zelden op Switch - ik mag wel zeggen nooit. Ik heb WitcherIII, Zelda BOTW, Skyward Sword, Links Awakening, DiabloIII en MarioKart, Mario Collection.. Allemaal pakt het mij niet. Misschien ben ik te oud... maar ik heb nog een beetje hoop. Op mijn oude xbox360 speelde ik graag de Tomb Raider-series. Zijn er vergelijkbare games voor de Switch?

En thuis speel ik wel EXIT - bekende 'EscapeRoom' games. Zijn er misschien dergelijke spellen op de Switch? Beetje nadenken, puzzelen, kamer na kamer tot je er bent. Geen tijdsdruk, geen wapengekletter of moeilijke key combo's, maar gewoon lui met koffie en een kano op de bank. Ik heb Deponia en Grim Fandango gespeeld, en dat vond ik alleraardigst.

Tips?
Misschien zijn Cpt Toad treasure tracker of Yoshi's Crafted world wat voor je? Dat vind ik heerlijk ontspannende spellen.

edit: Cpt toad trouwens op de WiiU gespeeld maar dat zal op de switch niet heel anders zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Medjai op 25-05-2022 16:15 ]

Ik heb Deponia en Grim Fandango gespeeld, en dat vond ik alleraardigst.

Tips?
Qua point and click adventures kan ik Thimbleweed Park aanraden.
En thuis speel ik wel EXIT - bekende 'EscapeRoom' games. Zijn er misschien dergelijke spellen op de Switch?
Niet op de Switch, wel de (3)DS, de Zero Escape serie:
  • 999
  • Virtue's Last Reward
  • Zero Time Dilemma
999 is later opnieuw uitgebracht, samen gebundeld met VLR, als The Nonary Games voor Steam, PS4 en XBO. Hierbij zijn er wel wat dingen aangepast gezien deze andere platforms niet beschikken over twee schermen.

(N.B.: de trailer beschrijft dat er in 999 een tijdslimiet van 9 uur geldt, maar dat is alleen in het verhaal en komt niet naar voren in de gameplay.)

Edit: Mocht je de trailer niet kunnen bekijken, hier is een mirror.

[ Voor 10% gewijzigd door RayNbow op 25-05-2022 17:08 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:59
@Blomminator Als je puzzelen leuk vind dan misschien professor Layton?

Tips?
Op Switch zijn er een aantal recentere (multiplatform) klassiekers in het genre "Walking Simulators" die je misschien eens kan checken: What Remains of Edith Finch, Firewatch, Gone Home, The Vanishing of Ethan Carter, Night in the Woods, Return of the Obra Dinn, Abzu,

Portal en Portal 2 releasen binnenkort ook.

Als je meer into point and click, mysteries, of visual novels zou zijn, kan je ook bvb. de Ace Attorney reeks of Famicom Detective Club eens overwegen?

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 25-05-2022 19:02 ]

RayNbow schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:27:
[...]

Iets als dit dus? :p

[Afbeelding]
(quick 'n dirty edit)
Ik had net even tijd (interactieve versie):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqCniblHdKrHB6NfjwHsp8-NBfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1nL0juzLdmqTO8X8GbWsuIs9.png?f=fotoalbum_large

Helaas laat Tweakers geen enkele embed toe van een interactieve chart service.

Ik zal straks eens een chart doen met de jaarlijkse winst om er naast te zetten ;) Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSvI7vl87L2pSy31rOmXiqP_eU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nx45ipce1zB5B8XPSbSb1TuU.png?f=fotoalbum_large
(zonder rekening te houden met inflatie)

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 25-05-2022 20:33 ]

Pinball *O*

Japan only: Umihara Kawase:

Nog wat nieuws:
  • Er is een heel interessante nieuwe "Ask the Developer" verschenen op de website van Nintendo. Deze keer interviewt men vijf van de ontwikkelaars van Switch Sports. Het spel zou blijkbaar al in ontwikkeling zijn geweest sinds kort na de lancering van de Switch, is minstens één keer volledig gereboot geweest, en op een bepaald moment was het idee om de spelers te laten sporten in een robot-pak dat bvb. leek op een hamburger.
  • Volgens een interview met IGN is de No Man's Sky port voor Switch bijna klaar. Het plan is nog steeds dat het spel deze zomer beschikbaar wordt.
  • De nieuwe Jojo's Bizarre Adventure game heeft nu een datum: 2 september. Nieuwe trailer -
  • Ook SD Gundam Battle Alliance heeft een nu een datum: 25 augustus!
  • Capcom is druk bezig met video's publiceren over de upgrades van de wapens in Monster Hunter Rise: Sunbreak. De meest recente video ging over de Dual Blades, maar ondertussen heeft men al 14 wapens getoond, die allemaal te vinden zijn op het Monster Hunter YouTube kanaal.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:45
Een eerste indruk. We hebben er heel veel zin in!

Over Mario Strikers gesproken: er komt een demo:

Afbeeldingslocatie: https://fs-prod-cdn.nintendo-europe.com/media/images/08_content_images/games_6/nintendo_switch_7/nswitch_mariostrikersbattleleaguefootball_1/first_kick/CI_NSwitch_MarioStrikers_BLF_FirstKick_nlNL_image950w.jpg
Leden van Nintendo Switch Online kunnen het veld al voor de officiële seizoensstart van 10 juni betreden tijdens het First Kick-demo-evenement! Op specifieke tijden kun je deelnemen aan onlinewedstrijden tegen andere spelers.

Download de demo nu en doe de beginnerstraining van Strike, zodat je helemaal klaar bent zodra het evenement begint.

Deelname aan het First Kick-evenement telt ook mee voor de 'Missies en beloningen' waar leden van Nintendo Switch Online gebruik van kunnen maken. Door mee te doen tijdens een van de zes sessies tijdens het weekend ontvang je 100 platina punten.

Wanneer vindt de First Kick plaats?
Je kunt op 4 en 5 juni wedstrijden spelen in zes sessies van een uur:

Zaterdag 4 juni

5:00 uur - 6:00 uur
13:00 uur - 14:00 uur
21:00 uur - 22:00 uur

Zondag 5 juni

5:00 uur - 6:00 uur
13:00 uur - 14:00 uur
21:00 uur - 22:00 uur
Ook post-launch content updates zijn bevestigd:

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 27-05-2022 21:35 ]

Ik ben nog druk met Lego Star Wars Skywalker Saga uitspelen. Maar ik lees net dat Star Wars Knights of the Old Republic II 8 juni uitkomt voor de Nintendo Switch. Ergens na de release wordt The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) als gratis DLC toegevoegd!

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 28-05-2022 10:58 ]

Verwijderd

L23 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 00:59:
Ik ben nog druk met Lego Star Wars Skywalker Saga uitspelen. Maar ik lees net dat Star Wars Knights of the Old Republic II 8 juni uitkomt voor de Nintendo Switch. Ergens na de release wordt de TLRCM DLC gratis toegevpegd!

[YouTube: STAR WARS™: Knights of the Old Republic™ II: The Sith Lords - Announcement Trailer - Nintendo Switch]
Waar kan ik tijd kopen? :+
Nice, kijk er naar uit.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 01:10:
[...]

Waar kan ik tijd kopen? :+
Nice, kijk er naar uit.
Dat kun je waarschijnlijk navragen bij de HR afdeling van je werkgever :+

Gamertag: FinrazielNL

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Er komt ook een Bundle voor beide in één aankoop: https://www.nintendo.com/...d-republic-bundle-switch/

Als je 1 nog niet hebt, dan is dit waarschijnlijk de goedkoopste manier om te kopen (wanneer je wacht op discounts).

Daarnaast is het met beide titels niet eens zo Onwaarschijnlijk dat er een physical release komt (van die bundle).
Jake schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 07:28:
Daarnaast is het met beide titels niet eens zo Onwaarschijnlijk dat er een physical release komt (van die bundle).
Dat zou kunnen, maar denk dat die kans kleiner is dan de andere twee Star Wars bundels omdat een 32GB cartridge een stuk duurder is en niet vaak gebruikt word.

• Roboroach
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 19:07

Tips?
Ik vond zelf de twee Spellen van Ori erg tof. Dat zijn eigenlijk tot nu toe de enige switch spellen die me echt gepakt hebben. Ook speel ik samen met mijn vriendin soms Rayman Legends en unravel TWO. Vooral unravel TWO is een rustig puzzel spel (wel voor 2 personen).

Verwijderd

L23 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Dat zou kunnen, maar denk dat die kans kleiner is dan de andere twee Star Wars bundels omdat een 32GB cartridge een stuk duurder is en niet vaak gebruikt word.
Ik voorzie een Limited Run Games her-uitgave van 1 en 2 in aparte doosjes net zoals met de Jedi Knight games. Of eentje van Aspyr. In het geval van Aspyr zal er een behoorlijke outcry zijn gezien zoiets ook gebeurde met de uitgave van de twee Jedi Knight games die oorspronkelijk alleen door Limited Run Games waren gemaakt (de 'limited physical edition' was opeens niet meer zo exclusief en limited).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2022 11:00 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Daar heb je een goed punt, als het dan een fysiek wordt, dan staat minder dan 30% op de cartridge...
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:59:
[...]

Ik voorzie een Limited Run Games her-uitgave van 1 en 2 in aparte doosjes net zoals met de Jedi Knight games. Of eentje van Aspyr. In het geval van Aspyr zal er een behoorlijke outcry zijn gezien zoiets ook gebeurde met de uitgave van de twee Jedi Knight games die oorspronkelijk alleen door Limited Run Games waren gemaakt (de 'limited physical edition' was opeens niet meer zo exclusief en limited).
KOTOR 1 is al via Limited Run Games uitgebracht. KOTOR 2 zal binnenkort ook wel te pre-orderen zijn.

Die andere Star Wars games kwamen in Europa gebundeld uit via THQ Nordic.
Jake schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Daar heb je een goed punt, als het dan een fysiek wordt, dan staat minder dan 30% op de cartridge...
Afwachten. Ik verwacht in ieder geval niet dat The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) op cartridge zal staan.
[...]

Goed punt, maar het zou me niks verbazen als ze maar één van de twee games op de cart zetten voor een retail release :) We zullen zien!
Deze is hier ook nog niet voorbij gekomen:

FE Three Hopes marketing is toch al even op dreef nu.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Waarom zijn de levels al allemaal unlocked bij super mario world? (Snes)
Farabi schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:26:
Waarom zijn de levels al allemaal unlocked bij super mario world? (Snes)
Dan heb je de SP-versie gestart. Een aantal games hebben een SP-versie waarbij je bijv. later in de game start, of dat de speler al beschikt over alle skills en upgrades, enzovoorts.

• Farabi
  • Niet online
RayNbow schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:31:
[...]

Dan heb je de SP-versie gestart. Een aantal games hebben een SP-versie waarbij je bijv. later in de game start, of dat de speler al beschikt over alle skills en upgrades, enzovoorts.
Oke zal ff kijken. Kan ik geen spellen met 2-players spelen bij mario spellen op de nes en snes? Ik kan niet met het pijltje naar 2P?
Farabi schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:49:
[...]

Oke zal ff kijken. Kan ik geen spellen met 2-players spelen bij mario spellen op de nes en snes? Ik kan niet met het pijltje naar 2P?
Dit kan wel, geen idee wat je verkeerd doet. In Super Mario World beweeg je met de stick of de pijltjes omlaag, kies je save file, dan kies je twee spelers. Met de + knop of met B selecteer je...

Edit - heb je twee spelersmodus gekozen in de app zelf? Die kan je kiezen in de rode balk links van je game select.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 28-05-2022 22:03 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:02
Demo van Mario Strikers even gedaan. Vreselijk zeg. Onoverzichtelijk en heel veel mogelijkheden waardoor mijn vingers in de knoop komen. Wat ben ik oud geworden haha. Niks meer voor mij helaas maar ik zie hoe diep het gaat. Ik speel teveel PES denk ik waardoor ik in de war raak

• Cybergamer
  • Laatst online: 28-04 06:54

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Cyrax0508 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:07:
Demo van Mario Strikers even gedaan. Vreselijk zeg. Onoverzichtelijk en heel veel mogelijkheden waardoor mijn vingers in de knoop komen. Wat ben ik oud geworden haha. Niks meer voor mij helaas maar ik zie hoe diep het gaat. Ik speel teveel PES denk ik waardoor ik in de war raak
Weet niet hoe oud jij bent, maar ik vind het geweldig!

En ik mag mij ook wel tot de oudere gamers rekenen... Helaas...

cybergamers.nl

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:14
Heeft iemand al een uitnodiging gehad van Nintendo om de CE van Xenoblade Chronicles 3 te bestellen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Raem schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:42:
Heeft iemand al een uitnodiging gehad van Nintendo om de CE van Xenoblade Chronicles 3 te bestellen?
Nog niet....

cybergamers.nl

• Farabi
  • Niet online
JackAvery schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:01:
[...]

Dit kan wel, geen idee wat je verkeerd doet. In Super Mario World beweeg je met de stick of de pijltjes omlaag, kies je save file, dan kies je twee spelers. Met de + knop of met B selecteer je...

Edit - heb je twee spelersmodus gekozen in de app zelf? Die kan je kiezen in de rode balk links van je game select.
Bij super mario world op de snes is het gelukt nadat ik 2P heb geselecteerd in de app. Ik zie luigi samen met mario in de map, maar als ik een level start heb ik alleen mario?

Bij super mario bros 3 op de nes kan ik geen 2P selecteren helaas. Dat pijltje gaat niet omlaag.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:22
Farabi schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:36:
[...]

Bij super mario world op de snes is het gelukt nadat ik 2P heb geselecteerd in de app. Ik zie luigi samen met mario in de map, maar als ik een level start heb ik alleen mario?

Bij super mario bros 3 op de nes kan ik geen 2P selecteren helaas. Dat pijltje gaat niet omlaag.
Je speelt de spellen sowieso niet tegelijk, maar kiest om de beurt een level kiezen en in je ééntje spelen.

PSN: Redrafted

• Farabi
  • Niet online
Xerox schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:59:
[...]

Je speelt de spellen sowieso niet tegelijk, maar kiest om de beurt een level kiezen en in je ééntje spelen.
Ah oke, welke kan ik tegelijk spelen van de mario spellen op de nes en snes?
Farabi schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:09:
[...]

Ah oke, welke kan ik tegelijk spelen van de mario spellen op de nes en snes?
Super Mario All-Stars op de SNES heeft Super Mario Bros 3 waar een Battle Game mode in zit. Moet je elkaar verslaan. Erg leuk. Helaas maar 1 level.
Farabi schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:36:
Voor veel NES-spellen moet je de SELECT-knop gebruiken om de cursor op het titelscherm te verplaatsen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:14
Weet jij of Nintendo al eens eerder een CE zo verkocht heeft en hoe ver voor de release deze in de verkoop gingen? Dan weet ik een beetje wanneer ik mijn mailbox extra in de gaten moet houden. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Raem schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:02:
[...]

Weet jij of Nintendo al eens eerder een CE zo verkocht heeft en hoe ver voor de release deze in de verkoop gingen? Dan weet ik een beetje wanneer ik mijn mailbox extra in de gaten moet houden. :P
Nee, sorry. Voor mij is het ook de eerste keer namelijk.

cybergamers.nl

• Transportman
[...]

Volgens mij is het zelfs de eerste keer dat Nintendo het zo doet, normaal zijn de speciale edities ook bij gewone winkels te koop maar dat lijkt voor deze niet het geval te zijn.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 23:16
Een tijdje geleden de switch oled gekocht omdat switch sports uitkwam en we dat altijd leuk vonden op de wii.

als ps5 en pc gamer had ik zo mijn bedenkingen bij de switch, maar nu een tijdje later ben ik echt wel compleet overtuigd van de switch. Wat een geweldig apparaat is dat zeg!

Dat oled screen is geweldig, mega scherp, heldere kleuren en diep zwart. Perfect.

Wat ik minder fijn vond was de controller in handheld mode. Dat vond ik te verkrampt spelen, maar dat was simpel op te lossen met een hori split pad controller.

Ik had mazzel dat er laatst een enorme sale was in de digitale store, dat waren behoorlijk grote kortingen op games die mij leuk leken, dus direct een aantal games aangeschaft in de sale om op de switch te kunnen spelen.

Deze games vind ik tot nu toe het leukst:
- Monster Hunter Rise : echt een showcase game die ik op dit moment het meest speel
- Pokemon Arceus : leuk zo'n open world pokemon
- Mario Tennis Aces: top tennis game in mario stijl die ook Swing mode support
- Mario Odyssey : leuke platformer
- Knockout Home Fitness: top Martial Arts game om middels trainings opdrachten te bewegen
- Cluedo: leuke puzzel game

De Switch Sports vind ik op zich wel leuk, maar die is wel erg beperkt nog voor zijn geld. Je bent min of meer verplicht om online te spelen (anders speel je in demo mode) en er zijn op dit moment nog maar een beperkt aantal sporten. Ik vond de opzet van Wii Sports leuker in mijn herinnering.

• jori040
@robinez
Deze zijn ook indrukwekkend op de Switch Oled: Ori and the blind forest/Ori and the will of the wisps.En wel in 60fps!

Zijn ook erg fijn om in handheld mode te spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door jori040 op 30-05-2022 15:59 ]

[...]

Het is de eerste keer dat Nintendo dit doet en het is duidelijk uit noodzaak. Xenoblade was origineel gepland voor september. De goodies van de CE worden pas in de herfst geleverd, vermoedelijk omdat ze niet vroeger geproduceerd konden worden.

Juni is net nog wat drukker geworden qua releases…
Pagina: 1 ... 166 ... 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic