Vooralsnog is de insteek van het verbannen van de Huawei telefoon toch de handelsoorlog tussen Amerika en China, en niet zozeer het bespioneren. Daarnaast zijn er aanwijzingen dat Huawei apparatuur gebruikt wordt om te spioneren, terwijl het bewezen is dat Amerika actief spioneert (of heeft gespioneerd) door middel van backdoors in Cisco apparatuur..Aggressor schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:07:
[...]
nee met Motorola zijn toch geen aanwijzingen dat ze spioneren oid?
Xiaomi is toch ook chinees en groot?
Als je het zeker wilt weten? Ja.Stefan22 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:05:
Ik heb vorige week een Moto Z3 Play besteld (Motorola is tegenwoordig ook Chinees). Zouden jullie deze ook retour sturen/verkopen?
Kijk, er is nog niet zeker hoe dit uitpakt voor bezitters van Huawei toestellen. Wat Google meldt lijkt erop dat er voor ons (ik heb een Mate 20 Pro) niets aan de hand zou zijn, maar blijft dat zo na een nieuwe update en komt die überhaupt nog (iets dat ik me los van dit nieuws al een tijdje afvraag
Wat ik wel zeker weet is dat als ik op het moment van aankoop geweten had dat de kans bestond dat dit zou gebeuren, ik voor een ander merk gekozen zou hebben. Ondanks dat het nu alleen om Huawei gaat is het voorstelbaar (let op: ab-so-luut niet zeker!) dat het verder gaat strekken op termijn. Maar dat kan net zo goed niet gebeuren. Als je zonder die twijfel wilt, stuur je die Motorola terug.
Ik zou geen overhaaste beslissingen maken, even het nieuws afwachten. Vooralsnog is het alleen Huawei. Ik zou niet zo snel weten welk toestel je wel zou "moeten" kopen, Apple uitgezonderd.Stefan22 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:05:
Ik heb vorige week een Moto Z3 Play besteld (Motorola is tegenwoordig ook Chinees). Zouden jullie deze ook retour sturen/verkopen?
Dit soort dingen laat wel zien hoe afhankelijk we eigenlijk zijn van Google / de USA en hoe eenvoudig een president een fabrikant (en misschien wel een complete Chinese industrie) om zeep helpt en daarbij ook de toestellen van vele consumenten.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Mijn Huawei telefoon inmiddels 2 jaar oud, alle support die ik nu nog krijg is sowieso al mooi meegenomen. Straks voor weinig een P30 Pro op de kop tikken.
Niet alleen verbannen van Google, maar ook Intel, Qualcomm en Broadcom stoppen per direct met het leveren van openstaande en toekomstige orders een stukje zichtbaarheid van hoeveel invloed de Verenigde Staten heeft en daarnaast een les in "Hoe maak je een bedrijf kapot".
Wat ik alleen totaal niet begrijp is dus, China heeft zoveel miljarden aan leningen verstrekt aan de Verenigde Staten en China heeft zo enorm veel geduld daarmee gehad afaik. Wat Trump en consorten nu aan het doen is, kan dat ze niet gewoon mega rauw op hun eigen dak terugvallen als China straks zegt "Wij willen ons geld terug, geen uitstel meer" en de kraan dus gewoon volledig dichtdraaien? Zover ik namelijk weet heeft China meer te dreigen en uit te voeren dan de Verenigde Staten ooit zou kunnen doen en is de VS toch gewoon failliet
(Ik hoop erop tho)
Wat ik alleen totaal niet begrijp is dus, China heeft zoveel miljarden aan leningen verstrekt aan de Verenigde Staten en China heeft zo enorm veel geduld daarmee gehad afaik. Wat Trump en consorten nu aan het doen is, kan dat ze niet gewoon mega rauw op hun eigen dak terugvallen als China straks zegt "Wij willen ons geld terug, geen uitstel meer" en de kraan dus gewoon volledig dichtdraaien? Zover ik namelijk weet heeft China meer te dreigen en uit te voeren dan de Verenigde Staten ooit zou kunnen doen en is de VS toch gewoon failliet
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Maar: mochten Huawei telefoons ook geen securityupdates krijgen, zijn ze dan niet aan te merken als non-conform? Dan kan je van de verkoper eisen dat hij het toestel terugneemt met terugbetaling van (een deel van) het aankoopbedrag. Hoe de verkoper dat verhaalt op Huawei is dan niet meer jouw probleem.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Als China in reactie nu gewoon een export verbod naar Amerika instelt van bijvoorbeeld Apple (geen bash op Apple verder) apparatuur?
Was vanochtend het bericht, maar dat is inmiddels geupdate; security updates zouden wel door gepushed worden voor bestaande apparatuur. Dat maakt het wat minder dramatisch idd.meestertje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:07:
[...]
Heb je een bron of een eigen onderbouwing? Het lijkt nu alsof je maar wat roept.
/edit
Zie RTRS timeline hierboven
Nieuws gaat vlug tegenwoordig
[ Voor 8% gewijzigd door beschuitfluiter op 20-05-2019 11:18 ]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Dan zitten heel veel Chinezen ook zonder werk, omdat de iPhones in China geproduceerd worden.Lawwie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:15:
Als China in reactie nu gewoon een export verbod naar Amerika instelt van bijvoorbeeld Apple (geen bash op Apple verder) apparatuur?
Klopt helemaal, maar Amerika benadeeld Google nu ook in eigen land.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:16:
[...]
Dan zitten heel veel Chinezen ook zonder werk, omdat de iPhones in China geproduceerd worden.
En hoe zit het met T-Mobile?
Huawei beheert dat netwerk toch volledig voor hen?
Huawei beheert dat netwerk toch volledig voor hen?
¯\_(ツ)_/¯
Je hebt je nick niet mee qua neutraliteit.ChinaGeek schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:55:
[...]
Daar is helemaal geen sprake van.
Wat een voorbarig geroeptoeter hier allemaal, zeg.
Vanuit de Play Store, niet de maandelijkse patchronde.beschuitfluiter schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:15:
[...]
Was vanochtend het bericht, maar dat is inmiddels geupdate; security updates zouden wel door gepushed worden voor bestaande apparatuur. Dat maakt het wat minder dramatisch idd.
[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 20-05-2019 11:19 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Een leverancier is niet verplicht tot het leveren van updates. Zie ook deze uitspraak in de zaak tussen de consumentenbond en Samsung: https://www.consumentenbo...-rechtszaak-tegen-samsung Het is in dat verband aan de koper om zich te informeren over het update-beleid van een leverancier.Tassadar32 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:13:
Maar: mochten Huawei telefoons ook geen securityupdates krijgen, zijn ze dan niet aan te merken als non-conform? Dan kan je van de verkoper eisen dat hij het toestel terugneemt met terugbetaling van (een deel van) het aankoopbedrag. Hoe de verkoper dat verhaalt op Huawei is dan niet meer jouw probleem.
In dit specifieke geval zal zowel Huawei als de verkoper zich beroepen op overmacht. Zij leveren en verkopen iets onder de geldende wet- en regelgeving. Als die op een later moment verandert - en het is lastig om te voorzien hoe dat zal gebeuren - is dat de verkoper en leverancier niet makkelijk aan te rekenen.
Hmm, afgelopen weekend de P30 binnengekregen. Had deze voor m'n vriendin besteld. Via een goede aanbieding 340 euro voor betaald.
Twijfel nu toch wel om m eventueel te retouren. Ze is er erg blij mee, maar als dit leid naar een onbruikbaar toestel dan zou dat toch wel flink balen zijn. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Twijfel nu toch wel om m eventueel te retouren. Ze is er erg blij mee, maar als dit leid naar een onbruikbaar toestel dan zou dat toch wel flink balen zijn. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Jouw rode kleur impliceert dat je moderator bent hier.Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:18:
[...]
Je hebt je nick niet mee qua neutraliteit.
[...]
Vanuit de Play Store, niet de maandelijkse patchronde.
Beter hou je je bij de feiten en verspreid je geen onzin, en begin je al helemaal niet over nicknames van leden.
Gewoon on topic blijven en niet op de man spelen aub.
[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 20-05-2019 11:32 ]
Of je gaat verder met offensief posten?
Ja, ik heb een rode jas, maar die doet niks in dit deel van het forum. Ik baseer mij op berichten van nu.nl die weer van TheVerge en daarvoor Reuters komen. Ik heb net 2 dagen een telefoon van 1k in bezit die straks wellicht waardeloos is. Als ik dan mijn schade moet hedgen, dan is terugbrengen wellicht een wijze actie.
Ja, ik heb een rode jas, maar die doet niks in dit deel van het forum. Ik baseer mij op berichten van nu.nl die weer van TheVerge en daarvoor Reuters komen. Ik heb net 2 dagen een telefoon van 1k in bezit die straks wellicht waardeloos is. Als ik dan mijn schade moet hedgen, dan is terugbrengen wellicht een wijze actie.
Volgens mij komt het er op neer dat er geen nieuwe Android versies zullen verschijnen, de Play Store etc. blijven ( vooralsnog ) en beveiligingsupdates komen misschien ook nog wel.Tricto schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:20:
Hmm, afgelopen weekend de P30 binnengekregen. Had deze voor m'n vriendin besteld. Via een goede aanbieding 340 euro voor betaald.
Persoonlijk denk ik dat de impact wel mee gaat vallen.
Dat is de insteek helemaal niet.Lawwie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:09:
[...]
Vooralsnog is de insteek van het verbannen van de Huawei telefoon toch de handelsoorlog tussen Amerika en China, en niet zozeer het bespioneren. Daarnaast zijn er aanwijzingen dat Huawei apparatuur gebruikt wordt om te spioneren, terwijl het bewezen is dat Amerika actief spioneert (of heeft gespioneerd) door middel van backdoors in Cisco apparatuur..
De insteek is het risico op veiligheidslekken.
En die update Google Chrome straks niet meer? Iets wat je letterlijk post?Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:25:
Of je gaat verder met offensief posten?
ChinaGeek schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:27:
[...]
Dat is de insteek helemaal niet.
De insteek is het risico op veiligheidslekken.
nieuws: Google trekt Android-licentie voor Huawei in - updateHet intrekken van de licentie is een gevolg van het handelsverbod dat de Amerikaanse overheid vorige week heeft ingesteld. Huawei en zeventig bedrijven die verwant zijn aan de Chinese techgigant zijn door het Amerikaanse ministerie van handel op een lijst gezet van bedrijven waar Amerikaanse bedrijven niet mee mogen handelen
nieuws: Overheid VS verbiedt bedrijven te handelen met HuaweiHet ministerie in de VS ziet Huawei als bedreiging en gaat het Chinese bedrijf daarom plaatsen op de Entity List, meldt Reuters.
[ Voor 19% gewijzigd door Lawwie op 20-05-2019 11:30 ]
Android is meer dan alleen Google Chrome hè... Als er een issue is met bijvoorbeeld een Stagefright bug, dan patch je dat niet zomaar via een Play Store / Play Protect beveiliging. Daar heb je de maandelijkse security updates nodig van Google. En dat is weer een OS update wat komt te vervallen.ChinaGeek schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:28:
[...]
En die update Google Chrome straks niet meer? Iets wat je letterlijk post?
Want dat is het enige wat nog blijft: https://twitter.com/Andro...88421?ref_src=twsrc%5Etfw
[ Voor 37% gewijzigd door chengbondkwok op 20-05-2019 11:33 ]
Er staat een linkje in dat artikel waar je naar verwijst. In dat artikel staat het volgende:
...
Het Chinese bedrijf heeft nog niet gereageerd op de mededeling van het Amerikaanse ministerie. Het heeft in het verleden altijd stellig ontkend dat het een bedreiging vormt voor de nationale veiligheid van de VS of andere landen.
De Amerikaanse president Donald Trump heeft los daarvan het decreet ondertekend die providers verbiedt netwerkapparatuur te kopen van bedrijven die een bedreiging vormen voor de veiligheid van de VS. Daarbij noemt het decreet geen namen van bedrijven of landen en ook in toelichtingen willen overheidsfunctionarissen geen namen noemen. De ondertekening zat er al aan te komen. Ook dat decreet zou gericht zijn tegen Chinese bedrijven Huawei en ZTE.
De VS lobbyt al langer tegen het gebruik van Chinese netwerkapparatuur in mobiele netwerken en aankomende 5g-netwerken. Het land vermoedt dat de Chinese overheid kan spioneren via apparatuur van Huawei of ZTE. Daarvoor heeft het land nooit bewijs aangedragen, waardoor andere landen veelal in die redenering niet of beperkt meegaan.
Maar nogmaals, dit wordt hoogstwaarschijnlijk op "veiligheid" gegooid terwijl het gewoon een politiek spel is. Er is niet bewezen dat Huawei hun apparatuur gebruikt voor spionage. Terwijl een aantal jaar geleden wel is bewezen dat de NSA backdoors inbouwden in Cisco apparatuur.tiezeman schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:31:
[...]
Er staat een linkje in dat artikel waar je naar verwijst. In dat artikel staat het volgende:
[...]
Dat weet ik, ik ageer slechts op de onzin die je collega verspreid.chengbondkwok schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:31:
[...]
Android is meer dan alleen Google Chrome hè... Als er een issue is met bijvoorbeeld een Stagefright bug, dan patch je dat niet zomaar via een Play Store / Play Protect beveiliging. Daar heb je de maandelijkse security updates nodig van Google. En dat is weer een OS update wat komt te vervallen.
Want dat is het enige wat nog blijft: https://twitter.com/Andro...88421?ref_src=twsrc%5Etfw
Tuurlijk is het een politiek spel. Dit draait alleen maar om geld.
Dat is een Google-App, dus met Android Q (mocht die al komen via AOSP), dan zit er geen Play Store meer in en blijkbaar ook de Google gerelateerde apps (Chrome, Maps, Earth, etc). Je kan dan alleen de boel sideloaden via de Huawei app store (die is er nu ook al). Dat is gewoon een consequentie van de hierboven al gelinkte berichten.ChinaGeek schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:28:
[...]
En die update Google Chrome straks niet meer? Iets wat je letterlijk post?
We gaan een beetje terug in de tijd toen elke telefoonbouwer zijn eigen app-store had. Daar werd ik zelf niet heel blij van...
Ja natuurlijk, datzelfde argument voor de nationale veiligheid werd door de Amerikaanse regering gebruikt toen er tarieven voor Canada opgelegd werden. Of er inderdaad sprake is van spionage door Huawei i.t.t. het eerdere Cisco geval is - voor ons - niet duidelijk. Het wordt er echter op gegooid nu, terecht of niet.Lawwie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:33:
[...]
Maar nogmaals, dit wordt hoogstwaarschijnlijk op "veiligheid" gegooid terwijl het gewoon een politiek spel is. Er is niet bewezen dat Huawei hun apparatuur gebruikt voor spionage. Terwijl een aantal jaar geleden wel is bewezen dat de NSA backdoors inbouwden in Cisco apparatuur.
Niet om het een of ander, maar juist nu investeren in een Chinese telefoon lijkt mij de "overhaaste beslissing" in dit geval. Ik zou de telefoon juist wel annuleren en even 2 weken de kat uit de boom kijken...janvanduschoten schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:11:
[...]
Ik zou geen overhaaste beslissingen maken, even het nieuws afwachten. Vooralsnog is het alleen Huawei. Ik zou niet zo snel weten welk toestel je wel zou "moeten" kopen, Apple uitgezonderd.
Dit soort dingen laat wel zien hoe afhankelijk we eigenlijk zijn van Google / de USA en hoe eenvoudig een president een fabrikant (en misschien wel een complete Chinese industrie) om zeep helpt en daarbij ook de toestellen van vele consumenten.
Is er eigenlijk al ergens echt bestaand bewijs van spionage? Niet dat de USA dat iets boeit, die heeft ergens de pik op in en wil iets kapot maken. Ik blijf dit een heel vreemd spelletje vinden. Als huawei toch verbannen is, waarom zullen ze zich dan moeten houden aan regels zoals? Ze kunnen de playstore toch gewoon blijven mee bakken in hun roms? De rom op AOSP baseren, openGapps erbij en stik er maar in google? Of is dat wat te simpel gedacht? Als de USA de telefoons niet meer wil hebben we wel een probleem, maar wellicht goed inzetten op de EU markt.....
Probleem hiermee is dat ze geen licentie meer hebben van Google en Google dus ook de toegang tot de playstore gewoonweg kan ontzeggen voor elk Huawei device.Tadango schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:45:
Ze kunnen de playstore toch gewoon blijven mee bakken in hun roms? De rom op AOSP baseren, openGapps erbij en stik er maar in google? Of is dat wat te simpel gedacht?
Als de USA de telefoons niet meer wil hebben we wel een probleem, maar wellicht goed inzetten op de EU markt.....
Het grote probleem is dat Google een Amerikaans bedrijf is, en daardoor de hele wereld getroffen wordt door het intrekken van de licentie.
Het zou me overigens verbazen als Google dit zomaar laat gebeuren, ik hoop dat ze voor nu gewoon de pil slikken en later met een oplossing komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Lawwie op 20-05-2019 11:49 ]
Waar haal je die info vandaan? Dan kunnen wij die site ook checkenCarfanatic schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:12:
[Afbeelding]
Mijn Huawei telefoon inmiddels 2 jaar oud, alle support die ik nu nog krijg is sowieso al mooi meegenomen. Straks voor weinig een P30 Pro op de kop tikken.
Nu zijn ze bij Huawei al niet de snelste met updates:
Indien de maatregelen tegen Huawei worden ingetrokken zal het waarschijnlijk nog wel een negatief effect op de markt voor Chinese smartphones hebben. Consumenten zien hoe snel en makkelijk dit kan gebeuren en kiezen wellicht eerder voor een niet-Chinees merk, zeker voor duurdere high-end devices.
Voor al mijn mede-Huawei bezitters, houdt moed:However, security updates will be delayed, as Huawei will have to wait for them to become available in AOSP rather sourcing them directly from Google.
It’s also unclear whether future Google services will be able to work on existing Huawei devices.
bron: https://thenextweb.com/in...ndroid-services-and-apps/Last year, the US blacklisted ZTE for similar reasons – that ban only lasted from April to July.
Though the Huawei ban puts pressure on China, preventing US companies from doing business with the world’s second largest smartphone maker will hurt their bottom line too.
Trump is meeting with Chinese president Xi Jinping in Japan next month; the Huawei ban could be meant as leverage for that encounter.
Indien de maatregelen tegen Huawei worden ingetrokken zal het waarschijnlijk nog wel een negatief effect op de markt voor Chinese smartphones hebben. Consumenten zien hoe snel en makkelijk dit kan gebeuren en kiezen wellicht eerder voor een niet-Chinees merk, zeker voor duurdere high-end devices.
[ Voor 13% gewijzigd door tiezeman op 20-05-2019 11:53 ]
Tja, een ander device faken kan ook, maar of je als bedrijf zo ver wilt gaan... Er zijn ook devices welke nooit officieel de playstore hebben gehad, en die kunnen er ook bij. Er is altijd wel een omweg.Lawwie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:48:
[...]
Probleem hiermee is dat ze geen licentie meer hebben van Google en Google dus ook de toegang tot de playstore gewoonweg kan ontzeggen voor elk Huawei device.
Het grote probleem is dat Google een Amerikaans bedrijf is, en daardoor de hele wereld getroffen wordt door het intrekken van de licentie.
Het zou me overigens verbazen als Google dit zomaar laat gebeuren, ik hoop dat ze voor nu gewoon de pil slikken en later met een oplossing komen.
IEX/Twitter_Tinus_ schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:48:
[...]
Waar haal je die info vandaan? Dan kunnen wij die site ook checken
https://twitter.com/ArendJanKamp/status/1130395808866734081
Was deze al gepost?
Department of Commerce Announces the Addition of Huawei Technologies Co. Ltd. to the Entity List
WASHINGTON – Today, the Bureau of Industry and Security (BIS) of the U.S. Department of Commerce announced that it will be adding Huawei Technologies Co. Ltd. and its affiliates to the Bureau’s Entity List. This action stems from information available to the Department that provides a reasonable basis to conclude that Huawei is engaged in activities that are contrary to U.S. national security or foreign policy interest. This information includes the activities alleged in the Department of Justice’s public superseding indictment of Huawei, including alleged violations of the International Emergency Economic Powers Act (IEEPA), conspiracy to violate IEEPA by providing prohibited financial services to Iran, and obstruction of justice in connection with the investigation of those alleged violations of U.S. sanctions.
https://www.commerce.gov/...uawei-technologies-co-ltd
Hmmm, gaat officieel dus niet om spionage, maar om financiering van Iran
No matter the age, never lose the Kramer inside
Niet specifiek nee, maar dat is wel waar we het hier over hebben. Dit staat in het bericht waar we hier op reageren:
Het intrekken van de licentie is een gevolg van het handelsverbod dat de Amerikaanse overheid vorige week heeft ingesteld. Huawei en zeventig bedrijven die verwant zijn aan de Chinese techgigant zijn door het Amerikaanse ministerie van handel op een lijst gezet van bedrijven waar Amerikaanse bedrijven niet mee mogen handelen.
Ik ga toch maar een retour aanvragen. Ik heb er gewoon geen zin in om door dit zielige politieke gezeur straks opeens niet meer te kunnen casten naar me TV.
Of bij de helft van de apps in de store de melding te zien staan "Uw device is niet compatible"
De ongemakkelijkheden zullen alleen maar meer worden en dan zit je, als je het nu nog aan durft te kijken, nog bijna 2 jaar aan een onverkoopbaar toestel met abonnement vast.
Ik heb daar en vooral die frustratie geen zin in.
Of bij de helft van de apps in de store de melding te zien staan "Uw device is niet compatible"
De ongemakkelijkheden zullen alleen maar meer worden en dan zit je, als je het nu nog aan durft te kijken, nog bijna 2 jaar aan een onverkoopbaar toestel met abonnement vast.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Oei, de Chromecast was ik helemaal vergeten.

Hoe zit het dan met losse apk files.. Kun je die nog wel installeren straks?
Verwijderd
Dat kan altijd op android aospZephrex schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:15:
Hoe zit het dan met losse apk files.. Kun je die nog wel installeren straks?
Via Androidworld, statement van Huawei: "Huawei heeft een substantiële bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en wereldwijde groei van Android. Als een van de belangrijkste partners van Android hebben we altijd nauw samengewerkt met hun open-sourceplatform om een ecosysteem te ontwikkelen waarvan zowel gebruikers als de smartphone industrie hebben geprofiteerd. Huawei zal beveiligingsupdates en after-sales services blijven leveren aan alle bestaande Huawei en Honor smartphones en tablets. Dit geldt voor de producten die zijn verkocht en die wereldwijd op voorraad zijn. Om alle wereldwijde gebruikers de beste ervaring te bieden blijven we bouwen aan een veilig en duurzaam software-ecosysteem."
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
wat ik verwacht is dat Huawei gaat komen met een eigen os gebasseerd op aosp, dat ze updates gaan voorzien voor de huidige toestellen naar dat os, de playstore is snel te vervangen, het probleem blijft eigenlijk enkel de apps en services van google zelf.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ik had in ieder geval precies hetzelfde gedaan!NosferatuX schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:58:
Ik ga toch maar een retour aanvragen. Ik heb er gewoon geen zin in om door dit zielige politieke gezeur straks opeens niet meer te kunnen casten naar me TV.
En hoe houd je updates up to date? Zoals banking apps navigatie enzo.izzet3838 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:27:
wat ik verwacht is dat Huawei gaat komen met een eigen os gebasseerd op aosp, dat ze updates gaan voorzien voor de huidige toestellen naar dat os, de playstore is snel te vervangen, het probleem blijft eigenlijk enkel de apps en services van google zelf.
Voor huidige toestellen blijft de playstore (en dus updates voor de apps) intact.dutchnltweaker schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:40:
[...]
En hoe houd je updates up to date? Zoals banking apps navigatie enzo.
ok updates is "fijn" maar ik vermoed dat we android Q wel op ons buik kunnen schrijven als P30 bezitters?Prosac schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:46:
[...]
Voor huidige toestellen blijft de playstore (en dus updates voor de apps) intact.
AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4
Ik baal er vooral van dat ik echt zo blij ben met mijn P30 Pro, de accuduur en camera zijn echt perfect.
Updates heb ik niet eens zo'n behoefte aan, maar deze hele nieuwe trade-war waarbij Google de support voor Google-apps intrekt ga ik niet afwachten.
Heb het nagekeken en bij Tele2 is de bedenktijd maandag t/m 23.59 als je bestelling op een zaterdag of zondag werd geleverd, dus ga ik met tegenzin het toch annuleren......
Updates heb ik niet eens zo'n behoefte aan, maar deze hele nieuwe trade-war waarbij Google de support voor Google-apps intrekt ga ik niet afwachten.
Heb het nagekeken en bij Tele2 is de bedenktijd maandag t/m 23.59 als je bestelling op een zaterdag of zondag werd geleverd, dus ga ik met tegenzin het toch annuleren......
Bambu Lab P1S Combo
En op de frontpage; nieuws: Huawei blijft Android-toestellen ondersteunen, maar rept niet over up...CLB schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:23:
Via Androidworld, statement van Huawei...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Volgens het artikel op de frontpage geeft de fabrikant geen antwoord op die vraag, dus ik vrees van niet. Maar even afwachten, daar zal ongetwijfeld zeer binnenkort wel een antwoord op volgen.copywizard schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:49:
[...]
ok updates is "fijn" maar ik vermoed dat we android Q wel op ons buik kunnen schrijven als P30 bezitters?
nieuws: Huawei blijft Android-toestellen ondersteunen, maar rept niet over up...
ben inderdaad net het stuk aan het lezenjanvanduschoten schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:55:
[...]
Volgens het artikel op de frontpage geeft de fabrikant geen antwoord op die vraag, dus ik vrees van niet. Maar even afwachten, daar zal ongetwijfeld zeer binnenkort wel een antwoord op volgen.
nieuws: Huawei blijft Android-toestellen ondersteunen, maar rept niet over up...
Quote uit bovenstaand artikel nieuws: Huawei blijft Android-toestellen ondersteunen, maar rept niet over up....Diverse populaire apps werken niet zonder Google-ondersteuning, zoals apps voor internetbankieren
Als je kan retourneren , doe het.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Het gaat bij deze dingen om zoveel geld datik er niet zo 123 vanuit ga dat Huawei ineens met een eigen versie van Android moet gaan komen. Ook voor Google zou dit een klap zijn. Ik ga de mobiel ook niet terug sturen daarom. Ik heb er zelf vertrouwen in dat dit zich wel recht gaat trekken.
Het zijn gewoon politieke spelletjes die er nu worden gespeeld, waar wij de dupe van zijn.
Het zijn gewoon politieke spelletjes die er nu worden gespeeld, waar wij de dupe van zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Zephrex op 20-05-2019 13:12 ]
Ach, ik denk dat de soep niet zo heet wordt gegeten. Kennen we ZTE nog? Dat was het kwaad zelf.... 3 maanden hebben ze op de lijst gestaan, daarna zijn ze er gewoon weer afgehaald.
Trump heeft volgende maand een meeting met de president van China. Krijgen we daarna ongetwijfeld weer een versoepeling.
Trump heeft volgende maand een meeting met de president van China. Krijgen we daarna ongetwijfeld weer een versoepeling.
Tegen die tijd kan ik hem altijd nog opnieuw kopen.FrankoNL schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:11:
Ach, ik denk dat de soep niet zo heet wordt gegeten. Kennen we ZTE nog? Dat was het kwaad zelf.... 3 maanden hebben ze op de lijst gestaan, daarna zijn ze er gewoon weer afgehaald.
Kun je doen maar dat is mij echt teveel moeite. Uiteindelijk krijgen we onze updates wel. Mensen zijn gewoon zo snel bang te maken tegenwoordig.Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:13:
[...]
Tegen die tijd kan ik hem altijd nog opnieuw kopen.
Als je kan retouren is dat zonder twijfel verstandig op dit moment.Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:13:
[...]
Tegen die tijd kan ik hem altijd nog opnieuw kopen.
Waarbij het nog maar de vraag is, of je daadwerkelijke de dupe bent/wordt.Zephrex schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:11:
Het gaat bij deze dingen om zoveel geld datik er niet zo 123 vanuit ga dat Huawei ineens met een eigen versie van Android moet gaan komen. Ook voor Google zou dit een klap zijn. Ik ga de mobiel ook niet terug sturen daarom. Ik heb er zelf vertrouwen in dat dit zich wel recht gaat trekken.
Ik blijf me verbazen over alle voorbarige conclusies en overhaaste beslissingen hier.
Dat is makkelijk zeggen als je geen gebruik kan maken van 14 dagen bedenktermijn en hem dus niet eens retour kan sturen want volgens mij heb jij hem al langer dan 14 dagenZephrex schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:11:
Het gaat bij deze dingen om zoveel geld datik er niet zo 123 vanuit ga dat Huawei ineens met een eigen versie van Android moet gaan komen. Ook voor Google zou dit een klap zijn. Ik ga de mobiel ook niet terug sturen daarom.
Voor de mensen die dat wel kunnen is het toch een ander verhaal om eerlijk te zijn.
Voor mensen die nog kunnen afzien van hun toestel moet er juist met haast een beslissing gemaakt worden want anders zit je er 2 jaar aan vast of krijg je je geld niet meer terug als het toch blijkt dat het niet zo positief heeft uitgepakt als je dacht.ChinaGeek schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:16:
[...]
Waarbij het nog maar de vraag is, of je daadwerkelijke de dupe bent/wordt.
Ik blijf me verbazen over alle voorbarige conclusies en overhaaste beslissingen hier.
[ Voor 36% gewijzigd door NosferatuX op 20-05-2019 13:31 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Alleen wanneer je daadwerkelijk in de veronderstelling bent dat al het voorbarige zwartkijken waarheid zal worden, ja.NosferatuX schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:21:
Voor mensen die nog kunnen afzien van hun toestel moet er juist met haast een beslissing gemaakt worden.
Dat lijkt me het makkelijkst. Je kunt dan zelf voor een alternatief kiezen die je meer gemoedsrust geeft. Als de informatie op voorhand voor handen had geweest had je waarschijnlijk ook gekozen voor een productmet meer zekerheid.NosferatuX schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:21:
[...]
Dat is makkelijk zeggen als je geen gebruik kan maken van 14 dagen bedenktermijn en hem dus niet eens retour kan sturen
Voor de mensen die dat wel kunnen is het toch een ander verhaal om eerlijk te zijn.
[...]
Voor mensen die nog kunnen afzien van hun toestel moet er juist met haast een beslissing gemaakt worden want anders zit je er 2 jaar aan vast of krijg je je geld niet meer terug als het toch blijkt dat het niet zo positief heeft uitgepakt als je dacht.
De wet kopen op afstand voorziet in het retourneren zonder opgave van reden.
Ik heb zelf een p30 pro. Mits China zich kalm houd zal er wel een overleg plaatsvinden waarna er een oplossing komt. Ik maak me eerder zorgen om de aandelen beurzen als de onzekerheid aanhoud.
[ Voor 9% gewijzigd door _Tinus_ op 20-05-2019 13:29 ]
In verband met het Amerikaanse leveringsverbod aan Huawei, de maker van onder meer ook Honor telefoons, heeft Google toegang tot updates en upgrades van al hun software ingetrokken voor Huawei. Daarnaast zijn ook Intel en Qualcomm gestopt met het leveren van hun processoren en andere onderdelen aan de fabrikant.
Ook bestaande toestellen krijgen geen updates of upgrades meer van Google software.
Er is niet anders te adviseren dan geen toestellen van het merk Huawei of Honor meer te kopen.
Ook bestaande toestellen krijgen geen updates of upgrades meer van Google software.
Er is niet anders te adviseren dan geen toestellen van het merk Huawei of Honor meer te kopen.
Moet je wel binnen die 14 dagen zitten._Tinus_ schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:26:
[...]
Dat lijkt me het makkelijkst. Je kunt dan zelf voor een alternatief kiezen die je meer gemoedsrust geeft. Als de informatie op voorhand voor handen had geweest had je waarschijnlijk ook gekozen voor een productmet meer zekerheid.
De wet kopen op afstand voorziet in het retourneren zonder opgave van reden.
Kloptdutchnltweaker schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:29:
[...]
Moet je wel binnen die 14 dagen zitten.
Dit is echt zuur. Heb het toestel net een maand en ben er zeer tevreden over. Als het kon zou ik het omruilen voor een s10+ maar goed... Nu afwachten wat er echt gaat gebeuren de komende weken. Als Huawei de bootloader niet zal unlocken voelt het wel een beetje als mosterd na de maaltijd en dus een slechte aankoop.
Beetje erg voorbarig dit, het nieuws is net een dag oud en er is nog bijna niks bevestigd door Google/Huawei over bestaande toestellen, behalve dat deze beveiligingsupdates en Google ondersteuning blijven houden.
Waarschijnlijk gaat dit hetzelfde als met ZTE, een tijdelijke maatregel tot er een deal wordt gemaakt tussen Huawei en de VS. Huawei, Google en alle gebruikers zijn hier de dupe van, dit gaan ze echt niet zomaar laten gebeuren.
Waarschijnlijk gaat dit hetzelfde als met ZTE, een tijdelijke maatregel tot er een deal wordt gemaakt tussen Huawei en de VS. Huawei, Google en alle gebruikers zijn hier de dupe van, dit gaan ze echt niet zomaar laten gebeuren.
*knip*. Dit soort berichten voegen niks toe.CJRS7 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:30:
Dit is echt zuur. Heb het toestel net een maand en ben er zeer tevreden over. Als het kon zou ik het omruilen voor een s10+ maar goed... Nu afwachten wat er echt gaat gebeuren de komende weken. Als Huawei de bootloader niet zal unlocken voelt het wel een beetje als mosterd na de maaltijd en dus een slechte investering.
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 20-05-2019 13:42 ]
Dat de wereld opgescheept zit met een Donald Trump is zeer ernstig.
Snap nog steeds niet hoe zo iemand gekozen is tot President van een land.
Constante machtsspelletjes en handelingen omdat hij denkt dat het kan.
Huawei/China wordt met alles beschuldigd maar bewijs leveren blijft achterwegen.
In dit geval is Amerika ons allemaal meer dan verschuldigd bewijs te leveren.
Ze nemen zelf iets aan wat direct effect heeft op mensen buiten Amerika dit is toch gewoon te zot voor woorden.
Indien het een wereldwijde probleem is en landen echt handen in een slaan omdat er werkelijke gevaar aanwezig is vanuit China kan er begrip zijn.
Nu is Amerika zijn probleem direct ook ons probleem. Langleve de democratie zogezegd nu....
Huawei/China wordt met alles beschuldigd maar bewijs leveren blijft achterwegen.
Ze nemen zelf iets aan wat direct effect heeft op mensen buiten Amerika dit is toch gewoon te zot voor woorden.
Indien het een wereldwijde probleem is en landen echt handen in een slaan omdat er werkelijke gevaar aanwezig is vanuit China kan er begrip zijn.
Nu is Amerika zijn probleem direct ook ons probleem. Langleve de democratie zogezegd nu....
@marioe we hadden hier al een topic over lopen: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?, dus ik heb je berichten even gemerged met dit topic..
Gewoon via appgalary, de iPhone heeft ook geen playstore en die krijgen toch ook updates, Huawei is groot genoeg on devs zo ver te krijgen om apps op hun store te zetten(wat bij windows phone/sailfish os niet het geval was), en als ze andere telefoonmerken mee op hun platform kunnen krijgen des te beter de vraag blijft wat met de google diensten.dutchnltweaker schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:40:
[...]
En hoe houd je updates up to date? Zoals banking apps navigatie enzo.
Zullen we politiek uit deze discussie houden svp?beezjeh schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:39:
Dat de wereld opgescheept zit met een Donald Trump is zeer ernstig.
Voegt weinig toe en verandert niets aan de situatie
¯\_(ツ)_/¯
Jij bent wel heel erg optimistisch. Waar is dit op gebaseerd eigenlijk? Denk je echt dat bijvoorbeeld een ING een 3de code branch gaat bijhouden voor Huawei, terwijl dat zelfs voor Windows Mobile al te moeilijk was? ( zie duur )izzet3838 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:02:
[...]
Gewoon via appgalary, de iPhone heeft ook geen playstore en die krijgen toch ook updates, Huawei is groot genoeg on devs zo ver te krijgen om apps op hun store te zetten(wat bij windows phone/sailfish os niet het geval was), en als ze andere telefoonmerken mee op hun platform kunnen krijgen des te beter de vraag blijft wat met de google diensten.
Dat denk ik toch even niet.
Maar het is wel DE oorzaak van dit probleem.beschuitfluiter schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:03:
[...]
Zullen we politiek uit deze discussie houden svp?
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Bron van alles is Trump en co toch....beschuitfluiter schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:03:
[...]
Zullen we politiek uit deze discussie houden svp?
De Amerikaanse inlichtingendienst en daarnaast zijn er nog een sloot westerse inlichtingendiensten die ernstige vermoedens hebben, waaronder Nederland.
Dat ze bewijs niet direct voor iedereen inzichtelijk maken is niks nieuws, en betekent dus niet dat er niks aan de hand is. Ook is het in veel gevallen simpelweg onverstandig.
Dat is wel iets meer dan Trump en Co.
Laten we vooral niet doen alsof er niks aan de hand is in China of met Huawei.
[ Voor 17% gewijzigd door FrankoNL op 20-05-2019 14:15 ]
dit dus zo easy om gelijk Trump erbij te halenFrankoNL schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:14:
[...]
A person who never made a mistake never tried anything new.
Dit is wel weer typisch Trump, er met gestrekt been in gaan en vervolgens de boel weer afzwakken.
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 20-05-2019 14:16 ]
"When you grow up your heart dies"
jij hebt vast geen huawei telefoonFrankoNL schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:14:
[...]
De Amerikaanse inlichtingendienst en daarnaast zijn er nog een sloot westerse inlichtingendiensten die ernstige vermoedens hebben, waaronder Nederland.
Dat ze bewijs niet direct voor iedereen inzichtelijk maken is niks nieuws, en betekent dus niet dat er niks aan de hand is. Ook is het in veel gevallen simpelweg onverstandig.
Zoals het er nu voorstaat wel, in elk geval wachten tot het open source wordt. Ik twijfel heel sterk of ik moet gaan ruilen, vind de P30 Pro echt een heerlijk monster. Zeker qua foto's. Als de ondersteuning van de playstore blijft, dan scheelt dat al.copywizard schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:49:
[...]
ok updates is "fijn" maar ik vermoed dat we android Q wel op ons buik kunnen schrijven als P30 bezitters?
En ik denk dat het toch vooral een sterk staaltje armpje drukken is dit.
Als het os van Huawei gebasseerd is op aosp(android open source project) kun je gewoon apk's gebruiken hoor, dus Huawei kan technisch gezien perfect een eigen versie van Android maken zoals bijvoorbeeld lineage os, of dat of ze moeten een oplossing zoeken met de vs, of ze moeten stoppen met het maken van smartphones(wat mij moeilijk lijkt).dehardstyler schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:09:
[...]
Jij bent wel heel erg optimistisch. Waar is dit op gebaseerd eigenlijk? Denk je echt dat bijvoorbeeld een ING een 3de code branch gaat bijhouden voor Huawei, terwijl dat zelfs voor Windows Mobile al te moeilijk was? ( zie duur )
Dat denk ik toch even niet.
ING doet helemaal niks zonder SafetyNet en dat zit niet in AOSP. En dus moet er een derde code branch komen en die komt niet.izzet3838 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:34:
[...]
Als het os van Huawei gebasseerd is op aosp(android open source project) kun je gewoon apk's gebruiken hoor, dus Huawei kan technisch gezien perfect een eigen versie van Android maken zoals bijvoorbeeld lineage os, of dat of ze moeten een oplossing zoeken met de vs, of ze moeten stoppen met het maken van smartphones(wat mij moeilijk lijkt).
Nieuw artikel over de gevolgen op de frontpage: reviews: Toekomst van Huawei onzeker - De gevolgen van de breuk met Google
Sorry maar Amerika en co is ons verplicht uitleg te geven gezien de wereld nu de dupe is geworden.FrankoNL schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:14:
[...]
In mijn ogen is Amerika gevaarlijker dan een China/Huawei met hun handelen door de jaren heen en hun inlichtingendienst etc....
Dit alles draait om geld en Trump denkt dat hij de laatste woord moet hebben gezien Amerikaanse bedrijven nu geen zaken meer mag doen met China.
Het lijkt me stug dat Google er zelf niet ook tegen in gaat. Afgelopen jaar zijn er 200 miljoen huawei smartphones verkocht. Samen met de phones van de jaren ervoor is het een grote markt. Google loopt niet alleen de inkomsten van de licenties mis, maar ook de inkomsten die die 200 miljoen mensen uitgeven in de play store, aan google muziekdiensten, etc.
Op zich is dit ook altijd wel een fijne en duidelijke site om nieuws over Huawei te lezen https://www.huaweicentral.com/
https://mobile.twitter.co...tatus/1130462595121647616 Nederlandse reactie van Huawei. En een beetje info over haar eigen os https://www.huaweicentral...veloped-operating-system/
[ Voor 58% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-05-2019 16:17 ]
Inderdaad. Plus daarnaast imagoschade voor Android en het risico dat straks meer Chinese fabrikanten zoals Xiaomi en OnePlus hetzelfde krijgen.Too5 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:00:
Het lijkt me stug dat Google er zelf niet ook tegen in gaat. Afgelopen jaar zijn er 200 miljoen huawei smartphones verkocht. Samen met de phones van de jaren ervoor is het een grote markt. Google loopt niet alleen de inkomsten van de licenties mis, maar ook de inkomsten die die 200 miljoen mensen uitgeven in de play store, aan google muziekdiensten, etc.
Een nieuw OS ontwikkelen met meerdere leveranciers lijkt opeens een stuk interesanter. Zeker voor markten welke al geen Google services gebruiken. Mogelijk kan het ook zijn dat zelfs Europa kritischer gaat kijken naar Azure, Google, Amazone en Apple diensten. Zeker omdat als je zaken doet met een land dat op de blacklist staat van Amerika je zomaar en mega probleem kunt hebben.Hanky74 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:37:
[...]
Inderdaad. Plus daarnaast imagoschade voor Android en het risico dat straks meer Chinese fabrikanten zoals Xiaomi en OnePlus hetzelfde krijgen.
Dit.FrankoNL schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:14:
[...]
Iedereen natuurlijk weer pissed op Trump, maar weinig mensen die het grotere geheel zien. China is gewoon op alle fronten een gevaar/concurrent van Amerika aan het worden. Amerika voelt de hete adem van China en gaat daar maatregelen tegen nemen.
Kan je van alles van vinden, maar uiteindelijk is het een vorm van zelfbescherming.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ben erachter gekomen dat er een microfoon in dit toestel zit.
Zouden de roddels dan toch waar zijn?
Dat de Chinezen spioneren moge duidelijk zijn.
Alleen ze zijn er iets beter in dan de VS want die zijn betrapt met hun Cisco affaire en de Chinezen?
Alleen maar vage vermoedens.
Maar ja, de VS reageert wel eens vaker heftig op vermoedens.
Herinner mij nog een oorlogje ergens in het midden oosten, ook gestart door vermoedens en geen bewijzen.
Dat Trump lichtelijk van het padje af is dat weet de halve wereld ondertussen wel.
The monkey who rulled the world.
Een pakkende titel voor als het ooit eens verfilmd wordt.
Als we het mogen overleven.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Iedereen die nu geen Huawei meer koopt speelt direct Trump in de hand.
Dit is precies wat hij wil namelijk een mogelijke marktleider om zeep helpen.
Dus maar wel Huawei kopen met het risico dat je 2 jaar loopt met een telefoon die maar half werkt/niet up-to-date is? Nee, dank je....computerjunky schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:02:
Iedereen die nu geen Huawei meer koopt speelt direct Trump in de hand.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Er blijft alleen weinig over zo, want als het met Huawei klaar is, dan is de volgende de sjaak en zal zich zo wel uitbreiden naar Korea (Samsung, LG) en tot slot Japan (Sony, e.d.).
Nee, want Korea en Japan zijn geen gevaar voor Amerika.Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:05:
Er blijft alleen weinig over zo, want als het met Huawei klaar is, dan is de volgende de sjaak en zal zich zo wel uitbreiden naar Korea (Samsung, LG) en tot slot Japan (Sony, e.d.).
Ik ga er toch nog steeds vanuit dat er tzt een oplossing komt voor dit probleem.
Misschien wat naief/blond maar it's part of his game.
Korea en Japan zijn bondgenoten dus zo'n vaart zal dat niet lopen. Dat zou een zeer slecht signaal zijn naar alle bondgenoten.Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:05:
Ben benieuwd hoelang deze ban gaat duren, als heel Huawei omdonderd is dat voor niemand goed.
Croissant in hand, I was alone.
Zelfde. Er is zoveel mee gemoeid bij Huawei dat ze achterlijk zijn als ze niet met een oplossing komen.TR1969 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:09:
Ik ga er toch nog steeds vanuit dat er tzt een oplossing komt voor dit probleem.
En er word hierboven wel gezegd, rondlopen met een telefoon die maar half werkt. Dat is tot nu toe alleen nog maar pure speculatie. Op dit moment functioneert de mobiel nog precies zoals hij dat zou moeten doen. En je kunt niet zeggen of dit het einde is, of dat er bij de besprekingen volgende maand alles weer terug word gedraaid.
Verwijderd
https://twitter.com/paulo.../1130491201675776001?s=21
And it begins....
And it begins....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2019 17:22 ]