Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:48:
[...]
Het testen van zonnepanelen doen wij met de grootste zorgvuldigheid in ons eigen, door de VDE geaccrediteerde, testlaboratorium. Alle nieuwe typen zonnepanelen worden aan uiteenlopende testen onderworpen. Daarnaast worden alle zonnepanelen die de fabriek verlaten individueel getest op mogelijke defecten. Meer informatie over de testen die wij uitvoeren zijn terug te vinden op webpagina
https://solarwatt.nl/testen/.
Uw vraag of wij zijn overgekocht of failliet zijn geweest, is onjuist. Solarwatt bestaat al meer dan 25 jaar en is hiermee één van de oudste zonnepanelenfabrikanten wereldwijd. In 2015 is Solarwatt voor meer dan 99% in handen gekomen van Stefan Quandt, tevens grootaandeelhouder van BMW.
De Nederlandse en Belgische markt bedienen we met een netwerk van regionale partners.
Bedankt voor de reactie.
Echter als ik met een kritische blik ook naar de reactie kijk heb ik meer vragen dan antwoorden.
In de oorspronkelijke post van je heb je het over :
"Een verminderde degradatie van glas-glas zonnepanelen ten opzichte van glas-folie zonnepanelen, is uitgebreid bewezen door onder andere het onafhankelijke TUV testinstituut. Hierbij worden in een klimaatkamer verschillende versnelde levensduur testen uitgevoerd, om de impact van externe invloeden op het zonnepaneel te testen. Deze testen laten wij ook uitvoeren op onze zonnepanelen en liggen ook ten grondslag aan onze product- en vermogensgaranties. "
Mijn vraag is waar die testresultaten zijn en dan kom je met testen die jullie zelf uitvoeren op jullie eigen producten?
Vervolgens claimen jullie:
"Het is daarbij ook logisch te verklaren dat glas-glas zonnepanelen minder snel degraderen. In tegenstelling tot een glas-folie zonnepanelen, is er geen vochttoetreding door de achterzijde, waardoor het zonnepaneel veel minder veroudert door omgevingsfactoren. "
Waar zijn de resultaten waaruit dit blijkt?
Verder geven jullie aan over de garantie:
"De claim over de garantievoorwaarden is ook niet juist. De garantietermijn van 30 jaar is ook van toepassing op de productgarantie en niet alleen op de vermogensgarantie. Indien het zonnepaneel binnen deze periode faalt, vallen ook demontage, hermontage en transport onder de dekking van de garantie. Graag wil ik u vragen onze garantievoorwaarden hierop terug te lezen."
Laat ik een casus stellen welke redelijk simpel te beantwoorden is:
Aangezien jullie niet aan de grotere bedrijven verkopen (waar ik nog steeds geen antwoord op heb) koop ik bij bedrijf x zonnepanelen en laat ze installeren.
Door bepaalde redenen gaat dit bedrijf failliet.
Komen jullie dan kosteloos langs als er iets met de panelen aan de hand is?
"Uw vraag of wij zijn overgekocht of failliet zijn geweest, is onjuist. Solarwatt bestaat al meer dan 25 jaar en is hiermee één van de oudste zonnepanelenfabrikanten wereldwijd. In 2015 is Solarwatt voor meer dan 99% in handen gekomen van Stefan Quandt, tevens grootaandeelhouder van BMW."
Fijn om te weten. En wanneer Solarwatt toch onverhoopt failliet gaat, hoe zit het dan met de garantie? Wie gaat die dan overnemen? BMW?
Als laatste:
"De Nederlandse en Belgische markt bedienen we met een netwerk van regionale partners."
Wat betekend dit precies? Wat is de reden dat ik bij alle grote bedrijven "Nee" te horen krijg dat ze jullie producten niet verkopen?
Zij geven namelijk aan dat SolarWatt alleen aan kleine bedrijven verkoopt, omdat als ze aan de grotere partijen verkopen dat ze hun afzetmarkt kwijtraken.
Niet omdat het een slecht product is dus.
De daken die ik heb gezien met jullie producten zien er goed uit, mooie niet verkleurende panelen. Echter ik moet maar "geloven" dat dit paneel premium is, en dus beter dan andere merken. Echter zie ik nergens daar onderbouwde redenen.