Als je het toch over financiële onafhankelijkheid hebt.
Zorgen jullie dan ook dat je financieel onafhankelijk bent van je partner, zodat die persoon niet eten in het roet kan gooien? Statistisch gezien is dat een relatief grote risico factor om je doel te bereiken.
Daarnaast is er gelukkig een gezonde wetswijziging betreft scheiden, waardoor ik persoonlijk me dus een stukje zekerder ga voelen om toch minder bindingsangst te krijgen om een relatie aan te gaan. Ik zou graag kinderen willen, maar ik wil niet dat doordat ik kinderen met een vrouw krijg. Dan ineens de vrouw zoveel macht ineens over mij heeft, financieel gezien. En dus als je kinderen wil, je perse dus je financiële macht automatisch overdraagt aan je vrouwelijke partner(als dat je keuze is).
Ik zat dus altijd zo van, ik wil graag een relatie met een vrouw + kinderen. Maar ik wil niet een soort rare risico lopen waardoor mijn vrijheid wordt beperkt door de vrouw waar ik een relatie mee heb. Natuurlijk heb ik altijd de verantwoordelijkheid voor het kind. En dat is terecht, maar die alimentatie, en vermogen e.d. is toch wel een vervelende waardoor ik altijd het gevoel krijg van machtsoverdracht aan de vrouw.
Ik wil dat de financiële machten gelijk blijven voor de relatie als tijdens als na de relatie als dat eventueel zou komen.
Vanuit statistiek is gebleken dat vooral vrouwen, de scheiding aanvragen. En dat mannen loyaler zijn en vasthoudender zijn in een relatie. En dan vrouwen er dus dan met de alimentatie vandoor gaan waardoor dat weer impact heeft op je financiële onafhankelijkheid.
Gelukkig is er al een wetswijziging geweest:
https://www.rtlnieuws.nl/...e-scheiden-1-januari-2020
Wat ik dan wel weer vreemd vind, dat er vrouwen zijn die echt graag nog even wat geld willen halen bij de man door toen voor die datum te gaan scheiden. Puur om de andere het nog zuurder te maken, mooi he liefde.... -_- Waar is de liefde.
Voor mij is liefde, elkaar lief hebben. En de rest alles gescheiden houden financieel gezien. Geld is voor mij belangrijk, maar ik wil dat dit geen invloed heeft op de liefde.