Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peetersm12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-08-2021
Zojuist bericht van de dealer dat ik aanstaande maandag mijn e-niro Aurora Black mag ophalen. Initieel was de auto 20-12-2018 besteld bij de Kia dealer in Helmond via de lease maatschappij met levertijd okt 2019. Deze is vervolgens in maart 2019 geannuleerd met de reden dat er teveel aanvragen bij Kia Helmond waren gedaan. De nieuwe levertijd werd toen april 2020 bij een dealer in Eindhoven. Na veel bellen is hij in mei opnieuw besteld bij een andere dealer en dus nu een levering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Gefeliciteerd! Het lijkt erop dat er de komende tijd veel wordt uitgeleverd, nice! Ik kom ze ook steeds vaker tegen op de weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Een nieuwe chatsessie openen en zeggen dat ze zuigen... wat een service zeg...

Maar wat @CyBeRSPiN zegt kan ik wel beamen. Qua EV's lijkt het er echt op dat ze er niet op zitten te wachten en al helemaal als het een lease auto is... Heb het echt nog nooit zo meegemaakt bij een levering. Mijn leverende dealer heeft ook niet echt de tijd genomen om nuttige info te geven... (telefoon koppelen, dit is de radio, en hoe de flippers werken, that's it! Gelukkig is er tegenwoordig youtube en tweakers! Daar kunnen ze nog wel wat van leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:10:
Worden de auto's standaard bij de dealer geleverd op de basis velgen? Of komen ze al aan met de gekozen accesoire velgen?
Ja, op de basisvelgen, optionele velgen worden bij de dealer er nog op geschroefd, dus ik zou die basisvelgen claimen of korting vragen om de accessoire velgen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiroNiro schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:10:
[...]

Een nieuwe chatsessie openen en zeggen dat ze zuigen... wat een service zeg...

Maar wat @CyBeRSPiN zegt kan ik wel beamen. Qua EV's lijkt het er echt op dat ze er niet op zitten te wachten en al helemaal als het een lease auto is... Heb het echt nog nooit zo meegemaakt bij een levering. Mijn leverende dealer heeft ook niet echt de tijd genomen om nuttige info te geven... (telefoon koppelen, dit is de radio, en hoe de flippers werken, that's it! Gelukkig is er tegenwoordig youtube en tweakers! Daar kunnen ze nog wel wat van leren..
Is dan toch erg afhankelijk van de dealer. Ik werd niet alleen leuk ontvangen, goed geholpen, maar ook flesje wijn er bij. Uitgebreide uitleg over alles, zelfs dingen die ik niet ga gebruiken. Vooraf en ook achteraf nog steeds heel goed geholpen door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mijn zwager (zelfstandige) dacht dat hij wel kon onderhandelen over een EV (Kona). Want dat doe je tenslotte als je een auto van 45k koopt. Niet dus. Nog geen vloermatje kon eraf. Dus hij rijdt nog een poosje in z'n Prius. Het is niet bepaald een kopersmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 22:33
Ik begin stilaan het idee te krijgen dat de importeur een heel groot order first edition heeft besteld. Deze worden dan uitgeleverd volgens Koreaanse productienormen per land en zijn vermoedelijk nog ergens hangende onderweg.
Gezien nog onderweg zal de betaling nog geblokkeerd zijn, dus niet echt betaald en mogelijks is dan het bestelvolume overschreden, lees openstaande saldo te groot om model20 te mogen definiëren/bestellen.
Zo werken ze immers ook met hun dealers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

Is dan toch erg afhankelijk van de dealer. Ik werd niet alleen leuk ontvangen, goed geholpen, maar ook flesje wijn er bij. Uitgebreide uitleg over alles, zelfs dingen die ik niet ga gebruiken. Vooraf en ook achteraf nog steeds heel goed geholpen door de dealer.
Ja hier ook hele goede ervaring met de aflevering. Mooi onder een rood lakentje en alle tijd voor wat uitleg (waar ik niet veel nieuws hoorde, maar toch, was alles behalve afraffelen).
Ik doelde meer op de communicatie vooraf over specs en levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

Dat is zeker waar! Niet alle dealers zijn hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:40:
[...]

Ja hier ook hele goede ervaring met de aflevering. Mooi onder een rood lakentje en alle tijd voor wat uitleg (waar ik niet veel nieuws hoorde, maar toch, was alles behalve afraffelen).
Ik doelde meer op de communicatie vooraf over specs en levertijd.
Qua communicatie vooraf mag het zeker beter.. ik vraag me af of dat geheimzinnige alleen voor de e-Niro geldt of ook andere modellen van KIA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
CyBeRSPiN schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:22:

Kreeg vorig jaar al de indruk dat de dealers in het algemeen (er zijn uitzonderingen) niet zo blij zijn met de EV.
:) Nu doe je me ergens aan herinneren.
Eind februari 2019 bij de lokale KIA dealer (op 200 meter van de lokale Hyundai dealer).

Wij: "Goeiedag mijnheer, we zouden graag een afspraak maken voor een testrit met de e-Niro. Ons lijstje is al ingekort tot de keuze voor een Kona EV of de Niro EV. Met de Kona hebben we al een testrit gedaan en we vragen ons nu af of we de eventuele pluspunten van de Niro persoonlijk in de praktijk kunnen ondervinden.
Dealer/zaakvoerder: "Dat kan hoor. Hij staat hier aan de laadpaal. Even uw gegevens noteren".
Wij (tijdens invullen documenten): "Wat zijn uw ervaringen met de e-Niro"?
Zaakvoerder: "Ik geloof niet in die elektrische spullen. Ik rij een Stinger, niet in speelgoed".
Wij: " :+ :o

Het was tenminste een eerlijke mens en duidelijk niet de verkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
Verkopers zijn inderdaad niet zo happig, hun commissie is gehalveerd voor de EV modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:03
marc4547 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:38:
[...]

Bedankt Cyberspin, maar lijkt me handig voor meerder mensen met problemen met de laadklep.

Dit is de link van de Foto:

https://imgur.com/a/JSd7LMo
Bij mij precies hetzelfde "weggeschaafd" van de week. Nu geen problemen meer. Ik ben benieuwd of het scharnier nog nat wordt na een bui (en nat blijft) en wat de vorst daar mee gaat doen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 19:30
Meer mensen deze mail van MijnKia gehad ?
De app werkt iig niet meer bij mij

Geachte Kia-rijder,

De houderschap waar u berijder van bent heeft een einddatum gekregen of U heeft aangegeven de voorwaarden voor Kia Connected service niet langer te accepteren, als dienst sturen we u de ritten welke behorende bij uw abonnement in deze periode zijn geregistreerd voordat deze volledig verwijderd zijn uit de systemen omdat Kia waarde hecht aan de bescherming van uw gegevens is het bestand versleuteld.

U ontvangt nog een aparte email met daarin de sleutel om het bestand te kunnen openen. Let op: In verband met de verhoogde beveiligingsmaatregelen kan het bestand niet uitgepakt worden met de standaard Windows oplossing, u kunt gebruik maken van onderstaande gratis/trial pakketten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boess
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 14:19
sinovenator schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:53:
Meer mensen deze mail van MijnKia gehad ?
De app werkt iig niet meer bij mij
Ik heb ook dezelfde mail ontvangen en de app werkt ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
boess schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:20:
[...]

Ik heb ook dezelfde mail ontvangen en de app werkt ook niet meer.
Ik heb ze maar even een email gestuurd met de vraag wat er aan de hand is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:38
Hier ook de mail ontvangen. Ook werkt de app niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
volgens de kia website zou het moeten werken, dan wel zonder gps locatie nederland/europa, notificaties, rittenhistorie https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
wellicht moeten jullie de voorwaarden opnieuw accepteren als ik dat bericht zo lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
Ik heb net contact gehad met de chat van Kia
de einddatum staat op 31-10-2019 voor mijn registratie en moet mijn dealer contacten om dit te laten aanpassen.
Deze dus maar een email gestuurd... ben benieuwd of dit het idd gaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
ok, keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
peetersm12 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:55:
Zojuist bericht van de dealer dat ik aanstaande maandag mijn e-niro Aurora Black mag ophalen. Initieel was de auto 20-12-2018 besteld bij de Kia dealer in Helmond via de lease maatschappij met levertijd okt 2019. Deze is vervolgens in maart 2019 geannuleerd met de reden dat er teveel aanvragen bij Kia Helmond waren gedaan. De nieuwe levertijd werd toen april 2020 bij een dealer in Eindhoven. Na veel bellen is hij in mei opnieuw besteld bij een andere dealer en dus nu een levering :)
Zeer herkenbaar: zwarte Dynamic Line besteld op 24-12-2018. Bevestigd door de LM voor levering 5-12-2019 bij een dealer in Helmond. Rond april/mei bericht dat het vertraagd zou worden naar ergens Q1 2020. Bestelling om laten zetten naar een zwarte Executive Line, besteld door de LM bij de dealer in Goes (dichtbij huis) met bevestigde afleverweek 44.

Ik mag em aanstaande maandag ophalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:50
bruneelm schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:52:
Verkopers zijn inderdaad niet zo happig, hun commissie is gehalveerd voor de EV modellen
Je zou eerder zeggen dat er salaris ingehouden wordt als ze een e-Niro verkopen.......

" .....de e-Niro??....ja, daar staat ie..hij is net binnen.....ik weet er verder niks van.....dus ik ga mijn broodje verder opeten......."

dat was (bijna) onze hele showroom-ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48
Zojuist de 15d km beurt gehad, rubber vervangen, kaart update gehad en storing ev uitgelezen. Duurde 1,5 uur. Schijnt ook een campange te zijn over het functioneren van de warmtepomp. Was bij mij niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:50
over de warmtepomp gesproken....

er zit een ietwat nare geur aan de verwarming, dezelfde geur die je krijgt als je een electrisch kacheltje voor het eerst aanzet na het lange tijd niet te hebben gebruikt.

Gaat die geur nog weg? (auto is nog geen maand in gebruik), of hoort dat erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Die geur viel me van de week ook op. Is volgens mij stof dat verbrandt op het verwarmingselement.
Zal bij veelvuldig gebruik wel minder worden, heb kachel halfjaar niet aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, dat was bij mij na 2 dagen weg.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:04:
Die geur viel me van de week ook op. Is volgens mij stof dat verbrandt op het verwarmingselement.
Zal bij veelvuldig gebruik wel minder worden, heb kachel halfjaar niet aan gehad.
Heb ik met mijn warmtepomp in huis ook, telkens hij wijzigt van de functie airco naar heating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 13:57
Afgelopen september bestelling geplaatst voor Graphity Blue (12 maanden levertijd). Ondertussen al 1 Kona en 2 Niro's aangeboden gekregen via de leasemaatschappij. Kona was de comfort versie, 1 Niro was zilver (geen idee welke specifieke kleur maar niet mijn smaak). Gisteren de 2e Niro, Platinum Graphite, aangeboden gekregen. In eerste instantie afhoudend, totdat ik vroeg naar de verwachte levertijd van de Graphity Blue: Q2 2021... :X ;(

Nu vind ik beide kleuren mooi, waarvan Graphity Blue absoluut mijn favoriet is, maar 1,5 jaar 'extra' wachten op 'mijn' kleur (met risico op 12% bijtelling over 40k enz.) vond ik teveel van het goede. Ik heb de Platinum Graphite geaccepteerd. Verwachte leverdatum: Mei 2020. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Niet online
Behalve dat de geur naar is, wordt de lucht ook ontzettend droog. Ik krijg echt de neiging een raampje open te zetten voor wat frisse lucht.
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:04:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Nu met kouder en natter weer merk je wel ie met alleen voorwielaandrijving heel snel begint te slippen. Optrekken moet je echt voorzichtig doen.
Over 1,5 week winterbanden erop, hoop dat ie dan wat meer grip krijgt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:32
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:22:
Nu met kouder en natter weer merk je wel ie met alleen voorwielaandrijving heel snel begint te slippen. Optrekken moet je echt voorzichtig doen.
Over 1,5 week winterbanden erop, hoop dat ie dan wat meer grip krijgt weer.
Je krijgt iets meer grip is mijn ervaring met mijn winterbanden, maar tegen de krachten en het natte weer zijn ook hier doorslippende banden gegarandeerd 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Wat petertenboer zegt.. slippen lukt dan ook wel maar dan wat minder.. in de eco stand gaat het bijna altijd goed..

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LJTH
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-03-2022
Na een aantal maanden meelezen gisteren m'n Aluminium e-Niro op kunnen halen bij de dealer. Was in februari besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hasselhoff schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:09:
Vandaag maar weer eens gevraagd of er al meer bekend is. Januari 2019 besteld en verwachting is januari/februari 2020. Erg vervelend dat ze niet meer willen nakijken over een exacte datum.
Bij wie heb je het nagevraagd? Ik krijg van m’n LM ook geen duidelijk antwoord. Feb besteld en pas juni 2020 geleverd is de verwachting. Dat is ook maar een grove schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:32
Ik zag op een ander forum dat iemaand tussen de tellers "life" het brandstof verbruik had , kan iemand uitleggen hoe je dat zichtbaar tussen je tellers brengt? Kan ik mijn vrouw een beetje leren zuinig te rijden....

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
marc4547 schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:29:
Ik zag op een ander forum dat iemaand tussen de tellers "life" het brandstof verbruik had , kan iemand uitleggen hoe je dat zichtbaar tussen je tellers brengt? Kan ik mijn vrouw een beetje leren zuinig te rijden....
Als een soort van balkje van links naar rechts :? :?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Mijn vrouw heeft in mijn auto een "zware voet"vermoedelijk omdat haar eigen rugzak niet vooruit te branden is..... _/-\o_

[ Voor 199% gewijzigd door marc4547 op 04-11-2019 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
marc4547 schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:29:
Iedereen heeft ook een boekje gekregen bij de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Nelis13 schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:57:
[...]

Iedereen heeft ook een boekje gekregen bij de auto.
Ja klopt...…... :-(

[ Voor 17% gewijzigd door marc4547 op 04-11-2019 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis13
@marc4547 Sorry:
Bladzijde 5-51 van de handleiding
En dan Verbruiksinformatie is het scherm waar je op doelt.

[ Voor 42% gewijzigd door Nelis13 op 04-11-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKruk
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-07 11:12
Murzeltje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:35:
[...]

Mijn dealer geeft aan dat Kia nog steeds niks heeft laten weten over MY2020... Hoe komt jouw dealer aan die informatie? :)

[Afbeelding]
Inmiddels is oktober verstrekken en had nog niets gehoord (klanten zouden hierover in oktober worden gebeld). Dus eerst maar een mail gestuurd. Maar geen reactie van de verkoper (waardeloze dealervestiging!). Zojuist maar gebeld met diegene die mij in september belde nav mijn ongenoegen omtrent informatievoorziening over mijn bestelling.

Dealer heeft nog steeds niets gehoord van Kia Nederland over de besteloptie voor een 3 fase lader. Eind deze maand moeten ze de bestellingen doen voor januari dus wordt nog spannend voor mijn levering in januari. Het is dus afwachten. Blijft vreemd waarom hij in september zo stellig was hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

marc4547 schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:52:
Mijn vrouw heeft in mijn auto een "zware voet"vermoedelijk omdat haar eigen rugzak niet vooruit te branden is..... _/-\o_
Je signature is verkeerd. Het is Gravity Blue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Murzeltje schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:02:
[...]

Je signature is verkeerd. Het is Gravity Blue ;)
Scherp van je hahaha, ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasselhoff
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-06 09:40
IUser schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:07:
[...]

Bij wie heb je het nagevraagd? Ik krijg van m’n LM ook geen duidelijk antwoord. Feb besteld en pas juni 2020 geleverd is de verwachting. Dat is ook maar een grove schatting.
Bij de dealer gevraagd of hij meer duidelijkheid had. Hij ga nog steeds aan dat het januari/februari wordt. Toen vroeg ik hoe het kan dat sommige een duidelijke datum kregen. Zijn antwoord.... dat kan ik ook dan geeft ik een datum in maart door. 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
Hasselhoff schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:38:
[...]

Bij de dealer gevraagd of hij meer duidelijkheid had. Hij ga nog steeds aan dat het januari/februari wordt. Toen vroeg ik hoe het kan dat sommige een duidelijke datum kregen. Zijn antwoord.... dat kan ik ook dan geeft ik een datum in maart door. 🧐
Hij heeft wel gelijk... Ze kunnen pas een harde datum geven als ie bij hen op het terrein staat. Bij mij hadden ze een indicatie gegeven en uiteindelijk twee weken vroeger geleverd. Dat voelt ook beter dan een harde datum die ze niet na kunnen komen.
Mijn dealer gaf toen al aan dat er heel veel geroepen word door diverse dealers over specificaties van de auto en levertijden terwijl dat dus helemaal niet bekend is. Maar daarmee lijkt het of dealers die daar nog geen uitspraken over (kunnen) doen gezien worden als laks of traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik blijf het allemaal qua levertijd toch een onvoorspelbaar zootje vinden.

Vriend en ook collega van me heeft de auto begin januari 2019 bij dealer A besteld.
Ik heb de auto begin februari bij dealer B besteld.
Alles snel geregeld door de leasemaatschappij en beiden exact dezelfde en in Platinum Graphite.

Afgelopen zomer kregen we beiden te horen dat er een dikke kans is dat de auto pas na 1 januari geleverd zou worden. Ik balen en proberen te annulereren om een M3 in de 4% te kunnen krijgen. Maar daar ging KIA zonder een afkoopsom niet mee akkoord.

Zelf kreeg ik 2 weken geleden een belletje dat de auto er al is! Dikke prima dus! Balen dat de huidige auto nog tot 23 december gereden moet worden maar ja.

Die vriend van me heeft van de week nog gebeld met de KIA dealer, en daar kunnen ze nog steeds niet zeggen wanneer de auto komt. Ze hopen begin december, maar het kan ook januari worden....

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 05-11-2019 09:34 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagniro
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-08 20:55
Hoi, ben nieuw hier.
Auto in april besteld, wacht op levering in mei 2020.

ik zag dat op de Oostenrijkse website de facelift al te zien is. Althans het interieur. Buitenzijde lijkt onveranderd (Jammer, want dat blauwgroene had voor mij eraf gemogen)

Ik werd vorige maand ook gebeld door de dealer in Nederland. Die wist me al te vertellen dat rood volgend jaar in Nederland niet meer leverbaar was. Ik had een rode besteld. Eind december mag ik langskomen om een nieuwe bestelling samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:08
Dagniro schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:09:
Ik werd vorige maand ook gebeld door de dealer in Nederland. Die wist me al te vertellen dat rood volgend jaar in Nederland niet meer leverbaar was. Ik had een rode besteld. Eind december mag ik langskomen om een nieuwe bestelling samen te stellen.
Hmm, interessant, ik heb van mijn dealer nog niets gehoord, maar heb (ook) de Runway Red editie besteld (levering verwacht in week 40 2020). Ben wel of ik dan ook een andere kleur moet kiezen en wat de nieuwe kleuren dan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetersm12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik heb gisteren mijn e-niro opgehaald en de dealer gaf ook aan dat ze zelf nog steeds niet weten of 3 fase nu wel of niet erop zit. Hun verwachting was dat dit als een optie gekozen kan worden maar ze waren er niet blij mee omdat de nieuwe auto's begin volgend jaar komen en het nu al november is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• erwinb100
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 16:18
Eindelijk het verlossende bericht: a.s. donderdag mijn E-Niro ophalen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 22:59
Heerlijk die stuurverwarming. Het is lang geleden dat ik zo netjes met twee handen aan het stuur heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnmaas370
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 22:37
Hebben meer mensen last van een beslagen vooruit ochtends bij het wegrijden? Ik heb dit al een paar keer gehad terwijl auto's naast me gewoon schone ruiten hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06:57
martijnmaas370 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:15:
Hebben meer mensen last van een beslagen vooruit ochtends bij het wegrijden? Ik heb dit al een paar keer gehad terwijl auto's naast me gewoon schone ruiten hebben..
Als de climate control op 'auto' staat, dan staat nu alleen de verwarming aan. Knopje van de airco indrukken zodat ook de airco aangaat helpt (dus niet meer 'auto'). Tijdje zo rijden dan kun je hem weer uitzetten; airco haalt het vocht uit de lucht, dus als de lucht weer droger is, dan heb je er geen/minder last van.

[ Voor 14% gewijzigd door rlp.jaspers op 06-11-2019 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
En anders werkt het knopje Front ook heel goed. Alle ventilatie wordt dan krachtig op de ruiten gericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
rlp.jaspers schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:12:
[...]

Als de climate control op 'auto' staat, dan staat nu alleen de verwarming aan. Knopje van de airco indrukken zodat ook de airco aangaat helpt (dus niet meer 'auto'). Tijdje zo rijden dan kun je hem weer uitzetten; airco haalt het vocht uit de lucht, dus als de lucht weer droger is, dan heb je er geen/minder last van.
Er zou volgens mij ook nog een automatische stand zijn die af en toe de AC aan zet om de ruiten te ontwasemen. Die staat standaard aan en kun je aan/uit zetten door een knop long ingedrukt te houden, ik meen dat dat de AC knop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06:57
CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:11:
[...]

Er zou volgens mij ook nog een automatische stand zijn die af en toe de AC aan zet om de ruiten te ontwasemen. Die staat standaard aan en kun je aan/uit zetten door een knop long ingedrukt te houden, ik meen dat dat de AC knop is.
Dat zou wel interessant zijn; nu loop je inderdaad tegen beslagen ramen aan omdat de airco niet aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
rlp.jaspers schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:27:
[...]

Dat zou wel interessant zijn; nu loop je inderdaad tegen beslagen ramen aan omdat de airco niet aan gaat.
5-128 - 5-129, maar dit staat standaard aan, dus dan werkt het toch niet zo goed als beschreven ;)
Automatisch verwarmings- en ventilatiesysteem
1. Zet het contact in stand ON.
2. Druk op de toets voorruitontwaseming
( ).
3. Houd de aircotoets (A/C) ingedrukt
en druk de luchttoevoertoets ten
minste 5 keer in binnen 3 seconden.
Het controlelampje van de luchttoevoertoets
zal 3 keer knipperen. Dit
geeft aan dat de ontwasemfunctie is
uitgeschakeld of dat is teruggekeerd
naar de geprogrammeerde status.
Als de accu te ver ontladen raakt of losgekoppeld
is geweest, wordt standaard
de ontwasemfunctie ingeschakeld.

Automatisch ontwasemingssysteem (indien van toepassing)
Het automatische ontwasemingssysteem
verkleint de kans op het beslaan
van de binnenzijde van de voorruit
doordat de aanwezigheid van vocht aan
de binnenzijde van de voorruit automatisch
gesignaleerd wordt.

Dit controlelampje gaat branden als het
automatische ontwasemingssysteem
heeft geregistreerd dat er vocht aanwezig
is op de binnenzijde van de voorruit
en dat het systeem in werking is.

Als er meer vocht in de auto aanwezig
is, gaat het systeem steeds een stap
verder.
(Voor Europese regio)
Stap 1:
Blazen van lucht naar de voorruit
Stap 2:
Vergroten van de luchtstroom
naar de voorruit
Stap 3:
Inschakelen van de airconditioning
Stap 4:
Stand toevoer buitenlucht

(Voor buiten Europese regio)
Stap 1:
Inschakelen van de airconditioning
Stap 2:
Stand toevoer buitenlucht
Stap 3:
Blazen van lucht naar de voorruit
Stap 4:
Vergroten van de luchtstroom
naar de voorruit

Het automatische ontwasemingssysteem uitschakelen of resetten
Houd de toets voor voorruitontwaseming
3 seconden ingedrukt wanneer
het contact in de stand ON staat.
Wanneer het automatische ontwasemingssysteem
(ADS) wordt uitgeschakeld,
knippert het controlelampje in de
toets 3 keer elke 0,5 sec en verschijnt
op het LCD-scherm van de audio “ADS
OFF”.
Wanneer het automatische ontwasemingssysteem
(ADS) wordt gereset,
knippert het controlelampje in de toets
6 keer elke 0,25 sec en verdwijnt “ADS
OFF” van het LCD-scherm van de audio.
5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ja dat heb ik ook een keer gehad, in het boekje kwam ik dit tegen.
WAARSCHUWING Voorruitverwarming
Gebruik de stand niet in combi‐
natie met koelen bij een extreem ho‐
ge luchtvochtigheid. Door het tem‐
peratuurverschil tussen de buiten‐
lucht en de voorruit kan de voorruit
plotseling beslaan, waardoor het
zicht wegvalt. Zet in dat geval de
luchtcirculatieknop in de stand en
de aanjager op de laagste stand.
Ik weet niet zeker of dit er mee te maken heeft maar je kunt het vinden op bladzijde 5-128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Niet online
Ik heb ingesteld dat de auto om 7:30 op temperatuur is, en ik heb daarbij de voorruitontwaseming ingeschakeld. Altijd schoon en droog bij het wegrijden. Onderweg merk ik wel dat de ruit langzaam een beetje beslaat als de climate control alleen verwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levinius
  • Laatst online: 27-03-2021
Ik heb de regen(eratie) op Auto staan en het valt me op dat deze meestal wit is, maar ook regelmatig lichtblauw kleurt bij een voorganger of als ik bij een rotonde kom.

Begrijp ik het dan goed dat hij toch automatisch gaat afremmen/regeneren ondanks dat de SCC niet aan staat? En als dat zo is, gaat hij dan door met afremmen tot stilstand?

Ik durf dat nu niet zo goed uit te proberen en weet ik of ik daar op kan vertrouwen of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainZz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 18:03
Levinius schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:18:
Ik heb de regen(eratie) op Auto staan en het valt me op dat deze meestal wit is, maar ook regelmatig lichtblauw kleurt bij een voorganger of als ik bij een rotonde kom.

Begrijp ik het dan goed dat hij toch automatisch gaat afremmen/regeneren ondanks dat de SCC niet aan staat? En als dat zo is, gaat hij dan door met afremmen tot stilstand?

Ik durf dat nu niet zo goed uit te proberen en weet ik of ik daar op kan vertrouwen of juist niet.
Het afremmen gebeurt automatisch en wordt afgestemd op de mate van afremmen van je voorganger.

De auto stopt volledig als je de linkerpeddel vast houdt tot je gestopt bent. Ik rij daarnaast met auto hold aan zodat ie dan ook stil blijft staan.

Als je SCC aan hebt staan werken de peddels niet en wordt remmen ook automatisch geregeld.

[ Voor 7% gewijzigd door BrainZz op 06-11-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levinius
  • Laatst online: 27-03-2021
BrainZz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:48:
[...]
De auto stopt volledig als je de linkerpeddel vast houdt tot je gestopt bent. Ik rij daarnaast met auto hold aan
De linkerpeddel vasthouden weet ik inderdaad, maar het gaat er mij om wat er gebeurd als ik niets doe.
BrainZz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:48:
[...]
Als je SCC aan hebt staan werken de peddels niet en wordt remmen ook automatisch geregeld.
Klopt dat was me helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainZz
Levinius schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:55:
[...]

De linkerpeddel vasthouden weet ik inderdaad, maar het gaat er mij om wat er gebeurd als ik niets doe.
Dan stopt ie niet volledig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
Hoe werkt dat dan als je op SCC aan het rijden bent en je komt langzaam op een file af.
Gaat hij dan zelf file-rijden of moet je hem eerst volledig zelf afremmen en moet je hem dan weer activeren om automatisch file te kunnen rijden ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainZz
Op de SCC stopt ie wel volledig en rijdt ook weer door indien je voorganger binnen een paar seconden weer door rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Niet online
Ik vind eigenlijk dat SCC nogal hard op files afrijdt. Vooral als het al stilstaat. Maakt niet uit of ik 'm op traag, normaal of snel zet.

[ Voor 11% gewijzigd door hbolten op 06-11-2019 16:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HJKJ
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 17:33
Het is bijna zover , aankomende vrijdag halen wij onze e Niro op !
Wij hebben er reuze zin in , we gebruiken de auto nl privé en zakelijk dit ivm met onze autorijschool..
Ben benieuwd hoe het de leerlingen gaat bevallen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 14:48
Mij is verteld dat de scc enkel bewegende objecten ziet.
Een auto die al stil staat in de file zal de scc dus niet zien en klap je bovenop?
Als er een auto voor je afremt tot stilstand zou wel goed moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Your Grandma schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:08:
Mij is verteld dat de scc enkel bewegende objecten ziet.
Een auto die al stil staat in de file zal de scc dus niet zien en klap je bovenop?
Als er een auto voor je afremt tot stilstand zou wel goed moeten gaan.
Is mij toch niet zo opgevallen sinds ik dat hier ook eerder las. Als ik op verkeerslicht afrijd waar al auto's staan te wachten dan remt ie wel gewoon keurig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainZz
CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:21:
[...]

Is mij toch niet zo opgevallen sinds ik dat hier ook eerder las. Als ik op verkeerslicht afrijd waar al auto's staan te wachten dan remt ie wel gewoon keurig af.
Wat is er anders nog Smart aan als ie dat niet zou doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:29
peetersm12 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:05:
Ik heb gisteren mijn e-niro opgehaald en de dealer gaf ook aan dat ze zelf nog steeds niet weten of 3 fase nu wel of niet erop zit. Hun verwachting was dat dit als een optie gekozen kan worden maar ze waren er niet blij mee omdat de nieuwe auto's begin volgend jaar komen en het nu al november is.
Kan je het aan de laadaansluiting zien ? Volgens mij ontbreken er gewoon fysiek twee pennen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
kdeboois schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:40:
[...]

Kan je het aan de laadaansluiting zien ? Volgens mij ontbreken er gewoon fysiek twee pennen.
Ja, maar denk dat ie bedoelt te zeggen dat de dealers nu nog steeds niet weten of/hoe/wanneer er 3-fase komt over de in bestelling zijnde (MY2020) e-Niro's, of dat als optie besteld kan en/of standaard, etc.
Vrij belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 14:48
CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:21:
[...]

Dus ik kan met een gerust hart op stilstaande auto's afrijden met de scc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barend_berg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 13:54
Your Grandma schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:57:
[...]

Ik zal er nooit op vertrouwen door een ervaring tijdens een proefrit.

Ik rij op een stoplicht af met voor mij een auto die snel van baan wisselt. Verderop een auto die stil staat bij het stoplicht, maar de Niro wilde gewoon weer optrekken naar ingestelde snelheid. Geen indicatie dat de Niro ook maar enigszins zou gaan proberen te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
gerust hart met voet op de rem op standby om toch te remmen als je het te eng vindt worden. Je kunt de reactietijd wel aanpassen dat ie eerder reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Your Grandma schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:57:
[...]

Zou je voet maar op de rem houden, ik heb hem al een paar keer een ingreep gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Ik heb gemerkt dat er iets raars is met de verwarming? Ik weet niet of meer mensen dat gemerkt hebben ,maar a vind ik de verwarming niet zo warm, en ik vraag me serieus af of het voldoende is bij echte wintertemperatuur. En B vind ik het vreemd dat als ik de heat aanzet terwijl hij naar het bovendeel moet blazen ( met de 2 pijltjes ) komt er alleen kouwe lucht uit en dan moet ik een keer met de 2 pijltjes het hele traject door van voorruit blazen en dan alleen je voeten en dan samen ( beneden en boven) en dan alleen boven , dan pas krijg ik warme lucht. Zijn er meer die dat merken? Maar ik vraag me voor de temperatuur echt af of het aan mij ligt? Ik begrijp dat je geen Spa zuiver kan kweken in die auto ( zoals vroeger in mijn Dieseltje) want het blijft elektrische verwarming met een blower, maar ik denk echt dat de warmte niet voldoende is, of ben ik de enigste en moet ik het aan mijn dealer vragen of het in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@marc4547 leer je aan om met je jas aan te gaan rijden en stuur- en stoelverwarming te gebruiken als primaire verwarming. Is veel zuiniger en is muv koude voeten best comfortabel.
Ook kun je voorverwarmen inplannen, dan is de auto al warm als je instapt.
Maar er komt bij mij wel snel warme lucht uit, zou kunnen dat er bij jou iets niet goed zit.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-11-2019 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Hoe stel je de airco/verwarming in? Staat ie op auto of handmatig? Ik had hetzelfde voor wat betreft niet goed warm te krijgen maar ik had de airco op handmatig staan.. nu rij ik al paar dagen met de auto stand aan en ik moet zeggen dat ie best snel opwarmt dan. Enige wat je dan moet doen is met de temp af en toe spelen (te warm/te koud) maar gaat dan best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:33
HJKJ schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:05:
Het is bijna zover , aankomende vrijdag halen wij onze e Niro op !
Wij hebben er reuze zin in , we gebruiken de auto nl privé en zakelijk dit ivm met onze autorijschool..
Ben benieuwd hoe het de leerlingen gaat bevallen ...
Gaaf. Krijg je als leerling dan enkel je ‘automaat’ rijbewijs? Denk wel een mooi onderscheid tov andere rijscholen. Noem het groen en duurzaam en leer rijden voor de toekomst en ongetwijfeld levert dat nwe klanten op. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 100% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJKJ
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 17:33
[quote]meermarco schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:12:
[...]

Gaaf. Krijg je als leerling dan enkel je ‘automaat’ rijbewijs? Denk wel een mooi onderscheid tov andere rijscholen. Noem het groen en duurzaam en leer rijden voor de toekomst en ongetwijfeld levert dat nwe klanten op. Succes!

Ja , de kandidaat krijgt dan enkel een automaat rijbewijs...
In Zwitserland is het al zover om duurzaam lesgeven te promoten dat wanneer je in een automaat slaagt
je dan ook in een schakelauto mag rijden .
In Duitsland praat men er ook al over en hier in Nederland houdt het CBR zich ook al mee bezig om dit op een verstandige manier aan te pakken
Maar goed dit is het Kia forum ....
En inderdaad , je kunt je als autorijschool mooi onderscheiden van de rest ...
We gaan het meemaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Laatst online: 09:05
marc4547 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:24:
Ik heb gemerkt dat er iets raars is met de verwarming? Ik weet niet of meer mensen dat gemerkt hebben ,maar a vind ik de verwarming niet zo warm, en ik vraag me serieus af of het voldoende is bij echte wintertemperatuur. En B vind ik het vreemd dat als ik de heat aanzet terwijl hij naar het bovendeel moet blazen ( met de 2 pijltjes ) komt er alleen kouwe lucht uit en dan moet ik een keer met de 2 pijltjes het hele traject door van voorruit blazen en dan alleen je voeten en dan samen ( beneden en boven) en dan alleen boven , dan pas krijg ik warme lucht. Zijn er meer die dat merken? Maar ik vraag me voor de temperatuur echt af of het aan mij ligt? Ik begrijp dat je geen Spa zuiver kan kweken in die auto ( zoals vroeger in mijn Dieseltje) want het blijft elektrische verwarming met een blower, maar ik denk echt dat de warmte niet voldoende is, of ben ik de enigste en moet ik het aan mijn dealer vragen of het in orde is?
In welke drive mode heb je de auto? In eco mode is de climate control niet zo effectief als in comfort mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Android auto wil mijn telefoon (S7+) niet meer herkennen. Ik krijg een rood scherm met een mededeling dat de software niet meer matcht. Betekent dit dat ik op zoek moet naar een nieuwe Android auto versie of komt dit door een update van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:11
Ik heb een S10, ook geüpdatet maar geen probleem met Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
marc4547 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:24:
De auto staat standaard op Eco en de HVAC staat daarin ook op Eco. Probeer het eens door de drive mode op Normaal te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
kdeboois schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:37:
[...]

De auto staat standaard op Eco en de HVAC staat daarin ook op Eco. Probeer het eens door de drive mode op Normaal te zetten.
Dank je , goede tip! ik raijd eigenlijk altijd op ECO, ik zal het eens op comfort proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:09:
@marc4547 leer je aan om met je jas aan te gaan rijden en stuur- en stoelverwarming te gebruiken als primaire verwarming. Is veel zuiniger en is muv koude voeten best comfortabel.
Ook kun je voorverwarmen inplannen, dan is de auto al warm als je instapt.
Maar er komt bij mij wel snel warme lucht uit, zou kunnen dat er bij jou iets niet goed zit.
Ja dat doe ik al met stuurverwarning en stoelverwarming,, maar zal eens op iets anders als ECO rijden misschien dat comfort ook scheelt zoals andere mensen sugereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Iemand een idee of de “nieuwe” e-Nero (2020) 3-fase laden ondersteunt? Staat nergens duidelijk vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

HJKJ schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:38:
[quote]meermarco schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:12:
[...]

Ja , de kandidaat krijgt dan enkel een automaat rijbewijs...
In Zwitserland is het al zover om duurzaam lesgeven te promoten dat wanneer je in een automaat slaagt
je dan ook in een schakelauto mag rijden .
In Duitsland praat men er ook al over en hier in Nederland houdt het CBR zich ook al mee bezig om dit op een verstandige manier aan te pakken
Maar goed dit is het Kia forum ....
En inderdaad , je kunt je als autorijschool mooi onderscheiden van de rest ...
We gaan het meemaken!
Leuk als je met je automaat rijbewijs de grens over gaat en daar de regel niet van toepassing is...sta je daar...

Hoop van harte dat deze regel er nergens doorkomt....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Free1990 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:25:
Iemand een idee of de “nieuwe” e-Nero (2020) 3-fase laden ondersteunt? Staat nergens duidelijk vermeld.
e-Niro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Behulpzaam @kdeboois ...
Free1990 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:25:
Iemand een idee of de “nieuwe” e-Niro (2020) 3-fase laden ondersteunt? Staat nergens duidelijk vermeld.
Het is een optie (o.a. bij Kia in Oostenrijk is dit duidelijk), maar de NL importeur heeft hier alle regie: wat is standaard en wat is als optie te bestellen. En het bizarre is dat ze hier tot op de dag van vandaag, met ik neem aan honderden bestellingen voor het 2020 model, nog geen antwoord op kunnen of willen geven..
Zie pagina 9 van de Oostenrijks brochure. Daar is de meerprijs 700 euro, wat me een no-brainer lijkt.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-11-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
@CyBeRSPiN Het enige wat ik kan melden is dat 7,2 kW laden meer dan genoeg is. Ik laad 80% van de tijd met 3,7 kW en dat is prima. Als je een normale nachtrust hebt en niet de combinatie van des avonds leeg laat aankomen en des ochtends vroeg weer ver weg te moeten hebt, zonder dat je, zoals ieder mens, een keer naar de toilet moet en dat combineert met een FastNed bezoek, is dat allemaal prima te doen.

Dat hele 3-fase verhaal komt volgens mij voornamelijk uit de koker van 1e en 2e generatie EV rijders die geen andere opties hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ja en jij beschikt over een eigen oprit / vaste laadplek neem ik aan. Als je dat niet hebt dan lijkt het me heel fijn dat je overal met 11kW kunt laden ipv nu meestal met max 3,7kW (minder nog als de paal gedeeld wordt).
Dan heb je met een middagje inpluggen bij klant/winkel veel sneller een volle accu.
Ik zit ook in jouw situatie, maar zou die optie meteen nemen als het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
De e-Niro is niet aan te slepen. In NL heb je geluk als je er één kan bemachtigen.

Als je dan ook nog de conditie moet 3 fase gaat stellen dan wordt het wel 2022 denk ik.

Relativeren is niet de sterkste kant van een aantal hier, maar als je een e-Niro wil zou ik wel beginnen met het onderzoeken of je met 1 fase uit kan. Dat vergroot je kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Wat een nutteloze reactie. Sorry hoor. Vanuit Kia is de optie op een 3-fase lader geopperd voor MY2020, en voor velen (jij niet, dat is duidelijk) is dat een gewilde optie. De meesten van ons kunnen eens in de 4-5 jaar een nieuwe wagen leasen, dus dan is het logisch dat je er bovenop zit als je een bestelling plaatst / net geplaatst hebt en er vanuit Kia NL geen antwoord komt. Niet eens wel of niet, maar domweg “we weten het niet”. Wie weet kan het met wat pushen wel en levert het geen vertraging op. En anders heb je alsnog de keuze voor eerder leveren met 1 fase vs wachten op 3.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-11-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:11:
Niet eens wel of niet, maar domweg “we weten het niet”.
Zo eens met het laatste..
Ik heb zojuist de lease maatschappij een mailtje gestuurd, inc de oostenrijkse prijslijst. En gevraagd of ze al wat meer weten...

Zal vast niet ...

Pagina: 1 ... 60 ... 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.