Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
soto schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:26:
Hoi allemaal, Ik heb het niet zo 1,2,3 kunnen vinden, maar hoe zit het met andere china phones?

Is Huawei de enige enbodyment van pure chinese evil volgens Trump?

Als je dit leest wordt Huawei echt kapot gemaakt, maar ik vraag me dan af.. en de rest van het chinees Tech en Com ecosysteem?

en los van alle economische betrekkingen en bedrijven die wel of niet zaken doen met Huawei...

Het meest bizarre vind ik toch dat de dochter van de founding father van Huawei eigenlijk in gijzeling wordt gehouden door 'het westen'..
Huawei is een grote speler op meerdere fronten en economisch het grootste doelwit en de grootste "bedreiging" mbt marktaandeel en technologische vooruitgang.

Het is wel grappig dat sommige mensen ZTE erbij halen met als doel dat het wel zal meevallen en weer bij zal trekken.. Waar is ZTE?? ZTE is helemaal kapot en is het nooit te boven gekomen.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
NosferatuX schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:41:
[...]

Huawei is een grote speler op meerdere fronten en economisch het grootste doelwit en de grootste "bedreiging" mbt marktaandeel en technologische vooruitgang.

Het is wel grappig dat sommige mensen ZTE erbij halen met als doel dat het wel zal meevallen en weer bij zal trekken.. Waar is ZTE?? ZTE is helemaal kapot en is het nooit te boven gekomen.
ZTE heeft een boete van 1 miljard (!!!) USD gehad, waardoor ze afgelopen jaar verlies hebben gedraaid.
Dit jaar draaien ze gewoon weer winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:55
SgtElPotato schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Blijven de updates ook nog komen na de 90 dagen die gegeven zijn? Wat ik begreep is dat Google Play na de 90 dagen wel blijft werken, maar updates en dergelijke dus niet meer komen?

Hoe zit dat nou als je 1-2 maanden geleden een nieuwe Huawei gekocht hebt? Kun je die terug brengen? Krijg je je geld terug? Ik zou namelijk wel een ander toestel of iets willen als ik net een nieuwe P30 gekocht heb bijvoorbeeld..
Security updates blijven komen, misschien iets vertraagd. Updates van het OS zelf waarschijnlijk niet.

Als je buiten de retourperiode zit acht ik het weinig kansvol, zolang er updates voor de beveiliging blijven komen en het toestel blijft werken zoals bij aankoop. Als dit later echter weg valt, dan heb je wel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
NosferatuX schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:41:
[...]

ZTE was een dwerg vergeleken bij Huawei. Huawei heeft veel grotere financiële reserves + de chinese markt om inkomsten te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
FrankoNL schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:52:
[...]

ZTE was een dwerg vergeleken bij Huawei. Huawei heeft veel grotere financiële reserves + de chinese markt om inkomsten te genereren.
Dat valt nogal mee, Huawei is wel wat groter, maar ZTE is zeker geen dwerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 21:11
@ChinaGeek @NosferatuX ,

Omzet in dollars van Huaweis 10x zo groot t.o.v. ZTE.

15.7 billion $ ZTE vs 105 billion $ HUAWEI

iig.. zal ik gewoon een Xiaomi A2 red kopen voor mn moedertje lief? :D

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
FrankoNL schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Daarnaast heeft Huawei ook de backing van de overheid. Die gaan echt niet omvallen.

Mensen zijn bang met het kopen van de telefoon, en dat snap ik. Maar je krijgt nog steeds updates, je houd nog steeds toegang tot de playstore en al die crap. Ze krijgen alleen geen grote upgrade meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marioe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09-2023
De prijzen van Huawei zijn in elk geval al aan het dalen. Nog niet zo snel als dat zou moeten, maar goed. Waarschijnlijk zijn er veel mensen die geen idee hebben.

Natuurlijk hoop ik op een flinke daling in de verkoopprijs (200 euro voor een P30 pro bijvoorbeeld) en vervolgens het opheffen van de ban. Maar zo zou een verkoper ook kunnen redeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
marioe schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:02:
De prijzen van Huawei zijn in elk geval al aan het dalen. Nog niet zo snel als dat zou moeten, maar goed. Waarschijnlijk zijn er veel mensen die geen idee hebben.

Natuurlijk hoop ik op een flinke daling in de verkoopprijs (200 euro voor een P30 pro bijvoorbeeld) en vervolgens het opheffen van de ban. Maar zo zou een verkoper ook kunnen redeneren.
Ik zie de prijzen wel dalen, maar indd niet zo snel als je zou denken. Ik ga er niet vanuit dat je een p30 pro voor 200 gaat krijgen. Mensen willen er misschien vanaf, maar als je er zoveel voor betaald hebt ga je er niet zoveel korting op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:39
marioe schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:02:
Nog niet zo snel als dat zou moeten, maar goed.
Waarschijnlijk zijn er veel mensen die geen idee hebben.
Waarom zouden ze nog sneller moeten dalen :?

Door machtspelletjes daalt de prijs al wat harder dan normaal (nou staan de Huawei's ook niet bekend om hun waardevastheid).

Voor iedereen die een boel geld heeft betaald voor zijn Huawei telefoon hoop ik dat de prijzen gewoon weer gaan normaliseren en ze hun toestel voor een normaal bedrag kunnen verkopen als ze dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
TR1969 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:56:
[...]

Waarom zouden ze nog sneller moeten dalen :?

Door machtspelletjes daalt de prijs al wat harder dan normaal (nou staan de Huawei's ook niet bekend om hun waardevastheid).

Voor iedereen die een boel geld heeft betaald voor zijn Huawei telefoon hoop ik dat de prijzen gewoon weer gaan normaliseren en ze hun toestel voor een normaal bedrag kunnen verkopen als ze dat willen.
Gezien de feiten en hoeveel het in het nieuws is zou je verwachten dat mensen hem sneller goedkoper weg doen. Overal werd ook angst en paniek gezaaid, maar dat lijkt toch minder effect gehad te hebben op de prijs dan verwacht.

Ik hoop ook dat het allemaal normaliseert. Al is het maar voor de update van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Zephrex schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:08:
[...]

Gezien de feiten en hoeveel het in het nieuws is zou je verwachten dat mensen hem sneller goedkoper weg doen. Overal werd ook angst en paniek gezaaid, maar dat lijkt toch minder effect gehad te hebben op de prijs dan verwacht.

Ik hoop ook dat het allemaal normaliseert. Al is het maar voor de update van Android.
Zeker met het laatste helemaal eens.
Ik denk juist dat er ook een grote groep gebruikers is die de toestellen in combinatie met een abonnement hebben gekocht en daardoor ook niet veel anders kunnen dan afwachten.

Waar het mij vooral om ging was de opmerking van marioe dat de de prijzen sneller moeten zakken.
Voelt in mijn beleving een beetje als het willen profiteren van andermans zorgen (waar ze helemaal niets aan konden doen), maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21

pdavie2311

Live life to the fullest..

TR1969 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:39:
[...]

Ik denk juist dat er ook een grote groep gebruikers is die de toestellen in combinatie met een abonnement hebben gekocht en daardoor ook niet veel anders kunnen dan afwachten.

Waar het mij vooral om ging was de opmerking van marioe dat de de prijzen sneller moeten zakken.
Voelt in mijn beleving een beetje als het willen profiteren van andermans zorgen (waar ze helemaal niets aan konden doen), maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Precies dit...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:49
TR1969 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:39:
[...]

Ik las het als 200 euro zakken tov van nu. Er is geen mens die een paar maanden op de markt toestel van 999 euro (of 580 bij Vodafone) voor 200 euro van de hand doet lijkt mij.
Ik heb zelf besloten om het toestel gewoon te houden, voor het bedrag wat ik er voor heb betaald hou ik het nog wel een tijdje vol zonder die android Q update. (plus de keutel wordt al weer deels ingetrokken, dus ik denk iets met glas water en storm).
Sterker, ik heb nóg een Hauwei gekocht voor mijn vrouw, de foto's zijn geweldig. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Prosac op 28-05-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Laatst online: 12:51
Toch weer goed nieuws. De mate 20 pro is weer toegevoegd op de beta lijst van Android Q.

https://developer.android.com/preview/devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Ze hebben weer 90 dagen licentie, dus het is logisch dat ze er weer op staan. Het probleem zit hem in de periode na die 90 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Sinds zonet kan ik niets meer updaten met Google Play Store. Meerdere meldingen van Huawei gebruikers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:32
Ik krijg server error in play store. Ik zie dat het probleem zich ook bij niet-huawei toestellen voordoet, dus niets met de trump-ban te maken

[ Voor 60% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 01-06-2019 14:06 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Het lijkt ook voor andere merken te zijn zoals Samsung etc.. Iemand die kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:25
Tomski1986 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:05:
Het lijkt ook voor andere merken te zijn zoals Samsung etc.. Iemand die kan bevestigen?
Hier had ik het ook op een Samsung Galaxy S9, na een reboot is het probleem bij mij weer verholpen.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tomski1986 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:05:
Op dit moment is het probleem er niet op een Asus Zenfone.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Reboot werkte hier niet hoor. Achja, zal hopelijk niets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
mate pro 20 hier, ben nu updates aan't doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:33
Hmm, mn vriend heeft de mate 20 lite en kan dus geen apps meer downloaden. Telefoon heeft hij net +- 7 maanden terug gekocht...

is de enige manier nu om de apk buiten de store om te downloaden of zijn er nog makkelijker manieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je vriend kan gewoon apps downloaden, niks aan de hand.
(Buiten de tijdelijke storing die heel de Play Store op dit moment treft)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Is al opgelost. Was toch wel effe paniek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Waarom? Je hebt nu een Huaweitelefoon, die gewoon blijft werken icm Play Store...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 00:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:29
Huawei heeft al een reactie gegeven:
EDIT: Reactie van Huawei
Hier stond eerst een alinea met de mogelijke gevolgen van een smartphonestop voor de andere bedrijfstakken van Huawei. Dat blijkt minder aan de orde, want we werden opgebeld door de woordvoerder van Huawei die ons verzekerde dat Huawei niet stopt met het maken van smartphones en al zijn huidige updateverplichtingen handhaaft. Dat laatste verzekerde de fabrikant het publiek al eerder, toen bekend werd dat Google ook werd geraakt door het handelsverbod. Het gerucht dat Huawei zou zijn gestopt met het maken van smartphones is dus niet waar.

Hoewel Huawei niet stopt met het maken van smartphones, zal het voor de fabrikant wel lastiger worden nu geen Amerikaanse fabrikanten er meer bij betrokken mogen zijn. Het helpt natuurlijk dat vrijwel alle telefoons in China worden gemaakt, maar veel van de technologie die daarbij komt kijken is wel in handen van bedrijven uit de VS. Denk daarbij aan chipsetfabrikant Qualcomm, chipbouwer Intel en het wat minder bekende Broadcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nyand schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:24:
Huawei heeft al een reactie gegeven:

[...]
Grappig dat ze altijd Qualcom en Intel blijven noemen terwijl dat afaik niet in een Huawei telefoon zit. Ze hebben meer last van het feit dat ze geen ARM meer mogen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Brilsmurfffje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Grappig dat ze altijd Qualcom en Intel blijven noemen terwijl dat afaik niet in een Huawei telefoon zit. Ze hebben meer last van het feit dat ze geen ARM meer mogen gebruiken..
Voor telefoons hebben ze inderdaad eigen SoC's, maar voor laptops zijn ze wel afhankelijk van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francis998
  • Laatst online: 17-05 17:00
Ik heb een beetje in dit topic gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.Ik overweeg dus een huawei P30(lite) aan te schaffen, maar door de google ban heb ik tijdelijk overwogen de kat uit de boom te kijken qua gevolgen. Want hetgeen mij het meest intereseert is een redelijke (goede) camera en alle apps die ik wil te kunnen gebruiken.

Maar ik snap nog niet helemaal hoe het nou zit qua apps. Ik had ergens (nieuwsbericht) gelezen dat je in de toekomst bepaalde apps niet zou kunnen gebruiken, welke alleen in de playstore bestaan,want op bepaald moment in de toekomst zou de playstore niet meer werken.
Maar als ik het correct begrijp is dit relevant voor toekomstige telefoons, niet voor degene die al gefabriceerd zijn. Of heb ik het nu bij het verkeerde eind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
francis998 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:16:
Ik heb een beetje in dit topic gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.Ik overweeg dus een huawei P30(lite) aan te schaffen, maar door de google ban heb ik tijdelijk overwogen de kat uit de boom te kijken qua gevolgen. Want hetgeen mij het meest intereseert is een redelijke (goede) camera en alle apps die ik wil te kunnen gebruiken.

Maar ik snap nog niet helemaal hoe het nou zit qua apps. Ik had ergens (nieuwsbericht) gelezen dat je in de toekomst bepaalde apps niet zou kunnen gebruiken, welke alleen in de playstore bestaan,want op bepaald moment in de toekomst zou de playstore niet meer werken.
Maar als ik het correct begrijp is dit relevant voor toekomstige telefoons, niet voor degene die al gefabriceerd zijn. Of heb ik het nu bij het verkeerde eind?
Google heeft in een statement aangegeven dat alles voor de huidige telefoons blijft werken zoals het nu doet. Dat betekent dat ze toegang houden tot de play store, met alle apps die daarin staan. Ook beveiligingsupdates zouden volgens Huawei geen probleem moeten zijn.

OS upgrades daarentegen, wordt niks over gezegd. Dit zou kunnen betekenen dat deze niet meer komen, mocht de ban in stand blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francis998
  • Laatst online: 17-05 17:00
FrankoNL schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:29:
[...]

Google heeft in een statement aangegeven dat alles voor de huidige telefoons blijft werken zoals het nu doet. Dat betekent dat ze toegang houden tot de play store, met alle apps die daarin staan. Ook beveiligingsupdates zouden volgens Huawei geen probleem moeten zijn.

OS upgrades daarentegen, wordt niks over gezegd. Dit zou kunnen betekenen dat deze niet meer komen, mocht de ban in stand blijven.
Ok, bedankt voor de opheldering. OS updates vindt ik zelf iets minder belangrijk, zolang de huidige functionaliteit intact blijft.
Updates van bestaande apps blijven voor zover ik begrijp gewoon toegankelijk. Met name, omdat bijv. bij internetbankieren de oudere versies op bepaald moment stoppen met werken en je wel de nieuwe versies moet gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Honor heeft aangegeven, Android Q sowieso uit te brengen voor:
- Honor View 20
- Honor 20
- Honor 20 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 10:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
“We are confident that our most popular devices, including the P30 series, will be able to access Android Q."

Confident, maakt mij niet zo confident. Ze weten het dus niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
FrankoNL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:22:
“We are confident that our most popular devices, including the P30 series, will be able to access Android Q."

Confident, maakt mij niet zo confident. Ze weten het dus niet zeker.
Ze kunnen ook niets met zekerheid zeggen toch?
Dit is in ieder geval wel weer iets positiever nieuws voor de P30 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Wtf:
'Huawei-telefoons mogen niet meer per post verzonden worden naar VS'

https://www.nu.nl/mobiel/...onden-worden-naar-vs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Jpjedi schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 09:49:
Wtf:
'Huawei-telefoons mogen niet meer per post verzonden worden naar VS'

https://www.nu.nl/mobiel/...onden-worden-naar-vs.html
Dit lijkt me het werk van iemand bij FedEx die de situatie niet helemaal begrijpt. Alleen al de manier waarop men de reden van het retour heeft vermeld, getuigd van amateurisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Moet haast wel idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-09 14:10

Caseum

Thinking about IT

Ik vroeg me iets af.
Je leest veel over het feit dat Amerika Huawei wil blokkeren enzo.

Maar is dit tegen China gericht of tegen Huawei?
Aangezien er nog meer bedrijven van China zijn (Xiaomi bijv.)

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Caseum je topic heeft nogal veel overlap met Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen? en ik heb je vraag dan ook naar hier verhuisd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 10:36
Caseum schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:14:
Ik vroeg me iets af.
Je leest veel over het feit dat Amerika Huawei wil blokkeren enzo.

Maar is dit tegen China gericht of tegen Huawei?
Aangezien er nog meer bedrijven van China zijn (Xiaomi bijv.)
Tot nu toe voornamelijk Huawei en Honor. Volgens mij is alleen extra een bedrijf toegevoegd dat chips maakt voor Chinese defensie.

Het lijkt te maken te hebben met de 5g apparatuur van Huawei. Waarvan Amerika bang is dat de Chinese overheid mee kan kijken en dat de Amerikaanse veiligheidsdiensten geen backdoor hebben.
Maar zoals je vast zelf ook al ontdekt hebt is de informatie erg summier.

Nu wordt waarschijnlijk Huawei gebruikt in de handels oorlog en onderhandelingen op de G20 omdat Trump heeft beloofd meer in Amerika te produceren (Make America great again).

Ik verwacht dat na de G20 top 28 en 29 juni meer duidelijk wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caseum
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-09 14:10

Caseum

Thinking about IT

_Tinus_ schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:33:
[...]

Tot nu toe voornamelijk Huawei en Honor. Volgens mij is alleen extra een bedrijf toegevoegd dat chips maakt voor Chinese defensie.

Het lijkt te maken te hebben met de 5g apparatuur van Huawei. Waarvan Amerika bang is dat de Chinese overheid mee kan kijken en dat de Amerikaanse veiligheidsdiensten geen backdoor hebben.
Maar zoals je vast zelf ook al ontdekt hebt is de informatie erg summier.

Nu wordt waarschijnlijk Huawei gebruikt in de handels oorlog en onderhandelingen op de G20 omdat Trump heeft beloofd meer in Amerika te produceren (Make America great again).

Ik verwacht dat na de G20 top 28 en 29 juni meer duidelijk wordt.
Bedankt voor de uitleg. De informatie erover is inderdaad niet heel duidelijk. Ik hoop dat het hele gedoe gewoon op een normale manier uitgepraat kan worden. En zonder een verbod (om je zin te krijgen).

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik las net op de teletekst app dat Amerika en China weer in gesprek gaan over het oplossen van dit handelsconflict,afgesproken op de G20.
Er komen voorlopig geen nieuwe importheffingen.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Goed nieuws!

De ban lijkt voorbij (submit is reeds verstuurd).

https://www.bbc.com/news/world-48810070
And at a subsequent press conference, the US president declared that US technology companies could again sell to China's Huawei - effectively reversing a ban imposed last month by the US commerce department.

The ban prevented US tech firms from selling to Huawei, crippling the Chinese firm's ability to get critical American technology to help it make its products
.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Mooi nieuws @Kiswum

Het zat er ook aan te komen , ben benieuwd of ze na de laatste Android update hun eigen OS ook hier in de EU gaan pushen of dit achter de hand houden en alsnog verder met Android gaan.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
Eerst zien dan geloven. Die man verandert vaker van mening dan een vrouw van schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:23

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Kiswum schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:50:
Goed nieuws!

De ban lijkt voorbij (submit is reeds verstuurd).

https://www.bbc.com/news/world-48810070

[...]
.
Nog niet 100%, maar het zit in de buurt :)

So the latest US move does not bring a complete end to the dispute. Mr Trump said the Huawei situation would be dealt with "at the very end" of trade talks between the US and China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marioe
De prijzen van de P30 zijn €400 gedaald in de tussentijd, mede door negatieve koopadviezen. Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

marioe schreef op maandag 1 juli 2019 @ 06:33:
De prijzen van de P30 zijn €400 gedaald in de tussentijd, mede door negatieve koopadviezen. Graag gedaan!
Mooi moment om het juist nu weer aan te schaffen. De mogelijkheid bestaat dat de prijzen weer gaan stijgen als het grote publiek weet dat het echt goed gaat komen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marioe
Dat dacht ik ook. Maar helaas is het eerst zien, dan geloven bij uitspraken van de Verenigde Staten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shalala
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-09-2024
Hi tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig!
Sinds een paar weken kan ik geen YouTube en geen KPN tv meer kijken op mijn Huawei Mediapad. Reden: voor deze apps zijn Google Play services nodig en die worden op mijn apparaat kennelijk niet meer ondersteund.

Ik had begrepen dat bestaande telefoons en tablets gewoon toegang blijven houden tot Google Play en dus ook GP services. Hoe kan dit nu dan? Ik lees verder nergens berichten van mensen die al geen toegang meer hebben tot YouTube en andere apps die Google Play services gebruiken.

En wat zijn mijn vooruitzichten voor de toekomst? Ik heb deze tablet juist gekocht om in bed en onderweg tv, Netflix en YouTube te kijken. Netflix doet het nog, maar als YouTube en met name KPN tv het ook in de toekomst niet meer gaan doen, zal ik toch op zoek moeten naar een nieuwe tablet. Tenzij er een workaround is...

Ik zie net trouwens pas dit topic, had daarom mijn vraag al eerder op een verkeerde plek gesteld: Kan geen KPN tv of YouTube meer kijken op Huawei mediapad

Hopelijk kan iemand me helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:49
Vreemd, ik heb een mediapad T5 en daar werkt het gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shalala
Ik heb een Mediapad T3, vorig jaar in Malta gekocht. Zou land van aankoop iets uit kunnen maken?
Ik vind het zelf ook vreemd, lees overal dat bestaande apparaten het nog gewoon zouden moeten doen.
Bij wie kan ik hierover terecht met vragen?P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:17
Shalala schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:51:
Hi tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig!
Sinds een paar weken kan ik geen YouTube en geen KPN tv meer kijken op mijn Huawei Mediapad. Reden: voor deze apps zijn Google Play services nodig en die worden op mijn apparaat kennelijk niet meer ondersteund.

Ik had begrepen dat bestaande telefoons en tablets gewoon toegang blijven houden tot Google Play en dus ook GP services. Hoe kan dit nu dan? Ik lees verder nergens berichten van mensen die al geen toegang meer hebben tot YouTube en andere apps die Google Play services gebruiken.

En wat zijn mijn vooruitzichten voor de toekomst? Ik heb deze tablet juist gekocht om in bed en onderweg tv, Netflix en YouTube te kijken. Netflix doet het nog, maar als YouTube en met name KPN tv het ook in de toekomst niet meer gaan doen, zal ik toch op zoek moeten naar een nieuwe tablet. Tenzij er een workaround is...

Ik zie net trouwens pas dit topic, had daarom mijn vraag al eerder op een verkeerde plek gesteld: Kan geen KPN tv of YouTube meer kijken op Huawei mediapad

Hopelijk kan iemand me helpen, alvast bedankt!
Heb je niet perrongelijk het een en ander verwijderd?
Heb je je tablet geupdated?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shalala
Ik heb expres heel veel verwijderd, moest ruimte vrijmaken voor een update. Ik dacht dat het na de update wel weer zou werken, maar helaas. De melding is ook echt dat Google Play Services niet worden ondersteund op dit apparaat.
Heb ook al gekeken of Google Play misschien geüpdatet moet of kan worden, maar zie geen updates daarvoor.
Tips voor wat ik mogelijkerwijs verwijderd had dat niet de bedoeling was? En hoe ik die terugvindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:45

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@Shalala Heb je Google Play Services al geprobeerd te installeren?
Linkje naar playstore:
https://play.google.com/s...utm_campaign%3DAndroidPIT

Of anders via APKmirror:
https://www.apkmirror.com...inc/google-play-services/

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marioe
Huawei blijft helaas waarschijnlijk op de banlijst staan, zeker nu er nieuwe info over de verbondenheid tussen Huawei en het Chinese leger is opgedoken. Jammer, het waren mooie toestellen. Bron: https://www.cnet.com/news...ts-phones-are-under-fire/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
marioe schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:32:
Huawei blijft helaas waarschijnlijk op de banlijst staan [...]
Tja, nog een jaartje wachten tot nieuwe verkiezingen.
Als Trump -hopelijk- van het toneel verdwijnt kunnen we weer gewoon normaal doen.

* anandus zie een Huawei als volgende telefoon wel zitten
Zoals je zegt, zijn mooie toestellen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marioe
Even een voorproefje van hoe het is om buiten de play store om te moeten.... Geen upgrades en daar ga je met je peperdure toestel!

https://www.bright.nl/tec...-op-25-miljoen-toestellen

• marioe
Huawei brengt nieuwe telefoons uit zonder Android licentie. Daar gaat de restwaarde van je P30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefuit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:02
marioe schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:40:
Huawei brengt nieuwe telefoons uit zonder Android licentie. Daar gaat de restwaarde van je P30...
Dus een p30 lite kopen is niet meer aan te raden? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:10
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe het in elkaar zit met Google.

Ik overweeg een Huawei P30 te kopen. Die heeft nu Android 10 omdat ie nog valt binnen de licentie. Maar daarna krijgt ie geen Android 11 of latere versies, klopt?

Ik koop geen telefoons met het gedachte dat ik het later doorverkoop dus de meerwaarde later kan me niks schelen, maar ik wi wel graag de nieuwst OS versie en updates blijven ontvangen. Wat kan ik verwachten qua updates als ik een Huawei P30 koop?

MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:02
Ms_Hyde schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:36:
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe het in elkaar zit met Google.

Ik overweeg een Huawei P30 te kopen. Die heeft nu Android 10 omdat ie nog valt binnen de licentie. Maar daarna krijgt ie geen Android 11 of latere versies, klopt?

Ik koop geen telefoons met het gedachte dat ik het later doorverkoop dus de meerwaarde later kan me niks schelen, maar ik wi wel graag de nieuwst OS versie en updates blijven ontvangen. Wat kan ik verwachten qua updates als ik een Huawei P30 koop?
Huawei heeft zelf aangegeven dat secuirity updates sowieso verdergaan, versie updates hangt af van wat amerika gaat doen, Huawei mag sinds kort bijvoorbeeld teruf samewerken met microsoft, moest de us dit ook toelaten voor google zullen we mooi updates blijven krijgen, anders hebben we pech, nog een optie is dat Huawei de telefoons update naar bv. android 11 zonder google play services en je die zelf moet sideloaden(zoals mate 30 pro) voor ons yweakers is dat 10 minuten werk, maar voor de gemiddelde consument is dat onacceptabel, dus ik denk niet dat Huawei die route op zal gaan.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:07
Huawei heeft zich nu totaal terug getrokken.. Jammer maar helaas, er worden nieuw geen toestellen meer verkocht.
Of huidige telefoons updates krijgen zal sporadisch tot nihil zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Totaal teruggetrokken, wat bedoel je, waar lees je dat, in welke landen, wat is je bron...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
CLB schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:25:
Totaal teruggetrokken, wat bedoel je, waar lees je dat, in welke landen, wat is je bron...?
In geen enkel land is een Huawei toestel nog te koop, tmobile is overgestapt van huawei naar Ericsson nu voor netwerk apparatuur. Ze bestaan nog wel in Europa, maar zijn en schim van wat het bijna 3 jaar geleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsYyLcFt_RJg8s58NKHQGuTZEAI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eukC0KZ5pLyGoZkdrIDYcrlD.jpg?f=user_large
@CLB kreeg van de week dit bericht, dit lijkt me niet echt positief zegmaar... Hebben hier een Samsung die 1 jaar ouder is dan mijn Huawei en zelfs weergeeft dit niet.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste