Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 16:43
Hippe Lip schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:17:
[...]

Hoezo ‘vanaf volgend jaar’? Dat zal toch zeker ook voor onze EV van dit jaar gelden?

https://www.google.nl/amp...ij-benzine-of-diesel.html
Volgens mij bedoelen ze niet datum aanschaf, maar datum verkoop. Dus ja, de jouwe valt daar dan ook onder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
Hippe Lip schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:17:
[...]

Hoezo ‘vanaf volgend jaar’? Dat zal toch zeker ook voor onze EV van dit jaar gelden?

https://www.google.nl/amp...ij-benzine-of-diesel.html
Restwaarde is een vraag/aanbod verhaal. Dus 2019 of 2020 zal in dit geval weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
is er iemand op de hoogte , op een tesla wall box zou moeten werken om de e-niro op te laden , of word deze afgeblokt en neemt hij enkel tesla auto's ? voor de duidelijkheid een wall box en niet super chargers , dat weet ik dat dat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Vdb.tim schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:45:
is er iemand op de hoogte , op een tesla wall box zou moeten werken om de e-niro op te laden , of word deze afgeblokt en neemt hij enkel tesla auto's ? voor de duidelijkheid een wall box en niet super chargers , dat weet ik dat dat niet werkt.
Zou zeker moeten werken, is gewoon een Type2 laadpaal.
Enige uitzondering zijn de zogenaamde 'Destination Chargers' die je bij sommige hotels aantreft. Daarvan zijn sommige beveiligd zodat alleen een Tesla kan laden (het hotel heeft in dat geval die lader kado gekregen van Tesla, met als tegenprestatie dat alleen Tesla's daar mogen laden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduke990
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-10 09:54
Mede tweakers,

Vraag: wie heeft er ook trillingen tijdens het rijden tussen 70 en 80km per uur?

Meerdere rijders ervaren dit, zie ook dit topic: https://www.kiaclub.nl/topic/23532-trillingen/

Wie is hier al verder mee gekomen? Blijkbaar maken andere banden/velgen niets uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:46
Ja merk dit ook, ook wisselend qua sterkte. Ik heb er niet voldoende last van om er nu iets mee te doen, maar ga het topic wel volgen. Als er iets uitkomt, kan ik altijd nog kijken of ik het laat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Hoe uit zich dat? Voel je het aan het stuur of trilt de hele auto?
Is mij in elk geval niet opgevallen, maar ik rijd niet vaak op wegen waar je tussen de 70 en 80 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even langs de Kia dealer gereden. Mijn Aurora Black Pearl Kia e-Niro komt op 12/06 aan in Rotterdam! Vanaf dan nog 2-3 weekjes tot hij bij de dealer staat! Wij kunnen niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 12:48
superduke990 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:41:
Mede tweakers,

Vraag: wie heeft er ook trillingen tijdens het rijden tussen 70 en 80km per uur?
Mijn vrouw merkte dit ook laatst op, maar was bij een snelheid tussen 100-110. Echt voelen doe ik het niet, maar ik zie het wel aan de kinderspiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduke990
  • Laatst online: 09-10 09:54
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:47:
Hoe uit zich dat? Voel je het aan het stuur of trilt de hele auto?
Is mij in elk geval niet opgevallen, maar ik rijd niet vaak op wegen waar je tussen de 70 en 80 rijdt.
Ik voel de bestuurdersstoel in mijn rug trillen vanaf 65/75 en dat gaat weer langzaam weg bij 80/85. Anderen merken sterkere trillingen rond 130km/u maar ik rij bijna geen snelweg dus heb dit nog niet kunnen controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:35
Polygone schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:04:
Dag allemaal, toekomstige e-niro rijder hier.
Mijn e-niro is eind maart door de leasemaatschappij besteld en verwachte levering is ergens in de eerste weken van 2020.
Vandaag heb ik geïnformeerd bij de dealer over MY2020. Ik zal een MY 2020 geleverd krijgen. De dealer liet doorschemeren dat het grotere scherm voor de e-niro MY2020 nog niet zeker is door leveringsproblemen bij de leverancier hiervan. Ook de keuze voor 3 fase is nog niet zeker, maar hier komt in het najaar zekerheid over.

En dan nog een vraag/reisadvies.
Volgend jaar mei willen wij op vakantie naar Toscane. Nu zouden we met de diesel Punto van m'n vrouw kunnen gaan, maar de e-niro rijdt een stuk comfortabeler en daar kan ook meer bagage in. Ik lees hier veel over vakanties naar Frankrijk en Spanje, maar niets over Italië. Op chargemap zijn in Toscane bar weinig laadpalen te vinden. Op onze bestemming (een gehucht in de Toscaanse heuvels op een uur loopafstand van een laadpaal bij een supermarkt) is alleen een grannycharger aanwezig. In het nabije dorp is een station vanwaar we steden kunnen bereiken, maar in Toscane wil je uiteraard ook de dorpjes bezoeken.
Is een vakantie in Toscane met een e-niro wishfull thinking of is het wel haalbaar?
@Polygone

Ik ben met een Leaf naar Italie (onderkant Gardameer) gereden. Met de e-Niro zou ik me geen zorgen maken. Sowieso is Duitsland, Oostenrijk erg goed voorzien. Italie is een beetje zoeken maar met bijna 400km moet dat geen grote uitdaging zijn. Sterker nog ik heb zelfs overal gratis kunnen laden (o.a. Lidl).
t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-10 18:28
Vandaag mijn Kia e-Niro wat sportiever gemaakt :)

Een setje aluminium pedalen aangebracht. 25/5 besteld op eBay en vandaag al ontvangen. Installeren was zo gepiept. Hier besteld voor 14 USD:https://www.ebay.nl/itm/G...018-Kia-Niro/312181940017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Laatst online: 14-10 18:28
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:09:
[...]

Zou zeker moeten werken, is gewoon een Type2 laadpaal.
Enige uitzondering zijn de zogenaamde 'Destination Chargers' die je bij sommige hotels aantreft. Daarvan zijn sommige beveiligd zodat alleen een Tesla kan laden (het hotel heeft in dat geval die lader kado gekregen van Tesla, met als tegenprestatie dat alleen Tesla's daar mogen laden).
Klopt, ik heb thuis ook een Tesla Wallcharger voor mijn e-Niro. Werkt perfect.
In het buitenland laad ik ook regelmatig bij hotels aan een Tesla Wallcharger. Een enkele keer waren er dan wel enkele voor alleen Tesla auto’s gereserveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polygone
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-10 14:54
Vaevictis_ schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:39:
[...]

@Polygone

Ik ben met een Leaf naar Italie (onderkant Gardameer) gereden. Met de e-Niro zou ik me geen zorgen maken. Sowieso is Duitsland, Oostenrijk erg goed voorzien. Italie is een beetje zoeken maar met bijna 400km moet dat geen grote uitdaging zijn. Sterker nog ik heb zelfs overal gratis kunnen laden (o.a. Lidl).
t
Dank, Dat geeft de burger moed! Ook bedankt aan de anderen die inzicht hebben geboden.
Nog geen reactie ontvangen over aanwezigheid van een stopcontact bij de parkeerplaats van de accommodatie. Zo niet, dan lees ik me wel weer even bij in de posts over verlengkabels in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:58

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

U
Vaevictis_ schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:39:
Sterker nog ik heb zelfs overal gratis kunnen laden (o.a. Lidl).
Nou lees ik hier wel vaker over gratis laders, o.a. bij Lidl. Zijn dat AC- of DC-laders? Oftewel langzaam of (een beetje) snel?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 20:06

zerocool82

Ignorance causes chaos

Hippe Lip schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:24:
U
[...]

Nou lees ik hier wel vaker over gratis laders, o.a. bij Lidl. Zijn dat AC- of DC-laders? Oftewel langzaam of (een beetje) snel?
DC laders: https://www.leaseblog.nl/...rzicht-van-alle-locaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brink101
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 07:17
U
[...]

Hier in Leeuwarden heb ik een DC 50kw lader om de hoek staan, echt ideaal! Kun je heel gemakkelijk heel veel kosten mee besparen. Gecombineerd met een boodschapje heb je zo een accu al weer half opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
U
[...]

Lidl Italië was AC 11kW dus langzaam laden maar beter iets dan niets. DC is meer zoeken een winkel in Verona heeft een gratis snellader. Dat was erg fijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

brink101 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:52:
[...]
Hier in Leeuwarden heb ik een DC 50kw lader om de hoek staan, echt ideaal! Kun je heel gemakkelijk heel veel kosten mee besparen. Gecombineerd met een boodschapje heb je zo een accu al weer half opgeladen.
Zeker ideaal!

Maar of je daar nou heel veel kosten mee bespaart? Zo duur is dat laden nou ook weer niet. Het is geen benzine.... :P

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Vaevictis_ schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:58:
Lidl Italië was AC 11kW dus langzaam laden maar beter iets dan niets.
Een AC-lader lijkt me nou bij een winkel bijna nutteloos. Je zult flink je best moeten doen om er een uur binnen te zijn. En wat heb je dan? Bij 16A laden heb he dan ca. 16 km bereik gewonnen. Tel uit je winst!

Bij een restaurant zit je mss twee uur binnen, maar dan heb je nog steeds maar 30 km erbij.
Ja, het is meer dan nix, maar het zet niet echt zoden aan de dijk.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
In de maand mei zijn er 370 nieuwe e-Niro's op naam gezet, de gang zit er goed in. tot 4 juni 2019 zijn het totaal 1605 e-Niro's.

[ Voor 3% gewijzigd door YStunnenberg op 06-06-2019 08:03 ]

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Hippe Lip schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:05:
[...]

Een AC-lader lijkt me nou bij een winkel bijna nutteloos. Je zult flink je best moeten doen om er een uur binnen te zijn. En wat heb je dan? Bij 16A laden heb he dan ca. 16 km bereik gewonnen. Tel uit je winst!

Bij een restaurant zit je mss twee uur binnen, maar dan heb je nog steeds maar 30 km erbij.
Tja, kan het restaurant er wat aan doen dat er EVs zijn die maar 1 van de 3 fasen benutten? Een andere EV heeft er dan dik 45km bij, daar kom je echt wel weer mee thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:08:
[...]

Tja, kan het restaurant er wat aan doen dat er EVs zijn die maar 1 van de 3 fasen benutten? Een andere EV heeft er dan dik 45km bij, daar kom je echt wel weer mee thuis :)
Natuurlijk kan het restaurant er nix aan doen.
Waar ik eigenlijk met beide situaties op doelde maar wat ik vergat erbij te zetten, is dat dit soort gratis laders nutteloos zijn om onderweg bij te laden op een lange trip. Zelfs een (gratis) 50 kW DC-lader kan dan tergend traag lijken....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:57
superduke990 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:41:
Mede tweakers,

Meerdere rijders ervaren dit, zie ook dit topic: https://www.kiaclub.nl/topic/23532-trillingen/

Wie is hier al verder mee gekomen? Blijkbaar maken andere banden/velgen niets uit.....
Maandag naar de Efteling gereden vanuit Groningen en gisteren weer terug. Ik heb even een behoorlijke periode doorgereden met 136 km/h voelde ik ook behoorlijk wat trilling in de gehele auto. Wat je merkt en ook daadwerkelijk kunt zien is dat het stuur gaat trillen en je oncomfortabel in je stoel gaat trillen op hoge frequentie. Het rijdt dan gewoon niet aangenaam vind ik, zeker omdat je je erg bewust van bent en je daar ook aan gaat irriteren. Ik had wel het idee dat er op sommige stukken asfalt meer trilling was dan op andere stukken, maar het zou ook met wind te maken kunnen hebben.

Ja ik ervaar dus trillingen, maar kan er nog geen verklaring voor geven. Bij 70 - 80 km/h kon ik niets waarnemen tot zover. Ik moet straks nog even langs de dealer en ga hier wel melding van laten maken zodat het wel inzichtelijk wordt voor de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 20:06

zerocool82

Ignorance causes chaos

petertenboer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:16:
[...]

Maandag naar de Efteling gereden vanuit Groningen en gisteren weer terug. Ik heb even een behoorlijke periode doorgereden met 136 km/h voelde ik ook behoorlijk wat trilling in de gehele auto. Wat je merkt en ook daadwerkelijk kunt zien is dat het stuur gaat trillen en je oncomfortabel in je stoel gaat trillen op hoge frequentie. Het rijdt dan gewoon niet aangenaam vind ik, zeker omdat je je erg bewust van bent en je daar ook aan gaat irriteren. Ik had wel het idee dat er op sommige stukken asfalt meer trilling was dan op andere stukken, maar het zou ook met wind te maken kunnen hebben.

Ja ik ervaar dus trillingen, maar kan er nog geen verklaring voor geven. Bij 70 - 80 km/h kon ik niets waarnemen tot zover. Ik moet straks nog even langs de dealer en ga hier wel melding van laten maken zodat het wel inzichtelijk wordt voor de importeur.
Ik heb hier nog geen last van gehad, maar je zal zien nu ga ik er op letten en ga ik het ook merken :/

Hoe beviel trouwens de rit van Groningen naar de Efteling; kon je voldoende laden bij de Efteling om weer terug te kunnen rijden naar Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Nu ik er op let merk ik ook iets van trilling bij 130km/u. Je ziet inderdaad de hoofdsteun van de (lege) passagiersstoel trillen. Bij 100 km/u is dat niet waar te nemen.
Heb ik er last van? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hippe Lip Lidl is vaak een fastcharger en zo ingesteld dat die na een half uur stopt. Ik ben zowel 50 kW varianten tegen gekomen als 22kW varianten. Op mijn vakantie in Frankrijk met de Ioniq er meerdere malen gebruik van gemaakt. Ook in Hengelo is er een Lidl met 50kW lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
zerocool82 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Ik heb hier nog geen last van gehad, maar je zal zien nu ga ik er op letten en ga ik het ook merken :/

Hoe beviel trouwens de rit van Groningen naar de Efteling; kon je voldoende laden bij de Efteling om weer terug te kunnen rijden naar Groningen?
Ik hoop het niet voor je, maar ben benieuwd naar je ervaringen.

Vanuit Groningen vertrok ik met 90% batterij en ben ik bij Fastned op de A6 even gestopt voor koffie en even aan de 175 KWh lader hangen. Ik haalde 74 KWh en dan schiet het aardig op. Bij het Efteling hotel waar ik verbleef staan 4 laders van 22 KWh en daar stond ik alleen te laden met 6,9 KWh wat prima ging. Op de centrale parkeerplaats staan rond de 20 laders heb ik mij laten vertellen dus dat moet ook goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 08:15
Net bevestiging gehad dan mijn e-Niro ExecutiveLine in de kleur "snow white pearl" besteld is en in week 25 geleverd gaat worden (verwachting) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
relex28 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:35:
Net bevestiging gehad dan mijn e-Niro ExecutiveLine in de kleur "snow white pearl" besteld is en in week 25 geleverd gaat worden (verwachting) :D
Ok, dat is minder dan een jaar levertijd nu dus, goed om te weten. Sommige collega's hier dreigden al af te haken voor de e-Niro omdat ze bij hun dealer te horen kregen dat levertijd 1,5 jaar zou zijn. Die moeten dan nog even doorzoeken naar een andere dealer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 08:15
ik zou even moeten kijken wanneer ik de offerte ingeleverd heb.. Dit was zeker een maand geleden (verwerking bij de lease maatschappij zal ook wel een factor zijn denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 12:48
Ligt misschien aan de dealer/groep en leasemaatschappij, maar op die van mij zat 5 maanden levertijd (Jan-Mei). Had ook 4 maanden kunnen zijn als ik wat minder had lopen tobben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
U
[...]

Bij onze "home" LIdl is dat een combinatie van:
1x AC 22 kW (3f-32A)
1x DC 50 kW (CCS)
1x DC 50 kW (Chademo)
(het CCS en Chademo DC laadppunt kunnen niet gelijktijdig gebruikt worden)

Is wel een recente vestiging (paar maanden oud).
In de vorige vestiging (op de route WW en 2-tal jaar oud) is het 2 x AC 22 kW (3f-32A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Hippe Lip schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:37:
[...]

Zelfs een (gratis) 50 kW DC-lader kan dan tergend traag lijken....
Wat betreft het AC laden tijens winkelen (rij een 1f EV) geef ik je 100% gelijk.
Maar tijdens een half uurtje winkelen haal ik aan de DC50 toch al snel 150-170 Km* binnen. En de Lidl ligt "maar" op 6 km van mijn deur (en ik moet er toch sporadisch zijn). Dus dat is mooi meegenomen.
Voor de economische winst moet ik het niet doen, is eerder een verlies dan.
* op voorwaarde dat de accu bij de start van de laadsessie minder dan 50/70% geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Hippe Lip schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:05:
[...]

Voor de e-Niro wel, voor de Zoe met 22kW AC laden is dat wel fijn. Daarnaast kon ik naar huis lopen dus ook regelmatig de auto laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28
Ik zit ook in de Facebook groep e niro rijders. Heeft iemand z'n hele auto laten wrappen. Best wel mooi geworden..

https://www.facebook.com/...ermalink/403213576936954/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich46
  • Laatst online: 07-02-2024
Mijn spiksplinternieuwe Kia Niro staat voor de deur. Wat een schitterende auto: hij moet in geen enkel aspect onderdoen voor mijn vroegere BMW GT 3 !
De wachttijd in België is vanaf nu 9 maanden: daarna krijg je een schattige baby, ik bedoel auto.
Voor degenen die nog (zo) lang dienen te wachten: het is meer dan de moeite waard!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Marty12345 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:44:
Ik zit ook in de Facebook groep e niro rijders. Heeft iemand z'n hele auto laten wrappen. Best wel mooi geworden..

Heb zelf geen Facebook, kun je een foto delen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:37:
[...]

Ok, dat is minder dan een jaar levertijd nu dus, goed om te weten. Sommige collega's hier dreigden al af te haken voor de e-Niro omdat ze bij hun dealer te horen kregen dat levertijd 1,5 jaar zou zijn. Die moeten dan nog even doorzoeken naar een andere dealer denk ik.
Ik heb in mei een aurora black executive line besteld, verwachte levering in week 18 - 2020
Ben erg benieuwd hoe het nieuwe MY2020 dash er in real life uit ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 06-06-2019 21:03 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Mich46 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:49:
Voor degenen die nog (zo) lang dienen te wachten: het is meer dan de moeite waard!
Nou dat weet je dan toch wel heel snel. ;)
Kleine onhebbelijkheden van een kind zie je door de band genomen pas tijdens het opgroeien en niet vlak na de geboorte. Dan zijn alle babys voor hun ouders wonderbaarlijke schatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

IvoB2 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:56:
[...]
Maar tijdens een half uurtje winkelen haal ik aan de DC50 toch al snel 150-170 Km* binnen.
Komt het bij een e-Niro (of Kona) aan zo’n DC50-lader ook werkelijk met 50 kW binnen?
Ik heb nog nooit aan een snellader gestaan.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marty12345 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:44:

Das een besloten groep. Kun je ons hier wat meer (foto’s) laten zien?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Hippe Lip schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:14:
[...]

Komt het bij een e-Niro (of Kona) aan zo’n DC50-lader ook werkelijk met 50 kW binnen?
Ik heb nog nooit aan een snellader gestaan.
Bij de Kona EV haal ik (tot 75% acculading, vandaar mijn eerdere opmerking) 43-45 kW aan de DC50 van de Lidl. Mijn gemiddeld verbruik over de laatste 3500 Km is 13,2 kWh. Gerekend met een paar minuten oplooptijd (hij begint uiteraard niet onmiddellijk aan 45 kWh te laden) haal ik dus op een half uurtje idd gemakkelijk 150 Km binnen.
Hoe hij dat in de winter doet moet ik nog afwachten. Alleen nog maar getest tussen 10°C en 25°C.

[ Voor 7% gewijzigd door IvoB2 op 06-06-2019 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:53:
[...]

Raar. Ik heb ook geen actieve facebook maar ik kan de foto wel zien. Ne gewone witte (incl. de plastic wielkappen). ;)
Hierbij het desbetreffende knipsel:
edit: in de vuilbak ermee.

[ Voor 60% gewijzigd door IvoB2 op 06-06-2019 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
IvoB2 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:27:
[...]

Raar. Ik heb ook geen actieve facebook maar ik kan de foto wel zien. Ne gewone witte (incl. de plastic wielkappen). ;)
Hierbij het desbetreffende knipsel:
[Afbeelding]
Nee joh.... Dat is de foto die word gebruikt als beginfoto in de groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ah. Zo zie je maar dat ik nooit op facebook "zit". 8)7
Kan ie weer weg. die foto. :)

[ Voor 4% gewijzigd door IvoB2 op 06-06-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
revolution-nl schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:54:
[...]

Ik heb in mei een aurora black executive line besteld, verwachte levering in week 18 - 2020
Ben erg benieuwd hoe het nieuwe MY2020 dash er in real life uit ziet.
Zijn er ergens mock-ups of meer details m.b.t. de specs van de MY2020 ?

PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vdb.tim
Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/NSsUjAooJgkGUvhB7

ik doe een poging om foto's op deze manier te kunnen bekijken.

[ Voor 49% gewijzigd door Vdb.tim op 07-06-2019 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://thekoreancarblog.com/wp-content/uploads/2019/03/2019-kia-niro-facelift-2-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thekoreancarblog.com/wp-content/uploads/2019/03/2019-kia-niro-facelift-1.jpg

Wel even de versnellingspook wegdenken ;)

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-06-2019 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:44:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als dat rood. 8)7 De bekleding kun je kiezen, maar de verlichte knoppen?
Zit het scherm lager? In mijn huidige auto zit ie hoger en dat lijkt me ergonomischer: ogen korter van de weg.
Aan de andere kant: in MY2019 heb ik dat niet als storend ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:03
Vdb.tim schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:41:
[Afbeelding]

Netjes gewrapped. Ziet er wel mooi uit. (Waarom het logo naar een soort van lexus logo veranderen?)
En KIA als je inderdaad blauwe accenten wil aanbrengen, maak dan (ook) de remklauwen blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
Nelis13 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:50:
[...]

Netjes gewrapped. Ziet er wel mooi uit. (Waarom het logo naar een soort van lexus logo veranderen?)
En KIA als je inderdaad blauwe accenten wil aanbrengen, maak dan (ook) de remklauwen blauw.
Dat Logo is het originele Kia Logo. Dat word in Asië volop gebruikt. Ik moet zeggen dat ik het ook mooier vind dan het KIA logo zoals we dat hier kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Marcva dit zijn de foto’s uit Korea, daar zijn ze altijd wat meer van de kleurtjes. De huidige e-Niro zit bij hen ook vol met blauwe stiksels en interieurverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:59
Vandaag voor het eerst gehad dat ik ergens niet kon laden. In de qpark garage bij driebergen zeist staan meerdere palen en alle 4 gaven ze rood licht wanneer ik de sessie wou starten.
Er stond nog 1 andere eNiro welke ook niet aan het laden was en een eGolf welke wel kon laden.

Het waren ev-boxen.
Wel jammer nu moet ik op de terugweg waarschijnlijk een fastned gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugx
  • Laatst online: 06-10 22:31
hantheman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:41:
Vandaag voor het eerst gehad dat ik ergens niet kon laden. In de qpark garage bij driebergen zeist staan meerdere palen en alle 4 gaven ze rood licht wanneer ik de sessie wou starten.
Er stond nog 1 andere eNiro welke ook niet aan het laden was en een eGolf welke wel kon laden.

Het waren ev-boxen.
Wel jammer nu moet ik op de terugweg waarschijnlijk een fastned gebruiken.
EV-boxen staan vaak in storing! Dat heb ik ook al mee gemaakt, inmiddels heb ik het EV-BOX storingsnummer in mijn telefoon staan: 0887755450, ze vragen je naar het laadpaalnummer, even zoeken soms zit het aan de binnenkant van het klepje van de laadplug. Het zou je op deze manier ca 5 minuten van je tijd moeten kosten tot die gereset is en weer bruikbaar.

(Je zal maar een EV-box voor thuis aangeschaft hebben, dan heb je thuis dezelfde problematiek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:44:
[Afbeelding]

pfff.... met die rode bekleding en dat widescreen is die wel echt net n stukje mooier!!

Maar goed, ik heb net 2500 km gereden, ga niet deze inleveren en een nieuwe bestellen + 1,5 jaar wachten

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:16:
[...]

pfff.... met die rode bekleding en dat widescreen is die wel echt net n stukje mooier!!

Maar goed, ik heb net 2500 km gereden, ga niet deze inleveren en een nieuwe bestellen + 1,5 jaar wachten
Gewoon bestellen, 1,5jaar rijden en dan verkopen.
De restwaarde van EV's gaat hoger worden dan die van ICE's en zeker van EV's met een hoge accu capaciteit.
Ik verwacht alleen dat KIA NL geen rood leder in de prijslijst opneemt, jammer is dat. Aftermarket rood leder is erg kostbaar, maar kan wel.

[ Voor 12% gewijzigd door YStunnenberg op 07-06-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YStunnenberg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:22:
[...]

Gewoon bestellen, 1,5jaar rijden en dan verkopen.
De restwaarde van EV's gaat hoger worden dan die van ICE's en zeker van EV's met een hoge accu capaciteit.
Ik verwacht alleen dat KIA NL geen rood leder in de prijslijst opneemt, jammer is dat. Aftermarket rood leder is erg kostbaar, maar kan wel.
Lease vanuit het werk ;)

Nee hier in NL hadden we zelfs geen keuzes voor kleur leer, jammer genoeg. Anders was dat zeker het overwegen waard geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SN3
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:11

SN3

Belg

Vdb.tim schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:15:
Heeft er iemand ervaring of de e-Niro bestemd voor België , op de boot zit naar Zeebrugge in België of ook afgeladen word naar Rotterdam ? En dan met de vrachtwagen naar België gebracht word . Of zijn het zoiezo de zelfde boten die stops houden onder de baan ??
Net naar de dealer geweest, e-niro's voor België gaan inderdaad naar Rotterdam. Dealer wist me te zeggen dat mijn 'shipping date' 27/04 was. Aan de hand van die datum en de link hier op de eerste pagina gevonden dat hij dus op de 'Morning Pilot' staat met geplande aankomst in Rotterdam op 14/06.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdb.tim
SN3 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:19:
[...]

Net naar de dealer geweest, e-niro's voor België gaan inderdaad naar Rotterdam. Dealer wist me te zeggen dat mijn 'shipping date' 27/04 was. Aan de hand van die datum en de link hier op de eerste pagina gevonden dat hij dus op de 'Morning Pilot' staat met geplande aankomst in Rotterdam op 14/06.
Bedankt voor deze input ,welke dealer heb je besteld ? hou je even ook op de hoogte wanneer hij geleverd word ? Dan heb ik ook een idee hoe lang het duurt vanuit de haven tot de dealer . Grtz tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-Niro
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-07 20:59
SN3 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:19:
[...]

Aan de hand van die datum en de link hier op de eerste pagina gevonden dat hij dus op de 'Morning Pilot' staat met geplande aankomst in Rotterdam op 14/06.
Ik vroeg me af, hoe lang na aankomst van de auto in Rotterdam zou het (gemiddeld) duren totdat de auto toch opgeleverd kunnen wordt door dealer? (door Kia Dealers in NL)

Weet dat iemand?
Alvast dank voor de reactie!

[ Voor 7% gewijzigd door e-Niro op 07-06-2019 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:06
e-Niro schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:35:
[...]

Ik vroeg me af, hoe lang na aankomst van de auto in Rotterdam zou het (gemiddeld) duren totdat de auto toch opgeleverd kunnen wordt door dealer? (door Kia Dealers in NL)

Weet dat iemand?
Alvast dank voor de reactie!
Mij staat twee weken bij, maar als je het zeker wilt weten moet je even een zoekopdracht geven. Daar is al eerder over gesproken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-10 15:44
Deze week mijn eerste onderhoudsbeurt gehad: 71 euro inc btw. Dat is een stuk goedkoper dan bij mijn vorige auto.

Verder trekhaak voor de fietsdrager laten plaatsen. Ziet er heel solide uit en voelt ook heel solide. Stuk mee gereden om te testen maar nog geen lange afstand. Weet dus nog niet wat de impact op het bereik is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy Cooper
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-09-2022
Net mijn E-Niro opgehaald. Kan hem meteen testen, direct naar de Ardenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-Niro
Tommy Cooper schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:38:
Net mijn E-Niro opgehaald. Kan hem meteen testen, direct naar de Ardenne.
Congrats! Wanneer had je de auto besteld? Welke kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy Cooper
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-09-2022
December besteld bij dealer, zonder reservering. Kleur gravaty gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-Niro
Tommy Cooper schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:12:
December besteld bij dealer, zonder reservering. Kleur gravaty gray
Goed geregeld! Veel mooie kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus3110
  • Laatst online: 29-09-2020
Even een vraag. Ik heb mijn E-niro nu 4 maanden en heb ruim 17000 km gereden. Nu lees ik verhalen van een verbruik van 14Kwh per 100 km. Mijn gemiddelde verbruik zit nu op19Kwh per 100 km. Ik rijd 95% snelweg maar zoveel mogelijk op de cruisecontrol en altijd ingesteld op 105 km per uur. Mijn range zou dan 64 gedeeld door 19 = 316 km zijn. Bij een volledige oplading staat de teller echter op 395 km. 2 vragen. Is mijn verbruik aan de hoge kant? En hoe verklaar ik het verschil tussen 316 km en 395 km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Paulus3110 je gemiddelde op je “totaal teller” is volgens mij niet wat voor de schatting van de range gebruikt wordt. Eerder het gemiddelde van je meest recente ritten. Nu het warmer is rijd je waarschijnlijk een stuk zuiniger dan in feb/maart.
Mijn gemiddelde na 8000km is 18,7, ook grotendeels snelweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YStunnenberg
Vandaag, na een half jaar wachten mijn e-Niro opgehaald. Meteen de KIA services geregistreerd voor de app en Apple CarPlay gebruikt.
Wat een heerlijke auto.

De laadpaal (New Motion) werkt maar is staat nog op 16A ipv 32A, voor nu is dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus3110
  • Laatst online: 29-09-2020
YStunnenberg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:28:
Vandaag, na een half jaar wachten mijn e-Niro opgehaald. Meteen de KIA services geregistreerd voor de app en Apple CarPlay gebruikt.
Wat een heerlijke auto.

De laadpaal (New Motion) werkt maar is staat nog op 16A ipv 32A, voor nu is dat prima.
Van harte gefeliciteerd en veel fijne kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Vdb.tim schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:41:
[Afbeelding]

De velgen en het Kia Asia logo vind ik erg geslaagd! Logo ga ik ik t.z.t. ook maar eens bestellen. Zijn de velgen aftermarket of officieel Kia? De auto wordt geleverd met de standaard 17 inch maar ik denk dat ik die voor de winter ga gebruiken en een extra 17 inch set aanschaf voor de zomer.

De wrap imo is nogal smaak gevoelig :+

[ Voor 15% gewijzigd door revolution-nl op 07-06-2019 19:50 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcchan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-08 17:03
CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:53:
[...]

Die auto is van mij ;-)

Ik zal later op de avond de foto's plaatsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcchan
Ik zie net dat VDB.tim mijn foto's al gedeeld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcchan
revolution-nl schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:39:
[...]

De velgen en het Kia Asia logo vind ik erg geslaagd! Logo ga ik ik t.z.t. ook maar eens bestellen. Zijn de velgen aftermarket of officieel Kia? De auto wordt geleverd met de standaard 17 inch maar ik denk dat ik die voor de winter ga gebruiken en een extra 17 inch set aanschaf voor de zomer.

De wrap imo is nogal smaak gevoelig :+
De velgen zijn officieel Kia, 17 inch. Ze waren bedoeld als wintersetje, maar heb ze nu omgedraaid.

De K-embleems op de wielen zijn overlays.ik heb een setje gekocht uit Korea via eBay.
https://www.ebay.com/itm/...ce55b3:g:~xMAAOSw241Yfyyl

[ Voor 19% gewijzigd door tcchan op 07-06-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vandaag zelf gebeld, en aflever afspraak gemaakt voor 17 juni. 1,5 uur maar denk dat ik binnen een uur buiten sta (als BEV rijder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 16:01
Paulus3110 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:14:
Even een vraag. Ik heb mijn E-niro nu 4 maanden en heb ruim 17000 km gereden. Nu lees ik verhalen van een verbruik van 14Kwh per 100 km. Mijn gemiddelde verbruik zit nu op19Kwh per 100 km. Ik rijd 95% snelweg maar zoveel mogelijk op de cruisecontrol en altijd ingesteld op 105 km per uur. Mijn range zou dan 64 gedeeld door 19 = 316 km zijn. Bij een volledige oplading staat de teller echter op 395 km. 2 vragen. Is mijn verbruik aan de hoge kant? En hoe verklaar ik het verschil tussen 316 km en 395 km?
Hmm, ik rij ook 90% snelweg/autoweg en mijn teller staat op ongeveer 330km range als ik de auto "start". Ik rij dan met cruise control op 130/140 op de snelweg. Verbruik is gemiddeld 20Kwh/100km. Dus (64/20) * 100 = 320. Klopt aardig dus.
19Kwh/100km is volgens mij wel erg hoog als je constant 105 rijdt... 395 km klopt dan beter :)
Ik zou er trouwens niet aan moeten denken om constant 105 te rijden :X. Je ziet het wel heel vaak bij EV's, ik rij menig Tesla voorbij. Voel me wel vaak de uitzondering op de regel als ik "normaal" rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Tijdens het ontvangen van mijn e-Niro, gisteren, had ik wel een Tesla momentje. Krassen op het dak, spiegel en overal vette vingers. Ik ben vroeger autopoetser op zaterdag en in de vakanties geweest, dat is dan wel een domper moet ik zeggen.

Hebben jullie ook dat de telefoon stoort op de radio/boxen, zo'n bekend geluidje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
YStunnenberg schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:20:
Tijdens het ontvangen van mijn e-Niro, gisteren, had ik wel een Tesla momentje. Krassen op het dak, spiegel en overal vette vingers.
Heeft de dealer dat nog opgelost dan? Of gaat 'ie dat nog doen?
Je moet trouwens het laatste woord uit je tagline verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich46
  • Laatst online: 07-02-2024
Reeds 200km gereden. Verbruik van 13,1 kWh. Soms denk ik dat ik over de weg “zweef”!
Klein probleempje: het resetten van de rit, lukt niet. Ik voer uit wat in de handleiding staat (resetknop 1 seconde induwen) maar dan verschijnt er enkel een wit vierkantje achter de cijfertjes. Eerst dacht ik dat de reset zou gebeuren na 300 m, maar ook dit werkt niet.
De automatische reset na 4.00 h lukt wel. ( heb hem zo ingesteld).
Iemand wijze raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Je kunt helaas alleen maar de totaalteller resetten zover ik weet.. jammer wel want soms wil je een losse meting doen zonder eerst 4 uur te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-10 17:26
YStunnenberg schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:20:
Tijdens het ontvangen van mijn e-Niro, gisteren, had ik wel een Tesla momentje. Krassen op het dak, spiegel en overal vette vingers. Ik ben vroeger autopoetser op zaterdag en in de vakanties geweest, dat is dan wel een domper moet ik zeggen.

Hebben jullie ook dat de telefoon stoort op de radio/boxen, zo'n bekend geluidje?
Zonder telefoon ook dat gsm storings geluidje. Is waarschijnlijk de connect box. Iemand een idee hoe je hem uit kan zetten. Spaart weer energie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Heb vandaag voor de weetniethoeveelste keer een enquête van KIA gehad. Eerst via e-mail en nu een aantal keer via de post. Ik snap dat KIA wil leren van hun klanten maar ik snap niet dat ze denken dat zo'n uitgebreide vragenlijst in deze tijd aantrekkelijk is.Het houdt ergens het midden tussen een schadeformulier en een aangiftebiljet voor de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vb2000
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 08:03
tcchan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:57:
[...]

De velgen zijn officieel Kia, 17 inch. Ze waren bedoeld als wintersetje, maar heb ze nu omgedraaid.

De K-embleems op de wielen zijn overlays.ik heb een setje gekocht uit Korea via eBay.
https://www.ebay.com/itm/...ce55b3:g:~xMAAOSw241Yfyyl
Ik wil ze ook gaan bestellen, welke maat moet ik kiezen? S, M, L, XL?

Heb je het logo voor en achter ook zelf gemonteerd? Zo ja, hoe heb je de oude eraf gehaald? Ik lees veel over gebruik van visdraad om lijm onder het embleem door te snijden zonder lakschade te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
vb2000 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 07:40:
[...]

Heb je het logo voor en achter ook zelf gemonteerd? Zo ja, hoe heb je de oude eraf gehaald? Ik lees veel over gebruik van visdraad om lijm onder het embleem door te snijden zonder lakschade te veroorzaken.
Bij de link zit een video. Ze doen het met een kunststof spatel. Ik heb 'm niet in elk geval. Een bankpas lijkt me niet sterk genoeg als ik het filmpje bekijk. Visdraad wellicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcchan
vb2000 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 07:40:
[...]

Ik wil ze ook gaan bestellen, welke maat moet ik kiezen? S, M, L, XL?

De maten van het complete setje voor de (e-)Niro is correct:

* 1 Front Emblem : 129mm x 65mm
* 1 Rear Emblem : 129mm x 65mm
* 1 Steering Wheel Emblem
* 1 set of 4pc Wheel Cap Emblems

Dus mocht je alleen de embleems willen bestellen dan moet je voor size M gaan.

Wat betreft het afhalen, ik kan je niet meer vertellen dan wat je gevonden hebt op de site van KSpeed of andere fora. Die van mij zijn door de wrapper afgehaald voor de full body wrap, maar 1 lijkt met 3M sticker af fabriek te zijn gemonteerd, en de ander een soort clicksysteem. Ik heb een foto toegevoegd van de originele embleems nadat ze afgehaald zijn.

En om schade van snij of wringwerk te beperken wordt er om het object afgeplakt, net als bij het verfen van een raamkozijn.

https://photos.app.goo.gl/nRmMuqfRLvH6bDEY6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Marcva schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:27:
[...]

Heeft de dealer dat nog opgelost dan? Of gaat 'ie dat nog doen?
Je moet trouwens het laatste woord uit je tagline verwijderen ;)
De dealer bood het aan op te verhelpen, maar gezien de poets kwaliteiten ga ik het zelf proberen. Mocht het niet lukken mag de dealer aan de slag, heb ik afgesproken.

Mijn zoon zag ook stof in de lak zitten, worden de auto's te snel geproduceerd? Heel apart.

Ook een aparte ervaring is de SCC en een rotonde, zodra de auto voor je de rotonde op rijd denkt de Niro, heee vrij baan, hup 50 rijden, en dan oeps auto remmen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
YStunnenberg schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:06:
[...]
Ook een aparte ervaring is de SCC en een rotonde, zodra de auto voor je de rotonde op rijd denkt de Niro, heee vrij baan, hup 50 rijden, en dan oeps auto remmen. :)
Dat gebeurde bij mij in het begin ook. Druk nu voor die tijd even de cruisecontrol uit om na de rotonde weer op resume te drukken. Anders wordt het wel erg onaangenaam rijden voor zowel bestuurder als passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 18:24
Ja, ik snap niet waarom fabrikanten niet een smart speedlimiter maken. Dat lijkt me ideaal!! Wél gas los kunnen laten, niet harder dan X kunnen én automatisch remmen voor voorgangers...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
JvdBosch schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:10:
Ja, ik snap niet waarom fabrikanten niet een smart speedlimiter maken. Dat lijkt me ideaal!! Wél gas los kunnen laten, niet harder dan X kunnen én automatisch remmen voor voorgangers...
Dat is toch precies was scc doet? Instellen op een snelheid en afstand houden tot de voorligger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
Marcva schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:23:
[...]
Dat is toch precies was scc doet? Instellen op een snelheid en afstand houden tot de voorligger?
Nee, bij de cruise control hoef je het gas niet te gebruiken. De speed limiter is een soort omgekeerde cruise control. Zoek maar eens op. De e-Niro heeft ook een speed limiter functie, maar helaas zonder smart te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
JvdBosch schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:40:
[...]

Nee, bij de cruise control hoef je het gas niet te gebruiken. De speed limiter is een soort omgekeerde cruise control. Zoek maar eens op. De e-Niro heeft ook een speed limiter functie, maar helaas zonder smart te zijn...
Mja maar dan moet je juist wel de hele rit het gas in drukken toch? Dan is de SCC fijner, maar die moet je niet gebruiken in de stad of bij complexe stukken weg.
Wat ook beetje hinderlijk is dat ie rechts in haalt: wordt je ingehaald en dan stagneert die rijstrook, gaat ie gewoon op volle snelheid er rechts langs. Komt beetje aso over dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
CyBeRSPiN schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Mja maar dan moet je juist wel de hele rit het gas in drukken toch? Dan is de SCC fijner, maar die moet je niet gebruiken in de stad of bij complexe stukken weg.
Wat ook beetje hinderlijk is dat ie rechts in haalt: wordt je ingehaald en dan stagneert die rijstrook, gaat ie gewoon op volle snelheid er rechts langs. Komt beetje aso over dan.
Klopt, maar je moet je voet toch ergens laten. Waarom dan niet gewoon op het gaspedaal. Kun je ook meteen je cruise control onderbreken door het gas los te laten en je zit dichter bij de rem. En ook ook in de stad bruikbaar! Ik rijd 99% van de tijd op de speed limiter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSC moet je niet bij rotondes of scherpe bochten gebruiken. De radar heeft een beperkte kijkhoek, anders krijg je weer last van phantom breaking omdat er een andere auto in de baan er naast langzamer rijdt of afslaat. Ik vind 'm voornamelijk handig op de snelweg en langere stukken N-weg. In de bebouwde kom gebruik ik 'm niet of nauwelijks. Misschien op een stuk weg met camera's en je mag maar 50 of 70 (en dan kan je ook de delimiter gebruiken.

@Paulus3110 Vind je verbruik idd hoog, controleer eens de bandenspanning en ik zou anders eens langs de dealer gaan en de uitlijning van de auto controleren. En je hebt gewoon de standaardbanden op de standaard velgen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Paulus3110 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:14:
Ik heb inmiddels 10.000km gereden, vermoed rond de 90% snelweg. (Grofweg 50% @120, 30% @130, 20% @110)
Het verbruik bij ons is 17,8kWh/100km over deze 10.000km.
Ik rijd eigenlijk altijd in de Eco stand en heb de heating/airco normaalgesproken altijd uitstaan (uitgezonderd extreme dagen qua weer).

Die 19kWh/100km van jou lijkt dus wel wat hoog, bandenspanning is wel in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

YStunnenberg schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:06:
Ja, die rotondes gaan niet altijd goed; heb ik ook gemerkt. Toch zit er meer intelligentie in die SCC dan je in eerste instantie denkt. De stuurhoek blijkt ook mee te doen. Als je achter een auto aanrijdt in een weg met een wat ruimere bocht, dan reageert het systeem gelukkig niet op tegenliggers die dan toch echt récht voor je zitten. Dan kijkt de radar kennelijk mee de bocht in.

En bij een rotonde probeer ik het nu (als ik alleen in de auto zit) zo uit te kienen dat ik aan het stuur draai op het moment dat de auto voor me ‘uit beeld’ dreigt te raken. Door de grotere stuurhoek gaat de cruise control niet vol gas er vandoor. Heb ik ook al bij T-splitsingen gemerkt, als de auto voor me rechtsaf gaat en ikke links.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Als jullie het over verbruik hebben, hebben jullie het dan over netto, of bruto kWh's?
Ik bedoel: accukWh's of net- / meterkastkWh's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 19:10
DSmarty schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:21:
[...]

Ik heb inmiddels 10.000km gereden, vermoed rond de 90% snelweg. (Grofweg 50% @120, 30% @130, 20% @110)
Het verbruik bij ons is 17,8kWh/100km over deze 10.000km.
Ik rijd eigenlijk altijd in de Eco stand en heb de heating/airco normaalgesproken altijd uitstaan (uitgezonderd extreme dagen qua weer).

Die 19kWh/100km van jou lijkt dus wel wat hoog, bandenspanning is wel in orde?
Ben je niet bang voor iets grotere kosten te staan ivm je airco? Bij mijn vorige wagen zo dom (geluisterd naar media om minder te verbruiken) geweest om die in de late herfst uit te zetten tot de late lente en tot de vaststelling gekomen dat de dichtingen een te kort aan olie gekregen hebben (minder soepel) zodat het gas gelekt was

17,8 vs 19 is niet zo'n groot verschil en kan te maken hebben met de omtrek snelheid vanuit stilstand (en de hernemingen). Je hebt 150kW ter beschikking en als je die aanspreekt of net niet dan maakt dit een groot verschil. Mijn eerste 700m met 1 stop, 2 snelheid brekers en 3* voorrang rechts is t verbruik ook 25kWh/100km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Marcva schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:06:
Als jullie het over verbruik hebben, hebben jullie het dan over netto, of bruto kWh's?
Ik bedoel: accukWh's of net- / meterkastkWh's?
Netto, dus aan de hand van de autogegevens.

Bruto is bij mij netto + ongeveer 14%. (Praktijkverlies bij AC-laden, houd ik namelijk ook bij hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-10 15:44
Hebben jullie ook zoveel problemen met de MijnKia app? Hij lijkt steeds minder te doen. Rittenregistratie was al zeer random: ene keer wel, andere keer niet. Locatie van de auto klopt dan ook niet.

Maar nu geeft hij de oplaadstatus van de auto niet meer goed weer, km stand is niet meer correct en ook krijg ik meldingen dat de deuren niet op slot zitten, terwijl de auto wel op slot zit. Kortom: nu lijkt er niets meer te deugen!
Pagina: 1 ... 37 ... 353 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.