Echt een super nuttige opmerking, bedankt voor je input!F.Sinatra schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:44:
Dit is wel écht een lelijk hok zeg.
Er zijn vele EV's, die geen vergrendeling hebben van de laadkabel aan de auto. Het is daarom heel normaal, dat je een laadsessie bij een laadpaal moet beëindigen met dezelfde pas, waarmee je die sessie ook gestart hebt.Hippe Lip schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:32:
[...]
tja, vreemd toch eigenlijk dat die paal de kabel niet vrijgeeft zonder pasje, als hij aan de kant van de auto al is losgenomen. Want aan de kant van de auto losmaken betekent dat je de auto (of in elk geval de stekker daar) ontgrendelt en dat het jouw auto is. Dan kan ik me voorstellen dat de paal de kabel dan ook meteen vrijgeeft.
Klopt niet. Dat doet hij vanzelf met navigate on autopilotYStunnenberg schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:48:
[...]
Een Tesla kan zelfstandig een afslag nemen, maar alleen als je de navigatie aan hebt en het knipperlicht de juiste kant op doet.
Meneer is een kenner. Zou kwa looks liever de nieuwe BMW 330i rijden, maar nu hou ik genoeg geld over om iedere willekeurige speelauto er bij te nemen.F.Sinatra schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:44:
Dit is wel écht een lelijk hok zeg.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Zo zie je maar weer, allleen inpluggen (en parkeren) als je echt gaat laden, dat voorkomt dergelijke situatiesAnoniem: 1177134 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:57:
[...]
Nou, er werd echt geladen. Maar heb mn lesje wel geleerd. Ik parkeerde om 8 uur, kabel erin maar pas niet aangeboden. Vervolgens parkeerde er blijkbaar iemand naast mij, kabel erin en pas aangeboden. En toen werd er dus via die pas geladen op mijn auto. Toen ik om 3 uur weg wilde was de andere auto al weg maar mijn auto nog aan het laden... En dus niet te stoppen/ontkoppelen met mn eigen pas. Dom dom dom. Bellen met Allego heeft t uiteindelijk gefixt.
Ik heb in de model 3 met auto pilot gereden en hij nam alleen de afrit wanneer jij de opdracht, lees richting aanwijzer aan, geeft. Dan stuurt de auto daadwerkelijk. Dat is ook wat mij werd verteld door Tesla.bottom line schreef op zondag 7 juli 2019 @ 00:51:
[...]
Klopt niet. Dat doet hij vanzelf met navigate on autopilot
e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder
Precies, bovenstaande zou een wakeupcall moeten zijn voor iedereen die door de beschikbaarheid van hulpsystemen (nog) minder hun stuur vast houden.Hippe Lip schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:24:
[...]
Nee, het gaat niet om spierkracht. Ik zit over het algemeen vrij ontspannen te rijden. Heb mijn handen wel aan het stuur, maar houd dat niet continu heel stevig vast. Ik klem mijn nahden niet steeds strak om het stuur.
Heb jij nooit meegemaakt dat LKAS echt een corrigerende ruk aan het stuur geeft? Dat is echt schrikken!
LKAS of niet, je hoort beide handen op kwart over 3 aan je stuur te hebben. Duimen boven de spaken en zo je schouders ontspannen laten hangen.
Op die manier kan de LKAS gewoon zijn werk blijven doen, omdat je weinig tegenkracht uitoefent, maar kun je wel bij onverwachte situaties en onverwacht LKAS-gedrag ingrijpen.
Met 10 over 2 heb je letsel wanneer de airbags af gaan en nonchalant 1 duimpje aan je stuur "de LKAS doet het meeste werk" is simpelweg onveilig omdat je nooit op tijd reageert bij onverwachte situaties.
Vergelijk het met technische ontwikkelingen in het verleden en hoe automobilisten hun gedrag daar op aanpasten:
1. Gordel hoeft niet om, ik heb toch airbags
2. Eén appje lezen/sturen of bellen kan wel, ik heb toch een automaat, dus heb die andere hand niet nodig om te schakelen
<insert sig here>
Kwart over 3, 10 over twee?
Heb je dan 2 rechtse handen nodig?
Heb je dan 2 rechtse handen nodig?
Dan heb je waarschijnlijk met een oudere versie van AP gereden. Afritten hebben in tegenstelling tot inhaal acties geen conformation nodig.YStunnenberg schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:22:
[...]
Ik heb in de model 3 met auto pilot gereden en hij nam alleen de afrit wanneer jij de opdracht, lees richting aanwijzer aan, geeft. Dan stuurt de auto daadwerkelijk. Dat is ook wat mij werd verteld door Tesla.
De e-Niro gaat hier overigens zeer waarschijnlijk geannuleerd worden, een M3 SR+ zal ervoor in de plaats komen. Levering in 2019, dus dat scheelt behoorlijk in de bijtelling.
Ik moet de reactie van de LM nog even afwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 07-07-2019 13:54 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Je uitgebreide lezing over hoe het allemaal zou moeten en hoe er minder veilig gereden wordt omdat er gebruik gemaakt zou worden van de moderne systemen mag je achterwege laten. Ik vind het wat kort door de bocht en generaliserend, alsof iedereen dat zo doet.MikeyC schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:33:
Precies, bovenstaande zou een wakeupcall moeten zijn voor iedereen die door de beschikbaarheid van hulpsystemen (nog) minder hun stuur vast houden.
LKAS of niet, je hoort beide handen op kwart over 3 aan je stuur te hebben. Duimen boven de spaken en zo je schouders ontspannen laten hangen.
Op die manier kan de LKAS gewoon zijn werk blijven doen, omdat je weinig tegenkracht uitoefent, maar kun je wel bij onverwachte situaties en onverwacht LKAS-gedrag ingrijpen.
Met 10 over 2 heb je letsel wanneer de airbags af gaan en nonchalant 1 duimpje aan je stuur "de LKAS doet het meeste werk" is simpelweg onveilig omdat je nooit op tijd reageert bij onverwachte situaties.
Vergelijk het met technische ontwikkelingen in het verleden en hoe automobilisten hun gedrag daar op aanpasten:
1. Gordel hoeft niet om, ik heb toch airbags
2. Eén appje lezen/sturen of bellen kan wel, ik heb toch een automaat, dus heb die andere hand niet nodig om te schakelen
Ik schrijf dat ik ontspannen rijd, maar dat betekent echt niet dat ik dat doe omdat ik gebruik maak en vertrouw op hulpsystemen in de auto. In tegendeel. Ik rijd niet anders dan hoe ik al tientallen jaren rijd en tot nu toe in auto’s zonder dat soort dingen. Een gezonde mix tussen ontspannen rijden en alert zijn. Zoals ik al schreef: mijn handen goed aan het stuur, maar niet krampachtig.
En dan komt zo’n modern, maar soms wat houterig, ongenuanceerd werkend LKAS roet in het eten gooien. Die geeft onverwacht een toch wel forse ruk aan het stuur. Dát noem ik gevaarlijk! Het voegt echt gevaar toe in plaats van te helpen tegen gevaar. Dus de werking moet óf verbeterd worden, óf permanent uitgeschakeld worden naar mijn mening.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Met autopilot wel. Maar met navigate on autopilot heeft hij bij mij, afgelopen dinsdag, gewoon op de ring in Antwerpen de afslag genomen wanneer hij dat zou moeten doen. Zonder enige inputYStunnenberg schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:22:
[...]
Ik heb in de model 3 met auto pilot gereden en hij nam alleen de afrit wanneer jij de opdracht, lees richting aanwijzer aan, geeft. Dan stuurt de auto daadwerkelijk. Dat is ook wat mij werd verteld door Tesla.
Ben een beetje de opties aan het doornemen om alles naar wens ingesteld te krijgen. Iemand die weet wat het verschil bij de 'instapfunctie' is tussen normaal en uitgebreid? De handleiding noemt de opties wel, maar met '7.6cm' naar achter voor uitgebreid, maar niks over wat het dan bij normaal is (en 'uit' is natuurlijk '0cm'). Of omvat deze functie meer dan de afstand naar achter?
Ah dat zal het zijn, door het gemak waarmee software updates worden uitgevoerd weet je niet meer in welke versie je rijd.revolution-nl schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:52:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk met een oudere versie van AP gereden. Afritten hebben in tegenstelling tot inhaal acties geen conformation nodig.
De e-Niro gaat hier overigens zeer waarschijnlijk geannuleerd worden, een M3 SR+ zal ervoor in de plaats komen. Levering in 2019, dus dat scheelt behoorlijk in de bijtelling.
Ik moet de reactie van de LM nog even afwachten.
Gisteren een rit gemaakt met LKAS enzo uit. Krijg ik op de terug weg de melding: Neem Pauze....
Het oplettendheidsniveau stond op laag, terwijl die altijd op hoog staat met LKAS aan.
Ik rij dus zelf veel vaker tegen de strepen aan, linkerstreep wanneer ik op de linkerbaan rijd en rechterstreep wanneer ik op de rechterbaan rijd, dan de auto zelf zou doen, met LKAS aan hoor ik de pieper ook regelmatig. Toch maar eens wat minder tegen de strepen aanrijden.
Het oplettendheidsniveau stond op laag, terwijl die altijd op hoog staat met LKAS aan.
Ik rij dus zelf veel vaker tegen de strepen aan, linkerstreep wanneer ik op de linkerbaan rijd en rechterstreep wanneer ik op de rechterbaan rijd, dan de auto zelf zou doen, met LKAS aan hoor ik de pieper ook regelmatig. Toch maar eens wat minder tegen de strepen aanrijden.
e-Niro midden maart besteld, vorige week opgehaald en mijn skepcis rond elektrisch rijden is gestild. Trap ik m op zijn staart gaat het verbruik echt niet zo veel naar beneden als gedacht. In eco+ haalt ie net geen 500km (maar is bedoeld als last-miles oplossing als je een lader zoekt), in eco 455 en in sport 400. Ik heb na een rit naar duitsland (105 km met autobahn aan 180km/h en een hoop onnodig optrekken) nog 320 op de teller nadat de batterij nog 93% had voor het vertrek.
Aangenaam verrast, en wat een comfort!
Besteld bij Janssen Kerres, levertijd van 3 maanden was enkel mogelijk met voorraadauto's. Zij hebben x aantal auto's besteld in voorraad bij Kia vanaf de dag dat het kon. Ze hebben nog steeds auto's voor 2019 voor zover ik weet, je kan enkel je kleur niet kiezen (want voorraadauto).
Heb een dikke oude diesel (Suzuki Samurai 1.9TD) erbij genomen om mijn CO2 te compenseren
Aangenaam verrast, en wat een comfort!
Besteld bij Janssen Kerres, levertijd van 3 maanden was enkel mogelijk met voorraadauto's. Zij hebben x aantal auto's besteld in voorraad bij Kia vanaf de dag dat het kon. Ze hebben nog steeds auto's voor 2019 voor zover ik weet, je kan enkel je kleur niet kiezen (want voorraadauto).
Heb een dikke oude diesel (Suzuki Samurai 1.9TD) erbij genomen om mijn CO2 te compenseren
[ Voor 30% gewijzigd door matthewk op 08-07-2019 10:40 ]
Consultant - Autogek
Ik heb maar eens geinformeerd of mijn E-Niro nog wel in 2020 geleverd gaat worden:
Ze hebben nu nog productieplaatsen over voor orders met levering in 2020.
dealer Autohaag Zeeuw
Ze hebben nu nog productieplaatsen over voor orders met levering in 2020.
dealer Autohaag Zeeuw
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Challenge accepted!connos schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:30:
Als je maar voor 1% sportief bent, kom je nog eens ergens
[Afbeelding]
Wel veel rechterbaan moeten rijden om dit voor mekaar te krijgen, maar de vele files hebben ook geholpen

Anoniem: 631975
Ligt ook heel erg waar je je km's maakt. Ik maak veel snelweg km's en kom niet boven de 400 actieradius (zit tussen 390 en 400 in).
Zodra ik meer binnendoor ga rijden merk ik inderdaad de enorme sprong.
Zodra ik meer binnendoor ga rijden merk ik inderdaad de enorme sprong.
Ik weet wat je bedoelt maar correcter zou zijn te stellen dat het er vanaf hangt hoe snel je rijdt, niet waar je rijdt.
Niemand verplicht je op de autosnelweg meer dan 70 km/uur te rijden en dat ligt nog gevoelig onder het verbruiksomslagpunt van de gemiddelde EV.
Niemand verplicht je op de autosnelweg meer dan 70 km/uur te rijden en dat ligt nog gevoelig onder het verbruiksomslagpunt van de gemiddelde EV.
Al is er in NL theoretisch/wettelijk geen minimumsnelheid (wel moet het voertuig minimaal 50 km/u kunnen rijden), dan kun je nog op de bon geslingerd worden ivm gevaarlijk / hinderlijk rijden.
Je moet sowieso even hard als vrachtwagens rijden (90), je wilt echt niet dat vrachtwagens jou moeten gaan inhalen omdat jij zonodig die extra kWh wil besparen..
https://www.rijksoverheid...lheid-voor-het-wegverkeer
Je moet sowieso even hard als vrachtwagens rijden (90), je wilt echt niet dat vrachtwagens jou moeten gaan inhalen omdat jij zonodig die extra kWh wil besparen..
https://www.rijksoverheid...lheid-voor-het-wegverkeer
Ik ben Belg. Blijkbaar net iets andere opgelegde regels.
En ook andere snelheidsbeperkingen (120 ipv 130 - in FR is het trouwens al 110 op rijksautosnelwegen, dan nog buiten de bebouwing want daarbinnen is de regel al eerder 80-90).
Als het vrachtverkeer zich aan de max. snelheid houdt (90 dus) is er vanwege PW ook geen gevaar of hinder. De omslagsnelheid (inzake meerverbruik) is bij mijn EV nl 90-100 Km/uur.
Moest bovendien iedere bestuurder zich daar aan houden vermoed ik dat dit eerder minder gevaarlijk (en minder filegevoelig) zou zijn dan omgekeer, nl. voertuigen die op dezelfde weg tegen verschiilende snelheden trachten tegen de max. toegelaten snelheid te rijden (of er net over) omdat de bestuurders denken dat het zo moet.
De regel dat ik zonodig meer kWh moet verbruiken omdat ik sowieso even hard als vrachtauto's moet rijden was mij totaal onbekend. Hier bestaat deze regel in elk geval (gelukkig) al niet.
En ook andere snelheidsbeperkingen (120 ipv 130 - in FR is het trouwens al 110 op rijksautosnelwegen, dan nog buiten de bebouwing want daarbinnen is de regel al eerder 80-90).
Als het vrachtverkeer zich aan de max. snelheid houdt (90 dus) is er vanwege PW ook geen gevaar of hinder. De omslagsnelheid (inzake meerverbruik) is bij mijn EV nl 90-100 Km/uur.
Moest bovendien iedere bestuurder zich daar aan houden vermoed ik dat dit eerder minder gevaarlijk (en minder filegevoelig) zou zijn dan omgekeer, nl. voertuigen die op dezelfde weg tegen verschiilende snelheden trachten tegen de max. toegelaten snelheid te rijden (of er net over) omdat de bestuurders denken dat het zo moet.
De regel dat ik zonodig meer kWh moet verbruiken omdat ik sowieso even hard als vrachtauto's moet rijden was mij totaal onbekend. Hier bestaat deze regel in elk geval (gelukkig) al niet.
Het hoeft niet (is ook geen wet), maar je krijgt wel gedoe als je langzamer gaat rijden dan de vrachtwagens doen. Ik bedoelde meer "dat moet je zelf niet willen"IvoB2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:22:
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-07-2019 17:27 ]
Ok, begrepen. Ik blijf hier wel rondrijden dan.CyBeRSPiN schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:26:
[...]
Verwacht een hoop getoeter van vrachtwagenchauffeurs die je gaan inhalen.. En evt dus aan de kant gezet worden omdat je je hinderlijk gedraagt (te langzaam rijden, verkeer op de rechterbaan ophouden).
Hier word je alleen aan de kant gezet als je links (of elders) veel te snel rijdt of hinderlijk op de middenstrook blijft hangen (en dan nog).
Als je uiterlijk rechts rijdt is er hier alleen een probleem als je onder de 70 blijft rijden (niet dat ik dat doe, 90-100 lijkt me uiterst rechts een leuke praktische snelheid als ik geen 100'den km moet afleggen en scheelt hem nauwelijks in tijdsbesteding op de weg).
Wie kan mij meer vertellen over de tijd tussen productie en levering?
Ik heb vernomen dat mijn niro in productie gaat rond half juli (deze juli)
Nu heb ik ook nog een vakantie ingepland staan dus wil ik graag weten waar ik ongeveer aan toe ben...
Nu heb ik ook nog een vakantie ingepland staan dus wil ik graag weten waar ik ongeveer aan toe ben...
eind september zal dat ongeveer wel worden denk ik.aph3x2n schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:04:
Dat is eigenlijk best oke, dan kan ik begin september lekker met de ICE op vakantie en bij terugkomst lekker de auto inwisselenMinxz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:35:
[...]
eind september zal dat ongeveer wel worden denk ik.
Misschien de A13 van Rotterdam naar Den Haag thv Delft-Zuid?Rainesh schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:58:
[...]
Ik zal het de eerst volgende keer testen. Moet ik wel ritje richting adam doen...in regio den haag ben ik dit nog niet tegengekomen. Althans niet op zo een heftige manier.
Wat betreft N-wegen zou die wel gewoon netjes rechtdoor moeten blijven rijden.
Bestelling in België of Nederland ??Minxz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:35:
[...]
eind september zal dat ongeveer wel worden denk ik.
Net op de a76 lekker de niro laten rijden en sturen... wat deed ie het goed in de bochten. Hij geeft wel snel aan dat je je handen op het stuur moet houden.
Super spannend is elektrisch rijden niet, maar ik kom wel een stuk ontspannender aan op het werk door al die snufjes en de ubercomfortabele rijkwaliteiten. Komt in de buurt van de C-klasse wat ik tot vorig jaar reed.
Super spannend is elektrisch rijden niet, maar ik kom wel een stuk ontspannender aan op het werk door al die snufjes en de ubercomfortabele rijkwaliteiten. Komt in de buurt van de C-klasse wat ik tot vorig jaar reed.
Consultant - Autogek
Je dealer?aph3x2n schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:04:
Vraagje, ik parkeer vaak bij Station Mariahoeve waar 2 laadpalen staan (4 aansluitingen) ze zijn 23Kw maar altijd als ik oplaad zie ik de e-Niro nooit hoger lader dan 3.1 kWh. Ik heb het wel in het begin gehad dat hij best snel aan het opladen was (1e keer) maar heb toen niet in de gaten gehouden hoe snel het ging.
Maar ik vind dit behoorlijk langzaam. Is dit iets van de laadpaal of zou het aan der auto liggen?
Maar ik vind dit behoorlijk langzaam. Is dit iets van de laadpaal of zou het aan der auto liggen?
Zeekr X Long range Mist Grey
@Elmar1982 ik denk dat ie ten onrechte als "23kW" staat (is sowieso al raar, is of 11kW of 22kW).
Volgens https://map.openchargemap.io zijn het 4x 11kW laadpunten, dat zou dan kloppen met jouw ervaring.
Volgens https://map.openchargemap.io zijn het 4x 11kW laadpunten, dat zou dan kloppen met jouw ervaring.
Ik zie in new motion 23Kw staan en ook via oplaadpunten.nl. maar 11Kw zou idd wel kloppen. waarschijnlijk 3 fase en de niro neem er maar 1.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:51:
@Elmar1982 ik denk dat ie ten onrechte als "23kW" staat (is sowieso al raar, is of 11kW of 22kW).
Zijn inderdaad 3 fase palen, 22kW. Niro zou daar dus 7kW moeten kunnen halen maar dat lukt niet altijd. Ik heb er laatst ook gestaan en haalde 23kWh in 5 uur (net nagekeken in newmotion appje). Volgens mij staan ze te loadbalancen: als beide palen bezet zijn dan gaat de snelheid naar beneden. En het zijn volgens mij ook nog eens langzaam startende palen: na aansluiten duurt het een minuut of 5 voordat de volledige snelheid is bereikt. Ik weet vrijwel zeker dat ik aan die paal wel eens 7kW heb gezien.Elmar1982 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:33:
Vraagje, ik parkeer vaak bij Station Mariahoeve waar 2 laadpalen staan (4 aansluitingen) ze zijn 23Kw maar altijd als ik oplaad zie ik de e-Niro nooit hoger lader dan 3.1 kWh. Ik heb het wel in het begin gehad dat hij best snel aan het opladen was (1e keer) maar heb toen niet in de gaten gehouden hoe snel het ging.
Wat duurt het lang voordat er foto's opduiken van de e-niro facelift.
Ben wel nieuwsgierig.
Ben wel nieuwsgierig.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik heb laatst via de chat op de Kia site contact gehad en zij zeggen ook nog niets te weten. Pas over een paar maanden schijnen ze wat te krijgen. Heb de chat helaas niet opgeslagen.driel24 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:58:
Ben wel nieuwsgierig.
Ik krijg al mijnpublieke laadsessies niet te zien in de new motion app, alleen mijn thuis sessiesZbygniew P schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:50:
[...]
Zijn inderdaad 3 fase palen, 22kW. Niro zou daar dus 7kW moeten kunnen halen maar dat lukt niet altijd. Ik heb er laatst ook gestaan en haalde 23kWh in 5 uur (net nagekeken in newmotion appje). Volgens mij staan ze te loadbalancen: als beide palen bezet zijn dan gaat de snelheid naar beneden. En het zijn volgens mij ook nog eens langzaam startende palen: na aansluiten duurt het een minuut of 5 voordat de volledige snelheid is bereikt. Ik weet vrijwel zeker dat ik aan die paal wel eens 7kW heb gezien.
Buitenkant verandert niet geloof ik (de e-Niro had al een update tov de ICE/PHEV variant), alleen de binnenkant is anders mbt infotainment. Daarvan zijn wel foto's te vinden.driel24 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:58:
Ben wel nieuwsgierig.
Klopt..... maar niet in combinatie met de E-bediening.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:50:
[...]
Buitenkant verandert niet geloof ik (de e-Niro had al een update tov de ICE/PHEV variant), alleen de binnenkant is anders mbt infotainment. Daarvan zijn wel foto's te vinden.
Of zou dat hele knoppen stel tussen de stoelen gelijk blijven ?
Vandaag bericht ontvangen dat de bestelde kleur, aluminium silver niet meer leverbaar is voor de my20. Meer mensen deze kleur besteld en dit bericht ontvangen?
Ik heb deze week vernomen dat mijn dealer de bestellingen niet maar kan volgen ze zijn geblurd, ook als de dealer de vraag stelt aan Kia zelf welke de verwachte productie datum is of de actuele status van levering op planning voor productie kunnen ze dit ook niet vertellen. Ook de verwachte schiping datum niet meer te zien. Zijn er nog mensen die dit verhaal kunnen bevestigen ??
Mijn dealer had me dat in februari al medegedeeld. Die kleur was bestelbaar tot 28 juni officieel. Maar de kans dat ie op de My2020 nog geleverd zou worden was heel erg klein volgens de dealer. Blijkbaar heeft ie gelijk gehad. Ik had wel gehoopt dat na het verdwijnen van Pluto Brown, Moss Grey en Aluminium Silver er wel wat nieuwe kleuren zouden worden toegevoegd. Maar daarover is nog niks bekend.JurienW schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:35:
Vandaag bericht ontvangen dat de bestelde kleur, aluminium silver niet meer leverbaar is voor de my20. Meer mensen deze kleur besteld en dit bericht ontvangen?
Anoniem: 1230492
Herkenbaar.
Vandaag contact gehad. Vorig jaar februari bestelling geplaatst, levering stond op 2020 week 10. Dealer gaf aan niet exact te zien maar verwachte de auto niet voor april 2020.
Vandaag contact gehad. Vorig jaar februari bestelling geplaatst, levering stond op 2020 week 10. Dealer gaf aan niet exact te zien maar verwachte de auto niet voor april 2020.
Ik heb vandaag gevraagd wat de leverdatum van mijn auto is. De dealer heeft het opgezocht en melde mij dat mijn auto 24 september bij hun binnenkomt. Levering 1,5 week later.Vdb.tim schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:02:
Ik heb deze week vernomen dat mijn dealer de bestellingen niet maar kan volgen ze zijn geblurd, ook als de dealer de vraag stelt aan Kia zelf welke de verwachte productie datum is of de actuele status van levering op planning voor productie kunnen ze dit ook niet vertellen. Ook de verwachte schiping datum niet meer te zien. Zijn er nog mensen die dit verhaal kunnen bevestigen ??
Mijn dealer kon 2 weken geleden wel perfect info geven over vermoedelijke productie datum , dat blijkt nu dus gedaan. Vreemd . Dealer uit België . Nederland kunnen andere regels volgen.
Anoniem: 1228906
Heb gisteren nog eens via mail geïnformeerd naar de status van onze E-Niro. Naar traditie bij onze dealer zal het waarschijnlijk een aantal dagen duren voor er wordt geantwoord op een mail, maar ik zal het laten weten
ik ben benieuwt , die traditie kennen we ondertussen ja , op communicatie zetten ze duidelijk geen prioriteitAnoniem: 1228906 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:53:
Heb gisteren nog eens via mail geïnformeerd naar de status van onze E-Niro. Naar traditie bij onze dealer zal het waarschijnlijk een aantal dagen duren voor er wordt geantwoord op een mail, maar ik zal het laten weten
Wat ik over MY2020 heb gehoord.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:50:
[...]
Buitenkant verandert niet geloof ik (de e-Niro had al een update tov de ICE/PHEV variant), alleen de binnenkant is anders mbt infotainment. Daarvan zijn wel foto's te vinden.
Bron: Eigen dealer
Nieuw infotainmentsysteem, groter scherm, de eerste 7 jaar gratis internet services met oa. live verkeer, info over het weer en info over locatie laadplekken met live info over bezetting laadpalen.
Nieuw dashboard
Toegang tot UVO app met oa. controle over klimaatsysteem in de auto op afstand.
*Edit* Bijna vergeten. In het interieur worden hoogwaardigere materialen gebruikt.
Bron: van horen zeggen via andere dealer
Nieuw ontwerp van de gril
[ Voor 5% gewijzigd door Polygone op 10-07-2019 11:37 ]
Dit is zo herkenbaar...Vdb.tim schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:41:
[...]
ik ben benieuwt , die traditie kennen we ondertussen ja , op communicatie zetten ze duidelijk geen prioriteit
Ik heb samen met mijn collega 3 mails naar de dealer gestuurd en heeft al 2 weken niet gereageerd.

Melde ons de vorige keer dat de we meer info in Juli zouden krijgen en de aflevering gepland staat voor augustus.
Zojuist er nog een uitgestuurd in de hoop toch even wat meer info te krijgen...
Wel handig om te weten of ik nog met de diesel 6000 km kan rijden deze vakantie
Heeft jullie dealer geen telefoon?
Tyrael! schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:31:
[...]
Dit is zo herkenbaar...
Ik heb samen met mijn collega 3 mails naar de dealer gestuurd en heeft al 2 weken niet gereageerd.![]()
Melde ons de vorige keer dat de we meer info in Juli zouden krijgen en de aflevering gepland staat voor augustus.
Zojuist er nog een uitgestuurd in de hoop toch even wat meer info te krijgen...
Wel handig om te weten of ik nog met de diesel 6000 km kan rijden deze vakantie
Uiteraard, maar de dealer snapt het principe van een terugbelverzoek blijkbaar niet
Maar goed, de dealer probeerde ons ook een optima te verkopen terwijl we toentertijd specifiek voor de e-Niro kwamen.
Toevallig net een mail gehad (finnaly!) dat de auto's eind august definitief worden geleverd
Dat word leuk terugkomen van vakantie

Maar goed, de dealer probeerde ons ook een optima te verkopen terwijl we toentertijd specifiek voor de e-Niro kwamen.
Toevallig net een mail gehad (finnaly!) dat de auto's eind august definitief worden geleverd

Mijn auto wordt volgende week geleverd. Van de dealer nog niets gehoord. Klanten contact is niet hun sterkste kant.
Vorige keer ben ik zelf gaan bellen en kreeg ik te horen dat het twee maanden later werd. Vanwege 'bad karma' wacht ik nu maar geduldig af.
Vorige keer ben ik zelf gaan bellen en kreeg ik te horen dat het twee maanden later werd. Vanwege 'bad karma' wacht ik nu maar geduldig af.
wanneer besteld ?? in belgie of nederland ?Tyrael! schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:29:
Uiteraard, maar de dealer snapt het principe van een terugbelverzoek blijkbaar niet![]()
Toevallig net een mail gehad (finnaly!) dat de auto's eind august definitief de auto's worden geleverd![]()
![]()
[...]
Kun je in de e-Niro ook een thuiskomer onder in de kofferbak meenemen ?
Antwoord al gevonden...
Antwoord al gevonden...
[ Voor 15% gewijzigd door HJKJ op 10-07-2019 14:12 ]
Anoniem: 1228906
Net even gebeld, de auto is volgens het systeem geproduceerd en zal op 17 juli verscheept worden.
Half september zal ik hem normaal gezien kunnen ophalen.
Half september zal ik hem normaal gezien kunnen ophalen.
En wat ik nét hoor via de chat:Polygone schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:30:
[...]
Wat ik over MY2020 heb gehoord.
Bron: Eigen dealer
Nieuw infotainmentsysteem, groter scherm, de eerste 7 jaar gratis internet services met oa. live verkeer, info over het weer en info over locatie laadplekken met live info over bezetting laadpalen.
Nieuw dashboard
Toegang tot UVO app met oa. controle over klimaatsysteem in de auto op afstand.
*Edit* Bijna vergeten. In het interieur worden hoogwaardigere materialen gebruikt.
Bron: van horen zeggen via andere dealer
Nieuw ontwerp van de gril
U
is er al wat bekend over de modelwijziging voor de E-Niro 2020 ?
Denise neemt nu deel aan de sessie
Denise
Goedemiddag, leuk om te vernemen dat u interesse heeft! Helaas is daar bij ons nog niks bekend over, wenst u dat de Kia dealer u op de hoogte houdt van de ontwikkelingen?

Hou ons niet langer in spanning !HJKJ schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:34:
Kun je in de e-Niro ook een thuiskomer onder in de kofferbak meenemen ?
Antwoord al gevonden...
Ja dat kan. Ik heb een thuisbrengen en krik onder in de koffer. Daarnaasr is nog voldoende opbergruimte voor compressor en gevarendriehoek. Het tussenvak kan boven het reservewiel komen voor de laadkabels.
Hoe pas je het rode licht binnen in aan? Ik had hier eerder al gelezen hoofdstuk 5-55 in de Nederlandse handleiding. Maar in de Belgische is dat niet daar en ik vind het ook niet meteen terug
edit: ik ga de online nederlandse handleiding van dit topic raadplegen, dan zal ik het ook vinden
edit: ik ga de online nederlandse handleiding van dit topic raadplegen, dan zal ik het ook vinden
[ Voor 21% gewijzigd door SN3 op 10-07-2019 20:57 ]
Ik dacht ooit gehoord te hebben dat dit niet mogelijk is dat ze deze optie weg hebben gelaten voor de Belgische versie. Dacht Ik e . Ik heb dit wel horen zeggen bij mijn dealer. Mja heel betrouwbaar is dat niet , gezien ik hem meer kon vertellen over de e-Niro dan dat hij zelf wist .SN3 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:41:
Hoe pas je het rode licht binnen in aan? Ik had hier eerder al gelezen hoofdstuk 5-55 in de Nederlandse handleiding. Maar in de Belgische is dat niet daar en ik vind het ook niet meteen terug
Hier alvast Mink op you tube : YouTube: [4K] Kia Niro EV interior ambient light color
Na de Nederlandse handleiding erbij genomen te hebben en het YouTube filmpje gezien te hebben ... vermoed ik dat die optie er inderdaad niet bij is in Belgie.Vdb.tim schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:07:
[...]
Ik dacht ooit gehoord te hebben dat dit niet mogelijk is dat ze deze optie weg hebben gelaten voor de Belgische versie. Dacht Ik e . Ik heb dit wel horen zeggen bij mijn dealer. Mja heel betrouwbaar is dat niet , gezien ik hem meer kon vertellen over de e-Niro dan dat hij zelf wist .
Dwaas , maar wat doe je er aan e . Op die dingen gaan ze besparen 😱🙈 Is wel puur software , dus het kan wel werken , ze moeten gewoon enkel dat klein stukje software toevoegen. Ik zie dat je de versie must hebt. Ik heb alvast de more besteld . Misschien dat het bij mij plots werk werkt . Al betwijfel ik het.SN3 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:20:
[...]
Na de Nederlandse handleiding erbij genomen te hebben en het YouTube filmpje gezien te hebben ... vermoed ik dat die optie er inderdaad niet bij is in Belgie.
[ Voor 10% gewijzigd door Vdb.tim op 10-07-2019 22:32 ]
Volgende week vertrek ik met mijn Niro ev op reis naar Zwitserland/Italië. Wellicht doen we uitstappen waarin cols voorkomen. Bij mijn vorige auto (BMW 3 GT diesel,automaat) was er een stand waarop je de berghellingen afreed zonder steeds op de pedaalrem te duwen. Hoe werkt het systeem bij de Niro? Heeft iemand ervaring daarmee?
Ik vroeg het aan de dealer, maar ik kreeg nogal een warrige uitleg.
Ik zou zeggen speel met je Regen flipper. Op standje 3 zal hij flink afremmen gok ik. Ben wel benieuwd met je ervaringen.Mich46 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:09:
Volgende week vertrek ik met mijn Niro ev op reis naar Zwitserland/Italië. Wellicht doen we uitstappen waarin cols voorkomen. Bij mijn vorige auto (BMW 3 GT diesel,automaat) was er een stand waarop je de berghellingen afreed zonder steeds op de pedaalrem te duwen. Hoe werkt het systeem bij de Niro? Heeft iemand ervaring daarmee?
Win je meteen wat energie terug
Op voorwaarde dat je boven op de berg niet volgeladen hebtLevinius schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:35:
[...]
Ik zou zeggen speel met je Regen flipper. Op standje 3 zal hij flink afremmen gok ik. Ben wel benieuwd met je ervaringen.
Zou wat zijn... als je beneden bent en dat dan je accu helemaal vol isLevinius schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:35:
[...]
Ik zou zeggen speel met je Regen flipper. Op standje 3 zal hij flink afremmen gok ik. Ben wel benieuwd met je ervaringen.
Als je ff dit topic doorzoekt kan je een aantal mensen vinden die dat hebben ondervonden inderdaad.driel24 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:43:
[...]
Zou wat zijn... als je beneden bent en dat dan je accu helemaal vol is
Gewoon op cruise control zetten, dan houd je netjes de snelheid aan en bij berg af laad je accu opMich46 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:09:
Beste berijders, bij ons hebben ze een aantal e-Niro's besteld voor 2019. Nu ontstaat er veel ruis omdat het 2020 model 3 fase kan laden. Waarmee men de indruk wekt dat 1-fase laden op dit moment complex is.
Kunnen jullie een inschatting geven als je thuis 3x25amp hebt, en ik zou daar 1 fase op laden (25amp max) hoe lang de e-Niro 64kw dan zou moeten laden van leeg-tot-vol?
Ik ben benieuwd naar jullie praktijkervaringen?
Kunnen jullie een inschatting geven als je thuis 3x25amp hebt, en ik zou daar 1 fase op laden (25amp max) hoe lang de e-Niro 64kw dan zou moeten laden van leeg-tot-vol?
@stormfly ik heb precies die setup. Ik laad op max 20A (4,4kW) via een NewMotion paal die load balancing doet.
Ik rijd 100km per dag en ik laad 3x per week op, de volgende dag is ie altijd weer vol (mits niet helemaal leeg gereden).
Van helemaal leeg (komt echt nauwelijks voor) naar helemaal vol (heb je alleen nodig als je 360+km gaat rijden) duurt dan iets van 15 uur ofzo.
Als je dagelijks niet meer dan 200km rijdt, je voor 20u thuis aan de lader kan en de volgende dag niet voor 7u wegrijdt dan is er echt geen enkel issue.
Vooraf maakte ik me veel meer zorgen, wilde ik ook liefst 3-fase etc maar in de praktijk is het (voor mij) een non-issue. Alleen op vakanties of bij incidenteel klant-bezoek aan de andere kant van het land zou het wel prettig zijn denk ik. Met 11kW/22kW zet je wel wat meer zoden aan de dijk dan met 3,5 - 7,4kW.
Maar dan heb je altijd nog snelladers.
Ik rijd 100km per dag en ik laad 3x per week op, de volgende dag is ie altijd weer vol (mits niet helemaal leeg gereden).
Van helemaal leeg (komt echt nauwelijks voor) naar helemaal vol (heb je alleen nodig als je 360+km gaat rijden) duurt dan iets van 15 uur ofzo.
Als je dagelijks niet meer dan 200km rijdt, je voor 20u thuis aan de lader kan en de volgende dag niet voor 7u wegrijdt dan is er echt geen enkel issue.
Vooraf maakte ik me veel meer zorgen, wilde ik ook liefst 3-fase etc maar in de praktijk is het (voor mij) een non-issue. Alleen op vakanties of bij incidenteel klant-bezoek aan de andere kant van het land zou het wel prettig zijn denk ik. Met 11kW/22kW zet je wel wat meer zoden aan de dijk dan met 3,5 - 7,4kW.
En hier een daar lees je dat de eerste batch my2020 gewoon 1-fase laden heeft, en dat de optie 3-fase pas vanaf juni/augustus 2020 te bestellen is.stormfly schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:52:
Beste berijders, bij ons hebben ze een aantal e-Niro's besteld voor 2019. Nu ontstaat er veel ruis omdat het 2020 model 3 fase kan laden. Waarmee men de indruk wekt dat 1-fase laden op dit moment complex is.
Ik weet dat ik een my2020 krijg, maar wat er nou precies anders is heeft nog niemand me met 100% zekerheid kunnen vertellen.
Ik heb de vraag nu uitstaan bij Kia Motors Benelux, maar ik verwacht niet eens een duidelijk antwoord.
Zelfs dealers geven verschillende antwoorden, en die horen toch op de hoogte te zijn lijkt mij ....

Ik had de new motion paal op 16A staan (3,4kW), en dan is de auto binnen 1 nacht vol duurt ong 6 tot 8u, van 34% naar 80%. Ik laad maar een enkele keer tot 100% wanneer ik de range echt nodig heb.stormfly schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:52:
Ik heb de new motion paal nu wel naar 32A laten zetten, ik heb een 40A hoofdzekering en een 32A installatie automaat, geen load balancing. Het laden gaat nu wel sneller (6,8kW en geen 7,2kW).
Dank voor je ervaringen. Het verhogen van de 3 fase aansluiting naar 25+ ampere is niet te doen lees ik.CyBeRSPiN schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:58:
@stormfly ik heb precies die setup. Ik laad op max 20A (4,4kW) via een NewMotion paal die load balancing doet.
Weet jij wat je auto max kan absorberen via de enkelfase lading?7.2kW laat de datasheet zien:
Om dit laadvermogen te bereiken is een 1-fase aansluiting met 31A benodigd. Bij openbare laadpalen komt dit soms voor, maar in huizen komt dit amper voor. In de praktijk is het laadvermogen 3.7 kW met een laadtijd van 20u30m en een laadsnelheid van 18 km/u.
Exact, dat kan alleen bij een 1-fase aansluiting, maar niet bij mijn 3fase aansluiting die gaan niet boven de 25amp per fase.YStunnenberg schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:57:
[...]
Ik had de new motion paal op 16A staan (3,4kW), en dan is de auto binnen 1 nacht vol duurt ong 6 tot 8u, van 34% naar 80%. Ik laad maar een enkele keer tot 100% wanneer ik de range echt nodig heb.
Ik heb de new motion paal nu wel naar 32A laten zetten, ik heb een 40A hoofdzekering en een 32A installatie automaat, geen load balancing. Het laden gaat nu wel sneller (6,8kW en geen 7,2kW).
Ik heb een aantal klanten op 180km enkele reis, als je daar in 6(-7) uurtjes werktijd bij moet laden dan kom je wel uit voor de terugreis geef jij aan?
[ Voor 21% gewijzigd door stormfly op 11-07-2019 16:06 ]
Laad je de accu ook op met remmen (of laad je dan minder op)?
Kan je de adaptieve cruise control uitzetten (alleen cruise control aan)
Druk je op t rempedaal dan gaat er een deel energie verloren, afhankelijk van hoe hard je drukt anderzijds is er ook recuperatiemaaik13 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:05:
Laad je de accu ook op met remmen (of laad je dan minder op)?
Op 1 van de 2 knoppen onderaan lang drukken en je gaat van ACC naar CC, ik vermoed de knop van de afstand.
Berg af remt de auto toch niet harder dan wat je met de ‘regen’-instelling hebt ingesteld? Als die op stand 1 staat, zal je dus ook bij het gebruik van cuise control niet hard remmen.CyBeRSPiN schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:48:
[...]
Gewoon op cruise control zetten, dan houd je netjes de snelheid aan en bij berg af laad je accu op
Ik was in het begin ook in de veronderstelling dat (A)CC niet alleen gas kon geven, maar ook kon remmen als je te hard reed, maar dat blijkt niet het geval te zijn.
<John O`Mill>
Heeft iemand ook last van het wegvallen van de DAB radio?
Met name 1e 10 minuten bij het wegrijden haperen de DAB stations steeds vaker. Het geluid valt om de paar seconde even stil.
Iets simpels om op te lossen of is dit een dealer issue?
Met name 1e 10 minuten bij het wegrijden haperen de DAB stations steeds vaker. Het geluid valt om de paar seconde even stil.
Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019
O ok.. bij mn Toyota Hybrid ging ie gewoon zo hard regenereren als nodig was om de snelheid te behouden. Zal het volgende maand eens testen in bergachtig gebied.Hippe Lip schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:17:
[...]
Berg af remt de auto toch niet harder dan wat je met de ‘regen’-instelling hebt ingesteld? Als die op stand 1 staat, zal je dus ook bij het gebruik van cuise control niet hard remmen.
Ik was in het begin ook in de veronderstelling dat (A)CC niet alleen gas kon geven, maar ook kon remmen als je te hard reed, maar dat blijkt niet het geval te zijn.
Ik meldt me ook even in dit topic. Vandaag 2 maal een Kia Niro Hybrid Dynamicline in de Privatelease besteld. Ik hoor dus niet helemaal thuis in dit topic, het zijn echter flexlease contracten (termijn minimaal een jaar). Ik had namelijk graag een E-Niro besteld, echter niet te doen vanwege wachttijden.
De Niro's die we krijgen (voor mijn ouders en mijn vrouw) zijn beide de upgraded variant, ben dus benieuwd of meer mensen er al ervaringen mee hebben (leveringen beginnen deze maand). Dus o.a. nieuwe DRL en achterlichten en wat klein werk. Geen complete pakketten maar half leder, grotere navi, digitaal instrumentenpaneel enzo. Prijs is aardig. Levertijd 8-10 weken.
Dus over dik een jaar electrisch. Ik blijf hier dus ook even meelezen
[verkapte terugvind post]
De Niro's die we krijgen (voor mijn ouders en mijn vrouw) zijn beide de upgraded variant, ben dus benieuwd of meer mensen er al ervaringen mee hebben (leveringen beginnen deze maand). Dus o.a. nieuwe DRL en achterlichten en wat klein werk. Geen complete pakketten maar half leder, grotere navi, digitaal instrumentenpaneel enzo. Prijs is aardig. Levertijd 8-10 weken.
Dus over dik een jaar electrisch. Ik blijf hier dus ook even meelezen
[verkapte terugvind post]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Als ik op de ACC rijdt, lekker op de linkerbaan met 130+ op de teller en mijn ACC begint te remmen voor een inhalende vrachtwagen, dan gaat mijn regeneratiemeter vrijwel helemaal aan. De auto kan dus met mijn ingestelde standje 2 regeneratie prima hard afremmen en regenereren.Hippe Lip schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:17:
[...]
Berg af remt de auto toch niet harder dan wat je met de ‘regen’-instelling hebt ingesteld? Als die op stand 1 staat, zal je dus ook bij het gebruik van cuise control niet hard remmen.
Dat ligt denk ik aan de DAB+. Daar waar bij de FM je met stijgend geruis aan een een zender kon blijven plakken als het signaal slechter werd, is de DAB+ vrij zwart wit. Geen signaal is zender kwijt.swaluw2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:47:
Heeft iemand ook last van het wegvallen van de DAB radio?
Ik heb het meer bij de kleinere stations dan bij de grote (waar ik meestal naar luister).
Dat inderdaad.joepie de p schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 07:16:
[...]
Dat ligt denk ik aan de DAB+. Daar waar bij de FM je met stijgend geruis aan een een zender kon blijven plakken als het signaal slechter werd, is de DAB+ vrij zwart wit. Geen signaal is zender kwijt.
Ik heb het meer bij de kleinere stations dan bij de grote (waar ik meestal naar luister).
Daarnaast merk ik in mijn voorloopauto (Peugeot 308) en de Citroen Cactus die ik daarvoor reed, dat als ik via USB oplaadt en helemaal als ik mijn USB oplader in de sigarettenaansteker gebruik deze storen op de radio. Wellicht dat die bij jou ook meespeelt Joepie de P.
[ Voor 3% gewijzigd door Levinius op 12-07-2019 08:00 ]
3x raden, AliExpress lader?Levinius schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 07:59:
[...]
Dat inderdaad.
Daarnaast merk ik in mijn voorloopauto (Peugeot 308) en de Citroen Cactus die ik daarvoor reed, dat als ik via USB oplaadt en helemaal als ik mijn USB oplader in de sigarettenaansteker gebruik deze storen op de radio. Wellicht dat die bij jou ook meespeelt Joepie de P.
Nope, geen AliExpress lader voor mij, ik heb toen nog uitgebreid gezocht naar een goede ontstoorde lader maar gewoon niet kunnen vinden.
Zie veel vragen die volgens mij in 3min bij een dealer zijn opgelost?
Hoi, proefrit maken?
Kijkt om zich heen in de auto, probeert alles uit. aaaaaah
Hoi, proefrit maken?
Dat en wat gevalletjes RTFMAnoniem: 631975 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:21:
Zie veel vragen die volgens mij in 3min bij een dealer zijn opgelost?
Hoi, proefrit maken?
Anoniem: 1177134
tescione schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:59:
[...]
Challenge accepted!
Wel veel rechterbaan moeten rijden om dit voor mekaar te krijgen, maar de vele files hebben ook geholpen.
https://1drv.ms/u/s!AuU9coIyNvZDuQf0SX16h1iXUSEt?e=svqFig
T scheelt weinig
[Afbeelding]
Nou ik hoop het van harte. Heb in maart 2019 een e-Niro besteld en levering zou februari 2020 zijn. Een 3-fase zou in mijn geval een terugslag in thuisladen zijn (mono 40A met 32A monofase laadpaal).Murzeltje schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:29:
[...]
En hier een daar lees je dat de eerste batch my2020 gewoon 1-fase laden heeft, en dat de optie 3-fase pas vanaf juni/augustus 2020 te bestellen is.
Maar ik dacht begrepen te hebben dat de 3-fase autolader een optie zou zijn en niet standaard?
Er wordt veel over gesproken, maar voorlopig is het voor ons allemaal giswerk. Ook als je het van je dealer hebt gehoord, want die beschikt volgens mij niet over serieus meer (officiële) info dan wij.IvoB2 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:33:
[...]
Nou ik hoop het van harte. Heb in maart 2019 een e-Niro besteld en levering zou februari 2020 zijn. Een 3-fase zou in mijn geval een terugslag in thuisladen zijn (mono 40A met 32A monofase laadpaal).
Maar ik dacht begrepen te hebben dat de 3-fase autolader een optie zou zijn en niet standaard?
<John O`Mill>
Valt me op vandaag dat bij het wegrijden met regen de lichten niet automatisch aan gaan. Bij mijn Seat Leon gaan de lichten automatisch aan als het regent. Bij de Niro niet en reed dus hele tijd zonder lichten terwijl het redelijk donker was en volle regenbui. Hij bleef pas aan toen ik even een tunnel in reed waardoor de lichten aan gingen en vanaf dat moment gingen ze niet meer uit, tot het stopte met regenen.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.