Goed geregeld, welke kleur? Ik heb zojuist de P30 ook besteld, wel de blauwe variant, de zwarte is al weer gestegen in prijs.
De redenen waarom ik voor de Huawei P30 gekozen heb is omdat deze telefoon aan de meeste eisen/wensen voldoet. Om ze één voor één bij langs te gaan.
Batterij
Mijn grootste eis was een batterij die ten minste één volle dag mee gaat onder intensief gebruik.
Groot voorwaarde voor mij ook, staat nog steeds in de top qua accuduur.
Snelheid
In principe minder onderscheidend: elke hedendaagse telefoon is snel.
Grote van de telefoon
Ik heb tijden lang geen nieuwe telefoon gekocht en ben nog gewend dat de gemiddelde formaten van de telefoon wat kleiner zijn dan nu. Na in de winkel even getest te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat de erg grote telefoons niet mijn ding zijn.
Ik heb gekeken naar een telefoon welke niet groter is dan mijn huidige Nokia 8, en als je top specs wilt, blijft de keuze beperkt, Samsung S10e en Huawei P30.
Audiojack
Bij het bekijken van mobiele telefoons kwam ik er achter dat een 3.5mm jack lang niet standaard is. Dit vind ik wel belangrijk om te hebben op mijn telefoon.
Niet heel erg van mij van belang, ik gebruik tegenwoordig bluetooth streaming op mijn hoortoestellen. Bepaalde hoortoestellen die ik getest heb, hebben ondersteuning voor ASHA, en specifiek op Samsung S10 toestellen. Echter had het ook weer de nodige beperkingen waardoor ik gekozen heb voor hoortoestellen met een classic Bluetooth 5.0 variant. Zoals je ook gewend bent van "normale" draadloze oordopjes. Daardoor is de keuze voor telefoons weer breder geworden.
Ik kwam (aan de hand van bovengenoemde criteria) uit op twee telefoons: de Huawei P30 en de Samsung Galaxy S10e. Beide telefoons hadden voor- en nadelen, zo is de Samsung wat kleiner en heeft de Huawei een langere accuduur.
Scherm van S10e is wel iets
betermooier dan de P30 (subjectief), maar accuduur is stuk minder. Overigens vind ik de gestures van Huawei zeer relaxed, mijn vrouw heeft deze ook aan staan op haar P20 Lite (welke het meer dan prima doet), en het is zeer snel en gewend.
De uiteindelijke doorslag was voor mij het gebruik van een Exynos processor in de Samsung. Hierdoor word je bijna opgelicht ten opzichte van de Snapdragon variant (veel slechtere prestaties terwijl het dezelfde mobiel is).
Morgen ontvang ik hem. Kijken of ik een goede aankoop gedaan heb.
Uiteindelijke doorslag = prijs + accuduur + de mooiere telefoon.
Als het goed gaat, ontvang ik de mijne morgen ook.