• 427v8
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18-11-2024
beschuit schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:50:
Ik moet zeggen dat Kia hier toch een enorm faalfestijn laat zien. Er is op reservering/besteldatum/levering geen peil te trekken.
Ik heb gereserveerd op 24-7, dus meteen. Besteld op 1 december. Levering waarschijnlijk eind maart.
EDIT: Kleur Gravity Blue.
Ik heb bij mijn dealer naar de factoren gevraagd die van invloed zijn op de leverdatum:
- reserveringsdatum: zonder reserveringsdatum werd je niet uitgenodigd.
- besteldatum. Zodra je besteld had, deed de reserveringsdatum er niet meer toe
- niet courante kleur, kan langere levertijd betekenen.
- aantal toegekende e-Niro's per dealer over 2019. Deze factor is niet gecommuniceerd door KIA, maar was wel zeer bepalend voor de levertijd. Als je vroeg bestelde, maar de dealer was toch al bijna door zijn voorraad van 2019 heen, dan krijg je hem toch pas aan het eind van het jaar geleverd. Dat was bij mij het geval. :(

• VinayWaa
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:09
Thanks allemaal! Ik hoopte al dat het rond de 750 euro zou zitten (dat is voor ons nog gunstig, alles daarboven word het erg duur). Ik zal ook eens bij Athlon etc kijken.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09
VinayWaa schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:13:
Thanks allemaal! Ik hoopte al dat het rond de 750 euro zou zitten (dat is voor ons nog gunstig, alles daarboven word het erg duur). Ik zal ook eens bij Athlon etc kijken.
60 maanden is wel de meest optimale looptijd, dan geniet je de volle 5 jaar van de 4% bijtelling. Vanaf 2021 gaat het waarschijnlijk weer duurder worden om een EV zakelijk te rijden.

• YStunnenberg
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02-2020
VinayWaa schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:13:
Wanneer je van je werkgever een eigenbijdrage moet betalen, is dit niet netto maar bruto zolang je werkgever het opvoert als bijdrage prive gebruik.

Je kan uitrekenen wat het je kost : berekenhet

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:29

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

427v8 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:09:
[...]Als je vroeg bestelde, maar de dealer was toch al bijna door zijn voorraad van 2019 heen, dan krijg je hem toch pas aan het eind van het jaar geleverd. Dat was bij mij het geval. :(
Je zou bijna denken dat het beter is om een andere dealer die (substantieel) eerder kan leveren uit te zoeken. Maar dan moet je bij deze dealer natuurlijk wel van de order af kunnen....

[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 21-02-2019 14:35 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:57

Pierik

I'll be back!!!

427v8 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:09:
[...]

Ik heb bij mijn dealer naar de factoren gevraagd die van invloed zijn op de leverdatum:
- reserveringsdatum: zonder reserveringsdatum werd je niet uitgenodigd.
- besteldatum. Zodra je besteld had, deed de reserveringsdatum er niet meer toe
- niet courante kleur, kan langere levertijd betekenen.
- aantal toegekende e-Niro's per dealer over 2019. Deze factor is niet gecommuniceerd door KIA, maar was wel zeer bepalend voor de levertijd. Als je vroeg bestelde, maar de dealer was toch al bijna door zijn voorraad van 2019 heen, dan krijg je hem toch pas aan het eind van het jaar geleverd. Dat was bij mij het geval. :(
Hmm dus als ik het goed begrijp is de reserveringsdatum niet relevant maar gaat het allemaal om de besteldatum?

Iracing Profiel

• Hippe Lip

Hippe Lip

Pierik schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:35:
[...]Hmm dus als ik het goed begrijp is de reserveringsdatum niet relevant maar gaat het allemaal om de besteldatum?
YEP!

<John O`Mill>

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:34:
[...]

Je zou bijna denken dat het beter is om een andere dealer die (substantieel) eerder kan leveren uit te zoeken. Maar dan moet je bij deze dealer natuurlijk wel van de order af kunnen....
Informeer goed naar de gevolgen voor je op de wachtlijst. De order annuleren zou geen probleem zijn gezien de vele gegadigden. Er zijn al wel dealers die 10% van de order eisen zoals hier al eerder te lezen is geweest.

• 427v8
Hippe Lip schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:34:
[...]

Je zou bijna denken dat het beter is om een andere dealer uit te zoeken. Maar dan moet je bij deze dealer nog wel van de order af kunnen....
Door de reservering, waarbij je een voorkeursdealer moest opgeven, zat je meteen aan de dealer vast. Ik had inderdaad beter beter bij een minder populaire dealer kunnen bestellen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

De reserveringsdatum is alleen relevant in de volgorde van uitnodigen. Maar ik vraag me af hoe het zou zijn als je buurman mee was gekomen op jouw uitnodiging en proefrit. Als hij dan -zonder uitnodiging- ook meteen, tegelijk met jou, ook besteld had, heeft hij dan de zelfde levertijd?

<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

427v8 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:37:
[...]Door de reservering, waarbij je een voorkeursdealer moest opgeven, zat je meteen aan de dealer vast. Ik had inderdaad beter beter bij een minder populaire dealer kunnen bestellen.
Die minder populaire dealer had dan ook minder wagens toebedeeld gekregen, waardoor de wachtlijst mss nog veel harder was opgelopen.

Het blijft koffiedik kijken.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Blijft toch grappig, de e-Niro is soort van wolf in schaapskleren. Heb nu paar keer even getest hoe hard ie optrekt in de sport stand, en bijna altijd is er dan zo'n type achter me die dan meteen getriggerd wordt om te gaan racen? Rijd je ff snel naar de 100 op een 80km weg, knalt ie je daarna met 130 voorbij :? Even laten zien wie de baas is ofzo? :+
Bij een Tesla proberen ze het waarschijnlijk niet eens..

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-02-2019 14:42 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

Dat zijn van die types die wat last hebben van hun ego. Daar zit je dan kennelijk aan te knabbelen....
😜

<John O`Mill>

• 427v8
Pierik schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:35:
[...]

Hmm dus als ik het goed begrijp is de reserveringsdatum niet relevant maar gaat het allemaal om de besteldatum?
Niet helemaal. Het aantal toegekende e-Niro's per dealer over 2019 is ook een zeer belangrijke factor bij je plek op de uitlever agenda. Als je bij een populaire dealer besteld hebt, die al bijna door zijn voorraad heen was op het moment dat jij tekende, dan krijg je toch pas aan het eind van het jaar de e-Niro, ook al had je landelijk gezien, relatief vroeg getekend en vroeg gereserveerd.

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:41:Rijd je ff snel naar de 100 op een 80km weg, knalt ie je daarna met 130 voorbij :? Even laten zien wie de baas is ofzo?
Doe dat ook eens als je op Waze ziet dat je vlak vóór een snelheidscontrole zit..... 😱
Zelluf wel op tijd remmen, hè...

[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 21-02-2019 14:46 ]

<John O`Mill>

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:16
CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:41:
Blijft toch grappig, de e-Niro is soort van wolf in schaapskleren. Heb nu paar keer even getest hoe hard ie optrekt in de sport stand, en bijna altijd is er dan zo'n type achter me die dan meteen getriggerd wordt om te gaan racen? Rijd je ff snel naar de 100 op een 80km weg, knalt ie je daarna met 130 voorbij :? Even laten zien wie de baas is ofzo? :+
Bij een Tesla proberen ze het waarschijnlijk niet eens..
soort van?? Het IS een wolf in schaapskleren.
Hij ziet er toch echt uit als een gezapige gezinsauto.
Maar ik vind hem mooi !
(heb dan ook een gezin :9 )

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Hippe Lip

Hippe Lip

Tja, heb ook een gezin, maar de kleintjes zijn al uitgevlogen. Ik hou gewoon van een ruime auto. Bovendien heb ik graag een wat hogere instap omdat het lijf langzaamaan wat strammer wordt door gevorderde leeftijd en door ziekte. Ik verheug me dan ook op de levering, maar moet nog ff wachten.

Vorig jaar gingen we naar de westkust van Ierland (Achill Island) en dacht eerst dat we daarvoor wel een ICE zouden moeten huren als we dat weer zouden doen. Gisteravond ff met ABRP zitten spelen en die rit blijkt heel goed te doen! Helemaal geen extra overnachting nodig of zo!

<John O`Mill>

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-10 17:33
YStunnenberg schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:36:
[...]

Informeer goed naar de gevolgen voor je op de wachtlijst. De order annuleren zou geen probleem zijn gezien de vele gegadigden. Er zijn al wel dealers die 10% van de order eisen zoals hier al eerder te lezen is geweest.
De schade is zelfs 15% van de verkoopprijs volgens artikel 7 van de Bovag voorwaarden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen foto's, maar zojuist mijn eigen e-Niro opgehaald 8) Helaas erg somber weer en dus geen nut om nu de auto te fotograferen, zeker met Graphity blue ziet hij er dan toch zwart uit. Dus even wachten op het zonnetje.

Trouwens nog even experimenteren met kabeltjes... Waar de Ioniq met hetzelfde kabeltje zonder problemen met Android Auto werkte, heeft de Kia een communicatie probleem met de telefoon. Tips zijn welkom, ga nog wel een ander kabeltje proberen.

• Zbygniew P
  • Laatst online: 17-09-2024
Heeft een van jullie ook wel eens de stuurverwarming ingeschakeld terwijl je eigenlijk de parkeersensoren aan wou zetten? Ik denk dat ik binnenkort met aangenaam warme handen een deuk ga rijden 8)7

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 09:42
Zbygniew P schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:54:
Heeft een van jullie ook wel eens de stuurverwarming ingeschakeld terwijl je eigenlijk de parkeersensoren aan wou zetten? Ik denk dat ik binnenkort met aangenaam warme handen een deuk ga rijden 8)7
Aanzetten? Staan die niet standaard aan onder een bepaalde snelheid zoals bij elke andere auto?

• Zbygniew P
  • Laatst online: 17-09-2024
michielonline schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:57:
[...]

Aanzetten? Staan die niet standaard aan onder een bepaalde snelheid zoals bij elke andere auto?
Nee en dat is best stom. (sorry, kan het niet anders zeggen)

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-10 21:02
Probleem parkeersensoren is hier al eerder besproken (zie discussie 11-2-19) en echt onvoorstelbaar en ook onacceptabel. Ik heb de auto nog niet maar ga hem absoluut op dit punt laten aanpassen.
Dit gaat echt teveel deuken opleveren anders, (met of zonder warme handen).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:16:
Trouwens nog even experimenteren met kabeltjes... Waar de Ioniq met hetzelfde kabeltje zonder problemen met Android Auto werkte, heeft de Kia een communicatie probleem met de telefoon. Tips zijn welkom, ga nog wel een ander kabeltje proberen.
Ik heb een andere kabel geprobeerd en moest in de developer mode USB debugging aanzetten voor het stabiel werd.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

• Martin2508
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-05-2021
Anderen ook de neiging om spatlappen aan te schaffen?

Als je door een plas rijdt dan beland een deel op de eigen achterruit. Dat maakt m toch wel snel vies zoals anderen ook al hebben geconstateerd...

https://m.ebay.nl/itm/Gen...587018?_mwBanner=1&_rdt=1

Verwijderd

AeoIus schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:19:
[...]

Ik heb een andere kabel geprobeerd en moest in de developer mode USB debugging aanzetten voor het stabiel werd.
Ga het morgen proberen. Hij start namelijk wel op zodra ik 'm inplug, maar dan gaat het dus nog ergens fout waardoor het definitief struikelt en eindigt in een foutmelding. wordt vervolgd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinkyfish
  • Laatst online: 26-04-2021
boess schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:05:
[...]

Ik zit ook te twijfelen over de standaardvelgen, ben er zelf geen fan van. Ik las echter ook verschillende verhalen over hoe dit de actieradius zou beïnvloeden. Ben erg benieuwd naar foto's en ervaringen van je auto met de Enigma velg als die geleverd is.
Vandaag gebeld door de dealer, auto is daar vanmiddag afgeleverd. Heb de afspraak gemaakt om op 1 maart de auto op te halen. Zal in het weekend de eerste bevindingen delen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herraldm
  • Laatst online: 17-08-2019
Vandaag een Rondje gemaakt langs wat afspraken. Totaal 441 km. Bij de eerste afspraak een laadpaal voor de deur. En lang genoeg ter plaatse geweest om wat km bij te laden. De overige plaatsen hadden geen laadpaal in de buurt en de afspraken waren ook wat kort. Dus op weg naar huis 20 min bij fastned gestaan. Mijn maingau pas geprobeerd en die deed het niet. Ik dacht dat ik die gewoon bij fastned kon gebruiken. Blijkbaar is dat niet zo. In de app van maingau staan deze niet (meer).De 175kw lader gaf aan dat de communicatie niet goed ging met de auto. De 50kw deed het wel, met 43kw geladen met new motion pas. Een andere e-Niro die aan kwam kon wel laden bij de 175 kw lader. Maar accu was nog aardig vol dus snelheid was minder dan 50kw. De berijder kwam even testen.
Ik kwam thuis met nog 50km bereik. Dus ruim voldoende. Bereik is dus perfect zo. En nergens ingehouden qua snelheid. Gewoon overal de maximum snelheid aangehouden. Erg goed bevallen zo. Bijna 4000km gereden de eerste maand. Met mijn foutlander kwam ik aan max 25k per jaar dus de Niro is volop in gebruik. En op 4000km 3x bij fast charger geweest en 3x uurtje bij laadpaal. Kortom de e-Niro bevalt erg goed en is zeer bruikbaar in de dagelijkse praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LJTH
  • Laatst online: 07-03-2022
Martin2508 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:29:

Als je door een plas rijdt dan beland een deel op de eigen achterruit. Dat maakt m toch wel snel vies zoals anderen ook al hebben geconstateerd...

Ja, ik heb met all season pack besteld, zitten spatlappen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Martin2508 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:29:

Ik heb exact dezelfde neiging, overigens is hij in NL bij Kia zelf goedkoper (zonder inbouw):
https://webshop.kia.nl/accessoires/bescherming/0/G5F46AK100/

• CyBeRSPiN
DSmarty schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:48:
[...]

Ik heb exact dezelfde neiging, overigens is hij in NL bij Kia zelf goedkoper (zonder inbouw):
Ja laat het ook doen denk ik. 1x een bocht gemaakt op een modderige weg en mn hele zijkant zat onder de zooi.. hoort wel een beetje bij een wannabe-SUV natuurlijk, maar toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
DSmarty schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:48:
[...]

Zelfs met inbouw is Kia deal goedkoper als ik het goed zie.
(Bij Ebay komen er nog verzendkosten en invoerrechten bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:02

greatgonzo

schit-te-rend!

eltron schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:11:
Probleem parkeersensoren is hier al eerder besproken (zie discussie 11-2-19) en echt onvoorstelbaar en ook onacceptabel. Ik heb de auto nog niet maar ga hem absoluut op dit punt laten aanpassen.
Dit gaat echt teveel deuken opleveren anders, (met of zonder warme handen).
wat wil je precies laten aanpassen? Want dit lijkt me gewoon een keuze van Kia toch?
Is niet iets van een optie lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:41
greatgonzo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:43:
[...]

wat wil je precies laten aanpassen? Want dit lijkt me gewoon een keuze van Kia toch?
Gewoon een software setting, moet aangepast kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Weet iemand of er al software is voor KIA om de systeemsettings aan te passen? voor VAG is er b.v. VAG-COM for Ford is er ForScan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
greatgonzo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:43:
[...]

Wat ik wil is dat de sensoren het altijd doen bij lage snelheid, zoals gebruikelijk bij alle andere auto's.
Hoe dat technisch moet is de vraag, maar als de hardware er al is moet het niet al te ingewikkeld zijn om hier de juiste regeling aan te koppelen.
Maar desnoods laat ik het hele systeem vervangen door iets dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
eltron schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:03:
[...]

Wat ik wil is dat de sensoren het altijd doen bij lage snelheid, zoals gebruikelijk bij alle andere auto's.
Hoe dat technisch moet is de vraag, maar als de hardware er al is moet het niet al te ingewikkeld zijn om hier de juiste regeling aan te koppelen.
Maar desnoods laat ik het hele systeem vervangen door iets dat wel werkt.
Wellicht (massaal) als feature request indienen, lijkt me dat het gewoon door Kia zelf aangepast kan worden in de software.
Ik erger me er namelijk ook groen en geel aan dat ik die sensoren handmatig moet bedienen, heb ook al een paar keer een warm stuur i.p.v. signaaltjes gehad >:)

Ga Kia Nederland maar weer mailen zo hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe vaak heb je nou daadwerkelijk de sensoren aan de voorkant nodig? De voorkant van de Niro is IMHO vrij overzichtelijk. Dus de sensoren zijn voor mij alleen nodig als ik de laatste centimeters wil benutten.

Nummer 1 feature request zou voor mij de gordelwaarschuwing bij het starten van de auto zijn. Nummer 2 het opstartmuziekje bij het starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Z___Z schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:11:
Hoe vaak heb je nou daadwerkelijk de sensoren aan de voorkant nodig? De voorkant van de Niro is IMHO vrij overzichtelijk. Dus de sensoren zijn voor mij alleen nodig als ik de laatste centimeters wil benutten.

Nummer 1 feature request zou voor mij de gordelwaarschuwing bij het starten van de auto zijn. Nummer 2 het opstartmuziekje bij het starten.
De gordelwaarschuwing komt vanuit (EU) wet- en regelgeving, dus die uitschakelen kan je vergeten.
Weet wel dat het bij bepaalde auto's te fixen was door de sensor te slopen, maar of je dat meteen wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DSmarty schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:13:
[...]

De gordelwaarschuwing komt vanuit (EU) wet- en regelgeving, dus die uitschakelen kan je vergeten.
Weet wel dat het bij bepaalde auto's te fixen was door de sensor te slopen, maar of je dat meteen wil :)
Ik wil niet de gordelwaarschuwing uitschakelen, alleen dat hij niet gaat piepen bij het starten van de auto. Hij geeft een aantal piepjes en dan stopt de waarschuwing tot je gaat rijden. Bij andere auto's werkt de gordelwaarschuwing alleen als je gaat rijden. Wat ik dus wil. De e-Niro kan namelijk niet meteen wegrijden na het starten. Het opstarten duurt een paar seconden. Dus ik start eerst de auto, en doe dan de gordel om. Als je het andersom doet, moet je dus die paar seconden wachten voordat de auto naar Drive wil schakelen.

Het is overigens geen wettelijke verplichting, maar het geeft je punten in de crashtest. Dus het is een goedkope manier om meer punten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Z___Z schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:11:
Mooi dat het voor jou geen probleem vormt, maar ik vind het juist wel prettig om regelmatig die laatste centimeters te benutten. En omdat ik meerdere auto's heb en het bij allemaal altijd aan staat, gaat dat dus geheid mis. Geen piepje interpreteer ik als "het gaat goed" en kan dus bij e-Niro betekenen: "vergeten knopje aan te zetten". Niet acceptabel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaik13
  • Laatst online: 05-12-2020
ik zag een filmpje van Nijland met in het navigatiescherm je werkelijke GPS snelheid.

Tevens in het navigatiescherm in 3-d de werkelijke gebouwen om je heen. Is dit ook bij de Nederlandse Niro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Ik heb mijn e-Niro (nog lang) niet, maar is de schakelaar voor inschakelen van de parkeersensoren een pulsdrukker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 12:00
weet iemand of nieuwe laadstations automatisch geupdate worden in het navigatiesysteem ? Ionity is bijv snelladers door de EU aan het plaatsen en vooral Frankrijk ga ik deze nodig hebben. Of wordt het dan rijden op google maps via Android Auto ? Dit laatste werkt bij mij overigens gewoon met de standaardoplaadkabel van mijn Samsung S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin2508
  • Laatst online: 26-05-2021
Kon ik zo snel niet vinden. Dank je
eltron schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:36:
[...]

Zelfs met inbouw is Kia deal goedkoper als ik het goed zie.
(Bij Ebay komen er nog verzendkosten en invoerrechten bij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnst002
  • Laatst online: 02-10 20:44
Goedemorgen,

veel mee gelezen en nu bericht van mijn dealer gekregen over de auto.

25-07-2018 op de reserveringslijst aangemeld.
01-12-2018 gebeld door dealer voor afspraak.
04-12-2018 proef gereden.
12-12-2018 auto besteld (02-01-2019 door leasemaatschappij besteld heb ik begrepen van de dealer).
Levering +/- 22-03-2019. (Waarschijnlijk staat die nu op de boot: Sunrise Ace)

Bestelde kleur: Snow White Pearl
ExecutiveLine
Dealer: van Mossel Hengelo

--> Had btw in januari al kunnen rijden (stond ergens bovenaan de lijst bij de dealer) maar ivm huidige leaseauto hebben ze mij in overleg naar levering midden maart doorgeschoven.

[ Voor 19% gewijzigd door martijnst002 op 22-02-2019 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57
maaik13 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:24:
ik zag een filmpje van Nijland met in het navigatiescherm je werkelijke GPS snelheid.

Tevens in het navigatiescherm in 3-d de werkelijke gebouwen om je heen. Is dit ook bij de Nederlandse Niro?
Gebouwen wel, GPS snelheid niet.
Maar er is wel wat aan te passen in de dev. mode ... ik zal eens kijken of die GPS snelheid er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
YStunnenberg schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:44:
Ik heb mijn e-Niro (nog lang) niet, maar is de schakelaar voor inschakelen van de parkeersensoren een pulsdrukker?
Dat moet haast wel want als je in de achteruit gaat dan activeren de sensoren wel (en blijven dan actief als je langzaam naar voren rijdt).
Blijkbaar is hun aanname geweest dat je altijd eerst in de achteruit gaat voordat je de sensoren aan de voorzijde wilt laten piepen. Knappe jongen als je dit weet aan te passen.. Zal toch echt in Korea moeten gebeuren en daar moeten we maar niet teveel van verwachten volgens mijn dealer..

Qua hoeveelheid piepjes krijg je wel waar voor je geld trouwens: dode hoek, gordel, flitspaal, achteruitrijden, parkeersensoren. Die van de dode hoek begint wel een beetje te irriteren al, want piept ook als ik iemand al ruim voorbij ben als ik terug naar de baan wil. Het lampje op de buitenspiegel moet echt uit zijn om geen alarm te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:52:
Qua hoeveelheid piepjes krijg je wel waar voor je geld trouwens: dode hoek, gordel, flitspaal, achteruitrijden, parkeersensoren. Die van de dode hoek begint wel een beetje te irriteren al, want piept ook als ik iemand al ruim voorbij ben als ik terug naar de baan wil. Het lampje op de buitenspiegel moet echt uit zijn om geen alarm te krijgen..
En dan heb je ook nog de opstart- en afsluitmelodietjes (grrr...)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Hippe Lip schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:45:
[...]

En dan heb je ook nog de opstart- en afsluitmelodietjes (grrr...)
Als het zo erg is ga ik er denk ik ook nog oordoppen bij bestellen >:)
maar ja dan hoor ik de parkeersensoren ook niet meer, of ze nu aan staan of uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:52:
[...]

Dat moet haast wel want als je in de achteruit gaat dan activeren de sensoren wel (en blijven dan actief als je langzaam naar voren rijdt).
Blijkbaar is hun aanname geweest dat je altijd eerst in de achteruit gaat voordat je de sensoren aan de voorzijde wilt laten piepen. Knappe jongen als je dit weet aan te passen.. Zal toch echt in Korea moeten gebeuren en daar moeten we maar niet teveel van verwachten volgens mijn dealer..

Je zou een puls kunnen simuleren met een impulsrelais, die wordt bekrachtigd indien je de auto aanzet. Dit relais sluit je aan op de draden van de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Laatst online: 18-08 18:03
Ah dat is handig. Dan kan ook direct [auto hold] aan. Die vergeet ik soms ook. Rijdt ie bij het stoplicht toch door als ik mijn voet van de rem haal (en ik ben hem vergeten aan te zetten)

[ Voor 0% gewijzigd door Nelis13 op 22-02-2019 12:10 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
  • Laatst online: 15-11-2022
YStunnenberg schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:04:
[...]

Je zou een puls kunnen simuleren met een impulsrelais, die wordt bekrachtigd indien je de auto aanzet. Dit relais sluit je aan op de draden van de schakelaar.
Ze gaan dus wel aan als je de auto in achteruit zet dus? . Wat is dan het probleem ? In mijn huidige auto werkt dit ook pas bij in achteruit zetten. Als je in een drukke winkelstraat stil staat en er loopt iemand voor of achter de auto langs gaan ze ook af.... over hinderlijke piepjes gesproken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelveenbrink
  • Laatst online: 10-01 15:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

koekerk schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:24:
[...]

Ze gaan dus wel aan als je de auto in achteruit zet dus? . Wat is dan het probleem ? In mijn huidige auto werkt dit ook pas bij in achteruit zetten. Als je in een drukke winkelstraat stil staat en er loopt iemand voor of achter de auto langs gaan ze ook af.... over hinderlijke piepjes gesproken..
Juist dán vind ik die piepjes héél nuttig! Dan weet je tenminste dat er net iemand achterlangs loopt. Liever piepjes dan iemand van de sokken rijden..... :?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
  • Laatst online: 15-11-2022
Hippe Lip schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:27:
[...]

Juist dán vind ik die piepjes héél nuttig! Dan weet je tenminste dat er net iemand achterlangs loopt. Liever piepjes dan iemand van de sokken rijden..... :?
o, oke, dat is een keuze. Maar ik zou dat niet willen. De autohold functie ga ik wel aanpassen denk ik, dat moet idd niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
koekerk schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:24:
[...]

Wat ik begreep is dat de sensoren wel werken, maar het geluid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Laatst online: 17:29

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:02

greatgonzo

schit-te-rend!

wel te verwachten :) :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Staat 'Germany' in de tag en de auteur is uit het VK. Beide zijn dat geen prio-landen voor de e-Niro.
Ik verwacht dat het voor de NL bestellingen wel mee zal gaan vallen. Hoop wel dat ze weten op te schalen, zo jammer als het anders de EV adoptatie zou afremmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Staat 'Germany' in de tag en de auteur is uit het VK. Beide zijn dat geen prio-landen voor de e-Niro.
Ik verwacht dat het voor de NL bestellingen wel mee zal gaan vallen. Hoop wel dat ze weten op te schalen, zo jammer als het anders de EV adoptatie zou afremmen!
Zou het eerder jammer vinden dat ik een jaar op een auto moet wachten en dat er een week daarna een vernieuwd model de weg op gaat.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

YStunnenberg schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:19:Wat ik begreep is dat de sensoren wel werken, maar het geluid niet.
Oh, das een nieuwe visie. Waaruit begreep je dat?

En als ze wel werken, wat doen ze dan wél, als ze geen geluid geven?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Vandaag alarm (klasse 3) laten inbouwen bij de dealer. Ik zou pics kunnen sturen of zeggen dat het heel fijn is, maar ja over een alarm valt niets leuks te zeggen...

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Brian12 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:29:
Vandaag alarm (klasse 3) laten inbouwen bij de dealer. Ik zou pics kunnen sturen of zeggen dat het heel fijn is, maar ja over een alarm valt niets leuks te zeggen...
Ik ben wel benieuwd of je er tevreden mee bent...en welk merk ze hebben ingebouwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brian12
ArieL schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:44:
[...]

Ik ben wel benieuwd of je er tevreden mee bent...en welk merk ze hebben ingebouwd
Het is een:
DEFA DVS90 Alarm System
Werkt met de originele sleutel (ik wilde geen extra kastje erbij).

Vind het toch wel een lekker idee dat je iets meer kans hebt dat hij er nog staat als je terug komt... Ook omdat het 1,5 jaar duurt voordat je er een nieuwe hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
Brian12 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:55:
[...]

Het is een:
DEFA DVS90 Alarm System
Werkt met de originele sleutel (ik wilde geen extra kastje erbij).

Vind het toch wel een lekker idee dat je iets meer kans hebt dat hij er nog staat als je terug komt... Ook omdat het 1,5 jaar duurt voordat je er een nieuwe hebt!
ok een hele goed reden :) ..moet je het alarm dan uitzetten door middel van een druk op de open knop of de afstandsbediening of schakelt het alarm ook uit op het moment dat je met de sleutel bij de auto bent en op het knopje op de deurhendel drukt ? .. en heb je dan wel een scm certificaat gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
ArieL schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:41:
[...]

ok een hele goed reden :) ..moet je het alarm dan uitzetten door middel van een druk op de open knop of de afstandsbediening of schakelt het alarm ook uit op het moment dat je met de sleutel bij de auto bent en op het knopje op de deurhendel drukt ? .. en heb je dan wel een scm certificaat gekregen ?
Ja netjes een certificaat erbij (ook altijd handig voor bij de verzekering, al hoop ik het nooit nodig te hebben).

Verder geen omkijken naar, hij werkt samen met de originele sleutel, dus aan en uit van het alarm vallen gelijktijdig met het ontgrendelen en vergrendelen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
is zo'n klasse 3 alarm systeem nu wel zinvol voor een dergelijke EV? Ik had me eigenlijk voorgesteld dat deze enorm traceerbaar zijn. Net als de telefoon. Zodra de dief mijn EV aan een openbare paal hangt moeten er toch ergens lampjes gaan branden? Of anders als hij voor service naar Kia gaat?
en zou er echt een afzetmarkt zijn voor gestolen EV's waarvan er maar een handvol zijn verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermen1979
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-07-2019
Nou voor de lease rijders
Ga eens kijken bij terberg:https://www.terbergleasing.nl/fusie/kia-eniro/
Geld ook voor de kona

Heb zelf nog geen datum wanneer mijn niro komt maar zal binnen nu en 3 maanden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:11
Vandaag de beslissing genomen en ook ik ga Kia E-Niro rijden :-).
De kleur wordt Gravity blue met alle binnenverlichting in Led.
Enige twijfel die ik nog heb is om andere velgen eronder te nemen (enigma) iemand al ervaring met het verbruik?
Levering gaat waarschijnlijk plaatsvinden in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
eltron schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:06:
is zo'n klasse 3 alarm systeem nu wel zinvol voor een dergelijke EV? Ik had me eigenlijk voorgesteld dat deze enorm traceerbaar zijn. Net als de telefoon. Zodra de dief mijn EV aan een openbare paal hangt moeten er toch ergens lampjes gaan branden? Of anders als hij voor service naar Kia gaat?
en zou er echt een afzetmarkt zijn voor gestolen EV's waarvan er maar een handvol zijn verkocht?
Dat soort auto’s vind je niet meer heel terug. Gespecialiseerde dieven hebben een GSM/GPS jammer mee waarmee ze locatisatie onmogelijk maken, vervolgens wordt ie ergens gestript voor de onderdelen, althans zo gaat dat met Tesla’s. Hopelijk is de Kia niet interessant genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
PeaceNlove schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:01:
Geen MID gecertificeerde meter er tussen gehangen? Volgens de Zappi website bij een andere partij voor ongeveer €25 te koop.
Vandaag een ABB C11 MID gecertificeerde tussenmeter laten plaatsen. €50,- incl. montage (vriendenprijs).

Of ik hem nodig ga hebben valt nog te bezien, want de loonadministrateur begon ineens lastig te doen “laadkosten zijn niet te verrekenen met bijtelling”.... laat dat nou net zijn wat er toegepast zou worden op advies van de accountant (waar betreffende loonadministrateur ook werkt) 😢

Sowieso een tegenvallertje vandaag, lease maatschappij komt ineens met een verhoging van ca. €10,- per maand ivm stijging rente en aanpassing assurantie premie. En daarnaast viel me op in hun mail dat de MIA korting blijkbaar niet doorgevoerd is, scheelt ca. €60,- per maand.

Dus dat wordt weer verwijzen naar de eerder gemaakte afspraken om te zorgen dat het rechtgetrokken wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:23:
[...]

Oh, das een nieuwe visie. Waaruit begreep je dat?

En als ze wel werken, wat doen ze dan wél, als ze geen geluid geven?
Bij een ICE kan je testen of de sensoren werken door de auto in de achteruit te zetten, zonder draaiende motor uiteraard, en dan je vinger dicht bij de sensor te houden, je voelt dan tikjes. Niet op de sensor houden.

Bij een EV is dat lastiger om het alleen te doen, de auto zal dan achteruit gaan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Somedude
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 22:30
Je kunt de sensoren tijdens het rijden/inparkeren inschakelen door op het sensor knopje te drukken in de middenconsole. Bij achteruit rijden gaat het automatisch aan. Werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
smoken schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:27:
[...]

Vandaag een ABB C11 MID gecertificeerde tussenmeter laten plaatsen. €50,- incl. montage (vriendenprijs).

Of ik hem nodig ga hebben valt nog te bezien, want de loonadministrateur begon ineens lastig te doen “laadkosten zijn niet te verrekenen met bijtelling”.... laat dat nou net zijn wat er toegepast zou worden op advies van de accountant (waar betreffende loonadministrateur ook werkt) 😢
Ik neem aan dat je werkgever de laadkosten thuis vergoed? Dan is het niet aftrekbaar. Wat wel kan volgens mij is een afspraak met de werkgever dat de extra kosten die jij maakt om in de leaseauto te kunnen rijden gedeclareerd kunnen worden en dat de werkgever ze dan bij jou doorbelast door ze in de bijdrage prive gebruik op te nemen. Extra kosten aan derden mag je namelijk niet aftrekken van de bijtelling. Omdat de werkgever de door jou gemaakte kosten eerst vergoed zijn het geen kosten aan derden meer.Hierdoor heb je voordeel zolang je declaraties lager zijn dan het bijtellingsbedrag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
ArieL schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:19:
[...]

Ik neem aan dat je werkgever de laadkosten thuis vergoed? Dan is het niet aftrekbaar. Wat wel kan volgens mij is een afspraak met de werkgever dat de extra kosten die jij maakt om in de leaseauto te kunnen rijden gedeclareerd kunnen worden en dat de werkgever ze dan bij jou doorbelast door ze in de bijdrage prive gebruik op te nemen. Extra kosten aan derden mag je namelijk niet aftrekken van de bijtelling. Omdat de werkgever de door jou gemaakte kosten eerst vergoed zijn het geen kosten aan derden meer.Hierdoor heb je voordeel zolang je declaraties lager zijn dan het bijtellingsbedrag....
Werkgever vergoed de kosten niet. Hogere leasebedrag zouden we compenseren met thuisladen. Daarop gaf de accountant aan dat het wel in mindering gebracht kan worden op de bijtelling ... maar daar denkt de loonadministrateur dus anders over blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
smoken schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:38:
[...]

Werkgever vergoed de kosten niet. Hogere leasebedrag zouden we compenseren met thuisladen. Daarop gaf de accountant aan dat het wel in mindering gebracht kan worden op de bijtelling ... maar daar denkt de loonadministrateur dus anders over blijkbaar.
En je Accountant heeft gelijk, echter weet ik niet of je loonadministrateur op de hoogte is van de door mij beschreven constructie (google er maar op, is algemeen bekend en kan gewoon- zelfs voor tolkosten) of deze speciale constructie niet voor je wil optuigen..(opnemen in de leaseovereenkomst met juiste juridische beschrijving)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
ArieL schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:50:
[...]

En je Accountant heeft gelijk, echter weet ik niet of je loonadministrateur op de hoogte is van de door mij beschreven constructie (google er maar op, is algemeen bekend en kan gewoon- zelfs voor tolkosten) of deze speciale constructie niet voor je wil optuigen..(opnemen in de leaseovereenkomst met juiste juridische beschrijving).. misschien kan de accountant de juiste instructies geven aan degene die verantwoordelijk is voor de leaseovereenkomst (dit is gok ik niet de salarisadministra
teur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Tx! Ik ga het nog eens doornemen, beiden zijn van hetzelfde bedrijf waar we alles aan uitbesteden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben1987
Iemand dit misschien besteld en al ontvangen? : € 9,29 19%OFF | 4 Pcs Auto Instaplijsten Protector Sticker Carbon Fiber Vinyl Sticker voor Kia Niro Auto Accessoires
https://s.click.aliexpress.com/e/7CoaIjlST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ben1987 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:23:
Iemand dit misschien besteld en al ontvangen? : € 9,29 19%OFF | 4 Pcs Auto Instaplijsten Protector Sticker Carbon Fiber Vinyl Sticker voor Kia Niro Auto Accessoires
Heb je ook een normale link? Jouw affiliate link werkt niet, komt door mijn ad-blocker denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:29:
[...]

Heb je ook een normale link? Jouw affiliate link werkt niet, komt door mijn ad-blocker denk ik.
Alstu: https://www.aliexpress.co...essories/32969398122.html

En dank u, besteld :) (Ideaal voor zelf instappende kleine kinderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
DSmarty schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:33:
[...]

Ja die heb ik dus ook ;)

Iemand ook al usb splitter geprobeerd? Had altijd 2 usb sticks in de auto, 1 voor mij en de vrouw en 1 voor de kleine. Maar de Niro heeft maar 1 data usb aansluting natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
Ben1987 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:36:
[...]

Ja die heb ik dus ook ;)

Iemand ook al usb splitter geprobeerd? Had altijd 2 usb sticks in de auto, 1 voor mij en de vrouw en 1 voor de kleine. Maar de Niro heeft maar 1 data usb aansluting natuurlijk.
Volgens mij waren er meerdere mensen die dat geprobeerd hebben en waarbij het niet werkte.

Je hebt ook nog het sd slot. Ik heb een paar keer gelezen dat dit voor de navigatiekaart is en dat de navigatie zonder de sd kaart niet werkte. Maar bij mij zit er geen sd kaart in en navigatie werkt zonder problemen (nl en dld getest) -> wat een micro-sd sleufje lijkt is en lipje om het kapje van de SD kaart los te maken..

[ Voor 6% gewijzigd door ArieL op 24-02-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
ArieL schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:14:
[...]

Volgens mij waren er meerdere mensen die dat geprobeerd hebben en waarbij het niet werkte.

Je hebt ook nog het sd slot. Ik heb een paar keer gelezen dat dit voor de navigatiekaart is en dat de navigatie zonder de sd kaart niet werkte. Maar bij mij zit er geen sd kaart in en navigatie werkt zonder problemen (nl en dld getest)
Stomme vraag, maar heb je dat beschermkapje eraf gehaald? Ik dacht ook dat er bij mij niets in zat .... maar dat wat ik dacht dat het (micro) SD slot was, bleek een opening te zijn om dat kapje eraf te halen ;-)

Er zit bij mij toch echt een 32gb SD kaart in, en zonder SD geen navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
ArieL schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:14:
[...]

Je hebt ook nog het sd slot. Ik heb een paar keer gelezen dat dit voor de navigatiekaart is en dat de navigatie zonder de sd kaart niet werkte. Maar bij mij zit er geen sd kaart in en navigatie werkt zonder problemen (nl en dld getest)
Echt? Jij hebt het kaartje er uit gehaald en Navi doet het nog gewoon?
En dan daar muziek op gezet?
Ik heb mijn muziek via USB, maar dan moet die er steeds uit als ik wel Android auto gebruik (oke de kleine ergernissen van het leven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
[...]

Bij mij zit er al een instapstrip met Niro erop? Waar moet deze sticker dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:07:
[...]

Bij mij zit er al een instapstrip met Niro erop? Waar moet deze sticker dan nog?
bij mij zitten er ook al rvs look strips op af dealer, heb niks part besteld

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:17
[...]

Uhm, hoe doe je dat met de strips die Kia al meelevert? Ik moet nog even wachten maar op de plaatjes (en demo) zitten er al strips in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Zo ziet het er bij mij uit (ExecutiveLine):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YiuhVwH4xSZDsfCNPRvY0u9I/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aru1pJA3RliRdD943vMLvWCU/full.jpg

En nogmaals: als je niet van autowassen houdt, Gravity Blue is niet handig.. man wat wordt ie snel vies.. :’(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:27

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Heb je er al spatlappen opgezet? Iemand al ervaring mee?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Lekker hoor die 175kW Fastned laders

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zvtSOr3VWkECNK8azqMdDEB9/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gRueVp2qHlCTCt8ZZmqtJON6/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hS0CTtLze2BP1vfNiSVaHiC1/medium.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door _eLMo_ op 23-02-2019 19:25 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Sigmasailor schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:10:
[...]

Uhm, hoe doe je dat met de strips die Kia al meelevert? Ik moet nog even wachten maar op de plaatjes (en demo) zitten er al strips in.
Ik dacht dat er bij mijn dynamic niks zat, maar ook daar zit blijkbaar al een soort strip. Stickers lijken dus nutteloos nu voor de Eniro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Ik heb natuurlijk mijn telefoon als hotspot ingesteld (voor Navi), maar is er al iemand die daar iets leuks mee heeft gedaan (internet, YouTube of zoiets)?

We zijn niet voor niets Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
@_eLMo_ Mooie laadtijd 74kw
Meeste filmpje die ik heb gezien gaat het niet hoger dan 70kw
Hoeveel volt en AMP haalde je ?

[ Voor 4% gewijzigd door harw op 23-02-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
harw schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:02:
@_eLMo_ Mooie laadtijd 74kw
Meeste filmpje die ik heb gezien gaat het niet hoger dan 70kw
Hoeveel volt en AMP haalde je ?
Denk 380V bij 200A.
Bjørn Nyland had de eerste video’s geschoten in Korea van de zomer, daar haalde hij altijd 76kW met lege accu. In (winters) Europa moet je wat meer moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vlak hierna sprong hij op 75kW, hij is niet op 76kW gekomen, maar dat was omdat ik weg moest ;)
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik die middag was vertrokken met 80% accu (ik laad ~1x per 2-3 weken naar 100%) en de auto heeft toen zo'n 140km naar de Belgische grens gereden (gewoon met 130km/h), toen terug en door naar station Utrecht omdat de treinen niet reden en mijn vrouw daar stond te wachten ;)
Tussen stop voor Utrecht was deze lader (Jutphaas), de accu zal prima warm geweest zijn dus.

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 23-02-2019 20:30 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:24:
En nogmaals: als je niet van autowassen houdt, Gravity Blue is niet handig.. man wat wordt ie snel vies.. :’(
Haha... donderdag einde dag opgehaald, vandaag een paar foto's gemaakt en hij moet eigenlijk nu al gewassen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefan01984
  • Laatst online: 14-11-2020
Van de week ook keuze gevallen op Kia e-Niro Platinum Graphite als nieuwe leaseauto . Afgelopen week besteld via leaseplan. Jaar levertijd, dat wordt geduld hebben verwachten eerste kwartaal van 2020. Iedereen die er al een heeft vast veel rijplezier.
Pagina: 1 ... 11 ... 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.