Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 20:50
Hulp/advies gevraagd! :-)
De P30 Pro van mijn vriendin is gevallen, dikke barst in het glas. Reparatie kost rond de €300(!!!!!) op een toestel dat nieuwe ongeveer nog €500 kost.
Veel geld dus! Heb de verzekering al bericht, maar denk dat daar weinig positiefs uit gaat komen (Klaverblad Inboedel Royaal) omdat het een Huawei is (ze maken onderscheid tussen merken, mag dat wel?!).
Ik wil het best zelf vervangen, maar op iFixIt staat dat ook de batterij vervangen moet worden?

Heeft iemand het scherm zelf al vervangen? En zo ja, met welke producten?
Ik kwam dit tegen, maar vraag me af of het wel voldoende is om de klus te klaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:01
plofkip schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:53:
Hulp/advies gevraagd! :-)
De P30 Pro van mijn vriendin is gevallen, dikke barst in het glas. Reparatie kost rond de €300(!!!!!) op een toestel dat nieuwe ongeveer nog €500 kost.
Veel geld dus! Heb de verzekering al bericht, maar denk dat daar weinig positiefs uit gaat komen (Klaverblad Inboedel Royaal) omdat het een Huawei is (ze maken onderscheid tussen merken, mag dat wel?!).
Ik wil het best zelf vervangen, maar op iFixIt staat dat ook de batterij vervangen moet worden?

Heeft iemand het scherm zelf al vervangen? En zo ja, met welke producten?
Ik kwam dit tegen, maar vraag me af of het wel voldoende is om de klus te klaren...
Enkel glas vervangen gaat je niet lukken denk ik, daar heb je speciale apparatuur voor nodig die heel duur is, je gaat het display mee moeten vervangen, en het frame moeten overzetten, of een display met frame bestellen, et is sowieso geen makkelijke klus en het display is ook vrij duur.
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Dit is wat je nodig hebt daar kan ook nog douane bijkomen, als je geen ervaring hebt met dit soort dingen zou ik het laten herstellen of zo gebruiken.

Edit: de batterij kun je in princiepe overtzetten, maar als je deze zou buigen is dit niet veilig indien het toestel rond de 18 maanden oud is kun je als je hem open hebt de accu best meteen mee vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door izzet3838 op 29-10-2020 10:10 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
izzet3838 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Enkel glas vervangen gaat je niet lukken denk ik, daar heb je speciale apparatuur voor nodig die heel duur is, je gaat het display mee moeten vervangen, en het frame moeten overzetten, of een display met frame bestellen, et is sowieso geen makkelijke klus en het display is ook vrij duur.

Dit is wat je nodig hebt daar kan ook nog douane bijkomen, als je geen ervaring hebt met dit soort dingen zou ik het laten herstellen of zo gebruiken.

Edit: de batterij kun je in princiepe overtzetten, maar als je deze zou buigen is dit niet veilig indien het toestel rond de 18 maanden oud is kun je als je hem open hebt de accu best meteen mee vervangen.
Thanks voor de info! Die optie met frame van aliexpress, is dat niet oké te doen dan? Heb weleens een iphone scherm en batterij vervangen, dus wel wat ervaring. Met de 'handleiding' van iFixIt zou het wellicht te doen moeten zijn toch? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:22

codex

Geen OpenAI agent :)

Zouden jullie nu nog de P30 aanraden? De S7 edge van mijn vrouw is aan het overlijden, ik denk eraan om morgen een P30 voor haar te bestellen.

Ze wil graag een headphone jack en iets kleiner dan mijn P30 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
reemprive schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:27:
Zouden jullie nu nog de P30 aanraden? De S7 edge van mijn vrouw is aan het overlijden, ik denk eraan om morgen een P30 voor haar te bestellen.

Ze wil graag een headphone jack en iets kleiner dan mijn P30 Pro.
Ligt eraan wat je zoekt.
Ik heb hem vanaf dag 1 of eigenlijk al eerder en na meer dan een jaar gebruik bevalt hij me nog steeds goed.

Correctie, meende dat je de 30 pro bedoelde.
We hebben voor een maand of twee geleden mijn schoonmoeder aan een p30 geholpen.
Die is wel tevreden, maar als een 83 jarige zou ik dat niet echt als een goede recensie aannemen.

Hij is iig nog wel heel...... nog.

[ Voor 22% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-10-2020 00:23 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-08 19:48
de P30 Lite is nu tekoop voor rond de 200,-. Dat klinkt echt als een geweldige deal?

Ik heb veel review gevonden die ook diep op de main camera ingaan maar niet uitwijden over de wide angle. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik las dat hij wel wat meer fish-eye achtige vervormingen geeft dan de p30 pro bv. Is het bv geschikt om fotos van een huis te maken (binnen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Megalomania schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:54:
de P30 Lite is nu tekoop voor rond de 200,-. Dat klinkt echt als een geweldige deal?

Ik heb veel review gevonden die ook diep op de main camera ingaan maar niet uitwijden over de wide angle. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik las dat hij wel wat meer fish-eye achtige vervormingen geeft dan de p30 pro bv. Is het bv geschikt om fotos van een huis te maken (binnen)?
De kwaliteit van de groothoek camera is niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:52
Zijn er hier meer P30 Pro bezitters die nog op firmware versie 150 zitten ipv 161? Waar zit ''m dat onderscheid in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:33
Goofman schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:30:
Zijn er hier meer P30 Pro bezitters die nog op firmware versie 150 zitten ipv 161? Waar zit ''m dat onderscheid in?
Zit hier op 161, maar enige verschil is de beveiligingsupdate volgens mij.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-08 19:48
plofkip schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

De kwaliteit van de groothoek camera is niet al te best.
Uberhaupt niet veel soeps of presteert hij wel redelijk bij goede licht condities?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
Megalomania schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Uberhaupt niet veel soeps of presteert hij wel redelijk bij goede licht condities?
Ik vind het bagger. Kijk vooral eens naar de groene muur, veel ruis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMXMiAu_TdH-CTCQgd7WC1zPWAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3Qym8JUY6kfTN9uYQ34rur3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Goofman schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:30:
Dat zijn patches en ja ik zit ook nog op die 150.
Maar spannend is dat niet, zoals eerder vermeld zijn dat security patches.

De uitrol is net als de "echte" firmware uitrol pure willekeur.
Maw er zit geen volgorde of what so ever in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:39
Ik zit op 161 maar volgens mij is het enkel een beveiligingsupdate.

Zullen we nog een upgrade krijgen naar Android 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-08 15:54
plofkip schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Ik vind het bagger. Kijk vooral eens naar de groene muur, veel ruis:
[Afbeelding]
Waar heb je op gefocust ?
Maak die foto nog eens een keer, zodat je geen raam in het midden van de afbeelding hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
martijn k. schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:04:
Ik zit op 161 maar volgens mij is het enkel een beveiligingsupdate.

Zullen we nog een upgrade krijgen naar Android 11?
Der is genoeg over geschreven.
Zie ook hieronder.
https://www.androidplanet.nl/nieuws/huawei-emui-11-update/

https://www.getdroidtips.com/huawei-android-emui-11/

Neemt niet weg dat er veel onduidelijkheden zijn.
Tussen de regels door lees ik dat er eerst een emui 11 uitkomt die gebaseerd is op android 10 en later met android 11.
Ook las ik ergens dat er al screenshots waren van een dergelijk apparaat met emui 11 op android 11.
Maar dergelijke berichtgevingen zijn wel vaker vaag of incompleet en zijn mijn inziens meer voor de clickbaits dan voor echte techjournalistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Bij mij is 161 inmiddels ook binnen.
Die wereldwijde gelijktijdige updates bij Apple zijn toch wel een sterk staaltje moet ik zeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Aloysxda schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:25:
[...]

Waar heb je op gefocust ?
Maak die foto nog eens een keer, zodat je geen raam in het midden van de afbeelding hebt...
Heb meerdere foto's gemaakt, ook het huis in. Allemaal bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Goofman schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:38:
Bij mij is 161 inmiddels ook binnen.
Die wereldwijde gelijktijdige updates bij Apple zijn toch wel een sterk staaltje moet ik zeggen ;-)
Niet echt, die hoeven zich alleen maar op hun eigen fabrikaat te focussen met eigen codekloppers.
Huawei en hun dochterondernemingen hebben heel wat meer modellen in hun portefeuille.

Maar dat doet niet af dat de uitrol wat warrig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Amadeus1966 schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:30:
[...]

Niet echt, die hoeven zich alleen maar op hun eigen fabrikaat te focussen met eigen codekloppers.
Huawei en hun dochterondernemingen hebben heel wat meer modellen in hun portefeuille.

Maar dat doet niet af dat de uitrol wat warrig is.
Dat van dat codekloppen kan ik me voorstellen dat dat lastiger is met zoveel verschillende toestellen per fabrikant (hoewel Apple's collectie ook aardig groot aan het worden is), maar het feit dat wanneer men klaar is met codekloppen en de software klaar is om uitgerold te worden, dat het in mijn beleving ook direct voor iedere iPhone wereldwijd beschikbaar is. En het is niet dat er veel minder iPhone dan P30's in omloop zijn ;-)

Maar om even terug te gaan naar het onderwerp: ik heb nu de P30 Pro een week in gebruik en wat een fijn toestel is dit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nog het volgende gezien (link heeft "Europe" in de naam):
2. Huawei P30, Huawei P30 Pro

Beta – 09/12/2020

Update via Support App – 27/02/2021

OTA rollout – 27/02/2021
Ik heb inmiddels de Beta app weer geïnstalleerd. Deze app had ik voor EMUI 10 (eraf gehaald nadat 10.0 stabiel werd). Voor EMUI 10.1 kon ik de beta niet installeren (foutmelding tijdens installatie). Binnen de beta app kan ik kan me nog niet inschrijven voor EMUI 11, is ook logisch als ik naar de beta datum kijk (bovenstaande quote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vraagje...

Als ik zachtjes met mijn vinger op de achterkant (bovenzijde) tik, hoor ik een licht rammeltje.

Echt helemaal bovenaan en dan bij de camera in de buurt.

Zijn er meer die dit hebben, oftewel, is dit normaal?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:45
albino71 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:07:
Vraagje...

Als ik zachtjes met mijn vinger op de achterkant (bovenzijde) tik, hoor ik een licht rammeltje.

Echt helemaal bovenaan en dan bij de camera in de buurt.

Zijn er meer die dit hebben, oftewel, is dit normaal?
grote kans dat je je camera hoort dat los zit

https://www.androidauthor...ge-stabilization-1087083/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Quad schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:19:
Hebben jullie ook wel eens dat het licht van de vingerafdrukscanner wordt geactiveerd terwijl je scherm gewoon aan is? Het licht dan blauw op. Als je dan je vinger niet van het scherm loslaat kan je lijntjes tekenen.. :')
Inmiddels weten vast te leggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMPyWMte34lUSSiKffAUt_UQ1vQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1butdpjvSIkocjaVuDrGwZaL.jpg?f=user_large

Gebeurt met name als ik scroll.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Quad schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:25:
[...]

[Afbeelding]

Yep, en op de plek waar je contact maakt met het scherm een leuk visueel effect wat eigenlijk het te omschrijven valt als sterretjes ( kindervuurwerk ).
Heb het ook wel eens, maar weet eigenlijk niet hoe je dit bewust kan activeren.... ook het nut of doel ontgaat mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Amadeus1966 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:08:
[...]

Yep, en op de plek waar je contact maakt met het scherm een leuk visueel effect wat eigenlijk het te omschrijven valt als sterretjes ( kindervuurwerk ).
Heb het ook wel eens, maar weet eigenlijk niet hoe je dit bewust kan activeren.... ook het nut of doel ontgaat mij.
Quad schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:25:
[...]

[Afbeelding]

Dit is knockle touch, hiermee kun je een del van je scherm knippen en delen, je kunt het afzetten door in de instellingen te zoeken naar knokkel en het af te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

izzet3838 schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:12:
[...]

[...]

Dit is knockle touch, hiermee kun je een del van je scherm knippen en delen, je kunt het afzetten door in de instellingen te zoeken naar knokkel en het af te zetten.
Dat is inderdaad de functie!
Echter.. Na uitzetten blijft hij nog werken, behalve dat er geen screenshot meer wordt gemaakt. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yc3y2ZBfM_OR1D9k5BiJC27JIl0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vgMkg4JVdqET39FqIYBg5Y50.jpg?f=user_large

Ik gok dat reboot telefoon nodig is om hem definitief uit te krijgen.
In elk geval goed om te weten waar ik moet zoeken.
bkor schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:15:
[...]

Ik heb nog het volgende gezien (link heeft "Europe" in de naam):

[...]

Ik heb inmiddels de Beta app weer geïnstalleerd. Deze app had ik voor EMUI 10 (eraf gehaald nadat 10.0 stabiel werd). Voor EMUI 10.1 kon ik de beta niet installeren (foutmelding tijdens installatie). Binnen de beta app kan ik kan me nog niet inschrijven voor EMUI 11, is ook logisch als ik naar de beta datum kijk (bovenstaande quote).
Ik heb ook een beta app gevonden, maar op de P30 wil deze in zijn geheel niet installeren.
Vermoedelijk omdat deze voor de P40 is bedoeld.

[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 08-11-2020 19:24 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBK
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 20:53

RBK

Hi allen,

Na anderhalf jaar mijn Huawei P30 Pro naar alle tevredenheid te hebben gebruikt, heb ik voor het eerst problemen met de telefoon.

Na een nacht slapen pakte ik mijn telefoon en kwam ik er achter dat de power button kuren vertoond. Deze schakelde na aanraken automatisch naar Google Assistant (zoals ingesteld) maar sloot daarna af en start opnieuw op. Dit gebeurt allemaal automatisch nadat ik de power button aanraak.

Ik heb Google Assistant nu uit gezet, maar nog steeds als ik de Power button indruk schakelt de telefoon volledig uit en start opnieuw op.

Dit gebeurt zelfs als ik de button lichtjes aan raak. Ik begreep van een mede P30 Pro gebruiker dat dit vaker voorkwam, maar een search op google en dit forum verklaren het probleem niet.

Iemand die wellicht een suggestie heeft om het op te lossen?

Super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ik heb sinds vandaag soms een streep midden in mijn scherm. Het komt en gaat, mijn telefoon is een keer op de rand van de deur gevallen wat resulteerde in een paar dode pixels. Verder nooit issues gehad.

Net kreeg ik ineens een streep midden in mijn scherm, waaromheen de rendering niet goed liep. Net alsof het scherm in tweeën gedeeld was en de bovenkant een verschillende rendersnelheid had dan onder.

Ik hoop niet dat dit blijvend is, want een nieuw scherm vind ik echt gigantisch prijzig voor een P30 Pro. Bovendien weet ik niet of het wel mijn scherm is, het lijkt wel de aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Edit, laat maar.

[ Voor 97% gewijzigd door codex op 18-11-2020 08:03 ]

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:36
Update 10.1.171 komt hier nu net binnen, beveiligingsupdate van oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Is er bekend tot wanneer de p30 pro security updates zal ontvangen?

Google geeft mij geen antwoord en ben bang dat dat betekent dat er geen officieel antwoord is. Je zou verwachten dat met het relatief recent uitbrengen van de p30 pro new edition de support de komende 2 jaar ook nog goed zit. Zit te twijfelen tussen dit toestel en een s20 fe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:44

Shiro

Serenity

Mr_Tomatohead schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:58:
Is er bekend tot wanneer de p30 pro security updates zal ontvangen?

Google geeft mij geen antwoord en ben bang dat dat betekent dat er geen officieel antwoord is. Je zou verwachten dat met het relatief recent uitbrengen van de p30 pro new edition de support de komende 2 jaar ook nog goed zit. Zit te twijfelen tussen dit toestel en een s20 fe...
Ik sta precies voor dezelfde keuze als jij, ook ik twijfel tussen de P30 pro en S20 FE. Op de site van coolblue staat dat de laatst verwachte update voor P30 pro maart 2021 zal zijn, als dat echt zo is, dan is dat een beetje kort voor een toestel dat ik nu ga aanschaffen en 2 jaar mee wil doen.

Daarnaast, volgens mij maakt de P30 pro nog steeds betere foto's dan de S20 FE, althans dat gevoel heb ik als ik een beetje rond leest op internet. Lastig een ander Android toestel te vinden dat beter foto's neemt dan de P30 pro en ook nog fatsoenlijke android ondersteuning gaat krijgen vrees ik.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Shiro schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:18:
[...]

Ik sta precies voor dezelfde keuze als jij, ook ik twijfel tussen de P30 pro en S20 FE. Op de site van coolblue staat dat de laatst verwachte update voor P30 pro maart 2021 zal zijn, als dat echt zo is, dan is dat een beetje kort voor een toestel dat ik nu ga aanschaffen en 2 jaar mee wil doen.

Daarnaast, volgens mij maakt de P30 pro nog steeds betere foto's dan de S20 FE, althans dat gevoel heb ik als ik een beetje rond leest op internet. Lastig een ander Android toestel te vinden dat beter foto's neemt dan de P30 pro en ook nog fatsoenlijke android ondersteuning gaat krijgen vrees ik.
Dat gevoel met de foto's heb ik ook, en de 5x zoom is natuurlijk ook heel nice. Vooralsnog ga ik denk ik toch voor de S20 FE, heb ik in ieder geval zekerheid over de updates. verwacht die met black friday voor een mooie prijs te kunnen kopen (€350-400). Of de Oneplus 8 Pro moet opeens een hele hele forse prijsdaling gaan krijgen, dan wil ik die ook nog wel overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Shiro schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:18:
[...]

Appels met peren vergelijken he, de S20 FE is in september uitgekomen en de p30 serie in 2019 maart. Natuurlijk heeft de S20 FE dan een langere ondersteuning in het algemeen. Dat van Maart 2021 is gebaseerd op dat het toestel 2 jaar is en de fabrikanten soortvan verplicht zijn om zeker 2 jaar hun toestellen te updaten. Langer kan natuurlijk altijd, maar dat is bij geen een fabrikant duidelijk.
Dat het toestel nog een update naar android 11 is wel zeker, maar daarna gaat het alleen beveiliging updates krijgen en niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:34:
[...]

Dat gevoel met de foto's heb ik ook, en de 5x zoom is natuurlijk ook heel nice. Vooralsnog ga ik denk ik toch voor de S20 FE, heb ik in ieder geval zekerheid over de updates. verwacht die met black friday voor een mooie prijs te kunnen kopen (€350-400). Of de Oneplus 8 Pro moet opeens een hele hele forse prijsdaling gaan krijgen, dan wil ik die ook nog wel overwegen.
Geloof maar niet dat je de S20FE 4G voor tussen de 350 a 400 retail kan kopen zonder abbo, met abbo icm Tele2 of Vodafone kan je wel op die bedragen komen (via mediamarkt, 2 jarig bij vodafone en bij Tele2 kan je maandelijks opzegbaar nemen blijkbaar). De prijs is omlaag gegaan naar 559 dit weekend en het toestel zelf is ook redelijk nieuw.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 24-11-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:44

Shiro

Serenity

Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:34:

Nou, als ik de S20 draadje leest, zie ik toch ook wel wat rare problemen zoals niet goed reagerende touchscreen, dus ben nog niet helemaal overtuigd. Overigens zie ik nog weinig aanbiedingen voor de S20 FE zowel voor 4 als 5G versie.

Ik neig zelf wel naar de 5G versie, ook al is het weer een stuk duurder, heb niet zoveel met Samsung z'n eigen chip, lijkt qua performance het ook net minder te doen dan de Qualcom.
dutchnltweaker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:54:
Appels met peren vergelijken he, de S20 FE is in september uitgekomen en de p30 serie in 2019 maart. Natuurlijk heeft de S20 FE dan een langere ondersteuning in het algemeen. Dat van Maart 2021 is gebaseerd op dat het toestel 2 jaar is en de fabrikanten soortvan verplicht zijn om zeker 2 jaar hun toestellen te updaten. Langer kan natuurlijk altijd, maar dat is bij geen een fabrikant duidelijk.
Dat het toestel nog een update naar android 11 is wel zeker, maar daarna gaat het alleen beveiliging updates krijgen en niks meer.
Heb je een bron dat de Huawei een update naar 11 krijgt? Ik kon het nergens vinden. Als het nog naar 11 gaat, zal mijn voorkeur weer richting Hawei gaan qua keuze. Enig waar ik dan nog niet fan van ben is de gebogen scherm randen, maar voor 500€ lijkt mij dat je niet echt een buil aan kan vallen.

[ Voor 35% gewijzigd door Shiro op 24-11-2020 10:10 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Shiro schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:05:
[...]

Nou, als ik de S20 draadje leest, zie ik toch ook wel wat rare problemen zoals niet goed reagerende touchscreen, dus ben nog niet helemaal overtuigd. Overigens zie ik nog weinig aanbiedingen voor de S20 FE zowel voor 4 als 5G versie.

Ik neig zelf wel naar de 5G versie, ook al is het weer een stuk duurder, heb niet zoveel met Samsung z'n eigen chip, lijkt qua performance het ook net minder te doen dan de Qualcom.

[...]

Heb je een bron dat de Huawei een update naar 11 krijgt? Ik kon het nergens vinden. Als het nog naar 11 gaat, zal mijn voorkeur weer richting Hawei gaan qua keuze. Enig waar ik dan nog niet fan van ben is de gebogen scherm randen, maar voor 500€ lijkt mij dat je niet echt een buil aan kan vallen.
https://www.notebookcheck...-March-2021.505021.0.html

Gaat over emui 11 (de schil) en niet android 11, durf het voor de rest niet te zeggen.
Kan zijn dat dit er uberhaupt niet meer gaat komen, maar dit is alleen speculeren. Huawei is nu bezig om zijn eigen os op te zetten en volgend jaar komt de Publieke beta's hiervoor: https://androidworld.nl/n...n-honor-krijgen-de-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:54:
[...]

Toch is het jammer dat de new edition er niet voor heeft gezorgd dat Huawei wat hardere toezegging heeft durven doen. Het is toch hun laatste model met Google services. Android updates vind ik wat minder interessant, maar security updates tot en met 2022 zou mij wel over de streep trekken denk ik.
dutchnltweaker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:59:
[...]

Geloof maar niet dat je de S20FE 4G voor tussen de 350 a 400 retail kan kopen zonder abbo, met abbo icm Tele2 of Vodafone kan je wel op die bedragen komen (via mediamarkt, 2 jarig bij vodafone en bij Tele2 kan je maandelijks opzegbaar nemen blijkbaar). De prijs is omlaag gegaan naar 559 dit weekend en het toestel zelf is ook redelijk nieuw.
Verwacht ik ook niet voor die prijs, maar misschien nog een stuntje voor €450 inclusief galaxy buds. Dan kan ik die meteen in de verkoop doen. En misschien wel met abbo. Keuzes, keuzes, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Even in het jip en janneke's

Emui 11 is een Huawei schil die wordt uitgebracht op Android 10 en 10.1
Android 11 zit er vooralsnog niet in voor Huawei p30 (pro) maar waarom niet?
De licenties waren toch al afgegeven voor de p30 en die toestel viel toch net buiten de rage of Trump.
Ja en nee, het toestel op zich wel mede en eigenlijk alleen maar om de redenen dat die licenties waren afgegeven voor Android 9 en 10 (10.1 ) de licenties waren alleen voor die Android versies en niet voor degene die na de blokkade verschijnen.
Dit is dus de reden dat er vooralsnog geen emui 11 uitkomt op Android 11 en hebben ze Emui 11 doorontwikkeld op de huidige android versie.

De beveiligingsupdates daarentegen staan er weer helemaal los van.
Hoelang deze nog blijven komen voor de eerste serie P30 pro is koffiedik kijken.
Gelet op de nieuwere editie van de P30 serie denk ik ( ik zeg niet dat het ook zo is ) dat de oudere edities gewoon meeliften op de veiligheidpatches van de laatste generatie.

Voor degene die stiekem hopen op een custom rom, vooral blijven dromen want zolang de bootloader nog steeds stijf op slot zit en voorlopig ook zo blijft is er geen ontwikkelaar die daar de tijd en moeite in steekt.
Ow tuurlijk staat er wel het een en ander geschreven over custom roms voor de p30, maar een proof of concept moet ik eerst nog zien en in de handen hebben gehad.

• izzet3838
Amadeus1966 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:59:
Even in het jip en janneke's

Emui 11 is een Huawei schil die wordt uitgebracht op Android 10 en 10.1
Android 11 zit er vooralsnog niet in voor Huawei p30 (pro) maar waarom niet?
De licenties waren toch al afgegeven voor de p30 en die toestel viel toch net buiten de rage of Trump.
Ja en nee, het toestel op zich wel mede en eigenlijk alleen maar om de redenen dat die licenties waren afgegeven voor Android 9 en 10 (10.1 ) de licenties waren alleen voor die Android versies en niet voor degene die na de blokkade verschijnen.
Dit is dus de reden dat er vooralsnog geen emui 11 uitkomt op Android 11 en hebben ze Emui 11 doorontwikkeld op de huidige android versie.
Dat zit ik al een bijna jaar te zeggen, maar ik werd hier steeds voor gek verklaard :? , als ze android 11 willen uitbrengen met playstore is er een nieuwe google licentie nodig

• codex

codex

izzet3838 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:45:
[...]

Dat zit ik al een bijna jaar te zeggen, maar ik werd hier steeds voor gek verklaard :? , als ze android 11 willen uitbrengen met playstore is er een nieuwe google licentie nodig
Volgens mij zit de licentie toch op model en niet versie? Anders zouden ze net zo goed (bijv.) Android 9 op een P40 kunnen zetten en dan alsnog Google diensten kunnen meeleveren.

• izzet3838
reemprive schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:28:
[...]

Volgens mij zit de licentie toch op model en niet versie? Anders zouden ze net zo goed (bijv.) Android 9 op een P40 kunnen zetten en dan alsnog Google diensten kunnen meeleveren.
Voor zover ik weet moet je per android versie per toestel een licentie hebben, bij toestel is het vooral de behuizing en processor die belangrijk zijn, zo zou Huawei in theorie een P30 met nieuwe camera kunnen uitbrengen zo lang de rest van de specs ongewijzigd blijft.

• Amadeus1966
Beiden, per toestel en per versie.
De p40 is uitgebracht met Android 10 maar mocht geen gaps gebruiken.
Nieuw toestel en uitgebracht na de rage of Trump.
De p30 heeft nog wel de licenties maar komen te vervallen met de update naar Android 11.
Omdat deze Androidversie is uitgebracht wederom na de rage of Trump.
Alles heeft te maken met die bewuste datum.
Alles ervoor heeft wel die certificaten en mogen er gebruik van maken, alles erna niet ( ongeacht hard of software ).

Misschien dat dit teruggedraaid wordt zodra Biden zijn plaats als president ingenomen heeft.
Maar dan nog zal dit denk ik niet op zijn prioriteitennota staan.

Al denk ik wel dat beide kampen ( Huawei en Google ) dit wederom zullen gaan aankaarten, want dit beleid kost beiden gewoonweg veel geld.
Al is Huawei wel bezig om een eigen OS te ontwikkelen, iets wat natuurlijk voor Google niet gunstig is qua concurrentie.
Stel eens voor dat het aanslaat en een succes wordt en dat elk chinese fabrikant daarop overstapt.
Daar gaan heel wat dubbeltjes in om.

• izzet3838
Amadeus1966 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:42:

Misschien dat dit teruggedraaid wordt zodra Biden zijn plaats als president ingenomen heeft.
Maar dan nog zal dit denk ik niet op zijn prioriteitennota staan.
De democraten waren vaak voorstander van Trumps handelingen ivm Huawei, nu moet ik wel weggen dat de laatste maanden stilletjes aan Huawei weer toegang begint te krijgen tot allerlei diensten en bedrijven(Intel, Microsoft,...) dus ik zou alles behalve verbaast zijn moest Google ook toegang krijgen.

• Amadeus1966
Het enige wat we kunnen doen is afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Vraagje. Het lukt me maar niet om het volgende aan de praat te krijgen op de p30 pro.
Ik heb een WiFi Dongle voor de auto waarmee ik deze kan loggen via de telefoon. Echter helaas heb ik dan geen data verbinding meer op de telefoon en kan ik dan dus geen appjes en dergelijke meer ontvangen. Ook als ik de optie mobiele data altijd actief aan heb staan.

Iemand een idee hoe ik verbonden kan zijn met de WiFi dongle (die dus geen internet signaal heeft) en toch nog een data verbinding via 4g heb op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:04
Spurlie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:26:
Vraagje. Het lukt me maar niet om het volgende aan de praat te krijgen op de p30 pro.
Ik heb een WiFi Dongle voor de auto waarmee ik deze kan loggen via de telefoon. Echter helaas heb ik dan geen data verbinding meer op de telefoon en kan ik dan dus geen appjes en dergelijke meer ontvangen. Ook als ik de optie mobiele data altijd actief aan heb staan.

Iemand een idee hoe ik verbonden kan zijn met de WiFi dongle (die dus geen internet signaal heeft) en toch nog een data verbinding via 4g heb op de telefoon?
Heeft volgens mij te maken met Wifi+. Ik heb een dashcam met Wifi en heb hetzelfde probleem gehad. Nu die setting aangezet en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
FastForwardNL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:59:
[...]

Heeft volgens mij te maken met Wifi+. Ik heb een dashcam met Wifi en heb hetzelfde probleem gehad. Nu die setting aangezet en het werkt.
WiFi+ heb ik al aanstaan, maar helaas nog steeds geen data via 4g :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De komende week ga ik de OnePlus Nord testen. Mogelijk gaat hij de Huawei P30 vervangen die dan weer naar m'n vrouw gaat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derks61
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-07-2024
Hallo allemaal ik een Huwai P30 lite nem edition .
Maar nu komt steeds de volgende melding op het scherm ; MAR-LX1B.
Mijn vragen zijn wat betekend dit, moet ik dit installern en ja hoe.

Met vriendelijke groet,

Johan Derks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

derks61 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:06:

Met vriendelijke groet,

Johan Derks
Screenshot? MAR-LX1B is namelijk het model van de Huawei P30 Lite NE.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
derks61 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:06:

Met vriendelijke groet,

Johan Derks
dat is het type nummer van het toestel. is het niet gewoon een update van je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-07 16:41
Mijn vader zijn oude toestel is stuk (sony xz2 compact) en krijgt van de verzekering een nieuwe. Hij kan kiezen tussen de Huawei p30 en de Sony xz3. Is het verstandig om voor de Huawei te gaan (ivm updates) of toch voor de zekerheid voor de Sony?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ananas_NL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:13:
Mijn vader zijn oude toestel is stuk (sony xz2 compact) en krijgt van de verzekering een nieuwe. Hij kan kiezen tussen de Huawei p30 en de Sony xz3. Is het verstandig om voor de Huawei te gaan (ivm updates) of toch voor de zekerheid voor de Sony?
Alleen keuze uit deze twee modellen? Dan zou ik blind voor een Huawei P30 gaan.
Camera, accu, 3.5mm poort, grootte, CPU, RAM en opslag zijn allemaal in het voordeel van de Huawei P30.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Quad schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:17:
[...]

Alleen keuze uit deze twee modellen? Dan zou ik blind voor een Huawei P30 gaan.
Camera, accu, 3.5mm poort, grootte, CPU, RAM en opslag zijn allemaal in het voordeel van de Huawei P30.
Ja inderdaad alleen de keuze uit deze 2 toestellen. Het enige waar ik over twijfel is dus de updates in de toekomst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ananas_NL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:20:
[...]

Ja inderdaad alleen de keuze uit deze 2 toestellen. Het enige waar ik over twijfel is dus de updates in de toekomst..
Sony zal Android 11 waarschijnlijk wel uitbrengen voor de XZ3, qua security updates weet ik niet hoe vlot ze zijn.
De Huawei P30 krijgt ze ook nog steeds, Android 11 is onzeker..

Wellicht een idee om de Huawei P30 (sealed) door te verkopen en van dat geld (+ een beetje) een ander toestel halen (OnePlus Nord bijv.).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Quad schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:26:
[...]

Sony zal Android 11 waarschijnlijk wel uitbrengen voor de XZ3, qua security updates weet ik niet hoe vlot ze zijn.
De Huawei P30 krijgt ze ook nog steeds, Android 11 is onzeker..

Wellicht een idee om de Huawei P30 (sealed) door te verkopen en van dat geld (+ een beetje) een ander toestel halen (OnePlus Nord bijv.).
Ja dat is ook een mogelijkheid inderdaad! Alleen denk ik niet dan mijn vader daar veel zin in heeft. Voor hem is een telefoon voor fotos, appen en bellen meer niet. Dus of de update naar 11 nodig is weet ik niet. Het gaat er meer om of die apps ondersteund blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ananas_NL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:28:
[...]

Ja dat is ook een mogelijkheid inderdaad! Alleen denk ik niet dan mijn vader daar veel zin in heeft. Voor hem is een telefoon voor fotos, appen en bellen meer niet. Dus of de update naar 11 nodig is weet ik niet. Het gaat er meer om of die apps ondersteund blijven.
Apps blijven nog wel ondersteund, verwacht niet dat daar snel verandering op zal komen.
De P30 heeft denk ik wel de hoogste verkoopwaarde, dus dat kan je altijd nog bekijken. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
.181 update komt binnen, beveiligings update van november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Heeft hier iemand ook last van, heb het toestel al bijna sinds het begin maar merk nu dat de navigatie balk lichtjes is ingebrand (heb het over multi task, home en terug knoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
dutchnltweaker schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:44:
Heeft hier iemand ook last van, heb het toestel al bijna sinds het begin maar merk nu dat de navigatie balk lichtjes is ingebrand (heb het over multi task, home en terug knoppen).
Is volgens mij niet abnormaal, mijn zus eeft het ook op haar galaxy s8, je kan volgens mij wel garantie claimen, zelf gebrui ik gesture navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 13:22

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Gebruik die balken ook niet, dus heb hier ook geen last van.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
izzet3838 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Is volgens mij niet abnormaal, mijn zus eeft het ook op haar galaxy s8, je kan volgens mij wel garantie claimen, zelf gebrui ik gesture navigatie.
Heb nog een paar maanden garantie, ja dat weet ik. Maar hier nooit last van gehad op mijn andere telefoons met amoled. Dus baal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vanaf heden is de ondersteuning van Tele2 voor VoLTE en Vowifi weg voor de P30 serie.
Andere providers worden nog wel ondersteunt.
Zie deze bericht voor meer info: dutchnltweaker in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:56:
Vanaf heden is de ondersteuning van Tele2 voor VoLTE en Vowifi weg voor de P30 serie.
Andere providers worden nog wel ondersteunt.
Zie deze bericht voor meer info: dutchnltweaker in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Oh jammer nu woon ik in BE maar laten we hopen dat andere providers niet snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-08 17:23
izzet3838 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Heeft iemand ervaring met dit setje en het vervangen van het huidige scherm? Mijn p30pro heeft het lang overleeft, maar nu kort na elkaar op twee hoeken gevallen. Bovenstaande set is inclusief frame zoals ik het zie? Dat zou goed uitkomen aangezien mijn hoesje zandkorrels verzameld. Heeft iemand er ook een backcover en een batterij bij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Sinds kort kan ik met mijn P30 Pro niet maar casten naar me TV.
Als ik op me P30 Youtube open of Netflix, prime disney etc dan heb ik niet eens meer het cast icoontje.. Met andere apparaten lukt het wel dus me TV is het niet.

Iemand anders ook dit probleem gehad?

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 13:22

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ik heb het heel af en toe.
Restart lost meestal alles op.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
restart al een paar keer geprobeerd maar helaas

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
NosferatuX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:17:
restart al een paar keer geprobeerd maar helaas
misschien domme vraag, maar ik had het ook een keer.
zit je wel op hetzelfde wifi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Alieunited schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Heeft iemand ervaring met dit setje en het vervangen van het huidige scherm? Mijn p30pro heeft het lang overleeft, maar nu kort na elkaar op twee hoeken gevallen. Bovenstaande set is inclusief frame zoals ik het zie? Dat zou goed uitkomen aangezien mijn hoesje zandkorrels verzameld. Heeft iemand er ook een backcover en een batterij bij besteld?
Ik ga hem bij Fixables laten vervangen, 240 euro. Ze zijn een reparatiecentrum voor Huawei, en toevallig ook het meest voordelig.

Scherm is beschadigd na een val de onderste helft vertoond kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Iemand ervaring met het vervangen van de lens cover? Ik heb geen idee hoe het is gebeurd, maar er zit een gat bij mijn onderste lens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lc3lAie8UN0yloUkv-GpL5d7eZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nemF0rdsi4UoevP59OUEM52.jpg?f=fotoalbum_large

Nu moet ik mijn scherm ook al laten vervangen, dat gaat 240 euro kosten. Ik zie covers voor een euro of 8, lijken mij niet origineel en geen idee hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:13
Ik heb volgens mij wel eens ergens gelezen dat je een los glaasje kan bestellen voor de telefoon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Deze?

https://www.mytrendyphone...ra-lens-glas-242430p.html

Voor mezelf heb ik een flipover in gebruik.
Bevalt prima.
De enige issue wat ik daarmee in het begin had was dat ik telkens een schaduw kreeg op mijn foto's.
Dit bleek aan de cover te liggen doordat deze vrij dik was en strak langs de camera zat.
Deze opening heb ik ietsjes wijder gemaakt met een dremel en sinsdien heb ik er geen last meer van.

Sommige covers geven ook wel eens problemen met draadloos laden.

Maar je kan ook voor een smartcover gaan.

[ Voor 76% gewijzigd door Amadeus1966 op 22-01-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:57
De 10.1.0.191 update is zojuist op mijn p30pro verschenen, patches van december 2020 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Amadeus1966 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:13:
Deze?

https://www.mytrendyphone...ra-lens-glas-242430p.html

Voor mezelf heb ik een flipover in gebruik.
Bevalt prima.
De enige issue wat ik daarmee in het begin had was dat ik telkens een schaduw kreeg op mijn foto's.
Dit bleek aan de cover te liggen doordat deze vrij dik was en strak langs de camera zat.
Deze opening heb ik ietsjes wijder gemaakt met een dremel en sinsdien heb ik er geen last meer van.

Sommige covers geven ook wel eens problemen met draadloos laden.

Maar je kan ook voor een smartcover gaan.
Ik ga morgen scherm laten repareren. Ik weet nu wat de kosten zijn van een camera cover zijn dus kijken wat ze ervoor vragen. Anders wordt het zelfs knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:17

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Iemand al toevallig de update naar EMUI 11 gehad?
Zou in Q1 2021 moeten komen voor West-Europa.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
HellStorm666 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:18:
https://www.huaweicentral...5t-rolling-out-in-europe/

Beta is al uitgekomen voor europa en in China is hij al uitgegeven. Q1 duurt nog 2 maanden dus binnenkort zullen we het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:51

MartNL

HellStorm666 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:18:
Ja heb ik eergisteren gekregen.
Op het forum van xda kun je vinden hoe je hem 'geforceerd' kunt downloaden.
Helaas mag ik er niet na toe linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
MartNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:30:
[...]

ow mooi bedankt. Ik ga even zoeken.
En hoezo mag je er niet heen linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Wat is je ervaring tot nu toe? Is er iets veranderd in de camera app? En werkt de callrecorder nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Krijgen we EMUI met Android 11 eigenlijk?

Afgelopend weekend de USB port laten schoonmaken, poh dat was ff nodig. Klikt nu weer netjes er in + Android Auto werkt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

vuurtjih schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:13:

Afgelopend weekend de USB port laten schoonmaken, poh dat was ff nodig. Klikt nu weer netjes er in + Android Auto werkt weer.
Nee, vermoedelijk later of nooit.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Nee, verwacht maar geen Android 11. Huawei gaat zich richten op haar eigen os of er moet tussen de verstandhouding van de regering van de USA iets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
[...]
Nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Heb de betreffende User PB hierover gestuurd maar ook geen antwoord meer gekregen.
Op XDA nog gekeken en kon niks vinden, dus denk ook dat het niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:26:
[...]

Heb de betreffende User PB hierover gestuurd maar ook geen antwoord meer gekregen.
Op XDA nog gekeken en kon niks vinden, dus denk ook dat het niet klopt.
Wist ik wel.
Zit zelf ook op XDA, dus vond ik dit al bij voorbaad een vreemd verhaal.
Anders werd het echt wel breed uitgemeten.
Ik vermoed dat deze gebruiker kloofjes heeft in zijn duim van het zuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik zal wederom deze toch wel zeer vaak gestelde vraag beantwoorden.
Nee.
Emui 11 wordt vooralsnog NIET uitgeleverd met Android 11 maar is ontwikkeld op Android 10.1
Diverse bronnen bevestigen dit dan ook.

https://www.androidauthority.com/huawei-emui-11-1155139/

www.androidplanet.nl/nieuws/emui-11-update-huawei/%3famp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Iemand die de accu ooit heeft vervangen?
Ik denk eraan dit binnenkort te doen, maar vroeg me af hoe ik kan zien of een accu orgineel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
izzet3838 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:25:
Iemand die de accu ooit heeft vervangen?
Ik denk eraan dit binnenkort te doen, maar vroeg me af hoe ik kan zien of een accu orgineel is?
https://thephonelab.nl/re...0-pro/batterij-vervangen/

Als dit gedaan wordt met originele onderdelen dan wil ik er niet zelf aan zitten knoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Amadeus1966 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:10:
[...]

https://thephonelab.nl/re...0-pro/batterij-vervangen/

Als dit gedaan wordt met originele onderdelen dan wil ik er niet zelf aan zitten knoeien.
Wil er persoonlijk wel aan knoeien, en het ergste dat kan gebeuren lijkt ne dat de achterkant stuk gaat, en die wil ik sowieso mee vervangen want mijn camera lens zit vol met krassen, maar heb dus geen idee hoe ik kan weten of een accu orgineel is, aliexpress staat er vol mee en ze claimen allemaal orgineel te zijn, maar is dat wel zo, ja ik kan op ebay of een nederlandse site bestellen, maar ook daar heb ik dus geen zekerheid dat ik een origineel exemplaar heb, en met de 40W oplader wil ik geen risico's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
izzet3838 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:32:
[...]

Wil er persoonlijk wel aan knoeien, en het ergste dat kan gebeuren lijkt ne dat de achterkant stuk gaat, en die wil ik sowieso mee vervangen want mijn camera lens zit vol met krassen, maar heb dus geen idee hoe ik kan weten of een accu orgineel is, aliexpress staat er vol mee en ze claimen allemaal orgineel te zijn, maar is dat wel zo, ja ik kan op ebay of een nederlandse site bestellen, maar ook daar heb ik dus geen zekerheid dat ik een origineel exemplaar heb, en met de 40W oplader wil ik geen risico's nemen.
Als je het zelf verkloot kan je jezelf voor de kop slaan.
Laat je het doen bij een erkend vakman dan kan je terugvallen op eventuele garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-BlCxJ1bh-f-gpzivNvJ8kCNSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tU0MN2EEBs3xZV7wOsVtoZSP.jpg?f=fotoalbum_large meer mensen hier last van als je foto's hebt bewerkt in de GalleryApp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
Ja heb ik ook wel eens gezien

Stay safe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Beste P30 pro gebruikers de update naar EMUI 11 is er!

Je moet wel naar de support app gaan van Huawei en onderin op diensten klikken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0KDWfYTvvA9bzaJeyjy2h1S7aA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4ROOuCnjzt7b14FmUcaIAcon.jpg?f=user_large
En daarna op update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giKe9vvsqN-8va66__sYpuQC3gg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vdufwqjeu53PuPfqkZ4ayLz6.jpg?f=user_large

Eerste keer kreeg ik een update naar beveiliging van januari 10.1.0.201.
Na die update heb ik het herhaald en stond EMUI 11 klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqEu59W5sLseeojiHNfW7xSLT14=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bQkwaZRUfvGiImavbSKJeD76.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2ueMFfycRJiXNs9wyKVuJk824w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aVQuO6fud6t3v0HZGSmDjZBw.jpg?f=user_large

Of dit ook voor de P30 werkt weet ik niet omdat ik dat toestel niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update:
Had wel meer verandering verwacht eerlijk gezegd, het zijn wat subtiele ui changes en een beetje under de hood.
https://www.androidplanet.nl/nieuws/huawei-emui-11-update/ Hier kan je lezen wat deze veranderingen brengen met EMUI 11 en hier een bericht over de update aankondiging van gister: https://www.androidplanet...i-p30-pro-emui-11-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
dutchnltweaker schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:14:

Je weet dat je dan gewoon in het normale update schema uitkomt? :+
Hier nog niks, even een reboot proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
vuurtjih schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:19:
[...]

Je weet dat je dan gewoon in het normale update schema uitkomt? :+
Hier nog niks, even een reboot proberen.
Klopt en toen kreeg ik de update te zien.
Ja maar ik heb toen emui10 uitkwam dit ook via de support app gedaan, dat gaat in veel gevallen sneller en via de update menu in de instellingen kreeg ik toen niks terwijl als ik via support app deed wel gelijk een melding kreeg :) ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
dutchnltweaker schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:14:

[Afbeelding]
En daarna op update:
[Afbeelding]

Eerste keer kreeg ik een update naar beveiliging van januari 10.1.0.201.
Na die update heb ik het herhaald en stond EMUI 11 klaar:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Of dit ook voor de P30 werkt weet ik niet omdat ik dat toestel niet heb.
Thanks, iemand enig idee hoe we deze animaties kunnen aanzetten?
YouTube: Huawei Mate 40 Series EMUI 11 AOD off-screen display exposure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Bedoel je deze:
Settings -> home screen & wallpaper -> always on display -> clock style ;)
Pagina: 1 ... 35 ... 41 Laatste

Let op:
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires

Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?