Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb het nu ook, wifi werkt al de hele dag niet hier....
Edit: wel pihole draaien. Als ik mobiele data uit zet gaat t uitroepteken weg. Blijft dan ook weg als ik deze weer aanzet. Weird.

[ Voor 54% gewijzigd door Gumball op 15-05-2020 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:28
Ik dacht dat het aan mij lag...

Als ik een uitroepteken bij de WiFi heb dan zet ik mijn mobiele data uit. En na een paar minuten is het uitroep tekentje weer weg dan.....

Want er staat dan geen internet beschikbaar, maar hier is het gewoon beschikbaar....

Heel apart

[ Voor 24% gewijzigd door Aggressor op 16-05-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:11
Abonnement van mijn vrouw loopt af. Tijd voor verlengen dus, altijd leuk een nieuwe telefoon zoeken. Ze heeft nu nog een P20. Die gaat naar de zoon, en zelf zit ze te kijken of naar een Huawei P30 Pro (vooral vanwege de camera en draadloos opladen). Maar is het nog wel verstandig om een P30 pro te kopen?? Dit vanwege de ruzie met Trump. (USA)

Blijft de P30 pro zijn updates behouden, (beveiligings updates ) Whatsapp, youtube, netflix Enz Enz. Of stopt dit dadelijk en heb je dan een telefoon die voor de rest nutteloos is.

Anders wordt het de 2e keus de Oneplus 7 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:45
harley2009 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:05:
Maar is het nog wel verstandig om een P30 pro te kopen?? Dit vanwege de ruzie met Trump. (USA)

Blijft de P30 pro zijn updates behouden, (beveiligings updates ) Whatsapp, youtube, netflix Enz Enz. Of stopt dit dadelijk en heb je dan een telefoon die voor de rest nutteloos is.

De P30 (Pro) blijft gewoon werken, daar veranderd niks aan. Heeft inmiddels Android 10. Android 11 is wel afwachten, maar beveiligingsupdates en app-updates blijven gewoon binnen komen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:27
harley2009 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:05:
Als camera belangrijk is zou ik niet naar een oneplus kijken, de p30 pro blijft zoals gezegd perfect werken.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Als ik het goed begrijp komt er binnenkort een geüpdate P30 pro uit.
Daar zou ik dan eens naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:11
Bedankt voor de reactie. De geüpdatet p30 kwam toch alleen maar uit in Duitsland ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:53

codex

Geen OpenAI agent :)

harley2009 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:42:
Bedankt voor de reactie. De geüpdatet p30 kwam toch alleen maar uit in Duitsland ??
Google geeft licenties af voor toestellen. Als het toestel een licentie heeft wordt het gewoon ondersteund. Als ze een bestaande licentie zouden intrekken dan hebben ze een rechtzaak aan hun broek, los van de imagoschade bij gebruikers. Met de P30 en P30 Pro heb je dus geen hinder van de ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om simkaarten gescheduled uit en aan te zetten? Ik zou graag mijn werk-sim in het weekend geautomatiseerd willen uitschakelen. Lijkt me een simpel verzoek maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:59

Quad

Doof

Gumball schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:39:
Weet iemand of het mogelijk is om simkaarten gescheduled uit en aan te zetten? Ik zou graag mijn werk-sim in het weekend geautomatiseerd willen uitschakelen. Lijkt me een simpel verzoek maar kan het nergens vinden.
Ik kan het niet voor je testen maar misschien dat de Android app Tasker het voor jou kan oplossen.
Volgens mij kan je daarmee een variabele maken (phone2_on) die je aan (1) of uit (0) laat gaan op een te bepalen dag.

De app heeft wel system write permissies nodig, via ADB in te stellen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Ik kan het niet voor je testen maar misschien dat de Android app Tasker het voor jou kan oplossen.
Volgens mij kan je daarmee een variabele maken (phone2_on) die je aan (1) of uit (0) laat gaan op een te bepalen dag.

De app heeft wel system write permissies nodig, via ADB in te stellen.
Ja had zelf al met Automate gespeeld maar daarmee lukte het niet, Tasker kost geld en dus een barricade om dat te proberen. Als er inderdaad niets anders werkt zap ik dit eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gumball schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:32:
[...]

Ja had zelf al met Automate gespeeld maar daarmee lukte het niet, Tasker kost geld en dus een barricade om dat te proberen. Als er inderdaad niets anders werkt zap ik dit eens proberen
Anders een APK downloaden. Als 't werkt daarna de app aankopen. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:01:
[...]

Anders een APK downloaden. Als 't werkt daarna de app aankopen. ;)
los van ethiek, ben ik een beetje huiverig voor dit soort downloads die toch wel heel veel toestemmingen op je telefoon dient te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Met Macrodroid kan je een shell script uitvoeren. Als je niet de kennis hebt zijn er voorbeelden te vinden op Stackoverflow. Daar moet je toestel wel voor geroot zijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
reemprive schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:37:
Daar moet je toestel wel voor geroot zijn uiteraard.
Zonde van deze uitleg, zolang Huawei de bootloader niet vrijgeeft zit Root er voorlopig niet in.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 19:16

MartNL

Ik heb een pro via iemand gehaald voor 366 euro nieuw in doos. De doos was nog gesealt. Alleen nu zit er wel een screen protector op. En ik lees overal dat die er niet op hoort. Is mijn pro wel nieuw?.

Klopt het dat rabobank wallet niet werkt? Het gaat ook zo snel dat betalen. Helaas loopt de wallet vast als ik mijn pincode in moet typen.

[ Voor 25% gewijzigd door MartNL op 21-05-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@MartNL rabo wallet werkt bij mij gewoon. Screen protector of gewoon Het standaard plastic wat ook op de achterkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Nog meer mensen die het idee hebben dat de p30pro statisch geladen is? Man man mijn huis ermee afstoffen zoveel trekt hij het aan. Was met mijn p20pro toch stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Alternative schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:35:
@MartNL rabo wallet werkt bij mij gewoon. Screen protector of gewoon Het standaard plastic wat ook op de achterkant zit.
Ook als je je pincode in moet voeren?
Op dat moment loopt de app vast bij mij. Kan dan niks intypen krijg wel het scherm om mijn code in te typen. Kan alleen niks dan. 🤔

Nee echt een screen protector. Wel 1 van plastic en die gemaakt is om nog een hoesje erom heen te doen. Zijkanten niet helemaal dus. Zit er wel perfect op.

Had wel een stuk of 6 grote updates na dat ik hem had opgestart.
Zit nu op 10.0.0.195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Poesmij schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:50:
Nog meer mensen die het idee hebben dat de p30pro statisch geladen is? Man man mijn huis ermee afstoffen zoveel trekt hij het aan. Was met mijn p20pro toch stukken minder.
Ik krijg er gelukkig geen schok van zoals vaak van mijn auto. ⚡ Maar stof aantrekken doet ie van mij ook. Dat viel mij ook op al heb ik hem nog maar een dag. 😎 Ik dacht komt door die screen protector. Vooral op mijn scherm is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

MartNL schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:26:
Ik heb een pro via iemand gehaald voor 366 euro nieuw in doos. De doos was nog gesealt. Alleen nu zit er wel een screen protector op. En ik lees overal dat die er niet op hoort. Is mijn pro wel nieuw?.

Klopt het dat rabobank wallet niet werkt? Het gaat ook zo snel dat betalen. Helaas loopt de wallet vast als ik mijn pincode in moet typen.
Bij mij zat hij er ook op hoor! Heb hem gekocht bij Belsimpel. Het is niet echt een robuuste screenprotector, dus ik zou hem wel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

reemprive schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:43:
[...]

Bij mij zat hij er ook op hoor! Heb hem gekocht bij Belsimpel. Het is niet echt een robuuste screenprotector, dus ik zou hem wel vervangen.
Gelukkig dan is ie gewoon nieuw.👌 Dat gevoel had ik ook wel. Ja ik ga hem ook vervangen maar laat hem er eerst even opzitten heb er al hoesje om namelijk.
Dus bescherming heeft ie wel al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Op de P30 zit de screenprotector ook uit de doos erop. Ik gebruik zelf Rabo wallet heel veel, hij is wat constanter en sneller de Nokia 8. Oké, het is geen Pro maar veel verschil zit er ook niet in verder.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:40
Quad schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:30:
Op de P30 zit de screenprotector ook uit de doos erop. Ik gebruik zelf Rabo wallet heel veel, hij is wat constanter en sneller de Nokia 8. Oké, het is geen Pro maar veel verschil zit er ook niet in verder.
Sinds wanneer? Hier een p30 pro en geen screenprotector. Ken iemand die de p30 heeft en die had er ook geen standaard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

dutchnltweaker schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Sinds wanneer? Hier een p30 pro en geen screenprotector. Ken iemand die de p30 heeft en die had er ook geen standaard op.
Ik heb mijne nu een tweetal weken, gekocht bij Belsimpel. Heb al nieuwe screenprotectors in huis. Maar ik maak deze eerst even "op".

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:00
hier ook geen screen protector ook nooit een op gedaan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Is het een belsimpel ding? Misschien eens Huawei contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:03
reemprive schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 07:25:
Is het een belsimpel ding? Misschien eens Huawei contacten.
Wij hebben 2 maal de p30 pro gekocht bij Belsimpel, beide kwamen inclusief screenprotector. Dit was ongeveer 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 00:40
Quad schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:30:
Hier ook niet hoor. Heb er 2 gekocht. In maart 2019 en augustus. Zaten geen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
prakka schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 07:29:
[...]

Wij hebben 2 maal de p30 pro gekocht bij Belsimpel, beide kwamen inclusief screenprotector. Dit was ongeveer 2 weken geleden.
Belsimpel heeft wel vaker parallelimport. Wellicht zitten ze er bij een ander land standaard op. Of het zijn retouren/refurbished geweest?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Señor Sjon schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:52:
[...]

Belsimpel heeft wel vaker parallelimport. Wellicht zitten ze er bij een ander land standaard op. Of het zijn retouren/refurbished geweest?
Nou daar zat ik dus ook aan te denken. Ik ga Huawei contacten, als blijkt dat ik een refurbished heb ga ik daar sowieso niet mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:15
MartNL schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:26:

Mijn P30 pro, nieuw vanuit KPN, kwam vorige week ook met een screenprotector erop :)

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

FunkyBro schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:31:
[...]

Mijn P30 pro, nieuw vanuit KPN, kwam vorige week ook met een screenprotector erop :)
Oké, misschien een nieuwe aanpak dan. Voorkomt natuur wel eea aan beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Señor Sjon schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:52:
[...]

No way dat dit een refurbished toestel is. Een verkoper mag dit niet als nieuw verkopen. BelSimpel is ook niet een partij die daar zijn vingers aan zal branden.
Grijze import denk ik ook niet. Zal wel beleid zijn dat ze standaard voorzien zijn van een screenprotector.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
reemprive schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:11:
[...]

Oké, misschien een nieuwe aanpak dan. Voorkomt natuur wel eea aan beschadiging.
Bij elke Huawei die ik nieuw uit een doos heb zien komen zit er standaard een screenprotector op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:55
Bij mijn P30 pro niet.
Heb er 3/4 jaar een gesneden en geplakte skin van de mediamarkt opgehad, maar die heb ik er nu afgehaald en blij met hoe het scherm nu is. Net alsof ik een nieuwe telefoon heb :)
Zit wel een heel stevig hoesje omheen waardoor het scherm ook niet de grond kan raken, maar wel op iets puntigs zou kunnen vallen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

reemprive schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Nou daar zat ik dus ook aan te denken. Ik ga Huawei contacten, als blijkt dat ik een refurbished heb ga ik daar sowieso niet mee akkoord.
Volgens mij zijn de latere versies wel met screenprotector. Was je doos ook gesealt?
Heb navraag gedaan en deze komt bij de kpn vandaan. Dus ook met screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

MartNL schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:57:
[...]

Volgens mij zijn de latere versies wel met screenprotector. Was je doos ook gesealt?
Heb navraag gedaan en deze komt bij de kpn vandaan. Dus ook met screenprotector.
Ja was gewoon gesealed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Jakkes, net een update binnen van SwiftKey. Staat er ineens op de spatiebalk " microsoft SwiftKey" 🤬
Bah.... Niet leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Amadeus1966 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:34:
Jakkes, net een update binnen van SwiftKey. Staat er ineens op de spatiebalk " microsoft SwiftKey" 🤬
Bah.... Niet leuk.
Microsoft is al een jaar of 4/ 5 eigenaar van SwiftKey. ;)
Overigens gebruik ik zelf SwiftKey al veel langer, denk wel 8 jaar of zo.. Ik wil niet anders! :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 22-05-2020 15:51 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dat was algemeen bekend, maar nu staat het prominent op de spatiebalk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Amadeus1966 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:58:
Dat was algemeen bekend, maar nu staat het prominent op de spatiebalk.
Huh bij mij niet, gebruik wel een andere skin :)

Ik kom trouwens van een huawei mate 20 pro. Wou een dual sim toestel ivm in twee landen wonen. De P30 pro doet alleen qua scherm iets onder maar daar merk ik zelf niet zoveel van :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

MaDLiVe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:32:
[...]

Huh bij mij niet, gebruik wel een andere skin :)

Ik kom trouwens van een huawei mate 20 pro. Wou een dual sim toestel ivm in twee landen wonen. De P30 pro doet alleen qua scherm iets onder maar daar merk ik zelf niet zoveel van :)
Ik gebruik zelf standaard een ander thema dus ik zie inderdaad ook nooit een logo.

Ik heb trouwens wel veel freezes in Chrome, met geen enkele andere app kom ik dit tegen. Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik zal eens kijken voor een ander jasje.
#edit. Andere skin en nu is ie weg. Thx

Ik gebruik Edge, bevalt me prima.

[ Voor 21% gewijzigd door Amadeus1966 op 22-05-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:08
Nu het hier toch over de screenprotectors ging, weet iemand een goede die past op de P30 ? De standaard die erop zit raakt snel beschadigd. Liefst heb ik een glazen, maar besef dat deze niet tot aan de rand komen (en zo'n full cover vind ik ook niet werken, reageert scherm vaak slecht omdat ie toch net niet goed het scherm raakt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vraagje, heeft iemand anders ook dit probleem? Ik heb chrome en de Google foto app uitgezet om de P30 pro.
Maar de volgende dag zijn ze op magische wijze weer aan.. 8)7 :?

In het verleden had ik dit probleem niet, erg vreemd om een app die je uitzet elke dag opnieuw uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
caspertje19 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:52:
Nu het hier toch over de screenprotectors ging, weet iemand een goede die past op de P30 ? De standaard die erop zit raakt snel beschadigd. Liefst heb ik een glazen, maar besef dat deze niet tot aan de rand komen (en zo'n full cover vind ik ook niet werken, reageert scherm vaak slecht omdat ie toch net niet goed het scherm raakt )
Zoals ik in het accessoires topic al vaak heb gezegd lijken de meeste mensen de beste ervaringen te hebben met uv screen protectors die kosten op ali 3 euro/stuk, als je ze sneller wilt zijn er natuurlijk duurdere opties, deze zijn van glas en hebben goede touch response en een werkende vingerafdrukscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

dutchnltweaker schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:54:
Vraagje, heeft iemand anders ook dit probleem? Ik heb chrome en de Google foto app uitgezet om de P30 pro.

In het verleden had ik dit probleem niet, erg vreemd om een app die je uitzet elke dag opnieuw uit te zetten.
https://forum.xda-develop...loatware-vog-ele-t4014937

Is dit geen optie voor je?
Het werkt vrij simpel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:42
Ik heb er 2 gekocht bij belsimpel. Een zwarte en een oranje(voor mijn vrouw) . De zwarte had een screenprotector en de oranje niet.

Superfijne toestellen. Kom van een oneplus 6 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
dutchnltweaker schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:54:

Je kan ze zoals al is aangegeven middels adb verwijderen.
Maar je kan ze ook negeren door onder instellingen/apps/standaard apps/ bepaalde apps toewijzen.

Ik had in het verleden ook bepaalde apps via adb verwijderd, maar ook net een verkeerde app.
U weet wel.... De wet van Murphy.
Het is uiteindelijk wel opgelost.
Maar leuk was anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

martijn k. schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:01:
Ik heb er 2 gekocht bij belsimpel. Een zwarte en een oranje(voor mijn vrouw) . De zwarte had een screenprotector en de oranje niet.

Superfijne toestellen. Kom van een oneplus 6 af.
Bijzonder, ik heb een aurora blue. Misschien afhankelijk van de productieperiode. Ik kan mij voorstellen dat de oranje minder snel verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Amadeus1966 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:09:
[...]

Je kan ze zoals al is aangegeven middels adb verwijderen.
Maar je kan ze ook negeren door onder instellingen/apps/standaard apps/ bepaalde apps toewijzen.

Ik had in het verleden ook bepaalde apps via adb verwijderd, maar ook net een verkeerde app.
U weet wel.... De wet van Murphy.
Het is uiteindelijk wel opgelost.
Maar leuk was anders.
Uhm dat is het ding, ik hoef die apps niet te verwijderen. Ik wil ze gewoon uitzetten. Dit lukt ook gewoon, alleen de volgende dag staan ze weer aan. Misschien ergens een bug in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
dutchnltweaker schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:24:
[...]

Uhm dat is het ding, ik hoef die apps niet te verwijderen. Ik wil ze gewoon uitzetten. Dit lukt ook gewoon, alleen de volgende dag staan ze weer aan. Misschien ergens een bug in de software?
Ik heb youtube ooit op de zelfde manier uitgezet, hrb zojuist gekeken maar is nog steeds uit.
Ik heb nu Chrome op dezelfde manier uitgezet en zal morgen weerkijken.
Ik kom er op terug.

Edit>
De volgende ochtend
...
Chrome is nog steeds uit.

Edit>
Nog steeds geen Chrome.

Edit>
Na wat gepiel heb ik het volgende ontdekt.
Wat misschien de oorzaak kan zijn met de terugkerende apps.
Ik heb Gmail uitgezet, en dan krijg je de melding om de app terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, ofwel alle updates worden teniet gedaan.
Gewoon bevestigd en promt was Gmail verdwenen uit mijn applijst.

Niet lang daarna kreeg ik een melding van de playstore dat er een update klaar stond.
Te weten Gmail.......
Ik heb automatisch updaten uitstaan omdat ik graag wil weten wat en welke apps een update krijgen.
Na het updaten zag ik dat Gmail weer braaf en prominent aanwezig was in mijn applijst.
En dus ook weer actief was.

Mooi knudde dat je met uitgeschakelde apps toch nog geconfronteerd wordt met updates.
Als je automatisch updates aan hebt staan, dan komen dus alle uitgeschakelde apps weer terug.

Gek dat dat bij mij met Chrome en YouTube nog nooit gebeurt is.

Maar oké het zij zo.

Dan wil ik even inhaken op het stuk van xda om met behulp van adb hardnekkige apps te verwijderen.
De hier eerder aangegeven link was of is een geheel andere link dan waarvan ik toendertijds mee aan de slag was gegaan.
De door mij gebruikte tutorial kwam ook van XDA, maar dat artikel of topic is nergens meer terug te vinden.
Misschien niet geheel zonder redenen.
Deze tutorial is nog vrij recent en "levendig" ofwel er is voldoende feedback aanwezig daar.
Dus benne ikke even aan het lezen gegaan en heb het eea geprobeerd.
En aangezien ik dit schrijf vanuit mijn zonovergoten achtertuintje kan ik rustig stellen dat het eea gelukt is.

Jammer dat ik nu net Gmail vergeten ben.
Maar daar gaat ondergetekende nog even mee bezig.
Een mooiere oplossing zou zijn als je dit met een batchbestandje kon doen.

[ Voor 66% gewijzigd door Amadeus1966 op 26-05-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Ik heb het ook via deze link gedaan.
En volgens mij zit er geen enkele gevaar bij. Ik zal wel de topic even doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
MartNL schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:48:
Ik heb het ook via deze link gedaan.
En volgens mij zit er geen enkele gevaar bij. Ik zal wel de topic even doorlezen

Deze werkt goed.
Ik had eerder een andere ook van xda, maar die hebben ze schijnbaar zelf al verwijderd.

Kon alleen de Gmail nergens tussen vinden.
Maar ook dat heeft zich ondertussen opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
caspertje19 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:52:
Van horen zeggen, de mediamarkt schijnt vrij goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:34
Ik heb een P30 van iemand overgenomen voor een zachte prijs, erg tevreden mee.

Nu zit er alleen niet de Supercharger bij van Huawei. Koop ik met deze de goede? pricewatch: Huawei Super Charger 4.5V/5A met USB-C kabel - White

Er schijnt nogal wat namaakspul in omloop te zijn namelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lanckwi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-04 17:40
Extra garantie op P30pro, P30, P20pro, P20, Mate20pro, Mate 20 en volgende generatie.

Sinds 20 februari kan je gratis de garantieperiode van 2 jaar verlengen met 6 maanden en kan je een schermgarantie van 3 maand krijgen (enkel op nieuwe toestellen).
Dit staat nergens vermeld, ik vond dit vandaag toevallig in de Support App.
Dit moet gebeuren binnen de 14 dagen na aankoop en uiteraard zag ik dit te laat (toestel is 1 maand oud).

Huawei België wil/kan dit niet meer aanpassen, geen ramp maar toch niet erg fair, ik kon dit niet weten, het staat ook niet op hun lopende promoties website (of kijk ik er naast?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:52

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

lanckwi schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:05:
Extra garantie op P30pro, P30, P20pro, P20, Mate20pro, Mate 20 en volgende generatie.

Sinds 20 februari kan je gratis de garantieperiode van 2 jaar verlengen met 6 maanden en kan je een schermgarantie van 3 maand krijgen (enkel op nieuwe toestellen).
Dit moet gebeuren binnen de 14 dagen na aankoop en uiteraard zag ik dit te laat (toestel is 1 maand oud).

Huawei België wil/kan dit niet meer aanpassen, geen ramp maar toch niet erg fair, ik kon dit niet weten, het staat ook niet op hun lopende promoties website (of kijk ik er naast?).
Waar moet je dat zien in die app om de garantie te verlengen? Ik heb de mijne net een paar dagen :)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik weet niet of er een behoefte bestaat aan een in het Jip en Janneke vertaling omtrent het verwijderen van ongewenste apps.
Het eea heb ik even vertaald vanuit een topic vanaf het XDA forum.

1. Download "Minimal ADB and Fastboot"
https://www.dropbox.com/s...oot_v1.4.3_setup.exe?dl=0

2 Zet de USB-foutopsporing aan ( ook wel USB-debugging genoemd )
A Ga naar "Instellingen/Over telefoon".
B Tik net zo vaak op "Build number" tot dat je de melding krijgt dat je ontwikkelaar bent.
C Ga nu naar de ontwikkelaarsinstellingen en zet USB-foutopsporing aan, deze is te vinden in
"Instellingen/Systeem & Updates/Opties voor Ontwikkelaars".

3 Sluit je telefoon aan op je PC/Laptop en bevestig als je de vraag krijgt om deze pc te vertrouwen.

4 Start nu cmd-here.exe op vanuit de map "Minimal ADB and Fastboot" of vanuit je startmenu.
Voer nu de volgende opdrachten in.
adb devices (Zorg wel dat je toestel zichtbaar is)
adb shell

Als het goed is dan zie je nu zoiets als dit: HWVOG:/ $.

Nu kan je vanuit de onderstaande lijst de opdrachtregel copieren van de app die je wilt verwijderen.
Simpel copieeren en plakken in het adb venster

pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.books ( Google Books )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.docs.editors.docs ( Google Docs )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.docs.editors.sheets ( Google Sheets )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.docs.editors.slides ( Google Slides )
pm uninstall -k --user 0 com.android.chrome ( Google Chrome )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.music ( Google Music )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.youtube ( Google Youtube )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.googlequicksearchbox ( Google Assistent )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.tachyon ( Google Duo )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.maps ( Google Maps )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.gm ( Google Mail )

pm uninstall -k --user 0 com.huawei.himovie.overseas ( Huawei Videoplayer )
pm uninstall -k --user 0 com.huawei.tips ( Huawei Tips )
pm uninstall -k --user 0 com.baidu.input_huawei ( Huawei toetsenbord )
pm uninstall -k --user 0 com.huawei.phoneservice ( Huawei HiCareHelp )
pm uninstall -k --user 0 com.huawei.android.totemweather ( Weer/Klok widget )
pm uninstall -k --user 0 com.huawei.appmarket ( Huawei appstore )

pm uninstall -k --user 0 com.microsoft.translator ( MS Vertaler )
pm uninstall -k --user 0 com.android.email ( Mail )
pm uninstall -k --user 0 com.example.android.notepad ( Android Notepad )

pm uninstall -k --user 0 com.facebook.appmanager ( Facebook )
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.system ( Facebook )
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.katana ( Facebook )
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.services ( Facebook )

pm uninstall -k --user 0 com.amazon.mShop.android.shopping ( Amazone Shopping )
pm uninstall -k --user 0 com.amazon.appmanager ( Amazone Manager )
pm uninstall -k --user 0 com.booking ( Booking )

Uiteraard zijn er meer apps, maar denk wel dat dit voor de meeste de lading wel dekt.

Disclaimer.........
Uiteraard geheel voor eigen risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex

codex

Amadeus1966 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:59:
Ik weet niet of er een behoefte bestaat aan een in het Jip en Janneke vertaling omtrent het verwijderen van ongewenste apps.

B Tik net zo vaak op "Build number" tot dat je de melding krijgt dat je ontwikkelaar bent.
C Ga nu naar de ontwikkelaarsinstellingen en zet USB-foutopsporing aan, deze is te vinden in

3 Sluit je telefoon aan op je PC/Laptop en bevestig als je de vraag krijgt om deze pc te vertrouwen.

4 Start nu cmd-here.exe op vanuit de map "Minimal ADB and Fastboot" of vanuit je startmenu.
adb shell

Nu kan je vanuit de onderstaande lijst de opdrachtregel copieren van de app die je wilt verwijderen.

pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.docs.editors.docs ( Google Docs )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.docs.editors.sheets ( Google Sheets )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.docs.editors.slides ( Google Slides )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.googlequicksearchbox ( Google Assistent )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.mapps ( Google Maps )

Uiteraard zijn er meer apps, maar denk wel dat dit voor de meeste de lading wel dekt.

Disclaimer.........
En tadaa, een Huawei P40 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Heb zojuist een batchbestand gemaakt, lang geleden dat ik mij daarin verdiept heb.
Alle Googlemeuk behalve de playstore in één keer weg.
En bij vergissing kan je het gewoon vanuit de store weer terugzetten.

Als er liefhebbers zijn kan ik het wel online zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door Amadeus1966 op 27-05-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
reemprive schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:35:
[...]

En tadaa, een Huawei P40 🤡
Gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ps, de google assistent is.

pm uninstall - k - - user 0 com. google.android.apps.googleassistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Ik kreeg net deze melding op mijn p30 pro
Nog nooit eerder gehad. Iemand a ders deze ook gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYCVcj5JuqamUSnFsXa2yJPzZWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95ztArJnPCbvtANlvdGJfHbc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Gumball schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:30:

[Afbeelding]
Ja, stomtoevallig notabene net toen ik jouw posting las.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:04
Amadeus1966 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:24:
Heb zojuist een batchbestand gemaakt, lang geleden dat ik mij daarin verdiept heb.
Alle Googlemeuk behalve de playstore in één keer weg.
En bij vergissing kan je het gewoon vanuit de store weer terugzetten.

Als er liefhebbers zijn kan ik het wel online zetten.
Ik heb wel interesse in het script. Bedankt alvast!
lanckwi schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:05:

Ik heb sinds gisteren een P30 Pro en heb de Support app op Nederland staan. Waar kan ik dit vinden?

[ Voor 49% gewijzigd door FastForwardNL op 28-05-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Amadeus1966 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:02:
[...]

Ik heb youtube ooit op de zelfde manier uitgezet, hrb zojuist gekeken maar is nog steeds uit.
Ik heb nu Chrome op dezelfde manier uitgezet en zal morgen weerkijken.
Ik kom er op terug.

Edit>
De volgende ochtend
...
Chrome is nog steeds uit.

Edit>
Nog steeds geen Chrome.

Edit>
Na wat gepiel heb ik het volgende ontdekt.
Wat misschien de oorzaak kan zijn met de terugkerende apps.
Ik heb Gmail uitgezet, en dan krijg je de melding om de app terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, ofwel alle updates worden teniet gedaan.
Gewoon bevestigd en promt was Gmail verdwenen uit mijn applijst.

Niet lang daarna kreeg ik een melding van de playstore dat er een update klaar stond.
Te weten Gmail.......
Ik heb automatisch updaten uitstaan omdat ik graag wil weten wat en welke apps een update krijgen.
Na het updaten zag ik dat Gmail weer braaf en prominent aanwezig was in mijn applijst.
En dus ook weer actief was.

Mooi knudde dat je met uitgeschakelde apps toch nog geconfronteerd wordt met updates.
Als je automatisch updates aan hebt staan, dan komen dus alle uitgeschakelde apps weer terug.

Gek dat dat bij mij met Chrome en YouTube nog nooit gebeurt is.

Maar oké het zij zo.

Dan wil ik even inhaken op het stuk van xda om met behulp van adb hardnekkige apps te verwijderen.
De hier eerder aangegeven link was of is een geheel andere link dan waarvan ik toendertijds mee aan de slag was gegaan.
De door mij gebruikte tutorial kwam ook van XDA, maar dat artikel of topic is nergens meer terug te vinden.
Misschien niet geheel zonder redenen.
Deze tutorial is nog vrij recent en "levendig" ofwel er is voldoende feedback aanwezig daar.
Dus benne ikke even aan het lezen gegaan en heb het eea geprobeerd.
En aangezien ik dit schrijf vanuit mijn zonovergoten achtertuintje kan ik rustig stellen dat het eea gelukt is.

Jammer dat ik nu net Gmail vergeten ben.
Maar daar gaat ondergetekende nog even mee bezig.
Een mooiere oplossing zou zijn als je dit met een batchbestandje kon doen.
Erg vreemd ja, ik heb de chrome app en google foto app uitgezet en de volgende dag jahoor... ze zijn weer terug 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Amadeus1966 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:59:

adb shell

pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.maps ( Google Maps )

Disclaimer.........
Netjes hoor, nog steeds erg jammer dat er geen custom rom mogelijkheden zijn voor de Huawei.. maarja dat komt door Huawei zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
EMUI 10.1 is volgens nieuwssites nu in Europa beschikbaar. Ik heb hem nog niet gekregen.
Huawei P30 Pro getting EMUI 10.1 update in Europe
Always on Display: Clock style color updated from black and white to new gradient colors.

Fingerprint animation: Add water ripples, 3D planet, and emerald fireworks screen fingerprint animation.

Call answering: Allows you to pick up voice and video calls on your phone from your Huawei laptop.

File editing: Allows you to directly read and edit files on your phone from your Huawei laptop.

Screen sharing: Enables you to share your current screen for easier communication during video calls.

Split-Screen: Split-screen mode can help you multitask by separating your screen into two panes, allowing you to display and operate two different apps simultaneously.

Always On Display (AOD): Added Kingfisher Micro-Stereoscopic clock style to the Always-on Display (AOD) to create a 3D depth of field. Open Settings > Home screen & wallpaper > Always On Display.

Dark Mode: Added dark mode support for more third-party applications.

Multi-Device Control Panel: Swipe up from the left or right of the bottom edge to access the Multi-Device Control Panel. Go to Settings> More connections> Multi-Device Collaboration.

Huawei Assistant: Adds the HUAWEI Assistant app to the home screen, which provides you with smart reminders, personalized news, and other content relevant to you.

Gallery: It brings new distributed management capabilities, Search a single image in multiple devices.

Security: Integrates Google security patches released in May 2020 for improved system security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-08 23:17
Zijn er meer mensen die sinds een paar weken last hebben van spontane reboots? Ik dacht dat dit eindelijk verholpen was, maar sinds kort gebeurt het toch weer regelmatig. De ene keer reboot ie na 10 seconde weer en de andere keer enkele uren. Ook reageert ie heel soms niet als ik de vingerafdrukscanner of powerbutton gebruik. Het icoontje van de vingerafdrukscanner komt ook niet meer tevoorschijn als ik het scherm aanraak, terwijl dat normaal gesproken wel zo is. In dat geval moet ik de powerbutton 10sec ingedrukt houden voor een geforceerde reboot, erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
bkor schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:44:
EMUI 10.1 is volgens nieuwssites nu in Europa beschikbaar. Ik heb hem nog niet gekregen.

[...]
Hier ook niks, de release zou officieel 2 juni zijn dus denk dat het geleidelijk komende dagen beschikbaar komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amadeus1966
Voor de liefhebbers.
Ik heb het batchbestand in drieën gesplitst.
Google/Amazon
Huawei
FaceBook

Als het goed is hoef je verder niets te installeren,
gewoon uitpakken en wat klik en tik werk.

Zou zeggen, doe er je voordeel mee.

https://www.dropbox.com/s/pgp9yl4sapruozq/P30%20ADB.zip?dl=0

[ Voor 3% gewijzigd door Amadeus1966 op 28-05-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
dutchnltweaker schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:30:
[...]

Hier ook niks, de release zou officieel 2 juni zijn dus denk dat het geleidelijk komende dagen beschikbaar komt.
En dan nog kan het lang duren.
Met de vorige grote update ging dat ook niet over één nacht.
De een kreeg het de dag erna en een ander pas een maand later.
Haast net een loterij, geen peil op te trekken.
Ging toen blijkbaar random en ik verwacht dat het nu weer net zo gaat ( onderbuikgevoel ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Amadeus1966 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:03:
[...]

En dan nog kan het lang duren.
Met de vorige grote update ging dat ook niet over één nacht.
De een kreeg het de dag erna en een ander pas een maand later.
Haast net een loterij, geen peil op te trekken.
Ging toen blijkbaar random en ik verwacht dat het nu weer net zo gaat ( onderbuikgevoel ).
Maar vorige keer bij de grote update kon je via de support app sneller de update krijgen. Dit keer gaat dat niet blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dat kan, persoonlijk ben ik daar niet zo rouwig om.
Het verstand zegt mij van wacht eerst maar af hoe het effect heeft op de grote kudde, en dan doel ik op bugs en andere ongemakken. ( de laatste update had bijvoorbeeld bepaalde ongemakken met whatsapp ).
Aan de andere kant zeg ik.....................ikke eerst................
Nu is dat enigzins onmo...eh lastiger gemaakt en moet ik knarsetanden afwachten wanneer mijn toestel aan de beurt is.
Dat worden weer lange slapeloze nachten hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 22:01
Mark22 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:06:
Zijn er meer mensen die sinds een paar weken last hebben van spontane reboots? Ik dacht dat dit eindelijk verholpen was, maar sinds kort gebeurt het toch weer regelmatig. De ene keer reboot ie na 10 seconde weer en de andere keer enkele uren. Ook reageert ie heel soms niet als ik de vingerafdrukscanner of powerbutton gebruik. Het icoontje van de vingerafdrukscanner komt ook niet meer tevoorschijn als ik het scherm aanraak, terwijl dat normaal gesproken wel zo is. In dat geval moet ik de powerbutton 10sec ingedrukt houden voor een geforceerde reboot, erg vervelend.
Ja ik herken dit! Regelmatig als ik klaar ben met bellen herstart de telefoon uit zichzelf, maar je kan er geen pijl op trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
dutchnltweaker schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Maar vorige keer bij de grote update kon je via de support app sneller de update krijgen. Dit keer gaat dat niet blijkbaar.
Zit niks anders op dan wachten helaas.

Wil de update wel. AOD aanpassen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterhans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 22:14
Gumball schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:30:

[Afbeelding]
Yep, sinds een week meerdere malen per dag. Het begint knap irritant te worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:00
@Masterhans hier is die 1 keer voorbij gekomen en ik heb hem opnieuw op laten starten en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Masterhans schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Yep, sinds een week meerdere malen per dag. Het begint knap irritant te worden.....
Dit is vrij eenvoudig te verhelpen.
De "powerknop" even ingedrukt houden totdat je een melding krijgt met drie opties.
Tik daarna op de allereerste optie, daarna moet het opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dppa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 20:16
WizZie- schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:41:
Ik heb een P30 van iemand overgenomen voor een zachte prijs, erg tevreden mee.

Nu zit er alleen niet de Supercharger bij van Huawei. Koop ik met deze de goede? pricewatch: Huawei Super Charger 4.5V/5A met USB-C kabel - White

Er schijnt nogal wat namaakspul in omloop te zijn namelijk...
Dat is hem inderdaad, en inderdaad maken dat je deze bij een betrouwbare bron besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Amadeus1966 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:39:
Voor de liefhebbers.
Ik heb het batchbestand in drieën gesplitst.
Google/Amazon
Huawei
FaceBook

Als het goed is hoef je verder niets te installeren,
gewoon uitpakken en wat klik en tik werk.

Zou zeggen, doe er je voordeel mee.

https://www.dropbox.com/s/pgp9yl4sapruozq/P30%20ADB.zip?dl=0
Tof! Bedankt. Geen systeemfouten als je Huawei apps verwijdert? En als Huawei een (grote) update uitvoert, komen de apps dan weer terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
WizZie- schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:48:
[...]

Tof! Bedankt. Geen systeemfouten als je Huawei apps verwijdert? En als Huawei een (grote) update uitvoert, komen de apps dan weer terug?
Nee, je verwijderd alleen maar een app
Het systeem ansich blijft ongemoeid.
Als ze terugkomen bij een grote update geen idee, logischerwijs zou ik denken van niet.

Je verwijderd ze van je toestel, maar de recovery of installatierom blijft onaangeroerd.
Met een factoryreset worden ze wel weer geïnstalleerd.

Met deze procedure kan je altijd weer terug naar de oude situatie, de apps zijn gewoon vanuit de diverse stores te installeren.

Anders maak je een backup van de apps die je wil verwijderen, dat kan heel mooi met apkextracter ( uit de playstore ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Amadeus1966 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 02:58:
[...]

Nee, je verwijderd alleen maar een app
Het systeem ansich blijft ongemoeid.
Als ze terugkomen bij een grote update geen idee, logischerwijs zou ik denken van niet.

Je verwijderd ze van je toestel, maar de recovery of installatierom blijft onaangeroerd.
Met een factoryreset worden ze wel weer geïnstalleerd.

Met deze procedure kan je altijd weer terug naar de oude situatie, de apps zijn gewoon vanuit de diverse stores te installeren.

Anders maak je een backup van de apps die je wil verwijderen, dat kan heel mooi met apkextracter ( uit de playstore ).
Ik heb het uitgeprobeerd en het werkte goed, bedankt! Alle FB en veel Huawei meuk is er nu af.

Heb zelf wel graag de Google apps erop maar niet de Amazon en Booking apps, dus had de .bat file op dat punt even aangepast (het verwijderen van de Google apps weggehaald zeg maar).

Ik vroeg me nog wel af, is er een reden dat je...

- Huawei kladblok
- Huawei foto's
- Huawei agenda
- Huawei browser
- Huawei phone clone
- Huawei thema's

...erop laat staan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
WizZie- schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:01:
[...]

Ik heb het uitgeprobeerd en het werkte goed, bedankt! Alle FB en veel Huawei meuk is er nu af.

Heb zelf wel graag de Google apps erop maar niet de Amazon en Booking apps, dus had de .bat file op dat punt even aangepast (het verwijderen van de Google apps weggehaald zeg maar).

Ik vroeg me nog wel af, is er een reden dat je...

- Huawei kladblok
- Huawei foto's
- Huawei agenda
- Huawei browser
- Huawei phone clone
- Huawei thema's

...erop laat staan? :)
Niet echt.
Doch de fotoapp en de themeapp zijn mijn inziens wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:04
Amadeus1966 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Niet echt.
Doch de fotoapp en de themeapp zijn mijn inziens wel handig.
Volgens mij kun je zonder de Gallery app ook niet snel foto's bekijken vanuit de camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterhans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 22:14
Amadeus1966 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:27:
[...]

Dit is vrij eenvoudig te verhelpen.
De "powerknop" even ingedrukt houden totdat je een melding krijgt met drie opties.
Tik daarna op de allereerste optie, daarna moet het opgelost zijn.
Helaas, gisteren en vandaag weer doodleuk dezelfde melding....zucht. Misschien dat de 10.1 Update soelaas biedt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Masterhans schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:48:
[...]

Helaas, gisteren en vandaag weer doodleuk dezelfde melding....zucht. Misschien dat de 10.1 Update soelaas biedt....
Dus bevestiging om opnieuw op te starten werkte niet?
Hm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 18:26
Ik ben sinds kort overgestapt van iOS naar Android en gebruik nu de P30 pro. Ik lees op het internet dat er een nieuwe update beschikbaar is. Maar dit word niet net zoals bij iOS gelijktijdig uitgerold?
Hoe zit dit en waarom kiest Huawei hier voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
doomin schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:59:
Ik ben sinds kort overgestapt van iOS naar Android en gebruik nu de P30 pro. Ik lees op het internet dat er een nieuwe update beschikbaar is. Maar dit word niet net zoals bij iOS gelijktijdig uitgerold?
Hoe zit dit en waarom kiest Huawei hier voor?
Udate beleid en de wijze van uitrollen is per fabrikant of merk verschillend.
De ene gooit bij wijze van spreken de kraan ineen keer open en een ander verkiest weer om dit per regio te doen.
Huawei heeft het lumineuze idee om het random te doen.
Heeft niets met batch, imei of regio te maken.
De een heeft hem dus eerder dan de ander.
In het recente verleden hadden ze een app waardoor je een bepaalde update kon pushen.
Die app is er nog steeds maar er valt alleen maar weinig te pushen omdat hij niet meer werkt.
Nu is het gewoon achteroverleunen en afwachten.

De achterliggende gedachte van hun handelswijze is nog steeds een raadsel.
Wel snap ik de gedachte achter het gefaseerd uitrollen van bepaalde updates.
Mochten er klachten komen kunnen ze de kraan dichtdraaien.
Met een globaal gepuste update is het kwaad al geschied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
Amadeus1966 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:49:
[...]

Huawei heeft het lumineuze idee om het random te doen.
Heeft niets met batch, imei of regio te maken.
De een heeft hem dus eerder dan de ander.
In het recente verleden hadden ze een app waardoor je een bepaalde update kon pushen.
Die app is er nog steeds maar er valt alleen maar weinig te pushen omdat hij niet meer werkt.
Nu is het gewoon achteroverleunen en afwachten.

[...]
Volgensmij wordt de 10.1 gefaseerd uitgerold per provider:
https://www.notebookcheck...art-in-June.467668.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Dus eind juni moet de uitrol klaar zijn, dus ergens deze maand kan je de update verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
@dutchnltweaker daar lijkt het wel op ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik sprak uit ervaringen uit het verleden en heb vaker dergelijke lijsten gezien.

Maar we gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
10.1

Huawei P30 Pro:

Model (VOG-L09) – Channel (C431) – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Channel (C431) – Rollout Time (Beginning of June)
Model (VOG-L29) – Channel (C432) – Rollout Time (Mid-June)
Model (VOG-L29) – France Telecom (Orange) – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Vodafone – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – TME – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Deutsche Telekom – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – TIM – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Altice – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Germany O2 – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – 1&1 – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Italy H3G – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – H3G Digital – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – WIND – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Bouygues – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Proximus – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Telekom – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Turkey Vodafone – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Turkey Turkcell – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Turkey Telekom – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Polkmotel – Rollout Time (End of June)
Model (VOG-L29) – Austria H3G – Rollout Time (End of June

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Zelfde rij als hier al stond @MarcoMVE
Vraag mij af of de provider bij ons in NL veel uit maakt, want veel toestellen zijn hier unlocked (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
vuurtjih schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:59:
Zelfde rij als hier al stond @MarcoMVE

[...]

Vraag mij af of de provider bij ons in NL veel uit maakt, want veel toestellen zijn hier unlocked (toch?).
Een paar jaar geleden kregen toestellen in nl nog specifieke software van de fabrikant mee, zo had ik een xperia z1 die opstartte met t-mobile logo(had deze op marktplaats gekocht) deze had dus specifieke software van t-mobile maar was gewoon unlocked, nu weet ik niet hoe het tegenwoordig zit in nl, hier in België heb ik dat nog niet meegemaakt, ook nog nooit gehad dat een telefoon software van een operator er standaard ophad, maar zoals @Amadeus1966 al heeft gezegd is het naar mijn ervaring gewoon random bij Huawei, zo weet ik nog dat mensen die de p30 pro samen met mij in Parijs hadden gekregen de updates veel eerder of later hebben ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
izzet3838 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:33:
[...]

Een paar jaar geleden kregen toestellen in nl nog specifieke software van de fabrikant mee, zo had ik een xperia z1 die opstartte met t-mobile logo(had deze op marktplaats gekocht) deze had dus specifieke software van t-mobile maar was gewoon unlocked, nu weet ik niet hoe het tegenwoordig zit in nl, hier in België heb ik dat nog niet meegemaakt, ook nog nooit gehad dat een telefoon software van een operator er standaard ophad, maar zoals @Amadeus1966 al heeft gezegd is het naar mijn ervaring gewoon random bij Huawei, zo weet ik nog dat mensen die de p30 pro samen met mij in Parijs hadden gekregen de updates veel eerder of later hebben ontvangen.
In het verleden werden bepaalde updates inderdaad eerst naar de providers gestuurd zodat zij het eea eerst nog eens uitvoerig konden testen en natuurlijk tevens voorzien van hun eigen bral en logo's.
Volgens mij is dat al een hele tijd al niet meer zo en wordt het gewoon gepushed vanaf de eigen servers.
Net als de vorige updates van dit toestel.
Zou raar zijn als ze het nu ineens wel weer via verschillende providers lieten lopen.

Kost alleen maar onnodig tijd, geld en bespaard veel ergernissen......en klachten.

Maar zoals eerder al gezegd, we wachten stiekem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 18:26
Vraagje over de Huawei Appgallery, zijn apps die ik daarin vind specifiek gemaakt voor Huawei telefoons of zijn deze identiek aan de Play Store apps?

Is het bijvoorbeeld beter om snapchat uit de Play Store te downloaden of uit de Appgallery?

[ Voor 24% gewijzigd door doomin op 05-06-2020 23:43 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 41 Laatste

Let op:
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires

Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?