Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-02-2021
Craven schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:20:
@NiroNiro auto had net 5 minuutjes gereden. 10 minuutjes stil gestaan met "draaiende motor" en nog is 15 minuten gereden. Laatste 5 op de snelweg. De rest allemaal in de bebouwde kom. Kan ik ergens de temp van de accu uitlezen?

Die instelling ga ik straks even opzoeken, alvast bedankt. Menu's achter het stuur had ik nog niet gevonden namelijk.
Je accu moet min. 25graden zijn om de volledige 200Ampere vrij te geven (dus voor 70-77kW afhankeijk van de laadspanning op dat moment)

Mijn ervaring na bij ritten de ODB2 ut te lezen, is dat de temperatuur van de accu maar langzaam stijgt bij normaal rijden. In een half uur rijden is 2 a 3 graden toename een beetje de norm.
In de winter, (rond de 0 graden) was de accu na 300km pas net iets boven de 23 graden. De eerste laadstop begon dus "langzaam" en ging pas sneller na 5-10 min snelladen.

Als het zoals nu rond de 19 graden is, zal je dus min. een uur tot 1,5uur moeten rijden voordat je de accu boven de 25 graden hebt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• tuktukker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-10-2022
Duurt ff... Heb je ook wat 😁 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKUIlWLq-EZWb1puZa6iHe7Wcq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pERkZ7gPSieFkMCo4Al0pVLr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Ook vandaag opgehaald?? :)

Ik zal wel de enige zijn die het niet wist, maar vanaf usb kan je ook video kijken :) Niet tijdens het rijden natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
Instelling voor de deuren gevonden. Het is niet ideaal vmaar een stuk beter dan eerst. Alle deuren open als er 1 geopend word zou ik logischer vinden.

Hoe gaat het oprijden tot de laatste kilometer in de praktijk?

Ik heb nu namelijk nog 10% (38km) over. Ik heb morgenochtend toevallig ook een rit van 38km staan. Nu ga ik dat er sowieso niet op gokken en ik ga onderweg ff aan de lader staan. Maar ik was wel benieuwd in hoeverre je hem leeg kan rijden. Of dat hij bij 5% ermee kapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJKJ
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 19:58
Video kijken via usb , kan dat ook met model 2019 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

HJKJ schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:45:
geen idee, probeer het? USB formatteren als NTFS, en een MP4 er op knallen. Dan op de MEDIA knop drukken en dan zou je de mp4 moeten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-02-2021
Craven schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:37:
Instelling voor de deuren gevonden. Het is niet ideaal vmaar een stuk beter dan eerst. Alle deuren open als er 1 geopend word zou ik logischer vinden.

Hoe gaat het oprijden tot de laatste kilometer in de praktijk?

Ik heb nu namelijk nog 10% (38km) over. Ik heb morgenochtend toevallig ook een rit van 38km staan. Nu ga ik dat er sowieso niet op gokken en ik ga onderweg ff aan de lader staan. Maar ik was wel benieuwd in hoeverre je hem leeg kan rijden. Of dat hij bij 5% ermee kapt.
Bij 8% gaat je batterijlampje branden, en onde de 4% (nog 15km +-) zal turtle modus inschakelen.
Het bereik springt dan op --- , maar je kunt nog wel doorrijden. Ik denk dat zoo rond de 0%, ook echt 0 is, maar over heb ik nog niet gehad. 3% is mijn laagste geweest,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
@Niro-E thanks, ik ga morgeb kijken. Snellaadpaal zit op 15km dus ik daar nou als een bezetene heen rijd dan is de accu misschien ook warm genoeg voor 75kw laden 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 19:01
Craven schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:29:
@Niro-E thanks, ik ga morgeb kijken. Snellaadpaal zit op 15km dus ik daar nou als een bezetene heen rijd dan is de accu misschien ook warm genoeg voor 75kw laden 😅
Dat is te kort. Ik zou een paar keer heen- en weer rijden. 🤓

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Het is een lease, ik moet ook maar is checken hoe het zit met hulp bij lege accu 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:40
Niro-E schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Bij 8% gaat je batterijlampje branden, en onde de 4% (nog 15km +-) zal turtle modus inschakelen.
Het bereik springt dan op --- , maar je kunt nog wel doorrijden. Ik denk dat zoo rond de 0%, ook echt 0 is, maar over heb ik nog niet gehad. 3% is mijn laagste geweest,
Ben wel verder geweest tot onder de 1% maar kan ik niemand aanraden. Laatste stuk kun je eventueel uitstappen en er rondjes omheen lopen, zo langzaam gaat dat.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
Murzeltje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:46:
[...]

geen idee, probeer het? USB formatteren als NTFS, en een MP4 er op knallen. Dan op de MEDIA knop drukken en dan zou je de mp4 moeten zien
Wellicht handig om tijdens het snelladen te kijken!
Wat voor films heb je erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuktukker
YES, vanmorgen opgehaald... Veel knopjes dus alles nog ff ontdekken 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Craven schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:37:
Als je deuren op slot zijn en je wilt uitstappen hoef je die niet eerst van het slot te halen, je kunt gewoon aan de hendel trekken en het zou open moeten gaan. Werkt wel alleen bij de bestuurdersdeur, dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
@NiroNiro klopt maar mijn dochters hebben achterin altijd kinderslot erop. Ik moet nu elke keer dat ik de achterdeur wil openen weer naar mijn deur lopen om ze open te doen. Want dan zitten ze dus van binnen en van buiten op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
met nog 18km op de teller bij de laadpaal aangesloten. Wel maar 47kw deze keer. Maar het is vrij koud dus dat is begrijpelijk.

Ze hebben bij Kia geen rekening gehouden met spitsstroken in de lane assist heb ik wel gemerkt. Ik moet hier bvb goed tegen sturen anders zit ik bij mijn buurman op de rijstrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:23
Ik ben aan het rondkijken voor een zakelijke lease voor de e-Niro. Ondertussen van 2 leasemaatschappijen een offerte gevraagd van (expliciet) een 3-fase Executive omdat er nog 1-fase/2019 modellen worden aangeboden. De voordelen van 3-fase en UVO wegen voor mij zwaarder dan een financieel voordeel in bijtelling. Enfin, deze offertes gekregen met duidelijk de 3-fase vermelding in de naam van het model. Levertijd is einde dit jaar, dus met wat pech schuift het door naar volgend jaar.
Nu ben ik gebeld door één LM met de mededeling dat er nog een voorraadmodel staat (andere kleur dan gewenst maar soit) en heb hiervan ook een offerte ontvangen. Hierbij stond '3-fase' dus niet expliciet gemeld bij de naam. Gelijk telefonisch nagevraagd en bevestigd gekregen (via mail) dat het weldegelijk een '3-fase, 2020 model' betreft. De vermelde catalogusprijs komt ook precies overeen met een 3-fase 2020 variant.

Call me crazy, maar wat is de kans dat de LM zich 'vergist' en op deze manier een 2019 model levert dat in 2020 op kenteken is gezet? Want offerte=geleverd. Zijn er überhaupt 3-fase 2019 modellen zonder UVO, nee toch?
Ik heb (https://www.kia.com/uk/new-cars/e-niro/specification/) gevonden m.b.t. onderscheid in versies, maar modellen willen nog wel eens verschillen per land.

Bevestigd door leverancier :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:29
In het Ionic forum heeft iemand een trekhaak laten plaatsen met 1250kg trekgewicht.
Door een constructeur waardoor je een homologatie krijgt.

Ze doen ook E-Niro's.....

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 21:42

GVR

geekeep schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:53:
Ik ben aan het rondkijken voor een zakelijke lease voor de e-Niro. Ondertussen van 2 leasemaatschappijen een offerte gevraagd van (expliciet) een 3-fase Executive omdat er nog 1-fase/2019 modellen worden aangeboden. De voordelen van 3-fase en UVO wegen voor mij zwaarder dan een financieel voordeel in bijtelling. Enfin, deze offertes gekregen met duidelijk de 3-fase vermelding in de naam van het model. Levertijd is einde dit jaar, dus met wat pech schuift het door naar volgend jaar.
Nu ben ik gebeld door één LM met de mededeling dat er nog een voorraadmodel staat (andere kleur dan gewenst maar soit) en heb hiervan ook een offerte ontvangen. Hierbij stond '3-fase' dus niet expliciet gemeld bij de naam. Gelijk telefonisch nagevraagd en bevestigd gekregen (via mail) dat het weldegelijk een '3-fase, 2020 model' betreft. De vermelde catalogusprijs komt ook precies overeen met een 3-fase 2020 variant.

Call me crazy, maar wat is de kans dat de LM zich 'vergist' en op deze manier een 2019 model levert dat in 2020 op kenteken is gezet? Want offerte=geleverd. Zijn er überhaupt 3-fase 2019 modellen zonder UVO, nee toch?
Ik heb (https://www.kia.com/uk/new-cars/e-niro/specification/) gevonden m.b.t. onderscheid in versies, maar modellen willen nog wel eens verschillen per land.
Tja, door verkeerde communicatie presteerde de LM om mij verkeerd te informeren en 2019 ipv 2020 te leveren terwijl de 2020 prijs doorgegeven was. Nu was dat in de aanloop naar de 2020 uitleveringen, ik mag hopen dat ze ondertussen het verschil goed kennen. Nog een keer navragen voor de zekerheid? Of vragen waar de auto staat, misschien kan je dan zelf even controleren of het om het juiste model gaat.

2019 is alleen in 1fase geleverd.
*edit* mooi dat het bevestigd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:52
driel24 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:14:
In het Ionic forum heeft iemand een trekhaak laten plaatsen met 1250kg trekgewicht.
Door een constructeur waardoor je een homologatie krijgt.

Ze doen ook E-Niro's.....
Vertel eens meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Laatst online: 09-09 18:45
GVR schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:25:
[...]

Tja, door verkeerde communicatie presteerde de LM om mij verkeerd te informeren en 2019 ipv 2020 te leveren terwijl de 2020 prijs doorgegeven was. Nu was dat in de aanloop naar de 2020 uitleveringen, ik mag hopen dat ze ondertussen het verschil goed kennen. Nog een keer navragen voor de zekerheid? Of vragen waar de auto staat, misschien kan je dan zelf even controleren of het om het juiste model gaat.

2019 is alleen in 1fase geleverd.
*edit* mooi dat het bevestigd is :)
Ook MY2020 kan geleverd zijn met een 1 fase lader, ik heb er zelf 1 :)
Ff de laadaansluiting checken en dan weet je het zeker.
Als er in elk gaatje van de laadstekker in de auto een connector zit, is het een 3 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Gaat om de firma Hoppenbrouwers.
Is geen installateur, maar een constructeur.
Ze kunnen daardoor een homologatie certificaat geven waardoor je een aanhangwagen mag trekken.

Het grote Hyundai Ioniq Electric topic

[ Voor 12% gewijzigd door driel24 op 10-07-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
driel24 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Ze kunnen daardoor een homologatie certificaat geven waardoor je een aanhangwagen mag trekken.

Ah oke.
Dan mag je dus legaal een aanhanger trekken. Ben benieuwd hoe Kia dan omgaat met garantieaanspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
driel24 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Dat wil je toch niet...
Ik zou dat zelfs met de range van de Kia nog niet eens willen.

Leuk man, met een caravan naar spanje... sta je om de 100 a 150km een half uur stil :S

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
cypher21 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Dat wil je toch niet...

Leuk man, met een caravan naar spanje... sta je om de 100 a 150km een half uur stil :S
Voor een aanhangertje best handig: kleine verhuizing, afval naar de stort, bouwmaterialen halen. Ik zou niet naar Spanje rijden met de caravan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
cypher21 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Dat wil je toch niet...

Wij reden altijd met een aanhangwagen + dakkoffer naar Spanje.
Verbruik van de diesel ging van 6li/100km naar 8li/100km.

Lijkt mij dat je met de e-niro een gelijk meerverbruik kunt rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
Het aantal snelladers waar je kan laden met een aangekoppelde aanhanger is schaars, dus daar komt dan ook steeds tijd voor het af- en aankoppelen bij..
Maar wel mazzel dat de laadpoort aan de voorkant zit, dat helpt.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-07-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:27
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:51:
Het aantal snelladers waar je kan laden met een aangekoppelde aanhanger is schaars, dus daar komt dan ook steeds tijd voor het af- en aankoppelen bij..
Maar wel mazzel dat de laadpoort aan de voorkant zit, dat helpt.
Hmm, als het een lader is die aan de kopse kant van een haaks parkeervak staat, dan steekt je aanhangwagentje uit tot op de rijbaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willemoldemans
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:24
Zojuist bericht gehad dat mijn in oktober bestelde witte e-niro volgende week opgehaald kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik kreeg net telefoontje van de dealer de mijne staat klaar, maar ik mag hem nog niet hebben van de lease maatschappij. Nog ander halve week wachten, totdat mijn huidige contract is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Mabion schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:50:
[...]

Wellicht handig om tijdens het snelladen te kijken!
Wat voor films heb je erop gezet?
Denk dat dat ook de enige nuttige functie is, wanttijdens het rijden heb je alleen geluid van het mp4'tje :)
Als test despicable me 1, 2 en 3 :)
Allemaal mp4 formaat, speelde vlekkeloos af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Murzeltje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Denk dat dat ook de enige nuttige functie is, wanttijdens het rijden heb je alleen geluid van het mp4'tje :)
Als test despicable me 1, 2 en 3 :)
Allemaal mp4 formaat, speelde vlekkeloos af
Lache - had er ook al even eentje geprobeerd. Werkt inderdaad goed!
Verder geen ander nuttige toepassing ervoor, dan tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

DKoenders schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Ook MY2020 kan geleverd zijn met een 1 fase lader, ik heb er zelf 1 :)
Ff de laadaansluiting checken en dan weet je het zeker.
Als er in elk gaatje van de laadstekker in de auto een connector zit, is het een 3 fase.
Klopt maar er werd gevraagd naar 2019 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
HJKJ schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:45:
Nee. Net getest -O-
Nu dus noodgedwongen de benen strekken en ergens binnen een lekker bakje koffie nuttigen tijdens het laden, het is niet anders..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HJKJ
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 19:58
Aha , een trekhaak voor e Niro
Nou wordt het interessant.
Vorig jaar op de camping in Duitsland een tesla met caravan gezien en bestuurder uit Zwitserland gesproken
Om de 200 km moest de auto aan de lader
Prima toch ?
Volgende week maar even bellen naar desbetreffende bedrijf
Bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:48

PeaceNlove

Deugleuter

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:20:
[...]

Nee. Net getest -O-
Nu dus noodgedwongen de benen strekken en ergens binnen een lekker bakje koffie nuttigen tijdens het laden, het is niet anders..
Mijn iPhone 8+ met hoesje kan ik mooi in het bovenste deel van het stuur vastklemmen. Met een grote databundel, prime, Netflix en Apple TV+ zou ik de tijd ook prima kunnen doden. Alleen sta ik dus nooit bij de snellader en zie ik dat voorlopig ook niet gebeuren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:20:
[...]

Nee. Net getest -O-
Ook geen straf natuurlijk.
Het is wat mij betreft ook een gimmick, via je telefoon/tablet Netflix aanzetten is praktischer. Aangezien je toch weer iets op je USB moet zetten.

Zojuist even getest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GeGCRgdZPYClV_FxI46qO3ySj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/diyX00YaAQRfGdOVKIeDuDZO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

GVR schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:24:
Mijn Ali spatlappen zijn binnen na anderhalve maand. Gelukkig lagen ze dus niet in deze vrachtwagen :)
Na mijn vakantie maar eens monteren
De Ali spatlappen in de tussentijd toevallig al geïnstalleerd? Tevreden met het resultaat? Heb mijn MY2020 net een week en merk inderdaad dat hij zichzelf nogal erg bevuild, zit daarom ook aan een setje spatlappen te denken.
Heb je nog een linkje naar de Ali-lappen welke je gekocht hebt en misschien een fototje van hoe ze er uit zien? Je leest nogal verschillende verhalen over de pasvorm van de Ali-lappen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 21:59
Heerlijk even uit de auto kunnen, benen strekken, hoofd leeg maken, werkstress laten gaan, genieten van de zon, de wind of de regen en een goed gesprek aanknopen met de buurman die ook staat te laden.

Waarom toch altijd de drang naar die telefoon die het leven van ons allen al zo bepaald en blijven zitten op de stoel die je de hele tijd al bezet houdt?

Of klink ik nu als een betweter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 22:46
petertenboer schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:29:
Heerlijk even uit de auto kunnen, benen strekken, hoofd leeg maken, werkstress laten gaan, genieten van de zon, de wind of de regen en een goed gesprek aanknopen met de buurman die ook staat te laden.

Waarom toch altijd de drang naar die telefoon die het leven van ons allen al zo bepaald en blijven zitten op de stoel die je de hele tijd al bezet houdt?

Ah nee dat kan niet tijdens een werkweek
Een of twee keer per jaar 1500km knallen, zich rot ergeren, om daar te doen wat je hierboven beschrijft is de huidige norm. Vakantie noemen ze dat dan.
Je hebt van mij alvast een 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
petertenboer schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:29:

Helemaal mee eens :)
Op zo’n lange rit is het laden ook gewoon een welkome en gezonde onderbreking om even de benen te strekken en de gedachten even te verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Sir_G-nius schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:29:
[...]

De Ali spatlappen in de tussentijd toevallig al geïnstalleerd? Tevreden met het resultaat? Heb mijn MY2020 net een week en merk inderdaad dat hij zichzelf nogal erg bevuild, zit daarom ook aan een setje spatlappen te denken.
Heb je nog een linkje naar de Ali-lappen welke je gekocht hebt en misschien een fototje van hoe ze er uit zien? Je leest nogal verschillende verhalen over de pasvorm van de Ali-lappen.
Hier is de link: https://a.aliexpress.com/_dTn0KCR.
Ze lijken goed te passen maar moet het nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 14:10

greatgonzo

schit-te-rend!

Denk dat ik mijn E-soul vraag hier het beste kan stellen, aangezien het broer en zus zijn :)

We hebben twee offertes..een voor het Y20 model en de Y21. De update is een mogelijkheid tot plaatsen trekhaak en van 1-fase naar 3-fase. Meerprijs: €1500

Qua laden moet ik ook een 3-fase paal aansluiten en aangezien ik 80% op het werk kan laden misschien niet zo interessant.

Wel willen we een fietsendrager voor elektrische fietsen kunnen dragen. Kan ik daardoor niet om het Y21 model heen, of kan het ook op de Y20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
greatgonzo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:24:
Denk dat ik mijn E-soul vraag hier het beste kan stellen, aangezien het broer en zus zijn :)

We hebben twee offertes..een voor het Y20 model en de Y21. De update is een mogelijkheid tot plaatsen trekhaak en van 1-fase naar 3-fase. Meerprijs: €1500

Qua laden moet ik ook een 3-fase paal aansluiten en aangezien ik 80% op het werk kan laden misschien niet zo interessant.

Wel willen we een fietsendrager voor elektrische fietsen kunnen dragen. Kan ik daardoor niet om het Y21 model heen, of kan het ook op de Y20?
Ik zou altijd voor de Y21 gaan. Heb je zelf plezier van en houdt ook beter zijn waarde.
Ik heb zelf e-Niro Y19 dus 1Fase, levert in de praktijk nauwelijks problemen op, maar 3Fase is gewoon de luxe dat je bij bestemmingsladen op een willekeurige plek bij 11kWpaal in 1u net zoveel laadt als ik in 3u.
en dus minder hoeft te plannen omdat er altijd wel een 11kW paal in de buurt is. Ik heb af en toe toch nog 5-10min snellader nodig.

Ik heb zo'n draaghaak van Brink met RMC koppeling, dus alleen fietsen dragen. Zou niet weten waarom dat op de Y20 e-Soul niet zou kunnen, maar kun je beter aan de dealer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:49

Wat betreft laden, de meeste laadpalen zijn 3 fase 11kW. Dat betekent dat je bij 1 fase laden maar 3.6 kW kunt laden. Juist bij publieke laadpalen is 3 fase laden groot voordeel. Thuis heb je meestal toch meer tijd om te laden en is beperkte laadsnelheid niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
deejeebv schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Wat betreft laden, de meeste laadpalen zijn 3 fase 11kW. Dat betekent dat je bij 1 fase laden maar 3.6 kW kunt laden. Juist bij publieke laadpalen is 3 fase laden groot voordeel. Thuis heb je meestal toch meer tijd om te laden en is beperkte laadsnelheid niet zo'n probleem.
Dit dus. Ik zou de 1500 euro meerprijs wel doen en voor de 2021 MY gaan. Thuis zou ik de meerprijs voor een 3 fase paal niet per se betalen. Het heeft vrij weinig meerwaarde, tenzij je meerdere dagen achter elkaar 300+ km moet rijden en op die dagen ook nog laat thuis komt.

Mijn ervaring is, dat als ik zakelijk een lange rit achter de rug heb, dat ik die avond geen zin heb om nog privé ergens heen te gaan. Daarmee kan je met een 1 fase laadpaal zelfs met 16A meer dan 50% bijladen in 1 avond (28 kWh in de 8 daluren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
Volgens mij is bij diverse leveranciers en geen of nauwelijks verschil in 3 fase of 1 fase laadpalen. Dan zou ik gelijk voor die 3 fase gaan. Dan ben je naar de toekomst toe alvast klaar. Je kunt ook een 3 fase op 1 fase gebruiken. Andersom gaat niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Weet niet wat er gebeurde, maar toen mijn zoon uit de auto wilde stappen (volgens mij stond de auto niet op slot) ging de auto toeteren als een malle. Schijnbaar zit er ook een alarm op. Wist ik eigenlijk niet.

Dit kreeg ik middels een pushnotificatie in de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NN2YGWpWgTy8VNt7XeF80-3m0hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzR0dnNuX36qG86QOK6cSmL7.jpg?f=fotoalbum_large

Wisten jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion

Zou ik niet over twijfelen, gewoon voor de Y21 gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Mabion schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:07:
Weet niet wat er gebeurde, maar toen mijn zoon uit de auto wilde stappen (volgens mij stond de auto niet op slot) ging de auto toeteren als een malle. Schijnbaar zit er ook een alarm op. Wist ik eigenlijk niet.

Dit kreeg ik middels een pushnotificatie in de app:
[Afbeelding]
Wisten jullie dit?
Auto stond waarschijnlijk wel op slot. Na 30s gaat het alarm er dan op. Wordt er dan een deur geopend van binnenuit dan gaat het alarm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Auto stond waarschijnlijk wel op slot. Na 30s gaat het alarm er dan op. Wordt er dan een deur geopend van binnenuit dan gaat het alarm af.
Ahja, dat klinkt wel plausibel in mijn geval. Hij stapte namelijk later uit dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 14:58

Ik heb dezelfde afweging gemaakt en uiteindelijk donderdagavond knoop doorgehakt en voor Y20 model gegaan. Hier kreeg ik 4000 euro korting op en op Y21 2000 + wachten tot december terwijl ik nu mijn auto prive goed kan verkopen wat 1500 scheelt met wat de dealer er nog voor wilde geven.

De Y20 kan prima fietsendragen tot 70KG dacht ik zo uit het hoofd. Y21 heeft SUV upgrade standaard maar tov van Y20 moet je standaard betalen voor de lak 595,= (1kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09 23:28
Laat ik voorop stellen dat er belangrijkere dingen spelen in de wereld dan een levering van een auto.
Echter moet ik stellen dat de communicatie vanuit kia/dealers te wensen over laat.

In week 29-30 ( deze week, volgende week ) zou mijn e-Niro worden geleverd, My20, 3 fasen, besteld in oktober 2019.
Afgelopen vrijdag even contact gezocht hoe het stond met de status, terugbel verzoek: Niet teruggebeld.
Zaterdag idem: 11:00 gebeld, 16:50 een belletje.

De auto wordt in de eerste week van augustus bij de dealer verwacht, hij stond namelijk nog op de boot.
Maar midden juni werd mij dit ook al verteld, toen zou de boot 5 juli aankomen, met eerder vermeld levertermijn.
Echter de laatste boot welke een bezoek heeft gebracht aan Rotterdam was de Morning Lena op 24-06.

De komende tijd lijken er geen schepen van Eukor een eindbestemming te hebben naar Rotterdam.
Antwerpen verwacht wel een aantal schepen van Eukor, voor de geinteresseerde:

Juli:

Morning Peace: 14-07-2020
Morning Cornet: 15-07-2020
Morning Lucy: 20-07-2020
Morning Laura: 27-07-2020
Morning Post: 30-07-2020

Ik neem aan dat mijn bestelde e-Niro dan op een van de 3 bovenste schepen zou moeten staan en op transport wordt gezet vanuit Antwerpen?
Of bovenstaande schepen maken een tussenstop in Rotterdam, kan ook nog..

De vertraging vind ik anzich nog niet zo`n probleem, daar hebben we denk ik allemaal rekening mee gehouden met het bestellen van deze auto.
en Covid-19 helpt ook niet echt mee, alleen tijdig een belletje of een mailtje van de dealer zou wenselijk zijn.

En toch grappig dat als je een pakketje uit China besteld ter waarde van "bijna niks" je het feitelijk kan volgen tot je deurmat.
Maar waar een bestelde auto met bijna een waarde van 50.000 euro ergens ronddobberd, joost mag het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
@Kelnarath Ik zit nog te wachten op mijn pakketje uit China en de track en trace site werkt erg slecht. Die Kia bellen ze gewoon netjes over als hij klaar staat. Vaak krijg je er ook nog een kopje koffie bij, maar de stevige handdruk is verleden tijd.

De e-Niro verkoopt zonder enige moeite. Waarom zouden de verkopers nog hun klanten bellen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
kdeboois schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:08:

De e-Niro verkoopt zonder enige moeite. Waarom zouden de verkopers nog hun klanten bellen ?
Ik gok maar wat hoor, maar bijvoorbeeld:
  • Om de klant een goed gevoel te laten houden
  • Om hun reputatie hoog te houden
  • Om het imago van Kia positief te houden, ook voor bekenden van de koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:34:
[...]

Ik gok maar wat hoor, maar bijvoorbeeld:
  • Om de klant een goed gevoel te laten houden
  • Om hun reputatie hoog te houden
  • Om het imago van Kia positief te houden, ook voor bekenden van de koper
Ik kan er nog wel een paar verzinnen, maar geen van allen waren geldig bij mijn dealer. Alleen bij de oplevering hadden ze een nette meneer naar voren geschoven, alle andere stappen gaven met het gevoel: voor u 100 anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
kdeboois schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Ik kan er nog wel een paar verzinnen, maar geen van allen waren geldig bij mijn dealer. Alleen bij de oplevering hadden ze een nette meneer naar voren geschoven, alle andere stappen gaven met het gevoel: voor u 100 anderen.
Dat zal best, maar ik beantwoord jouw vraag waarom een dealer het contact met een koper die wacht op zn bestelling warm zou moeten houden. Jij deed net alsof Kia dat terecht niet doet want contract is toch al getekend, maar ik zal je sarcasme smiley gemist hebben ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-07-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Dat zal best, maar ik beantwoord jouw vraag waarom een dealer het contact met een koper die wacht op zn bestelling warm zou moeten houden. Jij deed net alsof Kia dat terecht niet doet want contract is toch al getekend, maar ik zal je sarcasme smiley gemist hebben ;)
Was geen sarcasme, maar gewoon een feitelijke constatering. Voor de andere modellen moeten ze praten als brugman maar voor de e-Niro zou ik zelf ook geen moeite doen. Gros van de klanten (inclusief mezelf) kiest de auto voor de lage bijtelling en niet vanwege de aardige verkoper, hoe aardig die beste M/V/D ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verschilt echt per dealer hoor, ik ben enorm tevreden over de dealer waar ik heb gekocht (Braber, Ede). Inmiddels verhuisd naar een andere plaats waar ik de 30.000 beurt heb laten doen, maar daar was ik een stuk minder tevreden over (Wassink), nu de 45.000km beurt weer bij Braber Ede laten doen 👍

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hier ook prima op de hoogte gehouden destijds. Wel paar keer zelf achteraan gebeld, maar ook zelf paar keer teruggebeld door de verkoper. Ook geleverd in Feb 2019 zoals me begin december 2018 beloofd was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:12:
Hier ook prima op de hoogte gehouden destijds. Wel paar keer zelf achteraan gebeld, maar ook zelf paar keer teruggebeld door de verkoper. Ook geleverd in Feb 2019 zoals me begin december 2018 beloofd was :)
Zoals het hoort, naar mijn mening.
Die van mij is nu al 4x vertraagd ( eerste oplevering zou in Maart van dit jaar plaats vinden ).
Ik snap ook wel dat een verkoper geen invloed heeft op de gang van zaken, maar een belletje/mailtje is een kleine moeite.

Ik zal wel te hoge verwachtingen hebben :P
Nu hopen dat hij op een van de boten staan welke ik hierboven had vermeld, eind augustus ga ik op vakantie en het zo dan erg fijn zijn om in de kia te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeVee
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-02-2023
Kelnarath schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Zoals het hoort, naar mijn mening.
Die van mij is nu al 4x vertraagd ( eerste oplevering zou in Maart van dit jaar plaats vinden ).
Ik snap ook wel dat een verkoper geen invloed heeft op de gang van zaken, maar een belletje/mailtje is een kleine moeite.
Hier had ik dus ook last van (vertraging na vertraging) paar weken geleden even langs gereden waarom dit toch was.
Blijkbaar werd door de LM de levering toch wel tegen gehouden tot 1 september.
Dit was automatisch in hun systeem aangepast waardoor dus continu de levering vertraagd word.
Toen de mail van de LM werd verstuurd over de levering stop tot 1 sep werd er door mijn dealer verteld dat er geen probleem was en ze gewoon konden leveren volgens planning (april toen der tijd).

Als het goed komt mijn auto nu 16 juli aan in de haven en dan zo snel mogelijk naar de dealer.
Dus we gaan het meemaken...

Helaas sluit ik mij ook aan bij de mening dat de communicatie grotendeels erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Bij mij was de omgang met de reservering destijds schandalig. Ik kreeg op vrijdag middag ergens een telefoontje dat de auto die dag besteld moest worden omdat anders de reservering zou vervallen.

Daarna was er een levering gepland en werd er tot een week voor die levering geen enkele communicatie mijn kant op gedaan. Toen ik een paar dagen voor levering zelf maar eens navraag ging doen kwam de aap uit de mouw. Zou nog wel een paar maanden duren want de verkeerde kleur (rood, dat wisten ze overigens al sinds mijn reservering 9 maanden eerder).

Netjes een klacht ingediend bij Kia Nederland, maar niets aan gehad.

Toen ben ik maar gestopt met hopen en heb ik gewoon afgewacht tot ze belden met dat de auto klaar was 4 maanden later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kelnarath
Zo net een mailtje van de leasemaatschappij dan men het bericht heeft ontvangen, dat de dealer de auto in de 2e week van Augustus zal leveren... zal het dan toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:24
kdeboois schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:41:
[...]

Was geen sarcasme, maar gewoon een feitelijke constatering. Voor de andere modellen moeten ze praten als brugman maar voor de e-Niro zou ik zelf ook geen moeite doen. Gros van de klanten (inclusief mezelf) kiest de auto voor de lage bijtelling en niet vanwege de aardige verkoper, hoe aardig die beste M/V/D ook is.
Je ziet sowieso dat verkopers voor leaserijders al minder de tijd nemen voor een bakje koffie voor de verkoop. Hier is het inderdaad nog sterker. Toen ik belde voor een afspraak gaven ze als eerste aan of ik wel wist wat de levertijd is. Aan de andere kant is het wel verhelderend want hoe vervelend is het niet als je steeds te horen krijgt dat je auto toch weer later komt.

Mijn e-Niro komt volgende week dus mag verder niet klagen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
Dat een auto 'zichzelf verkoopt' is wat mij betreft geen argument.
Over een paar jaar hangt de vlag er heel anders bij. Als je dan toe bent aan een nieuwe auto kan een positieve indruk van een eerdere aankoop het verschil maken. Of denk aan een tweede auto voor het gezin, verjaardagpraat, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Ik ga morgen hem brengen voor zijn eerste beurt. Wellicht dat dat wel als een warm bad aanvoelt :)

Het voordeel van de Kia is in mijn ogen dat ik ze echt niet nodig heb. De auto is nu 1 jaar probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
kdeboois schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:38:
Ik ga morgen hem brengen voor zijn eerste beurt. Wellicht dat dat wel als een warm bad aanvoelt :)

Het voordeel van de Kia is in mijn ogen dat ik ze echt niet nodig heb. De auto is nu 1 jaar probleemloos.
Nieuwe software, even je laadklep laten bijvijlen/fixen. De airco, vloeistoffen en bewegende delen ff nalopen. Vind het toch wel prettig om het preventief te doen dan een dag te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-09 20:14

passat_to_ev

Nice_car

Even een vraagje, want zoeken in het forum heeft niet het juiste antwoord opgeleverd. Wat is de lengte van de meegeleverde type 2 laadkabel? Ik wil nl. een laadpunt zonder vaste kabel laten installeren. Verder verwacht ik mijn Niro half september, besteld in april dit jaar.

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
passat_to_ev schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:12:
Even een vraagje, want zoeken in het forum heeft niet het juiste antwoord opgeleverd. Wat is de lengte van de meegeleverde type 2 laadkabel? Ik wil nl. een laadpunt zonder vaste kabel laten installeren. Verder verwacht ik mijn Niro half september, besteld in april dit jaar.
5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Een meter of 4-5 maar laadpunt zonder vaste kabel moet je wel een erg goede reden voor hebben. Losse kabel is erg onhandig en ik kan eerlijk gezegd geen enkele reden bedenken waarom je dat bij een eigen paal zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Heb er zelf destijds ook over getwijfeld, uiteindelijk blij dat ik hem wel vast heb genomen. En ook een stukje langer, 8m. Wat meer vrijheid hoe (kont of neus eerst) je hem kan parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

eltron schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:54:
[...]

Een meter of 4-5 maar laadpunt zonder vaste kabel moet je wel een erg goede reden voor hebben. Losse kabel is erg onhandig en ik kan eerlijk gezegd geen enkele reden bedenken waarom je dat bij een eigen paal zou willen.
Ik vind zo’n lus eromheen lelijk, vandaar geen vaste kabel. Hangt nl redelijk in het zicht en heb ook het Idee dat deze kabel vies wordt als je hem niet gebruikt (maar kan het mis hebben, ben geen ervaringsdeskundige).

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
passat_to_ev schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:09:
[...]

Ik vind zo’n lus eromheen lelijk, vandaar geen vaste kabel. Hangt nl redelijk in het zicht en heb ook het Idee dat deze kabel vies wordt als je hem niet gebruikt (maar kan het mis hebben, ben geen ervaringsdeskundige).
Tja, het vereist wel even wat behendigheid om die kabel er weer mooi op te krijgen ja.

Hierbij de situatie hoe tie er na 1 maand gebruik (hangt al 4 maanden) bij hangt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10ARf0DkgbEuloDrKeR6fCPKfvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5Mmgf99ZG09MylQRc2mAVZR.jpg?f=fotoalbum_large

Maar wellicht dat dit in een ander draadje hoort O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Mabion op 13-07-2020 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GagdetGrunn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik wil nl. een laadpunt zonder vaste kabel laten installeren.
Dat was ik eerst ook van plan (soortgelijke argumenten) maar werd me afgeraden. Nu 9 meter vaste kabel.

Achteraf zo blij met die keus! Je wil echt niet elke keer in moeten pluggen op je eigen laadstation.

Nu thuiskomen, stekker in auto, klaar. (<10 seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuktukker
GagdetGrunn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:58:
[...]

Dat was ik eerst ook van plan (soortgelijke argumenten) maar werd me afgeraden. Nu 9 meter vaste kabel.

Achteraf zo blij met die keus! Je wil echt niet elke keer in moeten pluggen op je eigen laadstation.

Helemaal mee eens. Vaste kabel 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
GagdetGrunn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:58:
[...]

en dat niet alleen, ook dagelijks een (mogelijk) vieze natte kabel weer oprollen en in je kofferbak stoppen en 's avonds de omgekeerde route. Plus dat je overtollige lengte van de losse kabel over je pad slingert. Een vaste kabel is (althans bij mijn Zappi), netjes om de lader gewikkeld en je wikkelt niet meer af dan nodig (in mijn geval ca.1,5m). Vies wordt hij bij mij ook niet, maar geef toe dat dit waarschijnlijk komt omdat hij bij mij onder een overkapping hangt.

En eens, dit hoort eigenlijk in een ander draadje Het grote "thuis laden van je EV" topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:36
Ik ben nog steeds heel blij dat ik geen vaste kabel heb genomen. Mijn auto staat wel onder carport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Harvest2002 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 06:14:
Ik ben nog steeds heel blij dat ik geen vaste kabel heb genomen. Mijn auto staat wel onder carport.
en waarom ben je dan blij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Vaste kabel hier en blij mee. Kwestie van inpluggen en klaar. Geen gedoe met kabels uit de kofferbak halen en weer opruimen.
Stel je voor dat je op een natte dag die vieze kabel in de kofferbak moet gooien. Dan liever een vieze kabel aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Altijd voor een vaste kabel gaan als het kan. De enige reden om geen vaste kabel te nemen is als je in een vandalisme gevoelige buurt woont. Dat was in ieder geval de waarschuwing die de laadpalenboer me gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
is puur subjectief naar mijn mening, ik vind het bijv niet erg om de kabel uit mn kofferbak te moeten halen en op te moeten bergen. Verder vind ik het niet mooi staan, zo'n kabel bij de laadpaal (staat bij mij goed in het zicht, nu valt de paal iets minder op zeg maar...

Maar back on topic, voor degenen die de nieuwe firmware en navi update hebben, hoe tover je je vorige bestemmingen tevoorschijn? Ik kom er niet uit, in de vorige versie kreeg je dit standaard te zien, vond ik wel zo pretting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik krijg volgende week mijn kia e niro.

Nu wij willen thuis een laadpaal installeren, zijn er hier mensen op het forum die een laadpaal hebben?
Zoja welke? Is het eventueel mogelijk om eens te komen kijken hoe en wat?

Ben zelf woonachtig te Hasselt, Belgie.

Met vriendelijke groet,
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:41:
Beste,

Nu wij willen thuis een laadpaal installeren, zijn er hier mensen op het forum die een laadpaal hebben?

Met vriendelijke groet,
Rob
Ik zou deze vraag in ander draadje stellen: Het grote "thuis laden van je EV" topic
(nadat je tenminste de topicstart hebt doorgelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:36
eltron schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:37:
[...]

en waarom ben je dan blij?
Omdat ik die kabels aan de muur lelijk vind. Kwestie van smaak dus. Verder heb ik er geen enkel probleem mee om de losse kabel even aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Beste,

Met vriendelijke groet,
Rob
Belgie is niet echt om de hoek, want ik woon iets onder Groningen stad. Heb je iets aan foto's? Ik kan wel foto's maken van de installatie.

Ik heb een Ratio Solar Box als laadpaal, 3 fasen, kwh-meter in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somedude
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 22:30
Somedude schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:47:
Ik wil deze dakkoffer bestellen voor vakantie. Iemand ervaring mee? Zou moeten passen aangezien Kia Eniro branded dakkoffer ook 190 cm is.

https://www.haprodakkoffe...liter-brilliantblack.html
Heb deze uiteindelijk besteld. Topkoffer! Geen windgeruis, achterklep kan open, je ziet de koffer niet vanuit de auto, makkelijke bevestiging en ziet er strak uit!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G--oUGnHJ6SZBtZBWQkGYsPpo4w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lp0U2whVjif2E5b5sBDSZ2he.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 22:46
Beste,

Met vriendelijke groet,
Rob
Met de komende tariefwijzigingen:
Geen IT pollekes: zappi
Wel IT pollekes: go-eCharger (later) aan te sturen met openWB op rpi0w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:40:
[...]

Nieuwe software, even je laadklep laten bijvijlen/fixen. De airco, vloeistoffen en bewegende delen ff nalopen. Vind het toch wel prettig om het preventief te doen dan een dag te laat.
Vanmorgen de auto gebracht en verder niets vermeldt over wat er gedaan moet worden.

Bij afhalen vertelde de medewerker dat de navigatie geupdate was, maar na controle hadden ze daar niets mee gedaan. Laadpoort hebben ze ook niks meegedaan, maar dat is normaal omdat ik dat ook niet had aangegeven.

Volgend jaar meer eens langs een andere Kia dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
https://youtu.be/wuyH6wehnTs Een man z'n dromen gaan in rook op bij haar reactie op Tesla model 3 versus de e-Niro. Vooral de laatste 5 minuten zijn grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Somedude schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:45:
[...]

Heb deze uiteindelijk besteld. Topkoffer! Geen windgeruis, achterklep kan open, je ziet de koffer niet vanuit de auto, makkelijke bevestiging en ziet er strak uit![Afbeelding]
Lijkt wel op de kia branded. Die heb ik nu in gebruik, past precies tot aan de achterklep, fijn ding wat mij betreft. Windruis met alleen dragers is zwaar irritant. Met koffer erop viel het me reuze mee. Je hoort het wel maar niet storend. Heb geen eerdere ervaringen met dakkoffers.

[ Voor 8% gewijzigd door GVR op 14-07-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Frij5fd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:58:
https://youtu.be/wuyH6wehnTs Een man z'n dromen gaan in rook op bij haar reactie op Tesla model 3 versus de e-Niro. Vooral de laatste 5 minuten zijn grappig
Is dubbelpost, ziehttps://gathering.tweaker...message/62996458#62996458

maar wel leuk, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orineaik
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-02-2022
De 2000 km worden genaderd in deze fijne auto MY20 en al met al super tevreden. Maar met UVO /laadprogramma/thuispaal heb ik een dingetje:
Als ik het laden thuis programmeer trekt de auto zich er niks van aan en start het laden direct na inpluggen. De laadbox is een "domme" Mennekes Amtron compact 11 kw. En uiteraard komt de prik uit een 3 fasen groep.
Vandaag stond ik in een P garage aan een Ecotap paal en "pakte" ie de programmering wel...
Maar de auto bepaalt toch wat en hoe laadprogramma, niet de paal?? Meer mensen met dit fenomeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GagdetGrunn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09-2021
Zojuist had ik een beetje haast, mag natuurlijk niet en rijd bijna altijd netjes max toegestane snelheid.

Sinds de1e onderhoudsbeurt is topsnelheid 175 km/uur, dat was 167 km/uur.

Ook het verschil tussen de echte snelheid en die van weergegeven snelheid is veel kleiner geworden.

Op het display gaf hij 180 aan, werkelijk 175.
Goed om te weten voor degenen die hun ACC standaard wat ruimer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Frij5fd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:58:
offtopic:
wtf, kan je zoveel adds in je video stoppen in YouTube tegenwoordig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Z___Z schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:06:
[...]

offtopic:
wtf, kan je zoveel adds in je video stoppen in YouTube tegenwoordig?
Geen add gezien, maar zal aan mijn addblokker liggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:54
Ik heb in mijn MY20 (2-7 geleverd) nu na 300-400km ook last van een ratel. Moet nog ff kijken of het nou in de airco zit of ergens anders vandaan komt. Denk ook binnenkort maar ff contact opnemen met dealer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
Orineaik schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:58:
De 2000 km worden genaderd in deze fijne auto MY20 en al met al super tevreden. Maar met UVO /laadprogramma/thuispaal heb ik een dingetje:
Als ik het laden thuis programmeer trekt de auto zich er niks van aan en start het laden direct na inpluggen. De laadbox is een "domme" Mennekes Amtron compact 11 kw. En uiteraard komt de prik uit een 3 fasen groep.
Vandaag stond ik in een P garage aan een Ecotap paal en "pakte" ie de programmering wel...
Maar de auto bepaalt toch wat en hoe laadprogramma, niet de paal?? Meer mensen met dit fenomeen?
Daar was ik ook al tegenaan gelopen.
Ik had verwacht dat met een ingestelde vertrektijd de auto zou gaan laden op een later moment, zodat hij vol is vlak voor de vertrektijd. Ook bij mij ging hij direct laden, met als resultaat dat hij 4 uur voor de vertrektijd al klaar was.

Mijn gewenste situatie:
- 'savond bij thuiskomst aan de paal hangen (+- 18.00)
- zoveel mogelijk laden in de daluren (23.00 - 7.00)
- rond 7.00 weer opgeladen zijn (en niet midden in de nacht).

Daar moet ik nog wat mee experimenteren, maar ik lees dat het wellicht te maken heeft met het aanwijzen van de thuislader in het EV-menu van de auto. Oftewel de auto wil alleen meewerken als hij weet dat hij aan de thuislader staat. Hoe en wat precies... moet ik uitzoeken. Iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door Bitaktus19 op 15-07-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Bitaktus19 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:49:
[...]

Daar was ik ook al tegenaan gelopen.
Ik had verwacht dat met een ingestelde vertrektijd de auto zou gaan laden op een later moment, zodat hij vol is vlak voor de vertrektijd. Ook bij mij ging hij direct laden, met als resultaat dat hij 4 uur voor de vertrektijd al klaar was.

Mijn gewenste situatie:
- 'savond bij thuiskomst aan de paal hangen (+- 18.00)
- zoveel mogelijk laden in de daluren (23.00 - 7.00)
- rond 7.00 weer opgeladen zijn (en niet midden in de nacht).

Daar moet ik nog wat mee experimenteren, maar ik lees dat het wellicht te maken heeft met het aanwijzen van de thuislader in het EV-menu van de auto. Oftewel de auto wil alleen meewerken als hij weet dat hij aan
Dit werkt met de GPS locatie van de auto. Dit werkt in mijn MY19 niet goed, waardoor ik dus standaard de auto heb ingesteld om te laden tussen 23:00 - 8:00, zodat hij net iets meer laad dan alleen de daluren.

Voor bij een publieke laadpaal moet ik nu dus het override knopje indrukken om het laden te starten buiten deze uren, maar aangezien ik 95% thuis laad, is dat niet zo'n probleem.
Pagina: 1 ... 97 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.