Executor16 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:48:
Lastig kiezen tussen de S10+ en de P30 Pro voor mij. Iemand die ook nog twijfelt/twijfelde tussen deze twee devices en waarom?
Ik neig naar de Huawei voor de camera, iets betere accu en snelladen maar voor de rest spreekt de Samsung mij meer aan (scherm, software, 3,5mm jack en stereo speakers).
Heb nu de S9+ en ben tevreden over OneUI. Ik lees hier en daar nog wat minder positieve ervaringen over EMUI. Iemand deze overstap recentelijk gemaakt?
Ik sta ook voor die keuze... Ik gebruik nu de S10+, en heb vorig jaar een P20 Pro gebruikt.
Onderstaande zijn mijn persoonlijke bevindingen/verwachtingen gebaseerd op ervaringen met Samsung en Huawei telefoons.
Pro Samsung S10+:
- Waarschijnlijk beter scherm
- Betere AOD
- Iets verfijndere schil (kleine dingetjes zoals bv. instelbare trilmotor, Edge lighting)
- Waarschijnlijk betere bouwkwaliteit (afgaande op vorige topmodellen van Huawei)
- 3,5 mm hoofdtelefoonaansluiting
- Bixby-knop (eenvoudig te configureren met andere functies zoals geluid/DND aan/uit)
- Beter (stereo) geluid
- Dunner en lichter dan de P30 Pro
Pro P30 Pro:
- groter scherm bij gelijke afmetingen (zowel relatief als absoluut, die enorm dikke balk naast de camera cutout van de S10+ stoort me enorm, de S10+ heeft daardoor een kleiner bruikbaar scherm als bv. de Note 9 die ook een 6,4 inch scherm heeft)
- Betere batterij (zowel grootte als zuinigheid)
- Waarschijnlijk iets snellere/zuinigere processor vergeleken met de Exynos
- Betere camera's (ook de selfie-cam, want die van de S10+ zuigt echt bij slecht licht, veel slechter dan die van mijn vorige Note 9)
- Slimmere volumeregeling met de knopjes
- Iets voordeliger in de presale, met goodies
Uiteidelijk is het voor mij een afweging tussen een toestel met een veel betere camera en batterijduur tegenover een wellicht iets verfijnder en lichter toestel.