Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Waarschijnlijk hetzelfde glas als de P20 Pro en de Mate 20 Pro dus. Geen Gorilla Glass. Soort van Dragontrail gehard glas, maar dan 'merkloos'. Beetje jammer... hopelijk doorstaat de P30 Pro JerryRigEverything's buigtest wel, in tegenstelling tot de vorige Huawei topmodellen, maar ik vrees met grote vrees...dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:06:
@CLB Ja, het zou hetzelfde moeten zijn als de gorilla glas.

Ahh oke thnx!CLB schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:39:
[...]
Hmm never heard off, thanks!
[...]
Dat kan ja, net als bij de Mate 20 Pro bijvoorbeeld; 4x met 120fps / 8x met 240fps of 32x met 960fps
[...]
Duurder qua? Losse prijs is namelijk logischerwijs de P30 Pro de duurste van de drie.
Misschien bedoel je qua abonnementen? Dat komt gewoon door funding van Huawei / providers if so.
[Afbeelding: Foto gemaakt met Huawei P30 Pro - supermacro]
Jaa met hetzelfde abbo betaal ik voor de mate 20 pro € 729 & voor de p30 pro €649

Ik heb net gebeld naar de mediamarkt in Middelburg (Is voor mij het dichtste bij)
Maar ze konden mij niet vertellen of die in de winkel ligt als showmodel.. het is een halfuur rijden voor mij.. zou elke mediamarkt nu al een exemplaar hebben liggen om te bezichtigen ?
Tja maar hoe deze telefoons getest worden is onrealistisch, meerendeel heeft een screenprotector en hoesje.evdakker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:26:
[...]
Waarschijnlijk hetzelfde glas als de P20 Pro en de Mate 20 Pro dus. Geen Gorilla Glass. Soort van Dragontrail gehard glas, maar dan 'merkloos'. Beetje jammer... hopelijk doorstaat de P30 Pro JerryRigEverything's buigtest wel, in tegenstelling tot de vorige Huawei topmodellen, maar ik vrees met grote vrees...
€99, zitten (uiteraard) niet in de doos nee.vosmichael schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:28:
Hoe zit het met die freelace headphones , hoeveel kosten die
(van wat ik zie komen die niet erbij in doos of wel ?)
Like I said, Huawei/providers die daar geld tegenaan gooien.Johandewitte schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:28:
Jaa met hetzelfde abbo betaal ik voor de mate 20 pro € 729 & voor de p30 pro €649
[Voor 43% gewijzigd door CLB op 29-03-2019 12:20]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat klopt de providers lijken meer korting te geven op bepaalde types met abonnementen zag ik met uitzoeken:CLB schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:39:
[...]
Hmm never heard off, thanks!
[...]
Dat kan ja, net als bij de Mate 20 Pro bijvoorbeeld; 4x met 120fps / 8x met 240fps of 32x met 960fps
[...]
Duurder qua? Losse prijs is namelijk logischerwijs de P30 Pro de duurste van de drie.
Misschien bedoel je qua abonnementen? Dat komt gewoon door funding van Huawei / providers if so.
In de kolom Korting zie je dat bijvoorbeeld op een Oneplus er veel minder van de adviesprijs afgaat.
Nette deal via T-Mobile icm Sonos
Kom van een P smart (2018) af en daarvoor een P9 lite dus had wel weer eens zin in wat beters

¯\_(ツ)_/¯
Daarnaast.. Die kleuren zijn echt super mooi

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Heb ook echt nog 10 keer heen en weer geklikt tussen de kleuren.Yariva schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:39:
Na wat frustraties (hardware / software matig) met mijn Samsung A8 heb ik de P30 pro gekocht via Tele2. Ik ben benieuwd, met de Sonos + draadloos opladen station deal lijkt het mij geen slechte koop.
Daarnaast.. Die kleuren zijn echt super mooiIk ben benieuwd!
Heb echt altijd zwart maar durfde het uiteindelijk toch wel aan om voor die twilight te gaan.
Anders klap ik er alsnog wel een hoesje om heen

¯\_(ツ)_/¯
CLB schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:11:
Wel verkleind / gecomprimeerd, om zo te kunnen plaatsen:
[Afbeelding: Foto gemaakt met Huawei P30 Pro - breedbeeld]
[Afbeelding: Foto gemaakt met Huawei P30 Pro - normaal]
[Afbeelding: Foto gemaakt met Huawei P30 Pro - 5x zoom]
[Afbeelding: Foto gemaakt met Huawei P30 Pro - normaal vs levendige kleuren]
[Afbeelding: Foto gemaakt met Huawei P30 Pro - normaal vs 5x zoom vs 10x zoom]

Heeft de p30 pro nog wel zo een monochroom camera?
Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94
Nopediquan2001 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:59:
Ik heb nog geen zwart wit foto's gezien?
Heeft de p30 pro nog wel zo een monochroom camera?
Natuurlijk heb ik het toestel niet zo kunnen testen als de mannen van tweakers zelf maar ik had eerlijk gezegd een meer wow gevoel dan de s10+ die ik daarvoor in me handen had gehad. Ook al is het geen dual speaker opstelling mis ik dat ook niet (effe getest in de winkel).
Al met al een erg mooie toestel.
Toevoeging:
Iemand al inzicht of de P30 (non-Pro) nog steeds een duidelijk betere cam heeft dan de S10? Ik zit erg te dubben tussen de S10e en de P30 momenteel.
[Voor 22% gewijzigd door draakhoofd op 29-03-2019 16:10]
Volgens mij is een hoesje en een screen protector noodzakelijk zover ik gelezen heb. Maar welke case en protector doen geen afbreuk aan de look en feel van deze telefoon?
De p30 pro komt met een gratis siliconen hoesje in de box.Spurlie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:10:
Hoe is de krasbestendigheid van de achterkant en het scherm?
Volgens mij is een hoesje en een screen protector noodzakelijk zover ik gelezen heb. Maar welke case en protector doen geen afbreuk aan de look en feel van deze telefoon?
Ik zal eerst.die gebruiken:)
Welke winkel heb jij hem getest ?dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:21:
Heb vandaag de p30 pro getest in de winkel en man wat een toestel, ja het scherm is niet QHD maar dat zie je alleen pas als je oogbol het scherm bijna aanraakt.
Natuurlijk heb ik het toestel niet zo kunnen testen als de mannen van tweakers zelf maar ik had eerlijk gezegd een meer wow gevoel dan de s10+ die ik daarvoor in me handen had gehad. Ook al is het geen dual speaker opstelling mis ik dat ook niet (effe getest in de winkel).
Mediamarkt Middelburg en telefoonwinkels bij ons in Goes hebben ze hem pas 9 april zeiden ze tegen mij 😔
Bij de Mediamarkt in Breda, daar kon ik hem gewoon testen. Mij werd verteld dat hij eind volgende week leverbaar is (als je hem nu pre-ordert).Johandewitte schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:45:
[...]
Welke winkel heb jij hem getest ?
Mediamarkt Middelburg en telefoonwinkels bij ons in Goes hebben ze hem pas 9 april zeiden ze tegen mij 😔
net vernomen via t-mobile dat de leveringstijden zijn veranderd (weet dat hier een apart topic voor is maar toch)dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:48:
[...]
Bij de Mediamarkt in Breda, daar kon ik hem gewoon testen. Mij werd verteld dat hij eind volgende week leverbaar is (als je hem nu pre-ordert).
zwart = 5 april (dus gelijk gebleven)
aurora = 9 april geworden was 5 april
crystal = 9 april geworden was 5 april
Oranje = 5 mei geworden was 5 april
p.s. ik had een blauwe en heel blij dat hij op een vrijdag zou komen dat word nu dus een dinsdag waarop ik niet kan helaas

[Voor 10% gewijzigd door copywizard op 29-03-2019 15:53]
AMD Ryzen 5600X, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4
Zeker weten? Ik meende ergens op de website van Huawei gelezen te hebben dat het hoesje niet meegeleverd zou worden in west en oost europa. En als ik op de productpagina kijk van de p30 pro, dan staat daar niet expliciet dat er ook een hoesje zit in de doosSharule schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:14:
De p30 pro komt met een gratis siliconen hoesje in de box.
Ik zal eerst.die gebruiken:)

Humm juist op de s10+ vind ik de qhd echt een dikke meerwaarde (oudere modellen idem) tekst enzo is echt een stuk scherper en oogt gewoon strakker!dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:21:
Heb vandaag de p30 pro getest in de winkel en man wat een toestel, ja het scherm is niet QHD maar dat zie je alleen pas als je oogbol het scherm bijna aanraakt.
Juist dat en geen 3,5 jack. En ondertussen vanaf s6 edge plus elke keer het plus model gehad dus langzaam aan durf ik niet zo van Samsung af te stappen. Had ik daarvoor met HTC, maar goed die was vanaf de s6 zo goed als dood als high end telefoon maker.
pluspunten waarvoor we voor de P30 hebben gekozen zijn camera, prijs (met deze deal anders was hij te duur geweest), accuduur en de 3,5mm jack. ben erg benieuwd als ie binnen komt!
Nou ik merkte qua scherpte (s10+ en p30 pro) helemaal niks. Zoals ik al eerder zei, als je echt een paar millimeter verwijdert bent kun je het een beetje zien. Ik had vroeger ook altijd dat ik de hoogste resolutie moest hebben enzo.Practics schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:21:
[...]
Humm juist op de s10+ vind ik de qhd echt een dikke meerwaarde (oudere modellen idem) tekst enzo is echt een stuk scherper en oogt gewoon strakker!
Juist dat en geen 3,5 jack. En ondertussen vanaf s6 edge plus elke keer het plus model gehad dus langzaam aan durf ik niet zo van Samsung af te stappen. Had ik daarvoor met HTC, maar goed die was vanaf de s6 zo goed als dood als high end telefoon maker.
Eerlijk zie ik nu dat het gewoon onzin is, de mate 20 Pro heeft een hogere resolutie, ik hield hem naast elkaar met de p30 pro en de p30 pro scherm oogde zelfs beter.
Leek me een prima deal. Benieuwd naar m'n eerste Huawei ervaring.
Volgens mij nog niet veel.mavical schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:50:
Lees op sites dat medio september de mate 30 pro op de markt komt. Iemand enig idee wat de verschillen zouden kunnen zijn ? De moeite waard om tot dan te wachten ?
Maar tegen die tijd zou ik wachten op de P40, die komt dan ook al weer bijna uit

Alles wat nieuw is is vaak alleen maar prachtig en wordt maar al te gauw vanuit een roze bril bekeken.
We moeten niet vergeten dat het gewoon een gebruiksvoorwerp is wat gewoon zijn ding moet doen.
Dus nog even geduld hebben.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
En zo blijf je wachtenTR1969 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:58:
[...]
Volgens mij nog niet veel.
Maar tegen die tijd zou ik wachten op de P40, die komt dan ook al weer bijna uit

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Reviewers krijgen een case erbij, in de retailversie wordt de siliconen case nietMrHiddeV schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:56:
[...]
Zeker weten? Ik meende ergens op de website van Huawei gelezen te hebben dat het hoesje niet meegeleverd zou worden in west en oost europa. En als ik op de productpagina kijk van de p30 pro, dan staat daar niet expliciet dat er ook een hoesje zit in de doos
meegeleverd helaas.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Waarom doen ze dat.. die case gebruiken ze sowieso niet. Waarom zouden ze ook voor een gratis telefoon bedoeld om te reviewen..Steeffoon schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:25:
[...]
Reviewers krijgen een case erbij, in de retailversie wordt de siliconen case niet
meegeleverd helaas.
Op de website van Coolblue staat dat er wel een transparante hoes wordt meegeleverd (link).Steeffoon schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:25:
[...]
Reviewers krijgen een case erbij, in de retailversie wordt de siliconen case niet
meegeleverd helaas.
Nou, ik gebruik hem wel.Sharule schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:03:
[...]
Waarom doen ze dat.. die case gebruiken ze sowieso niet. Waarom zouden ze ook voor een gratis telefoon bedoeld om te reviewen..
Anders heeft ie een kort leven.
Review moet wel een real live experience zijn en niet bangig vanachter de keukentafel.
Dus gewoon gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn.
Hij maakt vast ook goede foto 's van etenAmadeus1966 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 08:38:
[...]
Nou, ik gebruik hem wel.
Anders heeft ie een kort leven.
Review moet wel een real live experience zijn en niet bangig vanachter de keukentafel.
Dus gewoon gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn.

Bijna alle telefoons zijn tegenwoordig erg glad. Lijkt wel alsof het een businessmodel is voor reparaties en vervanging.
Dit keer kreeg ik bij vodafone 250 euro korting, heb vervolgens 300 in eens afgetikt om onder de BRK registratiegrens te blijven en de Sonos kan ik eventueel verkopen. Dat scheelt natuurlijk flink met de losse verkoopprijs. Zijn providers de laatste jaren weer grote kortingen gaan geven, of heb ik het gewoon altijd gemist?
Gemist, ik heb 2 jaar geleden ook een S7 edge (toen 1 jaar oud) met best een grote korting kunnen krijgen, je moet er maar net tegen aanlopen.FrankoNL schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:28:
Even gedeeltelijk off-topic, maar het is onderdeel van mijn p30 bestelling: ik koop al een aantal jaren al mijn telefoons los, icm met sim-only omdat een aantal jaar geleden de kortingen dermate klein waren dat ik het niet interessant vond om een abbo af te sluiten.
Dit keer kreeg ik bij vodafone 250 euro korting, heb vervolgens 300 in eens afgetikt om onder de BRK registratiegrens te blijven en de Sonos kan ik eventueel verkopen. Dat scheelt natuurlijk flink met de losse verkoopprijs. Zijn providers de laatste jaren weer grote kortingen gaan geven, of heb ik het gewoon altijd gemist?
Dus gewoon 90 euro korting. Want de toestelprijs icm abo is 648 bij Vodafone.FrankoNL schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:28:
Even gedeeltelijk off-topic, maar het is onderdeel van mijn p30 bestelling: ik koop al een aantal jaren al mijn telefoons los, icm met sim-only omdat een aantal jaar geleden de kortingen dermate klein waren dat ik het niet interessant vond om een abbo af te sluiten.
Ik heb het niet helemaal goed uitgelegd denk ik.Sharule schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:27:
[...]
Dus gewoon 90 euro korting. Want de toestelprijs icm abo is 648 bij Vodafone.
Ik bedoelde: ik heb bij belsimpel het toestel besteld icm een vodafone abonnement. Daar is de telefoon 510 euro, dus ongeveer 250 minder dan los

Via tele 2 (op belsimpel) is er nog een betere aanbieding, alleen ik heb ook ziggo dus krijg dan gratis voetbal als ik bij vodafone blijf.
[Voor 15% gewijzigd door FrankoNL op 30-03-2019 12:37]
Yup ik heb die van Tele2 besteldFrankoNL schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:29:
[...]
Ik heb het niet helemaal goed uitgelegd denk ik.
Ik bedoelde: ik heb bij belsimpel het toestel besteld icm een vodafone abonnement. Daar is de telefoon 510 euro, dus ongeveer 250 minder dan los
Via tele 2 (op belsimpel) is er nog een betere aanbieding, alleen ik heb ook ziggo dus krijg dan gratis voetbal als ik bij vodafone blijf.

FrankoNL schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:29:
[...]
Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94
Bij tele2? Nee dat klopt, dat bieden zij niet aan. Op de website van Tele2 zelf kan het wel.diquan2001 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:13:
Ik heb ook even gekeken op belsimpel maar ik kon de optie om maandelijks opzegbaar te kiezen niet vinden.
[...]
[Huawei P30-serie] Levertijden & PrijzenSharule schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:27:
Prijzen bij Vodafone zijn net verhoogd! Van 648 icm abo naar 696 euro.
Beter hier plaatsen als het over prijzen gaat.
Maar dat is waarschijnlijk bij Vodafone zelf, reseler is goedkoper.
P30 Pro of de P30 (Tele2 belsimpel)?FrankoNL schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:29:
[...]
Ik heb de P30 pro besteld en ik wil graag voor in de auto een magnetische draadloze oplader met bijbehorende case. Die combi bestaat wel, of je kunt een speciaal plaatje in je gewone case stoppen. Dat laatste lijkt me niet ideaal. Liefst heb ik iets dat kant en klaar verwerkt is in het design.
Iemand enig idee?
Ik denk dat het indd handig is om daar een topic voor te maken. Maar wilde wel even snel reageren op jouw vraag. Kwam op Alieexpress meerdere autohouders tegen al, zoals deze:Molybdenum schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:54:
Wordt het niet tijd voor een accessoires topic?
Ik heb de P30 pro besteld en ik wil graag voor in de auto een magnetische draadloze oplader met bijbehorende case. Die combi bestaat wel, of je kunt een speciaal plaatje in je gewone case stoppen. Dat laatste lijkt me niet ideaal. Liefst heb ik iets dat kant en klaar verwerkt is in het design.
Iemand enig idee?
https://s.click.aliexpress.com/e/7mILIjUu3
Baseus heeft vaker goed spul tegen lage prijzen. Er zijn ook genoeg cases met een metalen ring erin verwerkt, of je koopt er eentje zelf om op je case te plakken:
https://s.click.aliexpress.com/e/PSwjYsISX
Daarnaast zou je natuurlijk ook een metalen plaatje kunnen kopen om op je case, of de binnenkant ervan te plakken. Ik heb echter hier en daar gelezen dat dit invloed kan hebben op de wireless charging:
https://www.reddit.com/r/...ger_work_if_i_have_metal/
Er is genoeg over te vinden op Google.. Het is iig de reden waarom ik liever een houder heb die de telefoon "grijpt" dan een magnetische. Wil niet telkens m'n hoesje hoeven wisselen..
Edit: De plaatsing van je plaatje is belangrijk en zou ervoor moeten zorgen dat het wel kan, durfde zelf echter het risico niet te lopen.
[Voor 4% gewijzigd door Zephrex op 30-03-2019 22:28]
Heb op het werk namelijk slecht bereik en dat is een oplossing, of ik ben gebonden aan een KPN netwerk (wat nog enigszins voldoende bereik heeft). Een collega heeft Vodafone en die kan zich met de WiFi functie op de iPhone heel goed behelpen.
Ik wou de OP aanpassen maar T-Mobile houd weer andere levertijden aan dan de andere providers, Bijna alle toestellen worden op 5 April geleverd behalve de Oranje kleur van de P30 Pro is een beetje vaag qua levertijd.copywizard schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:52:
[...]
net vernomen via t-mobile dat de leveringstijden zijn veranderd (weet dat hier een apart topic voor is maar toch)
zwart = 5 april (dus gelijk gebleven)
aurora = 9 april geworden was 5 april
crystal = 9 april geworden was 5 april
Oranje = 5 mei geworden was 5 april
p.s. ik had een blauwe en heel blij dat hij op een vrijdag zou komen dat word nu dus een dinsdag waarop ik niet kan helaas
Was mogelijk op de p20 pro, dus ik vermoed ook op de p30 pro.Spurlie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:44:
Is het overigens met de p30 pro ook mogelijk om via WiFi te bellen, net zoals een iPhone?
Heb op het werk namelijk slecht bereik en dat is een oplossing, of ik ben gebonden aan een KPN netwerk (wat nog enigszins voldoende bereik heeft). Een collega heeft Vodafone en die kan zich met de WiFi functie op de iPhone heel goed behelpen.
Op dit moment nog niet, de ondersteuning moet vanuit de provider komen. Dit komt er wel maar dit is er niet in 1 dagSpurlie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:44:
Is het overigens met de p30 pro ook mogelijk om via WiFi te bellen, net zoals een iPhone?

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.
It depends on the provider ,for Tmobile ,VDF and tele2,P30 series support vowifi immediately but for KPN it will support soon .Spurlie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:44:
"Half april" wordt er genoemd hier en daar...dutchnltweaker schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:46:behalve de Oranje kleur van de P30 Pro is een beetje vaag qua levertijd.
Persoonlijk ga ik toch eens kijken naar de P30, die vind ik toch wat chiller dan de Pro, maar ja wie ben ik

Ben benieuwd of dat zo is, ik ben nog aan het twijfelen tussen aurora blue en zwart.CLB schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:26:
[...]
"Half april" wordt er genoemd hier en daar...
Persoonlijk ga ik toch eens kijken naar de P30, die vind ik toch wat chiller dan de Pro, maar ja wie ben ik
Waarom verkies jij de P30 boven de Pro als ik vragen mag?

Toestel is iets kleiner en vind ik wat fijner in de hand liggen. Scherm is niet afgerond aan de zijkanten, dat voelt wat lekkerder aan en ziet er ook prima uit. Daarnaast vind ik een 3,5mm-aansluiting wel erg fijn, de Pro heeft die niet, maar wel weer infrarood. Leuk wel, maar dat ga ik 3x gebruiken, m'n oordopjes gebruik ik elke dag.dutchnltweaker schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:33:
Waarom verkies jij de P30 boven de Pro als ik vragen mag?
Dat ik dan niet 10x kan hybridzoomen, maar 5x vind ik wel prima, ook de ToF-sensor zal ik niet erg missen bij mijn gebruik en getest eerlijk gezegd. Snelladen kan nog steeds, maar wat trager, ook dat vind ik wel prima, draadloos laden gebruik ik toch niet. En dan komen we bij de prijs, die scheelt om en nabij €110,00 (in mijn specifieke geval met verlenging van abbo enzo). Voor dat geld koop ik liever een NM-geheugenkaartje + toffe case.
Zwart is zwart, doe eens gek en kies voor een mooie kleurstelling joh!

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
NeeAmaze86 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:52:
En zit er een notificatie led op de p30?

Duidelijk, ja hier voor mij is het verschil 70 euro is toestel kosten tussen de p30 en de pro.CLB schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:17:
[...]
Toestel is iets kleiner en vind ik wat fijner in de hand liggen. Scherm is niet afgerond aan de zijkanten, dat voelt wat lekkerder aan en ziet er ook prima uit. Daarnaast vind ik een 3,5mm-aansluiting wel erg fijn, de Pro heeft die niet, maar wel weer infrarood. Leuk wel, maar dat ga ik 3x gebruiken, m'n oordopjes gebruik ik elke dag.
Dat ik dan niet 10x kan hybridzoomen, maar 5x vind ik wel prima, ook de ToF-sensor zal ik niet erg missen bij mijn gebruik en getest eerlijk gezegd. Snelladen kan nog steeds, maar wat trager, ook dat vind ik wel prima, draadloos laden gebruik ik toch niet. En dan komen we bij de prijs, die scheelt om en nabij €110,00 (in mijn specifieke geval met verlenging van abbo enzo). Voor dat geld koop ik liever een NM-geheugenkaartje + toffe case.
Zwart is zwart, doe eens gek en kies voor een mooie kleurstelling joh!Doubts
Tja de reden dat ik qua kleur twijfel is omdat er een hoesje om heen gaat (spigen) en niks van zie.
Had al zo'n vermoede,jammer. Erg weinig reviews over de p30 op youtube,bijna alles gaat over de pro versie.
Staat in dit topic:Amaze86 schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:56:
[...]
Had al zo'n vermoede,jammer. Erg weinig reviews over de p30 op youtube,bijna alles gaat over de pro versie.
Dus straks licht er een paar ledjes op als er iets binnenkomtIk was zojuist bij de MM Rotterdam. De verkoopster/vertegenwoordigster van Huawei zei dat er begin april een app van Huawei uitkomt waarbij een soort "on screen notification led" functie wordt toegevoegd.

[Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-04-2019 21:13]
Het is echt ongelofelijk! Ik kan niet wachten tot hij binnen is.B-Art schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:24:
Mooie demonstratie van nightmode:
YouTube: The Huawei P30 Pro camera can see in the Dark.
Nog een voorbeeld voor low light photography:
YouTube: The Huawei P30 Pro Is The Low Light Camera King And It’s Not Close
YouTube: huawei p30pro lowlight and milkyway shot

Coolblue zegt nog steeds 5 april.
En wat betreft camera kwaliteit, ga je er gaat niet mee op achteruit? Je gaat de OIS missen die de Pro wel heeft. Of is de DIS goed genoeg?CLB schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:17:
[...]
Toestel is iets kleiner en vind ik wat fijner in de hand liggen. Scherm is niet afgerond aan de zijkanten, dat voelt wat lekkerder aan en ziet er ook prima uit. Daarnaast vind ik een 3,5mm-aansluiting wel erg fijn, de Pro heeft die niet, maar wel weer infrarood. Leuk wel, maar dat ga ik 3x gebruiken, m'n oordopjes gebruik ik elke dag.
Zwart is zwart, doe eens gek en kies voor een mooie kleurstelling joh!Doubts
Mijn vrouw en ik zitten er ook naar te kijken en dit zijn zo onze vraagstukken.
Vanmiddag nog wat filmpjes gemaakt met de P30 en het evenaart OIS in mijn OnePlus 6, dus voor mij prima.Koen87 schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:21:
Je gaat de OIS missen die de Pro wel heeft. Of is de DIS goed genoeg?
De mate 20 pro en de P20 Pro hebben gewoon gorilla Glass. De P30 pro heeft dan ook een grote kans dat daar ook gorilla glass in zit. Zou wel een afknapper zijn....evdakker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:26:
[...]
Waarschijnlijk hetzelfde glas als de P20 Pro en de Mate 20 Pro dus. Geen Gorilla Glass. Soort van Dragontrail gehard glas, maar dan 'merkloos'. Beetje jammer... hopelijk doorstaat de P30 Pro JerryRigEverything's buigtest wel, in tegenstelling tot de vorige Huawei topmodellen, maar ik vrees met grote vrees...
https://www.corning.com/g...s/smartphones/huawei.html
Hier zie ik alleen de mate 20 pro en geen p20 serie.wjnieuw schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 06:36:
[...]
De mate 20 pro en de P20 Pro hebben gewoon gorilla Glass. De P30 pro heeft dan ook een grote kans dat daar ook gorilla glass in zit. Zou wel een afknapper zijn....
https://www.corning.com/g...s/smartphones/huawei.html
Ik heb dit zelf aan Huawei gevraagd, die geeft aan dat er geen gorrila glas in zit.
Kunnen jullie hier jezelf in vinden?
De Mate 20 Pro en de P20 Pro hebben GG (zie onder), als de P30 pro dit niet heeft is dit voor mij een reden om de pre-order te annuleren. Huawei zal er niet om liegen.dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:54:
[...]
Hier zie ik alleen de mate 20 pro en geen p20 serie.
Ik heb dit zelf aan Huawei gevraagd, die geeft aan dat er geen gorrila glas in zit.
https://www.corning.com/g...s/huawei/mate-20-pro.html
https://www.corning.com/g...hones/huawei/p20-pro.html
In de shop ook met de camera en video met zoom gespeelt. Dit viel me niet op. Raar..dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:56:
@CLB @Amadeus1966 https://mobile.twitter.co.../1112690725840453633?s=19
Mij ook niet, dit is ook de enige review die er over praat.Sharule schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:34:
[...]
In de shop ook met de camera en video met zoom gespeelt. Dit viel me niet op. Raar..
Volgens mij heb ik iemand anders in een YouTube review hier ook over gehoord. Maar als ik het goed zie zit je ook met een andere lens te filmen (de 5x), beetje logisch dat je daar geen stabilisatie hebt. Dat heeft geen enkele phone ingezoomd toch?dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:58:
[...]
Mij ook niet, dit is ook de enige review die er over praat.
Gisteren wat gefilmd met de P30 en wat zoomen, viel me niet op. Zal het nog even dubbelcheckendutchnltweaker schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:56:

Ik heb meestal een hoesje om mijn telefoon en een screenprotector. Er zijn ook veel andere leveranciers die goed krasbestendig glas kunnen maken. Wel wacht ik met spanning de eerste scratch en droptests af.wjnieuw schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:07:
[...]
De Mate 20 Pro en de P20 Pro hebben GG (zie onder), als de P30 pro dit niet heeft is dit voor mij een reden om de pre-order te annuleren. Huawei zal er niet om liegen.
https://www.corning.com/g...s/huawei/mate-20-pro.html
https://www.corning.com/g...hones/huawei/p20-pro.html
De nokia 8.1 heeft bijvoorbeeld ook geen gorilla glas en doet het ook redelijk in droptests. Er zijn best nog wat andere bedrijven dit goed glas leveren : https://www.gsmarena.com/...illa_glass-news-34894.php.
Ik vind het jammer dat niet duidelijk is welk type glas er gebruikt wordt.
Als ik verder zoek vind ik dit ovezicht : https://mobilityarena.com...orilla-glass-competitors/
Ik vermoed dat het Xensation glas van Scott kan zijn gezien de post van Dutchnltweaker over dat het Aluminosilicate glas is : dutchnltweaker in "[Huawei P30-serie] Ervaringen & Discussie"
[Voor 13% gewijzigd door _Tinus_ op 02-04-2019 09:47]
Nee, ik herken dit ook niet.Sharule schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:34:
[...]
In de shop ook met de camera en video met zoom gespeelt. Dit viel me niet op. Raar..
Weet wel als je met zoom werkt dat iedere beweging resulteert in een bewogen of schokkerig beeld.
Maar dat wat daar in die video getoond word heb ik iig niet.
Schokkerige opnames met maximale zoom hou je wel iets maar niet zoals dat.
[Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 02-04-2019 09:44]
Denk dat die gast t koud heeft ofzo.dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:56:
@CLB @Amadeus1966 https://mobile.twitter.co.../1112690725840453633?s=19
filmen met 5x zoom is prima stabiel te houden. Ook zonder steun, gimbal, tripod of wat dan ook.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Wat HellStorm666 zegt, ik ervaar het ook niet zo.CLB schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:23:
Gisteren wat gefilmd met de P30 en wat zoomen, viel me niet op. Zal het nog even dubbelchecken
Zojuist ff snel gemaakt.
[Voor 153% gewijzigd door HellStorm666 op 02-04-2019 10:19. Reden: video er in]
Scientia Potentia Est
Scientia Potentia Est
Had ik niet verwacht, gezien de geekbench scores. Dat dan de P30 toch zoveel sneller laadt. Alleen jammer dat de soc weer geen 4K60 ondersteunt, je zou verwachten als het zo gefocust is op de camera dat ze zoiets dan ook mogelijk maken.
Add me op Stadia: Gloogle
Maakt toch duidelijk hoe de exynos op 8nm chip onderpresteerd tov de Snapdragon 7nm.Pukson schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:43:
YouTube: Huawei P30 Pro vs Samsung Galaxy S10 Plus - Speed Test!
Had ik niet verwacht, gezien de geekbench scores. Dat dan de P30 toch zoveel sneller laadt. Alleen jammer dat de soc weer geen 4K60 ondersteunt, je zou verwachten als het zo gefocust is op de camera dat ze zoiets dan ook mogelijk maken.
Ik heb hem er wel bij.Sharule schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:26:
Voor diegene die hem al binnen hebben. Zit die doorzichtige hoesje er nou wel of niet bij?
Ik zou zeggen: check de verschillen. Beiden zijn goed, P30 Pro kan meer. 🙂Tomski1986 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:43:
Waarom neemt iedereen de P30 Pro? Is de P30 niet goed genoeg of..?
Ik wil simpelweg de beste camera en accu duurTomski1986 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:43:
Waarom neemt iedereen de P30 Pro? Is de P30 niet goed genoeg of..?

Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires
Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?