Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Yep.
Huawei is de enige die het alleenrecht heeft op whatsapp issues..............

Tuurlijk hebben sommigen problemen met whatsapp in combinatie met de p30.
Dat is bekend.
Maar doen alsof huawei of de p30 de enige is die daarmee te kampen heeft is iets hebben met oogkleppen of tunnelvisie.

Btw ik ondervind absoluut geen issues met Whatsapp.
Heb dat gekke ding nu een jaar en heb naast onkunde verder geen problemen ondervonden.

Daarnaast en daarmee schermt Samsung is het slecht een third party app.
Tja, als er problemen zijn met Huawei en Whatsapp dan ligt het aan het toestel.
Als er problemen zijn met Samsung en Whatsapp, dan ligt dat aan Whatsapp.

Zomaar een greep.

https://us.community.sams...ike-Pubg-and/td-p/1054290

https://support.google.com/pixelphone/thread/13573518?hl=en

https://forums.oneplus.co...ue-in-android-10.1118886/

https://www.google.com/am...oid-10-update-1116008/amp

Uiteraard zijn sommige al wel gedateerd, maar dat houd niet in dat ze er nog niet zijn.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 00:19:
Huawei is de enige die het alleenrecht heeft op whatsapp issues..............
We hebben het hier over 1 concreet probleem sinds de Android 10 upgrade. Na upgraden heb je dat probleem, ervoor niet. Je doet net alsof dit al jaren zou spelen terwijl het pas sinds de Android 10 upgrade is. Verder link en vergelijk je naar/met willekeurige whatsapp problemen, niet over dit specifieke probleem dat bijna elke Android 10 P30 (pro) gebruiker heeft. Misschien dit topic opnieuw lezen? Lijkt alsof je enorm onderschat wat het probleem is.

Sinds de laatste Android 10 update heb ik er geen last meer van trouwens. Maar het is vaker gebeurd dat kort na een update alles ok lijkt en vervolgens komt het probleem toch weer terug.

Edit: Probleem is weer terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Die update maakt bij mij geen zier uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

heeft iemand op de pro 2 whatsapps draaien met dualsim??

hoe kom ik bij mijn bestanden via de USB kabel bij mijn 2e whatsapp
kan het nl nergens vinden

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
bkor schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:59:
[...]

We hebben het hier over 1 concreet probleem sinds de Android 10 upgrade. Na upgraden heb je dat probleem, ervoor niet. Je doet net alsof dit al jaren zou spelen terwijl het ///Misschien dit topic opnieuw lezen? Lijkt alsof je enorm onderschat wat het probleem is.

Sinds de laatste Android 10 update heb ik er geen last meer van trouwens. Maar het is vaker gebeurd dat kort na een update alles ok lijkt en vervolgens komt het probleem toch weer terug.

Edit: Probleem is weer terug
Knip, voegt niets toe.

Verschillende problemen klopt, maar wel van dezelfde app.
Misschien een lichte vorm van tunnelvisie.
Maar als er een app niet werkt is het een kutapp, maar als het niet werkt op een huawei is het een kuttelefoon.

Probleem onderschatten, omdat je geen plaatjes kan versturen via Whatsapp?
Hm.
Je kan met Whatsapp twee manieren afbeeldingen versturen, of eigenlijk drie.

Ik ondervindt overigens geen problemen.
Misschien omdat ik de andere variant van whatsapp gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 09-03-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Mr-D. schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:25:
heeft iemand op de pro 2 whatsapps draaien met dualsim??

hoe kom ik bij mijn bestanden via de USB kabel bij mijn 2e whatsapp
kan het nl nergens vinden
Die staan zoals ik het goed begrepen heb in een secured gedeelte van je toestel.
Volgende keer graag je voorgaande bericht wijzingen ipv meerdere berichten onder elkaar te posten. Dank (y)

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 09-03-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:33
Hier ook 0,0 problemen met WhattsApp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Amadeus1966 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Die staan zoals ik het goed begrepen heb in een secured gedeelte van je toestel.
ja daar lijkt het wel op best lastig als je nu iets in bulk wil doormailen ipv appen

bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:07:
Ik ondervindt overigens geen problemen.
Knip, hiervoor hebben we de 'rapporteerknop' :)

Nogmaals: er is een duidelijk veel voorkomend probleem met whatsapp sinds Android 10. Dit speelt alleen op de P30 (pro) sinds Android 10. Dat probleem is er nog steeds. Dat probleem komt continue voor op de P30 (pro), niet op andere toestellen met Android 10.

knip

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 09-03-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Mr-D. schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:21:
[...]

ja daar lijkt het wel op best lastig als je nu iets in bulk wil doormailen ipv appen

bedankt voor je antwoord
Misschien dat je het op je toestel met een andere fileexplorer kan verplaatsen of doorappen naar je andere account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Amadeus1966 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Misschien dat je het op je toestel met een andere fileexplorer kan verplaatsen of doorappen naar je andere account?
doorappen werkt uiteraard maar wil zakelijk en prive wel gescheiden houden en alles staat er dan weer dubbel op waardoor het gescheiden systeem dan eigenlijk zinloos is ;)

maar zal eens een andere file explorer proberen mat usb kabel en dan via windows werkt in ieder geval ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Knip, graag ontopic reageren.

[ Voor 92% gewijzigd door 13art op 09-03-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Señor Sjon schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:20:
Die update maakt bij mij geen zier uit.
Het probleem is ook niet alleen bij de P30, las vandaag in een Oneplus topic dat daar ook problemen ondervonden worden bij whatsapp.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
13art schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:59:
[...]

Het probleem is ook niet alleen bij de P30, las vandaag in een Oneplus topic dat daar ook problemen ondervonden worden bij whatsapp.
Klopt, maar roep dat niet te hard hier 😉
En tot zover zijn er nog geen concrete oplossingen.
Opnieuw installeren e.d. brengt schijnbaar ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Hebben degene met de WhatsApp problemen nog iets geroot of andere third party apps of iets dergelijks? Er zijn evenveel mensen die nergens last van hebben, dus doen alsof het aan huawei ligt is erg kort door de bocht.
Wellicht zit het in een instelling of andere app waar WhatsApp mee in de clinch ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Helemaal standaard. Je krijgt via de delen optie wel foto's verstuurd en doorsturen vanuit een andere chat werkt ook prima. Het is alleen het toevoegen aan een bericht dat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Señor Sjon schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:17:
Helemaal standaard. Je krijgt via de delen optie wel foto's verstuurd en doorsturen vanuit een andere chat werkt ook prima. Het is alleen het toevoegen aan een bericht dat niet werkt.
Ik heb ook volledig standaard toestel. Helaas heb ik ook gehad dat via delen hetzelfde probleem optrad. Wel veel minder problemen via die route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 18:15
iemand een idee hoeveel dit toestel kost? :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qNbGC5T/IMG-20200312-122016-2.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Boraprince op 13-03-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:51
Boraprince schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:18:

[Afbeelding]
Oei jammer, is dat de reguliere p30?
Zo ja ben je het scherm aan vergeten ofzo, normaalgezien zou inbranden geen issue mogen zijn bij oled schermen van tegenwoordig(normaal heb je hier garantie op).

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
izzet3838 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:07:
[...]

Oei jammer, is dat de reguliere p30?
Zo ja ben je het scherm aan vergeten ofzo, normaalgezien zou inbranden geen issue mogen zijn bij oled schermen van tegenwoordig(normaal heb je hier garantie op).
ah nee sorry. was maar een flauw mopje. :? :+

ik was gaan kijken naar de P30 & P30 Pro en deze lag in de winkel tentoongesteld. en daar kan je het toestel vastpakken en er staan enkele wallpapers open; eentje met de specs en en andere met de prijs. dat toestel ligt daar waarschijnlijk al weken met steeds dezelfde wallpaper open en de prijs is ingebrand. ik had het nog nooit gezien zo'n ingebrand scherm. was wel verschieten maar ja, dat is nu ook geen normaal gebuik.

ik twijfel dus heel hard tss de P30 & P30 Pro. zonder de gebogen schermen had ik al lang gekozen voor de P30 Pro.ik zou hem voornamelijk nemen voor de goede camera. als je naar de foto's kijkt van Geert1976 hoever hij kan inzoomen op het flatgebouw dat is gewoon indrukwekkend. dat kan ik zelfs met mijn reflexcamera niet. Ik ga binnenkort naar IJsland en een reflexcamera is zo'n gesleur. maar de P30 kan een relfex mss vervangen.

zijn er hier mensen die voorbeelden van zoomen met de gewone P30 kunnen uploaden. want de P30 kan blijkbaar ook goed inzoomen? hoe doet de P30 het in de donker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

i heb al vrij lang de p30pro
in het donker doet hij het boven gemiddeld maar ligt er aan hoe je een foto wilt nemen
los in de hand wordt het wel lastig met de nachtmodus aan want dat duurt ongeveer 20 seconden

ben overigens wel blij met deze phone.

deze is op 22-09- om 20:23 in Engeland gemaakt in de nachtmodus en op een statief

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDU4yCgvQ8utrv8wONFmjD-k1yI=/f/image/C5QyyT1rKnUUVTMMQX0GrKXh.jpg

en deze los uit de pols vanaf de boot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOuv0gYAtBCdfdFc4NphqSUtMhw=/f/image/K055EwJ2FgIIztCgj82MOuiB.jpg

deze is gewoon overdag gemaakt en is niet echt slecht hoor

Afbeeldingslocatie: https://ruiter.tk/1.jpg

en deze binnen en ze zijn allemaal zo geworden op div standen

Afbeeldingslocatie: https://ruiter.tk/2.jpg

dan krijg je een idee

en dit is mijn allereerste foto van mijn lumia 930 iets overbelicht maar wel redelijk strak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQwBq4RskSOT-cBhSe31cLdeX3s=/f/image/orbwoYHYl9ox87HgZyQ0zx1V.jpg

maar in gewoon daglicht en binnen heb ik toch echt idee dat mijn oude lumia 930 toch echt betere foto's maakt
Boraprince schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:30:
[...]

ah nee sorry. was maar een flauw mopje. :? :+

ik was gaan kijken naar de P30 & P30 Pro en deze lag in de winkel tentoongesteld. en daar kan je het toestel vastpakken en er staan enkele wallpapers open; eentje met de specs en en andere met de prijs. dat toestel ligt daar waarschijnlijk al weken met steeds dezelfde wallpaper open en de prijs is ingebrand. ik had het nog nooit gezien zo'n ingebrand scherm. was wel verschieten maar ja, dat is nu ook geen normaal gebuik.

ik twijfel dus heel hard tss de P30 & P30 Pro. zonder de gebogen schermen had ik al lang gekozen voor de P30 Pro.ik zou hem voornamelijk nemen voor de goede camera. als je naar de foto's kijkt van Geert1976 hoever hij kan inzoomen op het flatgebouw dat is gewoon indrukwekkend. dat kan ik zelfs met mijn reflexcamera niet. Ik ga binnenkort naar IJsland en een reflexcamera is zo'n gesleur. maar de P30 kan een relfex mss vervangen.

zijn er hier mensen die voorbeelden van zoomen met de gewone P30 kunnen uploaden. want de P30 kan blijkbaar ook goed inzoomen? hoe doet de P30 het in de donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 00:40
Boraprince schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:18:

[Afbeelding]
Thats mee haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Mr-D. schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:47:
maar in gewoon daglicht en binnen heb ik toch echt idee dat mijn oude lumia 930 toch echt betere foto's maakt
[...]
Dat zelfde gevoel heb ik ook met mijn Lumia 950.
Daarnaast mis ik de dedicated cameraknop.
Qua foto's maken en focussen was of is mijn lumia toch zekers snellers.

Voor de rest ben ik best wel tevreden met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansv89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 13:14
Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn Samsung s8. Ik wil hooguit 500/600 euro uitgeven.
Belangrijk vind ik o.a. de camera. De s8 doet het buiten prima, maar als ik bv binnen van mijn zoontje foto's maak vind ik dat toch wat tegenvallen. (kortom ik wil in alle omstandigheden goede foto's maken). Het inzoomen van de p30 pro is leuk meegenomen, maar niet perse belangrijk voor mij.
Naast de camera vind ik batterij in de telefoon belangrijk en ook de snelheid/het gemak van de telefoon.

Tijdens het zoeken kwam ik op de samsung s10+ en de p30 pro uit. Zouden jullie, ervaring hebbende met de p30 pro, deze aanraden, of juist een ander model? Of zouden jullie mogelijk nog wachten op een ander model die nog moet worden uitgebracht (er is namelijk geen haast bij het zoeken van een vervanger van mijn s8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
hansv89 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:21:
Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn Samsung s8. Ik wil hooguit 500/600 euro uitgeven.
Belangrijk vind ik o.a. de camera. De s8 doet het buiten prima, maar als ik bv binnen van mijn zoontje foto's maak vind ik dat toch wat tegenvallen. (kortom ik wil in alle omstandigheden goede foto's maken). Het inzoomen van de p30 pro is leuk meegenomen, maar niet perse belangrijk voor mij.
Naast de camera vind ik batterij in de telefoon belangrijk en ook de snelheid/het gemak van de telefoon.

Tijdens het zoeken kwam ik op de samsung s10+ en de p30 pro uit. Zouden jullie, ervaring hebbende met de p30 pro, deze aanraden, of juist een ander model? Of zouden jullie mogelijk nog wachten op een ander model die nog moet worden uitgebracht (er is namelijk geen haast bij het zoeken van een vervanger van mijn s8)
Allereerst: wachten kun je altijd er komt altijd iets nieuws, en de prijzen dalen naar gelang je wacht, dus hoe lang je wilt wachten moet je zelf zien.

Qua telefoon wat kosten ze je is de s10+ duurder of goedkoper?

Ik heb vroeger ook een galaxy s8 gehad en nu al een jaartje(bijna :P ) de p30 pro, ik moest mijn s8(niet plus) na 6 maanden al in de dag opladen om de dag door te komen(in de auto enz.) de camera vond ik ook niet indrukwekkend, ik kan je zeggen dat je er met de p30 pro serieus op vooruit zal gaan, de camera is beter, de accuduur gaat gemakkelijk een dag mee, en het opladen is razendsnel, als je vergeet in de avond op te laden kan je hem 's morgens 20 minuten opladen en kom je makkelijk de dag door.

Kanttekening is natuurlijk de android updates nu draaien de s10 en p30 beide android 10 en de s10 zal waarschijnlijk na android 11 geen grote update meer krijgen dus je loopt met de p30 het risico om android 11 nooit te krijgen.

Daarnaast zijn er ook niet echt custom roms enz beschikbaar als je dat belangrijk vindt.

Moest je vragen hebben hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb een P30 Pro, mijn vrouw is van een S8 naar een S10 gegaan, maar ze vindt de S8 beter, zeker qua camera. Het liefst slijt ze de S10 weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:41
Volgens mij krijgt de P30 pro gewoon Android 11 toch?

En welke beveiliging versie zitten jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Aggressor schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:46:
Volgens mij krijgt de P30 pro gewoon Android 11 toch?

En welke beveiliging versie zitten jullie?
Dat hangt af van de verenigde staten, google en huawei mogen nog steeds niet samenwerken, als ze dat de komende jaren ook niet kogen zal android 11 waarschijnlijk niet beschikbaar komen.

1 januarie 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Huawei heeft alleen sancties opgelegd gekregen voor de nieuwere toestellen.
De p30 serie valt daar niet onder, dus als huawei besluit om alsnog Android 11 te pushen op deze toestellen dan druist dat niet in tegen de opgelegde sancties.

De sancties waren ook al van kracht voor de uitrol van Android 10 en die update hebben we ook gewoon gekregen.

Daarnaast heeft dit alles geen invloed op Android zelf.
Dat is namelijk open source en is door een ieder vrij te gebruiken.
(vandaar dat custom roms ook vrijelijk gemaakt en gedistribueerd mogen worden, uiteraard zonder google apps, vooralsnog zijn custom roms uitgesloten voor deze toestellen maar dat was hun eigen keuze).

De nieuwere toestellen krijgen alleen geen toegang tot de google diensten en apps.
Omdat ze daarvoor geen licenties krijgen.
Maar de licenties voor de p30 serie blijven gewoon van kracht, dus is er geen enkel probleem.

Dus ja, als huawei er voor kiest om Android 11 met gaps te ontwikkelen voor de P30 dan mag dat.
Als ze het gaan doen is vers twee.

Persoonlijk zou ik het omarmen, een Android zonder Google.
Er is te veel verweven met de diensten van Google en Facebook.
Toegegeven, het is wel gemakkelijk.
Soms te gemakkelijk.

Qua veiligheidpatches zitten we momenteel iid nog op Januari.

[ Voor 3% gewijzigd door Amadeus1966 op 20-03-2020 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Dus het zou ook kunnen dat Android 11 gewoon uitkomt met Google apps boor de P30 series?

https://www.huaweicentral.com/emui11-eligible-devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net bezig met wifi hotspot op de P30, maar de wachtwoord instellen optie doet weinig.
ik voer een ww in maar de wifi hotspot blijft onbeveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna 2 grandioze jaren met mijn Huawei mate 10 pro zonder issues ,ben ik toe aan een nieuw verlenging....daar de nieuwe huaweis zonder de Google diensten komen valleen deze helaas af 😔..de samsung komt in nederland zonder de snapdragon masr met de mindere exynos dus die hoef ik ook niet 😉ben eigenlijk gewoon huawei fan
IS het anno 2020 nog slim om voor de P30pro te gaan of is dat niet slim ? Qua leeftijd en updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:38:
Na bijna 2 grandioze jaren met mijn Huawei mate 10 pro zonder issues ,ben ik toe aan een nieuw verlenging....daar de nieuwe huaweis zonder de Google diensten komen valleen deze helaas af 😔..de samsung komt in nederland zonder de snapdragon masr met de mindere exynos dus die hoef ik ook niet 😉ben eigenlijk gewoon huawei fan
IS het anno 2020 nog slim om voor de P30pro te gaan of is dat niet slim ? Qua leeftijd en updates ?
waarom niet??

zonder updates gaat hij niet slechter werken oid
en de apps zullen er ook niet meteen mee stoppen zitten nu ook op 10 dus je kan nog voorlopig voort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Hangt af van je andere opties denk ik, als je gaat vergelijken met de s10 is die ook al een jaartje oud, als je gaat vergelijken met toestellen die binnenkort komen dan heb je waarschijnlijk mindere specs, maar de p30 zal waarschijnlijk ook goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik ben een aantal maanden geleden ook nog voor de P30 pro gegaan.. Super toestel...

Makkelijk 8 uur screen on time en dan nog 15 procent over.

Batterij is echt super. En de camera ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Aggressor schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 06:20:
Dus het zou ook kunnen dat Android 11 gewoon uitkomt met Google apps boor de P30 series?

https://www.huaweicentral.com/emui11-eligible-devices/
Yep.
Maar pin je niet vast aan dat lijstje.
Die kunnen net als dat van andere fabrikanten zo veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Een goede maand terug ook p30 pro gekocht en absoluut geen spijt van zou het direct weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:16
eric27 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:32:
Een goede maand terug ook p30 pro gekocht en absoluut geen spijt van zou het direct weer doen.
Zelfde hier. Twee weken geleden gekocht ipv de s9. Heerlijk die accu!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
eric27 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:32:
Staat bij mij ook nog op de nominatie. Alleen weer jammer dat video een beetje het ondergeschoven kindje is als ik de reviews mag geloven. Geen goede stabilisatie, jitter met bij panning shots en beelden bij minder licht zijn ook niet heel top. Dit in tegenstelling tot de foto's.

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 20-03-2020 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
13art schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:01:
[...]

Staat bij mij ook nog op de nominatie. Alleen weer jammer dat video een beetje het ondergeschoven kindje is als ik de reviews mag geloven. Geen goede stabilisatie, jitter met bij panning shots en beelden bij minder licht zijn ook niet heel top. Dit in tegenstelling tot de foto's.
Hep hiervoor de oneplus 6t en galaxy s8 gehad, en ik kan je zeggen dat de videos niet geweldig zijn, zeker bij moeilijke shots, maar hij is wel bruikbaar, als je heel regelmatig videos maakt zou ik kijken voor een iphone, maar voor veel foto's en sporadisch videos te maken is het toestel zeker geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansv89
Ha dank voor jullie reacties!
izzet3838 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:38:
[...]

Hep hiervoor de oneplus 6t en galaxy s8 gehad, en ik kan je zeggen dat de videos niet geweldig zijn, zeker bij moeilijke shots, maar hij is wel bruikbaar, als je heel regelmatig videos maakt zou ik kijken voor een iphone, maar voor veel foto's en sporadisch videos te maken is het toestel zeker geschikt.
Maar is de Huawei minder in het filmen dan de galaxy s8? Of gelijkwaardig?

Dan nog een vraagje: een p30 pro die 7 maanden is gebruikt, is op marktplaats nu rond de 400 euro te krijgen. Is dat een redelijke deal of zouden jullie dan eerder een nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34
Ik overweeg om mijn S8 te vervangen door een P30 vanwege: betere accu (belangrijkste reden), het net wat grotere scherm, en de goede camera met 3x zoom. Ik vermoed dat video wat minder zal zijn, maar dat gebruik ik lang niet zo vaak als foto's. Twijfel of ik kan leven met de kleine notch, want dat vind ik echt helemaal niks.

Voor de overstappers van S8/S9 naar de P30 pro: heeft niemand van jullie problemen met de grootte en het gewicht van de Pro? Ik heb even een redmi 9T gehad (191g, 6.4"), en die vond ik toch echt net niet prettig meer qua gewicht/formaat, maar wellicht went dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
iisworks schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:08:
Ik overweeg om mijn S8 te vervangen door een P30 vanwege: betere accu (belangrijkste reden), het net wat grotere scherm, en de goede camera met 3x zoom. Ik vermoed dat video wat minder zal zijn, maar dat gebruik ik lang niet zo vaak als foto's. Twijfel of ik kan leven met de kleine notch, want dat vind ik echt helemaal niks.

Voor de overstappers van S8/S9 naar de P30 pro: heeft niemand van jullie problemen met de grootte en het gewicht van de Pro? Ik heb even een redmi 9T gehad (191g, 6.4"), en die vond ik toch echt net niet prettig meer qua gewicht/formaat, maar wellicht went dat...
Ik heb een S7, S8, S10, normale P30 gehad en nu de Pro. Ik heb altijd gezworen om nooit een telefoon groter dan de 'S8 factor' te nemen maar vanwege de waterdichtheid en draadloos opladen toch voor de Pro gegaan. Ik moet zeggen, het went enorm snel. Ik kan niet altijd bij de notificatiebalk maar zorg gewoon dat ik hem net iets anders vasthoudt.

Daarentegen zou ik het geen ramp vinden om weer terug te gaan naar een iets kleiner toestel, als de normale P30 dezelfde specs zou hebben zou ik deze direct weer aanschaffen.

Iets anders, zijn er mensen hier die ook last van de Smart Lock die plotseling niet meer werkt? Ik heb een Smart watch als trusted device maar na een dag werkt Smart Lock niet meer en moet ik of het toestel herstarten of het apparaat opnieuw toevoegen aan Smart Lock devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
hansv89 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:18:
Ha dank voor jullie reacties!

[...]

Maar is de Huawei minder in het filmen dan de galaxy s8? Of gelijkwaardig?

Dan nog een vraagje: een p30 pro die 7 maanden is gebruikt, is op marktplaats nu rond de 400 euro te krijgen. Is dat een redelijke deal of zouden jullie dan eerder een nieuwe kopen?
Ik denk gelijkaardig, het is zeker bruikbaar, maar ik bedoel dat je met bijvoorbeeld een iphone duidelijk veel betere videos maakt, vooral bij moeilijke omstandigheden, ik zou de video ook niet slecht noemen maar minder goed als de absolute top.

Om op je vraagg van prijzen te komen, wat kost het toestel je nieuw, misschien heb je een abo en krijg je daarbij korting(aangezien ik in BE woon heb ik geen idee hoe dat zit in NL).
iisworks schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:08:

Heb persoonlijk geen probleem gehad maar ik heb tussen de s8 en p30 nog kort de oneplus 6t gehad, maar ik moet dan ook zeggen dat ik liever groter heb, heb destijds de s8+ links heb laten liggen omwille van de prijs.

Nu heeft mijn schoonbroer vorig jaar zijn galaxy s7 vervangen door een mate 20 pro en hij had vraagtekens bij de grootte en recent in de winkel vond hij de s20+(6.7") zelfs van normale grootte, dus als je geen kleine handen hebt zou het snel moeten wennen.

[ Voor 5% gewijzigd door izzet3838 op 21-03-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansv89
izzet3838 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:58:
[...]

Om op je vraagg van prijzen te komen, wat kost het toestel je nieuw, misschien heb je een abo en krijg je daarbij korting(aangezien ik in BE woon heb ik geen idee hoe dat zit in NL).
Ik koop het toestel los zonder abo. Nieuw is die rond de 600 euro los te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
hansv89 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:05:
[...]

Ik koop het toestel los zonder abo. Nieuw is die rond de 600 euro los te kopen.
Wel een merkbaar verschil je moet het zelf weten natuurlijk zie wel dat als je 2dehands koopt je altijd koopt met bon zodat je kan terugvallen op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik stond letterlijk op het punt een gewone P30 te bestellen en nu lees ik op de valreep over het ontbreken van een standaard 16:9 foto modus (dus niet de full screen 19:9 oid). Is die ondertussen wel beschikbaar? Dat lijkt me een onbegrijpelijke keuze van Huawei, en zou voor mij een serieuze deal-breaker zijn. :(

[ Voor 3% gewijzigd door iisworks op 24-03-2020 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

weet iemand hier toevallig hoe je een backup van Huawei P10 kan decrypten ?

mijn nichtje (niet overlegd uiteraard) heeft een backup gemaakt van deze telefoon en terug gestuurd naar de verzekering en wilt nu die back up terug zetten op haar Samsung wat uiteraard niet gaat
en zoals je leest heeft ze de telefoon ook niet meer
het wachtwoord heeft ze nog wel maar ik zag dat je in hi suite niet kan bladeren door de back up.

of word het toch een p10 lenen daarop de back up terug te zetten en daarna leeg halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mr-D. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:42:

mijn nichtje (niet overlegd uiteraard) heeft een backup gemaakt van deze telefoon en terug gestuurd naar de verzekering en wilt nu die back up terug zetten op haar Samsung wat uiteraard niet gaat
het wachtwoord heeft ze nog wel maar ik zag dat je in hi suite niet kan bladeren door de back up.

of word het toch een p10 lenen daarop de back up terug te zetten en daarna leeg halen?
Om wat voor backup gaat het? Een backup gemaakt via de recovery? Een backup gemaakt met een bepaalde app? Complete systeem backup of alleen bepaalde gegevens?

Ik ga even uit van het eerste. Dan is je beste kans om een andere P10 te regelen. Al vraag ik me af of dit gaat werken maar daarvoor weet ik te weinig van encrypties en sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

13art schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:14:
[...]

Om wat voor backup gaat het? Een backup gemaakt via de recovery? Een backup gemaakt met een bepaalde app? Complete systeem backup of alleen bepaalde gegevens?

Ik ga even uit van het eerste. Dan is je beste kans om een andere P10 te regelen. Al vraag ik me af of dit gaat werken maar daarvoor weet ik te weinig van encrypties en sleutels.
zoals ik het begrepen heb een complete back up via Hi suite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mr-D. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:19:
[...]

zoals ik het begrepen heb een complete back up via Hi suite
Ok dat is nog een andere methode.
Weet je zeker dat de backup encrypted is. Hier lees ik dat de backup zelf niet encrypted hoeft te zijn, en dat er geen wachtwoord in gevoerd hoeft te worden. Dat lijkt dus lost te staan van het wachtwoord wat op de telefoon stond.

Misschien dat elke Huawei telefoon kan volstaan voor het terug krijgen van de backup gegevens aangezien Hi Suite is gebruikt.

Echter om dit topic niet teveel te kapen, en aangezien dit niet een specifieke P30 vraag is, zou ik je willen adviseren om hiervoor een apart 'vraag' topic voor te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nee het is niet mogelijk om een backup van de ene naar de andere toestel terug te zetten.

Dat zou een goede sier maken qua beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Mr-D. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:42:

Indien ze de fotos terugwil is er een goede kans dat ze op google fotos zitten veel mensen zetten die aan zonder daarvan bewist te zijn, data van apps is wat moeilijker, maar zo belangrijk zijn die niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
ik heb de P30 pro nu bijna twee weken.en ik heb hier en daar wat kleurzweem.

onderaan het scherm heb ik lichte kleurverandering, roze schijn, maar die is minimaal en daar maak ik me geen zorgen om.

aan de linkerzijde op de afgeronde kant, heb ik over de volledige een licht roze schijn.aan de rechterzijde is dit eerder en grijze schijn. ik stel mij de vraag of ik dit inbeeld, dat dit normaal is bij gebogen schermen of dat er iets mis is met mijn scherm.

het vreemde vind ik dat het aan de ene kant rozig is en de andere kant grijs is. het is uiteraard enkel zichtbaar bij en witte achtergrond zoals op tweakers. Zelfs als ik het toestel op zijn kop houd blijft het aan diezelfde kant rozig. Dus het heeft niets te maken met de kijk hoek.

toestel laten repairen of is dit normaal dat er een beetje kleurzweem?

[ Voor 8% gewijzigd door Boraprince op 27-03-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Boraprince schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:04:

onderaan het scherm heb ik lichte kleurverandering, roze schijn, maar die is minimaal en daar maak ik me geen zorgen om.

aan de linkerzijde op de afgeronde kant, heb ik over de volledige een licht roze schijn.aan de rechterzijde is dit eerder en grijze schijn. ik stel mij de vraag of ik dit inbeeld, dat dit normaal is bij gebogen schermen of dat er iets mis is met mijn scherm.

het vreemde vind ik dat het aan de ene kant rozig is en de andere kant grijs is. het is uiteraard enkel zichtbaar bij en witte achtergrond zoals op tweakers. Zelfs als ik het toestel op zijn kop houd blijft het aan diezelfde kant rozig. Dus het heeft niets te maken met de kijk hoek.

Een beetje kleuverandering op de gebogen randen is normaal(had mijn s8 ook) maar dat het roze is hoor ik voor het eerst, ik zou eens vergelijken met een ander toestel, want of heb jij een heel scherp oog voor detail, of je scherm is niet van goede kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
Boraprince schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:04:

Ik heb dit ook gehad. Ik dacht dat ik zelf gek was en/of moeilijk deed, maar na het vergelijken met andere P30 Pro's in de Mediamarkt, kwam ik tot de conclusie dat die mooie "witte" schermen hadden zonder rare roze randen of roze gloed over het scherm bij schuine inkijk. Uiteindelijk heb ik het scherm laten vervangen, door een beter exemplaar, maar nog steeds minder goed dan die ik toen bij de Mediamarkt zag liggen.
Ik zou je dus aanraden om het goed te gaan vergelijken in winkels met andere modellen en dan weet je pas zeker of je het jezelf inbeeldt of dat je hier heel gevoelig voor bent, of dat je dus een slecht exemplaar hebt. Wat ik toen deed was dat al je op de promo toestellen in de winkel omhoog swipet, je gewoon in de normale telefoon interface komt. Ik opende dan altijd de instellingen van de telefoon, zodat er zwarte tekst op een witte achtergrond zichtbaar is (er vanuit gaande dat hij niet op dark modus staat). Bij zoveel mogelijk wit op je scherm valt het het meest op.
Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door letskeepitsafe op 27-03-2020 12:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boraprince
Toestel bij alternate.be aangemeld voor retour. Hopelijk omwisseling voor een goed toestel.

Dank voor jullie reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:59
Krijg hier build 0.190 binnen, beveiligings patch van maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:50
dutchnltweaker schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:50:
Krijg hier build 0.190 binnen, beveiligings patch van maart.
hier ook net geinstalleerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden in de opvolgers is er: [Huawei P40 (Pro)] Ervaringen & Discussie
Huawei P40 Pro

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:56
Ik ben me aan het oriënteren op een upgrade van mijn s9+, de batterij heeft daar na iets meer dan 2 jaar z'n beste tijd gehad. Het enige dat mij op dit moment ervan weerhoudt om voor een p30 pro te gaan is de bug met versturen van foto's / video's via whatsapp. Het lijkt me duidelijk een emui 10 probleem, daar dit zich op emui 9 niet heeft voorgedaan (aldus het internet). Ik betwijfel of dit met de laatste update naar versie .190 is opgelost, aangezien hier op het Huawei forum geen melding van is gemaakt, waar eerder werd aangegeven dat dit in versie 180 opgelost zou zijn. Op dat forum komt enkel het eeuwig durende 'we gaan ernaar kijken' en 'r&d is ermee bezig ism whatsapp development' .

Echter vond ik daar tussen alle comments nog wel de volgende tip: wanneer er gebruik wordt gemaakt van een andere gallery app, bijvoorbeeld Google photos, dan treedt het probleem niet op. Zouden jullie dit eens kunnen controleren? Ik weet niet op welk moment de boel precies vastloopt en of je dit überhaupt kan kiezen, op mijn s9 heb ik de mogelijkheid om via de 3 puntjes rechtsboven in het scherm in whatsapp (na klikken op galerij om iets te versturen) ook nog te kiezen voor de Samsung gallery of Google photos; ik heb beide op het toestel staan, default opent dus altijd de WhatsApp gallery, maar als hij dan al vast slaat wordt het natuurlijk lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
patshad schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:39:
Ik ben me aan het oriënteren op een upgrade van mijn s9+, de batterij heeft daar na iets meer dan 2 jaar z'n beste tijd gehad. Het enige dat mij op dit moment ervan weerhoudt om voor een p30 pro te gaan is de bug met versturen van foto's / video's via whatsapp. Het lijkt me duidelijk een emui 10 probleem, daar dit zich op emui 9 niet heeft voorgedaan (aldus het internet). Ik betwijfel of dit met de laatste update naar versie .190 is opgelost, aangezien hier op het Huawei forum geen melding van is gemaakt, waar eerder werd aangegeven dat dit in versie 180 opgelost zou zijn. Op dat forum komt enkel het eeuwig durende 'we gaan ernaar kijken' en 'r&d is ermee bezig ism whatsapp development' .

Echter vond ik daar tussen alle comments nog wel de volgende tip: wanneer er gebruik wordt gemaakt van een andere gallery app, bijvoorbeeld Google photos, dan treedt het probleem niet op. Zouden jullie dit eens kunnen controleren? Ik weet niet op welk moment de boel precies vastloopt en of je dit überhaupt kan kiezen, op mijn s9 heb ik de mogelijkheid om via de 3 puntjes rechtsboven in het scherm in whatsapp (na klikken op galerij om iets te versturen) ook nog te kiezen voor de Samsung gallery of Google photos; ik heb beide op het toestel staan, default opent dus altijd de WhatsApp gallery, maar als hij dan al vast slaat wordt het natuurlijk lastig.
Ik zou google fotos willen proberen maar in de laatste 2 maanden heb ik het probleem volgens mij 2 keer gehad ofzo, het komt nauwelijks voor(bij mij dan) er is een tijd geweest dat het 50% van de tijd gebeurde maar die is al voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
izzet3838 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Ik zou google fotos willen proberen maar in de laatste 2 maanden heb ik het probleem volgens mij 2 keer gehad ofzo, het komt nauwelijks voor(bij mij dan) er is een tijd geweest dat het 50% van de tijd gebeurde maar die is al voorbij.
Hier exact hetzelfde, afgelopen 2 weken helemaal geen last meer van gehad. Nu moet ik wel zeggen dat ik met ADB PowerGenie eraf heb gehaald omdat ik klaar was met apps die constant in slaap werden gebracht. Geen idee of dat ook er aan mee geholpen heeft. Dat laatste lijkt overigens wel een positieve wijziging in batterijduur te hebben gebracht, hoe gek het ook klinkt. Haal nu redelijk eenvoudig 2 volle dagen op een batterij met in totaal 7 uur SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
thecompany schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Hier exact hetzelfde, afgelopen 2 weken helemaal geen last meer van gehad. Nu moet ik wel zeggen dat ik met ADB PowerGenie eraf heb gehaald omdat ik klaar was met apps die constant in slaap werden gebracht. Geen idee of dat ook er aan mee geholpen heeft. Dat laatste lijkt overigens wel een positieve wijziging in batterijduur te hebben gebracht, hoe gek het ook klinkt. Haal nu redelijk eenvoudig 2 volle dagen op een batterij met in totaal 7 uur SOT.
Huawei heeft al zeer strenge battery management daardoor zijn die apps idd overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
izzet3838 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Huawei heeft al zeer strenge battery management daardoor zijn die apps idd overbodig.
Het is niet zozeer een gebruikersapp, PowerGenie, maar een onderdeel van Huawei's battery management. Het klopt inderdaad dat je al op 34 plekken een app kunt whitelisten/blacklisten voor battery saving dus deze lijkt overkill. Meer informatie hier: https://forum.xda-develop...allow-background-t3890409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
@thecompany @izzet3838 Dank voor de toelichting! Het lijkt dus wel mee te vallen en wie weet lost Huawei die bug nog helemaal op met een toekomstige update. Ik heb hem zojuist besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
patshad schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:09:
@thecompany @izzet3838 Dank voor de toelichting! Het lijkt dus wel mee te vallen en wie weet lost Huawei die bug nog helemaal op met een toekomstige update. Ik heb hem zojuist besteld :)
Veel plezier ermee, ik weet niet welke telefoon je nu hebt, maar de eerste keer dat je hem oplaad zou je je kunnen verschieten van de snelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
izzet3838 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Veel plezier ermee, ik weet niet welke telefoon je nu hebt, maar de eerste keer dat je hem oplaad zou je je kunnen verschieten van de snelheid :P
Thanks, gaat goedkomen! Ik heb een S9+, dus ga er qua scherm, snelheid, camera en vooral ook batterij op vooruit! Haha deze S9 is in ongeveer 1 uur en 45 minuten wel opgeladen, dat doet de P30 pro ietsje sneller. Heb hem vooral in de nacht aan de lader hangen dus zal het niet echt merken, maar toch fijn dat ook daar vooruitgang te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
patshad schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Thanks, gaat goedkomen! Ik heb een S9+, dus ga er qua scherm, snelheid, camera en vooral ook batterij op vooruit! Haha deze S9 is in ongeveer 1 uur en 45 minuten wel opgeladen, dat doet de P30 pro ietsje sneller. Heb hem vooral in de nacht aan de lader hangen dus zal het niet echt merken, maar toch fijn dat ook daar vooruitgang te zien is.
Ik heb vroeger een s8 gehad en qua scherm valt het wel mee, maar batterij, camera, opladen zijn gewoon vele malen beter, de batterij gaat gemakkelijk een dag mee, en als je hem eens vergeet op te laden kun je met een kwartiertje laden een heel eind vverder, heb ook een oneplus 6T gehad en ik kan je zeggen dat dit de eerste telefoon is waarbij dat batterij(zowel laden als gebruiken) geen probleem meer is, mijn s8 was initeel goed maar zeker toen ik hem anderhalf jaar had merkte ik dat de telefoon duidelijk tragen was en dat de batterij nog maar een halve dag mee ging, nu heb ik de P30 pro ook al een jaar en ik kan nog steeds niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 19:34

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

En toen stond 190 ook klaar voor mijn P30

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Zou iemand met een P30 (Pro) eens kunnen testen of een van deze 3rd party camera apps de mogelijkheid biedt om 16:9 foto's te nemen:
https://play.google.com/s...com.magix.camera_mx&hl=en
https://play.google.com/s...rceforge.opencamera&hl=en
Of mogelijk Google Camera?

- Is een 16:9 formaat mode aanwezig naast 4:3 en "Volledig scherm" (=19.5:9)?
- Niet alleen in 30MP mode maar gewoon 7MP?
- Zijn alle camera's bruikbaar (evt. handmatige selectie)?

[ Voor 36% gewijzigd door iisworks op 29-03-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Wij hebben twee wifi netwerken in huis om overal goed ontvangst te hebben ook in de tuin.
Wanneer ik nu in de kamer zit maakt de telefoon toch nog wel regelmatig verbinding miet voor de tuin.
Deze heeft dan het slechtste bereik.
Is het mogelijk om ergens een voorkeur voor het wifi netwerk in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
hebben jullie nog last van de whatsapp bug met versie 190 ? Het lijkt nu opgelost hier .

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Wimlem schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:03:
hebben jullie nog last van de whatsapp bug met versie 190 ? Het lijkt nu opgelost hier .
Heb jij 10.0.0.90?
Ik zit nog op 86....

En is je security ook geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Aggressor schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:07:
[...]

Heb jij 10.0.0.90?
Ik zit nog op 86....

En is je security ook geupdate?
190 inderdaad. Gisteren kreeg ik de update binnen.

Hoe zie ik dat andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Wimlem schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:10:
[...]

190 inderdaad. Gisteren kreeg ik de update binnen.

Hoe zie ik dat andere?
Over de telefoon en dan Android beveiliging update?
Zal wel maart zijn....

En de update gewoon binnengekregen automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@Aggressor de security update is dan maart ipv januari ;)

@Wimlem settings -> security ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Alternative op 29-03-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:40
.190 kwam hier gisteravond binnen.

Ze hebben de update ook opgedeeld in een veiligheidspatch-pakket en de gewone versie.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:50
Securety patch van maart idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
iisworks schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:14:
Zou iemand met een P30 (Pro) eens kunnen testen of een van deze 3rd party camera apps de mogelijkheid biedt om 16:9 foto's te nemen:
https://play.google.com/s...com.magix.camera_mx&hl=en
https://play.google.com/s...rceforge.opencamera&hl=en
Of mogelijk Google Camera?

- Is een 16:9 formaat mode aanwezig naast 4:3 en "Volledig scherm" (=19.5:9)?
- Niet alleen in 30MP mode maar gewoon 7MP?
- Zijn alle camera's bruikbaar (evt. handmatige selectie)?
De eerste app camMX kan ik 16:9 foto's maken.
De tweede app kan ik zo de instelling niet vinden.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Amadeus1966 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:21:
[...]
De eerste app camMX kan ik 16:9 foto's maken.
De tweede app kan ik zo de instelling niet vinden.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Thanks! Zijn de andere main camera's ook te kiezne in Camera MX (de zoom/wide camera)?

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 30-03-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Van cammx?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Update 190 binnen gekregen. Tot nu toe treed het whatsapp probleem niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje de P30 pro, nooit problemen met Whatsapp gehad. Wel verbaas ik me over de hoge toegepaste jpeg compressie van gemaakte foto's. Zelfs mijn oudere S7 maakt betere foto's. Hoe kan ik de compressie omlaag brengen zonder in RAW te moeten schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:15:
Ik heb al een tijdje de P30 pro, nooit problemen met Whatsapp gehad. Wel verbaas ik me over de hoge toegepaste jpeg compressie van gemaakte foto's. Zelfs mijn oudere S7 maakt betere foto's. Hoe kan ik de compressie omlaag brengen zonder in RAW te moeten schieten?
Via de instellingen binnen de camera app kun je kiezen om in 40mp te schieten ipv 10, in veel gevallen zal het resultaat je waarschijnlijk wel tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

izzet3838 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:42:
[...]

Via de instellingen binnen de camera app kun je kiezen om in 40mp te schieten ipv 10, in veel gevallen zal het resultaat je waarschijnlijk wel tegen vallen.
Daar heb ik niet veel aan, resolutie mag wel hoog zijn maar er wordt simpelweg teveel jpeg compressie toe gepast. Als ik mijn 12 megapixel foto's uit mijn s7 vergelijk dan zie ik een stuk nauwelijks compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51

Gorefest

serial killer.

Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:15:
Ik heb even wat van mijn foto's bekeken en via https://www.imgonline.com.ua/eng/determine-jpeg-quality.php geanalyseerd en ze zitten allemaal op de 96-97 dus weinig compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffoe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 21:41
Hier ook update 190 binnen gekregen. Whatsapp probleem lijkt hier opgelost te zijn.

Heb wel een ander probleempje. Bij Games (Pokemon GO) ging voorheen nooit de slaapstand in werking. Dit is nu wel het geval.
Iemand een idee hoe je dat kan uitschakkelen voor games? Kon het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Is er iemand hier die toevallig ervaring heeft met de Huawei P30 icm hoortoestellen en direct streaming? (zoals bij iPhones al jaren kan)
Android 10 ondersteund ASHA, maar tot zover ondersteunen de meeste hoortoestellen enkel iPhones of nu nog de Google Pixels en in enkele gevallen een Samsung model (S10).

Long shot, maar mijn huidige telefoon heeft helaas geen support voor direct streaming naar hoortoestellen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:19
Ik heb een P30 op het oog. Ik kan het nergens terug vinden maar kun je de EIS (image stabilization) uitzetten in de camera app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Quad schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:05:
Is er iemand hier die toevallig ervaring heeft met de Huawei P30 icm hoortoestellen en direct streaming? (zoals bij iPhones al jaren kan)
Android 10 ondersteund ASHA, maar tot zover ondersteunen de meeste hoortoestellen enkel iPhones of nu nog de Google Pixels en in enkele gevallen een Samsung model (S10).

Long shot, maar mijn huidige telefoon heeft helaas geen support voor direct streaming naar hoortoestellen.
Mijn schoonmoeder heeft een Alcatel uit het jaar nul en daar werken haar gehoorapparaten zonder problemen mee samen.
Ik zou het anders wel willen proberen, maar gezien de nationale ophokplicht........

Misschien dat je kan informeren bij de zaak waar je die gehoorapparaat vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Amadeus1966 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:12:
[...]

Mijn schoonmoeder heeft een Alcatel uit het jaar nul en daar werken haar gehoorapparaten zonder problemen mee samen.
Ik zou het anders wel willen proberen, maar gezien de nationale ophokplicht........

Misschien dat je kan informeren bij de zaak waar je die gehoorapparaat vandaan hebt?
Nieuwe toestellen met bluetooth kan je meestal wel connecten, akkoord.
Maar direct streaming, dus het gebruik van je hoortoestellen als draadloze earbuds (muziek streamen, telefoongesprekken voeren) zonder een speciale clip er tussen is iets waar ik naar op zoek ben, en dat hebben de iPhones meestal wel, maar bij Android is het officieel vanaf versie 10 ingebakken.

Ik moet nog kiezen welke toestellen ik wil gaan testen, een aangezien een iPhone in geen enkel geval in mijn inventaris gaat voorkomen, wordt de keuze beperkt, de leveranciers zijn ook vrij beperkt hierin qua ervaringen, want meestal is het iPhone, sommige fabrikanten hebben ook wel Samsung op hun compatibility list staan (S10 of hoger, niet S10e), maar om nu daar op over te stappen..

Fabrikanten heb ik ook alvast even voorzien van mails, maar ik verwacht daar niet veel wijzer van te worden.

Wordt een hele zoektocht dit. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Quad schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:24:
[...]

Maar direct streaming, dus het gebruik van je hoortoestellen als draadloze earbuds (muziek streamen, telefoongesprekken voeren) zonder een speciale clip er tussen is iets waar ik naar op zoek ben, en dat hebben de iPhones meestal wel, maar bij Android is het officieel vanaf versie 10 ingebakken.

Ik moet nog kiezen welke toestellen ik wil gaan testen, een aangezien een iPhone in geen enkel geval in mijn inventaris gaat voorkomen, wordt de keuze beperkt, de leveranciers zijn ook vrij beperkt hierin qua ervaringen, want meestal is het iPhone, sommige fabrikanten hebben ook wel Samsung op hun compatibility list staan (S10 of hoger, niet S10e), maar om nu daar op over te stappen..

Fabrikanten heb ik ook alvast even voorzien van mails, maar ik verwacht daar niet veel wijzer van te worden.

Wordt een hele zoektocht dit. :P
Drie nuttige artikelen over dit onderwerp:
  1. https://www.resound.com/n...mpatibility#androiddevice
  2. https://www.hoorzaken.nl/...-hoortoestellen-mogelijk/
  3. https://www.hearingaidknow.com/made-for-android-hearing-aids
Samengevat:
  • In september 2019 is door Google en gehoorapparaatfabrikanten een nieuwe techniek aangekondigd: ‘Audio Streaming for Hearing Aids’ (ASHA).
  • Er zijn maar 3 merken hoortoestellen welke deze nieuwste techniek ondersteunen:
    1. Resound LiNX Quattro. [gehoorapparaat] (Vanaf €1249 per stuk). Daar komt een oplader van €149 nog bij.
    2. Beltone Amaze [gehoorapparaat]
    3. Cochlear Nucleus 7 [gehoorimplantaat]
  • De techniek is vanaf Android 10 beschikbaar op de volgende Android Smartphones:
    • Google Pixel 4 XL
    • Google Pixel 4
    • Google Pixel 3 XL
    • Google Pixel 3
    • Google Pixel 3a XL
    • Google Pixel 3a
    • Samsung Galaxy S10+
    • Samsung Galaxy S10
    • Samsung Galaxy S10e
Dus ook de Galaxy S10e (b)lijkt ondersteund.
Succes met je keuze/zoektocht! Laat je het resultaat hier weten? Dan help je er vast weer anderen mee. _/-\o_

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Martino-s Dank voor je info, die had ik ook allemaal wel helder. :)
We moeten niet teveel afwijken, het gaat mij nu even of iemand een RL ervaring heeft icm Huawei P30, kans is wel heel klein. ;)

Een andere optie is natuurlijk om een toestel te bestellen en bij geen juiste werking deze te retourneren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Quad schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:41:
@Martino-s Dank voor je info, die had ik ook allemaal wel helder. :)
We moeten niet teveel afwijken, het gaat mij nu even of iemand een RL ervaring heeft icm Huawei P30, kans is wel heel klein. ;)

Een andere optie is natuurlijk om een toestel te bestellen en bij geen juiste werking deze te retourneren.
Je geeft aan dat je het allemaal wel helder hebt, maar;
  • je stelt toch je vraag in het Huawei P30 forum, terwijl deze niet bij 'ondersteunde apparaten' staat?
  • Quad schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:24:
    [...]

Maar direct streaming, dus het gebruik van je hoortoestellen als draadloze earbuds (muziek streamen, telefoongesprekken voeren) zonder een speciale clip er tussen is iets waar ik naar op zoek ben
    je geeft aan dat je op zoek bent naar een apparaat met direct streaming, zonder clip ertussen, maar je stelt toch hier je vraag...
  • je geeft aan dat de Samsung Galaxy S10e niet ondersteund is, terwijl de bronnen iets anders aangeven?
Laten we hier dan vooral on-topic blijven en het over de P30 hebben.
En als iemand een gehoorapparaat heeft gekoppeld met de Huawei P30, zal dit niet o.b.v. de techniek ‘Audio Streaming for Hearing Aids’ (ASHA) zijn, oftewel je hebt een kwalitatief veel minder mooie oplossing, waarvan je zelf aangeeft dat je er niet naar op zoekt bent.... |:(

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

hier nu ook 190 binnen op de pro maar Whats App probleem nog steeds aanwezig bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
Ik heb na veel reviews gezien te hebben niet gekozen voor de nieuwste toestellen met wifi 6 en 5G en de prijzen zijn van 1000 euro is absurd en dus gekozen voor de Huawei P30 pro.

Ik vroeg me af of je in de camera mode nog wat extra instellingen kunt verkrijgen door een code zoals ik dat ooit had met de xiaomi waar ik standaard mooi mode en kleur correctie had uitgeschakeld doordat je bij instellingen camere extra opties kreeg door iets te unlocken.

Is er ook zoiets voor de P30 pro ?

Andere tips zijn ook welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nee, helaas niet.
Je kan met deze geen eigen presets invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gezien de nieuwe toestellen die gereleased worden zo ontzettend duur zijn ben ik aan het kijken naar een topmodel van vorig jaar waarbij de keuze nu lijkt te gaan zijn tussen de P30 Pro en de S10+
Als je het mij vraagt flink aan elkaar gewaagde toestellen. Grote voordelen van de P30 Pro voor mij zijn de lange accuduur, het snelle laden, de zoom in de camera. Jammer dat er nog een druppelnotch in zit, maar goed de dubbele camera cutout bij de S10+ kan me ook niet bepaald bekoren. Dat alleen al zou een showstopper kunnen zijn. Maar goed ook daar twijfel ik nog over.

Wat opvalt als je op youtube videos bekijkt waarin deze twee met elkaar vergeleken worden is dat bij de Huawei de dynamic range wat minder lijkt te zijn, waardoor bijvoorbeeld luchten tegen het over exposed aan zitten. Een voorbeeld is hier te zien.

Nu zijn deze vergelijkingen alweer een paar maanden oud en zijn er de nodige updates geweest. Is hierin nog iets veranderd? IS de dynamic range wat verbeterd met de updates die geweest zijn?

Waar ik nog niet veel over gelezen heb bij de P30 Pro is de geluidskwaliteit en dan niet van het bellen maar bij het afspelen van audio over bluetooth. Hoe is deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Qua foto's is het altijd een persoonlijk iets, wat de één mooi vind, vind een ander weer niets.
Je moet ze eigenlijk beide handson hebben om voor je zelf een goed beeld te vormen.

Al die lui die op YouTube e.d hun meningen verkondigen zeggen mij heel weinig.
Influencers worden gekocht net als hun meningen.
Hoe harder ze schreeuwen dat ze onpartijdig zijn des te minder ik ze geloof.

Er zijn inderdaad updates geweest die het eea hebben verbeterd, in het begin had de camera moeite met rood, welkse als geel werd weergegeven.
Kleine issues die inmiddels verholpen zijn.

Het enige nadeel die ik zelf ondervind is de snelheid van de camera.
En dan met name het focussen.
Maar de foto's zijn gewoon goed.

Audio via Bluetooth, sorry gebruik ik niet.

Pagina: 1 ... 29 ... 41 Laatste

Let op:
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires

Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?