YStunnenberg schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:54:
[...]
Ik denk dat weleens gelijk in kan hebben met wat je zegt over fleetmanagement.
Het is ook goed om te zien dat men de webservices aan het uitbreiden is. Of dat ook gaat werken voor de UVO 3.0 versies valt te bezien.
Nee, UVO is een compleet los systeem. Die auto's gaan zeer waarschijnlijk geen Kia Connected Services krijgen omdat UVO ingebouwd zit in de navi unit zelf en daarmee al kan communiceren met de auto.
Of Kia moet het nog als extra inbouwen om die rittenregistratie mogelijk te maken (denk dat er daarvoor betere en goedkopere oplossing bestaan).
Xmoo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:07:
[...]
Tijdens het installeren van een .APK kun je zien waar het toegang tot heeft en welke wijzigingen het uitvoert binnen het systeem. Daarin kun je zien of het risico met zich mee brengt of niet. Ik heb Android developement gedaan sinds versie m3-rc22a. Maar nogmaals men moet het allemaal zelf weten, ik zeg niet dat ik gelijk heb. Ik tel alleen mijn succes verhalen op van Kia's waar ik dit op heb uitgevoerd foutloos.
Probleem zit hem dat de unit (TCC893X_EVM) eigenlijk gebouwd is om met Bluetooth ernaar toe te verbinden en niet de unit met Bluetooth met iets anders te verbinden (in dit geval een OBD-plug). OBD-plug kun je gebruiken maar is niet veilig genoeg om het icm de unit te gebruiken, losse unit kan heel makkelijk en brengt minste risico met zich mee. Dus ja dan zou ik jou adviseren om niet door te gaan met jouw project. Gewoon zo minst risico vol. OBD-plug icm een cheap tablet van 100 euro. Zie bijvoorbeeld:
YouTube: How to monitor your vehicle's health - Torque Pro App
[...]
Inmiddels 2 updates overleefd gelukkig. Geheugen is uit te lezen in het Android systeem. Over het algemeen ben ik hier wat makkelijker mee denk ik ivm mijn kennis met Android

Ja, met jouw kennis en ervaring begrijp ik dat. Misschien dat je op je weblog nog even kan benadrukken dat je niet zomaar willekeurige apps moet installeren of verder kan experimenteren. Jij screent de APKs en weet waar op te letten, dat kan 99% van de lezers van je blog niet

Die denken: o wat grappig, ik ga ff YouTube/NetFlix proberen, o en die bluetooth met ABRP is ook interessant, etc. En dan niet doorhebben dat als je systeem, om welke reden ook, niet meer succesvol opstart, je dan echt een serieus probleem hebt. Op dat Russische forum ook legio gevallen met "ik had per ongeluk daarop geklikt in het Engineering Menu en nu start ie niet meer op, help!!1!1"
Je laat het nu denk ik veiliger ogen dan het in werkelijkheid is.
En jij hebt nu 2 updates overleefd, maar 100% zekerheid over wat een volgende update voor effect heeft als je allerlei eigen apps hebt geïnstalleerd heb jij ook niet, temeer omdat de dealer dat ook op eigen initiatief kan doen bij onderhoud.
Nu klinkt dit misschien wel te negatief.. Waardeer wel je moeite om je kennis te delen
[
Voor 7% gewijzigd door
CyBeRSPiN op 27-06-2019 10:09
]