• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:36
mikekiwi schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:51:
Klopt mijn conclusie dat een Niro van 2020/2021 (nieuwere facelift-versie dus) in de Executive-line uitvoering altijd een warmtepomp en 3-faselader heeft?
Nee.
Ik ben weleens een 2020 facelift model tegengekomen met nieuwe achterlichten en dashboard maar die nog steeds geen 3-fasenlader had.
Er zijn ook importauto's die anders uitgerust kunnen zijn dan je zou verwachten.

Als warmtepomp en 3-fasenlader belangrijk voor je zijn, leer hoe je dit kunt herkennen (onder de motorkap kijken, stekkerpinnen tellen) en controleer dit.
De gemiddelde verkopende partij heeft geen idee van dit soort zaken, kijkt hiervoor meestal in één of andere database (die vaak niet kloppen) en weten niet hoe je dit zelf controleren kunt.

[ Voor 15% gewijzigd door ASW1 op 30-01-2026 12:18 ]

• Raoul413
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:58
Raoul413 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beste Niro-rijders, ik heb een aantal keer de melding gekregen dat de spanning mijn 12v accu laag is, deze zit er 5-6 jaar in. Nu wil ik deze vervangen maar hoe weet ik welke accu juist is? Op het forum hier las ik dat iemand hem had vervangen door de Varta C22 maar geen idee of die ook bij mij past? Het gaat om een My19 model.
Even een follow up van bovenstaande post van mij. Uiteindelijk naar een lokale accuboer gegaan en daar de Varta A9 silver AGM 12v 50Ah 540A (maat 207x175x190) erin laten plaatsen. Was plug-and-play, de kapjes hoefden niet aangepast te worden. Mogelijk is het wat overkill maar ik ben er blij mee!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgQmAPKDf1DaF6VaJJO06yod5ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxmXzBTQsIv9Ommc1dQowkVY.jpg?f=fotoalbum_large

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:16
ASW1 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:09:
[...]

Er zijn ook importauto's die anders uitgerust kunnen zijn dan je zou verwachten.
Ik rij een MY20, geïmporteerd uit Duitsland. Op papier DynamicLine maar in praktijk Executive. Dus inclusief stoelverwarming achter etc.
Helaas geen warmtepomp aanwezig maar wel 3-fasen.
Fantastische auto overigens.

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:12
ASW1 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:09:
[...]

Nee.
Ik ben weleens een 2020 facelift model tegengekomen met nieuwe achterlichten en dashboard maar die nog steeds geen 3-fasenlader had.

Als warmtepomp en 3-fasenlader belangrijk voor je zijn, leer hoe je dit kunt herkennen (onder de motorkap kijken, stekkerpinnen tellen) en controleer dit.
De gemiddelde verkopende partij heeft geen idee van dit soort zaken, kijkt hiervoor meestal in één of andere database (die vaak niet kloppen) en weten niet hoe je dit zelf controleren kunt.
Duidelijk, dank je!

Zelf onder de kappen kijken is uiteraard het beste, maar dat is wat lastig als je ook naar auto's kijkt die wat verder weg staan. We willen geen donkergrijze of (bijna) zwarte Niro en dan is de spoeling zeer dun (als je ook nog eisen hebt vwb kilometrage, uitvoering en garantie) en moet je je actieradius wat verruimen, maar dan is overal zelf gaan kijken een wat grotere uitdaging. Vandaar dat ik hoopte met deze conclusie makkelijker te kunnen strepen/selecteren

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:36
mikekiwi schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:35:
[...]
Duidelijk, dank je!

Zelf onder de kappen kijken is uiteraard het beste, maar dat is wat lastig als je ook naar auto's kijkt die wat verder weg staan. We willen geen donkergrijze of (bijna) zwarte Niro en dan is de spoeling zeer dun (als je ook nog eisen hebt vwb kilometrage, uitvoering en garantie) en moet je je actieradius wat verruimen, maar dan is overal zelf gaan kijken een wat grotere uitdaging. Vandaar dat ik hoopte met deze conclusie makkelijker te kunnen strepen/selecteren
Wat verkopende partijen vaak wel voor je willen doen is een foto sturen van het laadstopcontact, met klepjes open dus. Foto met geopende motorkap moet denk ik ook wel kunnen. Op zich is de kans niet groot dat je een facelift model aantreft met 1-fase lader, maar je kunt het niet aannemen en je moet het altijd controleren.

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:18

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Goed nieuws voor de GrapheneOS gebruikers! Althans ik ga er vanuit dat het ook bij andere zo zal zijn, maar bij mij werkt de Kia app weer na de update van vandaag! Erg fijn aangezien ik het handmatig uitschakelen van 'Secure app spawning' alvorens de app in te schakelen een beetje zat was. Nu hopen dat de app blijft werken.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08
Kom net terug van een beurt maar toch wel minpuntjes, "auto is gewassen" maar kan nauwelijks door de achterruit kijken. 1 liter wisservloeistof er in gegaan maar die had ik vanochtend nog afgevuld.

Voor de rest een terugroepactie dtc weather patch iets met een sticker die ergens op moest.
Pagina: 1 ... 361 362 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.