Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:08

13art

Moderator Mobile
Amadeus1966 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:34:

Er zijn inderdaad updates geweest die het eea hebben verbeterd, in het begin had de camera moeite met rood, welkse als geel werd weergegeven.
Kleine issues die inmiddels verholpen zijn.
Dat geel zie ik veel terug ja. Dat met name in donkere omgevingen de foto erg gelig wordt door de pixel array. Maar dat is dus gefixt? Of is met name dat rood/oranje geel werd gefixt?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 17:07
Ik heb zojuist mijn p30 pro binnen gekregen, maar waarom praat er een chinees zodra ik een bericht binnen krijg? Echt enorm creepy!

Volgens mij gewijzigd gekregen, wiens goeie idee was dit om in whatsapp te doen?

[ Voor 24% gewijzigd door Poesmij op 11-04-2020 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-07 02:31
Poesmij schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:09:
Ik heb zojuist mijn p30 pro binnen gekregen, maar waarom praat er een chinees zodra ik een bericht binnen krijg? Echt enorm creepy!

Volgens mij gewijzigd gekregen, wiens goeie idee was dit om in whatsapp te doen?
Klopt, dat was een fluuk tijdens een van de updates uit het verleden. Werd al gekscherend gezegt dat dat Xi Jinpin of de Chinese geheime dienst was 🤣

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
13art schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:18:
[...]

Dat geel zie ik veel terug ja. Dat met name in donkere omgevingen de foto erg gelig wordt door de pixel array. Maar dat is dus gefixt? Of is met name dat rood/oranje geel werd gefixt?
Ik heb nadien geen rariteiten gezien qua kleuren.
Had meende ik ook te maken al of niet raw gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:19
13art schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:53:
Gezien de nieuwe toestellen die gereleased worden zo ontzettend duur zijn ben ik aan het kijken naar een topmodel van vorig jaar waarbij de keuze nu lijkt te gaan zijn tussen de P30 Pro en de S10+
Als je het mij vraagt flink aan elkaar gewaagde toestellen. Grote voordelen van de P30 Pro voor mij zijn de lange accuduur, het snelle laden, de zoom in de camera. Jammer dat er nog een druppelnotch in zit, maar goed de dubbele camera cutout bij de S10+ kan me ook niet bepaald bekoren. Dat alleen al zou een showstopper kunnen zijn. Maar goed ook daar twijfel ik nog over.

Wat opvalt als je op youtube videos bekijkt waarin deze twee met elkaar vergeleken worden is dat bij de Huawei de dynamic range wat minder lijkt te zijn, waardoor bijvoorbeeld luchten tegen het over exposed aan zitten. Een voorbeeld is hier te zien.

Nu zijn deze vergelijkingen alweer een paar maanden oud en zijn er de nodige updates geweest. Is hierin nog iets veranderd? IS de dynamic range wat verbeterd met de updates die geweest zijn?

Waar ik nog niet veel over gelezen heb bij de P30 Pro is de geluidskwaliteit en dan niet van het bellen maar bij het afspelen van audio over bluetooth. Hoe is deze?
Ik heb de P30 pro nu bijna 2 weken in gebruik, geluidskwaliteit bij het afspelen van audio over bluetooth is prima. Ik gebruik thuis nog wel eens een JBL flip 3, geluid klinkt zuiver en met voldoende bas. Ik merk daarin niet echt verschil t.ov. mijn S9+, gewoon goed en geen gekraak of haperingen.

Verder doe ik in de auto via bluetooth spotify, hier ook geen bijzonderheden gewoon prima. Wat bellen betreft, ik kan de mensen aan de andere kant van de lijn prima verstaan zonder onderbrekingen en zij kunnen mij ook goed horen (heb geen klachten gehad). Mijn bevindingen zijn gebaseerd op de laatste software van dit moment, de .190 en T-mobile. Eind van de maand wordt het weer Vodafone na een aantal jaar prima tevreden te zijn geweest bij T-mobile, maar Vodafone had deze keer de betere aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Mr-D. schreef op donderdag 2 april 2020 @ 07:56:
hier nu ook 190 binnen op de pro maar Whats App probleem nog steeds aanwezig bij mij
Balen. Bij mij niet meer voorgekomen. Ook op Huawei forum wordt aangegeven dat het een stuk beter is. Maar sommigen daar ook nog last. Ook wordt geroepen dat hij eventjes bevriesd maar dan toch weer reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:05

Mr-D.

interpunctie? no hero here

devlam schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:47:
[...]

Balen. Bij mij niet meer voorgekomen. Ook op Huawei forum wordt aangegeven dat het een stuk beter is. Maar sommigen daar ook nog last. Ook wordt geroepen dat hij eventjes bevriesd maar dan toch weer reageert
het is idd wel een stuk beter
ach komt vanzelf wel goed, is ook niet echt een groot probleem.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dit is ff flink balen

de P30Pro van mijn vriendin heeft sinds vanochtend opeens een gebroken camera, dat wil zeggen het glas voor de camera lenzen is gebarsten. Lijkt op een puntbelasting, dus ergens tussen gekomen oid. Maar flink zuur is het wel.

Hier al mensen met vervanging ervaringen? Is het enkel aan de buitenzijde of zit het helemaal vast achter het de back cover.

Kan het zelf vervangen, maar kan niet 123 vinden wat nu precies te moeten kopen want vind zowel enkel buitenzijde glas als hele units voor achter de back cover.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dat is echt balen.
Als hij niet zichtbaar is voor de camera's dan zou ik het zo laten.
Maar zal wel niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:25
Rubman schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:23:
Dit is ff flink balen

de P30Pro van mijn vriendin heeft sinds vanochtend opeens een gebroken camera, dat wil zeggen het glas voor de camera lenzen is gebarsten. Lijkt op een puntbelasting, dus ergens tussen gekomen oid. Maar flink zuur is het wel.

Hier al mensen met vervanging ervaringen? Is het enkel aan de buitenzijde of zit het helemaal vast achter het de back cover.

Kan het zelf vervangen, maar kan niet 123 vinden wat nu precies te moeten kopen want vind zowel enkel buitenzijde glas als hele units voor achter de back cover.
Had vroeger een lg g3 waarbij de vervanging makkelijk en snel was, hoop voor jou ook dat het ook zo zal zijn.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@Amadeus1966
Nee helaas flink zichtbaar plus mijn vriendin kennende ergert die zich er direct aan.

@izzet3838
Het lijkt gelukkig relatief makkelijk te kunnen. Na wat speurwerk deze video gevonden dus die gaan we maar gebruiken en dan is een vervangend onderdeel slechts een tientje.

Moet ik wel weer in een dure telefoon prutsen, maar dat doen we vaker.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:08

13art

Moderator Mobile
Rubman schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:19:
@Amadeus1966
Nee helaas flink zichtbaar plus mijn vriendin kennende ergert die zich er direct aan.

@izzet3838
Het lijkt gelukkig relatief makkelijk te kunnen. Na wat speurwerk deze video gevonden dus die gaan we maar gebruiken en dan is een vervangend onderdeel slechts een tientje.

Moet ik wel weer in een dure telefoon prutsen, maar dat doen we vaker.
Ziet er niet bepaald ingewikkeld uit.
Het is niet dat je de hele telefoon open hoeft te maken. Gebroken glas er uit prutsen en dan het nieuwe glas er op plakken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Lijkt me iig goed te doen.
Hij hoeft er niet voor open, wat voor de dichtheid wel weer ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zit op het moment te kijken naar de P30 (geen lite of pro) omdat dat toestel alle features heeft die ik zoek. Het enige waar ik me nog zorgen over baar is die beef tussen Huawei en Amerika. Hoe zit het nu precies met de ondersteuning vanuit Google op de P30? Heb je alle gangbare apps en komen er nog gewoon updates van?

Huawei P30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
RobertVDN schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:01:
Ik zit op het moment te kijken naar de P30 (geen lite of pro) omdat dat toestel alle features heeft die ik zoek. Het enige waar ik me nog zorgen over baar is die beef tussen Huawei en Amerika. Hoe zit het nu precies met de ondersteuning vanuit Google op de P30? Heb je alle gangbare apps en komen er nog gewoon updates van?
Zoals eerder ook al vermeld is.
Het betreft alleen de nieuwere toestellen van huawei zoals bijvoorbeeld de P40.
De 30 serie hebben en behouden gewoon de licenties en de daaruit voortvloeiende voor of nadelen.
Dus alle gangbare apps zijn voor handen net als de eventuele updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 20:11
RobertVDN schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:01:
Ik heb de gewone p30 en gisteren weer de nieuwste update gehad.
Zoals gezegd gelden de sancties niet voor deze telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Iemand enig idee wanneer we de emui 10.1 update kunnen verwachten, heb interesse in het nieuwe always on display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
izzet3838 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 01:32:
Iemand enig idee wanneer we de emui 10.1 update kunnen verwachten, heb interesse in het nieuwe always on display?
De bèta staat uit mijn hooft gepland voor eind april release durf ik niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Ruudox schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 07:09:
[...]

De bèta staat uit mijn hooft gepland voor eind april release durf ik niet te zeggen
Idd ergens in april, wel jammer dat ik hem niet kan joinen in de beta app, deze staat niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladieda
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-01 22:21
Hallo.
Sinds gisteren heb ik een Huawei P30 pro, komend van een LG thinq q8s.
En ik schrik van de fletse kleuren van de icoontjes, maar ook de kleuren op websites vallen tegen. Ook aanpassen van de kleuren naar 'warm', of soortgelijke aanpassingen, maakt me niet enthousiast.
Ik ben geen kleurenzeikerd, of altijd op zoek naar de beste zwartwaarde ofzo (ondanks mijn plasma tv😏).
Maar hier schrik ik toch wel een beetje van. Heeft iemand hier ervaringen mee, of heb ik een maandagochtend model? In dat geval wil ik moet deze telefoon maar omruilen.
Alvast dank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Ladieda schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:22:
Hallo.
Sinds gisteren heb ik een Huawei P30 pro, komend van een LG thinq q8s.
En ik schrik van de fletse kleuren van de icoontjes, maar ook de kleuren op websites vallen tegen. Ook aanpassen van de kleuren naar 'warm', of soortgelijke aanpassingen, maakt me niet enthousiast.
Ik ben geen kleurenzeikerd, of altijd op zoek naar de beste zwartwaarde ofzo (ondanks mijn plasma tv😏).
Maar hier schrik ik toch wel een beetje van. Heeft iemand hier ervaringen mee, of heb ik een maandagochtend model? In dat geval wil ik moet deze telefoon maar omruilen.
Alvast dank voor het meedenken
Ik zou checken in een winkel, ik wossel zelf vaak van telefoon(oneplus 6t, galaxy s8,...) de kleuren van mijn p30 zijn volgens mij vergelijkbaar met mijn oneplus, samsung was beter maar wel lichtjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb dat ook gehad, niet flets of vreemde kleuren maar wazig.
Opnieuw opstarten hielp niets.
Geforceerde herstart.... ook niets.
Brillenglazen schoongemaakt.
Eureka 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 10:49
Zit al een paar dagen mij te focussen op de p30 vanwege het formaat en alle andere plussen echter vind ik moeilijk om de knoop door te hakken. Zoveel reviews gelezen en bekeken en weet dan nu ook niet of de pro beter is geworden met updates of nog steeds inconsistent is met het nemen van foto's.(volgens reviews)
De non pro zou consistenter zijn en warmere kleuren hebben, de enige reden waarom ik de pro overweeg is vanwege de extra zoom cameralens maar is dat echt een gemis of leuk voor erbij maar gebruik het zelden?

In de reviews zijn ze ook niet echt te spreken over het geluid uit de speaker, is dat echt schel of valt het mee en hoor je wel wat bas en is er met een equalizer nog wat te verbeteren? Geeft de non pro nu stereo geluid tijdens video (al is het maar een beetje via het oorspeakertje)?

Krast of breekt het scherm gemakkelijk of merken jullie geen verschil met gorilla glas? ( websites spreken elkaar tegen of het nu wel corning glas is of niet. )

[ Voor 3% gewijzigd door Sunrise op 20-04-2020 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Reviews?
Ik heb daar vaak mijn vraagtekens bij.
Ergens gaat er altijd een persoonlijke voorkeur naar uit.
Dus ben daarin vrij sceptisch.

De pro heeft tot zover ik weet geen gorillaglas maar aluminosilicate glas.
Maar hoe dan ook, stuk krijgen is geen probleem.
Heeft vaak meer te maken met de eigenaar dan met het scherm.
Als je er normaal mee omgaat dan kun je je gaan afvragen wat is normaal, dat is voor een ieder weer anders.
Een simpel zandkorreltje is al funnest voor nagenoeg elk scherm.

Inconsistentie qua foto's, klopt idd.
Maar dat heeft volgens mij meer te maken met de zogenaamde kunstmatige intelligentie ofwel AI, die probeert er dan wat leuks van te maken en dat lukt niet altijd even goed.
Daarnaast heb je ook nog de focus, daarmee is hij niet de snelste.
Zie hier mijn eerder gemaakte comment over de voorkeur van reviewers, ik vind nog steeds dat mijn uitgerangeerde lumia 950 betere en ook sneller foto's maakt.
Maar over het algemeen presteert hij vrij aardig.
De zoom functie is wel leuk, maar staar je er niet blind op.
Een klein beetje trillende handjes of simpelweg geen vaste hand hebben maakt elke keer dat je probeert om een imgezoomde foto te maken tot een uitdaging.
Ik heb op die manier haarscherpe beelden kunnen maken, maar ook net zoveel trieste.
Ikzelf maak er overigens weinig gebruik maak, dus met wat meer ervaring zou het waarschijnlijk stukken beter gaan.

Het telefoongeluid is overigens prima, ook via speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurksis
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-02 09:08
Is er een manier om de update naar android 10 te pushen op een p30 Lite? Draait nog altijd op EMUI 9.1.0 en android 9

Edit: opgelost

[ Voor 9% gewijzigd door Nurksis op 20-04-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Amadeus1966 schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:51:

Inconsistentie qua foto's, klopt idd.
Maar dat heeft volgens mij meer te maken met de zogenaamde kunstmatige intelligentie ofwel AI, die probeert er dan wat leuks van te maken en dat lukt niet altijd even goed.
Daarnaast heb je ook nog de focus, daarmee is hij niet de snelste.
Bedankt voor de nuttige informatie.

Wbt het stukje wat ik heb gequote is vreemd vergeleken de dx0 review.
The P30 Pro’s PDAF autofocus system is assisted by a ToF laser that can measure subject distance in any light condition. As a result, the Huawei AF focuses quickly and produces consistently sharp images in all light conditions. In the comparison graph below, you can see that the P30 Pro’s AF is on the same high level as such other flagship smartphones as the Samsung Galaxy S10+ and the iPhone XS Max. Thanks to zero shutter lag and buffering technologies, the camera is capable of capturing an image virtually at the same time as the shutter is pressed, for both short and long delays after defocusing.
Langzame auto focus is wel een afknapper, een van mijn irritaties bij mn huidige telefoon. Meer mensen last van?

Moet ineens denken aan nieuwe feature van enkele jaren geleden, weet niet meer welke telefoon maar daarbij kon je achteraf kiezen waar je de focus op legt, bestaat die optie niet meer of was het sowieso een gimmick?

Edit: review van supersaf (youtube) gezien w.b.t auto focus. Duidelijk nu wat ik kan verwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Sunrise op 21-04-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:24

codex

Geen OpenAI agent :)

Sunrise schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:51:
[...]

Bedankt voor de nuttige informatie.

Wbt het stukje wat ik heb gequote is vreemd vergeleken de dx0 review.

[...]

Langzame auto focus is wel een afknapper, een van mijn irritaties bij mn huidige telefoon. Meer mensen last van?

Moet ineens denken aan nieuwe feature van enkele jaren geleden, weet niet meer welke telefoon maar daarbij kon je achteraf kiezen waar je de focus op legt, bestaat die optie niet meer of was het sowieso een gimmick?
Ik heb nu een paar dagen de P30 Pro, ik merk geen trage focus. Het enige waar ik dit wel zie is bij video, maar dat is minimaal. Tot dusver ben ik erg onder de indruk van de camera.

Ik maak redelijk veel foto's in weinig licht, tijdens feesten, etentjes etc. Goed presteren bij weinig licht was voor mij dus een vereiste, iPhone is sowieso voor mij een no go.

Enige wat niet denderend is, de speaker. De bas vervormt vrij snel, maar ik gebruik sowieso nooit mij telefoonspeaker voor muziek afspelen, altijd koptelefoon of een bluetooth speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
reemprive schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:32:
[...]

Ik heb nu een paar dagen de P30 Pro, ik merk geen trage focus. Het enige waar ik dit wel zie is bij video, maar dat is minimaal. Tot dusver ben ik erg onder de indruk van de camera.

Ik maak redelijk veel foto's in weinig licht, tijdens feesten, etentjes etc. Goed presteren bij weinig licht was voor mij dus een vereiste, iPhone is sowieso voor mij een no go.

Enige wat niet denderend is, de speaker. De bas vervormt vrij snel, maar ik gebruik sowieso nooit mij telefoonspeaker voor muziek afspelen, altijd koptelefoon of een bluetooth speaker.
Ik kijk weleens netflix in bed op de telefoon, dan heb ik het volume zeer laag, klinkt het dan wel warm of schel? Heb nu een moto g5s, echt een budget ding maar het geluid is warm tot het vervormd op hoog volume. Een stap terug zou me irriteren. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Sunrise schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:39:
[...]

Ik kijk weleens netflix in bed op de telefoon, dan heb ik het volume zeer laag, klinkt het dan wel warm of schel? Heb nu een moto g5s, echt een budget ding maar het geluid is warm tot het vervormd op hoog volume. Een stap terug zou me irriteren. :'(
Ik heb alleen met een G3 ervaring, daarmee vergeleken is het sowieso beter. In jouw geval, ik zou langs de mediamarkt gaan en daar luisteren of het jou aanstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
reemprive schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:47:
[...]

Ik heb alleen met een G3 ervaring, daarmee vergeleken is het sowieso beter. In jouw geval, ik zou langs de mediamarkt gaan en daar luisteren of het jou aanstaat.
Die hebben we hier niet (buitenland), en alle winkels op supermarkten na zijn hier gesloten. Sowieso moeilijk te horen in een winkel. Ik google nog wel even door qua geluid.

[ Voor 10% gewijzigd door Sunrise op 21-04-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Wat mij nu wel opvalt, als ik een grote app installeer uit Google Play krijg ik geen melding als de app is geïnstalleerd. Ik had dit op mijn S7 Edge ook, toen bleek Cleanmaster de notificaties te blokkeren.

Meldingen staan wel aan als ik in Apps kijk, iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 06:40
reemprive schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:13:
Wat mij nu wel opvalt, als ik een grote app installeer uit Google Play krijg ik geen melding als de app is geïnstalleerd. Ik had dit op mijn S7 Edge ook, toen bleek Cleanmaster de notificaties te blokkeren.

Meldingen staan wel aan als ik in Apps kijk, iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Misschien dit?

https://tweakers.net/nieu...aten-van-android-app.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Onderaan het artikel staat:
Er volgen nog wel notificaties als gebruikers een app installeren, maar er zijn ook gebruikers die melding maken van het ontbreken van notificaties als er een update beschikbaar is voor een app. Het is niet duidelijk of dit ook een bewuste wijziging vanuit Google is.

Waarschijnlijk is dit ook aangepast dan inmiddels, zonder vermelding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Sunrise schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:51:
Dat klopt, dan moest je foto's schieten in raw formaat dat laatste kan je ook met dit toestel.
De camera en dan vooral in de pro instellingen heeft wel leuke functies.

Misschien heb je hier iets aan?

https://itigic.com/nl/tak...-with-the-huawei-p30-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Na een week gebruik en nauwlettend mijn batterijgebruik in de gaten te hebben gehouden valt mij op dat Chrome procentueel zo'n groot onderdeel is van mijn totale batterijverbruik is.

Heeft iemand dit ook geconstateerd? Ik probeer nu tabs meteen te sluiten om te kijken of dat invloed heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Helaas, gebruik geen chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 22:09
Zijn er mensen die last hebben met de wifi verbinding? Ik heb sinds gisteren problemen. De eerste keer opgemerkt doordat er een uitroepteken naast de wifi stond. Als ik dan naar de wifi instellingen ging dan gaf de app aan dat ik verbonden was met een netwerk zonder internet. Maar ik kon nog gewoon internetten, Sonos bedienen,... Ik had dus gewoon internet.

Vandaag hetzelfde geregeld wifi die wegvalt. Soms met uitroepteken naast het symbool maar wel internet. Maar ook omgekeerd. Het normale symbool zonder uitroepteken maar geen wifi.

Op Google vind in niet direct iets. Heb alle netwerk instellingen al eens gereset (wifi, bluetooth,...). Kan je aanvinken bij instellingen > systeem update. Daarna terug verbinding kunnen maken met wifi netwerk. Maar toch al eens terug wifi kwijt geweest.

Heb onlangs wel iets van update zien binnen komen van HMS core (of zoiets) en zonder veel nadenken geupdate. Heeft het daar nu iets mee te maken dat weet ik niet.

Iemand tips of oplossingen? Of is het de wifi module die de geest begint te geven? Toestel is 2 weken oud 🥺😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Boraprince schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:07:
Zijn er mensen die last hebben met de wifi verbinding? Ik heb sinds gisteren problemen. De eerste keer opgemerkt doordat er een uitroepteken naast de wifi stond. Als ik dan naar de wifi instellingen ging dan gaf de app aan dat ik verbonden was met een netwerk zonder internet. Maar ik kon nog gewoon internetten, Sonos bedienen,... Ik had dus gewoon internet.

Vandaag hetzelfde geregeld wifi die wegvalt. Soms met uitroepteken naast het symbool maar wel internet. Maar ook omgekeerd. Het normale symbool zonder uitroepteken maar geen wifi.

Op Google vind in niet direct iets. Heb alle netwerk instellingen al eens gereset (wifi, bluetooth,...). Kan je aanvinken bij instellingen > systeem update. Daarna terug verbinding kunnen maken met wifi netwerk. Maar toch al eens terug wifi kwijt geweest.

Heb onlangs wel iets van update zien binnen komen van HMS core (of zoiets) en zonder veel nadenken geupdate. Heeft het daar nu iets mee te maken dat weet ik niet.

Iemand tips of oplossingen? Of is het de wifi module die de geest begint te geven? Toestel is 2 weken oud 🥺😢
Heb je verschillende netwerken getest? Mijn toestel is ook 2 weken oud, hms core geupdate 2 dagen terug en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:35
Boraprince schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:07:

Ik had gisteren hetzelfde...eerst telefoon opnieuw opgestart, probleem opgelost dacht ik..later weer geen verbinding en uitroepteken bij de wifi en geen chromecast kunnen gebruiken. Vervolgens het modem en repeater maar opnieuw opgestart. Toen werkte het ook weer. Ik zal vandaag extra opletten en benieuwd of er een probleem achter zit of dat het puur toeval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:01
jan groen schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:25:
[...]

Ik had gisteren hetzelfde...eerst telefoon opnieuw opgestart, probleem opgelost dacht ik..later weer geen verbinding en uitroepteken bij de wifi en geen chromecast kunnen gebruiken. Vervolgens het modem en repeater maar opnieuw opgestart. Toen werkte het ook weer. Ik zal vandaag extra opletten en benieuwd of er een probleem achter zit of dat het puur toeval is.
Ook sinds gisteren last van en de telefoon een herstart gegeven. Lijkt nu weer in orde te zijn.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Ik heb precies hetzelfde met de wifi met een p30 pro, ook sinds gisteren. Wifi aan/uit op de tel helpt niet, flight mode ook niet. Enkel een herstart van de telefoon lijkt het tijdelijk op te lossen. Wanneer ik van huis ga en weer terugkom en de telefoon weer verbinding maakt met de wifi, dan staat er inderdaad een mooi uitroepteken naast het wifi icoon. Heb mijn router op 5g netwerk staan.

Ik heb ook een mediapad m5 en een s9+ liggen, die hebben nergens last van. Heel bijzonder.

Edit: ik heb via systeem de netwerkinstellingen gereset. Dit lijkt het voor mij nu opgelost te hebben :)

[ Voor 9% gewijzigd door patshad op 03-05-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 16:23

itsoutthere

The Truth

Wij hier thuis beiden hetzelfde probleem, vooral gisteren gemerkt (Huawei Mate 20 pro én Huawei P30 pro)

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Hier sinds kort ook dezelfde wifi problemen, denk dus dat het een bug is hopelijk wordt het snel opgelost, ik had mijn telefoon bijna een factory reset gegeven.
Moet misschien ook toevoegen dat de issue zich minder vaak lijkt voor te doen wanneer ik direct met de wifi van mijn modem verbindt, maar eerder wanneer ik mijn repeaters gebruik.

[ Voor 36% gewijzigd door izzet3838 op 03-05-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toempf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 20:44
Bij mij doet de wifi het prima, daarentegen merk ik dat bij mijn beide simkaarten de verbinding regelmatig wegvalt, kan ze dan alleen gebruiken voor noodoproepen. Duurt een paar seconden en dan heb ik weer vol bereik.

Tevens heb ik er steeds meer last van dat mijn P30 pro random opnieuw opstart, heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Klinkt bekend. Bij mijn ouders wel verbinding, geen internet; thuis normaal. Onderweg in de auto ook 3x de melding geen internetverbinding op flitsmeister. Weet niet of dat Vodafone is met 5G op 4G frequenties of dat het hieraan gerelateerd is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
Gisteren had ik ook nog es even mijn router gereset en de telefoon herstart en momenteel gaat het nog goed. Ben daarnet even weg geweest en onderweg via mobiele data internet gehad.

Bij thuiskomt heb ik terug verbinding met de wifi. Hopelijk was het een eenmalig issue en heeft het heropstarten van de telefoon goed gedaan 🤞🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
Hier ook dezelfde wifi problemen.
P30 PRO
Wel verbinding met router maar geen verbinding met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

mijn probleem is soort gelijk
kan wel alles doen op mijn netwerk zoals de sonos bedienen maar de backup van whats-app niet want dan geeft hij aan dat er geen WiFi is
zie geen driehoekje en als ik echt de WiFi instelling open dan is hij na 3 seconden connected en daarna werkt het weer.
als ik dit niet doe en mijn 4g uitzet heb ik ook geen probleem.

p30pro dualsim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Ik heb nergens last van. Hebben jullie dit gekregen na de HMS Core update? Misschien maakt het verschil dat ik ook een private space heb, ik die de update daar klaar staan, daar heb ik hem echter nog niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigridan
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-06-2022
Na lang zoeken heb ik besloten de Huawei P30 te kopen, maar zit te twijfelen over hoeveel data ik nodig heb. Ik heb nu een abo van 7 GB (kom meestal aan de 5 GB op de Moto G5S plus), is dat genoeg bij regulier gebruik van de P30? Mijn ervaring is dat met elke nieuwe telefoon het dataverbruik flinkt stijgt nml. Gebruik thuis en op het werk WiFi, maar meeste data wordt onderweg in de trein verbruikt/buitenshuis voor social media/nieuws/chrome/mail, soms Spotify streamen.

Daarnaast ben ik benieuwd of NL Alert nou wel of niet werkt op de P30 (zonder de app).

Hij is binnen, ben benieuwd!

[ Voor 11% gewijzigd door sigridan op 06-05-2020 17:05 . Reden: Extra vraag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

sigridan schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:43:
Na lang zoeken heb ik besloten de Huawei P30 te kopen, maar zit te twijfelen over hoeveel data ik nodig heb. Ik heb nu een abo van 7 GB (kom meestal aan de 5 GB op de Moto G5S plus), is dat genoeg bij regulier gebruik van de P30? Mijn ervaring is dat met elke nieuwe telefoon het dataverbruik flinkt stijgt nml. Gebruik thuis en op het werk WiFi, maar meeste data wordt onderweg in de trein verbruikt/buitenshuis voor social media/nieuws/chrome/mail, soms Spotify streamen.

Daarnaast ben ik benieuwd of NL Alert nou wel of niet werkt op de P30 (zonder de app).
Krijg hier gewoon de nl-alert meldingen binnen.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buyacc
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-02-2024
Gister de Huawei P30 besteld.

De redenen waarom ik voor de Huawei P30 gekozen heb is omdat deze telefoon aan de meeste eisen/wensen voldoet. Om ze één voor één bij langs te gaan.

Batterij
Mijn grootste eis was een batterij die ten minste één volle dag mee gaat onder intensief gebruik.

Snelheid
In principe minder onderscheidend: elke hedendaagse telefoon is snel.

Grote van de telefoon
Ik heb tijden lang geen nieuwe telefoon gekocht en ben nog gewend dat de gemiddelde formaten van de telefoon wat kleiner zijn dan nu. Na in de winkel even getest te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat de erg grote telefoons niet mijn ding zijn.

Audiojack
Bij het bekijken van mobiele telefoons kwam ik er achter dat een 3.5mm jack lang niet standaard is. Dit vind ik wel belangrijk om te hebben op mijn telefoon.

Ik kwam (aan de hand van bovengenoemde criteria) uit op twee telefoons: de Huawei P30 en de Samsung Galaxy S10e. Beide telefoons hadden voor- en nadelen, zo is de Samsung wat kleiner en heeft de Huawei een langere accuduur.
De uiteindelijke doorslag was voor mij het gebruik van een Exynos processor in de Samsung. Hierdoor word je bijna opgelicht ten opzichte van de Snapdragon variant (veel slechtere prestaties terwijl het dezelfde mobiel is).

Morgen ontvang ik hem. Kijken of ik een goede aankoop gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Wat de niet werkende wifi betreft: reset de netwerkinstellingen via systeem. Dit heeft het probleem voor mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
patshad schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:29:
Wat de niet werkende wifi betreft: reset de netwerkinstellingen via systeem. Dit heeft het probleem voor mij opgelost.
Het probleem lijkt bij mij verdwenen te zijn, misschien dat er in de achtergrond een update geweest is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Buyacc schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:26:

Dus vanaf morgenochtend rondjes draaien bij de voordeur..... vol verwachting klopt ons hart 😝

Gezien de ontwikkelingen maakt het tegenwoordig weinig uit.
Het is gewoon een goed dingetje.
Ik was in het verleden ook zo gespitst op specs, maar eigenlijk is dat een race die je uiteindelijk toch verliest.
Dit toestel is al ruim een jaar oud en behoort volgens menige al in het museum thuis, maar als je hoort/ziet wat ze ermee doen dan kunnen ze dat met elk al of niet budget toestel uit de voeten.
Het gaat uiteindelijk nergens om.
Af en toe treed er wel eens een ongemak op, onlangs de whatsapp met het versturen van foto's en nu was het even de wifi.
Dan is het volgens de kudde gelijk een waardeloos k#ttoestel...en als je dan rondkijkt blijkt dat meerdere merken dat probleem hadden.... en dan krijg je de bekende ontkenningsfase.
Mensen hebben altijd wel wat te zeuren.

Als dit toestel voldoet aan jouw wensen/eisen dan is het toch goed zo, wie is er dan om te zeggen dat dat niet zo is.

Wat ik wel als advies mee wil geven is, schaf een flipcover of iets anders beschermends aan.
Toestel is vrij glad en ondanks de solide bouw wil het wel eens voorkomen dat de zwaartekracht wint en dat hij net op een verkeerd punt terecht komt........

Geloof me, dat zijn pijnlijke momenten.
Haast therapie waardig.
Ik spreek helaas uit ervaring, maar gelukkig niet met dit toestel.
M.a.w Murphy ligt overal op de loer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:08

Gorefest

serial killer.

izzet3838 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:35:
[...]

Het probleem lijkt bij mij verdwenen te zijn, misschien dat er in de achtergrond een update geweest is.
Waarschijnlijk gebruikt huawei een eigen url of iets dergelijks om netwerk verkeer te checken.
Zoiets als https://123-test_netwerk.huawei.com
Als die URL om redenen tijdelijk niet bereikbaar is zie je dus dat uitroeptekentje terwijl internet gewoon blijkt te werken. Ook ik had er last van en aangezien meerderen hier klagen en ik verder niks geüpdatet heb moet het wel zoiets zijn. Ook Apple, Microsoft, Samsung e.d. gebruiken dit soort url's. Microsoft gebruikt bijvoorbeeld msftconnecttest.com als hij daar niet bij kan probeert hij windows update niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buyacc
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-02-2024
Amadeus1966 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Dus vanaf morgenochtend rondjes draaien bij de voordeur..... vol verwachting klopt ons hart 😝

Gezien de ontwikkelingen maakt het tegenwoordig weinig uit.
Het is gewoon een goed dingetje.
Ik was in het verleden ook zo gespitst op specs, maar eigenlijk is dat een race die je uiteindelijk toch verliest.
Dit toestel is al ruim een jaar oud en behoort volgens menige al in het museum thuis, maar als je hoort/ziet wat ze ermee doen dan kunnen ze dat met elk al of niet budget toestel uit de voeten.
Het gaat uiteindelijk nergens om.
Af en toe treed er wel eens een ongemak op, onlangs de whatsapp met het versturen van foto's en nu was het even de wifi.
Dan is het volgens de kudde gelijk een waardeloos k#ttoestel...en als je dan rondkijkt blijkt dat meerdere merken dat probleem hadden.... en dan krijg je de bekende ontkenningsfase.
Mensen hebben altijd wel wat te zeuren.

Als dit toestel voldoet aan jouw wensen/eisen dan is het toch goed zo, wie is er dan om te zeggen dat dat niet zo is.

Wat ik wel als advies mee wil geven is, schaf een flipcover of iets anders beschermends aan.
Toestel is vrij glad en ondanks de solide bouw wil het wel eens voorkomen dat de zwaartekracht wint en dat hij net op een verkeerd punt terecht komt........

Geloof me, dat zijn pijnlijke momenten.
Haast therapie waardig.
Ik spreek helaas uit ervaring, maar gelukkig niet met dit toestel.
M.a.w Murphy ligt overal op de loer.
Haha, zoiets ja.

Zat inderdaad ook in eerste instantie te kijken naar de wat duurdere telefoons. Zo nam ik eerst de P30 Pro en Samsung Galaxy S10+ in overweging, maar kwam er al snel achter dat de batterij van de P30 en de P30 pro nagenoeg even lang mee gaan met het bijkomend voordeel dat de P30 wat compacter is en €150,- minder kost. De P30 voldoet ruimschoots aan al mijn eisen, daarnaast kom ik van een toestel uit 2014 (LG G3) dus erop vooruit ga ik sowieso. ;)

Heb inderdaad ook al een hoesje en screenprotecter gekocht. Hoesje is al binnen, screenprotecter komt morgen tegelijk met de telefoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Buyacc schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:26:
Goed geregeld, welke kleur? Ik heb zojuist de P30 ook besteld, wel de blauwe variant, de zwarte is al weer gestegen in prijs.
De redenen waarom ik voor de Huawei P30 gekozen heb is omdat deze telefoon aan de meeste eisen/wensen voldoet. Om ze één voor één bij langs te gaan.

Batterij
Mijn grootste eis was een batterij die ten minste één volle dag mee gaat onder intensief gebruik.
Groot voorwaarde voor mij ook, staat nog steeds in de top qua accuduur.
Snelheid
In principe minder onderscheidend: elke hedendaagse telefoon is snel.

Grote van de telefoon
Ik heb tijden lang geen nieuwe telefoon gekocht en ben nog gewend dat de gemiddelde formaten van de telefoon wat kleiner zijn dan nu. Na in de winkel even getest te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat de erg grote telefoons niet mijn ding zijn.
Ik heb gekeken naar een telefoon welke niet groter is dan mijn huidige Nokia 8, en als je top specs wilt, blijft de keuze beperkt, Samsung S10e en Huawei P30.
Audiojack
Bij het bekijken van mobiele telefoons kwam ik er achter dat een 3.5mm jack lang niet standaard is. Dit vind ik wel belangrijk om te hebben op mijn telefoon.
Niet heel erg van mij van belang, ik gebruik tegenwoordig bluetooth streaming op mijn hoortoestellen. Bepaalde hoortoestellen die ik getest heb, hebben ondersteuning voor ASHA, en specifiek op Samsung S10 toestellen. Echter had het ook weer de nodige beperkingen waardoor ik gekozen heb voor hoortoestellen met een classic Bluetooth 5.0 variant. Zoals je ook gewend bent van "normale" draadloze oordopjes. Daardoor is de keuze voor telefoons weer breder geworden.
Ik kwam (aan de hand van bovengenoemde criteria) uit op twee telefoons: de Huawei P30 en de Samsung Galaxy S10e. Beide telefoons hadden voor- en nadelen, zo is de Samsung wat kleiner en heeft de Huawei een langere accuduur.
Scherm van S10e is wel iets betermooier dan de P30 (subjectief), maar accuduur is stuk minder. Overigens vind ik de gestures van Huawei zeer relaxed, mijn vrouw heeft deze ook aan staan op haar P20 Lite (welke het meer dan prima doet), en het is zeer snel en gewend.
De uiteindelijke doorslag was voor mij het gebruik van een Exynos processor in de Samsung. Hierdoor word je bijna opgelicht ten opzichte van de Snapdragon variant (veel slechtere prestaties terwijl het dezelfde mobiel is).

Uiteindelijke doorslag = prijs + accuduur + de mooiere telefoon.
Als het goed gaat, ontvang ik de mijne morgen ook. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Quad schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:53:

Scherm van S10e is wel iets betermooier dan de P30 (subjectief), maar accuduur is stuk minder. Overigens vind ik de gestures van Huawei zeer relaxed, mijn vrouw heeft deze ook aan staan op haar P20 Lite (welke het meer dan prima doet), en het is zeer snel en gewend.

[...]
Die gestures zijn inmiddels zo normaal, dat ik op elke andere telefoon als een gek vanaf de zijkant naar het scherm zit te vegen om terug te komen. Totdat ik ineens de icoontjes onderin weer zie :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik probeer op mijn p30 pro een vpn verbinding te maken naar een fritzbox. De handleiding van fritz gevolgd, maar de verbinding mislukt.

Iemand anders ervaring mee?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-07 15:15
vuurtjih schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:53:
[...]

Die gestures zijn inmiddels zo normaal, dat ik op elke andere telefoon als een gek vanaf de zijkant naar het scherm zit te vegen om terug te komen. Totdat ik ineens de icoontjes onderin weer zie :+
En toch heb ik vaak dat als ik in een app zit en daarin naar links of rechts moet swypen, mijn p30 dus terug gaat IPV naar de volgende foto. Of als ik snel typ, de P30 het als een omhoog beweging ziet en terug gaat naar het home scherm.
Bovendien zijn de navigatie toetsen de enige manier om mijn toetsenbord (gboard) een stukje omhoog te krijgen op het scherm zodat ik niet krampachtig ver naar beneden hoef. Helaas kan ik niet wennen aan SwiftKey waarbij je het toetsenbord omhoog kan zetten naar wens.
Dus aan alles zit een persoonlijke voorkeur wat prettig werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@caspertje19 Swiftkey kan je ook laten zweven net als GBoard. Ook kan je dan eenvoudig de grootte aanpassen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

albino71 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:18:
Ik probeer op mijn p30 pro een vpn verbinding te maken naar een fritzbox. De handleiding van fritz gevolgd, maar de verbinding mislukt.

Iemand anders ervaring mee?
geen enkel probleem werkt hier perfect wat gaat er fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mr-D. schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:19:
[...]

geen enkel probleem werkt hier perfect wat gaat er fout??
Geen verbinding, maar nu het e.e.a. via de telefoon zelf gekopieerd via de fritzbox popup die je krijgt als je de vpn settings bekijkt.

Blijkbaar toch iets 300x verkeerd getypt met m'n dikke vingers....

Hij doet 't! *O*

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

ook weer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
albino71 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:15:
[...]

Geen verbinding, maar nu het e.e.a. via de telefoon zelf gekopieerd via de fritzbox popup die je krijgt als je de vpn settings bekijkt.

Blijkbaar toch iets 300x verkeerd getypt met m'n dikke vingers....

Hij doet 't! *O*
Hoppa en weer een gelukkige 😎
Dat dikke vinger syndroom heb ik ook, maar SwiftKey (wat hierboven al genoemd was) kan je ook groter maken.
Ikzelf heb hem op zijn grootst staan, en nog lukt het me nog om foute aanslagen te maken.
Maar misschien is het wel iets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
ik vind het altijd moeilijk om de juiste case/skin te vinden voor een nieuw toestel. ik heb er meestal twee.
* een skin die ik op de achterzijde plak om het glas te beschermen. voor dagelijks gebruik is dit genoeg voor mij. ik probeer wel voorzichtig te zijn met mijn gerief. een case vind ik niet handig voor elke dag. maakt de gsm nog groter.
* een case heb ik ook voor periode dat ik mijn gsm intensief en vooral buiten gebruik. denk aan citytrips, skieen, fietsen, ...

ook voor mijn nieuw toestel ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe skin en case. voor de case heb ik nu een heel fijne case in gebruik welke voor mij de goede mix is van skin & case. het toestel blijft nu echt plat liggen op de tafel. zowel aan de camera als de voorkant steekt de case iets uit (1mm ofzo) zodat het glas zou moeten beschermd zijn. toch zou ik er nog voorzichtig mee zijn. wat de valbescherming is kan ik niet uitmaken maar het is wel een aangename case in gebruik. nu kan ik hem rustig op tafel leggen zonder mij te veel zorgen te maken over krassen op het glas ad achterkant. de cover is geperforeerd welk goed zou moeten zijn voor afkoeling van het toestel. op die manier komt er natuurlijk wel makkelijk stof achter de case dus achterkant phone moet wel eens gereinigd worden met een doek. ik heb de blauwe case maar je hebt hem ook in het zwart

Olixar MeshTex Huawei P30 Pro Case
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RYf3CDk/IMG-20200508-133110.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/64KfhXk/IMG-20200508-132913.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X5yVXQD/IMG-20200508-132852.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/D4NBpmP/IMG-20200508-132759.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vYGTp95/IMG-20200508-132947.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2hsKY3M/IMG-20200508-132844.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5YfzYJP/IMG-20200508-132958.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wYjwzYL/IMG-20200508-132730.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ik heb een softcase voor de achterkant en een glasachtige screenprotector. Die softcase heb ik omdat het voordeel ervan is dat hij minder glad is, de achterkant van mijn telefoon vind ik zo mooi dat ik het niet wil afdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ikzelf ben meer van de flipovers.
Alleen jammer dat je dan het hele toestel daarmee inpakt, maar in mijn tak van sport (werk) is dat helaas wel nodig anders zit ie zo vol met krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-07 16:56
Mijn P30 pro en P30 lite NE hebben nog steeds geen update naar Android 10 gehad :/
Ben ik gewoon als laatste aan de beurt?

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hier vanaf het begin niks er op.

Ik vond het zonde van zo'n mooie telefoon om er iets lelijks omheen te doen.

Ben er wel voorzichtig mee. Inmiddels een heel klein krasje rechtsboven en op de achterkant hele lichte schuif schade.

Je moet wel met het licht spelen om het te zien, dus niks ergs.

@FunkyBro nog steeds geen 10? Dat is vreemd. 10 is er al heel lang.

Je kunt de huawei software even op je pc instaleren en dan je telefoon aan de pc hangen. Kijken of dat helpt...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
FunkyBro schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:25:
Mijn P30 pro en P30 lite NE hebben nog steeds geen update naar Android 10 gehad :/
Open de support app eens en klik eens op de update knop misschien dat dat helpt, anders kun je hem via pc installeren, dat je ze nu nog niet hebt is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
FunkyBro schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:25:
Voordat je overgaat naar 10, als je de intentie hebt om later de huawei callrecorder te installeren ( om wat voor reden dan ook ) dan zou ik dat voor de update gaan doen.
Naar het schijnt wil deze op 10 niet meer geïnstalleerd worden of werkt dan slechts gedeeltelijk.
Maar als je hem op 9 al geïnstalleerd hebt wordt deze gewoon meegenomen naar 10.
Dus kan het zelf niet bevestigen.
Weet wel dat hij bij mij na de update gewoon is blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Amadeus1966 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:02:
[...]

Voordat je overgaat naar 10, als je de intentie hebt om later de huawei callrecorder te installeren ( om wat voor reden dan ook ) dan zou ik dat voor de update gaan doen.
Naar het schijnt wil deze op 10 niet meer geïnstalleerd worden of werkt dan slechts gedeeltelijk.
Maar als je hem op 9 al geïnstalleerd hebt wordt deze gewoon meegenomen naar 10.
Dus kan het zelf niet bevestigen.
Weet wel dat hij bij mij na de update gewoon is blijven werken.
Na de update werkte deze hier perfect, heb hem perongeluk verwijdert toen ik via de instellingen een aantal onnodige apps wou verwijderen, en als ik hem nu installeer werkt die helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Vandaar.
Ik had hem al vanaf het prille begin, dus absoluut geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Amadeus1966 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:09:
Vandaar.
Ik had hem al vanaf het prille begin, dus absoluut geen problemen.
Er is een optie om hem terug te krijgen als je hem perse wilt, via hisuite kun je downgraden naar android 9, hem installeren en terug upgraden, maar dan ben je al je gegevens kwijt en heb daar geen zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
izzet3838 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:12:
[...]

Er is een optie om hem terug te krijgen als je hem perse wilt, via hisuite kun je downgraden naar android 9, hem installeren en terug upgraden, maar dan ben je al je gegevens kwijt en heb daar geen zin in.
Ik weet niet of het volgende truukje werkt.
Een backup draaien vanaf 10, dan downgraden naar 9 en vervolgens dan die app erop gooien.
Upgraden en op het laatst dan de backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:32
.195 update komt binnen, beveiligingsupdate van april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
@dutchnltweaker thanks for the headsup.

hier is die ook binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-07 16:56
Thanks voor de tips, naar een update zoeken werkte in eerste instantie niet maar na een paar dagen driftig op de knop te hebben gedrukt kwam de update gisteren ineens binnen :)

Nu de P30 Lite NE nog :+

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ik heb wel een dingetje met mijn P30 Pro. Het lijkt wel of WhatsApp afbeeldingen die ik krijg nergens te vinden zijn. Ik dacht dat mijn Galerij ze wellicht niet vond, nu kan ik ze ook niet vinden met een file explorer. Iemand een idee hoe dat zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

reemprive schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:18:
Ik heb wel een dingetje met mijn P30 Pro. Het lijkt wel of WhatsApp afbeeldingen die ik krijg nergens te vinden zijn. Ik dacht dat mijn Galerij ze wellicht niet vond, nu kan ik ze ook niet vinden met een file explorer. Iemand een idee hoe dat zou kunnen?
Interne opslag / Whatsapp / Media.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

reemprive schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:18:
bestanden/interne oplag/whatsapp/media/whatssapp images/

bestanden/interne oplag/whatsapp/media/whatssapp images/private

bestanden/interne oplag/whatsapp/media/whatssapp images/send

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Mr-D. schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:46:
[...]

bestanden/interne oplag/whatsapp/media/whatssapp images/

bestanden/interne oplag/whatsapp/media/whatssapp images/private

bestanden/interne oplag/whatsapp/media/whatssapp images/send
Thanks, ze komen blijkbaar in mijn private waar een nomedia file in zit. Dat heb ik nog nooit gehad op mijn S7 Edge, even zoeken in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

reemprive schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Thanks, ze komen blijkbaar in mijn private waar een nomedia file in zit. Dat heb ik nog nooit gehad op mijn S7 Edge, even zoeken in de instellingen.
ik heb juist overal een nomedia file inzitten, heb een dualsim en ook de sim van de zaak zit erin .
als ik bij een klant een foto wil laten zien hoeft de whatsapp niet langs te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 11:08

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Ik zit te kijken naar een P30 (pro). Goede accu EN goede camera, niet duur, en verder weinig rariteiten? Klinkt goed!

In de Tweakers best-buy guide wordt gezegd:
Ook is de bootloader niet te ontgrendelen, waardoor je er geen custom roms op kunt zetten.
Maar ik vind wel guides over hoe Lineage os geinstalleerd kan worden:
https://gearallnews.com/h...0-pro-p30-liteandroid-10/

Hoe zit dat? Zit tweakers er naast, en is de bootloader inmiddels wel te ontgrendelen?

[ Voor 7% gewijzigd door TumbleCow op 13-05-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
TumbleCow schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:40:
Ik zit te kijken naar een P30 (pro). Goede accu EN goede camera, niet duur, en verder weinig rariteiten? Klinkt goed!

In de Tweakers best-buy guide wordt gezegd:

[...]

Maar ik vind wel guides over hoe Lineage os geinstalleerd kan worden:
https://gearallnews.com/h...0-pro-p30-liteandroid-10/

Hoe zit dat? Zit tweakers er naast, en is de bootloader inmiddels wel te ontgrendelen?
Tja.... Ik zou zeggen, probeer het eens.
Maar wel even hier terugkoppelen.
Want zolang dergelijke berichten nog niet bij XDA developers te lezen zijn zou ik heel voorzichtig zijn.

Ik heb er weinig vertrouwen in, en zolang er ook nog steeds geen tutorials bestaan over wat te doen als het misgaat.....
Begin ik er ook niet aan.
Je hebt weinig te winnen en veel te verliezen.

https://wiki.lineageos.org/devices/#huawei

[ Voor 44% gewijzigd door Amadeus1966 op 13-05-2020 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 11:08

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Amadeus1966 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:26:
[...]

Tja.... Ik zou zeggen, probeer het eens.
Maar wel even hier terugkoppelen.
Want zolang dergelijke berichten nog niet bij XDA developers te lezen zijn zou ik heel voorzichtig zijn.
De laatste telefoon die in unlockte was een iPhone 3GS. Ik was er al even uit. :P

Het lijkt er op dat Huawei P30-serie rooten op z'n minst shady is. Het is me niet helemaal duidelijk of het nou wel of niet kan (mogelijk dat bootloader unlock instructions search-engine traps zijn waar ze de naam van de telefoon vervangen hebben), er is her-en-der sprake van een code die je via shady kanalen kan kopen, maar er is dus sowieso geen levendig ecosysteem van mensen die die telefoon rooten.

For all intents and purposes ga ik er even vanuit dat het niet kan of minstens niet wenselijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik snap de gedachte wel van custom roms.
Het is leuk, anders en ja soms wordt er wel eens geclaimd dat het veiliger is en minder privacygevoelig.

Ik heb het ook jaren gedaan.
Maar toen was het meer om de snelheid te doen en omdat je gewoonweg geen updates meer kreeg.
Nu zijn de in verhouding tot weleer de mogelijkheden vrijwel onbeperkt.
Snelheid is geen issue net als de updates.
Welke reden blijft er dan nog over om het te doen?

Privacy en veiligheid?
Hm.... Je moet er maar vertrouwen in hebben dat die rombakkers de allerbeste bedoelingen hebben.
En hoe is het gesteld met de veiligheidpatches, zijn die gewaarborgd?
Nog maar te zwijgen over de eventuele updates voorwat betreft de hardware in je toestel.
Is alle functionaliteit van je hardware wel gegarandeerd?

Vooropgesteld dat het werkt op dit toestel.
Ik heb die geluiden ook wel gehoord.
Maar allemaal uit duistere bronnen.
Iedereen kan wel een tutorial schrijven maar ik zie liever dan ook een deel twee in dergelijke tutorials " wat te doen als het misgaat ".

Het zou anders zijn als dit toestel al afgeschreven was en geen enkele update meer zou verschijnen en dat daardoor de werking in het geding zou komen.
Maar zover is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Een wijs besluit. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 23:19
Hier de laatste tijd ook vaak last van het uitroepteken bij het WiFi icoontje. Ik dacht dat het kwam doordat ik PiHole in het netwerk heb geïnstalleerd, maar het is wel typisch dat jullie er ook last van hebben.
URLs die ik voorbij zie komen in PiHole:
connectivitycheck.cbg-app.huawei.com
connectivitycheck.platform.hicloud.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01:09
Ik heb het ook, rare is dan dat alles het eigenlijk wel doet, alleen geloof ik dat Dropbox dan geen foto's wil uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

moet je je 4g uitzetten
het is net alsof het verkeerd om zit, dat hij 4g boven Wifi prefereert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Heb nog geregeld dat ik wel verbinding hebt met wifi maar geen internet.
Heb 4g standaard uit thuis.
Netwerkreset e.d. helpt ook niets.
En dan ineens is het er weer.
Gebeurt alleen maar als ik thuis kom en mijn toestel weer wil inhaken op het thuisnetwerk.
Na verloop van tijd doet ie het weer.
Best wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Amadeus1966 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:31:
Heb nog geregeld dat ik wel verbinding hebt met wifi maar geen internet.
Heb 4g standaard uit thuis.
Netwerkreset e.d. helpt ook niets.
En dan ineens is het er weer.
Gebeurt alleen maar als ik thuis kom en mijn toestel weer wil inhaken op het thuisnetwerk.
Na verloop van tijd doet ie het weer.
Best wel irritant.
vreemd ik heb het alleen als 4g aanstaat anders niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
Ik had er eergisteren ook weer last van. Een paar uur van huis geweest en toen ik terug kwam ineens uitroepteken bij de wifi.

De dag ervoor heb ik draadloze printer geïnstalleerd en moest even de router resetten. Toen geen problemen maar de dag erna wel. Toeval?

Heb ook nog muziek via bluetooth afgespeeld in de auto.

Heb het uiteindelijk opgelost om in de wifi instellingen aanpassingen te doen. Uw thuis netwerk 'vergeten' daarna terug verbinding maken met het thuis netwerk en paswoord invullen.

Als het dat maar is dan is het nog ok voor even. Hopelijk biedt een volgende update soelaas. Hier nog wat tips
https://thedroidguy.com/h...-wifi-not-working-1106258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:35
Klopt ik herken het ook! Ik heb ook regelmatig problemen met de WIFI. Bij mij is het deze keer vanzelf opgelost...Ik dacht dat het aan de Fritz!box zou liggen maar blijkbaar toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 23:19
Zag net weer even een uitroepteken, maar verdween al vrij snel weer. Ik vermoed echt een issue met die check server van Huawei. Irritant als de werking van de WiFi op Huawei telefoons daarvan afhankelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

plofkip schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:28:
Zag net weer even een uitroepteken, maar verdween al vrij snel weer. Ik vermoed echt een issue met die check server van Huawei. Irritant als de werking van de WiFi op Huawei telefoons daarvan afhankelijk is...
Ik heb er werkelijk nog geen enkele keer last van gehad. Weet je wanneer dit ontstaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb er ook last van. Op .190 en ook nu met .195

Vervelend probleem.

Met een fritzbox 7581 op kpn glas.

Edit: inmiddels naar een andere locatie.

Fb 7390 icm tele2 vdsl, zelfde probleem

De overeenkomst: fritzbox, wel verschillende types dus.

[ Voor 59% gewijzigd door albino71 op 15-05-2020 18:51 ]

Te koop....

Pagina: 1 ... 30 ... 41 Laatste

Let op:
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires

Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?