• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 30-11 10:20
Alternative schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:06:
[...]

Bedoel je deze:
Settings -> home screen & wallpaper -> always on display -> clock style ;)
Ja maar in de video bewegen de verschillende elementen van de oad, dat doen ze bij mij dus niet, nu zou het kunnen dat dit enkel op de mate gaat, maar ik had gehoopt van niet.

• Alternative
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 05:04
izzet3838 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:15:
[...]

Ja maar in de video bewegen de verschillende elementen van de oad, dat doen ze bij mij dus niet, nu zou het kunnen dat dit enkel op de mate gaat, maar ik had gehoopt van niet.
Als je op more klikt (of via themes) kan je bewegende downloaden, is wel even flink zoeken de meeste bewegen niet.
Je kan het ook zelf maken. Hoe kan je online vinden ;)

[Voor 6% gewijzigd door Alternative op 26-02-2021 12:32]

• izzet3838
Alternative schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:29:
[...]

Als je op more klikt (of via themes) kan je bewegende downloaden, is wel even flink zoeken de meeste bewegen niet.
Je kan het ook zelf maken. Hoe kan je online vinden ;)
Huh wachg waar bedoel je juist dus setting>scherm>aod>more
Dan kom ik in een soort store terecht, hoe weet ik dan of die beweegt?

• Alternative
izzet3838 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:16:
[...]

Huh wachg waar bedoel je juist dus setting>scherm>aod>more
Dan kom ik in een soort store terecht, hoe weet ik dan of die beweegt?
Kijk eens bij themes -> categories en dan aan de rechterkant bij functional effects kijken ;)

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Inmiddels toestel nog steeds in gebruik en eigenlijk weinig tot geen issues.
Accu ook nog redelijk, besteld in november 2019.

Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• Martino-s
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-11 00:49

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Mijn update naar EMUI 11 is zojuist binnen gekomen. (via de Huawei Support app) Ik heb een P30 Pro.
Uit het bericht van @dutchnltweaker zie ik in de genoemde website van AndroidPlanet dat er aanpassingen zijn met AOD. (al kan ik die nog niet vinden. Misschien wat meer keuze in de AOD thema's?)

Weet iemand of het mogelijk is om AOD alleen te tonen als je het toestel aantikt? (net als bij Samsung)
Want nu staat de klok heel de tijd in beeld. Ik ben bang dat het scherm inbrand.

[Voor 8% gewijzigd door Martino-s op 01-03-2021 17:21]

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:47
Martino-s schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:21:
Mijn update naar EMUI 11 is zojuist binnen gekomen. (via de Huawei Support app) Ik heb een P30 Pro.
Uit het bericht van @dutchnltweaker zie ik in de genoemde website van AndroidPlanet dat er aanpassingen zijn met AOD. (al kan ik die nog niet vinden. Misschien wat meer keuze in de AOD thema's?)

Weet iemand of het mogelijk is om AOD alleen te tonen als je het toestel aantikt? (net als bij Samsung)
Want nu staat de klok heel de tijd in beeld. Ik ben bang dat het scherm inbrand.
Het verspringt om inbranden te voorkomen.

• Master FX
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14:59
Ik ben eigenlijk totaal niet blij met de update. Heb het idee dat de batterij duur enorm verslechterd is. Nu op 25% terwijl hij vanmorgen rond 7am van de lader kwam. Normaal was dat minstens 50% resterend.

Stay safe

• codex
Master FX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:12:
Ik ben eigenlijk totaal niet blij met de update. Heb het idee dat de batterij duur enorm verslechterd is. Nu op 25% terwijl hij vanmorgen rond 7am van de lader kwam. Normaal was dat minstens 50% resterend.
Duurt vaak een paar dagen, dat heb ik meestal met iets grotere updates.

• Master FX
Ok, dan wacht ik het af. Heb het nog niet eerder zo extreem meegemaakt

Stay safe

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 01-12 09:56
Werkt de Callrecorder ook nog onder de nieuwe update?

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: oktober 2018
  • Niet online
Master FX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:12:
Zelfde ervaring hier en heb dit ook nog nooit mee gemaakt na een update.
Echt veel sneller leeg opeens.

• NosferatuX
  • Niet online
Verder niemand problemen met de batterij na laatste update??

[Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 09-03-2021 18:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Amadeus1966 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:59:
Werkt de Callrecorder ook nog onder de nieuwe update?
Ja en nee. Ja als je de Callrecorder geïnstalleerd had voor de update, als je de Callrecoder na de update installeert kan dat op dit moment niet meer (info is ook op xda te vinden).

[Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-03-2021 18:49]

• dutchnltweaker
  • Nu online
NosferatuX schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:38:
Verder niemand problemen met de batterij na laatste update??
Nope, precies hetzelfde als met emui 10.1.

• Amadeus1966
We gaan het meemaken.
Zojuist de update even binnengehaald.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik merk weinig veranderingen met EMUI 11.

Dingen die me opvielen:
  • Fullscreen video in Firefox (Beta) verbergt niet meer de boven en onderkant van de video.
  • Gesture navigation werkt iets beter: ophoog swypen (naar home scherm) vanaf fullscreen zorgt er nu vaker voor dat je een de video in het klein verder kan kijken. Voorheen moest ik vaak precies goed 2x swypen om dat gedaan te krijgen. Ik merk nog steeds wat bugs
  • Mogelijk wat nieuwe batterij instellingen: 'Smart Charge', 'Smart Battery Capacity'. De laatste stond uit, beter voor je batterij als het aan staat (capaciteit neemt wel af!).
  • Settings→Location→System services heeft een optie voor 'Location-based ads'. Nog niet eerder opgemerkt, kan er al een tijd inzitten. Gewoonlijk zet ik alle soort tracking uit, deze optie stond aan.
  • Volume veranderen ziet er mooi en vloeiend uit. Volume popup wordt na een tijdje veel kleiner (dunner).
Verder de dingen die al besproken zijn. Always on display heeft veel meer opties. Ik heb het op de EMUI 10.1 variant gehouden.

Ook aardig dat je apps kan minimalizeren naar de rechterkant van het scherm. Plus je kan een app in het klein boven een andere app houden. Dit kon voorheen ook al, nu heb je echter wat meer opties. Voorheen lukte me het nooit om zo'n popup app kleiner te maken, met EMUI 11 lukt me dat wel.

• Goofman
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:45
Is er bij P30 Pro gebruikers hier enig idee over hoe lang dit toestel nog security updates gaat krijgen? En of dat dan al die tijd ook met een maandelijkse schema zal blijven gebeuren? En zit er op dit vlak nog verschil in de originele P30 Pro en de P30 Pro New Edition? Zoals waarschijnlijk hier wel bekend is die laatste is een jaar later geïntroduceerd.

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:42

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Gister ook 11 binnen gekregen op mijn p30.
Merk ook nog niet heel veel verschil.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• jasper91
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 11-04 15:38
even een vraag tussendoor, ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel die ook nog een beetje betaalbaar is (onder de 500,- ) en het liefst niet al te groot qua formaat, vandaar kwam ik op de P30 uit. Zouden jullie het nog adviseren deze aan te schaffen of te zoeken naar een nieuwer model, dan wordt het waarschijnlijk geen huawei ivm ontbreken van de playstore.
alternatieven die ik op het oog heb zijn de pixel 4a en de one plus nord; de laatste staat me alleen qua afmeting alweer wat tegen.
Graag jullie mening.

• Master FX
Ik vind het nog steeds een geweldige telefoon. En de camera is gewoon top! Mocht de mijne overlijden dan zou ik hem zo weer kopen. En ook de P40 zou ik nog wel overwegen op het moment dat die ook wat betaalbaarder is. Er is inmiddels voldoende mogelijkheid (als je de youtube tutorials bekijkt) om de P40 ook gewoon Google diensten te voorzien.

Stay safe

• izzet3838
jasper91 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:56:
even een vraag tussendoor, ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel die ook nog een beetje betaalbaar is (onder de 500,- ) en het liefst niet al te groot qua formaat, vandaar kwam ik op de P30 uit. Zouden jullie het nog adviseren deze aan te schaffen of te zoeken naar een nieuwer model, dan wordt het waarschijnlijk geen huawei ivm ontbreken van de playstore.
alternatieven die ik op het oog heb zijn de pixel 4a en de one plus nord; de laatste staat me alleen qua afmeting alweer wat tegen.
Graag jullie mening.
Goh moeilijke keuze, kan je de p30 pro krijgen voor rond de 300-350 dan misschien wel, maar hou er rekening mee dat je waarschijnlijk niet lang updates gaat krijgen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een oneplus 8, xiaomi mi 10 denk ik, de p30 gaat de beste camera hebben(en draadloos laden, waterdicht), maar als je er lang mee wilt doen zou ik het persoonlijk afraden, deze telefoon hoewel nog steeds geweldig is ondertussen al 2 jaar oud.
Nu zou ik bij deze prijs ook niet gaan voor een 4a(die cpu is echt outdated) belsimpel verkoopt de oneplus 8 nu voor 499(de oneplus 9 komt volgende week uit maar blijft een prima foon).
https://www.belsimpel.nl/...YvKhUaAoy5EALw_wcB&cntd=1

• dutchnltweaker
  • Nu online
kaasszje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:32:
Gister ook 11 binnen gekregen op mijn p30.
Merk ook nog niet heel veel verschil.
Het zijn ook allemaal kleine dingen die de UI wat soepeler moeten maken en een beetje onder de motorkap.
Ook vind ik het gebruik van gestures een heel stuk beter, ik ben daar ook nu op overstapt ipv de onscreen knoppen.
Al met al had ik er ook wel meer van verwacht, ik ben benieuwd wat de toekomst nog brengt.

• Toempf
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-11 16:12
Ik merk vooral met de nieuwe update dat de verbinding van beide simkaarten om de haverklap wegvalt, wifi blijft wel gewoon in de lucht. Misschien dat dat ook de reden is dat de batterij zo snel leeg gaat, want dat gaat ook wel erg hard ineens.

• Amadeus1966
Goofman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:49:
Is er bij P30 Pro gebruikers hier enig idee over hoe lang dit toestel nog security updates gaat krijgen? En of dat dan al die tijd ook met een maandelijkse schema zal blijven gebeuren? En zit er op dit vlak nog verschil in de originele P30 Pro en de P30 Pro New Edition? Zoals waarschijnlijk hier wel bekend is die laatste is een jaar later geïntroduceerd.
Koffiedik kijken.
Maar aangezien dat ze alletwee hetzelfde zijn lijkt het me logisch dat ze die updates ook gewoon blijven combineren.
Maar ja.... het blijft gissen.

• Amadeus1966
Qua accuduur heb ik geen achteruitgang vernomen.
Gaat nog rustig 1 a 2 dagen mee.
Wel heb ik achteruitgang in vergelijk met twee jaar geleden.
Maar dat lijkt me logisch.

• codex
Er is iets aangepast in het systeem dat ik asap wil aanpassen. Als je nu long press op een woord doet dan is de "zoeken met" van Google veranderd in Bing. Mega irritant, maar hoe dit aan te passen kan ik niet vinden.

• Amadeus1966
codex schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:12:
Er is iets aangepast in het systeem dat ik asap wil aanpassen. Als je nu long press op een woord doet dan is de "zoeken met" van Google veranderd in Bing. Mega irritant, maar hoe dit aan te passen kan ik niet vinden.
Ik heb nog gewoon Google.
Ik gebruik zelf edge en daar kan ik in instellingen/zoeken de zoekmachine wijzigen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alternative
.

[Voor 99% gewijzigd door Alternative op 14-03-2021 05:50]

• Master FX
codex schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:12:
Ik heb ze beide... Volgens mij nooit iets aan ingesteld eigenlijk.

Stay safe

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Master FX schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:57:
[...]

[Afbeelding]
Met dank aan Microsoft, is een dingetje die met Outlook meekomt sinds een tijdje. Zie ook het icoon in je screenshot.

Enige oplossing is om Outlook van je telefoon te verwijderen.

[Voor 5% gewijzigd door Quad op 14-03-2021 11:02]

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• Master FX
Maar bij jou ontbreekt dan de 'Google zoeken' optie? Er is bij mij dus niet iets vervangen, maar toegevoegd.

Stay safe

• codex
Telefoon opnieuw opgestart en Google is nu naast Bing aanwezig. Geen idee wat de oorzaak was.

• martijn k.
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
Sinds Emui 11 kan ik geen muziek meer streamen naar mijn autoradio via bluetooth(mercedes 2010). Grr. Ditzelfde probleem trad op met mijn Oneplus 6 na een grote update.

Verder werkt Emui 11 goed, merk weinig verschil.

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:14
Hebben mensen met versie 11 al geprobeerd wat er gebeurd met een pihole ? Krijg je nu wel weer advertenties geblokkeerd of gaat nog steeds alles hardcoded DNS buiten een pihole om.

• Amadeus1966
Heb sinds de update naar emui 11 steeds problemen met de update van hicare.
Deze schijnt niet compatible te zijn......

• bkor
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
RenaldoN schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:32:
Hebben mensen met versie 11 al geprobeerd wat er gebeurd met een pihole ? Krijg je nu wel weer advertenties geblokkeerd of gaat nog steeds alles hardcoded DNS buiten een pihole om.
Ik heb als Private DNS dns.adguard.com. Alleen ligt dat er soms wel eens uit (om de 2 maanden ofzo). Voorkomt behoorlijk goed veel advertenties binnen apps.

• Master FX
bkor schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:07:
[...]

Ik heb als Private DNS dns.adguard.com. Alleen ligt dat er soms wel eens uit (om de 2 maanden ofzo). Voorkomt behoorlijk goed veel advertenties binnen apps.
Gebruik ik ook. Denk een maand geleden even wat gedoe mee gehad, maar verder zeer tevreden over. Werkt erg goed.

Stay safe

• caspertje19
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:18
Ik heb juist het idee met de update naar emui 11 dat me batterij langer mee gaat.
Maar voor me gevoel merk ik ook meer traagheid, dus misschien hebben ze beetje lopen rommelen met de afstelling van de cpu. Kan het nog steeds niet graag boeken, maar het ontgrendelen, camera starten, neemt allemaal net even meer tijd in beslag dan ik gewend was

• kaasszje

kaasszje

RenaldoN schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:32:
Ik krijg gewoon verzoeken van mijn mobiel binnen op pihole.
Huawei P30 met Emui 11

• RenaldoN
  • Laatst online: 15:14
kaasszje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Ik krijg gewoon verzoeken van mijn mobiel binnen op pihole.
Huawei P30 met Emui 11
ja maar blokt die ook gewoon alles ? als in ook advertenties die in apps verstopt zitten ?
sinds versie 10.1 staan sommige dingen hardcoded in de software:

https://www.reddit.com/r/..._pro_emui_101_and_pihole/

• kaasszje

kaasszje

RenaldoN schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:51:
[...]

ja maar blokt die ook gewoon alles ? als in ook advertenties die in apps verstopt zitten ?
sinds versie 10.1 staan sommige dingen hardcoded in de software:

https://www.reddit.com/r/..._pro_emui_101_and_pihole/
ah kijk dit had ik nog niet gezien.
Verklaart wel 1 en ander.
ook op emui 11 staan deze dns-en nog hardcoded

• flodder11
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 26-11 15:03
Mijn p30pro springt sinds de laatste update bij instellingen na op opslag geklikt te hebben naar opslag en dan kan ik niet meer terug.
Na een herstart kan ik wel in instellingen maar als ik weer op opslag klik gebeurt hetzelfde weer.
Meer mensen met dit probleem.

• Master FX
flodder11 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:35:
Mijn p30pro springt sinds de laatste update bij instellingen na op opslag geklikt te hebben naar opslag en dan kan ik niet meer terug.
Na een herstart kan ik wel in instellingen maar als ik weer op opslag klik gebeurt hetzelfde weer.
Meer mensen met dit probleem.
Net eens geprobeerd... Geen gekke dingen hier.
Versie: 11.0.0.138

Stay safe

• flodder11
Inderdaad 11.0.0.138

• flodder11
Oplossing:instellingen, systeem en updates,reset alle instellingen 😊

• flodder11
Helaas probleem is weer terug

• ImNotnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:48

ImNotnoa

Meisje!

Master FX schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:57:
[...]

[Afbeelding]
@codex

Volgens mij voegt de Outlook app dit zonder toestemming voor je toe

(Ik weet het eigenlijk wel zeker: ik had deze "functie" tot eergisteren toe ook, heb de Outlook app verwijderd en de functie is ook weg)

In my defence: I wás left unsupervised.

• codex
ImNotnoa schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:44:
[...]

@codex

Volgens mij voegt de Outlook app dit zonder toestemming voor je toe

(Ik weet het eigenlijk wel zeker: ik had deze "functie" tot eergisteren toe ook, heb de Outlook app verwijderd en de functie is ook weg)
Dank je, ik ga het proberen! Ik heb inderdaad Outlook geïnstalleerd.

• DamnDutchGuy
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16:25
Nog wat schoonheidsfoutjes in emui 11. Draait wel soepel.

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 29-11 09:02
DamnDutchGuy schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:52:
Nog wat schoonheidsfoutjes in emui 11. Draait wel soepel.

[Afbeelding]
Zit al heel lang in emui, volgens mij al vanaf 9

• Amadeus1966
Viel me nog niet eerder op.
Of ben ik de enige?
Als ik video opneem en die middels de huawei galerij wil afspelen.....
Gebeurt er niets.
Helemaal niets.
Als ik het via Google wil afspelen is er niets aan de hand.

• Casual_T
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 30-11 20:39
Mijn mail app klapt eruit als ik een mail probeer te openen. Meer mensen die deze ervaring hebben? Nog niet eerder gehad na de update naar EMUI 11, maar nu wel dus ..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:27
Casual_T schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:29:
Mijn mail app klapt eruit als ik een mail probeer te openen. Meer mensen die deze ervaring hebben? Nog niet eerder gehad na de update naar EMUI 11, maar nu wel dus ..
Zou dit niet eerder hier aan liggen? nieuws: Google bevestigt dat Android-apps crashen door probleem System WebView

• Casual_T
Redder! Even System Webview geüpdatet en hij doet het weer _/-\o_.

• Prins32
  • Laatst online: 13:34
Ik had dit probleem ook en heb zojuist Android System Webview handmatig geupdated. Werkt weer goed!

Toch ontzettend fijn dat het probleem en de oplossing zo snel terug te vinden is op Tweakers! _/-\o_

Thnx!

• hampie
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12-04 10:36
Er vallen vandaag spontaan diverse apps uit, teletekst, health, gmail. Ze starten op en zijn meteen weer weg.
Ben ik de enige?

• Casual_T
hampie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:04:
Er vallen vandaag spontaan diverse apps uit, teletekst, health, gmail. Ze starten op en zijn meteen weer weg.
Ben ik de enige?
Lees even twee posts boven je en je hebt als het goed is de oplossing :).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amadeus1966
hampie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:04:
Ben ik de enige?
Hm dat is vreemd.
Zomaar aps die niet meer werken?
Hoe is dat mogelijk.
Al geprobeert om te resetten?
Apps verwijderen, opnieuw opstarten en herinstalleren kan misschien ook wel helpen.
Misschien de getroffen apps handmatig uit en aanzetten.

Als je alles geprobeerd hebt en het werkt niet dan zou je misschien ook de eerdere posts over dit zelfde onderwerp kunnen doornemen.

Ik denk succes verzekerd.

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01-12 23:46
Amadeus1966 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Hm dat is vreemd.
Zomaar aps die niet meer werken?
Hoe is dat mogelijk.
Al geprobeert om te resetten?
Apps verwijderen, opnieuw opstarten en herinstalleren kan misschien ook wel helpen.
Misschien de getroffen apps handmatig uit en aanzetten.

Als je alles geprobeerd hebt en het werkt niet dan zou je misschien ook de eerdere posts over dit zelfde onderwerp kunnen doornemen.

Ik denk succes verzekerd.
De oplossing was al een tijdje bekend.

• Amadeus1966
Marco schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 00:20:
[...]

De oplossing was al een tijdje bekend.
Nee, meen je niet.
Ga weg, ja?

• Poesmij
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12:11
Amadeus1966 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:53:
[...]

Nee, meen je niet.
Ga weg, ja?
Nog niet aan je dagelijkse dosis sarcasme gekomen? Chill man.

• Amadeus1966
Poesmij schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:11:
[...]

Nog niet aan je dagelijkse dosis sarcasme gekomen? Chill man.
Bijna, nog een paar uurtjes doorbijten 😂

• Canifchaos
  • Laatst online: 14:26
Mogelijk toch nog een update naar Android 11 voor onze P30's: https://androidworld.nl/n...elijk-toch-nog-android-11

• dutchnltweaker
  • Nu online
Of maakt mevrouw PR een fout? Ik heb dit begin dit jaar gehad toen ik contact had met Huawei, ze gaven een dat ik een update naar Android 11 zou krijgen. Toen later bedoelde ze dus EMUI 11 en nog wat later gaven ze toe dat het EMUI 11 met android 10 was. Dus we moeten het nog zien of ze niet gewoon EMUI 11 bedoelde.

[Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 30-03-2021 16:14]

• Canifchaos
  • Laatst online: 14:26
dutchnltweaker schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:13:
[...]

Of maakt mevrouw PR een fout? Ik heb dit begin dit jaar gehad toen ik contact had met Huawei, ze gaven een dat ik een update naar Android 11 zou krijgen. Toen later bedoelde ze dus EMUI 11 en nog wat later gaven ze toe dat het EMUI 11 met android 10 was. Dus we moeten het nog zien of ze niet gewoon EMUI 11 bedoelde.
Dat is zeker ook mogelijk maar hopen mag natuurlijk :+
In elk geval ben ik na bijna 2 jaar nog steeds heel tevreden over mijn P30 dus voorlopig wordt die sowieso nog niet vervangen!

• Amadeus1966
dutchnltweaker schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:13:
[...]

Denk het niet, omdat dit bericht vrij recent is.
En emui11 is daarentegen eigenlijk al oud nieuws en dus niet echt meer nieuwswaardig.

• dutchnltweaker
  • Nu online
Amadeus1966 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Denk het niet, omdat dit bericht vrij recent is.
En emui11 is daarentegen eigenlijk al oud nieuws en dus niet echt meer nieuwswaardig.
We zullen zien, dat er wel van te kijken als android 11 er nog überhaupt komt.

• Goofman
dutchnltweaker schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:12:
[...]

We zullen zien, dat er wel van te kijken als android 11 er nog überhaupt komt.
Of security updates...

• MaStar
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:40
Wie heeft een oplossing / tip voor mijn probleem? Of herkent dit.

Bij een aantal apps worden de meldingen niet in de statusbalk weergegeven. Als voorbeeld: Telegram - een app die ik nieuw geinstalleerd heb.

Ik heb alle instellingen (zowel in de App als op de telefoon) zoveel mogelijk aangezet , settings nagekeken (ook t.o.v. batterij etc.), maar kan maar niet vinden waardoor dit niet werkt.

Berichten worden pas weergegeven als ik de app open.

Iemand een tip?

• Goofman
Ik heb dat ineens ook met de marktplaats app. Zou best wel eens een bugje kunnen zijn wat alleen met een update gefixt kan worden. Geduldig afwachten dus.

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:20
Heeft waarschijnlijk te maken met de agressieve batterijbesparing, kijk hier eens:
https://consumer.huawei.c...rt/content/en-us00428704/

• dutchnltweaker
  • Nu online
Update 11.0.0.147 komt net binnen, betreft een beveiliging update van februari.

[Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-04-2021 13:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 29-11 23:57
Ik merk dat mijn P30 Pro niet meer met 40 watt supercharget. Normaal was dat ongeveer 6500-7300 mA volgens AccuBattery, nu komt hij niet boven de 3400 mA uit. Hij geeft wel aan dat supercharge actief is, maar hij haalt dus bij lange na niet de snelheid die hij vroeger wel haalde. Ik heb een andere 40 watt oplader en kabel geprobeerd (die ik bij de gratis wireless charger kreeg, dus officïeel Huawei spul), maar ook daarbij gaat supercharge niet met de maximale snelheid en komt hij niet boven de 3400 mA uit.
Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand zelfs een oplossing? Telefoon al opnieuw opgestart natuurlijk. De telefoon en lader worden tevens niet heet, dus het lijkt ook geen throttelen te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 21:32
Bij mij zat een tijdje terug allemaal stof in de USB port waardoor de supercharge niet meer werkte. Blijkbaar ging de kabel er net niet ver genoeg in.
Voorzichtig met een naald al het stof eruit gehaald en kan weet snel laden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:18
Ik heb dit met een oneplus gehad en er zat inderdaad een hoop stof in de oplaad poort

Ik zou het zelf met een minder geleidend iets als een naald schoonmaken, straks heb je kortsluiting. Een cocktail prikker of tandenstoker bv

[Voor 0% gewijzigd door caspertje19 op 20-04-2021 14:41. Reden: Spelfout]

• letskeepitsafe
Redis schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:39:
Bij mij zat een tijdje terug allemaal stof in de USB port waardoor de supercharge niet meer werkte. Blijkbaar ging de kabel er net niet ver genoeg in.
Voorzichtig met een naald al het stof eruit gehaald en kan weet snel laden.
caspertje19 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:41:
Ik heb dit met een oneplus gehad en er zat inderdaad een hoop stof in de oplaad poort

Ik zou het zelf met een minder geleidend iets als een naald schoonmaken, straks heb je kortsluiting. Een cocktail prikker of tandenstoker bv
Bedankt voor het advies. Ik heb dit geprobeerd, maar het maakt helaas geen verschil.
Ik heb mijn P30 Pro vanaf dag 1. Misschien wordt de batterij gewoon slechter?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amadeus1966
Hier ook eentje vanaf dag 1 ( eigenlijk al eerder, had een prerelease ).
Bij mij merk ik dat de accu iets minder word doordat hij niet meer zolang met een lading doet.
Een dag, soms anderhalf dan moet ie wel bijgeladen worden.
Voor de rest werkt alles gewoon nog prima.

• MartNL
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-12 11:50

MartNL

letskeepitsafe schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:06:
Ik merk dat mijn P30 Pro niet meer met 40 watt supercharget. Normaal was dat ongeveer 6500-7300 mA volgens AccuBattery, nu komt hij niet boven de 3400 mA uit. Hij geeft wel aan dat supercharge actief is, maar hij haalt dus bij lange na niet de snelheid die hij vroeger wel haalde. Ik heb een andere 40 watt oplader en kabel geprobeerd (die ik bij de gratis wireless charger kreeg, dus officïeel Huawei spul), maar ook daarbij gaat supercharge niet met de maximale snelheid en komt hij niet boven de 3400 mA uit.
Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand zelfs een oplossing? Telefoon al opnieuw opgestart natuurlijk. De telefoon en lader worden tevens niet heet, dus het lijkt ook geen throttelen te zijn.
Heb je iets aan je batterij instellingen gewijzigd?

• letskeepitsafe
MartNL schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:35:
[...]

Heb je iets aan je batterij instellingen gewijzigd?
Nee, niks veranderd in de afgelopen maanden.

• dutchnltweaker
  • Nu online
Wie heeft nog steeds zijn Huawei p30 of pro in het bezit als dagelijkse telefoon? Zo ja hoe vindt je hem 1 a 2 jaar later? En waar denk je hem ooit mee te kunnen upgrade in de toekomst?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:25

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Check.

Ja, ook mijn abo loopt bijna af. Maar ik heb nog niet echt een vervanger gevonden. Gezien de absurde prijsstelling van veel merken of net belangrijke punten (voor mij) die ontbreken, kan ik nog niet voor mezelf verantwoorden weer een paar honderd euro naast een abo bij te betalen.

Wel merk ik ook een mindere accu. Waar je bijna 2 dagen haalde in het begin, heb ik nog toch steeds vaker dat ie aan het eind van de dag tussen 20-30% zit.

Ik ben er wel uit dat ik nooit meer zo'n edge scherm wil. Vind het in de praktijk nog irritanter dan ik op voorhand zelf had bedacht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• kaasszje

kaasszje

Gebruik hier dagelijks mijn p30 :)
Nog steeds super happy mee en eigenlijk nog geen reden om hem te willen vervangen.

Kortom ook nog niet echt gekeken naar iets anders.
Batterij degradatie hier overigens minimaal.
Ga ruim een dag mee en daar ben ik happy mee :)

• izzet3838
dutchnltweaker schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:16:
Wie heeft nog steeds zijn Huawei p30 of pro in het bezit als dagelijkse telefoon? Zo ja hoe vindt je hem 1 a 2 jaar later? En waar denk je hem ooit mee te kunnen upgrade in de toekomst?
Wordt hier nog dagelijks gebruikt, denk dat ik hem sowieso nog een jaartje hou, als upgrades over een jaartje misschien een foldable of de mi 12 ultra als die een betere camera heeft, Samsung is er ook maar daar heb ik zeer slechte ervaringen mee gehad op langere termijn, Oneplus zou ook kunnen maar dan moeten hun cameras echt beter.

• EciRuam
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:52
Hier een P30 Pro in gebruik.
Ik mag vanaf begin Mei verlengen, maar ook nog geen idee waarmee.
Sony heeft een nieuwe serie aangekondigd, maar die komt pas tegen de zomer.
Dus ik ga deze nog even houden, aangezien ik er verder geen problemen mee heb.
Batterij kan ik niet veel van zeggen, aangezien ik redelijk veel Pokemon Go speel. Telefoon gaat in ieder geval een dag mee.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:25

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ik heb de P30 Pro ook spotgoedkoop gekregen vanwege de maatregelen tegen China, gewoon bij Vodafone en een gratis tablet. Wil ik hetzelfde bijbetalen als toen, dan is het een toestel van vorig jaar en dan schiet ik er eigenlijk ook maar weinig mee op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• dutchnltweaker
  • Nu online
Señor Sjon schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:49:
Ik heb de P30 Pro ook spotgoedkoop gekregen vanwege de maatregelen tegen China, gewoon bij Vodafone en een gratis tablet. Wil ik hetzelfde bijbetalen als toen, dan is het een toestel van vorig jaar en dan schiet ik er eigenlijk ook maar weinig mee op.
Ik heb hem bij de preorder icm een 1 jarig abonnement voor bijna de prijs gekregen wat hij nu is + een sonos one en draadloze lader. Geen slechte deal.

Voor die prijs vindt je nu bijna helemaal niks meer in de high end.

• Goofman
Hebben jullie enig idee hoe het qua updates zal gaan lopen? Dat is tegenwoordig wel een voordeel vwb Samsung androids. Transparantie over de ondersteuningstermijn en daarbij ook nog eens zeer snelle maandelijkse security updates. Mijn P30 zit op Android 10 met (pas sinds gisteren via OTA) de februari security update

• dutchnltweaker
  • Nu online
Een dikke camera is 1 ding, maar de software is toch het belangrijkste uiteindelijk.
Dat heeft Huawei toen goed bekeken met Leica, datzelfde doet sony ook erg goed.

• Amadeus1966
Mijn toestel is nog van de introductie in Parijs.
Dus voor de verkoop aan.
Het enige wat te lijden heeft gehad is de batterij maar houd het rustig nog een dag vol.
Reden tot vervanging zie ik vooralsnog niet.
Zouden de updates ophouden te bestaan, jammer.
Maar daarmee wordt het toestel echt niet ineens onbruikbaar.
Als je natte dromen krijgt omdat er weer eens een nieuwe Android versie in aantocht is.
Geloof me, een duurdere en wanhopigere strijd is er niet.
Want dat is een wedloop die je op voorhand verliest of je moet elk jaar een nieuw toestel willen kopen.
De onderlinge verschillen zijn mijn inziens de laatste jaren gewoon te klein geworden om dat te vergoeilijken.
Als ik mijn toestel zou terugzetten naar de staat zoals die was toen ik hem kreeg, dan zou die nog steeds kunnen doen wat ik er van verwacht.
Maar dan heb ik het over mijn gebruik.
Niet iedere gebruiker is natuurlijk het zelfde.
Ik zou pas een nieuw toestel gaan overwegen als deze plotsklaps een stille dood zou gaan sterven of anderzijds een defect zou gaan tonen die het allerdaags gebruik zou gaan bemoeilijken.
Het is net waar je waarde aan hecht.
Voor de een is dat updates, voor de andere weer de camera en voor een ander misschien wel weer andere gimmicks.
We weten allemaal wel dat een telefoon al lang niet meer draait om het bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-12 18:36
De achterkant van mijn P30 Pro is na 2 jaar iets gebroken. Gelukkig zit er een protector op die de breuk nog goed vast houd. Nu was ik aan het kijken voor een eventuele reparatie, en ik dacht; wellicht zijn er binnen tweakers al ervaringen met het vervangen van de achterkant / back cover!

De filmpjes op youtube zien er wel redelijk te doen uit, dus ik zou dat best willen proberen. Maar vooral het vinden van een geschikte vervanging vind ik interessant. zo zoek ik eigenlijk een OEM (origineel) exemplaar, of iets wat er niet aan afdoet.Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen met de juiste keuze maken! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
@Sanny1987 Ga voor die 75! Is de telefoon meer dan waard en je hoeft niet zelf te klooien.

Te koop....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• codex
Sanny1987 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:42:
De achterkant van mijn P30 Pro is na 2 jaar iets gebroken. Gelukkig zit er een protector op die de breuk nog goed vast houd. Nu was ik aan het kijken voor een eventuele reparatie, en ik dacht; wellicht zijn er binnen tweakers al ervaringen met het vervangen van de achterkant / back cover!

De filmpjes op youtube zien er wel redelijk te doen uit, dus ik zou dat best willen proberen. Maar vooral het vinden van een geschikte vervanging vind ik interessant. zo zoek ik eigenlijk een OEM (origineel) exemplaar, of iets wat er niet aan afdoet.Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen met de juiste keuze maken! :)
Ik heb zowel mijn voor als achterzijde bij Fixables laten vervangen. Wel echt een aanrader, prijstechnisch heel goed en ze zijn ook een officieel repair centre voor Huawei (zegt ook wel wat).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sanny1987 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:42:
De achterkant van mijn P30 Pro is na 2 jaar iets gebroken.
Ik had voor mijn P30 lite zo'n ebay achterkant gekocht voor 12 euro en zelf vervangen. Het grootste probleem is het terug lijmen van dit deel. De bijgeleverde plakstrips zijn nutteloos en zorgen niet voor een mooi naadloos geheel. Ik was dus erg teleurgesteld in mezelf. Ik heb het nog met Pattex allesklever gebprobeerd en dat was al beter, maar zo mooi als origineel is het nooit geworden. Ik zou dus voortaan dit laten doen. Maar als het alleen de achterkant is, dan zou ik het helemaal laten en wellicht alleen een keer laten doen als ook het scherm gebroken is. Tenzij je glassplinters krijgt van het vasthouden (was bij mij het geval).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-12 18:36
Tof om zo snel inhoudelijke reacties te krijgen, bedankt!

Ik denk dat ik het nog even aankijk (want een kleine breuk en nog niet spliterend oid), en dan inderdaad over een poosje naar fixables ga, niet super veel duurder dan de OEM bestellen en het zelf doen, wel de "garantie" dat ze het goed doen volgens Huawei.
Ondanks dat zelf knutselen ook wel leuk is natuurlijk :) Ik hoop/denk dat de telefoon nog zeker een jaar mee kan!

• dutchnltweaker
  • Nu online
11.0.0.153 komt nu binnen, beste grote update van 894mb. Beveiliging update van maart zit inbegrepen.
Dat laatste vind ik toch wel karig, van een flagship van net geen 2 jaar oud verwacht ik toch wel wat recenter april of mei.

• dutchnltweaker
  • Nu online
Update, ik zie dat mijn volte en vowifi ondersteuning beter is geworden met deze update voor het Tele2 netwerk en ik zie dat er bepaalde hauwei apps zijn bijgekomen in deze update. Misschien opstapje naar wat de apps zijn op harmonyos? In iedergeval heb ik voor mijzelf niks aan de apps. Gelukkig kan je ze wel zonder probleem verwijderen.

• Goofman
Wat weten jullie eigenlijk van dat HarmonyOS? Zullen daar ook gewoon nog de Google service ingebouwd zitten? Zo niet, dan is de overstap iets om goed over na te denken.

• Amadeus1966
Goofman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:38:
Wat weten jullie eigenlijk van dat HarmonyOS? Zullen daar ook gewoon nog de Google service ingebouwd zitten? Zo niet, dan is de overstap iets om goed over na te denken.
In een notendop.

Harmony is ontwikkeld als een alternatief voor Android.
Als een soort backupplan ivm de handelsoorlog met de vs wat stelde dat huawei geen gebruik meer mocht of mag maken van de zogeheten googleservices.
Deze sanctie zou alleen gelden bij nieuwere ontwikkelingen (zowel os als hardware)

Wat houd dit concreet in voor de p30.
Vooralsnog geen android 11 of hoger.

• Goofman
Dat de P30 (Pro) geen Android 11 meer gaat krijgen was ik al wel bang voor. Je zou dan dus wel over kunnen stappen naar HarmonyOS. Daar heb ik in de basis ook geen probleem mee, mits ik de telefoon en al zijn huidige functionaliteiten (welke deels ook afhankelijk zijn van de Google services) kan blijven gebruiken zoals ik dat momenteel doe. Is daar al meer duidelijkheid over dat iemand weet of ergens terug te lezen valt.
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee