Acties:
  • +1Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 20:33
Krijg net onderstaande nieuwsbericht via WhatsApp.

En zoals is te lezen ziet het er niet goed uit voor Huawei en vooral gebruikers van Huawei.

https://www.androidauthor...to-google-android-987873/

Ben als Huawei gebruiker dan ook benieuwd wat hier van waar is nu.

[Voor 5% gewijzigd door beezjeh op 19-05-2019 21:42]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04
Volgens het Reuters artikel waar je bron naar verwijst behoud Huawei toegang tot bestaande Android versies maar komen er geen update mogelijkheden meer. Ook toegang tot de Google diensten kunnen stoppen.

Overigens is Alphabet/Google zelf dus ook aan het bestuderen wat de impact kan zijn.

Wederom benieuwd naar bewijs achter dit besluit. Als Huawei zich ergens schuldig aan maakt: prima, maar als dat een kwestie wordt van Trump op z’n woord geloven.. I don’t buy it.

[Voor 24% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-05-2019 21:48]

My prediction: we'll evolve into a digital form.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Brightside
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
Dit is heel groot nieuws. Geen Huawei kopen is dus het advies. Jammer, want de hardware is erg goed.

[Voor 5% gewijzigd door Mr Brightside op 19-05-2019 21:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:36
Wow, ik las inderdaad van de ban maar dit wist ik nog niet. Tja, dat is het gevaar van afhankelijk zijn van Google. De gehele smartphonedivisie van Huawei is op dit moment nagenoeg niks meer waard.

[Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 19-05-2019 21:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:06
Lekker dan. Dacht dat dat gedoe rondom Huawei alleen de infrastructuur betrof. Zoals 5G.
Telefoons zouden wel goed moeten zijn, zit eigenlijk niet te wachten op dat mijn telefoon nu al geen kans meer heeft op updates van Android. :{

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-05 20:42
What the hell? Ik heb net een Huawei gekocht?
Wat gaat dit geven, ik heb er geen flauw idee van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Brightside
Tomski1986 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:01:
What the hell? Ik heb net een Huawei gekocht?
Wat gaat dit geven, ik heb er geen flauw idee van.
Geen toekomstige software updates is waarschijnlijk :F

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Voor iedereen buiten China is dit geen goed nieuws. Dit betekend geen software updates en geen Google Play Store. In China wordt sowieso al geen Play Store gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Brightside
Stefan22 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:17:
Voor iedereen buiten China is dit geen goed nieuws. Dit betekend geen software updates en geen Google Play Store. In China wordt sowieso al geen Play Store gebruikt.
Klopt, dus bye bye Huawei qua succes in Europa.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:32
Zo hee, ik heb geen Huawei, maar dit heb ik niet zien aankomen...

Canon, Apple & Samsung spul

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Brightside
Je zal maar net een kleine €1000 hebben uitgegeven aan een Huawei. Heel erg dit. Geen updates meer, niks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56
@nadroJ Tja ik juist overgestapt op Huawei en ben juist te spreken. Dit had niemand meer zien aankomen.

@Mr Brightside Ik weet het nog net zo niet, heel veel is met elkaar gemoeid. Het lijkt me stug dat nu opeens alles gestopt wordt. We zullen het morgen wel horen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:41

Gynnad

* * *

Dit is gigantisch nieuws, vraag mij af of Google dit zomaar kan doen om geen security updates meer te geven op de bestaande devices, dat ze Android voor nieuwe devices tegen gaan houden dat kan ik me nog wel voorstellen, maar volledige support ineens wel is wel heel drastisch..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Brightside
Gynnad schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:34:
Dit is gigantisch nieuws, vraag mij af of Google dit zomaar kan doen om geen security updates meer te geven op de bestaande devices, dat ze Android voor nieuwe devices tegen gaan houden dat kan ik me nog wel voorstellen, maar volledige support ineens wel is wel heel drastisch..
Dit is echt HET tech nieuws van dit jaar ja. Het opkomende grote Huawei opeens niks meer van software updates. Bi-zar :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
Betekend dit nu ook dat Huawei nu moet gaan werken aan een eigen OS voor hun telefoons? Het is daarin wel 1 van de weinige bedrijven die dit voor elkaar kan krijgen maar het zal toch wel een hele tijd gaan duren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05 18:22

bille

Don't call me Buff

Natuurlijk, zoals andere grote tech giganten ook al hebben laten zien; product is van hen dus zij bepalen wie er gebruik van mag maken.

Ik vraag me af in hoeverre dit iets te maken heeft met de handelsspanning tussen US en China. Zou natuurlijk zo maar kunnen dat Trump dit samen met Google aanvliegt.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 23:08
ik hoop dat dit het begin is van een nieuw o/s en misschien zelfs meerdere, hoe minder afhankelijk van google hoe beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
sj0nsj44k schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:41:
Betekend dit nu ook dat Huawei nu moet gaan werken aan een eigen OS voor hun telefoons? Het is daarin wel 1 van de weinige bedrijven die dit voor elkaar kan krijgen maar het zal toch wel een hele tijd gaan duren.
Volgens mij heb ik paar maanden terug gelezen dat ze dat al hebben voor dit soort gevallen. Ze mogen ook gewoon de open source versie van Android gebruiken (ik denk alleen niet de naam Android gebruiken bij marketing). Je moet echter wel een eigen Store erbij bouwen nu.

Voor bestaande toestellen zijn custom roms geen optie overigens, aangezien Huawei bootloader unlock heeft gestopt.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hier heeft Trump misschien weleens een enorm probleem voor Google gecreëerd..

De Chinese markt is groter dan de Europese en Amerikaanse markt bij elkaar.

Het lukt de Chinezen echt wel als ze samen spannen om met een OS te komen dat verglijkbaar is met dat van Android en allicht waarbij de APK's gewoon werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:23
Het ging toch niet alleen maar omdat het een Chinees merk is? Want dan zou OnePlus en Oppo ook in gevaar zijn.
Ik dacht dat er meerdere malen backdoors gevonden zouden zijn naar de overheid?

Heb niet alles gevolgd, want het interesseerde me tot op heden niet echt.

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ze zullen wel moeten. Dat is het gevolg van de Black list van de US. Doe je handel daarmee zullen ze zware juridische gevolgen hebben.

Dit is wel balen, type dit vanaf een P20 namelijk.

Trouwens als je Huawei dus toegang geeft aan info/tools hoe de lekken van Android te dichten weet je ook dat de Chinese geheime dienst meeleest.
Zie hier ook waarschijnlijk waarom ze niet meer in de loop mogen worden gehouden over security updates.

[Voor 18% gewijzigd door Barrycade op 19-05-2019 22:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
Vaniska schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:56:
Het ging toch niet alleen maar omdat het een Chinees merk is? Want dan zou OnePlus en Oppo ook in gevaar zijn.

Tot nu toe hoor ik alleen maar negatieve berichten rondom Huawei, Xiaomi en alle Oppo telefoons blijven buiten schot. Ik heb op het moment een OP3 en wil graag upgraden naar een nieuwe Oneplus telefoon dus ik hoop dat daar niks mee gebeurt.
Huawei kwam natuurlijk met veel meer twijfelachtige zaken in het nieuws de laatste tijd vooral met hun 5g technologie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dutchnltweaker

Tot op heden geen bewijs.. meer geroep dan dat er aangetoond is dat het er is. Andere amerikaanse bedrijven (zal geen namen noemen) zijn er op betrapt met bewijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:15
Heeft dit te maken met het decreet dat Trump heeft ondertekent? Of had dat alleen maar te maken met de integratie van 5G.

Wel jammer overigens vind de P20 Pro een erg fijn toestel. Zeker aangezien Huawei de bootloader geblokkeerd heeft kunnen custom roms er ook niks mee.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online

Klopt, dat werd op een gegeven moment wel gezegd. Als het wel gaat om het feit dat het een Chinees merk is, dan loopt zelfs Motorola (van Lenovo) gevaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:06
Mijn gedachte.. Als dit Huawei overkomt, lijkt me geen enkele Chinese telefoon (of onderdeel) meer veilig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-06 15:19
Vraag me af wat er dan gaat gebeuren met de mensen die net een nieuwe Huawei hebben gekocht (P30/P30 Pro).

Zou me verbazen als alles plots geblokkeerd wordt :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaniska
Prosac schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:10:
Mijn gedachte.. Als dit Huawei overkomt, lijkt me geen enkele Chinese telefoon (of onderdeel) meer veilig.
Ben inderdaad ook benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor andere merken. Lijkt me niet dat Google zo veel merken de rug gaat keren, toch? Ben wel benieuwd naar dit hele gebeuren. Maar is dit überhaupt al officieel bevestigd door zowel Google als Huawei?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Prosac schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:10:
Het lijkt me sterk dat Google ineens deze dingen ook bij Motorola, BBK en Xiaomi gaat doen zonder aanleiding. Huawei werkt toch ook mee voor 5G en is een veel groter bedrijf op gebied van telecom dan een Lenovo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vaniska schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:12:
[...]

Ben inderdaad ook benieuwd of dit gevolgen gaat hebben voor andere merken. Lijkt me niet dat Google zo veel merken de rug gaat keren, toch? Ben wel benieuwd naar dit hele gebeuren. Maar is dit überhaupt al officieel bevestigd door zowel Google als Huawei?
Nope alleen 1 anonieme bron heeft dit gemeld aan Reuters en thats it..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 11:34
Ik hoor net van mensen dat niet alleen Huawei geblokkeerd wordt maar alle Chinese telefoons? Dat betekend dat de Oneplus 7 Pro ook binnenkort een waardeloos stuk metaal is geworden? Dus alle chineese telefoons worden een voor een geblokkeerd van Google?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
kevinkrs schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:16:
Ik hoor net van mensen dat niet alleen Huawei geblokkeerd wordt maar alle Chinese telefoons? Dat betekend dat de Oneplus 7 Pro ook binnenkort een waardeloos stuk metaal is geworden? Dus alle chineese telefoons worden een voor een geblokkeerd van Google?
Gehoord van mensen? Geen bron dus? Lijkt me onzin dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaniska
dutchnltweaker schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:15:
[...]

Nope alleen 1 anonieme bron heeft dit gemeld aan Reuters en thats it..
Owh. Dan gaan we eerst maar even afwachten. Ben heel benieuwd naar dit hele gebeuren.

Op de een of andere manier stinkt het hele zaakje en doet het mij behoorlijk denken aan het Assange/Manning zaakje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:55
Ik lees enkel Huawei, hoop niet *alle Chinese telefoons* want dinsdag komt mijn OnePlus 7 Pro binnen. Zou zonde zijn als ik die binnenkort 'weg kan gooien' want ja verkopen gaat dan ook niet meer.

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hoe gaan shops dit rechtbreien dan? Heb je een Huawei gekocht. Vorige week. Nu waardeloos. Weg geld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:11

aex351

I am the one

https://www.rtlnieuws.nl/...nse-onderdelen-gehamsterd

Al twee dagen geleden. Apart dat ik dit niet tegengekomen ben via Tweakers. Schijnbaar hebben ze nog een plan B. Maar toch vervelend wanneer je als consument graag Android wil gebruiken. Is Android niet open-source?

edit: er is een Android Open Source Project (AOSP). Kortom, Huawei kan uiteindelijk nog prima mee. Alleen kan geen gebruik maken van o.a. de Google Playstore app. https://www.theverge.com/...huawei-android-suspension

[Voor 28% gewijzigd door aex351 op 19-05-2019 23:32]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaniska
aex351 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:28:

Al twee dagen geleden. Apart dat ik dit niet tegengekomen ben via Tweakers. Schijnbaar hebben ze nog een plan B. Maar toch vervelend wanneer je als consument graag Android wil gebruiken. Is Android niet open-source?

edit: er is een Android Open Source Project (AOSP). Kortom, Huawei kan uiteindelijk nog prima mee. Alleen kan geen gebruik maken van o.a. de Google Playstore app. https://www.theverge.com/...huawei-android-suspension
Volgens wat ik begrepen heb, zijn ze niet meer in staat om Google services te gebruiken. Ook niet Gmail, Google maps en YouTube. Word nog moeilijk om een OS of eigen OS te maken zonder gebruik te maken van deze diensten.

Maar ik wacht rustig af tot er een bevestiging is van een van de partijen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Vaniska schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:34:
[...]

Volgens wat ik begrepen heb, zijn ze niet meer in staat om Google services te gebruiken. Ook niet Gmail, Google maps en YouTube. Word nog moeilijk om een OS of eigen OS te maken zonder gebruik te maken van deze diensten.

Maar ik wacht rustig af tot er een bevestiging is van een van de partijen.
Ik lees nu:

Update 5/19 5:15PM ET: Engadget understands that the report is accurate, although there will be a slight reprieve. Updates for Play Services and apps will still go through, as they don't require that Google interacts with Huawei. OS and security updates, however, are strictly off-limits.

Via https://www.engadget.com/...droid-support-from-huawei

Een beetje sensatie nieuws dus. Maar overstappen naar Android Open Source Project (AOSP) en alles is weer goed.

[Voor 4% gewijzigd door aex351 op 19-05-2019 23:37]

Acties:
  • +3Henk 'm!
Ik hoor net van mensen dat niet alleen Huawei geblokkeerd wordt maar alle Chinese telefoons?
Haha, sorry, maar dat is echt de reinste onzin zeg :) Ongefundeerd dingen roepen hier is niet echt handig.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
aex351 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:36:
[...]

Ik lees nu:

Update 5/19 5:15PM ET: Engadget understands that the report is accurate, although there will be a slight reprieve. Updates for Play Services and apps will still go through, as they don't require that Google interacts with Huawei. OS and security updates, however, are strictly off-limits.

Via https://www.engadget.com/...droid-support-from-huawei

Een beetje sensatie nieuws dus. Maar overstappen naar Android Open Source Project (AOSP) en alles is weer goed.
Nouja niet alles is weer goed. het beste is om een officiële ondersteuning te krijgen, zeker als je daarvoor hebt betaald.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:53
En niets hierover op de tweakers frontpage? Dit lijkt me wel belangrijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

dutchnltweaker schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:39:
[...]

Nouja niet alles is weer goed. het beste is om een officiële ondersteuning te krijgen, zeker als je daarvoor hebt betaald.
Je koopt een telefoon van Huawei en zij zijn degene die officiële ondersteuning geven. Dat is met Samsung net zo. In elk geval wat ik in deze wel apart vind is dat Amerika, China met Huawei beschuldigd van backdoors. En dat ze de mogelijkheid hebben om hele netwerken offline te brengen. Maar tot nu toe is het Amerika zelf die de boel plat wil gooien. Echt fantastisch voor consumenten.
psy schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:43:
Het is geen nieuws over een elektrische auto of een niet noemenswaardige gerucht over een product lancering van Apple. Dus nee. :P.

[Voor 19% gewijzigd door aex351 op 19-05-2019 23:45]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-06 21:18
Wellicht goed als we in Europa minder afhankelijk zijn van Amerikaanse en Chinese technologie en producten. Geen verkapt stemadvies, maar wel om over na te denken de 23e.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
Eigenlijk wel vreemd, USA geeft aan dat China het recht heeft om via huawei (Chinese bedrijven) te spioneren. Maar dit betekend ook dat dit via oneplus, Motorola/Lenovo, xiaomi, Meizu, OPPO, vivo en ga zo maar door ook kan. Alleen Huawei wordt uit deze bedrijven nu aangepakt.. Wil niet te ver gaan denken maar denk dat dit wel erg politiek gemotiveerd is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:13
Mr.D78 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:48:
Wellicht goed als we in Europa minder afhankelijk zijn van Amerikaanse en Chinese technologie en producten. Geen verkapt stemadvies, maar wel om over na te denken de 23e.
Wat dat betreft is het heel jammer dat Europa (dus niet alleen Finland) destijds niet wat meer heeft gedaan om te proberen Nokia te ondersteunen of anders door een ander Europees elektronicabedrijf over te laten nemen. (denk aan Ericsson of Siemens.)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wel grappig, want volgens mij wordt iedere telefoon zo een beetje in China gefabriceerd.

Maar het lijkt mij gewoon duidelijk. Wanneer er geen updates komen gewoon naar de winkel en andere telefoon die het zelfde kan zonder extra kosten. Laat de bedrijven er maar voor opdraaien

[Voor 7% gewijzigd door Wim-Bart op 20-05-2019 00:18]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Brightside
Wim-Bart schreef op maandag 20 mei 2019 @ 00:17:
Wel grappig, want volgens mij wordt iedere telefoon zo een beetje in China gefabriceerd.

Maar het lijkt mij gewoon duidelijk. Wanneer er geen updates komen gewoon naar de winkel en andere telefoon die het zelfde kan zonder extra kosten. Laat de bedrijven er maar voor opdraaien
Dit ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Slechte move van Google, als het waar is tenminste. Hiermee zorgen ze alleen maar dat China zijn eigen mobiele operating system gaat ontwikkelen.

World War One

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:30
XWB schreef op maandag 20 mei 2019 @ 00:41:
Slechte move van Google, als het waar is tenminste. Hiermee zorgen ze alleen maar dat China zijn eigen mobiele operating system gaat ontwikkelen.
Zo te lezen zal Google wel moeten van de Amerikaanse overheid, als het allemaal waar is natuurlijk. Google zit hier zelf denk ik ook niet op te wachten, wellicht krijgen ze er nog goede concurentie bij

Specs!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Google’s actions come after the U.S. Commerce Department’s announcement on Wednesday, which placed Huawei and some 68 affiliates on a so-called Entity List, a trade blacklist, following an executive order signed by U.S. President Trump.
Als Trump niet herverkozen zou worden, hoe groot is de kans dat de volgende US Government dit weer ongedaan maakt?

World War One

Acties:
  • 0Henk 'm!
Korte reactie van Google:
"For Huawei users’ questions regarding our steps to comply w/ the recent US government actions: We assure you while we are complying with all US gov’t requirements, services like Google Play & security from Google Play Protect will keep functioning on your existing Huawei device."

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik geloof niet dat de soep zo heet wordt gegeten als hij nu wordt opgediend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
CLB schreef op maandag 20 mei 2019 @ 06:45:
Korte reactie van Google:
"For Huawei users’ questions regarding our steps to comply w/ the recent US government actions: We assure you while we are complying with all US gov’t requirements, services like Google Play & security from Google Play Protect will keep functioning on your existing Huawei device."
Ben benieuwd, hoe sta je als consument hier nou sterk in als er straks überhaupt geen updates meer komen voor huawei telefoons?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-06 08:14
Alternatief voor de YouTube app is toch om het in de browser te kijken? Gmail idem. Huawei heeft eigen Playstore. Mijn toestel is een trusted device met naast privé apps ook zakelijke apps. Hopelijk blijft dat ook mogelijk bij de open source Android versies. Ik ben tevreden Huawei gebruiker nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• depl0y
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13
dutchnltweaker schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:06:
[...]

Ben benieuwd, hoe sta je als consument hier nou sterk in als er straks überhaupt geen updates meer komen voor huawei telefoons?
Dit vraag ik me dus ook af. Mijn P20 Pro is net iets ouder dan een jaar, maar als dit betekend dat ik geen security updates meer krijg, wat is dan mijn recht? Of is het gewoon pech en accepteren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• andrekappert
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-04 09:42
Volgens mij is het niet alleen het probleem dat Google Play Store niet meer kan worden gebruikt, maar ook dat veel andere apps een afhankelijk hebben van Play store. Bij een telefoon zonder gapps heb ik een aantal keer meegemaakt dat ik een app niet kon installeren omdat Google play niet was geïnstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Prosac schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:51:
Lekker dan. Dacht dat dat gedoe rondom Huawei alleen de infrastructuur betrof. Zoals 5G.
Telefoons zouden wel goed moeten zijn, zit eigenlijk niet te wachten op dat mijn telefoon nu al geen kans meer heeft op updates van Android. :{
Ik denk dat het voor Huawei zelf erger is. Ze kunnen nog gewoon bij bestaande versies en het is niet dat al uitgebrachte telefoons continu geüpdate worden naar nieuwe Android versies.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46

Pierre

Van nature lui!

En wat gaat dit betekenen voor andere Android toestellen uit China?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:14

Bullet NL

Eigen Wijs

depl0y schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:29:
[...]

Dit vraag ik me dus ook af. Mijn P20 Pro is net iets ouder dan een jaar, maar als dit betekend dat ik geen security updates meer krijg, wat is dan mijn recht? Of is het gewoon pech en accepteren?
Waarom heb jij als gebruiker recht op updates?
Je koopt een telefoon met een bepaalde softwareversie. Volgens mijn is het bij wet heel lastig om updates af te dwingen.

Een fabrikant, of nog beter, de winkel die jou een product heeft verkocht moet zorg dragen voor een degelijk product welke een aanzienlijke tijd onder garantie moet worden ondersteund. Waarbij de term "grantie" ook niet eens voor komt in het wetboek.

Daarnaast, jij hebt al consument een koopovereenkomst met een winkel, op een bedrijf al OPO na dus feitelijk niet met fabrikant.

Mensen gaan altijd van hun rechten uit, maar ik vraag mij af als je als consument recht hebt op updates of is het zo dat een telefoon een aanzienlijke tijd deugelijk moet blijven functioneren.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Naja voor de wet moet een product zoals een smartphone alle eigenschappen bevatten die voor normaal gebruik te verwachten zijn. Voor een android smartphone is een van die eigenschappen toegang tot de playstore voor apps. Beetje inherent aan het hele systeem. Dus mocht dat in de toekomst wel wegvallen ookal zegt men van niet.. Dan heb je wel recht van spreken.

Enfin zelf heb ik nu een poosje de Mate 20 pro (goedkoop via de MM actie kunnen kopen icm cashback) En ik neigde naar de Oneplus 7 pro. Als Oneplus eruit blijft qua intrekken qua licentie (waarom slechts 1 Chinees bedrijf benadelen en niet allemaal) is dat wel een reden om toch de overstap te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• depl0y
Bullet NL schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:47:
[...]

Waarom heb jij als gebruiker recht op updates?
Je koopt een telefoon met een bepaalde softwareversie. Volgens mijn is het bij wet heel lastig om updates af te dwingen.

Een fabrikant, of nog beter, de winkel die jou een product heeft verkocht moet zorg dragen voor een degelijk product welke een aanzienlijke tijd onder garantie moet worden ondersteund. Waarbij de term "grantie" ook niet eens voor komt in het wetboek.

Daarnaast, jij hebt al consument een koopovereenkomst met een winkel, op een bedrijf al OPO na dus feitelijk niet met fabrikant.

Mensen gaan altijd van hun rechten uit, maar ik vraag mij af als je als consument recht hebt op updates of is het zo dat een telefoon een aanzienlijke tijd deugelijk moet blijven functioneren.
Serieus? Ik hoop toch dat software updates en vooral de security updates gewoon onderdeel zijn van een goedwerkend product. Maar goed, dit is offtopic.

Belangrijkste vraag is inderdaad, welke volgen er nog meer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
depl0y schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:04:
[...]

Serieus? Ik hoop toch dat software updates en vooral de security updates gewoon onderdeel zijn van een goedwerkend product. Maar goed, dit is offtopic.

volgens mij is huawei al veel langer in het nieuws dat overheden zich zorgen maken over backdoors.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaniska
depl0y schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:04:
[...]

Nouja geheel off-topic is het niet. Door dit nieuws zijn huawei gebruikers toch echt wel enigszins gedupeerd mochten er geen updates meer komen. Volgens mij is een degelijk product een telefoon met minimaal 2 jaar ondersteuning. Ik dacht dat dit ook wettelijk was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snowhite0901 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:06:
[...]

volgens mij is huawei al veel langer in het nieuws dat overheden zich zorgen maken over backdoors.
Komt dat ook niet vooral door alle Huawei apparatuur in 3g/4g netwerken? Dus niet zozeer door de consumenten telefoons?

Dat dan het hele bedrijf onder vuur ligt is daar gevolg van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vaniska schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:38:
[...]

Nouja geheel off-topic is het niet. Door dit nieuws zijn huawei gebruikers toch echt wel enigszins gedupeerd mochten er geen updates meer komen. Volgens mij is een degelijk product een telefoon met minimaal 2 jaar ondersteuning. Ik dacht dat dit ook wettelijk was.
De Chinese wet? Ze kunnen nog gewoon bij de huidige Android versies, dus beveiligingsupdates zijn geen probleem.

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 11:41

Kiswum

Gadget reviewer

psy schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:43:
Tweakers onderzoekt eerst voordat ze het publiceren. Daarnaast werken ze in het weekend niet op volledige kracht:
nieuws: Google trekt Android-licentie voor Huawei in - update

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• depl0y
Vaniska schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:38:
[...]

Ja ok, maar deze discussie wilde ik niet starten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kleine titel aanpassing.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shmorky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 19:34
Marzman schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:05:
[...]

De Chinese wet? Ze kunnen nog gewoon bij de huidige Android versies, dus beveiligingsupdates zijn geen probleem.
De Android Q-update voor EMUI is wel een groot vraagteken nu. Zowel omdat daar mogelijk een nieuwe licentie voor nodig is (die ze dus niet gaan krijgen), en omdat er voor Huawei weinig reden is om nog ontwikkeleffort te steken in Android.

Dat verkort de levensduur van de P30-lijn, die miljoenen mensen net lang genoeg in huis hebben om buiten de retour-periode te vallen, wel zeer zeer ernstig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 19:01

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mr Brightside schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:38:
[...]

Dit is echt HET tech nieuws van dit jaar ja. Het opkomende grote Huawei opeens niks meer van software updates. Bi-zar :D
Ach, China begint met de tegenaanval of ze gaan binnenkort weer om tafel en dan komt er gewoon een akkoord te liggen waarmee Trump dan op Twitter weer kan schermen.

Ik geef het een maand.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:20

lasharor

7 december 2004

aex351 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:28:

Het probleem is niet alleen de App store maar ook AOSP zelf. Google doet zijn commits onder een Apache licentie. Huawei kan geen gebruik maken van AOSP zonder die licentie te accepteren maar; dat kan niet meer vanwege de huidige regelgeving.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Shmorky schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Dat verkort de levensduur van de P30-lijn, die miljoenen mensen net lang genoeg in huis hebben om buiten de retour-periode te vallen, wel zeer zeer ernstig.
Zou je het niet kunnen gooien op non-conformiteit? (Indien Huawei een x periode updates/patches heeft beloofd natuurlijk)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jeroenneman schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Ach, China begint met de tegenaanval of ze gaan binnenkort weer om tafel en dan komt er gewoon een akkoord te liggen waarmee Trump dan op Twitter weer kan schermen.

Ik geef het een maand.
Tegenaanval wordt lastig. Wij gaan hier niet zo snel wechat en Alibaba gebruiken.

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 09:58

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Reactie Belsimpel op vraag over P30:
Hi, op dit moment is er nog geen officiële verklaring vanuit Huawei gekomen. Je toestel is nog steeds beveiligd en je hebt toegang tot de Play Store. Aangezien jij al een tijdje gebruik maakt van je Huawei toestel, zal je hier geen problemen mee ondervinden. ^RH
Beetje onzinnige reactie natuurlijk aangezien hij pas 1 maand oud is

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:53
Kiswum schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:17:
[...]

Tweakers onderzoekt eerst voordat ze het publiceren. Daarnaast werken ze in het weekend niet op volledige kracht:
nieuws: Google trekt Android-licentie voor Huawei in - update
Dat klinkt plausibel, maar hardware.info had tegen die tijd al een uur een artikel online staan. En dat vind ik wel opvallend.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmorky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 19:34
beschuitfluiter schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:05:
Reactie Belsimpel op vraag over P30:

[...]

Beetje onzinnige reactie natuurlijk aangezien hij pas 1 maand oud is
Die zijn zich al lekker aan het indekken zo te zien.

Dit kreeg ik van Tele2:
Helaas hebben wij op dit moment ook geen verdere informatie maar Google zegt dat voor bestaande Huawei toestellen er niets verandert. We moeten de nieuwsberichten even afwachten.
En dit op de vraag of ze van plan zijn de retourperiode op te rekken:
Daar durf ik op dit moment nog niets over te zeggen. Zodra er nieuws is zullen we dat uiteraard aan onze klanten melden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 19:01

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Marzman schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:58:
[...]

Tegenaanval wordt lastig. Wij gaan hier niet zo snel wechat en Alibaba gebruiken.
Maar veel zaken worden wel in China geproduceerd. Er zal een reden zijn waarom de VS een enorm handelstekort heeft ten opzichte van China. Was het niet iets van 100 miljard van de VS naar China, en 350 miljard van China naar de VS?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 22:51

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

99.99% van alle telefoons komt uit China...

Zelf heb ik net de P30 Pro zaterdag binnengekregen. Prima toestel verder, maar ik kan nog herroepen...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 11:34
Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:30:
[...]

99.99% van alle telefoons komt uit China...

Zelf heb ik net de P30 Pro zaterdag binnengekregen. Prima toestel verder, maar ik kan nog herroepen...
Ik zou hem eigenlijk verkopen voordat hij zijn waarde verliest. Updates kun je nu ook op je buik schrijven. En mijn mate 20 pro heeft al een waardeverlies van meer dan 50%....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Verkopen? Dan stuur ik hem retour onder WKOA..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:35:
Verkopen? Dan stuur ik hem retour onder WKOA..
Hoe kan je dat doen dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 14:18

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Hij heeft de telefoon pas 2 dagen, terugsturen kan binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden. Voor de meeste van ons, waaronder ik, is het terugsturen op WKOA niet meer mogelijk..

Ligt er wel een beetje aan of hij de telefoon heeft verkregen door hem prepaid aan te schaffen bij bijvoorbeeld bol.com, of de telefoon i.c.m. een abonnement heeft verkregen.

[Voor 21% gewijzigd door Lawwie op 20-05-2019 10:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 23:04
Zaterdag liep mijn retourperiode af, zondagavond het bericht gelezen. Vind het een erg zwaar besluit waar ik de gevolgen nu wel van moet afwachten... Zo lang getwijfeld tussen de S10+ en P30 Pro, nu geef ik niet enorm veel om updates maar dit is wel een compleet nieuwe omslag qua development....

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
Lawwie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Hij heeft de telefoon pas 2 dagen, terugsturen kan binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden. Voor de meeste van ons, waaronder ik, is het terugsturen op WKOA niet meer mogelijk..

Ligt er wel een beetje aan of hij de telefoon heeft verkregen door hem prepaid aan te schaffen bij bijvoorbeeld bol.com, of de telefoon i.c.m. een abonnement heeft verkregen.
Dat dus, bij mij is de 14 dagen ook al voorbij.. Ben benieuwd wat huawei doet, bij Samsung werden toendertijd hun note toestellen terug genomen (wel andere issue).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Lawwie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Rechtstreeks bij Vodafone online.

Als de Google-Apps niet meer geupdate worden (buiten de Play Store), dan betekent dat ook Chrome e.d. niet meer bijgewerkt worden en veel apps gebruiken die ook. :o Jammer genoeg wordt er weer een bericht de wereld ingeslingerd die alleen maar onzekerheden biedt. Maar ja, who's next? Ze pakken nu de grootste Chinees, maar wie zegt dat het daarbij blijft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Precies;

Sowieso valt Honor onder Huawei, dus die toestellen zullen ook het bokje zijn.
Next up Xiaomi?

Wel echt ruk; was zwaar gecharmeerd van de hardware van Huawei. Vooral accuduur is heerlijk!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Als de Google-Apps niet meer geupdate worden (buiten de Play Store), dan betekent dat ook Chrome e.d. niet meer bijgewerkt worden en veel apps gebruiken die ook. :o Jammer genoeg wordt er weer een bericht de wereld ingeslingerd die alleen maar onzekerheden biedt. Maar ja, who's next? Ze pakken nu de grootste Chinees, maar wie zegt dat het daarbij blijft?
Daar is helemaal geen sprake van.
Wat een voorbarig geroeptoeter hier allemaal, zeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 11:41

Kiswum

Gadget reviewer

psy schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:08:
[...]

Dat klinkt plausibel, maar hardware.info had tegen die tijd al een uur een artikel online staan. En dat vind ik wel opvallend.
Hardware.info heeft naar mijn idee de gewoonte om te kopiëren en te plakken zonder onderzoek te doen. Mede daardoor staan veel berichten erg snel op hun website.

Edit: quote toegevoegd

[Voor 45% gewijzigd door Kiswum op 20-05-2019 11:00]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Huawei heeft in China zelf sowieso geen Playstore op de telefoons staan: dus ze zouden dan ook in Europa, een soortgelijke app als Playstore op de telefoon kunnen zetten.

Er zijn genoeg gebruikers die een Huawei telefoon hebben, dus dan zou het net als iPhone een eigen app winkel kunnen krijgen. En via een omweg dan gewoon ook de Google apps te installeren, eventueel via een dochterbedrijf buiten China.

Maar eigenlijk moeten wij die gekke Amerikanen gewoon boycotten met hun oorlogszuchtige gedrag: leuk dat ze ons van de Duitsers bevrijd hebben in 1945, alleen dat betekend niet dat wij het schoothondje van de Verenigde Staten moeten zijn. Wat Huawei betreft: ik ben er zeker van, dat ze allang een workaround klaar hebben liggen.

Android zelf is Opensource, dus updates zijn niet geheel onmogelijk: alleen de gedeeltes waar een licentie voor nodig zijn, die kunnen ze niet updaten. Overigens nog meer redenen om niet naar de Verenigde Staten te reizen: straks word je Huawei Notebook nog in beslag genomen, omdat ze een gek als Trump aan de macht hebben.

Ik vond het al een vreselijk achterhaald land op bepaalde gebieden: waaronder het verplicht fooi betalen, omdat ze nog steeds hun personeel niet fatsoenlijk betalen.

En dan nou dit.... de Verenigde Staten is zoals een pestkop, ze kunnen het niet hebben dat China hun voorbijstreeft en daarom beginnen ze die handelsoorlog. Ik ben benieuwd wat het voor Xiaomi en andere merken betekend, maar er zijn meer Chinese merken dan Amerikaanse merken ondertussen.

Ik kan niet eens een Amerikaans smartphone merk noemen en volgens mij, zijn sommige van die merken allang in handen van Chinezen. Dus ja dan ook maar de licentie van Motorola intrekken? Of heb ik een nieuwsbericht gemist en zijn die weer in Amerikaanse handen?

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 22:59

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Ik zou hem (persoonlijk) terugsturen, ik betwijfel of je nog wel een volgende Android versie op het toestel gaat krijgen.Updaten via een custom ROM gaat ( dacht ik) ook niet, Huawei heeft dat dichtgetimmerd.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

janvanduschoten schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Ik zou hem (persoonlijk) terugsturen, ik betwijfel of je nog wel een volgende Android versie op het toestel gaat krijgen.Updaten via een custom ROM gaat ( dacht ik) ook niet, Huawei heeft dat dichtgetimmerd.
Dat lijkt me voor nu de enige redding voor Huawei; de bootloader unlocken.
Anders kunnen al die P30s etc de stort op

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
XiaomiGlobal schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:56:
Ik kan niet eens een Amerikaans smartphone merk noemen en volgens mij, zijn sommige van die merken allang in handen van Chinezen. Dus ja dan ook maar de licentie van Motorola intrekken? Of heb ik een nieuwsbericht gemist en zijn die weer in Amerikaanse handen?
Ik maak me dus ook druk om het feit dat er meer merken kunnen volgen. Ik heb net een paar dagen en Motorola Z3 Play en zit hier natuurlijk niet op te wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiezeman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 19:51
dutchnltweaker schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:52:
[...]

Dat dus, bij mij is de 14 dagen ook al voorbij.. Ben benieuwd wat huawei doet, bij Samsung werden toendertijd hun note toestellen terug genomen (wel andere issue).
Ik denk niet dat Huawei hun toestellen zal gaan innemen. In principe hebben zij geen malversatie geleverd met het leveren van de toestellen en retourneren kost ze dan alleen maar onnodig geld. Geld dat ze flink gaan verliezen, want wie zal er nu nog een nieuwe Huawei kopen buiten China?

Sowieso zou ik niemand aanraden nu een telefoon van een Chinees merk te kopen. De discussie ging de laatste tijd over Huawei, maar kan zich met hetzelfde gemak en de snelheid waarmee dit gaat, zo naar andere fabrikanten uitstrekken die allemaal in bepaalde mate een staatsbedrijf zijn.

Voor je het weet is het weer 2009 en kun je voor Android kiezen tussen Sony en Samsung.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 22:59

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

beschuitfluiter schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Dat lijkt me voor nu de enige redding voor Huawei; de bootloader unlocken.
Anders kunnen al die P30s etc de stort op
Dat nog niet direct, maar het is dan geen interessant toestel meer. Alleen beveiligingsupdates, and that's it.
Nu vind ik het toestel met deze info een no-go, maar ben benieuwd hoe de gemiddelde consument dit gaat ervaren.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat. De insteek is nu nog dat het is vanwege het handelsverbod, dus dat zou betekenen dat ook een Xiaomi, Oneplus, etc met hetzelfde probleem te maken krijgen dan

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

janvanduschoten schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Dat nog niet direct, maar het is dan geen interessant toestel meer. Alleen beveiligingsupdates, and that's it.
Nu vind ik het toestel met deze info een no-go, maar ben benieuwd hoe de gemiddelde consument dit gaat ervaren.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat. De insteek is nu nog dat het is vanwege het handelsverbod, dus dat zou betekenen dat ook een Xiaomi, Oneplus, etc met hetzelfde probleem te maken krijgen dan
Ook geen beveiligingsupdates; alleen play store beveiliging

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik heb vorige week een Moto Z3 Play besteld (Motorola is tegenwoordig ook Chinees). Zouden jullie deze ook retour sturen/verkopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:20
Stefan22 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:05:
Ik heb vorige week een Moto Z3 Play besteld (Motorola is tegenwoordig ook Chinees). Zouden jullie deze ook retour sturen/verkopen?
nee met Motorola zijn toch geen aanwijzingen dat ze spioneren oid?
Xiaomi is toch ook chinees en groot?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meestertje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-05 21:08
beschuitfluiter schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:04:
[...]

Ook geen beveiligingsupdates; alleen play store beveiliging
Heb je een bron of een eigen onderbouwing? Het lijkt nu alsof je maar wat roept.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Aggressor schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:07:
[...]

nee met Motorola zijn toch geen aanwijzingen dat ze spioneren oid?
Xiaomi is toch ook chinees en groot?
Klopt, maar dit lijkt toch ook wel samen te gaan met het handelsverbod, waardoor mogelijk meer Chinese merken gaan volgen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee