Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35

Cheezus

Luiaard

Tandenstoker is ook een veiliger optie. Perslucht is ook niet ideaal (stof verder het toestel in blazen, vocht/olie wat mee kan komen als je een compressor gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
Een kleine tie wrap kan soms ook goed werken, want die is plat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat betreft de meldingen over de Google-app, dat heeft te maken met de engine van antivirus-software Avast.

Huawei laat onderstaande weten om het te verhelpen (en Avast komt later met een statement):
Check: https://consumer.huawei.com/en/support/hotline/ of volg:
1). Choose Settings > Apps > Apps > Optimizer > Storage > Clear Cache & Clear Data.
2). Open the Optimizer app, click Settings in the upper right corner, and select Wi-Fi and mobile data for Antivirus software update. Then, Update Complete will be displayed.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 12:45

Mr-D.

interpunctie? no hero here

De mijne is gestopt met draadloos laden.

HuaweiP30pro.

klinkt dit bekend?

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 15-09 22:23
CLB schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:23:
Wat betreft de meldingen over de Google-app, dat heeft te maken met de engine van antivirus-software Avast.

Huawei laat onderstaande weten om het te verhelpen (en Avast komt later met een statement):
1). Choose Settings > Apps > Apps > Optimizer > Storage > Clear Cache & Clear Data.
2). Open the Optimizer app, click Settings in the upper right corner, and select Wi-Fi and mobile data for Antivirus software update. Then, Update Complete will be displayed.
Bedankt voor het delen, problem solved! 👍

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:03
CLB schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:23:

Bedankt voor het delen, problem solved! 👍
Yes hier ook!

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Na een slordige vijftal jaren met dit toestel te hebben rondgelopen is het moment aangebroken om hem ten ruste te leggen.
Accu moest al eerder vervangen worden, maar telkens het... het kan nog wel gevoel speelde steeds weer op. Dus werd het vervangen maar vooruit geschoven.
Tot afgelopen vrijdag. Ineens geen geluid meer. Wat ik ook deed er kwam geen lawaai meer uit het magisch doosje. Een harde reset en fabrieksinstellingen boden geen oplossing.... En het eea te laten repareren, tja een 150 euro voor iets wat technisch is afgeschreven door gebrek aan updates....
Dus uiteindelijk besloten om mijn horizon te verbreden en op zoek naar iets anders.... Wat of welke, nog geen flauw idee.
Ik denk dat dit toestel wel de laatste der mohikanen van de happy few van Parijs is.
Aan alles komt een eind, ook aan deze reis.
Rust zacht trouwe maker en bedankt voor de bewezen diensten..... zal je missen. 😥

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:13
Ik gebruik mijn p30 pro vanuit Parijs ook nog steeds. Nog steeds meer dan een dag met de batterij. Maar ik heb wel al zelf de batterij en moederbord daughterboard en usb port eens vervangen (kostte me 30 euro via ali).
Maar het niet meer uptodate zijn van de software baart me ook wel wat zorgen.

[ Voor 5% gewijzigd door schoene op 27-05-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:27

_Apache_

For life.

schoene schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:06:
Ik gebruik mijn p30 pro vanuit Parijs ook nog steeds. Nog steeds meer dan een dag met de batterij. Maar ik heb wel al zelf de batterij en moederbord daughterboard en usb port eens vervangen (kostte me 30 euro via ali).
Maar het niet meer uptodate zijn van de software baart me ook wel wat zorgen.
Ik krijg zelfs een mail van slack dat de app dicht gaat omdat de P30 al een tijdje geen updates meer krijgt.
Inmiddels wel vervangen met een jongere Oppo. Maar wil wel nog proberen om hier een jonge Android op te zetten op de P30, maar nog niet aan te gekomen.

Want qua snelladen, camera en accuduur is de P30 toch nog steeds errrrgg sterk.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 27-05-2024 14:30 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ja, ik heb zelfs nog steeds een Huawei P20pro! Uit veiligheid overweeg ik deze super phone te vervangen door waarschijnlijk een Xiaomi Redmi Note, maar eigenlijk functioneert de P20pro nog perfect! Batterij gaat gewoon 2 dagen mee, camera is nog minstens high-midrange vergeleken met de huidige phones. Ik heb wel Avira Security op de achtergrond draaien, maar ik betwijfel of dat net zo veilig is als een veiligheidsupdate.
Maar ik ben echt verknocht aan m'n Huawei en de telefoon kan opzich nog makkelijk een jaartje mee, Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Zelfde hier, ook met de P30 pro. Nog steeds geweldig apparaat. Prachtige foto's en batterijduur nog steeds minimaal 1 dag.

Wel aan het overwegen om na 5 jaar eens te upgraden. Pura 70 Ultra? Blijft lastig...

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 21:56
_Apache_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Ik krijg zelfs een mail van slack dat de app dicht gaat omdat de P30 al een tijdje geen updates meer krijgt.
Inmiddels wel vervangen met een jongere Oppo.
App gaat niet dicht omdat de p30 geen ondersteuning meer krijgt, maar omdat Android 10 niet meer ondersteunt gaat worden door slack en p30 serie heeft niet meer iets nieuwers gekregen, al waren er genoeg beloftes van huawei over hun eigen os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Master FX schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:21:
Zelfde hier, ook met de P30 pro. Nog steeds geweldig apparaat. Prachtige foto's en batterijduur nog steeds minimaal 1 dag.

Wel aan het overwegen om na 5 jaar eens te upgraden. Pura 70 Ultra? Blijft lastig...
Als ik upgrade wordt het helaas geen Huawei meer. Ik vind het veel te lastig zonder de google apps. Ik denk eerder aan een Xiaomi 13T of een Redmi Note Pro. Zeker de Redmi een klasse minder dan de 20pro of 30pro, maar voor mij snel genoeg en deze schijnt ook een behoorlijke camera te hebben. Voor mij een belangrijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Als de Huawei Pura 70 Ultra in een Global versie in de EU gereleased wordt, aan welke termijn moet ik dan ongeveer (grove schatting) denken? Nog voor de zomer? Voor eind vh jaar? Iemand dicht op alle nieuwtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Hij is sinds vandaag weer te bestellen.
https://consumer.huawei.com/nl/phones/pura70-ultra/buy/

Was even uitgesteld. Je krijgt er nu een ook nog wat extra's bij:
  • Exclusieve kortingscode voor gratis WATCH GT 3
  • Met gratis HUAWEI FreeBuds Pro 3 & Magnetic Case

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 12:45

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Heb heel lang getwijfeld en kreeg vandaag ook een mail dat hij te bestellen was.

Maar ik ga hem toch maar niet aanschaffen, voor die prijs is het gewoon een slechte telefoon met verouderde hardware, camera is goed maar de oneplus 12 en de S24 ultra zijn op een paar punten wat beter.
Heb div reviews gelezen en die zijn toch wisselend, trage camera terwijl het speerpunt juist de snelheid moet zijn.

Al met al te veel punten waardoor ik hem toch niet ga nemen.

Denk toch dat ik voor de one plus of S24 ultra ga.

Ga mijn P30pro wel missen gok ik zo.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mr-D. schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:08:
Heb heel lang getwijfeld en kreeg vandaag ook een mail dat hij te bestellen was.

Maar ik ga hem toch maar niet aanschaffen, voor die prijs is het gewoon een slechte telefoon met verouderde hardware, camera is goed maar de oneplus 12 en de S24 ultra zijn op een paar punten wat beter.
Heb div reviews gelezen en die zijn toch wisselend, trage camera terwijl het speerpunt juist de snelheid moet zijn.

Al met al te veel punten waardoor ik hem toch niet ga nemen.

Denk toch dat ik voor de one plus of S24 ultra ga.

Ga mijn P30pro wel missen gok ik zo.
De prijs is gewoon veel te duur voor het product wat je koopt, na de sancties was de enige huawei de p40 serie in mijn ogen nog wel een goede koop, maar nu zou ik niet meer aan een huawei beginnen. Zeker niet met hun "eigen" os, dat emui 14 als laatste versie draagt internationaal met Android 12.

Uit eigen ervaring was de stap van p30 pro naar Galaxy s23 ultra wel even wennen (gaf helaas de geest), maar dat went zo weer en in dagelijks gebruik toch een pak sneller + een duidelijk update beleidt is gewoon erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Heeft iemand toevallig al wat eigen ervaringen of ergens een mooie, uitgebreide review gezien?

[ Voor 65% gewijzigd door GustavSan op 10-06-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Je komt 'deze' weer tegen.. de P30? Die zou ik 5 jaar na release zeker niet meer aanraden...
Voor mij was de camera ook het belangrijkst en ben daarom overgestapt (van de P30) naar Sony (Xperia 1V). Reviewers hechten veel belang aan 'AI' en over-the-top processing maar ik vind de natuurgetrouwe output van de Sony juist top. De camera app met fysieke-camera-achtige interface en fysieke sluiterknop vind ik ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
EMUI is gewoon de schil die Huawei over Android heen gooide en nog steeds gooit bij de internationale versie van de Pura 70. De launcher zogezegd en ook past het het instellingen menu en je notificatie tray/instellingen pulldown aan.

Ik heb wel een paar reviews gelezen en bekeken over de Pura 70. Camera is echt wel weer top, maar de overige hardware is helaas niet meer high end en Android is blijven steken op 12 volgens mij.

En dan blijft nog het issue van GMS natuurlijk. Ook daar zijn wel workarounds voor, maar daar heb ik nog geen Nederlandse ervaringen van gezien. Ik ga het toch maar niet meer doen. Als mijn P30 echt op is, dan wordt het toch weer een Galaxy S of een andere high-end van een ander merk. Eeuwig zonde, dat wel.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Cheezus schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:50:
Je komt 'deze' weer tegen.. de P30? Die zou ik 5 jaar na release zeker niet meer aanraden...
Voor mij was de camera ook het belangrijkst en ben daarom overgestapt (van de P30) naar Sony (Xperia 1V). Reviewers hechten veel belang aan 'AI' en over-the-top processing maar ik vind de natuurgetrouwe output van de Sony juist top. De camera app met fysieke-camera-achtige interface en fysieke sluiterknop vind ik ideaal.
Ging denk ik over de Pura 70, niet zo zeer over de P30 pro.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:27

_Apache_

For life.

Cheezus schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:50:
Ik heb hier nog een P30 over, en daar ga ik Android 14 op proberen te zetten. Of het gaat werken, geen idee, als het lukt heb ik een leuke telefoon voor navigatie op de motor. Lukt het niet? Heb ik mij iig kostelijk vermaakt en kan de telefoon definitief afgevoerd worden, hij is toch al niet meer verkoopbaar (gebrek aan updates, en gebruiksschade)

Maar qua laadsnelheid, camera en snappy-nes doet ie niet onder voor mijn Oppo Find X5 en een Pixel 8, en dat vind ik toch best een tegenvaller tov de veel jongere Oppo en de Pixel. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

_Apache_ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Maar qua laadsnelheid, camera en snappy-nes doet ie niet onder voor mijn Oppo Find X5 en een Pixel 8, en dat vind ik toch best een tegenvaller tov de veel jongere Oppo en de Pixel. :X
Bij mij was het glas voor de lens wat bekrast, als de zon op de lens valt zijn de foto's niet meer bruikbaar. Nog getwijfeld of ik het glas zou vervangen maar mede door het gebrek aan updates was ik ook wel weer toe aan wat nieuws.
Qua fotokwaliteit is de Sony wel beter maar dat is vooral merkbaar bij de UWA en de telelens, het verschil met de hoofdcamera is inderdaad marginaal. 5 jaar technologische vooruitgang en een verdrievoudiging van de prijs zie je er niet aan af.. De P30 was wat dat betreft echt een top toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
_Apache_ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Ik heb hier nog een P30 over, en daar ga ik Android 14 op proberen te zetten. Of het gaat werken, geen idee, als het lukt heb ik een leuke telefoon voor navigatie op de motor. Lukt het niet? Heb ik mij iig kostelijk vermaakt en kan de telefoon definitief afgevoerd worden, hij is toch al niet meer verkoopbaar (gebrek aan updates, en gebruiksschade)

Hoe wil je dat doen? De bootloader is gelockt en er zijn geen custom roms voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 07:30
EDIT: na een paar keer opnieuw op te starten (niets meer!) heeft het probleem zichzelf spontaan opgelost. Ik begrijp er niet veel van maar eind goed al goed!!
Het vraagstuk in verband met de "clear data" blijft echter wel nog relevant!

Allen,
Ik gebruik na vijf jaar ook nog steeds met grote tevredenheid mijn Huawei p30 Pro als dagelijkse telefoon. oa de camera blijft geweldige foto's schieten en ik vrees dat veel nieuwe smartphones me op dat vlak kunnen ontgoochelen. Batterij werd zeg vernieuwd, zie verder.

Nu heb ik sinds vandaag een vreemd probleem, de vingerafdruk sensor is plots overal verdwenen.
Als ik kijk in de instellingen had ik vroeger vingerafdruk (onder beveiliging oid), maar deze optie is nu compleet verdwenen uit het menu!
Ik las ergens dat het gerelateerd kan zijn aan de developer settings want die is ook gewoon verdwenen.
Heeft iemand ervaring met dit probleem mbt de vingerafdruksensor?

Is dit mogelijk een hardwareprobleem want ik heb 3 weken geleden mijn scherm laten vervangen, was zo'n 180€ incl het werk ter info.
In het zogenaamde servicepack zat trouwens ook een nieuwe batterij! Is nu ook vernieuwd.

Nog een extra vraagje, ik dacht ik zal nog eens zoals in de good old times mijn cache partitie leegmaken via het bootmenu.
Echter daar vind ik alleen de optie "clear data". Weet iemand als je na op deze knop te klikken,je dan de vraag krijgt om een Factory reset te doen of een wipe te doen van de cache?
Ik heb wel geen zin om alles van mijn gegevens kwijt te zijn want ik weet niet eens of dit het probleem zou oplossen.

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door lowlow op 23-07-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57
Mijn p30 pro heeft de geest gegeven. Ineens is het scherm groen aan het flikkeren en niet tot nauwelijks meer afleesbaar. Het always on scherm is nog afleesbaar maar zodra ie unlocked kun je er niet zoveel meer van maken.
Op goed geluk wat codes kunnen invoeren.

Ik denk dat de Google pixel pro 9 nu het dichtst bijkomt als een vervanger.
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires

Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?