Hangt ook een beetje af wat je als 'parttime' ziet en hangt ook van het soort bedrijf of de sector af. Ik werk bv. al jaren 4 dagen per week en dat is nooit een belemmering voor een baan of een opdracht geweest. Dan kom je vaak wel tussen de jonge honden die van hun detacheringsbureau verplicht op 40 uur zitten, en die kijken je dan wel vreemd aan dat je ook minder kunt werken. Als korter werken niet zou kunnen, dan kun je je ook afvragen of het wel een goede werkgever/opdrachtgever is.CornermanNL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:10:
Er is gewoon minder begrip voor parttime werken en minder willen werken in algemene zin. Maar en ik spreek voor mezelf. De keuze hebben om nee tegen dingen te kunnen zeggen die niet goed voor jouw als werknemer zijn pakken over het algemeen ook goed uit voor het bedrijf. Of stellen de discussie scherper.
Maar ik denk dat als je over 2 dagen werken per week begint, dat voor de werkgever geen zoden aan de dijk zet omdat ze niet voor niets op zoek zijn naar een extra persoon. Als je 2 dagen per week wilt werken, dan zullen ze denken: als ik werk voor minder dan 2 dagen had, dan hadden we dat onderling waarschijnlijk wel wat kunnen oplossen. Er ligt zo veel werk dt als ik jou voor 2 dagen aanneem, ik nog iemand anders ook zal moeten aannemen. Maar voor anderhalve nieuwe baan heb ik geen budget.