Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
guReMcO schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:15:
[...]

als heel Huawei omdonderd is dat voor niemand goed.
Ik denk dat het wel mee valt. Tuurlijk is het balen als je 500euro kostende tablet/telefoon het ineens niet meer doet (of half), maar er zijn in het verleden zat andere fabrikanten omgevallen en dat heeft uiteindelijk ook de wereld niet doen vergaan.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:18

guReMcO

Praat mar frysk

ChojinZ schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:23:
[...]

Ik denk dat het wel mee valt. Tuurlijk is het balen als je 500euro kostende tablet/telefoon het ineens niet meer doet (of half), maar er zijn in het verleden zat andere fabrikanten omgevallen en dat heeft uiteindelijk ook de wereld niet doen vergaan.
Neuh de wereld zal niet vergaan inderdaad maar wel sneu voor de mensen die bij Huawei werken.

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 10:36
guReMcO schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:27:
[...]

Neuh de wereld zal niet vergaan inderdaad maar wel sneu voor de mensen die bij Huawei werken.
Behalve telefoons maakt Huawei ook nog telecom infrastructuur en servers en storage voor in datacenters. Bijvoorbeeld Tele2 had volgens mij hiervan veel staan.

Dat kan flinke problemen veroorzaken bij bijvoorbeeld defecten aan hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
_Tinus_ schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:08:
[...]

Behalve telefoons maakt Huawei ook nog telecom infrastructuur en servers en storage voor in datacenters. Bijvoorbeeld Tele2 had volgens mij hiervan veel staan.

Dat kan flinke problemen veroorzaken bij bijvoorbeeld defecten aan hardware.
Huawei heeft van de VS een 90 dagen geldige licentie gekregen om defecten aan netwerkapparatuur op te lossen. Dat kan er dan weer wel vanaf, omdat ze anders zelf met de problemen zitten. Maar opkomen voor miljoenen consumenten?.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
...

[ Voor 98% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-05-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Reactie gehad via het Huawei social media team op Facebook ivm wat er gaat gebeuren voor huidige Huawei gebruikers.

Dag Tom,

Huawei zal beveiligingsupdates en aftersales services blijven leveren voor alle bestaande Huawei en Honor smartphones en tablets. Dit geldt voor de producten die zijn verkocht en die wereldwijd op voorraad zijn.

Vriendelijke groeten,
Het Huawei social media team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
gfhoihoi72 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:15:
[...]

Huawei heeft van de VS een 90 dagen geldige licentie gekregen om defecten aan netwerkapparatuur op te lossen. Dat kan er dan weer wel vanaf, omdat ze anders zelf met de problemen zitten. Maar opkomen voor miljoenen consumenten?.. 8)7
Dit besluit is genomen vanuit Amerikaans oogpunt. Daar zijn vrijwel geen Huawei consumenten.

Trump is een business man. Hij zet waarschijnlijk groot in om beter te kunnen onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Tomski1986 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:57:
Reactie gehad via het Huawei social media team op Facebook ivm wat er gaat gebeuren voor huidige Huawei gebruikers.

Dag Tom,

Huawei zal beveiligingsupdates en aftersales services blijven leveren voor alle bestaande Huawei en Honor smartphones en tablets. Dit geldt voor de producten die zijn verkocht en die wereldwijd op voorraad zijn.

Vriendelijke groeten,
Het Huawei social media team
Zelfde als wat eerder verteld werd dus. Geen woord over nieuwe versies, alleen handhaven wat ze hebben. Baal wel van de situatie. Na lang wikken en wegen de P30p gekozen en die overwegingen kunnen weer de prullenbak in.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 14:48
Señor Sjon schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:17:
[...]

Zelfde als wat eerder verteld werd dus. Geen woord over nieuwe versies, alleen handhaven wat ze hebben. Baal wel van de situatie. Na lang wikken en wegen de P30p gekozen en die overwegingen kunnen weer de prullenbak in.
Nou ja volgens mij zullen ze na een aantal weken tot redenen komen hoor, niemand haalt voordeek uit zo een oorlog.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05-2021
Morgen wordt bij mij de nieuwe Huawei P30 afgeleverd. Ik twijfel sterk of ik hem morgen aan de deur zal accepteren. Ik heb een mooie deal met Vodafone voor mijn abo kunnen maken dus het zou erg jammer zijn. Ik vind het lastig om de gevolgen van deze beslissing goed in te schatten. Zou iemand mij kunnen adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:05
KeizerMint schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:29:
Morgen wordt bij mij de nieuwe Huawei P30 afgeleverd. Ik twijfel sterk of ik hem morgen aan de deur zal accepteren. Ik heb een mooie deal met Vodafone voor mijn abo kunnen maken dus het zou erg jammer zijn. Ik vind het lastig om de gevolgen van deze beslissing goed in te schatten. Zou iemand mij kunnen adviseren?
Ik zou hem persoonlijk terugsturen. Voor zo'n bedrag ga je toch niet gokken? Pak dan een S10(+) of iPhone.

edit: Of kijk even de kat uit de boom en blijf even je oude telefoon gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door dehardstyler op 20-05-2019 19:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gfhoihoi72
dehardstyler schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:32:
[...]

Ik zou hem persoonlijk terugsturen. Voor zo'n bedrag ga je toch niet gokken? Pak dan een S10(+) of iPhone.

Ik heb die van mij net 5 dagen (ook via een goede deal van Vodafone) en heb besloten het toestel gewoon te houden. Dit kan nooit lang duren, uiteindelijk zal het toch ergens wel op uit moeten komen en gezien de eerdere acties van Trump denk ik dat dit alles volgende maand gewoon weer opgelost is en we eind zomer gewoon Android Q krijgen.

Je kan natuurlijk wachten tot er wat meer zekerheid is, maar ik vind dat het niet waard. Het toestel werkt prima zoals het nu is en tegen de tijd dat Android Q uitkomt zal dit hele gedoe echt wel weer opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Ik zou de P30 (en de Pro) gewoon in huis halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oei. Ik ben zeer benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Heb de P30 nu nét 7 dagen in huis en moet eerlijk zeggen dat het toestel bijzonder goed bevalt. Zit nog in de periode van 31 dagen waarin je kunt ruilen/annuleren bij Belsimpel. Sommigen medetweakers zeggen dat 'de bui wel overwaait' zoals bij ZTE ook gebeurde, anderen geven de voorkeur aan het zekere voor het onzekere en sturen het toestel terug. Zijn er meer mensen in hetzelfde schuitje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:10:
Oei. Ik ben zeer benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Heb de P30 nu nét 7 dagen in huis en moet eerlijk zeggen dat het toestel bijzonder goed bevalt. Zit nog in de periode van 31 dagen waarin je kunt ruilen/annuleren bij Belsimpel. Sommigen medetweakers zeggen dat 'de bui wel overwaait' zoals bij ZTE ook gebeurde, anderen geven de voorkeur aan het zekere voor het onzekere en sturen het toestel terug. Zijn er meer mensen in hetzelfde schuitje?
Ik heb de P30 Pro en die bevalt me ENORM goed. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt en hou m'n telefoon gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
dehardstyler schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:32:
[...]

Een iPhone zou ik persoonlijk nu juist niet kopen aangezien dat juist is wat Trump wilt, maar ja ieder zijn eigen keuze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:29
Hier een Huawei mate 20 x met een groot probleem in de software.
Regelmatig na enkele dagen moet ik een herstart uitvoeren omdat als ik iemand bel de verbinding na 30 seconden exact wordt verbroken.

Wat de oorzaak is nog steeds niet kunnen ontdekken helaas.
Voor de rest is het echt een top toestel, mogelijk maar iedere nacht een automatische herstart instellen.

Hopelijk wordt dit met een firmware update nog gefixt door Huawei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomski1986 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:18:
[...]

Ik heb de P30 Pro en die bevalt me ENORM goed. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt en hou m'n telefoon gewoon.
Herken volledig wat je zegt wb tevredenheid over het Huawei toestel. Het is alleen even flink zoeken naar de consequenties van deze ban voor ons als gebruikers om op basis daarvan een goede afweging te kunnen maken. Zoals ik het nu lees voor de 'huidige' Huawei gebruiker:

Je ontvangt wél:
- Play services blijven werken (dus updates voor allerlei apps)
- Voor komende jaren beveilingspatches, wellicht vertraagd via AOSP

Maar wellicht niet:
- Upgrade naar nieuwere Android versie (Q en nieuwere versies)
- En daarmee dus ook: upgrade naar nieuwere versie van Google Apps

Mocht dit inderdaad een structureel probleem blijven; in principe blijft je toestel hiermee dus functioneel (qua reguliere apps; want updates blijven komen) en qua beveiliging (want patches). Enige vraag die daarbij blijft is: op een gegeven moment gebruik je dus een sterk verouderde versie van de Google play store. Als Google je op termijn (2/3 jaar of wellicht al eerder) gaat verplichten dat je een nieuwere versie v/d Playstore moet installeren, alvorens je nieuwe apps kunt installeren, dan zit je als nog in de boot.. Kun je een oude versie van de Play store lang gebruiken om je apps up to date te houden?

Aanvullend lees ik op het artikel op de hoofdpagina:
Een van de belangrijkste factoren daarbij is SafetyNet, de manier waarop apps kunnen verifiëren of een toestel veilig is. Onder meer Netflix, apps van tv-diensten en bankenapps maken in sommige gevallen gebruik van SafetyNet en als die check faalt, draait de app niet. Ook kunnen er problemen ontstaan met pushnotificaties. Ontwikkelaars kunnen daarbij om Google heen, maar niet elke app zal dat doen.
Het probleem met SafetyNet, dat niet werkt zonder Google diensten, speelt dus alleen op als de gebruiker er toch in slaagt om Android Q op een Huawei-toestel te zetten; maar daarbij dus geen Google diensten verkrijgt (door de ingetrokken licentie). In principe speelt dit probleem niet voor de huidige Androidversie over de jaren heen?

Kloppen deze aannames die ik baseer op het artikel op de hoofdpagina? Of ga ik ergens scheef.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2019 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Tomski1986 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:18:
[...]

Ik heb de Honor view 20 en die bevalt idd ook prima. En een nieuwe Android versie zal me werkelijk een worst wezen, na Android 4 (zo'n beetje) vind ik de nieuwere versie op wat lolligheden na weinig substantieel meer toevoegen.

Geeft me een extra incentive om los te weken van Google en diens apps. YouTube werkt ook gewoon via de browser en de Huawei store is ook redelijk en dan kan je ook nog gewoon apk's sideloaden.

Enige wat ze bij mij veroorzaken is vooral een koppigheid opwekken die er voor zal zorgen dat de volgende telefoon ook weer een Honor is ws. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:10:
Hier een dag of 5 in huis. Telefoon gekocht voor m'n vriendin. Ze is er erg blij mee. Tbh zou ik zo snel niet een alternatief weten voor de P30. Ik heb er slechts 340 euro voor betaald. Ik denk dat ik de gok neem en de P30 gewoon houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricto schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:20:
[...]

Hier een dag of 5 in huis. Telefoon gekocht voor m'n vriendin. Ze is er erg blij mee. Tbh zou ik zo snel niet een alternatief weten voor de P30. Ik heb er slechts 340 euro voor betaald. Ik denk dat ik de gok neem en de P30 gewoon houd.
P30 kocht ik idd ook met een cashback, wel simlockvrij dus duurder.
Nee precies; alternatief zou dan wellicht OP7 zijn - maar camera's minder- en bovendien ook Chinees, óf Samsung Galaxy s10(+) - maar veel duurder -. Dus inderdaad ook niet echt een fan van een eventuele overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb ook niet de hoofdprijs betaald voor mijn p30 pro. En ik zou echt geen goed alternatief weten. Het heeft al even geduurd voor ik bij deze uit kwam.

@Verwijderd Je aannames kloppen, als je er van uit gaat dat die trade war zolang gaat duren. En als je bedenkt dat bedrijven elke dag dat ze geen zaken kunnen doen met Huawei etc ontzettend veel geld mis lopen, dit echt niet 2 jaar door zal gaan. Daarom doe ik de telefoon ook niet terug. De situatie zoals die nu is, lijkt me verre van permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zephrex schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:32:
Ik heb ook niet de hoofdprijs betaald voor mijn p30 pro. En ik zou echt geen goed alternatief weten. Het heeft al even geduurd voor ik bij deze uit kwam.

@Verwijderd Je aannames kloppen, als je er van uit gaat dat die trade war zolang gaat duren. En als je bedenkt dat bedrijven elke dag dat ze geen zaken kunnen doen met Huawei etc ontzettend veel geld mis lopen, dit echt niet 2 jaar door zal gaan. Daarom doe ik de telefoon ook niet terug. De situatie zoals die nu is, lijkt me verre van permanent.
Haha, er zijn er dus meer die geen passend (genoeg) alternatief kunnen verzinnen.

Helder. Klopt; ik ging bewust even uit van het worst-case scenario, dan kan het alleen maar meevallen in de toekomst. Dan kan ik in ieder geval wel de apps die ik gebruik up to date houden, inclusief systeempatches, alleen Google Play gaat dan achter lopen- maar blijft wel functioneel. Blijven we dus in ieder geval niet zitten met een toestel wat steeds minder functioneel wordt doordat apps niet meer werken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:31:
[...]

P30 kocht ik idd ook met een cashback, wel simlockvrij dus duurder.
Nee precies; alternatief zou dan wellicht OP7 zijn - maar camera's minder- en bovendien ook Chinees, óf Samsung Galaxy s10(+) - maar veel duurder -. Dus inderdaad ook niet echt een fan van een eventuele overstap.
Heb m ook simlock vrij. Gekocht via een mooie constructie die op pepper.com stond.

Ja vooral ook naar de S10 zitten kijken. Maar dat vond ik toch net ff te prijzig. Ik ga m gewoon maar houden en t beste er op hopen. Tot nu toe lijkt het mij een erg fijn toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephrex
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:47:
[...]

Haha, er zijn er dus meer die geen passend (genoeg) alternatief kunnen verzinnen.

Helder. Klopt; ik ging bewust even uit van het worst-case scenario, dan kan het alleen maar meevallen in de toekomst. Dan kan ik in ieder geval wel de apps die ik gebruik up to date houden, inclusief systeempatches, alleen Google Play gaat dan achter lopen- maar blijft wel functioneel. Blijven we dus in ieder geval niet zitten met een toestel wat steeds minder functioneel wordt doordat apps niet meer werken oid.
Nou jah, jou worst case scenario is indd worst case scenario. Maar ik ga er niet vanuit dat ze alles er gewoon bij laten zitten. Ze hebben alleen in 2018 al meer dan 200 miljoen mobieltjes verkocht. Die lui zijn achter de schermen nu al met vanalles bezig, een aanname natuurlijk, maar wel eentje die logischer is dan helemaal niets doen en ons laten zitten zonder patches. Los van alle sales die ze daardoor zouden mislopen zou het ook een gigantische imago schade zijn.

Ik heb hiervoor zitten kijken naar de s10, maar vond het gewoon niets. De hole cutout en het gewicht, lag niet echt lekker in de hand en had niet een wauw factor (allemaal persoonlijke redenen). En veel duurder dan de p30 pro. Ben ook geen Apple fan en de Oneplus 7 Pro vind ik gewoon net wat te duur voor wat je krijgt. Heb hiervoor de OP3 gehad en oneplus maakt goede toestellen, maar de prijzen zijn de laatste twee jaren iets te hoog geworden voor mijn smaak.

Als je bedenkt dat ik de p30 pro voor zo'n 600,- heb gekocht en de pre-order shizzle nog voor zo'n 200,- kan verkopen. Dan heb je een mobiel van 400,-... Dat soort acties heeft Oneplus gewoon niet. Dan kom je bij de Mi 9 uit etc. Maar die heeft niet de acu of camera die de p30 pro heeft. Keuze is dan snel gemaakt imho..

Dus nee, ik houd hem lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb hem voor nu even ingepakt. Ik kan nog een week dit 'probleem' uitzitten voor ik moet handelen. ;) Maar de overwegingen die ik hoor hier heb ik ook gemaakt. Ik kom alleen van de U11 af en weet hoe frustrerend het is om nooit een update te krijgen. Dat wil ik eigenlijk niet nog 2 jaar.

Maar alsof Samsung al iets wist, want de S10(+) blijft ongewoon duur bij veel providers en weinig goodies (behalve oordopjes die ik nooit ga gebruiken als pre order). De notch stoort mij minder dan een willekeurige zwarte stip in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
We moeten ook niet vergeten dat het niet meer alleen Google is die de Android licentie heeft ingetrokken. Intel, Qualcomm en Broadcom gaan ook geen of minder chips leveren aan Huawei. Heel simpel terugdraaien is in deze situatie niet meer mogelijk en ik denk dat dit toch wel een probleem is die nog even gaat duren. Ik hoop natuurlijk dat ik fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Als ik dus alles goed begrijp is dat huidige eigenaars wel toegang tot bv de appstore krijgen en daarbij updates voor de apps. In een ideale situatie blijven apps dus gewoon werken, ook de google apps.

Updates van het besturingssysteem zelf zijn uitgesloten, die komen niet meer ook niet voor huidige gebruikers.

Dat laatste kan echt roet in het eten gooien. Stel dat er een onveiligheid in Android naar boven komt dan wordt dat dus niet gepatched lijkt mij. Wat het effect daarvan is, is dat apps niet meer functioneren. Apps als bv internetbankieren kunnen gelocked worden totdat Android weer veilig is dus gepatched en dat zal dus niet gebeuren op een huawei smartphone

Het kan dus alsnog voorkomen dat apps gewoon niet meer gaan functioneren. Het zal voor mij niet de eerste keer zijn dat android geupdate moest worden om bv de abn app weer te kunnen gebruiken.

Dat Huawei aangeeft zelf de smartphones te blijven ondersteunen is leuk maar ook heel logisch echter dat maakt het er niet beter op en voegt niks toe aan de situatie

[ Voor 11% gewijzigd door NosferatuX op 20-05-2019 22:37 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:39
NosferatuX schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:34:
Als ik dus alles goed begrijp is dat huidige eigenaars wel toegang tot bv de appstore krijgen en daarbij updates voor de apps. In een ideale situatie blijven apps dus gewoon werken, ook de google apps.

Updates van het besturingssysteem zelf zijn uitgesloten, die komen niet meer ook niet voor huidige gebruikers.

Dat laatste kan echt roet in het eten gooien. Stel dat er een onveiligheid in Android naar boven komt dan wordt dat dus niet gepatched lijkt mij. Wat het effect daarvan is, is dat apps niet meer functioneren. Apps als bv internetbankieren kunnen gelocked worden totdat Android weer veilig is dus gepatched en dat zal dus niet gebeuren op een huawei smartphone

Het kan dus alsnog voorkomen dat apps gewoon niet meer gaan functioneren. Het zal voor mij niet de eerste keer zijn dat android geupdate moest worden om bv de abn app weer te kunnen gebruiken.

Dat Huawei aangeeft zelf de smartphones te blijven ondersteunen is leuk maar ook heel logisch echter dat maakt het er niet beter op en voegt niks toe aan de situatie
Huawei blijft volgens eigen zeggen gewoon de beveiligingsupdates uitbrengen voor de toestellen die op de markt zijn.
Upgrades zijn voorlopig onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
TR1969 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:40:
[...]

Huawei blijft volgens eigen zeggen gewoon de beveiligingsupdates uitbrengen voor de toestellen die op de markt zijn.
Upgrades zijn voorlopig onzeker.
Ja maar ze kunnen lekken in android niet patchen. Alleen van hun eigen delen.
Wanneer er dus een android lek is waardoor een bank app gelocked wordt dan kan huawei dat niet patchen.

Edit

Ze zullen dus hun eigen software updaten en patchen maar op android/os gebied niet. Is er een beveiligingsupdate nodig omdat bv de camera app van huwawei niet meer werkt, geen probleem dat patchen ze. Is er een google update nodig omdat er lek in het OS zit waardoor bepaalde apps niet meer werken dan ben je dus de sigaar want die update krijgen ze niet meer van google en zelf kunnen ze daar niks mee

[ Voor 30% gewijzigd door NosferatuX op 20-05-2019 22:50 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Ze patches dan ook software van Android OS. Als er een lek is komt de fix daarvoor ook altijd naar het Android Open project etc. Kan mss iets langer duren, maar dat soort fixes komen er wel.

Het gaat zover ik begrijp alleen om echt nieuwe updates van Google zelf.

Edit: Heb geprobeerd de bron te vinden maar heb vandaag al zoveel gelezen bij verschillende sites etc dat ik hem zo 123 niet direct kan vinden. Het is in ieder geval niet zo zwart/wit als mensen hier aangeven.

[ Voor 29% gewijzigd door Zephrex op 20-05-2019 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05-2021
Ik heb dus via Vodafone een goede deel gekregen voor mijn nieuwe P30. Ik betaal 330 euro voor het toestel, krijg er een tablet bij van Huawei en betaal maar 9 eurp per maand voor mijn abo maar krijg wel 11 gb aan data van ze.

Bijna te goed om nee tegen te zeggen maar ben wel heel bang of als er straks geen updates meer zijn het toestel nog wel goed/veilig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Vandaag heb ik net een Huawei Mediapad M5 besteld. Wat nu, houden of retour?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://nos.nl/artikel/22...-toekomst-is-ongewis.html lekker nuchter artikel, beetje wat anders dan dat we online overal lezen.

Trouwens hier wat nieuws: https://www.nu.nl/interne...ancties-tegen-huawei.html

[ Voor 25% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-05-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Hier is het allemaal overzichtelijk gemaakt:

Linkje

Er is ook een duidelijk verschil tussen mobieltjes die al in handel zijn en die dat niet zijn. De eerste hebben nog steeds toegang en zullen dat houden. Etc etc word best goed uitgelegd daar.

[ Voor 23% gewijzigd door Zephrex op 20-05-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
50Miles schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:08:
Vandaag heb ik net een Huawei Mediapad M5 besteld. Wat nu, houden of retour?
Je play store en apps inclusief die van google zullen blijven werken, je blijft beveiligings uodates krijgen.

Moest het zijn dat deze oorlog niet ophoudt(dus het slechtste geval eigenlijk), dan krijg je geen update naar android q, als dit voor jou een dealbreaker is zou ik hem terug sturen, persoonlijk merk ik de laatste jaren het verschil tussen de android versies amper dus zou ik hem gewoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zephrex schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:12:
Hier is het allemaal overzichtelijk gemaakt:

Linkje

Er is ook een duidelijk verschil tussen mobieltjes die al in handel zijn en die dat niet zijn. De eerste hebben nog steeds toegang en zullen dat houden. Etc etc word best goed uitgelegd daar.
Ik denk dat het uiteindelijk wel gaat meevallen. We zullen zien, het is alleen maar speculeren op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
izzet3838 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:14:
[...]

Je play store en apps inclusief die van google zullen blijven werken, je blijft beveiligings uodates krijgen.

Moest het zijn dat deze oorlog niet ophoudt(dus het slechtste geval eigenlijk), dan krijg je geen update naar android q, als dit voor jou een dealbreaker is zou ik hem terug sturen, persoonlijk merk ik de laatste jaren het verschil tussen de android versies amper dus zou ik hem gewoon houden.
In principe volledig mee eens. De twijfel zit met name in het feit of de playstore over een jaar functioneel blijft (benodigde update o.i.d.)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Niet alle beveiligingsupdates zitten in AOSP. Fouten in drivers en modemfirmware worden waarschijnlijk niet meegenomen als deze van Qualcomm of andere Amerikaanse bedrijven moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

50Miles schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:16:
[...]

In principe volledig mee eens. De twijfel zit met name in het feit of de playstore over een jaar functioneel blijft (benodigde update o.i.d.)
Je kunt nog altijd sideloaden.

Mijn gok: het gaat met een sisser af lopen en over een weekje of 2/3 krijgen we 't nieuws dat Huawei gewoon verder kan met Android-smartphones, compleet met Google Services.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wilde eigenlijk heel graag een Huawei P30 gaan bestellen maar ik wacht er maar even totdat er meer duidelijk is want toch is dit een hele vervelende ontwikkeling.
Ik weet nog niet hoe het met mijn Huawei tablet gaat want ik ben er wel heel blij mee maar als er straks geen update en zeker omdat het ook zakelijk gebruikt wordt, ga ik toch maar over naar een Apple device. Dit ook om de garantie te hebben dat alles gewoon veilig gebruikt kan worden. Ik heb er nu wel Eset Endpoint protection op de tablet staan maar toch blijft het geen lekker gevoel dat dit zomaar kan en dat je dus een apparaat hebt dat eigenlijk straks einde verhaal is. Ook vind ik het niet echt fijn dat dit zo flink zijn waarde kan verliezen door dit grapje want ook straks zal moeten blijken hoe erg de schade uiteindelijk zal zijn, ongeacht welke keuze wordt gemaakt om Huawei wel of niet toegang te blijven maar de schade is er wel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
dutchnltweaker schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:09:
https://nos.nl/artikel/22...-toekomst-is-ongewis.html lekker nuchter artikel, beetje wat anders dan dat we online overal lezen.
Dat is een mooi helder artikel indd. Het blijft een slechte zaak allemaal, maar de drama en angst kan wel wat minder. Maargoed, dat is natuurlijk waar het de VS en Trump om gaat natuurlijk. Deze zet heeft hij niet voor niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:58
Wat een gezever van die Wijkman zeg. The Verge heeft volkomen gelijk wanneer ze zeggen dat je nu geen Huawei-smartphone moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KeizerMint schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:06:
Ik heb dus via Vodafone een goede deel gekregen voor mijn nieuwe P30. Ik betaal 330 euro voor het toestel, krijg er een tablet bij van Huawei en betaal maar 9 eurp per maand voor mijn abo maar krijg wel 11 gb aan data van ze.

Bijna te goed om nee tegen te zeggen maar ben wel heel bang of als er straks geen updates meer zijn het toestel nog wel goed/veilig blijft.
Er zijn werkelijk tig Android toestellen die al tijden geen updates meer krijgen (geen beveiligings_updates en geen nieuwere Android versie), en deze worden ook nog iedere dag gebruikt.

Als je je ergens zorgen over moet maken is het het om de toegang tot de Playstore, en het up to date kunnen houden van de apps op het toestel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://www.nu.nl/interne...ancties-tegen-huawei.html
Het Amerikaanse ministerie van Economische Zaken heeft de woensdag opgelegde sancties tegen de Chinese smartphone- en telecomapparatuurfabrikant Huawei verlicht.

Dankzij een tijdelijke licentie heeft Huawei formeel toestemming gekregen om zijn netwerkapparatuur te onderhouden en zijn smartphones te voorzien van software-updates.
Dus... Amerikanen komen nu zelf ergens in de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
itsalex schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:20:
Ik wilde eigenlijk heel graag een Huawei P30 gaan bestellen maar ik wacht er maar even totdat er meer duidelijk is want toch is dit een hele vervelende ontwikkeling.
Ik weet nog niet hoe het met mijn Huawei tablet gaat want ik ben er wel heel blij mee maar als er straks geen update en zeker omdat het ook zakelijk gebruikt wordt, ga ik toch maar over naar een Apple device. Dit ook om de garantie te hebben dat alles gewoon veilig gebruikt kan worden. Ik heb er nu wel Eset Endpoint protection op de tablet staan maar toch blijft het geen lekker gevoel dat dit zomaar kan en dat je dus een apparaat hebt dat eigenlijk straks einde verhaal is. Ook vind ik het niet echt fijn dat dit zo flink zijn waarde kan verliezen door dit grapje want ook straks zal moeten blijken hoe erg de schade uiteindelijk zal zijn, ongeacht welke keuze wordt gemaakt om Huawei wel of niet toegang te blijven maar de schade is er wel.
Ik snap mss dat je het zo ziet en voelt, maar het is echt veel minder ernstig voor een tablet dan je denkt.

En dat het apparaat "einde verhaal is" is onzin. Dat ding blijft de komende jaren prima werken, met updates van de apps, Google en huawei zelf. Ja je krijgt mss geen update naar Android Q, en dat kan een goede reden zijn om hem terug te doen, maar niet om de redenen die jij aangeeft (is mijn mening iig)..

Gevoel is gevoel natuurlijk, maar om nou meteen naar Apple te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Voor wie 45 min van zijn leven kan missen :)

Huawei has lost it's Android license from Google as a result of recent restrictions imposed by the US government. The restrictions will cause a ripple effect within the industry and the implications are significant. It won't just be Google and Huawei affected. Intel, Qualcomm, Broadcom and others could also suffer.

[ Voor 54% gewijzigd door NosferatuX op 20-05-2019 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Tja.. Zo zie je maar als het naar hun hand moet kan het opeens wat milder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

De "ban" is tijdelijk opgeheven. Huawei mag weer (beperkt) zaken doen.
https://www.androidauthor...y-general-license-988407/

Deze link komt dus overeen met de informatie van Nu.nl die eerder is geplaatst :+

[ Voor 22% gewijzigd door Kiswum op 21-05-2019 00:18 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:59

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/062twi5w3dz21.jpg

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Tja ze zien nu in dat hun eigen bedrijven er stevig onder leiden.. Eigenlijk wel triest allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
itsalex schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:20:
Ik snap je gedachtengang. Ik had zondag de P30 pro besteld maar zie er alsnog van af. Ik ben zelf een long-term user, oftewel ik wil wel graag 3 jaar met een toestel kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat Huawei nu versneld in zal zetten op zijn eigen besturingssysteem en daardoor Android op een tweede plan zal stellen. Mij lijkt dat dit niet ten goede zal komen van de snelheid waarmee ze de security patches gaan regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gfhoihoi72
artharpe schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:25:
[...]

Ik snap je gedachtengang. Ik had zondag de P30 pro besteld maar zie er alsnog van af. Ik ben zelf een long-term user, oftewel ik wil wel graag 3 jaar met een toestel kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat Huawei nu versneld in zal zetten op zijn eigen besturingssysteem en daardoor Android op een tweede plan zal stellen. Mij lijkt dat dit niet ten goede zal komen van de snelheid waarmee ze de security patches gaan regelen.
Huawei zal zijn eigen OS nog altijd als plan B zien. Misschien niet in China, wel in Europa (en de VS, voor zover mogelijk). Android zal hier gewoon het grootste blijven, mensen gaan daar niet zomaar vanaf stappen en dat weet Huawei ook.

In China kunnen ze toch al geen gebruik maken van Google, ik verwacht dat ze daar dan ook telefoons met hun eigen OS uit gaan brengen. Maar hier in Europa zullen ze voorlopig gewoon vast blijven houden aan Android en er alles aan doen goed uit deze "strijd" te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
[...]

Zoals in meerdere artikelen al staat, ga je nog steeds security patches krijgen hoor. En ze hebben misschien een plan b, maar die is nog niet zo ver als ze zouden willen. Anders waren ze daar nu direct mee gekomen om Trump mee om de oren te slaan. Ze zullen er eerst alles aan doen om dit weer netjes te krijgen. Aangezien het om een compleet handelsverbod gaat. Dus ook hardware van Qualcomm etc etc, hardware die ze zelf EN die hun dochterondernemingen gebruiken.

Het gaat niet alleen om even een beetje software..

Desalniettemin, genoeg mensen die er hier hetzelfde over denken en iets anders gaan kiezen. Maar doe het wel voor de juiste redenen dan.

En wie weet zit ik er wel helemaal naast en is dit het begin van het einde. Maar gezien hoeveel geld en macht etc hier mee gemoeit is lijkt me dat echt zo ontzettend onrealistisch. Dus ik blijf lekker positief en geniet ondertussen van m'n heerlijk mooie P30 Pro..

[ Voor 9% gewijzigd door Zephrex op 21-05-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zephrex schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Zoals in meerdere artikelen al staat, ga je nog steeds security patches krijgen hoor. En ze hebben misschien een plan b, maar die is nog niet zo ver als ze zouden willen. Anders waren ze daar nu direct mee gekomen om Trump mee om de oren te slaan. Ze zullen er eerst alles aan doen om dit weer netjes te krijgen. Aangezien het om een compleet handelsverbod gaat. Dus ook hardware van Qualcomm etc etc, hardware die ze zelf EN die hun dochterondernemingen gebruiken.

Het gaat niet alleen om even een beetje software..

Desalniettemin, genoeg mensen die er hier hetzelfde over denken en iets anders gaan kiezen. Maar doe het wel voor de juiste redenen dan.

En wie weet zit ik er wel helemaal naast en is dit het begin van het einde. Maar gezien hoeveel geld en macht etc hier mee gemoeit is lijkt me dat echt zo ontzettend onrealistisch. Dus ik blijf lekker positief en geniet ondertussen van m'n heerlijk mooie P30 Pro..
Bij securitypatches is snelheid vaak een belangrijk onderdeel. Hoe ik het begrepen heb komen ze in een andere licentie structuur met Google waardoor je "later" gaat horen van patches. Persoonlijk is dat voor mij een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 17:11
Binnen een paar dagen al 90 dagen uitstel voor Huawei. Kortom, ik denk dat ik mijn P30 Pro maar houdt als ze nu al niet zo standvastig zijn, die Amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Prosac schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:35:
Binnen een paar dagen al 90 dagen uitstel voor Huawei. Kortom, ik denk dat ik mijn P30 Pro maar houdt als ze nu al niet zo standvastig zijn, die Amerikanen.
Het is gewoon een spelletje voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zephrex schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Het is gewoon een spelletje voor ze.
Klopt https://www.huaweicentral...ifts-the-ban-from-huawei/
https://www.huaweicentral...to-retailers-huawei-exec/

Breaking: Huawei can continue sending EMUI software updates to its devices for at least 90 days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben benieuwd of dit een wake-up call is voor Europese partijen om niet zonder meer afhankelijk te zijn van andere continenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:51
De Belgische consumentenbond adviseert de Belgen om geen Huawei smartphone te kopen lees ik net.

Waar Amerika mee bezig is al ernstig en dat andere landen nu nadelig adviseren richting Huawei maakt het allemaal niet beter.

Was tot gisteren zelf pessimistisch maar Huawei zelf geeft aan hun klanten niet te laten zitten dus heb hier zelf vertrouwen.
En Amerika die de zaak versoepeld met 90 dagen laat zien dat alles zo weer teruggedraaid kan worden.

Maar dit alles heeft Huawei geraakt en zal Huawei behoorlijk schade aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Huawei Mobile is nu slachtoffer van de 5G tak van Huawei. Volgens wat ik begrijp gaat het trump voornamelijk om de gevaren van afluisten in het 5G netwerk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• izzet3838
_Tinus_ schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:35:
Huawei Mobile is nu slachtoffer van de 5G tak van Huawei. Volgens wat ik begrijp gaat het trump voornamelijk om de gevaren van afluisten in het 5G netwerk.
Volgens mij gaat het Trump om het feit dat Huawei meer smartphones aflevert dan Apple en elk jaar blijft groeien, terwijl bij Apple de verkoop elk jaar afneemt.
Als ze zo zeker weten dat er gespioneerd wordt dan wil ik bewijs zien, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

[ Voor 15% gewijzigd door izzet3838 op 21-05-2019 11:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:32
izzet3838 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Volgens mij gaat het Trump om het feit dat Huawei meer smartphones aflevert dan Apple en elk jaar blijft groeien, terwijl bij Apple de verkoop elk jaar afneemt.
Als ze zo zeker weten dat er gespioneerd wordt dan wil ik bewijs zien, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
:F _O- Complot theorie hou aub op man :')

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Wellicht getipt door Samsung, aangezien Huawei hard op weg is om Samsung in te halen. Dit soort geschaak is niet vreemd op het wereldtoneel, we zagen het eerder met patentstrijd tussen Apple en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Nick25 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:42:
[...]

Hoezo de V.S zit al een jaar te zeuren dat ze bewijs hebben gevonden dat Huawei spioneert, meer ze laten niks zien, los daarvan heel toevallig dat dit pas onder het licht komt bij Trump en niet Obama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Nick25 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:42:
[...]

Dus als iemand jou wat verteld zonder enig bewijs te leveren geloof je het zo maar?
@izzet3838 heeft gewoon gelijk, als de VS bewijs heeft dat Huawei aan spionage doet, moeten ze dat laten zien. Daarnaast is iemand of een bedrijf gewoon onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Stefan22 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Dus als iemand jou wat verteld zonder enig bewijs te leveren geloof je het zo maar?
@izzet3838 heeft gewoon gelijk, als de VS bewijs heeft dat Huawei aan spionage doet, moeten ze dat laten zien. Daarnaast is iemand of een bedrijf gewoon onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is.
Ik denk zelfs dat het tonen van deze bewijzen effectiever is om Westerse landen te overtuigen dan het huidige beleid. Heb nu een heel dubbel gevoel bij de gang van zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Stefan22 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Bedoel meer om weer gelijk Apple erbij te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De VS probeert al langer productie naar de VS te halen. Weet alleen niet of ze doorhebben hoeveel de Chinezen nog kopen aan Amerikaans waar. Las gisteren op ik dacht CNN dat dit om 20 miljard ging wat Huawei inkocht in de VS. Zal men ook niet zo tof vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Nick25 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:57:
[...]

Bedoel meer om weer gelijk Apple erbij te halen :)
Tja, ik snap wel waar dat idee vandaan komt. Trump wil natuurlijk America First. Het is niet een geheim dat de verkopen van de iPhone dalen, en Apple is nu eenmaal een van de weinige smartphonemakers uit de VS (ook al worden ze gefabriceerd in China).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECM-Droid
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
rutger465 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:43:
ik hoop dat dit het begin is van een nieuw o/s en misschien zelfs meerdere, hoe minder afhankelijk van google hoe beter.
Dit zou inderdaad niet verkeert zijn, ja het is nu even vervelend voor een hoop/alle Huawei en Honor gebruikers en fans :-( , maar er komt vervolgens wel concurrentie en dat is altijd in het voordeel van de consument. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
[...]

slim. ik snap je ook volkomen. Ik had hem in overweging samen met de Oneplus 7 pro en de S10+. De P30 pro valt nu meteen af. Ik wil geen enkel risico lopen met het hoge bedrag dat ik toch moet neertellen. Risico is groot dat als ik over een jaar een ander toestel wil kopen ik dit toestel aan de straatstenen niet meer kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44

MazeWing

The plot thickens...

Ben benieuwd hoe China gaat reageren. Als ze de VS een flinke hak willen zetten dan verbieden ze Chinese fabrikanten zaken te doen met Amerikaanse bedrijven.

Op dat moment heeft Apple bijvoorbeeld een gigantisch probleem. Wie moet namelijk de iPhones gaan maken als Foxconn dit niet meer mag...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Tinus_
MazeWing schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:04:
Ben benieuwd hoe China gaat reageren. Als ze de VS een flinke hak willen zetten dan verbieden ze Chinese fabrikanten zaken te doen met Amerikaanse bedrijven.

Op dat moment heeft Apple bijvoorbeeld een gigantisch probleem. Wie moet namelijk de iPhones gaan maken als Foxconn dit niet meer mag...
Het probleem is voor China ook erg ingewikkeld. Ze hebben bepaalde componenten / software nodig uit Amerika en de werkgelegenheid is ook erg welkom.

China heeft flinke troeven in handen linkje. Als ze bijvoorbeeld alle grondstoffen 25 procent duurder maken of een bepaalde grondstof voor Tesla verbieden kunnen ze gewoon weer onderhandelen.

China reageert erg kalm vind ik en waarschijnlijk proberen deze gewoon buiten de media om te dealen met Trump.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een mooie uitleg over de Huawei ban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:04:

Ik denk dat China dan ook problemen krijgt. Er worden zoveel Amerikaanse producten gemaakt in China.
Zal wel heel veel werklozen opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
En zonder dat iedereen een film van 10 minuten moet kijken, wat is de essentie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Mijn ervaring zegt direct retourneren voordat de 14 dagen voorbij zijn. Dat is de enige logische actie.
Ik ga denk ik toch voor het onlogische en hou hem omdat

1) Ik mij niet wil laten beinvloeden door manipulatieve politieke spelletjes, dus in principe uit protest tegen het Amerikaanse vuil spel.
2) Op dit moment is mijn P30 Pro een collecters item. Het is een van de de laatste gloednieuwe huawei toestellen waar android op staat en die zijn straks niet meer te krijgen :)

Wellicht dat ik mij morgen weer bedenk als de realiteit en nuchterheid weer de overhand neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
Señor Sjon schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:46:
[...]

En zonder dat iedereen een film van 10 minuten moet kijken, wat is de essentie?
de essentie is dat je de video kunt kijken als je interesse hebt. anders laat je het.

erg goede video. thanks 4 sharing

[ Voor 6% gewijzigd door P. vd Loo op 21-05-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://wccftech.com/huawei-hongmeng-os-for-smartphones/
Benieuwd of dit echt een stukje van de HongMeng OS is.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2019/05/Huawei-HongMeng-OS.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 09:39
Niet om de hele discussie van 'Google is net zo erg' weer op te starten, maar als huawei overstapt op een volledig Chinees besturingssysteem, gaat mijn p30 pro direct de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
FrankoNL schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:18:
Niet om de hele discussie van 'Google is net zo erg' weer op te starten, maar als huawei overstapt op een volledig Chinees besturingssysteem, gaat mijn p30 pro direct de deur uit.
Want je Chinees is daar niet goed genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:16
Fantastisch, Trump zorgt er eigenhandig voor dat straks niemand Amerikaans spul nodig heeft. Die Chinezen zijn niet gek, die hebben zo een eigen OS ontwikkeld wat niet onderdoet voor Android. Een aangezien Google net zo hard spioneert als de Chinezen maakt het me niet uit wie de info verkrijgt.

Als China een scheet laat kopen ze qualcomm op met hun patenten en laten ze de Amerikanen mooi droog hangen......

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Wat ik lees is dat het os KirinOS kan heten en dit mogelijk eerst op de Honor telefoons komt.
Huawei is daarbij druk bezig geweest de Huawei appstore op alle telefoons te krijgen. Het bied developers tools aan om bestaande Google play apps te converteren naar een app voor hun eigen store.
https://www.gsmarena.com/...honor_play-news-31374.php

Als het bovenstaande waar is, zal het voor de Chinese markt snel te implementeren zijn zolang core apps als Wechat maar beschikbaar zijn.

Voor Europa, India en Zuid Amerika zie ik niet zo heel snel alle apps en spellen ondersteund. Het zal daarom dus nog wel een tijd duren voor wij het hier zien. Mogelijk proberen ze het eerst in hunt thuismarkt zo volledig mogelijk te maken voordat ze het aanbieden aan de kritische westerse consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
_Tinus_ schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:25:
Wat ik lees is dat het os KirinOS kan heten en dit mogelijk eerst op de Honor telefoons komt.
Huawei is daarbij druk bezig geweest de Huawei appstore op alle telefoons te krijgen. Het bied developers tools aan om bestaande Google play apps te converteren naar een app voor hun eigen store.

Als het bovenstaande waar is, zal het voor de Chinese markt snel te implementeren zijn zolang core apps als Wechat maar beschikbaar zijn.

Voor Europa, India en Zuid Amerika zie ik niet zo heel snel alle apps en spellen ondersteund. Het zal daarom dus nog wel een tijd duren voor wij het hier zien. Mogelijk proberen ze het eerst in hunt thuismarkt zo volledig mogelijk te maken voordat ze het aanbieden aan de kritische westerse consument.
Ik denk dat Huawei in het Westen volkomen kansloos is zonder de ondersteuning van Google. Zelfs in alle overige landen, afgezien van China, kun je je afvragen waarom je als consument zou kiezen voor een Huawei-smartphone. Zonder Google blijft het in mijn ogen altijd een gehandicapt besturingssysteem.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 21-05-2019 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 09:39
FrankoNL schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:18:
Edit: dit is een reactie op chinageek.

Omdat ik de Chinese overheid toch nog een tikkeltje minder vertrouw dan de westerse, waar we in ieder geval nog enige vorm van check and balance kennen.

[ Voor 4% gewijzigd door FrankoNL op 21-05-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Artikel van een jaar geleden, het is volgens mij het een en ander verandert.
@NotSoSteady Want? Ik ben benieuwd, misschien wel we zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25

Ik denk dat een ABN of een digi D niet zo snel gaan doen dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
dutchnltweaker schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:29:
[...]

Artikel van een jaar geleden, het is volgens mij het een en ander verandert.
@NotSoSteady Want? Ik ben benieuwd, misschien wel we zullen zien.
Nou als je twee precies dezelfde smartphones, maar kan kiezen tussen model met alle diensten van Google (of in ieder geval de optie om ze te installeren) of voor een variant zonder Google (en de mogelijkheid om ooit gebruik te maken van de officiële apps). Ik zou het wel weten. Huawei zal simpelweg altijd in het nadeel zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 21-05-2019 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou het is nog maar de vraag of "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" hier opgaat. Want dat het bewijs niet met ons gedeeld wordt maakt het niet automatisch niet waar. Amerika heeft helaas niet de verplichting het met ons tweakers te delen.

Ik denk dat het een kortzichtige gedachte is om direct de link te leggen met Apple, ik snap dat dit een populaire mening is in de Android hoek van het forum maar voor nu lijkt dat er niets mee te maken te hebben. Het conflict is immers helemaal niet ontstaan in de Smartphone hoek.

Helaas blijft het tot we bewijs hebben niet meer dan modder gooien richting de bekende ontvanger maar ondanks dat ik geen Trump aanhanger ben vind ik het op zijn zachts gezegd typisch dat China zich hier niet in mengt. Dat zegt mij eigenlijk al voldoende.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Nick25 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:31:
[...]

Ik denk dat een ABN of een digi D niet zo snel gaan doen dit...
Dat klopt maar als Rabo van de random reader afstapt is overboeken via het web ook niet zo'n probleem. Huawei zou dan niet meer in het Premium segment te kopen zijn maar moet en inzetten op het budger segment met KirinOS of Android AOSP.

Maar ik vermoed dat er wel een oplossing komt. Desnoods gaat google zijn Android licenties onderbrengen in een stichting op Antarctica oid. om te voorkomen dat Samsung, LG en Huawei zo hun krachten gaan bundelen door deze acties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
_Tinus_ schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:34:
Maar ik vermoed dat er wel een oplossing komt. Desnoods gaat google zijn Android licenties onderbrengen in een stichting op Antarctica oid. om te voorkomen dat Samsung, LG en Huawei zo hun krachten gaan bundelen door deze acties.
Mm ik zie een samenzwering tegen Google van Samsung, LG en Huawei niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Wat maakt Huawei zo krachtig dat ze LG en Samsung mee krijgen denk je?

Mij lijkt het voor Samsung en (in mindere maten) LG een gods geschenk als een van de grootste concurrenten het zwijgen opgelegd wordt in de Android wereld.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://www.reuters.com/a...11N?utm_source=reddit.com
Chinese telecoms equipment maker Huawei called itself the victim of U.S. “bullying” on Tuesday and said it was working with Google to counter trade restrictions imposed by Washington last week, a senior Huawei executive said.
Nieuws vanuit Huawei en Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
De Huawei Mate 20 Pro is inmiddels ook van de Android Q Beta pagina verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
Donstil schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Mm ik zie een samenzwering tegen Google van Samsung, LG en Huawei niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Wat maakt Huawei zo krachtig dat ze LG en Samsung mee krijgen denk je?

Mij lijkt het voor Samsung en (in mindere maten) LGeen gods geschenk als een van de grootste concurrenten het zwijgen opgelegd wordt in de Android wereld.
Inderdaad, voor Samsung en LG is dit alleen maar goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
NotSoSteady schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Inderdaad, voor Samsung en LG is dit alleen maar goed nieuws.
Gelukkig hebben Zuid Korea en Amerika goede banden maar dit kan zomaar wijzigen als de relatie met Noord Korea en en Zuid Korea zou wijzigen.

Mogelijk krabben ze zich ook eens achter de oren en zoeken een alternatief wat politiek onafhankelijk is. Ik zou het sowieso aanmoedigen als applicaties en spellen een schil om een website zijn waardoor ze makkelijker aangepast kunnen worden naar andere platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Zie wel overal opeens reclame nu van verschillende providers voor de P30 pro.
Ook is hij nu al ruim 3 euro per maand goedkoper dan een week geleden..
Bijna 100 euro gezakt al. Toen ik hem een week geleden bestelde was hij iets van 620 euro, nu 552 bij Tele2
Even via de chat vragen om een verbeterde aanbieding dnek ik

[ Voor 36% gewijzigd door NosferatuX op 21-05-2019 18:43 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste