Na een dikke 8 maanden wachten mogen we de onze binnen 2 weken eindelijk afhalen!
Bootje is toegekomen en gelost.
Verwijderd
Ja dat ben ik met je eens dat 154 euro veel geld is. Een nieuwe auto is een stuk goedkoper en veel minder rompslomp en ergernis.Levinius schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:26:
[...]
Dat vermoedde ik al, de site die ik gevonden had ziet er qua oplossing wel heel goed uit, er verandert niets aan de sleutel (een stukje electronica om de batterij) en je hoeft hem nergens in te stoppen, alleen 154 euro is een hoop geld...
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Die van mij is afgelopen zaterdag van 'het bootje' gerold. Maar het duurt 2 weken voor ie bij de dealer is en dan nog bijna 2 weken tot ze 'm hebben klaargemaakt. Maar goed.... die 4 weken kunnen er nog wel bij.Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:41:
Na een dikke 8 maanden wachten mogen we de onze binnen 2 weken eindelijk afhalen!
Nieuwe auto is 1x eigen risico afrekenen bij de verzekeraar/LM. Dat is niet duurder dan die 154 euro. Wel vervelend dat je auto dan weg is en de spullen erin en de levertijd voor een nieuweHippe Lip schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:50:
[...]
Ja dat ben ik met je eens dat 154 euro veel geld is. Een nieuwe auto is een stuk goedkoper en veel minder rompslomp en ergernis.
Je hoeft het allemaal niet al te letterlijk te nemen. Linksom of rechtsom is het uiteindelijk toch duurder. Een nieuwe e-Niro duurt ca. anderhalf jaar en in de tussentijd moet je ook wat. Voordat je weer comfortabel in welke tijdelijke auto zit ben je toch een heel eind verder...Z___Z schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:07:
[...]
Nieuwe auto is 1x eigen risico afrekenen bij de verzekeraar/LM. Dat is niet duurder dan die 154 euro. Wel vervelend dat je auto dan weg is en de spullen erin en de levertijd voor een nieuwe
<John O`Mill>
Heeft verder niks met deze discussie te maken maar anderhalf jaar levertijd is het blijkbaar niet meer.Hippe Lip schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:09:
[...]
Je hoeft het allemaal niet al te letterlijk te nemen. Linksom of rechtsom is het uiteindelijk toch duurder. Een nieuwe e-Niro duurt ca. anderhalf jaar en in de tussentijd moet je ook wat. Voordat je weer comfortabel in welke tijdelijke auto zit ben je toch een heel eind verder...
Heb je toevallig een zwarte besteld en een collega die ook een e-Niro (blauwe) rijd?BrainZz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:24:
@CyBeRSPiN Zeker vond ik ook heel netjes dat ze het gemeld hebben, maar het is qua gevoel echt te zuur voor woorden.
Ik houd mij maar vast aan het feit dat ik dit over 2 maanden allemaal vergeten ben en gewoon kan gaan genieten van deze auto.
Voor de mensen die het willen weten:
Besteld op 29 januari 2019. In eerste instantie lever indicatie week 51 2019. Vorige maand bijgesteld naar half september en 2 weken terug dat de auto uitgeleverd kon worden.
e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder
Wat ik bedoelde is dat het veel geld is ten opzichte van een simpel hoesje van 15 euro waar je je sleutel in kan stekenHippe Lip schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:50:
[...]
Ja dat ben ik met je eens dat 154 euro veel geld is. Een nieuwe auto is een stuk goedkoper en veel minder rompslomp en ergernis.
Dat was ook mijn gedachte trouwens. Een hoesje dat op het cruciale moment bij hoge uitzondering nu eens net niet in gebruik was....Levinius schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:55:
Aan de andere kant spreekt dit me wel aan aangezien je dan niet loopt te hannessen met een hoesje
<John O`Mill>
Dat is wel interessant, ik heb in juli besteld en kreeg een verwachtte leverdatum van week 40 2020. Zou mooi zijn als dat een stuk naar voren komt.Minxz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:05:
[...]
Heeft verder niks met deze discussie te maken maar anderhalf jaar levertijd is het blijkbaar niet meer.
Ik was gisteren bij de dealer en die gaf mij aan dat als je nu een e-niro besteld hij in Mei 2020 geleverd gaat worden. Dus dat valt mij mee.
Voorlopig rijdt die collega niet zo veel rond heb ik begrepenYStunnenberg schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:43:
[...]
Heb je toevallig een zwarte besteld en een collega die ook een e-Niro (blauwe) rijd?
Klopt maar zijn vrouw rijd nu elke dag in een geweldige autoBrainZz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:23:
[...]
Voorlopig rijdt die collega niet zo veel rond heb ik begrepen
[ Voor 6% gewijzigd door B00st3r op 04-09-2019 13:36 ]
Same here. Geen peil op te trekken of het gebeurt, want de ene keer doet ie het wel vanaf het begin (ontwasemen voorruit is een trigger bij mij), een andere keer pas na enkele ogenblikken, soms zwakt het nog even af, soms verdwijnt het vanzelf en soms niet...gerben2903 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:24:
Komt bekend voor 🙈 hier exact het zelfde gebeurt heel soms inderdaad. Volgende week eerste beurt zal het doorgeven aan de garage
[...]
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Dat is mooi, want het aantal tenaamstellingen is flink teruggelopen na mei:Murzeltje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:13:
Er worden heel wat mensen blij gemaakt denk ik , heb de afgelopen 2 dagen al zeker 4 trailers zien rijden met alleen maar E-Niro's er op! En een verdwaalde trailer met Electrische Kona's
Stond de mijne er ook op...? Platinum graphite met blauwe accenten!Murzeltje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:13:
Er worden heel wat mensen blij gemaakt denk ik , heb de afgelopen 2 dagen al zeker 4 trailers zien rijden met alleen maar E-Niro's er op! En een verdwaalde trailer met Electrische Kona's
Mogelijk speelt Kia ook in NL een spelletje om aan de Europese uitstootnorm voor volgend jaar te voldoen. De Volkskrant meldt dat Kia in Spanje tot 1 november om die reden geen ev's en hybrides meer op kenteken wil hebben. Vanaf die datum telt ie mee voor volgend jaar. https://www.volkskrant.nl...-laag-te-houden~b7cdd921/plips schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:00:
[...]
Dat is mooi, want het aantal tenaamstellingen is flink teruggelopen na mei:
[... ]
Het zal geen verdwaalde EV Kona vrachtwagen zijn geweest. Tegen mijn verwachting in worden er een stuk meer Kona's geleverd dan Niro's.Murzeltje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:13:
Ik heb de Kia Dynamic al in December 2018 besteld, en de leverdatum is nu ook opeens december (na eerst september aangegeven te zijn). Maar ja, als er ergens iets fout gaat dan wordt het 2020 zegt de dealer, en dus 8% bijtelling. Kia speelt een raar spel met levertijden/dealers, vertraagde leveringen, ik was altijd enthousiast over 7 jaar garantie, en de in mijn ogen unieke E-niro in dit segment, maar volgens mij wordt dit de eerste en de laatste Kia voor mij. Het imago wordt een beetje schimmig....Marcva schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:26:
[...]
Mogelijk speelt Kia ook in NL een spelletje om aan de Europese uitstootnorm voor volgend jaar te voldoen. De Volkskrant meldt dat Kia in Spanje tot 1 november om die reden geen ev's en hybrides meer op kenteken wil hebben. Vanaf die datum telt ie mee voor volgend jaar. https://www.volkskrant.nl...-laag-te-houden~b7cdd921/
Zo worden de regels weer lekker misbruikt
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Je Niro of je e-Niro? December, dan vast niet via een leasemij? Die stellen niets op naam in december meer, dat wordt dan januari. Wanneer heb jij precies besteld? Mijn leasemij op 22 maart, Platinum Graphite Executive.barend_berg schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:48:
[...]
Levering van mijn Niro nu definitief in december dit jaar
E-niro vanzelfsprekend. Ook een Platinum Graphite Executive. Geen lease vandaar ;-).plips schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:46:
[...]
Je Niro of je e-Niro? December, dan vast niet via een leasemij? Die stellen niets op naam in december meer, dat wordt dan januari. Wanneer heb jij precies besteld? Mijn leasemij op 22 maart, Platinum Graphite Executive.
mmmm…. dat zijn niet de signalen die ik terugkrijg, uit mijn organisatie, maar ik zal eens gaan bellenNiroNiro schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:54:
dat is niet meer van deze tijd @plips al een aantal jaar dat leasemaatschappijen gewoon de auto's in dec op naam stellen...
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-09-2019 14:46 ]
Check, met 6 auto's op 1 verlengsnoer lijkt mij geen goed/veilig ideeCyBeRSPiN schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:44:
Zou ze alleen wel aanraden om een DC snellader te plaatsen op het bureau.
Als dat maar goed gaat:tyson69 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:40:
Zelfs de Politie is om en gaat e-Niro rijden: https://nos.nl/artikel/23...r-lagere-topsnelheid.html
Ioniq 5 P45
Huh? Ik zie toch 3 om 3 in het plaatje van het artikel hierboven (puur gebaseerd op koplampen, ben niet zo verdiept in de auto's)? Of denk ik te simpel en zie ik het verkeerd?
juist wel!plips schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:46:
[...]
Je Niro of je e-Niro? December, dan vast niet via een leasemij? Die stellen niets op naam in december meer, dat wordt dan januari. Wanneer heb jij precies besteld? Mijn leasemij op 22 maart, Platinum Graphite Executive.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
[ Voor 65% gewijzigd door BvZwolle op 06-09-2019 15:09 ]
Zo te zien een rode CEE 32A 3 fase verlengblok. Deze kan makkelijk 6 auto's laden. (met granny chargers, maximaal 13A per auto) 26A per fase gebruikt door 2 auto's per fase, dus nog 6A over per fase.tyson69 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:51:
[...]
Check, met 6 auto's op 1 verlengsnoer lijkt mij geen goed/veilig idee
O sorry, idd 3 Kona en 3 e-Niro, had die andere Kona's zo snel niet gezien, maar om even aan te geven dat het niet enkel e-Niro's zijnCoocoocachoo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:55:
[...]
Huh? Ik zie toch 3 om 3 in het plaatje van het artikel hierboven (puur gebaseerd op koplampen, ben niet zo verdiept in de auto's)? Of denk ik te simpel en zie ik het verkeerd?
Als ze je net plat-getaserd hebben rollen ze je soepel naar binnen hoor.beschuit schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:21:
Das wel balen als je mee moet achterin een Kona en je bent langer dan 1,50 meter ;-)
Heel snel optrekken, in minder dan 9 seconden van 0 tot 100.tyson69 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:40:
Zelfs de Politie is om en gaat e-Niro rijden: https://nos.nl/artikel/23...r-lagere-topsnelheid.html
in stadsverkeer is deze auto veel sneller dan menig ICE. Maar je moet hiermee niet op de snelweg een achtervolging gaan doen. Maar goed... daar hebben ze sinds kort die dikke Audi's voor.TheBrut3 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:19:
[...]
Heel snel optrekken, in minder dan 9 seconden van 0 tot 100.
Ik moest wel even hardop grinniken toen ze dat net op het nieuws zeiden.
Maar volgens mij kunnen ze (alle overheidsinstanties) beter de poolauto's vervangen voor EV's.
Nou hier rijdt de politie o.a. al een tijdje met de Tesla S en de Zero.TheBrut3 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:19:
[...]
Heel snel optrekken, in minder dan 9 seconden van 0 tot 100.
De dealer kan toch exact zien wanneer productie, verscheping en levering is? Als ze niks weten hebben ze gewoon nog niks geregeld.Hasselhoff schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:07:
In januari een Platinum Graphite. Verkoper doet helemaal geen uitspraak meer over de verwachte levertijd. Ik heb dus echt geen idee wanneer ik de E-Niro kan verwachten.
Mijn dealer gaf aan dat ze 'm pas kunnen zien als deze op de boot gaat, een week of 6 voor aflevering aan de klantMinxz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:02:
[...]
De dealer kan toch exact zien wanneer productie, verscheping en levering is? Als ze niks weten hebben ze gewoon nog niks geregeld.
Verwijderd
Vergeet ook niet dat er ook verkopers rondlopen bij Kia die gewoon weigeren om in de computer of op de bestellijst te kijken. Dit omdat ze daar te "druk" voor zijn, of gewoonweg niet met de computer kunnen werken. De snelste manier om een klant dan weg te krijgen is om hem een lulverhaal te vertellenHasselhoff schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:07:
In januari een Platinum Graphite. Verkoper doet helemaal geen uitspraak meer over de verwachte levertijd. Ik heb dus echt geen idee wanneer ik de E-Niro kan verwachten.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ja ik, en het antwoord is neeVdb.tim schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:28:
weet er iemand of de e-niro verkeersbord herkenning aan boord heeft ?
Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat je verteld wordt dat jouw situatie ‘nog nooit eerder is voorgekomen’, terwijl je bepaald niet de eerste bent.Mich46 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:27:
Nog dit: vorige week berichtte ik over het niet kunnen starten van de auto, waarop ik Kia Assistence ter hulp moest roepen. Men kan niet achterhalen wat de oorzaak was. Wereldwijd heeft men dit nog niet voorgehad. Mijn Niro heeft dus de twijfelachtige eer. An een unicum te zijn!
<John O`Mill>
Bij de zaken zijn achteraf in te bouwen:Mich46 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:27:
Twee zaken mis ik wel ( een beetje): een head-up display en de automatische kofferopening ( en sluiting)
Moet je er wel meteen 12 bestellen....
<John O`Mill>
Er zijn vast wel forumgenoten die er ook 1 wil hebben
Heb je de prijs gezien?YStunnenberg schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:46:
[...]
Er zijn vast wel forumgenoten die er ook 1 wil hebben
[ Voor 18% gewijzigd door Hippe Lip op 08-09-2019 10:57 ]
<John O`Mill>
Verwijderd
Hier idemharw schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:52:
C
[...]
Is wel extreem hard heb wel een soortgelijk geluid. Als ik de airco uit zet is het over bij jou ook toevallig
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2019 17:54 ]
Ik denk dat 'grijs' voornamelijk bestaat uit platinum Graphite + wat silky silver en een klein beetje aluminium silver en moss grey.Hasselhoff schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:05:
Is Platinum Graphite hetzelfde als Grijs in dit overzicht?
[ Voor 13% gewijzigd door Minxz op 08-09-2019 18:10 ]
<John O`Mill>
<John O`Mill>
Absoluut geen last van.gerben2903 schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:08:
Hallo allemaal hierbij even een (domme) vraag: Zijn er meer mensen die het lederen stuur niet als prettig ervaren ? Ik heb hiervoor meerdere auto met een lederen stuur gehad maar het stuur van de E-Niro (geleverd half april 2019) voelt kleverig/plakkerig aan 🥴, ik heb absoluut geen zweet handen 😇 het stuur is ook nooit met cockpit spray of iets schoongemaakt, alleen een doen met lauw/warm water.
<John O`Mill>
tja , ik zij het je toch dat het een koreaans artikel is , de vertaling staat in mijn bovenste post.Hippe Lip schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:08:
전기차 코나EV와 니로EV 2020년형 모델에 개선된 사양이 적용된다. 현대기아차는 올해 말 유럽에 선보일 2020년형 코나EV와 니로EV에 새로운 온보드 충전 케이블과 10.25인치 인포테인먼트 모니터를 적용할 계획으로, 앞당겨진 충전시간은 향후 공개될 예정이다.
Ach ja, nu is het me geheel duidelijk....
Ik heb precies hetzelfde... wilde ook liever de bruine dan de graphite. Ik zag onlangs een bruine rijden op de A12 en moet zeggen dat dat een mooie kleur is. Maar meer dan die 14 die er nu rond rijden gaan er niet komen.Vdb.tim schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:29:
Wat is of was de reden waarom kia had beslist te snoeien in hun kleuren ?? gezien ik eigenlijk enorme fan was van pluto brown , en nu met wat lange tanden platinum graphite moet nemen ?
Nee, hier ook helemaal geen last van. Misschien eens goed ontvetten?gerben2903 schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:08:
Hallo allemaal hierbij even een (domme) vraag: Zijn er meer mensen die het lederen stuur niet als prettig ervaren ? Ik heb hiervoor meerdere auto met een lederen stuur gehad maar het stuur van de E-Niro (geleverd half april 2019) voelt kleverig/plakkerig aan 🥴, ik heb absoluut geen zweet handen 😇 het stuur is ook nooit met cockpit spray of iets schoongemaakt, alleen een doek met lauw/warm water.
Kan je een screenshot laten zien hiervan? Mijn LM zegt idd dat ze niks kunnen vertellen. Eind feb besteld en pas mei/juni 2020 is nu prognose. Snap er helemaal niks van.Vdb.tim schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:07:
ja bij mij ook na tal van apen verhalen van al dan wel of niet kunnen zien van jouw bestelling , was ik het zo beu , dat ik advies ban gaan inwinnen bij aan andere dealer , daar kon die dealer mij vertellen dat ze idd perfect kunnen zien wanneer de auto in productie gaat , het is altijd mogelijk vanaf dag 1 dat je de auto besteld , dat ze kunnen kijken welke status de auto heeft gekregen , enkel zal de e-niro de 1ste maanden geen datum voor productie gekend staan , die komt pas te voorschijn 1 maand voor de werkelijke productie , dan ongeveer 1 week voor hij hij geproduceerd gaat worden komt dan ook de productie datum te verschijn , de datum voor het maken van de body en het uiteindelijk afwerken van de auto. ook pas dan komt de datum van transport te voorschijn. ik ben met deze info naar mijn dealer gegaan en dit samen met de groeten van de andere dealer , uiteindelijk hebben ze dan idd in de pc kunnen kijken en mij een copie bezorgd van die informatie , daar is duidelijk op te zien dat mijn auto 03/09 in productie gaat en einde 05/09 .
Let op, @Vdb.tim is Belg.. in Nederland is er een andere importeur en dus totaal andere werkwijze!IUser schreef op maandag 9 september 2019 @ 06:44:
[...]
Kan je een screenshot laten zien hiervan? Mijn LM zegt idd dat ze niks kunnen vertellen. Eind feb besteld en pas mei/juni 2020 is nu prognose. Snap er helemaal niks van.
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-09-2019 08:11 ]
Tiens, dat is eigenaardig. De Kona heeft dit wel (C43 - C35).CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:57:
[...]
Ja ik, en het antwoord is nee
En ik denk dat we daar blij mee moeten zijn want werkt toch nooit feilloos.
Toch moet de Belgische importeur ook bij dezelfde fabriek in Zuid Korea bestellen. En wat dat betreft herken ik het verhaal wel dat die bestelling pas kort voor de werkelijke productie gebeurt.CyBeRSPiN schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:09:
[...]
Let op, @Vdb.tim is Belg.. in Nederland is er een andere importeur en dus totaal andere werkwijze!
In België bestelt de dealer wel meteen zelf, in NL moet een dealer wachten totdat de importeur zegt dat ze aan de beurt zijn.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Daar kan de verkeersbordenherkenning van om het even welke auto niets aan doen en bovendien blijven de verkeersborden gelden zolang ze er staan. Maar goed dat de auto ze dan ook "ziet".Mich46 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:27:
ook bij wegenwerken vergeet de aannemer heel dikwijls alle borden weg te halen.
In Bjorns film wordt de hele e-Niro doorgenomen. Rond de 20 minuten gaat hij de achterbak metendriel24 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:41:
Is er ergens zo'n foto met alle afmetingen beschikbaar ?
Ben nieuwsgierig naar de maat van de voorstoelen tot aan de achterklep.
Dus met geklapte achterbank.
Zojuist heeft de dealer me dit zelfde verhaal verteld wat dan wel weer verklaart waarom er zoveel onduidelijkheid heerste. Aanvulling daarbij is dat op moment dat mijn leasemij de order plaatste bij de dealer (eind maart) de orderportefeuille voor 2019 al vol was.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:24:
Is hier al heel vaak besproken: dealers schieten pas vrij laat de bestelling in bij de fabriek. De NL importeur bepaalt welke dealer wanneer hoeveel mag bestellen, ordegrootte: een handvol e-Niro’s per maand. Dus besteld in januari kan het best zijn dat de dealer deze maand pas de order kan plaatsen en DAN pas inzicht krijgt in het systeem van de fabriek.
Dit wijkt af van de andere modellen van Kia en van de reguliere werkwijze in de branche.
Hopelijk fixen ze dan zsm dat Ionity laders in de navigatie vindbaar zijn, dat is momenteel namelijk nog niet het geval.petertenboer schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:34:
Hyundai en Kia treden toe tot het Ionity netwerk: https://ionity.eu/en/news-storage/hyundai-on-board.html
Niet als het vorige model gewoon alles doet wat nodig is en je tevreden kan zijn.Vdb.tim schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:30:
wat ik mentaal vervelend vind is dat je minimum 9 maanden moet gaan wachten op je auto , je auto dan zal krijgen je volle pot betaald en 1 maand later een nieuw model ziet voorbij rijden van je eigen auto. dat is nu eens serieus klootte
Ja goed nieuws en nu inderdaad de Fransen, zowel Renault als PSA, er nog bij zodat we op de route du soleil ook betrouwbaar en snel kunnen laden.CyBeRSPiN schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:41:
[...]
Hopelijk fixen ze dan zsm dat Ionity laders in de navigatie vindbaar zijn, dat is momenteel namelijk nog niet het geval.
Erg goed nieuws dit, betekent in feite dat alle merken met CCS snellaadoptie (dus excl Nissan en Renault) nu samenwerken om een snelladernetwerk uit te rollen. Zal hopelijk nu geen jaren meer duren om dezelfde dekking als Tesla met hun superchargers te realiseren. Zeker als je ziet in wat voor tempo Ionity in nog geen 2 jaar tijd al is uitgerold.
laat ons hopen , ik zie ondertussen dat er ook een uvo app is uitgerold , al is deze voorlopig enkel gemaakt voor de e-soul , ik hoop dat kia de moeite doet , om hun vorige modellen dan ook een update te geven zo ook deze via de app compatibel worden , het moet lukken gezien in voorbeeld amerika ook lukt.kdeboois schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:44:
[...]
Niet als het vorige model gewoon alles doet wat nodig is en je tevreden kan zijn.
Ik heb dit reeds aan mijn dealer voorgelegd maar hij geeft aan dat het systeem in de Amerika geleverde modellenanders is dan de in NL geleverde modellen. Hij gaf mij 0,0% kans op UVO gebruik met de 2019 E-Niro in NL.Vdb.tim schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:17:
[...]
laat ons hopen , ik zie ondertussen dat er ook een uvo app is uitgerold , al is deze voorlopig enkel gemaakt voor de e-soul , ik hoop dat kia de moeite doet , om hun vorige modellen dan ook een update te geven zo ook deze via de app compatibel worden , het moet lukken gezien in voorbeeld amerika ook lukt.
<John O`Mill>
Dat laatste, ombouwen naar 3 fase, zou absoluut interessant zijn.Hippe Lip schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:53:
Ik denk ook niet dat we met de huidige e-Niro's UVO-gebruik kunnen verwachten. Voor onze connectie wordt er een speciaal onderdeel hier in de haven ingebouwd. Alleen voor de NL-markt.
En die UVO die werkt via het infotainmentsysteem. Ik verwacht niet dat iemand het ervoor over heeft om een nieuw infotainmentsysteem te kopen en in te laten bouwen, nog afgezien van de vraag of dat gaat passen.
Dan heb je nog meer kans om je laadsysteem om te laten bouwen naar 3-faseladen,...
Heeft de NL importeur voor gekozen. In veel andere landen hebben ze voor chrome gekozen.Vaevictis_ schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:26:
Mijn e-Niro executive edition heeft geen chromen sierstrips aan de onderkant van de deur zitten maar donkere, weet iemand het verschil? Of heeft het met de kleur te maken? (Graphite Blue)
Op je twee meest gebruikte locaties een kleine DC lader ophangen en dan ben je er ook. Is wellicht te doen voor een ‘paar’ duizend euro.eltron schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:05:
[...]
Dat laatste, ombouwen naar 3 fase, zou absoluut interessant zijn.
Ik begreep van mijn dealer dat het voor nieuwe bestellingen 2020 een meerprijsoptie zou zijn van enkele honderden euro's (bovenop de 1800 voor nieuw modeljaar).
Maar ik zou er wel een paar duizend euro voor over hebben om het achteraf in te bouwen.
Men zegt dat dit technisch problematisch zou zijn omdat hele systeem er niet op zou zijn ingesteld. Dat lijkt mij vreemd. Gaat toch om technisch gezien relatief eenvoudige omvormer van 1 of 3 fase naar DC dat door batterij wordt geslikt.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq