@Harvest2002 mail naar kcs@kia.nl sturen. Dan kijkt er in elk geval iemand naar, maar kreeg op mn laatste klacht hierover geen antwoord meer terug..
Net auto aan de paal gehangen, geen melding in app, wel geeft hij aan dat de auto aan het laden is.
Ik krijg die melding dus ook niet meer. Vannacht auto proberen op te laden, maar vanmorgen bleek ie na ongeveer 2,5 uur opladen te zijn gestopt. Geen idee waar dat door kwam.
Zijn hier ook mensen die een Rmc trekhaak overwegen? De dealer biedt 'm als optie aan voor € 1.000,= uit mijn hoofd. Een A merk als Brink is voor ca. € 550,= te krijgen. Ik kan mij niet voorstellen dat montage meer dan een uur in beslag neemt, waarmee je voor een dikke € 600,= klaar zou moeten zijn.
Mis ik iets? Is montage door een derde vragen om gezeik met de dealer?
Gewoon af en toe aanzetten, dan gaat het prima. Elke 2 weken oidbruneelm schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:21:
[...]
Ben je niet bang voor iets grotere kosten te staan ivm je airco? Bij mijn vorige wagen zo dom (geluisterd naar media om minder te verbruiken) geweest om die in de late herfst uit te zetten tot de late lente en tot de vaststelling gekomen dat de dichtingen een te kort aan olie gekregen hebben (minder soepel) zodat het gas gelekt was
Ik heb hem vorige week laten installeren. 899 inc btw en installatie. Niet goedkoop maar hij ziet er heel solide uit. Geen gedonder met garantie, was voor mij de belangrijkste reden om voor de trekhaak van Kia zelf te gaan.
Gaat standaard al af en toe aan bij beslagen ruiten.
Heb bij vorige auto ook bij trekhakenboer laten doen, maar leverde nogal ellende op met de elektronica. Ga dat nu niet meer proberen en gewoon bij de dealer voor 899 incl btw.Marcva schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:40:
Zijn hier ook mensen die een Rmc trekhaak overwegen? De dealer biedt 'm als optie aan voor € 1.000,= uit mijn hoofd. Een A merk als Brink is voor ca. € 550,= te krijgen. Ik kan mij niet voorstellen dat montage meer dan een uur in beslag neemt, waarmee je voor een dikke € 600,= klaar zou moeten zijn.
Ik hik alleen nog aan tegen die Rmc toestand. Net een nieuwe fietsendrager, ca. een jaar oud en zou dan nu vanwege Rmc behalve dure trekhaak ook nieuwe fietsendrager moeten aanschaffen.
Ik heb gelukkig ook nog tweede auto met trekhaak als alternatief.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Vergis je niet. Het gaat niet alleen om de trekhaak plus een stopcontact. Alles in moderne auto’s communiceert tegenwoordig met een CAN-bus. Dat betekent dat je niet zomaar achterlichten en knipperlichten kan aftakken voor dat stopcontact. Er moet een speciale box aan de CAN-bus van de auto aangesloten worden voor de aansluitingen van dat stopcontact. Die box zal ook wat kosten (en ik verwacht dat-ie niet goedkoop is).....Marcva schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:40:
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Je kunt die extra pinnen ook van de haak afslijpen. Dan kan je fietsendrager er zó op.eltron schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:46:
[...] en zou dan nu vanwege Rmc behalve dure trekhaak ook nieuwe fietsendrager moeten aanschaffen.
Ik heb gelukkig ook nog tweede auto met trekhaak als alternatief.
Er is geen wettelijke plicht voor die pinnen, dus je overtreedt geen enkele wet.
<John O`Mill>
Dag Allemaal, afgelopen vrijdag na veel wikken en wegen besloten om mijn Kia E-niro te cancelen en een Tesla Model 3 te bestellen. Dus ik zal dit topic dan ook niet meer zoveel bezoeken verwacht ik.
De redenen waarom ik heb gekozen voor de M3 ipv de Niro zijn de volgende;
- Heeft voor mijn gevoel meer fun-factor (vermogen 0-100, top snelheid, handeling etc)
- Kan tot 200Kwh laden
- Verdere range tov Kia
- Tesla netwerk ivm vakanties naar buitenland
- kan wel een fatsoenlijke trekhaak onder (ivm vakantie klein karretje erachter, belangrijkste reden)
- vind hem ook mooier.
Denk dat hij zeker niet altijd even praktisch is tov de Kia en is ook veel duurder doordat ik uiteindelijk voor de AWD Long Range ben gegaan met trekhaak etc. dus is 60K+ geworden. Maar nog altijd ruim €150,- goedkoper dan mijn huidige lease auto (VW Passat Highline Business Diesel)
Dus iedereen veel succes met de Kia, misschien krijg ik er spijt van, want een collega neemt mijne over, scheelt hem 7maanden minder lang wachten namelijk. Dus einde van t jaar kan ik als nog gaan vergelijken...
- Heeft voor mijn gevoel meer fun-factor (vermogen 0-100, top snelheid, handeling etc)
- Kan tot 200Kwh laden
- Verdere range tov Kia
- kan wel een fatsoenlijke trekhaak onder (ivm vakantie klein karretje erachter, belangrijkste reden)
- vind hem ook mooier.
Denk dat hij zeker niet altijd even praktisch is tov de Kia en is ook veel duurder doordat ik uiteindelijk voor de AWD Long Range ben gegaan met trekhaak etc. dus is 60K+ geworden. Maar nog altijd ruim €150,- goedkoper dan mijn huidige lease auto (VW Passat Highline Business Diesel)
Dus iedereen veel succes met de Kia, misschien krijg ik er spijt van, want een collega neemt mijne over, scheelt hem 7maanden minder lang wachten namelijk. Dus einde van t jaar kan ik als nog gaan vergelijken...
[ Voor 1% gewijzigd door Japie81 op 11-06-2019 09:37 . Reden: foutjes ]
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Nou hij is er

Afgelopen zaterdag heb ik eindelijk de eNiro kunnen ophalen. Alles is zo'n beetje wel gezegd door andere tweakers: rijdt heerlijk, goed bereik, veel knopjes en opties en de electrische ervaring is fantastisch.
Daarbij een lekker lang weekend gehad om alle opties eens goed uit te pluizen en de auto goed te testen.. Mijn vriendin weet inmiddels dat als ze me niet kan vinden, dat ze even in de auto moet gaan kijken.
Vooral nog even lopen stoeien met het laden en het activeren daarvan, maar inmiddels er achter gekomen dat het gepland laden erg goed werkt en dat de app je wel redelijk goed op de hoogte houdt van de status. Wel met enige vertraging, maar het werkt prima.
Het enige wat me opviel is dat toen ik tijdens een laadsessie begon met koken (en de inductie kookplaat gebruikt wordt) dat het load balancen ervoor zorgt dat de paal even helemaal stopt. Ik krijg dan ook appjes van NewMotion dat de sessie is gestopt, maar na enkele minuten begint deze weer automatisch. Raar, of normaal?
Vanochtend heel ontspannen door de file heen gemanoeuvreerd met de ACC, waarbij de verreden kilometers volledig overeen kwamen met de inschatting van de GOM.
Kortom dit gaat niet snel vervelen!
@tescione heb je een 1-fase aansluiting? Mogelijk trekt je inductieplaat dan even zoveel dat de minimale stroom niet meer aangeboden kan worden? Heb het zelf niet aan de hand gehad, maar op de fase waarop de laadpaal is aangesloten zitten geen echte stroomvreters.
@Japie81 gefeliciteerd met je keuze! Ben blij dat ik niet voor die keuze stond want zou lastig zijn. 200 euro/netto per maand inleveren voor een net wat gavere auto, en dat voor 5 jaar lang. Ik spaar nu lekker om na afloop van mn huidige contract misschien zelf een mooie EV te kopen, de Model Y is dan wellicht al 2e hands te koop
@Japie81 gefeliciteerd met je keuze! Ben blij dat ik niet voor die keuze stond want zou lastig zijn. 200 euro/netto per maand inleveren voor een net wat gavere auto, en dat voor 5 jaar lang. Ik spaar nu lekker om na afloop van mn huidige contract misschien zelf een mooie EV te kopen, de Model Y is dan wellicht al 2e hands te koop
[ Voor 39% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-06-2019 10:24 ]
Bij mij is het ook 14,7% meer in de meterkast, t.o.v. de boardcomputer, gemeten over 1300 kw/h, en ik rijd de auto sinds 3-4-2016 dus niet veel koude ochtenden met voorverwarming gehad.DSmarty schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:31:
[...]
Netto, dus aan de hand van de autogegevens.
Bruto is bij mij netto + ongeveer 14%. (Praktijkverlies bij AC-laden, houd ik namelijk ook bij hehe)
Waarom is de boardcomputer "te" gunstig?
1) neemt elektrisch verbruik niet mee van: de auto 's ochtends voorverwarmen voor vertrek. (tussen de 1 en 2kwh. Per keer)
2) Oplaadverliezen om de stroom daadwerkelijk in de auto-batterij te krijgen. Omvormer zit in de auto die ook ca 200w verlies heeft.
Ik heb een 3*25 huis aansluiting, maar ik vermoed idd dat ze elkaar dan even in de weg zitten. De auto krijgt standaard 4,4 kwh (dus 20 amp). Wel jammer dat die 2 niet gescheiden van elkaar zijn aangesloten. Verder niet een heel groot probleem, want ik laat het laden toch standaard later op de avond starten.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:21:
@tescione heb je een 1-fase aansluiting? Mogelijk trekt je inductieplaat dan even zoveel dat de minimale stroom niet meer aangeboden kan worden? Heb het zelf niet aan de hand gehad, maar op de fase waarop de laadpaal is aangesloten zitten geen echte stroomvreters.
@tescione hoe is je kookplaat aangesloten? met 2 of 3 fasen?
Bij mij op 2 (L1 en L2), en heb de laadpaal bewust alleen op fase 3 laten zetten (en ook alleen load balancen op die enkele fase). Als er dan op fase 1 of 2 iets gebeurt dan gaat het laden op fase 3 onverstoord verder.
Maar als ik tzt wel op 3 fase wil kunnen laden moet er eea nog aan de meterkast gebeuren.
Bij mij op 2 (L1 en L2), en heb de laadpaal bewust alleen op fase 3 laten zetten (en ook alleen load balancen op die enkele fase). Als er dan op fase 1 of 2 iets gebeurt dan gaat het laden op fase 3 onverstoord verder.
Maar als ik tzt wel op 3 fase wil kunnen laden moet er eea nog aan de meterkast gebeuren.
Gelukkig is het geen 200 euroCyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:21:
Maar de tijd zal het leren...
@Japie81 in mijn geval wel (ook bijtelling meegerekend en minder overschot van het budget uitbetaald krijgen, de Model 3 kwam in de buurt van mn max. budget), denk iets duurder dan gemiddelde LM.
Maar EV rijden in het algemeen is fun!
Zit ook nog steeds met big smile achter het stuur, met vorige auto's was dat er na de eerste 2 weken wel vanaf
Zit ook nog steeds met big smile achter het stuur, met vorige auto's was dat er na de eerste 2 weken wel vanaf
[ Voor 60% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-06-2019 10:46 ]
Dat is toch het belangrijkste... Zo maakt iedereen zijn keuze.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:44:
@Japie81 in mijn geval wel (ook bijtelling meegerekend), denk iets duurder dan gemiddelde LM.
En geloof ook echt dat de Kia een hoop plezier geeft. Alleen een jaar wachten op je auto is wel ellende!
Dat heeft Tesla dan toch iets beter voor elkaar. (i know hebben eerst 3 jaar moeten wachten ofzo, voordat eindelijk was)
Verwijderd
Dus 50K met 4% bijtelling, 10K+ met 22% bijtelling, en je eventuele bijdrage als je budget niet hoog genoeg komt. Is volgens mij minder dan 150 p.m.?Japie81 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:35:
Dag Allemaal, afgelopen vrijdag na veel wikken en wegen besloten om mijn Kia E-niro te cancelen en een Tesla Model 3 te bestellen. Dus ik zal dit topic dan ook niet meer zoveel bezoeken verwacht ik.
- Kan tot 200Kwh laden
- Verdere range tov Kia
- vind hem ook mooier.
Maar goed, succes er mee!
@VerwijderdVerwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:47:
[...]
Dus 50K met 4% bijtelling, 10K+ met 22% bijtelling, en je eventuele bijdrage als je budget niet hoog genoeg komt. Is volgens mij minder dan 150 p.m.?
Maar goed, succes er mee!
Volgens mij reken jij met een bedrag dat je niet kent. Want de Tesla kost mij kleine 190,- per maand
En mijn huidige passat kost mij 341,- per maand
Dus dan kom je op de 150 euro die ik noem.
@Verwijderd je kunt bij sommige werkgevers ook goedkoper leasen dan je budget en het verschil dan uitbetaald krijgen. Ik houd daardoor nu ~300 bruto over vs ~100 met de Model 3 en daar komt het verschil in bijtelling tov de Model 3 van 60k (100 euro netto) dan nog bij.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-06-2019 10:57 ]
Verwijderd
Ik reken niet, ik vroeg me afJapie81 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:51:
[...]
@Verwijderd
Volgens mij reken jij met een bedrag dat je niet kent. Want de Tesla kost mij kleine 190,- per maand
En mijn huidige passat kost mij 341,- per maand
Dus dan kom je op de 150 euro die ik noem.
De tering, had die passat een tractor blok er in liggen dat die zo duur is geworden?
@CyBeRSPiN
Ben me bewust van uitbetaling of bijbetaling van de lease bedragen. Had een kleiner verschil verwacht meer niet.
Back on-topic:
Dit weekend een mooie lange rit achter de boeg. 320km gereden, 384km op de GoM bij vertrek en 24km over bij thuiskomst.
Op de terugweg (flinke tegenwind) wel beetje ingehouden en geen 135km/u meer gereden zoals op de heenweg. Ik hield de [GoM - km's-tot-bestemming] zo netjes rond de 25km.
Viel me niet tegen! Al wil ik nog wel wat meer instrumentatie als tweaker zijnde, gemiddelde kWh/km op een display a la Tesla. Zou fijn zijn.
Of een soort advisor die aangeeft om een bepaalde snelheid aan te houden om zonder laden thuis te komen ofzo.
Dit weekend een mooie lange rit achter de boeg. 320km gereden, 384km op de GoM bij vertrek en 24km over bij thuiskomst.
Op de terugweg (flinke tegenwind) wel beetje ingehouden en geen 135km/u meer gereden zoals op de heenweg. Ik hield de [GoM - km's-tot-bestemming] zo netjes rond de 25km.
Viel me niet tegen! Al wil ik nog wel wat meer instrumentatie als tweaker zijnde, gemiddelde kWh/km op een display a la Tesla. Zou fijn zijn.
Of een soort advisor die aangeeft om een bepaalde snelheid aan te houden om zonder laden thuis te komen ofzo.
Volgens mij op 1 fase achter 2 groepen zie ik nu. Ik zal dat eens goed nakijken en eventueel laten hergroeperen. Thanks voor de tips.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:41:
@tescione hoe is je kookplaat aangesloten? met 2 of 3 fasen?
Verwijderd
Vooral dat zou een fijne optie zijn inderdaad bij lange ritten, als je dat kan koppelen aan je volgende stop (of laadsessie) en de weg waar je rijdt....CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:04:
Heb je een .stl bestandje? Dan kunnen we dat 3D-printje tzt hergebruikenRogar schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:40:
[...]
Sow, meteen ook gedaan en dat scheelt een hoop geklooi met die uitstekende kabel
Verwijderd
@CyBeRSPiN OBDII dongle en ABRP (ABetterRoutePlanner voor degenen die het niet weten) op een tablet. Ik overweeg nog een OBDII dongle met BLTE aan te schaffen en dan te kijken hoe het werkt. ABRP kan namelijk het actuele verbruik van de auto dan uitlezen en dat gebruiken voor het laden tijdens de route. Weet alleen niet hoe goed het werkt. Ze zijn bezig met een Apple Carplay app (levertijd onbekend, maar ze hebben op hun forum wel iemand gevonden die het wil bouwen)
Je hebt dus wel een BT OBDII dongle nodig omdat je wifi voor je tablet nodig hebt. BT 4.0 en hoger werkt het ook met een iPad of iPhone; gros van de ODBII dongles werkt met oudere versies van BT.
Je hebt dus wel een BT OBDII dongle nodig omdat je wifi voor je tablet nodig hebt. BT 4.0 en hoger werkt het ook met een iPad of iPhone; gros van de ODBII dongles werkt met oudere versies van BT.
Ok, ja CarPlay app voor ABRP zou super zijn. Maar wordt denk ik lastig aangezien Apple nogal strict is wat een app met CarPlay kan en mag doen.
Heb al een BT OBDII dongle die met mn android telefoon werkt, zal eens kijken hoe dat nu werkt. Ga volgende maand de eerste rit maken waar ik onderweg meerdere keren zal moeten snelladen, dan is dat wel fijn.
Heb al een BT OBDII dongle die met mn android telefoon werkt, zal eens kijken hoe dat nu werkt. Ga volgende maand de eerste rit maken waar ik onderweg meerdere keren zal moeten snelladen, dan is dat wel fijn.
Welke dongle heb je? Ik zit verder helemaal op iOS, maar het kan de moeite waard zijn er een noname Android bij te nemen, al is het alleen al voor de statistieken.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:43:
Ok, ja CarPlay app voor ABRP zou super zijn. Maar wordt denk ik lastig aangezien Apple nogal strict is wat een app met CarPlay kan en mag doen.
Had al een dongle van 8 jaar terug, standaard ELM327 bluetooth dongle.hbolten schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:48:
[...]
Welke dongle heb je? Ik zit verder helemaal op iOS, maar het kan de moeite waard zijn er een noname Android bij te nemen, al is het alleen al voor de statistieken.

Nogal lomp, en steekt flink uit.
Er zijn tegenwoordig compactere dongles te krijgen evt in combi met een verlengkabeltje zodat ie misschien net wel achter het klepje van de zekeringen past.
Dat zou ik aan @CyBeRSPiN vragen, daar reageerde ik op. Heb zelf helaas geen 3d-printerplips schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:18:
[...]
Heb je een .stl bestandje? Dan kunnen we dat 3D-printje tzt hergebruiken
@plips nee heb nog niets ontworpen, als ik dat af heb zal ik het hier delen!
Zou het mogelijk zijn om er misschien meerdere te makenCyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:49:
@plips nee heb nog niets ontworpen, als ik dat af heb zal ik het hier delen!

Wat @CyBeRSPiN zegt: Zit de opnemer wel op de goede fase aangesloten? Of misschien (in dit geval onterecht) op alle 3 de fasen? Zo klinkt het namelijk. Want als je van maar 1 fase stroom trekt voor de lader, hoef je ook maar 1 fase te monitoren met je loadbalancer.
(Mijn installateur had 1 van de opnemers op de zonnepanelen aangesloten. Hoe meer ☀️, hoe langzamer hij ging laden. Wat een amateur.)
(Mijn installateur had 1 van de opnemers op de zonnepanelen aangesloten. Hoe meer ☀️, hoe langzamer hij ging laden. Wat een amateur.)
tescione schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:33:
[...]
Ik heb een 3*25 huis aansluiting, maar ik vermoed idd dat ze elkaar dan even in de weg zitten. De auto krijgt standaard 4,4 kwh (dus 20 amp). Wel jammer dat die 2 niet gescheiden van elkaar zijn aangesloten. Verder niet een heel groot probleem, want ik laat het laden toch standaard later op de avond starten.
[ Voor 11% gewijzigd door hbolten op 11-06-2019 15:54 ]
Ja prima, maar eerst nog even zien of ik wat kan maken dat ook in de praktijk handig werktRogar schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:54:
[...]
Zou het mogelijk zijn om er misschien meerdere te maken? Uiteraard tegen een vergoeding
Verwijderd
Op dit moment lijkt juist Apple soepeler te worden: b.v. Flitsmeister en TomTom komen of zijn naar Carplay, maar bij Google lijkt nog moeilijk: Flitsmeister wil wel, maar wordt tegengehouden. Ook Chargemap zou willen bij Android, maar krijgt nee te horen. Google laat wel Waze toe, maar ja daar zijn ze eigenaar van.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:43:
Vanmorgen een andere mogelijke oorzaak gevonden die een meerverbruik kunnen verklaren.bruneelm schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:21:
[...]
Ben je niet bang voor iets grotere kosten te staan ivm je airco? Bij mijn vorige wagen zo dom (geluisterd naar media om minder te verbruiken) geweest om die in de late herfst uit te zetten tot de late lente en tot de vaststelling gekomen dat de dichtingen een te kort aan olie gekregen hebben (minder soepel) zodat het gas gelekt was
17,8 vs 19 is niet zo'n groot verschil en kan te maken hebben met de omtrek snelheid vanuit stilstand (en de hernemingen). Je hebt 150kW ter beschikking en als je die aanspreekt of net niet dan maakt dit een groot verschil. Mijn eerste 700m met 1 stop, 2 snelheid brekers en 3* voorrang rechts is t verbruik ook 25kWh/100km.
Auto 'gestart' daarna nog de smartphone moeten instellen. Na t einde van de straat een eind verderop gezien dat de smartphone toch niet deed wat verwacht werd en opnieuw gestopt zo'n 5 min.
Bij vertrek een verbruik van 66kWh/100km opgemerkt.
Inderdaad, de verwarming springt op en voor de gereden 200m tikt dit aardig aan. In vergelijking met vorige week toch een hoger verbruik op de gereden 52km maar ook het weer kan mee invloed hebben.
Dat zou echt ideaal zijnCyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:42:
[...]
Ja prima, maar eerst nog even zien of ik wat kan maken dat ook in de praktijk handig werkt
nog even off topic:hbolten schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:36:
Wat @CyBeRSPiN zegt: Zit de opnemer wel op de goede fase aangesloten? Of misschien (in dit geval onterecht) op alle 3 de fasen? Zo klinkt het namelijk. Want als je van maar 1 fase stroom trekt voor de lader, hoef je ook maar 1 fase te monitoren met je loadbalancer.
[...]
gisteravond even gekeken en inderdaad de laadpaal is verdeeld over 3 fasen. Maar ik ga het eerst even ervaren, mocht ik er last van krijgen dan gaan we weer eens bellen.
Mocht hier nog wat uitkomen dan zal ik het bespreken in het laadpalen topic.
[ Voor 6% gewijzigd door tescione op 12-06-2019 09:07 ]
Weet iemand te vertellen hoe de geluidskwaliteit is van de carkit, voor de ontvanger?
"The first human who hurled an insult instead of a stone was the founder of civilization." -Sigmund Freud-
Ik heb de auto afgeleverd gekregen vol met vette vingers en swirls in de lak, iets waar ik mij behoorlijk aan stoor. Ik meldde al eerder dat er krassen in het dak zaten. Hoe hebben jullie de e-Niro afgeleverd gekregen?
Ik ga de auto binnenkort maar eens onder handen nemen en zorgen dat ie strak wordt.
Ik ga de auto binnenkort maar eens onder handen nemen en zorgen dat ie strak wordt.
e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder
Wat zijn swirls?YStunnenberg schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:24:
Ik heb de auto afgeleverd gekregen vol met vette vingers en swirls in de lak, iets waar ik mij behoorlijk aan stoor.
Bij mij zat ie mooi onder een rood doek en kon ik hem onthullen. Zag er echt spik en span uit allemaal.YStunnenberg schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:24:
Ik heb de auto afgeleverd gekregen vol met vette vingers en swirls in de lak, iets waar ik mij behoorlijk aan stoor. Ik meldde al eerder dat er krassen in het dak zaten. Hoe hebben jullie de e-Niro afgeleverd gekregen?
Verwijderd
Mooi strak en tip top gepoetst afgeleverd.YStunnenberg schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:24:
Ik had helaas ook wat swirls, niet heel erg overigens.
Aflevering leek sowieso wat gehaast, ik heb tot weken na aflevering nog beschermplastic verwijderd, dat spul zat echt overal in de auto :-)
Wat ik vervelender vind: Ten opzichte van mijn vorige auto (Audi A4) vind ik de lakkwaliteit erg tegenvallen.
Ik heb op meerdere plekken stofjes in de lak gevonden, gelukkig alleen in zaken als deurportieren, maar de auto lijkt ook bijzonder snel te krassen en beschadigen. Zo heb ik al een paar krassen bij de deurhendels en bij de opening van de kofferbak. (wij dragen overigens beiden geen ringen)
Zo heb ik al een voelbaar ruw plekje in de lak waar (niet al te lang) een vogelpoepje heeft gezeten.
Wellicht is het ook verwachtingenmanagement hoor: Ik kijk erna als een auto van dik €45k, wellicht moet ik het zien als een auto van €25K met elektromotor en groot accupakket....
Aflevering leek sowieso wat gehaast, ik heb tot weken na aflevering nog beschermplastic verwijderd, dat spul zat echt overal in de auto :-)
Wat ik vervelender vind: Ten opzichte van mijn vorige auto (Audi A4) vind ik de lakkwaliteit erg tegenvallen.
Ik heb op meerdere plekken stofjes in de lak gevonden, gelukkig alleen in zaken als deurportieren, maar de auto lijkt ook bijzonder snel te krassen en beschadigen. Zo heb ik al een paar krassen bij de deurhendels en bij de opening van de kofferbak. (wij dragen overigens beiden geen ringen)
Zo heb ik al een voelbaar ruw plekje in de lak waar (niet al te lang) een vogelpoepje heeft gezeten.
Wellicht is het ook verwachtingenmanagement hoor: Ik kijk erna als een auto van dik €45k, wellicht moet ik het zien als een auto van €25K met elektromotor en groot accupakket....
[ Voor 14% gewijzigd door DSmarty op 12-06-2019 10:56 ]
Swirls zijn kleine krasjes die ontstaan in de lak, bij direct zonlicht ziet het eruit als een soort spinnenweb.
De borstels of lappen nemen vuil op en duwen het vuil over de lak, de swirls die ontstaan doen de glans en spiegeling in de lak verdwijnen.
Swirls kunnen ook ontstaan door een verkeerde polijstbehandeling (te snelle handeling of te hoog toerental).

[ Voor 36% gewijzigd door YStunnenberg op 12-06-2019 11:34 ]
In mijn ervaring erg goed, echt helemaal niks mis mee. Waarschijnlijk ook omdat de auto sowieso relatief stil is vanbinnen.MrSmee schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:04:
Weet iemand te vertellen hoe de geluidskwaliteit is van de carkit, voor de ontvanger?
Ik kreeg net een verzekeringsvoorstel van mijn verzekeraar voor een zakelijke verzekering van mijn e-Niro, zo'n 1700 euro p/j. Heeft er iemand advies voor een goede partij om mijn nieuwe e-Niro zakelijk te verzekeren?
Groeten, robert
Even voor de duidelijkheid. Swirls kunnen nooit in een wasstraat ontstaan. Er is namelijk geen wasstraat in Nederland waar de borstels rond draaiende bewegingen maken. Alle borstels draaien alleen in de lengterichting van de auto.YStunnenberg schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:56:
[...]
Swirls zijn ronde kleine krasjes die meestal ontstaan door een wasstraat of door met te poetsen met een verkeerde doek/pads.
[Afbeelding]
Swirls zijn geen ronde krassen, swirls zijn heel veel krasjes in alle richtingen. En hangt van je wasstraat af, er zijn ook wasstraten met van die hangende lappen die heen en weer gaan.Paulus3110 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:17:
[...]
Even voor de duidelijkheid. Swirls kunnen nooit in een wasstraat ontstaan. Er is namelijk geen wasstraat in Nederland waar de borstels rond draaiende bewegingen maken. Alle borstels draaien alleen in de lengterichting van de auto.
Mijn auto's (Die gewoon door de wasstraat gaan, want /care) hebben ook swirls hierdoor.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Swirls kunnen wel degelijk in een wasstraat ontstaan, hoe verklaar je anders mijn zwarte lak die swirls vertoont zonder ooit anders gewassen te zijn dan in de wasstraat?Paulus3110 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:17:
[...]
Even voor de duidelijkheid. Swirls kunnen nooit in een wasstraat ontstaan. Er is namelijk geen wasstraat in Nederland waar de borstels rond draaiende bewegingen maken. Alle borstels draaien alleen in de lengterichting van de auto.
Swirls zijn een optische illusie, door random krasjes in de lak. Het zijn geen ronde krassen.
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
ik laat de auto hoe dan ook een glasoating op aanbrengen , mijn dealer mag de auto niet aanraken of wassen , een een vriend die dit zelfstandig doet , komt ter plaatse om de auto daar volledig uit te kleden en folie met lijm resten vakkundig te verwijderen , hij zet hem proper en gaat dan over op een coating , kost 350 euro maar dan ben je zeker van geen krassen en 3 jaar certificaat garantie dat hij geen krassen mag maken.
Fijn! Ik heb ondertussen zoveel gelezen en gezien over deze auto, dit lijkt het enige onbekendePierik schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:57:
[...]
In mijn ervaring erg goed, echt helemaal niks mis mee. Waarschijnlijk ook omdat de auto sowieso relatief stil is vanbinnen.

"The first human who hurled an insult instead of a stone was the founder of civilization." -Sigmund Freud-
Hangt uiteraard af van je aantal schadevrije jaren. Ik zit bij Promovendum en rijd de auto ook zakelijk. Ongeveer 675 per jaar.xeedot schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:17:
Ik kreeg net een verzekeringsvoorstel van mijn verzekeraar voor een zakelijke verzekering van mijn e-Niro, zo'n 1700 euro p/j. Heeft er iemand advies voor een goede partij om mijn nieuwe e-Niro zakelijk te verzekeren?
Ik heb mijn auto destijds bij de ANWB verzekerd. Zonder BTW uiteraard. Prima verzekering met gunstige prijs. Je kunt de verzekering bij de ANWB mss niet op naam van je zaak zetten, maar is dat erg? Ik had er destijds geen probleem mee en was ermerg tevreden mee.xeedot schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:17:
Zit nu nog steeds daar, maar nu privé. ANWB kwam het beste uit de vergelijkingen. En dan heb ik het niet over verzekeraars die het eerste jaar erg goedkoop zijn, maar daarna stiekum de premie steeds verhogen, zodat je al snel duurder uit bent dan andere verzekeraars. Of eentje die moeilijk doet zodra het op uitkeren aankomt. Daar heb je geen verzekering voor....
<John O`Mill>
Ik heb mijn auto recent (zakelijk) bij ANWB verzekerd, dus gewoon op bedrijfsnaam. Kost circa 480 euro (11 schade vrije jaren en Noord-Holland). Let op: ze proberen je een klasse 2 alarm (of hoger) te verplichten, maar voor de e-niro is een uitzondering gemaakt, maar niet alle adviseurs weten dit niet. Gewoon volhouden en je hebt een goede verzekering voor heel weinig.Hippe Lip schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:58:
[...]
Ik heb mijn auto destijds bij de ANWB verzekerd. Zonder BTW uiteraard. Prima verzekering met gunstige prijs. Je kunt de verzekering bij de ANWB mss niet op naam van je zaak zetten, maar is dat erg? Ik had er destijds geen probleem mee en was ermerg tevreden mee.
Zit nu nog steeds daar, maar nu privé. ANWB kwam het beste uit de vergelijkingen. En dan heb ik het niet over verzekeraars die het eerste jaar erg goedkoop zijn, maar daarna stiekum de premie steeds verhogen, zodat je al snel duurder uit bent dan andere verzekeraars. Of eentje die moeilijk doet zodra het op uitkeren aankomt. Daar heb je geen verzekering voor....
Bedankt mensen, nu geregeld bij ANWB. Inderdaad maken ze voor de e-Niro de uitzondering op de alarmklasse. Uiteindelijk +- 500 euro per jaar in plaats van 1700 euro. De moeite waard dus!
Groeten, robert
Vreemd dan dat het voor jou 'uitzondering' heet. Bij mij vertelden ze gewoon dat de cataloguswaarde 44.475 is en dat valt onder de grans van 45k waarbij een alarm nodig zou zijn. Nix uitzondering dus....xeedot schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:16:
Bedankt mensen, nu geregeld bij ANWB. Inderdaad maken ze voor de e-Niro de uitzondering op de alarmklasse. Uiteindelijk +- 500 euro per jaar in plaats van 1700 euro. De moeite waard dus!
<John O`Mill>
Even een vraagje nl , wanneer de navigatie aan is geeft hij dan ook
de actuele snelheid aan ?
Bij onze Audi doet hij dat niet nl en met onze losse tomtom wel ...
Bedankt voor de reacties ...
De ingebouwde navi niet, maar CarPlay apps zoals Waze of Flitsmeister wel.HJKJ schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:27:
Even een vraagje nl , wanneer de navigatie aan is geeft hij dan ook
Flitsmeister is toch geen Carplay app? You wishCyBeRSPiN schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:44:
[...]
De ingebouwde navi niet, maar CarPlay apps zoals Waze of Flitsmeister wel.
Echt wel! Ga zelf maar snel installeren danMarcva schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:36:
[...]
Flitsmeister is toch geen Carplay app? You wish
Zie ook https://www.iculture.nl/apps/flitsmeister-carplay-review/
en
https://blog.flitsmeister...r-op-carplay-ba4335ed9978
[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-06-2019 17:45 ]
Staat die 45.270 ook op jouw polis? Bij mij staat daar 44.750; dat zou dus wel vreemd zijn dat er bij de zelfde verzekeraar twee verschillende prijzen voor de zelfde auto bestaan....xeedot schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:52:
Bij mij komt de waarde op € 45.270 - geen idee verder. Ben blij dat het gelukt is..
En ja, ook ik heb een lak met bijbetaling (rood) én het kenteken staat op de polis (via RDW is die kleur dan onbetwist rood), dus misverstanden zijn uitgesloten.
<John O`Mill>
@xeedot @superduke990xeedot schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:16:
Interessant is dat een zakelijke verzekering en waar kan ik die vinden? Ik betaal nu 51 euro per maand bij Provovendum (7 schade vrije jaren, Regio UTR).
@Hippe Lip er staat € 37.413 (exclusief BTW) op mijn polis.. (45270 inclusief)
@Vaevictis_ je moet ze hier even voor bellen. Je kunt de auto zakelijk verzekeren maar er gelden wel speciale voorwaarden (je bent zzp of zelfstandige en laat er dus geen werknemers in rijden aldus de man aan de telefoon). Ze kunnen je vrijblijvend een offerte mailen
@Vaevictis_ je moet ze hier even voor bellen. Je kunt de auto zakelijk verzekeren maar er gelden wel speciale voorwaarden (je bent zzp of zelfstandige en laat er dus geen werknemers in rijden aldus de man aan de telefoon). Ze kunnen je vrijblijvend een offerte mailen
[ Voor 6% gewijzigd door xeedot op 13-06-2019 19:43 ]
Groeten, robert
Ik had vorig jaar zo'n veilig rijden verzekering maar dat was best nog duur, 80 euro per maand. ong.xeedot schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:42:
Excuus in de war met Android AutoCyBeRSPiN schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:39:
[...]
Echt wel! Ga zelf maar snel installeren dan
Zie ook https://www.iculture.nl/apps/flitsmeister-carplay-review/
en
https://blog.flitsmeister...r-op-carplay-ba4335ed9978

En installeren is er niet bij. Ik zit nog 9 maanden voor de bevalling
Ik heb dit geluid dus ook, heb sterk de indruk dat het voornamelijk optreedt bij het recupereren op lagere snelheden. Het is een goed hoorbaar, maar net niet storend, tikkend/ratelend geluid.ducolwd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:31:
[...]
Soms maakt onze ook een soort van ratel, het is gebonden aan het toerental.
Klinkt alsof er een een knijper met plasticje bij de spaak van je fiets zit![]()
Ik kan ook niet echt bepalen waar het geluid vandaan komt.
Ben deze week bij de dealer geweest, die hebben er een geluidsopname van gemaakt en voorgelegd aan de importeur.
Men is nog niet heel specifiek, maar binnenkort ben ik in ieder geval 2 dagen de auto kwijt omdat ze op onderzoek gaan. Men had het over "de versnellingsbak", maar ik vermoed dat dat een verspreking is
In mijn geval gaat het niet om een ‘veilig rijden’ verzekering, maar om een gewone verzekering bij de ANWB. Kan ik gewoon lekker scheuren zonder dat het premie kost...Vaevictis_ schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:13:
[...]
Ik had vorig jaar zo'n veilig rijden verzekering maar dat was best nog duur, 80 euro per maand. ong.
<John O`Mill>
@DSmarty ben benieuwd. Ik hoor het alleen bij het wegrijden op lage snelheid. Na een tijdje rijden lijkt het verdwenen. Alsof er iets op temperatuur moet komen om niet meer aan te lopen.
Ik heb ook het ratelgeluid bij lage snelheid Ben r ook voor teruggeweest bij de dealer. Die zeiden dat het met regenereren op lage snelheid te maken had en geen enkel kwaad kon, bij auto hoort.CyBeRSPiN schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:54:
@DSmarty ben benieuwd. Ik hoor het alleen bij het wegrijden op lage snelheid. Na een tijdje rijden lijkt het verdwenen. Alsof er iets op temperatuur moet komen om niet meer aan te lopen.
Iemand ooit iets waargenomen bij 'accu-verzorging' in het EV/Energieverbruik menu ? Ik heb daar nog nooit maar enig % gezien. Niet in de kou (-10c) en niet bij warmte (>27c) ?
Gaat dat niet over verzorging van de 12V accu? Als daarvan de spanning te laag wordt, oftewel de accu leeg raakt, dan wordt deze automatisch weer bijgeladen vanuit de hoogspanningsaccu. Als je die functie aan hebt staan tenminste.giancarlo_f schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:48:
Iemand ooit iets waargenomen bij 'accu-verzorging' in het EV/Energieverbruik menu ? Ik heb daar nog nooit maar enig % gezien. Niet in de kou (-10c) en niet bij warmte (>27c) ?
<John O`Mill>
Echt vreemd, dat ze twee verschillende prijzen hanteren voor één auto....xeedot schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:42:
Wat is er op tegen om die verzekering op je eigen naam te zetten? Dan wel betalen vanaf je zakelijke bankrekening natuurlijk. Dan zit je niet aan bijzondere regeltjes vast. Ik heb dit jarenlang gedaan met mijn zakelijke auto. En de werkgever protesteert niet, want dat ben je zelf....@Vaevictis_ je moet ze hier even voor bellen. Je kunt de auto zakelijk verzekeren maar er gelden wel speciale voorwaarden (je bent zzp of zelfstandige en laat er dus geen werknemers in rijden aldus de man aan de telefoon). Ze kunnen je vrijblijvend een offerte mailen
<John O`Mill>
Ik heb die optie al vanaf de eerste dag geactiveerd.Hippe Lip schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:51:
[...]
Gaat dat niet over verzorging van de 12V accu? Als daarvan de spanning te laag wordt, oftewel de accu leeg raakt, dan wordt deze automatisch weer bijgeladen vanuit de hoogspanningsaccu. Als je die functie aan hebt staan tenminste.
Toch krijg ik bij stilstand en de radio aan al na een paar minuten de melding dat "de accu leegloopt". Slaat dus waarschijnlijk op de 12V accu. Ook bij volle "tank"accu geeft hij dat weer.
En ook nog nooit gemerkt dat die optie in de praktijk iets zou doen.
(de 12V accu is trouwens al eens volledig leegelopen - door geactiveerd kofferlicht- maar toen was de optie nog niet geactiveerd).
Edit: het gaat hier wel over de Kona EV maar ik veronderstel dat er weinig technsche verschillen zijn met de e-Niro?
[ Voor 6% gewijzigd door IvoB2 op 14-06-2019 09:40 ]
Yes, kenteken binnen, nu nog een scherpe verzekering afsluiten. Zo met de ANWB bellen. Maandag rijden.
Verwijderd
Mee eens, zolang je een eenmanszaak hebt is deze werkwijze toegstaan. De zaak dat ben jij, jij bent de zaak.
[...]
Wat is er op tegen om die verzekering op je eigen naam te zetten? Dan wel betalen vanaf je zakelijke bankrekening natuurlijk. Dan zit je niet aan bijzondere regeltjes vast. Ik heb dit jarenlang gedaan met mijn zakelijke auto. En de werkgever protesteert niet, want dat ben je zelf....
[/quote]
[...]
Wat is er op tegen om die verzekering op je eigen naam te zetten? Dan wel betalen vanaf je zakelijke bankrekening natuurlijk. Dan zit je niet aan bijzondere regeltjes vast. Ik heb dit jarenlang gedaan met mijn zakelijke auto. En de werkgever protesteert niet, want dat ben je zelf....
[/quote]
Ja, die meldingen zijn irritant en nogal overbodig. Natuurlijk, als je een aantal verbruikers meer dan een uur aan laat staan belast je de 12V accu daarmee, maar om al na een minuut met zo'n melding te komen...IvoB2 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:39:
Ik heb die optie al vanaf de eerste dag geactiveerd.
Toch krijg ik bij stilstand en de radio aan al na een paar minuten de melding dat "de accu leegloopt". Slaat dus waarschijnlijk op de 12V accu. Ook bij volle "tank"accu geeft hij dat weer.
Ik heb het gisteren wel gehad, volgens mij. Ik ben imker en ik maak raampjes voor in de bijenkast. Daarvoor moet er kunstraat in gesmolten worden door de draad die in het raampje gespannen is te verwarmen. Dat doen de meeste imkers door die draad op een trafo aan te sluiten; een trafo die ze speciaal daarvoor gekocht hebben. Ik bedacht me dat ik daarvoor mss mijn autoaccu kon gebruiken en had dat eens (met mijn vorige auto al) geprobeerd. Dat ging prima, dus dat spaart de aanschaf van zo'n trafo. Heb 'm maar een of twee keer per jaar nodig. Gisteren was weer zo'n keer. ca. 30 raampjes gedaan. Dan sluit ik een paar extra draden rechtstreeks op de 12V accu aan. Toen ik met een van de laatste raampjes bezig was hoorde ik wat klikken daar in het vooronder en dacht meteen aan dat onderhoud van die accu. Ik zat er eigenlijk al op te wachten, want het zal de accu best wel aardig belasten.En ook nog nooit gemerkt dat die optie in de praktijk iets zou doen.
(de 12V accu is trouwens al eens volledig leegelopen - door geactiveerd kofferlicht- maar toen was de optie nog niet geactiveerd).
Edit: het gaat hier wel over de Kona EV maar ik veronderstel dat er weinig technsche verschillen zijn met de e-Niro?
<John O`Mill>

Net m'n bestelbevestiging binnen. Week 37 een Gravity Blue.
Gelijk even op RDW gekeken hoe de verdeling was. Mensen met een rode zijn zeldzaam maar bruin?
En Bruin komt er ook nauwelijks meer bij.melicous schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:56:
[Afbeelding]
Gelijk even op RDW gekeken hoe de verdeling was. Mensen met een rode zijn zeldzaam maar bruin?
Auto binnen bij dealer. Maandag ophalen!

Lijkt nog wat nog op zijn poten. Kan zijn dat er nog transport blokken tussen de veren zitten.
Velgen zijn vandaag gemonteerd. Heb geen betere foto's nog.

Lijkt nog wat nog op zijn poten. Kan zijn dat er nog transport blokken tussen de veren zitten.
[ Voor 68% gewijzigd door Elmar1982 op 14-06-2019 21:22 ]
Zeekr X Long range Mist Grey
@Hippe Lip Helaas, ik heb de e-Niro als 2e auto en kreeg te horen dat je alleen bij verzekeraar van de 1e auto de schadevrije jaren (7 stuks) mag meetellen. Bij een andere verzekeraar moet je dan met 0 rekenen. Dus ik ben gebonden aan promovedum. Die vraagt 74 euro per maand allrisk incl. inzittende en rechtsbijstandsverzekering.Hippe Lip schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:43:
[...]
In mijn geval gaat het niet om een ‘veilig rijden’ verzekering, maar om een gewone verzekering bij de ANWB. Kan ik gewoon lekker scheuren zonder dat het premie kost...
Volgende week vrijdag komt er nog een rode bij! (alhoewel hij/zij nu ook al op kenteken kan staan....)melicous schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:56:
[Afbeelding]
Maandag ga ik bij de RDW ook een rode inschrijven! Dan nog even wachten op het kenteken...
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
Elmar1982 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:20:
Auto binnen bij dealer. Maandag ophalen!
[Afbeelding]

Ik snap alleen nog niet waarom hij zo hoog op zn poten staat na de vervanging.
Hier ook een trotse Kia e-Niro eigenaar!:) Wie o wie kan mij vertellen waar het p release knopje voor is net onder de park and ride draaiknop
?

Ik ben aan het knutselen met een today view widget voor de iPhone.
De data wordt realtime opgehaald.
Het icoontje van de accu veranderd afhankelijk van charging, <50% >80% en <100%.
Het icoontje van pluggen veranderd ook, connectie/disconnected.
Het icoontje van de accu veranderd afhankelijk van charging, <50% >80% en <100%.

[ Voor 51% gewijzigd door YStunnenberg op 15-06-2019 13:53 ]
Ik lees net op een ander forum dit: en ik wil niemand bezorgd maken inclusief mijzelf maar dat er meer auto's zijn die bij lage snelheden dit ratel geluidje hebben. Er is er al een die er een nieuw differentieel in krijgt, Kia erkend het probleem maar zolang ik dit geluid niet heb laat ik het maar ztten…..CyBeRSPiN schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:54:
Let op dit is niet mijn auto maar er schijnen toch wel problemen te zijn:
Ratel bij lage snelheid!
Een aantal weken geleden stelde ik de vraag of er meer mensen waren met een ratelgeluid bij lage snelheden en afremmen.
Tip vanuit de groep, ga naar de garage🤔, leek mij ook logisch 😉
Ik ben dus naar de dealer geweest en daar hebben ze het zelf ook geconstateerd. Deze week is de auto terug gegaan om het probleem te verhelpen. Importeur/Kia hadden de werkplaats opdracht gegeven een soort modificatie aan de aandrijving uit te voeren.
Na bijna een week in de garage blijkt dat die modificatie niet werkt.
Conclusie: het differentieel moet vervangen worden. Levertijd op dit moment onbekend. Zal wellicht uit Korea moeten komen.
Er blijken meer auto's te zijn die dit hebben.
Tip: mocht je na enige kilometers een ander / ratelgeluid horen bij afremmen of lage snelheid, meld het gelijk bij je dealer. Het is namelijk een cruciaal onderdeel.
[ Voor 3% gewijzigd door marc4547 op 15-06-2019 13:43 ]
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Je plaatje doet het niet, als ik hierheen ga dan wel: https://imgur.com/OtTCqDdYStunnenberg schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:40:
[Afbeelding]
Goed bezig! Eigen app of is er een appje om zelf een today view te bouwen op basis van wat HTTP requests?
Is het wel de juiste inch-maat dan?Elmar1982 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:38:
[...]
Ik snap alleen nog niet waarom hij zo hoog op zn poten staat na de vervanging.
@marc4547 welk forum? Ik hoor dus een beetje een licht aanlopend geluid maar geen ratel.
Toch maar even verder onderzoeken dan, geen zin in ellende op vakantie straks.
[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-06-2019 13:49 ]
Je maakt eerst een app en dan een today view. Ik ben nog niet helemaal thuis met Xcode.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:44:
[...]
Je plaatje doet het niet, als ik hierheen ga dan wel: https://imgur.com/OtTCqDd
Goed bezig! Eigen app of is er een appje om zelf een today view te bouwen op basis van wat HTTP requests?
Ik maak gebruik van de gegevens van het url command die jij hebt gedeeld, wel met eigen sessionId
Je kan de cookie in de header van het reqest stoppen.
Ja zelfde als normale kia optie. 225/45/r18
Msschien moet de vering nog inzakken
[ Voor 8% gewijzigd door Elmar1982 op 15-06-2019 14:39 ]
Hee, dat ziet er goed uit! Tis me alleen niet duidelijk wat die today view is. Een eigen app die je straks in de appstore zet? Of bouw je iets dat via Testflight gebruikt kan worden?YStunnenberg schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:40:
[Afbeelding]
Of zijn widgets geheel onafhankelijk van apps te bouwen?
En om ff flauw te doen: die laatste categorie charging (<100%) is toch altijd van toepassing? Of bedoel je <50, 50-80 en >80%?
<John O`Mill>
Today view zijn de widgets die je kan zien zonder de telefoon te ontgrendelen.Hippe Lip schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:14:
[...]
Hee, dat ziet er goed uit! Tis me alleen niet duidelijk wat die today view is. Een eigen app die je straks in de appstore zet? Of bouw je iets dat via Testflight gebruikt kan worden?
Of zijn widgets geheel onafhankelijk van apps te bouwen?
En om ff flauw te doen: die laatste categorie charging (<100%) is toch altijd van toepassing? Of bedoel je <50, 50-80 en >80%?
Ik weet nog niet of ik het in de app store ga zetten, dan krijg je ook allemaal bevindingen en aanpas verzoeken waar ik niet op zit te wachten, ik denk eerder dat ik de code deel via GitHub.
Ik moet nog even kijken of ik de app zelf weg kan laten, die doet nu niets namelijk.
Ik heb vier verschillende afbeelding voor de accu vulling.
<50%; =50%; =100% en nog die er tussen in zit die zie je nu bij >80% <100%, maar ik pas dat aan naar >70% en <100%
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.