This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik hou de telefoon in mijn hand, omdat ik geen zakken heb om hem in te doen. Met alle macht probeer ik dan het scherm niet aan te raken door de zijkanten vast te houden, zonder resultaat.Señor Sjon schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:57:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Mis-Touch preventie inschakelen bij toegankelijkheidsfuncties en hij doet niks als de frontsensor is afgeschermd.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ik heb hem ook nog niet gehad. Wacht het nog maar even af.MarcoMVE schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:03:
Update nothing
[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 01-07-2020 14:36 ]
De P30 Lite van m'n vriendin heeft al sinds ze 'm kocht (april?) VoWiFi, terwijl ik dat op mijn P30 Pro juist nog niet had. Na de 10.0 update werkt het bij mij nu ook. Moest er wel voor de instelling 'bellen via WiFi' onder mobiel netwerk aanzetten, staat blijkbaar standaard uitplofkip schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:32:
De P30 Pro van mijn vriendin draait ook al eventjes op 10.1. Ik zag bij haar een VoWiFi icoontje in de statusbalk.
Die ondersteunt mijn P30 Lite nog niet, terwijl die al wel in een update had moeten zitten: https://www.huaweicentral...ure-emui-update-may-2020/
Ik heb versie 10.0.0.197 maar nog geen VoWiFi optie te bekennen.
M'n vriendin en ik hebben allebei KPN.
Iemand anders al VoWiFi op de P30 Lite?

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat
Hmja die hele instelling heb ik nog niet. Bij de P30 Pro zie ik die wel inderdaad.FunkyBro schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:42:
[...]
De P30 Lite van m'n vriendin heeft al sinds ze 'm kocht (april?) VoWiFi, terwijl ik dat op mijn P30 Pro juist nog niet had. Na de 10.0 update werkt het bij mij nu ook. Moest er wel voor de instelling 'bellen via WiFi' onder mobiel netwerk aanzetten, staat blijkbaar standaard uit
Zal dan toch aan de provider liggen? Ik heb KPN en Tele2 op de Pro, beide met VoWifi. M'n vriendin heeft Tele2 met VoWifi.. Al geven beide providers aan het niet te ondersteunen op de P30 Liteplofkip schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:42:
[...]
Hmja die hele instelling heb ik nog niet. Bij de P30 Pro zie ik die wel inderdaad.

Daarnaast: https://qelp.kpn.com/huaw...ellen/wifi-bellen-vowifi/
Instructies voor de P30 Lite.
@FunkyBro welke EMUI versie zit de P30 Lite van je vriendin op dan?
Edit: hmm trouwens, je vriendin heeft dus Tele2. Dan ondersteunt Tele2 het wellicht wel i.c.m. de Lite en KPN (nog) niet....

[ Voor 89% gewijzigd door plofkip op 01-07-2020 13:42 ]
Op deze pagina staat de P30 Lite er dan weer niet tussen..plofkip schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:52:
Lijkt me stug, want ik heb ook KPN en mijn vriendin ook.
Daarnaast: https://qelp.kpn.com/huaw...ellen/wifi-bellen-vowifi/
Instructies voor de P30 Lite.
@FunkyBro welke EMUI versie zit de P30 Lite van je vriendin op dan?
Ze zit op EMUI 10.0.0 (Build 10.0.0.212).
Ja had ik gezien. Wel gek dat ze een pagina hebben specifiek voor de P30 Lite.FunkyBro schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:43:
[...]
Op deze pagina staat de P30 Lite er dan weer niet tussen..
Ze zit op EMUI 10.0.0 (Build 10.0.0.212).
Ja bijzonder indd.. ik zal eens kijken of ik met mijn KPN sim kan testen in haar telefoon.plofkip schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:44:
[...]
Ja had ik gezien. Wel gek dat ze een pagina hebben specifiek voor de P30 Lite.
Sinds eergisteren zit ik op de laatste update en mijn batterij loopt merkbaar sneller leeg. Ik zit nu al op 54% terwijl ik hem een vanochtend zo rond 07:30 aan de oplader heb gehangen en van 0% naar 100% heb opgeladen. Normaal zou ik pas na 24 uur gebruik zo rond de 50% zitten.
Hebben meer mensen hier last van of is toevallig tegelijkertijd met de update mijn batterij naar zijn grootje gegaan?
Hmm valt hier wel mee volgens mij.aerique schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:46:
[...]
Sinds eergisteren zit ik op de laatste update en mijn batterij loopt merkbaar sneller leeg. Ik zit nu al op 54% terwijl ik hem een vanochtend zo rond 07:30 aan de oplader heb gehangen en van 0% naar 100% heb opgeladen. Normaal zou ik pas na 24 uur gebruik zo rond de 50% zitten.
Hebben meer mensen hier last van of is toevallig tegelijkertijd met de update mijn batterij naar zijn grootje gegaan?
Vanochtend om 08.00 van de lader, nu nog 82% over. 1u14m SOT.
Net ook haar SIM in mijn toestel gedaan, de optie verschijnt niet, terwijl die bij haar P30 Pro dus wel verschijnt.FunkyBro schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:45:
[...]
Ja bijzonder indd.. ik zal eens kijken of ik met mijn KPN sim kan testen in haar telefoon.
Zal idd de combi P30 Lite en KPN zijn dan. Heb ook op het forum van KPN gepost: https://forum.kpn.com/and...ostid=1020161#post1020161
Accu had ik al gehoord.
Callrecorder waren ook al problemen.
Nog meer?
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Callrecorder werkt toch sowieso niet?Amadeus1966 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:15:
Ben benieuwd of er meer issues bekend zijn na de 10.1 update.
Accu had ik al gehoord.
Callrecorder waren ook al problemen.
Nog meer?
Overigens heb ik geen enkel probleem, accu exact hetzelfde.
Callrecorder kon je appart installeren.reemprive schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:17:
[...]
Callrecorder werkt toch sowieso niet?
Overigens heb ik geen enkel probleem, accu exact hetzelfde.
Maar alleen in android 9.
Installaties in 10 schenen inderdaad niet meer te werken.
De enige workarround was, terug naar android 9 dan de Callrecorder en dan weer updaten naar 10.
Rechtstreeks installeren in Android 10 werkt niet.
Die van mij werkt prima.
Net alsof standaard Google gebruikt wordt of er standaard als fallback in zit. Lekker weer.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat als je mobiele data uit zet?Gonadan schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:32:
Update reeds gehad, maar ben niet zo tevreden. Het vermoeden is dat er met de DNS geknoeid wordt, ineens sterft het van de advertenties in m'n apps terwijl ik keurig een pihole heb draaien. Zelfs statisch in m'n wifi de DNS server invullen mag niet baten.
Net alsof standaard Google gebruikt wordt of er standaard als fallback in zit. Lekker weer.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zelfde, uiteraard meteen geprobeerd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alright, had ik laatst ook, ik zit nog wel op 10.0.
Mobiele data uit/aan did the trick.
⏩ PVOutput☀️
Heb nu private DNS op adguard gezet, dat helpt wel.Quad schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:36:
Alright, had ik laatst ook, ik zit nog wel op 10.0.
Mobiele data uit/aan did the trick.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
- Always on display in kleur! Kleurt mee tijdens de dag. Eigenlijk is de tijd hierdoor soms moeilijker af te lezen (buiten). Toch erg vermakelijk.
- Niet zeker of nieuw: video bewaren met 265 ipv 264 codec.
- Gesture navigation lijkt iets anders en fijner te werken. Je kan nu onderaan het scherm links/rechts swipen om tussen apps te wisselen. Dit vloekt een beetje met de swypes van mijn toetsenbord. Toch is het nu fijn genoeg (incl de extra schermruimte) dat ik de gesture navigatie standaard aan heb staan. Ook minder problemen om bijvoorbeeld bij het switchen vanuit de Vanced app (of Firefox app) toch nog de video in het klein te zien. De video als popup bij switchen blijft echter buggy, werkt wel beter dan 10.0.
- Telefoon gaat vaak terug naar trilstand; mogelijk ouder probleem.
- Zoals elders gemeld: VoLTE icoon. In een instelling kan je kiezen voor Wifi/Mobiel netwerk/4G. Dit stond op mobiel netwerk. Aangepast richting 4G. Ik bel voornamelijk met whatsapp, VoLTE is grappig maar dat hoef ik echt niet als icoon te zien.
- Veel dubbele (Huawei) functionaliteit, zoals een extra lokatiedienst, etc. Dingen welke Huawei namaakt voor de P40. Plus veel dingen zodat je kan syncen met een laptop ofzo.
Qua prijzen betaal je snel 70-100 EUR voor een NM kaart van 256GB. Een m2 SSD van ~500GB en de behuizing kan ik voor ~80 EUR kopen. Dit allemaal puur voor tijdens een vakantie waarbij ik vaak veel meer ruimte kwijt ben aan offline kaarten (zelfde gebieden in meerdere apps), mp3s, videos maken, offline series/films, etc.
Filmic pro gebruikt een (flink) hogere bitrate voor het maken van de video. Het verschil tussen de standaard P30 pro app en filmic pro is duidelijk te zien. Het zou echter fijn zijn als de hogere bitrate een optie wordt binnen de standaard camera/video app. Filmic pro is duur (en UI is niet super)!
[ Voor 1% gewijzigd door bkor op 07-07-2020 12:48 . Reden: 265 codec ]
Alles in een keer wegswipen of uitzetten middels de navigatieknop, ondanks de mooie animatie werkt onbetrouwbaar.
De ene keer gaat het hoed en de andere keer een drama.
Callrecorder is nu definitief ter ziele ivm de onlangs gesloopte apis.
Extra's
Mooie nieuwe snelmenu's, te benaderen door links of rechts van het scherm naar binnen toe te swipen.
Mijn inziens geen toegevoegde waarde, een folder met snelkoppelingen werkt ook.
Nee, niet echt een upgrade dus....
Ik sta op het punt de knoop door te hakken tussen de Huawei P30pro (535€) en de Samsung S20 (612€).
Voor mijn zijn de camera, de batterij en de duurzaamheid het belangrijkste (met duurzaamheid bedoel ik dat ik niet na een jaar of 2 al problemen krijg omdat het (werk)geheugen constant vol zit t.g.v. allerhande automatische updates).
- Wat de camera van de P30 pro betreft lees en zie ik in reviews toch vaak een wat valere/geelgroene kleur t.o.v. de S20 (die dan weer overdrijft in het blauwe gebied). Vinden jullie dit in de praktijk storend?
- Werkt de autofocus goed bij de P30 pro? Ik denk bvb. aan een spelend kind, spelend op een trampoline, ... dat zijn de zaken waar ik graag goede foto's van wil kunnen nemen.
- Tevreden van de batterijduur? Kan ik, als we bvb. een dag naar het pretpark gaan en ik daar vrij veel foto's en filmpjes maak, af en toe op 4G zit, wel gewoon de dag doorkomen?
Zijn er mensen die van de P30 pro toch naar de S20 overgestapt zijn/willen overstappen of omgekeerd, en zoja, waarom?
ik had dit ook al in de pi discussie gegooid maar hier exact hetzelfde probleem. als je op reddit zoek zijn wij niet de enige. tot op heden heb ik hier nog geen fix voor gevonden, een 2e dns interface aan de pi hangen heeft niet geholpen.Gonadan schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:32:
Update reeds gehad, maar ben niet zo tevreden. Het vermoeden is dat er met de DNS geknoeid wordt, ineens sterft het van de advertenties in m'n apps terwijl ik keurig een pihole heb draaien. Zelfs statisch in m'n wifi de DNS server invullen mag niet baten.
Heb Blokada erop staan en werkt perfect (advertentie vrij)RenaldoN schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:18:
[...]
ik had dit ook al in de pi discussie gegooid maar hier exact hetzelfde probleem. als je op reddit zoek zijn wij niet de enige. tot op heden heb ik hier nog geen fix voor gevonden, een 2e dns interface aan de pi hangen heeft niet geholpen.
Private dns op adguard lost het op, maar is natuurlijk niet wat je wilt op de lange termijn.RenaldoN schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:18:
ik had dit ook al in de pi discussie gegooid maar hier exact hetzelfde probleem. als je op reddit zoek zijn wij niet de enige. tot op heden heb ik hier nog geen fix voor gevonden, een 2e dns interface aan de pi hangen heeft niet geholpen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
- Klopt, foto's kunnen veel te geel worden. Stel ik neem een foto van een lekkere pizza hawaii, dan lijkt de pizza soms extreem geel en ziet de ananas er bijna chemisch uit qua kleur. Zelfs met de AI uit maakt hij het toch te geel. Dit valt mij ook op bij andere objecten of ander eten trouwens, dat het gewoon qua kleur en scherpte slecht is (vind ik). In de buitenlucht merk ik dat niet. Dan schiet hij echt goede foto's die vooral qua kleuren erg neutraal zijn (niet zo extreem 'nep' als Samsung of andere merken). Dat vind ik zelf prettig.freyja19 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:37:
- Wat de camera van de P30 pro betreft lees en zie ik in reviews toch vaak een wat valere/geelgroene kleur t.o.v. de S20 (die dan weer overdrijft in het blauwe gebied). Vinden jullie dit in de praktijk storend?
- Werkt de autofocus goed bij de P30 pro? Ik denk bvb. aan een spelend kind, spelend op een trampoline, ... dat zijn de zaken waar ik graag goede foto's van wil kunnen nemen.
- Tevreden van de batterijduur? Kan ik, als we bvb. een dag naar het pretpark gaan en ik daar vrij veel foto's en filmpjes maak, af en toe op 4G zit, wel gewoon de dag doorkomen?
- De autofocus vind ik matig. Soms is het prima, maar vaak vind ik dat veel wat 'buiten' het voornaamste object valt erg onscherp is. Alsof je continu portrait/apature foto's maakt, terwijl je dat bewust niet doet. Ik vond dat bij mijn oude HTC U11 alles scherp was op de foto, bij de P30 Pro vind ik dat zeker niet altijd. Vaker niet dan wel om eerlijk te zijn.
- De batterijduur is fantastisch. De enige manier hoe ik hem binnen een dag leeg kan krijgen is als ik continu buiten in de volle zon ben en hij dus echt op max brightness staat. Dan nog gaat hij langer mee dan welke telefoon dan ik ooit gehad heb. Ben ik voornamelijk binnen (op wifi), dan kan hij prima 2 dagen meegaan met 8-10 uur screen on time. Dagen naar dierentuinen etc. waar je veel foto's en filmpjes maakt houdt hij prima vol. Nooit issues mee gehad. Misschien wel het sterkste punt van deze telefoon.
[ Voor 23% gewijzigd door MarcoMVE op 09-07-2020 07:59 ]
ah nice welke de juni update?MarcoMVE schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:58:
Update nu beschikbaar.
hier helaas nog niks zit nog steeds op 10.1 met mei updatete
Krijg je de binnenfoto's wel nog (makkelijk) goed mits wat nabewerking, of vermijd je eerder om deze nog te maken?
Accuduur is sinds de update bij mij om te huilen, en lijkt erger te worden. Ging vanochtend van 100% naar 73% met 8 minuten sotaerique schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:46:
[...]
Ik doe niet aan nabewerking, dus daar kan ik geen antwoord op geven.freyja19 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:55:
Bedankt @letskeepitsafe. Valt helaas wel wat tegen van de Huawei, zeker wat de autofocus betreft had ik verwacht dat deze beter zou scoren...
Krijg je de binnenfoto's wel nog (makkelijk) goed mits wat nabewerking, of vermijd je eerder om deze nog te maken?
Hier 2 random foto's die ik zo snel vind, waarvan ik vind dat de 'fouten' van de camera naar voren komen:
https://i.imgur.com/gN7cz6M.jpg - Dit is een normale foto, zonder portrait of aperture aan. Het gezicht van de kat is scherp, maar haar achterlichaam is al onscherp in mijn ogen. Zou ik deze foto met mijn oude U11 gemaakt hebben, dan was dat zeker niet het geval. De P30 Pro past dus selectieve focus toe, of hoe dat ook heet. Een klein gedeelte is echt scherp, de rest al gauw niet. Als er minder prominent een voorwerp in beeld is, dus bijvoorbeeld een natuurfoto, dan is dat wel minder merkbaar.
https://i.imgur.com/gN7cz6M.jpg - Hier een snel gevonden pizza foto. Veel te geel, maar ook erg onscherp. Foto is genomen in de buitenlucht, toen het nog gewoon licht was buiten. Soms kan geel nog extremer zijn.
Bij mij ligt het probleem bij Facebook, die is gemiddeld voor 40 procent van mijn batterijverbruik verantwoordelijk de laatste tijd. Ik weet niet of het 10.1 is of Facebook zelf, ik heb Facebook maar verwijderd en Facebook Lite geinstalleerd (blij dat dit kan bij Huawei).Toempf schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:34:
[...]
Accuduur is sinds de update bij mij om te huilen, en lijkt erger te worden. Ging vanochtend van 100% naar 73% met 8 minuten sot
Bij m'n vriendin gaat het ook hard en is FB ook de grote verbruiker. Wat zit die app slecht in mekaar dat het zoveel energie verbruikt, zelfs zonder het echt te gebruiken.reemprive schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Bij mij ligt het probleem bij Facebook, die is gemiddeld voor 40 procent van mijn batterijverbruik verantwoordelijk de laatste tijd. Ik weet niet of het 10.1 is of Facebook zelf, ik heb Facebook maar verwijderd en Facebook Lite geinstalleerd (blij dat dit kan bij Huawei).
Hier ook FB - 46% verbruik.reemprive schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Bij mij ligt het probleem bij Facebook, die is gemiddeld voor 40 procent van mijn batterijverbruik verantwoordelijk de laatste tijd. Ik weet niet of het 10.1 is of Facebook zelf, ik heb Facebook maar verwijderd en Facebook Lite geinstalleerd (blij dat dit kan bij Huawei).
FB versie 218.0.0.51.119 & Emui 10.1
Hopen op een update...
Zeker, het is echt verschrikkelijk. Ik speel wel eens een spelletje op mijn telefoon, een uurtje COD Mobile. Als ik een volle batterij heb dan is de verbruik van COD Mobile nog niet eens de helft het einde van de dag van wat Facebook verbruikt. Van mijn totale verbruik was 2 dagen terug, voor de verwijdering, 40 procent verbruikt door Facebook. Dit overtrof ruim het verbruik van mijn scherm, het is echt niet te geloven.plofkip schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:10:
[...]
Bij m'n vriendin gaat het ook hard en is FB ook de grote verbruiker. Wat zit die app slecht in mekaar dat het zoveel energie verbruikt, zelfs zonder het echt te gebruiken.
Ik heb Facebook Lite geïnstalleerd, het scheelt blijkbaar niet alleen in dataverbruik maar ook in stroomverbruik. Tot dusver zie ik eigenlijk geen verschil met de normale versie.vuurtjih schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:47:
[...]
Hier ook FB - 46% verbruik.
FB versie 218.0.0.51.119 & Emui 10.1
Hopen op een update...
Zojuist ook Facebook lite geinstalleerd. Die ander trok mijn telefoon leeg sinds een week geleden (net als iedereen hier zo te lezen)reemprive schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:56:
[...]
Ik heb Facebook Lite geïnstalleerd, het scheelt blijkbaar niet alleen in dataverbruik maar ook in stroomverbruik. Tot dusver zie ik eigenlijk geen verschil met de normale versie.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Betere ervaring dan de app
Update ook eindelijk binnen. Weet iemand hier hoe je ook alweer niet storen modus ook uit je drop down nortificatie ding kan halen?
Heb heb al van lockscreen af, maar wil em ook niet zien als melding eigenlijks.
Alleen een icoon in de bar vind ik al meer dan genoeg.
melding naar links swipen en dan via het tandwiel uitzetten? (/of rechts)Poesmij schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:05:
Zal vast ouderwets over komen zo, maar die app van facebook is zo schijt dat ik(al kijk ik uberhaupt een keer) op facebook, ik dat wel via de browser doe.
Betere ervaring dan de app.
Update ook eindelijk binnen. Weet iemand hier hoe je ook alweer niet storen modus ook uit je drop down nortificatie ding kan halen?
Heb heb al van lockscreen af, maar wil em ook niet zien als melding eigenlijks.
Alleen een icoon in de bar vind ik al meer dan genoeg.
Daar heb ik echt wat aan :-)
Helaas plakte je per ongeluk 2x dezelfde link, waardoor ik wel benieuwd blijf naar je pizza hawai...
Ik zie overigens wel wat je bedoelt met de foto van de kat. Het is niet ideaal. Maar toch vind ik het beter meevallen dan het moeilijke scherp stellen van de samsung, voor zover ik dit kon beoordelen (maar mss heb ik teveel een zwak voor zwarte katten, haha)
Dan kom ik alleen bij een veelste uitgebreid menu waarin ik het alleen maar van men loxkscreen af kan halen. Of ik kijk erover heenvuurtjih schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:14:
[...]
melding naar links swipen en dan via het tandwiel uitzetten? (/of rechts)
Het is was al voor de huawei update. Ook ik had er afgelopen week last van en vandaag pas de update binnen gekregen.reemprive schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Geen probleem! Excuses voor twee keer dezelfde link. Hierbij de goede link: https://i.imgur.com/QcULYpd.jpgfreyja19 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:20:
Bedankt @letskeepitsafe !
Daar heb ik echt wat aan :-)
Helaas plakte je per ongeluk 2x dezelfde link, waardoor ik wel benieuwd blijf naar je pizza hawai...
Ik zie overigens wel wat je bedoelt met de foto van de kat. Het is niet ideaal. Maar toch vind ik het beter meevallen dan het moeilijke scherp stellen van de samsung, voor zover ik dit kon beoordelen (maar mss heb ik teveel een zwak voor zwarte katten, haha)
Facebook is inderdaad een batterijvreter de laatste tijd.Too5 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:32:
[...]
Het is was al voor de huawei update. Ook ik had er afgelopen week last van en vandaag pas de update binnen gekregen.
⏩ PVOutput☀️
Ondanks dat er weinig tot geen gekkigheden te zien was in de sectie van batterij zuigende apps ( ook Facebook niet.....) heb ik toch de volgende acties ondernomen.
Eerst heb ik Display always on uitgeschakeld.
Dat gaf toch al wat meer.
En sinds vandaag op wat aanraders hier op het forum de FB app vervangen voor de lite editie.
Nu zit ik weer zo rond de 25% over een dagdeel.
Na de update en tot voor mijn ingrijpen was dit toch al gauw 85%
Dit was qua accu verbruik niet een kleine achteruitgang maar een complete aanfluiting.
Het kan ook niet anders dan dat dergelijke geluiden ook bij Huawei zelf binnenkomen en dat de kleine chinese codekloppertjes zeer binnenkort weer met een update uitkomen.
Dat laatste is slechts een aanname, maar het verleden heeft mij wel geleerd dat na iedere grote update vaak wat kleinere updates komen.
Dus ben benieuwd.
⏩ PVOutput☀️
Voorheen had ik geen enkele issue.Quad schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:49:
@Amadeus1966 ik zit met mijn P30 nog niet op 10.1, maar wel hinder van Facebook. Lijkt niet direct dat de update hier de oorzaak van is.
Heb hier momenteel 3 toestellen uit de 30 serie die pas na de update met de accuduur begonnen te kwakkelen.
Waaronder eentje die helemaal geen Facebook heeft maar wel de always on display aan heeft staan.
Je kunt toch bij batterij verbruik kijken wat er veranderd is qua verbruik?Amadeus1966 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:15:
[...]
Voorheen had ik geen enkele issue.
Heb hier momenteel 3 toestellen uit de 30 serie die pas na de update met de accuduur begonnen te kwakkelen.
Waaronder eentje die helemaal geen Facebook heeft maar wel de always on display aan heeft staan.
Alleen als je daar geen veranderingen ziet helpt het je niet echt.
Is het dan mischien een idee om alle overbodige apps te verwijderen?Amadeus1966 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:40:
Zekers en er wordt ook keurig aangegeven hoeveel procent.
Alleen als je daar geen veranderingen ziet helpt het je niet echt.
https://forum.xda-develop...loatware-vog-ele-t4014937
Amadeus1966 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:59:
Ik weet niet of er een behoefte bestaat aan een in het Jip en Janneke vertaling omtrent het verwijderen van ongewenste apps.
Het eea heb ik even vertaald vanuit een topic vanaf het XDA forum.
1. Download "Minimal ADB and Fastboot"
https://www.dropbox.com/s...oot_v1.4.3_setup.exe?dl=0
2 Zet de USB-foutopsporing aan ( ook wel USB-debugging genoemd )
A Ga naar "Instellingen/Over telefoon".
B Tik net zo vaak op "Build number" tot dat je de melding krijgt dat je ontwikkelaar bent.
C Ga nu naar de ontwikkelaarsinstellingen en zet USB-foutopsporing aan, deze is te vinden in
"Instellingen/Systeem & Updates/Opties voor Ontwikkelaars".
3 Sluit je telefoon aan op je PC/Laptop en bevestig als je de vraag krijgt om deze pc te vertrouwen.
4 Start nu cmd-here.exe op vanuit de map "Minimal ADB and Fastboot" of vanuit je startmenu.
Voer nu de volgende opdrachten in.
adb devices (Zorg wel dat je toestel zichtbaar is)
adb shell
Als het goed is dan zie je nu zoiets als dit: HWVOG:/ $.
Nu kan je vanuit de onderstaande lijst de opdrachtregel copieren van de app die je wilt verwijderen.
Simpel copieeren en plakken in het adb venster
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.books ( Google Books )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.docs.editors.docs ( Google Docs )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.docs.editors.sheets ( Google Sheets )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.docs.editors.slides ( Google Slides )
pm uninstall -k --user 0 com.android.chrome ( Google Chrome )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.music ( Google Music )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.youtube ( Google Youtube )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.googlequicksearchbox ( Google Assistent )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.tachyon ( Google Duo )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.maps ( Google Maps )
pm uninstall -k --user 0 com.google.android.gm ( Google Mail )
pm uninstall -k --user 0 com.huawei.himovie.overseas ( Huawei Videoplayer )
pm uninstall -k --user 0 com.huawei.tips ( Huawei Tips )
pm uninstall -k --user 0 com.baidu.input_huawei ( Huawei toetsenbord )
pm uninstall -k --user 0 com.huawei.phoneservice ( Huawei HiCareHelp )
pm uninstall -k --user 0 com.huawei.android.totemweather ( Weer/Klok widget )
pm uninstall -k --user 0 com.huawei.appmarket ( Huawei appstore )
pm uninstall -k --user 0 com.microsoft.translator ( MS Vertaler )
pm uninstall -k --user 0 com.android.email ( Mail )
pm uninstall -k --user 0 com.example.android.notepad ( Android Notepad )
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.appmanager ( Facebook )
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.system ( Facebook )
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.katana ( Facebook )
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.services ( Facebook )
pm uninstall -k --user 0 com.amazon.mShop.android.shopping ( Amazone Shopping )
pm uninstall -k --user 0 com.amazon.appmanager ( Amazone Manager )
pm uninstall -k --user 0 com.booking ( Booking )
Uiteraard zijn er meer apps, maar denk wel dat dit voor de meeste de lading wel dekt.
Disclaimer.........
Uiteraard geheel voor eigen risico.
Wat ik ook invul bij wachtwoord, de P30 blijft een open netwerk aan maken. Doe ik iets verkeerd en mis ik ergens een vinkje of kunnen meerdere dit probleem nabootsen?
Telefoon herstart? Ik zit op dezelfde versie maar ondervind geen issues hiermee.caspertje19 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:02:
Ik ben momenteel op vakantie en maak gebruik van de hotspot functie op mijn P30 met versie 10.0.0.195
Wat ik ook invul bij wachtwoord, de P30 blijft een open netwerk aan maken. Doe ik iets verkeerd en mis ik ergens een vinkje of kunnen meerdere dit probleem nabootsen?
⏩ PVOutput☀️
Ja klopt maar er zijn toch wat nieuwe apps bijgekomen. Mischien dat daar de boosdoener zit.Amadeus1966 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:31:
Dat was al bekend 😉
Wel al een klein krasje op het beeldscherm - screenprotector moet dat nu voorkomen...
Zelfde probleem hier met DNS. Supervaag. Sommige ads worden nog geblokt maar de meeste niet meer.Gonadan schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:32:
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
:strip_exif()/f/image/4qgXXsLam3n5xIJbLUxOwa1W.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 76% gewijzigd door KL643 op 14-07-2020 22:33 ]
De problemen met chrome herken in ook, maar met de camera heb ik helemaal geen problemenNosferatuX schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:19:
Sinds laatste twee updates is mijn p30 pro echt brak. Camera is echt traag met sluiter tijd en focus problemen. Echt onmogelijk om spontaan snel een foto te maken. Ook loopt chrome steeds vast, dan moet ik chrome minimaliseren en weer openen. Ik denk dat ze hem kapot geupdate hebben. 3 maanden geleden was ik nog zo blij omdat hij nog als nieuw voelde...
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
En deze bevalt mij beter dan Chrome. Veel sneller.
Ik heb wel problemen met Chrome, al moet ik zeggen dat dit de laatste tijd minder is. Telkens vastlopers had ik, maar mijn vriendin ook met haar S7 Edge.izzet3838 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:01:
[...]
De problemen met chrome herken in ook, maar met de camera heb ik helemaal geen problemen
Ik gok dat het eerder een Chrome issue is dan daadwerkelijk de P30 Pro.
De camera ook niks mee
Inderdaad, de problemen met chrome zijn bij mij niet plots na een update gekomen, heb ze altijd al gehad, maar de laatste tijd lijkt het erger te worden, zo erg dat ik stilletjes aan alternatieven begin te overwegen.reemprive schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:01:
[...]
Ik heb wel problemen met Chrome, al moet ik zeggen dat dit de laatste tijd minder is. Telkens vastlopers had ik, maar mijn vriendin ook met haar S7 Edge.
Ik gok dat het eerder een Chrome issue is dan daadwerkelijk de P30 Pro.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Niets denk ik, maar ben tevreden met Chrome dus waarom switchen? :-)MartNL schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:28:
Wat is er mis met Firefox op Android. Ik snap eerlijk gezegd niet wat jullie nog met Chrome doen. We zijn toch op tweakers hierzo. Het is toch algemeen bekend dat Firefox op véél fronten een veiliger en meer op privacy is gericht. En het is niet van Google dus het zal sowieso wel wat extra ondersteuning verdienen.
Als je het privacy en beveiligings acpect niks kan schelen. Dan verwacht ik nog van een tweaker dat ie wat verder na denkt dan zijn neus lang is. Als je die redenen zelf niet kan bedenken dan houd het op hé. Ik ga ze niet voor je opnoemen. 😉plofkip schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:31:
[...]
Niets denk ik, maar ben tevreden met Chrome dus waarom switchen? :-)
Achja, of die gegevens nou bij partij A of B terecht komt. Ik vind dat je een beetje raar reageert en veel aannames maakt m.b.t. wat iemand een tweaker maakt. Reageer dan niet.MartNL schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:07:
[...]
Als je het privacy en beveiligings acpect niks kan schelen. Dan verwacht ik nog van een tweaker dat ie wat verder na denkt dan zijn neus lang is. Als je die redenen zelf niet kan bedenken dan houd het op hé. Ik ga ze niet voor je opnoemen. 😉
Het heeft niks met aannames te maken. Gewoon gezond verstand. En het gaat niet eens zozeer om de gegevens😒. Maar idd laten we dit stoppen.plofkip schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:09:
[...]
Achja, of die gegevens nou bij partij A of B terecht komt. Ik vind dat je een beetje raar reageert en veel aannames maakt m.b.t. wat iemand een tweaker maakt. Reageer dan niet.
Volgens mij begon jij eroverMartNL schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:18:
[...]
Het heeft niks met aannames te maken. Gewoon gezond verstand. En het gaat niet eens zozeer om de gegevens😒. Maar idd laten we dit stoppen.
maar hier gebruik ik edge werkt uitstekend zie ook 0 reden om firefox te gebruiken
Ik gebruik Edge en bevalt me prima.
En eh.... ik zie mezelf niet als een tweaker.
Ik ben slechts een gebruiker.
Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl
is dat niet alleen na de 1e herstart? misschien omdat die alles op de achtergrond nog aan het bijwerken is van de update.basvdijk1647 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:49:
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update merken dat het pin-unlock scherm veel trager reageert? Ik merk dat ik echt bewust rustiger de nummers moet intypen anders mist het toetsenbord de helft
Helaas niet, super irritant omdat je zo vaak per dag je telefoon unlockt. Snap ook niet goed waardoor het zou moeten komen. Wellicht hebben ze bewust een debounce op de toetsen gezet.Ruudox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:16:
[...]
is dat niet alleen na de 1e herstart? misschien omdat die alles op de achtergrond nog aan het bijwerken is van de update.
Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl
Daarnaast heb ik best vaak dat het touch screen begint te trippen. Dan zet ik hem aan en zie ik dat er super snel achter elkaar op de home 'knop' wordt gedrukt.
Dacht eerst dat de screenprotector dit veroorzaakte, dus die is er inmiddels af, maar het blijft gebeuren.
Telefoon even neergelegd en toen stopte het, zodra ik met een vinger in de buurt kwam ging die weer verder. Soort statische elektriciteit ofzo?
P30 lite overigens.
Naja ik was iig wakker.
Zelf hecht ik weinig waarde aan de eerste 2 "verbeterde" opties, maar EMUI 10.1 wel.
Ook als ik naar camera comparisons kijk is de versie met EMUI 10.1 een stuk beter afgesteld.
Is er al enige nieuws over EMUI 10.1 op de normale P30 Pro en wanneer die wordt uitgerold?
Is al eventjes bezig sinds begin deze maand, idem voor de P30. De P30 Lite geen idee.Knamix schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:12:
Is er al enige nieuws over EMUI 10.1 op de normale P30 Pro en wanneer die wordt uitgerold?
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 18-07-2020 11:14 ]
⏩ PVOutput☀️
Inmiddels al op 10.1.0.133 met juni security updateQuad schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:13:
[...]
Is al eventjes bezig sinds begin deze maand, idem voor de P30. De P30 Lite geen idee.
Ervaar je een verbetering in de camera?Alternative schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:17:
[...]
Inmiddels al op 10.1.0.133 met juni security update
Ik verneem er niks van. De camera was altijd al goed en zovaak gebruik ik hem niet.
Gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door Mark22 op 20-07-2020 00:27 ]
Zou misschien fijn zijn als je dit zou delen voor eventuele anderen.Mark22 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:25:
Sinds een recente update krijg je een menuutje als je vanaf de zijkant swipet en iets langer vasthoudt. Kan dit uitgeschakeld worden? Heb zelf niks in de instellingen gevonden maar dat menu vind ik behoorlijk irritant.
Gevonden
Accessibility features —> multi-window —> multi-window toggle uitzettenAmadeus1966 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:02:
[...]
Zou misschien fijn zijn als je dit zou delen voor eventuele anderen.
Maar dan kan ik geen split screen meer gebruiken. Het vierkantje werkt dan niet meer. Ik wil die multi toggle window niet. Werkt niet fijn. Heb een andere app hiervoor maar die twee werken niet samen. Maar nu kan ik geen gesplitst scherm meer krijgen. Zie ik wat over het hoofd?Alternative schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:07:
[...]
Accessibility features —> multi-window —> multi-window toggle uitzetten
Ik heb 'm een aantal keren gebruikt. Werkt wel geinig. Met een aantal apps scheelt het dan ook switchen voor wanneer je maar voor even de app wilt openen.Mark22 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:25:
Sinds een recente update krijg je een menuutje als je vanaf de zijkant swipet en iets langer vasthoudt. Kan dit uitgeschakeld worden? Heb zelf niks in de instellingen gevonden maar dat menu vind ik behoorlijk irritant.
Gevonden
⏩ PVOutput☀️
Die vingerafdruk scanner is namelijk ronduit waardeloos als je buiten in de zon staat en ben verder een 4 code gewend
Ja dat kan. Hier kun je het vergrendelingschermwachtwoord wijzigen.Poesmij schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:52:
Is er een manier om de unlock code 4 cijfers te maken ipv 6?
Die vingerafdruk scanner is namelijk ronduit waardeloos als je buiten in de zon staat en ben verder een 4 code gewend.
Daar kies je dan voor een vier cijferige pincode.
:strip_exif()/f/image/q1PzFbmJGJfK7DMl1Ltz22cv.jpg?f=fotoalbum_large)
Volledig overheen gekeken, bedankt!MartNL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:03:
[...]
Ja dat kan. Hier kun je het vergrendelingschermwachtwoord wijzigen.
Daar kies je dan voor een vier cijferige pincode.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/JkpPWmBCpsHKIJgAvEX6qY2n.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee hoe ik dit weer terug krijg naar de normale tab weergave?
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires
Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?