Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:03
Ja het laadschema van de Niro is niet om over naar huis te schrijven.
Als je het eenmaal door hebt lukt het wel. Maar ook hier de nodige ochtenden gehad dat hij niks gedaan had.

Nu op altijd direct laden staan. En ik gebruik het laadschema van de Zappi. (Die kan ik wel instellen via de Zappi (MyEnergy) app (en dus vanaf de bank). (Er is daar ook een api van. Dus binnenkort gaat mijn homeserver de laadtijden regelen (naar aanleiding van mijn agenda afspraken de volgende dag (wel of niet helemaal vol))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:38
Even een WAARSCHUWING voor de MY20 gebruikers met een 3 fasen Zappi.
Deze combinatie heeft problemen met het omschakelen van 1 naar 3 fasen: blaast je Zappi en je hoofdzekeringen eruit.
Ik heb op deze manier 3 Zappi's opgeblazen ;(
Marc Zeguers van Zappi en de fabrikant in Engeland pakken het super op, maar vaginaal is het wel.
Dus wil je het laden in deze combinatie versnellen, stop dan eerst het Eco(+) laadproces en start het opnieuw in de Fast mode. Althans dat is de voorlopige conclusie / workaround.
Of de definitieve oplossing hard-, of softwarematig wordt weet ik niet. Waarschijnlijk wacht ik daarop en doe het zolang met de granny alvorens Zappi nummer 4 aan te sluiten..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46
@Marcva ah, altijd al afgevraagd waarom dat ding "Zappi" heet :D
Bijzonder verhaal wel, klinkt alsof er iets niet goed ontworpen is dat dat uberhaubt mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
CyBeRSPiN schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:53:
@Marcva
Bijzonder verhaal wel, klinkt alsof er iets niet goed ontworpen is dat dat uberhaubt mogelijk is..
Ik laat bewust in het midden of het in de Kia zit, of in de Zappi. Ik weet wel dat ze bij Zappi hun stinkende best doen om om hun apparaat met afwijkingen van de laadstandaard om te laten gaan. Volgens mij zijn de Zoe en M3 afwijkend. Maar de MY20 mogelijk ook bij het omschakelen van 1 naar 3 fasen.
Moet wel bekennen dat ik overwogen heb mijn Zappi aan de wilgen te hangen. Maar ik maak weinig kilometers momenteel, dus kom wel weg met de granny. Hun service heeft me doen besluiten 'm niet de deur uit te doen. Heb de' pech' een van de eerste MY20' 's te rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:42

GVR

Coocoocachoo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:51:
Ik heb in mijn MY20 (2-7 geleverd) nu na 300-400km ook last van een ratel. Moet nog ff kijken of het nou in de airco zit of ergens anders vandaan komt. Denk ook binnenkort maar ff contact opnemen met dealer...
Ik hoor hem soms ook, vooral bij het optrekken of tot stilstand komen, frequentie gaat mee met snelheid vd auto. Als dit blijft ook maar eens langs de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 15:47
Marcva schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Ik laat bewust in het midden of het in de Kia zit, of in de Zappi. Ik weet wel dat ze bij Zappi hun stinkende best doen om om hun apparaat met afwijkingen van de laadstandaard om te laten gaan. Volgens mij zijn de Zoe en M3 afwijkend. Maar de MY20 mogelijk ook bij het omschakelen van 1 naar 3 fasen.
Moet wel bekennen dat ik overwogen heb mijn Zappi aan de wilgen te hangen. Maar ik maak weinig kilometers momenteel, dus kom wel weg met de granny. Hun service heeft me doen besluiten 'm niet de deur uit te doen. Heb de' pech' een van de eerste MY20' 's te rijden ;)
Welke omschakeling van 3 naar 1 fase bedoel je?

Mijn Ratio laadpaal heeft er in ieder geval geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
Coocoocachoo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:51:
Ik heb in mijn MY20 (2-7 geleverd) nu na 300-400km ook last van een ratel. Moet nog ff kijken of het nou in de airco zit of ergens anders vandaan komt. Denk ook binnenkort maar ff contact opnemen met dealer...
Ikzelf heb hier geen last van - sinds 10-06. Is het iets wat erg opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Marcva schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:39:
Deze combinatie heeft problemen met het omschakelen van 1 naar 3 fasen: blaast je Zappi en je hoofdzekeringen eruit.
Marc Zeguers van Zappi en de fabrikant in Engeland pakken het super op, maar vaginaal is het wel.
Dus wil je het laden in deze combinatie versnellen, stop dan eerst het Eco(+) laadproces en start het opnieuw in de Fast mode. Althans dat is de voorlopige conclusie / workaround.
Of de definitieve oplossing hard-, of softwarematig wordt weet ik niet. Waarschijnlijk wacht ik daarop en doe het zolang met de granny alvorens Zappi nummer 4 aan te sluiten..... :X
Als je hoofdzekeringen eruit knallen heb je niet goed selectief gezekerd. Gezien je een 3 fase paal hebt, heb je niet 3x16A alamat aangesloten achter je 3x25A hoofdzekeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 17:11
Mabion schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:44:
[...]

Ikzelf heb hier geen last van - sinds 10-06. Is het iets wat erg opvalt?
Wat mij betreft wel, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Het is echter niet constant. Merkte het maandag op stukje snelweg bij het dempen van de muziek doordat Waze me een instructie gaf. Maar toen ik het geluid lager zetten om goed te luisteren hoorde ik het niet meer. Vanochtend hoorde ik het op de snelweg wat luider, dus merkbaar met muziek aan (op volume 8), maar was ik ook te dicht bij mijn bestemming om het goed te kunnen analyseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 19:01
Marcva schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Ik zou een installatie fout toch ook nog even als een optie meenemen, of een bijzonder net.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:45
Marcva schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:39:
Omschakelen van 1 naar 3 fasen?
Mij is volstrekt onduidelijk hoe je dat zou moeten doen of waarom je dat zou willen. Je sluit de Zappi toch gewoon op 1 Fase of op 3 Fasen aan? en vervolgens niet omschakelen; je maakt bij installatie eenmalig de keuze.
Uitzondering is als je een 3Fase Zappi tijdelijk op 1Fase aansluit, en op later moment op 3Fasen, maar dat zou ik geen omschakelen noemen.

Of bedoel je dat de 3Fase Zappi een probleem zou hebben als hij een 1Fase auto moet laden als hij op 3
fasen is aangesloten? Dat herken ik niet. En jou MY20 is toch een 3 Fase auto?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@eltron een 3-fase Niro kan op 1-fase met 32A en met 3-fase 3x16A laden. Misschien gaat er ergens in de communicatie tussen lader en auto wat mis, maar zou niet weten hoe je met 3x16A je hoofdzekeringen eruit kan knallen. Zou die zappi verschillende fasen kunnen doorschakelen wellicht? Op basis van zonnestroom de meest gunstige fase kiezen (maakt in NL niet uit trouwens, de meter saldeert dat terplekke) en dan ergens een schakelfout maken?

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-07-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
CyBeRSPiN schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:17:
@eltron een 3-fase Niro kan op 1-fase met 32A en met 3-fase 3x16A laden. Misschien gaat er ergens in de communicatie tussen lader en auto wat mis, maar zou niet weten hoe je met 3x16A je hoofdzekeringen eruit kan knallen.
Ja was mij (latent) bekend, maar dan schakel je toch niet? Bij een 1F lader kan hij dus 32A pakken en bij een 3F 3x16A.
@Marcva heeft een 3F Zappi en een 3F auto hoezo dan schakelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arou
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-08-2021
Heb even geinformeerd bij de leverancier, als er gebruik wordt gemaakt van zonneenergie, schakeld de Zappi naar 1 fase om bij een lage opbrengst < 4kw gebruik te kunnen maken van de zon.

Als de lader 1 fase aanbiedt zal een 3fase auto volgens specs de andere 2 fase .kortsluiten. Bij terug gaan naar 3fase (van eco naar boost of fast) hoort de kortsluiting van de fases opgeheven te worden. Dat gebeurt bij de e-niro niet. Er wordt gezocht naar een oplossing door myenergi.

Op het moment dat je alleen eco of eco+ of fast gebruikt en niet schakeld werkt het zonder problemen.

Bij een 3fase zonne omvormer kan je eco+ vast instellen op 3fase mits je voldoende panelen hebt

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• marciemarcus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04 11:45
Beste Tweakers,

Voordat er hier weer spookverhalen de ronde doen, wil ik graag uitleggen wat er aan de hand is.

De MyEnergi Zappi heeft een ECO en ECO+ mode waarmee pure zonnestroom kan worden geladen. Om dit te doen hebben wij een omschakeling naar 1-fase laden ontworpen zodat er al vanaf 1,4kW overschot kan worden gestart met laden. Als je namelijk op 3-fasen zou willen laden kan dit pas vanaf 4,2kW, dat is bepaald in de norm IEC 61851-1, zeg maar het laadprotocol voor AC laden Mode 3.

Tijdens het laden op de ECO of ECO+ stand, laadt de Zappi dus slim en afhankelijk van het beschikbare zonnepanelen-overschot op 1 fase.

Tijdens het laden op 1-fase worden in alle 3-fase auto’s fase2 en fase3 in kortsluiting geplaatst. Dat is normaal en mag dus ook. Volgens de norm is echter ook omschreven dat als het laden wordt onderbroken, dat dan fase2 en fase3 weer vrij geschakeld moeten worden. Zodat als er daarna weer met 3-fasen geladen wordt, er uiteraard geen kortsluiting meer mag zijn op fase2 en fase3.

Als je tijdens het 1-fase laden wilt overschakelen naar de FAST stand (of je hebt een Boost-timer ingesteld), dan zal de Zappi stoppen met laden op 1-fase en overschakelen naar 3-fasen laden. Zo kan er dus weer aan maximale sterkte worden geladen.

En precies hier gaat het bij de Kia E-niro Modeljaar 2020 dus mis. Hij laat fase2 en fase3 niet vrijschakelen, en bij het inschakelen van 3-fasen laden wordt er dus een kortsluiting gedetecteerd en springen de stoppen.

We zijn nu aan het onderzoeken of we dit met een aanpassing in de software kunnen oplossen, door tussen het omschakelen van 1-fase laden naar 3-fasen laden een vertraging in te bouwen van enkele seconden. Hiermee zou het probleem door een software update van onze Zappi.

Indien dit niet werkt, en de stekker echt eruit gehaald moet worden tussen het omschakelen, dan hebben we een probleem dat alleen door Kia kan worden opgelost.

Voorlopig is de workaround simpel. In de ECO+ settings kun je omschakelen naar 3-fasen. Hierdoor zal de ECO en ECO+ stand dus alleen in 3-fasen gaan laden, en heb je geen omschakeling meer en dus ook geen kans op kortsluiting meer. Uiteraard gaat de ECO+ stand pas in werking vanaf 4,2kW overschot...

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de vorderingen in het onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
arou schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:07:
Heb even geinformeerd bij de leverancier, als er gebruik wordt gemaakt van zonneenergie, schakeld de Zappi naar 1 fase om bij een lage opbrengst < 4kw gebruik te kunnen maken van de zon.

Als de lader 1 fase aanbiedt zal een 3fase auto volgens specs de andere 2 fase .kortsluiten. Bij terug gaan naar 3fase (van eco naar boost of fast) hoort de kortsluiting van de fases opgeheven te worden. Dat gebeurt bij de e-niro niet. Er wordt gezocht naar een oplossing door myenergi.

Op het moment dat je alleen eco of eco+ of fast gebruikt en niet schakeld werkt het zonder problemen.

Bij een 3fase zonne omvormer kan je eco+ vast instellen op 3fase mits je voldoende panelen hebt
Aha dat maakt het voor mij wel duidelijker. En dan lijkt het erop dat de fout bij e-Niro ligt als die de kortsluiting niet oplost als er weer 3F beschikbaar is. Aan de ander kant is wel de vraag waarom de Zappi dan wordt opgeblazen. Voor de Zappi hoeft het toch geen probleem te zijn als de auto intern 2 fasen combineert tot 1, ook als de Zappi er 3 aanbiedt?

aanvulling: en het bericht van @marciemarcus had ik nog niet gelezen maar maakt het nog duidelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 15-07-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@marciemarcus dank, dat maakt het voor mij helemaal helder!
Het is wel een wat gekunstelde methode om zo strict op zonnestroom te kunnen laden, maar als de standaard zegt dat het zo zou moeten werken doet Kia dus iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mijn e-niro komt over twee weken. Zijn er dingen die ik alvast aan de dealer kan doorgeven? Moet b.v. De laadklep standaard bijgevijld worden? En is het handiger als ik alvast een kia account krijg? Daarmee kan je toch op de uvo app inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:49
IUser schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:56:
En is het handiger als ik alvast een kia account krijg? Daarmee kan je toch op de uvo app inloggen?
Ik krijg hem volgende week en heb alvast de app geïnstalleerd. Ik kan dan bij de dealer direct mijn auto toevoegen en direct ermee gaan spelen. :-D

Als ik nu de app start komt hij direct in het scherm om de auto met de code toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Mijn e-niro komt over twee weken. Zijn er dingen die ik alvast aan de dealer kan doorgeven? Moet b.v. De laadklep standaard bijgevijld worden? En is het handiger als ik alvast een kia account krijg? Daarmee kan je toch op de uvo app inloggen?
Het is een bekend euvel van de MY19, mogelijk is het voor de MY20 al opgelost. Zou het niet op voorhand al gaan verhelpen, je merkt vanzelf als ie stroef begint te openen. Dan moet je snel een afspraak inplannen voordat ie helemaal lastig open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
En is het handiger als ik alvast een kia account krijg? Daarmee kan je toch op de uvo app inloggen?
Nee niet echt. Inloggen op de UVO app doe je met een zelf gemaakt account, waarvoor je de VIN van de auto en een conformatie op het dashboard van de auto nodig hebt. Dertig seconden werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 13:57
Toevoegen van de VIN deed de dealer bij mij, vooraf alvast de UVO app downloaden en registeren is wel aan te raden. Persoonlijk zou ik de VIN niet eerder opvragen (weet ook niet of zij deze op voorhand verstrekken), zodra de VIN is geregistreerd gaat de looptijd van Kia live services beginnen. Scheelt maar 2 weken, maar toch, we blijven Nederlanders he ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• plips
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:05:
@Xjohan http://webmanual.kia.com/...utch/generalsettings.html

En het is wachten tot iemand een alternatieve koppeling maakt voor de UVO app.
Dan wordt dat mogelijk.
Denk ook aan bijvoorbeeld het automatisch ontdooien van de voorruit alleen op dagen dat dit nodig is op basis van weer en je agenda.
Nou, alle seinen op groen voor UVO.

Ik heb nav de effort die gestopt is in de Hyundai bluelink API-wrapper (geschreven in typescript, lees javascript) en herconfiguratie gedaan naar KiaUVO. Voor deze API-wrapper is ook een aanvullende node-red interface gemaakt. Je vindt m op https://github.com/plips-nl/Kuvork
Van de API wrapper is inmiddels ook een Python port gemaakt. Deze is overigens ook bruikbaar voor de 2020 modellen van de Kona. https://github.com/plips-nl/BlUVO

Dus niets staat ons in de weg voor koppelingen aan Domoticz, GoogleHome, ABRP.

Mijn twee use cases:
- een regelmatige poll van de auto met het sturen van SOC, locatie en temperatuur op de locatie richting ABRP
- een pushbericht ontvangen als kofferbak langer dan een kwartier van het slot is en de auto niet rijdt
- aan google vragen waar mijn vrouw is :)

[ Voor 6% gewijzigd door plips op 17-07-2020 10:42 . Reden: verwijzingen naar Git voor de code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@plips cool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Laatst online: 22-09 00:25
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:41:
Beste,

Ik krijg volgende week mijn kia e niro.

Nu wij willen thuis een laadpaal installeren, zijn er hier mensen op het forum die een laadpaal hebben?
Zoja welke? Is het eventueel mogelijk om eens te komen kijken hoe en wat?

Ben zelf woonachtig te Hasselt, Belgie.

Met vriendelijke groet,
Rob
Heb net de installatie van een zappi 3f zelf afgerond . Als je loadballecing wil wat voor mij een must is of je hebt zonnepanelen ben goed af met de zappi wil je een domme meter zijn er goedkopere oplossingen.
kijk een op https://myenergi.com/ of zappi benelux voor filmpjes enz
Helaas nog 7 dagen hier de niro hier is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Unknown90 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Toevoegen van de VIN deed de dealer bij mij, vooraf alvast de UVO app downloaden en registeren is wel aan te raden. Persoonlijk zou ik de VIN niet eerder opvragen (weet ook niet of zij deze op voorhand verstrekken), zodra de VIN is geregistreerd gaat de looptijd van Kia live services beginnen. Scheelt maar 2 weken, maar toch, we blijven Nederlanders he ;)
Thanks voor de headsup. Net ff een account aangemaakt. Ik vraag me alleen af waarom ze mijn geboortedatum willen weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 09:39
Is de trunk mod hier al een keer voorbij gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 13:40

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Ja oke, die was 400 euro via de dealer als ik me niet vergis. Deze is een paar tientjes met MDF en vilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 13:40
dirkmuis schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:38:
Ja oke, die was 400 euro via de dealer als ik me niet vergis. Deze is een paar tientjes met MDF en vilt.
ok dan...

Echnon in "Het grote Kia e-Niro topic"

[ Voor 76% gewijzigd door driel24 op 16-07-2020 15:00 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Geweldig. Na bijna 1,5 jaar mag hij wel herhaald worden toch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
En reeds recenter ook hier aan de orde geweest: w00d in "Het grote Kia e-Niro topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24
Maak van de trunk mod ook direct een frunk mod? 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Jazeker. Mits hij weer besteldbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:19
SN3 in "Het grote Kia e-Niro topic"

Kloppen deze prijzen anno 2020 nog een beetje en gelden die voor elke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
ningalloon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:25:
SN3 in "Het grote Kia e-Niro topic"

Kloppen deze prijzen anno 2020 nog een beetje en gelden die voor elke dealer?
De prijzen staan op de Kia website toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Klopt, maar ik heb geen mijnkia account. Dus die prijzen kan ik niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Z___Z schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:51:
[...]

Als je hoofdzekeringen eruit knallen heb je niet goed selectief gezekerd. Gezien je een 3 fase paal hebt, heb je niet 3x16A alamat aangesloten achter je 3x25A hoofdzekeringen?
3x20A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 14:10

greatgonzo

schit-te-rend!

domme vraag misschien.. maar moet je voor de UFO app een slimme laadpaal gebruiken, of communiceert de app met de auto OTA??

Het idee is namelijk om een laadschema van 22.00-7.00 te maken. Mijn woon-werkverkeer zou ik eventueel wel met een granny charger kunnen laden.. ik weet niet of ik een investering voor laadpaal en meterkast aanpassingen wil doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
greatgonzo schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:31:
domme vraag misschien.. maar moet je voor de UFO app een slimme laadpaal gebruiken, of communiceert de app met de auto OTA??

Het idee is namelijk om een laadschema van 22.00-7.00 te maken. Mijn woon-werkverkeer zou ik eventueel wel met een granny charger kunnen laden.. ik weet niet of ik een investering voor laadpaal en meterkast aanpassingen wil doen
UVO gebruikt een simkaartje, staat rechtstreeks in verbinding met Kia. Communicatie gaat via internet, niet via radiogolven van auto naar jouw telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-07-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Laatst online: 22-09 00:25
Update uvo op komst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

hoe wat waar? :)

Edit:
Ik ben ineens Beta tester van de Kia UVO app (android)
Er stond een knopje "word beta tester", aangeklikt ...

maar nog niks nieuws ..

[ Voor 33% gewijzigd door Murzeltje op 17-07-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Je kan opzich toch ook gewoon die bakken eronder vandaan halen en dan de bestaande afdekplaat weer terugleggen? Best stevig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Murzeltje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:06:
[...]

hoe wat waar? :)

Edit:
Ik ben ineens Beta tester van de Kia UVO app (android)
Er stond een knopje "word beta tester", aangeklikt ...

maar nog niks nieuws ..
Mailtje gehad....:
Dear UVO Connect customer,

We are updating our terms of use and privacy notice to reflect the new services which will be part of the upcoming App release.
In order to benefit from these new services, we invite you to download the App version 1.5.1 on the App Store / Play Store.
After the installation of the new App version, you will have to login again to experience new services such as User Profile Transfer or Last Mile Navigation.

We encourage you to read the updated documents clicking on the following links:
Terms of Use
Privacy Notice

Best regards
Kia UVO Connected GmbH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

plips schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Mailtje gehad....:

We are updating our terms of use and privacy notice to reflect the new services which will be part of the upcoming App release.
In order to benefit from these new services, we invite you to download the App version 1.5.1 on the App Store / Play Store.
After the installation of the new App version, you will have to login again to experience new services such as User Profile Transfer or Last Mile Navigation.

Terms of Use
Privacy Notice

Best regards
Kia UVO Connected GmbH
Ahh.. Ok, de versie van de app op mijn telefoon is op dit moment 1.4.118..
Spannend.

Net een nieuwe auto en nú al een update van de app :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
Giant87 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Je kan opzich toch ook gewoon die bakken eronder vandaan halen en dan de bestaande afdekplaat weer terugleggen? Best stevig ding.
Ik heb alleen de bovenste bak er uit gehaald, dan heb je wat meer ruimte om de laadkabel kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
[...]

Dat kan maar die is volgens mij te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
[...]

Mailtje gehad....:

Terms of Use
Privacy Notice

Best regards
Kia UVO Connected GmbH
Hopelijk wordt het scheduled charging verbeterd. En de mogelijkheid om te werken zonder de pincode.

[ Voor 3% gewijzigd door Bitaktus19 op 17-07-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
dirkmuis schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:31:
[...]

Ah ok, ik zal eens kijken (heb de benzine Niro uit 2017), zal niet heel veel moeten schelen. Met koffers is het altijd net 5cm te laag ofzo :)

[ Voor 6% gewijzigd door Giant87 op 17-07-2020 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
[...]

Mailtje gehad....:

Terms of Use
Privacy Notice

Best regards
Kia UVO Connected GmbH
Heb hem ook ontvangen, maar nog geen update beschikbaar in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Mabion schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:22:
[...]

Hier nog meer info:
https://www.autogids.be/a...date-kia-uvo-connect.html

Gaat nog wel even duren, waarschijnlijk najaar.
Hier kan je wat meer info vinden over de update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
dirkmuis schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:31:
[...]

Niet alleen te kort. Hij is te zwak en zal zeker doorzakken bij zwaardere koffers. En daarnaast zitten de bevestigingen achterin de bak niet er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:49
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:41:
Beste,

Ik krijg volgende week mijn kia e niro.

Nu wij willen thuis een laadpaal installeren, zijn er hier mensen op het forum die een laadpaal hebben?
Zoja welke? Is het eventueel mogelijk om eens te komen kijken hoe en wat?

Ben zelf woonachtig te Hasselt, Belgie.

Met vriendelijke groet,
Rob
Ik krijg als het goed is (met nadruk op "als het goed is") ook een laadpaal binnen nu en een 4 weken (newmotion home advanced 11KW). Maar bij eerste inspectie bleek de meterkast te oud te zijn dus die moet eerst volledig vervangen worden :F #ToBeContinued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Steeck03 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Niet alleen te kort. Hij is te zwak en zal zeker doorzakken bij zwaardere koffers. En daarnaast zitten de bevestigingen achterin de bak niet er niet meer.
Je kunt hem zo stevig maken als je zelf wilt natuurlijk.
MDF, maar misschien niet handig met vocht. Multiplex maar weer iets duurder.
Massief eiken voor de liefhebber 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Mabion schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:34:
[...]

Hier kan je wat meer info vinden over de update...
daar hebben ze het volgens mij over nieuwe hardware?

"De Europese Kia-modellen krijgen een opgewaardeerd infotainmentsysteem met een heleboel nieuwe Uvo Connect-diensten. Wellicht debuteert deze multimediamodule deze herfst in de nieuwe Sorento."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Murzeltje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:31:
[...]

daar hebben ze het volgens mij over nieuwe hardware?

"De Europese Kia-modellen krijgen een opgewaardeerd infotainmentsysteem met een heleboel nieuwe Uvo Connect-diensten. Wellicht debuteert deze multimediamodule deze herfst in de nieuwe Sorento."
Wellicht, maar er wordt ook gesproken over de UVO functies Last-Mile-Navigation en User-profiles. Denk dat dit los staat van de hardware in het voertuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ningalloon
YouTube: Kia Niro EV Backup Camera - Fixed

Eindelijk een oplossing voor een vieze achteruitcamera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Ziet er goed uit, maar zo te zien moet het wel hard genoeg regenen(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
dirkmuis schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:31:
[...]

Je kunt hem zo stevig maken als je zelf wilt natuurlijk.
MDF, maar misschien niet handig met vocht. Multiplex maar weer iets duurder.
Massief eiken voor de liefhebber 8)7
Dit ging over de originele afdekking. Verder ben ik het met je eens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
Dit is briljanthttps://www.camwipe.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Mja, een opzetstuk met Tandenborstel, briljant? Eerder lelijk :s
[...]

Heb ik ook zo gedaan. Nu voldoende laadruimte en de bestaande afdekplaat doet zijn werk prima.

[ Voor 43% gewijzigd door GVR op 17-07-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
plips schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:52:
[...]

Daar is een 3D te printen object voor: https://www.thingiverse.com/thing:4233268
(laten printen), tandenborstelkop erin schroeven en gaan :)

[Afbeelding]
Zou t slijtage opleveren?

[ Voor 14% gewijzigd door plips op 18-07-2020 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:28
Ik heb nu de nieuwe UVO versie 1.5.1. voor Android. Dit zouden de nieuwe functies moeten zijn:

- Nieuw toegevoegde voertuigstatus (alleen voor compatibele automodellen)
- Overdracht van gebruikersprofiel
- Valet Parking-modus (alleen voor compatibele automodellen)
- Last Mile-navigatiefunctie die u helpt bij het navigeren naar de eindbestemming na het parkeren
- Koppel uw navigatieadres van UVO aan uw auto
Opmerking: Een dealerbezoek voor Software Update kan nodig zijn om compatibel te zijn met de nieuwe functies van de App

Ik zie zelf zo snel niet heel veel nieuwe dingen in de app. Volgende week de dealer ook maar even vragen of er een update voor de auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 13:57
plips schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:34:
[...]

Qua slijtage aan de motor denk ik niet, zit zelf eerder te denken aan krassen van de tandenborstel (hoe zacht de borstel ook is). Als er vuil tussen gaat zitten, gaat het (mijn inziens) sowieso krassen. Sowieso vind ik $34 incl. shipping aardig aan de prijs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
StenilsoN schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:43:
Ik heb nu de nieuwe UVO versie 1.5.1. voor Android. Dit zouden de nieuwe functies moeten zijn:

- Nieuw toegevoegde voertuigstatus (alleen voor compatibele automodellen)
- Overdracht van gebruikersprofiel
- Valet Parking-modus (alleen voor compatibele automodellen)
- Last Mile-navigatiefunctie die u helpt bij het navigeren naar de eindbestemming na het parkeren
- Koppel uw navigatieadres van UVO aan uw auto
Opmerking: Een dealerbezoek voor Software Update kan nodig zijn om compatibel te zijn met de nieuwe functies van de App

Ik zie zelf zo snel niet heel veel nieuwe dingen in de app. Volgende week de dealer ook maar even vragen of er een update voor de auto is.
Ik heb hem ook kunnen downloaden nu, enige wat mij is opgevallen dat nu ook een status voor motorkap en batterijstatus erbij staan (onderaan):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1FGaG_8MuhqAkDTuqPUsEShS5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQsnovAyf0VdHr3YQWyIoYew.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast even getest of het starten van de airco nu zonder foutmelding gaat (foutmelding geeft aan dat hij niet gestart is, maar hij doet het wel), maar dit is ongewijzigd helaas. Wellicht dat een update van de software aan boord vereist is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Unknown90 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Qua slijtage aan de motor denk ik niet, zit zelf eerder te denken aan krassen van de tandenborstel (hoe zacht de borstel ook is). Als er vuil tussen gaat zitten, gaat het (mijn inziens) sowieso krassen. Sowieso vind ik $34 incl. shipping aardig aan de prijs :/
Dat zou ik ook zeker niet doen. Zie een andere post van mij met een 3d filetje, dat kan je in NL op veel plekken gewoon laten printen. voor 15 euro ben je dan klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@plips gun die bedenker ook wat centjes, wat een geschraap voor die paar euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Mabion schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:33:
[...]

Ik heb hem ook kunnen downloaden nu, enige wat mij is opgevallen dat nu ook een status voor motorkap en batterijstatus erbij staan (onderaan):

[Afbeelding]

Daarnaast even getest of het starten van de airco nu zonder foutmelding gaat (foutmelding geeft aan dat hij niet gestart is, maar hij doet het wel), maar dit is ongewijzigd helaas. Wellicht dat een update van de software aan boord vereist is dan.
Als nou de net gebakken interface voor Domoticz etc maar werkt... En er is ook iemand(nick Gruijter op discord) bezig met een interface met Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
blottle schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:32:
@Vaevictis_ Bij mij was het het slotje in de kofferbak inderdaad. Hopelijk verhelpt dat ook jouw problemen. Zonde dat het zo lang heeft moeten duren...
@CyBeRSPiN @blottle Vanochtend weer lege 12V accu had hem aan iemand uitgeleend voor het weekend. Pechhulpdienst moest langskomen met jumpstarter. Slotje vervangen maar blijkbaar toch nog niet de oorzaak gevonden. Wat een doffe ellende.

Ze hebben de accu nagemeten dat had ik ook gedaan maar als de accu slechts 5v spanning heeft keer op keer dan is er toch iets aan de hand. Dan geloof ik niet dat de accu nog betrouwbaar is. Iemand nog een suggestie?

[ Voor 17% gewijzigd door Vaevictis_ op 18-07-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:28
Is dit de normale weergave voor Android Auto in MY20? Beetje loze ruimte zo aan de rechterkant. Ik had eerst een MY19 en daar was het scherm gewoon beeldvullend als ik het mij goed herinner. Apple Carplay is wel gewoon beeldvullend. Ik heb gezocht naar een instelling om het beeldvullend te maken, maar ik vind die zo snel niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgWK27iMUBGjaWXQ22BQvYWT1F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKziSEPutv64uKicUwYLc5Ik.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
plips schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:34:
[...]

Ik heb hem besteld, ga hem ook niet gebruiken maar heb van die kleine microvezel doekjes. Daar ga ik een stuk vanaf halen en om de borstel maken. Is misschien niet zo heel fraai maar wel effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
StenilsoN schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:58:
Is dit de normale weergave voor Android Auto in MY20? Beetje loze ruimte zo aan de rechterkant. Ik had eerst een MY19 en daar was het scherm gewoon beeldvullend als ik het mij goed herinner. Apple Carplay is wel gewoon beeldvullend. Ik heb gezocht naar een instelling om het beeldvullend te maken, maar ik vind die zo snel niet.

[Afbeelding]
@StenilsoN Ik had laatst de MY20 e-Soul en deze heeft hetzelfde met AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:16:
@plips gun die bedenker ook wat centjes, wat een geschraap voor die paar euro..
Ja daar zeg je wat. Interessante discussie. Het te printen object staat sinds 20-3 op thingiverse, gepost door ene timope.
camwipe.com wordt gerund door een zweed Eldar Ibisevic, Inventor/founder.
Ben benieuwd wie het nou echt het bedacht heeft....
Maar wel slim om het zo branded aan te bieden.

Ik acht het risico op krassen op de camera te groot, rij zelden op de camera achteruit... Dus ik laat m lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45

[Afbeelding]
Nichtje van me heeft het ook met de hybride Niro en het nieuwe brede scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion

[Afbeelding]
Helaas is dit normaal, eerder in dit topic al eens eerder besproken volgens mij. Dit is iets wat Kia moet ondersteunen, dit ligt niet aan Android Auto zelf.

Ik heb hier eerder ook een linkje geplaatst met wat aanwijzingen dat dit in een toekomstige versie wellicht wel bruikbare ruimte wordt. Niet een directe aanwijzing dat het beeldvullend wordt, maar dat jet wellicht met een ander zijschermpje opgevuld kan worden, zoals in het normale Kia systeem.

Kan hem zo snel niet vinden, probeer het later nog even op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoldemans
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:24
Mabion schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:02:
[...]

Helaas is dit normaal, eerder in dit topic al eens eerder besproken volgens mij. Dit is iets wat Kia moet ondersteunen, dit ligt niet aan Android Auto zelf.

Ik heb hier eerder ook een linkje geplaatst met wat aanwijzingen dat dit in een toekomstige versie wellicht wel bruikbare ruimte wordt. Niet een directe aanwijzing dat het beeldvullend wordt, maar dat jet wellicht met een ander zijschermpje opgevuld kan worden, zoals in het normale Kia systeem.

Kan hem zo snel niet vinden, probeer het later nog even op te zoeken.
Apple carplay gaat wel full screen, echter zou ik wel fijn vinden als die zo'n extra schermpje uit kon klappen zoals bij de gewone navi met bv ev info oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:47:
[...]

@CyBeRSPiN @blottle Vanochtend weer lege 12V accu had hem aan iemand uitgeleend voor het weekend. Pechhulpdienst moest langskomen met jumpstarter. Slotje vervangen maar blijkbaar toch nog niet de oorzaak gevonden. Wat een doffe ellende.

Ze hebben de accu nagemeten dat had ik ook gedaan maar als de accu slechts 5v spanning heeft keer op keer dan is er toch iets aan de hand. Dan geloof ik niet dat de accu nog betrouwbaar is. Iemand nog een suggestie?
Hmm dat is niet best. Welke versie heb je? 2019 of 2020? Wellicht ook handig om ook een jumpstarter te kopen voor het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:46
Een ampère meter er tussen zetten en dan het titanenwerk om zekeringskring per zekeringskring na te kijken op welk een het verbruik situeert. Vermoedelijk moet dit gemeten worden met afgesloten wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
plips schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Als nou de net gebakken interface voor Domoticz etc maar werkt... En er is ook iemand(nick Gruijter op discord) bezig met een interface met Homey.
Gisteren ook de nieuwe versie geïnstalleerd gekregen. De API om de auto uit te lezen uit Domoticz gelukkig niet gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Meer mensen die lag ervaren in waze op Android auto? Het is de vraag of dit aan AA of Waze ligt of dat het iets is met Kia, heb nog geen andere navigatie App gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OaY7g7RuVq84EcoBJ0H7kQNEGY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/16XLej4k2ktKBbGQIiXhiTee.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Vaevictis_ schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:47:
[...]

Is er ergens plek om een tweede accu goed vast te zetten ?

Dan kan je gewoon wisselen als het weer mis gaat. Wellicht op de Kia e-Niro Facebook groep eens vragen. Hoe meer zielen hoe meer kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
kdeboois schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:43:
[...]

Is er ergens plek om een tweede accu goed vast te zetten ?

Dan kan je gewoon wisselen als het weer mis gaat. Wellicht op de Kia e-Niro Facebook groep eens vragen. Hoe meer zielen hoe meer kennis.
@kdeboois Helaas ik heb geen facebook (meer), gaat prima zo. Maar voel je vrij om een post te doen.

Een tweede accu, ik dacht eerder aan vervanging van de eerste accu wellicht grotere capaciteit.
50Ah is al redelijk veel, misschien past 100Ah AGM wel? Dealer is aan zet, auto is net 13 maanden auto.
Klachten zijn al in mei gemeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Vaevictis_ op 19-07-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Vaevictis_ schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:57:
[...]

@kdeboois Helaas ik heb geen facebook (meer), gaat prima zo. Maar voel je vrij om een post te doen.

Een tweede accu, ik dacht eerder aan vervanging van de eerste accu wellicht grotere capaciteit.
50Ah is al redelijk veel, misschien past 100Ah AGM wel? Dealer is aan zet, auto is net 13 maanden auto.
Klachten zijn al in mei gemeld.
Wellicht gewoon naar de volgende dealer. Deze lijkt het niet op te kunnen lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
kdeboois schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Wellicht gewoon naar de volgende dealer. Deze lijkt het niet op te kunnen lossen.
@kdeboois Denk dat het niet veel uit zal maken, denk dat ze beter Kia Motors Nederland kunnen inschakelen.
Ik heb dus een dashcam geinstalleerd en natuurlijk geven ze daar de schuld aan, maar deze staat uit als er geen contact aan staan (juist vanwege het feit). Daarnaast ook een cutoff voltage van 12.5V ingesteld. Ze hadden de camera wel los gehaald en niet meer aangesloten. Auto kreeg ik ook vies terug. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Mabion schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:33:
[...]

[Afbeelding]

Daarnaast even getest of het starten van de airco nu zonder foutmelding gaat (foutmelding geeft aan dat hij niet gestart is, maar hij doet het wel), maar dit is ongewijzigd helaas. Wellicht dat een update van de software aan boord vereist st is dan.
Net ook getest, airco remote instellen werkt prima! Geeft netjes aan dat ie gestart is, en start ook. En stoppen ook geen probleem, enige irritante is dat je de commando's niet te snel achter elkaar kan doen, dan krijg je een melding dat de service reeds in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Weet iemand trouwens welk account je waar moet koppelen voor menu keuze "Navi-koppeling"? Als ik daar op klik krijg ik dezs melding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GBJJSk0TeQgBPu11zx9CvNX13A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbHvG55jofct88xyKTxBaR9o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Bij mij niet in ieder geval:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSjlz_Gba4aMAPaz9T4eK_HNfnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOfKYoRaEZ92Pst9BqqvRwtV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
Deze melding kreeg ik toen ik hem gescheduled wilde instellen. Los starten zonder kabel werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
Murzeltje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Net ook getest, airco remote instellen werkt prima! Geeft netjes aan dat ie gestart is, en start ook. En stoppen ook geen probleem, enige irritante is dat je de commando's niet te snel achter elkaar kan doen, dan krijg je een melding dat de service reeds in gebruik is.
Klinkt goed, dan zal jij een nieuwere versie van de boordcomputer hebben. Bedankt voor het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Mabion schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Klinkt goed, dan zal jij een nieuwere versie van de boordcomputer hebben. Bedankt voor het testen.
Kan ik ergens zien welke versie? Dan kan je het vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:09:
[...]

@kdeboois Denk dat het niet veel uit zal maken, denk dat ze beter Kia Motors Nederland kunnen inschakelen.
Ik heb dus een dashcam geinstalleerd en natuurlijk geven ze daar de schuld aan, maar deze staat uit als er geen contact aan staan (juist vanwege het feit). Daarnaast ook een cutoff voltage van 12.5V ingesteld. Ze hadden de camera wel los gehaald en niet meer aangesloten. Auto kreeg ik ook vies terug. Waardeloos.
@kdeboois @CyBeRSPiN Ok, weer een lege 12v accu. Vage meldingen, controleer remmen en sleutel niet gevonden. Auto ging nog wel open.

Kon de auto ergens in de buurt ophalen, had al een Noco jumpstarter gekocht. Deze werkt perfect, denk dat ik nog wel 4x kan starten zonder de batterij op te laden van de jumpstarter. Nu aan de acculader gehangen, accu op 50% van capaciteit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaUxrgL_E8v4zTHml-vtjsI8rRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEKatO1mQsCncn5TWdcGCVFU.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZrYSB4TUORyb-W3F-rosLlapMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJVRXsnQQ2xtnoioVZFgKbwr.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEZsTVZqwV2o470Etbi2U6iQV3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41IlH8lw5iwd2kKK7rVopmBx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Vaevictis_ op 19-07-2020 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Vaevictis_ hier mag KiaNL toch wel wat aan gaan doen, vreselijk.. wel fijn om die starter dan bij je te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJKJ
  • Laatst online: 17-09 19:58
Welke Noco jumpstarter heb je gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
HJKJ schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:45:
Welke Noco jumpstarter heb je gekocht ?
https://www.amazon.nl/dp/..._422502961_302_E_DDE_dt_1

@HJKJ Goed multifunctioneel apparaat ik durf niet meer zonder weg te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJKJ
  • Laatst online: 17-09 19:58
Top dankjewel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
Het leuke van de custom integratie in Home Assistant is dat na het verlopen van het abonnement (na 1 jaar) je gewoon nog GPS gegevens (en dus route) doorkrijgt. Het is gewoon dat de App geen gegevens meer toont.

Zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60211744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefmin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-08 14:16
Is het laden van de batterij van de E-niro tot 80% een goed idee? Om zo de batterij zo lang mogelijk goed te houden? Of is er bij Kia al over nagedacht en kan je rustig altijd 100% laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
jefmin schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:59:
Is het laden van de batterij van de E-niro tot 80% een goed idee? Om zo de batterij zo lang mogelijk goed te houden? Of is er bij Kia al over nagedacht en kan je rustig altijd 100% laden?
Ja daar is over nagedacht. De batterij heeft een BMS en die stuurt het laden (en ontladen) aan.
De capaciteit van de batterij is altijd groter dan je daadwerkelijk kunt laden. Dus volladen tot 100% is in werkelijkheid maar wellicht 95% vol. Dit omdat de weerstand (en warmte) steeds meer toeneemt. De BMS remt ook de laadsnelheid af.

Deze warmte en hoge stroomsterkten zijn slecht voor de batterij. Als je tussen 20 en 80% kunt bijladen is dat optimaal. Tot 100% laden (zeker bij warm weer) is niet heel erg maar kan niet heel erg kwaad. Zeker niet met moderne batterijen. Aan jou de keuze. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je van plan bent een tijd niet te rijden is het wel verstandig om maar tot 80% te laden. Tijdens de lockdown heb ik dit gedaan. De fabrikant maakt altijd een afweging tussen range en slijtage. Ze kunnen chemisch niks aan de eigenschappen van de accu doen. Dus 100% vol volgens het BMS en dan lang laten staan is gewoon niet goed voor de cellen. Als je regelmatig rijdt is het niet zo’n probleem want dan is de accu niet lang op die 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
je kunt sowieso in je laadinstellingen instellen wat het max laadpercentage is dat je wilt laden. Apart voor AC en DC. Ik heb AC meestal op 80 of 90% staan en laadt af en toe 100% als ik wat meer moet rijden.

Pagina: 1 ... 98 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.