Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:59
videoman schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:31:
Ben blij dat jullie dit melden had hem bijna via Huawei op gestuurd, ik hou hem maar hier en ga opzoek naar een betrouwbare reparateur of misschien ga ik het zelf leren om te doen, heb ervaring in repareren en electronica, er zijn gereedschaps setjes om de telefoon zonder scahde te openen.
Ik ben ook bij Fixables geweest lijkt me betrouwbaar maar heeft weinig Huawei onderdelen meer, voor de vervangeing heb je namelijk een nieuwe lijm sticker nodig om de achterkant weer te bevestigen en natuurlijk de batterij en die hadden ze niet op voorraad.
Snap ik ook wel.. Huawei is eigenlijk weg van de Europese markt dus onderdelen krijgen gaat denk ik lastiger dan een partij dat wel actief is op deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsYyLcFt_RJg8s58NKHQGuTZEAI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eukC0KZ5pLyGoZkdrIDYcrlD.jpg?f=user_large

Welke apps zullen de volgende zijn..? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-06 16:04
Bizar, heb zojuist even deze app geïnstalleerd maar geen enkele melding.
Webpagina ook niet.
Vreemd

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Amadeus1966 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 05:07:
[...]

Bizar, heb zojuist even deze app geïnstalleerd maar geen enkele melding.
Webpagina ook niet.
Vreemd
Vreemd, ik kreeg hem ook zo opeens random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
In de afdeling der reddelozen van discovery staat het ook al vermeld.
Zou Trump aandelen hebben???........

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UC-IqT8gxse_KsnvJXIA8bv1xTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioCe1OKowtqKVlodPrnjYZKw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Amadeus1966 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:13:
In de afdeling der reddelozen van discovery staat het ook al vermeld.
Zou Trump aandelen hebben???........

[Afbeelding]
Ik zou het niet weten, wel weet ik dat HBO MAX ook niet meer officieel via de playstore gedownload kan worden voor de Huawei.. Het grappige is als je hem sideload via de Aurora store je hem wel gewoon kan installeren en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Allemaal apps/bedrijfjes die hun roots aan de andere kant van die bak water hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 06:45

Greetzel

yes you can

Dit had ik ook iets eerder moeten lezen, ben mn Mate 20 Pro ook al n paar maanden kwijt. Helpdesk daar doet inderdaad niks, ben benieuwd of t helpt om eens flink op de socials te gaan spammen. Misschien zijn er niet veel mensen meer die een Huawei telefoon gebruiken, maar je weet t maar nooit.

edit:
Sorry, ik reageer op reacties die ik via de search vond, ik had beter even de reply knop gebruikt. Beetje out-of-the-blue mijn opmerking

[ Voor 20% gewijzigd door Greetzel op 26-01-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:35
Greetzel schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:27:
Dit had ik ook iets eerder moeten lezen, ben mn Mate 20 Pro ook al n paar maanden kwijt. Helpdesk daar doet inderdaad niks, ben benieuwd of t helpt om eens flink op de socials te gaan spammen. Misschien zijn er niet veel mensen meer die een Huawei telefoon gebruiken, maar je weet t maar nooit.

edit:
Sorry, ik reageer op reacties die ik via de search vond, ik had beter even de reply knop gebruikt. Beetje out-of-the-blue mijn opmerking
Misschien kan het helpen om rechtsbijstand in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 06:45

Greetzel

yes you can

cordonbleu schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Misschien kan het helpen om rechtsbijstand in te schakelen?
Dat is misschien nog best een idee, heeft iemand ervaring met deze situatie en inderdaad via rechtsbijstand z'n telefoon / device teruggekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Goedendag

Gebruik al bijna 4 jaar de Huawei P30 Pro als mijn daily driver.

Batterij is op zich nog prima. Werkt nog altijd snel en soepel.

Helaas focust mijn main camera niet meer. Sinds een paar dagen werkt mijn flash niet meer. Fingerprint werkt helft van de tijd niet meer. Als ik 2 simkaarten erin doe dan valt 1 regelmatig weg. Dus begint allemaal rare kuren te krijgen.

Mijn vraag is nou welke telefoon komt in de buurt van de P30 Pro qua batterij superioriteit en camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Rubman schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:58:
Meer mensen issue dat met 2 simkaarten sim nummer 2 er continu uit klapt?

Tray er even uit en in hij doet het weer maar bij ieder belletje of zomaar random valt de sim weer weg. Telefoons ziet hem gewoon niet meer.

Een herstart helpt ook, maar het is vrij irritant aan het worden.
Omg ik had dit probleem dus afgelopen maanden en ik maar denken dat het aan mijn KPN simkaart ligt. Dus laatst naar de KPN winkel gegaan voor een nieuw simkaart. Uiteindelijk de T-Mobile simkaart weggedaan en probleem is nu eindelijk opgelost. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Supreme_One schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:38:
[...]

Omg ik had dit probleem dus afgelopen maanden en ik maar denken dat het aan mijn KPN simkaart ligt. Dus laatst naar de KPN winkel gegaan voor een nieuw simkaart. Uiteindelijk de T-Mobile simkaart weggedaan en probleem is nu eindelijk opgelost. 😅
Hier dat probleem niet, heb al bijna 4 jaar dual sim draaien. In Nederland en Europa, of buiten Europa als ik eens een sim moet wisselen. Telefoon blijft het zonder enkel probleem de 2 simkaarten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Prosac schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:05:
[...]

De accuduur is niet gruwelijk veel beter dan de P30 Pro, maar nu na 4 a 5 weken lijkt de accu langer mee te gaan, dus het leren van de telefoon lijkt te werken. Heb er nu met gemiddeld gebruik de hele dag mee gedaan. 7:00 van de lader, was om 20:30 thuis met nog zo'n 20% over.
Dan heb ik het over een paar keer bellen, spotify 4 uurtjes aan. 8 uurtjes op de wifi, rest op 5G. Internetten, beetje appen. paar youtube filmpjes bekeken.
Bedoel je vergeleken met de Huawei P30 Pro in 2019 toen deze net uit kwam of de laatste keer dat je de Huawei P30 Pro had gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
dutchnltweaker schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:46:
[...]

Hier dat probleem niet, heb al bijna 4 jaar dual sim draaien. In Nederland en Europa, of buiten Europa als ik eens een sim moet wisselen. Telefoon blijft het zonder enkel probleem de 2 simkaarten zien.
Dat is wel fijn dan, maar ik denk toch dat de P30 Pro op zijn retour is voor mij althans als ik allemaal zie wat voor problemen er steeds weer bij komen. Ik wilde zo graag de Pixel Pro 7 maar ik denk toch dat de batterij minder is als ik alles zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:35
Supreme_One schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:49:
[...]

Bedoel je vergeleken met de Huawei P30 Pro in 2019 toen deze net uit kwam of de laatste keer dat je de Huawei P30 Pro had gebruikt?
2019 voor mijn gevoel. We zijn nu 1,5 maand verder en ik merk dat ik met normaal gebruik prima de dag door kom. De accu lijkt echt te leren van je gebruik en zich er op aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Prosac schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:03:
[...]

2019 voor mijn gevoel. We zijn nu 1,5 maand verder en ik merk dat ik met normaal gebruik prima de dag door kom. De accu lijkt echt te leren van je gebruik en zich er op aan te passen.
Fijn om te horen. Dus als een trouwe P30 Pro gebruiker kun je de Pixel Pro 7 aanbevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:35
Supreme_One schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:11:
[...]

Fijn om te horen. Dus als een trouwe P30 Pro gebruiker kun je de Pixel Pro 7 aanbevelen?
Ik vind het een prima vervanger van de P30 Pro. Fijne camera en stock android is ook prettig. Gebruik de diverse tips op youtube en hier op tweakers om het toestel nog beter in te stellen.
Maar eerlijk is eerlijk, ik mis wel bepaalde features van de Huawei, in het app menu kon je rechts op een letter klikken om sneller bij een app te zijn of de sidebar die je uit kon trekken om naar een andere app te gaan.
Maar niet heel storend.
Ik moet nog wennen aan zaken als dat je gemaakte foto's soms niet direct kunt zien in de photo's app.

maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal of dit nou DE vervanger is van de P30 Pro. Ik ga altijd voor de camera en dan is het volgens mij de beste vervanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Hier ook na 3 jaar de p30 pro aan de kant geschoven. Prachtig toestel, maar raakte wat outdated op software vlak en de accu was ook niet best meer. Ook de camera liet wat te wensen over alhoewel hij beter was dan menig modern toestel (oneplus 10 pro/motorola edge ultra). Uit eindelijk tijdelijk vervangen door een xiaomi 12 pro vanwege de camera en mogelijkheid tot native dual apps (dual sim gebruiker in het buitenland). Kon de 256 gb versie voor weinig op de kop tikken.

Geen spijt van de xiaomi, de camera valt niets tegen en duidelijk een stuk sneller + alle features van de p30 pro. Kijken of er nog iets havers uitkomt dit jaar.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:20
Hier ook sinds april 2019 de P30 Pro. Hij begint steeds wat trager te worden en de geelheid van foto's met weinig licht begint me meer en meer te storen. Zodra de S23U via werk te krijgen is, wordt dat de vervanger. Nog nooit zo lang met een toestel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
MaDLiVe schreef op maandag 6 februari 2023 @ 04:59:
Hier ook na 3 jaar de p30 pro aan de kant geschoven. Prachtig toestel, maar raakte wat outdated op software vlak en de accu was ook niet best meer. Ook de camera liet wat te wensen over alhoewel hij beter was dan menig modern toestel (oneplus 10 pro/motorola edge ultra). Uit eindelijk tijdelijk vervangen door een xiaomi 12 pro vanwege de camera en mogelijkheid tot native dual apps (dual sim gebruiker in het buitenland). Kon de 256 gb versie voor weinig op de kop tikken.

Geen spijt van de xiaomi, de camera valt niets tegen en duidelijk een stuk sneller + alle features van de p30 pro. Kijken of er nog iets havers uitkomt dit jaar.
Hoe is de batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Bevalt prima, kom er elke werk dag mee door. En voor 600 euro was het een koopje voor mij. Ik kan miui OS ook best waarderen tov emui van huawei. Kan net iets meer qua customisation en bijna alle custom themas etc. zijn gratis.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Verwijdert.

[ Voor 96% gewijzigd door dutchnltweaker op 07-02-2023 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Doordat ik problemen kreeg met de camera module (sensor defect, main focus werkte slecht)en de ondersteuning vaag is. Knoop doorgehakt en weer overgestapt naar een Samsung,de S23 ultra. Hiermee hoop ik ook weer minimaal 4 jaar mee te doen, het is zeker een upgrade vanuit de Huawei.

Erg jammer, de Huawei heeft me als enige smartphone 4 jaar niet in de steek gelaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
dutchnltweaker schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:59:
Doordat ik problemen kreeg met de camera module (sensor defect, main focus werkte slecht)en de ondersteuning vaag is. Knoop doorgehakt en weer overgestapt naar een Samsung,de S23 ultra. Hiermee hoop ik ook weer minimaal 4 jaar mee te doen, het is zeker een upgrade vanuit de Huawei.

Erg jammer, de Huawei heeft me als enige smartphone 4 jaar niet in de steek gelaten..
Ik wacht nu persoonlijk op de Honor Magic 5 Pro. Magic UI=EMUI dus zal hopelijk niet teleurstellen. Ben benieuwd naar de batterij, camera en scherm staan volgens DXOMark op 1ste plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Supreme_One schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:24:
[...]
Ik wacht nu persoonlijk op de Honor Magic 5 Pro. Magic UI=EMUI dus zal hopelijk niet teleurstellen. Ben benieuwd naar de batterij, camera en scherm staan volgens DXOMark op 1ste plaats.
Die keus aan jou, persoonlijk DXOMark neem ik niet zo serieus eerlijk gezegd. Voor de rest heb ik mijn mening over dat toestel al gegeven :) dutchnltweaker in 'Honor kondigt Magic 5 Pro aan voor 1200 euro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:49
Dag allen, ik heb een vraag maar weet niet goed waar ik hem het beste kan stellen.

Mijn moeder heeft een huawei p20 lite (daar is helaas geen forum van), en die heeft hem in het water laten vallen. Nu doet hij het nog wel, en gaat het scherm aan. Maar de touchscreen werkt niet meer. Nu heb ik maar gelijk een nieuwe telefoon gekocht voor haar, werd ook wel tijd, maar de data willen we wel graag van die oude afhalen. Het probleem is dat je er niks af kan halen als je het scherm niet kan unlocken.

Ik weet niet of er andere mogelijkheden zijn? Ik heb ooit van een vriend gehoord dat die een muis had ingeplugd in zijn telefoon, maar dat was een samsung. Hebben jullie nog ideeën?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
drusloos schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:03:
Dag allen, ik heb een vraag maar weet niet goed waar ik hem het beste kan stellen.

Mijn moeder heeft een huawei p20 lite (daar is helaas geen forum van), en die heeft hem in het water laten vallen. Nu doet hij het nog wel, en gaat het scherm aan. Maar de touchscreen werkt niet meer. Nu heb ik maar gelijk een nieuwe telefoon gekocht voor haar, werd ook wel tijd, maar de data willen we wel graag van die oude afhalen. Het probleem is dat je er niks af kan halen als je het scherm niet kan unlocken.

Ik weet niet of er andere mogelijkheden zijn? Ik heb ooit van een vriend gehoord dat die een muis had ingeplugd in zijn telefoon, maar dat was een samsung. Hebben jullie nog ideeën?
[Huawei P20] Ervaringen & Discussie p20 Serie topic. Of je kan altijd zelf een topic met een vraag openen hier Android smartphones en tablets. Dus in het vervolg, als dit topic niks te maken heeft met je eigen telefoon. Zelfs een topic openen ;) .
Maar je vriend heeft gelijk, als je een Bluetooth muis hebt of zoals ik wel eens getest heb, usb c naar USB a dongel waarbij je een usb receiver zoals die van logitech bijvoorbeeld inplugd. Kan je gewoon met de muis de interface bedienen.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-03-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
*knip* dit is hier volledig offtopic.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 06-04-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
*knip*

Maar dit is een Huawei topic over de p30 serie, je kan daar je eigen topic over openen.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 06-04-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:31
Zijn er nog gebruikers aanwezig van een P30?

Ik moet zeggen dat ik de telefoon nog steeds erg up to date vind qua camera en snelheid. Ook het laden gaat snel.

Het enige is dat ik me een beetje zorgen maak over het feit dat er geen software- of beveiligingupdates meer verschijnen. Er staan toch best wat belangrijke apps op zo'n telefoon.

Hoe denken jullie daarover? Is dat een serieus risico of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Atomius schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:01:

Ik moet zeggen dat ik de telefoon nog steeds erg up to date vind qua camera en snelheid. Ook het laden gaat snel.

Het enige is dat ik me een beetje zorgen maak over het feit dat er geen software- of beveiligingupdates meer verschijnen. Er staan toch best wat belangrijke apps op zo'n telefoon.

Ik heb een Mate 20 Pro, dus nog een jaartje ouder dan de P30. Werkt nog erg goed. Maar inderdaad, de vorige update is ruim een jaar geleden volgens mij. HBO Max werkt bijvoorbeeld officieel niet meer. Maar ik heb die app wel kunnen sideloaden met een apk. Maar zo zullen er wel steeds meer dingen komen vrees ik.
Ik was naar de Honor Magic 5 Pro aan het kijken als opvolger. Dat lijkt vanaf mijn toestel de ideale opvolger, maar ik vind hem nog erg duur in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 19:34

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Ik heb de P30 Pro nu ook al weer een jaar of 3. Bevalt nog erg goed qua camera en snelheid.
Alleen de USB-C aansluiting werkt niet meer zo goed, dus opladen doe ik via een draadloze QI-lader.

Inderdaad is het ontbreken van recente (beveiliging)updates wel een risico ja.
Alleen hoe groot, weet ik niet. Vooral oppassen met side loaden van APK's en geen onbekende zaken downloaden of dubieuze websites bezoeken vanaf de telefoon.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Toevallig laatst oude vakantie fotos bekeken die ik met een p30 pro had gemaakt. Verbaasde mij. Fotos ogen bijna mooier dan die ik maak met mijn Huidige Find X3 en de S23 ultra die ik korte tijd heb gebruikt.
Qua camera kan die dus zeker weten gewoon mee!

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Ik heb een S23 Ultra besteld, maar de levertijden via werk zijn absurd lang. Tot die tijd is de P30 Pro nog steeds prima. De batterij gaat wat achteruit en het scherm heeft onderin een lichte inbranding van de balk van Google Maps. En inderdaad de updates. Verder gaat ie nog prima eigenlijk! Nog nooit zo lang een telefoon gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
NosferatuX schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:08:
Toevallig laatst oude vakantie fotos bekeken die ik met een p30 pro had gemaakt. Verbaasde mij. Fotos ogen bijna mooier dan die ik maak met mijn Huidige Find X3 en de S23 ultra die ik korte tijd heb gebruikt.
Qua camera kan die dus zeker weten gewoon mee!
Is wel erg optimistisch :) , heb nu de S23 ultra en qua foto's en zeker video's (was toch een minpunt op de p30/pro Serie) is de S23 Ultra toch wel sterker/beter. Zelfs de zoom vind ik scherper en meer gedetailleerd.
Als de sensor van de camera geen kuren was gaan vertonen had ik er nog wat langer mee gedaan, maar investeren in een reparatie van een telefoon waarbij de ondersteuning laatste jaar brak is had ik geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
millerman_sf schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:24:
Ik heb een S23 Ultra besteld, maar de levertijden via werk zijn absurd lang. Tot die tijd is de P30 Pro nog steeds prima. De batterij gaat wat achteruit en het scherm heeft onderin een lichte inbranding van de balk van Google Maps. En inderdaad de updates. Verder gaat ie nog prima eigenlijk! Nog nooit zo lang een telefoon gehad.
Advies: helderheid niet op standje erg hoog zetten, dan kan je het inbranden van een oled of amoled verkomen. Heb dat bij mijn p30 pro ook gehad, onder garantie scherm vervangen. De tip die ik toen heb gelezen is om met gestures te werken ipv taakbalk knoppen. Kan je zeggen, een maal gewend vind ik het veel fijner met gestures te werken (voelt soortvan natuurlijker?). Doe dit ook gewoon op mijn s23 ultra nu zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 09:29
Hier nog steeds de p30 pro in gebruik. Nog nooit zo lang met een telefoon gedaan. (3,5 jaar nu) Geen last van inbranden. Batterij is na een dag gebruik nog nooit lager dan 40% geweest. Oplader doe ik altijd met een draadloze lader. Ik kijk ondertussen wel om mij heen naar andere telefoons maar nog niet iets kunnen vinden wat aan al mijn eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:05

Mr-D.

interpunctie? no hero here

wmeester schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:20:
Hier nog steeds de p30 pro in gebruik. Nog nooit zo lang met een telefoon gedaan. (3,5 jaar nu) Geen last van inbranden. Batterij is na een dag gebruik nog nooit lager dan 40% geweest. Oplader doe ik altijd met een draadloze lader. Ik kijk ondertussen wel om mij heen naar andere telefoons maar nog niet iets kunnen vinden wat aan al mijn eisen voldoet.
hier precies hetzelfde, en werkt ook nog lekker vlot.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:07
Same same!
Ook wel eens rondgekeken, maar nog niets gevonden. Jaartje of anderhalf geleden wel een ongelukje gehad met het toestel waarna het scherm (dat was stuk) en accu (toen nog 1 pakket) vervangen werden. Dus eigenlijk weer een zo goed als nieuw toestel toen.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
dutchnltweaker schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:47:
[...]

Advies: helderheid niet op standje erg hoog zetten, dan kan je het inbranden van een oled of amoled verkomen. Heb dat bij mijn p30 pro ook gehad, onder garantie scherm vervangen. De tip die ik toen heb gelezen is om met gestures te werken ipv taakbalk knoppen. Kan je zeggen, een maal gewend vind ik het veel fijner met gestures te werken (voelt soortvan natuurlijker?). Doe dit ook gewoon op mijn s23 ultra nu zo.
De helderheid staat op automatisch en ik gebruik al gestures. Het gaat om de witte balk onderin bij het navigeren met GMaps. Aangezien woon/werk 90-120 min enkele reis is, staat het vaak lang in beeld. Het hindert ook niet erg hoor, je ziet het pas als je goed kijkt of bij bepaalde achtergrondkleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
millerman_sf schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:11:
[...]
De helderheid staat op automatisch
Niet op automatisch zetten, als je dat doet in de auto en er is veel licht of zon dan zit hij continue op de max. Als er geen verandering in zit, brand het scherm langzaam/snel in. Ik zou hem zo instellen dat je hem goed ziet, maar niet heel hoog of op max staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Nu te laat, maar ik neem de tip mee voor de S23 Ultra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
millerman_sf schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:18:
Nu te laat, maar ik neem de tip mee voor de S23 Ultra :)
Oh dat bedoelde ik ook, volgende toestel wel in het achterhoofd houden :) . Bewegende beelden maken op max helderheid niet uit. Maar stilstaande beelden wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 12:50
Hier ook nog steeds aan de P30 pro. Wel een barst rechtsonder in het scherm na een val, maar die wordt met een screen protector uit het zicht gehouden.

Telefoon werkt nog prima en de foto's zijn nog top. Wel aan het rondkijken voor een nieuwe, maar lastig om iets vergelijkbaars te vinden zonder je blauw te betalen. Zit nu te kijken naar een Oppo find x3 pro. Premium en nog betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 19:27

Ik gebruik de P30 pro nog naar volle tevredenheid, de mijne is nu precies 3 jaar oud en de batterij doet het nog perfect, ruim 30 uur op een lading.
Wat betreft de beveliging heb ik nog gewoon de beveligings update van april 2023 gekregen en de nieuwste Google play die ook scant, dus volgens mij gaat dat wel goed.
Ook de ingebouwde Avast virusscanner wordt nog steeds bijgewerkt trouwens.

Heb ook gekeken naar een goede vervanger maar jeetje wat een prijzen om op hetzelfde of betere specs te komen, nee ik hou mijn geld nog even in me zak. Misschien ooit nog een nieuwe batterij :)

[ Voor 19% gewijzigd door videoman op 17-05-2023 08:07 . Reden: Taalfoutjes verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 17:09
Ik heb de P30 Pro nu bijna 4 jaar. Ben er overall nog steeds tevreden mee maar de batterijduur is wel flink terug aan het lopen de laatste tijd. Waar ik in het begin aan het einde van de dag nog makkelijk 50% overhield komt het nu toch regelmatig voor dat het toestel 's avonds in batterijbesparingsmodus gaat omdat de batterij bijna leeg is. Zoals hier al is vermeld werkt de HBO Max-app alleen niet meer, dus die heb ik maar gesideload.

Voorlopig probeer ik het nog maar even te rekken. Wel besloten om er geen geld meer in te steken voor een nieuwe batterij o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FimekD
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-06-2023
DamnDutchGuy schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:42:
Hier ook nog steeds aan de P30 pro. Wel een barst rechtsonder in het scherm na een val, maar die wordt met een screen protector uit het zicht gehouden.

Telefoon werkt nog prima en de foto's zijn nog top. Wel aan het rondkijken voor een nieuwe, maar lastig om iets vergelijkbaars te vinden zonder je blauw te betalen. Zit nu te kijken naar een Oppo find x3 pro. Premium en nog betaalbaar.
Grappig om te lezen dat meer mensen hun P30 Pro zo positief waarderen. Ik heb zelf de overstap gemaakt van de P30Pro naar de Oppo Find X5 Pro en ik zou het iedereen afraden. Deze is op geen enkel front beter dan de P30 Pro! De batterijtijd is veel lager, kwaliteit camera slechter en ik had tot voor kort vaak dat gesprekken uitvielen. De P30 Pro mis ik nog regelmatig, ik volg het topic voor eventueel andere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik heb een Mate 20 Pro. Ook nog heel erg tevreden over. Heb nog niks beters kunnen vinden. De enige die ik nu overweeg is de Honor Magic 5 Pro. Dat lijkt mij ook een waardige opvolger voor de P30 Pro. Enig nadeel is dat hij (nog?) zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 12:50
FimekD schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:50:
[...]

Grappig om te lezen dat meer mensen hun P30 Pro zo positief waarderen. Ik heb zelf de overstap gemaakt van de P30Pro naar de Oppo Find X5 Pro en ik zou het iedereen afraden. Deze is op geen enkel front beter dan de P30 Pro! De batterijtijd is veel lager, kwaliteit camera slechter en ik had tot voor kort vaak dat gesprekken uitvielen. De P30 Pro mis ik nog regelmatig, ik volg het topic voor eventueel andere alternatieven.
Ja de P30 pro was een top aankoop toendertijd. Vooral icm met het instorten van de prijs van het toestel vanwege de sancties.

Intussen wel net overgestapt op een Oppo find X3 pro, en apart van de magere SoT van 5 uurtjes voelt het wel als een upgrade. Maar de tijden van grote sprongen in kwaliteit zijn voorbij. Het is niet meer zoals toen ik van de P10 overstapte op de P30 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 19:27
Klopt heb hem ook gekocht toen de prijs betaalbaar werd, heb ook het beveiligings aspect eens bekeken , Android 10 krijgt geen security updates meer maar Emui 12 nog wel ( februari 2023 ) zou Huawei daar mee doorgaan en is de telefoon dan net zo veilig wie weet dat ?
Google play word nog wel geupdate, heb voor de zekerheid Norton security opgezet draai dit pakket ook op de laptop dus kon mijn P30 pro daar ook mee beveiligen.
Verder wacht ik voorlopig met de aankoop van een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 18:00
hallo,

Vriendin-lief gebruikt al enige tijd een P30 pro, maar de camera doet ineens niet meer automatisch scherpstellen, en geeft een enorme blur over het beeld.
Dit gebeurt niet als je de "wide-angle" functie gebruikt (zowel foto als video) dus lijkt een software matig probleem te zijn.

Camera cache geleegd, en softwarematige reset gegeven.

Ze heeft niet recent nieuwe apps gedownload. De bestaande apps enkel via play store.
emui versie 12.0.0.

google geeft veel mensen met dezelfde problemen, maar tot op heden nog geen oplossing. iemand hier een idee?

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Remond_FRL schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:14:
hallo,

Vriendin-lief gebruikt al enige tijd een P30 pro, maar de camera doet ineens niet meer automatisch scherpstellen, en geeft een enorme blur over het beeld.
Dit gebeurt niet als je de "wide-angle" functie gebruikt (zowel foto als video) dus lijkt een software matig probleem te zijn.

Camera cache geleegd, en softwarematige reset gegeven.

Ze heeft niet recent nieuwe apps gedownload. De bestaande apps enkel via play store.
emui versie 12.0.0.

google geeft veel mensen met dezelfde problemen, maar tot op heden nog geen oplossing. iemand hier een idee?
Zelfde probleem hier volgens mij is het door die laatste emui update gekomen. Helaas geen oplossing voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderCP
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 20:40
Ik heb de P30 en ben er nog steeds erg blij mee. De camera is wat minder maar dat komt omdat het glas voor de camera niet goed is vervangen.

Nu denk ik eraan om de p30 pro te kopen. Andere opties zijn de xiaomi 13 of een pixel. Wat is jullie idee over de p30 pro in het huidige aanbod smartphones? Nog steeds een topper of inmiddels qua camera wat minder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 19:34

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

AlexanderCP schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:47:
Ik heb de P30 en ben er nog steeds erg blij mee. De camera is wat minder maar dat komt omdat het glas voor de camera niet goed is vervangen.

Nu denk ik eraan om de p30 pro te kopen. Andere opties zijn de xiaomi 13 of een pixel. Wat is jullie idee over de p30 pro in het huidige aanbod smartphones? Nog steeds een topper of inmiddels qua camera wat minder?
Ik gebruik de P30 Pro al ruim 3 jaar. Ik ben er 3 jaar lang heel tevreden mee geweest, maar door de leeftijd zou ik zeker geen P30 Pro meer nemen. Want er komen geen (beveiliging) updates meer.
Ook zijn Huawei smartphones niet goed compatible met andere producten, zoals Samsung Smartwatches. Blijkbaar wordt Huawei niet (meer) ondersteund, dus je krijgt deze dan niet meer gekoppeld.

Aan de andere kant, als je het update beleid niet erg vindt, je geen smartwatch gebruikt en de P30 Pro voor een goede prijs kunt kopen...
Aan de performance en de camera ligt het niet. Deze zijn nog steeds super. ;)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderCP
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 20:40
Martino-s schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:52:
[...]

Ik gebruik de P30 Pro al ruim 3 jaar. Ik ben er 3 jaar lang heel tevreden mee geweest, maar door de leeftijd zou ik zeker geen P30 Pro meer nemen. Want er komen geen (beveiliging) updates meer.
Ook zijn Huawei smartphones niet goed compatible met andere producten, zoals Samsung Smartwatches. Blijkbaar wordt Huawei niet (meer) ondersteund, dus je krijgt deze dan niet meer gekoppeld.

Aan de andere kant, als je het update beleid niet erg vindt, je geen smartwatch gebruikt en de P30 Pro voor een goede prijs kunt kopen...
Aan de performance en de camera ligt het niet. Deze zijn nog steeds super. ;)
Ja, dat is zo. Het nare is dat ik, net als vele van jullie, nog geen goed alternatief heb gevonden.
De fantastische camera in combinatie met de goede batterij vind ik tot nu toe alleen bij Huawei. Budget is tot 600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Net even aan het updaten... Krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTlqZdgPicqYcdYX9DSYD495gVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBMckhHjV03al51zGrwWECwj.jpg?f=fotoalbum_large

Update maar weer verwijderd.
Meer mensen dit gehad?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Master FX schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:57:
Net even aan het updaten... Krijg ik deze melding:

[Afbeelding]

Update maar weer verwijderd.
Meer mensen dit gehad?
Ja hier ook. En ook weer verwijderd inderdaad. Vrij bizar! Welke versie P30 heb jij? Ik heb de P30 pro eerste editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Frieda schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 03:08:
[...]

Ja hier ook. En ook weer verwijderd inderdaad. Vrij bizar! Welke versie P30 heb jij? Ik heb de P30 pro eerste editie.
Yes ik ook.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richietv
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb zojuist deze melding gekregen, ik neem aan dat het een fout is van Google dus heb het genegeerd...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcYr4TON-YeNCvL-wQKG44Zt3_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDpvYvF142351mzaB9DCOJTn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richietv
Ik heb trouwens de laatste versie van de P30 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Haha, jij durft :D. Ach waarschijnlijk is het ook wel een false positive (om wat voor reden dan ook).

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Krijgt de p30 serie nog updates? Zelf heb ik het toestel namelijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richietv
Laatste beveiligingsupdate was februari 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 13:32

_Apache_

For life.

Richietv schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:37:
Ik heb zojuist deze melding gekregen, ik neem aan dat het een fout is van Google dus heb het genegeerd...[Afbeelding]
Hier dezelfde melding. Kon er weinig meer mee dna wegklikken.

Wel lijlt het dat mijn usb c portniet meer lekker werkt. Snelladen doet ie al een tijdje niet meer, en nu lijkt ie steeds vaker niet te willen opladen, je moet wcht de kabel er goed insteken, en hopen dat ie niet loswiebelt.

Was vorig jaar ook al zo, dat is toen gerepareerd. Verder ben ik supertevreden, dus dat lijkt mij het wel weer waard.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richietv
Laatste software update van hoofdlijn was 1 mei 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richietv
_Apache_ schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

Wel lijlt het dat mijn usb c portniet meer lekker werkt. Snelladen doet ie al een tijdje niet meer, en nu lijkt ie steeds vaker niet te willen opladen, je moet wcht de kabel er goed insteken, en hopen dat ie niet loswiebelt.

Was vorig jaar ook al zo, dat is toen gerepareerd. Verder ben ik supertevreden, dus dat lijkt mij het wel weer waard.
Hier na al die jaren nog probleemloos. Accu gaat nog steeds lang mee, laadt snel en camera nog prima. Dus hij mag nog blijven ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Richietv schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:05:
Laatste beveiligingsupdate was februari 2023.
Eigenlijk kan je er dus van uit gaan dat het de laatste software updates was voor p30 serie dan? Februari is wel lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

Cheezus

Luiaard

Hmm, ik heb vanochtend de melding genegeerd met het idee dat het wel een wintertijd bugje zou zijn (had de details niet bekeken). Daarna de update toch maar verwijderd vanuit settings>apps. Nu zit ik met de factory default versie waarmee o.a. Android auto niet meer werkt..
Ik ga maar eens op zoek hoe ik de vorige versie kan vinden/installeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
_Apache_ schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

Even goed schoonmaken met een pincet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb even rondgeneusd op het internet en de trojan melding lijkt niet beperkt tot Huawei toestellen, ik lees ook andere merken die er last van hebben. Van Google helaas nog geen statement of het een bug is of een zero-day exploit. Van wat ik lees lijkt het, als het een bug is, te gaan om de SMS-functie in Google die gezien wordt als trojan.

Ik update hem nog maar even niet totdat er bericht is van Google.

https://support.google.com/android/thread/241078221?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 23:01
Mijn Huawei P20pro geeft ook de melding dat Google een virus bevat.
Heb al even zitten spitten op het www, het schijnt (hoop ik!) een valse melding te zijn.
Het is te hopen dat dit snel wordt opgelost!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

mijn virus/ malware scanner op mijn pro30 geeft geen probleem, telefoon zelf wel dus heb heb voor nu genegeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Supreme_One schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:50:
[...]

Even goed schoonmaken met een pincet
Een geleidende pincet ben ik niet zo happig op, zal er zo even wat perslucht doorheen blazen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
_Apache_ schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:00:
[...]

Een geleidende pincet ben ik niet zo happig op, zal er zo even wat perslucht doorheen blazen. Bedankt voor de tip.
Andere tip: tandenstoker (geen metaal) en een heel dun doekje. Zo heb ik het gedaan toen ik nog een p30 pro had, werkt perfect. Perslucht haalt niet alles er uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Tandenstoker is ook een veiliger optie. Perslucht is ook niet ideaal (stof verder het toestel in blazen, vocht/olie wat mee kan komen als je een compressor gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Een kleine tie wrap kan soms ook goed werken, want die is plat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat betreft de meldingen over de Google-app, dat heeft te maken met de engine van antivirus-software Avast.

Huawei laat onderstaande weten om het te verhelpen (en Avast komt later met een statement):
Check: https://consumer.huawei.com/en/support/hotline/ of volg:
1). Choose Settings > Apps > Apps > Optimizer > Storage > Clear Cache & Clear Data.
2). Open the Optimizer app, click Settings in the upper right corner, and select Wi-Fi and mobile data for Antivirus software update. Then, Update Complete will be displayed.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

De mijne is gestopt met draadloos laden.

HuaweiP30pro.

klinkt dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
CLB schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:23:
Wat betreft de meldingen over de Google-app, dat heeft te maken met de engine van antivirus-software Avast.

Huawei laat onderstaande weten om het te verhelpen (en Avast komt later met een statement):
1). Choose Settings > Apps > Apps > Optimizer > Storage > Clear Cache & Clear Data.
2). Open the Optimizer app, click Settings in the upper right corner, and select Wi-Fi and mobile data for Antivirus software update. Then, Update Complete will be displayed.
Bedankt voor het delen, problem solved! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
CLB schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:23:

Bedankt voor het delen, problem solved! 👍
Yes hier ook!

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Na een slordige vijftal jaren met dit toestel te hebben rondgelopen is het moment aangebroken om hem ten ruste te leggen.
Accu moest al eerder vervangen worden, maar telkens het... het kan nog wel gevoel speelde steeds weer op. Dus werd het vervangen maar vooruit geschoven.
Tot afgelopen vrijdag. Ineens geen geluid meer. Wat ik ook deed er kwam geen lawaai meer uit het magisch doosje. Een harde reset en fabrieksinstellingen boden geen oplossing.... En het eea te laten repareren, tja een 150 euro voor iets wat technisch is afgeschreven door gebrek aan updates....
Dus uiteindelijk besloten om mijn horizon te verbreden en op zoek naar iets anders.... Wat of welke, nog geen flauw idee.
Ik denk dat dit toestel wel de laatste der mohikanen van de happy few van Parijs is.
Aan alles komt een eind, ook aan deze reis.
Rust zacht trouwe maker en bedankt voor de bewezen diensten..... zal je missen. 😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:40
Ik gebruik mijn p30 pro vanuit Parijs ook nog steeds. Nog steeds meer dan een dag met de batterij. Maar ik heb wel al zelf de batterij en moederbord daughterboard en usb port eens vervangen (kostte me 30 euro via ali).
Maar het niet meer uptodate zijn van de software baart me ook wel wat zorgen.

[ Voor 5% gewijzigd door schoene op 27-05-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

schoene schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:06:
Ik gebruik mijn p30 pro vanuit Parijs ook nog steeds. Nog steeds meer dan een dag met de batterij. Maar ik heb wel al zelf de batterij en moederbord daughterboard en usb port eens vervangen (kostte me 30 euro via ali).
Maar het niet meer uptodate zijn van de software baart me ook wel wat zorgen.
Ik krijg zelfs een mail van slack dat de app dicht gaat omdat de P30 al een tijdje geen updates meer krijgt.
Inmiddels wel vervangen met een jongere Oppo. Maar wil wel nog proberen om hier een jonge Android op te zetten op de P30, maar nog niet aan te gekomen.

Want qua snelladen, camera en accuduur is de P30 toch nog steeds errrrgg sterk.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 27-05-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ja, ik heb zelfs nog steeds een Huawei P20pro! Uit veiligheid overweeg ik deze super phone te vervangen door waarschijnlijk een Xiaomi Redmi Note, maar eigenlijk functioneert de P20pro nog perfect! Batterij gaat gewoon 2 dagen mee, camera is nog minstens high-midrange vergeleken met de huidige phones. Ik heb wel Avira Security op de achtergrond draaien, maar ik betwijfel of dat net zo veilig is als een veiligheidsupdate.
Maar ik ben echt verknocht aan m'n Huawei en de telefoon kan opzich nog makkelijk een jaartje mee, Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Zelfde hier, ook met de P30 pro. Nog steeds geweldig apparaat. Prachtige foto's en batterijduur nog steeds minimaal 1 dag.

Wel aan het overwegen om na 5 jaar eens te upgraden. Pura 70 Ultra? Blijft lastig...

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
_Apache_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Ik krijg zelfs een mail van slack dat de app dicht gaat omdat de P30 al een tijdje geen updates meer krijgt.
Inmiddels wel vervangen met een jongere Oppo.
App gaat niet dicht omdat de p30 geen ondersteuning meer krijgt, maar omdat Android 10 niet meer ondersteunt gaat worden door slack en p30 serie heeft niet meer iets nieuwers gekregen, al waren er genoeg beloftes van huawei over hun eigen os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Master FX schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:21:
Zelfde hier, ook met de P30 pro. Nog steeds geweldig apparaat. Prachtige foto's en batterijduur nog steeds minimaal 1 dag.

Wel aan het overwegen om na 5 jaar eens te upgraden. Pura 70 Ultra? Blijft lastig...
Als ik upgrade wordt het helaas geen Huawei meer. Ik vind het veel te lastig zonder de google apps. Ik denk eerder aan een Xiaomi 13T of een Redmi Note Pro. Zeker de Redmi een klasse minder dan de 20pro of 30pro, maar voor mij snel genoeg en deze schijnt ook een behoorlijke camera te hebben. Voor mij een belangrijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:09
Als de Huawei Pura 70 Ultra in een Global versie in de EU gereleased wordt, aan welke termijn moet ik dan ongeveer (grove schatting) denken? Nog voor de zomer? Voor eind vh jaar? Iemand dicht op alle nieuwtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Hij is sinds vandaag weer te bestellen.
https://consumer.huawei.com/nl/phones/pura70-ultra/buy/

Was even uitgesteld. Je krijgt er nu een ook nog wat extra's bij:
  • Exclusieve kortingscode voor gratis WATCH GT 3
  • Met gratis HUAWEI FreeBuds Pro 3 & Magnetic Case

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Heb heel lang getwijfeld en kreeg vandaag ook een mail dat hij te bestellen was.

Maar ik ga hem toch maar niet aanschaffen, voor die prijs is het gewoon een slechte telefoon met verouderde hardware, camera is goed maar de oneplus 12 en de S24 ultra zijn op een paar punten wat beter.
Heb div reviews gelezen en die zijn toch wisselend, trage camera terwijl het speerpunt juist de snelheid moet zijn.

Al met al te veel punten waardoor ik hem toch niet ga nemen.

Denk toch dat ik voor de one plus of S24 ultra ga.

Ga mijn P30pro wel missen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mr-D. schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:08:
Heb heel lang getwijfeld en kreeg vandaag ook een mail dat hij te bestellen was.

Maar ik ga hem toch maar niet aanschaffen, voor die prijs is het gewoon een slechte telefoon met verouderde hardware, camera is goed maar de oneplus 12 en de S24 ultra zijn op een paar punten wat beter.
Heb div reviews gelezen en die zijn toch wisselend, trage camera terwijl het speerpunt juist de snelheid moet zijn.

Al met al te veel punten waardoor ik hem toch niet ga nemen.

Denk toch dat ik voor de one plus of S24 ultra ga.

Ga mijn P30pro wel missen gok ik zo.
De prijs is gewoon veel te duur voor het product wat je koopt, na de sancties was de enige huawei de p40 serie in mijn ogen nog wel een goede koop, maar nu zou ik niet meer aan een huawei beginnen. Zeker niet met hun "eigen" os, dat emui 14 als laatste versie draagt internationaal met Android 12.

Uit eigen ervaring was de stap van p30 pro naar Galaxy s23 ultra wel even wennen (gaf helaas de geest), maar dat went zo weer en in dagelijks gebruik toch een pak sneller + een duidelijk update beleidt is gewoon erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:09
Heeft iemand toevallig al wat eigen ervaringen of ergens een mooie, uitgebreide review gezien?

[ Voor 65% gewijzigd door GustavSan op 10-06-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Je komt 'deze' weer tegen.. de P30? Die zou ik 5 jaar na release zeker niet meer aanraden...
Voor mij was de camera ook het belangrijkst en ben daarom overgestapt (van de P30) naar Sony (Xperia 1V). Reviewers hechten veel belang aan 'AI' en over-the-top processing maar ik vind de natuurgetrouwe output van de Sony juist top. De camera app met fysieke-camera-achtige interface en fysieke sluiterknop vind ik ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
EMUI is gewoon de schil die Huawei over Android heen gooide en nog steeds gooit bij de internationale versie van de Pura 70. De launcher zogezegd en ook past het het instellingen menu en je notificatie tray/instellingen pulldown aan.

Ik heb wel een paar reviews gelezen en bekeken over de Pura 70. Camera is echt wel weer top, maar de overige hardware is helaas niet meer high end en Android is blijven steken op 12 volgens mij.

En dan blijft nog het issue van GMS natuurlijk. Ook daar zijn wel workarounds voor, maar daar heb ik nog geen Nederlandse ervaringen van gezien. Ik ga het toch maar niet meer doen. Als mijn P30 echt op is, dan wordt het toch weer een Galaxy S of een andere high-end van een ander merk. Eeuwig zonde, dat wel.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Cheezus schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:50:
Je komt 'deze' weer tegen.. de P30? Die zou ik 5 jaar na release zeker niet meer aanraden...
Voor mij was de camera ook het belangrijkst en ben daarom overgestapt (van de P30) naar Sony (Xperia 1V). Reviewers hechten veel belang aan 'AI' en over-the-top processing maar ik vind de natuurgetrouwe output van de Sony juist top. De camera app met fysieke-camera-achtige interface en fysieke sluiterknop vind ik ideaal.
Ging denk ik over de Pura 70, niet zo zeer over de P30 pro.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Cheezus schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:50:
Ik heb hier nog een P30 over, en daar ga ik Android 14 op proberen te zetten. Of het gaat werken, geen idee, als het lukt heb ik een leuke telefoon voor navigatie op de motor. Lukt het niet? Heb ik mij iig kostelijk vermaakt en kan de telefoon definitief afgevoerd worden, hij is toch al niet meer verkoopbaar (gebrek aan updates, en gebruiksschade)

Maar qua laadsnelheid, camera en snappy-nes doet ie niet onder voor mijn Oppo Find X5 en een Pixel 8, en dat vind ik toch best een tegenvaller tov de veel jongere Oppo en de Pixel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

_Apache_ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Maar qua laadsnelheid, camera en snappy-nes doet ie niet onder voor mijn Oppo Find X5 en een Pixel 8, en dat vind ik toch best een tegenvaller tov de veel jongere Oppo en de Pixel. :X
Bij mij was het glas voor de lens wat bekrast, als de zon op de lens valt zijn de foto's niet meer bruikbaar. Nog getwijfeld of ik het glas zou vervangen maar mede door het gebrek aan updates was ik ook wel weer toe aan wat nieuws.
Qua fotokwaliteit is de Sony wel beter maar dat is vooral merkbaar bij de UWA en de telelens, het verschil met de hoofdcamera is inderdaad marginaal. 5 jaar technologische vooruitgang en een verdrievoudiging van de prijs zie je er niet aan af.. De P30 was wat dat betreft echt een top toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
_Apache_ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Ik heb hier nog een P30 over, en daar ga ik Android 14 op proberen te zetten. Of het gaat werken, geen idee, als het lukt heb ik een leuke telefoon voor navigatie op de motor. Lukt het niet? Heb ik mij iig kostelijk vermaakt en kan de telefoon definitief afgevoerd worden, hij is toch al niet meer verkoopbaar (gebrek aan updates, en gebruiksschade)

Hoe wil je dat doen? De bootloader is gelockt en er zijn geen custom roms voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 14:45
EDIT: na een paar keer opnieuw op te starten (niets meer!) heeft het probleem zichzelf spontaan opgelost. Ik begrijp er niet veel van maar eind goed al goed!!
Het vraagstuk in verband met de "clear data" blijft echter wel nog relevant!

Allen,
Ik gebruik na vijf jaar ook nog steeds met grote tevredenheid mijn Huawei p30 Pro als dagelijkse telefoon. oa de camera blijft geweldige foto's schieten en ik vrees dat veel nieuwe smartphones me op dat vlak kunnen ontgoochelen. Batterij werd zeg vernieuwd, zie verder.

Nu heb ik sinds vandaag een vreemd probleem, de vingerafdruk sensor is plots overal verdwenen.
Als ik kijk in de instellingen had ik vroeger vingerafdruk (onder beveiliging oid), maar deze optie is nu compleet verdwenen uit het menu!
Ik las ergens dat het gerelateerd kan zijn aan de developer settings want die is ook gewoon verdwenen.
Heeft iemand ervaring met dit probleem mbt de vingerafdruksensor?

Is dit mogelijk een hardwareprobleem want ik heb 3 weken geleden mijn scherm laten vervangen, was zo'n 180€ incl het werk ter info.
In het zogenaamde servicepack zat trouwens ook een nieuwe batterij! Is nu ook vernieuwd.

Nog een extra vraagje, ik dacht ik zal nog eens zoals in de good old times mijn cache partitie leegmaken via het bootmenu.
Echter daar vind ik alleen de optie "clear data". Weet iemand als je na op deze knop te klikken,je dan de vraag krijgt om een Factory reset te doen of een wipe te doen van de cache?
Ik heb wel geen zin om alles van mijn gegevens kwijt te zijn want ik weet niet eens of dit het probleem zou oplossen.

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door lowlow op 23-07-2024 23:19 ]

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires

Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?