Ik heb de 10.1 update inmiddels ook binnen op de P30 Pro en geïnstalleerd, af en toe een paar keer achter elkaar op update drukken en hij werd gevonden! Ik merk niet zo heel veel verschil met 10.0 als ik eerlijk ben, telefoon blijft soepel draaien.
Paar dingen die mij zijn opgevallen:
- Quickmenu aan de zijkant dat je erbij kunt vegen wanneer je langer de veeg vasthoudt vind ik maar niks, dus ook uitgeschakeld
- Ik heb het idee dat wanneer je de luidspreker aanzet tijdens bellen, het geluid niet zo hard is als voor de update op maximaal volume. Tegenpartij klinkt zachter. Hebben meer mensen hier last van? Als ik wat afspeel via youtube, dan komt er veel harder geluid uit de speakers op max volume.
- De timer die je in kunt stellen in de camera app geldt nu voor alle standaard modi's (foto, selfie en video), deze vind ik wel vrij irritant. Had voor selfie een 2 seconden timer ingesteld staan, maar als je dat nu doet, dan is dit ook actief voor selfie, foto en video. Mogelijk werkt dit ook door in de andere opties, maar heb ik niet geprobeerd. Er zal ongetwijfeld een reden voor zijn geweest om dit aan te passen, maar deze ontgaat mij helemaal!
Tenslotte nog wat anders: maken jullie gebruik van Youtube Vanced? Ik krijg het niet voor elkaar om deze actief te laten blijven in de achtergrond. Na pakweg 20-30 minuten wordt dit afgesloten, zowel met scherm aan als ook met scherm uit. Zijn hier nog tips voor? Ik heb de batterijoptimalisatie instellingen al op handmatig staan, en bij apps/speciale toegang/batterij optimalisatie uitstaan voor Vanced, maar hij blijft hem dicht gooien na verloop van tijd. Ik moet dit nog even testen met 10.1, maar ik verwacht dat dit geen verschil maar t.o.v 10.0.