Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
NosferatuX schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:42:
Zie wel overal opeens reclame nu van verschillende providers voor de P30 pro.
Ook is hij nu al ruim 3 euro per maand goedkoper dan een week geleden..
Bijna 100 euro gezakt al. Toen ik hem een week geleden bestelde was hij iets van 620 euro, nu 552 bij Tele2
Even via de chat vragen om een verbeterde aanbieding dnek ik
uiteraard, providers proberen snel hun voorraad te slijten. Volgende week krijgen ze er weer 100 euro minder voor. Wie koopt nu nog een Huawei flagship?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:51
P. vd Loo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:45:
[...]

Wie koopt nu nog een Huawei flagship?
Ik kan niet wachten op de Mate 30 Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
[...]

uiteraard, providers proberen snel hun voorraad te slijten. Volgende week krijgen ze er weer 100 euro minder voor. Wie koopt nu nog een Huawei flagship?
Misschien mensen die er niet veel om geven, of het niet allemaal meekrijgen. Ze zijn er... niet veel misschien, maar ze zijn er wel.

Natuurlijk dropt de prijs altijd snel, maar dit is wel heel snel indd. Maargoed..

Ik heb mijn telefoon pas sinds de 15e. Dus ik kijk het nog even aan. Kan hem altijd maandag nog terug doen...

[ Voor 10% gewijzigd door Zephrex op 21-05-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:47
Ik dus.......het zijn gewoon goede phones en dat blijft ook zo zonder off google.
[...]

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Is het niet mogelijk ergens een petitie te starten om de bootloader weer te unlocken? Of is dat een gek idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:24
Zojuist Tele2 aan de lijn gehad. Ze doen vrij moeilijk over terug sturen, want alle stickers enzo moeten er nog op zitten.
Verder werd er gezegd dat ze als tele2 niets aan deze situatie kunnen doen. Ze kwamen me ook niet tegoed met deze prijsdaling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zephrex
UrbanSnEAky schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:02:
Zojuist Tele2 aan de lijn gehad. Ze doen vrij moeilijk over terug sturen, want alle stickers enzo moeten er nog op zitten.
Verder werd er gezegd dat ze als tele2 niets aan deze situatie kunnen doen. Ze kwamen me ook niet tegoed met deze prijsdaling.
Ze kunnen zo moeilijk gaan doen als ze willen. Ik heb een bedenktermijn van 14 dagen. Als de mobiel me niet bevalt kan hij terug. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 10:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
UrbanSnEAky schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:02:
Die van mij zit nog nog in de doos met de stickers op het toestel maar volgens mij moeten ze hem zelfs zonder stickers terugnemen.

Als ze moeilijk gaan doen ivm de prijsdaling dan gaat hij zeker retour en bestel ik hem desnoods bij een andere provider.
HAHAHA luister dan vanaf minuut 3:00 .... YODA!

[ Voor 31% gewijzigd door NosferatuX op 21-05-2019 21:43 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Zephrex schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:06:
[...]

Misschien mensen die er niet veel om geven, of het niet allemaal meekrijgen. Ze zijn er... niet veel misschien, maar ze zijn er wel.

Natuurlijk dropt de prijs altijd snel, maar dit is wel heel snel indd. Maargoed..

Ik heb mijn telefoon pas sinds de 15e. Dus ik kijk het nog even aan. Kan hem altijd maandag nog terug doen...
Mensen die het gewoon niet interesseert en niet graag het gevoel krijgen dat ze door een bananenrepubliek als de VS een keuze beperking opgelegd krijgen. Het is dat ik mijn Honor al heb gekocht, maar wat ze hiermee bereiken is dat mijn volgende telefoon zeker weten een Honor/Huawei wordt.

Dan heb je geen verregaande google integratie meer... Klinkt eigenlijk steeds beter naarmate ik het vaker hoor :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Flagg schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:51:
[...]

Mensen die het gewoon niet interesseert en niet graag het gevoel krijgen dat ze door een bananenrepubliek als de VS een keuze beperking opgelegd krijgen. Het is dat ik mijn Honor al heb gekocht, maar wat ze hiermee bereiken is dat mijn volgende telefoon zeker weten een Honor/Huawei wordt.

Dan heb je geen verregaande google integratie meer... Klinkt eigenlijk steeds beter naarmate ik het vaker hoor :P
Lol je zou het bijna een privacy feature kunnen noemen 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja een nietzosmartmeerphone met een connectie naar China, een hele nieuwe categorie.

Geweldig als je nog minder gevoel hebt met privacy dan Google zelf 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zephrex schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:06:
[...]

Begin je toch weer te twijfelen;)? Overigens: Bootloader alsnog unlocken zou natuurlijk een mooi stukje klantenservice zijn vanuit Huawei. Maar.. Verwacht niet dat ze, dat doen. Mochten ze inderdaad een eigen OS willen lanceren, dan zullen ze daar eerder op aansturen vermoed ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:20:
[...]

Begin je toch weer te twijfelen;)? Overigens: Bootloader alsnog unlocken zou natuurlijk een mooi stukje klantenservice zijn vanuit Huawei. Maar.. Verwacht niet dat ze, dat doen. Mochten ze inderdaad een eigen OS willen lanceren, dan zullen ze daar eerder op aansturen vermoed ik..
Nieuwe is verwacht ik voornamelijk eerst in China. We gaan het zien. Google must met China miljarden aan royalties gok ik.

Komt vast wel wat. Ik denk dat Trump dit gebruikt als leverage voor het gesprek volgende maand met China.

Ze komen er vast wel uit. Maar aan de toon te horen zal Huawei wss binnen China de toestellen loskoppelen van Android als signaal terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefan22 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:00:
[...]

Tja, ik snap wel waar dat idee vandaan komt. Trump wil natuurlijk America First. Het is niet een geheim dat de verkopen van de iPhone dalen, en Apple is nu eenmaal een van de weinige smartphonemakers uit de VS (ook al worden ze gefabriceerd in China).
Hou toch eens om Apple erbij te halen.
Ben absoluut geen Trump fan, maar de hele economische situatie in China ben ik ook niet kapot van.
Een Google, WhatsApp,Facebook en vele andere bedrijven mogen daar niks dat vergeet men nog weleens.

Overigens is WeChat eigenlijk al een OS in Android, daar zit zo'n beetje alles al in wat de Chinezen wel mogen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2019 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:46:
[...]

Hou toch eens om Apple erbij te halen.
Ben absoluut geen Trump fan, maar de hele economische situatie in China ben ik ook niet kapot van.
Een Google, WhatsApp,Facebook en vele andere bedrijven mogen daar niks dat vergeet men nog weleens.
Ik geef alleen aan dat ik snap waar het idee vandaan komt dat dit te maken heeft met de dalende verkoop van de iPhone. Ik weet heel goed dat de VS geen steek beter is, en heb niet zomaar mijn Facebook account verwijderd, beide doen ongetwijfeld aan dataverzameling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
_Tinus_ schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:35:
Nieuwe is verwacht ik voornamelijk eerst in China. We gaan het zien. Google must met China miljarden aan royalties gok ik.
Welke Royalties? Google is in China geen ding, Android telefoons worden daar al tijden zonder play services etc geleverd.
Stefan22 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:48:
Ik geef alleen aan dat ik snap waar het idee vandaan komt dat dit te maken heeft met de dalende verkoop van de iPhone.
Wat helemaal niets met dit conflict te maken heeft. De basis van het conflict heeft niet eens wat met Smartphones in het algemeen te maken.

Dat wordt in de Tweakers bubbel nog wel eens vergeten maar de wereld draait niet om Smartphones hoor 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 21-05-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:50:
[...]
Wat helemaal niets met dit conflict te maken heeft. De basis van het conflict heeft niet eens wat met Smartphones in het algemeen te maken.

Dat wordt in de Tweakers bubbel nog wel eens vergeten maar de wereld draait niet om Smartphones hoor 8)7
Nee klopt, komt door het 5G netwerk en de apparatuur die Huawei daarvoor levert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Donstil schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:20:
Ja een nietzosmartmeerphone met een connectie naar China, een hele nieuwe categorie.

Geweldig als je nog minder gevoel hebt met privacy dan Google zelf 8)7
Denk eens 5 seconde na, hoe relevant zijn mijn gegevens voor China. En vergelijk dat eens met onze "bondgenoot".

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:17
Flagg schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:39:
[...]

Denk eens 5 seconde na, hoe relevant zijn mijn gegevens voor China. En vergelijk dat eens met onze "bondgenoot".
Helemaal mee eens, knuppels in de VS zijn geen haar beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Flagg schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:39:
Goed om te zien dat je het in ieder geval niet ontkent.
Verder is het inderdaad kiezen uit twee kwaden maar als ik echt moest kiezen dan ging ik toch voor de westerse aanpak.

Neemt niet weg dat je het in zijn geheel niet moet willen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Zephrex schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:20:
Is het niet mogelijk ergens een petitie te starten om de bootloader weer te unlocken? Of is dat een gek idee..
Heb hier ook al aan zitten denken, alleen vraag ik me af hoeveel zin het gaat hebben en of de community daar groot genoeg voor is. Al zie ik wel veel mensen het op verschillende plekken over de bootloader hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:45

OzzieMann

PSN: OzzieMann

gfhoihoi72 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Heb hier ook al aan zitten denken, alleen vraag ik me af hoeveel zin het gaat hebben en of de community daar groot genoeg voor is. Al zie ik wel veel mensen het op verschillende plekken over de bootloader hebben ;)
Krijgt de normale gebruiker dan niet het euvel dat ze apps als Netflix e.d. niet meer kunnen gebruiken? Dit soort apps checken toch of dit dicht zit vanwege piracy redenen, wat dan weer de reden is dat dit dicht zit?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gfhoihoi72
OzzieMann schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Krijgt de normale gebruiker dan niet het euvel dat ze apps als Netflix e.d. niet meer kunnen gebruiken? Dit soort apps checken toch of dit dicht zit vanwege piracy redenen, wat dan weer de reden is dat dit dicht zit?
Als je als normale gebruiker je bootloader niet unlocked veranderd er helemaal niks. Om je bootloader te unlocken heb je een code van de fabrikant nodig, en Huawei is gestopt met die codes uitgeven.

Als je root of een custom rom installeert verlies je inderdaad SafetyNet en Widevine, al is dit eenvoudig te omzeilen met bijvoorbeeld Magisk. Wel bied dit de kans voor developers on bijvoorbeeld LineageOS uit te brengen voor Huawei toestellen en zo langer support te geven met nieuwe android versies. Ook is het op die manier mogelijk Google services te sideloaden zonder tussenkomst van Huawei. Vandaar dat het nu ineens weer een topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 16:45

OzzieMann

PSN: OzzieMann

gfhoihoi72 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:23:
[...]

Als je als normale gebruiker je bootloader niet unlocked veranderd er helemaal niks. Om je bootloader te unlocken heb je een code van de fabrikant nodig, en Huawei is gestopt met die codes uitgeven.

Als je root of een custom rom installeert verlies je inderdaad SafetyNet en Widevine, al is dit eenvoudig te omzeilen met bijvoorbeeld Magisk. Wel bied dit de kans voor developers on bijvoorbeeld LineageOS uit te brengen voor Huawei toestellen en zo langer support te geven met nieuwe android versies. Ook is het op die manier mogelijk Google services te sideloaden zonder tussenkomst van Huawei. Vandaar dat het nu ineens weer een topic is.
Ok, weer wat geleerd! Thanks!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
gfhoihoi72 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Ik zie het indd ook her en der voorbij komen. De gewone gebruiker boeit het niet zoveel denk ik. Maar met het oog op LineageOS...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gfhoihoi72
Zephrex schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Ik zie het indd ook her en der voorbij komen. De gewone gebruiker boeit het niet zoveel denk ik. Maar met het oog op LineageOS...
Tja, als je het niet probeert... Al gaat het bij LineageOS niet alleen om de bootloader maar ook de kernel source. Voor zover ik weet heeft Huawei deze ook niet vrijgegeven? Zonder kernel source wordt het ook lastig een custom rom te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:17

Laguna

Connaisseur

Ik vraag me af, waarom zou het alleen bij een ban voor Huawei blijven? Het gaat om een ban op het leveren van Amerikaanse producten aan China, dus ik zie Trump die lijn nog wel doorzetten met dezelfde ban voor andere Chinese fabrikanten, oftewel BBK Electronics (OnePlus, Oppo, Vivo, Realme), Xiaomi, Meizu, Lenovo (en in zekere zin dus ook Motorola). Tenzij de rechtbank Huawei in het gelijk stelt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Laguna schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:56:
Ik vraag me af, waarom zou het alleen bij een ban voor Huawei blijven? Het gaat om een ban op het leveren van Amerikaanse producten aan China, dus ik zie Trump die lijn nog wel doorzetten met dezelfde ban voor andere Chinese fabrikanten, oftewel BBK Electronics (OnePlus, Oppo, Vivo, Realme), Xiaomi, Meizu, Lenovo (en in zekere zin dus ook Motorola). Tenzij de rechtbank Huawei in het gelijk stelt.
Omdat het ze nu voornamelijk om de telecom shizzle gaat. Het 5g netwerk van Huawei etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
OzzieMann schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Netflix? Ziggo (Liberty Global = VS)? Combinatie met de Chromecast?

@Laguna Een rechtszaak duurt jaren, daar heeft niemand tijd voor. Gaat bv. Android Q nog met Play Services uitkomen? Of krijg je een foutmelding als je straks Earth of Maps wil openen?

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 22-05-2019 12:00 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:17

Laguna

Connaisseur

Zephrex schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:57:
[...]

Omdat het ze nu voornamelijk om de telecom shizzle gaat. Het 5g netwerk van Huawei etc etc.
Tja al die fabrikanten houden zich ook met telecom zaken bezig, ze maken tenslotte smartphones. Huawei is alleen de grootste speler met een breder scala aan producten waaronder op netwerkgebied.
Señor Sjon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:00:
[...]

@Laguna Een rechtszaak duurt jaren, daar heeft niemand tijd voor. Gaat bv. Android Q nog met Play Services uitkomen? Of krijg je een foutmelding als je straks Earth of Maps wil openen?
Ja dat spreekt voor zich, des te zorgwekkender. Uiteindelijk is de consument hier niet bij gebaat.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:38
Zephrex schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:04:
[...]

Ze kunnen zo moeilijk gaan doen als ze willen. Ik heb een bedenktermijn van 14 dagen. Als de mobiel me niet bevalt kan hij terug. Zo simpel is het.
Ik weet niet waar jij deze informatie vandaan haalt maar de 2 weken retourrecht is alleen van toepassing als je het toestel niet gebruikt hebt. Je mag het uitproberen zoals je dat in een showroom zou doen maar je kunt een toestel niet simpelweg na 2 weken gebruik terugsturen omdat je het toch niets vindt. Althans dat is niet het webwinkelretourrecht. Vodafone accepteert het in ieder geval niet en die komen met een statement binnenkort op de website. (ik heb zelf de p30 pro sinds vrijdag en zou volgens jouw redenatie ook gewoon kunnen terugsturen wat dus niet klopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 07:37
FrankoNL schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:18:
Niet om de hele discussie van 'Google is net zo erg' weer op te starten, maar als huawei overstapt op een volledig Chinees besturingssysteem, gaat mijn p30 pro direct de deur uit.
Dus ik kan hem dan voor een laag bedrag overnemen?.. ik hou MP vast in de gaten voor koopjes.
beezjeh schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:54:
[...]

Ik kan niet wachten op de Mate 30 Pro!
Ik zie de MateX met vertrouwen tegemoet, de prijzen zullen nu allemaal wel wat dalen ;)
Donstil schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:15:
[...]

Goed om te zien dat je het in ieder geval niet ontkent.
Verder is het inderdaad kiezen uit twee kwaden maar als ik echt moest kiezen dan ging ik toch voor de westerse aanpak.

Neemt niet weg dat je het in zijn geheel niet moet willen natuurlijk.
Westerse aanpak? Ik vind persoonlijk weinig westers aan de aanpak van Trump. Heeft net Huawei onder druk gezet en schiet meteen al weer met hagel op een ander Chinese fabrikant: nieuws: Amerikaanse overheid waarschuwt voor veiligheidsrisico's Chinese drones.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Door Huawei uitgebrachte Q&A omtrent deze hele issue:

Heeft het nieuws impact op de huidige verkopen van Huawei?
Hoeveel impact gaat dit hebben op de wereldwijde consumentenbusiness van Huawei?

Huawei blijft beveiligingsupdates en after-sales services leveren voor alle bestaande Huawei en Honor-smartphones en tablets die verkocht zijn, en die wereldwijd nog op voorraad zijn.

Heeft de aankondiging van Google een impact op de huidige business van Huawei in China?
Nee, dit heeft geen invloed.

Kunnen consumenten nog steeds de Google services gebruiken, zoals de Google Play store en Gmail op hun Huawei telefoon?
De producten die zijn verkocht of die in de winkel liggen werken zoals je gewend bent. Deze behouden toegang tot de Google Play Store en Gmail.

Heeft dit effect op het dagelijks gebruik van Huawei telefoons?
De producten die zijn verkocht of die in de winkel liggen werken zoals je gewend bent.

Zullen Huawei telefoons Android updates blijven krijgen?
Ja we zullen beveiligingsupdates en updates voor Huawei EMUI blijven geven.

Kunnen consumenten nog updates blijven krijgen voor Google apps?
Ja

Zullen Huawei telefoons voorzien worden van Android Q?
We zullen later meer bekend maken over toekomstige Android system updates.

Kun je nog steeds apps updaten die niet van Google zijn?
Ja, je kunt nog steeds alle andere apps blijven updaten.

Krijgt een Huawei smartphone nog steeds Google beveiligingsupdates?
Ja, je Huawei-smartphone krijgt nog steeds beveiligingsupdates

Als ik mijn Huawei-telefoon reset naar fabrieksinstellingen, kan het dan zijn dat ik bepaalde Google-apps of diensten in de toekomst niet meer kan gebruiken?
Nee, het resetten naar fabrieksinstellingen heeft hier geen invloed op.

Is de huidige berichtgeving van invloed op nog niet gelanceerde producten van Huawei?
Huawei blijft beveiligingsupdates en after-sales services leveren voor alle bestaande Huawei en Honor-smartphones en tablets die verkocht zijn, en die wereldwijd nog op voorraad zijn.

Betekent dit dat Huawei zijn eigen operating system sneller zal ontwikkelen?
Android is open source en Huawei heeft een flinke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en groei van Android. We zullen de ontwikkeling en het gebruik van Android prioriteit geven.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gadgeteer schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:56:
Westerse aanpak? Ik vind persoonlijk weinig westers aan de aanpak van Trump. Heeft net Huawei onder druk gezet en schiet meteen al weer met hagel op een ander Chinese fabrikant: nieuws: Amerikaanse overheid waarschuwt voor veiligheidsrisico's Chinese drones.
Ik ben geen directe Tromp fan maar aannemen dat het 1 man is zonder bewijs lijkt mij kortzichtig.
Ik ga er daarom vanuit dat er wel bewijs is maar dat het ons simpelweg (nog) niet aangaat.

Zoals ik al zei, het is kiezen uit twee kwaden en dan liever de v.s. dan china wat mij bertreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
cj1181 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:50:
[...]

Ik weet niet waar jij deze informatie vandaan haalt maar de 2 weken retourrecht is alleen van toepassing als je het toestel niet gebruikt hebt. Je mag het uitproberen zoals je dat in een showroom zou doen maar je kunt een toestel niet simpelweg na 2 weken gebruik terugsturen omdat je het toch niets vindt. Althans dat is niet het webwinkelretourrecht. Vodafone accepteert het in ieder geval niet en die komen met een statement binnenkort op de website. (ik heb zelf de p30 pro sinds vrijdag en zou volgens jouw redenatie ook gewoon kunnen terugsturen wat dus niet klopt)
Waarom niet? Na 1-2 dagen terwijl je hem onbeschadigd terugstuurt? Ik heb in ieder geval de stickers weer teruggeplakt waar ze zaten en hem in de doos gedaan. Zo blijf ik edges maar meh vinden, is haptische feedback en het geluid matig en ben ik nog geen vrienden met de optische FPS.

Aan de ene kant is dit spierballentaal van de VS, aan de andere kant weet ik ook geen alternatief toestel. OP7 heeft niet de beste camera's en ook zij behoren bij een grote Chinese partij (BBK) die net zo goed een doelwit kan worden. Zal vast wel wat dirt over bij elkaar verzameld worden/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:38
Señor Sjon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:33:
[...]

Waarom niet? Na 1-2 dagen terwijl je hem onbeschadigd terugstuurt? Ik heb in ieder geval de stickers weer teruggeplakt waar ze zaten en hem in de doos gedaan. Zo blijf ik edges maar meh vinden, is haptische feedback en het geluid matig en ben ik nog geen vrienden met de optische FPS.
Dat is hoe de wet het retourrecht defineert. 14 dagen retourrecht is bedoeld om te testen zoals je in een showroom kan (dus niet eigen simkaart erin en dagenlang gewoon gebruiken) omdat je dit bij een online aankoop niet kan. Het is geen recht om het te gebruiken en terug te sturen dat kan je bij een gewone winkel aankoop namelijk ook niet. Wellicht dat sommige retailers er soepeler mee om gaan maar ze hoeven een product waarvan de stickers eraf zijn gehaald en duidelijk gebruikt is niet terug te nemen. Wat moet een retailer hier ook weer mee? Ze kunnen het niet als nieuw weer verkopen. Ik zou het in dit geval ook liever anders zien maar het is zoals het is. Persoonlijk zou ik de P30 het liefst ook houden maar maak me wel zorgen om deze ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb hem de 15e besteld, 16e kwam die lijst, de 18e werd ie geleverd en de 20e kwam de ban. Dafuq moet ik hier nou weer mee. :X Toestel zelf is nauwelijks gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 07:37
Señor Sjon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:48:
Ik heb hem de 15e besteld, 16e kwam die lijst, de 18e werd ie geleverd en de 20e kwam de ban. Dafuq moet ik hier nou weer mee. :X Toestel zelf is nauwelijks gebruikt. :)
Gewoon een beetje vertrouwen hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Wordt nog gekker : https://www.theverge.com/...signs-business-suspension

Het komt allemaal neer op hoe hard America blijf tin het standpunt vanwege deze regel : "The US has banned any US companies from doing business with the Chinese telecom giant without permission from the American government" zijn er natuurlijk zat mogelijkheden dat het nog versoepeld kan worden.

Dit is dan weer positiever
https://www.huaweicentral...me-the-current-situation/

[ Voor 14% gewijzigd door _Tinus_ op 22-05-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:32
Overstappen naar OnePlus of een andere chinese fabrikant is geen zeker pad: https://www.nu.nl/economi...arte-lijst-te-zetten.html
Uiteindelijk denk ik dat het allemaal wel met een sisser gaat aflopen. Gewoon een middel van Trump om een goede handelsdeal door te drukken.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:48:
Terugsturen en afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Juristen zouden toch een oplossing kunnen verzorgen op korte termijn: linkje.

Hierdoor zouden patenten geen probleem moeten zijn. Daardoor kunnen ze in ieder geval nog zelf produceren. Ik verwacht dat er binnen de 90 dagen uitstel gewoon een oplossing komt. Namelijk tijdens de overleggen over handel tussen China en USA komende maand.

Amerika heeft namelijk ook enorm veel te verliezen (Apple, Tesla en veel andere grote bedrijven maken enorm veel onderdelen of producten in China).

[ Voor 9% gewijzigd door _Tinus_ op 22-05-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
_Tinus_ schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:09:
Juristen zouden toch een oplossing kunnen verzorgen op korte termijn: linkje.

Hierdoor zouden patenten geen probleem moeten zijn. Daardoor kunnen ze in ieder geval nog zelf produceren. Ik verwacht dat er binnen de 90 dagen uitstel gewoon een oplossing komt. Namelijk tijdens de overleggen over handel tussen China en USA komende maand.

Amerika heeft namelijk ook enorm veel te verliezen (Apple, Tesla en veel andere grote bedrijven maken enorm veel onderdelen of producten in China).
Juist daarom zou je zeggen dat ze dit niet zomaar doen en er haast wel bewijs moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:17
Donstil schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:02:
[...]

Juist daarom zou je zeggen dat ze dit niet zomaar doen en er haast wel bewijs moet zijn.
Beetje naïef, gezien de historie van Amerika....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
B-Art schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:29:
[...]

Beetje naïef, gezien de historie van Amerika....
Nou daar heb je natuurlijk gelijk in maar andersom is "Ja maar want Trump" ook niet veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las het ook ja. Aan de andere kant; wellicht ook 'gevaarlijk' om die update te installeren. Stel dat er in Android 10.0 bepaalde bugs zitten waardoor bv camera toch niet werkt zoals zou moeten of het batterijverbruik hoger is dan normaal. Google fixt de bugs, en brengt Android 10.1 uit, maar na de periode van 90 dagen. Betekent dat je op dat moment niet meer kunt updaten en je 'vast' zit aan de Androidversie met fouten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Wij krijgen de update toch altijd laat in Nederland. Gewoon ff wachten of er problemen zijn dus 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:18:
[...]

Ik las het ook ja. Aan de andere kant; wellicht ook 'gevaarlijk' om die update te installeren. Stel dat er in Android 10.0 bepaalde bugs zitten waardoor bv camera toch niet werkt zoals zou moeten of het batterijverbruik hoger is dan normaal. Google fixt de bugs, en brengt Android 10.1 uit, maar na de periode van 90 dagen. Betekent dat je op dat moment niet meer kunt updaten en je 'vast' zit aan de Androidversie met fouten..
Kan huawei altijd nog zelf fixen, Was bij Samsung ook eens het geval waarbij er vanuit hun een bug fix kwam ipv Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:23

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
We zijn nu een paar dagen verder in de discussie. Mijn Mediapad M5 staat nog ongeopend in de doos op de kast. Houden of terugsturen?

Gebruik hem voor internetten, bankieren, youtube, netflix etc.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:39
50Miles schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:04:
We zijn nu een paar dagen verder in de discussie. Mijn Mediapad M5 staat nog ongeopend in de doos op de kast. Houden of terugsturen?

Niemand hier kan je daar een onderbouwd advies overgeven omdat we gewoon weg niet weten hoe dit gaat aflopen.
Gewoon doen waar je jezelf het meest prettig bij voelt.
Aangezien je hem al een tijdje ongeopend op de kast heb staan kan ik me voorstellen dat retourneren geen rare optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:37

Ik volg het topic nu een tijdje ik heb zelf een samsung s9. Maar verklaar mij voor gek ik wacht nog tot een mooie huawei p30 of pro te koop komt te staan de 2e hands prijs is een van de beste bang for buck op dit moment.

En het zal wel weer als een sisser aflopen ner zoals bij ZTE en zelfs als ik voor 300-350 (p30) geen update grote update krijg blijft het de beste telefoon in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 17:58

Ik zou hem houden, wat ben je met nieuwere Android versies ik heb mijn ipad air 2 jaar lang op ios 9 laten staan omdat het met elke update trager werd, je moet bij dit soort gevallen altijd van het slechtste uitgaan, dat is dus dat je tablet nooit meer een update krijgt:
is dat voor jou belangrijk -> retouren
maakt dat je weinig uit -> houden

Hou er ook rekening mee dat de meeste android tablets maar 1 major update krijgen, dus als updates sowieso belangrijk zijn is een android tablet(eender welke) niet een logische keuze.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Edit: was vals alarm :)

[ Voor 90% gewijzigd door Knamix op 23-05-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is wel heel voortvarend. Maar is het wel echt? Want meestal kan een vriendin van een moeder geen screenshots maken, laat staan ergens hosten. In basis is het toestel Nederlands neem ik aan, dan zijn deze teksten ook Nederlands. Ook de andere GApps doen het prima. Overigens is Google+ al een tijdje uit de lucht evenals Hangouts. Is het wel het scherm van Huawei? Ik kan het zo snel niet vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Knamix schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:26:
Zojuist heeft een vriendin van mijn moeder een melding gekregen dat haar Play Services wordt gestopt. Betreft een Huawei telefoon (geen ideel welk model).

Iemand dit ook gehad?

https://ibb.co/5khwDnk
Dat is helemaal geen melding dat haar Play Services worden gestopt maar een waarschuwing wat er gebeurt als je ze uitschakelt.
Fake news all over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
ChinaGeek schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:08:
[...]

Dat is helemaal geen melding dat haar Play Services worden gestopt maar een waarschuwing wat er gebeurt als je ze uitschakelt.
Fake news all over.
Je heb gelijk. Het is vroeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opuske
Zo ik heb juist dankzij de tweedehands markt een 1 maand jonge mate 20 pro gekocht voor 285 euro 😀. Mijn oude mate 9 mag dan op pensioen nu. Als er 1 positief ding is aan heel deze heisa is dat je vanaf nu koopjes kan doen. De verkoper had nl het nieuws op tv gezien en in een krant en was bang geworden van huawei hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:55
Opuske schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:47:
Zo ik heb juist dankzij de tweedehands markt een 1 maand jonge mate 20 pro gekocht voor 285 euro 😀. Mijn oude mate 9 mag dan op pensioen nu. Als er 1 positief ding is aan heel deze heisa is dat je vanaf nu koopjes kan doen. De verkoper had nl het nieuws op tv gezien en in een krant en was bang geworden van huawei hahahaha.
Heb je hem al?

Want als iets te mooi is om waar te zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opuske
FrankoNL schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Heb je hem al?

Want als iets te mooi is om waar te zijn....
Ja hoor heb hem deze ochtend opgehaald. 20 min rijden van mij thuis uit.
Phone clone erover en half uurtje later hoppa perfecte phone weer 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nog wel gebeuren dat "Hongmeng OS" voor de Chineese markt plan A wordt, en voor de rest van de wereld wellicht plan B. Maargoed, mochten ze vanuit Huawei inderdaad een eigen besturingssysteem hebben dan is het wellicht ook niet meer interessant om te gaan investeren in Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:50:
[...]

Ik zie nog wel gebeuren dat "Hongmeng OS" voor de Chineese markt plan A wordt, en voor de rest van de wereld wellicht plan B. Maargoed, mochten ze vanuit Huawei inderdaad een eigen besturingssysteem hebben dan is het wellicht ook niet meer interessant om te gaan investeren in Android
Dat laatste inderdaad. Het is voor mij erg onduidelijk of mijn honor view telefoon nog wel updates gaat ontvangen na die 3 maanden uitstel. Of toegang tot de play services (ook al geeft google aan van wel). Zeker als ze vooral gaan inzetten op plan b.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

nuker schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:22:
[...]

Dat laatste inderdaad. Het is voor mij erg onduidelijk of mijn honor view telefoon nog wel updates gaat ontvangen na die 3 maanden uitstel. Of toegang tot de play services (ook al geeft google aan van wel). Zeker als ze vooral gaan inzetten op plan b.
Honor zeggen ze inderdaad niet veel over. Ik vermoed dat het op dezelfde manier zal gaan als bij Huawei eigenlijk. Dus als je je telefoon nu al hebt, dan is Android 9.0 (of met mazzel misschien nog Android 10.0 door de 90 dagen tijdelijke lift van de ban) de laatste major Androidversie. Maar je krijgt dus wel beveiligingsupdates en toegang tot playservices; ook na die 3 maanden uitstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:29:
[...]

Honor zeggen ze inderdaad niet veel over. Ik vermoed dat het op dezelfde manier zal gaan als bij Huawei eigenlijk. Dus als je je telefoon nu al hebt, dan is Android 9.0 (of met mazzel misschien nog Android 10.0 door de 90 dagen tijdelijke lift van de ban) de laatste major Androidversie. Maar je krijgt dus wel beveiligingsupdates en toegang tot playservices; ook na die 3 maanden uitstel
Ongeacht de 90 dagen is het nog niet zeker of Huawei toestellen een upgrade krijgen naar Android Q. De Huawei Mate 20 Pro is sinds een paar dagen ook teruggetrokken uit het Android Q beta programma.

[ Voor 14% gewijzigd door Ynnoz op 24-05-2019 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marioe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09-2023
De prijzen van huawei zijn al flink aan het zakken in ieder geval. Maar wat heb je nog aan zo'n toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
marioe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:28:
De prijzen van huawei zijn al flink aan het zakken in ieder geval. Maar wat heb je nog aan zo'n toestel?
Goedkope pocket camera :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Je kunt er gewoon mee bellen je apps werken er ook gewoon op. Mogelijk blijf je verstoken van nieuwere Android versies. Ik zou hier nieuw alleen de keuze voor maken als de deal enorm goed is.

Ik heb er al sinds kort na de release 1 en heb geen andere keuze meer. Het toestel bevalt me nog steeds super en ik ga wel zien wat de toekomst brengt. Het is toestel niet opeens veranderd in een baksteen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Slashgear met een goed artikel erover: https://www.slashgear.com...android-as-well-23577711/

Het risico voor Google is ook enorm als iedereen een Play Services-loos Android gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quako
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Ik ben toch ook benieuwd naar jullie mening over het volgende:

Ik heb de P30 pro voor 440 euro kunnen kopen incl 1 jarig abonnement.

Nu heb ik tot maandag om hem evt terug te sturen en mijn geld terug te ontvangen.

Nou heb ik mixed feelings hierover.

Voor houden:
1. Vind het toestel erg prettig in gebruik
2. Goede prijs kunnen kopen

Voor terug sturen:
1. Ondersteuning mogelijk weg
2. Toestel keldert nog meer in prijs?

Mijn vraag is nu, wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephrex
quako schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:14:
Ik ben toch ook benieuwd naar jullie mening over het volgende:

Ik heb de P30 pro voor 440 euro kunnen kopen incl 1 jarig abonnement.

Nu heb ik tot maandag om hem evt terug te sturen en mijn geld terug te ontvangen.

Nou heb ik mixed feelings hierover.

Voor houden:
1. Vind het toestel erg prettig in gebruik
2. Goede prijs kunnen kopen

Voor terug sturen:
1. Ondersteuning mogelijk weg
2. Toestel keldert nog meer in prijs?

Mijn vraag is nu, wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden?

Bij voorbaat dank!
Zoals hierboven al een keer gezegd is, komt het neer op twee dingen.

1. Wil je heel graag de nieuwe update van Android aan het einde van dit jaar..
2. Of maakt dat je niet zoveel uit.

Als je die update heel graag wilt zou je op veilig kunnen spelen en hem terug kunnen doen.

Voor de rest zal er namelijk niet zoveel veranderen. Er komen nog steeds security patches de aankomende jaren en je blijft toegang houden tot alles (zover bekend is nu)

Daarnaast geloof ik niet dat dit een blijvende situatie is. Ik ben super blij met mijn p30 pro en ik heb hem voor ongeveer dezelfde prijs als jij. Daar kan geen enkele telefoon tegenop.

[ Voor 3% gewijzigd door Zephrex op 24-05-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
Een super telefoon voor weinig geld 😁. Ik ben alvast super tevreden van mijn mate 20 pro die ik op de kop heb kunnen tikken. Volledig up2date en security updates blijve' komen. Of er nu nog androod 10 opkomt of noet boeit me noet zo hard. Deze phone is good voor de komende 2 a 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook KPN houd haar radioreclame(p30) nog online(vanmorgen nog) p20 in prijs verlaagd zag ik op hun site

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 17:11
Er is al gezegd dat Huawei onderdeel van de handelsovereenkomst kan worden tussen China en de VS. Ergo, men krabbelt steeds meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 20:35
Ook Microsoft trekt zijn handen van Huawei : 'Microsoft levert geen Windows meer aan Huawei' https://www.nu.nl/interne...dows-meer-aan-huawei.html (via @NUnl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fitzer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:09:
Ook Microsoft trekt zijn handen van Huawei : 'Microsoft levert geen Windows meer aan Huawei' https://www.nu.nl/interne...dows-meer-aan-huawei.html (via @NUnl)
Bizar. Amerika heeft gewoon zoveel macht en ik vind dit een smerige actie van Microsoft. Valt me gewoon vies tegen. Ik heb nog geen bewijs gezien. Jammer dat Trump gewoon bezig is met een handelsoorlog over de rug van Huawei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
En de SD kaartjes alliance (die er toch al niet meer inzit) vooral die laatste is vrij kansloos.

@quako Ik zit in eenzelfde schuitje, maar ik neig naar houden. Beveiligingsupdates zijn meer dan ik bij HTC kreeg met <1x/jaar de maandelijkse(!) patch. De enige tegenhanger is voor mij de S10+, maar die is veel duurder. Zoveel is een update ook weer niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prosac schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:06:
Er is al gezegd dat Huawei onderdeel van de handelsovereenkomst kan worden tussen China en de VS. Ergo, men krabbelt steeds meer terug.
Die indruk krijg ik ook een beetje ja. Wel steeds meer bedrijven die ook levering/samenwerking met Huawei opzeggen. Logisch natuurlijk gezien het decreet, maar het lijkt wel een soort domino-effect in het groot. Vraag me af hoe gemakkelijk je het dan weer terugdraait; kost handenvol geld natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quako
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Bedankt voor de antwoorden. Ik neig nu ook meer richting houden.

Dat die nieuwste android versie misschien niet krijgt vind ik nog niet zo'n probleem.
En natuurlijk hoop ik dat Huawei unbanned wordt zodat het zo ie zo niet meer uitmaakt.

Nog even het weekend er over na denken en dan maandag de beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zonder nieuwste Android (zou er toch nooit voor Q4 zijn) heb je sowieso Play Services. Tot die tijd zou alleen de Note 10 nog interessanter kunnen zijn.

Overigens, de VS gaat rustig doorrrr: https://www.nu.nl/economi...n-lage-wisselkoersen.html

[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 24-05-2019 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephrex
Nog een interessant artikel:

Linkje

Het begint erop te lijken dat veel mensen gelijk hebben. Was ook wel logisch dat het als pressure middel werd gebruikt. Maar wss blaast het nu op in zijn (trumps) gezicht.

[ Voor 95% gewijzigd door Zephrex op 25-05-2019 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• santaklos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
Het zou zo maar kunnen zijn dat Huawei even afgeremd moest worden, zodat de Amerikaanse concurrenten de voorsprong van Huawei kunnen inhalen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Zephrex schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:12:
Nog een interessant artikel:

Linkje

Het begint erop te lijken dat veel mensen gelijk hebben. Was ook wel logisch dat het als pressure middel werd gebruikt. Maar wss blaast het nu op in zijn (trumps) gezicht.
Tuurlijk is dit een drukmiddel, dat was direct al duidelijk. Trump tekent een decreet waarbij huawei (een van china's grootste tech bedrijven) geblokkeerd wordt, een maand voor een onderhandelingsmeeting met de Chinese president.

Niemand die dit door zag? Hij heeft hetzelfde truukje met ZTE uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
FrankoNL schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 02:27:
[...]

Tuurlijk is dit een drukmiddel, dat was direct al duidelijk. Trump tekent een decreet waarbij huawei (een van china's grootste tech bedrijven) geblokkeerd wordt, een maand voor een onderhandelingsmeeting met de Chinese president.

Niemand die dit door zag? Hij heeft hetzelfde truukje met ZTE uitgehaald.
Tuurlijk heeft iedereen het door. Het was een van de eerste opmerkingen die ik maakte. Heb het hier alleen even herhaald voor de mensen die ineens bang waren en direct hun mobiel de deur uit wilden doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:32
Als de US werkelijk bang was voor spionage hadden ze de verkoop en gebruik van Huawei producten in de US verboden (zoals ze ook gedeeltelijk hebben gedaan). Verbieden om onderdelen aan Huawei te verkopen is een zinloze actie om spionage tegen te gaan (en biedt minder gelegenheid voor contra spionage ;) ).

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53

MazeWing

The plot thickens...

Het is sneu en ook wel een beetje grappig om de gigantische hoeveelheid P30 pro's te zien op vraag & aanbod. Allemaal een dik maandje oud en schijnbaar vindt iedereen de skin opeens toch niet zo fijn, hebben opeens toch een ander toestel gekregen of gebruiken het toestel te weinig om de aanschafprijs te verantwoorden.

Dat dit toevallig samenhangt met de ban op Huawei laat iedereen maar even achterwege. Op een site zoals tweakers!

Dat je de echte reden van verkoop niet vermeld op een site zoals marktplaats is nog te begrijpen. Door dit op tweakers te doen maak je in mijn optiek een beetje belachelijk...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
MazeWing schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:39:
Het is sneu en ook wel een beetje grappig om de gigantische hoeveelheid P30 pro's te zien op vraag & aanbod. Allemaal een dik maandje oud en schijnbaar vindt iedereen de skin opeens toch niet zo fijn, hebben opeens toch een ander toestel gekregen of gebruiken het toestel te weinig om de aanschafprijs te verantwoorden.

Dat dit toevallig samenhangt met de ban op Huawei laat iedereen maar even achterwege. Op een site zoals tweakers!

Dat je de echte reden van verkoop niet vermeld op een site zoals marktplaats is nog te begrijpen. Door dit op tweakers te doen maak je in mijn optiek een beetje belachelijk...
Ik houd hem lekker, al is het alleen al voor de camera. Beveiligingsupdates en emui updates blijven sowieso komen. Dat vind ik het belangrijkst. Daarna zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:41
FrankoNL schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Ik houd hem lekker, al is het alleen al voor de camera. Beveiligingsupdates en emui updates blijven sowieso komen. Dat vind ik het belangrijkst. Daarna zien we wel weer verder.
Blijven de updates ook nog komen na de 90 dagen die gegeven zijn? Wat ik begreep is dat Google Play na de 90 dagen wel blijft werken, maar updates en dergelijke dus niet meer komen?

Hoe zit dat nou als je 1-2 maanden geleden een nieuwe Huawei gekocht hebt? Kun je die terug brengen? Krijg je je geld terug? Ik zou namelijk wel een ander toestel of iets willen als ik net een nieuwe P30 gekocht heb bijvoorbeeld..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
SgtElPotato schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Blijven de updates ook nog komen na de 90 dagen die gegeven zijn? Wat ik begreep is dat Google Play na de 90 dagen wel blijft werken, maar updates en dergelijke dus niet meer komen?

Hoe zit dat nou als je 1-2 maanden geleden een nieuwe Huawei gekocht hebt? Kun je die terug brengen? Krijg je je geld terug? Ik zou namelijk wel een ander toestel of iets willen als ik net een nieuwe P30 gekocht heb bijvoorbeeld..
Huawei garandeert inderdaad dat de updates gewoon blijven komen.
Upgrades is een ander verhaal, maar ook daar zullen ze wel aan werken.
Overigens denk ik nog steeds dat het allemaal met een sisser af zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:41
ChinaGeek schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:20:
[...]

Huawei garandeert inderdaad dat de updates gewoon blijven komen.
Upgrades is een ander verhaal, maar ook daar zullen ze wel aan werken.
Overigens denk ik nog steeds dat het allemaal met een sisser af zal lopen.
Dat zullen dan, als dit inderdaad echt zo blijft, alleen EMUI updates zijn en geen Android updates? Ze hebben toch helemaal geen licentie meer op Android te updaten?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
SgtElPotato schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:22:
[...]

Dat zullen dan, als dit inderdaad echt zo blijft, alleen EMUI updates zijn en geen Android updates? Ze hebben toch helemaal geen licentie meer op Android te updaten?
Nee, dat zijn ook beveiligingsupdates van Android. Er is ook een Android Open Source Project waar ook Huawei gewoon gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 21:11
Hoi allemaal, Ik heb het niet zo 1,2,3 kunnen vinden, maar hoe zit het met andere china phones?

Is Huawei de enige enbodyment van pure chinese evil volgens Trump?

Als je dit leest wordt Huawei echt kapot gemaakt, maar ik vraag me dan af.. en de rest van het chinees Tech en Com ecosysteem?

en los van alle economische betrekkingen en bedrijven die wel of niet zaken doen met Huawei...

Het meest bizarre vind ik toch dat de dochter van de founding father van Huawei eigenlijk in gijzeling wordt gehouden door 'het westen'..

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazyr
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-09-2020
Hey mensen, ik heb me zo verheugd op de p30 pro en ik kan morgen eindelijk verlengen... T liefst wil ik gewoon de p30 pro.

Ik ben geen fanatiek Android updater. Mijn huidige xperia xz premium draait nog op software van n jaar geleden. Android q is dus niet heel belangrijk voor me.

Echter, ik wil wel gebruik blijven maken van up to date play store apps. Kan ik er op rekenen dat ik bij verlenging met een p30 pro de komende 2 jaar gewoon van de play store gebruik kan maken inclusief updates voor populaire apps als Facebook, Outlook, snapchat, instagram, tinder, waze, ABN, etc.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Frazyr schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:40:
Hey mensen, ik heb me zo verheugd op de p30 pro en ik kan morgen eindelijk verlengen... T liefst wil ik gewoon de p30 pro.

Ik ben geen fanatiek Android updater. Mijn huidige xperia xz premium draait nog op software van n jaar geleden. Android q is dus niet heel belangrijk voor me.

Echter, ik wil wel gebruik blijven maken van up to date play store apps. Kan ik er op rekenen dat ik bij verlenging met een p30 pro de komende 2 jaar gewoon van de play store gebruik kan maken inclusief updates voor populaire apps als Facebook, Outlook, snapchat, instagram, tinder, waze, ABN, etc.

Groetjes
Volgens Huawei wel ja.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste