Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus3110
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-09-2020
Bedoel genoeg. Thuis kan ik met 7,2 KW laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:17
Paulus3110 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:19:
Volgende week woensdag is het zover en mag ik mijn Niro ophalen bij de dealer. Heb er zin in! Voor mijn werk moet ik gemiddeld twee keer per week meer dan 400 km rijden, ik zal dan tussentijds aan de snellader moeten. Waar ik nog een beetje huiverig voor ben is dat de lader bezet kan zijn en dat de wachttijd dan toeneemt tot misschien wel een uur. Heeft iemand al ervaring met het rijden van langere afstanden en tussendoor snelladen?
Waarschijnlijk hoef je niet echt direct op en neer te rijden maar heb je na 250 of 300 kilometer wel een paar uur (?) om 'bij te laden' aan een openbare lader? Bij een normale werkdag haal je het dan gemakkelijk om weer thuis te komen. Hoef je niet eens naar de snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:51:
[...]

Werkt prima, maar alleen als je een vertrektijd instelt. En volgens mij moet je dan voldoende leeg zijn om meteen te beginnen met laden, is het niet dat ie plant om “just in time” vol te zijn zodat je profiteert van een warme accu?
Mijn probleem heeft zo te zien te maken met locatie instellingen. Blijkbaar vind de Niro niet altijd dat hij op mijn ingestelde locatie staat en start daarom meteen met laden i.p.v. te wachten op mijn ingestelde daluren. Heb de locatie nu op de kaart gekozen. Kijken of dit beter werkt.
Je kan geloof ik ook niet weekend instellen als daluren. Dus op zaterdag en zondag maar de manual override gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Laatst online: 06-08-2023
Zet mij maar mee op de lijst , vandaag besteld , binnen 9 maand lever termijn in België . Luxe uitvoering besteld 64kwh kleur : clear white , interieur : Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaik13
  • Laatst online: 05-12-2020
greatgonzo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:51:
[...]

Zit dus met hetzelfde issue.. maar deze tip van gisteren vond ik wel het overwegen waar:
https://www.kiaclub.nl/topic/21453-afmetingen-kofferbak/

Gewoon die vakjes laag eruit, houten plank van 1 cm erop en de kofferbakmat. Scheelt toch 12 cm. EN zo'n houten plank heb je voor een paar euro bij de Gamma

edit: in de lunchpauze nagemeten bij de lokale garages:

Leaf: 100*90*60 (l*b*h)
Niro: 100*74*40 (optioneel 52cm hoog als je dus het tussenvak er uit haalt)
Dat is toch wel vreemd:
Leaf kogfferbakruimte 435 liter
Kia e-Niro 4515 liter

In liters de Niro groter, maar in cm de Leaf veel groter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaik13
Kom ik tegen op
https://www.zakelijkelekt...configuratie#configurator

De Kia e-Niro MSE-editie is de meest luxe editie van de Kia e-Niro, met daarbij ook nog een elektrisch schuif-/kanteldak. Het meest speciale is echter dat deze variant van de Kia e-Niro nog volop beschikbaar is dit jaar. De verwachte levering vindt plaats tussen juni en september. De Kia e-Niro heeft een 64 kWh accupakket en een actieradius van maar liefst 495 stille, comfortabele en emissievrije kilometers (volgens de realistische WLTP-meting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:02

greatgonzo

schit-te-rend!

maaik13 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 06:57:
[...]

Dat is toch wel vreemd:
Leaf kogfferbakruimte 435 liter
Kia e-Niro 4515 liter

In liters de Niro groter, maar in cm de Leaf veel groter :/
Die cm is gemeten tot op de plank.. Ik denk dat ze de ruimte onder de plank ook meerekenen.. En daar doe je praktisch niets mee.

Zie je ook bij de bananabox test van bjorn nyland.. Hij stript hem helemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:24
Eind deze week op te halen! Platinum Graphite. Executive Line. Verder nog geen opties of aanpassingen.

Gereserveerd ergens in de zomer en besteld op 18 december.

[ Voor 21% gewijzigd door joepie de p op 20-02-2019 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:54
Zijn er al mensen die de standaard velgen hebben vervangen voor andere? De standaard velgen zijn niet om aan te gluren (imho) al snap ik dat dit te maken heeft met de luchtweerstand ed.

Echter lever ik graag wat actieradius in voor een paar knappe 18" of 19" velgen. Kan dit zomaar als extra optie (met bijv. inlevering van de bestaande velgen met korting)? Heeft dit uberhaupt impact op de aflevering? Ik weet dat dit nog wel eens een discussiepunt kon zijn ivm de bijtellingregels dat dit officieel niet mocht.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaik13
greatgonzo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:32:
[...]

Die cm is gemeten tot op de plank.. Ik denk dat ze de ruimte onder de plank ook meerekenen.. En daar doe je praktisch niets mee.

klopt, maar zelfs als je de 12cm extra diepte neemt is de leaf 8 cm hoger en 16cm dieper. Blijft toch vreemd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 18:24
maaik13 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:30:
Kom ik tegen op

De Kia e-Niro MSE-editie is de meest luxe editie van de Kia e-Niro, met daarbij ook nog een elektrisch schuif-/kanteldak. Het meest speciale is echter dat deze variant van de Kia e-Niro nog volop beschikbaar is dit jaar. De verwachte levering vindt plaats tussen juni en september. De Kia e-Niro heeft een 64 kWh accupakket en een actieradius van maar liefst 495 stille, comfortabele en emissievrije kilometers (volgens de realistische WLTP-meting).
Waarschijnlijk import uit het buitenland (doe ik ook ;) ). Let wel dat het schuifdak van de Niro erg klein is. Mijn Belgische dealer vertelde dat bijna niemand dat neemt. Hij komt ook naar binnen, dus ook nog eens minder hoofdruimte. Daarentegen komt er bij het schuifdak wel LED interieurverlichting...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:29

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

maaik13 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:30:
Kom ik tegen op

Ook hier gaan ze de mist in met de eenheden:
“De Kia e-Niro heeft voor het opladen een snelheid van maximaal 80 kilowattuur.”

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-Niro
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-07 20:59
Hippe Lip schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:59:
[...]

Ook hier gaan ze de mist in met de eenheden:
“De Kia e-Niro heeft voor het opladen een snelheid van maximaal 80 kilowattuur.”
Volgens mij dit klopt ook niet, (die staat op https://www.zakelijkelekt...configuratie#configurator)

"... De Kia e-Niro DynamicLine zal pas vanaf het derde kwartaal van 2019 worden geleverd.
..."

Er zijn mensen die al een Dynamic Line rijden, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:06
e-Niro schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:54:
[...]
Er zijn mensen die al een Dynamic Line rijden, toch?
Klopt staan er al meer dan 10 op kenteken met catalogusprijs van 42.270, maar het gros is ExecutiveLine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
Wie kan er uitsluitsels brengen ? Ik gehoord dat er een face lift en interieur aanpassing gaan gebeuren aan de wagen einde dit jaar . Ik heb de mijne gisteren besteld . Met al de 2 kleuren die weggevallen zijn waar ik niet meer kon in kiezen , dus bij deze mijn. Vraag :klopt mijn logica , dat dit samen gaat met de bestellingen waar de 2 kleuren niet meer beschikbaar zijn , en je Maw bij de dealer een e-nero zou hebben besteld en geen Pluto brown en Moss grey meer kon kiezen , je dus automatisch in aanmerking zal komen met de nieuwe productie proces vermoedelijk 4de kwartaal met de nodige aanpassingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
Even tussen haakjes ik heb de full option genomen , alle opties die besteld konden worden heb ik besteld .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
Vdb.tim schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:06:
Wie kan er uitsluitsels brengen ? Ik gehoord dat er een face lift en interieur aanpassing gaan gebeuren aan de wagen einde dit jaar . Ik heb de mijne gisteren besteld . Met al de 2 kleuren die weggevallen zijn waar ik niet meer kon in kiezen , dus bij deze mijn. Vraag :klopt mijn logica , dat dit samen gaat met de bestellingen waar de 2 kleuren niet meer beschikbaar zijn , en je Maw bij de dealer een e-nero zou hebben besteld en geen Pluto brown en Moss grey meer kon kiezen , je dus automatisch in aanmerking zal komen met de nieuwe productie proces vermoedelijk 4de kwartaal met de nodige aanpassingen ?
Dat zal je dan toch echt bij de dealer / importeur moeten uitsluiten. Alles wat wij hier van "vinden" is pure speculatie en daar heb je niks aan. :9

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
De dealer bevestigd dat er veranderingen aankomen enkel weten ze zelf ook niet of dit aansluit bij de e-Niro .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Dus... dealer net gepolst over levering van min e-niro. Wordt nu Juni (stond eerst op eind maart) oh well.. dan wachten we nog even... schijnt dat de auto nog niet eens is besteld, gaan ze pas eind mei doen (wait whut... Heb begin December een order bij de LM geplaatst...). Meneer aan de telefoon zegt dat KIA nu mensen met een reservering voorrang geeft... Geen pijl op te trekken dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@NiroNiro balen, maar klinkt alsof je dealer aan het prutsen is. Dat reserveringen leidend zijn is al maanden duidelijk, Kia NL houdt hier toezicht op, misschien had je dealer gedacht dit te omzeilen?

@shippie (hieronder) heb je toegevoegd!

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-02-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

Vandaag ook contact met mijn dealer gehad. Auto is via de LM 16 januari besteld (ExecutiveLinve, Gravity Blue).
Verwachte levering wordt niet specifieker dan "ergens in Q4" (dus dan mag ik ook op de lijst, toch? ;) ), Op zich prima, mijn huidige auto moet nog tot eind Q3 rijden.

Zou het, op zich, niet heel erg vinden als die van mij zodanig vertraagd is dat ik de facelift krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:36:
@NiroNiro balen, maar klinkt alsof je dealer aan het prutsen is. Dat reserveringen leidend zijn is al maanden duidelijk, Kia NL houdt hier toezicht op, misschien had je dealer gedacht dit te omzeilen?
Ik denk eerder dat de betreffende verkoper de LM aan het lijntje heeft gehouden met valse info (inderdaad, prutsen... ik zal de LM een mail sturen, misschien vinden ze ergens wel een gaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnmaas370
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 22:37
Ook mijn dealer gebeld gisteren. Heb in oktober gereserveerd en eind december besteld. Toen was er aangegeven dat ik april/mei wel echt zou moeten kunnen rijden. Gisteren zeiden ze dat ik pas op sta voor augustus. Erg jammer aangezien ik er graag mee op zomervakantie had gewild :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
tja... je kunt er ook niet veel aan doen omdat je geen inzicht hebt in wat er achter de schermen bij de dealer/importeur gebeurt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
In het kader van "pics or it didn't happen" .. hier eindelijk nog een linkje naar de resultaten van de aftermarket inbouw van het schuif kanteldak..

https://drive.google.com/...6mm5eXCRf5IqAIHONOR41GAOH

Collega's van rond de 2m kunnen er nog net in zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@ArieL wow! Echt schitterend uitgevoerd, kan niet anders zeggen.

Nu ben ik wel benieuwd hoe het fabrieks-schuifdak eruit ziet, vast niet zo mooi..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02-2020
ArieL schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:49:
In het kader van "pics or it didn't happen" .. hier eindelijk nog een linkje naar de resultaten van de aftermarket inbouw van het schuif kanteldak..

Ziet er mooi uit, vooral dat omzetten van de dakrand. Alleen de hemelbekleding hadden ze strakker moeten terug plaatsen.

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:17
Hmm, ziet er redelijk netjes uit. De 'bobbels' op de laatste foto zijn niet echt mooi? Jammer dat dat niet wat strakker gemaakt is. Misschien strijklicht (wel mooi te zien nu) effect?

Het lijkt erop dat de hemel helemaal niet naar binnen komt?; dat is dan weer erg positief. Ik zit in mijn 'leen' Optima met mijn haren tegen het dak (af fabriek schuifraam), dat zou een reden zijn het niet te doen.

Ik denk dat de e-Niro hoger is; zou dus een leuke optie zijn. Wat kostte het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Dat ziet er schitterend uit! Sjieke knop en hendel gebruikt ook. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelveenbrink
  • Laatst online: 10-01 15:36
Zo....vandaag eindelijk besteld Kia E-Niro Merk/type: Kia Niro Elektrisch 205pk Aut ExecutiveLine
Kleur: Aurora Black Pearl
Lichtmetalen velgenset Enigma 18 inch
Volgens leasemaatschappij levering april 2020, volgens dealer hopelijk nog kwartaal 4 van 2019...

Mijn dealer gevraagd over evt facelift e-niro begin 2020, was niet aan de orde volgens hem is alleen voor de gewone niro..

[ Voor 19% gewijzigd door marcelveenbrink op 20-02-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
  • Laatst online: 15-11-2022
Vandaag mijn laadpas binnen gekregen van wagenparkbeheer.

In de brief staat "Binnenkort wordt uw elektrische auto geleverd..... enz enz..." ........Binnenkort....Ik weet niet wie hier een foutje maakt, naar mijn weten is het nog steeds 17-2- 2020 !!!

Vandaag maar even een rondje bellen of zij meer weten dan ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
koekerk schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:30:
Vandaag mijn laadpas binnen gekregen van wagenparkbeheer.

In de brief staat "Binnenkort wordt uw elekrtische auto geleverd..... enz enz..." ........Binnenkort....Ik weet niet wie hier een foutje maakt, naar mijn weten is het nog steeds 17-2- 2020 !!!

Vandaag maar even een rondje bellen of zij meer weten dan ik....
Standaard briefje, ik heb mijn laadpaal al binnen maar de auto laat op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
YStunnenberg schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:54:
[...]

Ziet er mooi uit, vooral dat omzetten van de dakrand. Alleen de hemelbekleding hadden ze strakker moeten terug plaatsen.
In de praktijk zie of merk je die kleine schaduw werkingen/oneffenheden overigens niet..net toevallig de foto in het foute licht gemaakt..ik ben er zeer tevreden over..
De hemel is wel heel iets lager dan af fabriek,kosten liggen rond de 3k..

[ Voor 3% gewijzigd door ArieL op 20-02-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-Niro

Het zit goed uit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 16:55
Bestelling vorige week gedaan bij de LM. Zij gaven aan in oktober/november te kunnen leveren.
Overigens de Executive Line besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-Niro
Midden januari bestelling gedaan door LM. Verwachte leveringsdatum rond week 45, 46 (in november)
Dynamic Line - Clear White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
  • Laatst online: 26-10-2022

Vind het er erg mooi uitzien! Ik had graag ook als optie het schuifdak erbij besteld.

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
swaluw2 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:50:
[...]

Vind het er erg mooi uitzien! Ik had graag ook als optie het schuifdak erbij besteld.
Maar wel benieuwd hoe het fabrieks-schuifdak eruit ziet, die is blijkbaar kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
415 e-Niro's in NL op kenteken nu, bijna 100 meer dan op 13-feb. Gaat hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:53
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:07:
415 e-Niro's in NL op kenteken nu, bijna 100 meer dan op 13-feb. Gaat hard.
Kan niet wachten, zou mooi zijn als Kia leveringen weet te versnellen en ik nog voor de zomer kan gaan rijden. Hoopte met een nieuwe auto op vakantie te kunnen ipv mijn 12 jaar oude Mondeo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:57

Pierik

I'll be back!!!

Mag van mij inderdaad wel wat sneller allemaal. Ik moet nog ongeveer 8000KM met mijn huidige leaseauto, dat komt neer op ongeveer 2 maanden. Van mij mag de Niro dus wel iets eerder komen dan eind oktober..

Iracing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:53:
[...]

Maar wel benieuwd hoe het fabrieks-schuifdak eruit ziet, die is blijkbaar kleiner.
De diverse reviews van de E-Niro op YouTube hadden ook al een schuifdak in het demo model. Dat vond ik er al prima uitzien. Optie begreep ik van onder de 1000 euro. En zou ik nog MIA over hebben gekregen. Nu 3000 euro om te laten inbouwen vind ik toch wat te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
CyBeRSPiN schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:07:
@swaluw2 op zwarte zaterdag is wel echt een gok nemen dan, je bent vast niet de enige die het probeert met een EV. Bij een tankstation staan vaak al rijen, als je meerdere voor je hebt bij een snellader dan gaat de lol er gauw vanaf.. Moet je echt perse op een zaterdag gaan rijden? Ik snap dat nooit zo.
Helaas met werk, vakanties kids en beschikbaarheid campings geen andere mogelijkheid. Ik doe wel de helft op vrijdag en helft op (zwarte) zaterdag. Hopelijk scheelt dat al iets. Maar ook ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Via ABRP en Chargemap apps zoek ik met name de duurste laadpalen op waar er meerdere tegelijk van staan om meer kans te maken.
Stiekem hoop ik dat ze in Frankrijk (en Spanje) tot aan de zomer nog heel wat palen gaan bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-10 21:02
Mocht ik met EV op vakantie gaan, dan overweeg ik om 's nachts te rijden.
Drukte bij laadpaal is dan vooral relevant voor de vraag of mijn powernap 1 of 2u duurt.
En hoe de alert in te stellen om op tijd mijn plekje bij laadpaal in te nemen.

Maar voorlopig schat ik in dat ik het simpelweg ga vermijden door vakanties met onze 2e auto/ICE te doen, waarbij overigens ook dan 's nachts rijden de voorkeur heeft. Kom je echt in een uur minimaal 100km verder.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Heb een ICE vakantieauto in mijn leasecontract gesleuteld, zonder laadstress en met aanhangwagen dus lange afstanden maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
dat is denk ik ook een mooie duurzame oplossing
maar voor LM wel een uitdaging als iedereen tegelijk op vakantie wil
volgens mij heeft BMW ook een dergelijke oplossing dat je ca. 4 wk pj kan omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

eltron schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:01:
volgens mij heeft BMW ook een dergelijke oplossing dat je ca. 4 wk pj kan omwisselen.
Aan huurauto's geen gebrek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:24
swaluw2 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:27:
[...]

Helaas met werk, vakanties kids en beschikbaarheid campings geen andere mogelijkheid. Ik doe wel de helft op vrijdag en helft op (zwarte) zaterdag. Hopelijk scheelt dat al iets. Maar ook ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Via ABRP en Chargemap apps zoek ik met name de duurste laadpalen op waar er meerdere tegelijk van staan om meer kans te maken.
Stiekem hoop ik dat ze in Frankrijk (en Spanje) tot aan de zomer nog heel wat palen gaan bijplaatsen.
Vrijdagmiddag is ook atijd heel druk naar het Zuiden. Dat is omdat iedereen per se op zaterdag de stacaravan in wil...
Veel rustiger is om net na de gekte te vertrekken. Dus zaterdag om 1300 wegrijden en dan zondagochtend aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJTH
  • Laatst online: 07-03-2022
De mijne deze week besteld. Verwachte levering november dit jaar. Aluminium Silver executiveline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 03:41
Vandaag met de auto van Mayerhofen naar de Hintertuxer gletcher gereden, daar de auto 100% volgeladen. Op de terugweg, wat voornamelijk een afdaling was, bleef de accustatus op 100% staan en steeg de actieradius gestaag. Ongeveer halverwege de terugrit kreeg ik de melding “Recuperatief remmen niet beschikbaar. Accu volledig opgeladen.”
Terug in Mayerhofen gaf de boordcomputer de volgende statistieken: 20.0 km, 0.0 kWh/100km, 00:29h. Nog nooit zo zuinig gereden 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Glawen haha nice! Moest je daarna bij het afdalen dan zelf (harder) remmen?
Bij mn hybride werkte de cruise control bergaf dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
Nee hoor, wat wel een verschil was dat de balk voor charge volledig blauw was geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Glawen schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:34:
Vandaag met de auto van Mayerhofen naar de Hintertuxer gletcher gereden, daar de auto 100% volgeladen. Op de terugweg, wat voornamelijk een afdaling was, bleef de accustatus op 100% staan en steeg de actieradius gestaag. Ongeveer halverwege de terugrit kreeg ik de melding “Recuperatief niet beschikbaar. Accu volledig opgeladen.”
Terug in Mayerhofen gaf de boordcomputer de volgende statistieken: 20.0 km, 0.0 kWh/100km, 00:29h. Nog nooit zo zuinig gereden 😁
Hallo Glawen, situatie is mij bekend, maar met ICE toch anders. Kunst is dus om auto bij de gletcher niet tot 100% op te laden zodat je ook maximaal gebruik kunt maken van hoogteverschil om regeneratief te laden. Dan wordt efficiency nog beter dan jij al hebt gerealiseerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
joepie de p schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:31:
[...]
Vrijdagmiddag is ook altijd heel druk naar het Zuiden. Dat is omdat iedereen per se op zaterdag de stacaravan in wil...
Veel rustiger is om net na de gekte te vertrekken. Dus zaterdag om 1300 wegrijden en dan zondagochtend aankomen.
Heb ook goede ervaringen met s'avonds rond 10u vertrekken of maandags vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Vdb.tim schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:06:
Heb je het de dealer gevraagd? Wat zei die toen?
Vdb.tim schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:07:
Even tussen haakjes ik heb de full option genomen , alle opties die besteld konden worden heb ik besteld .
En ‘alle opties’, waar heb je het dan over? Daaruit valt wellicht heel wat af te leiden. Want als jij keuzes hebt die ik (besteld begin december) niet had, dan zul je wel de nieuwere versie krijgen.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
help !!!!! 8)7 8)7 8)7 zijn er mensen die uitsluitsel kunnen brengen ???
is deze tentoongestelde wagen clear white ??? https://www.ludego.com/produkt/kia-e-niro-spirit/

deze auto van deze topic is parelmoer : https://tweakers.net/ext/f/I82P91gm5YTN5HwbHGLxIDUB/full.jpg

indien alle 2 de auto's parelmoer zijn , dan zal ik dit indien dit nog kan vlug laten veranderen in de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 17:29

zerocool82

Ignorance causes chaos

greatgonzo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:32:
[...]

Hierbij de meest recente resultaten van Bjorn (had ik al een keer in het Tesla topic gepost), mooie score voor de e-Niro. Beter dan de Ampera-e, de I-Pace, beide Leaf's (2013 en 2018) en dezelfde 'score' als de Model S (facelift):
  • Nissan e-NV200: 50/50
  • Model X 5 seater: 10+1/28
  • Model S pre-facelift: 8+2/24
  • Model X 6 seater: 9+1/23
  • Audi e-tron: 8/23
  • Kia e-Niro: 8/22
  • Model S facelift: 8/22
  • Nissan Leaf 2018: 7/21
  • Kia Soul EV: 6/21
  • Jaguar I-pace: 6/20
  • Hyundai Ioniq: 6/18
  • Nissan Leaf 2013: 5/18
  • Opel Ampera-e: 5/17
  • VW e-Golf: 5/16
  • Hyundai Kona: 5/16
  • VW e-up: 4/14
  • BMW i3: 4/14
  • Fiat 500e: 1/8

[ Voor 0% gewijzigd door zerocool82 op 20-02-2019 19:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
@Hippe Lip
in bijlage kan je enkel maar packs kopen , en dus Maw alles of niks , ofwel puur basis of wel full Option:
enkel open dak kon je nog apart bestellen als optie , wat ik ook heb gedaan. je moet maar eens kijken op Kia website België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
eltron schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:56:
[...]

Hallo Glawen, situatie is mij bekend, maar met ICE toch anders. Kunst is dus om auto bij de gletcher niet tot 100% op te laden zodat je ook maximaal gebruik kunt maken van hoogteverschil om regeneratief te laden. Dan wordt efficiency nog beter dan jij al hebt gerealiseerd. ;)
Helemaal mee eens, maar in dit geval is de (kosten)efficiency voor mij niet zo belangrijk omdat ik voor het laden betaal per sessie ipv kWh of minuut.(DEW21 laadapp, € 4.50 per AC sessie of €7,70 per DC sessie, ideaal voor Duitsland en Oostenrijk). Dus vol laden kost mij evenveel als tot bijv. 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 15:07
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door bruneelm op 21-02-2019 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 08-10 16:46
Vdb.tim schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:56:
is deze tentoongestelde wagen clear white ??? https://www.ludego.com/produkt/kia-e-niro-spirit/

deze auto van deze topic is parelmoer : https://tweakers.net/ext/f/I82P91gm5YTN5HwbHGLxIDUB/full.jpg

indien alle 2 de auto's parelmoer zijn , dan zal ik dit indien dit nog kan vlug laten veranderen in de bestelling.
Mooie auto die tweede .... ;-) ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u2GzgBfKo5RImCW4UyggVZay/medium.jpg

Ik gok dat de auto in je eerste link ook Pearl White is.
Met name op basis van de eerste foto (waar hij aan de kabel hangt) en dan de linkerkant waar het licht op schijnt. Hoe dan ook .... als het kan zou ik voor Pearl White gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door smoken op 20-02-2019 20:37 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glawen
bruneelm schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:29:
[...]

Time efficiëntie voor u dan
Ook niet, was aan het skieen tijdens het laden 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Snap nog niet hoe je sneller dan 55kW kunt laden bij FastNed..
Net weer poging gedaan, auto paar dagen niet opgeladen. Kwam met 26% aan. Accu temp was 16 graden bij vertrek thuis (had voorverwarmen even aangezet maar ook 2uur eerder een rit gemaakt), 21 graden bij aankomst FastNed. Begon met 52kW en bij 50% werd het 55kW bij accu temp van 26 graden.
De accu temp lees ik uit via een OBD dongle en EVNotivy.
Zou de accu temp nog hoger moeten om maximaal te kunnen laden? Of accu nog leger?
Wel in 23 minuten dik 21kWh erin gepompt (100km erbij op mijn GoM die nu ingeleerd is op snelwegritten), dat valt sowieso niet tegen. Muziekje erbij, beetje appen, prima te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-02-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen: KIA AR Owners manual app, ook bijgewerkt voor de e-Niro. App recenties zijn niet al te best, maar wellicht handig (of leuk) voor sommigen.
Voor Apple IOS: https://itunes.apple.com/...-manual/id1159181075?mt=8
Voor Android: https://play.google.com/s...ekville.KiaARManual&hl=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 14:04

Mooi man. Ik kom het graag een keer bewonderen volgende week :)

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
eltron schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:01:
Bij Alphabet (=BMW) kun je kiezen tussen een paar bedragen per maand die in een huur-tegoed potje gaan en daarvoor kun je dan huren per dag/weekeind/week/2weken etc. Andere LM's doen dit overigens ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
tyson69 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:11:
[...]

Bij Alphabet (=BMW) kun je kiezen tussen een paar bedragen per maand die in een huur-tegoed potje gaan en daarvoor kun je dan huren per dag/weekeind/week/2weken etc. Andere LM's doen dit overigens ook
Bij mijn werk (groot bedrijf met honderden leasewagens) is het kwestie van rondvragen wie even 2 weken wil ruilen, op dit moment zijn er nog genoeg zonder EV die dat wel leuk vinden, maar het gaat al hard richting de 20% van het wagenpark.
En anders is het huren, evt via de LM maar geen idee hoe de tarieven uitpakken.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-02-2019 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:14:
[...]

Bij mijn werk (groot bedrijf met honderden leasewagens) is het kwestie van rondvragen wie even 2 weken wil ruilen, op dit moment zijn er nog genoeg zonder EV die dat wel leuk vinden, maar het gaat al hard richting de 20% van het wagenpark.
En anders is het huren, evt via de LM maar geen idee hoe de tarieven uitpakken.
Dat was ook een optie geweest, zal vast wel een collega EV willen rijden (alleen laden is misschien een issue). Had ruimte genoeg in budget, nu een kwestie van een mailtje en er staat een wagen klaar. Ter indicatie, 2 weken Passat oid kost mij ongeveer €600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

Of het parelmoer is is enkel in zonlicht te zien aan de schittering. Wel een mooi effect dan, maar op afstand en in de schaduw ziet het er altijd uit als gewoon wit.
Ik durf niet te zeggen of de eerste parelmoer is..

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-02-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkyfish
  • Laatst online: 26-04-2021
renzo4000 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:56:
Zijn er al mensen die de standaard velgen hebben vervangen voor andere? De standaard velgen zijn niet om aan te gluren (imho) al snap ik dat dit te maken heeft met de luchtweerstand ed.

Echter lever ik graag wat actieradius in voor een paar knappe 18" of 19" velgen. Kan dit zomaar als extra optie (met bijv. inlevering van de bestaande velgen met korting)? Heeft dit uberhaupt impact op de aflevering? Ik weet dat dit nog wel eens een discussiepunt kon zijn ivm de bijtellingregels dat dit officieel niet mocht.
Ik heb de standaard velgen op 17 inch ook omgeruild voor de 18 inch Enigma velgen. Hoop de auto volgende week te kunnen gaan rijden. Na continue te zijn doorgeschoven in de planning. ben wel nieuwsgierig.

Verwijderd

Ik vermoed parelmoer. Van de eerste link zie je de foto van de achterkant toch iets of-white en daardoor denk ik dat die parelmoer is. Bij de tweede niet helemaal zeker. Persoonlijk vind ik de parelmoer witte net iets fraaier omdat die niet spierwit is, maar net iets warmere uitstraling heeft. Verschillen zijn klein.

• CyBeRSPiN
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:13:
[...]

Ik vermoed parelmoer. Van de eerste link zie je de foto van de achterkant toch iets of-white en daardoor denk ik dat die parelmoer is. Bij de tweede niet helemaal zeker. Persoonlijk vind ik de parelmoer witte net iets fraaier omdat die niet spierwit is, maar net iets warmere uitstraling heeft. Verschillen zijn klein.
Haha, van juist de 2e is 100% zeker dat het parelmoer is, die is namelijk van @smoken 8)

Verwijderd

Uitgemaakte zaak: Vdb.tim moet gewoon voor parelmoer gaan en hier een video en dan zie je dat op basis van lichtval het of een spierwitte lijkt, of toch weer warmer wit.

YouTube: 2019 Kia Niro EV: Test Drive Review

• marc4547
  • Laatst online: 06:18
Weet er iemand of er voor de EV een passende kofferbak mat is met zo'n randje, ik heb een beetje rond gekeken maar ik zou er ( als hij er is) graag een kofferbak mat in hebben, want als het regent en hij staat te laden en dan dat vieze snoer erin, dan ziet je tapijt er binnen 2 maanden niet meer uit. Ik dacht dat dus op te lossen met zo'n bak met een randje waar het water en de troep in blijft staan. Bij Automatten hebben ze allerlei types maar nog niet voor de EV. Heeft iemand dit al gedaan?

Marc

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• Nelis13
  • Laatst online: 18-08 18:03
Ik heb de plastic / rubberen inlegbak / mat meegenomen met de offerte. Was 75,- als ik me niet vergis. Met name voor de haren van de hond en inderdaad ander smerig materiaal. Hij is echter voor de gewone Niro gemaakt en omdat deze bak iets hoger ligt past hij eigenlijk net niet. Maar daar merk je verder weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

marc4547 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:22:
Weet er iemand of er voor de EV een passende kofferbak mat is met zo'n randje, ik heb een beetje rond gekeken maar ik zou er ( als hij er is) graag een kofferbak mat in hebben, want als het regent en hij staat te laden en dan dat vieze snoer erin, dan ziet je tapijt er binnen 2 maanden niet meer uit. Ik dacht dat dus op te lossen met zo'n bak met een randje waar het water en de troep in blijft staan. Bij Automatten hebben ze allerlei types maar nog niet voor de EV. Heeft iemand dit al gedaan?

Marc
Hierbij 2 foto's van de 'originele' e-Niro kunststof kofferbak mat. Deze heeft inderdaad een opstaande rand. Deze mat staat op de accessoire lijst van de e-Niro!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bLItAMb14xic6YqJhaYWwnL9/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/62qEZLqpejbcW4GR8wktnKgk/thumb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door giancarlo_f op 21-02-2019 10:52 . Reden: resize pictures ]

• marc4547
  • Laatst online: 06:18
giancarlo_f schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:48:
[...]

Hierbij 2 foto's van de 'originele' e-Niro kunststof kofferbak mat. Deze heeft inderdaad een opstaande rand. Deze mat staat op de accessoire lijst van de e-Niro!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt Giancarlo,voor de foto's
Dat past prachtig!, ga ik erbij bestellen!

Marc

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• CyBeRSPiN
giancarlo_f schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De opbergruimte onder de plank is hierdoor niet meer bereikbaar zo te zien?
Denk dat deze mat wel een goede combo vormt met een op maat gezaagde plaat nadat alle vakjes en piepschuim uit de bodem zijn gehaald.

• Nelis13
Dat denk ik ook. Ik heb hem nml ook. En volgens mij is hij op maat gemaakt voor de diepte waar hij komt te liggen in de "gewone" Niro. In onze Niro ligt hij relatief hoger door dat piepschium etc. en daarom sluit het allemaal net iets minder aan. Hij is dan eigenlijk net te groot. Niet hinderlijk, maar toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanTr
  • Laatst online: 18-11-2020
Auto wordt 28-2 afgeleverd, Graphic Blue, gereserveerd augustus en besteld eind december, niet slecht dus

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:26

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik moet zeggen dat Kia hier toch een enorm faalfestijn laat zien. Er is op reservering/besteldatum/levering geen peil te trekken.
Ik heb gereserveerd op 24-7, dus meteen. Besteld op 1 december. Levering waarschijnlijk eind maart.
EDIT: Kleur Gravity Blue.

[ Voor 5% gewijzigd door beschuit op 21-02-2019 13:10 ]

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
beschuit schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:50:
Ik moet zeggen dat Kia hier toch een enorm faalfestijn laat zien. Er is op reservering/besteldatum/levering geen peil te trekken.
Ik heb gereserveerd op 24-7, dus meteen. Besteld op 1 december. Levering waarschijnlijk eind maart.
Kleur ook vermelden, die telt nogal hard mee ;)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:39
Volgens mij gaat het ook om de dealer waar je ingedeeld bent. Rustig afwachten lijkt me het beste advies.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• CyBeRSPiN
Mwah, kijk eens in het Kona topic om te relativeren ;)
Het enige verwijt dat je kan maken is dat ze de reserveringen eerst op regio hebben verdeeld ipv strict de volgorde van reservering aan te houden. Maar ze hechten (ik denk terecht) ook waarde aan hun relatie met de dealers, dat pakt voor sommigen dan niet fijn uit.
Eind maart is alsnog maar 4 maanden levertijd. Nog een paar weekjes afzien, het is het waard! :)

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-02-2019 11:58 ]

• Nelis13
De grootte van de dealer maakt uit. Grotere dealers krijgen per maand meer toebedeeld dan kleinere dealers.

Gelukkig zat ik bij de dealer in Zwolle

[ Voor 16% gewijzigd door Nelis13 op 21-02-2019 11:58 ]

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 17:29

zerocool82

Ignorance causes chaos

_eLMo_ schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:56:
[...]

Kleur ook vermelden, die telt nogal hard mee ;)
Ja inderdaad, volgens de tabel met reserveringsdata en leveringsdata zijn enkel de bestellingen (waarbij er in juli 2018 is gereserveerd) in de kleur Runway Red nog niet geleverd (alle overige kleuren al wel).

[ Voor 5% gewijzigd door zerocool82 op 21-02-2019 11:59 ]

• CyBeRSPiN
zerocool82 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:59:
[...]

Ja inderdaad, volgens de tabel met reserveringsdata en leveringsdata zijn enkel de bestellingen (waarbij er in juli 2018 is gereserveerd) in de kleur Runway Red nog niet geleverd (alle overige kleuren al wel).
Pluto Brown, Moss Grey, volgens mij nog wel meer kleuren die niet in de tabel staan die pas later geleverd worden.

• JanTr
  • Laatst online: 18-11-2020
Dealer van mij is Durmi regio A'dam, meerdere vestigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boess
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 14:19
pinkyfish schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:03:
[...]

Ik heb de standaard velgen op 17 inch ook omgeruild voor de 18 inch Enigma velgen. Hoop de auto volgende week te kunnen gaan rijden. Na continue te zijn doorgeschoven in de planning. ben wel nieuwsgierig.
Ik zit ook te twijfelen over de standaardvelgen, ben er zelf geen fan van. Ik las echter ook verschillende verhalen over hoe dit de actieradius zou beïnvloeden. Ben erg benieuwd naar foto's en ervaringen van je auto met de Enigma velg als die geleverd is.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:39
zerocool82 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:59:
[...]

Ik was erg laat met bestellen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Hippe Lip

Hippe Lip

zerocool82 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:59:Ja inderdaad, volgens de tabel met reserveringsdata en leveringsdata zijn enkel de bestellingen (waarbij er in juli 2018 is gereserveerd) in de kleur Runway Red nog niet geleverd (alle overige kleuren al wel).
Tja, ik bestelde ook Runway Red en de dealer vertelde meteen dat de levering pas half mei zou zijn. Van Mossel in Apeldoorn, geen kleintje, dacht ik...
Dat wachten vind ik maar moeilijk. Hoop erg dat het ding er eerder is!

<John O`Mill>

• Nelis13
De kleur was nml een 2e ding. Rood wordt niet heel veel geproduceerd. Wit zwart en nog een paar kleuren wel.
Blijf je wel een bijzondere auto hebben. Ik zag na 5 dagen al een identiek exemplaar van mijn auto in mijn eigen buurt rijden ...

• ArieL
volgens mij is het heel simpel..
1) je wordt ingedeeld bij een dealer, hetzij je voorkeur dealer of door kia
2) de reserveringslijst is opgesplitst per dealer. In volgorde van reservering, neemt de dealer contact met je op. (heb je dus een populaire dealer kun je toch lang moeten wachten want iedere dealer(groep) krijgt maar een beperkt aantal autos toegewezen..krijgt de dealer slechts enkele autos per maand dan kan het lang duren voordat je wat van hem hoort.. )
3a) je krijgt de kans om de reservering om te zetten in een order..je krijgt hier een redelijke termijn voor, maar zodra de order er doorgaat kun je andere "gecontacteerde reserveerders inhalen" die nog geen akkoord hebben gegeven.
3b) kies je een voorraad kleur wordt de auto sneller geleverd, beperkt voorradig duurt het langer (zit wel in standaard productie proces maar mindere aantallen, kan dus een paar boten duren voordat er binnen komen), kies je niet voorradig moet auto in een speciale batch worden gemaakt dus duurt het langst..De dealer zou moeten weten welke kleuren voorraad zijn etc..
3c) moment vanaf wanneer de auto geleverd mag worden maakt natuurlijk ook uit, daar de tijd tussen levering dealer en klant natuurlijk ook een beperking kent..

[ Voor 6% gewijzigd door ArieL op 21-02-2019 13:32 ]

• VinayWaa
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 13:54
Ik heb even snel gezocht in dit topic maar kon helaas niet terugvinden over de leaseprijzen (neem aan dat het meerendeel zakelijk is). Heb al contact gezocht met mijn eigen leasemaatschappij maar die willen geen berekening maken omdat ik nog niet mag bestellen (beetje vreemd maar goed).
Ik weet dat het nog al uitmaakt wat voor contract je hebt etc. maar wat zijn de leaseprijzen die jullie moeten betalen ongeveer (los van de bijtelling)?

• CyBeRSPiN
VinayWaa schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:57:
Ik heb even snel gezocht in dit topic maar kon helaas niet terugvinden over de leaseprijzen (neem aan dat het meerendeel zakelijk is). Heb al contact gezocht met mijn eigen leasemaatschappij maar die willen geen berekening maken omdat ik nog niet mag bestellen (beetje vreemd maar goed).
Ik weet dat het nog al uitmaakt wat voor contract je hebt etc. maar wat zijn de leaseprijzen die jullie moeten betalen ongeveer (los van de bijtelling)?
760/maand, 40.000 km/jaar, 60 maanden, winterbanden, pechhulp, vervangend vervoer, laadpas voor Europa.
Laadpaal meegefinancierd maar is extra bedrag bovenop deze prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-02-2019 13:48 ]

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Je moet in het oude topic kijken, daar kwamen begin december aardig wat prijzen voorbij. Het ligt heel erg aan de leasetermijn en de kilometers die je rijdt en eventuele laadpaal calculatie.

Ik zelf betaal 970/maand, 30.000 km/jaar 36 maanden, winterbanden, pechhulp, laadpaal, vervangend vervoer en laadpas.

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:57

Pierik

I'll be back!!!

Heb dezelfde voorwaarden als testcione maar kwam op 980 uit per maand.

Iracing Profiel

• raugustijn
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05-2021
Bij mij 40.000/jr 48 mnd, verder zelfde voowaarden 770/mnd

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
- 35k/jaar
- 48maand
- Laadpas NL
- Pechhulp EU
- Winterbanden
- Schadeverzekering inzittenden
- Vervangend vervoer na 24h

Geen laadpaal (zelf geregeld)

751€/maand.

[ Voor 25% gewijzigd door _eLMo_ op 21-02-2019 13:46 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• YStunnenberg
VinayWaa schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:57:
Kijk eens bij directlease, athlon, leaseplan. Je kan daar ook de services (vervangend vervoer na 24u) aangeven.

Pagina: 1 ... 10 ... 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.