Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Na een dikke 8 maanden wachten mogen we de onze binnen 2 weken eindelijk afhalen!
Bootje is toegekomen en gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:17

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Levinius schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:26:
[...]

Dat vermoedde ik al, de site die ik gevonden had ziet er qua oplossing wel heel goed uit, er verandert niets aan de sleutel (een stukje electronica om de batterij) en je hoeft hem nergens in te stoppen, alleen 154 euro is een hoop geld...
Ja dat ben ik met je eens dat 154 euro veel geld is. Een nieuwe auto is een stuk goedkoper en veel minder rompslomp en ergernis. 8)7

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:41:
Na een dikke 8 maanden wachten mogen we de onze binnen 2 weken eindelijk afhalen!
Bootje is toegekomen en gelost.
Die van mij is afgelopen zaterdag van 'het bootje' gerold. Maar het duurt 2 weken voor ie bij de dealer is en dan nog bijna 2 weken tot ze 'm hebben klaargemaakt. Maar goed.... die 4 weken kunnen er nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hippe Lip schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:50:
[...]

Ja dat ben ik met je eens dat 154 euro veel geld is. Een nieuwe auto is een stuk goedkoper en veel minder rompslomp en ergernis. 8)7
Nieuwe auto is 1x eigen risico afrekenen bij de verzekeraar/LM. Dat is niet duurder dan die 154 euro. Wel vervelend dat je auto dan weg is en de spullen erin en de levertijd voor een nieuwe :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Z___Z schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:07:
[...]

Nieuwe auto is 1x eigen risico afrekenen bij de verzekeraar/LM. Dat is niet duurder dan die 154 euro. Wel vervelend dat je auto dan weg is en de spullen erin en de levertijd voor een nieuwe :s
Je hoeft het allemaal niet al te letterlijk te nemen. Linksom of rechtsom is het uiteindelijk toch duurder. Een nieuwe e-Niro duurt ca. anderhalf jaar en in de tussentijd moet je ook wat. Voordat je weer comfortabel in welke tijdelijke auto zit ben je toch een heel eind verder...

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
Hippe Lip schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:09:
[...]

Je hoeft het allemaal niet al te letterlijk te nemen. Linksom of rechtsom is het uiteindelijk toch duurder. Een nieuwe e-Niro duurt ca. anderhalf jaar en in de tussentijd moet je ook wat. Voordat je weer comfortabel in welke tijdelijke auto zit ben je toch een heel eind verder...
Heeft verder niks met deze discussie te maken maar anderhalf jaar levertijd is het blijkbaar niet meer.
Ik was gisteren bij de dealer en die gaf mij aan dat als je nu een e-niro besteld hij in Mei 2020 geleverd gaat worden. Dus dat valt mij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02-2020
BrainZz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:24:
@CyBeRSPiN Zeker vond ik ook heel netjes dat ze het gemeld hebben, maar het is qua gevoel echt te zuur voor woorden.

Ik houd mij maar vast aan het feit dat ik dit over 2 maanden allemaal vergeten ben en gewoon kan gaan genieten van deze auto.

Voor de mensen die het willen weten:
Besteld op 29 januari 2019. In eerste instantie lever indicatie week 51 2019. Vorige maand bijgesteld naar half september en 2 weken terug dat de auto uitgeleverd kon worden.
Heb je toevallig een zwarte besteld en een collega die ook een e-Niro (blauwe) rijd?

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levinius
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-03-2021
Hippe Lip schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:50:
[...]
Wat ik bedoelde is dat het veel geld is ten opzichte van een simpel hoesje van 15 euro waar je je sleutel in kan steken :9

Aan de andere kant spreekt dit me wel aan aangezien je dan niet loopt te hannessen met een hoesje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Levinius schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:55:
Aan de andere kant spreekt dit me wel aan aangezien je dan niet loopt te hannessen met een hoesje :)
Dat was ook mijn gedachte trouwens. Een hoesje dat op het cruciale moment bij hoge uitzondering nu eens net niet in gebruik was....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Minxz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:05:
[...]

Heeft verder niks met deze discussie te maken maar anderhalf jaar levertijd is het blijkbaar niet meer.
Ik was gisteren bij de dealer en die gaf mij aan dat als je nu een e-niro besteld hij in Mei 2020 geleverd gaat worden. Dus dat valt mij mee.
Dat is wel interessant, ik heb in juli besteld en kreeg een verwachtte leverdatum van week 40 2020. Zou mooi zijn als dat een stuk naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 22:48
Heb eerder de indruk dat de levertijd per dealer kan verschillen of dat de ene optimistischer is dan de ander. De 18 maanden levertijd heb ik recent nog vernomen vanuit 2 verschillende personen die bij hun plaatselijke dealer informeerden naar de levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainZz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 18:03
YStunnenberg schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:43:
[...]

Heb je toevallig een zwarte besteld en een collega die ook een e-Niro (blauwe) rijd?
Voorlopig rijdt die collega niet zo veel rond heb ik begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
BrainZz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:23:
[...]

Voorlopig rijdt die collega niet zo veel rond heb ik begrepen ;)
Klopt maar zijn vrouw rijd nu elke dag in een geweldige auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Gisteren wilde de auto niet wegrijden voordat ik de gordel had vastgemaakt. Er stond een uitgebreide melding in het display die begon met "klik de gordel vast en ....." De rest weet ik niet meer.
Het leek alsof de auto de handrem vasthield totdat ik de gordel had ingeklikt. Hij reageerde namelijk wel op het pedaal.

Ik krijg het niet meer gereproduceerd, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Ik was benieuwd naar de ervaringen met de e-Niro. Ik heb zelf sinds een paar weken een Niro Hybrid en ik stoor me aan de afwerking van de gordels achterin en bij de passagiersstoel. Is dat bij de e-Niro ook zo slecht? Er zit een soort lus op je buik (aan de buitenkant) i.p.v. een knopje dat het verschuiven van de 'sleutel' (geen idee hoe dat ding officieel heet) tegen gaat als hij hangt. Gek genoeg is dit bij de berijdersstoel wel mooi afgewerkt.

Ik heb dit aangekaart bij de Kia dealer maar die haalde zijn schouders op.

[ Voor 6% gewijzigd door B00st3r op 04-09-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:31
gerben2903 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:24:
Komt bekend voor 🙈 hier exact het zelfde gebeurt heel soms inderdaad. Volgende week eerste beurt zal het doorgeven aan de garage

[...]
Same here. Geen peil op te trekken of het gebeurt, want de ene keer doet ie het wel vanaf het begin (ontwasemen voorruit is een trigger bij mij), een andere keer pas na enkele ogenblikken, soms zwakt het nog even af, soms verdwijnt het vanzelf en soms niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Vandaag de Kia opgehaald, @CyBeRSPiN in de TS mag ie op 'geleverd' komen te staan :)
Eerste ervaring is erg goed!

Nog nooit eerder met adaptive cruise control gereden, deze stond bij aflevering dus aan (kan ie ook uit?), en dat werkt erg prettig.
De stoelen zitten goed en ook goed verstelbaar, met lendesteun.
De wegligging/vering is ook goed voor een auto van 1700kg.
Het touchscreen werkt lekker soepel en snel, echter vind ik het display wat somber aandoen kwa kleuren, veel zwart/wit gebruik, dit in tegenstelling tot het teller gedeelte.

Ik heb de voorkeur om te navigeren met Google Maps, dus ook mijn telefoon met Android auto gekoppeld, en AA aan de voorkeur-toets (de * op het dashboard) toegewezen zodat ik vanuit elk menu hier direct naar toe kan. Dit werkt gewoon goed.
Helaas kan ik nu niet tegelijk van USB-stick muziek afspelen. Is er nog een andere USB aansluiting voor media? Anders zal ik de muziek toch op mijn telefoon moeten zetten. (of een usb hub misschien?)

Tot nu toe een heerlijke auto!

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Nope geen extra poort voor media.. wordt wat nummers op je telefoon plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
zijn er mensen die DE4 op hun bestelbon hebben staan , en die hun auto hebben besteld rond februari , maart , april 2019 ?

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Er worden heel wat mensen blij gemaakt denk ik , heb de afgelopen 2 dagen al zeker 4 trailers zien rijden met alleen maar E-Niro's er op! En een verdwaalde trailer met Electrische Kona's
:)

PSN/XBOX : Murzeltje1976

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Murzeltje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:13:
Er worden heel wat mensen blij gemaakt denk ik , heb de afgelopen 2 dagen al zeker 4 trailers zien rijden met alleen maar E-Niro's er op! En een verdwaalde trailer met Electrische Kona's
Dat is mooi, want het aantal tenaamstellingen is flink teruggelopen na mei:

201811 5
201812 27
201901 136
201902 318
201903 319
201904 361
201905 378
201906 290
201907 231
201908 215
201909 19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minxz
Stond de mijne er ook op...? Platinum graphite met blauwe accenten! :D

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
plips schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:00:
[...]

Dat is mooi, want het aantal tenaamstellingen is flink teruggelopen na mei:
[... ]
Mogelijk speelt Kia ook in NL een spelletje om aan de Europese uitstootnorm voor volgend jaar te voldoen. De Volkskrant meldt dat Kia in Spanje tot 1 november om die reden geen ev's en hybrides meer op kenteken wil hebben. Vanaf die datum telt ie mee voor volgend jaar. https://www.volkskrant.nl...-laag-te-houden~b7cdd921/
Zo worden de regels weer lekker misbruikt 7(8)7

• barend_berg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 13:54
Het zal geen verdwaalde EV Kona vrachtwagen zijn geweest. Tegen mijn verwachting in worden er een stuk meer Kona's geleverd dan Niro's.

De tenaamstellingen laten bij de Kona ook geen vlucht naar beneden zien.

jan 526
feb 319
mrt 356
apr 371
mei 437
jun 330
jul 368
aug 479
sep 75

Levering van mijn Niro nu definitief in december dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:47
Marcva schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:26:
[...]

Mogelijk speelt Kia ook in NL een spelletje om aan de Europese uitstootnorm voor volgend jaar te voldoen. De Volkskrant meldt dat Kia in Spanje tot 1 november om die reden geen ev's en hybrides meer op kenteken wil hebben. Vanaf die datum telt ie mee voor volgend jaar. https://www.volkskrant.nl...-laag-te-houden~b7cdd921/
Zo worden de regels weer lekker misbruikt 7(8)7
Ik heb de Kia Dynamic al in December 2018 besteld, en de leverdatum is nu ook opeens december (na eerst september aangegeven te zijn). Maar ja, als er ergens iets fout gaat dan wordt het 2020 zegt de dealer, en dus 8% bijtelling. Kia speelt een raar spel met levertijden/dealers, vertraagde leveringen, ik was altijd enthousiast over 7 jaar garantie, en de in mijn ogen unieke E-niro in dit segment, maar volgens mij wordt dit de eerste en de laatste Kia voor mij. Het imago wordt een beetje schimmig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:08
Op Youtube staat een playlist van Kia met (30!) instructiefilmpjes over het gebruik van de e-Niro.
Wellicht goed om in toppic start op te nemen, dat kan dan ook een aantal veel voorkomende vragen afvangen: https://www.youtube.com/p...fGHxz0ybmtmeI8YMenFwy2IKp

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
barend_berg schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:48:
[...]

Levering van mijn Niro nu definitief in december dit jaar :)
Je Niro of je e-Niro? December, dan vast niet via een leasemij? Die stellen niets op naam in december meer, dat wordt dan januari. Wanneer heb jij precies besteld? Mijn leasemij op 22 maart, Platinum Graphite Executive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
dat is niet meer van deze tijd @plips al een aantal jaar dat leasemaatschappijen gewoon de auto's in dec op naam stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barend_berg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 13:54
plips schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:46:
[...]

Je Niro of je e-Niro? December, dan vast niet via een leasemij? Die stellen niets op naam in december meer, dat wordt dan januari. Wanneer heb jij precies besteld? Mijn leasemij op 22 maart, Platinum Graphite Executive.
E-niro vanzelfsprekend. Ook een Platinum Graphite Executive. Geen lease vandaar ;-).

Besteld half februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
NiroNiro schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:54:
dat is niet meer van deze tijd @plips al een aantal jaar dat leasemaatschappijen gewoon de auto's in dec op naam stellen...
mmmm…. dat zijn niet de signalen die ik terugkrijg, uit mijn organisatie, maar ik zal eens gaan bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:15
Zelfs de Politie is om en gaat e-Niro rijden: https://nos.nl/artikel/23...r-lagere-topsnelheid.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Cool! Ik zie 5x e-Niro en 1x Kona.
Uitstekende keuze voor patrouilles. Met de VESS uit is het best wel stealth ;)
Op Twitter natuurlijk weer allerlei zure reacties over accu leeg tijdens achtervolging en zogenaamd vervuilender dan diesel etc, maar dit is een goede ontwikkeling. Alsof elke agent dagelijks met 180 km/u urenlang aan het achtervolgen is op de snelweg ;)
Zou ze alleen wel aanraden om een DC snellader te plaatsen op het bureau.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-09-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:44:
Zou ze alleen wel aanraden om een DC snellader te plaatsen op het bureau.
Check, met 6 auto's op 1 verlengsnoer lijkt mij geen goed/veilig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Als dat maar goed gaat:
Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2019/09/06/575352/2048x1152.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:44:
Cool! Ik zie 5x e-Niro en 1x Kona.
[...]
Huh? Ik zie toch 3 om 3 in het plaatje van het artikel hierboven (puur gebaseerd op koplampen, ben niet zo verdiept in de auto's)? Of denk ik te simpel en zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
plips schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:46:
[...]

juist wel!
Doen daar niet moeilijk over hoor. Die van mij wordt ook in december geleverd, mag zelf pas 30 december de auto ophalen. Leasemaatschappij werkt prima mee. Sterker nog, zodra er een chassis nummer bekend is en de auto pas na 1 januari geleverd wordt zetten ze die voor 31-12 op kenteken voor me

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:53
Vandaag deze gezien: https://photos.app.goo.gl/xqeqS8YdmbyncrEPA

https://photos.app.goo.gl/6NzvoXDUauLg1U3d7

Schijnt een proef te zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door BvZwolle op 06-09-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
  • Laatst online: 04-02-2021
tyson69 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:51:
[...]

Check, met 6 auto's op 1 verlengsnoer lijkt mij geen goed/veilig idee
Zo te zien een rode CEE 32A 3 fase verlengblok. Deze kan makkelijk 6 auto's laden. (met granny chargers, maximaal 13A per auto) 26A per fase gebruikt door 2 auto's per fase, dus nog 6A over per fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Coocoocachoo schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:55:
[...]

Huh? Ik zie toch 3 om 3 in het plaatje van het artikel hierboven (puur gebaseerd op koplampen, ben niet zo verdiept in de auto's)? Of denk ik te simpel en zie ik het verkeerd?
O sorry, idd 3 Kona en 3 e-Niro, had die andere Kona's zo snel niet gezien, maar om even aan te geven dat het niet enkel e-Niro's zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:57

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Das wel balen als je mee moet achterin een Kona en je bent langer dan 1,50 meter ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minxz
beschuit schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:21:
Das wel balen als je mee moet achterin een Kona en je bent langer dan 1,50 meter ;-)
Als ze je net plat-getaserd hebben rollen ze je soepel naar binnen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:06
Heel snel optrekken, in minder dan 9 seconden van 0 tot 100. _O-
Ik moest wel even hardop grinniken toen ze dat net op het nieuws zeiden. :+

Maar volgens mij kunnen ze (alle overheidsinstanties) beter de poolauto's vervangen voor EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
TheBrut3 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:19:
[...]

Ik moest wel even hardop grinniken toen ze dat net op het nieuws zeiden. :+

Maar volgens mij kunnen ze (alle overheidsinstanties) beter de poolauto's vervangen voor EV's.
in stadsverkeer is deze auto veel sneller dan menig ICE. Maar je moet hiermee niet op de snelweg een achtervolging gaan doen. Maar goed... daar hebben ze sinds kort die dikke Audi's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:22
Woensdag goed nieuw gekregen, onze e-niro wordt 27 september geleverd :D
In februari besteld, zou eerst in februari 2020 komen maar door wat creatief schuiven door de dealer komt ze toch enkele maanden eerder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28
Ik ben misschien de enige... Maar ik kan er niet enthousiast van worden. Politie in een e-niro. Half taxi bestand van de gemeente Den Haag rijd ook al in de e-niro. En wij maar wachten... En als het ff tegenzit rij je zomaar in 2020 tegen 8% als die na 1-1-20 op kenteken wordt gezet. 😒 Ouderwetse jaloezie.... Sorry... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Laatst online: 28-12-2024
TheBrut3 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:19:
[...]

Nou hier rijdt de politie o.a. al een tijdje met de Tesla S en de Zero. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasselhoff
  • Laatst online: 06-06 09:40
In januari een Platinum Graphite. Verkoper doet helemaal geen uitspraak meer over de verwachte levertijd. Ik heb dus echt geen idee wanneer ik de E-Niro kan verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Gisteren eibdelijk de e-Niro opgehaald! Rijdt fantastisch! Alleen was het gister geen weer om je nieuwe auto op te halen haha! Nu wennen aan alle knopjes en dingetjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinb100
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 16:18
Nou, hier ook nieuws gehad van de dealer.
Half maart zwarte executive line besteld. Staat nu op de boot, aankomst week 40 en aflevering weeek 42.

Duurt nog ff maar fijn dat ik eindelijk iets weet. En in elk geval 2019!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
Hasselhoff schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:07:
In januari een Platinum Graphite. Verkoper doet helemaal geen uitspraak meer over de verwachte levertijd. Ik heb dus echt geen idee wanneer ik de E-Niro kan verwachten.
De dealer kan toch exact zien wanneer productie, verscheping en levering is? Als ze niks weten hebben ze gewoon nog niks geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb100
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 16:18
Minxz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:02:
[...]

De dealer kan toch exact zien wanneer productie, verscheping en levering is? Als ze niks weten hebben ze gewoon nog niks geregeld.
Mijn dealer gaf aan dat ze 'm pas kunnen zien als deze op de boot gaat, een week of 6 voor aflevering aan de klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Is hier al heel vaak besproken: dealers schieten pas vrij laat de bestelling in bij de fabriek. De NL importeur bepaalt welke dealer wanneer hoeveel mag bestellen, ordegrootte: een handvol e-Niro’s per maand. Dus besteld in januari kan het best zijn dat de dealer deze maand pas de order kan plaatsen en DAN pas inzicht krijgt in het systeem van de fabriek.
Dit wijkt af van de andere modellen van Kia en van de reguliere werkwijze in de branche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hasselhoff schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:07:
Vergeet ook niet dat er ook verkopers rondlopen bij Kia die gewoon weigeren om in de computer of op de bestellijst te kijken. Dit omdat ze daar te "druk" voor zijn, of gewoonweg niet met de computer kunnen werken. De snelste manier om een klant dan weg te krijgen is om hem een lulverhaal te vertellen

Verkoper A kon mij het volgende melden via de telefoon (letterlijk):

"nee meneer, ik kan ECHT niks zien of opzoeken. Ik ben ook altijd verrast welke auto's er op de trailer staan, en dat kan zomaar volgende week zijn of over 4 maanden. Valt echt NIETS van te zeggen. Pas als de auto bij ons is dan bel ik u. Eerder zelf bellen heeft geen zin. Nogmaals, wij kunnen NIETS opzoeken"

Vraag het eens een andere verkoper van hetzelfde filiaal.

verkoper B kon mij namelijk WEL precies vertellen hoe en wat.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdb.tim
ja bij mij ook na tal van apen verhalen van al dan wel of niet kunnen zien van jouw bestelling , was ik het zo beu , dat ik advies ban gaan inwinnen bij aan andere dealer , daar kon die dealer mij vertellen dat ze idd perfect kunnen zien wanneer de auto in productie gaat , het is altijd mogelijk vanaf dag 1 dat je de auto besteld , dat ze kunnen kijken welke status de auto heeft gekregen , enkel zal de e-niro de 1ste maanden geen datum voor productie gekend staan , die komt pas te voorschijn 1 maand voor de werkelijke productie , dan ongeveer 1 week voor hij hij geproduceerd gaat worden komt dan ook de productie datum te verschijn , de datum voor het maken van de body en het uiteindelijk afwerken van de auto. ook pas dan komt de datum van transport te voorschijn. ik ben met deze info naar mijn dealer gegaan en dit samen met de groeten van de andere dealer , uiteindelijk hebben ze dan idd in de pc kunnen kijken en mij een copie bezorgd van die informatie , daar is duidelijk op te zien dat mijn auto 03/09 in productie gaat en einde 05/09 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:31
Ik heb mijn beklag bij de importeur gedaan en toen wilde de verkoper wel alles netjes bevestigen. Wel wat maanden vertraging opgeleverd, maar weet je iig waar je aan toe bent. @Hasselhoff

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Herkenbaar verhaal. Ik heb uiteindelijk een screenprint ontvangen van de orderstatus, waaruit blijkt dat de bestelling die ik in november 2018 heb gedaan, pas begin juli 2019 als order naar fabriek is gegaan. Dealer krijgt hem nu waarschijnlijk volgende week en ik een kleine twee weken later, is nu de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
weet er iemand of de e-niro verkeersbord herkenning aan boord heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Vdb.tim schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:28:
weet er iemand of de e-niro verkeersbord herkenning aan boord heeft ?
Ja ik, en het antwoord is nee ;)
En ik denk dat we daar blij mee moeten zijn want werkt toch nooit feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich46
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-02-2024
Mijn vorige auto “herkende” de snelheidsaanduidingen van verkeersborden. Niet alleen gebeurde dit regelmatig fout, ook bij wegenwerken vergeet de aannemer heel dikwijls alle borden weg te halen. Deze optie (indien ze er zou zijn) zou ik zeker niet aanvinken. Twee zaken mis ik wel ( een beetje): een head-up display en de automatische kofferopening ( en sluiting)
Nog dit: vorige week berichtte ik over het niet kunnen starten van de auto, waarop ik Kia Assistence ter hulp moest roepen. Men kan niet achterhalen wat de oorzaak was. Wereldwijd heeft men dit nog niet voorgehad. Mijn Niro heeft dus de twijfelachtige eer. An een unicum te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Mich46 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:27:
Nog dit: vorige week berichtte ik over het niet kunnen starten van de auto, waarop ik Kia Assistence ter hulp moest roepen. Men kan niet achterhalen wat de oorzaak was. Wereldwijd heeft men dit nog niet voorgehad. Mijn Niro heeft dus de twijfelachtige eer. An een unicum te zijn!
Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat je verteld wordt dat jouw situatie ‘nog nooit eerder is voorgekomen’, terwijl je bepaald niet de eerste bent.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Twee zaken mis ik wel ( een beetje): een head-up display en de automatische kofferopening ( en sluiting)
Bij de zaken zijn achteraf in te bouwen:

electric tail gate voor rond de 300,- euro

en een HUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:49:
[...]

Moet je er wel meteen 12 bestellen....
Er zijn vast wel forumgenoten die er ook 1 wil hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

YStunnenberg schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:46:
[...]

Er zijn vast wel forumgenoten die er ook 1 wil hebben ;)
Heb je de prijs gezien?
Daar komen nog BTW en invoerrechten bij, hè.
En dan hebben we het over niet meer dan een accessoire voor je telefoon. In feite een mini-beamertje met schermpje.

[ Voor 18% gewijzigd door Hippe Lip op 08-09-2019 10:57 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harw schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:52:
C
[...]

Is wel extreem hard heb wel een soortgelijk geluid. Als ik de airco uit zet is het over bij jou ook toevallig
Hier idem :(
Ik ontdekte t gister: zette de ontwaseming vd voorruit aan en na ca. 30 seconden begon t lawaai. Stopte meteen toen ontwaseming uit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even een update vanaf mijn kant: Auto (via LM) 'besteld' door de dealer op 7 Februari 2019, gisteren even bij de dealer geweest en de auto wordt gelost op 28 November 2019 (voorlopige datum). Als 'gelost op' betekend gelost vanaf de boot, dan zou er nog ongeveer twee weken bij komen voor transport naar dealer en afleverklaar maken. Hoop dus op aflevering ergens tussen 16 en 20 December. Bergreep dat er ook nog een klant was waarvan de auto op 15 December wordt gelost.

En hier ook nog even de laatste stand van het RDW kenteken register per vandaag 8 September 2019.

And the winner is ... nog steeds grijs:

Kleur | Aantal
-------------------
GRIJS | 679
BLAUW | 664
ZWART | 593
WIT | 323
ROOD | 30
BRUIN | 14
--------------------
Total | 2303

Schepen gepland voor Rotterdam: 17 Sep, 24 Sep, 27 Sep, 16 Okt, 19 Okt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasselhoff
  • Laatst online: 06-06 09:40
Is Platinum Graphite hetzelfde als Grijs in dit overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
Hasselhoff schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:05:
Is Platinum Graphite hetzelfde als Grijs in dit overzicht?
Ik denk dat 'grijs' voornamelijk bestaat uit platinum Graphite + wat silky silver en een klein beetje aluminium silver en moss grey.

Dus als je het echt 1 op 1 gaat bekijken zijn er het meeste in de kleur Gravity blue denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Minxz op 08-09-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
Wat is of was de reden waarom kia had beslist te snoeien in hun kleuren ?? gezien ik eigenlijk enorme fan was van pluto brown , en nu met wat lange tanden platinum graphite moet nemen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdb.tim
als ik het artikel uit korea moet geloven dan zijn de niro ook zoals de kona 3fases gaan laden tot 11 kw.

2020 Kona EV en Niro EV verminderen laadtijd

Verbeterde specificaties zijn van toepassing op de Kona EV- en Niro EV 2020-modellen voor elektrische auto's. Hyundai Kia is van plan de nieuwe ingebouwde laadkabel en 10,25-inch infotainmentmonitor toe te passen op de 2020 Kona EV en Niro EV, die later dit jaar in Europa worden geïntroduceerd.

De nieuwe 11kW driefasige AC-laadkabel aan boord zal de laadtijd aanzienlijk versnellen met een gemeenschappelijke lader of thuis-wallbox. Het huidige model heeft 9 uur en 35 minuten nodig voor de Kona EV-sfeer 7,2 kW aan boordlader langeafstandsmodel (64 kWh) en 6 uur en 10 minuten voor het lichte model (39,2 kWh).

Snel opladen duurt 54 minuten voor snel opladen van 100 kW DC en 75 minuten voor opladen van 50 kW DC tot 80% opladen. Blue Link biedt ook de mogelijkheid om op afstand voertuigen zoals airconditioningunits met een smartphone te bedienen, en een bijgewerkte 10,25-inch monitor en eCall-service.

De Kona EV heeft ook een verwarmingsdraad voor de achterbank. In het geval van het VK zijn de Kona EV en Niro EV, die dit jaar zijn toegewezen, uitgeput. Kona EV en Niro EV zijn schaars in binnen- en buitenland.

Kona EV, die in 2018 begon met verzenden, is in staat 406 km enkele lading kilometers (stadscentrum 444 km, hoge snelheid 359 km) met een maximale output van 204 pk, een maximaal koppel van 40,3 kgm en een batterijpakket van maximaal 64 kWh. De kilometerstand van Niro EV is 385 km en de ruimte-efficiëntie is hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Vdb.tim
Bron? Online?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

전기차 코나EV와 니로EV 2020년형 모델에 개선된 사양이 적용된다. 현대기아차는 올해 말 유럽에 선보일 2020년형 코나EV와 니로EV에 새로운 온보드 충전 케이블과 10.25인치 인포테인먼트 모니터를 적용할 계획으로, 앞당겨진 충전시간은 향후 공개될 예정이다.

Ach ja, nu is het me geheel duidelijk....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerben2903
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-06-2022
Hallo allemaal hierbij even een (domme) vraag: Zijn er meer mensen die het lederen stuur niet als prettig ervaren ? Ik heb hiervoor meerdere auto met een lederen stuur gehad maar het stuur van de E-Niro (geleverd half april 2019) voelt kleverig/plakkerig aan 🥴, ik heb absoluut geen zweet handen 😇 het stuur is ook nooit met cockpit spray of iets schoongemaakt, alleen een doek met lauw/warm water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

gerben2903 schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:08:
Hallo allemaal hierbij even een (domme) vraag: Zijn er meer mensen die het lederen stuur niet als prettig ervaren ? Ik heb hiervoor meerdere auto met een lederen stuur gehad maar het stuur van de E-Niro (geleverd half april 2019) voelt kleverig/plakkerig aan 🥴, ik heb absoluut geen zweet handen 😇 het stuur is ook nooit met cockpit spray of iets schoongemaakt, alleen een doen met lauw/warm water.
Absoluut geen last van.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
Hippe Lip schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:08:
전기차 코나EV와 니로EV 2020년형 모델에 개선된 사양이 적용된다. 현대기아차는 올해 말 유럽에 선보일 2020년형 코나EV와 니로EV에 새로운 온보드 충전 케이블과 10.25인치 인포테인먼트 모니터를 적용할 계획으로, 앞당겨진 충전시간은 향후 공개될 예정이다.

Ach ja, nu is het me geheel duidelijk....
tja , ik zij het je toch dat het een koreaans artikel is , de vertaling staat in mijn bovenste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
Vdb.tim schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:29:
Wat is of was de reden waarom kia had beslist te snoeien in hun kleuren ?? gezien ik eigenlijk enorme fan was van pluto brown , en nu met wat lange tanden platinum graphite moet nemen ?
Ik heb precies hetzelfde... wilde ook liever de bruine dan de graphite. Ik zag onlangs een bruine rijden op de A12 en moet zeggen dat dat een mooie kleur is. Maar meer dan die 14 die er nu rond rijden gaan er niet komen.

Ik had eerst nog hoop dat er voor de 3 verdwenen kleuren wel 1 of 2 nieuwe kleuren terug zouden komen maar tot op heden helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:58
gerben2903 schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:08:
Hallo allemaal hierbij even een (domme) vraag: Zijn er meer mensen die het lederen stuur niet als prettig ervaren ? Ik heb hiervoor meerdere auto met een lederen stuur gehad maar het stuur van de E-Niro (geleverd half april 2019) voelt kleverig/plakkerig aan 🥴, ik heb absoluut geen zweet handen 😇 het stuur is ook nooit met cockpit spray of iets schoongemaakt, alleen een doek met lauw/warm water.
Nee, hier ook helemaal geen last van. Misschien eens goed ontvetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vdb.tim schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:07:
ja bij mij ook na tal van apen verhalen van al dan wel of niet kunnen zien van jouw bestelling , was ik het zo beu , dat ik advies ban gaan inwinnen bij aan andere dealer , daar kon die dealer mij vertellen dat ze idd perfect kunnen zien wanneer de auto in productie gaat , het is altijd mogelijk vanaf dag 1 dat je de auto besteld , dat ze kunnen kijken welke status de auto heeft gekregen , enkel zal de e-niro de 1ste maanden geen datum voor productie gekend staan , die komt pas te voorschijn 1 maand voor de werkelijke productie , dan ongeveer 1 week voor hij hij geproduceerd gaat worden komt dan ook de productie datum te verschijn , de datum voor het maken van de body en het uiteindelijk afwerken van de auto. ook pas dan komt de datum van transport te voorschijn. ik ben met deze info naar mijn dealer gegaan en dit samen met de groeten van de andere dealer , uiteindelijk hebben ze dan idd in de pc kunnen kijken en mij een copie bezorgd van die informatie , daar is duidelijk op te zien dat mijn auto 03/09 in productie gaat en einde 05/09 .
Kan je een screenshot laten zien hiervan? Mijn LM zegt idd dat ze niks kunnen vertellen. Eind feb besteld en pas mei/juni 2020 is nu prognose. Snap er helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
IUser schreef op maandag 9 september 2019 @ 06:44:
[...]

Kan je een screenshot laten zien hiervan? Mijn LM zegt idd dat ze niks kunnen vertellen. Eind feb besteld en pas mei/juni 2020 is nu prognose. Snap er helemaal niks van.
Let op, @Vdb.tim is Belg.. in Nederland is er een andere importeur en dus totaal andere werkwijze!
In België bestelt de dealer wel meteen zelf, in NL moet een dealer wachten totdat de importeur zegt dat ze aan de beurt zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-09-2019 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:57:
[...]

Ja ik, en het antwoord is nee ;)
En ik denk dat we daar blij mee moeten zijn want werkt toch nooit feilloos.
Tiens, dat is eigenaardig. De Kona heeft dit wel (C43 - C35).
Werkt bij mij zeer goed (uiteraard niet feilloos, ik stuur ook niet feilloos) maar wel een goede reminder van de snelehdisbeperking. Vooral na het invoeren van de zoneborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
CyBeRSPiN schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:09:
[...]

Let op, @Vdb.tim is Belg.. in Nederland is er een andere importeur en dus totaal andere werkwijze!
In België bestelt de dealer wel meteen zelf, in NL moet een dealer wachten totdat de importeur zegt dat ze aan de beurt zijn.
Toch moet de Belgische importeur ook bij dezelfde fabriek in Zuid Korea bestellen. En wat dat betreft herken ik het verhaal wel dat die bestelling pas kort voor de werkelijke productie gebeurt.
Daarnaast heb je soms ook extreme verschillen tussen wat LM "weet" en wat de dealer "weet". En de ene LM weet van niets terwijl de andere een voorraadje heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:55
Is er ergens zo'n foto met alle afmetingen beschikbaar ?
Ben nieuwsgierig naar de maat van de voorstoelen tot aan de achterklep.
Dus met geklapte achterbank.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
ook bij wegenwerken vergeet de aannemer heel dikwijls alle borden weg te halen.
Daar kan de verkeersbordenherkenning van om het even welke auto niets aan doen en bovendien blijven de verkeersborden gelden zolang ze er staan. Maar goed dat de auto ze dan ook "ziet". ;)
In de Kona is dat trouwens geen optie maar een onderdeel van het navigatiescherm.
Het ontbreken van een HUD in de e-Niro vind ik idd ook onbegrijpelijk (vooral omdat ze het in de kleinere Kona wel voorzien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
driel24 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:41:
Is er ergens zo'n foto met alle afmetingen beschikbaar ?
Ben nieuwsgierig naar de maat van de voorstoelen tot aan de achterklep.
Dus met geklapte achterbank.
In Bjorns film wordt de hele e-Niro doorgenomen. Rond de 20 minuten gaat hij de achterbak meten
YouTube: Kia Niro EV interior & space review

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:06
Hyundai en Kia treden toe tot het Ionity netwerk: https://ionity.eu/en/news-storage/hyundai-on-board.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:24:
Is hier al heel vaak besproken: dealers schieten pas vrij laat de bestelling in bij de fabriek. De NL importeur bepaalt welke dealer wanneer hoeveel mag bestellen, ordegrootte: een handvol e-Niro’s per maand. Dus besteld in januari kan het best zijn dat de dealer deze maand pas de order kan plaatsen en DAN pas inzicht krijgt in het systeem van de fabriek.
Dit wijkt af van de andere modellen van Kia en van de reguliere werkwijze in de branche.
Zojuist heeft de dealer me dit zelfde verhaal verteld wat dan wel weer verklaart waarom er zoveel onduidelijkheid heerste. Aanvulling daarbij is dat op moment dat mijn leasemij de order plaatste bij de dealer (eind maart) de orderportefeuille voor 2019 al vol was.
Die gaat pas weer open in november (voor 2020). Dan hopelijk met een snelle leverdatum. Met andere woorden, als autobrief III er met 8% bijtelling doorheen komt ben ik de sjaak. Zij het dan met misschien een 10"display en optionele 3-fasen lader... Goed, de proactiviteit van de dealer en de transparantie in communicatie kan wat beter zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
ja, dat.. ze kunnen dat prima gelijk vertellen hoe dat gaat, dat je feitelijk in een wachtrij komt te staan, totdat er besteld mag worden. Aan de andere kant, klinkt dat dan mentaal wel vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
wat ik mentaal vervelend vind is dat je minimum 9 maanden moet gaan wachten op je auto , je auto dan zal krijgen je volle pot betaald en 1 maand later een nieuw model ziet voorbij rijden van je eigen auto. dat is nu eens serieus klootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
ja voor jou is dat inderdaad klote.. maarja.. dat zal altijd zo blijven helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hopelijk fixen ze dan zsm dat Ionity laders in de navigatie vindbaar zijn, dat is momenteel namelijk nog niet het geval.
Erg goed nieuws dit, betekent in feite dat alle merken met CCS snellaadoptie (dus excl Nissan en Renault) nu samenwerken om een snelladernetwerk uit te rollen. Zal hopelijk nu geen jaren meer duren om dezelfde dekking als Tesla met hun superchargers te realiseren. Zeker als je ziet in wat voor tempo Ionity in nog geen 2 jaar tijd al is uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Vdb.tim schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:30:
wat ik mentaal vervelend vind is dat je minimum 9 maanden moet gaan wachten op je auto , je auto dan zal krijgen je volle pot betaald en 1 maand later een nieuw model ziet voorbij rijden van je eigen auto. dat is nu eens serieus klootte
Niet als het vorige model gewoon alles doet wat nodig is en je tevreden kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
CyBeRSPiN schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:41:
[...]

Hopelijk fixen ze dan zsm dat Ionity laders in de navigatie vindbaar zijn, dat is momenteel namelijk nog niet het geval.
Erg goed nieuws dit, betekent in feite dat alle merken met CCS snellaadoptie (dus excl Nissan en Renault) nu samenwerken om een snelladernetwerk uit te rollen. Zal hopelijk nu geen jaren meer duren om dezelfde dekking als Tesla met hun superchargers te realiseren. Zeker als je ziet in wat voor tempo Ionity in nog geen 2 jaar tijd al is uitgerold.
Ja goed nieuws en nu inderdaad de Fransen, zowel Renault als PSA, er nog bij zodat we op de route du soleil ook betrouwbaar en snel kunnen laden.
De vraag is in dit kader vooral hoeveel extra geld erbij komt om sneller te kunnen uitrollen.
En hoe automotive hun netwerk kan benutten om locaties en infra beschikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
kdeboois schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:44:
[...]

Niet als het vorige model gewoon alles doet wat nodig is en je tevreden kan zijn.
laat ons hopen , ik zie ondertussen dat er ook een uvo app is uitgerold , al is deze voorlopig enkel gemaakt voor de e-soul , ik hoop dat kia de moeite doet , om hun vorige modellen dan ook een update te geven zo ook deze via de app compatibel worden , het moet lukken gezien in voorbeeld amerika ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
Vdb.tim schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:17:
[...]

laat ons hopen , ik zie ondertussen dat er ook een uvo app is uitgerold , al is deze voorlopig enkel gemaakt voor de e-soul , ik hoop dat kia de moeite doet , om hun vorige modellen dan ook een update te geven zo ook deze via de app compatibel worden , het moet lukken gezien in voorbeeld amerika ook lukt.
Ik heb dit reeds aan mijn dealer voorgelegd maar hij geeft aan dat het systeem in de Amerika geleverde modellenanders is dan de in NL geleverde modellen. Hij gaf mij 0,0% kans op UVO gebruik met de 2019 E-Niro in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik denk ook niet dat we met de huidige e-Niro's UVO-gebruik kunnen verwachten. Voor onze connectie wordt er een speciaal onderdeel hier in de haven ingebouwd. Alleen voor de NL-markt.

En die UVO die werkt via het infotainmentsysteem. Ik verwacht niet dat iemand het ervoor over heeft om een nieuw infotainmentsysteem te kopen en in te laten bouwen, nog afgezien van de vraag of dat gaat passen.

Dan heb je nog meer kans om je laadsysteem om te laten bouwen naar 3-faseladen,...

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Hippe Lip schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:53:
Ik denk ook niet dat we met de huidige e-Niro's UVO-gebruik kunnen verwachten. Voor onze connectie wordt er een speciaal onderdeel hier in de haven ingebouwd. Alleen voor de NL-markt.

En die UVO die werkt via het infotainmentsysteem. Ik verwacht niet dat iemand het ervoor over heeft om een nieuw infotainmentsysteem te kopen en in te laten bouwen, nog afgezien van de vraag of dat gaat passen.

Dan heb je nog meer kans om je laadsysteem om te laten bouwen naar 3-faseladen,...
Dat laatste, ombouwen naar 3 fase, zou absoluut interessant zijn.
Ik begreep van mijn dealer dat het voor nieuwe bestellingen 2020 een meerprijsoptie zou zijn van enkele honderden euro's (bovenop de 1800 voor nieuw modeljaar).
Maar ik zou er wel een paar duizend euro voor over hebben om het achteraf in te bouwen.
Men zegt dat dit technisch problematisch zou zijn omdat hele systeem er niet op zou zijn ingesteld. Dat lijkt mij vreemd. Gaat toch om technisch gezien relatief eenvoudige omvormer van 1 of 3 fase naar DC dat door batterij wordt geslikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:44
Mijn e-Niro executive edition heeft geen chromen sierstrips aan de onderkant van de deur zitten maar donkere, weet iemand het verschil? Of heeft het met de kleur te maken? (Graphite Blue)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Minxz
Vaevictis_ schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:26:
Mijn e-Niro executive edition heeft geen chromen sierstrips aan de onderkant van de deur zitten maar donkere, weet iemand het verschil? Of heeft het met de kleur te maken? (Graphite Blue)
Heeft de NL importeur voor gekozen. In veel andere landen hebben ze voor chrome gekozen.
Ik ben overigens wel blij dat ze voor zwart zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
eltron schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:05:
[...]

Dat laatste, ombouwen naar 3 fase, zou absoluut interessant zijn.
Ik begreep van mijn dealer dat het voor nieuwe bestellingen 2020 een meerprijsoptie zou zijn van enkele honderden euro's (bovenop de 1800 voor nieuw modeljaar).
Maar ik zou er wel een paar duizend euro voor over hebben om het achteraf in te bouwen.
Men zegt dat dit technisch problematisch zou zijn omdat hele systeem er niet op zou zijn ingesteld. Dat lijkt mij vreemd. Gaat toch om technisch gezien relatief eenvoudige omvormer van 1 of 3 fase naar DC dat door batterij wordt geslikt.
Op je twee meest gebruikte locaties een kleine DC lader ophangen en dan ben je er ook. Is wellicht te doen voor een ‘paar’ duizend euro.

Pagina: 1 ... 52 ... 353 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.