Ik had vanmorgen een melding toen ik de MijnKia app opende, maar te snel weggeklikt. Heeft iemand die ook gehad en gelezen wat er stond?
Dit?Somedude schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:14:
Ik had vanmorgen een melding toen ik de MijnKia app opende, maar te snel weggeklikt. Heeft iemand die ook gehad en gelezen wat er stond?
CyBeRSPiN in "Het grote Kia e-Niro topic"
Maar mijn ervaring tot nu toe: met feedback wordt helemaal niks gedaan.
Bij alle auto's die ik heb gehad is dat het eerste wat er af gaat.DekkerM schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:54:
[...]
Mag het emblemen verwijderen eigenlijk wel van de gemiddelde lease maatschappij?
Ook bij de E-Niro direct verwijderd.
De leasemaatschappij gaat niet op lettertjes en embleempjes letten.
Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat een collega er problemen mee had. Bij verschillende merken is het overigens ook als optie mogelijk.DekkerM schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:54:
[...]
Mag het emblemen verwijderen eigenlijk wel van de gemiddelde lease maatschappij?
Dat lijkt me inderdaad ook niet.Minxz schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:56:
[...]
De leasemaatschappij gaat niet op lettertjes en embleempjes letten.
Ik heb de logo's er zojuist afgehaald. Echt maar een paar minuten werk en oogt net weer een beetje netter/strakker.
[ Voor 9% gewijzigd door f.h op 14-12-2019 14:30 ]
...
[ Voor 104% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:52 ]
Dit is zeker actueel voor een paar honderd komende eNiro rijders, er komen twee schepen aan op 6 en 7 januaripaul-s83 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:53:
[...]
Een dealer kan zeker al wel een kenteken aanvragen bij het RWD zodra er een chassisnummer bekend is. Dit levert elk jaar weer mooie taferelen op:
- Dealers die hun "verkooptargets" nog moeten halen zetten snel wat extra auto's op kenteken,
- Het einde van de 14% bijtellingsregeling
- 2800 Jaguars die in december 2018 nog op kenteken zijn gezet. Dat zou een mooie polonaise geweest moeten zijn daar bij de RDW
KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;
Gaat niet gebeuren. De belangen voor Kia om in 2020 te leveren zijn groter dan de belangen van de paar NL kopers die een bijtellingsvoordeel van maximaal 5000 euro kunnen krijgen.Tacovdh schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:45:
[...]
Dit is zeker actueel voor een paar honderd komende eNiro rijders, er komen twee schepen aan op 6 en 7 januari. Ik koop mijn Niro zakelijk voor mijn eigen bedrijf en heb dus groot belang bij die registratie in 2019. Het gaat maar om een paar dagen! En ik begrijp dat je bijtelling afhangt van de datum eerste kenteken (en dus niet de datum eerste tenaamstelling). Dat moet toch kunnen? Werkt de RDW hier aan mee? Is er iemand die echt wéét hoe dit moet?
Er worden er sowieso veel te weinig gemaakt. In andere landen klagen ze ook steen en been. Denk dat we hier relatief veel e-Niro’s hebben gekregen, 10% van de wereldwijde productie volgens mij.Z___Z schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:08:
[...]
Gaat niet gebeuren. De belangen voor Kia om in 2020 te leveren zijn groter dan de belangen van de paar NL kopers die een bijtellingsvoordeel van maximaal 5000 euro kunnen krijgen.
Dat van 2020 en EU doelen is pure speculatie en stemmingmakerij, ze kunnen gewoon niet meer produceren op het moment lijkt het..
Haal je ze er zelf af en hoe kan je dat het beste doen zonder de lak te beschadigen? De E Niro staat niet bekend om een sterke laklaag...Minxz schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:56:
[...]
Bij alle auto's die ik heb gehad is dat het eerste wat er af gaat.
Ook bij de E-Niro direct verwijderd.
Nee dat klopt zeker. De garage heeft mijn auto door de wasstraat gehaald en er zitten nu een aantal behoorlijke swirls op de motorkap. Alsof iemand met staalborstel er overheen is gegaan. Gelukkig is het een leaseautoRWO1 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:12:
[...]
Haal je ze er zelf af en hoe kan je dat het beste doen zonder de lak te beschadigen? De E Niro staat niet bekend om een sterke laklaag...

Volgens mij accepteert de belastingdienst dit alleen als de auto’s ook echt in Nederland zijn. Dit heeft al een paar keer eerder gespeeld. Denk aan de 0% bij de Outlanders en later de stap van 7 naar 14%Tacovdh schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:45:
[...]
Dit is zeker actueel voor een paar honderd komende eNiro rijders, er komen twee schepen aan op 6 en 7 januari. Ik koop mijn Niro zakelijk voor mijn eigen bedrijf en heb dus groot belang bij die registratie in 2019. Het gaat maar om een paar dagen! En ik begrijp dat je bijtelling afhangt van de datum eerste kenteken (en dus niet de datum eerste tenaamstelling). Dat moet toch kunnen? Werkt de RDW hier aan mee? Is er iemand die echt wéét hoe dit moet?
De stuurverwarming gaat volgens mij na 30 minuten uit (dus op timer). Ik merk dat regelmatig, omdat mijn woon-werk verkeer net iets langer duurt.IvoB2 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:26:
Mijn vriendin heeft wel de ervaring dat na een tijd de stuurverwarming zichzelf automatisch uitschakelt. Ik weet niet of dat dan iets te maken heeft met het bereiken van de binnentemperatuur (zij gebruikt wel regelmatig de heat functie tot 19°C).
Heb je hier toevallig een foto van? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.f.h schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:29:
[...]
Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat een collega er problemen mee had. Bij verschillende merken is het overigens ook als optie mogelijk.
[...]
Dat lijkt me inderdaad ook niet.
Ik heb de logo's er zojuist afgehaald. Echt maar een paar minuten werk en oogt net weer een beetje netter/strakker.
...
[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:52 ]
Instructieboekje, pagina 5-36 😉:
”De stuurwielverwarming gaat onge‐
veer 30 minuten na het inschakelen
van de stuurwielverwarming auto‐
matisch uit."
”De stuurwielverwarming gaat onge‐
veer 30 minuten na het inschakelen
van de stuurwielverwarming auto‐
matisch uit."
Knap dat je dat 30 minuten vol kan houden. Ik krijg binnen 10 minuten last van zweethanden zo warm word dat stuur.TechLight schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:15:
[...]
De stuurverwarming gaat volgens mij na 30 minuten uit (dus op timer). Ik merk dat regelmatig, omdat mijn woon-werk verkeer net iets langer duurt.
Zet 'm ook regelmatig zelf uit. Maar met weinig verwarming elders is het best comfortafel. Heb het stuur ook veel 'los', vast, met het zelfsturende vaak maar een beetje tegendruk nodig. Maar ik zou eigenlijk wel een half-vermogen standje voor de stuurverwarming willen, dan zou het ideaal zijn inderdaadMinxz schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:41:
Knap dat je dat 30 minuten vol kan houden. Ik krijg binnen 10 minuten last van zweethanden zo warm word dat stuur.
(edit: toch leuk die verschillen per persoon. Ik gebruik dus wel stuurverwarming, maar nog nooit de behoefte gehad om stoelverwarming te gebruiken. Heb dus van mezelf kennelijk koude handen en een warme kont - en bij anderen is dat weer anders
[ Voor 19% gewijzigd door TechLight op 15-12-2019 21:08 ]
Nog nooit aan gedacht om hem aan te zetten. Bijna altijd warme handen.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Van het weekend de achterbak groter gemaakt. Er is al eerder over gesproken, en ik wil benadrukken dat het best eenvoudig is. In het volgende plaatje hoe ik het heb gedaan.
De achterbak is nu +/- 110 liter groter geworden. Onder de plaat is nog (genoeg) ruimte voor de
- Grannylader
- Gevarendriehoek, hesjes, etc
- Bandenreparatieset
Er is ook nog ruimte voor de "gewone" laadkabel, maar omdat je deze vaak nodig hebt, ligt deze in de kofferbak. Ik heb niet gemerkt dat de spullen onder de plaat zijn gaan schuiven, zoveel plaats is er nu ook weer niet. Verder heb ik, ook nu het een paar keer gevroren heeft, geen condens o.i.d. kunnen ontdekken.
Het zwarte balkje moet ook uitgezaagd worden ivm bevestiging van de achterbank. De maten zijn de maten van de plank.

Het resultaat:

Onder de plank:
De achterbak is nu +/- 110 liter groter geworden. Onder de plaat is nog (genoeg) ruimte voor de
- Grannylader
- Bandenreparatieset
Er is ook nog ruimte voor de "gewone" laadkabel, maar omdat je deze vaak nodig hebt, ligt deze in de kofferbak. Ik heb niet gemerkt dat de spullen onder de plaat zijn gaan schuiven, zoveel plaats is er nu ook weer niet. Verder heb ik, ook nu het een paar keer gevroren heeft, geen condens o.i.d. kunnen ontdekken.
Het zwarte balkje moet ook uitgezaagd worden ivm bevestiging van de achterbank. De maten zijn de maten van de plank.

Het resultaat:

Onder de plank:

[ Voor 75% gewijzigd door h4bd04 op 20-01-2020 14:27 . Reden: Info toegevoegd ]
Heb je ook een foto van het eindresultaat?h4bd04 schreef op maandag 16 december 2019 @ 07:58:
Van het weekend de achterbak groter gemaakt. Er is al eerder over gesproken, en ik wil benadrukken dat het best eenvoudig is.
Wat is dat zwarte blokje van 10 x 100?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Dan moet ook uitgezaagd worden. Daar zit een bevestiging van de achterbank.Hippe Lip schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:16:
Wat is dat zwarte blokje van 10 x 100?
Een foto komt straks.
Liggen dan de spullen onder de plank los? Verschuiven ze niet tijdens het autorijden?
De gevarendriehoek en de hesjes zitten bij mij in een tasje. Daar past ook nog het reparatiesetje bij. De grannylader ligt geheel los. Het past allemaal en ook de laadkabel zou nog passen, maar er is geen gigantische ruimte en ik heb niets horen schuiven. Ik ben een sportieve rijder die graag overal de maximumsnelheid rijdt, liefst ook in de bocht.Xepos schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:45:
Liggen dan de spullen onder de plank los? Verschuiven ze niet tijdens het autorijden?
Ik kom ook van een Octavia, maar vind het geluid van de JBL installatie meer dan prima en ik luister heel veel verschillende muziekstijlen.timmersr schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:55:
1) JBL geluidsinstallatie. In de Skoda zat een 'Canton'. Dat was goed, maar al wel weer een stapje terug van Bose. De JBL in de e-Niro heeft mijn liefde voor muziek volledig de grond in geboord. Ik mis erg veel detail en ieder nummer lijkt een andere -maar onmogelijke- instelling te vereisen van de 3-kanaals equalizer. Ik heb genieten van muziek in de auto dus maar moeten opgeven.
Ik heb de wel EQ als volgt aangepast:

...
[ Voor 99% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:52 ]
Misschien interesant leesmateriaal:
https://electricrevs.com/...hermal-management-design/
Is misschien al eens geplaatst ergens, maar zag hem niet zo snel.
Ja is hier al geregeld langskomen, ook in het oude Kona/e-Niro combi topic. Desalniettemin is het een interessant artikelNiro-E schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:42:
Misschien interesant leesmateriaal:
er werd regelmatig gesproken over winter range, en winter mode, dus dacht, baat het niet dan schaadt het niet
dank voor de maten, zijn dit de maten van de plank die je hebt laten zagen of de maten van de auto, oftewel moet ik bij zagen van de plank rekening houden met extra millimeters voor tapijt wat rond de buitenkant wordt gevouwenh4bd04 schreef op maandag 16 december 2019 @ 07:58:
Van het weekend de achterbak groter gemaakt. Er is al eerder over gesproken, en ik wil benadrukken dat het best eenvoudig is. In het volgende plaatje hoe ik het heb gedaan.
- Grannylader
- Bandenreparatieset
Er is ook nog ruimte voor de "gewone" laadkabel, maar omdat je deze vaak nodig hebt, ligt deze in de kofferbak. Ik heb niet gemerkt dat de spullen onder de plaat zijn gaan schuiven, zoveel plaats is er nu ook weer niet.
Het zwarte balkje moet ook uitgezaagd worden ivm bevestiging van de achterbank.
[Afbeelding]
Ja, dit zijn de maten van de plank. De vloerbedekking heb ik dus nog iets over laten steken. Ik heb zojuist bij mijn post het resultaat toegevoegd.Davidvis schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:04:
[...]
dank voor de maten, zijn dit de maten van de plank die je hebt laten zagen of de maten van de auto, oftewel moet ik bij zagen van de plank rekening houden met extra millimeters voor tapijt wat rond de buitenkant wordt gevouwen
Eerlijk gezegd had ik me verheugd op het geluidssysteem. Nu snap ik niet waarom JBL zijn naam hieraan verbonden heeft. Het geluid is een beetje blikkerig, ondanks jou eq instellingen. Maar goed, geluid is ook smaakgevoelig.connos schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:29:
[...]
Ik kom ook van een Octavia, maar vind het geluid van de JBL installatie meer dan prima en ik luister heel veel verschillende muziekstijlen.
Ik heb de wel EQ als volgt aangepast:
Een collega wil er een pianoscharnier bij maken zodat de plank lijkt op de plank die je bij de auto geleverd krijgt. Dan kun je dus de laadkabel eenvoudig nog bij de rest erbij leggen. Zelf ga ik er niet meer aan beginnen.NiroNiro schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:30:
ziet er goed uit!
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe hij het wil maken. Hij leest dit forum ook, dus wellicht zet hij zijn bouwtekening er ook nog op.NiroNiro schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:40:
gaat dat dan niet uitsteken? die scharnier? Kan ook makkelijk met een stuk stevige stof
Eerste onderhoudsbeurt gehad, na 15.000 km: 67,35 euro.
Dik tevreden. Zowel over de prijs als over de auto.
Range in de wintermaanden bedraagt 410km. ( met winterbanden)In de zomermaanden schommelt dit rond de 500 km. Ik rijd steeds op eco en tracht binnen de snelheidslimieten te blijven.
Range in de wintermaanden bedraagt 410km. ( met winterbanden)In de zomermaanden schommelt dit rond de 500 km. Ik rijd steeds op eco en tracht binnen de snelheidslimieten te blijven.
De wet, waarin de nieuwe bijtellingsregels staan, is zojuist door de eerste kamer aangenomen.driel24 schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:39:
Autobrief 3 is van de baan.
De bijtelling regels staan nu in wetsvoorstel "Wet fiscale maatregelen Klimaatakkoord"
https://www.salarisnet.nl...jtelling-auto-vanaf-2020/
Helaas pindakaas (voor de bijtelling dan hè)
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Eh.. volgens mij hebben ze de spoedwet stikstof aangenomen, nog niet het klimaatakkoord (waarin de bijtellings aanpassingen staan)driel24 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:45:
[...]
De wet, waarin de nieuwe bijtellingsregels staan, is zojuist door de eerste kamer aangenomen.
Deze staat volgens mij voor 19 december op de rol.
Niet dat ik verwacht dat ze hem blokkeren trouwens... helaas
Laatste sprankeltje hoop weg. Nu alleen maar hopen dat de levering in 2020 wel gewoon beetje orderlijk verloopt. Na verduidelijking rondom 3 fase en de extra kosten via de leasemaatschappij verduidelijkt te hebben gekregen is mijn leverdatumschatting van week40 naar week50 gegaan. Ik heb geen trek in levering in 2021...driel24 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:45:
[...]
De wet, waarin de nieuwe bijtellingsregels staan, is zojuist door de eerste kamer aangenomen.
Ik denk dat hij echt is aangenomen.Niro-E schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:49:
[...]
Eh.. volgens mij hebben ze de spoedwet stikstof aangenomen, nog niet het klimaatakkoord (waarin de bijtellings aanpassingen staan)
Deze staat volgens mij voor 19 december op de rol.
Niet dat ik verwacht dat ze hem blokkeren trouwens... helaas
Vandaag moest er gestemd worden over een ODE motie en de Wet zelf.
mmm.. dacht toch echt dat ik de 19de gezien had.. ze hebben er zeker haast mee, levert ze geld op, en dan kan alles ineens snel.driel24 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:54:
[...]
Ik denk dat hij echt is aangenomen.
Vandaag moest er gestemd worden over een ODE motie en de Wet zelf.
Ziet er goed uit, scheelt een hoop ruimte. Als ik mijn Niro over een paar weken ophaal, ga ik gelijk door naar de bouwmarkt.h4bd04 schreef op maandag 16 december 2019 @ 07:58:
- Grannylader
- Bandenreparatieset
Er is ook nog ruimte voor de "gewone" laadkabel, maar omdat je deze vaak nodig hebt, ligt deze in de kofferbak. Ik heb niet gemerkt dat de spullen onder de plaat zijn gaan schuiven, zoveel plaats is er nu ook weer niet.
[Afbeelding]
Het resultaat:
[Afbeelding]
Onder de plank:
[Afbeelding]
De speakers zullen vast niet superkwaliteit zijn, maar blikkerig kan ik mij niet in vinden. Wat voor audiosource gebruik je?h4bd04 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:52:
[...]
Eerlijk gezegd had ik me verheugd op het geluidssysteem. Nu snap ik niet waarom JBL zijn naam hieraan verbonden heeft. Het geluid is een beetje blikkerig, ondanks jou eq instellingen. Maar goed, geluid is ook smaakgevoelig.
Zijn er hier rijders die de LED in/uitstapverlichting hebben? Deze dus.
Ik begrijp van de dealer dat er problemen zijn om deze in te bouwen, en dat de importeur geen handleiding kan leveren?!
Ik begrijp van de dealer dat er problemen zijn om deze in te bouwen, en dat de importeur geen handleiding kan leveren?!
Hier in België vragen ze € 125,- voor een kleine beurt en dan komen de kosten van de vloeistoffen nog bij. Schijnt dat de KIA garage's in NL een vaste prijs hanteren en in België mogen ze prijzen zelf bepalen. Wordt het laadklepje ook gelijk aangepast?Mich46 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:11:
Eerste onderhoudsbeurt gehad, na 15.000 km: 67,35 euro.
Ook ik moest wennen aan audiosysteem. Bas +7 Mid +4 en Treb -3 doet het voor mij prima.
Gebruik iPhone en DAB. Spotify was eerst echt ruk maar dat was met een instelling in de spotify-app snel verholpen.
Na 3000 km in 3 weken een aardige indruk van de auto inmiddels.
+ Wegligging comfortabel
+ Relatief stil tot 110 km/uur
+ LFA en SCC werkt wel goed.
+ Verlichting buiten
+ Snel als nodig ook in ECO
+ Redelijk ruim (3 kinderstoelen achterin met gordelverlenging)
+ Laden gaat prima, thuis, publiek en Fastned
- Achteruitrijcamera zeer snel vies
- Openen en sluiten portieren met P of uitstand krijg ik maar niet lekker werkend
- Ruitenwisser in gevoeligste auto-stand niet gevoelig genoeg
- Stoelverwarming niet egaal en te heet
- Stuurverwarming ook te heet
- Heat/AC is lastig te bedienen
- Linker voorruit bij sommige snelheden een kraak/tikje
- AutoHold en VESS niet standaard aan/uit.
- Navigatie zit er met ETA’s flink naast
- Spiegels niet mee met vookeursinstelling bestuurder.
- Afwijking KM-teller/ ware KM nogal fors
- Als ik auto uit zet en deur open doe nog piepjes waarvan ik niet weet waarom.
- Geen leeslampjes voorin, alleen centrale binnenverlichting.
Gebruik iPhone en DAB. Spotify was eerst echt ruk maar dat was met een instelling in de spotify-app snel verholpen.
+ Wegligging comfortabel
+ Verlichting buiten
- Openen en sluiten portieren met P of uitstand krijg ik maar niet lekker werkend
Helemaal eens met je opsomming, maar die afwijking vind ik erg meevallen. Bij mijn Prius was het 10%, oftewel 50/55, 100/110, 130/145. Maar bij de Niro is het gewoon plus 4 kilometer, oftewel 50/54, 100/104, 130/134.GagdetGrunn schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:23:
Die afwijking is overigens totaal onzin, en zo ingesteld door Kia. Waarom is mij geheel onduidelijk, ik heb inmiddels vele huurauto's in USA gereden, en daar klopt de snelheid exact
Hier gaan verschillende verhalen over.beschuit schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:43:
[...]
Helemaal eens met je opsomming, maar die afwijking vind ik erg meevallen. Bij mijn Prius was het 10%, oftewel 50/55, 100/110, 130/145. Maar bij de Niro is het gewoon plus 4 kilometer, oftewel 50/54, 100/104, 130/134.
Die afwijking is overigens totaal onzin, en zo ingesteld door Kia. Waarom is mij geheel onduidelijk, ik heb inmiddels vele huurauto's in USA gereden, en daar klopt de snelheid exact
A) het gebruik lijkt beter. Met 10% afwijking lijk je 10km meer te rijden
Beide vind ik opnzing, maar goed die 2e scheelt wel veel geld.
ad A) verbruik wordt toch niet beïnvloed als je snelheidsmeter afwijkt? dat zou alleen zo zijn als ook de km teller afwijkt en er dus bijvoorbeeld 110km worden geteld terwijl je maar 100km hebt gereden. Volgens mij is dat niet het geval.Steeck03 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:16:
[...]
Hier gaan verschillende verhalen over.
A) het gebruik lijkt beter. Met 10% afwijking lijk je 10km meer te rijden
om te voorkomen dat je te hard rijdt, terwijl jij denkt je aan de snelheid te houden.
Beide vind ik opnzing, maar goed die 2e scheelt wel veel geld.
ad B ) is idd ook onzin. Bij snelheidsmetingen wordt er ook al 3% (tenminste 3km) afgetrokken dus daar zit ook al een veiligheidsmarge in.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Heb je het over de km-teller of over de snelheidsmeter ?
Volgens mij wijkt de snelheidsmeter ongeveer 10% af, dit is vrij gebruikelijk en had ik bij mijn Seat Leon ook, hoewel bij de Niro meer. Als ik op de cruise control 130 rijdt, heb ik ongeveer 122 op de navigatie. Bij Seat was dat 128 op de snelheidsmeter.
In mijn geval, een beetje dasty gespoten. Kort laten inweken en kon ze, met behulp van een kunstof-spatel, er zo afwippen. Hielp ook vast mee dat het goed fris was zaterdag. Was nog geen 5 minuten bezig.RWO1 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:12:
[...]
Haal je ze er zelf af en hoe kan je dat het beste doen zonder de lak te beschadigen? De E Niro staat niet bekend om een sterke laklaag...
Mabion schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:34:
[...]
Heb je hier toevallig een foto van? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Wat is het nut van het verwijderen van de emblemen, een kenner ziet aan de blauwe accenten in de bumper direct dat het een e-Niro is. Aan de voorkant ziet iedereen het.
Bij mij gaan de spiegels gewoon mee op met de voorkeursinstelling, op de binnenspiegel na dan.GagdetGrunn schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:23:
Yay, wij hebben sinds afgelopen dinsdag onze witte Niro binnen! De laatste van dit jaar bij de betreffende dealer, erg blij dat we nog 5 jaar lang van 4% kunnen profiteren. Wat rijdt dit super zeg!
Iemand een oplossing voor parkeersensoren die soms wel / soms niet aanblijven? Dit zou toch gewoon op "altijd aan" moeten kunnen?
Iemand een oplossing voor parkeersensoren die soms wel / soms niet aanblijven? Dit zou toch gewoon op "altijd aan" moeten kunnen?
Ik zie meteen aan het ontbreken van de zilverkleurige elementen op de achterbumper dat het NIET om een e-Niro gaatdeejeebv schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:56:
Wat is het nut van het verwijderen van de emblemen, een kenner ziet aan de blauwe accenten in de bumper direct dat het een e-Niro is. Aan de voorkant ziet iedereen het.
Tot dusver bij al mijn auto's die logos en type weg laten halendeejeebv schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:56:
Het boeit niet of ze kunnen zien welke auto het is ,maar het staat mooier en rustgevender vind ik
Daarnaast krijg je dat vuil nooit weggepoetst rondom die logos
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Dan heeft mijn vriendin dezelfde spiegelinstelling als ik wellichtFreezhost schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:22:
[...]
Bij mij gaan de spiegels gewoon mee op met de voorkeursinstelling, op de binnenspiegel na dan.
Waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet en dit punt er te snel ingegooid.
Ik rijd er vrijwel als enige in. Maar als je gelijk hebt ben ik blij!!
beschuit schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:43:
[...]
Helemaal eens met je opsomming, maar die afwijking vind ik erg meevallen. Bij mijn Prius was het 10%, oftewel 50/55, 100/110, 130/145. Maar bij de Niro is het gewoon plus 4 kilometer, oftewel 50/54, 100/104, 130/134.
Bedoelde de snelheidsmeter idd, scherp! Vanochtend eens gekeken bij verschillende snelhedendeejeebv schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:37:
[...]
Heb je het over de km-teller of over de snelheidsmeter ?
Volgens mij wijkt de snelheidsmeter ongeveer 10% af, dit is vrij gebruikelijk en had ik bij mijn Seat Leon ook, hoewel bij de Niro meer. Als ik op de cruise control 130 rijdt, heb ik ongeveer 122 op de navigatie. Bij Seat was dat 128 op de snelheidsmeter.
50-->55/56
80-->86/87
120-->127/128
Ik vindt het toch ruim...in ieder geval iets waar ik rekening mee houdt. Dat had ik bij mijn BMW niet.
Grappig dat er nu net gepost wordt over verwijderen logo's, heb ik over nagedacht. Misschien trekt dit mij over de streep. Maar als ik hem na 5 jaar wil verkopen, plak ik ze er dan weer gemakkelijk op?
Ik dacht dat het afwijken van de tellers ook met de bandenmaat/veiligheid te maken heeft.GagdetGrunn schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:10:
[...]
Dan heeft mijn vriendin dezelfde spiegelinstelling als ik wellicht.
Waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet en dit punt er te snel ingegooid.
Ik rijd er vrijwel als enige in. Maar als je gelijk hebt ben ik blij!!
[...]
[...]
Bedoelde de snelheidsmeter idd, scherp! Vanochtend eens gekeken bij verschillende snelheden
50-->55/56
80-->86/87
120-->127/128
Ik vindt het toch ruim...in ieder geval iets waar ik rekening mee houdt. Dat had ik bij mijn BMW niet.
Grappig dat er nu net gepost wordt over verwijderen logo's, heb ik over nagedacht. Misschien trekt dit mij over de streep. Maar als ik hem na 5 jaar wil verkopen, plak ik ze er dan weer gemakkelijk op?
Dan bedoel ik, dat ze met af-fabriek velgen en banden liever naar boven afwijken.
Want stel, de teller staat precies op de juiste snelheid, je plaatst andere banden/velgen en de tellerafwijking gaat naar beneden, zo laag dat hij te weinig aangeeft. Dat geeft pas echt problemen.
Dit kun je in de menu achter het stuur instellen, ik heb het nu ingesteld dat als ik P indruk dat het opengaat.GagdetGrunn schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:23:
Geen probleem mee, sterker nog als je live services aanzet is het best precies.- Navigatie zit er met ETA’s flink naast
Gordel nog om? Telefoon nog in de draadloze laadbak?- Als ik auto uit zet en deur open doe nog piepjes waarvan ik niet weet waarom.
Huh, die heb ik dus wel, heb je misschien een buitenlands model gekregen die een iets mindere spec heeft?- Geen leeslampjes voorin, alleen centrale binnenverlichting.
Bedankt, ziet er clean uit!f.h schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:51:
[...]
In mijn geval, een beetje dasty gespoten. Kort laten inweken en kon ze, met behulp van een kunstof-spatel, er zo afwippen. Hielp ook vast mee dat het goed fris was zaterdag. Was nog geen 5 minuten bezig.
[...]
[Afbeelding]
Een dynamic line wellicht?NiroNiro schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:14:
Huh, die heb ik dus wel, heb je misschien een buitenlands model gekregen die een iets mindere spec heeft?
In executive line zitten er vier afzonderlijk aan en uit te zetten lampjes voorin. Bij mij althans.
- Klopt, heb ik ook ingesteld maar UIT én P lijkt dan weer niet te kunnen, sta toch nog vaak een een gesloten portier te trekken om vervolgens de sleutel erbij te pakken.NiroNiro schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:14:
[...]
Dit kun je in de menu achter het stuur instellen, ik heb het nu ingesteld dat als ik P indruk dat het opengaat.
[...]
Geen probleem mee, sterker nog als je live services aanzet is het best precies.
[...]
Gordel nog om? Telefoon nog in de draadloze laadbak?
[...]
Huh, die heb ik dus wel, heb je misschien een buitenlands model gekregen die een iets mindere spec heeft?
- Groningen-Sneek + 10 min. vgl. Google Maps, stelt onderweg wel bij naar meer reëlere ETA. Live services moet k nog activeren. Heb nog geen WiFi/MiFi geregeld in de auto.
- Ben er nog niet achter, het is niet de gordel, telefoon losgekoppeld van USB (kabel nog wel ingeplugd). Verlichting op AUTO.
- <edit> net ff gekeken, had niet door dat je de lampen afzonderlijk kan indrukken en er zitten dus lampjes achter de zonneklep</edit>

Begrijp me niet verkeerd, ben best blij met de auto maar deze kleine dingen vallen me op. Nu een 7,5 .. er had met wat kleine aanpassingen een 9 ingezeten.
[ Voor 18% gewijzigd door GagdetGrunn op 18-12-2019 21:13 ]
Ik heb nu een week de Kia e-Niro, ben er hartstikke blij mee!
Wat ik alleen nog niet doorheb is hoe de vergrendeling van de laadkabel (in de auto) werkt. Het lijkt wel willekeurig bij mij of hij wel/niet vergrendeld is. Soms moet ik met sleutel nogmaals ontgrendelen, soms moet ik de deuren dicht en weer open doen voor ie ontgrendelt....
Kan iemand mij vertellen wat de handigste manier is om altijd 'automatisch' de kabel eruit te kunnen trekken?
Wat ik alleen nog niet doorheb is hoe de vergrendeling van de laadkabel (in de auto) werkt. Het lijkt wel willekeurig bij mij of hij wel/niet vergrendeld is. Soms moet ik met sleutel nogmaals ontgrendelen, soms moet ik de deuren dicht en weer open doen voor ie ontgrendelt....
Kan iemand mij vertellen wat de handigste manier is om altijd 'automatisch' de kabel eruit te kunnen trekken?
Je hebt na ontgrendelen 15 seconden om laadkabel los te maken. Daarna vergrendeld hij weer. Dan moet je inderdaad nogmaals ontgrendelen/auto op slot en weer van slot. Ik stond op dag 3 ook tijdje te hannesen, in de handleiding staat het wel. Altijd automatisch kan dus niet.robvanu schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:14:
Ik heb nu een week de Kia e-Niro, ben er hartstikke blij mee!
Ik heb deze bij aankoop laten inbouwen. Niks van gehoord dat dit lastig zou zijn. Rechtsvoor knippert hij nu wel, morgen winterbanden wisselen dus dan maar even naar laten kijken!nomad_ schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:08:
Zijn er hier rijders die de LED in/uitstapverlichting hebben? Deze dus.
Nee hoor, ik begrijp je goed, wilde je alleen helpenGagdetGrunn schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:03:
[...]
- Klopt, heb ik ook ingesteld maar UIT én P lijkt dan weer niet te kunnen, sta toch nog vaak een een gesloten portier te trekken om vervolgens de sleutel erbij te pakken.
- Groningen-Sneek + 10 min. vgl. Google Maps, stelt onderweg wel bij naar meer reëlere ETA. Live services moet k nog activeren. Heb nog geen WiFi/MiFi geregeld in de auto.
- Ben er nog niet achter, het is niet de gordel, telefoon losgekoppeld van USB (kabel nog wel ingeplugd). Verlichting op AUTO.
- <edit> net ff gekeken, had niet door dat je de lampen afzonderlijk kan indrukken en er zitten dus lampjes achter de zonneklep</edit>Bedankt voor de info
Begrijp me niet verkeerd, ben best blij met de auto maar deze kleine dingen vallen me op. Nu een 7,5 .. er had met wat kleine aanpassingen een 9 ingezeten.
[ Voor 4% gewijzigd door NiroNiro op 19-12-2019 09:00 ]
Nogmaals even over het automatisch corrigeren van het stuur bij de adaptive cruise control.
Dit doet het prima overdag en met name op de snelweg ideaal.
Maar:
1. Op N-wegen (met tegenliggers)
2. In het donker
3. Met een spiegelend (nat) wegdek
Mij prima op mijn laan houdt. Echter bij tegenliggers corrigeert hij meer naar het midden of zelfs over het midden heen.
Dit dus alleen als er een tegenligger in het donker mij tegemoet rijdt.
Alsof de spiegeling van de lampen van de tegenligger op het wegdek de lijnen niet meer goed zichtbaar maakt of er een nieuwe lijn creeert en daarop zijn positie op de weg probeert aan te passen.
Hebben jullie die ervaring nu ook, nu het sneller donker (en ook natter) is?
Maar:
2. In het donker
Mij prima op mijn laan houdt. Echter bij tegenliggers corrigeert hij meer naar het midden of zelfs over het midden heen.
Alsof de spiegeling van de lampen van de tegenligger op het wegdek de lijnen niet meer goed zichtbaar maakt of er een nieuwe lijn creeert en daarop zijn positie op de weg probeert aan te passen.
Heb het zelf nog niet gemerkt. Maar het zou me ook niet verbazen dat de camera over de zeik gaat met tegenlicht.Nelis13 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:09:
Nogmaals even over het automatisch corrigeren van het stuur bij de adaptive cruise control.
Maar:
2. In het donker
Reed laatst wel in een behoorlijke regenbui. Had verwacht dat de lane assist voor geen meter zou werken, aangezien ik zelf al weinig zag. Maar tot mijn verbazing hield hij zich netjes tussen de lijntjes.
Snirpo schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:08:
[...]
De speakers zullen vast niet superkwaliteit zijn, maar blikkerig kan ik mij niet in vinden. Wat voor audiosource gebruik je?
@GagdetGrunn : jou instellingen maken mij meer tevreden, dankjewelGagdetGrunn schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:23:
Ook ik moest wennen aan audiosysteem. Bas +7 Mid +4 en Treb -3 doet het voor mij prima.
+ Wegligging comfortabel
+ Verlichting buiten
Gisteren heb ik in Duitsland de maximum snelheid van de auto gereden, 180 op de teller. De acceleratie ernaartoe is meer dan prima, en de auto ligt nog lekker op de weg. Het verbruik stijgt naar meer dan 40 kwh/100 km, maar dat is natuurlijk te verwachten. Als je het wilt weten, op de snelheidsmeter zijn alle blokjes behalve de rode "gevuld".
[ Voor 9% gewijzigd door h4bd04 op 19-12-2019 13:46 ]
Die icoontjes knipperen bij mij geregeld van groen naar wit en vice versa. Dat is niks nieuws. Maar het meer naar de middenstreep sturen vind ik toch wel eng.NiroNiro schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:19:
Heb laatst bij mij wel gezien dat deze in een regenbui uit ging (icoontjes werden wit ipv groen).
Gewoon niet gebruiken dan, doe ik ook niet. Alleen op redelijk rustige snelwegen zet ik het aan (anders altijd op speed-limiter). De SCC is IMHO alleen geschikt voor buiten de spits op de snelweg.Nelis13 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:01:
[...]
Die icoontjes knipperen bij mij geregeld van groen naar wit en vice versa. Dat is niks nieuws. Maar het meer naar de middenstreep sturen vind ik toch wel eng.
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
Ik doelde op het bericht van snirpo dat de boel aan blijft staan.. niet op jou naar het middenstreep sturen, dat heb ik nog niet meegemaakt.Nelis13 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:01:
[...]
Die icoontjes knipperen bij mij geregeld van groen naar wit en vice versa. Dat is niks nieuws. Maar het meer naar de middenstreep sturen vind ik toch wel eng.
SCC is IMHO juist ideaal als het wat drukker is. Hoef je niet zo op te letten of je al dan niet op een voorganger knalt. Juist bij file waardeer ik dit het meest. Je hoeft niets meer te doen, de auto regelt het optrekken en remmen conform de voorganger. Alleen bij volledige stilstand moet je zelf weer een tikkie geven als de zaak weer in beweging komt.JvdBosch schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:21:
[...]
Gewoon niet gebruiken dan, doe ik ook niet. Alleen op redelijk rustige snelwegen zet ik het aan (anders altijd op speed-limiter). De SCC is IMHO alleen geschikt voor buiten de spits op de snelweg.
Overigens ging de discussie waarop jij reageert met "gewoon niet gebruiken dan" volgens mij niet over SCC maar over LKAS/LFAS.
En verder moet ieder zelf maar zien wat hij/zij het prettigst vind rijden.
Vandaag eindelijk een beetje duidelijkheid gehad van de Dealer. Zij hebben vandaag mijn auto kunnen bestellen bij de fabrikant en leveren hem begin Februari 2020 af. Het word nog wel een MY19. Ik ben benieuwd.
Nou, als ik de keus had zou ik zeker voor een mY20 gaan.
Enerzijds wel, maar die is toch weer 1800 euro duurder. Komt ie weer ruim boven de 45k uit waar je weer 22% bijtelling over betaald. En er zijn niet echt noemenswaardige upgrades t.o.v. de MY19. En niemand die vertellen kan wanneer de MY20 echt geleverd word.beschuit schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:26:

Een app die remote control heeft en een 3fase lader. Maar ja, ik mis beide nog niet eigenlijk, na bijna 30k op de teller.DekkerM schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:38:
[...]
Enerzijds wel, maar die is toch weer 1800 euro duurder. Komt ie weer ruim boven de 45k uit waar je weer 22% bijtelling over betaald. En er zijn niet echt noemenswaardige upgrades t.o.v. de MY19. En niemand die vertellen kan wanneer de MY20 echt geleverd word.
Ik denk ook niet dat ik dat zou missen en ik ben eigenlijk wel klaar met wachten na 11 maandenCyBeRSPiN schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:39:
[...]
Een app die remote control heeft en een 3fase lader. Maar ja, ik mis beide nog niet eigenlijk, na bijna 30k op de teller.

Bij welke dealer was dat als ik vragen mag? Ik heb een MY20 in bestelling staan maar wordt continue uitgeschoven. Liefst rijd ik ook een MY19 met deze vertragingen en beperkte upgrade.DekkerM schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:25:
Vandaag eindelijk een beetje duidelijkheid gehad van de Dealer. Zij hebben vandaag mijn auto kunnen bestellen bij de fabrikant en leveren hem begin Februari 2020 af. Het word nog wel een MY19. Ik ben benieuwd.
Kreeg zelfs te horen dat een MY19 nu alleen nog te krijgen is met registratie begin dit jaar, ongeveer 5k op de teller en 4000,- duurder dan af-fabriek. Rare markt...
Ja dat zie je vaker bij klassiekers, hoe schaarser ze worden hoe meer de prijs oploopt...Seroendeng schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:50:
[...]
Kreeg zelfs te horen dat een MY19 nu alleen nog te krijgen is met registratie begin dit jaar, ongeveer 5k op de teller en 4000,- duurder dan af-fabriek. Rare markt...
Vannacht voor het eerst mijn Niro geladen via de eigen laadunit 7.4 kW Eve Single Pro-line. De paal gaf aan 16.87 kWh geladen te hebben. Hij begon bij 79% en is geladen tot 100%, dan verwacht ik ongeveer (100-79) * 64 kWh = 13.44 kWh geladen te hebben. Dit blijkt dus 25% meer te zijn.
Hebben anderen hier ervaring mee?
Ja. Gemiddeld is het laadverlies rond de 10-15%.deejeebv schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 07:16:
Vannacht voor het eerst mijn Niro geladen via de eigen laadunit 7.4 kW Eve Single Pro-line. De paal gaf aan 16.87 kWh geladen te hebben. Hij begon bij 79% en is geladen tot 100%, dan verwacht ik ongeveer (100-79) * 64 kWh = 13.44 kWh geladen te hebben. Dit blijkt dus 25% meer te zijn.
Laden van 90 naar 100% zou minder efficiënt verlopen. 25% is wel extreem, misschien nog een keer meten als je meer dan 19% bij laadt.
En had je toevallig gepland voorverwarmen aangezet? Dat is ook al snel 2 kWh.
Ik had het in elk geval niet bewust aangezet, zal eens controleren of het nog aan stond. Het was trouwens niet zo koud vanmorgen, 11 graden.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 07:41:
[...]
En had je toevallig gepland voorverwarmen aangezet? Dat is ook al snel 2 kWh.
Ok, en correctie: dat zou dan niet 2 maar 1 kWh extra geweest. (2kW gedurende 30 minuten).deejeebv schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 07:45:
[...]
Ik had het in elk geval niet bewust aangezet, zal eens controleren of het nog aan stond. Het was trouwens niet zo koud vanmorgen, 11 graden.
Ik heb vorige nacht exact hetzelfde vastgesteld, zelfde % laden en zelfde verbruik op de paal en dat met een laadstroom van 23A. (zonder voorverwarmen)deejeebv schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 07:16:
@deejeebv Heb je een lange rit voor de boeg ? Zo nee is het af te raden om tot meer dan 90% te laden. Slecht voor de batterij en de efficiency.
Vandaag niet, maar morgen wel, wilde de nieuwe paal testen. Ik betwijfel overigens of het slecht voor de batterij is om tot 100% te laden.kdeboois schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:10:
@deejeebv Heb je een lange rit voor de boeg ? Zo nee is het af te raden om tot meer dan 90% te laden. Slecht voor de batterij en de efficiency.
Ik laad de laatste tijd (vanaf de zomer) eigenlijk alleen maar tussen de 30 en 70%; eenmaal per maand even oppiepen naar 100% en dan tegelijk weer onder de 90% rijden. Werkt prima voor mij en is een kleine moeite (heb eigen laadpunt met oprit). Als ik weet dat ik een lange rit voor de beg heb gaat hij vooraf natuurlijk ook naar 100%.
Niet zo slecht als bij auto’s waar 100% ook echt 4,2 Volt celspanning is. Ik hou zelf 70-80% SoC aan als ik geen lange ritten heb. Bij de Kia is 90% volgens mij ook niet nadelig, maar altijd naar 100% raad ik af.deejeebv schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:20:
[...]
Vandaag niet, maar morgen wel, wilde de nieuwe paal testen. Ik betwijfel overigens of het slecht voor de batterij is om tot 100% te laden.
Het slechtste is het als de auto lange tijd niet gebruikt wordt om hem dan op 100% te laten. Dat risico loop je als je de auto laad naar die 100% en een paar dagen niet gaat rijden.
De belangrijkste factor is de mogelijkheid dat je hem met 100% bij relatief lage temperatuur oplaad en het vervolgens veel warmer wordt. De SoC kan dan te hoog worden en dat levert echt schade aan de batterij. Met de 90% instelling verklein je dit risico tot 0 mijn inziens.
Bron
[ Voor 36% gewijzigd door kdeboois op 20-12-2019 11:32 ]
Inderdaad, heb je toch nog wat extra's voor die 4% extra bijtelling.beschuit schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:26:
Dat is Zeeuw & Zeeuw in Schiedam. Heb de indruk dat dealers pas weten wat er komt, op moment dat zij hem mogen bestellen bij de fabriek. Zo'n 6 weken voor levering. Deze dealer gaf toe dat ze heel weinig informatie krijgen van Kia motors NL.Seroendeng schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:50:
[...]
Bij welke dealer was dat als ik vragen mag? Ik heb een MY20 in bestelling staan maar wordt continue uitgeschoven. Liefst rijd ik ook een MY19 met deze vertragingen en beperkte upgrade.
...
[ Voor 141% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:51 ]
Ik rij sinds ruim drie weken in de auto, maar moet eind januari helaas alweer afscheid nemen omdat ik een andere baan heb en de auto niet mee mag nemen van mijn huidige werkgever. Ik was vandaag bij mijn dealer Romme in Etten-Leur voor een offerte voor een nieuwe. Kon nog kiezen voor MY2019 ivm enkele annuleringen. Deze zou vrij snel in 2020 geleverd kunnen worden. Heb zelf echter gekozen voor MY 2020. Indicatie verwachte levering gekregen van juni/juli 2020.Bij welke dealer was dat als ik vragen mag? Ik heb een MY20 in bestelling staan maar wordt continue uitgeschoven. Liefst rijd ik ook een MY19 met deze vertragingen en beperkte upgrade.
Bedankt voor de reacties. Het lijkt erop dat ik nog geluk heb. Levering eind Jan begin Feb. Had ook graag een MY20 gehad maar vind het prijsverschil groot voor wat je er meer voor krijgt. Ik lees ook dat 3 fase uitvoering nog wat later beschikbaar komt maar dat zijn uiteraard speculaties. Hopelijk valt het uiteindelijk voor iedereen mee.
Volgens mij heeft de e-Niro geen LED dimlicht toch? Ik kan het niet zo uit de handleiding opmaken. Heeft iemand goede ervaring met het (zelf) vervangen van het dimlicht voor LED?
De nederlandse versie wel. Alleen het mistlicht is niet led. Kwam ik laatst achter toen ik het per ongeluk aan hadVaevictis_ schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:01:
Volgens mij heeft de e-Niro geen LED dimlicht toch? Ik kan het niet zo uit de handleiding opmaken. Heeft iemand goede ervaring met het (zelf) vervangen van het dimlicht voor LED?
Ligt er aan welke uitvoering je hebt van de E-Niro. Executieve heeft led de dynamic niet.Vaevictis_ schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:01:
Ik heb dezelfde led als in deze youtube. Die gast heeft ook mistlampen met led vervangen, maar mij boeit het niet dat de kleur niet hetzelfde is als dimlicht.
YouTube: 2019 Kia Niro Ev EX LED Headlight Installation
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.