Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb100
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-01 15:06
Ik zie net de universele dakdragers in de lidl folder staan. Weet iemand of deze passen? Het is voor traditionele dakrailing en ze zijn 120cm lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:25
past niet want traditionele dakreling

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb100
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-01 15:06
eltron schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:50:
past niet want traditionele dakreling
Balen... Maar bedankt voor je reactie 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:30

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ik had ze voor mijn vorige auto (Citroën C5 break) en hoopte destijds ook dat ze zouden passen. Dat gaat idd niet omdat ze ook ónder de stang van de dakrail grijpen en dat zit bij de Kia dicht.

Bovendien leken ze te kort.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 21:11
hbolten schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:49:
Ja. Ik vind dat de linkerflipper de SCC zou moeten annuleren. Net als de voetrem.

Ik ben er intussen aan gewend maar we kunnen een change request indienen 😉

[...]
Ik had ze een mail gestuurd, maar geen reactie gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 10:30
Zal ook eens reageren... wat mij opvalt is dat er geen pijl te trekken is op de besteldatum en de verwachte leverdatum... Ik heb begin februari besteld, maar krijg geen duidelijkheid over wanneer ze leveren?

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
nope.. dat is inmiddels over het algemeen het geval.. er zijn wel gevallen waar de informatie afgifte goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1228906

Hier van hetzelfde. Bestelling van 2 januari, toen werd een leveringstermijn van 6 maanden opgegeven. Deze werd bijgesteld naar 7 en 8 maanden. Begin september is hij dan eindelijk aangekomen in de haven. Half september een proforma factuur gekregen met de belofte dat de wagen 5 dagen na betaling beschikbaar zou zijn. Ondertussen nieuwe beloften dat het voor eind volgende week zal zijn, dan zijn we al begin oktober.
Spelletje serieus beu momenteel, vooral het gebrek aan communicatie valt me heel zwaar.

Nooit meegemaakt bij mijn vorige dealers, KIA is een echte ramp op dat gebied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
Misschien ook even melden of je in NL of BE bestelt en rechtstreeks bij een dealer of via een LM.
De ervaringen wisselen teveel om het allemaal op "Kia" af te schuiven. Lijkt erop dat er wat dealers en LM's valse verwachtingen hebben gewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
Ja, dat is wel een goed punt om te vermelden.

In mijn geval:

- 9 januari 2019: akkoord gegeven op offerte LM.
- 15 februari 2019: bericht van KIA dealer JanssenKerres (NL) dat de kleur van de auto die ik besteld had (Moss Grey) uit productie gaat. Of ik even een nieuwe kleur wilde kiezen. Nieuwe kleur doorgegeven
- RADIOSTILTE
- 9 september 2019: ik ben maar eens gaan informeren naar de status bij de dealer. Volgens de dealer is de auto 'ingedeeld voor productie'. Op mijn vraag wat dit betekent had de dealer geen antwoord. Hij durfde zijn hand er niet voor in het vuur te steken dat deze dit jaar nog geleverd gaat worden.

Dus.... overall tot nu toe een 'underwhelming' experience...

Overigens gaat LM er van uit dat de auto in week 49 binnenkomt... waar ze die info vandaan halen geen idee.

[ Voor 7% gewijzigd door WiseGuy! op 24-09-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@WiseGuy! ok dus zelf tussen februari en september ook niet even contact opgenomen met de dealer voor een update? Zou niet uit mogen maken, maar zou wellicht kunnen dat ze klanten die af en toe de status polsen sneller meenemen in een bestelronde.
Maar als je naar de tabel in de openingspost kijkt dat is een bestelling die pas in feb 2019 definitief werd sowieso al tricky of het 2019 of 2020 wordt.
Vergeet niet dat in november 2018 de pre-order al sloot en daarmee in principe het grootste deel van de 2019 e-Niro's al vergeven was, zouden er maar 3000 naar NL komen, zijn er tot op vandaag 2.481 in NL geregistreerd. Met nog 3 maanden te gaan en ~300 leveringen per maand blijkt dat dan aardig te kloppen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-09-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Inderdaad.. is lastig.. ik heb ook via LM besteld en dat was ook een gedoetje, ik moest er vaak zelf achteraan voor informatie. Ik heb het idee dat dat wel heeft geholpen dat ik de auto, met 6 maand vertraging, toch heb mogen ontvangen, anders was ik nu nog aan het wachten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Heeft iemand hier trouwens recent een kaart- of softwareupdate gehad? Ben volgende week aan de beurt, vraag me af of er al wat nieuws is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:45:
@WiseGuy! ok dus zelf tussen februari en september ook niet even contact opgenomen met de dealer voor een update? Zou niet uit mogen maken, maar zou wellicht kunnen dat ze klanten die af en toe de status polsen sneller meenemen in een bestelronde.
Maar als je naar de tabel in de openingspost kijkt dat is een bestelling die pas in feb 2019 definitief werd sowieso al tricky of het 2019 of 2020 wordt.
Vergeet niet dat in november 2018 de pre-order al sloot en daarmee in principe het grootste deel van de 2019 e-Niro's al vergeven was, zouden er maar 3000 naar NL komen, zijn er tot op vandaag 2.481 in NL geregistreerd. Met nog 3 maanden te gaan en ~300 leveringen per maand blijkt dat dan aardig te kloppen.
In principe niet. Als ik in januari een akkoord op een bestelling geef, ga ik ervan uit dat dat geregeld wordt. En dat blijkt ook, aangezien de dealer mij contact de ze een kleur niet kunnen leveren. Misschien naïef, maar zou idd niet uit mogen maken.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat er in de lijst genoeg mensen staan met een besteldatum ruim na februari die de auto inmiddels al rijden. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door WiseGuy! op 24-09-2019 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
ik heb de auto begin deze maand opgehaald maar heb
kaart 11.41xxxx
software DE_EV.EUR.SOP.005.7.18xxxxx
Firmware DE_EV.EUR.0.5.315.xxxxxxx

Dit is volgens mij verdouderde versies... ik zal vragen als ik eens voor een beurt moet, gaat even duren 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door NiroNiro op 24-09-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
WiseGuy! schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:58:
[...]

In principe niet. Als ik in januari een akkoord op een bestelling geef, ga ik ervan uit dat dat geregeld wordt. En dat blijkt ook, aangezien de dealer mij contact de ze een kleur niet kunnen leveren. Misschien naïef, maar zou idd niet uit mogen maken.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat er in de lijst genoeg mensen staan met een besteldatum ruim na februari die de auto inmiddels al rijden. 8)7
Dat zegt idd helemaal niks.. want er zijn mensen die bij een LM hebben besteld en als een LM al wat slots in heeft gekocht dan worden deze gevuld met die bestellingen. Die mensen die hadden toevallig die mazzel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Ik heb trouwens in een video van Bjørn (notabende over de nieuwe Zoe) gezien dat Hyundai/KIA een oplossing hebben voor sneeuw dat in de laadpoort komt via de laadklep... iemand hier al over gehoord/gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
Nou ja, ik hou me maar vast aan de week 49 van de LM. Zeer vervelend zo kort op 2020. En geen mogelijkheden tot annuleren om bijvoorbeeld een Tesla te bestellen die dit jaar WEL geleverd kan worden. Gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
als je voor 7 oktober bestelt wel inderdaad... Ik zou de LM hierin vaker voor informatie vragen. Zij kunnen beter druk uitvoeren bij de dealer dan jij dat kan... dat was mijn ervaring in ieder geval.. ik wens je veel geduld met het wachten, been there done that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
NiroNiro schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:59:
ik heb de auto begin deze maand opgehaald maar heb
kaart 11.41xxxx
software DE_EV.EUR.SOP.005.7.18xxxxx
Firmware DE_EV.EUR.0.5.315.xxxxxxx

Dit is volgens mij verdouderde versies... ik zal vragen als ik eens voor een beurt moet, gaat even duren 8)7
Toch wel nieuwer dan die ik heb: CyBeRSPiN in "Het grote Kia e-Niro topic"
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
ok! dacht ergens in dit topic voor kaart 11.47xxxx te hebben gezien, but I could be wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainZz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 15:43
Weet iemand uberhaupt wat de laatste versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-04 15:19
Ik heb mijn kia nu 2 weken en ben nog steeds excuses aan het bedenken om meer te kunnen rijden, wat een fijne auto.. dat kan toch niet de bedoeling zijn van een EV 😁

Ik heb alleen soms wat ruzie met Android auto. Als ik de usb kabel erin stop reageert hij soms niet of moet ik hem er opnieuw instoppen. Als het eenmaal draait loopt het goed. Alleen het koppelen en opstarten duurt lang en gaat niet altijd goed. Soms loopt de telefoon ook vast (galaxy s7). Verschillende kabels geprobeerd. Iemand nog tips of trucs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:23
NiroNiro schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:31:
ok! dacht ergens in dit topic voor kaart 11.47xxxx te hebben gezien, but I could be wrong...
Klopt, dat is de versie die ik sinds de vorige onderhoudsbeurt in juli heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:30

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

bird101 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:08:
Ik heb alleen soms wat ruzie met Android auto. Als ik de usb kabel erin stop reageert hij soms niet of moet ik hem er opnieuw instoppen. Als het eenmaal draait loopt het goed. Alleen het koppelen en opstarten duurt lang en gaat niet altijd goed. Soms loopt de telefoon ook vast (galaxy s7). Verschillende kabels geprobeerd. Iemand nog tips of trucs?
Gebruik je het originele kabeltje dat bij het toestel geleverd is? Je zou niet de eerste zijn die problemen heeft door een ander kabeltje. Dat kabeltje mag verder prima werken, maar probeer het originele kabeltje gewoon eens?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird101
Originele kabel van een 3 jaar oude telefoon.. Bij mij thuis worden die opgegeten (2 pubers).

Werkt Android auto bij jou wel goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:32
De tweaker @dodge_911 is (usb-kabel) test expert.
Hij toont aan dat de ene kabel de andere niet is.
DodgeReviews

Hier staat een google doc van micro-usb. http://bit.ly/drmicrousb

Misschien een keer testen met de e-niro...

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:14
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:52:
Heeft iemand hier trouwens recent een kaart- of softwareupdate gehad? Ben volgende week aan de beurt, vraag me af of er al wat nieuws is?
Hallo Cyberspin,

Ik heb ongeveer 4 a 5 weken geleden een software update gehad en kaart update bij de 15.000 beurt. Het systeem op zich merk ik niet veel van maar de kaart update wel! Dat is een stuk verbeterd. Maar waar ik meer blij mee ben is IOS 13! Het media gedeelte ziet er een stuk leuker uit nu , je ziet de band of zanger in een plaatje bij spotify, de foto, van de contactpersonen uit je telefoon enz, ik vind dat het er leuker uit ziet! Eigenlijk nu nog even die saaie zwart wit Android icoontjes gekleurd maar daar hebben we al eens een topic aan besteed. Zelfs in dat Hyundai I 10 hokje van mijn vrouw ziet het er gekleurd beter uit maar ja... een mens wil al gauw teveel... _/-\o_

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:21
bird101 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:57:
Originele kabel van een 3 jaar oude telefoon.. Bij mij thuis worden die opgegeten (2 pubers).

Werkt Android auto bij jou wel goed ?
Ik had in het begin probleem dat Android auto op onregelmatige tijd uitviel, hoewel ik originele Samsung kabel (Galaxy 8+) gebruikte. Heb die toen vervangen door een 'ouderwetse' USB kabel met een verloopstukje van USB-A naar USB-C die bij mijn Galaxy zat. Verder zit er in de voorkant van je middenconsole een opening om je kabel doorheen te voeren. Die gebruik ik ook. Weet niet wat nu precies voor de verbetering heeft gezorgd, maar sindsdien heb ik geen problemen meer.

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Vandaag ook vastgesteld dat Android auto (nieuwste versie) vastgelopen is op smartphone.
Bij de vorige versie met zelfde phone en kabel nooit problemen gehad en vorige versie werkte en reageerde ook veel sneller.
Ik vermoed dat ook de softwareversie voor problemen kan zorgen.

• NiroNiro
  • Niet online
marc4547 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 06:37:
[...]

Hallo Cyberspin,

Ik heb ongeveer 4 a 5 weken geleden een software update gehad en kaart update bij de 15.000 beurt. Het systeem op zich merk ik niet veel van maar de kaart update wel! Dat is een stuk verbeterd. Maar waar ik meer blij mee ben is IOS 13! Het media gedeelte ziet er een stuk leuker uit nu , je ziet de band of zanger in een plaatje bij spotify, de foto, van de contactpersonen uit je telefoon enz, ik vind dat het er leuker uit ziet! Eigenlijk nu nog even die saaie zwart wit Android icoontjes gekleurd maar daar hebben we al eens een topic aan besteed. Zelfs in dat Hyundai I 10 hokje van mijn vrouw ziet het er gekleurd beter uit maar ja... een mens wil al gauw teveel... _/-\o_
En welke versie’s heb je nu in de auto?

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:21
bruneelm schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:54:
Vandaag ook vastgesteld dat Android auto (nieuwste versie) vastgelopen is op smartphone.
Bij de vorige versie met zelfde phone en kabel nooit problemen gehad en vorige versie werkte en reageerde ook veel sneller.
Ik vermoed dat ook de softwareversie voor problemen kan zorgen.
Bedankt. Ik heb nog de 4.5.5928 versie van 1 augustus en die loopt als een zonnetje. Nog even wachten met updaten dus.

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 19:05
Gisteren afspraak gemaakt voor de 30.000km beurt (Ja gaat te snel)

Kreeg te horen dat het een kleine beurt was met vervangen interieur filter (mag van mij best). En vervanging remvloeistof ... Waarschijnlijk preventief. Maar de auto is nog maar net 9 maanden oud en heeft dankzij de regeneratie nauwelijks geremd. Dus is dat nu wel zo noodzakelijk? (Te weinig verstand van auto's en mn de remmen om dit te kunnen beoordelen)

• CyBeRSPiN
@Nelis13 heel waarschijnlijk niet nodig.. Maar ja, de dealer wil ook nog wat aan de auto verdienen. Is een vast onderhoudsschema die - volgens mij - gevolgd moet worden om de 7 jaar garantie te kunnen claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis13
Ik laat het uiteraard ook doen.
Maar ik vind het een beetje werkverschaffing om niks. Als ze daar bij de dealer nou niks te doen hadden, zou ik zeggen ok,
En als het bewezen bijdraagt aan een veiligere auto, helemaal prima.
En geld verdienen gun ik elke ondernemer, maar in deze tijd waar we naar een duurzamere samenleving willen zonde van de tijd, geld en mogelijk nog goede remvloeistof.

• CyBeRSPiN
Ja mee eens.. Als ik er naar zoek kom ik alleen maar wij-van-wc-eend tegen dat het goed is om te verversen.
Maar dan gaat het vaak om ouderdom, elke 2 jaar omdat de vloeistof over tijd water aantrekt en de kwaliteit dan minder wordt. Om de zoveel km gaat dan nergens over voor iemand die heel veel km's/jaar maakt.

• Nelis13
Daarom vind ik het nog steeds een hele goede marketing strategie van KIA om de garantie op 7 jaar te zetten. Doen heel veel auto merken niet. Maar inderdaad, in de kleine lettertjes staan vast een aantal dingen uitgesloten en als voorwaarde wel dat het onderhoud volgens het schema moet gebeuren.

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:50
Nu 4k op te teller, paar issues tegengekomen:

-ratelende ventilatie (bij meer dit probleem zag ik)

-dashboardverlichting gaat soms op standje hoogtezon en is niet meer terug te dimmen, dit verdwijnt spontaan weer. Kennen jullie deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41
Nelis13 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:14:

Kreeg te horen dat het een kleine beurt was met vervangen interieur filter (mag van mij best). En vervanging remvloeistof ... Waarschijnlijk preventief. Maar de auto is nog maar net 9 maanden oud en heeft dankzij de regeneratie nauwelijks geremd. Dus is dat nu wel zo noodzakelijk? (Te weinig verstand van auto's en mn de remmen om dit te kunnen beoordelen)
Remvloeistof is hygroscopisch ofwel trekt water aan uit de buitenlucht en water kan voor twee problemen zorgen, roest in de remleidingen en bij langdurig stevig remmen kan het water gaan koken en door de bellen die dan ontstaan verlies je remdruk omdat die bellen in tegenstelling tot vloeistoffen comprimeerbaar zijn.

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat remvloeistof van circa 9 maanden oud aan vervanging toe is, zeker gezien dat hybride en elektrische Niros in vergelijking met conventionele autos hun remmen veel minder intensief gebruiken en is de Kia standaard van 30.000 km of 2 jaar en met name de eerste erg snel.

Er zijn remvloeistof tester te koop en zou de dealer eenvoudig kunnen controleren of de remvloeistof aan vervanging toe is. De dealer zal naar alle waarschijnlijkheid het voorgeschreven onderhoudsschema willen volgen, maar goed remvloeistof vervangen is een paar tientjes.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Mathij5
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-06 22:44
Vandaag mijn LM gebeld over de levertijd. Ze hebben navraag gedaan bij de dealer: eind nov. bij de dealer, 2e week december leveren. Dat is dus goed nieuws! (Maart ‘19 besteld)

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:26
delius schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:41:

-dashboardverlichting gaat soms op standje hoogtezon en is niet meer terug te dimmen, dit verdwijnt spontaan weer. Kennen jullie deze?
Ja beide punten. :>

• marc4547
  • Laatst online: 13:14
Er za vast al het een en ander over geschreven zijn of het wordt een uitgebreide topic....
de LM begint over winterbanden te mailen, ik heb gebeld met de LM en die zegt dat ik uit vier merken mag kiezen, Pirelli, Dunlop, Good-Year en Bridgestone

Toen ik vroeg of er een speciale band is voor een EV zei hij dat Tesla maar 1 band eronder wil hebben voor de winter anders verliezen ze garantie ofzo, dat schijnt Pirelli te zijn maar ik weet nog niet het type. Ik heb het nagevraagd aan een maat van me, die zijn vader werkt bij profile en die gaat het vragen aan zijn oude heer. welke band dat is van Pirelli. Probeer een balans te vinden tussen zo min mogelijk decibels en een zo hoog mogelijke grip.... Ik zie dat Good year een Ultragrip 9 heeft die goed uit de test komt, All season banden is geen optie, maar ben dan wel benieuwd welke banden van Pirelli Tesla eist, want die zullen heus wel still zijn maar of ze ook betaalbaar zijn...…? iemand suggestie voor een veilige maar stille band?
Michelin heeft de energy E-V speciaal voor EV's maar of dat wat is? Hoor graag meningen want meestal zijn winterbanden luidruchtig, en dat is het laatste waar we met onze stille heilige koe op zitten te wachten!! O-)

[ Voor 9% gewijzigd door marc4547 op 26-09-2019 07:26 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:19
Geluidsproductie
Het rollen van banden over het wegdek produceert geluid. De juiste bandenkeuze draagt bij aan het verminderen van het afrolgeluid. Winterbanden hebben een zachtere rubbersamenstelling dan zomerbanden. Bij lage temperaturen wordt het rubber van zomerbanden relatief hard. Dit zorgt voor meer afrolgeluid. Winterbanden produceren in de winter minder geluid in de auto dan zomerbanden. In de zomerperiode daarentegen produceren winterbanden meer geluid.

Bron: VACO

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:37
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:30:
Voor de iPhone gebruikers onder ons. Na het updaten naar iOS13 lijkt CarPlay niet meer te werken, je krijgt dan "verbindingsfout" te zien. Het blijkt dat je opnieuw toestemming moet geven op je telefoon. Ik had de auto onder Settings->Algemeen->CarPlay verwijderd en daarna opnieuw gekoppeld. Daarna werkte het weer.
Paar leuke nieuwtjes: dashboard waarop Apple Maps en Now Playing en wat shortcuts staan (o.a. zoek naar een heus fossiel tankstation in de buurt ;)).
En of je "dark mode" altijd wil of automatisch, en nog wat dingetjes.
Toch een soort Tesla update gevoel zo via Apple :P
Ook bij mij werkte het in één keer, maar dan wel met iOS 13.1

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• CyBeRSPiN
kdeboois schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:21:
[...]

Ook bij mij werkte het in één keer, maar dan wel met iOS 13.1
Ben er inmiddels achter dat mn kabeltje brak aan het worden is, toevallig net ontstaan toen ik de iOS update had gedraaid O-)
Dacht eindelijk een fatsoenlijk kabeltje te hebben van Anker, maar die houdt het nu ook na 7 maanden intensief gebruik voor gezien.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:47
CyBeRSPiN schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:42:
[...]

Ben er inmiddels achter dat mn kabeltje brak aan het worden is, toevallig net ontstaan toen ik de iOS update had gedraaid O-)
Dacht eindelijk een fatsoenlijk kabeltje te hebben van Anker, maar die houdt het nu ook na 7 maanden intensief gebruik voor gezien.
Die van de IKEA ad € 7,99 werkt hier perfect en ziet er ook nog eens leuk uit.

• NiroNiro
  • Niet online
thx voor de tip, als deze probleemloos data doorgeeft dan ga ik deze ook halen.. de mijne laat zn binnenkant inmiddels ook zien bij de stekker.. kwestie van tijd dus...

• CyBeRSPiN
Daarom zo jammer dat draadloze carplay / android auto niet ondersteund wordt, is mooie combo met de wireless charger. Dan heb je dit gedoe dus niet.

• NiroNiro
  • Niet online
ja die wireless charger heb ik maar 1 keer aangehad... om te testen haha

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Nelis13 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:14:
Is dat dan pas je eerste onderhoudsbeurt? Dan valt het nog mee (in de technisch gelijkaardige Kona al na 10.000 Km).

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-06 21:24
IvoB2 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:43:
[...]

Is dat dan pas je eerste onderhoudsbeurt? Dan valt het nog mee (in de technisch gelijkaardige Kona al na 10.000 Km).
Dat zal de 2e zijn want de E-niro mag iedere 15000km naar de dealer

• IvoB2
Minxz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:55:
Dat zal de 2e zijn want de E-niro mag iedere 15000km naar de dealer
Thx. Dan begrijp ik nog altijd het verschil tussen de Kona EV en e-Niro niet.
Technisch is er toch bijna geen verschil tussen beide voertuigen?
(Niet dat het veel uitmaakt, is eerder uit nieuwsgierigheid dat ik het vraag.)

• Minxz
IvoB2 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:01:
[...]

Thx. Dan begrijp ik nog altijd het verschil tussen de Kona EV en e-Niro niet.
Technisch is er toch bijna geen verschil tussen beide voertuigen?
(Niet dat het veel uitmaakt, is eerder uit nieuwsgierigheid dat ik het vraag.)
Ik heb het vermoeden dat ze maar iets gedaan hebben omdat ze niet exact weten wat ze tegen gaan komen. Maar ook willen ze geld verdienen door middel van onderhoud. Dus zet de onderhoudsinterval maar wat lager en dan kan er vaker een faktuur gestuurd worden.
Het verschil tussen beide auto's zal dus niet vanwege technische zaken zijn maar gewoon een ander inzicht qua verdienmodel. Dat is tenminste wat ik denk....

• bird101
CyBeRSPiN schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:39:
Daarom zo jammer dat draadloze carplay / android auto niet ondersteund wordt, is mooie combo met de wireless charger. Dan heb je dit gedoe dus niet.
Ja dat zou perfect zijn !

Ander kabeltje geprobeerd en het opstarten gaat meestal goed.
Wacht wel om eerst het hele systeem te starten alvorens de USB kabel in te pluggen. Maar ook vandaag wel weer een keer dat het systeem vastliep. Kabel eruit en weer erin helpt dan wel, maar blijft toch een beetje irritant.
Maar nu ik gewend aan Android Auto ben, wil ik eigenlijk niet meer zonder.

• bird101
delius schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:41:

Ha, ha die herken ik, want had ik vandaag ook met regenachtig weer. Ging net een tunnel uit, lijkt erop dat de lichtsensor niet goed werkt.

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-06 22:08
Ik heb de hybride Niro 3 weken lang mogen rijden terwijl mijn eigen lease auto ter reparatie stond bij de leasemij, en ik was eigenlijk meteen verkocht, en met het oog op een nieuwe lease auto was de keuze voor electrisch gauw gemaakt.

Oorspronkelijk viel de e-Niro buiten mijn budget, en heb ik gekozen voor de Niro zijn kleinere broertje, de Hyundai Kona Electric.

Echter kreeg ik vandaag een mail van de leasemij dat men alsnog de Kia e-Niro dynamic in clear white kon aanbieden met korting, en de bestelling kosteloos kan omzetten naar de Kia.

Nu vind ik de Kona van de buitenkant er mooier uitzien dan de e-Niro, maar in veel opzichten is de Niro feitelijk de betere auto.

Echter staat mijn kona gepland voor levering in Februari 2020, de Kia dealer durft geen datum te noemen, maar de leasemij "gokt" op einde 1e kwartaal 2020, is dit realistisch?

Ik snap dat niemand hier een glazen bol heeft, maar heeft iemand een schatting wat de huidige levertijden zijn?

• eltron
Kelnarath schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:40:
Ik heb de hybride Niro 3 weken lang mogen rijden terwijl mijn eigen lease auto ter reparatie stond bij de leasemij, en ik was eigenlijk meteen verkocht, en met het oog op een nieuwe lease auto was de keuze voor electrisch gauw gemaakt.

Oorspronkelijk viel de e-Niro buiten mijn budget, en heb ik gekozen voor de Niro zijn kleinere broertje, de Hyundai Kona Electric.

Echter kreeg ik vandaag een mail van de leasemij dat men alsnog de Kia e-Niro dynamic in clear white kon aanbieden met korting, en de bestelling kosteloos kan omzetten naar de Kia.

Nu vind ik de Kona van de buitenkant er mooier uitzien dan de e-Niro, maar in veel opzichten is de Niro feitelijk de betere auto.

Echter staat mijn kona gepland voor levering in Februari 2020, de Kia dealer durft geen datum te noemen, maar de leasemij "gokt" op einde 1e kwartaal 2020, is dit realistisch?

Ik snap dat niemand hier een glazen bol heeft, maar heeft iemand een schatting wat de huidige levertijden zijn?
Voorspellen is lastig, vooral als het over de toekomst gaat.
Ik zou LM wel vertrouwen in dit kader, ook al zijn over het algemeen de levertijden langer, maar LM heeft wellicht bevoorrechte positie. In deze specifieke situatie is de bijzonderheid dat het om een dynamic line uitvoering gaat die bovendien met korting wordt aangeboden. Ik krijg de indruk dat de dynamic line nauwelijks wordt verkocht, maar dat er toch een soort quotum voor NL is. Dat kan de korting verklaren en ook kortere levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:30:
Voor de iPhone gebruikers onder ons. Na het updaten naar iOS13 lijkt CarPlay niet meer te werken, je krijgt dan "verbindingsfout" te zien. Het blijkt dat je opnieuw toestemming moet geven op je telefoon. Ik had de auto onder Settings->Algemeen->CarPlay verwijderd en daarna opnieuw gekoppeld. Daarna werkte het weer.
Paar leuke nieuwtjes: dashboard waarop Apple Maps en Now Playing en wat shortcuts staan (o.a. zoek naar een heus fossiel tankstation in de buurt ;)).
En of je "dark mode" altijd wil of automatisch, en nog wat dingetjes.
Toch een soort Tesla update gevoel zo via Apple :P
Gister dus naar 13.1 geupdate (via de telefoon zelf).. werkt hotspot ineens niet meer.. niet op mn macbook en ook niet in de auto.. heb de telefoon helemaal opnieuw geinstalleerd.. daarna werkte dit weer. In de auto kreeg ik de voorwaarden van live services weer voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Laatst online: 19:07
NiroNiro schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:53:
[...]

Gister dus naar 13.1 geupdate (via de telefoon zelf).. werkt hotspot ineens niet meer.. niet op mn macbook en ook niet in de auto.. heb de telefoon helemaal opnieuw geinstalleerd.. daarna werkte dit weer. In de auto kreeg ik de voorwaarden van live services weer voorgeschoteld.
Hoe opnieuw geïnstalleerd?

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
helemaal opnieuw installeren.. normaal doe ik gewoon een "incremental" install, daarna kreeg ik gedoe met hotspot, dus heb ik de telefoon helemaal opnieuw geinstalleerd (via iTunes dus), toen werkte alles weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Om erop terug te komen... hij maakt verbinding maar haalt niks op... vanochtend ging dat wel.. nu niet meer...

• Vdb.tim
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
vandaag even bij de dealer gepolst kwa levertermijn nieuwe wagens , ik belgie zijn de wachttijden ook weer teruggelopen naar 10 a 11 maand met als extra dat het kan afwijken tot 25% later. omg wat een populaire moeilijke leverbare auto is dat.

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022
Beste mensen, mijn auto staat nu aantal dagen bij garage ivm bekende ratelprobleem. Er wordt iets vervangen in de aandrijving en onderdeel is besteld. Is dit bij anderen ook de oplossing en is het inmiddels opgelost?

• eltron
Vdb.tim schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:57:
vandaag even bij de dealer gepolst kwa levertermijn nieuwe wagens , ik belgie zijn de wachttijden ook weer teruggelopen naar 10 a 11 maand met als extra dat het kan afwijken tot 25% later. omg wat een populaire moeilijke leverbare auto is dat.
is meer dat ze veel te goedkoop zijn. Als de prijs 10K hoger zou zijn was de wachttijd een stuk korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:06
bomajo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:28:
Beste mensen, mijn auto staat nu aantal dagen bij garage ivm bekende ratelprobleem. Er wordt iets vervangen in de aandrijving en onderdeel is besteld. Is dit bij anderen ook de oplossing en is het inmiddels opgelost?
Het is bij mij eindelijk opgelost. Was mijn auto 2.5 maand kwijt en heb hem eergisteren weer kunnen ophalen.

Ze hebben motor, aandrijving ed. geheel vervangen.Bij de garage zeiden ze dat de vervangende motor net wat anders was en een mogelijke revisie is van de oude motor.

Het duurde zo lang, omdat bestelde onderdeel niet vanuit Korea geleverd kon worden. Heb wel flink gebaald, heb 2.5 maand in een Kia Stonic (benzine) gereden. Wat een verschil in rijcomfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
JelleMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:22:
[...]

Het is bij mij eindelijk opgelost. Was mijn auto 2.5 maand kwijt en heb hem eergisteren weer kunnen ophalen.

Ze hebben motor, aandrijving ed. geheel vervangen.Bij de garage zeiden ze dat de vervangende motor net wat anders was en een mogelijke revisie is van de oude motor.

Het duurde zo lang, omdat bestelde onderdeel niet vanuit Korea geleverd kon worden. Heb wel flink gebaald, heb 2.5 maand in een Kia Stonic (benzine) gereden. Wat een verschil in rijcomfort.
vooral wat er dat je zo lang hebt moeten wachten voor de herstelling 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
gezocht / mensen die hun e-niro willen verkopen , NL of Belgie , dringend 1 gezocht. als er iemand één te koop heeft laat maar weten. of iemand die een bestelling staan heeft voor levering 2019 laat maar weten. ik heb gehoord dat mijn levering van mijn e-niro 2019 vertraging op loop en er een nieuwe bestelling is opgemaakt.( zou mijn e-niro op de boot gezeten hebben zie gezonken was ? )
PM please . of facebook of vdb.tim@telenet.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-06 10:03

Kuo

@Vdb.tim
Is de Hyundai Ioniq Electric niets voor je?
Als je de range van de e-Niro niet regelmatig nodig hebt, dan is de Ioniq (model 2016-2019) ook een aardige EV. Ik kan het weten, want ik heb deze week net eentje gekocht in Duitsland, terwijl ik de e-Niro al sinds februari rijd. De Ioniq heeft ook wel wat voordelen op de Niro:
- zuiniger en laadt sneller (ongeveer dezelfde laadsnelheid van max. 70 kW, maar kan meer km/kWh afleggen en de kleinere accu is in een half uur vol bij een 50 kW snellader).
- goedkoper (in Duitsland is oud model Ioniq in Premium uitvoering wel te krijgen vanaf ongeveer 33k incl. btw (niet vergeten, dat ze vaak adverteren inclusief de €2000 subsidie, die alleen voor Duitsers geldig is).
- direct leverbaar
Vanuit Duitsland ben ik in de Ioniq zelfs iets sneller dan met de Niro naar huis gereden. Wel met veel meer laadbeurten.

[ Voor 7% gewijzigd door Kuo op 29-09-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter BE
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
iemand hier die al een elektrische kofferklep laten plaatsen in jullie e-niro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
Klopt het dat de rugleuning van de achterbank niet verwarmd is maar alleen het zitvlak???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Minxz schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:00:
Klopt het dat de rugleuning van de achterbank niet verwarmd is maar alleen het zitvlak???
Ja. Tot groot verdriet van mijn jongste zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
De laatste dagen gaat mijn klepje voor op de auto niet meer goed open. Loopt ergens op aan. Het laatste stukje voordat je het dicht doet gaat stroef. En als je hem dus indrukt om weer open te maken, dan blijft hij dus nagenoeg dicht zitten. En moet je het klepje met je vinger / nagel open peuteren. Niet heel praktisch.
Ik had al mijn bedenkingen toen ik zag dat het hele systeem van het klepje van plastic was.
Maar goed over een aantal weken moet hij weer voor de 30K beurt. Dan mogen ze er naar gaan kijken. Tot die tijd maar peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kia Ora
  • Laatst online: 30-12-2020
Pieter BE schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:48:
iemand hier die al een elektrische kofferklep laten plaatsen in jullie e-niro? :)
Zit er wel over te denken. Moet nu een paar keer per week bij het wegrijden weer stoppen om de achterklep goed te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Ja de achterklep moet je best hard dichtgooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
F**k! Dacht daar bij het omruilen van de Kona EV voor de e-Niro vanaf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
hbolten schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:48:
[...]

Ja. Tot groot verdriet van mijn jongste zoon.
Ook mijn dochters zijn diep teleurgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:08
NiroNiro schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:20:
Ja de achterklep moet je best hard dichtgooien
Euhm nee, bij mij niet. Kan hem gewoon zachtjes dichtdoen. Kwestie van laten afstellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter BE
Kia Ora schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:33:
[...]

Zit er wel over te denken. Moet nu een paar keer per week bij het wegrijden weer stoppen om de achterklep goed te sluiten.
Heb exact hetzelfde, super lastig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerben2903
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-06-2022
Pieter BE schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:23:
[...]

Heb exact hetzelfde, super lastig
De klep kun je zelf redelijk makkelijk aanpassen gewoon de rubber doppen die aan de klep zitten een beetje in of uit draaien, mijn klep kraakte (zat dus niet strak genoeg) gewoon met de hand de doppen iets uitgedraaid en weer opgelost ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
Snirpo schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:48:
[...]

Euhm nee, bij mij niet. Kan hem gewoon zachtjes dichtdoen. Kwestie van laten afstellen denk ik.
Ook bij mij gaat ie zonder hard te gooien gewoon goed dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 07:54
Pieter BE schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:48:
Is dat een aftermarket optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-06 10:34
bomajo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:28:
Ik ben nu al 3x bij de dealer geweest (dus 6x op en neer). De vorige weken zou de e-motor en misschien de reductiebak vervangen worden. Het ging allemaal niet door om de reden dat Kia de onderdelen niet voorradig heeft. Het lijkt wel wat op Tesla (net als de bereikbaarheid van de importeur). Ik begin er een beetje moedeloos van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022
Sigmasailor schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:09:
[...]

Ik ben nu al 3x bij de dealer geweest (dus 6x op en neer). De vorige weken zou de e-motor en misschien de reductiebak vervangen worden. Het ging allemaal niet door om de reden dat Kia de onderdelen niet voorradig heeft. Het lijkt wel wat op Tesla (net als de bereikbaarheid van de importeur). Ik begin er een beetje moedeloos van te worden.
Klinkt inderdaad niet best. Die van mij staat nu week bij dealer. Onderdelen zijn besteld. Geen idee hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kia Ora
  • Laatst online: 30-12-2020
gerben2903 schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:33:
[...]

De klep kun je zelf redelijk makkelijk aanpassen gewoon de rubber doppen die aan de klep zitten een beetje in of uit draaien, mijn klep kraakte (zat dus niet strak genoeg) gewoon met de hand de doppen iets uitgedraaid en weer opgelost ...
Bedankt voor de tip. Eens kijken of dat voor mij voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter BE
Kia Ora schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:40:
[...]

Bedankt voor de tip. Eens kijken of dat voor mij voldoende is.
Bij mij hielp dit niet echt. nog altijd zelfde van sluiting.
Heb ondertussen wel gemerkt dat er 1 ontbreekt dus zal maar eens gaan klagen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
petertenboer schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:29:
Geluidsproductie
Het rollen van banden over het wegdek produceert geluid. De juiste bandenkeuze draagt bij aan het verminderen van het afrolgeluid. Winterbanden hebben een zachtere rubbersamenstelling dan zomerbanden. Bij lage temperaturen wordt het rubber van zomerbanden relatief hard. Dit zorgt voor meer afrolgeluid. Winterbanden produceren in de winter minder geluid in de auto dan zomerbanden. In de zomerperiode daarentegen produceren winterbanden meer geluid.

Bron: VACO
Daarentegen hebben winterbanden lamellen wat weer voor meer geluid zorgt dan het profiel van de meeste zomerbanden. Het is dan ook mijn ervaring dat winterbanden sowieso meer hoorbaar zijn dan zomerbanden (maar dat heb ik er voor over :P ).

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik klikt vanochtend per ongeluk mijn auto op slot voordat ik de deur opendeed om uit te stappen.
Wat Er Toen Gebeurde Zal U Verbazen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:28
hbolten schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:35:
Ik klikt vanochtend per ongeluk mijn auto op slot voordat ik de deur opendeed om uit te stappen.
Ik zit er klaar voor! Verbaas mij, liefst met beeld en geluid oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
hbolten schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:35:
Alarm, indien je er 60s of langer over deed om uit te stappen ;)
Maar eigenlijk had dat dan niet mogen gebeuren als de sleutel nog binnen de auto bevond.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-10-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-06 10:34
bomajo schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:01:
[...]

Klinkt inderdaad niet best. Die van mij staat nu week bij dealer. Onderdelen zijn besteld. Geen idee hoe lang het gaat duren.
Gelukkig heeft mijn dealer nog niets gedemonteerd (wel oliemonsters genomen) en kan ik er 'gewoon' mee blijven rijden. De dealer bevestigt dat het geen direct kwaad kan (anders zou de importeur dat wel gemeld hebben); in geval van problemen heb je altijd de Kia assistance..... :> Mijn dealer denkt dat Kia met een modificatie komt; vandaar zou het zo lang duren. Wat mij vooral stoort is het totale gebrek aan communicatie vanuit de importeur. Ze laten de dealers maar wat aanmodderen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
gerben2903 schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:33:
[...]

Ook al aan die knoppen zitten draaien, nog niet het gewenste effect.. nog even uitproberen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sigmasailor schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:09:
[...]

Bij mij is de reductiebak vervangen, maar ik heb het idee dat het geratel weer terug begint te keren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Vandaag na 20.000km eerste onderhoud gehad, was na uurtje al klaar. Geen idee wat ze precies gedaan hebben, interne firmware was o.a. geupdate begreep ik. Had gemeld dat ik bij koude start een licht aanlopend geluid hoor als ik langzaam rijd en dan regenereer. Dit werd afgedaan als een producteigenschap. Prima, dan heb ik het iig gemeld mocht er later toch iets zijn. Heb in elk geval niet de ratel zoals door anderen gemeld.

Kaartupdate moest ik om vragen, dit zijn mijn versienummers:
SoftwareDE_EV.EUR.SOP.006.3.190314.STD_M..
FirmwareDE_EV.EUR.0.5.331.190222.MICOM
NavigatieSTD_AVN_MID.EUR.KMC.190102.8c96d9f
KaartEUR.11.47.52.542.101.2(D.F2/E.F2)

Zo snel geen schokkende wijzigingen kunnen ontdekken. De software is dus van maart dit jaar, de firmware en navigatie van februari..

Heb ook eindelijk de moeite genomen om de auto in mijn domoticasysteem (OpenHAB) op te nemen. De data poll ik elke 15s 1x per minuut (vaker heeft geen zin):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/67f0zEkfM90wM7OuJetyUwAi/full.jpg
Nog even kijken wat ik er nu mee ga doen, denk dat ik afstand per dag ga bijhouden. En een geofence trigger maak zodat mijn vrouw een seintje krijgt als ik bijna thuis ben ;)

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-10-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
[knip]

[ Voor 94% gewijzigd door frankivo op 01-10-2019 14:36 . Reden: verkeerde topic ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainZz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 15:43
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:26:
Vandaag na 20.000km eerste onderhoud gehad, was na uurtje al klaar. Geen idee wat ze precies gedaan hebben, interne firmware was o.a. geupdate begreep ik. Had gemeld dat ik bij koude start een licht aanlopend geluid hoor als ik langzaam rijd en dan regenereer. Dit werd afgedaan als een producteigenschap. Prima, dan heb ik het iig gemeld mocht er later toch iets zijn. Heb in elk geval niet de ratel zoals door anderen gemeld.

Zo snel geen schokkende wijzigingen kunnen ontdekken. De software is dus van maart dit jaar, de firmware en navigatie van februari..

Heb ook eindelijk de moeite genomen om de auto in mijn domoticasysteem (OpenHAB) op te nemen. De data poll ik elke 15s:
[Afbeelding]
Nog even kijken wat ik er nu mee ga doen, denk dat ik afstand per dag ga bijhouden. En een geofence trigger maak zodat mijn vrouw een seintje krijgt als ik bijna thuis ben ;)
Ik zal het nog even nakijken maar in mijn auto die ik 2 weken geleden kreeg zit volgens mij een oudere update, terwijl ik het wel nog gevraagd had om te updaten |:(

Nu al 2000 km op de teller; 17.0 KWH/100km waarbij ongeveer 95% snelweg is. Best tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Zijn er al mensen die een e-Niro uit Duitsland hebben gehaald? Ben benieuwd of er leasemaatschappijen zijn die openstaan voor zo'n auto

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:28
Had gemeld dat ik bij koude start een licht aanlopend geluid hoor als ik langzaam rijd en dan regenereer.
Heb je dit elke keer als je weg rijdt? Ik heb het zelf als het stevig geregend heeft en er vuil op de schijven is gespat, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
joepie de p schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:28:
[...]

Heb je dit elke keer als je weg rijdt? Ik heb het zelf als het stevig geregend heeft en er vuil op de schijven is gespat, anders niet.
Ik let er niet altijd op, zo opvallend is het niet, maar had m.i. niks met wel of geen regen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_

Heb ook eindelijk de moeite genomen om de auto in mijn domoticasysteem (OpenHAB) op te nemen. De data poll ik elke 15s:
[Afbeelding]
@CyBeRSPiN

Interessant, kun je de code / stappen delen t.a.v. integratie OpenHAB? Ik zit zelf op Home Assistant maar als het een REST API is krijg ik het wel werkend.

15s is wel een beetje veel, bij de Nissan Leaf als je meer dan 1x per uur polled is de 12V accu in week leeg (heb ik ervaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heb zojuist deze winterbanden besteld. Drive Guard is hetzelfde als runflat.

https://www.bandenconcurr...078708df02125c79bcd8d4a5/
Pagina: 1 ... 55 ... 339 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.