Je accu moet min. 25graden zijn om de volledige 200Ampere vrij te geven (dus voor 70-77kW afhankeijk van de laadspanning op dat moment)Craven schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:20:
@NiroNiro auto had net 5 minuutjes gereden. 10 minuutjes stil gestaan met "draaiende motor" en nog is 15 minuten gereden. Laatste 5 op de snelweg. De rest allemaal in de bebouwde kom. Kan ik ergens de temp van de accu uitlezen?
Die instelling ga ik straks even opzoeken, alvast bedankt. Menu's achter het stuur had ik nog niet gevonden namelijk.
Mijn ervaring na bij ritten de ODB2 ut te lezen, is dat de temperatuur van de accu maar langzaam stijgt bij normaal rijden. In een half uur rijden is 2 a 3 graden toename een beetje de norm.
In de winter, (rond de 0 graden) was de accu na 300km pas net iets boven de 23 graden. De eerste laadstop begon dus "langzaam" en ging pas sneller na 5-10 min snelladen.
Als het zoals nu rond de 19 graden is, zal je dus min. een uur tot 1,5uur moeten rijden voordat je de accu boven de 25 graden hebt.