Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49
NiroNiro schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:27:
inderdaad, good luck! En anders maar een leenauto van de dealer of KIA Nederland zodat je zorgeloos weg kunt... Heb je de aanbevelingen van hier ook aangekaart bij de dealer? (zekeringen 1 voor 1 eruit en dan meten bijv.?)
@NiroNiro Zeker, maar ik heb er een beetje moeite mee dat ik als "leek" moet gaan vertellen hoe ze hun werk moeten doen. Gezien het feit dat ze ook niet weten dat bij 5V de accu defect is vrees ik het ergste. Geef ze nog 1 kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:25
NiroNiro schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:51:
koplampen en ruiten na de B-stijl niet donkerder getint
Wat een kenner zelfs met info moest ik goe kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
NiroNiro schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:39:
Iemand hier autopoetser? Ik ben laatst over de afsluitdijk gereden en kwam thuis met heel veel stowaways op mn voorbumper aangekomen. Nu heb ik ze weggekregen maar tot mijn verbazing blijf ik nu printjes van die beesten zien, is dit weer goed te krijgen?
Vroeger lieten we natte doeken op de ramen liggen om de beestjes los te weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
oldie127 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:35:
[...]

Vroeger lieten we natte doeken op de ramen liggen om de beestjes los te weken.
Ja dat heb ik dus ook gedaan, maar sommigen zat echt goed vast geplakt.. oh well.. de auto glimt weer voor nu... van het weekend weer lange rit te doen dus zal die weer net zo vies terugkomen hahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfjnab
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 21:31
Net na 3 weken afwezigheid m'n my20 weer aangezwengeld. Hij stond niet aan de lader gedurende die periode. Na 1 week hielden de UVO updates er mee op en was de auto duidelijk in deep sleep. Alles functioneerde nog prima en hij ging normaal open. Gelukkig geen 12V problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door mfjnab op 22-07-2020 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:48
Steeck03 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:18:
[...]

Kortom: De Granny is niet het probleem maar de gebruiker. Zonder verleng kabel op een normale wantcontactdoos is er geen probleem. En met een verlengkabel geld altijd dat je de juiste moet gebruiken. Of te wel kabel diameter en stekkers moeten voldoen voor het gebruik. Geen goedkope 1mm2 kabeltjes graag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkfDzwRZc8VbvLrcihFtOOvbwOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNo6UsL3guMP1oXYqXxbU39P.jpg?f=fotoalbum_large
Al is een gebruiker nog zo alert om het best mogelijke materiaal in te zetten, bij deze de industriële mennekes stekkers, het gebruikte materiaal heeft zijn grenzen. 6h continue gebruik op max vermogen.
Toch van een ander allooi dan een huis tuin en keuken shuko, wat men ook moge beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:28
Vaevictis_ schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:44:
[...]

@greatgonzo Let op, de thuislader is alleen voor noodgevallen en niet voor structureel gebruik. Ik zou je echt aanraden vanwege de veiligheid en gemoedsrust om toch voor een echte laadpaal te gaan. De tijdswinst is dan mooi meegenomen. Je kunt ook een goedkope New Motion paal van marktplaats halen. Voor 300 euro ben je dan klaar (ex. installatie). :)
In de parkeergarage op mijn werk zijn laadpalen aanwezig, maar ook een rits parkeerplaatsen met gewone stopcontacten. Daar mag je dus gratis inpluggen, met de granny kabel. Dat deed ik dan ook iedere dag (tot Corona dan). Aan het eind van de dag toch weer 12 kWh binnengehaald. Geen enkel probleem.
Toen mijn eigen laadpaal een weekje kuren had gebruikte ik zo'n oranje verlengsnoer van een tientje wat ik nog had liggen, door de brievenbus. Ik heb wel even gevoeld of die niet te warm werd. Maar dat bleek niet zo en dat ging ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:11
Murzeltje schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Probeer dit te voorkomen, maar wel een keer mee te maken :P
[Afbeelding]

Ik had gister een onverwachts lang ritje, en net toen ik thuis kwam sprong deze melding in m'n scherm :)
Mijn record is 3%. :)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:13
mfjnab schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:29:
Net na 3 weken afwezigheid m'n my20 weer aangezwengeld. Hij stond niet aan de lader gedurende die periode. Na 1 week hielden de UVO updates er mee op en was de auto duidelijk in deep sleep. Alles functioneerde nog prima en hij ging normaal open. Gelukkig geen 12V problemen.
Same here. Althans voor 2 weken dan. Niet gemerkt dat de HV accu leger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Weet iemand of (heeft iemand ervaring met) het alsnog mogelijk is die 230v stopcontacten te laten maken op de middenconsole?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
De ali spatlappen zitten erop, helaas wel met twee schroeven per spatlap want zonder een krik of brug kom je er niet goed achter / onder. Ze vallen er niet af, maar zit nog wel beetje speling in. Maar geen stoeprand raken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIXgaJ-ma8RGuNTLUMpyFTxmsKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rAZIJl0bLk4xtNzxUtDAJKl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwYydFYyZqvMeDbhtRMod-BD6d8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieLtrUuOyw2XWO1G7VDCy213.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Vaevictis_ op 22-07-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 17:14
Vraagje kan je na het van het slot halen van de auto meteen de laadstekker eruit trekken? Of is hier een andere (uitgebreide) procedure voor? Vanwaar de vraag? Ik ben voornemens een E-Soul aan te schaffen echter moet ik 's-nachts met enige regelmaat uit bed gesprint ri brandweerkazerne.

Zo'n EV scheelt trouwens wel weer wat met potentiële motorschade, volgas met een ICE naar de kazerne vliegen is niet heel bevorderlijk voor de motor.

[ Voor 21% gewijzigd door Appie Heijn op 22-07-2020 21:54 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
Appie Heijn schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:49:
Vraagje kan je na het van het slot halen van de auto meteen de laadstekker eruit trekken? Of is hier een andere (uitgebreide) procedure voor? Vanwaar de vraag? Ik ben voornemens een E-Soul aan te schaffen echter moet ik 's-nachts met enige regelmaat uit bed gesprint ri brandweerkazerne.
Ja dat kan, bij het ontgrendelen (en openen van de deur) zakt de laadspanning naar 0.5kW dan kan ik je de laadkabel veilig verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
ningalloon schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:42:
[...]

Ik heb mijn spatlappen van alie. Viezigheid is een stuk minder geworden. Is niet anders door op agrarisch wegen te rijden.
Je range zal wat minder zijn, maar dat valt denk ik wel mee omdat er ook weer minder viezigheid je cw beïnvloedt.

Ik heb ook nog een jump starter in de auto liggen mocht de 12V accu leeg gelopen zijn. Al 2x voorgekomen.
@ningalloon Heb jij de dealer op het leeglopen van de 12V aangesproken? En die spatlappen heb jij ze wel vast gekregen met 4 schroeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie Heijn
@Vaevictis_ Ok dus AB indrukken, deurtje opengooien, kabel eruit trekken, klepje dicht en gaan. Naja dat tijdverlies t.o.v. een ICE haal ik qua acceleratie e.d. makkelijk in.

[ Voor 4% gewijzigd door Appie Heijn op 22-07-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Appie Heijn schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:09:
@Vaevictis_ Ok dus AB indrukken, deurtje opengooien, kabel eruit trekken, klepje dicht en gaan. Naja dat tijdverlies t.o.v. een ICE haal ik qua acceleratie e.d. makkelijk in.
Deur open hoeft niet om de kabel los te halen, gaat meteen los als je op AB klikt. Echt hooguit 5 seconden extra werk.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-07-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@CyBeRSPiN top! elke handeling is er één te veel wanneer je half slaapdronken, vol adrenaline (door de pager) op pad moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Appie Heijn schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:09:
@Vaevictis_ Ok dus AB indrukken, deurtje opengooien, kabel eruit trekken, klepje dicht en gaan. [...]
Of: sleutel op zak, in het voorbijgaan op het knopje op een van de voorste deurgrepen drukken, stekker eruit en klepje dicht.
Als je de auto vervolgens start met je voet op de rem is 'ie in luttele seconden klaar om te gaan (als de brandweer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Mooi :) thanks voor de snelle antwoorden. Kan ik hem met een gerust hart bestellen. Hij wordt alleen niet brandweer rood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:19:
[...]

Deur open hoeft niet om de kabel los te halen, gaat meteen los als je op AB klikt. Echt hooguit 5 seconden extra werk.
Dit is hoe standaard werkt, er is een optie om hem wel te vergrendelen (middels een van de knoppen linksonder het stuur). Maar dit moet je dan expliciet aanzetten, volgens mij om diefstal te voorkomen als je aan een openbare laadpaal staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Mabion schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:32:
[...]

Dit is hoe standaard werkt, er is een optie om hem wel te vergrendelen (middels een van de knoppen linksonder het stuur). Maar dit moet je dan expliciet aanzetten, volgens mij om diefstal te voorkomen als je aan een openbare laadpaal staat.
Ja, ok in theorie zou ie dan los zijn als de auto klaar is met laden. Maar als ie nog aan het laden is dan moet je hem alsnog ontgrendelen. En die functie wil je niet actief hebben in het openbaar. Alhoewel je kabel dan waarschijnlijk nog steeds wel gelocked zit aan de laadpaalzijde.
Functie is volgens mij bedoeld voor een privaat wagenpark waarbij er een paar lange vaste laadkabels liggen. Dan kan personeel een kabel uit een volle EV trekken om een andere EV te laden, zonder de sleutels van die volgeladen EV nodig te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-07-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@CyBeRSPiN ik zal waarschijnlijk maar heel weinig in het openbaar laden, maar wel goed om te weten dat er wat mogelijkheden zijn qua vegrendeling.

Nu al zin in, erg blij verrast tijdens de proefrit met de E-Soul, aandrijflijn is hetzelfde als de E-Niro dacht ik. En wat klinkt de Bose installatie ontzettend goed in de E-Soul, ik had Bose niet zo hoog meer nadat ik het vroegah eens in een Megane heb gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 13:57
Mabion schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:32:
[...]

Dit is het officieel volgens de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2SrKJJ9/laadstekkervergrendeling.png

Let wel, volgens de beschrijving dien je 'auto-modus' aan te zetten, want dat is 'handig bij een openbaar laadpunt'. Ik laad alleen bij openbare laadpunten en vind dit juist niet handig. Bij mij staat de knop uit (lock-modus), ik wil niet dat Jan en alleman de stekker eruit kan trekken zodra het laden is voltooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
t2012 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:47:
[...]

Ja dat klopt, het is de DynamicLine (hoe zie jij zo snel het verschil)? Dankjewel!
Je bent echt niet de eerste of de enige. Ik heb inmiddels 15k km gereden met een Dynamic line MY2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Appie Heijn schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:30:

Nu al zin in, erg blij verrast tijdens de proefrit met de E-Soul, aandrijflijn is hetzelfde als de E-Niro dacht ik. En wat klinkt de Bose installatie ontzettend goed in de E-Soul, ik had Bose niet zo hoog meer nadat ik het vroegah eens in een Megane heb gehad.
Is echt een leuke wagen, deed het niet zo goed qua verkopen in NL vanwege het wat afwijkende ontwerp denk ik. Maar heb ze in Noorwegen in de kekste kleurcombinaties voorbij zien komen, ben toen het ontwerp ook meer gaan waarderen :) Qua techniek volgens mij verder ook identiek aan de e-Niro inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Appie Heijn schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:30:
@CyBeRSPiN ik zal waarschijnlijk maar heel weinig in het openbaar laden, maar wel goed om te weten dat er wat mogelijkheden zijn qua vegrendeling.

In de e-Niro zit een JBL systeem. Benieuwd hoe groot het verschil is met de Bose variant (positief of negatief).

Zelf wel te spreken over de JBL installatie (wel nadat de base/treble niveaus aangepast waren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:04

Trackerfire

BTC HODLER

Mabion schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:46:
[...]

In de e-Niro zit een JBL systeem. Benieuwd hoe groot het verschil is met de Bose variant (positief of negatief).

Zelf wel te spreken over de JBL installatie (wel nadat de base/treble niveaus aangepast waren).
Mind to share the settings? :) ben zelf ook wel tevreden, maar niet helemaal. Heb hem zelf op Bass +2, Midden 0 en Treble 0.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:35:
[...]

Is echt een leuke wagen, deed het niet zo goed qua verkopen in NL vanwege het wat afwijkende ontwerp denk ik. Maar heb ze in Noorwegen in de kekste kleurcombinaties voorbij zien komen, ben toen het ontwerp ook meer gaan waarderen :) Qua techniek volgens mij verder ook identiek aan de e-Niro inderdaad.
@CyBeRSPiN Ik heb dus 2 weken van e-Soul MY2020 mogen genieten. Fijne wagen, maar ontwerp vind ik verschrikkelijk. Ook de laadruimte is erg karig. Wat mij mee viel t.o.v. e-Niro MY2019 was:

- HUD, met navigatie dat mis ik wel,
- UVO Connect, grotere en scherper scherm,
- Led verlichting in de deuren reageren op muziek,

Voor de rest is alles rond uitgevoerd en minder zakelijk dan bij de e-Niro. Rijden maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Trackerfire schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Mind to share the settings? :) ben zelf ook wel tevreden, maar niet helemaal. Heb hem zelf op Bass +2, Midden 0 en Treble 0.
Zal ze even opzoeken, kom erop terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Mabion schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:12:
[...]

Ok, zal vanmiddag even proberen een foto te maken van mijn versies. Dan kunnen we dat even vergelijken.
@Murzeltje Gisteren deze foto even gemaakt om te vergelijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXq3xXM3BrFaByl8WYjtO_e4gA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYCLXrvXHaAqMrWJz5ugC6ta.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 13:22
Vaevictis_ schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:09:
[...]

@ningalloon Heb jij de dealer op het leeglopen van de 12V aangesproken? En die spatlappen heb jij ze wel vast gekregen met 4 schroeven?
Het lag aan OVMS dat bepaalde modules van de auto niet in slaapstand vielen. Nu dat ik OVMS op een geschakelde 12V heb aangesloten heb ik geen lege accu meer. Ik kreeg nog wel meldingen dat de 12V accu door externe bronnen ontladen werd. Die meldingen zijn nu ook weg doordat ik de KIA connectbox verwijderd heb. GSM storingen zijn nu ook weg op de luidsprekers.

Alleen bij de spatlappen voor kan ik 1 schroef niet monteren.
De spatlappen voor zitten met 2 schroeven en 1 plug vast en achter met 3 schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:52
bruneelm schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:06:
[...]

[Afbeelding]
Al is een gebruiker nog zo alert om het best mogelijke materiaal in te zetten, bij deze de industriële mennekes stekkers, het gebruikte materiaal heeft zijn grenzen. 6h continue gebruik op max vermogen.
Toch van een ander allooi dan een huis tuin en keuken shuko, wat men ook moge beweren.
Die 6h slaat niet op maximaal continu belasting, maar op de positie van de PE-pen (de veiligheidsaarde). Die zit als je de stekker recht voor je houdt (met het plastic pennetje naar beneden) op 6 uur :) Op dit soort stekkers kun je rustig continu je 16/32/63 ampere belasting laten staan hoor. Liever op deze stekkers dan op die ielige type E of type F stekkers voor huishoudelijk gebruik. Dat is allemaal echt niet zo bedoeld voor dit soort heavy duty toepassingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUNap8XHXc9auEXJTK2_LIhL8NU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3macxGfwN3jzRB6qnlndWmu0.jpg?f=fotoalbum_large

Daikin Altherma 3 R F 6 kW, EHVH 08 S23 EJ9W + ERGA 06 EA V3H. 18 x 435 Wp PV, Enphase IQ8MC-72-M-INT micro-omvormers, 5850 Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:52
[...]

Ik merk dat het heel erg ligt aan de muziek of ik onder de indruk ben van de JBL geluidsinstallatie. Elektronische muziek werkt goed, stevige bass en prettig geluid. Alles van Daft Punk tot Paul Elstak komt prima door. Maar alles met gitaren is eigenlijk niks, in het middengebied mis je enorm veel en valt er een hele hoop detail weg. Van die stevige gitaren van Volbeat of Rammstein blijft bijna niks meer over. Met het opkrikken van de midtonen is dat nog niet zo makkelijk te compenseren. Ik ben er nog niet uit hoe dit nu goed in te regelen. De equalizer in het systeem is niet echt om over naar huis te schrijven...

Wat me ook opvalt is dat het geluid heel sterk van voren komt. Bij de meeste andere auto's die ik de afgelopen jaren heb gereden kreeg je ook nog wat mee van de luidsprekers achter je, waardoor je wat meer het gevoel kreeg er middenin te zitten. Bij de Niro mis ik dat wel een beetje.

[ Voor 15% gewijzigd door luxus op 23-07-2020 22:31 ]

Daikin Altherma 3 R F 6 kW, EHVH 08 S23 EJ9W + ERGA 06 EA V3H. 18 x 435 Wp PV, Enphase IQ8MC-72-M-INT micro-omvormers, 5850 Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
luxus schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:22:
[...]

Die 6h slaat niet op maximaal continu belasting, maar op de positie van de PE-pen (de veiligheidsaarde). Die zit als je de stekker recht voor je houdt (met het plastic pennetje naar beneden) op 6 uur :) Op dit soort stekkers kun je rustig continu je 16/32/63 ampere belasting laten staan hoor. Liever op deze stekkers dan op die ielige type E of type F stekkers voor huishoudelijk gebruik. Dat is allemaal echt niet zo bedoeld voor dit soort heavy duty toepassingen.

[Afbeelding]
Zo leer je elke dag weer wat nieuws :)
Hier staan meer varianten: Wikipedia: IEC 60309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
luxus schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:26:
[...]

Ik merk dat het heel erg ligt aan de muziek of ik onder de indruk ben van de JBL geluidsinstallatie. Elektronische muziek werkt goed, stevige bass en prettig geluid. Alles van Daft Punk tot Paul Elstak komt prima door. Maar alles met gitaren is eigenlijk niks, in het middengebied mis je enorm veel en valt er een hele hoop detail weg. Van die stevige gitaren van Volbeat of Rammstein blijft bijna niks meer over. Met het opkrikken van de midtonen is dat nog niet zo makkelijk te compenseren. Ik ben er nog niet uit hoe dit nu goed in te regelen. De equalizer in het systeem is niet echt om over naar huis te schrijven...

Wat me ook opvalt is dat het geluid heel sterk van voren komt. Bij de meeste andere auto's die ik de afgelopen jaren heb gereden kreeg je ook nog wat mee van de luidsprekers achter je, waardoor je wat meer het gevoel kreeg er middenin te zitten. Bij de Niro mis ik dat wel een beetje.
Je kan de "positie" waar het geluid staat instellen, waarschijnlijk staat dit al op centraal. Wellicht helpt het om deze een beetje aan te passen? Ik had dit gevoel overigens niet, en heb enkel met die positie gespeeld dat je het enkel linksvoor of juist enkel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:03
Unknown90 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Dit is het officieel volgens de handleiding:
[Afbeelding]

Let wel, volgens de beschrijving dien je 'auto-modus' aan te zetten, want dat is 'handig bij een openbaar laadpunt'. Ik laad alleen bij openbare laadpunten en vind dit juist niet handig. Bij mij staat de knop uit (lock-modus), ik wil niet dat Jan en alleman de stekker eruit kan trekken zodra het laden is voltooid.
Ik merk bij die LOCK modus anders weinig. Ik steek nml op het werk de stekker er voor het oog erin (voordeel met parkeren) Maar ik ga niet laden. Maar dan zit de stekker dus niet vast. Als ik na het werk bij de auto kom. Kan ik de kabel eruit trekken zonder dat ik de auto ontgrendeld heb.
Thuis werkt het wel (met soms frustratie om hem eruit te krijgen (meerdere keren auto ontgrendelen etc). Maar bij een openbare laadpaal zonder ook daadwerkelijk te laden dus niet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 16:45
Nelis13 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Ik merk bij die LOCK modus anders weinig. Ik steek nml op het werk de stekker er voor het oog erin (voordeel met parkeren) Maar ik ga niet laden. Maar dan zit de stekker dus niet vast. Als ik na het werk bij de auto kom. Kan ik de kabel eruit trekken zonder dat ik de auto ontgrendeld heb.
Thuis werkt het wel (met soms frustratie om hem eruit te krijgen (meerdere keren auto ontgrendelen etc). Maar bij een openbare laadpaal zonder ook daadwerkelijk te laden dus niet.
Wellicht vindt je mij een " paardenlul" maar ik vind het knap asociaal dat je een laadpaal blokkeert door te doen alsof je aan het laden bent. Persoonlijk zou ik het wel weten met zo'n iemand als ik daar sta met een nagenoeg lege accu.

Hoe zou je dat zelf vinden??

Blokkeerde je vroeger ook benzinepompen als je alleen even naar het toilet moest omdat dit minder ver lopen was?

[ Voor 6% gewijzigd door petertenboer op 24-07-2020 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niro-E
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-02-2021
petertenboer schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:10:
[...]

Wellicht vindt je mij een " paardenlul" maar ik vind het knap asociaal dat je een laadpaal blokkeert door te doen alsof je aan het laden bent. Persoonlijk zou ik het wel weten met zo'n iemand als ik daar sta met een nagenoeg lege accu.

Hoe zou je dat zelf vinden??

Blokkeerde je vroeger ook benzinepompen als je alleen even naar het toilet moest omdat dit minder ver lopen was?
Gewoon oplossen door met je eigen laadsleutel toch de laadsessie te starten.. zit ie toch mooi vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
Niro-E schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:05:
[...]

Gewoon oplossen door met je eigen laadsleutel toch de laadsessie te starten.. zit ie toch mooi vast.
echt niet.... heeft hij nog gratis stroom ook. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
driel24 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:10:
[...]

echt niet.... heeft hij nog gratis stroom ook. :(
Dat wel, maar hij kan niet weg voordat jij hem dat toestaat. (tenzij hij zn kabel wilt achterlaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Niro-E schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Dat wel, maar hij kan niet weg voordat jij hem dat toestaat. (tenzij hij zn kabel wilt achterlaten)
Niet helemaal. Ik heb al twee keer vast gezeten. Paal in storing.
één belletje met Allego en ze resetten de paal en hij is los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
driel24 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Niet helemaal. Ik heb al twee keer vast gezeten. Paal in storing.
één belletje met Allego en ze resetten de paal en hij is los.
Dat klopt, maar als hij een sessie aan het laden is, mogen ze hem niet zo maar onderbreken.
Laatst stond mijn outlet in storing, en ik belde voor een reset, maar bij Allego melden ze dat er nog een laadsessie actief was, en ze dus niet mochten resetten. Moest ik de eigenaar van die andere auto gaan zoeken om zijn toestemming te krijgen (hij moest zelf aan de telefoon toestemming geven) Ik had geluk dat hij toevallig er net aan kwam)

Zou ook wel beetje te makkelijk zijn.. geen vrije paal.. even bellen met allego, reset, stekker van die andere eruit.. en zelf inpluggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Niro-E op 24-07-2020 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@petertenboer hangt sterk van die situatie af he. Misschien is het wel een bedrijf met een gesloten parkeerterrein waar Nelis13 de enige werknemer met EV is en er 4 laadplekken zijn. Misschien heeft directie hem wel verzocht om steeds daar te staan en te doen alsof om het groene imago van het bedrijf te benadrukken en om de andere parkeerplekken vrij te houden voor ICE wagens. Het kan he :P
Altijd makkelijk om iemand aan de digitale schandpaal te nagelen zonder de situatie te kennen.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-07-2020 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:18:
@petertenboer hangt sterk van die situatie af he. Misschien is het wel een bedrijf met een gesloten parkeerterrein waar Nelis13 de enige werknemer met EV is en er 4 laadplekken zijn. Misschien heeft directie hem wel verzocht om steeds daar te staan en te doen alsof om het groene imago van het bedrijf te benadrukken en om de andere parkeerplekken vrij te houden voor ICE wagens. Het kan he :P
Altijd makkelijk om iemand aan de digitale schandpaal te nagelen zonder de situatie te kennen.
Hij zegt zelf dat het om voordeel met parkeren gaat = asociaal. Al zou de directie erom vragen, zulk gedrag moet je niet aanmoedigen, dat verspreid zich dan buiten de privéterreinen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:59
Net als die plofkar rijders die op de laadplek gaan staan omdat dichter die bij de ingang van de supermarkt is.
En dan doodleuk zeggen : je hoeft toch niet te laden als je maar even binnen bent.

Ik kan niet wachten op de tijd dat er veel pompen verdwijnen en kan lachen om de wachtrijen voor een pomp

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Tsja, laadplekken naast de invaliden heb ik ook wat moeite mee. ;)

Maar goed, we hebben over laden en laadpalen al diverse andere topics. Laten we het daarom maar hier bij de auto houden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derots
  • Laatst online: 04-11-2024
Ha allen, sinds gisteren trots bereider van deze mooie bolide. Korte vraag, wat zijn wat jullie betreft apps (apple) die onmisbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
derots schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:47:
Ha allen, sinds gisteren trots bereider van deze mooie bolide. Korte vraag, wat zijn wat jullie betreft apps (apple) die onmisbaar zijn?
ABRP.. voor het plannen van langere trips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nelis13 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Ben je niet bang dat iemand je laadkabel steelt? Die dingen zijn best duur om te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qzq5EB74GMo4SJi5tP2JGEavGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnArqISYrRw5vu4qW3wUrtZg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
derots schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:47:
Waze, Spotify. Verder laadapps “Ev charging”, “Chargemap” en “Fastned”.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nelis13
Even reageren op mijn eerdere post.

Ja het is asociaal om te doen alsof je laadt om op deze manier op de parkeerplek te mogen staan. Helemaal mee eens.

Echter:
1. Er staan 16 palen. Hooguit zijn er ooit tegelijk 4 in gebruik geweest.
2. Ik kan op een reguliere plek gaan staan, echter dan neem ik een plek in op een drukke parkeerplaats met een tekort aan reguliere plekken.
3. Ik kan er ook gaan staan en geen stekker erin steken (het bord ervoor zegt echter duidelijk alleen voor het laden van electrische auto's) Dat is zelf zichtbaar asociaal.
4. Ik kan ook gaan laden op die plek. Alleen is dat 35 c/kWh. En 0,7 cent per minuut.

NB: Elders ga ik alleen op een openbare laadplek staan en er ook daadwerkelijk laden, ook al is het voor het bereik niet nodig. Is het wel nodig en ben ik klaar met laden dan verplaats ik mijn auto ook, indien er andere paarkeerplaatsen over zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis13
Z___Z schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Ben je niet bang dat iemand je laadkabel steelt? Die dingen zijn best duur om te vervangen.
Na de reacties hierboven wel ja.
Ik denk dat ik maar voor optie 3 ga in de toekomst. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niro-E
Nelis13 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:46:
Even reageren op mijn eerdere post.

Ja het is asociaal om te doen alsof je laadt om op deze manier op de parkeerplek te mogen staan. Helemaal mee eens.

Echter:
1. Er staan 16 palen. Hooguit zijn er ooit tegelijk 4 in gebruik geweest.
2. Ik kan op een reguliere plek gaan staan, echter dan neem ik een plek in op een drukke parkeerplaats met een tekort aan reguliere plekken.
3. Ik kan er ook gaan staan en geen stekker erin steken (het bord ervoor zegt echter duidelijk alleen voor het laden van electrische auto's) Dat is zelf zichtbaar asociaal.
4. Ik kan ook gaan laden op die plek. Alleen is dat 35 c/kWh. En 0,7 cent per minuut.

NB: Elders ga ik alleen op een openbare laadplek staan en er ook daadwerkelijk laden, ook al is het voor het bereik niet nodig. Is het wel nodig en ben ik klaar met laden dan verplaats ik mijn auto ook, indien er andere paarkeerplaatsen over zijn.
Wow.. 47ct /kwh voor een AC laadpaal? Dat is niet best. (uitgaande van 3,5kW op 1 fase)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:43
nessio schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:14:
Net als die plofkar rijders die op de laadplek gaan staan omdat dichter die bij de ingang van de supermarkt is.
En dan doodleuk zeggen : je hoeft toch niet te laden als je maar even binnen bent.

Ik kan niet wachten op de tijd dat er veel pompen verdwijnen en kan lachen om de wachtrijen voor een pomp
En dan je EV bij de pomp zetten en op je gemak de ramen schoon maken >:)
Bij de laadzuilen zit meestal die faciliteit niet, dus moet je het wel bij de brandstofzuilen doen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Nelis13 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:47:
[...]
Na de reacties hierboven wel ja.
Ik denk dat ik maar voor optie 3 ga in de toekomst. ;)
Ach, iedere kenner (en dat worden er dagelijks meer), ziet toch zo dat je niet laadt? Net zoals je ook ziet als iemand die wel laadt allang vol zit.
Optie 3 (niet laden) maakt dan niet veel uit.

Overigens snap ik met die tarieven ook wel dat er niemand staat.
Wie verzint zoiets.

PM: tarief is natuurlijk ook afhankelijk van jouw laadpas. Wellicht is er een laadpas die ook op deze palen wel een dragelijk tarief hanteert?

[ Voor 12% gewijzigd door eltron op 24-07-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derots
  • Laatst online: 04-11-2024
Doet bij jullie de UVO app het wel?
Na 2 seconden, na 10 seconden en na 15 seconden..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cLKqJ8-mpOgHSU3Hk020cTE-3w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/l69acw3OtpehG2BYSMzekDTM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzvsOdzoh-YBpBQ3K-FZpPJCVFA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xRGna09OH4CziAKPKEJIM0Yf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMIvr_vqVxCwPbeJSYXITDk4jCs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/h7UsYzXvvzrpu0lIwd2qSniW.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 13:57
derots schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:43:

...
Hier doet 'ie het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
derots schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:43:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Hier werkt hij ook gewoon - zit op android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Twee vraagjes.. Voor de soul die we besteld hebben.. Maar de app is dezelfde als de Niro

Kun je met je iPhone de navigatie synchroniseren? Mijn vrouw gebruikt een database via een app die ze gebruikt om visites te rijden. Die app stuurt adres door naar Google maps.. Kun je dat weer simpel in de Kia navigatie krijgen vanuit Google maps? (ben bang dat rechtstreeks vanuit die database niet kan)

Tweede.. Kun je uitlezen hoeveel kWh je in een sessie geladen hebt? Dit ivm verrekening kosten als we bij schoonouders moeten laden. Of heb je altijd verschil en is een kWh meter achter de laadkabel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@greatgonzo je kunt sowieso gebruik maken van Apple Carplay of Android Auto. Dan gebruik je Google Maps rechtstreeks.
Alleen met een OBD dongle kun je de som van de geladen kWh zien. Moet je begin en eindstand bijhouden. Makkelijker is om zelf de laadtijd bij te houden en te kijken wat het verbruik is. Bij laden met 10A is dat 2,3kWh/uur. Of als je daar zovaak komt zouden ze een simpele laadpaal kunnen aanleggen die het zelf bijhoudt, duurt wel even met terugverdienen.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-07-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
greatgonzo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:06:
Twee vraagjes.. Voor de soul die we besteld hebben.. Maar de app is dezelfde als de Niro

Kun je met je iPhone de navigatie synchroniseren? Mijn vrouw gebruikt een database via een app die ze gebruikt om visites te rijden. Die app stuurt adres door naar Google maps.. Kun je dat weer simpel in de Kia navigatie krijgen vanuit Google maps? (ben bang dat rechtstreeks vanuit die database niet kan)

Tweede.. Kun je uitlezen hoeveel kWh je in een sessie geladen hebt? Dit ivm verrekening kosten als we bij schoonouders moeten laden. Of heb je altijd verschil en is een kWh meter achter de laadkabel beter?
Wat @CyBeRSPiN aangeeft is her makkelijkste, via Apple Carplay of Android Auto verbinden met de auto en dan kan je gewoon Google maps gebruiken.

Neem aan dat je dan via de granny-charger gaat laden, dan je het beste een kWh-meter ertussen zetten. Die heb je wel voor 100-150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Mabion schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Neem aan dat je dan via de granny-charger gaat laden, dan je het beste een kWh-meter ertussen zetten. Die heb je wel voor 100-150 euro.
toch nog zo duur? Valt me wel tegen. Dan kan ik gewoon beter kijken hoeveel kWh er nog over is op bestemming.. En dat aftrekken van het maximum kWh.. Je kunt het dus niet in de app zien?

Kan natuurlijk ook een vertekend beeld zijn als ik een verlengkabel aan de granny moet hangen.. Dan heb je misschien ook wel 10% hoger verbruik dan dat je daadwerkelijk erin stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
greatgonzo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:06:
Ik zou overwegen bij aankomst en vertrek gewoon naar het laadpercentage te kijken en dan om te rekenen naar de capaciteit. Je kan 't altijd wat omhoog afronden met bv 10-15% laadverlies, of moet 't echt helemaal precies zoals bij zakelijk / belastingdienst zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Nee.. Als het aan de schoonouders ligt betalen we niets :D

Maar dat willen we niet.. Ze betalen immers ook niet de tank benzine bij bezoek

Maar ik had gezocht op kWh meters.. En die heb je al voor €20..maar die meten denk ik alleen de doorgeef.. Niet een soort meterstand

[ Voor 32% gewijzigd door greatgonzo op 24-07-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kan Max 12A laden met de granny. Stel je bent er 10 uur, dan heb je Max 24 kWh geladen a 20 cent is dat minder dan 5 euro. Je betaalt toch ook niet voor de koffie of het eten als je bij je (schoon)ouders langsgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
greatgonzo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:05:
Nee.. Als het aan de schoonouders ligt betalen we niets :D

Maar dat willen we niet.. Ze betalen immers ook niet de tank benzine bij bezoek

Maar ik had gezocht op kWh meters.. En die heb je al voor €20..maar die meten denk ik alleen de doorgeef.. Niet een soort meterstand
Ja, dat klopt. Ik gebruikte als referentie diegene die ik had, een geeikte en verzegeld tegen fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoldemans
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:24
Ik heb mijn KIA nu een week, wat rijd dat fijn! Heb alleen 1 irritatie en dat is de lane assist (LFA), deze gaat standaard aan en moet je dus bij elke start uitzetten. (Heb hem al op waarschuwing only staan) heb navraag gedaan bij de dealer, helaas, zelfs geen werkplaats-switch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Z___Z schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:09:
Je kan Max 12A laden met de granny. Stel je bent er 10 uur, dan heb je Max 24 kWh geladen a 20 cent is dat minder dan 5 euro. Je betaalt toch ook niet voor de koffie of het eten als je bij je (schoon)ouders langsgaat?
Ze komen hier ook wel op visite :)

Het gaat om het principe natuurlijk..

BTW.. In de winter is het denk ik wel 58 kWh naar zuid Limburg.. Is toch wel rond de €15

en ja.. Ik weet dat ik dan wel 32 uur aan de lader hang.. Maar we komen vaak op vrijdagavond en vertrekken zondagavond

[ Voor 11% gewijzigd door greatgonzo op 24-07-2020 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ningalloon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NCoOWnPFJ42Enh5CPog3saNEaM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XaV4bNtstopU7EIeqMuhRkqe.jpg?f=user_large

Daar in Korea rijden ze wel heel veel met de E-Niro. Nu al 160000km!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:28
Niro-E schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:05:
[...]

Wanneer ik aan de publieke laadpaal sta te laden en ik ontgrendel de auto, dan kan ik de stekker uit de auto trekken. Vervolgens ontgrendelt ook de aansluiting aan de laadpaal even later. Ik hoef hiervoor de pas er niet langs te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
StenilsoN schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:21:
[...]

Wanneer ik aan de publieke laadpaal sta te laden en ik ontgrendel de auto, dan kan ik de stekker uit de auto trekken. Vervolgens ontgrendeld ook de aansluiting aan de laadpaal even later. Ik hoef hiervoor de pas er niet langs te halen.
Mijn ervaring is toch dat je eerst met de laadpas de sessie moet stoppen om de kabel aan de laadpaalzijde te ontgrendelen, maar zou per laadpaal kunnen verschillen natuurlijk. Zal er de volgende keer eens op letten.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-07-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-09 21:32
greatgonzo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:24:
[...]

Ze komen hier ook wel op visite :)

Het gaat om het principe natuurlijk..

BTW.. In de winter is het denk ik wel 58 kWh naar zuid Limburg.. Is toch wel rond de €15

en ja.. Ik weet dat ik dan wel 32 uur aan de lader hang.. Maar we komen vaak op vrijdagavond en vertrekken zondagavond
Mijn ervaring/metingen is dat de marge voor verlies ongeveer 12,5% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Al tijd voor een deel 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Liever niet als het niet hoeft. Anders moet je straks door meerdere topics zoeken. Ik weet niet of er een technische grens is waarop er een deel bij moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Vroeg me af.. Er zit natuurlijk een pre collision assist op.

Gaat dat vanaf een bepaalde snelheid? Gisteren stak er een ree over.. Net voor mijn voorganger langs.. Heb geleerd geen noodstop te maken voor een dier.. Nu is een ree wat anders dan een duif.. Maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
greatgonzo schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:25:
Vroeg me af.. Er zit natuurlijk een pre collision assist op.

Gaat dat vanaf een bepaalde snelheid? Gisteren stak er een ree over.. Net voor mijn voorganger langs.. Heb geleerd geen noodstop te maken voor een dier.. Nu is een ree wat anders dan een duif.. Maar toch..
Ja vanaf 30km/u geloof ik. Niet als je rustig tegen een muur aan rijdt oid.
De radar moet het ook kunnen waarnemen, vraag me af of een dier of voetganger het al triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Mabion schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Mijn vrouw klaagt steen en been over de JBL vergeleken met de installatie die we in de 308SW hadden. Was dat een Bose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@plips verschillende merken geluidinstallatie’s in verschillende auto’s zijn eigenlijk niet echt te vergelijken. Akoestiek is per auto al heel erg verschillend, en dan nog eens de positie en omkasting van de diverse speakers.

Ik ben nooit onder de indruk geweest van Bose in mijn megane, in de E-Soul was ik dat wel meteen. Ik kan mij niet indenken dat de JBL in de E-Niro slechter klinkt dan de installatie in de 308, mits de JBL goed ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdw83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-04 17:05
JBL valt me ook tegen. Heb in twee eerdere auto’s Bose gehad en was van een andere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Achja, zo heeft ieder zijn voorkeur. Wat betreft installatie, blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
plips schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:40:
[...]
Mijn vrouw klaagt steen en been over de JBL vergeleken met de installatie die we in de 308SW hadden. Was dat een Bose?
heb ook jaren geleden (2014/2015) een 308Sw gehad, geen idee of het bose was of niet, maar was voor weinig geld een prima auto met veel ruimte. Geluid audio herinner ik mij niet in positieve of negatieve zin.

Maar wellicht ben ik niet kritisch genoeg, over JBL heb ik ook geen klachten,

[ Voor 8% gewijzigd door eltron op 25-07-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik zie bijna elke avond wel dat de 12 V accu wordt bijgeladen door de hoofdaccu (1 groen lampje knipperen terwijl niet aan de laadpaal). Is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:45:
[...]

Ja vanaf 30km/u geloof ik. Niet als je rustig tegen een muur aan rijdt oid.
De radar moet het ook kunnen waarnemen, vraag me af of een dier of voetganger het al triggert.
Voetganger triggert de collison avoidance. Ik reed op een weg net iets sneller dan 30 km/h en een voetganger kwam vanuit een bospadje de berm oplopen. De auto zag dat en heeft een noodstop uitgevoerd, alarmlichten automatisch ingeschakeld. De noodstop ging wel dermate snel dat er gelukkig geen auto achter mij achter was, anders had ik een auto in mijn kofferbak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06

GVR

plips schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:40:
[...]

Mijn vrouw klaagt alleen als het volume te hoog is of haar muzieksmaak niet afgespeeld wordt;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
GVR schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Mijn vrouw klaagt alleen als het volume te hoog is of haar muzieksmaak niet afgespeeld wordt;)
en allebei eenvoudig op te lossen, zolang je je airpods maar in hebt en daarop kan doen wat je wilt >:) off topic uiteraard, sorry

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 25-07-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
Nu al die namen stellen niks voor jbl bose Rockford. Zijn juist badges ,het is wat de constructeur wil uitgeven. Zijn meestal prut speakers. Demonteer ze eens zie je het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
komkommertijd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:32:
Ik zie bijna elke avond wel dat de 12 V accu wordt bijgeladen door de hoofdaccu (1 groen lampje knipperen terwijl niet aan de laadpaal). Is dat normaal?
Ja, dat is normaal anders zit je op den duur met een lege 12V accu.
Al staat de auto op slot dan toch verbruiken sommige modules energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 23:38
ningalloon schreef op zondag 26 juli 2020 @ 07:37:
[...]

Ja, dat is normaal anders zit je op den duur met een lege 12V accu.
Al staat de auto op slot dan toch verbruiken sommige modules energie.
Gisteren had mijn vrouw de auto mee en die had de auto 2 uur geparkeerd met het contact nog aan. Daarna gaf de batterij in de app "Caution" aan als status. Pas toen ze een kwartier op de snelweg had gereden was de status weer normaal.

Bekend het dat de 12v accu nooit leeg kan raken aangezien die wordt bijgeladen vanuit de hoofdaccu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
t2012 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Gisteren had mijn vrouw de auto mee en die had de auto 2 uur geparkeerd met het contact nog aan. Daarna gaf de batterij in de app "Caution" aan als status. Pas toen ze een kwartier op de snelweg had gereden was de status weer normaal.

Bekend het dat de 12v accu nooit leeg kan raken aangezien die wordt bijgeladen vanuit de hoofdaccu?
@t2012 Jahoor, mijn 12V accu is inmiddels defect. Tot onder de 5V ontladen geweest, al 8x startproblemen gehad. Erg vervelend als je weg moet of onderweg bent (met kinderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 09:39
oldie127 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:45:
Nu al die namen stellen niks voor jbl bose Rockford. Zijn juist badges ,het is wat de constructeur wil uitgeven. Zijn meestal prut speakers. Demonteer ze eens zie je het zo.
Voor paar tientjes kun je er zo iets anders, passends, in schroeven natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barend_berg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-09 07:53
Toevallig ben ik naar de dealer geweest om een trilling te laten verhelpen in de deur. De JBL Speakers zien er op het eerste oog niet bijzonder uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbkoh0WUR6Vf_EqZZdbqccU4Jck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwm5dIiTISxDnhvBnOyBOsQV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door barend_berg op 26-07-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
barend_berg schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:16:
De JBL Speakers zien er op het eerste oog niet bijzonder uit.
Even voor mijn beeld: wanneer ziet een speaker er bijzonder uit?
Primaire functie is een goed geluid produceren. Dat doen ze naar mijn smaak. Hoe ze eruit zien boeit me echt niet.
Ben blij met de JBL's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barend_berg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-09 07:53
Ik kan wel wat plaatjes van bijzondere speakers posten, maar je hebt gelijk. :-)

Overigens verbaasde ik mij wel hoe snel de dealer het deurpaneel eraf had. 3 “klepjes”, 2 schroeven, een ruk aan het paneel, 3 kabels los en eraf was hij. Duurde bij elkaar toch zeker een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:59
FCA werkt ook of alleen met de camera, vandaar dat het ook werkt bij mensen / dieren

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
Marcva schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Even voor mijn beeld: wanneer ziet een speaker er bijzonder uit?
Primaire functie is een goed geluid produceren. Dat doen ze naar mijn smaak. Hoe ze eruit zien boeit me echt niet.
Ben blij met de JBL's :)
Ik ben ook wel tevreden met de klank stukje klassiek was goed ,je blijft in een auto zitten met omgevingslawaai. En inderdaad wil je beter gewoon speakers vevangen door een goed merk uit aftermarket bv echte Jbl😄 hoeft geen fortuin te kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ningalloon
Harvest2002 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:11:
Dat is/was mijn gedachte ook. Zag overigens hetzelfde in het onderhoudsschema van de e-Niro in de VS, maar daar leek het te gaan om een verschil tussen het 2019 en 2020 model.

Kan het zijn dat een 3-fase auto vaker verversing van de koelvloeistof nodig heeft dan een 1-fase? Tenslotte gaat het vooral om de koeling van de batterij?
KIA is overgestapt naar een ander koelmiddel die meer geschikt is voor het koelen van een accu.
Bij eventuele schade in de accu bijv, lekkage schijnt die veiliger te zijn.
Nadeel moet eerder vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
t2012 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Als je alleen het contact opzet gebruik je energie van de 12V accu en houdt dat niet lang vol.
Wordt pas bijgeladen als je in rijstand zet of gaat laden.
12V accu wordt automatisch bijgeladen pas na 24 uur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Andretreffers
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-07 11:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDhNQOqqmkrxF9rnenv1gsQIi5Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e5jbEScZ4ZX7jg7UgJv8cAou.jpg?f=user_large
Eindelijk auto geleverd! Blauwe accenten gelijk donkergrijs gemaakt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andretreffers
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-07 11:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDhNQOqqmkrxF9rnenv1gsQIi5Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e5jbEScZ4ZX7jg7UgJv8cAou.jpg?f=user_largeBlauwe accenten grijs gemaakt..
Pagina: 1 ... 100 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.