• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 18:38
Ik zag zat ik de garantie van mijn P30 pro met 6 maanden kon verlengen, tot 2,5 jaar totaal. Ik heb het maar gedaan, je weet maar nooit...

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 18:53
Goofman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:31:
Dat de P30 (Pro) geen Android 11 meer gaat krijgen was ik al wel bang voor. Je zou dan dus wel over kunnen stappen naar HarmonyOS. Daar heb ik in de basis ook geen probleem mee, mits ik de telefoon en al zijn huidige functionaliteiten (welke deels ook afhankelijk zijn van de Google services) kan blijven gebruiken zoals ik dat momenteel doe. Is daar al meer duidelijkheid over dat iemand weet of ergens terug te lezen valt.
De reden dat er geen android 11 komt is juist dat ze vanaf die versie geen gebruik meer mogen maken van de Googleservices.
Tot dan is er geen enkel probleem.
Dus ja, ga je over tot de aanschaf van dit toestel dan heb je nog steeds de Googleservices.

Info hierover?
Staat genoeg hierover in dit topic.
En anders zoek maar eens bij androidworld, xda en dergelijke.
Der is genoeg info hierover te vinden.
Harmony os zal hoogstwaarschijnlijk niet uitkomen voor de p30 en waarom zou je dat willen als je afhankelijk bent van Google.
Want harmony gaat dat hoogstwaarschijnlijk tot zeer zeker niet doen.
Dit mede mogelijk gemaakt en bespoedigd door de eerder genoemde handelsoorlog met de vs.
Om zo niet meer afhankelijk te zijn van zowel de grillen van de vs als van Google zelf.

De p40 is reeds al uitgebracht zonder de Googleservices en dat gaf soms al halsbreken om bepaalde google afhankelijke apps te laten werken.
Het is te doen, maar is dat wat je wilt?
Voor dit alles mag je dankjewel zeggen tegen die oranje man uit Amerika, u weet wel die gesjeesde president met zijn waanideeën.

Dus nee

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Amadeus1966
Goofman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:31:
Je zou dan dus wel over kunnen stappen naar HarmonyOS. Is daar al meer duidelijkheid over dat iemand weet of ergens terug te lezen valt.
nieuws: Huawei wil volgende week eerste apparaten met HarmonyOS presenteren

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:40
Het lijkt er idd op dat er geen Google services in HarmonyOS zit. Dat zou jammer zijn. Ik heb laatst via een P40 Lite geprobeerd Google-loos te zijn. Eerder al al mijn foto's, contacten en gegevens er weggehaald en alle historie en tracking opgeruimd en uitgeschakeld. Maar 100% Google-loos is me nog een paar stappen te ver. Ik zou dan bijvoorbeeld ook mijn Google account & Gmail af moeten gaan schakelen en daarnaast werken een aantal apps/diensten dan niet goed. Verder was ik niet in staat om goede (gratis) vervangers te vinden voor de Google Documents/Spreadsheets/Presentaties apps.
Ik maak nu wel meer gebruik van Huawei apps (Petal kaarten) en services (Cloud backup, betaald maar niet duur) en zit dan dus eigenlijk in een vergelijkbaar schuitje als dat ik gebruik maak van Google apps en diensten ;-)

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 00:08
Ik heb een P30 en mijn vriendin een P30 lite. Wij hebben veel last van een steeds vastlopende Chrome. Herkenbaar?

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 07:22
Atomius schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:08:
Ik heb een P30 en mijn vriendin een P30 lite. Wij hebben veel last van een steeds vastlopende Chrome. Herkenbaar?
Hier ben ik sowieso al tijden vanaf gestapt, dit is bij mij een periode ook helemaal waardeloos geweest.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 15:20
Er zijn ook mensen die dit ervaren met niet Huawei telefoons, Chrome op Android is helaas niet heel stabiel, heb me er maar bij neergelegd, aangezien ik met al mijn passwords, accounts in Chrome zit.

11400 - RX 6800 | S22 Ultra

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 17:00

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Dat is Chrome bij vlagen. Gebruik inmiddels Brave en die heeft dat probleem niet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Atomius
Ok. Ligt dus meer aan Chrome dan Huawei.

Maken jullie je trouwens weleens zorgen wat betreft het gebruik van een Huawei telefoon?

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-03 18:08
Gewoon Microsoft edge gebruiken. Deze werkt heel goed sinds een jaar.

• Amadeus1966
Schijnt vaker voor te komen.
Dat is ook wel te merken in de reacties hierboven.
Ben zelf goed te spreken over Edge, mede de integratie met mijn pc.
Weet niet of dat met Chrome ook kan, ben geen Chromegebruiker.
Maar ook de ervaringen met Edge lopen sterk uiteen.
Het is net wat je gewend bent natuurlijk.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:38
Loopt Chrome echt vast of lijkt dat slechts zo? Echte vastlopers heb ik nooit, maar wel af en toe dat er visueel niets meer gebeurt. Dit heb ik alleen in Chrome, dus misschien praten we over hetzelfde. Als ik dan even met het vierkantje uit Chrome ga en direct weer terug, dan is duidelijk dat de pagina gewoon verder geladen is en ook dat mijn input wel geregistreerd is. Is dit bij jullie ook het geval?

• Atomius
FreddyFish schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:07:
[...]

Loopt Chrome echt vast of lijkt dat slechts zo? Echte vastlopers heb ik nooit, maar wel af en toe dat er visueel niets meer gebeurt. Dit heb ik alleen in Chrome, dus misschien praten we over hetzelfde. Als ik dan even met het vierkantje uit Chrome ga en direct weer terug, dan is duidelijk dat de pagina gewoon verder geladen is en ook dat mijn input wel geregistreerd is. Is dit bij jullie ook het geval?
Correct, maar het gebeurt wel dermate frequent dat het irritant is. Dan moet je idd heen en weer "switchen".

• izzet3838
FreddyFish schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:07:
[...]

Heb regelmatig (iedere 2-3 dagen) dat die echt blijft hangen op super traag isz als ik hem sluit en heropen via de app swotcher dan werkt het terug.
Was het eenn tijdje beu heb toen edge geprobeerd, maar de desktop viel een beetje tegen en op mobiel kon ik als ik naar wachtwoorden ging niet zoeken (wat voor mij echt belangrijk is aangezien ik gegenereerde wachtwoorden gebruik).

• jan groen
dat chrome zo slecht loopt is ligt dat aan chrome? Ik denk wel eens dat het ligt aan de WIFI 5GHz. Als ik wifi uitzet werkt het foutloos. Als ik 5GHz uitzet werkt het ook prima.

• Goofman
Ik gebruik de standaard browser, bevalt goed

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:01
Voor mijn moeder heb ik het scherm vervangen van haar P30 lite. Ik vervang vaker schermen dus dat leek me een koud kunstje.

Nu gaat na vervanging het toestel niet meer aan. Ook als ik de oplader aansluit zie ik geen activiteit.

Heeft iemand dit eerder gehad? En welk onderdeel zou ik als eerste kunnen onderzoeken op correcte werking?

Mocht iemand een kapotte p30 lite hebben liggen en deze van de hand willen doen zodat ik die onderdelen kan gebruiken om te testen, dan hou ik mij van harte aanbevolen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amadeus1966

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amadeus1966
EJanus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:28:
Nu gaat na vervanging het toestel niet meer aan. Ook als ik de oplader aansluit zie ik geen activiteit.

En welk onderdeel zou ik als eerste kunnen onderzoeken op correcte werking?
Gewoon wat zo in mij opkomt.
Heb je bij het vervangen connectors losgehaald of perongeluk aangetikt?
Want dit klinkt als het moederbord.

Btw misschien klinkt het onnozel,
maar geeft hij wel geluid of andersoort teken van leven?
Want als het scherm niet werkt,
kan je namelijk ook niet zien dat hij opstart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amadeus1966
Er moet toch eentje de eerste zijn 😆

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 21:22
Heb sinds kort een p30lite New editie, als ik de camera aan de voorzijde gebruik is de achtergrond (op ca 150cm. afstand van telefoon) scherp maar ikzelf niet..

Klopt het dat de camera aan de voorzijde geen instelbare focus heeft? Of is dit een soft-/hardwarematig probleem?

[Voor 6% gewijzigd door errrrrnie op 03-06-2021 21:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amadeus1966

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 08:27
Benieuwd, bepaalde dingen zoals Android auto, bankieren? Zullen niet werken met harmony denk ik zo.

• Amadeus1966
Geen idee.
Gewoon afwachten denk ik maar.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:58
Gekregen P30 pro met black screen of death.. Led lichtje brand echter niet.
De standaard reset ( twee knoppen tot huawei logo) werkt niet.
Bij usb C connectie wel verbinding met computer ( aanbieden hisuite te laden) maar hisuite zelf ziet het toestel niet.
Alle knoppen getest ( en dus per ongeluk 112 gebeld, aandachtspuntje dus) toestel trilt en lijkt iets te doen maar geen succes met beeld.
Wie heeft er nog een idee?

[Voor 3% gewijzigd door SED op 16-06-2021 19:15]

Copyright and left by SED...

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:23
Helaas is mijn P30 Pro gisteren gevallen. Eerst zacht geland op de vloerbedekking en daarna omgevallen op een horizontale "stoelpoot" .....tak. Net onder de volume knop in de kromming van het scherm: ster en een doorlopende barst naar de andere kant. Scherm flikkert als een malle, helemaal overstuur qua kleuren. Haast niet meer te gebruiken, maar nog net lang genoeg om hem te backuppen en de factory resetten.

Enorm balen. Maar laat hem denk ik maar repareren bij de MM. Iemand daar ervaring mee? Of beter naar de Fixables (Utrecht) - scheelt ook nog eens 50 euro.

Is het toestel overigens weer net zo waterproof als voorheen?

Stay safe

• jan groen
Ik heb mijn scherm ooit laten repareren bij Fixables. Dat is mij echt goed bevallen. Ze vervangen niet alleen het scherm maar ook de batterij volgens mij. Bel ze eens..
Zeker niet naar een lokale reparateur gaan.

• Master FX
Ook bij de Fixables geweest. Mij ook erg goed bevallen. Origineel Huawei onderdelen. Scherm + accu!
Ben weer happy. Enige downside was dat ik in eerste instantie dus naar de MM wilde gaan. Daar stond in de instructies dat ze full access nodig hadden zonder codes en what not. Dus ik had mijn toestel gebackupt en gewiped... Zegt die jongen van Fixables dat dat niet had gehoeven dat ze een soort guestaccount hadden kunnen aanmaken.... anywayz.... Hij glimt weer!

Stay safe

• Goofman
Wat moet dat nu kosten, als ik vragen mag?

• Master FX
240 euro helaas. Maar ik was het bereid te betalen.. Had voor dat geld geen tweedehands vervangende 256GB editie. Maar goed, hagelnieuw scherm en idem accu. Beide origineel. Kan ik er weer even mee door.

[Voor 0% gewijzigd door Master FX op 21-06-2021 11:48. Reden: typo]

Stay safe

• Goofman
Ik vind het netjes hoor. Er zijn maar weinig andere/nieuwere toestellen op de markt die de extra investering waard zijn. De P30 Pro (met 256 Gb opslag) is nog steeds een goed pakket

• Master FX
Goofman schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:16:
Ik vind het netjes hoor. Er zijn maar weinig andere/nieuwere toestellen op de markt die de extra investering waard zijn. De P30 Pro (met 256 Gb opslag) is nog steeds een goed pakket
Helemaal mee eens... Heel kort nog een upgrade naar P40 pro overwogen... Maar de niet 100% Google friendlyness stond me toch wat tegen... helaas iets te afhankelijk van...

Stay safe

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:56

MaDLiVe

.-Observer-.

Master FX schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:17:
[...]

Helemaal mee eens... Heel kort nog een upgrade naar P40 pro overwogen... Maar de niet 100% Google friendlyness stond me toch wat tegen... helaas iets te afhankelijk van...
Ja precies, dat is precies ook mijn argument geweest. Heb een P30 pro 256GB new edition met dual sim. Zit al een poosje naar iets anders te kijken maar met dit totaal pakket nog niet tegengekomen. Tips welkom natuurlijk :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Goofman
Master FX schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:17:
[...]

Ik heb met de P30 Pro al wel wat Google apps & diensten uitgeschakeld door over te stappen naar de Huawei tegenhangers (foto's, contacten, browser, mail, navigatie, agenda, cloudbackup, cloudopslag). Verder ook van Spotify overgestapt naar Huawei Music. Daarnaast er in de tussentijd ook wat Huawei hardware bij aangeschaft (Sound X speaker, Freebuds Studio koptelefoon, Freebuds 4i oordopjes, Watch GT horloge). Bevalt goed, even los van de discussie of jezelf onderdompelen in het Huawei eco-systeem nu wel zo verstandig is.

100% Google vrij is mij nu nog een stap te ver. Dan zou ik bijvoorbeeld ook mijn gmail account moeten vervangen met iets anders. En ik vind regelmatig een youtube filmpje kijken ook wel leuk. En soms is het zo makkelijk om toch even maps erbij te pakken (bijvoorbeeld met street view).

Als dat op termijn nog lukt, dán wil ik nog eens gaan kijken naar de P40/P50/etc...

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:48

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ik ben zelf ook nog steeds superblij met de p30pro 256 , maar de batterij gaat nu toch wel hard achteruit.
om 10 uur van de lader afgehaald en is nu al weer 80% en niet zo veel mee gedaan als ik eerlijk ben.

gisterenavond toe ik naar bed ging had ik nog 21% voor de zekerheid de Power Saving Mode aangezet zodat de wekker in ieder geval toch af zou gaan maar hij stond om 06:00 toch alweer op 8/9 %

dus moet denk ik toch een keer aan.
maar als deze op is ga ik denk ik daarna toch voor een Apple

@Goofman op je Gmail na heb je volgens jouw lijst geen googleaccount nodig.
ik heb voor mijn mail al een jaar of 20 mijn eigen domein dus dat probleem heb ik gelukkig niet.
ipv maps zou je ook Waze, Petal of Flitsmeister kunnen gebruiken, maar ik snap dat streetview dingetje wel

hoe bevalt de Freebuds Studio koptelefoon?? werkt hij ook goed als er geen muziek aanstaat? of op het laagste volume?
want ik moet vanaf 1 augustus weer terug naar de kantoortuin ik denk dat ik dan gillend gek word.
was er vorige week even maar werd toen al gek.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goofman
hoe bevalt de Freebuds Studio koptelefoon?? werkt hij ook goed als er geen muziek aanstaat? of op het laagste volume?
want ik moet vanaf 1 augustus weer terug naar de kantoortuin ik denk dat ik dan gillend gek word.
was er vorige week even maar werd toen al gek.
Ik heb 'm op goed geluk gekocht. Ik had een Sony WH-1000XM4, maar was stiekem benieuwd naar de Huawei. Deze was een keer in de aanbieding bij Belsimpel en toen maar gewoon de gok genomen. De Sony kon ik voor een mooie prijs kwijt zodat ik ook nog geld overhield ;-)

De Sony heeft een erg goed geluid, maar voor mijn oren doet de Huawei er niet voor onder. Sterker nog, ik vind de Huawei zelfs 'fijner' klinken. Wat sprankelender, moeilijk uit te leggen. Verder zit/draagt de Sony erg comfortabel, maar de Huawei nog comfortabeler. Ik heb bijvoorbeeld ook de Sennheiser Momentum 3 gehad en die heeft het mooiste geluid maar zat verre van comfortabel en was daardoor een no-go helaas

Ik merk qua NC weinig verschil met de Sony maar ik gebruik het ook niet veel. Ik gebruik een koptelefoon eigenlijk alleen voor de geluidskwailteit, dat er NC op zit is mooi meegenomen. Een punt van aandacht is wel dat wanneer je geen NC gebruikt, dat de Huawei een voller geluid heeft. Dus hetzelfde sprankelende geluid, maar met een vollere bas. Ik houdt daar wel van. Met een recente firmware update is er een optie bijgekomen voor meer bas of juist meer treble. De NC inschakelen icm de meer bas setting geeft voor mij een erg mooi geluid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goofman
Ik heb recent eventjes een P40 Lite gehad naast mijn P30 Pro. Ik was benieuwd naar in hoeverre ik zonder GMS zou kunnen.

Alles werkte, behalve de volgende apps:
- NPO Start: werkt helemaal niet
- Funda: kaart werkt niet
- Marktplaats: melding over ontbrekende Google diensten bij opstarten; kaart in advertenties werkt niet
- Ziggo Go: Chromecastfunctionaliteit werkt niet
- NOS: app via APKPure geïnstalleerd en werkt dan OK
- Strava: werkt helemaal niet
- GPX viewer: werkt helemaal niet
- MTB routes: kaart werkt niet
- MijnTele2: melding over ontbrekende Google diensten bij opstarten; lijkt verder oké te werken
- SolarEdge: melding over ontbrekende Google diensten bij opstarten; lijkt verder oké te werken
- ANWB Wegenwacht: melding over ontbrekende Google diensten bij opstarten; lijkt verder oké te werken
- PayPal: start op, maar crasht op het moment dat er NL taal bestanden opgehaald worden.

Verder kan ik me herinneren dat ik verschillende app stores gebruikte en dat deze niet allemaal even gebruiksvriendelijk waren. Denk aan updates niet kunnen vinden en zaken als advertenties.

Voor mij op dit moment nog net iets teveel haakjes om een paar honder Euro bij te moeten leggen op bijvoorbeeld een P40 Pro tov de P30 Pro.

PS ik heb niet geprobeerd om GMS/Google op die P40 Lite te installeren. Het was juist mijn intentie om eens te kijken hoe de Google-loze smartphone in 2021 zou bevallen...

[Voor 24% gewijzigd door Goofman op 22-06-2021 14:54]

• dutchnltweaker
Weet iemand of de update frequency is verandert voor de p30 Serie? In juni laatse update geweest met een beveiligings Patch van maart. Niet echt denderend allemaal.

• Amadeus1966
Nee, het is aardig rustig wat updates betreft.

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:17
De P30 pro staat nog bij de maandelijkse update lijst: https://consumer.huawei.com/en/support/bulletin/

Maar heb ook al lang geen nieuwe update meer gezien. Volgens diezelfde pagina zou de June update al beschikbaar moeten zijn.

We zijn blijkbaar ook niet de enigen: https://consumer.huawei.c...ite-models/topicId_32288/

• dutchnltweaker
AllesIsVoorbij schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 01:58:
De P30 pro staat nog bij de maandelijkse update lijst: https://consumer.huawei.com/en/support/bulletin/

Maar heb ook al lang geen nieuwe update meer gezien. Volgens diezelfde pagina zou de June update al beschikbaar moeten zijn.

We zijn blijkbaar ook niet de enigen: https://consumer.huawei.c...ite-models/topicId_32288/
Ja, maar daar geeft iemand dus aan dat je maar contact op moet nemen met Huawei. Heb ik een paar keer gedaan maar daar wordt je echt niks wijzer van.

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-05 22:17
Ik heb nu al een paar pagina's gelezen in dit topic maar kan er eigenlijk weinig over vinden (misschien ben ik ook de enige?).

Ik heb al iets meer dan anderhalf jaar een P30 en de mobiele data verbinding stopt elke 2 dagen wel eens met werken. Probleem is sinds een paar maanden aanwezig, maar kan altijd makkelijk opgelost worden door even vliegtuigstand aan en uit te zetten. Op het werk gebruik ik geen wifi gezien dit allemaal gecontroleerd is, dus wel wat vervelend dat dit altijd wegvalt. Ook herstart ik de P30 circa wekelijks.

De fingerprint reader doet het soms ook niet. Dit is vooral lastig bij apps die fingerprint vragen. Als ik mijn vinger op het scherm leg doet die dan niks, tik ik even naast de fingerprint positie en dan terug op de fingerprint dan registreert ie wel. Is dit een vaker voorkomend probleem met fingerprint readers op/onder het scherm?

• Amadeus1966
deSenna24 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:27:
Ik heb nu al een paar pagina's gelezen in dit topic maar kan er eigenlijk weinig over vinden (misschien ben ik ook de enige?).

Ik heb al iets meer dan anderhalf jaar een P30 en de mobiele data verbinding stopt elke 2 dagen wel eens met werken. Probleem is sinds een paar maanden aanwezig, maar kan altijd makkelijk opgelost worden door even vliegtuigstand aan en uit te zetten. Op het werk gebruik ik geen wifi gezien dit allemaal gecontroleerd is, dus wel wat vervelend dat dit altijd wegvalt. Ook herstart ik de P30 circa wekelijks.

De fingerprint reader doet het soms ook niet. Dit is vooral lastig bij apps die fingerprint vragen. Als ik mijn vinger op het scherm leg doet die dan niks, tik ik even naast de fingerprint positie en dan terug op de fingerprint dan registreert ie wel. Is dit een vaker voorkomend probleem met fingerprint readers op/onder het scherm?
Al een geforceerde herstart gedaan?
De power button langdurig ingedrukt houden net zolang tot ie herstart ( trilt ).

• deSenna24
Amadeus1966 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 02:42:
[...]

Al een geforceerde herstart gedaan?
De power button langdurig ingedrukt houden net zolang tot ie herstart ( trilt ).
Elke keer dat dit gebeurde deed ik een geforceerde herstart, dan was het altijd even opgelost. Fingerprint was ook sporadisch, zelfs ook na een herstart. Ik heb nu een OnePlus Nord 2 gekocht en die doet het (voorlopig) al vele malen beter en de P30 staat te koop. Mogelijk dat een volledige factory reset de problemen wel oplost, dat dit te maken had met oudere updates.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:59
Hoe bevalt jou de Nord 2 (bv met foto's). Heb ook een P30, en ben op Zoek naar een nieuwe. De Nord 2 staat ook bij mij op het lijstje als vervanger van de P30.

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 20:23
harley2009 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:15:
Hoe bevalt jou de Nord 2 (bv met foto's). Heb ook een P30, en ben op Zoek naar een nieuwe. De Nord 2 staat ook bij mij op het lijstje als vervanger van de P30.
Het lijkt me sterk dat de Nord 2 kan tippen aan de P30 (pro). Ik sta nog elke keer versteld van de foto's en hoe me op hoe vaak ik de telelens nog gebruik. Maar als de security updates uitblijven dan komt de vervangingsdatum rap naar voren.

• harley2009
DamnDutchGuy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

Het lijkt me sterk dat de Nord 2 kan tippen aan de P30 (pro). Ik sta nog elke keer versteld van de foto's en hoe me op hoe vaak ik de telelens nog gebruik. Maar als de security updates uitblijven dan komt de vervangingsdatum rap naar voren.
Idd. Ik heb zelf geen pro. Maar de gewone. En daar vind ik de foto's ook zeer mooi op. Weet niet hoe de Nord 2 vergelijkbaar is met de P30. Eventuele andere telefoon zou de oneplus 8 pro zijn of one plus 9.

• DamnDutchGuy
harley2009 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:38:
[...]

Idd. Ik heb zelf geen pro. Maar de gewone. En daar vind ik de foto's ook zeer mooi op. Weet niet hoe de Nord 2 vergelijkbaar is met de P30. Eventuele andere telefoon zou de oneplus 8 pro zijn of one plus 9.
Ik neig naar de oppo find x 2 pro, was net te laat toen de prijs ineens was gezakt naar €470 😒. Moeilijk om een telefoon met betere specs en een schappelijke prijs.

• harley2009
DamnDutchGuy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Ik neig naar de oppo find x 2 pro, was net te laat toen de prijs ineens was gezakt naar €470 😒. Moeilijk om een telefoon met betere specs en een schappelijke prijs.
Zeker een goede telefoon.. Ik heb nog even de tijd, misschien dat de prijs nog wel eens gast zakken..

• deSenna24
harley2009 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:15:
Een enorm verschil eerlijk gezegd. Ik ben geen fotograaf, dus gebruik de default instellingen, en als ik mijn eigen foto's vergelijk komen de kleuren en scherpte beter uit. Ik was altijd al wel tevreden over de P30 camera maar persoonlijk vind ik (voor de foto's die ik maak) dat de Nord 2 camera net wat beter is. De portretmodus gebruik ik redelijk vaak en qua blurren is de P30 daar wel iets beter in, maar al de rest komt qua kleur, scherpte, licht veel beter uit op de Nord 2.

Hier een linkje naar GSMArena, meerbepaald de photo compare tool. Beide op max resolutie getrokken (wel even schaal aanpassen), dan kun je de foto's vergelijken. Dit heeft mij wat over de streep getrokken om voor een Nord 2 te kiezen.

https://www.gsmarena.com/...1=300807&idCamera2=300599

• Amadeus1966
Foto's zijn iets heel persoonlijk.
En de weergave is op verschillende apparaten ook weer anders.
Foto's die prachtig lijken op je telefoon kunnen op een ander scherm of monitor om te huilen zijn.

Als ik de foto's van de p30pro vergelijk met foto's genomen van mij oude lumia 950 dan moet ik zeggen dat de meeste foto's van de 950 scherper zijn dan die van de p30pro.

Maar ja, die toestellen zijn ook weer ingehaald door de tijd.
Al is de dedicated cameraknop ongeëvenaard.....net als het os toendertijds maar dat is een ander verhaal.

• Amadeus1966
Ze zijn ons nog niet vergeten.
Kreeg zowaar een update. 159 met de securitypatch van juni.

• DamnDutchGuy
Amadeus1966 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:03:
Ze zijn ons nog niet vergeten.
Kreeg zowaar een update. 159 met de securitypatch van juni.
Ja, net ook binnen gekregen. Wie weet krijgen we nog de update naar emui 12.

• AllesIsVoorbij
Ik kreeg na de update de vraag of ik m'n newsfeed over wilde zetten naar de Huawei variant, ga het maar is proberen (slechter dan de Google feed kan het niet zijn..). In elk geval zit er dus wellicht meer in dan alleen de June security update.

Edit: ik moet m'n woorden al weer opeten, newsfeed heeft nog meer clickbait crap dan die van Google, ga die zooi maar helemaal uit zetten.

[Voor 22% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 14-08-2021 15:48]

• DamnDutchGuy
AllesIsVoorbij schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:46:
Ik kreeg na de update de vraag of ik m'n newsfeed over wilde zetten naar de Huawei variant, ga het maar is proberen (slechter dan de Google feed kan het niet zijn..). In elk geval zit er dus wellicht meer in dan alleen de June security update.

Edit: ik moet m'n woorden al weer opeten, newsfeed heeft nog meer clickbait crap dan die van Google, ga die zooi maar helemaal uit zetten.
Die feed zat eral een tijdje in, en net zoals jij hebt ik hem rap weer terug gezet op de Google feed.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
DamnDutchGuy schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:40:
[...]

Ga daar maar niet van uit.

Ik hou mezelf nog voor de gek met de gedachte dat ze ooit weer bootloader keys gaan uitgeven en er custom roms geflashed kunnen worden

Ik ga dit binnenkort eens testen:

https://github.com/Chernobylll/Huawei-unlock-bootloader

[Voor 11% gewijzigd door ImNotnoa op 14-08-2021 16:12]

Try SCE to Aux

• Amadeus1966
Trouwens het automatisch installeren van updates stond ook weer aan.
Deze heb ik ook maar weer uit gezet.

• AllesIsVoorbij
Kreeg vandaag opeens een urgente update binnen 11.0.0.159 patch01, change log "This update improves audio effects in certain situations." Lekker vaag, Google geeft ook niet meer info.

• Amadeus1966
Idd die kreeg ik vannacht ook binnen.
Vage update.

• dutchnltweaker
DamnDutchGuy schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:40:
[...]

Zal waarschijnlijk harmony OS worden, interessant om te testen maar voor dagelijks gebruik weet ik het niet.

Hoewel ik tevreden ben met de p30 pro is mijn volgende toestel geen Huawei of er moet echt wat veranderen en hun "nieuwe os" moet aanslaan.

[Voor 18% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-08-2021 10:23]

• dutchnltweaker
ImNotnoa schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:08:
[...]

Ga daar maar niet van uit.

Ik hou mezelf nog voor de gek met de gedachte dat ze ooit weer bootloader keys gaan uitgeven en er custom roms geflashed kunnen worden

Ik ga dit binnenkort eens testen:

https://github.com/Chernobylll/Huawei-unlock-bootloader
Interessant natuurlijk, maar er zijn geen custom Roms beschikbaar.

• dutchnltweaker
Ik zit zelf rustig te kijken naar een vervanger voor mijn p30 pro, niet dat ik er niet tevreden mee ben maar sommige dingen beginnen mij een beetje te storen. Ja foto's zijn goed, maar als ik ze inzoom is het niet altijd even mooi. Snelheid is goed, geen opmerking aan. Ondersteuning begint toch wel te knagen, updates die komen komen erg laat. Nieuwe Android updates krijgen is maar gokken, het nieuwe os van Huawei is nog maar afwachten wat het brengt en ondersteuning voor vele apps is nog onduidelijk.

De Huawei op marktplaats zetten is ook zonde denk ik, je moet maar afwachten wat je ervoor krijgt want er staan er genoeg op rond de 200 a 300 euro maar ze worden bijna niet verkocht.

Toch begint het meer en meer te kriebelen om een futureproof 5g telefoon aan te schaffen, aan de andere kant de Huawei doet wat het moet doen en is zeker niet slecht. De Huawei is ook de eerste telefoon die ik sinds de launch (pre order) in bezit heb.

Wie van jullie heeft al een vervanger gevonden voor hun p30 pro en welke toestel is dit geworden?

[Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-08-2021 11:24]

• izzet3838
dutchnltweaker schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:24:
Ik zit zelf rustig te kijken naar een vervanger voor mijn p30 pro, niet dat ik er niet tevreden mee ben maar sommige dingen beginnen mij een beetje te storen. Ja foto's zijn goed, maar als ik ze inzoom is het niet altijd even mooi. Snelheid is goed, geen opmerking aan. Ondersteuning begint toch wel te knagen, updates die komen komen erg laat. Nieuwe Android updates krijgen is maar gokken, het nieuwe os van Huawei is nog maar afwachten wat het brengt en ondersteuning voor vele apps is nog onduidelijk.

De Huawei op marktplaats zetten is ook zonde denk ik, je moet maar afwachten wat je ervoor krijgt want er staan er genoeg op rond de 200 a 300 euro maar ze worden bijna niet verkocht.

Toch begint het meer en meer te kriebelen om een futureproof 5g telefoon aan te schaffen, aan de andere kant de Huawei doet wat het moet doen en is zeker niet slecht. De Huawei is ook de eerste telefoon die ik sinds de launch (pre order) in bezit heb.

Wie van jullie heeft al een vervanger gevonden voor hun p30 pro en welke toestel is dit geworden?
+1 ben er nog heel gelukkig mee maar begin ook stilletjes zin te krijgen in verandering, zelf zit ik te kijken naar de fold 3, qua camera niet echt een verbetering maar op andere vlakken wel, los daarvan heb je de s21 ultra en mi 11 ultra, het geen wat me tegenhoudt is dat ik in het verleden altijd slechte ervaringen heb gehad met samsung(toestellen werden na 6 maanden traag en accu ging drastisch achteruit) dat heb ik met huawei, oneplus en sony niet gehad...

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-05 13:02
Hier ook de P30 Pro sinds de release en eigenlijk nog dik tevreden mee. Nog vaak genoeg positieve reacties op de kwaliteit van de foto's. Ik hou hem waarschijnlijk nog een jaartje, zodat we tijdens de bouw van ons nieuwe huis alles met dezelfde camera vastleggen. Leuk voor een timelapse.

Volgend jaar krijg ik waarschijnlijk een nieuwe telefoon via werk, dat zal het topmodel van Samsung dan zijn vermoedelijk. Wellicht dat dat automatisch de opvolger wordt.

• Amadeus1966
Mijn toestel heb ik in handen gekregen tijdens de introductie en kan rustig stellen dat dit toestel één van de oudsten is 😎
Op moment van schrijven zit er nog geen kras op en doet het nog steeds wat het doen moet.
Wel wordt de accu wat luier maar ben nog steeds content.
Voorlopig doe ik het er nog even mee en zie nog geen noodzaak tot vervanging.

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-05 21:38
Vorige week is mijn P30 Pro overreden door een robotmaaier; reparatie ging een dure grap worden. Jammer, want de telefoon was qua uiterlijk zgan. De accu functioneerde nog prima (lang op een lading) en de camera maakt mooie (!) foto's.

Was het ongeluk niet gebeurd, dan had ik zeker geen nieuwe telefoon gekocht.

Ik heb sinds een paar dagen een Samsung S20+. De accu van de P30 Pro gaat iets langer mee. De camera van de S20+ is iets beter. Zover weinig verschil. Wel heeft de S20+ een betere stock launcher (bij de P30 Pro gebruikte ik Nova), een (duidelijk) betere scherm (120hz is gaaf) en een betere integratie met Andoid auto.

Eeuwig zonde dat Huawei geen gebruik meer mag maken van google diensten. Anders was het zeker weer een Huawei geworden (P40 of P50 Pro; de absolute top qua fotografie (dxomark)).

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 06:50
Ik gebruik hem ook nog steeds (P30 Pro), half jaar terug val niet overleeft, scherm stuk en vervolgens een vervanger op MP gekocht, was goedkoper dan een nieuw scherm. Blijft fijn toestel, vooral fijn dat die accu lang mee gaat en een top camera.

Hiervoor 3x Oneplus (2, 5 en 6) gehad, maar daar had ik altijd wel iets mee, na een update dat bluetooth niet meer werkte of andere ongein, met de P30 nooit iets geks gehad eigenlijk.

Het houdt een keer op met updates waarschijnlijk, maar wat moet je dan kopen? Ik kijk wel eens rond maar vind de stap te klein en dan is het ook maar de vraag of de accu in de praktijk net zo lang mee gaat.

• dutchnltweaker
martijn k. schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:35:
Ik gebruik hem ook nog steeds (P30 Pro), half jaar terug val niet overleeft, scherm stuk en vervolgens een vervanger op MP gekocht, was goedkoper dan een nieuw scherm. Blijft fijn toestel, vooral fijn dat die accu lang mee gaat en een top camera.

Hiervoor 3x Oneplus (2, 5 en 6) gehad, maar daar had ik altijd wel iets mee, na een update dat bluetooth niet meer werkte of andere ongein, met de P30 nooit iets geks gehad eigenlijk.

Het houdt een keer op met updates waarschijnlijk, maar wat moet je dan kopen? Ik kijk wel eens rond maar vind de stap te klein en dan is het ook maar de vraag of de accu in de praktijk net zo lang mee gaat.
Het is echt jammer dat je smartphones niet kan upgrade, als hij 5g had gehad had ik er zo nog 3 jaar mee gedaan. Inderdaad er is gewoon weinig wat echt als een upgrade voelt. Als dat hele gedoe er niet was geweest met Huawei uitsluiten dan was een Huawei als opvolger een goede optie geweest.

• Master FX
dutchnltweaker schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:15:
[...]

Het is echt jammer dat je smartphones niet kan upgrade, als hij 5g had gehad had ik er zo nog 3 jaar mee gedaan. Inderdaad er is gewoon weinig wat echt als een upgrade voelt. Als dat hele gedoe er niet was geweest met Huawei uitsluiten dan was een Huawei als opvolger een goede optie geweest.
Van alle redenen om een smartphone te upgraden, mag je mij toch eens uitleggen waarom je zou willen dat 5G tot die mogelijkheden behoort. De meerwaarde van 5G tov 4G ontgaat mij nog compleet.

Stay safe

• dutchnltweaker
Master FX schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:55:
[...]

Van alle redenen om een smartphone te upgraden, mag je mij toch eens uitleggen waarom je zou willen dat 5G tot die mogelijkheden behoort. De meerwaarde van 5G tov 4G ontgaat mij nog compleet.
Bereik is beter, latency, snelheid en straks een goede alternatief voor bekabeld internet.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 22:45
martijn k. schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:35:
Absoluut! Eerste telefoon waarbij ik niet na 1,5 jaar denk: "Mmmm, tijd voor een nieuwe"
Direct in maart/april 2019 gekocht geloof ik en zolang hij niet stuk gaat, kan die nog prima mee.

• izzet3838
dutchnltweaker schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:02:
[...]

Bereik is beter, latency, snelheid en straks een goede alternatief voor bekabeld internet.
Ja in theorie, in de praktijk verschilt dat nog, denk dat 5g pas over enkele jaren een meerwaarde gaat bieden, noest ik nu een telefoon kopen zou ik er wel naar kijken, maar mijn huidige smartphone upgraden voor een feature die ik nog niet eens kan gebruiken...

• dutchnltweaker
Wat is het toestel eigenlijk nog waard? De p30 pro, heb is eens op marktplaats gekeken maar daar staan ze soms erop voor tussen de 200 en 350. Wat er geboden wordt is vaak rond de 150, is dit meer de schuld van heel het gebeuren van de ban van huawei of dalen Huawei toestellen überhaupt zo erg in waarde. Ik heb eens gekeken om het toestel in te ruilen bij aanschaf van een nieuwe, maximaal 140 euro is wat je terug krijgt.

• dutchnltweaker
Trouwens wie heeft het probleem ook dat er bij een actieve data verbinding opeens de verbinding weg valt? Ben ik aan het bellen (WhatsApp of telegram of signal) en opeens 4G weg. Ook heb ik soms dat een video lag vertoont via Amazon prime.

[Voor 14% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-09-2021 08:51]

• izzet3838
dutchnltweaker schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:39:
Wat is het toestel eigenlijk nog waard? De p30 pro, heb is eens op marktplaats gekeken maar daar staan ze soms erop voor tussen de 200 en 350. Wat er geboden wordt is vaak rond de 150, is dit meer de schuld van heel het gebeuren van de ban van huawei of dalen Huawei toestellen überhaupt zo erg in waarde. Ik heb eens gekeken om het toestel in te ruilen bij aanschaf van een nieuwe, maximaal 140 euro is wat je terug krijgt.
Is een beetje beiden denk ik, het toestel is ondertussen 2.5 jaar oud, als je nieuwe telefoon gaat kopen kun je voor rond de 300€ een poco f3 kopen of je kunt bijvoorbeeld een gebruikte telefoon kopen die waarschijnlijk al een versleten batterij heeft.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

dutchnltweaker schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:39:
Het toestel is meer waard dan je ervoor op mp krijgt. Kijk maar eens wat een nieuw toestel met vergelijkbare specs kost en je betaalt zo 600+ euro. Ik vind dat het niet waard om te switchen en heb nog steeds geen waardige opvolger gevonden.

• dutchnltweaker
Señor Sjon schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:15:
[...]

Het toestel is meer waard dan je ervoor op mp krijgt. Kijk maar eens wat een nieuw toestel met vergelijkbare specs kost en je betaalt zo 600+ euro. Ik vind dat het niet waard om te switchen en heb nog steeds geen waardige opvolger gevonden.
De Snapdragon 778G bijvoorbeeld die in de galaxy a52s zit is beter dan de 980 van Huawei : https://nanoreview.net/en...5g-vs-hisilicon-kirin-980
In de zin van specs zijn er op midrange vlak al betere toestellen dan de p30 en pro. De camera zou bij de p30 Serie wel wat beter kunnen zijn ja.

Trouwens ik vind de video opname functie na 2 jaar nog steeds tegenvallen in kwaliteit voor een telefoon in deze prijsklasse.

Zelf heb ik al wel wat dingetjes met de p30 serie gehad zoals soms onderweg gewoon random freeze bij gebruik van navigatie, data dat opeens random wegvalt (4G connectie is weg en moet dan vliegtuig modus aan en uit zetten) of soms sneller batterij drain dan normaal en met het vooruitzicht van geen updates (Huawei haar os verwacht ik niet veel van) twijfel ik om nu al iets te ondernemen. Het geld wat gevraagd wordt op MP is leuk maar niet de realistische waarde.

[Voor 41% gewijzigd door dutchnltweaker op 14-09-2021 10:15]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ja, maar niet camera, draadloos laden, etc, etc. :P
https://www.gsmarena.com/...hone1=11039&idPhone2=9635

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 20:54

Gorefest

serial killer.

Ik heb sinds gisteren ofzo ineens deze Size? App er bij staan. En als je er op klikt ga je via je browser naar een vage Chinese webshop. Meer mensen dit sinds kort hebben?
Iemand een idee hoe je dit weer weg krijgt?

• dutchnltweaker
Zijn er mensen met verbindings problemen, bij mij wordt vaak random mobiel internet eruit gegooid. Sinds een paar maanden.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:54:
Zijn er mensen met verbindings problemen, bij mij wordt vaak random mobiel internet eruit gegooid. Sinds een paar maanden.
Ja hier ook, heel vervelend. Duurde 2 weken geleden echt een uur lang. Zelf een reboot hielp niet.
Gorefest schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:54:
Ik heb sinds gisteren ofzo ineens deze Size? App er bij staan. En als je er op klikt ga je via je browser naar een vage Chinese webshop. Meer mensen dit sinds kort hebben?

[Afbeelding]
Hier geen last van (p30 pro 11.0.0.159)

[Voor 47% gewijzigd door Gumball op 17-09-2021 18:50]

• dutchnltweaker
Gorefest schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:54:

[Afbeelding]
Jep het ook, weet niet hoe het weg te krijgen is.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 14:51

MartNL

Kun je het niet weghalen met deze guide?
GUIDE] - Remove Huawei Bloatware Without Root Access - using ADB & USB Debugging.

https://forum.xda-develop...db-usb-debugging.4014937/

• Amadeus1966
MartNL schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:40:
Kun je het niet weghalen met deze guide?
GUIDE] - Remove Huawei Bloatware Without Root Access - using ADB & USB Debugging.

https://forum.xda-develop...db-usb-debugging.4014937/
Daar heb ik nog een compleet script voor geschreven. Staat hier ergens in dit p30 forum.

• dutchnltweaker
True, maar ik zie niet dat de Huawei nog actief wordt ondersteunt. Appgallery updates zijn de laatste maanden weinig tot niet aanwezig. Beveiligingsupdates lopen achter en er is geen duidelijk schema meer wat er nog te verwachten valt. Met HarmonyOS is nog niks duidelijk en ben benieuwd of apps nog ondersteunt blijven zoals mobiel betalen of andere dingen waarvoor het google api nodig.

• Amadeus1966
We zullen het zien...... of niet....

https://www.huaweicentral...ugh-developer-beta-build/

• dutchnltweaker
Er staat dat de p30 Serie in het 4e kwartaal de update krijgt. Vraag me af of Android auto nog zou werken, het is toch een fork van android harmony OS? Op welke android zou het gebaseerd zijn, is het gewoon android 10 met een eigen laag of android 11 Fork Dat vraag ik me af. Wel gebruiken ze hun eigen microkernel zoals ik heb begrepen.

En gister had ik het moment van waarom mijn p30 pro weg doen? , camera is gewoonweg uitstekend. Die zoom is prachtig. Volgens mij is er geen 1 smartphone die dat evenaart of wel?

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 22:45
dutchnltweaker schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:09:
[...]

En gister had ik het moment van waarom mijn p30 pro weg doen? , camera is gewoonweg uitstekend. Die zoom is prachtig. Volgens mij is er geen 1 smartphone die dat evenaart of wel?
De camera is nu 2,5 jaar? later nog altijd uitstekend. Snel, stabiel. De zoom zowel analoog als digitaal is fantastisch. Naast appen/internetten gebruik ik die camera het meest. Sterker, ik heb sinds deze telefoon geen andere camera meer mee naar uitjes etc. De foto's in huis van het gezin en andere dingen zijn inmiddels allemaal telefoonfoto's.

Eigenlijk zou ik prima kunnen overstappen naar de P50 Pro, want volgens mij is die camera weer een stapje beter, maar dan zit je zonder Android en dat vind ik toch wel een dingetje. Geen zin in dat gedoe om stock Android erop te krijgen.

• dutchnltweaker
Prosac schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:10:
[...]

De camera is nu 2,5 jaar? later nog altijd uitstekend. Snel, stabiel. De zoom zowel analoog als digitaal is fantastisch. Naast appen/internetten gebruik ik die camera het meest. Sterker, ik heb sinds deze telefoon geen andere camera meer mee naar uitjes etc. De foto's in huis van het gezin en andere dingen zijn inmiddels allemaal telefoonfoto's.

Eigenlijk zou ik prima kunnen overstappen naar de P50 Pro, want volgens mij is die camera weer een stapje beter, maar dan zit je zonder Android en dat vind ik toch wel een dingetje. Geen zin in dat gedoe om stock Android erop te krijgen.
De p50 serie wordt niet in Europa verkocht wegens het gebrek aan 5G. Enige echte opvolger die je hier kan kopen is de p40 serie maar zelfs die spoeling is dun geworden.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:32
P30 nu 2 jaar in gebruik. Nog steeds een erg fijn toestel. Wel merk ik nu dat de batterij geen hele dag meer meegaat. Dat wordt een vervelend iets. In de avond nu vaak al wel leeg. Voorheen ging die 2 dagen mee.

Iemand tips om dit te verbeteren?

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:32
letskeepitsafe schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:06:
Ik merk dat mijn P30 Pro niet meer met 40 watt supercharget. Normaal was dat ongeveer 6500-7300 mA volgens AccuBattery, nu komt hij niet boven de 3400 mA uit. Hij geeft wel aan dat supercharge actief is, maar hij haalt dus bij lange na niet de snelheid die hij vroeger wel haalde. Ik heb een andere 40 watt oplader en kabel geprobeerd (die ik bij de gratis wireless charger kreeg, dus officïeel Huawei spul), maar ook daarbij gaat supercharge niet met de maximale snelheid en komt hij niet boven de 3400 mA uit.
Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand zelfs een oplossing? Telefoon al opnieuw opgestart natuurlijk. De telefoon en lader worden tevens niet heet, dus het lijkt ook geen throttelen te zijn.
Hier dus ook last van - helaas accu wordt nu wel echt minder en een dag gebruik haal ik niet meer.
Jij nog tips hierin?

• Amadeus1966
Naar wat het schijnt is een accu laten vervangen niet eens zo'n kostbare aangelegenheid.
Iig goedkoper dan een heel toestel vervangen.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 14:51

MartNL

Hier ook nog steeds een p30 pro.
Ook 1 van de eerste series maar ben er nog steeds erg content mee. Accu wordt inderdaad wel wat minder. Zal het liefst straks gewoon weer een andere Huawei kopen maar helaas is dat nog niet zo eenvoudig.

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 21:31
MaStar schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:19:
[...]

Hier dus ook last van - helaas accu wordt nu wel echt minder en een dag gebruik haal ik niet meer.
Jij nog tips hierin?
Nee, helaas is dit bij mij nog steeds zo. Geen verandering in. Op zich gaat mijn batterij nog wel redelijk lang mee, hoewel AccuBattery inschat dat de battery health nog maar 86% is.
Toch jammer dat echt snelladen dus niet meer werkt. Het zal er vast mee te maken hebben dat de batterij zwakker is geworden in de loop der tijd.

• izzet3838
@Amadeus1966 toen we de toestellen hadden gekregen hadden we toch eeb contract getekend waarin stond dat we deze niet mochten verkopen, hoe zit dat eigenlijk met binnengeven voor eventuele recyclage bij aankoop van een nieuw toestel?

• Amadeus1966
izzet3838 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:24:
@Amadeus1966 toen we de toestellen hadden gekregen hadden we toch eeb contract getekend waarin stond dat we deze niet mochten verkopen, hoe zit dat eigenlijk met binnengeven voor eventuele recyclage bij aankoop van een nieuw toestel?
Ik denk dat ze deze toestellen al lang hebben afgeschreven, dacht je ook niet?
Eventueel stickers verwijderen en inruilen.
Zal waarschijnlijk geen haan naar kraaien.

• izzet3838
Amadeus1966 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:51:
[...]

Ik denk dat ze deze toestellen al lang hebben afgeschreven, dacht je ook niet?
Eventueel stickers verwijderen en inruilen.
Zal waarschijnlijk geen haan naar kraaien.
Ja dacht dat ook, begin wel zin te krijgen in wat nieuws ben momenteel naar de volgende aan het kijken:

Pixel 6 pro
-goede cam, waarschijnlijk traag opladen

S22+, fold 3
-traag opladen, ben geen samsung fan

Vivo x70 pro+
-verkrijgbaarheid

Mi 11t pro
-supersnel laden, maar matige cam zonder telelens

Mi 12(pro)
-hier ben ik vooral nieuwsgierig naar

• Amadeus1966
Zijn leuke toestellen.
Ben zelf nog niet aan het oriënteren.
Toestel voldoet nog steeds.
Tenzij tweakers weer eens een uitnodiging stuurt, dan wordt dat natuurlijk anders.

• izzet3838
Amadeus1966 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:44:
Zijn leuke toestellen.
Ben zelf nog niet aan het oriënteren.
Toestel voldoet nog steeds.
Tenzij tweakers weer eens een uitnodiging stuurt, dan wordt dat natuurlijk anders.
Uitnodiging zou idd fijn zijn >:)
Nu dees voldoet nog maar heb zelf gewoon zin in iets nieuws, jammer dat Huawei geen gms heeft, anders was het waarschijnlijk een p50 pro geweest

Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste

Let op:
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires

Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee