Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:36
Wat is er zo moeilijk? Kunnen we geen klok meer lezen? Tussen 6 uur ‘s morgens en 7 uur ‘s avonds is het overal op Nederlandse SNELwegen maximaal 100 km per uur. Tussen 7 uur ‘s avonds en 6 uur ‘s morgens is het op Nederlandse SNELwegen of 100 km of 120 km of 130 km per uur.

Als het voorkomen van bekeuringen je voornaamste doel is, zou ik altijd 100 km per uur aanhouden.

Als je voornaamste doel is zo hard als maximaal toegestaan te rijden, zou ik 130 km per uur aanhouden en de eventuele bekeuringen of andere maatregelen op de koop nemen.

Als je voornaamste doel is om je aan de regels te houden, zou ik op de borden letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snellius777
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-07 14:49
He he mijn e-niro my20 executive vandaag besteld!

De LM geeft aan dat hij eind Oktober geleverd gaat worden. Denken jullie dat dat een realistische datum is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F. Peregrinus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-08-2024
snellius777 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:00:
He he mijn e-niro my20 executive vandaag besteld!

De LM geeft aan dat hij eind Oktober geleverd gaat worden. Denken jullie dat dat een realistische datum is?
Gefeliciteerd met je aankoop! Toevallig ook vandaag een e-Niro besteld (MY20, Dynamic Line, Gravity Blue) als particulier. Dealer gaf aan te verwachten "ergens in oktober" te leveren. Dus ik gok dat de datum vrij realistisch is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 21:42

GVR

Harvest2002 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:56:
Wat is er zo moeilijk? Kunnen we geen klok meer lezen? Tussen 6 uur ‘s morgens en 7 uur ‘s avonds is het overal op Nederlandse SNELwegen maximaal 100 km per uur. Tussen 7 uur ‘s avonds en 6 uur ‘s morgens is het op Nederlandse SNELwegen of 100 km of 120 km of 130 km per uur.

Als het voorkomen van bekeuringen je voornaamste doel is, zou ik altijd 100 km per uur aanhouden.

Als je voornaamste doel is zo hard als maximaal toegestaan te rijden, zou ik 130 km per uur aanhouden en de eventuele bekeuringen of andere maatregelen op de koop nemen.

Als je voornaamste doel is om je aan de regels te houden, zou ik op de borden letten.
Nou nou, of de gemiddelde berijder zou het gewoon handig vinden dat de navigatiesoftware de juiste snelheid weergeeft in plaats van een verouderde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36
Harvest2002 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:56:

Met het verkeerde been in/uit bed gestapt? 8)7

Het verschil 100 en 130 is niet zo moeilijk, maar het gaat mij voornamelijk om de betrouwbaarheid van de navigatie. Het lijkt mij dat iedereen wel eens een momentje heeft waarop hij of zij twijfelt over de geldende maximumsnelheid. 30/50/60/70/80/90/100/120/130.. het kan hier allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:44
Je vergeet 15 nog op woonerven :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
Geeft jullie niro ook een foutmelding als je iemand belt? Ik krijg een foutmelding en vervolgens wordt alsnog een oproep gestart.

Heeft hij wat moeite met dualsim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 18:45
Bitaktus19 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:40:
Geeft jullie niro ook een foutmelding als je iemand belt? Ik krijg een foutmelding en vervolgens wordt alsnog een oproep gestart.

Nee geen probleem mee.
Heb overigens geen Dual Sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19

luke_otto

pang pang luckyluke

Ja daar heb ik ook last van, MY2019 + oneplus 7 pro met 2 sim kaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Ja heb ik ook last van, met appje dual sim selector is het opgelost (Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Vaevictis_ schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:21:
[...]

Ja heb ik ook last van, met appje dual sim selector is het opgelost (Android).
Tnx voor de tip. Heb de app eens bekeken, maar wat kan de app wat Android niet kan in de instellingen? Je kunt al per persoon een simkaart aanwijzen en een standaard simkaart voor de overige oproepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bitaktus19 op 23-06-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrademaker
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-06-2021
F. Peregrinus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop! Toevallig ook vandaag een e-Niro besteld (MY20, Dynamic Line, Gravity Blue) als particulier. Dealer gaf aan te verwachten "ergens in oktober" te leveren. Dus ik gok dat de datum vrij realistisch is!
Toch bijzonder hoe het werkt bij de dealers. Die van mij is in februari besteld. Levering eind december en onlangs gaf de dealer aan te verwachten dat ie een paar weken eerder kan komen. November medio/eind. Hoe kan het dat als je nu besteld je hem eerder krijgt. Mijn bestelling is de executive gravity blue. Toch maar weer contacten binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:00
pieterrademaker schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 03:47:
[...]

Toch bijzonder hoe het werkt bij de dealers. [...]Toch maar weer contacten binnenkort.
Niet doen. Niet goed voor je gemoedsrust.

https://gathering.tweaker...message/62123290#62123290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Mmmm. Jammer van die navigatiekaarten. Weekje Friesland en tot twee keer toe wil Kia me een dijkje oversturen terwijl dat volgens de borden alleen toegestaan is voor fietsers, en twee wegen stonden niet op de Kia kaart terwijl ze er, gezien de staat van weg en rotondes toch echt al enige jaren liggen. We navigeren maar weer met Apple CarPlay en na thuiskomst maar een update halen bij de dealer of wachten op de op handen zijnde self service update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:41
plips schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:41:
Mmmm. Jammer van die navigatiekaarten. Weekje Friesland en tot twee keer toe wil Kia me een dijkje oversturen terwijl dat volgens de borden alleen toegestaan is voor fietsers, en twee wegen stonden niet op de Kia kaart terwijl ze er, gezien de staat van weg en rotondes toch echt al enige jaren liggen. We navigeren maar weer met Apple CarPlay en na thuiskomst maar een update halen bij de dealer of wachten op de op handen zijnde self service update.
Self update gaat er voorlopig echt niet komen, en kaarten van dit soort navigatiesystemen lopen helaas altijd achter.. Alleen als je auto de navigatie via internet laat lopen, zoals Tesla doet met Google Maps, ben je vrijwel altijd actueel.
Sinds de EU heeft geregeld dat we overal in Europa mobiel internet kunnen gebruiken zonder een monsterrekening te krijgen gebruik ik altijd apps om te navigeren. Verkeersinfo is ook nog eens stukken beter.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-06-2020 09:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 13:57
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WzR8DbL/IMG-20200623-175324.jpg
Gisteren opgehaald, wat een fantastische auto! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09 23:28
De Morning Lena is vanochtend gearriveerd in de haven van Rotterdam, dus er worden momenteel weer wat e-Niro`s op Nederlandse bodem gezet.

Mijn dealer gaf aan dat de boot waar mijn e-Niro op stond 6 juli zou arriveren, en levering eind Juli,
Maar volgens mij komt er na de Morning Lena de komende weken geen boot?
Hoop stiekem dat de dealer zich een weekje heeft vergist en hij op de Morning Lena staat :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kelnarath op 24-06-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 20:29
Mwah zelf met Google maps heb ik nog regelmatig dat je een weg wordt ingestuurd dat niet mag (eenrichtingsverkeer of fietspad) of dat je 100km mag rijden op een 50km weg (of andersom). Nou worden die foutjes wel hersteld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 19:01
plips schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:41:
Heb je de kaart fouten wel even gemeld bij de kaartenleverancier ? Anders rijden wij ook klem daar na de update.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Kelnarath schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:22:
De Morning Lena is vanochtend gearriveerd in de haven van Rotterdam, dus er worden momenteel weer wat e-Niro`s op Nederlandse bodem gezet.

ter info...

Mijn dealer gaf aan dat de boot waar mijn e-Niro op stond 6 juli zou arriveren, en levering bij de dealer eind Juli
Maar volgens mij komt er na de Morning Lena de komende weken geen boot?
Hoop stiekem dat de dealer zich een weekje heeft vergist en hij op de Morning Lena staat :P
De mijne stond op de vorige boot, de Grand Uranus, aankomst 10 juni,auto zou op 15 juni bij de delaer staan. Dat werd 18, toen 19, en de auto staat op dit moment nog in de haven. Kia dealer heeft gebeld met Kia Nederland en die geven aan dat de car-terminal slechts op 40% van z'n capaciteit werkt, ivm corona maatregelen. Auto komt nu op 29 juni binnen bij de dealer.

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:16
@kdeboois @plips Provincuie Friesland en zijn gemeentes zijn erg traag in het bijwerken van de wegenlegger. De kaartmakers halen hun gegevens daaruit. Je kunt het wel melden maar of ze er iets mee doen is de vraag. Het heeft jaren geduurd voor hier in Workum een bruggetje als brug met beperking werd aangemeld. (alleen ziekenauto, etc konden de paaltjes weghalen. nu niet meer: er staan nu hekjes om domme scootmobielers het lastiger te maken om het water in te rijden). Regelmatig stonden er vrachtwagens voor het bruggetje.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:01

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ashundi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:25:
Mwah zelf met Google maps heb ik nog regelmatig dat je een weg wordt ingestuurd dat niet mag (eenrichtingsverkeer of fietspad) of dat je 100km mag rijden op een 50km weg (of andersom). Nou worden die foutjes wel hersteld natuurlijk.
Dat is precies waarom ik liever met Waze rijd. Daar zit een flinke community achter. Als er iets niet klopt kun je dat melden en vrijwel altijd wordt dat binnen een paar dagen (vaak al binnen een dag) aangepast. De volgende die daar dan komt ziet een correcte situatie op zijn kaart.
nessio schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:56:
@kdeboois @plips Provincuie Friesland en zijn gemeentes zijn erg traag in het bijwerken van de wegenlegger. De kaartmakers halen hun gegevens daaruit. Je kunt het wel melden maar of ze er iets mee doen is de vraag. Het heeft jaren geduurd voor hier in Workum een bruggetje als brug met beperking werd aangemeld. (alleen ziekenauto, etc konden de paaltjes weghalen. nu niet meer: er staan nu hekjes om domme scootmobielers het lastiger te maken om het water in te rijden). Regelmatig stonden er vrachtwagens voor het bruggetje.
In Waze worden die wijzigingen dus meestal meteen meegenomen. Zo niet, meld het dan, dan past iemand het aan.

[ Voor 37% gewijzigd door Hippe Lip op 24-06-2020 15:20 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28

geen problemen met Sony XZ3 dual sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:28
Mijn nieuwe MY20 staat bij de dealer, maar ze mogen hem deze maand niet meer op kenteken zetten. Dealer geeft aan dat ze te horen hebben gekregen dat ivm wijziging in WLTP normering pas in juli weer auto's op kenteken gezet kunnen worden. Gelukkig is het bijna jullie en hopelijk kan ik hem volgende week vrijdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Als ik op de EUKOR site kijk, komt er voorlopig niets van Pyeongtaek naar Rotterdam. Wél naar Antwerpen en één van die aankomstdata komt overeen met de verwachte aankomst van mijn auto.

Heeft Antwerpen de rol van Rotterdam overgenomen? Of hebben ze een andere route tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01984
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-11-2020
Tackleberry schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:59:
Als ik op de EUKOR site kijk, komt er voorlopig niets van Pyeongtaek naar Rotterdam. Wél naar Antwerpen en één van die aankomstdata komt overeen met de verwachte aankomst van mijn auto.

Heeft Antwerpen de rol van Rotterdam overgenomen? Of hebben ze een andere route tegenwoordig?
Komen idd aardig wat boten aan in Antwerpen. Hopelijk staat hier de mijne ook ergens bij verwachte levering week 37 (September) als ik moet vertrouwen op Rotterdam dan komt er voorlopig niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrademaker
  • Laatst online: 08-06-2021
Das best lastig maar je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Laatst online: 22-09 14:58

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Weet iemand hoe je het infotainmentsysteem van de MY20 reboot? Mijn navigatie wilde vanochtend niet laden (er bleef zo'n laadcirkeltje ronddraaien) en ik kreeg het rijdend niet voor elkaar om het infotainmentsysteem te rebooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Guusjee zoek ergens naar een klein gaatje waar een paperclip in past. Het zou achter de sd kaart sleuf kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
pieterrademaker schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 06:07:
[...]

Das best lastig maar je hebt gelijk.
En verder is het echt onzinnig kwa informatie m.b.t. de auto en zijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Laatst online: 22-09 14:58

Guusjee

Omdat ik groot ben..

CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:53:
@Guusjee zoek ergens naar een klein gaatje waar een paperclip in past. Het zou achter de sd kaart sleuf kunnen zitten.
Ik ga vanmiddag eens zoeken. Eerst kijken waar het sd-kaartje in zou moeten O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Guusjee schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:14:
[...]

Ik ga vanmiddag eens zoeken. Eerst kijken waar het sd-kaartje in zou moeten O-) :+
Maar neem vooral ook contact op met je dealer want dit hoort niet.
Heb tot nu toe 2x gehad dat mn navi opnieuw opstartte tijdens het rijden, maar zelf nooit nodig gehad om te resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfjnab
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 21:31
StenilsoN schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:22:
Mijn nieuwe MY20 staat bij de dealer, maar ze mogen hem deze maand niet meer op kenteken zetten. Dealer geeft aan dat ze te horen hebben gekregen dat ivm wijziging in WLTP normering pas in juli weer auto's op kenteken gezet kunnen worden. Gelukkig is het bijna jullie en hopelijk kan ik hem volgende week vrijdag ophalen.
Heel apart. Die van mij is dinsdag nog op kenteken gezet en kan ik morgen ophalen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 22:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Laatst online: 10:00
@bruneelm: Oeps, Tesla bungelt onderaan.
Nou levert Kia natuurlijk hoofdzakelijk ice's dus we moeten niet te vroeg juichen over de betrouwbaarheid van onze ev.
[...]Dodge and Kia tied for first place in overall initial quality, with 136 problems per 100 vehicles.
Both brands came from quite disparate backgrounds in the awards. Kia is ALWAYS at the top of the rankings – this is the sixth consecutive year that it has been the highest-ranked mass market brand in the study.

Dodge’s equal first place makes it the first domestic American brand in the study’s 34 year history [...]

[ Voor 57% gewijzigd door Marcva op 25-06-2020 17:08 . Reden: citaat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:20:
[...]

Ok, dus los van de accu is er ook iets niet ok met de software dat je niet gaat piepen dat de kofferklep niet goed dicht zit bij het op slot doen van de auto..
De e-Niro staat morgen een week bij de dealer, ze kunnen het niet vinden. Ze hebben we ontdekt dat de 12V accu bij starten opeens zakt naar 5V. Aan de laadpaal en starten lijkt wel goed te werken? Ze gaan nog een andere 12V accu proberen en km's rijden om het te reproduceren.

Er was net een andere e-Niro binnen gekomen met exact hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Vaevictis_ op 25-06-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Volgens mij waren er eerdere ervaringen met een defecte kofferbaksluiting (kortsluiting/lekstroom?).

[ Voor 5% gewijzigd door Bitaktus19 op 25-06-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuktukker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-10-2022
Hier hetzelfde verhaal. Vandaag bericht gehad. Auto is binnen, over 2 weken ophalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:27
Mooi lijstje voor Kia. Maar toch ondanks nr 1 status (gedeeld met Dodge) nog wel 136 problemen per 100 auto's!

En bizar dat Tesla (250) onderaan bungelt. Nog slechter dan Audi (225), Volvo (210) en Mercedes (202) ! >:)

[ Voor 18% gewijzigd door eltron op 25-06-2020 22:17 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
eltron schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:10:
[...]

Mooi lijstje voor Kia. Maar toch ondanks nr 1 status (gedeeld met Dodge) nog wel 136 problemen per 100 auto's!

En bizar dat Tesla (250) onderaan bungelt. Nog slechter dan Audi (225), Volvo (210) en Mercedes (202) ! >:)
Problemen is een groot woord. Het gaat volgens mij niet over echte defecten, maar ook over zaken die je niet snapt of prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Bitaktus19 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:36:
Volgens mij waren er eerdere ervaringen met een defecte kofferbaksluiting (kortsluiting/lekstroom?).
Dat is het dus niet heb ik gevraagd te controleren. Is echt iets in de auto waardoor de 12V accu bij starten bijna wordt leeggetrokken. 12V -> 5V moet je echt een flink belasting doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-02-2021
kdeboois schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:14:
[...]

Problemen is een groot woord. Het gaat volgens mij niet over echte defecten, maar ook over zaken die je niet snapt of prettig vindt.
En zoals het artikel vermeld, voor Tesla is geen echte survey gedaan.. ze hebben hier geen harde data va. Ze hebben op basis van andere bronnen (dus niet helemaal vergelijkbaar met de overige merken) data verzameld en een vermoedelijk resultaat berekend. Het is maar de vraag of dat volledig representatief is.. Het artikel vermeld ook dat de meeste problemen bij het infotainment ontstaan.. ik kan me voorstellen dat de UI van Tesla bij nieuwe gebruikers wat vragen oproept, die meestal eenvoudig te beantwoorden zijn, en nu mogelijk meetellen als "problemen per auto"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
  • Laatst online: 04-02-2021
Vaevictis_ schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:46:
[...]

Dat is het dus niet heb ik gevraagd te controleren. Is echt iets in de auto waardoor de 12V accu bij starten bijna wordt leeggetrokken. 12V -> 5V moet je echt een flink belasting doen.
Een kortsluiting in je 12V systeem (iets van het 12V systeem wat pas activeert bij het starten) is een grote belasting. Dit is dus niet een kofferbak sluiting, want deze is volgens mij niet geschakeld. Iets van bijv. je verlichting (wat normaal niet ingeschakeld is, maar bij starten actief wordt) zou eerder verdacht zijn.

Als het bij het laden wel werkt, dan moet het ook iets zijn wat bij het aan de stekker hangen niet actief is.. dus misschien wat auxiliary's van de electro motor of DC/DC converter die op de 12V spanning werken.

De oplossing kan trouwens redelijk makkelijk gevonden worden, trek gewoon 1 voor 1 de 12V zekeringen van geschakelde 12V gebruikers, en probeer steeds opnieuw te starten totdat de 12V stabiel blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Niro-E op 26-06-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Vaevictis_ schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:46:
[...]

Ai, jammer. Hopelijk vinden ze het snel.

Misschien de stoelbediening? Als je de makkelijke instap/uitstap-functie niet hebt uitgezet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Heeft iemand de parkeersensoren voorzijde gezien in de accessoirelijst?

6 ZKDE99CO394F Parkeersensoren voorzijde met vier sensoren in- en uit schakelbaar via een schakelaar op
het dashboard of via het snelheidsignaal € 459,00

De meesten hebben al de executive-uitvoering, dus dan is dit een weinig zinvolle optie. Wat mij opvalt zijn echter de laatste woordjes 'via het snelheidsignaal'. Ik kan in de menu's geen instelling vinden dat de parkeersensoren snelheidsafhankelijk inschakelen, dus dan is dat alleen mogelijk met de achteraf ingebouwde sensoren?

[ Voor 6% gewijzigd door Bitaktus19 op 26-06-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:13
Bitaktus19 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:46:
Heeft iemand de parkeersensoren voorzijde gezien in de accessoirelijst?

6 ZKDE99CO394F Parkeersensoren voorzijde met vier sensoren in- en uit schakelbaar via een schakelaar op
het dashboard of via het snelheidsignaal € 459,00

De meesten hebben al de executive-uitvoering, dus dan is dit een weinig zinvolle optie. Wat mij opvalt zijn echter de laatste woordjes 'via het snelheidsignaal'. Ik kan in de menu's geen instelling vinden dat de parkeersensoren snelheidsafhankelijk inschakelen, dus dan is dat alleen mogelijk met de achteraf ingebouwde sensoren?
Ik denk dat ze bedoelen: uit op snelheidssignaal. Dat doen ze namelijk wel. Je moet ze alleen wel zelf aanzetten (helaas?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Zou kunnen.
Hier wat meer info: https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/ZKDE99C0394F/

Als ik zo de ervaringen lees staan deze altijd aan (gaan op hogere snelheid tijdelijk uit).
https://www.kiaclub.nl/to...indComment&comment=191829

Het zou wat mij betreft ook de voorkeur hebben dat ze alleen tijdelijk uitgaan op snelheid, maar anders gewoon aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
kdeboois schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:14:
[...]

Ja, klant is koning, dus als hij na 90 dagen punten heeft waar hij/zij ontevreden over is, dan is dat wel zijn/haar probleem.

Dat kan ook een deel van de verklaring zijn dat premium laag scoort omdat zij mogelijk meer kritische klanten hebben. Lastig om de verwachtingen te overtreffen als je denkt de absolute top te hebben gekocht. Dan is er al gauw iets dat tegenvalt.

omgekeerd heeft Kia dan wellicht wat minder kritische klanten(?)
als ze in de enquête ook levertijd en leverbetrouwbaarheid hadden uitgevraagd dan had de lijst er mogelijk anders uit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Nu online
WLTP geldt toch voor CO2-uitstoot en brandstofverbruik? Als het goed is zou de BPM voor EV's dus niet moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
Niro-E schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:53:
[...]

Als het bij het laden wel werkt, dan moet het ook iets zijn wat bij het aan de stekker hangen niet actief is.. dus misschien wat auxiliary's van de electro motor of DC/DC converter die op de 12V spanning werken.

De oplossing kan trouwens redelijk makkelijk gevonden worden, trek gewoon 1 voor 1 de 12V zekeringen van geschakelde 12V gebruikers, en probeer steeds opnieuw te starten totdat de 12V stabiel blijft.
Hoeft niet perse. Volgens mij wordt de electronica direct van spanning voorzien als je de laadpaal aansluit.zelfs zonder 12V accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
geekeep schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:57:
[...]

WLTP geldt toch voor CO2-uitstoot en brandstofverbruik? Als het goed is zou de BPM voor EV's dus niet moeten veranderen.
Per merk wordt de totale CO2 van de verkochte auto’s bekeken. Wellicht kunnen ze meer ICE verkopen in Q3 als de EV dan op kenteken wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb de mijne ergens in maart 2019 besteld en ik kan hem eindelijk ophalen op 30 juli. Dan loopt mijn huidige leasecontract ook af. Destijds een my executive 2029 1 fase besteld. Deze was automatisch omgezet naar een my2020 met 3 fasen.

[ Voor 28% gewijzigd door IUser op 26-06-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Nu online
kdeboois schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:33:
[...]

Per merk wordt de totale CO2 van de verkochte auto’s bekeken. Wellicht kunnen ze meer ICE verkopen in Q3 als de EV dan op kenteken wordt gezet.
Of prijzen van EV's verlagen om verkopen te stimuleren? O-)
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Afgelopen week een offerte ontvangen van een leasemaatschappij met daarin de mededeling dat tarieven per 1 juli kunnen wijzigen. Zou gek zijn, maar wellicht houden ze bij hun leasetarieven voor EV's ook rekening met (teruglopende) verkopen uit ICE modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:24
geekeep schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Is voor de dealer helemaal niet nodig. De elektrische auto’s verkopen toch wel. Toen ik de e-Niro bestelde werkte ik dat lang niet alle dealers hem hadden staan. Heeft denk ik 2 redenen. 1. Het zijn voor 95% leaserijders. Hier valt niet zo veel op te verdienen. 2. Er zijn relatief veel Kia dealers tov andere merken waardoor er ook veel kleine dealers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
geekeep schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Afgelopen week een offerte ontvangen van een leasemaatschappij met daarin de mededeling dat tarieven per 1 juli kunnen wijzigen. Zou gek zijn, maar wellicht houden ze bij hun leasetarieven voor EV's ook rekening met (teruglopende) verkopen uit ICE modellen.
Prijzen verlagen zal niet zomaar gebeuren. Onderhoud aan EV's levert ok veel minder op dan aan een ICE.
Bovendien heeft iedere Kia dealer zo'n 200.000,- moeten investeren om uberhaupt aan de EV's te kunnen werken. En dat moet dus grotendeels terugkomen op de verkopen van de EV's. Die gaan dus niet zomaar marge inleveren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 21:59
Dit gaat bij ons dus niet gebeuren vermoed ik zo.
Jammer, want dan ben je er altijd mooi op tijd bij.
https://youtu.be/dMMTsW7PZ2A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 05:27
Mijn e-Niro heb ik oktober 2019 besteld (Gravity Blue executive). Hij staat nu bij de importeur in Rotterdam, dus was met de Morning Lena meegekomen. De dealer verwacht dat ie over 2 weken gelost wordt (ivm Corona maatregelen zoals anderen al aangaven), dus dan zou ik over ongeveer 3 weken de auto op kunnen halen. We gaan de 10e een weekendje weg maar de planning is pas de week daarna, dus hopelijk schiet het een beetje op bij de importeur. Ik ga er maar van uit dat hij een week later komt.

Al met al nog best snel gegaan. Toen corona uitbrak dacht ik dat ik dat het dit jaar niets meer zou worden. De orginele planning toen ik bestelde was september 2020, dus ik ging al uit van januari 2021 op z'n vroegst (dus dan ook 12% bijtelling). Maar gelukkig ging het dus twee maanden naarvoren ipv drie maanden naar achteren. De dealer vertelde ook dat hij nog ruimte heeft dit jaar, en andere dealers al hun slots al vol hebben voor een e-Niro voor de rest van het jaar. Dus mochten er nog mensen in de markt zijn voor een e-Niro, probeer verschillende dealers.De e-Soul heeft een kortere levertijd, mochten mensen dat nog overwegen.

En we hebben ook nog een Hyundai Ioniq 2019 model (ook elektrisch). Dus wij zijn voorlopig voorzien van mooie auto's :*)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 20:10
Vandaag mooie dagje om de kofferbak vloer te verlagen naar een normaal niveau. Heb de plaat uit twee delen gemaakt en het greepje uit de originele vloer overgezet zodat je gemakkelijk bij de spullen eronder kan, stukken beter zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQZqVRvq7WBjJ_LGfzLFPbMX7bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BcISbUdXGCY1P1XADF7x65ur.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ka7jihDqygIs6Ip47KQrWhp9QLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJNwO4tD9JYevau3eo1nDRbm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jS6QnW5nCyVQyCprQJgWK1Z9p8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhcZXXMCil0J29VLfu82cVEB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
w00d schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:52:
Vandaag mooie dagje om de kofferbak vloer te verlagen naar een normaal niveau. Heb de plaat uit twee delen gemaakt en het greepje uit de originele vloer overgezet zodat je gemakkelijk bij de spullen eronder kan, stukken beter zo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes gedaan zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
geekeep schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:57:
[...]

Dat klopt en dus is het niet "niet kunnen" maar "niet willen" oftewel beleid/opportunisme van importeur/dealer, waar de klant het slachtoffer van is.
Wat mij betreft zouden zij dat best hardop mogen zeggen en zou er ook een fatsoenlijke compensatie tegenover mogen staan.

Wat nu gebeurt is; het komt mij nu niet goed uit om te leveren en dus verzin ik een excuus/smoes. Bij zo'n onbetrouwbare partij zou ik nooit meer kopen.
Als ze uitleggen wat hun belang is en ook jou tegemoet komen ligt dat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Maybe nogal een domme vraag. Maar hoe zie je dat je een my2020 3 fase hebt ipv 1 fase? Zonder hem eerst aan de laadpaal te hangen. Zie je dat ergens in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:28
eltron schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:01:
[...]

Dat klopt en dus is het niet "niet kunnen" maar "niet willen" oftewel beleid/opportunisme van importeur/dealer, waar de klant het slachtoffer van is.
Wat mij betreft zouden zij dat best hardop mogen zeggen en zou er ook een fatsoenlijke compensatie tegenover mogen staan.

Wat nu gebeurt is; het komt mij nu niet goed uit om te leveren en dus verzin ik een excuus/smoes. Bij zo'n onbetrouwbare partij zou ik nooit meer kopen.
Als ze uitleggen wat hun belang is en ook jou tegemoet komen ligt dat anders.
Ik geloof niet dat in mijn geval de dealer onbetrouwbaar is. Mijn ervaring met hen is juist dat ze erg open en eerlijk zijn. We hadden ook eerst een afleverafspraak voor dinsdag 30 juni gemaakt. Ik werd later die dag teruggebeld door hen dat ze te horen hadden gekregen dat ze in juni geen kenteken meer konden aanvragen. Als ze het bewust zouden doen, dan hadden ze dat denk ik in eerste instantie de afleverafspraak al wel na 1 juli ingepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
IUser schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:33:
Maybe nogal een domme vraag. Maar hoe zie je dat je een my2020 3 fase hebt ipv 1 fase? Zonder hem eerst aan de laadpaal te hangen. Zie je dat ergens in de instellingen?
Aan de auto zie je geen verschil?

Ik zou op de orderbevestiging/factuur van de auto kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
IUser schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:33:
Afbeeldingslocatie: https://www.zap-map.com/engine/wp-content/uploads/2019/01/Kia-e-Niro-Public-Charging-921ea3f0.jpg
Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft de 3fase versie wel pinnen in de onderste 2 gaten van de ronde stekker (dus in alle gaten) en de 1fase variant niet. Die pinnen zijn voor L2 en L3.
Plaatje hierboven is van een 1fase variant.
Afbeeldingslocatie: http://modularevpower.com/Images/CE/IEC62196_inlet_pins.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-06-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xjohan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:58
Goed bezig. Past de originele plaat niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
Xjohan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:40:
Goed bezig. Past de originele plaat niet meer?
Jawel, maar die is te klein als je de bakken eruit haalt. Dit is wat netter en een meer blijvende oplossing. Je zou de originele plaat ook onderin kunnen leg bij incidenteel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orineaik
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-02-2022
Op mijn Samsung s10e is android auto voorgeïnstalleerd. Lijkt leuk maar werkt niet samen met de e Niro. Kan de app niet eraf gooien en de apk mirror kan de originele app ook niet overschrijven. Herkenbaar probleem voor iemand? En al iets gevonden in de richting van een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Orineaik schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:21:
Op mijn Samsung s10e is android auto voorgeïnstalleerd. Lijkt leuk maar werkt niet samen met de e Niro. Kan de app niet eraf gooien en de apk mirror kan de originele app ook niet overschrijven. Herkenbaar probleem voor iemand? En al iets gevonden in de richting van een oplossing?
Alle toestellen met Android 10 hebben Android Auto standaard ingebakken, het is dus een onderdeel van het OS geworden. Geen noodzaak meer om deze apart te installeren.

Hier een Samsung (Android 9) met AA via APK mirror welke goed werkt.
en een Xiaomi (Android 10) met AA ingebakken werkt ook gewoon goed.

Wel je alle toestemmingen gegeven die hij vraagt? En ook de USB kabel in het midden van de console ingestoken? De rechter is alleen voor opladen.

Probeer eens een andere USB kabel, lees her-en-der dat de ene kabel wel en de andere niet lekker werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door henkNL op 28-06-2020 20:44 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
Ja hier ook geen problemen met AA op Samsung S10+. Onderdeel van Android 10 OS. Geen aparte app meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
Ik stem ook voor USB kabel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 22:46
Orineaik schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:21:
Ik heb, zoals hier gemeld denk ik, in systeem de ontwikkelmodus ingeschakeld en bij USB overdracht FTP moeten kiezen. Andere modus waren bestandsoverdracht, usb-thetering en nog enkele andere. Of m.a.w. de phone's USB type overdracht zou mogelijks verkeerd kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bosba
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 19:22
CyBeRSPiN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:06:
[...]

[Afbeelding]
Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft de 3fase versie wel pinnen in de onderste 2 gaten van de ronde stekker (dus in alle gaten) en de 1fase variant niet. Die pinnen zijn voor L2 en L3.
[Afbeelding]
Klopt helemaal. Hierbij een afbeelding van dezelfde stekker op het 3 fase model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gUBTR1yvXOXfIB_onJhCz0LoW4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GS5BLYUr6NZnL8l46hHsPzcR.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown90
CyBeRSPiN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:06:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
@IUser: Het lijkt erop dat @CyBeRSPiN gelijk heeft (pin 'm er gerust op vast >:)). Foto van mijn 3-fase:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kKFb6B4/IMG-20200629-094845.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosba

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes zo met die handgreep!

Wat voor hout heb je gebruikt? ik heb 'm afgelopen zaterdag ook gemaakt, en heb 8mm MDF gebruikt. Ben bang dat het wat te dun is als ik 'm zwaar ga beladen.

Al met al niet meer dan 25 Euro aan materiaal, dus misschien probeer ik het nog een keer met wat stevigers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
bruneelm schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:06:
[...]

Ik heb, zoals hier gemeld denk ik, in systeem de ontwikkelmodus ingeschakeld en bij USB overdracht FTP moeten kiezen. Andere modus waren bestandsoverdracht, usb-thetering en nog enkele andere. Of m.a.w. de phone's USB type overdracht zou mogelijks verkeerd kunnen staan.
Ik kan me niet herinneren hier voor AA keuzes te hoeven maken. Zal eens testen vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:31
bosba schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:57:
[...]

Wat voor hout heb je gebruikt? ik heb 'm afgelopen zaterdag ook gemaakt, en heb 8mm MDF gebruikt. Ben bang dat het wat te dun is als ik 'm zwaar ga beladen.

Al met al niet meer dan 25 Euro aan materiaal, dus misschien probeer ik het nog een keer met wat stevigers..
Ik heb een houten balkje in het midden gezet(op de reservewiel schroefdraad) om doorzakken te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00d
bosba schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:57:
[...]

Heb 8mm berken multiplex gebruikt, was ongeveer 40 euro kwijt:
- 15 euro voor het hout (2x 122x61x8mm, laten zagen op 102 breed, strook 50cm en strook 32cm)
- 8 euro voor stukje stof bij de kwantum (1mtr bij 4mtr)
- 18 euro voor pot contactlijm van 750ml (die bijna helemaal op ging)

Ik zou alleen volgende keer een lijm spray gebruiken, die pot was echt teveel werk om aan te brengen.

[ Voor 0% gewijzigd door w00d op 05-07-2020 10:51 . Reden: verkeerde maat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosba
w00d schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Heb 8mm berken multiplex gebruikt, was ongeveer 40 euro kwijt:
- 15 euro voor het hout (2x 122x61x8mm, laten zagen op 120 breed, strook 50cm en strook 32cm)
- 8 euro voor stukje stof bij de kwantum (1mtr bij 4mtr)
- 18 euro voor pot contactlijm van 750ml (die bijna helemaal op ging)

Ik zou alleen volgende keer een lijm spray gebruiken, die pot was echt teveel werk om aan te brengen.
Berken is inderdaad iets steviger. Voor de volgende keer :) eerst eens kijken hoelang dit het houdt.

Ik heb een lijmpistool en een tacker gebruikt. hoeveelheid werk viel me al met al wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Heb hem nu net iets meer dan een jaar:
- Met ok op te letten op rijstijl, en niet meer te hard te rijden bij ongeveer 50% aan snelweg km kom ik aan een totaal jaargemiddelde van 18 kwh / 100 km. Vroeger reed ik in mijn benzinewagen een stuk sportiever, ook vanwege het geluid en het snelheidsgevoel. Doordat de acceleratie bij ev's vloeiend is, is het rijden een stuk minder spannend maar heb ik me toch wat euro's uitgespaard aan boetes en setjes banden
- Er kraakt nog steeds niets, ik ben echt verbaasd over de kwaliteit van KIA. Voorheen was het voor mij mercedes en voor de rest een alfaatje om aan te sleutelen. Ik zou er nu zeker over nadenken om de 2021 sorento te nemen als de wrangler 4xe er niet komt. De oude hyundai santa fe en kia sorento (begin 2000) had ik geen goede ervaringen mee, alles kraakte en de afwerking was beduidend minder. Kia is duidelijk niet meer het bedrijf van 20 jaar geleden
- Laadsnelheid > capaciteit. Ik merk dat het 40 minuten stilstaan bij een tankstation bloedirritant is, ik zou dan ook nooit meer een 2-fase auto nemen. Maar zelfs met 3-fase vind ik het erg lang duren.
- Dat laden en rekening houden met je capaciteit is meteen ook het irritante aan elektrisch rijden. Ik wil eigenlijk enkel laden als mijn panelen goed draaien, dan komt het af en toe eens voor dat ik in de auto wil stappen en niet genoeg km op de teller heb. Ja, ik zou elke dag kunnen insteken maar dan blokkeer ik hier meteen de oprit. Op het werk staan 5 laadpalen voor 15 ev's. Met de benzinewagen kun je dan lekker naar het tankstation karren, wat ik wel mis

Ik ben zeer verbaasd over de Kia, in de positieve zin. Elektrisch rijden heeft duidelijke voordelen, toch wordt de volgende wagen een PHEV worden zoals de wrangler 4XE of de nieuwe sorento.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
de laadsnelheid bij een snellaadstation heeft niks te maken met 3- of 1-fase lader van de auto. Het gaat meer hoe de accusamenstelling is (correct me if I'm wrong) dat je dan hogere laadsnelheden kunt halen. Ik denk dat het de komende jaren alleen sneller zal worden want technologie staat niet stil. Ik denk dat Kia hierin vrij conservatief is geweest met de laadsnelheid bij een snellaad station, dit denk ik, om de batterij zoveel mogelijk te beschermen zodat het wat langer mee kan gaan, want aan de batterij koeling zal het niet liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@NiroNiro heeft ook iets met maximale stroom en minimale spanning te maken. Max 200A en dan beginnen met laden op 385V geeft 77kW. Stroomsterkte neemt dan gradueel af naarmate de cellen voller worden om slijtage te voorkomen. Sommige sneller ladende EVs gebruiken 800V om te laden, dan kun je met dezelfde stroomsterkte 2x zoveel vermogen door dezelfde kabels laten lopen.
Ben nog wel benieuwd naar die Kona update en of er in de toekomst nog wat meer zullen volgen die de laadcurve iets verbeteren. Op langere termijn wil je natuurlijk zo min mogelijk degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Thanks voor de toevoeging en Niet alleen dat, maar ook actieve batterij verwarming voor in de winter (nu zogenaamd pas bij -10 actief), of on demand, hoe cool zou dat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Is ook een efficiency verhaal. De Kia komt zo ver op een batterijlading omdat de batterij alleen actief verwarmt wordt als het echt niet anders kan.

Het zou fijn zijn als de bestuurder hierin een keuze zou hebben, maar dan nog snapt niet iedereen dat.

Mijn advies: op lange ritten gewoon stevig doorrijden (dan warmt de batterij vanzelf voor) en dan laadt hij altijd snel aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:09
E-Niro is nu 1,5 jaar op de markt.
Sommigen zullen misschien al wel 70.000 km hebben gereden, wat gelijk staat aan pak hem beet 175 volle ontladingen-ladingen. Zijn er al aanwijzingen dat de batterij (iets) aan capaciteit inboet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Tel daar maar 75 ladingen bij op. De meeste mensen laden thuis en rijden hem echt niet helemaal leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
joepie de p schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:37:
E-Niro is nu 1,5 jaar op de markt.
Sommigen zullen misschien al wel 70.000 km hebben gereden, wat gelijk staat aan pak hem beet 175 volle ontladingen-ladingen. Zijn er al aanwijzingen dat de batterij (iets) aan capaciteit inboet?
Ik zit op bijna 60.000 km. Heb hem bij de laatste onderhoudsbeurt laten doormeten en toen was er volgens de monteur nog geen degradatie zichtbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus3110
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-09-2020
Heb nu 85000 op de teller staan en merknog helemaal niets van degradatie van de accu. Vorig jaar zomer was mijn max bereik 455 km, deze week een keer 466 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
Bitaktus19 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:11:
Tel daar maar 75 ladingen bij op. De meeste mensen laden thuis en rijden hem echt niet helemaal leeg.
Ik dacht hier elders gelezen te hebben dat bij het inschatten van slijtage of levensduur wordt gerekend met volledige ontladingen, dus van max naar (bijna) nul. Van vol naar halfleeg en weer naar vol zou dan een halve ontlading zijn. Net als van halfvol naar leeg en weer terug naar halfvol (wat bij mij best vaak voorkomt)

@Harvest2002 en @Paulus3110 . Dat zijn al stevige getallen. Mede dankzij Corona blijf ik steken op een goede 40.000 km. Hebben jullie een bepaald laadregime, zoals veel snelladen of juist weinig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagniro
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-08 20:55
Ik heb ergens gelezen dat de niro eigenlijk en 70kWh accu heeft. De 6 extra kWh's zijn nodig voor, weet ik veel, niet maximaal laden en ontladen dacht ik. En dáár zit marge in. Als er al sprake is van degeneratie zou dat eerst van die 6kWh adv gaan zodat wij lang van de 64kWh gebruik kunnen maken. De 64kWh is dus effectieve capaciteit. Bij andere merken wordt regelmatig de totale capaciteit vermeld maar heeft men in werkelijkheid dus minder. Voor zo ver het waar is een ik het goed heb onthouden dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
67 kWh dacht ik ipv 70, maar het zal wel kloppen wat je zegt. Merkbaar wordt het pas boven de 5% degradatie. Ik neem aan dat de capaciteitsverlaging wel meetbaar is voor de systemen. Want die zien wel de volle capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Bitaktus19 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:11:
Als het goed is verdeelt het BMS het laden/ontladen op een slimme manier over de cellen zodat die redelijk evenredig belast worden, ook bij niet volledig laden/ontladen. e.e.a. in combinatie met een stukje overcapaciteit (werkelijke batterijgrootte is iets meer dan 64kWh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
joepie de p schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:38:
[...]
@Harvest2002 en @Paulus3110 . Dat zijn al stevige getallen. Mede dankzij Corona blijf ik steken op een goede 40.000 km. Hebben jullie een bepaald laadregime, zoals veel snelladen of juist weinig?
Ik heb tot nu toe 76% thuis geladen (AC), en 24% openbaar waarvan 17,5% DC. Vooral op vakanties.
Ik laad overigens thuis meestal wel op tot 100% omdat ik de volgende dag moet rijden. Afgelopen 3 maanden agv Corona beduidend minder gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
joepie de p schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:38:
[...]

Ik dacht hier elders gelezen te hebben dat bij het inschatten van slijtage of levensduur wordt gerekend met volledige ontladingen, dus van max naar (bijna) nul. Van vol naar halfleeg en weer naar vol zou dan een halve ontlading zijn. Net als van halfvol naar leeg en weer terug naar halfvol (wat bij mij best vaak voorkomt)
Dat was mij niet bekend. Dan heb ik niks gezegd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
Bitaktus19 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:09:
[...]

Dat was mij niet bekend. Dan heb ik niks gezegd. :*)
Het is niet echt een rechte lijn. In het algemeen gaat men er van uit dat Lithium batterijen bij 80% ontladen/laden zo'n 2-3000 keer geladen kunnen worden. Bij 50% onladingen is die waarde iets van 7-duizend keer en bij 30% zit je ergens rond de 15 duizend.
Pas op dit zijn algemene cijfers en die variëren per Lithium technologie. Maar in theorie zou je pas na zo'n 800.000km in de buurt van de 70% mogen komen. Ik denk niet dat ik die ga halen met de Kia. Ik geef direct toe dat theorie en praktijk niet helemaal hetzelfde is :) :( O-)
Dit is buiten snelladen gerekend. Dat heeft ook invloed.

[ Voor 3% gewijzigd door Steeck03 op 30-06-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Laatst online: 22-09 18:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16CLvfYx9TOOKn1ZnheWPVtpL_k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mq1Enorx4uYcev0WJTxms3cO.jpg?f=user_large

En de accu wordt ook goed gekoeld tijdens het snelladen als ik zo kijk naar BAT inlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Nu er eerder over Android auto werd gesproken, ik gebruik dit ook voor 99% van de tijd.
Enig probleem wat ik er mee heb is dat muziek direct na het starten (na 5 sec oid) een kwart seconde skipt.
Daarna gebeurd dit zo eens per uur, dus heel storend is het niet, maar heeft iemand anders hier ook last van en misschien zelfs een oplossing voor?

Heb speciaal voor android auto aukey kabels gekocht, telefoon is een Samsung Galaxy S10.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Gebruik je spotify? Misschien is je internet even slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
pica schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:17:
Nu er eerder over Android auto werd gesproken, ik gebruik dit ook voor 99% van de tijd.
Enig probleem wat ik er mee heb is dat muziek direct na het starten (na 5 sec oid) een kwart seconde skipt.
Daarna gebeurd dit zo eens per uur, dus heel storend is het niet, maar heeft iemand anders hier ook last van en misschien zelfs een oplossing voor?

Heb speciaal voor android auto aukey kabels gekocht, telefoon is een Samsung Galaxy S10.
Waar vandaan stream je? Lokaal vanaf je telefoon of online via Spotify/SoundCloud/...?
In geval van het laatste kan het buffering zijn, een vaste kabel lost het probleem dan niet op. Je kan het wel testen door muziek offline te downloaden en dan te proberen. Andersom ook, als je lokaal problemen ondervind door te testen met online streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Ik gebruik Spotify, de playlist/files zijn allemaal gecached op de telefoon, het is niet de internetverbinding.
Het probleem is ook te consequent om zoiets te zijn; naar mijn mening is het of iets in de software/instellingen van de Kia, of van de telefoon, of iets in de kabel. Nu ik er over nadenk, ik had een 3 pack gekocht dus ik ga de kabel een keertje omwisselen.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 21:42

GVR

Mijn Ali spatlappen zijn binnen na anderhalve maand. Gelukkig lagen ze dus niet in deze vrachtwagen :)
Na mijn vakantie maar eens monteren
Pagina: 1 ... 95 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.