Of je draait wat aan de temp knop
Ja ook dat. Gelukkig is dat een fysieke draaiknop en kun je die blind bedienen.bruneelm schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:30:
Of je draait wat aan de temp knop
in de auto's die ik heb gereden met automatische klimaatregeling heb ik dat bijna nooit op "auto" staan in de zomer, die gaat keihard blazen om de boel op temperatuur te krijgen. Gewoon temp instellen en de fan snelheid zelf bedienen werkt prima voor mij.
Of wat ik ook altijd deed bij hoge buitentemperaturen (>29 graden) en ook doe in de e-Niro:NiroNiro schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:06:
in de auto's die ik heb gereden met automatische klimaatregeling heb ik dat bijna nooit op "auto" staan in de zomer, die gaat keihard blazen om de boel op temperatuur te krijgen. Gewoon temp instellen en de fan snelheid zelf bedienen werkt prima voor mij.
- Climate Control op AUTO
- Temperatuur 5 graden onder de buitentemperatuur.
Dit geeft minder herrie, kost minder energie en is aangenamer bij het uitstappen. En het voelt ook nog eens fijner.
Dat zou sowieso wel eens anders mogen in auto's: een temperatuur instellen en daarbij kunnen aangeven dat er niet actief gekoelt/verwarmt hoeft te worden totdat de ingestelde temperatuur wordt bereikt.CyBeRSPiN schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:33:
[...]
Er zit ene mechanisch wieltje naast het roostertje, daarmee kun je dimmen. Je kunt ook de richting van het rooster sturen
Maar snap wat je bedoelt. In mn Toyota kon je soft/medium/high kiezen om te sturen hoe fanatiek de airco aan de slag gaat. Hier kun je alleen sturen met de thermostaat, wat niet zo fijn is omdat ie de volgende ochtend dan nog op 23 graden staat en dan soms de kachel aangooit..
Dan staat ie op 25 graden, dan stap je de volgende ochtend in terwijl het 15 graden is.. En dan heb je dus best kans dat de kachel aan gaatconnos schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:15:
[...]
Of wat ik ook altijd deed bij hoge buitentemperaturen (>29 graden) en ook doe in de e-Niro:
- Climate Control op AUTO
- Temperatuur 5 graden onder de buitentemperatuur.
Dit geeft minder herrie, kost minder energie en is aangenamer bij het uitstappen. En het voelt ook nog eens fijner.
Niet in de "Eco" stand. Dan doet hij het veel geleidelijker en zachter (toch in een Kona).hbolten schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:04:
De stoelkoeling is ok, maar ik vind dat de climate control/airco op standje automatisch wel heel hard in je gezicht blaast. Dat mag van mij wel wat subtieler en indirecter.
Klopt ja, je went er snel aan het gelijk aan te passen na het starten en mocht je het vergeten, kom je daar snel genoeg achterCyBeRSPiN schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:10:
[...]
Dan staat ie op 25 graden, dan stap je de volgende ochtend in terwijl het 15 graden is.. En dan heb je dus best kans dat de kachel aan gaatOf denk je er altijd aan om de thermostaat weer terug te zetten op 19?
Ik rijd altijd in Eco, ik wil niet weten hoe hard-ie gaat blazen als ik dat niet zou doen
IvoB2 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:19:
[...]
Niet in de "Eco" stand. Dan doet hij het veel geleidelijker en zachter (toch in een Kona).
...begint er nu op te lijken de morning laura zit voor de kust van lissabon, komt 1/9 aan rotterdam, daarna trekhaak en wrappen door de dealer, rijden maar...zwart, executive, enigma velgen
https://www.marinetraffic...ome/shipid:419242/zoom:10
1/9 in de haven...... hoe lang duurt het voordat ie bij de dealer staat dan?marcelveenbrink schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:33:
...begint er nu op te lijken de morning laura zit voor de kust van lissabon, komt 1/9 aan rotterdam, daarna trekhaak en wrappen door de dealer, rijden maar...zwart, executive, enigma velgen
Mijn auto komt 24 september aan bij de dealer. maar heb geen idee op welke boot hij staat.
2-3 weken dacht ik en dan moet de dealer er nog mee aan de slag (o.a. ontelbaar veel plastic beschermfolie stukjes afpellen).
[ Voor 73% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-08-2019 18:25 ]
dus dan zou het goed kunnen dat mijn auto ook op die boot staatCyBeRSPiN schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:24:
2-3 weken dacht ik en dan moet de dealer er nog mee aan de slag (o.a. ontelbaar veel plastic beschermfolie stukjes afpellen).
En de dealer heeft 1,5 week nodig om hem klaar te maken voor aflevering. Dat is dan voor die ontelbare aantallen beschermfolie's en alles.
[ Voor 18% gewijzigd door Minxz op 26-08-2019 18:37 ]
Ja, daar heb ik met name last van bij de binnenste twee luchtroosters voorin. Je kunt ze wel richten, maar de reikwijdte is te klein om de luchtstroom niet ergens tegen me aan te laten komen. Ik ga dat rooster eens openslopen om te zien of ik de eindstops wat verder kan zetten (vijlen?) zodat de richting wat verder naar links, rechts, boven en onder kan.hbolten schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:04:
De stoelkoeling is ok, maar ik vind dat de climate control/airco op standje automatisch wel heel hard in je gezicht blaast. Dat mag van mij wel wat subtieler en indirecter.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
wanneer heb je jouw auto besteld ?marcelveenbrink schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:33:
Mijn auto is in februari besteld Verwachte productie november 2019, levertijd januari 2020
Als er een chassisnummer bekend is kan er een kenteken aangevraagd worden, dus de kans is best groot dat deze nog 4% gaat worden... maar aangezien ik vrijgezel ben heb ik liever een M3 en wil annuleren
Kia dealer gaat echter niet akkoord en wilt 15% aanschafwaarde zien.
Leasemaatschappij is geen hele grote dus wilt de auto niet als voorraad
Iemand nog een goed idee om er vanaf te zien?
Als er een chassisnummer bekend is kan er een kenteken aangevraagd worden, dus de kans is best groot dat deze nog 4% gaat worden... maar aangezien ik vrijgezel ben heb ik liever een M3 en wil annuleren
Kia dealer gaat echter niet akkoord en wilt 15% aanschafwaarde zien.
Leasemaatschappij is geen hele grote dus wilt de auto niet als voorraad
Iemand nog een goed idee om er vanaf te zien?
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Helaas. Ik ben bang dat je die niet gaat lukken als de leasemij niet meewerkt. Dit dingen zijn erg gewild, maar kennelijk zijn ze strikt in de leer. Je hebt een contract getekend en nu houden ze je aan de overeenkomst.
Bij een dealers had je mogelijk meer kans omdat er heel wat mensen zijn die de koop zó van je over willen nemen. De levertijd is nu namelijk zo'n anderhalf jaar!
Bij een dealers had je mogelijk meer kans omdat er heel wat mensen zijn die de koop zó van je over willen nemen. De levertijd is nu namelijk zo'n anderhalf jaar!
<John O`Mill>
@cypher21 je wil liever een BMW, dus 22% bijtelling? 
Ik vind de opstelling van je dealer vreemd, de e-Niro is niet aan te slepen. Voor jou letterlijk honderden anderen die graag de e-Niro binnen 4-5 maanden zouden willen rijden.
Formeel hebben ze echter gelijk. Staat de LM wel open voor een onmiddelijke doorverkoop? Er zijn waarschijnlijk ook genoeg LM's die de e-Niro graag opnemen, zeker als ie nog 4% heeft.
Ik vind de opstelling van je dealer vreemd, de e-Niro is niet aan te slepen. Voor jou letterlijk honderden anderen die graag de e-Niro binnen 4-5 maanden zouden willen rijden.
Formeel hebben ze echter gelijk. Staat de LM wel open voor een onmiddelijke doorverkoop? Er zijn waarschijnlijk ook genoeg LM's die de e-Niro graag opnemen, zeker als ie nog 4% heeft.
Juist de dealer doet moeilijk en wilt 15% annuleringskosten....Hippe Lip schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:13:
Helaas. Ik ben bang dat je die niet gaat lukken als de leasemij niet meewerkt. Dit dingen zijn erg gewild, maar kennelijk zijn ze strikt in de leer. Je hebt een contract getekend en nu houden ze je aan de overeenkomst.
haha de tesla. hoewel een M3 misschien nog leuker was geweestCyBeRSPiN schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:14:
@cypher21 je wil liever een BMW, dus 22% bijtelling?
Ik snap de dealer inderdaad ook niet... iemand die de auto nu besteld kan wel eens in de 12% bijtelling komen
[ Voor 38% gewijzigd door cypher21 op 27-08-2019 15:18 ]
Anoniem: 631975
Strict gezien doet de dealer niet moeilijk, die zegt je hebt een contract getekend daar wil ik je aan houden. Jij wilt er onderuit komen. Ik zou kijken of je iemand kan vinden die deze wagen van je wilt overnemen. Dan zou het waarschijnlijk nog snel kunnen gaan.
Welke dealer hebben we het hier over? Dat helpt mss om iemand in zijn buurt wakker te maken en die auto van je over te nemen?
<John O`Mill>
Je hebt gelijk, maar gezien de huidige levertijden snap ik niet dat ze niet coulanter zijn.Anoniem: 631975 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:20:
Strict gezien doet de dealer niet moeilijk, die zegt je hebt een contract getekend daar wil ik je aan houden. Jij wilt er onderuit komen. Ik zou kijken of je iemand kan vinden die deze wagen van je wilt overnemen. Dan zou het waarschijnlijk nog snel kunnen gaan.
Heb nog even met de LM contact gehad, auto wordt toch nagenoeg zeker 4%,
Tsja... simpelste optie: KIA en 60 netto per maand in de zak houden.
Of toch moeilijk iemand anders gaan vinden, en een tesla bestellen welke ook niet gegarandeerd in 2019 komt...
Het is toch nog helemaal niet zeker dat het op 01-01-2020 8% zal gaan worden ?
Er moet volgens mij nog een wetsvoorstel gemaakt worden EN over gestemd worden in de tweede en eerste kamer. Tweede kamer is een formaliteit vanwege meerderheid coalitie.
Maar de eerste kamer is nog geen gelopen zaak... (hoop ik)
Er moet volgens mij nog een wetsvoorstel gemaakt worden EN over gestemd worden in de tweede en eerste kamer. Tweede kamer is een formaliteit vanwege meerderheid coalitie.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Helemaal eens he!cypher21 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:18:
[...]
Je hebt gelijk, maar gezien de huidige levertijden snap ik niet dat ze niet coulanter zijn.
Heb nog even met de LM contact gehad, auto wordt toch nagenoeg zeker 4%,
Tsja... simpelste optie: KIA en 60 netto per maand in de zak houden.
Of toch moeilijk iemand anders gaan vinden, en een tesla bestellen welke ook niet gegarandeerd in 2019 komt...
Anderzijds, als ik een auto dealer was zou ik ook 15% vangen, de auto in bestelling laten staan en doorschuiven = free money
Dat je hem vrijwel zeker dit jaar nog kan krijgen is wel heel relaxed inderdaad! Toch die 4% houden
Welke dealer hebben we het hier over? Dat helpt mss om iemand in zijn buurt wakker te maken en die auto van je over te nemen?
<John O`Mill>
De dealer doet niet moeilijk tegenover jou maar tegenover de leasemaatschappij. Als je de auto als particulier had gekocht dat was het waarschijnlijk geen probleem. Maar als ze aan een leasemaatschappij het signaal af geven dat er kosteloos geannuleerd kan worden dan is het hek waarschijnlijk van de dam.cypher21 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:17:
[...]
Juist de dealer doet moeilijk en wilt 15% annuleringskosten....
Je hebt gelijk. Is nog steeds een voorstel. Persoonlijk denk ik dat het niet doorgaat. Overheid krijgt geheid rechtzaken aan z'n broek. De huidige auto brief loopt tot 2021 en hierop is een heel beleid gevoerd. Het zomaar halverwege de looptijd aanpassen is niet heel netjes. We zullen zien...driel24 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:33:
Volkomen logisch toch van de dealer. Waarom zou hij een getekende verkoop gratis ontbinden? De e-Niro heeft een vaste marge die niet onderhandelbaar is. Voor jou 10 anderen, maar hij heeft jou al, dus wie geeft er dan om die 10 anderen? Kost hem alleen maar geld (tijd).
Het leasecontract zou je eventueel wel kunnen verhandelen. Daar is een LM meestal wel voor te porren. Zeker als je daarna een M3 leased. Duurdere auto dus meer marge (in absolute euro’s).
Het leasecontract zou je eventueel wel kunnen verhandelen. Daar is een LM meestal wel voor te porren. Zeker als je daarna een M3 leased. Duurdere auto dus meer marge (in absolute euro’s).
@Z___Z er zijn verhalen dat mensen meer geld over hebben dan de vraagprijs, zeker met 4%. Dus ja als die dealer slim is zet ie hem op marktplaats voor 1500 euro meer oid
ja dat wordt kassa voor die dealer; eerst 15% ontbinding contract cashen en dan nog een keer de normale marge + 1.500 extra.
Veel vertrouwen bij de klanten levert dit niet op maar daar staat dan een marge van bijna 10k tegenover.
Lijkt mij dus logische om dat samen met LM te doen. Koop door laten gaan en gelijk doorverkopen voor 1500 meer. En dan die opbrengst delen. Maar ja of LM daaraan wil meewerken is dan weer de vraag. Het is natuurlijk een vrij bizarre situatie.
Denk dat het LM ook wel lukt om binnen 4-5 maand iemand te vinden die leasecontract wil overnemen zonder verder gedoe, zeker als het om een 4% bijtelling auto gaat.
Veel vertrouwen bij de klanten levert dit niet op maar daar staat dan een marge van bijna 10k tegenover.
Lijkt mij dus logische om dat samen met LM te doen. Koop door laten gaan en gelijk doorverkopen voor 1500 meer. En dan die opbrengst delen. Maar ja of LM daaraan wil meewerken is dan weer de vraag. Het is natuurlijk een vrij bizarre situatie.
Denk dat het LM ook wel lukt om binnen 4-5 maand iemand te vinden die leasecontract wil overnemen zonder verder gedoe, zeker als het om een 4% bijtelling auto gaat.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Standaard marge? Van verschillende kanten weten we inmiddels dat de marge op die e-Niro zo goed als nul is. Dat is ook een van de redenen dat er vanaf de verkoop van het eerste exemplaar geen euro korting op gegeven werd. Die speelruimte is er gewoonweg niet.
<John O`Mill>
Dit gaat op prinsjesdag pas officieel bekend gemaakt worden.driel24 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:33:
Echter houdt iedereen hier al rekening mee... dus ga er maar van uit dat dit door gaat
Dat mag dus volgens mij niet..... Het moet eerst door de eerste kamer.cypher21 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:05:
[...]
Dit gaat op prinsjesdag pas officieel bekend gemaakt worden.
Echter houdt iedereen hier al rekening mee... dus ga er maar van uit dat dit door gaat
Beetje off-topic maar volgens mij is er geen wetswijziging nodig. Pin me er niet op vast, maar het zit volgens mij zo: De bijtelling is wettelijk bepaald op 22%, er is alleen een beleidsregel dat er in bepaalde gevallen korting geldt. Die regel kan zonder Eerste Kamer aangepast.driel24 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:22:
[...]
Dat mag dus volgens mij niet..... Het moet eerst door de eerste kamer.
weet iemand hoe ik de e-Niro's op kenteken kan achterhalen in de rdw database? Welke instellingen moet ik gebruiken?
Zie de topicstart:NiroNiro schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:55:
weet iemand hoe ik de e-Niro's op kenteken kan achterhalen in de rdw database? Welke instellingen moet ik gebruiken?
Staan er nu 2241 op kenteken.bron: Opendata RDW - zoeken op 'E11DZ1'
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-08-2019 10:04 ]
Onjuist, de bijtellingsregels zijn vastgelegd in de Wet op de inkomstenbelasting. Artikel 3.20 lid 1 zegt dat bijtelling 22% is, maar lid 2 zegt dat daar 18% vanaf gaat als de CO2 uitstoot 0 gram per km is.CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:28:
[...]
Beetje off-topic maar volgens mij is er geen wetswijziging nodig. Pin me er niet op vast, maar het zit volgens mij zo: De bijtelling is wettelijk bepaald op 22%, er is alleen een beleidsregel dat er in bepaalde gevallen korting geldt. Die regel kan zonder Eerste Kamer aangepast.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0011353/2019-01-01#Hoofdstuk3
Wijziging van die wet moet door zowel de tweede kamer als de eerste kamer worden goedgekeurd. In de politiek is kritiek op de wijziging van de bijtelling per 1-1 2020 van 4% naar 8% geleverd ivm het feit dat het in strijd is met de Autobrief II ('onbetrouwbare overheid'), maar uiteraard wil dat nog niet zeggen dat dit er uiteindelijk als onderdeel van de gehele belastingherziening niet doorheen komt. De EK heeft geen recht van amendement, dus kan niet op een individueel onderdeel van een wet zelf een wijziging voorstellen. Dat kan alleen de TK.
Ik zag laatst zo'n filmpje waarin een Tesla gestolen wordt door met een antenne het signaal van de elektronische sleutel op te pikken en naar de auto te leiden. Kan dat ook met onze e-Niro's?
Dat kan met iedere keyless auto en met een toestelletje dat twee keer niks kost.
[ Voor 42% gewijzigd door IvoB2 op 29-08-2019 15:20 ]
Als ik een BMW M3 mocht leasen zou ik ook direct de e-Niro weg doen !Z___Z schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:44:
Volkomen logisch toch van de dealer. Waarom zou hij een getekende verkoop gratis ontbinden? De e-Niro heeft een vaste marge die niet onderhandelbaar is. Voor jou 10 anderen, maar hij heeft jou al, dus wie geeft er dan om die 10 anderen? Kost hem alleen maar geld (tijd).
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Afgelopen dinsdag bij de dealer geweest voor de allereerste (15k) beurt van mijn eNiro. Zoals verwacht helemaal niets aan de hand, en dus 70 euro overgedragen om iemand tegen de bandjes te laten schoppen
Maar nu blijkt dat de auto terug moet vanwege een terugroepactie? Het was 'net vanmorgen bekend geworden'. Maar kan helemaal niets vinden. Iemand hier al wat daarvan gehoord?
Maar nu blijkt dat de auto terug moet vanwege een terugroepactie? Het was 'net vanmorgen bekend geworden'. Maar kan helemaal niets vinden. Iemand hier al wat daarvan gehoord?
Heb je het zó vaag te horen gekregen, of is er ook verteld waarvóór er teruggeroepen werd?vormfout schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:33:
... vanwege een terugroepactie?
<John O`Mill>
Kijk eens op je persoonlijke MijnKia pagina?vormfout schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:33:
Afgelopen dinsdag bij de dealer geweest voor de allereerste (15k) beurt van mijn eNiro. Zoals verwacht helemaal niets aan de hand, en dus 70 euro overgedragen om iemand tegen de bandjes te laten schoppen![]()
MijnKia
Kom snel meer over eventuele terugroepacties te weten via jouw persoonlijke MijnKia pagina.
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Dat zeiden ze wel, maar ik was op dat moment meer bezig met het maken van de afspraak.Hippe Lip schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:45:
[...]
Heb je het zó vaag te horen gekregen, of is er ook verteld waarvóór er teruggeroepen werd?
Daar staat nietsMurzeltje schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:55:
[...]
Kijk eens op je persoonlijke MijnKia pagina?
Hier niks vernomen in elk geval.Hippe Lip schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:45:
[...]
Heb je het zó vaag te horen gekregen, of is er ook verteld waarvóór er teruggeroepen werd?
Vermoedelijk is het iets wat ze bij een reguliere beurt mee zouden moeten nemen maar bij hem vergeten zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-08-2019 17:03 ]
Was ook mijn vermoeden. schroefjes niet op voorraad, dus we kletsen er een terugroepactie bijCyBeRSPiN schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:02:
[...]
Hier niks vernomen in elk geval.
Vermoedelijk is het iets wat ze bij een reguliere beurt mee zouden moeten nemen maar bij hem vergeten zijn.
Net gebeld door de dealer, woensdag a.s. kan hij worden opgehaald, jeejEdrelais schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:15:
[...]
Zelf lees ik hier al enige tijd mee, maar nog geen reactie geplaatst.
Mijn auto zou volgens de LM naar verwachting op 26-8 geleverd gaan worden.
Vandaag even contact met dealer gezocht, omdat die datum toch al erg dichtbij is.
De dealer geeft aan dat het half september gaat worden
Mijn ervaring na een retourtje Toscane.
Heenweg in 2 dagen gedaan met een tussenstop in zuid Duitsland in Milaan.
Dag 1, vertrokken tussen 9-10 uur. 1e stop bij Ionity Bad Honnef, de 1e Ionity na de grens langs de A3. Hier zit een restaurant en we kwamen aan rond lunchtijd. Dus geladen en geluncht. Extra tijd tov ICE 0 minuten, want we zouden toch stoppen om te lunchen. Stop tijd was langer dan een uur, dus ook langer gestopt dan nodig was om te laden.
2e stop ook Ionity. Hier was het geen etenstijd, maar wel een plaspauze plus een ijsje gehaald. Stop had in een ICE korter gekund, misschien 15 minuten verloren?
Aankomst op adres 1. Hier 3 nachten gebleven en op AC (gratis) vol kunnen laden.
Rit hiervandaan naar Milaan bij Ionity in Zwitserland gestopt tijdens lunch. Eten was trouwens erg duur. Ook hier geen tijd verlies, want stoppen om te lunchen. Iets van een uur gestopt.
In Milaan AC geladen in een parkeergarage en de Dom bezocht. Na avondeten de auto weer meegenomen naar het hotel.
Volgende dag naar Toscane gereden. 1e stop bij een shopping mall met JuicePass geladen. 50 kW lader tijdens lunch. Vooral tijd verloren door de file bij de afrit voor de tolpoortjes.
2e stop bij een supermarkt. Hier de eerste defecte lader tegen gekomen. Gelukkig 10 minuten verder dezelfde Conad supermarkt met Enel lader. Hier boodschappen gedaan. Deze stop was in principe niet nodig, maar zonder zekerheid te kunnen laden bij de camping toch maar wel gestopt.
Bij de camping kon uiteindelijk wel geladen worden voor 3 euro/keer. 3x gedaan in 12 dagen voor de dag tripjes naar plekken zonder snellader. 1 trip gedaan naar Lucca, waar een snellader was. Hier laadpaal gekleefd 🤭 omdat de snellader op een van de parkeerplaatsen was bij de muur en de AC laders het niet deden.
Terug ook via Milaan, dezelfde lader gepakt als heen bij het winkelcentrum. Hier geluncht en even wezen shoppen, dus geladen tot 100%. Totale stop tijd 3 uur. Dus ook een beetje laadpaal gekleefd.
In Milaan gratis AC geladen bij een Repower paal in zone C gebied. Volgens de site van Milaan mag je met EV gratis in zone C rijden. Ik hoop dat dit goed gaat en dus geen boetes oplevert die ik moet gaan aanvechten.
Volgende dag naar Frankfurt gereden, via Ionity in Zwitserland. Deze keer lunch meegenomen uit Milaan.
In Frankfurt AC geladen bij Enbw 58 kWh voor 50 euro met tnm pas. Wat blijkbaar veel goedkoper kon met hun eigen app...
Van Frankfurt naar Nederland via Fastned. Hier ook geluncht en bijna 100% geladen, want lunch duurde vrij lang.
360 km naar huis vanaf deze Fastned. Uiteindelijk voor Utrecht nog 40 km GOM en 42 KM te gaan, toch maar besloten een klein beetje te laden bij Allego de Meern. Laatste stuk had veel files, maar heb ook gewoon met het verkeer meegereden met 145-155 km/uur op de teller. Dus het verbruik was echt dikke prima.
Heenweg was veel goedkoper dan de terugweg door Ionity.
ABRP is veel te pessimistisch. Instellen op 160 Wh bij 110 km/uur gaf een aardig realistisch beeld met reserve.
Italië is goed te doen met JuicePass app voor snelladen. AC laden is gefragmenteerd en als buitenlander haast niet te gebruiken, tenzij gratis. Zou niet weten waarom je NEXTCHARGE zou gebruiken. JuicePass kan je gewoon per sessie betalen. NEXTCHARGE app is wel handig om de laadpalen te monitoren. Je kan notificaties krijgen als de status verandert.
Heenweg in 2 dagen gedaan met een tussenstop in zuid Duitsland in Milaan.
Dag 1, vertrokken tussen 9-10 uur. 1e stop bij Ionity Bad Honnef, de 1e Ionity na de grens langs de A3. Hier zit een restaurant en we kwamen aan rond lunchtijd. Dus geladen en geluncht. Extra tijd tov ICE 0 minuten, want we zouden toch stoppen om te lunchen. Stop tijd was langer dan een uur, dus ook langer gestopt dan nodig was om te laden.
2e stop ook Ionity. Hier was het geen etenstijd, maar wel een plaspauze plus een ijsje gehaald. Stop had in een ICE korter gekund, misschien 15 minuten verloren?
Aankomst op adres 1. Hier 3 nachten gebleven en op AC (gratis) vol kunnen laden.
Rit hiervandaan naar Milaan bij Ionity in Zwitserland gestopt tijdens lunch. Eten was trouwens erg duur. Ook hier geen tijd verlies, want stoppen om te lunchen. Iets van een uur gestopt.
In Milaan AC geladen in een parkeergarage en de Dom bezocht. Na avondeten de auto weer meegenomen naar het hotel.
Volgende dag naar Toscane gereden. 1e stop bij een shopping mall met JuicePass geladen. 50 kW lader tijdens lunch. Vooral tijd verloren door de file bij de afrit voor de tolpoortjes.
2e stop bij een supermarkt. Hier de eerste defecte lader tegen gekomen. Gelukkig 10 minuten verder dezelfde Conad supermarkt met Enel lader. Hier boodschappen gedaan. Deze stop was in principe niet nodig, maar zonder zekerheid te kunnen laden bij de camping toch maar wel gestopt.
Bij de camping kon uiteindelijk wel geladen worden voor 3 euro/keer. 3x gedaan in 12 dagen voor de dag tripjes naar plekken zonder snellader. 1 trip gedaan naar Lucca, waar een snellader was. Hier laadpaal gekleefd 🤭 omdat de snellader op een van de parkeerplaatsen was bij de muur en de AC laders het niet deden.
Terug ook via Milaan, dezelfde lader gepakt als heen bij het winkelcentrum. Hier geluncht en even wezen shoppen, dus geladen tot 100%. Totale stop tijd 3 uur. Dus ook een beetje laadpaal gekleefd.
In Milaan gratis AC geladen bij een Repower paal in zone C gebied. Volgens de site van Milaan mag je met EV gratis in zone C rijden. Ik hoop dat dit goed gaat en dus geen boetes oplevert die ik moet gaan aanvechten.
Volgende dag naar Frankfurt gereden, via Ionity in Zwitserland. Deze keer lunch meegenomen uit Milaan.
In Frankfurt AC geladen bij Enbw 58 kWh voor 50 euro met tnm pas. Wat blijkbaar veel goedkoper kon met hun eigen app...
Van Frankfurt naar Nederland via Fastned. Hier ook geluncht en bijna 100% geladen, want lunch duurde vrij lang.
360 km naar huis vanaf deze Fastned. Uiteindelijk voor Utrecht nog 40 km GOM en 42 KM te gaan, toch maar besloten een klein beetje te laden bij Allego de Meern. Laatste stuk had veel files, maar heb ook gewoon met het verkeer meegereden met 145-155 km/uur op de teller. Dus het verbruik was echt dikke prima.
Heenweg was veel goedkoper dan de terugweg door Ionity.
ABRP is veel te pessimistisch. Instellen op 160 Wh bij 110 km/uur gaf een aardig realistisch beeld met reserve.
Italië is goed te doen met JuicePass app voor snelladen. AC laden is gefragmenteerd en als buitenlander haast niet te gebruiken, tenzij gratis. Zou niet weten waarom je NEXTCHARGE zou gebruiken. JuicePass kan je gewoon per sessie betalen. NEXTCHARGE app is wel handig om de laadpalen te monitoren. Je kan notificaties krijgen als de status verandert.
De waterpomp moet aan gesleuteld worden.vormfout schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:33:
Afgelopen dinsdag bij de dealer geweest voor de allereerste (15k) beurt van mijn eNiro. Zoals verwacht helemaal niets aan de hand, en dus 70 euro overgedragen om iemand tegen de bandjes te laten schoppen![]()
Bij mij zijn de onderdelen er al in gezet, haal morgen de auto weer op.
Wat is jullie ervaring met gepland laden met prioriteit op daluren?
Ik heb een ev-box die in eerste instantie laad op 1,7 kw/h en daarna max op 4,5 kw/h. Toch zegt de auto er 25 uur (voor ca. 40%) over te doen en start direct met laden, nog voor dal-uren begint.
Het is me sowieso een doorn in het oog dat de berekende laadduur altijd veel te hoog is t.o.v. de werkelijke snelheid en lading.
Ik heb een ev-box die in eerste instantie laad op 1,7 kw/h en daarna max op 4,5 kw/h. Toch zegt de auto er 25 uur (voor ca. 40%) over te doen en start direct met laden, nog voor dal-uren begint.
Het is me sowieso een doorn in het oog dat de berekende laadduur altijd veel te hoog is t.o.v. de werkelijke snelheid en lading.
"The first human who hurled an insult instead of a stone was the founder of civilization." -Sigmund Freud-
Ik hen ingesteld dat op de thuislocatie alleen in de daluren geladen mag worden. Dus geen prioriteit op daluren, maar de harde beperking tot de daluren. Dat werkt best goed, als ik elders de auto laad wordt er direct altijd geladen en als ik toch buiten de daluren wil laden schakel ik eenmalig het uitgesteld laden uit. Die laadtijden let ik overigens niet zo op.
Ook nog een vraag... begint de Niro nog te piepen over de onderhoudsbeurt? Ben al voorbij de 14000 km dus 1000 km van de 15000 beurt af en mijn vorige auto’s waren toen al aan het zeuren om een beurt.
Ook nog een vraag... begint de Niro nog te piepen over de onderhoudsbeurt? Ben al voorbij de 14000 km dus 1000 km van de 15000 beurt af en mijn vorige auto’s waren toen al aan het zeuren om een beurt.
@PeaceNlove ah thx, ook maar die andere optie doen met “alleen laden” i.p.v. “prioriteit” want hier laadt ie vaak meteen bij aankoppelen terwijl ik dat na 23u wil. Enige jammere is dat ie weekenden niet apart behandelt.
Wat betreft die onderhoudsbeurt: ik zit nu op 18.000 en nog geen piepje gezien. Beurt 3 weken terug al ingepland via de app: begin oktober pas een plekje, dus de 20.000 ga ik ook nog wel aantikken. Hopelijk tegen die tijd ook een nieuwe software-update beschikbaar.
Wat betreft die onderhoudsbeurt: ik zit nu op 18.000 en nog geen piepje gezien. Beurt 3 weken terug al ingepland via de app: begin oktober pas een plekje, dus de 20.000 ga ik ook nog wel aantikken. Hopelijk tegen die tijd ook een nieuwe software-update beschikbaar.
Er zit een knop naast het stuur om daluren uit te zetten. Dat kan je gebruiken in het weekend. Ik laad bijna nooit buiten huis, dus eigenlijk altijd daluren aan staan. Had eerst locatie ook aan staan, maar dan ging hij soms thuis toch laden voor 23:00. Qua kosten maakt het me niet zoveel uit, maar de totale belasting op m’n 1x35A is de beperkende factor.
zijn er mensen die hun originele velgen weg doen ? anders ben ik wel geïnteresseerd .
Ik heb nog een gloednieuw origineel setje liggen inclusief de TPMS sensoren. Alleen de velgen dus. Was bedoelt voor winterbanden, maar die krijg ik nu via een andere weg. PM me maar.Vdb.tim schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:16:
zijn er mensen die hun originele velgen weg doen ? anders ben ik wel geïnteresseerd .
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
Standaard stond het bij mij op 30.000 ingesteld (misschien is dat de interval in Korea en elders in de wereld). Ik heb dit zelf naar 15.000 gezet en sinds een paar dagen (volgens mij ongeveer bij km-stand 13500) krijg ik telkens melding van onderhoud over xxxx km.CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:05:
Volgens mij is het beter om onderhoud wel tijdig te laten doen, omdat ik straks geen gezeur wil hebben, als ik ooit de garantieregeling nodig mocht hebben. Technisch is volgens mij 30.000 een prima interval voor een EV, maar blijkbaar willen de garagebedrijven je toch vaker laten betalen voor onderhoud
@Kuo de kosten zijn echter zeer schappelijk. Zie het als een bijdrage aan de 7 jaar garantie die je (als koper) veel rust geeft. 1-2x per jaar een expert die de auto even goed naloopt lijkt me echt geen overbodige luxe, we gaan het zien wat het Tesla brengt nu ze regulier onderhoud hebben afgeschaft. Kia staat bovenaan de top10 van meest betrouwbare auto’s, laat ze dan vooral doorgaan op dezelfde weg.
Bij ons op het werk is reeds bestelde Kia E-Niro Executiveline vrijgekomen die via een Kia dealer besteld kan worden, levering november 2019 dus gegarandeerd 4% bijtelling. Mocht iemand interesse hebben laat het maar weten.
*edit* De auto is volgens wat ik hoor alweer vergeven.
*edit* De auto is volgens wat ik hoor alweer vergeven.
[ Voor 11% gewijzigd door jay56 op 31-08-2019 22:19 ]
Ja, weekenden zou ik het liefste ook apart willen zien, maar je moet ergens nog wat te willen hebben.CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:05:
@PeaceNlove ah thx, ook maar die andere optie doen met “alleen laden” i.p.v. “prioriteit” want hier laadt ie vaak meteen bij aankoppelen terwijl ik dat na 23u wil. Enige jammere is dat ie weekenden niet apart behandelt.
Beurtje ingepland, ze konden eind september nog bij mij. Ik ga het eens keer proberen zonder vervangend vervoer enzo, gewoon om 14:45 naar binnen rijden en 15:30 weer wegrijden. Hoef ik alleen 's middags in mijn planning rekening te houden met de garage en het scheelt een ritje.
Waarom staat dan onderhoud standaard ingesteld op 30.000?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:43:
@Kuo de kosten zijn echter zeer schappelijk. Zie het als een bijdrage aan de 7 jaar garantie die je (als koper) veel rust geeft. 1-2x per jaar een expert die de auto even goed naloopt lijkt me echt geen overbodige luxe, we gaan het zien wat het Tesla brengt nu ze regulier onderhoud hebben afgeschaft. Kia staat bovenaan de top10 van meest betrouwbare auto’s, laat ze dan vooral doorgaan op dezelfde weg.
Misschien een overbodige vraag maar toch...
Ik wil een verkengsnoer kopen voor de granny charger. Is er nog iets waar ik op moet letten bij deze aankoop? Bijvoorbeeld de stroomsterkte o.i.d.
Andere vraag; stel nou dat ik gebruik maak van oude elektra (oud huis). Kan ik dan nog iets instellen aan de auto om de last op het netwerk te verminderen?
Ik wil een verkengsnoer kopen voor de granny charger. Is er nog iets waar ik op moet letten bij deze aankoop? Bijvoorbeeld de stroomsterkte o.i.d.
Andere vraag; stel nou dat ik gebruik maak van oude elektra (oud huis). Kan ik dan nog iets instellen aan de auto om de last op het netwerk te verminderen?
Je kunt zowel je granny charger instellen (zie handleiding auto), als de laadstroom vanuit je auto (druk op EV knop, daar ergens, zie handleiding auto)aph3x2n schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:51:
Misschien een overbodige vraag maar toch...
Zover ik weet moet je een aansluiting hebben van minimaal 8A om te kunnen granny chargen.
Verlengsnoer: liefst 3x2,5mm van een goed merk, en let er even op dat de uiteinden niet warm worden. De Granny charger meet zijn eigen stekker, maar kan je verlengsnoer niet meten natuurlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 30-08-2019 13:56 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
@aph3x2n geen overbodige vraag. Je moet letten op de aderdikte. Ga voor minimaal 1,5mm2 (de kabel wordt dan een beetje warm na uren laden, maar dit kan geen kwaad) of voor 2,5mm2 (ruim bemeten voor de max 12A). De laatste is duurder en zwaarder, maar misschien beter voor je gemoedsrust 
De charger zelf kun je op 8, 10 of 12A instellen via een rubberen knopje aan de onderkant (voordat je de auto aansluit). En idd ook in de auto zelf zoals @_eLMo_ net voor mij postte
Wel goed opletten in welk stopcontact je de lader steekt, deze moet echt vakkundig zijn aangesloten en van randaarde zijn voorzien. Check na een tijdje of het stopcontact koud blijft, bij een slechte bedrading kan er warmteontwikkeling voorkomen met alle gevolgen van dien. Met een verlengsnoer ertussen mis je de temperatuurbeveiliging die in de stekker van de granny charger zit.
De charger zelf kun je op 8, 10 of 12A instellen via een rubberen knopje aan de onderkant (voordat je de auto aansluit). En idd ook in de auto zelf zoals @_eLMo_ net voor mij postte
Wel goed opletten in welk stopcontact je de lader steekt, deze moet echt vakkundig zijn aangesloten en van randaarde zijn voorzien. Check na een tijdje of het stopcontact koud blijft, bij een slechte bedrading kan er warmteontwikkeling voorkomen met alle gevolgen van dien. Met een verlengsnoer ertussen mis je de temperatuurbeveiliging die in de stekker van de granny charger zit.
[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-08-2019 13:59 ]
Ik weet niet waar je precies heen gaat, maar let er ook op dat bij een boel vakantiehuisjes de stopcontacten afgezekerd zijn op bijvoorbeeld maximaal 10A. Dus dan klapt het geheel er uit als je op 12A probeert te laden een hele nacht
Dank voor alle bovenstaande antwoorden 
Wat context;
Het is een oud vakantiehuis waarvan ik geen idee heb wat de staat van de elektra is maar het laden daar zal heel incidenteel zijn, wellicht alleen bij nood. Dus zeker nooit hele nachten lang, eerder eventjes om naar de snellader te kunnen komen. Er staat namelijk een 50kw lader op 25km afstand die zal ik een voornamelijk gaan gebruiken.
Goed om te weten dat er genoeg opties zijn als het echt nodig is.
Wat context;
Het is een oud vakantiehuis waarvan ik geen idee heb wat de staat van de elektra is maar het laden daar zal heel incidenteel zijn, wellicht alleen bij nood. Dus zeker nooit hele nachten lang, eerder eventjes om naar de snellader te kunnen komen. Er staat namelijk een 50kw lader op 25km afstand die zal ik een voornamelijk gaan gebruiken.
Goed om te weten dat er genoeg opties zijn als het echt nodig is.
De auto net weer opgehaald van de garage en er zijn, nav de terugroepactie, 2 waterpompjes vervangen.
Was dat voor een specifieke reeks, of voor het gehele model? Ik kan in de MijnKIA app hier niets over terug vinden, terwijl KIA aangeeft je het daar zou moeten zien.petertenboer schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:11:
De auto net weer opgehaald van de garage en er zijn, nav de terugroepactie, 2 waterpompjes vervangen.
Als ik via Kentencheck.nl me kenteken opzoek zie ik ook geen terugroep actie staan voor mijn kenteken.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 631975 op 30-08-2019 15:17 ]
Ik heb werkelijk geen idee of dit voor alle Niro's EV is. Die van mij stond toevallig bij de dealer voor iets anders en toen kregen ze die melding net binnen in hun systeem. Begrijp uit de meldingen hiervoor dat er behoorlijk wat meer zijn die terug worden geroepen.Anoniem: 631975 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:14:
[...]
Was dat voor een specifieke reeks, of voor het gehele model? Ik kan in de MijnKIA app hier niets over terug vinden, terwijl KIA aangeeft je het daar zou moeten zien.
Hoe je het kan nagaan weet ik niet, wellicht even met de dealer bellen en anders zullen ze je zelf ongetwijfeld gaan benaderen.
Af en toe gaat er iets mis met mijn ventilatie systeem. Alsof er iemand een takje in de ventilator heeft gestoken, of er een klep mee kleppert. Herkent iemand dit?
video (pas op je volume!)
Wat een irritant geluid, ik herken het niet._eLMo_ schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:19:
Af en toe gaat er iets mis met mijn ventilatie systeem. Alsof er iemand een takje in de ventilator heeft gestoken, of er een klep mee kleppert. Herkent iemand dit?
Heb dit wel eens eerder gehad met een auto en toen zat er inderdaad een takje in wat door de roosters was gevallen. Succes met oplossen.
Komt bekend voor 🙈 hier exact het zelfde gebeurt heel soms inderdaad. Volgende week eerste beurt zal het doorgeven aan de garage
_eLMo_ schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:19:
Haha wow. Er zijn mensen die er grof geld voor betalen om een klassiek motorgeluid in een EV te laten inbouwen, maar dat was hier niet de bedoeling zeker
A
Maar ik begin haast te denken dat mijn Niro voorzien is van een ongelukkenmagneet. Binnenkort maar eens navragen bij de garage of ze dat kunnen fixen
Wel efficiënt als men tegen je aanrijden als je de afspraak al hebt staan bij het schadebedrijf. Minder efficiënt wordt het als je vervolgens wegrijdt ondanks mijn verzoek de schade te onderzoeken en eventueel een schadeformulier in te vullen.PeaceNlove schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:04:
[...]
Met excuses aan de bokken: had nu een bokkenlul die weer precies hetzelfde probeerde, deze keer alleen lakschade.
Maar ik begin haast te denken dat mijn Niro voorzien is van een ongelukkenmagneet. Binnenkort maar eens navragen bij de garage of ze dat kunnen fixen
C
Is wel extreem hard heb wel een soortgelijk geluid. Als ik de airco uit zet is het over bij jou ook toevallig_eLMo_ schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:19:
Ja, op het eind hoor je dat, ik zet hem uit en weer aan en dat blijft het weer een tijd (soms een dag, soms een maand) weg.harw schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:52:
C
[...]
Is wel extreem hard heb wel een soortgelijk geluid. Als ik de airco uit zet is het over bij jou ook toevallig
Anoniem: 1248446
Misschien wel aardig om wat kenteken tenaamstelling nummers te laten zien (Bron: kenteken gegevens RDW). vanaf eerste tenaamstelling Kia e-Niro op 7 November 2018.
De volgende schepen vanuit Korea worden verwacht op 31 Augustus (vandaag dus ;-) ), 17, 24 en 26 September en op 12 Oktober (2x).
De volgende schepen vanuit Korea worden verwacht op 31 Augustus (vandaag dus ;-) ), 17, 24 en 26 September en op 12 Oktober (2x).
Stand op 31 Augustus 2019 – 11:25 AM CEST | |
Kleur | Aantal |
GRIJS | 668 |
BLAUW | 657 |
ZWART | 577 |
WIT | 316 |
ROOD | 30 |
BRUIN | 13 |
Totaal | 2261 |
Ik kom net bij de dealer vandaan. Auto stond eerst op aankomst 27 september bij de dealer Nu op 3 oktober en dit zou aankomst haven zijn... Dit was vorige week bijgewerkt in de planning. Nu had ik wel een heel vriendelijke zaterdag hulp dus hopelijk is het toch aankomst dealer 3 oktober.Anoniem: 1248446 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:25:
Misschien wel aardig om wat kenteken tenaamstelling nummers te laten zien (Bron: kenteken gegevens RWD). vanaf eerste tenaamstelling Kia e-Niro op 7 November 2018.
Volgende week nog maar eens bellen
Klein vraagje: vannacht zag ik ineens het meest linker laadlampje branden op het dashboard bij de voorruit. Dit terwijl er geen kabel aan de auto zat aangesloten. Is dit die functie die de 12v accu op laadt als deze wat lager wordt?
Nou dat onderhoudsinterval mag wel minder inderdaad. Ik heb voor mijn idee vorige week (was dus voor de vakantie) die 15.000 km beurt gehad (bij 18.000km) en hij staat nu alweer op 25.000. En als ik zo doorga ga ik dit jaar de 45.000 km beurt ook nog wel halen. Oeps!
Gisteren iets vreemd voorgehad. Toen ik mijn auto wou openen, reageerde hij niet. Ik probeerde de reservesleutel: geen teken van leven. Uiteindelijk de auto geopend met de mechanische sleutel, waarbij het alarm afging (stopt na 20 sec.) Ook intern was de auto “morsdood”. Kia assistence gebeld, die een uurtje later ter plaatse was. De pechverhelper controleerde eerst de batterij: deze was in orde. Daarna koppelde hij de minpool van de batterij af, en sloot hem nadien weer aan. En ja: alles werkte opnieuw. Volgens de pechverhelper ( in Vlaanderen VAB) is er een kortsluiting geweest, of is het een software probleem.
Iemand zo iets reeds voorgehad?
Morgen rijd ik naar de dealer.
Iemand zo iets reeds voorgehad?
Morgen rijd ik naar de dealer.
Ja, dan kan met elke auto die met keyless entry werkt. Ze staan met een ontvanger bij de voordeur van je huis (auto sleutels liggen/hangen vaak in de hal) en zenden dit signaal door naar de auto. Die detecteert gewoon de sleutel en kan ge-opend worden.hbolten schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:37:
Ik zag laatst zo'n filmpje waarin een Tesla gestolen wordt door met een antenne het signaal van de elektronische sleutel op te pikken en naar de auto te leiden. Kan dat ook met onze e-Niro's?
Soms kan men de auto starten en wegrijden omdat alleen de sleutel wordt gechecked bij starten en daarna niet meer.
Ik gebruik een speciaal hoesje waar ik de sleutel in bewaar waardoor het signaal niet opgepakt kan worden. Dit werkt, want ik kan de auto niet openen als de sleutel in dit hoesje zit en ik naast de auto sta.
Maar met huis/tuin en keuken middelen kan je ook wel wat in elkaar zetten.
Heb je daar een linkje bij?Akubra schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:51:
[...]
Ik gebruik een speciaal hoesje waar ik de sleutel in bewaar waardoor het signaal niet opgepakt kan worden. Dit werkt, want ik kan de auto niet openen als de sleutel in dit hoesje zit en ik naast de auto sta.
Zoek maar op "keyless protector"
Dan pikken ze toch gewoon het signaal op wanneer je je auto opent of sluit. En daar moeten ze al helemaal niet voor bij je thuis zijn. Gewoon de auto die ze op het oog hebben even in de gaten houden tot de bestuurder zijn ding komt doen.Akubra schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:51:
Vandaag de facelift Niro zien rijden op de snelweg. De gewone uiteraard. De voorkant viel gelijk op met de dubbele led DRL (vergeleken met de e-Niro). Andere achterlichten en bumper verder te zien. Zag er best aardig uit. Helaas kenteken vergeten, ZD-nog iets.
Dat kan niet, het is challenge+response. Die is dus elke keer anders. Tenzij je de encryptie gekraakt hebt is het dus alleen simpel mogelijk met een signaal versterker.IvoB2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:47:
[...]
Dan pikken ze toch gewoon het signaal op wanneer je je auto opent of sluit. En daar moeten ze al helemaal niet voor bij je thuis zijn. Gewoon de auto die ze op het oog hebben even in de gaten houden tot de bestuurder zijn ding komt doen.
Uiteraard kan dat. Heb het talrijke keren met succes uitgevoerd. 
Of dacht je dat de bestuurder zijn voertuig opende met een "afgeschermde" sleutel?
Bij het ene model al wat moeilijker dan het andere maar niets is onmogelijk.
En mijn ervaring is dat hoe "duurder" het merk/model hoe relatief eenvoudiger er is in te komen.
Er is geen verband tussen de kostprijs van een voertuig en zijn beveiliging.
Maar we zullen er maar over ophouden want ik zie de stoom al uit de mod zijn oren komen.

Of dacht je dat de bestuurder zijn voertuig opende met een "afgeschermde" sleutel?
En mijn ervaring is dat hoe "duurder" het merk/model hoe relatief eenvoudiger er is in te komen.
Maar we zullen er maar over ophouden want ik zie de stoom al uit de mod zijn oren komen.
[ Voor 108% gewijzigd door IvoB2 op 02-09-2019 19:52 ]
Ah, gelukkig, dan zitten we goed met een veilig systeem dus....IvoB2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:47:

<John O`Mill>
Haha eens! Maar sls ze je de auto op t oog hebben en echt zo graag willen meenemen is het toch geen houden aan, dan kunnen ze je net zo goed wakker maken zodat je even lief de sleutel overhandigd...IvoB2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:47:
Uiteraard kan dat. Heb het talrijke keren met succes uitgevoerd.
Verder, sleutel bewaren in een blik ofzo wil nog voorkomen dat iedere malloot er mee weg gaat, of toevallig de deuren open maakt om je zonnebril o.i.d. mee te nemen.
Bedoel je dan deze?
https://www.keylessprotector.nl/
Als het doet wat het beloofd is het, behalve de wellicht hoge aanschafkosten, een ideale oplossing lijkt me...
Eigenlijk niet. Ik bedoelde die kleine zakjes die met deze zoekactie omhoog komen.Levinius schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:01:
[...]
Bedoel je dan deze?
https://www.keylessprotector.nl/
Als het doet wat het beloofd is het, behalve de wellicht hoge aanschafkosten, een ideale oplossing lijkt me...
https://www.google.com/se...kAhVRKlAKHe69AHIQ_AUIEigC
Excuses, was niet helemaal duidelijk.
Dat vermoedde ik al, de site die ik gevonden had ziet er qua oplossing wel heel goed uit, er verandert niets aan de sleutel (een stukje electronica om de batterij) en je hoeft hem nergens in te stoppen, alleen 154 euro is een hoop geld...driel24 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:06:
[...]
Eigenlijk niet. Ik bedoelde die kleine zakjes die met deze zoekactie omhoog komen.
https://www.google.com/se...kAhVRKlAKHe69AHIQ_AUIEigC
Excuses, was niet helemaal duidelijk.
Ik heb deze aangeschaft.
https://www.bol.com/nl/p/...y2v3NFGA.1.2.ProductTitle
[ Voor 10% gewijzigd door Akubra op 03-09-2019 14:06 ]
Bwa, duurt waarschijnlijk alleen wat langerHippe Lip schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:21:
[...]
Ah, gelukkig, dan zitten we goed met een veilig systeem dus....
(Niet dat ik daar ervaring mee heb. De "doelgroep" gebruikt zeer weinig Kia's en nog minder EV's.
Heeft iemand anders hier een auto besteld bij Vaneman en ook te horen gekregen dat zijn of haar nieuwe auto schade heeft opgelopen door een hagelbui? Ik zou morgen een afspraak hebben voor levering van mijn niro maar nu moet eerst de deuken opgelopen in de hagelbui uitgedeukt worden. Krijg je geleverd, is er al schade voor je er 1 meter mee gereden hebt. Heel frustrerend en het is ook niet mogelijk een andere auto te krijgen.
@BrainZz balen, maar wees blij dat ze het goed oppakken en er open over zijn. Als het door een professional gedaan wordt zal je er niks meer van zien en dus geen echte schade bij de aflevering.
Andere auto uiteraard niet mogelijk, of je moet 18 maanden willen wachten..
Andere auto uiteraard niet mogelijk, of je moet 18 maanden willen wachten..
@CyBeRSPiN Zeker vond ik ook heel netjes dat ze het gemeld hebben, maar het is qua gevoel echt te zuur voor woorden.
Ik houd mij maar vast aan het feit dat ik dit over 2 maanden allemaal vergeten ben en gewoon kan gaan genieten van deze auto.
Voor de mensen die het willen weten:
Besteld op 29 januari 2019. In eerste instantie lever indicatie week 51 2019. Vorige maand bijgesteld naar half september en 2 weken terug dat de auto uitgeleverd kon worden.
Ik houd mij maar vast aan het feit dat ik dit over 2 maanden allemaal vergeten ben en gewoon kan gaan genieten van deze auto.
Voor de mensen die het willen weten:
Besteld op 29 januari 2019. In eerste instantie lever indicatie week 51 2019. Vorige maand bijgesteld naar half september en 2 weken terug dat de auto uitgeleverd kon worden.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.